Taxis, rendőr, két jó barát…

  2010. december 09. - Csikós Zsolt Címkék: vélemény lada zsiguli

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Egy villogós 1500-ös. Egy taxi 1300-as. Mellettük a tulajdonosok, akik oly komolyan veszik a játékot, hogy társaságukban a ma csupán díszlet. Egy kicsit az átkosbeli színfalak mögé is belepillantunk. Tartsanak velünk, de vigyázzanak, mély a kút.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr262503420

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ledo76 2010.12.09. 11:54:18

Nekem egyértelműen a taxi kéne. Részben, mert ahhoz kötődik személyes élményem (rendörautóban szerencsére nem ültem), másrészt (fő)taxi Lada építésén én is törtem a fejem. A Zsiguli pedig vitán felül a legjobb szoc. autó volt, mert hiába volt bizonyos jellemzőkben másik márka jobb, ha az összhatás végül mégis hibázott.

keletisarok.hu 2010.12.09. 11:55:19

www.szon.hu/lakohelyem/ibrany/cikk/halalos-baleset-ibranyban---rendorok-vedtek-a-gazolo-buszsofort-a-felduhodott-tomegtol/cn/news-20101209-11050394

PC:

"a helyi kisebbségi vezetők közreműködésével és polgárőrökkel sikerült normalizálni a helyzetet"

Már megint ezek a g.ci pirézek. Vagy toltékok?

Van benne autó, úgyhogy nem ér bannolni!

ledo76 2010.12.09. 12:00:24

@halszájú: Persze, de a Zsigulit a 70-es évek első felének nyugati autóival kellene összehasonlítani és persze nem a jóval drágább autókkal. Úgy azért már árnyaltabb a kép. A többi szoc. márka tényleg leves. Másrészt hiába jobbak a nyugati autók ha ahhoz nem kötnek személyes (főleg gyerekkori) emlékek.

antika13 2010.12.09. 12:15:33

Nem olvastam végig, szerintem az összes taxis lehúzós. Talán a főtaxi nem. Külön örülök, hogy ők lesznek ferihegyen is. Remélem a zóna taxi eltűnik a süllyesztőbe.

conmorientes 2010.12.09. 12:23:09

@Csikós Zsolt:

Erre nem emlékezhetek, mert csecsemőként ezt az egy információt még nem osztották meg velem, azonban azt tudom mert édesapám mesélte, hogy második autójába amikor átvette 1970 augusztusában(nyereménybetétkönyv autó volt és 100S nagyon nagy sztori de ide úgysem fér el) akkor az első tankolásánál még a már említett bélás volt a literes benzin ellenértéke.....

keletisarok.hu 2010.12.09. 12:24:57

1984, Nyíregyháza

kepfeltoltes.hu/view/101209/Photograph__2__2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/view/101209/Photograph__3__2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/view/101209/Photograph_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Lada alig van, Trabi annál több. :)
Sok ilyen képem van, holnap betolok egy ladásat, amin van jó csaj + benzinár is, mert pont benzinkútnál készült esküvőre menet. :)

conmorientes 2010.12.09. 12:37:50

@Csikós Zsolt:

Még valami !!!!!
Gázolajat akkor nem tankolt az ég világon senki. Nem csak mert nem volt hivatalos állami forgalomban dízelautó, hanem mert ott volt az államilag nem kicsit támogatott HTO !

Aki emlékszik még a legzseniálisabb Hofi Géza (az isten nyugosztalja) nagy poénjára:

"Olajkályha mit eszik ?
Olajat a nyüves, agácafába bele se kóstol !!!!"

Annak jár az 1 pont !
A másik 1. pontot annak ajánlom fel aki esetleg még tankolt Áfornál 87-est.....
+ 1 pont ha Zsiguliba :)

conmorientes 2010.12.09. 12:41:12

@Csizirájder:

Miért miből maradt sok ?

Ne válaszolj:

- igénytelenség
- rosszkedv
- szolidaritás hiány
- bizonytalanság
- sunyiság

conmorientes 2010.12.09. 12:44:01

@Carrotfield:

Hiszem, ha fejből (istenbizonyra internet keresés nélkül) megmondod milyen állat volt, és mi volt a neve az olimpia kabala állatának :))

NGA 2010.12.09. 12:54:17

Nekünk nem volt autónk, főleg nem keleti, de hogy legyen valami régebbi kép, iderakom az autóm képét még a régi rendszámával:
imgfrm.index.hu/imgfrm/4/8/0/4/BIG_0004174804.jpg
Most ilyen:
img.carstyling.hu/usercars/00/00/59/03/10.jpg

norbert79 2010.12.09. 12:55:24

@conmorientes: Hadd tegyek fel egy keresztkérdést: Melyik Olimpiának, mert nem mindegy... :)

Szkotti 2010.12.09. 12:58:06

@conmorientes: Misa mackó!

(nem kerestem vissza, melyik olimpiára gondoltál...)

conmorientes 2010.12.09. 13:09:04

@norbert79:

A jó válasz már alattad eggyel, ha levelet írsz kérlek nézd meg az előzményt, mert bizonyára akkor látnád, hogy nem az i. e. 776-osra, vagy a következőre gondoltam.......

Imádom a beszédes neveket, te biztosan nem 1979-ben születtél. Ha mégis akkor pont arra gondoltam amit elsőként max. nézhettél, de nem láthattál.

norbert79 2010.12.09. 13:13:40

@conmorientes:
Na ezt msot háromszor buktad :))

1.) Levelet a rendszer küld, automatikusan. Nem tudom mennyi ideje, de én már morgok egy ideje tőle.

2.) 80-as években volt pár olimpia, ennyi logikám azért nekem is van, de említhetted volna Horihót is. És de, 79-ben születtem

3.) És itt buktad, mert emlékszem arra az Olimpiára, legalábbis a kabala figurára...

MR KESZI 2010.12.09. 13:18:26

"A taxiképünk viszont erősebben átrajzolódott a fejünkben, hiszen 1984-től a magántaxisok előretörése miatt felhígult a korábban húsz éven át színtisztán kereklámpásokból álló autópark. Megjelentek a Wartburgok, faros Skodák, 1500-ös Zsigák, kockák, Sierrák a drosztokon, később pedig az állólámpás, majd fekvőlámpás Mercik borították el az utcákat."

Pontosabban 1982 jan.1 től engedélyezték a magánfuvarozást magyarországon.
Ennek egy ilyen cikk megírása előtt azért illő lett volna pontosan utána nézni.
Meg persze annak is, hogy 1992-ig csak hat évnél fiatalabb autóval lehetett taxizni...
Ezért a drosztok állólámpásokkal való elborítása inkább csak a Csikós úr típusfanatizmussal átszőtt, kissé élénk fantáziájának a szüleménye :)
A valóságban pont fordítva történt: 123-as taxiból már a legelső időkben(!) is valóban volt néhány -később rengeteg- ám 1992-után az akkor min.17 éves állólámpásokkal taxizni tényleg csak egy két bolondnak jutott eszébe.

1

Rajninho 2010.12.09. 13:24:43

Olyan jók ezek a cikkek Faternak Skoda után 1200-ese lett és 11 évig szolgált nálunk:)Imádom a Lada illatot :)
Most 120-as Skodám van és azt nem mondnám ,hogy a Ladák nem rohadnak jobban . Nekem pl nem nagyon van rajta rohadás :) Pedig 1-1.5 éve mozdulatlanul állt meg előtte kitudja menyit . De szeressük attól a Ladákat :)

NGA 2010.12.09. 13:29:12

@MR KESZI: Pécsett volt ilyen bolond.

Carrotfield 2010.12.09. 13:35:27

@conmorientes: Misa mackó, istenbizonyra internet keresés nélkül, mert most jöttem vissza kajából, nem is olvastam a kommenteket :o)

Blindmouse 2010.12.09. 14:19:25

Gyerekek, így nem hitelesebb a fotógalériából ez a kép? :)

dsm.hu/tc.jpg

NGA 2010.12.09. 14:23:31

@Blindmouse: Már csak az új rendszámot kéne levenni...

Blindmouse 2010.12.09. 14:27:15

Megpróbálhatom leradírozni... :)
de vagy teljesen leszedem, vagy marad, ez a két opció van..

vagy megvágni a képet egyszerűen úgy hogy az pont kilógjon :D

Csikós Zsolt 2010.12.09. 14:54:57

@karlmann:

Gondolom, nehogy elterelje a vezető figyelmét. Vagy hogy ne tudja ordíttatni az utas fülébe.

Csikós Zsolt 2010.12.09. 15:01:01

@MR KESZI:

Kedves barátom, ha kötözködsz, nézz utána kérlek, ha már homályosak az emlékeid. Ezrével futottak az öreg mercik akkor az utakon, én 1992-ben vettem az én állólámpámat drosztról, akkor volt a váltás nagyjából 123-ra.

Állólámpa: 1968-1976, 1989-ben nyitották meg az autóimportot, 12 évesek voltak a fiatalabbak akkor (és hány 12 éves Merci-taxi van ma a drosztokon szereinted? Elárulom, sok. Akkor pedig jóval feljebb volt a korhatár).

123-as: 1976-1985 (igen, az én autóm is ilyen 85-ös, konkrétan). 1989-ben 12 és 4, azaz tizenkettő és négy év között voltak. 1992-ben (nem tudom, miért épp 1992) tehát 16 és 7 év között. Felhívnám a figyelmedet, hogy a ma már közel nem olyan nagy számban levő Merci-taxik átlagéletkora olyan 10 év.

Ezt minek kellett, tényleg?

Ja, gondolom anti-mercista vagy.

Máskor inkább maradj csöndben.

Maul 2010.12.09. 15:05:30

En nem Magyarorszagon szullettem es nottem fel eloszor 89 ben voltam itt rokon latogatason Kanadabol repulovel erkeztem es egy Ladaval jottek ertem hat meglepodtem mert meg nem lattam ilyen autot es akkor mondtak a rokonok hogy orosz meg mondom oszinten nagyon felve ultem bele meg hat nem is tetszet meg amin nevetek hogy nem ertetem hogy mi az a rud amit rangatnak benne minden 2 percben gyerekent nem lattam meg akkor kezivaltos autot de az iras eszembe jutata kis nosztalgiaval az elso Magyarorszagi utamat amikor visszatertem mindenkinek a haverjaimnak meseltem milyen autoban ultem meg le is fenykepeztem mindeki azt kerdezte hogy nem feltem e beulni,de sokkan irtatok hogy nektek ez a nosztalgia nekem nagyon furcsa edesapam autoja utan egy Ladaba beleulni erdekes volt de jo gyerekori elmeny volt.

Inner Circle 2010.12.09. 15:08:59

Szerintem ezt a taxit láttam a sötétben a piros lámpánál ácsorogni, a párom meg nem értette, hogy miért óbégatok :-) A taxi tiszta időutazás, de ez a rendőrautó valamiért egyáltalán nem maradt meg. Azt is elhinném, hogy soha nem is létezett. 1300-asban és ezeröcsiben már inkább ismerős (Gyermekrablás a Palánk utcában), és SZVSZ sokkal fakóbb, mattabb, világosabb kékek voltak.
(A kukautasvésdazészbe matrica párja pedig a "Sértődés ne essék, dohányozni ne tessék!" volt.)

kpjotr 2010.12.09. 15:09:30

@conmorientes:
Én másképp emlékszem.
2 forintos fagyit általánosban 5. 6. osztályban már vettünk, Az nekem '84-'85 környéke.

Inner Circle 2010.12.09. 15:15:37

@kpjotr: de akkoriban elég durva volt az infláció (a busz- és villamosjegyeken is követhető volt), '87-88 körül már egy húszasért vettem a négygombócosat a húszperces sétára hazafelé.

kpjotr 2010.12.09. 15:18:44

@Csikós Zsolt:
De jó lenne ha most a benzin árának a fele lenne a gázolaj és de rossz lenne ha a gázolaj árának duplája lenne a benzin! :D

Carrotfield 2010.12.09. 15:25:08

@kpjotr: Guglizd ki, hogy mikor mennyi volt a fagyi, eltérő árak voltak mindig, és természetesen évről évre emelkedtek. Bár akkor még ugye nem volt net, így mindenki csak "úgy emlékszik".

Én például 85 környékéről 5-6 Ft, 78-79-ből 1-2 Ft-os gombóc fagyi árra emléxem.

antika13 2010.12.09. 15:27:01

@Carrotfield: Nekem a három forintos fagyi rémlik. Kezdetben 6 gombócot adtak érte, később egyet se.

antika13 2010.12.09. 15:28:17

Bár határozottan emlékszem, hogy '91-ben még lehetett bélással telefonálni.

Sys 2010.12.09. 15:30:02

Anno legelső fagyis élmény: kb 1976 kis gombóc 50fillér bagy gombóc 1 Ft
Aztán mehetünk feljebb
1989 ben lett egy Trabink exemmel 91e ft volt.
Tankolás kb 360 Ft körül de évet nem tudok jah és ÁFOR kútnál :) X. ker Mázsa tér :) max 1993 ig volt meg a trabi 50 e km el adtam el.

Anno egy kocka 1300 at kaptunk exemék szüleitől. Ha megállt elő a szürke műbőr szerszámos a hátuljából és kb fél ó alatt rendbe lehetett hozni. Igaz szinte minden volt a csomagtartóban :)
Aztán vettem egy Fiat ot exem szülei visszakérték az autót .. beszámítatták egy fizukicsibe...
A LADA egy közép kék volt és én festettem rá egy ezüst csíkot :) egyedi lett ettől :)

Carrotfield 2010.12.09. 15:30:38

@kpjotr: A Zindexes Taxis-sztrájk cikksorozat kapcsán olvashattuk, hogy az 1990-es balhé azért volt, mert 56-ról 93 HUF-ra akarták felemelni a 92-est :o)

Kezdő technikusként 19 évesen ekkor 6000 Ft volt a papírzacskómban hó elején.

1992-ben 9000 HUF-ért vettem első autómat S100 IG-56-31 szétrohadva, műszaki nélkül.

antika13 2010.12.09. 15:38:36

@Sys: Pedig azok a 89-körül gyártott Trabik határozottan jók voltak. Főleg a zöldek. :)
Volt amelyik 150-200.000-ret is elment megbontás nélkül.

karlmann 2010.12.09. 15:42:13

A fagyi árról vitázóknak néhány tényadat, az egyik rokonom cukrászdában dolgozott, a 80-as évek közepén Debrecenben egy gombóc fagyi 5-6Ft volt, viszont az olasz krémfagyi, ami utána nem sokkal jött be, kezdettől fogva 8Ft volt.

antika13 2010.12.09. 15:45:57

@karlmann: Lehet. Egy biztos a 80-as évek elején a kőbányai sör 7-8Ft körül mozgott!:)

Csikós Zsolt 2010.12.09. 15:46:40

@gromek25:

Valóban, de a harminc-harminc is fájna... :-)

Az én ismerőseim 15-10 között kerestek, de egy-két ember - alig volt ilyen - éjt nappallá téve át tudta fordítani az órát. És ami közte volt, az mind a zsebükben landolt. Nagyjából napi négyórás alvással lehetett megcsinálni, folyamatos fuvarokkal.

Sys 2010.12.09. 15:48:20

@antika13: Tört fehér volt jah meg törtem is egy párszor :S:):):):)
az a liba...zőőőd?:):):):):)

Csikós Zsolt 2010.12.09. 15:49:40

@antika13:

Az egyforintos fagyi fogalom volt a magyar köznyelvben. Fél gombóc (kis kanál) volt az ötvenfilléres.

A hatvanas évektől a nyolcvanas évek legelejéig ez volt a norma, az olasz krémfagyi, a Carpigiani már a hetvenes években kapható volt a körúton, mindig kicsit drágábban, mint a magyar vizes, eleinte 1,50-ért. Aztán a nyolcvanas évek legelejéről elszálltak az árak, ment fel 3-ra, 6-ra, 8-ra, rendszerváltásra már valami tizensok forint volt, de akkor már a franc se tartotta számon.

karlmann 2010.12.09. 15:49:42

@Csikós Zsolt:

Azt hittem, valamilyen bonyolult, mögöttes indokok miatt nem lehetett rádió a taxikban. Viszont azt elfelejtettem leírni, hogy a rendőrautókban lehetett. Apám 25 évig a belügyben dolgozott, sokszor ültem én is a "csíkos" Ladákban és néhányban (nemcsak a vezetők autóiban)volt rádió.

Érdekes volt akkoriban mindennek a szabályozása, pl. a rendőrök bajuszt viselhettek, de szakállt nem. Aztán 89 után, minden második rendőrnek akkora szakálla volt, mint Kossuth Lajosnak. Szabályosan divat volt a szakáll akkoriban a belügyben.

Csikós Zsolt 2010.12.09. 15:51:37

@Inner Circle:

Dehogynem volt, bőven vannak róla képek is az MTI meg a rendőrség archívumában. Mindig ezekkel vezettek fel, amikor a régi Mercik kidőltek.

karlmann 2010.12.09. 15:52:13

@antika13:

Ez lehetséges, mert akkoriban, mint kiskorú, még inkább Jaffával mérgeztem magam.

Inner Circle 2010.12.09. 16:01:40

@Csikós Zsolt: "egy-két ember - alig volt ilyen - éjt nappallá téve át tudta fordítani az órát. És ami közte volt, az mind a zsebükben landolt. Nagyjából napi négyórás alvással lehetett megcsinálni, folyamatos fuvarokkal."

Ó, ha ezt a Pug406-ról elhíresült "Taxi"-ban váltott műszakban (egyikük vezet, másik alszik a csomagtartóban) dolgozó kínai taxisok hallanák, hogy átkoznák a sorsot, hogy miért nem 20 évvel korábban és 1500 km-vel keletebbre űzik a műfajt... a szocialista viszonyok közepette garantált lett volna a sokszoros hozam! :D

kpjotr 2010.12.09. 16:01:50

@Carrotfield:
Off:
Tudjuk, hogy a Taxis-sztrájk nem a benzinár miatt volt valójában. Az csak az ürügy volt. :D
Árak kapcsán ami még beugrik, hogy '88 körül az Astoria-nál 16Ft. volt a hotdog és 20Ft. a hamburger. :)
A mekdönci is ekkor nyílt a Régiposta utcában. Egy fél napi újságpapír gyűjtésből haverral bementünk és degeszre zabáltuk magunkat. :)
Amúgy dereng valami az 1Ft-os fagyiról is, de az még a '80-as évek eleje volt, alsó tagozatban.
ON:
'93 tavaszán lett "B"-s jogsim. Ezerkecskén tanultam Csepelen, elég sokszor hóban is mentünk.
Emlékszem, mikor először esett, kifordultam a tanpályáról kettesben és ráléptem a gázra. Meg is indult a hátulja rendesen. :)

Sztávrosz_ (törölt) 2010.12.09. 16:47:49

@Myko: Szomszédunk szerint is (neki volt) a zaszti egy "műszer" a többiez képest. Csak hát a korrózió...

Raven! 2010.12.09. 17:30:43

Zsolti!

A kepgaleriaban van egy olyan kep, aminek cime: Minden részlet stimmel.

Nos az RK vagy NR tomb tartoban levo ugynevezett RK lap nem korhu, kb 1998-99 korul vezettek be :)
Az okmanybevono az stimmel ugyan, de a jol lathato fekete indigo darabnak az alairt lap alatt kene, hogy legyen, es nem a tomb elejen :) Igy, hogyk ap duplikatot a kedves allampoooogar ???
Arrol nem is beszelve, hogy szigoru szamadasos okmany leven, mindig csak EGY TOMB lehetett a rendornel, marpedig a motorhaz teton van meg egy :):)
Mielott valaki okoskodna, az okmanyt mind ugyanazon vontak be, plusz a rendszamot is :)
A szondataroban NINCS benne a rendszeresitett reszelo!!!
Ha voros csillagos a kituzo a rendoron, akkor illene a sapkarozsanak is annak lennie, de ez mar a rendszervaltas utani sapka :):)
A kisasszonyon szinten az ujabb csattu ov van, az sem hiteles :)
A gazspray tarto ok, meg a regi hosszu jart bele, ez epp ures :)
Es akkor nem vizsgalodtam tuzetessen :):)

Dr. Robin Masters 2010.12.09. 17:30:44

Jó ezt így olvasni, de hála az égnek soha nem volt KGST-s autónk.

misi107 2010.12.09. 18:01:30

Nekem ez a rendőrautó maradt az emlékezetemben,a kockalada nem.Talán Szegeden nem is volt (vagy már szenilis vagyok és nem emlékszek?)Mindenesetre meglepett a látványa a nyáron...

indafoto.hu/misi107/nyaralas_2010

GGG77 2010.12.09. 18:24:39

Nagyon jó a cikk, nagyon szépek az autók (a taxi kéne!). A 2107 üléseiben egyszer kellett 1500 km-et utaznom, maga a pokol. Apám szerint meg a vezetése volt az.

Van viszont egy mondat, ami mellett nem tudok elmenni, off leszek:

„Idén megyek nyugdíjba"

Na, ezt kéne nagyon gyorsan megszüntetni. Azt, hogy jelentős tömegek mehetnek nyugdíjba 20-25 év munka után. Mert egyszerűen vérlázító pofátlanság.

GGG77 2010.12.09. 18:33:30

@Csikós Zsolt: A Mészáros utcában, Béla bácsinál 70 fillér volt egy gombóc, amikor '84-ben elkezdtem az általánost. :)

conmorientes 2010.12.09. 19:33:32

@Csikós Zsolt:

Neked is jár legalább az 1 pont.....
és vélelmezem hogy a tankolás is meglehetett:)))

ShwartzWazul 2010.12.09. 20:02:29

@conmorientes:
"A másik 1. pontot annak ajánlom fel aki esetleg még tankolt Áfornál 87-est....."

Olyat nehezen fogsz találni, mert az 86-os volt. :-)

Elég sokat tankoltam (82-től 85-ig) belőle a jó öreg AI 14-79 rendszámú postás-zöld 1200-es combiba. Mert akárcsak a Főtaxinál, a Postánál is 86-osra volt beállítva a gép.

pzsl 2010.12.09. 20:13:20

@GGG77: Azt nem kéne megszüntetni, hogy jelentős tömegeknek eszük ágában sincs dolgozni?

pzsl 2010.12.09. 20:20:28

@Csikós Zsolt: Gratulálok nagyon jó lett idáig a Lada sorozatod!
A rendőrautóról írtaknál egy-két dolgot félre érthettél, mert ezen a kockán Elektris Szövetkezet által gyártoss Eriston-150 sziréna van és a tetején is az Elektris által gyártott villanócsöves lámpa amiknek a tetején még a Budapest felírat is látható volt.
Valaki a hozzászólások között írt Villtesz lámpát, de azok az 1200-as Ladákon voltak.
Még egyszer gratulálok, nem kis munka ez idáig is és még nincs vége.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.09. 20:30:09

A szavazásnál miért nincs olyan opció, hogy pocsék világ volt akkor is, meg most is az van? :D

Amúgy hihetetlen kemény az utolsó pár kép, teljesen 80-as évek :D Jó lett a ckk is!

Jamesblond 2010.12.09. 20:33:32

Fater egy 4 lámpás 1500 után váltott Zasztira. Finomabb volt, finomabb, de az 1100-as motor teljesítményben nagyon a Ladáé alatt volt. Az alkatrész meg elég drága és nem is nagyon volt egy időben. Utána egy 2107 lett amiben 1600-as motor volt. Az már úgy húzott a Lady futóval együtt mint a pajtás zsilett:) Egyébként úgy tudom a szoci autók közül a Skodának nem rohadt leginkább a kasznija.
A Moszkvicsnak volt a legszarabb váltója,
A Daciának a féltengelyek+rozsda+hűtés volt a gyengéje,
A Wartburgó kombi volt az akusztikus doboz, ajtóbezáráskor kongott hazáig,
trabi a szabadon futójával, meg a gyújtás takaró lemezkéjének elhagyásával okozott "boldogságot", nah meg a főtengely ugye... Hattyúnyak...:)
A Lada bírta öszességében legjobban a kiképzést. Egy biztos: Azt a 40 éves konstrukciójú váltót a mai napig be lehetne tenni akármelyik autóba, mert 2010-ben sok több millás autó csak szégyenkezhet mellette.

Taxis1978 2010.12.09. 20:38:33

Sajnos ennek a cikknek a taxisokról szóló része hemzseg a hibáktól!

1. Akkoriban egy Zsiguli a Lógarázsban kb. 40.000. km-t futott, utána selejtezték.
2. Hülyék lettünk volna gyilkolni! Belőle éltünk!
3. Lesza…tuk a benzínen való spórolást. Ha akartunk volna a benzínen keresni megvettük volna a teherautósoktól a Mária utcában, mert sokszor ők sem tudták eladni a „nyálat” és beleengedték a csatornába…. Amúgy meg saját kútjai voltak a főtaxinak…
4. A tipikus taxis nem tudott 10-12 órát dolgozni, gész egyszerűen azért mert nem volt nála ennyi ideig az autó…
5. Tipikus tempó 100 km…??? Nappal öreg??? Áááá
6. Magántaxi 1982-től
7. Az órát akárhol meg lehetett állítani nem csak 50 Ft-nál. 1/26-nak hívtuk, mert a számlapos óráknak megfelelő állásánál állt meg a taxaméter.
8. Két kilót keresni havonta??? Ember én az egyik „legmenőbb” voltam a 80-as években, én hétvégén éjszaka 500 km-t is lenyomtam a városban, de 35-40.000.-nél nem tudtam összeszedni.
9. Ez a lebuktatós sztori…, ugyan már…, akitől tartani lehetett maximum a Fakezű spicli volt, aki ÁVH-s múlttal rendelkezett…
10. A rendszámaink 1978-ban még JA-val kezdődtek…

1979-ben álltunk át a 7-7-2-ről a 8-8-3-ra. Indulás 8 Ft, egy kilométer 8 Ft, egy perc 3 Ft.
Egy argónál nem lehetett átforgatni az órát!!!
1. Azért mert képtelenség volt egy hónap alatt annyit menni az autóval.
2. Mert 8-8-3as munkarendben dolgozott a többség, amely azt jelentette, hogy egy autón általában 3 sofőr dolgozott 1 nap alatt.

A szerző igazán megkérdezhette volna a régi Lóban dolgozókat…
Mondjuk Búzás „Macit”, vagy diszpécserek közül „összekarmolom magam” Ötvös Marit…

Mesélni én is tudnék, sőt ha akarom még most is elő tudom venni a sárgalapjaimat (ezek nem a fociból valóak) ezzel értékeltük a teljesítményünket…
Tudod öreg: a – leadó – guruló.

Számunkra rég volt, szép volt, kár elrontani…

FOMA 2010.12.09. 20:39:19

Annyiban pontosítanék a cikken, hogy van korhű rendőrségi 1200-as, méghozzá eredeti RA-s rendszámmal, a tavalyelőtti városligeti rendőrnapon fotóztam, idén
meg a Balaton-parton láttam egy rendezvényen.

Az emlékezetes 1987-es kemény télen sikerült fejre állítanom egy 1200-est - ha jól emlékszem RA 84-26 - a tököli szovjet laktanya előtti kanyarban. A laktanyából jött ki egy BTR kihúzni, annyi baja lett az autónak, hogy a kék lámpa elhajlott és megrepedt, alatta pedig egy tenyérnyi horpadás keletkezett, bólogattak is a távárisok, hogy szovjet ávtomasina.:-). A kárszakértő 5000,- Ft-ot hozott ki, 600,- Ft részkártérítést kellett fizetnem, és egy ezres pénzbírság fenyítést szabtak a balesetért. Utána kaptam egy 1600-os Nivát, annak meg nem tudtam olyan utat mutatni, amitől zavarba jött volna.:-)

Taxis1978 2010.12.09. 20:41:50

@Csikós Zsolt: Nem alig volt!
Nem volt ilyen!

conmorientes 2010.12.09. 20:42:00

@ShwartzWazul:

Nagyon igaz, bocs az elírásért, bár bevallom oktánszám emelés céljából magam pont Ladába volt hogy a 92-essel vegyesen kértem.....
Így aztán elméletileg még ki is jöhet, vagy nem ????? :)))))))
Igaz akkor is hülyének néztek:)))
Ez azóta sem változott.
Nálad a plusz egy pont.

FOMA 2010.12.09. 20:43:07

"A gazspray tarto ok, meg a regi hosszu jart bele, ez epp ures :)"

Jaja, a jó öreg csehszlovák KASR.:-)

ShwartzWazul 2010.12.09. 20:45:43

Jahhh, rozsdásodás.
Apám 77-ben vette át az új ezerkecskét a Merkurnál (akkor 80 ezerért). Eredetileg sötétkéket, vagy méregzöldet szeretett volna, tehát volt fehér és korallpiros. :) Az utóbbinál maradt.
A négy éves autó elkezdett rozsdásodni. De nem a megszokott helyeken, ó nem. A tetején és a motorház-tetőn!

GGG77 2010.12.09. 20:48:34

@pzsl: De.
Csak a belügyeseknek járó pofátlan, egy vagyonba kerülő nyugdíjkedvezményét sokkal könnyebb.

Myko 2010.12.09. 20:58:54

Ennyivel szeretnék én is hozzájárulni a héthez,most bányásztam elő :
kephost.hu/image-4941_4D0134D0.jpg

29 Palms 2010.12.09. 20:59:22

Mindkét Ladához gratulálok, tényleg nem semmi gépek. És a rendőr Ladáról még emlékem is van. Kénytelen voltam 8400 méteres követési távolságot tartani az előttem haladóktól, mivel többet néztem a tükörbe, mint előre.

indafoto.hu/29_palms/image/10203677-4502d8a7/84377

Sztávrosz_ (törölt) 2010.12.09. 21:52:16

@ShwartzWazul: Fater minden átvett új warnyúkombiját lekezeltette tuff-kotc-dinollal /alváz és üregvédelem/ de 100.000nél 3-4évesen már annak hatása is elmúlt.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.09. 22:50:23

@Blindmouse: De bizony, ügyesen megeffektelted!

Blindmouse 2010.12.09. 23:04:24

@KuKori: kösz :D
amúgy kb 5 percnyi meló volt.. :)

amúgy nem ez a rendőr Lada volt a Moszkva Tér c. filmben? :D

a taxi meg kb tényleg csak annyiban különbözik Döme bácsi taxijától a kismaszat és gézengúzok c. filmben, hogy azon volt az az összecsukható rácsos tetőcsomagtartó :D

czuczaij 2010.12.09. 23:35:59

A taxis zsigákba nem volt olyan matrica a kesztyűtarton, hogy :Buta utas vésd az eszedbe ne szólj beke a vezetésbe? Csak azé kérdem mert nekem van benn egy ilyen matrica,és ezt nem ma ragasztoták bele.szerintem egyidős az autóval.

pickapu 2010.12.09. 23:57:23

@czuczaij: Olyanra emlékszem, a százasunkban is oda volt ragasztva, egy borzas fej volt még a matricán, a hajában egy lóherével. :)

pickapu 2010.12.10. 00:01:47

Az unokahúgomék az Örsön laktak, pont a buszmegálló kijáratával szemben, na ott aztán lehetett a negyedikről kihajolva számolni a zöld Zsiga-taxikat. Vidéki kisgyerekként nagyon jól elvoltam ezzel. :)

Carrotfield 2010.12.10. 08:24:09

Még mindig nem tudja valaki megmondani, hogy miért is volt olyan nagyon érdekes a "Zöld taxi"?

Mi is megőrültünk ha ilyet láttunk, kábé egyenértékű volt a kéményseprővel.

Motoros III. 2010.12.10. 09:32:58

Norbert 79!

Nagyon szépen köszönöm!

Carrotfield 2010.12.10. 10:22:53

@norbert79: Igen, csak az én általam linkelt oldalak alján nem volt odaírva, hogy:
"Interneten sem lehet közölni"
Ez zavart meg, bár nem kellett volna :o)

Király a rendőr-zsiga, amúgy amit linkeltél, nekem jobban is tetszik mint a cikkbéli. Be is rakom a linkjét még egyszer. Íme :o)

tanczos.nyugat.hu/galeria/lada_rendorauto_ipa_2006/

Csikós Zsolt 2010.12.10. 10:42:35

@Raven!:

Ó, te mekkora egy á.... vagy :-DDDDDD

Jó volt!

@FOMA:

Az nem írtam, hogy nincs korhű 1200-as rendőr. Csak azt, hogy nem maradt meg. Az is, ha jól tudom, csinált.

Hurri Kán 2010.12.10. 10:44:27

@Csikós Zsolt:

"Az nem írtam, hogy nincs korhű 1200-as rendőr. Csak azt, hogy nem maradt meg. Az is, ha jól tudom, csinált. "

Pedig mennyi volt belőlük...

Csikós Zsolt 2010.12.10. 10:45:54

@pzsl:

Javítottam a rendőrös részeket, most nézd meg :-)

MR KESZI 2010.12.10. 12:26:23

@Csikós Zsolt:

"Kedves barátom, ha kötözködsz, nézz utána kérlek, ha már homályosak az emlékeid. Ezrével futottak az öreg mercik akkor az utakon, én 1992-ben vettem az én állólámpámat drosztról, akkor volt a váltás nagyjából 123-ra."

Kedves Zsolt!

Ne dühöngj mert egyfelöl nem ér ennyit az egész, másfelől mosolyt fakasztó és kissé ijesztő is egyben, hogy a tények puszta említése ennyire kiborít. Harmadjára a harag nem jó tanácsadó mert mint látom elborult aggyal a szövegértés is sokkal macerásabb.
Leírom nagybetűvel így talán elolvasod rendesen: 1992 január 1.-ig csak HATÉVES VAGY ANNÁL FIATALABB GÉPKOCSIT LEHETETT TAXINAK VIZSGÁZTATNI.
El nem tudom képzelni mi köze ennek az akkoriban az ország útjait koptató Mercedesek számához és ahhoz hogy te mit vagy mit nem csináltál 1992-ben a droszton.

"Állólámpa: 1968-1976"

Pontosan.
Ezért sem volt lehetséges, hogy 1982-92 közt levizsgáztassák őket taxinak.(Persze aztán lehet,hogy neked van igazad és a köztudottan fehér hollónál is ritkább '76-os évjáratú,ám csak egy esztendőre érvényes taxivizsgával rendelkező állólámpások hada ácsorgott a drosztokon a '82-es esztendő folyamán :)) (Rajtad kívül szerintem ember nincs aki ebből az időszakból állólámpásokra emlékezne, de olyan sem aki '92-utánról is négy-öt darabnál többet látott volna de sebaj, ha így vagy boldog...)

"1989-ben nyitották meg az autóimportot, 12 évesek voltak a fiatalabbak akkor"

Az 1989-es liberalizációt jókora csacsiság emlegetned mert rögtön ki is kötötték, hogy 4 évnél idősebb jármű nem vámkezelhető :)
Később persze lehetett öreg autókat importálni cégesen és más trükkel de a lehetőséggel élők véletlenül sem az állólámpát preferálták akkoriban.
A kilencvenes évek elejére a használtautó exportőrök közt mindig is népszerű típus jó példányait addigra nyugatról réges-rég elhordták, csak a horror árú hibátlanok vagy a végletekig elhasznált csoffadékok maradtak.
'92-ben vagy utána kevés olyan hülye akadt aki ilyet hozott be, hiszen a kinti ár-érték arány sem volt vonzó, a behozatal járulékos költségei meg ugyanolyan drágák voltak egy 100 márkás pusztulat és egy 0 km-es W140-es esetén.

"(és hány 12 éves Merci-taxi van ma a drosztokon szereinted? Elárulom, sok."

Képtelen vagyok megérteni mi köze van a mai állapotoknak a '92 előttiekhez és az akkor érvényben lévő szabályokhoz.
Mint ahogy szemmel láthatóan te sem vagy képes felfogni, hogy 1992-ben és utána a diesel állólámpás, min 17 éves hazai állományt tulnyomó részben az újkorától szocialista utakon széthurbolt, szarrá rohadt szemetek vagy néhány, nyugaton millió kilométeren át lelakott darabjai képezték.
(Fura, hogy pont neked kell ezt elmagyarázni bár az is igaz, hogy a Domsjőben tapasztalt "profizmus" után már semmin sem lepődök meg.)
Ezek aligha kaptak taxivizsgát a korhatár eltörlése után sem vagy ha mégis, a rendbehozatal ill. fenntartás költségeivel simán elérték egy náluk jobb állapotú, a munkára megjelenésben és komfortban is sokkal alkalmasabb, a hazai és külföldi kínálatban akkoriban bőséggel jelenlévő 123-as árát.
Léteztek -nagyon kis számban- persze jobbak is. Na azokkal taxiztak az olyan kedves bolondok mint pl. az egyetem mellett másodállásban mezitlábasnak álló szimpatikus, általában budán dolgozó srác akitől a kocsidat vetted.

"Akkor pedig jóval feljebb volt a korhatár)."

Századjára mondom, '92-ig hat év volt a korhatár. Volt egy,anno a szakmájában nevesnek számító fillérhajcsár a rokonságban és igencsak megkeserítette ez a szabály az életét hosszú esztendőkön át. Neki, no meg az emlékeimnek ha nem haragszol kicsit jobban hiszek.

123-as: 1976-1985.

Ez is stimmel. Nem is volt akadálya, hogy vizsgát kapjanak 82-91 közt. Mint mondtam akadt belőlük már a hőskorban is jónéhány. Később meg rengeteg.

" 1989-ben 12 és 4, azaz tizenkettő és négy év között voltak. 1992-ben (nem tudom, miért épp 1992) tehát 16 és 7 év között."

Én meg azt nem tudom miért 89 amikor folyamatosan sem többről sem kevesebbről nem ugatok mint a 92-ig érvényben volt hatéves korlátozásról.

"Felhívnám a figyelmedet, hogy a ma már közel nem olyan nagy számban levő Merci-taxik átlagéletkora olyan 10 év."

Felhívnám a figyelmedet -sokadjára-, hogy egy szóval sem tértem ki eredeti hozzászólásomban a mai viszonyokra.

"Ezt minek kellett, tényleg?"

A cikked alján van egy aprócska kitétel.
Imigyen hangzik:

"Egyetért? Vitatkozna vele? Véleményét elmondaná másoknak is?

Tegye meg a publikáció blogposztján!"

Így tettem, nem másképp. Ezzel és az 1982 január 1.-jével amit ugyebár szintén nem tudtál.

"Ja, gondolom anti-mercista vagy."

Autómárkákkal kapcsolatban báriféle anti-izmusnak pont annyi köze van hozzám mint az általad összehordott zagyvaságoknak az eredeti megjegyzéseimhez.

"Máskor inkább maradj csöndben."

Én ilyet még csak gondolatban sem javaslok neked. Ellenben indíványozom, ha legközelebb a tiédtől eltérő véleménnyel vagy esteleg hasonlóan jogos kritikával találkozol ellenérveket igyelkezz felhozni a sértődött mellébeszélés és az olvasó rendreutasítása helyett.

(Bár még ez is sokkal férfiasabb mint amikor megfutamodva moderálsz :)

Egyetért? Vitatkozna vele? Véleményét elmondaná másoknak is?

Tegye meg a publikáció blogposztján!

Csikós Zsolt 2010.12.10. 12:39:52

@MR KESZI:

Csak annyit mondok:

1992 augusztus közepén vettem az első állólámpámat a Széna téri taxidrosztról, éjjel. Ott egy visszatérő állólámpás csoport volt, öt autóval. Természetesen mind taxi. Természetesen nyilván egyiknek sem volt engedélye, nagy, világító felirattal a tetején, taxaméterrel. Én üttettem ki belőle a taxiengedélyt, azért nem tudtam becserélni az azonnal bedöglött akkuját, mert a taxihasználatú gépkocsikra csak egy éve garit adtak. Ja, az autó nem utolsó szériás volt - 1974-es. És amit előtte negyed órával egy másik taxistól meg akartam venni, az 1972-es volt, kék.

És akkoriban álltak át tömegével a fekvőlámpásokra a taxisok, Géza barátom pl. épp akkor állított taxihasználatba egy 1977-es, téglapiros 200D-t. Utálta.

Nem szoktam moderálni csak az orbángyurcsányozókat, cigányozókat, zsidózókat, sivatagosítókat. Ezeket is igen ritkán. Keversz a Winklerrel.

17 éves volt-e a legfiatalabb 123-as 1992-ben, vagy 7? Erre nem adtál választ.

Hogy lehetett nekem (és százával egy csomó más taxisnak) állólámpás taxija 1992-ben, meg még utána is?

Hogy lehet, hogy még mindig fut két W123-as a városban taxiként?

MR KESZI 2010.12.10. 13:09:31

@Csikós Zsolt:

"1992 augusztus közepén vettem az első állólámpámat a Széna téri taxidrosztról, éjjel."

Ez minden további nélkül lehetséges volt, hiszen -úgy látszik hiába írtam nagybetűvel akkor sem akaródzik tudomásul venni- 1992 január 1.-jével eltörölték a hatéves korlátozást.

"És akkoriban álltak át tömegével a fekvőlámpásokra a taxisok"

Ezt így van. Max. annyi a bibi, hogy nem állólámpásról hanem mindenféle lim-lomról történt az az ominózus átállás. Nem méltóztatol azt sem tudomásul venni, hogy én az állólámpák tömegét vitattam -már ami a taxikat illeti.

"17 éves volt-e a legfiatalabb 123-as 1992-ben, vagy 7? Erre nem adtál választ."

Természetesen 7 de miért e csacsi kérdés?

Ha arra akarsz kilyukadni, hogy a hatéves kort egyre többen elérő 123-as taxik tulajai folyamatosan bajban voltak a vizsga miatt 1991 dec. 31-hez közelítő időszakban akkor jó helyen kapizsgálsz.
Hat éves kor után bizony meg kellett válni a verdától.88-körül meg is csappant egy időre a nem túl népes 123-as állomány.

"Hogy lehetett nekem (és százával egy csomó más taxisnak) állólámpás taxija 1992-ben, meg még utána is?"

"Hogy lehet, hogy még mindig fut két W123-as a városban taxiként?"

Úgy, hogy annyira kibaszottul jó és tartós autók mint amilyen vehemenciával ellenálsz annak a ténynek a felfogása ellen, hogy hatévesnél idősebb autóval 1992 január 1.-előtt volt tiltott a taxizás.

Neked úgy ahogy elmesélted, százával egy csomó taxisnak meg max. úgy, hogy valamelyik márkatalálkozó alkalmával kicsit sokat ittatok :))

MR KESZI 2010.12.10. 13:11:36

@MR KESZI: Bocsánat, kicsit összekevertem:) Szóval:

"Hogy lehetett nekem (és százával egy csomó más taxisnak) állólámpás taxija 1992-ben, meg még utána is?"

Neked úgy ahogy elmesélted, százával egy csomó taxisnak meg max. úgy, hogy valamelyik márkatalálkozó alkalmával kicsit sokat ittatok :))

"Hogy lehet, hogy még mindig fut két W123-as a városban taxiként?"

Úgy, hogy annyira kibaszottul jó és tartós autók mint amilyen vehemenciával ellenálsz annak a ténynek a felfogása ellen, hogy hatévesnél idősebb autóval 1992 január 1.-előtt volt tiltott a taxizás.

MR KESZI 2010.12.10. 13:17:56

@Csikós Zsolt:

"Nem szoktam moderálni csak az orbángyurcsányozókat, cigányozókat, zsidózókat, sivatagosítókat. Ezeket is igen ritkán."

A domsjői utatok kapcsán írt véleményemben még véletlenül sem szerepeltek a fentiekhez hasonló vagy bármilyen trágár szavak. Hagyjuk ezt a rizsát...

Csikós Zsolt 2010.12.10. 13:27:54

@MR KESZI:

De nekem volt. Akkor vettem. Ha kell, küldök képet róla, adásvételit, mindent. És már a második taxis generációját nyomta, a csávó, akitől vettem, már eleve taxihasználatból vette, csak ő 300-at tett bele. A nevére nem emlékszem, valami Norbi volt.

MR KESZI 2010.12.10. 13:31:39

ZSOLTI, BAZMEG!

KI MONDTA, HOGY NEM ÍGY VAN?!

TE SIMÁN MEGVEHETTED AUGUSZTUSBAN, HISZ JANUÁRTÓL LEHETETT MÁR TAXIZNI AKÁR ÖTVENÉVES KOCSIVAL IS!

MR KESZI 2010.12.10. 13:35:10

Ja dühömben a végét el sem olvastam:))

Te igazat nyilván igazat beszélsz- már ami avétel körülményeit és időpontját illeti- az eladó -mint minden öreg Mercedest vagy hasonló romot áruló korabeli nepper- neked (is)hazudott.

Csikós Zsolt 2010.12.10. 13:40:12

@MR KESZI:

Azt, hogy sokkal többet futott az autó, mint ami látszik? Lol.

Különben normális csávó volt, meg is lepett, előre mondta, hogy a motor azon az őszöm meg fog dögleni, a futómű viszont jó, a kaszni tűrhető. Összerakta nekem, hogy ő és a másik csávó taxizott bele 300 ezret. Aztán a motor október végén megdöglött, a kaszni az utánam-utánam következő tulajnál mállott szét, a futóműve zseniális volt.

MR KESZI 2010.12.10. 13:49:35

@Csikós Zsolt:

"Azt, hogy sokkal többet futott az autó, mint ami látszik? Lol."

Nálad szerintem kevesebben tudják, hogy egy állólámpának pont az a sexepilje,ha minél több a méter.Domborítják is a tulajok böcsülettel...

Csikós Zsolt 2010.12.10. 14:39:19

@MR KESZI:

Ííííí, akkor még nem az volt... Még nem pörgették ennyire az órákat, hiszen a legtöbb kocsiban öt számjegyű volt.

És azért egy másfélmilliós futással még a legelszántabb vevőt is el lehet riasztani :-)

Taxis1978 2010.12.10. 16:12:13

Sajnálom, hogy pontról pontra cáfoltam cikked több állítását, és egy szót sem írtál rá...
Na ennyit a hitelességedről!

Csikós Zsolt 2010.12.10. 23:54:45

@Taxis1978:
Pont ma este beszéltem az egyik haverommal, aki 206 ezer után adta át az autóját a Lóban, mondta, olvasta a kommenteket, nem voltak elég mélyen benne. De nem akar nyilvánosság elé lépni. Kurva soká csinálta. Ezt sajnos képtelen leszek rövidre zárni, mert én csak közvetítő közeg vagyok. És egy nagyon nem nagypofájú fickóról van szó, az olyanokat rettentően rühellem. Mindegy.

Csikós Zsolt 2010.12.10. 23:57:50

@Taxis1978:

Ja, és számolt a srác tegnap este, azt mondta, másfél hónap alatt lehetett átfordítani az órát, ezt is megkérdeztem. A sűrű ellenőrzések előtti időben, amikor még önbevallásos módon ment két ellenőrzés között az elszámolás, utána lehetetlen volt. És azt mondja, tudnod kellene ezekről az esetekről, mert buktak meg vele.

marek89 2010.12.19. 12:27:31

@Csikós Zsolt:
Nekem nagyon tetszett az egész, meg a visszaemlékezések, sztorik miatti légkör is.
Viszont lenne egy kérdésem (sejtem, hogy nem nagyon a területed, de hátha...): azért megdorgálhat a rendőrbácsi, ha "csak úgy" felrakok egy taxi tetőlámpát? Vagy akkor nem ha jelzem, hogy pl.: nosztalgiataxi, utasokat nem szállít stb.? Bocs, ha nagyon hülye a kérdés, de nem ismerek illetékest, aki tudna válaszolni, hogy van-e erre vmi szabály stb., mert gondolom a cikkben szereplő autó is ilyesmi "taxi". Ja és nagyon jó lett a cikk, köszönöm a többiek nevében (enyém a "Legolcsóbb csapatós" kocka kombi :))

Lazy Bones 2019.02.03. 21:20:22

@Santer: Gané egy vélemény, mint a névadód a Winnetouból.

@Avigdor: Ezt ilyen stílusban kell a tudomására hozni?

@GGG77: Mára teljesült a kívánságod, elvették a korkedvezményes nyugdíjakat. Boldog vagy ettől?
süti beállítások módosítása