Vagy inkább olasz teadélután? Egy biztos, jól esik néha szembesülnünk azzal, hogy a Totalcar nem a Seggen Ülő Némák Egyesülete, hanem egy ilyen folyamatosan pörgő izé.
Ilyen óriási vitát eddig semmi se generált a szerkesztőségben. Ennél talán egy hosszabb levélváltás volt, amikor Ender Gábor a zseniális Totalbike szerző és ügyeletes autót akart venni, olcsót, takarékost, és lehetőség szerint működőt.
Fogadják szeretettel a Totalcar szerkesztőségének elmebeteg vitáját az imént olvasott cikkel kapcsolatban. Moderálnunk kellett - ezúttal saját magunkat -: az olvasót nem terhelhetjük feleslegesen csúnya szavakkal. Ugye megértik?
A munkamenet része, hogy a cikk bekerül a vállalati levelezőlistára, hogy a korrektor, a webszerkesztő és egyéb köztes munkafázisokat végzők megkaparintsák, a többiek elolvassák és véleményt nyilvánítsanak.
Vigyázat, szélsőséges vélemények következnek keresetlen stílusban, de ez itt a Belsőség.
Re: [tcszerk] holnapi publi az arrogáns vezetőség 2/3 ától.
Gulyas Gusztav:
K..vajo
Vályi István:
Hát, akkor nekem jogom van megelőzni a g..ibe
Ender Gábor:
+1 Viktorbácsi
Vályi István:
nab.....meg
megvette a dízel pözsót, aztán már csigázik...
Göbölyös Zsolt:
+2
De azért nem 40-nel kell menni a főutakon....
Autódoktor:
Pontosítás:
34. paragrafus
(7)Lakott területen kívül a nagyméretű, valamint a lassan haladó jármű vezetőjének az úttest szélére húzódással és - a szükséghez képest - lassítással is elő kell segítenie azt, hogy járművét más jármű megelőzhesse.
Winkler Róbert:
Optimalizáljunk minden rendszert a legkreténebb ponthoz! A bolti pénztárak is legyenek k...a lassúak, mert a nénik nem érzik a lidi tempóját, és a tévékben mindenki beszéljen k...a lassan és tagoltan, lehetőleg üvöltve. Az iskolákban is igazodjanak a szamárpadhoz, stb, stb. A Ponyvaregényt meg ne adják le a tévében, mert össze-vissza történnek benne a dolgok. Az automobilok előtt pedig járjon egy ordibáló ember piros zászlóval.
Ender Gábor:
hülye vagy Pista, sajnos ez ilyen...
A motorral nem voltam lassú pl., de soha egy rossz szavam nem volt arra, aki lassabban, vagy k...a lassan ment. Pedig hozzám képest mindenki k...a lassan ment, és volt, hogy feltartottak. De egy másodpercig sem voltam ideges.
Őszintén szólva, ha egy Bende-féle szőrös hátú jeti veszélyes szituációban megelőzné mondjuk Csillát csak azért, mert az adott szakaszon a Bende által elvárt átlagsebesség mínusz 10 km/h-val ment, biztosan nagyon mérges lennék, és nem Csillára.
De továbbmegyek. Ha Rita menne valahol lassan, mert épp úgy adja ki, a hátsó ülésen Bende Péterrel, és valami őrült f...z belekezdene egy előzésbe, de nem tudná befejezni, és leszorítaná Ritát az útról, akkor mit mondanál Tibor? Belelépnél a feleséged szájába, hogy miért nem mentél gyorsabban, barom?
Nem hiszem. Sokkal irreálisabb elvárás az autós társaktól az, hogy megálljanak egy, a karjaiban csecsemőt tartó, lerobbant Toyota Camryvel a buszmegállóban ácsorgó nőnek, csak úgy, hogy miben segíthetek (igaz?), mint az, hogy mindenki olyan tempóval menjen, mint amit a jól vezető autósok diktálnak.
Bende Tibor:
Szerintem elég, ha a városi sebességhatárokat levisszük 20-ra, ott mindenki képes követni a forgalom dübörgő ritmusát. A metróét is, nehogy valakit elsodorjon a szél.
Ender Gábor:
B....eg Tibi, ki beszél erről? 50-nel lehet menni, de ne lőjük már árokba azt, aki csak 30-cal megy... És erre nem az a válasz, hogy akkor mindenki menjen 20-szal, BAROM
Bende Tibor:
Persze, ne lőjük bele, ültessük buszra. Vagy maradjon otthon, ha nagy tempónál szédül.
Vagy tegyen ki T betűt, és húzódjon le minden buszmegállóban, hogy el tudjon menni mellette a tömeg, akit feltart.
Ha ezek egyikére se képes, csak 30-cal menni, akkor alkalmatlan a vezetésre. Sajnálom.
Épp ezt mondtam Viktornak, hogy a közút épp olyan közös együttélés, mint a szomszédság vagy a család mondjuk. Te mit csinálsz azzal a szomszéddal, aki éjjel ordíttatja a zenét és nem hagy aludni/tanulni=rabolja az idődet.
Ez pontosan ez a példa. Ha nem tudsz megfelelni a közösség elvárásainak, akkor ne élj közösségben.
Ender Gábor:
Igen. Te nem tudod elfogadni a 30-cal menőket, akkor ne autózz?
Apud vezet még? Gyorsan? És ha el kell mennie valahová, csak azért ne üljön autóba, mert nem tudja 50-nel bevenni a közért előtti kanyart? Jó példa volt erre Viktor keretese. Honnan tudod, hogy hova ment az öreg szatyor? Lehet, hogy az unokájáért aki beteg, és ápolni kell, és az anyja épp dolgozik, az apja meg a BMW tankjából fejti le a benzint cocacolás dobozokba, és nem érnek rá?
Bende Tibor
Baba, nem arról van szó, hogy mindenki legyen fittipaldi.
Arról van szó, hogy abban a napi 5 percben, amíg nincs dugó, addig lehessen már a szabályok adta sebességgel haladni, és ne b...on fel másik 50 embert egy alkalmatlan f..z.
Balázs Viktor:
A közösségnek nem ez az elvárása. Ez a te elvárásod, amit a közösségre vetítesz. A hasonlatod pedig rossz, továbbra is. Mert a tötymörgő nem szántszándékkal okoz neked rosszat, hanem azért, mert az életét védi. A rádiót ordíttató pedig szándékosan ordíttat és nem az életét védi.
Winkler Róbert:
Nyilván van olyan, hogy köd, özönvíz, műszaki hiba. De aki ezek hiányában 70-nel megy egy 90-es úton, azt szerintem k..ák meg ugyanannyira, mintha 110-zel menne. Mert legalább olyan veszélyes. Én végképp nem vagyok egy száguldozós illető, max motorral, azzal meg úgyse tudnak feltartani. Ha látom, hogy mankókerékkel csámpázik 70-nel, semmi gond, de ha csak a kormányt markolja sápadtan, akkor ő a közúti közlekedésre alkalmatlan. Egy közútnak az a rendeltetése, hogy 90-nel menjenek rajta.
Az életét azzal védi, hogy busszal megy. Aki meg a rádiót ordíttatja, az lehet, hogy süket, csak sajnálja a hallókészülékbe a gombelemet, hiszen valahol meg kell érteni őt is, hogy meg kell fognia a pénzt.
Balázs Viktor:
Miért van az, hogy a Baba elsőre érti, hogy mi a különbség a két dolog között? Még szerencse, hogy ő fogja majd műteni a bal pitvaromat húsz év múlva és nem a Tibby.
Ender Gábor:
Igen, és a Bende által említett traffipaxos megoldással hogyan szűröd ki azokat, akik alkalmatlanok, és nem azért mennek lassan, mert valami gond van?
Kettő, amikor elromlott a Cougar, és az M0-on 30-cal gurultál hazafelé, lehet, hogy a mögötted jövő anyukának nem jött le, hogy műszaki hibás autóval közlekedsz. Ergo azt hihette, hogy csak sz..tsz mindenkit, rotyogtatod a V8-at és s...z a világra. Jó lett volna, ha a motorjavítás mellé még hozzád b...nak egy 50-ezres csekket a rendőrök, hogy miért nem mentél gyorsabban, k...ög, hiszen látszólag semmi baja az autódnak?
Winkler Róbert:
A külső sávban gurultam, ezek az anyukák meg jellemző módon se hall se lát alapon tartják a pozíciót a belsőben a legközelebbi tömegszerencsétlenségig.
Bende Tibor:
És nem a műszaki hibáról van szó, az teljesen világos.
Hanem arról, ha nincs ok, ami miatt lassan kellene mennie, csak a saját alkalmatlansága.
Ender Gábor:
Jó, akkor inkább azt kérdezem, hogyha a mankókerékkel 70-nel sz..ó f..z, aki lehet, hogy 2007 óta mankókerékkel közlekedik, mert b...ik rá, hogy vegyen egy gumit, szóval ez miért megbocsátható, és az miért nem, ha az ember nem szeret 80-nál, vagy 70-nél gyorsabban menni, csak azért, mert 90-nel nem érzi jól magát? És kérdezem azt is, hogy hogyan szűröd ki ezeket az embereket?
A másodikra van válaszom: amikor jogosítványt kaptak, akkor ugyanolyan engedélyt kaptak arra, hogy a forgalomban részt vegyenek, mint Te vagy én. A közben elromlott látásra, hallásra, erektilis képességekre meg ott van a 10 évenkénti orvosi vizsgálat.
Ja, hogy a jogsi csinálás és a 10 évenkénti orvosi vizsgálat egyaránt kamu f....ág, korrupt büdös ganédomb? Igen, de akkor miért nem írunk inkább arról? Az megoldás lehetne. Mert hogy traffipaxszal nem fogod kiszűrni a közlekedésre alkalmatlan kreténeket, az biztos. Hiszen Te magad mondod, hogy van 1289 féle ok a lassan menésre, ami elfogadható, és van egyetlen egy, ami (szerintem is) elfogadhatatlan: az, ha az ember kretén, önző, és lefossa, hogy mi történik körülötte. De ezeket hogy találod meg?Mert Bende megoldás egyszerű lenne, a mamit is lelőtte volna, anélkül, hogy tudta volna, hogy ki van a volán mögött. De gondolom, Robi, a Te megoldásod valamivel kvalifikáltabb lenne. Ki vele!
Winkler Róbert:
Már mondtam: ugyanannyival kú..ák meg, mint a gyorshajtót.
Ender Gábor:
Nem azt kérdeztem, hogy mennyivel k...ák meg, hanem azt, hogy hogyan szűröd ki.
Vagy akkor innentől kezdve mindenki, aki a 90-es táblánál nem 90-nel megy, azt meg...szák. Akár gyorsabban, akár lassabban?
Bende Tibor:
Én büntetnék.
90 a megengedett, és ha valaki 15%-kal többel eltér bármely irányba, az perkáljon.
Ott állítsák meg, és ha műszaki hiba volt, akkor nézzék meg, hogy kint volt-e a háromszög, vagy jelezte-e a többeknek, hogy mehetnek, ha nem jelezte, vagy ha nem volt kint: 30 ropi.
Gulyás Gusztáv:
Minden tiszteletem mellett ez provokációnak, vagy orbitális baromságnak tűnik. Relax.
Ender Gábor:
Jézusom
Winkler Róbert:
Igen. És ugyanúgy meg lehet úszni, de ugyanúgy rá lehet k..ni, hiszen szerencsére még nincs bekamerázva az ország. És akkor a mankókerekes is ösztönözve van a cserére, meg a tötymörgők is megérzik végre, hogy veszélyes, amit csinálnak, és megpróbálnak a nyájhoz igazodni.
Vályi István:
na most
itt az INDOKOLATLANUL k..va lassan vánszorgó mazsikról van szó heló!
Ender Gábor:
Igen Pista. És ki mondja meg, hogy melyik az indokolatlan, és melyik nem? A traffipax? Mert erre még semmi értelmeset nem mondtatok.
Vályi István:
na ez az, ami miatt a vita van
Gulyás Gusztáv:
mi az, hogy INDOKOLATLANUL?
Nyilván van rá indoka, maximum mások nem értik.
Láttam már kacsázva vezető nyolcvan éves bácsit udvariasan megállíto, majd trélert és taxit hívó rendőrt (nem otthon).
De 90 helyett 80-ért büntetni szvsz marhaság.
Bosszantó, de ennyi tolerancia legyen mán bennünk.
Vályi István:
ha nem lenne a többi közlekedővel szemben sz..ó a vánszorgás
akkor a KRESZ nem ismerné az indokolatlanul lassan szo..atás fogalmát
az már teljesen más tészta, hogy miért és ezt hogyan lehet
visszafogni, vagy (ha nem is bírságolni) megoldani, ha már felmerült
Winkler Róbert:
Esetleg be lehetne vezetni az autóra ragasztható A-matricát. Ugye ha valaki T-vel vánszorog, máris kevésbé idegesítő. Az A-s meg deklarálja, hogy alkalmatlan, hiszen fél fényes nappal az országúton 90 körüli tempóval autózni, és máris jobb szívvel vánszorgunk mögötte negyven percen át. Ő meg egyszer belegondol, hogy tényleg, mit is jelent az az A betű, és esetleg átszokik a buszra, mielőtt frontálisan ütközne az ifjabb Endert szállító Endernével, mert véletlenül az olvasószemüvegét vette fel a vezetéshez, amikor plazmatévének nézte a szélvédőt.
Göbölyös Zsolt:
Jó, hogy nem vettem részt ebben a fing fűrészelésben. Én a lassúakat
kikerülöm, mint a pocsolyát, mert a bogár szakít. ;-)
-->Bazsó Gábor:
Nagyon csalódott lennék, ha ez a thread nem lenne ott a cikk végén.