Taxis, rendőr, két jó barát…

  2010. december 09. - Csikós Zsolt Címkék: vélemény lada zsiguli

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Egy villogós 1500-ös. Egy taxi 1300-as. Mellettük a tulajdonosok, akik oly komolyan veszik a játékot, hogy társaságukban a ma csupán díszlet. Egy kicsit az átkosbeli színfalak mögé is belepillantunk. Tartsanak velünk, de vigyázzanak, mély a kút.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr92503420

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Santer 2010.12.09. 01:30:16

Gané egy világ volt az.

Ilyen csicskaszakmákkal lehetett vagyonokat keresni, mint taxis, portás, londíner, pincér, újságos, benzinkutas.

Csak jelzem, most ezekkel szolídarítasz, amikor tolod befele a nyugdíjukat áfában meg szja-ban meg TB-ben.

Santer 2010.12.09. 01:34:28

Ja, a büdös rendőrök meg tényleg kirúgathattak az egyetemről, ha mondjuk túl hosszúnak ítélték a hajad, vagy szerintük túl kihívóan csoszogtál az Alföldi papucsodban.

Ezek meg a mai korengedményes nyugdíjasok.

Tehát érted, kölyökkorodban halálba szopattak, most meg te szponzorálod a gondtalan nyugdíjas éveiket.

Zsola777 2010.12.09. 01:38:12

Hejj, azok a régi szép idők!
Csak az zavart, hogy már akkor is lelopták a ködlámpáim üvegét (!?), letörték az antennát meg a tükröt, külön-külön, más-más autókon.
A kereklámpás kombiba sok fért, de szétrohadt végül. A kockalámpást szerettem igazán. Kár, hogy több "mester" is hozzányúlt, ez lett a vége. Az csak hab a tortán, hogy egyre többször el akarták lopni, mégiscsak a nyugalom győzött. ( :( )

Waldorf Rolandó 2010.12.09. 03:13:50

elszaladni késő, itt maradni kár...
minyimum kétcá, polák basf, zaiks-biem, ahogy ráfért az album a 2x28 perc használható vasoxidra, össze-vissza a számok

johnny66 2010.12.09. 03:42:17

Nagyon jó cikk (különösen a képek), imádom az ilyen őrült embereket, a Ladák meg rengeteg emléket ébresztenek. Tisztára nosztalgikus lettem a héten a sok Zsigulis cikktől.

A családban is volt egy gyakorlatilag gyári állapotú 1200s példány, nemrég lopták el.. :(
Annakidején ('84) soron kívül kaptuk (így csak 3 év várakozás után), mert hiányzott belőle a szivargyújtó, meg a külső tükör, ezeket lelopták róla szállítás közben.
Felhívott a merkur, hogy ha igy is kell, azonnal átvehetjük, már Debrecenben is voltunk. :)
Ezektől elktekintve (a szivargyújtót sose pótoltuk, a tükör meg nem ladára való volt, hanem nagyobb) teljesen gyári volt, kb fél évvel ezelőttig. (lehet most is az, bár inkább azt remélem, hogy felrobbant a tolvajjal együtt...)

Blindmouse 2010.12.09. 03:52:58

Jó cikk DE!
ezeket a képeket úgy leeffektezem volna 80-as évek hangulatra hogy ihaj (igazából lehet megpróbálom csak úgy magamnak bár jpg nem a legjobb erre)

amúgy előző éjjel túrtam fel MTV videotárból a Kismaszat és a gézengúzok c. filmet.. abban elég jelentős szerepet kapott ugye a Bodrogi által gyűrt Zsiga :D
másfél órában egy kisadag korrajz :)

Avigdor 2010.12.09. 06:42:12

Zsolt , megkérlek ne írj cikket (hozzászólást sem) az Argo taxióráról , ha nem értesz hozzá (KUSS) . Te PÖCS .

Papp Sanyi 2010.12.09. 06:50:26

Nagyon jó írás Csikós tollából! Az utánozhatatlan stílusban, köszi!

arthur877 2010.12.09. 07:23:19

És én a "Kerepesin" a "futó műhelyben" először megcsináltam a kollégák autóit, majd kimentem én is közéjük hosszú évekre, úgyhogy ez az írás nekem nagyon nosztalgikus, de az Argoról tényleg ne írj Zsolti...
A többi okés, mint mindig! :D

misinator 2010.12.09. 07:47:35

Köszi Zsolt a "reinkarnációs" hipnózist...

kyanzes (törölt) 2010.12.09. 07:52:30

"Egy kék-fehér Zsiguli-sziluett, ahogy kibontakozott az éj sötétjéből, megfagyasztotta a gyorshajtó ereiben a vért"

Azokban az időkben agyba-főbe igazoltattak, akár autóval voltál akár nem. Nem is emlékszem mikor állítottak meg utoljára rendőrök.

Persze kellemetlenség, de valószínűleg volt eredménye.

Először azt hittem, hogy bábuk vannak a rendőrautóban :)

picikisköcsög 2010.12.09. 07:59:18

Na, ezek azok a dolgok amiért próbálom elmagyarázni életem értelmetlenségének azt az érzést (illetve hiányát), ami miatt évente legalább egyszer régi Bujtor-filmeket (pogány madonna, csak semmi pánik, stb.), gyerekfilmsorozatok (Keménykalap és krumpliorr, Utánam srácok, stb.) gyermekkorom tv-s filmsorozatait véggi "kell" néznem. Nekünk is volt Ezeröcsink (80-as, de már a 07-es karbival, úgyhogy városban kb. 9, országúton 7 liter, ha nem nyomtam neki). Igaz, egy 1999-es teljes kasztni felújítás után (elejéből sajna csak a hűtőtartó maradt meg, külső-belső fújás) már nem lett az igazi, és sajna a jó orosz műanyag cuccok - bármennyire is kíméltük - 20 év után már repedtek, törtek.DE: akkor is ez volt gyerekkorom AUTÓJA!!!!!!!!!!!!!!És fájt a szívem, amikor 3 éve helyhiány miatt el kellett adnom (50ért, mert sajnos ennyiért is 2 hónapig vártam). Éjszakánként VELE álmodom, mert minden hibája és kényelmetlensége ellenére volt egy jó tulajdonsága: 27 év alatt 1szer nem jött haza (igaz, csak 200 m-t kellett vontatni egy törött rotorcsapágy miatt)!!! Ezt tudja sok mai autó!!!!!!!!

lone 2010.12.09. 08:09:36

nem voltam/vagyok fővárosi, eredetiben sem láttam ilyen taxit sosem, mégis a jó írás miatt teljesen átjött minden. nagyon jó írás, igazán nosztalgikus! ami pedig az akkori taxis seftelésből eredő pofátlan kereseteket illeti, nos az egy tök más lapra tartozik.

Szekuriti Blogger · http://szekuriti.blog.hu 2010.12.09. 08:15:13

Én is Zsigulin tanultam meg vezetni, sőt erdőre is azzal jártam. Én, meg 4 mázsa ötvenes favágü bele a zsigába, a csomagtartóba a motorfűrész, kisfejsze, nagyfejsze, benzin, olaj, és irány a hegy. Sokszor olyan helyeken elmentem így megpakolva, ahol talán egy traktor is fennakadt volna. Egyre vigyázta, hogy az olajteknőt ne verjem szét valami kövön, amúgy nem emlékszem, hogy ne tudott volna elmenni a legnagyobb sárban, a legnagyobb nyomvájúban is.

Csikós Zsolt 2010.12.09. 08:17:12

@Avigdor:

Nem én nem értek hozzá, hanem a taxis barátaim, akik húsz évet lehúztak ott... :-) Én tényleg nem értek hozzá.

Zz_ 2010.12.09. 08:18:40

Nagyon átjött a nosztalgia, kicsit szomorú is lettem....
A simsonos rész viszont a Modoros blogba való.

Bálintgazda 2010.12.09. 08:23:10

@Csikós Zsolt:
... de a taxis barátaid sem !

ZON 2010.12.09. 08:28:27

Nem FŐTAXI téma, de nekem az egyik kedvencem:
A 80-as évek végén (ha jól emlékszem)kezdték számolatlanul kiadni az iparengedélyeket taxizásra.Csak éppen a hazai szolgáltatóipar nem tudott lépést tartani az igényekkel: taxijelzőt (lehet, hogy nez ez a szabatos neve, az a kivilágítható felirat a tetőn) nem nagyon lehetett vásárolni. Itt Nyíregyházán két pótlást figyeltem meg.
1. Rézlemezből kialakított, TAXI formájú kivágással ellátott,kivilágított jelző.
2.Isztambuli bevásárlótúrán beszerzett, török TAKSI felirat.(Ezen budapesti csoporttársaim könnyesre röhögték magukat)

sargarigo 2010.12.09. 08:45:05

A cikk nagyon jó,bár szerintem egy kicsit elfogult, -(nem vagyok egy lada párti)de tényleg bemutatja a régi időket,a régi ladákat.Sosem szerettem azokat a taxikat,mindig csúszkáltam az ülésen,átlagban bunkók voltak a sofőrök,szintekkel volt magasabban a magántaxisok szolgáltatása.A rendőrnek viszont volt tekintélye!Persze akkor is sokat megengedtek maguknak,személyes rossz tapasztalatom is volt velük,de az a világ jobb volt!!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.12.09. 08:49:44

@Avigdor:@arthur877: @Bálintgazda: Na, de most már tényleg érdekelne, hogy mi nem stimmel, mit nem tudnak/tudnak rosszul a Csikós ex-taxis haverjai.
Mert ez így, hogy nem stimmel, önmagában kevés.
A KUSS, meg PÖCS, gondolom azért került Avigdor kommentjébe, mert országos haverok a Csikóssal.

ladarevolution · http://www.ladarevolution.atw.hu 2010.12.09. 09:00:53

"hátul már automatikusan utánállítós fékek vannak benne" Kockánál ez nem évjáratfüggő. Az összesbe egyforma önbeálló munkahengeres fék van hátul :)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.12.09. 09:05:14

Nálunk a bélás a réz kétforintos fedöneve volt. A nyolcvanas évek elején kb. két villamosjegynek megfelelö értéke volt, nem értem, hogy lehetett vele jattolni a Lógarázsban. (vö. szemkiszúrás)
Bár lehet, hogy a fövárosban mást értettek bélás alatt.

Globetrotter2014 2010.12.09. 09:06:04

Szar egy világ volt, ezen ne érdemes szépteni. Nem az árral volt baj, hanem az 5 év! várakozási idővel. Egy 20 éves Fiat licencre. És ez volt a "prémiumautó" blokkban. Nekünk az ezeröcsi egy évesen volt motorcserés. Sose jöjjön vissza az a világ...

tlantos 2010.12.09. 09:07:11

A cikk nagyon jo. A taxisok akkor is ingyenelo kocsogok voltak, most is.
A rendornek viszont akkoriban tobb tekintelye volt, ennek azert megvolt az elonye.

Garp 2010.12.09. 09:08:56

@Avigdor: te meg egy TAHÓ. Kuss. Pöcs.

Na miután lehiggadtam a cikkhez:
Baszki ez a kisgyerek korom (76os vagyok), és ez _már_ retro? Kurvagyorsan öregszem. Jó volt olvasni Zsolt!

Hurri Kán 2010.12.09. 09:11:27

Ladából rendőrök jórészt az ezerketteset használták, ezt a kocka ezerötöst max. repi autónak, nem?

Amúgy ez a cikk (is) nagyon jó!

TUDOD, A CSIBE 2010.12.09. 09:11:39

Még nem nagyon éltem ebben az időszakban de káosz lehetett és szar ahogy sok embertől hallottam.

Hurri Kán 2010.12.09. 09:13:56

@ZF2:
Nem tudom, hogy használtátok, apámnak volt négy Ladája egymás után, az első volt használt, a többit újonnan vette és a szokásos karbantartáson (olajcserék, szelepállítás, stb.) kívül egyikkel sem volt gond.

Globetrotter2014 2010.12.09. 09:15:22

@gyvy: utána már ment, de a gyári munka elég lesúyltó volt. Újonnan merkúros befizetéses volt...

Hurri Kán 2010.12.09. 09:16:16

@TUDOD, A CSIBE:
Nem sírom vissza azokat az időket, de hogy káosz és szar lett volna azt így egyértelműen nem jelenteném ki.
Leginkább más volt, ugyanúgy voltak annak a kornak is előnyei és hátrányai.
Maradjunk annyiban, ha akartál dolgozni és hajlandó is voltál akkor meg tudtál élni.

conmorientes 2010.12.09. 09:17:17

Zsolt !

Nekem annak ellenére bejött, hogy sem a taxisokat, sem fakabátokat nem szeretem, és akkori időben is pont ugyanígy voltam vele .......

De nekem úgy tűnik egy kicsit megszépíted azt a multat, ami akkor és ott csak nekünk akkori fiataloknak lehetett romantikusan szép.
Hogy is mondják ? Az emberi öregedési folyamat a vegytiszta nosztalgia kibuggyanásával kezdődik....

Magam emlékeibeől annyit tennék hozzá, hogy ha taxit csináltam volna kizárólag sárgát, ha rendőrt akkor meg csak ezerkettest, szürke bakelit kagylóval a váltó mögött mert a parasztmerdzsó felvezetőautó olyan ritka volt, mint mondjuk a valódi 124-es amiből emlékeim szerint egy-két darab volt rendőrre festve, igaz az már a 80-es évek nagyon nagyon vége.

Nem találtam belső képet a taxiról, ezért csak félve mondom, hogy ha nincs benne kisiparilag fröccsöntött műanyag legalább háromfakkos kardánbox utánzat (ezüst matrica carabox, vagy valami hasonló felirattal) és sárga műgyantába ágyazott kisautós váltógomb, akkor eléggé oda a hitelesség...

Ezért most nem dícsérlek annyira ha megengeded:)

Pityorka1 2010.12.09. 09:18:08

Már a krómelejű 1500-asban (2103) is automata utánállítós dobfékek voltak. (De szerintem elejétől fogva mindegyik Ladán.)
Részlet az 1979-es 1500-as Ladánk kezelési könyvéből:
"Üzemi fékek (a vészfékekkel egyesítve): tárcsafékek, két szemben fekvő hidraulikus hengerrel mindkét mellső keréken; dobfékek, önközpontosító fékpofákkal, az előírt hézag automatikus beállításával és hidraulikus hengerrel a hátsó kerekeken. A mellső és hátsó kerekek fékműködtetése osztott, hidraulikus, működtetés a fékpedálról, a főfékhengerről két egytengelyű dugattyúval és vákuumos fékerőnövelővel történik. A nyomásszabályozó a hátsó fékek rendszerében s hátsó híd terhelésének függvényében működik, és csökkenti a hátsó kerekek blokkolását."
Nagyon szép a két kocsi, tetszik az összes cikk a Ladákról. Jó olvasni róluk és látni ezeket a nagyon szép autókat régi fényükben ragyogni. Lehet, hogy az akkori világ sem volt jó annyira, de ami most van... na erről ne beszéljünk.

Globetrotter2014 2010.12.09. 09:19:52

@gyvy: ez így nem igaz. Ha nem lógtál ki a sorból és nem tűntél fel jól érezted magad benne. A dolgozni akartál volna (asszen kettőnknek kicsit más a felogásunk erről), akkor azt láttad, hogy mindenki ellehetetlenít, ha továbbtanulusz ugyanannyit keresel, mint egy varrónő, és ha mégis sikerül valahogy kitrnöd és összehozni többlet pénzt akkor sincs semmi amire el tudnád költeni (lada ugyebár 5 év, ingatlan max 2 darab/család). Szar egy világ volt, csak a lumpenproliknak volt jobb, nekik is csak azért mert elmondhatták, aki hajtana az sem jut előbbre...

Csikós Zsolt 2010.12.09. 09:20:51

@malenykij polgar:

1983-ban? Öregem, két forintért megvertek.

Két forint egy bemenetelért, kettő másik a kimenetelért annyi volt, mint ma három-háromszáz. Körülbelül tizenötszörös szorzóval számolhatod a forintot akkorról, ha nem többel. Baromi sokszor utánaszámoltam a veterános cikkek miatt.

KadettGSiforever!!! 2010.12.09. 09:21:41

@Garp: Csatlakozom - 77-es vagyok...Apám oktató volt, ezen kereklámpások hátsó ülésén nőttem fel....
Szép idők... :)

Beard 2010.12.09. 09:22:37

Én tiz évig jártam zsigával, imádtam, de nagyon karbantartásigényes jószágok voltak. A szükséges karbantartások megérnének egy külön posztot, most csak egy példát írnék le: minden összel, amikor kinyitottam a fűtéscsapot, a fagyálló elöntötte a J1 ülést. És a fútéscsap csere nem egyszerű, nőgyógyász ujjak kellenek hozzá!

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.12.09. 09:23:12

regen ha egyszeru hulye voltal es usztal az arral es nem kritizaltad a politikat akkor a rendszer "jol tartott", most ha egyszeru hulye vagy es uszol az arral ( mindegy kit szidsz ) akkor jon az adossagcsapda es semmid nem lesz - talan ez a kulonbseg.

az ugyeskedoknek mindig jo.

conmorientes 2010.12.09. 09:24:56

És ha már taxi akkor hol van Zente Feri Bácsi, mint Taki bácsi a korrekt taxis ?
Ami pont ugyanannyira volt hiteles, mint Madaras József alias Csupati és a tyutyukája, mint a rendőrség féltve örzött aranytartaléka......

és ne mondjátok, most döbbenek rá, mindketten már égi deszkákon egyensúlyoznak.

Hurri Kán 2010.12.09. 09:30:34

@ZF2:
Ezzel vitatkoznék "mindenki ellehetetlenít", ki? miért? nem mondom, hogy nem fordult/fordulhatott elő.

"többlet pénzt akkor sincs semmi amire el tudnád költeni (lada ugyebár 5 év, ingatlan max 2 darab/család)"
Nem mindenkinél ez a boldogság fokmérője hogy hány ingatlana van.

Én azt tudom mondani (egyébként én '75-ös vagyok) apám a 80-as évek első felétől már magánvállalkozóként dolgozott, ugyan nem volt 3 rózsadombi házunk meg 3 nyaralónk, de jobban éltünk mint az akkori nagy átlag. Igaz, cserébe nem is napi 8 órát dolgozott.
Más volt, na.

Pityorka1 2010.12.09. 09:33:57

@Beard: Egyetértek, fűtéscsap nekünk is rossz volt, egy időben fűtött télen-nyáron, majd elolvadtunk a kocsiban. :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.12.09. 09:36:36

2 forint -- egy gomboc fagyi volt annyi, mar egy uveg MARKA, GYONGY, TRAUBI vagy ETUD ( Et-Ud mint Erdei Termek Udito Ital ) 3.60volt, egy kobanyai vilagos vagy szalon sor 5.60, kilo kenyer - mindenki tudja - 3.60, kifli az 20filler volt, a tejpor ( kek-piros csomagu ) 50filler, sutopor 20filler... so nem volt egy nagy ertek ketto forint...persze sok kicsi sokra megy.

conmorientes 2010.12.09. 09:36:38

@gyvy:

Hát a max 2 ingatlan az a 80-as évek derekára igaz....
Aki még emlékszik pölö a 70-es években a budapesti lakásvásárlásnak feltétele volt igazolt 5 évnyi Budapesten lakás/dolgozás.....
No ilyenkor nem sírnám vissza, de a bélás meg előtte a tantusz az hiányzik, a nyugalomról és létbiztonságról nem is szólva.
Ok, kubai narancs azért most sem kellene:)

conmorientes 2010.12.09. 09:40:20

@visszakettopadlogaz:

Elnézést de a 2 ft/gombóc inflációs hatás már a 90-es évek eleje. Nekem még 1, vagy 1.5,-Ft. a fagyi de akkor már Carpiggano, szigorúan kétszínű és kétgombócos egyben....

Csikós Zsolt 2010.12.09. 09:42:05

@visszakettopadlogaz:

És négy-ötezer az átlagfizetés, 8,50, majd 13,50 a benzin. Nem volt ám olyan nagyon olcsó a fagyi akkor sem...

Waldorf Rolandó 2010.12.09. 09:43:41

@gyvy:
ne feledjük, hogy az ország nem = BP.
Nyomasztó hangulatú katyvasz volt az akkor, egy nagy előnye volt, hogy már a gyerekek agyát is megdolgoztatta, mert a játékokon is kötelező volt a nullrevízió. Ezért olyan okosak most a ratkó-unokák.

www.youtube.com/watch?v=GdBi7l3AxP0&feature

Csizirájder 2010.12.09. 09:43:45

Akárki akármit is mond, a '70-es '80-as évek császárai a kamionosok voltak. Igaz kemény meló volt, de akkoriban igen jól megfizették. És akkor még ott volt a rengeteg seftelés mellette, mert ugye sosem üres kézzel jöttek vissza külföldről... :)

Globetrotter2014 2010.12.09. 09:45:37

@gyvy: akkor kérdezd meg apádat, hogy emmkora frászban volt a hatóságok miatt. Ha "Maszek" lettél, kizárták a gyereked a bölcsiből, kikapcsolták a telefonod, külön rádjárt a csapattitkár elvátrs a suliban, midnezt azért merk kcsiit többet akartál mint amit az elvátrsak jóváhagytak. Semmi szamizdat, semmi elégetlenkedés, csak szerettél volna boldogulni. Eközben az egész rendszer folyamtosan rogyadozott csak ezt a társadalom egészébe beágazódott teljes állami aparátus igyekezett elekdnőzni. Mérhetetlen adósságfelvétel (akkor persze nem volt bajunk az átkos kapitalistákkal), és begyorsuló infláció, totálsian diszfinkciónális gazdaság mellett...Persze nosztalgiázzon az akinek csak akkor állt fel, de leaglább a csajokra és ne a rendszerre...

klajzen 2010.12.09. 09:46:11

@Csikós Zsolt:
Határozottan emlékszem , hogy 1988 nyarán emelték 22 - ről 24 forintra a 92 super benzin árát , és bizony szivták az emberek a fogukat . Tehát a két forint még akkor is pénz volt ...

conmorientes 2010.12.09. 09:47:30

@visszakettopadlogaz:

Ha 70-es évek vége, akkor Kifli/csemle 10 fillér, a Limo ugyanennyi, Pepsi- Coca Cola persze üvegbetét nélkül 3,-Ft. Sláger csoki 1.5,-Ft, fél literes zacskós kakaó 1.5,- Ft. benzin litere 8,-Ft. No ez utóbbin sírom el magam mindíg:)
Első nyugati dízel autónkat 89-ben még a taxissztrájk előtt egy ropogós ezresért bőven csurig tankoltam.

Csizirájder 2010.12.09. 09:49:25

@conmorientes:

Lófaszot. :) 1985-ben amikor első osztályos tanuló voltam a Czabán Samu téri általános iskolában, akkor a "Derűs" nevezetű vendéglátóipari egységeben -ami az iskolától pár perc sétára volt- 2 db bronz 2 Ft-ossal fizettem 2 gombóc fagyiért.

Hurri Kán 2010.12.09. 09:50:21

@ZF2:
Minket nem igen emlékszem hogy zaklattak volna...

Úgy tűnik nem nagyon akarod megérteni amit írok. Nem baj, nem kell mindenben egyetérteni.

Carrotfield 2010.12.09. 09:50:29

1977-ben 6 éves voltam, nyaraláson ki volt készítve az ebéd utáni biciklizéshez egy bélás (2 forint), abból négy gombócot vettünk öcsémmel Zamárdiban.

Ma 120-150 HUF egy gombóc fagyi, négy gombóc 480-600. Kihajtás + behajtás 960-1200 HUF Jatt, vagyis jó kis jatt volt az áthajtásonként 2 HUF.

Békásmegyerről Farkasrétre 20 km, taxival 20 forint körül ment még a nyolcvanas évek második felében.

Jó volt a cikk. A kárpitzörgés elleni 10-20 fillér az megvan?

Waldorf Rolandó 2010.12.09. 09:51:09

@Csizirájder: jó drága hely volt az a akkor. Mondom, Mo nem = BP.

Hurri Kán 2010.12.09. 09:52:29

@Csizirájder:
Márpedig 82-83-84- ben is, a Bem téri Bambi presszóban 1,50 volt a gombóc fagyi! Persze aki ilyen flancos helyekre járt az ne sírjon :DDD

Waldorf Rolandó 2010.12.09. 09:56:56

@gyvy: Apám egyszer akart maszek lenni. Hiába vállalta be a pártzászlók ünnepekre történő szállítását saját nullpresztízsű autóján, képesek voltak egy hajnali 2-3 óra körül alvásból felverni azzal, hogy egy sosemvolt zebrán részegen a gyalogosok közé hajtott - jogsi el. Maszekolásnak lőttek.

GRX 2010.12.09. 10:03:43

Csíki, nagyot alkottál ezzel a Zsigulis sorozattal, köszönet érte. Felhőtlen gyerekkori nyarakat idézel a kortársaidnak a cikkekkel. Balatonra NOHAB-bal, ragacsos zöld műbőr ülések a másodosztályon, piros-kék dupla gumimatracok, Leo jégkrém, Traubisoda, Képes Sport. Ordenáré színekre festett, krómlökhárítós keletnémet Trabantok, időnként egy-egy nyugatnémet Merci, Porsche, aminek az oldalablakát összenyálaztuk, hogy meglessük: mennyivel tud menni? 79-ben jött a családba a dinosárga (igen, Dino után, még élő olasz reflexek maradványaként) ezerötös, ami az első autónkat, egy kereklámpásat váltott le. Ezt választották a fater, mert ritkább volt, mint a téglapiros és a mohazöld, amit alternatívaként kínált a Merkur hat év várakozás után. PZ 43-51, az első gépjármű, amit teljesen önállóan mozgásba hoztam, amikor végre leért a lábam a pedálig. 120 ezer volt az óráján, amikor túladtunk rajta, olajcserén kívül soha semmit nem igényelt, bejártuk vele Olaszországot, Jugoszláviát, Németországot, kétévente, amikor épp engedtek. Vitt terméskövet, bútort, talicskát ha kellett, de leglancolva a színház előtt is meg lehetett vele állni. Órákat töltöttem benne a volán mögött, és időnként a sárga kötéses Magyarország Autóatlaszra véletlenszerűen rábökve napokon át tartó túrákat vízionáltam. Gyereklelkemmel imádtam azt az autót, s vele a gyerekkoromnak azt a részét, amit jelképezett - szabadságot egy olyan korban, rendszerben, amelyben nem létezett mai értelemben vett szabadság, csak valami olcsó, donáldrágóízű utánzata.

Myko 2010.12.09. 10:03:48

Egyik keresztapámnak volt egy P-Fiat 125-je ,szegény autót összetörték,mint a tejfölös poharat, így két autóból lett összerakva, az alja fehér lett a teteje kék. Lett rá rakva két kiegészítő lámpa is ,mert sokat autózott vele éjjel. Szinte állandó téma családi összejöveteleken,h mekkora meglepetéseket okozott mindig az az autó, mindenki lelassított, ha vkit utolért az mindig elengedte,vagy lehúzódott, városban pedig mindenhol elsőbbséget adtak neki...mindenki rendőrkocsinak nézte, persze mikor meglátták oldalról akkor már világos volt,h nem az :)

Phrascarica 2010.12.09. 10:05:37

@klajzen: "Határozottan emlékszem , hogy 1988 nyarán emelték 22 - ről 24 forintra a 92 super benzin árát , és bizony szivták az emberek a fogukat . Tehát a két forint még akkor is pénz volt ... "
Ez most is meg van, láttad volna tegnap az Auchan kútnál 8 Ft-ért fél óra sorbanállás volt 5-6 autó/kút(kb.) és arányaiban ez csak 3%, nem 10%!

ledo76 2010.12.09. 10:06:15

Alapvetően (természetesen) jobb a mai rendszer, de ami itt Magyarországon megvalósult belőle az nem biztos. Az a baj, hogy nyugatról kevés jó dolgot vettünk át, a hülyeséget annál inkább, a volt rendszerből meg semmit nem tartottunk meg ami jó volt. Ezért is hiszi egy két megvezetett fiatal, hogy 90 előtt még a fű se nőtt, meg mekkora diktatúra volt. Mégis a legnagyobb baj itt nem a rendszerekkel van hanem az emberekkel vezetőtöl a köznépig. Amíg mindenki csak a saját érdekét nézi miközben intenzíven utálja a másik embert, plusz a dolgok könnyebbik felét akarja megfogni de elvárásai vannak (mert nekem az jár) addig nem is lesz itt jobb.

mallac 2010.12.09. 10:06:25

A taxi ladának mintha egy kicsit ülne a hátulja.

Benzoate Ostylezene Bicarbonate · http://fbi.gov 2010.12.09. 10:06:48

az összes gyerek tudta a faluban már reggel, ha hazafele menet idejére nem csak csoki és vaníliafagyi lesz a presszóban, hanem puncs is :)

egyébként árulja el valaki, hogy mi volt ez a diszkrét anyázás a taxiórák leírásával kapcsolatban?

(részünkről bordó 73-as Zsiguli, IY-92-13 :) )

Phrascarica 2010.12.09. 10:07:09

@conmorientes: "
Ha 70-es évek vége, akkor Kifli/csemle 10 fillér"
én 40 fillérre emlékszem

conmorientes 2010.12.09. 10:07:35

@Csizirájder:

Hát apem, akkoriban erőből jártam oda a Volán pályára úri sportolni, de hamar rájöttem a tenisz nem lészen szenvedélyem. Ettől teljesen függetlenül a kies Rákospalotához képest Angyalföldön a kétgombócos fixen 3,-Ft volt.
Az Osváth Cukrászda hivatalos szakvéleményét szívesen venném a kérdésben:)
Esetleg írhatnak egykori matrózjelöltek is a Lékaiból.....

Csizirájder 2010.12.09. 10:13:19

@Waldorf Rolandó:

Ez igaz. De ha jól emlékszem akkor Aggteleken a nagyszüleimnél is ennyibe került a fagyi. Igaz az is felkapott hely volt. :)

Csizirájder 2010.12.09. 10:16:28

@gyvy:

Nahát az minden volt csak nem flancos. :D Egy teljesen átlagos, a kornak megfelelő sörszagú bisztróról van szó. :)

Csizirájder 2010.12.09. 10:18:43

@conmorientes:

Óóóó igen, a Volán pálya... :) Nem sok maradt belőle.

Carrotfield 2010.12.09. 10:19:10

@conmorientes:

"mozi is,a Moszkvai olimpia tiszteletére avatták 1980-ban. ... egy gombóc fagyi 50 fillér, a havi BKV kombinált-bérlet 110 Ft volt! ..."

forrás:

www.panoramio.com/photo/24288847

Csikós Zsolt 2010.12.09. 10:23:26

@klajzen:

Én valahol 16,50 körül kezdtem a motorozást...

Csikós Zsolt 2010.12.09. 10:26:21

@conmorientes:

Viszont azt biztosan tudom, hogy 1972 végén 4 forint volt a benzin és 2 a gázolaj (és előtte emelték), mert apámék akkor sokat beszéltek erről.

isti77 2010.12.09. 10:33:17

Nekünk a '80-as években volt Zastavánk is, és nem merném egyértelműen állítani, hogy a Zsiguli jobb autó volt, azon kívül, hogy nagyobb. Sőt. Bár az is igaz, hogy a Zatyó k.rva drága volt.
Itt most természetesen a Samara és Favorit előtti időkről beszélünk.

Waldorf Rolandó 2010.12.09. 10:36:03

@isti77: a "nagyobb" is jó kérdés, szerintem a zasztiba több mindent lehetett beleborítani, ha transporterré változott, amúgy csatlakozom.

op tomi 2010.12.09. 10:38:55

BM-nél voltam sorkatona sofőr a '80-as évek vége felé, ilyen gépekkel jártunk, nem igaz, hogy elhanyagolták a szervizelést, nagyon is rendben voltak azok a BM garázsok és autók, legalábbis akkoriban...

tiborc2008 2010.12.09. 10:39:37

Azok a taxisbarátok a nagyotmondó kategóriából vannak. (Kétszázezres kereset akkor)

tom1034 2010.12.09. 10:41:49

@Waldorf Rolandó: csak mellékesen:az fel sem merült,hogy apád valóban éjjel részegen a gyalogosok közé hajtott ugye?

Myko 2010.12.09. 10:42:49

@isti77: hát talán egy kicsit nagyobb volt a Lada,főleg a csomagtere. Nekünk csak Zastava-nk volt, Apám szerint az jóval finomabb autó volt :)

Flak 2010.12.09. 10:46:09

Nagyszerű! Nagyon jó cikk lett, elismerésem a Szerző Úrnak! Ő (talán) az egyetlen normális alak a Totalcaron, én legalábbis csak őt érzem az oldalon pótolhatatlannak. Kultúrált és kellemes cikk lett (a Totalcarra egyébként nyomokban jellemző trágárság mellőzésével), MINDEN NAP olvasnék ilyet! :D Főleg az tetszik benne, hogy régi emlékeket hoz vissza és az emlékezés mindig megédesíti az ember életét (mivel az emlékek is megszépülnek). Ellenben egy amerikai autó vagy egyéb akkor elérhetetlen csoda csak csodálatot ébreszt, de szép emlékeket nem. Lehetne még írni a kocka Wartburgokról (csak egy régi cikk van ami egy koszlott autót mutat be!), a Trabikról (mondjuk ez eléggé ki van vesézve), de a Zaporozsec, Moszkvics, Dacia, stb. is megérne egy misét. Még egyszer: nagyon jó ez a nosztalgikus hangulat, még még MÉG! :D

Waldorf Rolandó 2010.12.09. 10:49:14

@tom1034: nem, mert már este kilenckor lefeküdt, hogy másnap reggel beérjen 6-ra (maszekolni másodállában maszekolt).
Mint kiderült később, egy másik, helyi szinten jobban fekvő figura szereltette le így a konkurrenciát.
De a legszebb valóban, hogy a vádiratban jelölt helyen a büdös életben nem volt zebra. Kicsire nem adtak.

Rocko- 2010.12.09. 10:50:37

jó lett a cikk Zsolt!
a beállított jelentnél hangosan felröhögtem! :D

@kyanzes: "Persze kellemetlenség, de valószínűleg volt eredménye."
biztosan megvolt. nézd meg, mennyi tapló rohangál az utakon. mert megtehetik.

Motoros III. 2010.12.09. 10:51:57

Van aki egy kicsit elkalandozott a témától. Én azon fanatikus hülyék közé tartozom, akik gyönyörködni tudnak egy mentő vagy rendőrautóban. Fiatal srác voltam még akkor amikor a kisvárosunkban 1200-es, 1200 S, majd 2105-ös kocka rendőrautók jelentek meg. Ezeke a gépek gyönyörűek voltak. Ezeknek a kocsiknak valóban volt tekintélyük, megjelenésük, igényesen voltak festve (nem volt matrica), időben észlelhetőek voltak, és csodálatos volt a képen is látható villanófényes kéklámpa, valamint az eredeti - ha jól tudom - PRESTON márkájó megkülönböztető hangjelzés. Ez volt az igazi ní-nó-ní-nó, vaú-vaú-vaú, tehát számomra fantasztikus volt. A kocsikban BRG. URH rádió volt, mely esetenként árnyékolási gondok miatt nem működött, de a mai TETRA rádiók sem különbek, csak jóval drágábbak. Ezeket a kocsikat a nagy forgalomban nem lehetett NEM észrevenni, igazi megelőzési jellegük volt. A rendőrök egyenruhája és felszerelése is jobban tetszett mint a mai. Több száz méterről meg lehetett látni a rendőrt, nem tévesztettük össze őket a különböző biztonságicégek embereivel. Én talán egyszer láttam ilyen rúdelemmel működő forgalomirányító-botot, nagyon tetszett. Nagyon emlékszem viszont arra a fehér tetejű tányérsapkára - elvétve még ma is használják - , tekintélye volt. Nézzük meg a mostani baseballsapka utánzatot vagy az utóbbi időben előkerült hullás-tányérsapkát, ocsmány! Nagyon jó volt még a fekete színű gumibot, melyen fényvisszaverő csíkok voltak, sötétben is lehetett észlelni a rendőrt, nem viseltek kukásmellényt és szintén nem volt megtévesztő jellegű.

isti77 2010.12.09. 10:56:53

@Myko: szerintem is, de az a 185 ezer Ft-os ár nagyon horror volt '85 körül.
Arra az ajtókárpitra még mindig emlékszem, olyan szerintem ma már egy Rollsban sincs. :-) Viszont a műszerfal szerintem egy anyagból volt a játszótéri csúszdákéval.
A csomagtartó meg úgy lett elviselhető méretű, hogy a pótkereket betették a motortérbe. És azért a váltót se nagyon lehetett egy napon emlegetni a Zsigákéval.
Ettől eltekintve nagyon jó kis autó volt, és megbízható is, főleg KGST-mércével mérve.
Na, mindegy, ez a hét mégiscsak a Zsigulikról szól.

halszájú 2010.12.09. 10:59:24

én mindíg megpróbálom ezt a szoc retro-feelinget magamévá tenni, de nem megy.

most, hogy egy majd húszéves teljesen értéktelen escortal járok évek óta szinte hiba nélkül, órákig a dugókban állva kuplungolva, túlmelegedés túlfogyasztás stb stb nélkül, felderengő saját tapasztalat alapján engem a szoc autókra és a környezetére (szervíz, alkatrész stb) csak a mérhetetlen gigaszopás és megmagyarázhatatlan szenvedés emlékleztet. lehet hogy túl öreg vagyok, és nem gyerekként utaztam bennük, hanem már felnőttként.

Bárzongorista · http://www.pecsibalazs.hu 2010.12.09. 11:00:03

Nem emlékszik valaki, hogy miért mondtuk, ha megláttunk egy zöld taxit, hogy "zöld taxi százhárom!"?

karlmann 2010.12.09. 11:05:40

Azt hadd kérdezzem már meg a szerzőtől, hogy a taxiban miért volt tilos a rádió?

Rocko- 2010.12.09. 11:10:37

ápropó, 4+1 napja van Zsiguli hét, de nem volt még itt a kedvenc Ladás poénom:
A Lada a legértéktartóbb autó. 50 ezer forint volt 1980-ban és annyi 2010-ben is. :)))

Myko 2010.12.09. 11:11:20

@isti77: Ja,a váltó az ment mindenfelé, lötyögött egy kicsit :D
na ON :)

Szkotti 2010.12.09. 11:16:49

@Flak: Csatlakozom!
Az összes nagyobb volumenű szocialista gyártó '70es-'80as évek fordulóján jellemző típusait összeszedhetnétek egy-egy olyan tesztbe, mint a Zsigulis cikk volt!
Jómagam Skoda-fanatikus vagyok, de szívesen olvasnék a Wartburgról, Daciáról, még ne adj isten Nysáról, vagy Zukról is, azokról is van sztori gondolom épp elég, és vannak mindegyik márkának kellően idióta (értsd jól) rajongói, akiknél találni remek példányokat.
Szóval: hajrá, még ilyet!

MT21013 2010.12.09. 11:25:18

Jó értelemben vett örült emberek, de milyen jó hogy vannak. Maximális tisztelet nekik!!!

norbert79 2010.12.09. 11:29:41

Tduom, nem illik másik oldalt is reklámozni, de Szombathelyen pedig egy 1200-es Lada rendőrautó tekinthető meg:
tanczos.nyugat.hu/galeria/lada_rendorauto_ipa_2006/

@Motoros III.: Igen, Presston 7512 típusú sziréna.

norbert79 2010.12.09. 11:33:50

@norbert79: Még valami, a régi Ladákban Elektris gyártmányú hangszórók voltak és villogók Villtesz gyártmányúak voltak.

Carrotfield 2010.12.09. 11:34:53

@norbert79: A képanyag nyilvánosság előtti bemutatása (beleértve az Internetet is) kizárólag
a szerző engedélyével történhet!

NGA 2010.12.09. 11:40:57

@Carrotfield: Nem is mutatta be. Csak iderakta a linket. Az kötött engedélyhez, ha a képeket rakja ki másik oldalra. Az oldal belinkelése semmiféle engedélyhez nem kötött.

Ha beirod a gugliba, hogy nyugat.hu rendorauto az is hozza a linket.

Anti Anyag (törölt) 2010.12.09. 11:41:02

2 lapos elem más Sokol rádióknál nem azért lett felgumizva, mert akkoriban nem lehetett kapni 9 voltost, hanem azért, mert sokkal hosszabb ideig szólt 2 lapos elemmel és olcsóbb is volt.

Carrotfield 2010.12.09. 11:47:21

@NGA: Köszönöm, értettem :o)

Lada taxiknál még azt is imádtam, hogy télen, meleg kabátban leintetted, pilóta meg bent ült pólóban 30 fokban :o)

norbert79 2010.12.09. 11:50:44

@Carrotfield: Azt hiszem már kaptál választ, amúgy meg ha visszanézed saját magad, alapvetően butaságot írtál most, mert te is sokszor linkeltél be hozzászólásaidban külső oldalról származó anyagot...

Carrotfield 2010.12.09. 11:53:25

@gromek25:

1980-ban 50 fillér volt a fagyi. Ma 120-150 HUF egy gombóc. Négy gombóc 480-600. Kihajtás + behajtás = 960-tól 1200-ig HUF Jatt, vagyis jó kis jatt volt az áthajtásonként 2 HUF.

ledo76 2010.12.09. 11:54:18

Nekem egyértelműen a taxi kéne. Részben, mert ahhoz kötődik személyes élményem (rendörautóban szerencsére nem ültem), másrészt (fő)taxi Lada építésén én is törtem a fejem. A Zsiguli pedig vitán felül a legjobb szoc. autó volt, mert hiába volt bizonyos jellemzőkben másik márka jobb, ha az összhatás végül mégis hibázott.

keletisarok.hu 2010.12.09. 11:55:19

www.szon.hu/lakohelyem/ibrany/cikk/halalos-baleset-ibranyban---rendorok-vedtek-a-gazolo-buszsofort-a-felduhodott-tomegtol/cn/news-20101209-11050394

PC:

"a helyi kisebbségi vezetők közreműködésével és polgárőrökkel sikerült normalizálni a helyzetet"

Már megint ezek a g.ci pirézek. Vagy toltékok?

Van benne autó, úgyhogy nem ér bannolni!

ledo76 2010.12.09. 12:00:24

@halszájú: Persze, de a Zsigulit a 70-es évek első felének nyugati autóival kellene összehasonlítani és persze nem a jóval drágább autókkal. Úgy azért már árnyaltabb a kép. A többi szoc. márka tényleg leves. Másrészt hiába jobbak a nyugati autók ha ahhoz nem kötnek személyes (főleg gyerekkori) emlékek.

antika13 2010.12.09. 12:15:33

Nem olvastam végig, szerintem az összes taxis lehúzós. Talán a főtaxi nem. Külön örülök, hogy ők lesznek ferihegyen is. Remélem a zóna taxi eltűnik a süllyesztőbe.

conmorientes 2010.12.09. 12:23:09

@Csikós Zsolt:

Erre nem emlékezhetek, mert csecsemőként ezt az egy információt még nem osztották meg velem, azonban azt tudom mert édesapám mesélte, hogy második autójába amikor átvette 1970 augusztusában(nyereménybetétkönyv autó volt és 100S nagyon nagy sztori de ide úgysem fér el) akkor az első tankolásánál még a már említett bélás volt a literes benzin ellenértéke.....

keletisarok.hu 2010.12.09. 12:24:57

1984, Nyíregyháza

kepfeltoltes.hu/view/101209/Photograph__2__2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/view/101209/Photograph__3__2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/view/101209/Photograph_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Lada alig van, Trabi annál több. :)
Sok ilyen képem van, holnap betolok egy ladásat, amin van jó csaj + benzinár is, mert pont benzinkútnál készült esküvőre menet. :)

conmorientes 2010.12.09. 12:37:50

@Csikós Zsolt:

Még valami !!!!!
Gázolajat akkor nem tankolt az ég világon senki. Nem csak mert nem volt hivatalos állami forgalomban dízelautó, hanem mert ott volt az államilag nem kicsit támogatott HTO !

Aki emlékszik még a legzseniálisabb Hofi Géza (az isten nyugosztalja) nagy poénjára:

"Olajkályha mit eszik ?
Olajat a nyüves, agácafába bele se kóstol !!!!"

Annak jár az 1 pont !
A másik 1. pontot annak ajánlom fel aki esetleg még tankolt Áfornál 87-est.....
+ 1 pont ha Zsiguliba :)

conmorientes 2010.12.09. 12:41:12

@Csizirájder:

Miért miből maradt sok ?

Ne válaszolj:

- igénytelenség
- rosszkedv
- szolidaritás hiány
- bizonytalanság
- sunyiság

conmorientes 2010.12.09. 12:44:01

@Carrotfield:

Hiszem, ha fejből (istenbizonyra internet keresés nélkül) megmondod milyen állat volt, és mi volt a neve az olimpia kabala állatának :))

NGA 2010.12.09. 12:54:17

Nekünk nem volt autónk, főleg nem keleti, de hogy legyen valami régebbi kép, iderakom az autóm képét még a régi rendszámával:
imgfrm.index.hu/imgfrm/4/8/0/4/BIG_0004174804.jpg
Most ilyen:
img.carstyling.hu/usercars/00/00/59/03/10.jpg

norbert79 2010.12.09. 12:55:24

@conmorientes: Hadd tegyek fel egy keresztkérdést: Melyik Olimpiának, mert nem mindegy... :)

Szkotti 2010.12.09. 12:58:06

@conmorientes: Misa mackó!

(nem kerestem vissza, melyik olimpiára gondoltál...)

conmorientes 2010.12.09. 13:09:04

@norbert79:

A jó válasz már alattad eggyel, ha levelet írsz kérlek nézd meg az előzményt, mert bizonyára akkor látnád, hogy nem az i. e. 776-osra, vagy a következőre gondoltam.......

Imádom a beszédes neveket, te biztosan nem 1979-ben születtél. Ha mégis akkor pont arra gondoltam amit elsőként max. nézhettél, de nem láthattál.

norbert79 2010.12.09. 13:13:40

@conmorientes:
Na ezt msot háromszor buktad :))

1.) Levelet a rendszer küld, automatikusan. Nem tudom mennyi ideje, de én már morgok egy ideje tőle.

2.) 80-as években volt pár olimpia, ennyi logikám azért nekem is van, de említhetted volna Horihót is. És de, 79-ben születtem

3.) És itt buktad, mert emlékszem arra az Olimpiára, legalábbis a kabala figurára...

MR KESZI 2010.12.09. 13:18:26

"A taxiképünk viszont erősebben átrajzolódott a fejünkben, hiszen 1984-től a magántaxisok előretörése miatt felhígult a korábban húsz éven át színtisztán kereklámpásokból álló autópark. Megjelentek a Wartburgok, faros Skodák, 1500-ös Zsigák, kockák, Sierrák a drosztokon, később pedig az állólámpás, majd fekvőlámpás Mercik borították el az utcákat."

Pontosabban 1982 jan.1 től engedélyezték a magánfuvarozást magyarországon.
Ennek egy ilyen cikk megírása előtt azért illő lett volna pontosan utána nézni.
Meg persze annak is, hogy 1992-ig csak hat évnél fiatalabb autóval lehetett taxizni...
Ezért a drosztok állólámpásokkal való elborítása inkább csak a Csikós úr típusfanatizmussal átszőtt, kissé élénk fantáziájának a szüleménye :)
A valóságban pont fordítva történt: 123-as taxiból már a legelső időkben(!) is valóban volt néhány -később rengeteg- ám 1992-után az akkor min.17 éves állólámpásokkal taxizni tényleg csak egy két bolondnak jutott eszébe.

1

Rajninho 2010.12.09. 13:24:43

Olyan jók ezek a cikkek Faternak Skoda után 1200-ese lett és 11 évig szolgált nálunk:)Imádom a Lada illatot :)
Most 120-as Skodám van és azt nem mondnám ,hogy a Ladák nem rohadnak jobban . Nekem pl nem nagyon van rajta rohadás :) Pedig 1-1.5 éve mozdulatlanul állt meg előtte kitudja menyit . De szeressük attól a Ladákat :)

NGA 2010.12.09. 13:29:12

@MR KESZI: Pécsett volt ilyen bolond.

Carrotfield 2010.12.09. 13:35:27

@conmorientes: Misa mackó, istenbizonyra internet keresés nélkül, mert most jöttem vissza kajából, nem is olvastam a kommenteket :o)

Blindmouse 2010.12.09. 14:19:25

Gyerekek, így nem hitelesebb a fotógalériából ez a kép? :)

dsm.hu/tc.jpg

NGA 2010.12.09. 14:23:31

@Blindmouse: Már csak az új rendszámot kéne levenni...

Blindmouse 2010.12.09. 14:27:15

Megpróbálhatom leradírozni... :)
de vagy teljesen leszedem, vagy marad, ez a két opció van..

vagy megvágni a képet egyszerűen úgy hogy az pont kilógjon :D

Csikós Zsolt 2010.12.09. 14:54:57

@karlmann:

Gondolom, nehogy elterelje a vezető figyelmét. Vagy hogy ne tudja ordíttatni az utas fülébe.

Csikós Zsolt 2010.12.09. 15:01:01

@MR KESZI:

Kedves barátom, ha kötözködsz, nézz utána kérlek, ha már homályosak az emlékeid. Ezrével futottak az öreg mercik akkor az utakon, én 1992-ben vettem az én állólámpámat drosztról, akkor volt a váltás nagyjából 123-ra.

Állólámpa: 1968-1976, 1989-ben nyitották meg az autóimportot, 12 évesek voltak a fiatalabbak akkor (és hány 12 éves Merci-taxi van ma a drosztokon szereinted? Elárulom, sok. Akkor pedig jóval feljebb volt a korhatár).

123-as: 1976-1985 (igen, az én autóm is ilyen 85-ös, konkrétan). 1989-ben 12 és 4, azaz tizenkettő és négy év között voltak. 1992-ben (nem tudom, miért épp 1992) tehát 16 és 7 év között. Felhívnám a figyelmedet, hogy a ma már közel nem olyan nagy számban levő Merci-taxik átlagéletkora olyan 10 év.

Ezt minek kellett, tényleg?

Ja, gondolom anti-mercista vagy.

Máskor inkább maradj csöndben.

Maul 2010.12.09. 15:05:30

En nem Magyarorszagon szullettem es nottem fel eloszor 89 ben voltam itt rokon latogatason Kanadabol repulovel erkeztem es egy Ladaval jottek ertem hat meglepodtem mert meg nem lattam ilyen autot es akkor mondtak a rokonok hogy orosz meg mondom oszinten nagyon felve ultem bele meg hat nem is tetszet meg amin nevetek hogy nem ertetem hogy mi az a rud amit rangatnak benne minden 2 percben gyerekent nem lattam meg akkor kezivaltos autot de az iras eszembe jutata kis nosztalgiaval az elso Magyarorszagi utamat amikor visszatertem mindenkinek a haverjaimnak meseltem milyen autoban ultem meg le is fenykepeztem mindeki azt kerdezte hogy nem feltem e beulni,de sokkan irtatok hogy nektek ez a nosztalgia nekem nagyon furcsa edesapam autoja utan egy Ladaba beleulni erdekes volt de jo gyerekori elmeny volt.

Inner Circle 2010.12.09. 15:08:59

Szerintem ezt a taxit láttam a sötétben a piros lámpánál ácsorogni, a párom meg nem értette, hogy miért óbégatok :-) A taxi tiszta időutazás, de ez a rendőrautó valamiért egyáltalán nem maradt meg. Azt is elhinném, hogy soha nem is létezett. 1300-asban és ezeröcsiben már inkább ismerős (Gyermekrablás a Palánk utcában), és SZVSZ sokkal fakóbb, mattabb, világosabb kékek voltak.
(A kukautasvésdazészbe matrica párja pedig a "Sértődés ne essék, dohányozni ne tessék!" volt.)

kpjotr 2010.12.09. 15:09:30

@conmorientes:
Én másképp emlékszem.
2 forintos fagyit általánosban 5. 6. osztályban már vettünk, Az nekem '84-'85 környéke.

Inner Circle 2010.12.09. 15:15:37

@kpjotr: de akkoriban elég durva volt az infláció (a busz- és villamosjegyeken is követhető volt), '87-88 körül már egy húszasért vettem a négygombócosat a húszperces sétára hazafelé.

kpjotr 2010.12.09. 15:18:44

@Csikós Zsolt:
De jó lenne ha most a benzin árának a fele lenne a gázolaj és de rossz lenne ha a gázolaj árának duplája lenne a benzin! :D

Carrotfield 2010.12.09. 15:25:08

@kpjotr: Guglizd ki, hogy mikor mennyi volt a fagyi, eltérő árak voltak mindig, és természetesen évről évre emelkedtek. Bár akkor még ugye nem volt net, így mindenki csak "úgy emlékszik".

Én például 85 környékéről 5-6 Ft, 78-79-ből 1-2 Ft-os gombóc fagyi árra emléxem.

antika13 2010.12.09. 15:27:01

@Carrotfield: Nekem a három forintos fagyi rémlik. Kezdetben 6 gombócot adtak érte, később egyet se.

antika13 2010.12.09. 15:28:17

Bár határozottan emlékszem, hogy '91-ben még lehetett bélással telefonálni.

Sys 2010.12.09. 15:30:02

Anno legelső fagyis élmény: kb 1976 kis gombóc 50fillér bagy gombóc 1 Ft
Aztán mehetünk feljebb
1989 ben lett egy Trabink exemmel 91e ft volt.
Tankolás kb 360 Ft körül de évet nem tudok jah és ÁFOR kútnál :) X. ker Mázsa tér :) max 1993 ig volt meg a trabi 50 e km el adtam el.

Anno egy kocka 1300 at kaptunk exemék szüleitől. Ha megállt elő a szürke műbőr szerszámos a hátuljából és kb fél ó alatt rendbe lehetett hozni. Igaz szinte minden volt a csomagtartóban :)
Aztán vettem egy Fiat ot exem szülei visszakérték az autót .. beszámítatták egy fizukicsibe...
A LADA egy közép kék volt és én festettem rá egy ezüst csíkot :) egyedi lett ettől :)

Carrotfield 2010.12.09. 15:30:38

@kpjotr: A Zindexes Taxis-sztrájk cikksorozat kapcsán olvashattuk, hogy az 1990-es balhé azért volt, mert 56-ról 93 HUF-ra akarták felemelni a 92-est :o)

Kezdő technikusként 19 évesen ekkor 6000 Ft volt a papírzacskómban hó elején.

1992-ben 9000 HUF-ért vettem első autómat S100 IG-56-31 szétrohadva, műszaki nélkül.

antika13 2010.12.09. 15:38:36

@Sys: Pedig azok a 89-körül gyártott Trabik határozottan jók voltak. Főleg a zöldek. :)
Volt amelyik 150-200.000-ret is elment megbontás nélkül.

karlmann 2010.12.09. 15:42:13

A fagyi árról vitázóknak néhány tényadat, az egyik rokonom cukrászdában dolgozott, a 80-as évek közepén Debrecenben egy gombóc fagyi 5-6Ft volt, viszont az olasz krémfagyi, ami utána nem sokkal jött be, kezdettől fogva 8Ft volt.

antika13 2010.12.09. 15:45:57

@karlmann: Lehet. Egy biztos a 80-as évek elején a kőbányai sör 7-8Ft körül mozgott!:)

Csikós Zsolt 2010.12.09. 15:46:40

@gromek25:

Valóban, de a harminc-harminc is fájna... :-)

Az én ismerőseim 15-10 között kerestek, de egy-két ember - alig volt ilyen - éjt nappallá téve át tudta fordítani az órát. És ami közte volt, az mind a zsebükben landolt. Nagyjából napi négyórás alvással lehetett megcsinálni, folyamatos fuvarokkal.

Sys 2010.12.09. 15:48:20

@antika13: Tört fehér volt jah meg törtem is egy párszor :S:):):):)
az a liba...zőőőd?:):):):):)

Csikós Zsolt 2010.12.09. 15:49:40

@antika13:

Az egyforintos fagyi fogalom volt a magyar köznyelvben. Fél gombóc (kis kanál) volt az ötvenfilléres.

A hatvanas évektől a nyolcvanas évek legelejéig ez volt a norma, az olasz krémfagyi, a Carpigiani már a hetvenes években kapható volt a körúton, mindig kicsit drágábban, mint a magyar vizes, eleinte 1,50-ért. Aztán a nyolcvanas évek legelejéről elszálltak az árak, ment fel 3-ra, 6-ra, 8-ra, rendszerváltásra már valami tizensok forint volt, de akkor már a franc se tartotta számon.

karlmann 2010.12.09. 15:49:42

@Csikós Zsolt:

Azt hittem, valamilyen bonyolult, mögöttes indokok miatt nem lehetett rádió a taxikban. Viszont azt elfelejtettem leírni, hogy a rendőrautókban lehetett. Apám 25 évig a belügyben dolgozott, sokszor ültem én is a "csíkos" Ladákban és néhányban (nemcsak a vezetők autóiban)volt rádió.

Érdekes volt akkoriban mindennek a szabályozása, pl. a rendőrök bajuszt viselhettek, de szakállt nem. Aztán 89 után, minden második rendőrnek akkora szakálla volt, mint Kossuth Lajosnak. Szabályosan divat volt a szakáll akkoriban a belügyben.

Csikós Zsolt 2010.12.09. 15:51:37

@Inner Circle:

Dehogynem volt, bőven vannak róla képek is az MTI meg a rendőrség archívumában. Mindig ezekkel vezettek fel, amikor a régi Mercik kidőltek.

karlmann 2010.12.09. 15:52:13

@antika13:

Ez lehetséges, mert akkoriban, mint kiskorú, még inkább Jaffával mérgeztem magam.

Inner Circle 2010.12.09. 16:01:40

@Csikós Zsolt: "egy-két ember - alig volt ilyen - éjt nappallá téve át tudta fordítani az órát. És ami közte volt, az mind a zsebükben landolt. Nagyjából napi négyórás alvással lehetett megcsinálni, folyamatos fuvarokkal."

Ó, ha ezt a Pug406-ról elhíresült "Taxi"-ban váltott műszakban (egyikük vezet, másik alszik a csomagtartóban) dolgozó kínai taxisok hallanák, hogy átkoznák a sorsot, hogy miért nem 20 évvel korábban és 1500 km-vel keletebbre űzik a műfajt... a szocialista viszonyok közepette garantált lett volna a sokszoros hozam! :D

kpjotr 2010.12.09. 16:01:50

@Carrotfield:
Off:
Tudjuk, hogy a Taxis-sztrájk nem a benzinár miatt volt valójában. Az csak az ürügy volt. :D
Árak kapcsán ami még beugrik, hogy '88 körül az Astoria-nál 16Ft. volt a hotdog és 20Ft. a hamburger. :)
A mekdönci is ekkor nyílt a Régiposta utcában. Egy fél napi újságpapír gyűjtésből haverral bementünk és degeszre zabáltuk magunkat. :)
Amúgy dereng valami az 1Ft-os fagyiról is, de az még a '80-as évek eleje volt, alsó tagozatban.
ON:
'93 tavaszán lett "B"-s jogsim. Ezerkecskén tanultam Csepelen, elég sokszor hóban is mentünk.
Emlékszem, mikor először esett, kifordultam a tanpályáról kettesben és ráléptem a gázra. Meg is indult a hátulja rendesen. :)

Sztávrosz_ (törölt) 2010.12.09. 16:47:49

@Myko: Szomszédunk szerint is (neki volt) a zaszti egy "műszer" a többiez képest. Csak hát a korrózió...

Raven! 2010.12.09. 17:30:43

Zsolti!

A kepgaleriaban van egy olyan kep, aminek cime: Minden részlet stimmel.

Nos az RK vagy NR tomb tartoban levo ugynevezett RK lap nem korhu, kb 1998-99 korul vezettek be :)
Az okmanybevono az stimmel ugyan, de a jol lathato fekete indigo darabnak az alairt lap alatt kene, hogy legyen, es nem a tomb elejen :) Igy, hogyk ap duplikatot a kedves allampoooogar ???
Arrol nem is beszelve, hogy szigoru szamadasos okmany leven, mindig csak EGY TOMB lehetett a rendornel, marpedig a motorhaz teton van meg egy :):)
Mielott valaki okoskodna, az okmanyt mind ugyanazon vontak be, plusz a rendszamot is :)
A szondataroban NINCS benne a rendszeresitett reszelo!!!
Ha voros csillagos a kituzo a rendoron, akkor illene a sapkarozsanak is annak lennie, de ez mar a rendszervaltas utani sapka :):)
A kisasszonyon szinten az ujabb csattu ov van, az sem hiteles :)
A gazspray tarto ok, meg a regi hosszu jart bele, ez epp ures :)
Es akkor nem vizsgalodtam tuzetessen :):)

Dr. Robin Masters 2010.12.09. 17:30:44

Jó ezt így olvasni, de hála az égnek soha nem volt KGST-s autónk.

misi107 2010.12.09. 18:01:30

Nekem ez a rendőrautó maradt az emlékezetemben,a kockalada nem.Talán Szegeden nem is volt (vagy már szenilis vagyok és nem emlékszek?)Mindenesetre meglepett a látványa a nyáron...

indafoto.hu/misi107/nyaralas_2010

GGG77 2010.12.09. 18:24:39

Nagyon jó a cikk, nagyon szépek az autók (a taxi kéne!). A 2107 üléseiben egyszer kellett 1500 km-et utaznom, maga a pokol. Apám szerint meg a vezetése volt az.

Van viszont egy mondat, ami mellett nem tudok elmenni, off leszek:

„Idén megyek nyugdíjba"

Na, ezt kéne nagyon gyorsan megszüntetni. Azt, hogy jelentős tömegek mehetnek nyugdíjba 20-25 év munka után. Mert egyszerűen vérlázító pofátlanság.

GGG77 2010.12.09. 18:33:30

@Csikós Zsolt: A Mészáros utcában, Béla bácsinál 70 fillér volt egy gombóc, amikor '84-ben elkezdtem az általánost. :)

conmorientes 2010.12.09. 19:33:32

@Csikós Zsolt:

Neked is jár legalább az 1 pont.....
és vélelmezem hogy a tankolás is meglehetett:)))

ShwartzWazul 2010.12.09. 20:02:29

@conmorientes:
"A másik 1. pontot annak ajánlom fel aki esetleg még tankolt Áfornál 87-est....."

Olyat nehezen fogsz találni, mert az 86-os volt. :-)

Elég sokat tankoltam (82-től 85-ig) belőle a jó öreg AI 14-79 rendszámú postás-zöld 1200-es combiba. Mert akárcsak a Főtaxinál, a Postánál is 86-osra volt beállítva a gép.

pzsl 2010.12.09. 20:13:20

@GGG77: Azt nem kéne megszüntetni, hogy jelentős tömegeknek eszük ágában sincs dolgozni?

pzsl 2010.12.09. 20:20:28

@Csikós Zsolt: Gratulálok nagyon jó lett idáig a Lada sorozatod!
A rendőrautóról írtaknál egy-két dolgot félre érthettél, mert ezen a kockán Elektris Szövetkezet által gyártoss Eriston-150 sziréna van és a tetején is az Elektris által gyártott villanócsöves lámpa amiknek a tetején még a Budapest felírat is látható volt.
Valaki a hozzászólások között írt Villtesz lámpát, de azok az 1200-as Ladákon voltak.
Még egyszer gratulálok, nem kis munka ez idáig is és még nincs vége.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.09. 20:30:09

A szavazásnál miért nincs olyan opció, hogy pocsék világ volt akkor is, meg most is az van? :D

Amúgy hihetetlen kemény az utolsó pár kép, teljesen 80-as évek :D Jó lett a ckk is!

Jamesblond 2010.12.09. 20:33:32

Fater egy 4 lámpás 1500 után váltott Zasztira. Finomabb volt, finomabb, de az 1100-as motor teljesítményben nagyon a Ladáé alatt volt. Az alkatrész meg elég drága és nem is nagyon volt egy időben. Utána egy 2107 lett amiben 1600-as motor volt. Az már úgy húzott a Lady futóval együtt mint a pajtás zsilett:) Egyébként úgy tudom a szoci autók közül a Skodának nem rohadt leginkább a kasznija.
A Moszkvicsnak volt a legszarabb váltója,
A Daciának a féltengelyek+rozsda+hűtés volt a gyengéje,
A Wartburgó kombi volt az akusztikus doboz, ajtóbezáráskor kongott hazáig,
trabi a szabadon futójával, meg a gyújtás takaró lemezkéjének elhagyásával okozott "boldogságot", nah meg a főtengely ugye... Hattyúnyak...:)
A Lada bírta öszességében legjobban a kiképzést. Egy biztos: Azt a 40 éves konstrukciójú váltót a mai napig be lehetne tenni akármelyik autóba, mert 2010-ben sok több millás autó csak szégyenkezhet mellette.

Taxis1978 2010.12.09. 20:38:33

Sajnos ennek a cikknek a taxisokról szóló része hemzseg a hibáktól!

1. Akkoriban egy Zsiguli a Lógarázsban kb. 40.000. km-t futott, utána selejtezték.
2. Hülyék lettünk volna gyilkolni! Belőle éltünk!
3. Lesza…tuk a benzínen való spórolást. Ha akartunk volna a benzínen keresni megvettük volna a teherautósoktól a Mária utcában, mert sokszor ők sem tudták eladni a „nyálat” és beleengedték a csatornába…. Amúgy meg saját kútjai voltak a főtaxinak…
4. A tipikus taxis nem tudott 10-12 órát dolgozni, gész egyszerűen azért mert nem volt nála ennyi ideig az autó…
5. Tipikus tempó 100 km…??? Nappal öreg??? Áááá
6. Magántaxi 1982-től
7. Az órát akárhol meg lehetett állítani nem csak 50 Ft-nál. 1/26-nak hívtuk, mert a számlapos óráknak megfelelő állásánál állt meg a taxaméter.
8. Két kilót keresni havonta??? Ember én az egyik „legmenőbb” voltam a 80-as években, én hétvégén éjszaka 500 km-t is lenyomtam a városban, de 35-40.000.-nél nem tudtam összeszedni.
9. Ez a lebuktatós sztori…, ugyan már…, akitől tartani lehetett maximum a Fakezű spicli volt, aki ÁVH-s múlttal rendelkezett…
10. A rendszámaink 1978-ban még JA-val kezdődtek…

1979-ben álltunk át a 7-7-2-ről a 8-8-3-ra. Indulás 8 Ft, egy kilométer 8 Ft, egy perc 3 Ft.
Egy argónál nem lehetett átforgatni az órát!!!
1. Azért mert képtelenség volt egy hónap alatt annyit menni az autóval.
2. Mert 8-8-3as munkarendben dolgozott a többség, amely azt jelentette, hogy egy autón általában 3 sofőr dolgozott 1 nap alatt.

A szerző igazán megkérdezhette volna a régi Lóban dolgozókat…
Mondjuk Búzás „Macit”, vagy diszpécserek közül „összekarmolom magam” Ötvös Marit…

Mesélni én is tudnék, sőt ha akarom még most is elő tudom venni a sárgalapjaimat (ezek nem a fociból valóak) ezzel értékeltük a teljesítményünket…
Tudod öreg: a – leadó – guruló.

Számunkra rég volt, szép volt, kár elrontani…

FOMA 2010.12.09. 20:39:19

Annyiban pontosítanék a cikken, hogy van korhű rendőrségi 1200-as, méghozzá eredeti RA-s rendszámmal, a tavalyelőtti városligeti rendőrnapon fotóztam, idén
meg a Balaton-parton láttam egy rendezvényen.

Az emlékezetes 1987-es kemény télen sikerült fejre állítanom egy 1200-est - ha jól emlékszem RA 84-26 - a tököli szovjet laktanya előtti kanyarban. A laktanyából jött ki egy BTR kihúzni, annyi baja lett az autónak, hogy a kék lámpa elhajlott és megrepedt, alatta pedig egy tenyérnyi horpadás keletkezett, bólogattak is a távárisok, hogy szovjet ávtomasina.:-). A kárszakértő 5000,- Ft-ot hozott ki, 600,- Ft részkártérítést kellett fizetnem, és egy ezres pénzbírság fenyítést szabtak a balesetért. Utána kaptam egy 1600-os Nivát, annak meg nem tudtam olyan utat mutatni, amitől zavarba jött volna.:-)

Taxis1978 2010.12.09. 20:41:50

@Csikós Zsolt: Nem alig volt!
Nem volt ilyen!

conmorientes 2010.12.09. 20:42:00

@ShwartzWazul:

Nagyon igaz, bocs az elírásért, bár bevallom oktánszám emelés céljából magam pont Ladába volt hogy a 92-essel vegyesen kértem.....
Így aztán elméletileg még ki is jöhet, vagy nem ????? :)))))))
Igaz akkor is hülyének néztek:)))
Ez azóta sem változott.
Nálad a plusz egy pont.

FOMA 2010.12.09. 20:43:07

"A gazspray tarto ok, meg a regi hosszu jart bele, ez epp ures :)"

Jaja, a jó öreg csehszlovák KASR.:-)

ShwartzWazul 2010.12.09. 20:45:43

Jahhh, rozsdásodás.
Apám 77-ben vette át az új ezerkecskét a Merkurnál (akkor 80 ezerért). Eredetileg sötétkéket, vagy méregzöldet szeretett volna, tehát volt fehér és korallpiros. :) Az utóbbinál maradt.
A négy éves autó elkezdett rozsdásodni. De nem a megszokott helyeken, ó nem. A tetején és a motorház-tetőn!

GGG77 2010.12.09. 20:48:34

@pzsl: De.
Csak a belügyeseknek járó pofátlan, egy vagyonba kerülő nyugdíjkedvezményét sokkal könnyebb.

Myko 2010.12.09. 20:58:54

Ennyivel szeretnék én is hozzájárulni a héthez,most bányásztam elő :
kephost.hu/image-4941_4D0134D0.jpg

29 Palms 2010.12.09. 20:59:22

Mindkét Ladához gratulálok, tényleg nem semmi gépek. És a rendőr Ladáról még emlékem is van. Kénytelen voltam 8400 méteres követési távolságot tartani az előttem haladóktól, mivel többet néztem a tükörbe, mint előre.

indafoto.hu/29_palms/image/10203677-4502d8a7/84377

Sztávrosz_ (törölt) 2010.12.09. 21:52:16

@ShwartzWazul: Fater minden átvett új warnyúkombiját lekezeltette tuff-kotc-dinollal /alváz és üregvédelem/ de 100.000nél 3-4évesen már annak hatása is elmúlt.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.09. 22:50:23

@Blindmouse: De bizony, ügyesen megeffektelted!

Blindmouse 2010.12.09. 23:04:24

@KuKori: kösz :D
amúgy kb 5 percnyi meló volt.. :)

amúgy nem ez a rendőr Lada volt a Moszkva Tér c. filmben? :D

a taxi meg kb tényleg csak annyiban különbözik Döme bácsi taxijától a kismaszat és gézengúzok c. filmben, hogy azon volt az az összecsukható rácsos tetőcsomagtartó :D

czuczaij 2010.12.09. 23:35:59

A taxis zsigákba nem volt olyan matrica a kesztyűtarton, hogy :Buta utas vésd az eszedbe ne szólj beke a vezetésbe? Csak azé kérdem mert nekem van benn egy ilyen matrica,és ezt nem ma ragasztoták bele.szerintem egyidős az autóval.

pickapu 2010.12.09. 23:57:23

@czuczaij: Olyanra emlékszem, a százasunkban is oda volt ragasztva, egy borzas fej volt még a matricán, a hajában egy lóherével. :)

pickapu 2010.12.10. 00:01:47

Az unokahúgomék az Örsön laktak, pont a buszmegálló kijáratával szemben, na ott aztán lehetett a negyedikről kihajolva számolni a zöld Zsiga-taxikat. Vidéki kisgyerekként nagyon jól elvoltam ezzel. :)

Carrotfield 2010.12.10. 08:24:09

Még mindig nem tudja valaki megmondani, hogy miért is volt olyan nagyon érdekes a "Zöld taxi"?

Mi is megőrültünk ha ilyet láttunk, kábé egyenértékű volt a kéményseprővel.

Motoros III. 2010.12.10. 09:32:58

Norbert 79!

Nagyon szépen köszönöm!

Carrotfield 2010.12.10. 10:22:53

@norbert79: Igen, csak az én általam linkelt oldalak alján nem volt odaírva, hogy:
"Interneten sem lehet közölni"
Ez zavart meg, bár nem kellett volna :o)

Király a rendőr-zsiga, amúgy amit linkeltél, nekem jobban is tetszik mint a cikkbéli. Be is rakom a linkjét még egyszer. Íme :o)

tanczos.nyugat.hu/galeria/lada_rendorauto_ipa_2006/

Csikós Zsolt 2010.12.10. 10:42:35

@Raven!:

Ó, te mekkora egy á.... vagy :-DDDDDD

Jó volt!

@FOMA:

Az nem írtam, hogy nincs korhű 1200-as rendőr. Csak azt, hogy nem maradt meg. Az is, ha jól tudom, csinált.

Hurri Kán 2010.12.10. 10:44:27

@Csikós Zsolt:

"Az nem írtam, hogy nincs korhű 1200-as rendőr. Csak azt, hogy nem maradt meg. Az is, ha jól tudom, csinált. "

Pedig mennyi volt belőlük...

Csikós Zsolt 2010.12.10. 10:45:54

@pzsl:

Javítottam a rendőrös részeket, most nézd meg :-)

MR KESZI 2010.12.10. 12:26:23

@Csikós Zsolt:

"Kedves barátom, ha kötözködsz, nézz utána kérlek, ha már homályosak az emlékeid. Ezrével futottak az öreg mercik akkor az utakon, én 1992-ben vettem az én állólámpámat drosztról, akkor volt a váltás nagyjából 123-ra."

Kedves Zsolt!

Ne dühöngj mert egyfelöl nem ér ennyit az egész, másfelől mosolyt fakasztó és kissé ijesztő is egyben, hogy a tények puszta említése ennyire kiborít. Harmadjára a harag nem jó tanácsadó mert mint látom elborult aggyal a szövegértés is sokkal macerásabb.
Leírom nagybetűvel így talán elolvasod rendesen: 1992 január 1.-ig csak HATÉVES VAGY ANNÁL FIATALABB GÉPKOCSIT LEHETETT TAXINAK VIZSGÁZTATNI.
El nem tudom képzelni mi köze ennek az akkoriban az ország útjait koptató Mercedesek számához és ahhoz hogy te mit vagy mit nem csináltál 1992-ben a droszton.

"Állólámpa: 1968-1976"

Pontosan.
Ezért sem volt lehetséges, hogy 1982-92 közt levizsgáztassák őket taxinak.(Persze aztán lehet,hogy neked van igazad és a köztudottan fehér hollónál is ritkább '76-os évjáratú,ám csak egy esztendőre érvényes taxivizsgával rendelkező állólámpások hada ácsorgott a drosztokon a '82-es esztendő folyamán :)) (Rajtad kívül szerintem ember nincs aki ebből az időszakból állólámpásokra emlékezne, de olyan sem aki '92-utánról is négy-öt darabnál többet látott volna de sebaj, ha így vagy boldog...)

"1989-ben nyitották meg az autóimportot, 12 évesek voltak a fiatalabbak akkor"

Az 1989-es liberalizációt jókora csacsiság emlegetned mert rögtön ki is kötötték, hogy 4 évnél idősebb jármű nem vámkezelhető :)
Később persze lehetett öreg autókat importálni cégesen és más trükkel de a lehetőséggel élők véletlenül sem az állólámpát preferálták akkoriban.
A kilencvenes évek elejére a használtautó exportőrök közt mindig is népszerű típus jó példányait addigra nyugatról réges-rég elhordták, csak a horror árú hibátlanok vagy a végletekig elhasznált csoffadékok maradtak.
'92-ben vagy utána kevés olyan hülye akadt aki ilyet hozott be, hiszen a kinti ár-érték arány sem volt vonzó, a behozatal járulékos költségei meg ugyanolyan drágák voltak egy 100 márkás pusztulat és egy 0 km-es W140-es esetén.

"(és hány 12 éves Merci-taxi van ma a drosztokon szereinted? Elárulom, sok."

Képtelen vagyok megérteni mi köze van a mai állapotoknak a '92 előttiekhez és az akkor érvényben lévő szabályokhoz.
Mint ahogy szemmel láthatóan te sem vagy képes felfogni, hogy 1992-ben és utána a diesel állólámpás, min 17 éves hazai állományt tulnyomó részben az újkorától szocialista utakon széthurbolt, szarrá rohadt szemetek vagy néhány, nyugaton millió kilométeren át lelakott darabjai képezték.
(Fura, hogy pont neked kell ezt elmagyarázni bár az is igaz, hogy a Domsjőben tapasztalt "profizmus" után már semmin sem lepődök meg.)
Ezek aligha kaptak taxivizsgát a korhatár eltörlése után sem vagy ha mégis, a rendbehozatal ill. fenntartás költségeivel simán elérték egy náluk jobb állapotú, a munkára megjelenésben és komfortban is sokkal alkalmasabb, a hazai és külföldi kínálatban akkoriban bőséggel jelenlévő 123-as árát.
Léteztek -nagyon kis számban- persze jobbak is. Na azokkal taxiztak az olyan kedves bolondok mint pl. az egyetem mellett másodállásban mezitlábasnak álló szimpatikus, általában budán dolgozó srác akitől a kocsidat vetted.

"Akkor pedig jóval feljebb volt a korhatár)."

Századjára mondom, '92-ig hat év volt a korhatár. Volt egy,anno a szakmájában nevesnek számító fillérhajcsár a rokonságban és igencsak megkeserítette ez a szabály az életét hosszú esztendőkön át. Neki, no meg az emlékeimnek ha nem haragszol kicsit jobban hiszek.

123-as: 1976-1985.

Ez is stimmel. Nem is volt akadálya, hogy vizsgát kapjanak 82-91 közt. Mint mondtam akadt belőlük már a hőskorban is jónéhány. Később meg rengeteg.

" 1989-ben 12 és 4, azaz tizenkettő és négy év között voltak. 1992-ben (nem tudom, miért épp 1992) tehát 16 és 7 év között."

Én meg azt nem tudom miért 89 amikor folyamatosan sem többről sem kevesebbről nem ugatok mint a 92-ig érvényben volt hatéves korlátozásról.

"Felhívnám a figyelmedet, hogy a ma már közel nem olyan nagy számban levő Merci-taxik átlagéletkora olyan 10 év."

Felhívnám a figyelmedet -sokadjára-, hogy egy szóval sem tértem ki eredeti hozzászólásomban a mai viszonyokra.

"Ezt minek kellett, tényleg?"

A cikked alján van egy aprócska kitétel.
Imigyen hangzik:

"Egyetért? Vitatkozna vele? Véleményét elmondaná másoknak is?

Tegye meg a publikáció blogposztján!"

Így tettem, nem másképp. Ezzel és az 1982 január 1.-jével amit ugyebár szintén nem tudtál.

"Ja, gondolom anti-mercista vagy."

Autómárkákkal kapcsolatban báriféle anti-izmusnak pont annyi köze van hozzám mint az általad összehordott zagyvaságoknak az eredeti megjegyzéseimhez.

"Máskor inkább maradj csöndben."

Én ilyet még csak gondolatban sem javaslok neked. Ellenben indíványozom, ha legközelebb a tiédtől eltérő véleménnyel vagy esteleg hasonlóan jogos kritikával találkozol ellenérveket igyelkezz felhozni a sértődött mellébeszélés és az olvasó rendreutasítása helyett.

(Bár még ez is sokkal férfiasabb mint amikor megfutamodva moderálsz :)

Egyetért? Vitatkozna vele? Véleményét elmondaná másoknak is?

Tegye meg a publikáció blogposztján!

Csikós Zsolt 2010.12.10. 12:39:52

@MR KESZI:

Csak annyit mondok:

1992 augusztus közepén vettem az első állólámpámat a Széna téri taxidrosztról, éjjel. Ott egy visszatérő állólámpás csoport volt, öt autóval. Természetesen mind taxi. Természetesen nyilván egyiknek sem volt engedélye, nagy, világító felirattal a tetején, taxaméterrel. Én üttettem ki belőle a taxiengedélyt, azért nem tudtam becserélni az azonnal bedöglött akkuját, mert a taxihasználatú gépkocsikra csak egy éve garit adtak. Ja, az autó nem utolsó szériás volt - 1974-es. És amit előtte negyed órával egy másik taxistól meg akartam venni, az 1972-es volt, kék.

És akkoriban álltak át tömegével a fekvőlámpásokra a taxisok, Géza barátom pl. épp akkor állított taxihasználatba egy 1977-es, téglapiros 200D-t. Utálta.

Nem szoktam moderálni csak az orbángyurcsányozókat, cigányozókat, zsidózókat, sivatagosítókat. Ezeket is igen ritkán. Keversz a Winklerrel.

17 éves volt-e a legfiatalabb 123-as 1992-ben, vagy 7? Erre nem adtál választ.

Hogy lehetett nekem (és százával egy csomó más taxisnak) állólámpás taxija 1992-ben, meg még utána is?

Hogy lehet, hogy még mindig fut két W123-as a városban taxiként?

MR KESZI 2010.12.10. 13:09:31

@Csikós Zsolt:

"1992 augusztus közepén vettem az első állólámpámat a Széna téri taxidrosztról, éjjel."

Ez minden további nélkül lehetséges volt, hiszen -úgy látszik hiába írtam nagybetűvel akkor sem akaródzik tudomásul venni- 1992 január 1.-jével eltörölték a hatéves korlátozást.

"És akkoriban álltak át tömegével a fekvőlámpásokra a taxisok"

Ezt így van. Max. annyi a bibi, hogy nem állólámpásról hanem mindenféle lim-lomról történt az az ominózus átállás. Nem méltóztatol azt sem tudomásul venni, hogy én az állólámpák tömegét vitattam -már ami a taxikat illeti.

"17 éves volt-e a legfiatalabb 123-as 1992-ben, vagy 7? Erre nem adtál választ."

Természetesen 7 de miért e csacsi kérdés?

Ha arra akarsz kilyukadni, hogy a hatéves kort egyre többen elérő 123-as taxik tulajai folyamatosan bajban voltak a vizsga miatt 1991 dec. 31-hez közelítő időszakban akkor jó helyen kapizsgálsz.
Hat éves kor után bizony meg kellett válni a verdától.88-körül meg is csappant egy időre a nem túl népes 123-as állomány.

"Hogy lehetett nekem (és százával egy csomó más taxisnak) állólámpás taxija 1992-ben, meg még utána is?"

"Hogy lehet, hogy még mindig fut két W123-as a városban taxiként?"

Úgy, hogy annyira kibaszottul jó és tartós autók mint amilyen vehemenciával ellenálsz annak a ténynek a felfogása ellen, hogy hatévesnél idősebb autóval 1992 január 1.-előtt volt tiltott a taxizás.

Neked úgy ahogy elmesélted, százával egy csomó taxisnak meg max. úgy, hogy valamelyik márkatalálkozó alkalmával kicsit sokat ittatok :))

MR KESZI 2010.12.10. 13:11:36

@MR KESZI: Bocsánat, kicsit összekevertem:) Szóval:

"Hogy lehetett nekem (és százával egy csomó más taxisnak) állólámpás taxija 1992-ben, meg még utána is?"

Neked úgy ahogy elmesélted, százával egy csomó taxisnak meg max. úgy, hogy valamelyik márkatalálkozó alkalmával kicsit sokat ittatok :))

"Hogy lehet, hogy még mindig fut két W123-as a városban taxiként?"

Úgy, hogy annyira kibaszottul jó és tartós autók mint amilyen vehemenciával ellenálsz annak a ténynek a felfogása ellen, hogy hatévesnél idősebb autóval 1992 január 1.-előtt volt tiltott a taxizás.

MR KESZI 2010.12.10. 13:17:56

@Csikós Zsolt:

"Nem szoktam moderálni csak az orbángyurcsányozókat, cigányozókat, zsidózókat, sivatagosítókat. Ezeket is igen ritkán."

A domsjői utatok kapcsán írt véleményemben még véletlenül sem szerepeltek a fentiekhez hasonló vagy bármilyen trágár szavak. Hagyjuk ezt a rizsát...

Csikós Zsolt 2010.12.10. 13:27:54

@MR KESZI:

De nekem volt. Akkor vettem. Ha kell, küldök képet róla, adásvételit, mindent. És már a második taxis generációját nyomta, a csávó, akitől vettem, már eleve taxihasználatból vette, csak ő 300-at tett bele. A nevére nem emlékszem, valami Norbi volt.

MR KESZI 2010.12.10. 13:31:39

ZSOLTI, BAZMEG!

KI MONDTA, HOGY NEM ÍGY VAN?!

TE SIMÁN MEGVEHETTED AUGUSZTUSBAN, HISZ JANUÁRTÓL LEHETETT MÁR TAXIZNI AKÁR ÖTVENÉVES KOCSIVAL IS!

MR KESZI 2010.12.10. 13:35:10

Ja dühömben a végét el sem olvastam:))

Te igazat nyilván igazat beszélsz- már ami avétel körülményeit és időpontját illeti- az eladó -mint minden öreg Mercedest vagy hasonló romot áruló korabeli nepper- neked (is)hazudott.

Csikós Zsolt 2010.12.10. 13:40:12

@MR KESZI:

Azt, hogy sokkal többet futott az autó, mint ami látszik? Lol.

Különben normális csávó volt, meg is lepett, előre mondta, hogy a motor azon az őszöm meg fog dögleni, a futómű viszont jó, a kaszni tűrhető. Összerakta nekem, hogy ő és a másik csávó taxizott bele 300 ezret. Aztán a motor október végén megdöglött, a kaszni az utánam-utánam következő tulajnál mállott szét, a futóműve zseniális volt.

MR KESZI 2010.12.10. 13:49:35

@Csikós Zsolt:

"Azt, hogy sokkal többet futott az autó, mint ami látszik? Lol."

Nálad szerintem kevesebben tudják, hogy egy állólámpának pont az a sexepilje,ha minél több a méter.Domborítják is a tulajok böcsülettel...

Csikós Zsolt 2010.12.10. 14:39:19

@MR KESZI:

Ííííí, akkor még nem az volt... Még nem pörgették ennyire az órákat, hiszen a legtöbb kocsiban öt számjegyű volt.

És azért egy másfélmilliós futással még a legelszántabb vevőt is el lehet riasztani :-)

Taxis1978 2010.12.10. 16:12:13

Sajnálom, hogy pontról pontra cáfoltam cikked több állítását, és egy szót sem írtál rá...
Na ennyit a hitelességedről!

Csikós Zsolt 2010.12.10. 23:54:45

@Taxis1978:
Pont ma este beszéltem az egyik haverommal, aki 206 ezer után adta át az autóját a Lóban, mondta, olvasta a kommenteket, nem voltak elég mélyen benne. De nem akar nyilvánosság elé lépni. Kurva soká csinálta. Ezt sajnos képtelen leszek rövidre zárni, mert én csak közvetítő közeg vagyok. És egy nagyon nem nagypofájú fickóról van szó, az olyanokat rettentően rühellem. Mindegy.

Csikós Zsolt 2010.12.10. 23:57:50

@Taxis1978:

Ja, és számolt a srác tegnap este, azt mondta, másfél hónap alatt lehetett átfordítani az órát, ezt is megkérdeztem. A sűrű ellenőrzések előtti időben, amikor még önbevallásos módon ment két ellenőrzés között az elszámolás, utána lehetetlen volt. És azt mondja, tudnod kellene ezekről az esetekről, mert buktak meg vele.

marek89 2010.12.19. 12:27:31

@Csikós Zsolt:
Nekem nagyon tetszett az egész, meg a visszaemlékezések, sztorik miatti légkör is.
Viszont lenne egy kérdésem (sejtem, hogy nem nagyon a területed, de hátha...): azért megdorgálhat a rendőrbácsi, ha "csak úgy" felrakok egy taxi tetőlámpát? Vagy akkor nem ha jelzem, hogy pl.: nosztalgiataxi, utasokat nem szállít stb.? Bocs, ha nagyon hülye a kérdés, de nem ismerek illetékest, aki tudna válaszolni, hogy van-e erre vmi szabály stb., mert gondolom a cikkben szereplő autó is ilyesmi "taxi". Ja és nagyon jó lett a cikk, köszönöm a többiek nevében (enyém a "Legolcsóbb csapatós" kocka kombi :))

Lazy Bones 2019.02.03. 21:20:22

@Santer: Gané egy vélemény, mint a névadód a Winnetouból.

@Avigdor: Ezt ilyen stílusban kell a tudomására hozni?

@GGG77: Mára teljesült a kívánságod, elvették a korkedvezményes nyugdíjakat. Boldog vagy ettől?
süti beállítások módosítása