Amsterdam és a DTM fű nélkül is jó

  2011. május 23. - Bende Tibor Címkék: dtm zaandvoort

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a


Múlt hétvégén a Hankook szervezésében részt vettem egy hétvégi amszterdami kiruccanáson, ahol sok más egyéb érdekes dolog mellett egy DTM és egy SEAT kupa futamot is sikerült megtekintenem – televízión.

DSC 7634

A Hankook a DTM sorozat gumibeszállítója, ami eléggé jól cseng a legnagyobb európai, a német piacon. Tekintve, hogy a gumikat itt, Rácalmáson gyártják, az árak még a magyar adókkal is elég rugalmasak, az átlagos piaci ár alatt vannak, és a teszteken sem szerepelnek rosszul: a kisebb méretben az ajánlott, a nagyobban a jó minősítést érték el, ami az árakat tekintve igencsak szép eredmény.

Szóval eléggé jól áll a szénájuk, itt volt az ideje, hogy egy kicsit polírozzák a Hankook brandet és erőt mutassanak, így most ők a DTM, az egyik legnépszerűbb német házikupa gumiszállítói.

DSC 7681

A DTM-ről annyit tudtam, hogy régen a 190 EVOII üldözte a BMW M3-at, és szorosan mögöttük az Audi V8 ordított. Ez most sincs másként, kivéve, hogy a BMW csak jövőre tér vissza a sorozatba, tehát most egy Audi-Merci bajnokság, tehetséges pilótákkal. Itt versenyez például David Coulthard akinek a legjobb Formula1-es helyezése egy VB második hely volt 2001-ben, sajnos nem kedvezett neki a Schumacher éra. Előfordul a pályán Ralf Schumacher is, hasonló sikerrel, mint annó az F1-ben.

Csajok a DTM-ben

susie-stoddart-mercedes-dtm-racer-1 autoalerts.com

Susie Stoddart aranyos, egy barbirózsaszín C-osztállyal megy, Amúgy onnan lehet felismerni, hogy általában ő az utolsó harmadban végez. Érzékenyebbek biztosan emlékeznek az előző DTM futamra, ahol a komplett tankolóberendezés csövét rántotta magával, míg egy gyors balkanyarban elhagyta.

DSC 7672

De a kedvencem nem ő, hanem a Hankook sátorban (akarom mondani erődítményben) vendégül látott svájci csaj, Rachel Frey, aki teljesen az utolsó lett, egy kör hátránnyal, csak a kieső Albuquerquet hagyta maga mögött. Mint csaj aranyos, de mint autóversenyző nem különösebben eredményes, a weboldalán ott van minden infó róla, cartban és formula autóban is a középmezőnyben szokott végezni, 3-4-ik helyei voltak a legjobbak. Mentségére szóljon, hogy a DTM-ben most debütált, az Audijával elektromos gondok voltak, egyszer a pályán kívül s volt, így annak is örült, hogy a betegeskedő kocsival egyáltalán célba ért. Csinos, szőke, GT kocsit is vezet (pl. 2010 LeMans).

DSC 7646

Visszatérve a Hankookhoz, most, hogy mindenki megelégedésére ők a beszállítók, elég nagy apparáttal közlekednek versenyről-versenyre: két nagy kamion, benne 1000-1300 abroncs, a jósolt idő függvényében. A gumikat a versenyek előtt felszerelik, és innentől a sors kezében vannak a pilóták, ugyanis a komplett szerelt kerekeket sorsolásos alapon használják egész hétvégén. A komplett gumisműhely működését megtekinthettük, ahol természetesen egy magyar srác is dolgozik.

Mindehhez az kell, hogy a kocsik méretei megegyezzenek, és ez így is van jól. Az autóknak egyébként az égvilágon semmi köze nincs az utcai kocsikhoz, sokkal inkább egy GT versenyautó, utcaira hasonlító ruhában. Karbonszálas szerkezet, középmotor, V8, középen ülő vezető, gombok a kormányon. A hangjuk eléggé rendben van, főleg a régebbi Merciké, amit ott a helyszínen trombitatív kipufogónak neveztem el.

A verseny szépen lement, a Hankook főhadiszálláson tekintettük meg, tévében.

DSC 7464

A vasárnap Wéber Gábornak nem sikerült túl fényesen, egy hetedik hely lett a jutalma a sorstól. Különösebben nem mérgelte fel magát ezen, átöltözés után ott ült velünk jó egy órát a Hankooknál, és a versenyélményeivel szórakoztatta a Hankookos különítményt.

A versenyhétvége további két kellemes meglepetéssel szolgált, az egyik, hogy Gáborról közvetlenül a versenye után készítettem egy nyelvkilógatós portrét, ahol nagy csatában a második lett (SEAT Supercupa). A másik, egy szombat esti kellemes hajókirándulás Amsterdam csatornáin, ha nem volt még arra, itt egy érdektelen képgaléria, lapozza át.

DSC 7555

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr302925918

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SomeSeed 2011.05.23. 15:26:59

Lapigazgató úr, azt úgy mondják, hogy Ralf Schumacher, nem pedig Ralph. :)

Folytatása lesz a cikknek?

huniorgti 2011.05.23. 15:33:26

jo laposra sikeredett...s a tobbiek hamarabb lehoztak a dtm.es cikket:(
izzadsagszagu az egesz iras

burnix 2011.05.23. 15:44:04

Tibi tudsz te ennél jobbat is!

Tahhooo 2011.05.23. 15:46:48

A DTM-ben két jó dolog van: az egyik a csajok a másikat nem tudom, itt nem derült ki :-D

XJS · http://www.ae86.hu 2011.05.23. 15:51:37

Jezusom. Mijafrancnak megy olyan autoversenyre, akinek max okrosszeker elott kellene ostort csattogtatnia? Well done, TC. :D

tomnemtom 2011.05.23. 15:52:35

naja, általában ott maradtunk le a DTM-ben.
bár, Tibby, láttam még valami Alfákat is veszettül menni, de valami Tipo vagy Saab alvázon voltak, érdekelték a francot.

TSiga · http://alfaamore.hu 2011.05.23. 16:05:22

DTM?
Hol van mára a rendes DTM?
Ott még voltak 155 V6TI, M3, 190 EVO?
Ez csak rongyrázás, házi verseny...

1kutya 2011.05.23. 16:16:55

a Stoddart lányt sunáznám! a többi másodlagos...

Hurri Kán 2011.05.23. 20:26:52

Ez egy Hankook pr-cikk volt?

kozlekedo 2011.05.23. 20:30:29

Tisztelt Hankook! Minden Eurocentet megért amit az utaztatásra elköltöttek!
Mindent megtudtak az olvasók!
Ez volt a cél?

makmarci 2011.05.23. 20:52:23

Rendesen nekiültem, hogy majd olvasok végre valami közelebbit is DTM-ről, de ez nem jött össze. Na de, megtudhattunk valami fontosat:

"az égvilágon semmi köze nincs az utcai kocsikhoz, sokkal inkább egy GT versenyautó, utcaira hasonlító ruhában."

Ez jó, mert én meg azt hittem, hogy egy csővázas 4.0 L-es szívó benzines, szinte F 1 -es autók.

CSÖRR-CSI££ 2011.05.23. 22:13:25

Na jóvanmá gyerekek! Nem köll annyira finnyásnak lenni.
Mint cikk, ciki egy kicsit, mert olyan septében összedobott, mint amilyeneket a Winkler csinált egy időben, de legyünk pozitívak: nekem a "trombitatív" kipufogó annyira bejött, hogy már ezért megérte Hö-hö :D
(a sunázós részéről meg nem nyilatkozhatok, mer a zasszony itt lófrál a közelembe :)

Krisi 2011.05.24. 12:47:13

nem tudom mit fikáztok ennyit, a többi demagóg Bende cikkhez képest ez kimondottan érdekes és szórakoztató volt :)

SomeSeed 2011.05.24. 13:25:07

@makmarci: Jól tudod, ezek igen közel állnak az F1-es autókhoz, csak van karosszériájuk, illetve nem matricák a lámpáik... :D

mt-03 2011.05.24. 14:31:47

franko az a kupas kep, mind tartalmilag mind technikailag. illeszkedik az iras(ok) szintjehez...

mt-03 2011.05.24. 15:33:01

a 29-es kep alja is jol sikerult...

Rocko- 2011.05.24. 20:56:39

@Krisi: pedig volt benne pár bringa. ;)

pelisandor · http://pelisandor.tvn.hu/ 2011.05.24. 22:12:13

Azok a versenygumik nem a rácalmási gyárban készülnek.

megint 2011.05.25. 13:04:41

Nehezen tudom feldolgozni azt a rengeteg információt a DTM-ről amit most olvastam