Rendszámot a bringára!

  2010. augusztus 11. - Bende Tibor Címkék: vélemény kerékpár

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a

3728976075 494fc7fccc

Miből derül, hogy kié a szajré? Meg ki jött nekem? És ki fog kártalanítani? Ki ütötte el a babakocsis feleségemet? Hát a rendszám!

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr902214182

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Azonos esélyekkel (?) 2010.08.11. 14:13:02

Kerékpáros = a közlekedőkre veszélyes jelenség?...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Perillustris 2010.08.17. 14:46:23

@Stock:

"nem csak írok vaktában sületlenségeket"

VS

"én siklóernyős pályát szeretnék a körútra"

2010.08.17. 14:54:49

@Stock: miért hagyjuk? kérdezd meg a belvárosban lakókat találomra, hogy mit szólna hozzá, ha jobb lenne a levegő, amit szív nap mint nap? Esetleg kevesebb lenne a zaj? Szerinted hányan vannak, akik nem használnak saját autót, de szeretnének normális feltételek között élni? Ez csak a bringások érdeke?

2010.08.17. 14:56:39

@Stock: Azért a kerekesszékesektől nem vitatod el a jogaikat ugye? Nincsenek ők sem sokan, de azért csak jó, hogy van nekik külön parkoló, meg lehetőség behajtani egyes intézményekbe (már ahol persze).

2010.08.17. 14:57:45

@Stock: én azért nem állnék egy 30-cal menő kerékpáros elé.

Stock 2010.08.17. 14:59:08

A többség - sőt, mindenki - érdeke a tisztább levegő

Stock 2010.08.17. 15:00:25

@Stock: bakker elúszott, amit írtam.. :(

2010.08.17. 15:02:10

@Stock: Na de mivan az ész nélkül útra lépő gyalogosokkal? Mekkora kár az, ha emiatt valaki félrerántja a kormányt és belehajt egy üzletbe mondjuk? Szerinted gyalogosból kevesebb a szabálytalan, mint biciklisből?

Stock 2010.08.17. 15:04:34

@Perillustris: " többség - sőt, mindenki - érdeke a tisztább levegő"
akkor kapcsold ki a géped, csökkentsd a csomagolt áruk iránti igényegdet, és járj GYALOG!
igen gyalog, mert cipőd amúgy is van, akkor mindek legyártani még egy drótszamarat, alkatrészeket, szállítani...

ebből látszik, hogy a NEONZÖLD PROPAGANDA SZAJKÓZÁSA SEM TÉGED IGAZOL, HIÁBA PRÓBÁLTAD MEG JOLLY JOKERKÉNT BEDOBNI!
a kerékpározás mellett nem szól racionális érv, csupán emocionális!!

buszsáv?!?!?!
tényleg ennyire ostoba vagy, hogy azt sem érted, hogy azt miért nem??

Stock 2010.08.17. 15:06:51

@Perillustris: te ostoba:
"nem csak írok vaktában sületlenségeket"

VS

"én siklóernyős pályát szeretnék a körútra"

"érzékeltetem!
én siklóernyős pályát szeretnék a körútra, biztos még vannak így 10-en rajtam kívül..... de van sacc 1 millió, aki meg nem!
tehát a többség akarata érvényesül, ez a demokrácia!!!!"

ennyire futja?

2010.08.17. 15:07:03

@Stock: Miért iróna? Vitatkoznál azzal, hogy kevesebben közlekednek saját gépjárművel, mint más módokon?

2010.08.17. 15:12:10

@Stock: "a kerékpározás mellett nem szól racionális érv, csupán emocionális!!"

Senki nem állítja, hogy a kerékpár minden szempontból a legkörnyezetkimélőbb utazási mód, de lényeges előnye van ebből a szempontból az egyszemélyes autózáshoz képest. Az autózás mellett milyen racionális érvek vannak egyébként?

Perillustris 2010.08.17. 15:17:28

@Stock: Égeted magad, de szerencséd, hogy már kevesen fogják olvasni.

Stock 2010.08.17. 15:17:35

@Robi, a hód: "És akkor még nem is beszéltünk a körúton élő emberekről, akik talán nem bánnák, ha néhány ezer autó helyett inkább néhány ezer bicikli járna arra."

azért hagyjuk kedves Robi, mert egy utópisztikus baromság!

miért lakik valaki a körúton?!
mert az ő preferencia rendszere szerint a csendnél és friss levegőnél előrébb való a nyüzsgés és jó ellátottság, rövid utázi idő bárhová, ami számít..
ez miért is adott a belvárosban??
mert a dolgozó emberek összehordják..
mivel hordják össze?! naa, mivel??

leegyszerűsítve: én is élnék a belvárosban, de az az elvárásom, hogy legyen kristálytiszta a levegő és legyen síri csend, meg őzpaták kopogása éjjelente.. a kénylmememt előteremtő melósok meg aludjanak a munkahelyükön, hogy engem ne zavarjanak az áruszállítást meg oldják meg a föld alatt! muhaha! agymenés..

Stock 2010.08.17. 15:19:55

@Robi, a hód: hogy jön ez ide Robika??
vagy szerinted a kerékpáros lét is egy fogyatékosság???? (az elmúlt egy év ilyen jellegű vitáinak legjobb poénját toltad el ezzel) :-DDDDDDDDDD

Perillustris 2010.08.17. 15:20:42

@Stock: Esküszöm, ha egyszercsak betiltják az autózást ÉS a biciklizést, örömmel gyaloglok bármennyit.

Stock 2010.08.17. 15:22:23

@Robi, a hód: rendőrként, ha meg kell állítani egy bűnözőt? vagy elkapod, vagy fellököd, vagy leütöd gumibottal, vagy betolod a küllői közé..
nem nagy misztikum!

Stock 2010.08.17. 15:24:13

@Robi, a hód: igen, kevesebb! még számukat tekintve is kevesebb, aréányaiban, meg össze sem mérhető!

Stock 2010.08.17. 15:26:21

@Perillustris: a te szerencséd, te ostoba!

Perillustris 2010.08.17. 15:27:17

@Stock: Jó látni, hogy érzed, gyengülnek a pozícióid. Ezért bekeverted az áruszállítást a körbe, miközben a hangsúly az egyéni motorizált gépjárműközlekedésen van.

És senki nem követel általános teljes kitiltást az utakról. Az áruszállítók természetesen szabadon mehetnek bárhová, persze lehet, hogy idő- és súlykorlátozással.

Nem a létrát és egyéb eszközöket, szerszámokat cipelő melósokról van szó, hanem a kényelmi kocsikázókról.

Kár, hogy nem akarod érteni.

2010.08.17. 15:29:10

@Stock: Biztos van, aki a nyüzsgés miatt él ott, de a Józsi bácsik meg a Mari nénik már nem hiszem. Persze lehet áldozatot vállalni azért, hogy valamit kapjon az ember cserébe, de speciel az, hogy a boltokhoz az eladók (pl.) autóval menjenek, ez csak emócionális kérdés, nem racionális. (Mert hát megizzad, meg egyébként is milyen hülyén nézne ki öltönyben, ráadásul izzadtan biciklin?)

Perillustris 2010.08.17. 15:29:20

@Stock: Vagy elfordulsz, elmenekülsz. Sajnos ez az általános.

2010.08.17. 15:30:36

@Stock: Ez csak úgy jön ide, hogy ők is kisebbségben vannak, aztán mégis van nekik külön infrastruktúra.

2010.08.17. 15:32:48

@Stock: Na, ez a jó vicc! Főleg, hogy messze nincs annyi biciklis, mint gyalogos.

2010.08.17. 15:37:07

@Stock: rendőrként talán, bár ahogy az üldözéses videókat néztem...
"Legyen szives álljon félre a gépjárművel! Adja fel, úgysem menekülhet! Legyen szives álljon meg, nincs értelme menekülni! Még megsérül valaki!"

Stock 2010.08.17. 15:48:06

@Perillustris: ostoba-félrebeszélő szánalomgombolyag!

Perillustris 2010.08.17. 15:52:35

@Stock: Kár, hogy nem akarod érteni.

Stock 2010.08.17. 15:58:11

@Robi, a hód: rossz felől közelítessz!
nem a kerékpár az alternatíva, hanem a tömegközlekedés(de sajnos csak részben mert nem versenyképes: túlzsúfolt, sok átszállásos, lassú, nem klímás, arányaiban drága), illetve a motorkerékpárok, elektromos motorok legalábbis az év bizonyos szakában...
uyganis a kerékpár racionálisan nem indokolható.. szezonális, emberi erővel hajtott, lassú...

a bolti eladónak valószínű részint emocionális az autó (egy 12 órás műszak után némiképp érthető is)...
de rengeteg munkakörhöz viszont alapvető követelmény a mobilitás!

a belváros errőlszól.. nincs zsákbamacska(hacsak nem a 90 éves Józsibácsiknak).. de nekik meg nem hiszem, hogy a rosszelevegő a legnagyobb problémájuk!

Stock 2010.08.17. 16:08:25

@Robi, a hód: azért, jár nekik, mert fogyatékosak.. és ezen segítségek nélkül nem tudnénak "teljes" életet élni....
itt nincs semmiféle szembenállás, alapvető empátia kérdése a társadalom többségi oldaláról...

szemben a bringanáci igényekkel!!
mert ugye (a fórumokból tisztán kiolvasható jelen példa: az ostoba, meg tamáskodó..) csak mentálisan korlátoltak.. és más (a többség) kárá szeretnének játszóteret a gyerekes vágyaikhoz a városban......

vagy a kkor legyen mindekinek létszámtól függetlenül a köz érdekével szembemenően saját sávja? görkoris, deszkás, siklóernyős, lovas, rolleres, gokartos??

ezért nem értem, hogy hogyan jönnek ide a kerekesszékesek.....

Stock 2010.08.17. 16:09:38

@Robi, a hód: sztem inkább elkeserítő, mint vicces, de ez nézőpont kérdése..

2010.08.17. 16:12:29

@Stock: A tömegközlekedés is az lehet, ameddig képes normálisan kiszolgálni a fizető utasokat, de te is leírtad, hogy miért nem teljes megoldás. Szerintem a 6-os villamoson is biztos lenne sok olyan fiatal, aki nem akarna nyomorogni, ha biztonságosnak érezni a kerékpáros közlekedést Budapesten.
Mi köze a racionalitásnak ahhoz, amiket te írsz? A szezonális (télen nem, mert hideg van) emócionális kérdés, emberi erővel hajtott persze, ez a lényege. Lassú? Mihez képest lassú? A 20-as átlagtempóban haladó autósforgalomhoz képest nem. Egyébként is valahová időben oda kell érni, akkor bele lehet kalkulálni a menetidejét, de ugyanez nem mondható el sem az autóról, sem a tömegközlekedésről.

2010.08.17. 16:31:48

@Stock: "Játszóteret a gyerekes vágyaikhoz." - Néha már egész értelmesnek gondolnálak, erre ilyen hülyeséget írsz.
Én elvagyok külön sáv nélkül is egyébként, az autósokat (és főleg e teherautósokat) zavarja inkább, hogy mi velük együtt megyünk. Ma ketten is rámdudáltak amint szabályosan haladtam a Szabadkikötő úton a jobb szélen. Viszont nagyjából az azonos sebességüeknek lehetne külön sávjuk, így nagyjából az általad felsoroltak mind. (Persze nem tudom, ki takarítaná a lócitromot. :-))
Ami a kerekesszékeseket illeti, nem igazán számít, hogy a többség mit gondol ebben a kérdésben, mert alkotmányos jogokat kell biztosítani, ami akkor is jár, ha 9 milliónak nem tetszik. (Legfeljebb akkor lesz alkotmánymódosítás és akkor majd az EU fog közbelépni, hogy ezt mégsem kellene.) Szóval csak úgy jön ide, hogy nem kell abszolút többség ahhoz, hogy valamire odafigyeljenek, és az sem biztos, hogy a kör, akire a téma vonatozik, nem tágabb-e, mint elsőre gondolnánk. (Vagy gondolod te.)

2010.08.17. 16:38:36

@Stock: elkeserítő akkor lehetne, ha igazad lenne. Bár akkor sem értem, hogy miért lenne jobb egy szabálytalan gyalogos, mint egy szabálytalan biciklis.

Perillustris 2010.08.17. 16:57:06

@Stock: "szeretnének játszóteret a gyerekes vágyaikhoz a városban"

Itt nem játszótérről van szó, hanem arról, hogy pl. kifejezetten ellenjavallott babakocsiban tolni a gyerekeket a Nagykörúton, vagy egyéb nagyobb forgalmú utak mentén.

Persze a csecsemők és a kisgyerekek csak kisebbség, gondolom nem számít, hogy masszívan szívják be a szmogot.

tamáskodó 2010.08.17. 17:07:50

@Stock: Tudom, azért okítalak :)))

Nem kell megköszönni, elég, ha betartod, amiket írtam.

2010.08.17. 17:38:27

@Perillustris: Igen, jól mondod.
Igazából azt sem értem, hogy repülőterünk és veszteséges Malévünk minek van, hiszen elenyésző kisebbség utazik repülővel hazánkban, a többség érdekei nem úgy kívánják, ráadásul igen zajosak, ami éjfélkor elég kellemetlen tud lenni. Kíváncsi vagyok, hogy Stock mit talál ki erre! Van ez olyan jó, mint az ő bicajos ellendumája?

cso zsi 2010.08.17. 17:45:18

@Perillustris: Sajnos ott valóban előfordul a nappali időszakban. Még a fizetőparkolás előtt is gond volt. Akkor megoldás a fizetőparkolás bevezetése, és a lehetőségek szűkítése?
Nem szól másról, csak pénzbehajtásról.

igazi hős 2010.08.17. 19:57:37

Nekem gyanús. Adott egy topik, ami annyira ellaposodik, hogy már fizikáról írogatunk, ami már tényleg a legalja, és ekkor megjelenik egyetlen, látványosan ráérő troll és egyből generál 80 bejegyzést. Szerintem is Stock=Bende. (Ennek kicsit ellentmond a szóhasználat, de az erőltetett modorosság inkább megerősít.)

zeddez 2010.08.17. 20:51:13

@tamáskodó: te hüje vagy, egy nukuikú b+. Végig húzza lampánál előre csorogva a fémpedállal a kocsid oldalát egy bringás, az 150-200k munkadíj plusz az érték csökkenés az autóban. Ezt ki fogja kifizetni? Te? Mit szólnál ehhez ha Te kocsidat bassza meg egy cangás kancsó, hm? Szeretnél erre keresni? Van erre felesleges pénzed adok egy számlaszámot ahova átutalhatod és majd találunk neki vmi más felhasználási módot. Vagy ha a gyalog a zöldnél átmegy, a piroson meg érkezik a bringás, mert neki az nem piros, csak az autóknak, elver egy zöldön átsétáló gyalogot, akinek járdaszegély sarkán jól betörik a feje, bringás felpattan és elteker, ki fogja elővenni meg mi alapján? Te gyerekedet ütné el és húzná el onnan, mit szólnál? Autósnál meg bezzeg ha rendszám nélkül megy... ennyi erővel azokra is minek van rendszám

2010.08.17. 21:34:23

@igazi hős: Szerintem meg feldobja a topikot a fizika. Amíg azon vitáztunk, kevesebb volt a biciklis - autós anyázás, mostanában, hogy nem reagálsz az ABS-es, vagy "ASS-es" dologra, megint visszajöttek a harcosok. ;-)

2010.08.17. 21:40:54

@zeddez: "Vagy ha a gyalog a zöldnél átmegy, a piroson meg érkezik a bringás, mert neki az nem piros, csak az autóknak, elver egy zöldön átsétáló gyalogot, akinek járdaszegély sarkán jól betörik a feje, bringás felpattan és elteker"

Látszik, hogy nem sok tapasztalatod van a kerékpározással kapcsolatban. Javaslom, próbáld ki, (ha elég bátor vagy), hogy 20km/h-val nekimész egy földre fektetett krumpliszsáknak, aztán pattanj fel és tekerj tovább!
Az meg, hogy csak az autósnak piros, hát...Egy olyan eset nincs, hogy a Hungárián ne legyen piroson áthajtó autós. Szerinted mindig csak a sorban utolsó 2-3 hajlamos szabálytalankodni, vagy úgy nagyjából mindenki, ha úgy itéli meg?

2010.08.17. 21:44:37

@igazi hős: Ami Stock és Bende azonosságát illeti, szerintem ő már régebbóta látványosan ráér, tekintve, hogy közel 2000 hozzászólást írt, és a kedvenc kifejezése a bringanáci. Aki ilyen szenvedélyes, az szán rá időt, hogy kiélje a szenvedélyét. (Mondom én, aki 1400 felett jár.) :-)

Perillustris 2010.08.17. 22:01:48

@cso zsi: Fura, de igen, megoldás. Igaz, csak részmegoldás. Én az egész (bel)városban dedikált rakodóhelyeket-szállítójármű parkolókat alakítanék ki, ahová kizárólag a jogosultak állhatnának, ők is maximált ideig (10-20 perc, nyilván ezt szakmai szervezetekkel egyeztetve, a lokális igények figyelembevételével).

zeddez 2010.08.17. 22:04:21

@Robi, a hód: 20-l melyik bringás megy? Az elméleti siman van amelyik teker 35-40-l, azért az egy 70-80kg-s tömeggel simán elég nagyot üt, hogy komolyan fellökjön. Hugomat 5 éves korában elütötte egy 7 éves biciklis gyerek a járdán -20-22 éve volt ez-, de mennyivel is tud tekerni egy 7 éves gyerek? 25-l es hány kg, 30? Mivel akkor nem versenybiciklije meg nem montenbájkja volt meg a kiscsávónak, hanem egy sima Camping-je, utolérték a közelben állók, mert nem bírt eltekerni, de megpróbálta. Egy felnöttet nem lehetett volna utolérni gyalogosént. Hugomnak felszakadt az arca az ütközéstől, félig az orra is, csak a bőr tartotta meg a hegeket azóta is viseli, pedig egy akkor korszerűnek számító és új technikával rakták össze pont a későbbi hegesedések miatt. Na ilyenkor most mi van, okoska, hm? A TB-vel fizesse a esztétikai plasztikázást, mert biztosítás bringásnak az nuku? És kié fizesse most (vagy akkor kinek kellett volna, ha akkor itthon lett volna ilyenre lehetőség), a hugomé vagy a bringásé? Vagy fizesse ki zsebből?

Bringás elesik mind1 miért, elcsúszik mert nem adta ki, vagy csak matt tintás volt, neki egy parkoló autónak, ajtó berogyik vagy csak kicsit serül az mind1, felkel, elhúz a 'csába, a kárt ki ilyenkor fizeti ki a kocsiban, hm?

Perillustris 2010.08.17. 22:11:09

@zeddez: Nyilván extrém, különösen szerencsétlen esetben egy kerékpáros is tud tömegkatasztrófát okozni. De nem jellemző.

Míg halálos autós balesetek nélkül nem telik el nap, s halálos kimenetelű gázolásból is több történik, mint amennyi "elfogadható" lenne.

Ebből indulj ki.

GYK: a szándékosan suttyó bringás mindemellett bringázzon nyereg nélkül.

Perillustris 2010.08.17. 22:14:46

@zeddez: 25-tel egy 7 éves gyerek? Ne hülyüljél már!

2010.08.17. 22:18:08

@zeddez: Felőlem mehetsz 40-nel is egy krumpliszsáknak, csak neked akartam jót.
Egyébként egy kisbiciklivel eleve kisebbet lehet esni is, és az sem mindegy, hogy hány kiló vagy, amikor leesel a bicikliről. Hozzá kell tenni, hogy a kisérlet akkor volna életszerű, ha a krumpliszsákot állítva tennéd le, és úgy hajtanál neki, de ez nem biztos, hogy kivitelezhető és még mindig ott a probléma, hogy a krumpliszsák csak kb. 70 centi magas. Olyan valami kellene, ami legalább 160 és stabilan meg tud állni, hogy amikor nekimész, akkor jóeséllyel a fejed is beverd, mielőtt talajt érsz.

2010.08.17. 22:20:35

@Robi, a hód: Persze nem kivánom a halálodat, csak hát te mondtad, hogy a biciklis felpattan és továbbteker. Én nem akarnék ott lenni, amikor valaki 40-nel nekihajt 60-80kg élő húsnak, mert mindkettőnek csúnya vége lenne.

2010.08.17. 22:26:35

@Perillustris: Szerintem is necces, főleg azért, mert utána még gyalog utól is érték. Nem sok ember képes 25 feletti tempóban szaladni, de a tartós 30 biciklivel is elég kemény. Én montival edzettem pár éve 10-30 km közötti távokat. 10-en még ment 19 percen belül, de a 30 már csak szűken volt meg egy óra alatt, de legtöbbször egy kicsit több.

cso zsi 2010.08.17. 23:39:03

@Perillustris: A dedikált helyek megbuktak a Vámház körúton. Van 2-4, és talán 20 autónyi egyéb parkoló.
Azt már régebben kitárgyaltuk, hogy 20 perc semmire sem elég, esetleg egy pénzszállítónak igen.
Szolgáltatók-karbantartók hogy lesznek engedélyezve, mennyi időre? Mert egy festőbrigádot ki lehet pakolni fél óra alatt, és ott lehet őket hagyni, majd hazamennek, ahogy tudnak. Egy vízvezetékszerelő már neccesebb ügy. Másfél-két óra is kellhet neki, és csak az első szemrevételezés után dönti el, hogy milyen szerszámokra lesz szükség a javításhoz.
@Robi, a hód: "Szerintem a 6-os villamoson is biztos lenne sok olyan fiatal, aki nem akarna nyomorogni, ha biztonságosnak érezni a kerékpáros közlekedést Budapesten."
Ugyan van pár korosabb szószólója a városi kerekezésnek, de valahogy valóban csak egy korosztály küzd a célokért.
Most a napi számláló átlag 500-1000-et mutat a Kiskörúton (tegnap 2000 fölött volt??). Majd meglátjuk szeptemberben, az iskolaidőszakban, merre változik.
Mert jelenleg napi kb 3-4000-es tömeg áll szemben a 4-500ezernyi gépjárművel.

tamáskodó 2010.08.17. 23:48:30

@zeddez:Hülye vagy te, öcsém, épp csak nem forogsz, nekem elhiheted :)) eszed, mint egy talicska majomnak - miért állsz be úgy a piroshoz, hogy melletted még elférjen bármi is? Előbb gondolkodjál, aztán járasd a lepénylesődet!
Ha a te autódat húzza meg, már miért fizetném én? Járjál meghúzott kocsival vagy pereld be azt, aki kárt okozott neked!

A zebrán nincs járdaszegély, a járdán van járdaszegély, ha ott ütik el, attól megvéd a rendszám? dehogy véd csak az okoskodó hülyék feszítenek boldog mosollyal, hogy na, ha nekem szar, másnak se legyen jobb!
Tipikus földhözragadt mentalitás.

Akinek kötelező a rendszám, az ne járjon nélküle, ez ilyen egyszerű, ha nem érted, miért akarsz vezetni? Látod, veletek ez a probléma: alapvető dolgokkal sem vagytok tisztában és azt hiszitek, egy szabály, egy rendelet megoldja a bénaságotokat, pedig dehogy.

Na, béke, pajti! :))

Perillustris 2010.08.17. 23:54:49

@cso zsi: Sokkal többen kerékpároznak naponta, mint 3-4 ezer fő. Nyilván az elkényelmesedett, tespedt seggű, valamint a valóban kényszerből (munkakörük miatt) autózók száma jóval több. Azon kell dolgozni, hogy az első halmazt kirobbantsuk az ülésből. Ehhez több téren kell változtatni: a távmunka támogatásától a dugódíjig sok jó elem van.

S lőn, a második halmaznak is jobb lesz.

cso zsi 2010.08.18. 00:01:48

Épp megy egy film a Deko tv-n, Bogotáról. A volt polgármesternek köszönhetően vasárnaponként lezárnak 120 kilométernyi utat, amit ellep. másfél millió bringás.
~7 millió lakosból, és kb ugyanennyi agglomerációból bejáróból. Nagy a szegénység, így sokaknak ez a közlekedési eszköze, míg mások csak hobbiból mennek ki hátvégénként. Valahogy mások az arányok.

Perillustris 2010.08.18. 00:57:14

@cso zsi: Itt is jobban állnánk, ha nem kellett volna minden f@sznak új autó 120 havi hitelre.

cso zsi 2010.08.18. 09:11:30

@Perillustris: Nehogymár az országosan 3 és fél millió gépjármű legyen az ok.
A probléma a centralizáltságban, és a 100 km-s körzetben nem lévő munkalehetőségben rejlik.

2010.08.18. 12:24:05

@cso zsi: "Mert jelenleg napi kb 3-4000-es tömeg áll szemben a 4-500ezernyi gépjárművel."

Nekem nem tetszik ez a szóhasználat. Ha így fogjuk fel, akkor jogosak az indulatok, de sok esetben nincs valódi konfliktus a kerékpárosok és az autósok között, csak néhány az utakon is agresszív egyén igyekszik fontosnak érezni magát, ha már másképp nem nagyon megy.
Ahogy már írtam, én mindkét körutat egyirányúsítanám és egy sávot adnék a lassabban közlekedőknek (kerékpáros, görkorcsolyás ilyesmi). Ezzel a dugó is csökkenne a belső részeken, mert 3 sáv menne egy irányba és egyébként is gördülékenyebb lenne a közlekedés, ha szemből nem kell forgalomra számítani.
Egyik lenne jobbos, a másik meg balos, ugyanezt meg lehetne esetleg csinálni a sugárirányú utakkal, ahol nincs elegendő kapacitás két irányra. Belgiumban nem volt gond 3 sávot egyirányúsítani pl, nálunk sem lenne.

Perillustris 2010.08.18. 14:44:13

@Robi, a hód: Rendszerben kell gondolkodni. A Váci úton több rövidebb-hosszabb szakaszon azért sincs zöldhullám, mert a "bemeneti" kapacitás nem lenne elegendő az elvezetésére. Ezért a lámpákkal elvileg elosztják a tömeget.

2010.08.18. 15:04:51

@Perillustris: Nem értem, hogyan függ ez össze azzal, amit én írtam.

Perillustris 2010.08.18. 15:43:24

@Robi, a hód: Azzal függ össze, hogy egyirányúsítanád a Nagykörutat, ami a kapcsolódó utak áteresztőképessége miatt nem reális és nem megoldható.

2010.08.18. 15:57:17

@Perillustris: Ezért írtam azt is, hogy a nem megfelelő áteresztőképességű utakat mind egyirányúsítanám, mert nincs az előírva, hogy csak a 3 m széles kisutcákat lehet.

cso zsi 2010.08.18. 16:29:51

@Robi, a hód: No kicsit utánanéztem ennek a hirtelen megnövekedett "bringás" létszámnak a Múzeum előtt. Jól sejtettem, hogy az úton folyó munkálatoknak lehet némi köze hozzá. Nincs felfestve a kerékpárút, csak fehér pöttyök jelzik a majdani festés helyét. Negyed óra ácsorgásom alatt 8 biciklista 6 mopedes, és 9 motoros ment el az út szélén az autók melletti "üres" helyen. A számláló viszont vagy a motorosoktól, vagy isten tudja mitől, de 4-gyel többet számolt.

2010.08.18. 17:47:18

@cso zsi: Nem lehet, hogy elszunyókáltál közben? :-) 2 percenkét egy biciklis amúgy nem is kevés. Nem gondoltam volna.

cso zsi 2010.08.18. 20:31:43

@Robi, a hód: Nem szunyókáltam. Pár felvételt próbáltam készíteni, de a számláló csak az út felől volt viszonylag jól látható, mert még a nap is rásütött.
A bringaút hűlt helyén viszont veszélyben voltam a motorosoktól.
Biciklis egyébként 3-mal több volt, csak azok a villamossínen mentek.

cso zsi 2010.08.18. 20:46:14

@Perillustris: Elvileg elosztják. Gyakorlatilag meg a folyamatos haladás helyett egy Újpestig tartó dugót generálnak.

@Robi, a hód: Ez az elgondolás csak a rakpartjainkon megoldható, ott van két azonos irányú útpálya. A Kis-, a Nagy-, és a Hungária-körút túl nagy távolságra van egymástól, és úgy-ahogy köt össze hídpárokat.

2010.08.18. 21:16:09

@cso zsi: A Hungáriát nem bántanám, az azért már durva lenne, hogy 6 sáv menjen egy irányba, főleg, hogy itt a kerékpározás is megoldott. A legnagyobb távolság 3 km a körutak között, ez azért nem olyan sok, egy normális haladás mellett (mert ez a cél) akár 5-10 perc alatt is megoldható lenne a váltás közöttük, ha az összekötő utak egy része is egyirányú lenne természetesen egyik kifelé, másik befelé.

Perillustris 2010.08.18. 21:56:22

Megoldott? Hétfőn nem találtam a Thökölytől a bringautat az Árpád-hídig. Persze az a tetü vihar jobban zavart. :O

2010.08.18. 22:23:49

@Perillustris: Addig még nem mentem el biciklivel. Mi lesz vele, megszünik?

Perillustris 2010.08.19. 00:19:59

@Robi, a hód: A Stadionoknál elmegy a Városliget felé. De jobb is így, mert mindenki örömére teljesen szabályosan lehet menni a Hungárián. A legbuzgóbb rendőr sem köthet beléd ezért. Nem úgy, mint pl. az elcseszett Bajcsy-n.

cso zsi 2010.08.19. 08:44:38

@Perillustris: Tudtommal azért megy a Liget felé, mert rövidebb, és tisztább környezetben tekerhetsz. Aki meg a Hungárián (és egyéb emelt sebességű úton) kerekezik, az nem gondolta át a helyzetet. Utoljára akkor tettem ilyet, amikor még 2x2 sávos volt, villamos sem járt. Akkoriban sem volt jó ötlet.

Perillustris 2010.08.19. 09:41:41

@cso zsi: Nem azt mondom, hogy rajongok érte, de sosem volt még probléma a Hungárián (ahogyan a Soroksárin is kevés, amikor még Dunaharasztiból jártam Óbudára). Figyelni kell, de én mindenhol ezt teszem. Nem opció a kerülés Zuglóból a II. kerületbe tekerve (Így 30 perc, heggyel együtt).

2010.08.19. 12:57:17

@Perillustris: Hülyeségek miatt én is változtatni szoktam az útvonalamon. Csepelen például nincs megoldva a Kossuth úton, hogy biciklivel normálisan lehessen közlekedni. Van vagy 2-300 m közös kerékpárút a semmiből kezdve, aztán meg is szünik. Ilyenekre miért van szükség? Aztán később megint van, de ahhoz először menni kell 1 km-t az úton, hogy visszakerülj rá. Ha valamit csak rosszul tudnak megcsinálni, akkor inkább ne csinálják sehogy!

Kona_rider 2010.08.19. 22:35:08

Az azonosítás fontosságában egyetértek, ez a kerékpárosok érdeke is lenne. Viszont ne lehúzás legyen ebből is. A cikk szerzője elég elfogult az autósokkal szemben. Miért nem ül kerékpárra ha nekik annyira jó?
A kerékpár utak minősége és kiépítettsége általában nagyon rossz. A járdával közös szakaszokon meg a gyalogosok még véletlenül sem az ő felükön tartózkodnak, mintha övék lenne az egész.

Kona_rider 2010.08.19. 23:14:47

Az autós társadalom meg úgy viselkedik, mintha a közlekedés csak az ő kiváltságuk lenne és a többiek akik az utcára merészkednek örüljenek, hogy megtűrik őket.

rootshaper 2010.08.22. 23:38:47

duhongo.web4.hu/cikk/rendszamot-a-bringakra-ha-mar-a-tojas-is-vonalkodos

irtam errol a felhaborito frocsogesrol egy visszafrocsogest. sem autos, sem bringas nem vagyok, hanem egy egyszeru gyalogos akit mar utottek el autoval es bringaval egyarant. hat hagy ne mondjam NEM UGYANAZ!

ha valakit erdekel az ellenvelemeny is, olvassa el es velemenyezze. sziasztok.

Perillustris 2010.08.23. 08:22:17

@rootshaper: "Ezzel kivételesen egyetértek."

A bringásra nem kell költeni, hasznot termel: nem kell neki a BKV-dotáció, csak ez havi ~15-20 ezer forint. Nem vesz el többlet teret az emberektől, nem kell miatta utat felújítani, ráadásul jó eséllyel nem egy ellustult zsírdisznó, ami az EÜ kiadások terén jön jól.

Tömören.

Perillustris 2010.08.23. 08:34:44

galeria.totalcar.hu/tesztek/2010/08/19/a_panelkorszak_vege/?current_image_num=4&image_size=ml

Innen nagyon úgy tűnik, hogy a cikk részét képezi egy szabálytalanságról készült kép is. Az autó a járdán áll.

Ez akkor most azt jelenti, hogy a lapigazgató és a főszerkesztő támogatja a szabálytalan parkolást?

Persze rendszám van. :P

Perillustris 2010.08.23. 09:26:12

@cso zsi: Azért azt te is érzed, hogy ez nagyon gyenge válasz volt.

cso zsi 2010.08.23. 13:55:59

@Perillustris: Általában tilos a járdán parkolni, kivéve, ha engedélyezett. Ez nem látszik a képekből, tehát igazad van.
Az Andrássy úton szembe kerekező viszont biciGlista. Ha véletlenül érdekelnék a szabályok, és a jelzőtáblák/lámpák, akkor sem tudná értelmezni, mert nem látja.

Perillustris 2010.08.23. 14:11:10

@cso zsi: Teljesen egyértelmű a kép, ott félméter sincs a járdából szabadon hagyva, nemhogy másfél, ami a minimum.

Nem ez a lényeg, tudod jól. Bende képmutató, primitív, ennyi.

2010.08.23. 14:45:55

@cso zsi: Elvileg láthatja, bár nem egyértelmű, hogy ilyenkor melyik vonatkozik rá. Ha az irány szerinti, akkor azzal nincs gond, ha az oldal szerinti, akkor igen, bár a fényképről az sem derül ki, hogy a kerékpáros melyik irányban halad, illetve, hogy egyáltalán halad -e, vagy csak a fotó kedvéért pózol. :-) Persze KRESZ szerint nem "illik" szembemenni az úton, főleg, ha az szűk.

Perillustris 2010.08.23. 14:48:04

@Robi, a hód: Sőt, rendőr is utasíthatta. :)

2010.08.23. 14:54:23

@Perillustris: Hát igen, bár ilyen esetekben adja írásban! :-)

Perillustris 2010.08.23. 15:22:45

www.hirado.hu/Hirek/2010/08/23/09/Felezernel_is_tobb_baleset_tortent_az_utakon_az.aspx

"Csütörtökön, pénteken, szombaton és vasárnap összesen 552 közúti közlekedési baleset történt az ország területén, amelyek közül 83 súlyos, 143 pedig könnyű sérüléssel végződött. A közúti ellenőrzések során 255 ittas vezetőt állítottak meg a rendőrök."

Büszke jogosítvány-tulajdonosok és rendszámmal rendelkezők. :P

cso zsi 2010.08.23. 21:38:59

@Perillustris: Nemzetiségre sem ártana lebontani a dolgot, mert van benne egy 7 halottas eset, amiből 1 román, 6 moldáv, és csak 1-1 ember vezette az autót. (A jogsit nem tudom, az elalvó román biztos nem lehet büszke rá)

A mai ámokfutó lovaskocsis meg kéthalálost hozott össze a vonattal. Plusz a két ló, amiért valószínűleg nagyobb kár.

@Robi, a hód: Nemtom, hová valósi vagy, de a kép 95%-os bizonyossággal az Andrássy úton készülhetett. Ott meg naponta egy ilyennel tuti találkozni, bár tavaly ősszel öt perc alatt kettő is volt.

2010.08.24. 12:50:10

@cso zsi: Na ja, legalább a lovagnak lehetett volna eszük, ha a gazdájuknak már nem volt!
Budapesten tekerek már pár éve, de ez az adott eset szempontjából nem sokat számít. Meg kellene kérdezni, hogy milyen megfontolásból választják a másik oldalt! Valami oka biztos van. Talán jobb az út? Vagy csak szeretik látni, ki jön szembe?

2010.08.24. 13:06:52

@Robi, a hód: Mármint a lovaknak...

Kona_rider 2010.08.25. 22:47:13

@rootshaper: Gratula! Jó lett a válasz. A részegen biciklizésről meg az a véleményem, hogy azért veszélyes mert részegen az ártatlan autó alá/ elé borul. Egyik ismerősöm is elütött így egy bácsit. Viszont a totalcaros cikkel ellenérv, hogy bizony már a kerékpárosokat is szondáztatják és meg büntetik ugyanúgy mintha éppen autót vezetett volna. Szerintem sok autósnak magába kellene nézni, tényleg mindenáron autóval kell neki menni oda ahova éppen megy? Biztos nehéz rászánni magunkat de mindenképp érdemes, mindannyian jobban éreznénk magunkat ha kevesebb autó és több kerékpár közlekedne. Munkába 4Km -re járok (városban) és sokan nem hiszik el, hogy kerékpárral kényelmesen ugyanannyi idő alatt érek oda - pedig így van! Csak amíg az autósok lerágják a körmüket a sorban állásban meg tolakodnak én akkor is folyamatosan haladok.

Kona_rider 2010.08.27. 19:38:58

@Perillustris: Persze menjek az úton, hogy elsodorjanak az autók. Utoljára tegnap reggel lökte fel egy autó az egyik ismerősöm. Az autós már épp el akart menni, amikor a gyerek a földön fekve rárúgott egyet az ajtóra, hogy észre vegye már. A reakció így is csak annyi volt, hogy a nő megkérdezte nem lett-e baja aztán ment tovább a dolgára...

Perillustris 2010.08.27. 22:29:48

@Kona_rider: Alapvető tévedésben élsz.

Kona_rider 2010.08.28. 19:41:40

@Perillustris: Nem tudom te mivel közlekedsz, de már többször is ment el mellettem autó pár centire -hát meg kell, hogy mondjam nem volt jó érzés.

Perillustris 2010.08.28. 20:51:29

@Kona_rider: Érintett meg a Soroksárin teherautó ponyvája. Nem volt jó, persze. De a gyalogosnak sem jó, ha össze-vissza kerülgetik a bringások a járdán. Egy alap városi bringás rutin megszerzése után nem gond az úttestet használni.

magwas.freeblog.hu/files/nothit/html/nothit_kesz.html

Kona_rider 2010.08.28. 23:01:13

@Perillustris: Részben igazad van, de a vidéki autósok türelmetlenebbek. Hozzászoktak a folyamatos haladáshoz és sokszor nem viselik el ha lassítani kell inkább szűken kikerülnek. Mondjuk mostanában egyre több udvarias autóst is látok szerencsére. Vezetek autót is (ha muszáj)és ha nem veszélyes én is átengedem az embereket a zebrán, de előtte mindig felmérem a forgalmi helyzetet, mert egyszer jó szándékkal át akartam engedni egy embert, aki élt is a lehetőséggel szemből meg majdnem elütötték. Ha meg járdán kerékpározom tiszteletben tartom a gyalogosokat, mert elsősorban nekik épült a járda.

tz1 2010.09.03. 20:06:35

Én autós vagyok nem biciklizem.
Annyit fűznék hozzá, hogy a kocsikon is van rendszám mégis mindenki, hangsúlyozom mindenki (még én is) úgy közlekedik, ahogy neki teccik . Már a szegélykövekkel elválasztott villamos pályán is megfordulunk pl. Akkor miről is beszélünk.....

tlozs 2010.09.21. 16:27:53

Gyanítom, hogy e a cikk erős felindulásból született, uszítás céljából, hogy aztán a monitor előtt hátradőlve, kélyesen lehessen vihorászni a háttérben. Vagy valaki komolyan elhiszi, hogy a bringások többsége sosem használ autót és fordítva??? Még szavazni sem tudok a cikk végén, mert nincs olyan lehetőség, hogy autós és bringás is vagyok és egyetértek/ nem értek egyet...
Ha szükséges és ésszerű, akkor autót használok / ez nagyon ritkán van/, ha nem, akkor kerékpárt. Tehát autósként fizetem az adókat, de ha nem autózom, akkor nem fizetném ki még egyszer az útalapba a pénzt, hiszen kerékpárút alig van, autóutat meg nem kell újat építeni külön a biciklim részére. Amúgy meg furcsának találom, hogy miközben én kerékpározással kímélem a saját lakóhelyem környezetét, néhány eszement autós mindamellett, hogy a lakhelyétől távol szennyezi a levegőmet, / nem otthon araszol a kertben/, még engem szeretne megsarcoltatni, kitiltani a lakhelyem közeléből. stb.
Tehát csak ésszel vagdalkozzunk gyerekek, és ne feledjétek, ezek nem kasztok, amibe beleszületünk, és abból nincs kiút. Ez csak a propaganda része, köze sincs a valósághoz. Autósok, bringások. Szabad az átjárás. Fejben is!

JSZs 2011.03.02. 13:17:21

Bende, 1400. most akkor nagyobb lett a kukid, vagy mi van?
30-as táblánál 60-nal megy a bringás, és vigyorog a trafipaxba.

kérdés: ha az a szerencsétlen félrészegen sisak nélkül 60-nal megy, akkor hogy a búbánatos picsába tart fel téged a városban, ahol csak 50-nel mehetsz?
süti beállítások módosítása