Forróság, forralás, fennakadás

  2010. július 25. - Bende Tibor Címkék: bmw totalcar flotta 518i

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a


Legutóbb ott hagytam abba, hogy a fekvőrendőrökön leér a kipufogó, meg a termosztáttal valami nincs rendben, mert nem melegszik fel a víz – akarommondani hűtőközeg - rendesen. Ez a két probléma határozta meg az elmúlt időszakot.

Ezek a termosztátcsere eszközei

Megemlítettem Bandinak, hogy nem melegszik fel a vizem rendesen, ő ezért termosztátcserét javasolt. Másnapra hozott is egy párat, azzal, hogy ezek évek óta állnak nála, nézzem meg, és tegyem be, amelyik szimpatikus. Ó Drága Bandi, ezer köszönet neked, rohantam haza, a gyerekkel a konyhaasztalon sikáltuk, vízkőoldóztuk a legszimpatikusabbak ítélt darabot. A Rita imádja, amikor az étkezőasztalon csinálom, de elviseli, látja, ez nekem örömet okoz. Úgy vagyok ezzel, hogy ha valami használt alkatrészt építek be a kocsiba, az legyen tiszta legalább, ha már nem új. Biztosan hülye vagyok.

Kupak le...

Szépen levettem a csöveket a kiválasztott darabról, egy sima csavarhúzó kell hozzá, és két vagy három bilincset kellett lelazítani. Alig vártam a reggelt, hét után lent álltam a kocsinál, és nekikezdtem. Mivel ebben nincs tágulási tartály, ezért a kicsit meglangyított motorból – nyitott fűtéssel – egyszerű leereszteni az összes vizet. Le kell tekerni a hűtősapkát, és az alsó hűtőcső bilincsét lelazítani. Az erre a célra vett műanyaglavórba folyt is bele szépen a tiszta víz. Ugyanis az volt benne. Nem is régi, alig volt rozsdás. Mázli, hogy felkészülten álltam neki, volt nálam fagyálló, meg ioncserélt víz is, ebből csináltam egy feles koktélt. Kifolyt a víz, lelazítottam a maradék két bilincset, szépen betettem az új termosztátot, bilincsek vissza, feltöltés, próba, tökéletes. Mire végeztem a légtelenítéssel, a mutató szépen, középen állapodott meg.

.. víz az alsó csövön ki, fújással gyorsítható

Van ezzel kapcsolatban egy elméletem, hogy az autókat úgy tervezik, hogy optikailag középen álljanak a mutatók, akkor jó. Ez igaz szinte minden vízhőfokmérőre, töltésmérőre, olajhőmérsékletmérőre, de a 130-as sebesség is gyakorta esik pont középre. Na mindegy, akkor még nem is sejtettem, micsoda szopáshalmaz előtt állok.

Visszavittem Bandinak a maradék termosztátokat, közöttük azt, ami benne volt, és látszott, hogy a rugóba szépen beleakadt egy víztérbe esett kupakzáró darab, ettől állt meg félig nyitva. Jót derültünk, közben beállítottuk a szelepeket. A motor halkabb lett tőle, jobban veszi a fordulatot, jó érzés. Köszönöm.

Beszorult egy darab kupakrögzítő, ez okozta a vesztét

Ez éppen akkoriban volt, amikor a Camryhez való cuccokért kellett mennem, az autópályás menetet simán bírta, nem melegedett, meg semmi. Aztán odaérve Karesz kérdi, hogy miért van a Bmw-nek víz szaga?

– Micsoda?

– Víz szaga van, ide érzem. Nem mondtad, hogy a termosztátot cserélted? Meghúztál minden bilincset rendesen?

– Persze, tiszta aszfalton áll, egy fia csepp sincs sose alatta.

– Na jó, de most a sztrádán döngettél az más. Nyisd fel hamar, nézzük meg!

Ott, a cső alatt szivárgott

Egyből kiderült, a hűtő felső részénél szivárog egy kicsit, ahol összeér az alumínium meg a műanyag. Onnan befolyik alulra egy vájatba, ezért nem volt alatta csepp. Így nyitott a rendszer, nincs benne nyomás, ez nem jó. Remek vehetek egy hűtőt. Egyből hívtam Prokeet, aki azt mondta, épp időben vagyok, pár óra és ott a cucc. Mire odaértem, ott is volt, megnéztük, stimmel-e minden felfogatás, izé, bigyó. Stimmelt, elhoztam.

Szépen lecsorgott a lé

Aznap este sajnos nem tudtam nekiállni, de minden indulás előtt néztem a szintet, szinte semmit se fogyott. Másnap este eljött az időm, szerszámokkal és a lavórral felszerelkezve elszántam magam: a szomszédok örömére éjszakába hajló hűtőcserét fogok végrehajtani a BMW-n. A lakópark közepén, az utcán, ahogy illik. Víz le. A hűtő hamar kijött, felül fogta két csavar és szépen kicsúszott, az új meg szépen becsúszott. Ekkor érkezett Marci szomszéd, szalmaözvegyként megállt az olajszagra, rendes terepmotoros, nem ijed meg a krovától. Beállt segíteni. Sok dolog nem volt már, csak a régiről kellett leműteni azt a gumibakot, ami beleül a zárhídba. Teljes siker, feltöltöttem vízzel, légtelenítettem, és elmentem aludni.

Régi és új, itt a munkafolyamat fele

Reggel gyanús volt, hogy mintha túl hamar melegedne fel. Meg egy kicsit túl is. Hűha, majdnem a pirosban van. A termosztát új (legalábbis működött benne), a hűtő új. A hűtőközeg új. Körtelefon, mit tegyek. Légteleníts, mondta mindenki. Rendben.

Úgy vagyok ezzel, ha valamit csinálok, csináljam rendesen. Azt hiszem tizennégyszer légtelenítettem, otthon, amíg a vendégeket kísértem le, itt bent a garázsban, befelé jövet a János-hegyen, és még tucatnyi helyen. Orral fel, orral le. Leengedtem az egészet, újra feltöltöttem. Melegedett. Folyamatosan. Nyitott fűtéssel jártam, szinte alapjáraton, ahol lehetett hűtöttem. Napokig tartó légtelenítés volt az életem, még álmodtam is vele. El tudják képzelni? Közben folyamatosan ellenőriztem a csöveket, mind meleg volt, tehát a víz körbefordult, dugulás nincs.

Bent volt az új

Aztán szombat reggel elhatároztam, utoljára légtelenítek, leengedem a vizet, és visszatöltöm. Ha nem megy, nem megy, kész, elegem van belőle. Az idegtől remegve, a reggelit kihagyva lerohantam légteleníteni. A szomszédok már köszönés helyett csak annyit kérdeztek, légtelenítés? Ölni tudtam volna. A szép, alig futott, tökéletes állapotú motorom itt fő szét a kezeim között, és tétlenül figyelem. Kiábrándító.

Gondoltam, ezúttal úgy csinálom, hogy feltöltöm, és nyitott kupakkal átmegyek a zsámbéki templomhoz. Ott elszívok egy cigit, és jó lesz. Addig nem jutottam el. Ugyanis ott, ahol máskor túlmelegszik már, most normálisan állt a mérő. Félreálltam. Felcsavartam a kupakot, járó motornál persze, ami útközben összeköpködte a teljes motorteret, és egyből, ott álló helyzetben melegedni kezdett. Felhívtam Viktort, akit egyrészt nagyon tisztelek (főleg, mióta egyszer átjött a Pannóniájával hozzám, amin kettes és gyújtás ugyan van, de a hármast kérte cserébe Murphy), mert valamiért hajlandó engem elviselni, másrészt végső elkeseredettségemben, hogy passz, nyitott rendszerrel nem melegszik, becsukva meg igen.

Mindenhol légtelenítettem, napokon keresztül

– Szia Viktor, ez melegszik. Nyitott kupakkal nem, de amint ráteszem melegszik. El vagyok keseredve.
– A csöveket nézted már?

–Persze, mind meleg, körbemegy a víz.

– Megnéztem neked este a német fórumokon, ez termosztát hiba lesz. Ez a tipikus leírás, hogy nyitva jó, zárva nem jó.

– Bandi adta a termosztátot, működött az előző hűtővel... de, de hát az el volt repedve. Tehát nyitott volt a rendszer, ettől volt jó.

– Na, szerezz a szarodhoz egy termosztátot és tedd bele, mielőtt szétfőzöd a motort, te majom.

A motor melegszik

Eddig nem jöttem rá. Minden alkalommal legalább 15-20 kilométert mentem vele, és a hűtő alsó csöve is meleg volt. Most viszont, 4-5 kilométert tettem csak meg, a víz meleg – már a műszer szerint túlzottan is – és az alsó cső pedig hideg. Remek. Termosztát lesz az.

Hívtam Bandit, aki épp költözött, és ügyelt egyszerre, hogy mikor megy ki a garázsba, kellene egy másik termosztát a kupacából. Miért? Elmeséltem a kálváriámat, és ő is megerősítette, hogy az elmondottak alapján ez a megoldás. Másnap, tehát vasárnap kettőre menjek, addigra ott lesz, a Yamaháján mókol valamit, a téli állásban megmakkant.

Odamentem, kicseréltük, légtelenítettünk, működött. Örömmámorom egészen addig tartott, míg kifele jövet nem akasztottam fel a kipufogót egy lehajtón. Félreálltam, alánéztem, hű, ez tényleg nagyon alacsonyan van. Visszatolattam, más szögben próbáltam újból, lejött a járdáról. Ez nem mehet így tovább. Beültömben elolvastam a gumiméretet, 175/70R14. Hazaérvén elő a katalógust, a gyári méret 175/85R14, 195/70R14. Ahha. Akkor ezért volt, hogy a sebességmérő mutatója nemes egyszerűséggel a nulla alá, a nem létező mínusz húsz értékre volt tekerve. Ezt Trabence vette észre, mikor egyszer hazafelé beugrott, megnézni a székeimet, hogy milyen zöld, meg milyen állapotú, mert adott volna kettőt ami nála van otthon. Mellém állt az ugyanilyen kocsijával, és az magasabb volt jóval. Mindent értek, nem stimmel a kerékméret, ennek több negatív hozadéka is van.

Jó lesz! Nem lesz jó! Jó lesz! Nem lesz jó!

Nem annyival megyek, mint hiszem, még így se, hogy odébbtekertetett a mérőke pálcácskája. Az autó alja közelebb van a földhöz, mint kellene, ezért is akad el a kipufogó. A peresebb gumi miatt jobban ráz az amúgy kényelmes autó. Új gumi kell. Kerestem, vettem, használtan persze, nincs dőzsölés. De ha már ott vagyok, vettem Debrecenből három világos felnit is, mert csak kettő volt, a többi fekete. A világos felni, meg azért kell, mert középtávon kis középkupakos megjelenést szeretnék, ilyet, de égen-földön nem találok ilyen kis dísztárcsát.

Ismét egy szombat este jött rám a gumit cserélhetnék, tetszenek tudni akkor érek rá ilyesmire, addig ott a munka, a család. Felhívtam Balázs barátomat, van-e kedve éjjeli gumishoz jönni velem, így tizenegy körül. Ha épp nincs jobb dolga neki. Úgyis a blogját olvasgattam előtte. Nem volt kedve, de végül eljött, ezért lehet itt most Önöknek a kép, amihez nincs hang, de tanulságos beszélgetés volt a gumissal.

Tehát megérkeztünk a 175/70-es méretű gumikkal szerelt kocsival, a csomagtartóban 4 db 195/70-es gumival. Összesen három világos színű felnivel, szombat éjjel fél 12 után. Ezeket kellene felszerelni olyan módon, hogy a világos felnikre kerüljenek a nagy gumik. A kis gumik és a fekete felnik pedig legyenek elcsomagolva a végén, azokat viszem.

Elvállalta

– Ez a méret nem lesz ám jó ide, srácok.

– De, jó lesz, megnéztük a katalógusban.

– Nem lesz jó, két mérettel nagyobb, bele fog érni a dobba, látszik, hogy nem jó.

– Tessék elhinni, tegyük fel, jó lesz az.

– Én fel nem teszem, feleslegesen nem dolgozok, de ha ragaszkodtok hozzá, talán felteszem, de a visszarakást is kifizetitek, mert nem lesz jó.

– Rendben, ha nem jó, kifizetjük, de szerintünk jó lesz.

Ugye mennyivel jobban néz ki?

Feltette, persze jó lett, magasabb lett a BMW vagy három centivel, úgy szemre. Na azóta nem nagyon ér le a kipufogóm sehol, de ettől még nincs rend. Most végképp hülyeségeket mutat a sebességmérő, hiszen rendes kerék lett rajta. GPS-szel lehet csak közlekedni, a kiírt eredmény köszönő viszonyban sincs a valósággal. De a műszeregységben lévő óra se megy, ezért a fórumon szereztem egy műszeregységet, amiből a működő óra kell, meg a sebességmérő elhajlott mutatója. Hamar meglett, egy este kicseréltem a cuccokat, az étkezőasztalon, ahogy Rita szereti. Most már azt is tudom, hogy lehet visszatekerni az órát. Szépen visszaszereltem, minden működött, a maradék műszerrel meg a gyerek játszik. De nincs még rend.

Rita imádja, mikor az étkezőasztalon maszatolok
gumicsere 09

A szék ugyanis továbbra is szakadt, sőt, az anyósülés helyén lévő vezetőülés támlája elkezdett kornyadozni. Felhívtam Bencénét, mennék a székekért. Egy újabb csodás szombat, gyerek eladva a dédiékhez, az asszony legalább addig elmegy fodrászhoz, manikűröshöz, masszíroztatni, meg ki tudja hová még. Nekiindultam a székekért Kecskemét mellé, de eszembe jutott, egyedül uncsi lesz ez a negyven fokban, hívtam Prokeet, el-e jön. Négyszáz kilométerrel és hét órával ezután értem haza, mert ő eljönne ugyan, de utána Szentendrére menne Tündérhez. Deal, BMW-zünk legalább.

Robogunk Kecskemét felé, hamar meglett a cím, begyömöszöltük a reménytelenül koszos, de jó állapotú székeket a kocsiba, aztán döngettünk tovább Szentendrére. Ott kitettem. A székek felkerültek az erkélyre, a gyerek nagy örömére. Alaposan kiporszívóztam. Aztán minden kárpittisztítóval kipucoltam, majd jöttek az autós tisztítók. Aztán a porszívó. És ugyanez ismételve, míg el nem fogyott otthon minden ilyesmire való szer. Egy két folt nem jött ki, de nem porzott már, és lett színe is, alapvetően jó lett. Ugyan ez most plüss, és nem szövet, de huzatot lehet kapni, gyárit, nem is vészes áron. Magasságállítós.

Egyébként érdekes megfigyelés, és minden öregautósnak ajánlom a gányolás helyett, hogy tessenek felhívni a márkakerekedést, mert meglepően olcsón lehet dolgokhoz hozzájutni, bolhák, műanyagok, üvegek, konzolok, kopó alkatrészek, még ilyen idős vacakhoz is szinte minden van, és nem drága.

Egyik este Marci szomszédot rávettem, segítsen már levinni a székeket, mert beszerelném a kocsiba, pénteken megyünk a srácokkal Motorheadre, ne alattuk törjön már el. Lelkesen segített, ezúton is köszi, lett 17-es krovafej, amíg mi izzadva csöpögtük bele korábbi túlfogyasztásunkat a BMW-be, a gyerek ott körözött, és mindenben segíteni akart, arany pofa. Összesen hat csavart kell kicsavarni, mind 17-es. Négy a sínt fogja a kocsi aljához, egy az övcsatot, egy pedig a hevedert magát rögzíti.

Úgy másfél óra alatt betettük a székeket, de az újonnan hozottak sínje rozsdás volt, nem szép, meg a magasságállítós széket nem lehet olyan alacsonyra engedni, mint a másikat, így beszálláskor bevertem a fejemet, ez fáj. Másnap, a Szent Torna után - amiről tudni kell, hogy rettenetesen meg vagyunk hajtva, már ami az ilyen magunkfajta irodahájas managereknek meghajtás: póló átizzadva, látás fekete-fehér, légszomj, és azonnali két liter folyadékigény. Szóval torna után a múlt hét egyik legmelegebb estén nekiálltunk Viktorral kicserélni a síneket.

Meg az öveket, mert az övcsat és a heveder bekötése nem egyezik, az egyik szöget zár be az ülés sínjével, a másik nem. De ezt akkor még nem tudtuk. Kiszedtük a székeket, fulladoztunk a melegtől, öltek a szúnyogok. Odapróbáltuk a sínt, a kétféle ülés alja egyezett, és egyforma helyen voltak a magasságállítós és a sima a sín felfogatási pontjai. A sínt tizenhármas csavarok rögzítik az ülésvázhoz, négy darab.

A vezetőüléssel kezdtük, átettük néhai vezetőülésről a sínt, de amikor tettük be a kocsiba, Viktor észrevette, hogy szarul állt az övcsat. Nem fért el rendesen a kardánalagúttól és a biztonsági öv is csak megfordítva ment fel. Rövid tanakodás után rájött, hogy mivel az enyémben két vezetőülés volt, a síneket felcserélték, máskülönben csak megfordítva fért be a csat. Ülés ki, az előző anyósülésről leszedtük és sínt, és tessék, minden a helyére került.

A rendes, rávaló mérettel ilyen szupi lett. Egész más mi?

Beszereléskor nem hajtottam be eléggé a hátsó csavart, ezért amikor ráhúztunk volna az elsőre, kijött a helyéből, és beszorult a sínbe. Olyan másfél órás szitkozódós szopást okoztam ezzel, amit senkinek se kívánok. Elég rémisztő egy kétméteres, dühös ember, aki a vicceimen sem nevet, csak cigizik, és morog: te átok, miért bíztam benned, hogy becsavarod azt a nyomorult csavart, miből gondoltam, hogy egy ekkora feladatot rád bízhatok? Egy percre veszem le a szemem rólad, és máris mindent tönkreteszel, te átkozott, a barátaim várnak a szalonnasütéssel, megesznek a szúnyogok, dől rólam a víz, és a rohadt csavarodat keresgélem, meg feszítem ezt a sínt neked, te szerencsétlen majom, te. És ha nem veszem észre, hogy fordítva van, akkor elmész innen az életveszélyes vackoddal, akkor mit mondok a Ritának? Te átkozott! Mit?? Onnantól nem engedett az autóhoz, hanem másfél óra múlva közölte, kész, menjek haza. Ritkábban is telefonál. Nem tudom, mi baja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr672173890

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pizsama 2010.07.25. 08:38:09

Alakul ez, mint púpos gyerek a prés alatt.

mv3 2010.07.25. 08:53:06

Lassan lemondhatod a manager háj elleni tornát, formában tart a BMW :o)

Amúgy a gép egyre jobb lesz, hajrá!

Higany 2010.07.25. 08:58:21

"Van ezzel kapcsolatban egy elméletem, hogy az autókat úgy tervezik, hogy optikailag középen álljanak a mutatók, akkor jó. Ez igaz szinte minden vízhőfokmérőre, töltésmérőre, olajhőmérsékletmérőre,"

Én is így voltam a Punto I.-nél, termosztátot is cseréltem, mert nem középen állt a mutató, hanem kb 1/3-nál. Aztán rájöttem, hogy középen kapcsolja be a ventilátort...

msadmin 2010.07.25. 08:59:36

én új termosztáttal kezdtem volna.
amúgy jó írás volt.:-)

Ubul a vírus:D 2010.07.25. 09:03:38

És a sok beszari miatt mondom, nem lesz gond azokkal a futott abroncsokkal, nem kell egyből újért rohanni az ilyen vén retkekre.
De az ilyen kurva okos szerelőket bírom én nagyon, akik elmagyarázzák hogy jobban értenek hozzá, mint a saját tulaja, meg a gyári adattábla meg szerelési kézikönyv. Unalmas hogy nincs olyan buzerátor aki után ne kéne végignézni a kocsit hogy mit baszott el.

pet77 2010.07.25. 09:04:24

Látom, a te bmw-d sem kerülte el a korábbi évtized(ek) peresgumi mániáját:)))

Én is most rakattam vissza a gyári méretű gumit a megadott nyomásértékkel, s láss csodát:a korábbi velőtrázó úthibák egyszercsak "eltűntek", pedig eddig sem peres gumi volt rajta, csak 175/80 helyett 165/65...micsoda különbség!!!

P_Lac 2010.07.25. 09:07:30

Hát Mr. Bende Bravo, csak így tovább, alakul a verda.

Mondjuk egy olyan alkatrészből mint a termosztát tán célszerű lenne újat, és gyárit vagy azzal megegyező minőségűt venni, olyan horror összeg nem lehet.
A termosztát egy tipikusan olyan alkatrész mely az értékénél sokkal nagyobb kárt tud okozni ha megadja magát.
Nem érdemes 8-10 Ezer Ft ,,spórolás" miatt megfőzni egy egyébként jó állapotú motort.
Hűtőből pedig lehet olyan utángyártottat (újat) venni ami biztos, hogy jobb mint egy bontott hulladék.

P_Lac 2010.07.25. 09:09:11

,,Egyébként érdekes megfigyelés, és minden öregautósnak ajánlom a gányolás helyett, hogy tessenek felhívni a márkakerekedést, mert meglepően olcsón lehet dolgokhoz hozzájutni, bolhák, műanyagok, üvegek, konzolok, kopó alkatrészek, még ilyen idős vacakhoz is szinte minden van, és nem drága."

Akkor mi a kérdés?

P_Lac 2010.07.25. 09:13:05

Azt tudom, azért írtam, csak lehet, h. nem túl jól fogalmaztam, egy kérdőjelet kellett volna biggyesztenem a mondat végére. Elnézést !

gepataki 2010.07.25. 09:24:44

a maga modjån zseniålis irås.
jopår emleket elöidez, es ez a lenyeg

Alf (törölt) 2010.07.25. 09:30:28

@pet77: jaja, aza vicc, hogy pl:

galeria.totalcar.hu/hirek/2010/07/24/citron_top_10/1590029_a36dc42fd6c665e7f22d8911c3f09be2_xl.jpg

eléggé virsli :)

Szerintem ez a széles pár centi vékony gumik utcai autókon rég nem arról szólnak, hogy úttartás, stb, egyszerűen faszhosszabbítás minél nagyobb és csillogóbb alufelnikkel, a kerékjáratban meg nincs már hely több guminak.

No quarter 2010.07.25. 09:32:05

Jó poszt, még mindig pizsamában ülök a gép előtt, pedig már mennem kellett volna. Ne add fel Tibi, ez csak a szükséges szenvedés. Ismerem én is, már a kb. 40. evo fokozatnál tartok és nem állok le itt sem. Egy öreg járgány izgalmasabb és meglepőbb, mint egy krimi. Vér itt is folyik, halálfélelem, rettegés, verítékezés, verbális párbajok bőven tarkítják a sztorit. Néha még action is van, happy end meg csak akkor, ha mi akarjuk. Márpedig miért ne? Nem a pzsichodrámát, a krimit szeretjük.
Cumimentesebb jövőt!

Doubledeceker 2010.07.25. 09:41:38

Jó volt, jó volt.

De termosztátból tényleg új kelett volna rögvest, az nem tétel.

Mondom én, aki szintén nagy spor ha autóról van szó, de a fasza olajat, és az ilyen alkatrészeket mindig megkapja a gép.

vakegér 2010.07.25. 09:43:53

Termosztátcsere/ellenőrzés: kiveszed, és egy zsinóron belelógatod egy fazék forró vizbe, és így megnézheted, hogy kapcsol-e.

A vízkövet ecettel (célszerűen az előbbi, még meleg vízbe öntött ecettel) tudod tisztára leoldani vakargatás helyett.

Ez a cikk jó a reggeli kávéhoz, de leginkább arról szól, hogy ha egy használt alkatrészt blindre beraksz, akkor szívsz.

Akarki lehetek 2010.07.25. 09:43:53

Igen, Punto I-nél 1-3 és fél között jó kábé a vízhőfok. Fél fölött kicsivel kapcsol a ventilátor első fokozata. Olajnyomás sem félnél jó, alapjáraton 2 bar szokott lenni a 3-as órán (tehát 2/3-ad). Üzemanyagszintjelző meg fullnál áll jól :)

P_Lac 2010.07.25. 09:49:34

Egy dolgot még nem említettünk, az maga a hűtőközeg, v. hűtőfolyadék.
Idővel az is öregszik, pár évente illik cserélni, ezt -tegyük szívünkre a kezünket- azért nem szoktuk megcsinálni. De olyan esetben amikor le van eresztve többször is, mindig van egy kis veszteség, ergo utána kell tölteni. Ha le van eresztve akkor különben elég jól lehet látni, hogy milyen állapotban van,
rozsdás-koszos, stb.
Ilyenkor érdemes kicserélni újra, de nem vmi T*SC* gazdaságos szarra, amit 5 literes kannában árulnak pl. 999 Ft-ért mert abból tuti, hogy kihagynak pár adalékanyagot, hanem vmi normálisabb termékre.

Mr. Bende most nyár van OK. de mielőtt jönne a fagy érdemes lenne megméretni a hf. dermedéspontját, refraktométerrel.

Bende Tibor 2010.07.25. 09:54:47

@P_Lac: Teljesen új a hűtőközeg, rózsaszín fagyállót kevertem felesben vízzel, és csak fagyállóval töltöttem után a veszteséget. Szóval az rendben van.

P_Lac 2010.07.25. 09:56:42

OK Big Boss, ez a pont kipipálva!

,,felesben vízzel" - deszt. v ún ioncserélt vízzel ugye?

Bende Tibor 2010.07.25. 09:58:50

@P_Lac: "Mázli, hogy felkészülten álltam neki, volt nálam fagyálló, meg ioncserélt víz is, ebből csináltam egy feles koktélt."

mi nem foglalt még 2010.07.25. 09:59:45

@Bende Tibor: Az a kipufogót is megkellene csinálni mert elég szarul áll.

P_Lac 2010.07.25. 10:00:58

@Bende Tibor:

Mint Tom Cruise :-)

Azért a dermedéspont mérést úgy okt-nov környékén ajánlanám.

Régebben Autóklub Tag voltam, ha az embernek volt klubtagságija, elment ősszel és megnézték ezt, meg még jópár dolgot, ingyen. Gondolom ma is igy van, bár már nem vagyok klubtag.

Bende Tibor 2010.07.25. 10:04:29

@mi nem foglalt még: Meg kéne, meg kéne, de elébb a kuplung jön.

mtk001 2010.07.25. 10:10:16

Jó lesz, alakul szépen !

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.07.25. 10:12:37

@Bende Tibor: Tibby drága, ha tudom, hogy ennyi szopás vezetett addig, hogy Lemmy látványa sem okozott akkora izgalmat neked, mint a GPS-szel teljes szinkronban mozgó kilóméteróra, sokkal jobban örültem volna neki magam is.
A Viktor meg egy szent, ez már egész biztos. Tökéletesen látlak titeket magam előtt, ahogy két méter negyven magasságból visszafogottan szitkozódik Viktorbácsi, te meg félig oldalra fordított fejjel nézel felfelé rá, és vigyorogva nyugtatgatod, és szabadkozol.
-Deviktorbácsiénnem, deviktorbácsiteolyanügyesvagy. -Tibikebazdmeg...
Vinnyogok a röhögéstől. Titeket videonapló jelleggel fel kellett volna dolgozni.
Viktorbácsi, köszönöm, hogy meghúztad Tibikebazdmeg üléssícsavarját, így teljes biztonságban ülhettem mögötte Tokajba. Megjegyzem, jó volt az öreg Bimmerrel utazni.
Tibby, fasza a gép!!

Make Valamit · http://make.blog.hu 2010.07.25. 10:12:38

prokee-tól már megkaptad gondolom a használt termosztátért járót :) a többi ok, szép új hűtő, meg a jó ballonos gumik, nem is áll jól ezeknek a becsületben megőszült vasaknak a túl alacsony gumi.

ChPh 2010.07.25. 10:12:55

Tibi :)

Nem semmi :)
Még pár év és elég jó kis autó lesz belőle ;)

Csak így tovább! :)

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.07.25. 10:27:21

"hívtam Prokeet, el-e jön"

ezt javítsa már ki valaki légyszi, mert szörnyű

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.07.25. 10:36:49

@GYUSZI BACSl: Vicc volt, érted. El-e jön-e velem-e.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.07.25. 10:43:29

@streetsta: hát ha vicc volt, akkor bocsánat, nekem ez nem jött át

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.07.25. 11:06:32

@Make Valamit:
Be kell valljam, Tibor első körét új termosztátért futotta, nálam. El is vitte, de szerencsére szétszedés előtt feltűnt neki, hogy nem is hasonlít. Utólag az hiszem, az ő alvázszáma helyett a reflexből sajátomhoz kereshettem a nagy nyüzsgésben.

Csak ezután jött szükségből a Bandi-vonal.

Cooper911 2010.07.25. 11:07:26

"A Rita imádja, amikor az étkezőasztalon csinálom..."
Fő a változatosság ;)

Thai Thai 2010.07.25. 11:07:37

Valaki már írta, hogy új termosztátot tett volna alpaból.Igaza volt. De az itt de a TC-ban dolgozók szeretik a nehezebb utat választani,plusz mi azért olvasunk ilyen jó sztorikat. De 1 megjegyzésem lenne. A súrolgatás szépítgetés helyett, legközelebb tedd vízbe a régi termosztátot egy hőmérővel és főzd ki miélőtt beszereled. Így elkerülheted az ilyen tortúrét.:)

Rocko- 2010.07.25. 11:07:57

@vakegér: jaja, nem értettem én se h miért maradt ez el.

w a s d 2010.07.25. 11:08:41

@Alf: Azért olyan vékony, mert hó borítja az utat.

Rainbow_ 2010.07.25. 11:21:12

már nem azért de a 175/70R14 meg a 195/70R14 között csak szélességbeli különbség van, attól nem lesz magasabb a kocsi, és a kmóra sem fog mást mutatni...

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.07.25. 11:28:00

@Rainbow_: Ezt azért ugye te magad sem gondoltad komolyan, 175 mm 70 százaléka ugyanannyi, mint 195 mm 70 százaléka??! Me3rt ez ugye az oldalfal magasságát adja ki. Az meg erősen beleszól az átmérőbe is.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.07.25. 11:29:37

a régi gumikat nem dobd ki mert jó lesz a tgk-mra.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.07.25. 11:33:21

mondjuk az igaz hogy a két méret között nincs 6 centi amivel 3 centivel magasabb lesz a kocsi,mert ugye ami fölülre esik különbség az nem emeli a kocsit:-))
a két gumi méret között 28 mm van átmérőben ,ami 14 mm el emeli meg értelemszerüen a ocsit:-))

P_Lac 2010.07.25. 11:33:28

@Rainbow_: Ezt azért gondold át...

175-nek a 70%-a= 122,5
195-nek a 70%-a= 136,5

(Mértékegység: mm, mindkét esetben)

Valszeg nem matek szakon diplomáztál..

gnme 2010.07.25. 11:59:32

kuplungos is a kocsi?
:-)

vadkertész 2010.07.25. 12:01:28

No, azért a Rita jobban örülne, ha újságot terítenél szépen az asztalra mielött nekiállsz szerelni.
Én is így szoktam!

abc 2010.07.25. 12:28:11

Türelmes nejed lehet.

TSiga · http://alfaamore.hu 2010.07.25. 13:01:47

Elmehetnél a BMW Classic Centerbe felújítani! :-D Puszild meg a nejedet, hogy ilyen türelmes Veled!

CU84 2010.07.25. 13:02:39

@prokee:
jó hogy debil tibikének vannak pajtásai a mutyizáshoz, de legalább azt a szívességet megteszi hogy kapásból ezen a vicclapon teszi közhírré a kókányolást, legalább minél többen megtudják melyik kocsit nem szabad megvenni mikor eladósorba kerül. köszönjük

nov2016 2010.07.25. 13:06:25

Atyaég, bontott termosztát!
Mi jöhet még, felújított gyújtógyertya, meg a kétszerrostált motorolaj??

mivannn (törölt) 2010.07.25. 13:09:51

hát nem azért mondom,de ez egy hulladék

gnme 2010.07.25. 13:13:40

@nov2016: fáradtolaj mindenbe

régebben amikor "ott" dolgoztam a krasnyogó főnök mindenkit leültetett és mindenkinek elmagyarázta hogy az összegyűjtött ezerötös fáradtolaj az jó olajcserékhez, mert belülről konzerválja a motort

sajnos több olyan autó is akadt, amibe kényszerből fáradt olaj került "olajcsere" címszó alatt (például az udvarban álló újautókba is)

Oregon (TM) 2010.07.25. 13:18:48

Használt termosztátot nem építünk be, még akkor sem, ha újnak néz ki. Állt és a víz már megtette a hatását.

Zsigánál vagy 20 éve ezt én is megszívtam.

nov2016 2010.07.25. 13:21:38

Nem szidok én senkit, csak meglepődtem.

Ezekután kíváncsi vagyok milyenek lettek az "elfogadható" tisztaságúra sikált ülések. :)) Arról nem találtam képeket.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.07.25. 13:25:35

@Oregon (TM):
Az, hogy egy alkatrészt kiszerelünk valamiből, még nem jelenti automatikusan azt, hogy elromlott.

A pl. az a termosztát az egyik autóban tökéletesen tette a dolgát és tett volna még egy jó darabig, de az az autó valamiért szét lett szedve, akkor miért nem működne az a termosztát egy másik autóban még egy darabig?

Én ezt nem értem!

Idióta fogyasztói társadalom, idióta, mérgezett fogyasztói agyak.

Pollen · http://indafoto.hu/pollen 2010.07.25. 13:37:17

@Csumpi Hálidéj:
Vannak alkatrészek, melyekből újat rakunk még a legtrágyább autóba is. Vezérműszíj, termosztát, stb.. Filléres cuccokról van szó, de ha gond van velük, 100ezres problémát okozhatnak. Az ezekkel való spórolás szarrágásra és maximális hozzá nem értésre vall.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.07.25. 13:46:12

@Pollen:
A termosztátot nem értem.

Ha van egy felbontott tejföl a hűtőben, ami félig van, akkor azt kidobod és felbontasz egy újat, vagy esetleg meg lehet enni?

Ez egy baromság.

Miért ne lehetne betenni egy bontott, de jól működő termosztátot az autóba?
Még az is lehet, hogy az autót is túl fogja élni.

Miért kell ilyeneken fennakadni?

Működik? Működik.

Ha beszarik ki lesz cserélve? Ki.
Akkor?

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.07.25. 13:48:38

@Bende Tibor: Tibor, lehet tudni egy összeget, hogy körülbelül mennyibe van ez a gép? Vétel, átiratás, alkatrész.

A "Barbinak kocsit fillérekért" tanácsnál nem hisznek nekem, hogy egy akármilyen öreg izé, üzembiztosra hozva nem áll meg 700 alatt.

Nincs még nicked 2010.07.25. 13:50:48

@nov2016:
'Ezekután kíváncsi vagyok milyenek lettek az "elfogadható" tisztaságúra sikált ülések.'

Két dolog jut eszembe.
1. Elvittem volna egy pucerájoshoz, és vsz. nem (lényegesen) több pénzért, mint amit bende rákent, megcsinálták/kipucolták volna *normálisan*.
2. Örülhtene neki, hogy 'ugyan ez most plüss, és nem szövet'. Kb. százszor jobb és kényelmesebb. Hidegben, melegben egyaránt.

McK (törölt) 2010.07.25. 14:04:55

Azért ez bájos.
Van annak valami bája,hogy valaki,aki nem igazán ért hozzá-mert azért ez a tucatnyi légtelenítésből kiderül-laikusként próbál elmerülni a jungtimerezés szépségeiben.

Ebbe sokszor amatőr hibák csúsznak,de megvan az öröme annak,amikor az okozott hibát is sikerül elhárítani.

Pollen · http://indafoto.hu/pollen 2010.07.25. 14:12:13

@Csumpi Hálidéj:
Hülyeségeket beszélsz, de mindegy nekem annyira nem fontos ez az egész gányolás.
De az is az én igazamat bizonyítja, hogy az emberünk által beépített használt és jónak gondolt termosztát egy nagy rakás szar.
A saját autóm javításánál többre tartom a használt gyári alkatrészeket, mint az új és utángyártottat, de termosztátból csak is újat.

w a s d 2010.07.25. 14:19:14

@Brigi \"B. A.\" főnöke:

Az "akármilyen" kicsit több lehetőséget takar, mint a ki tudja, hány százezer km- t futott BMW.

mivannn (törölt) 2010.07.25. 15:57:07

@Csumpi Hálidéj:" Én ezt nem értem!

Idióta fogyasztói társadalom, idióta, mérgezett fogyasztói agyak"

:O

nóóóórnáliiiiisssssssssss

akos696 · www.focusauto.hu 2010.07.25. 16:01:06

Látom kitöröltetek a gyökér ubullal együtt. Köszi

Garp 2010.07.25. 16:21:04

Iiiistenem, a beszorult csavarral mintha magam látnám. :)) Ha valami szarul eshet ki a kezemből, az úgy is fog.

OFF ('El-e' <- az -e nyomatékosítja az előtt álló szót, hoch-magyarban nem járja, de tájegységeken szabályos, tehát alkalmazható. Van róla valahol neten kb 6 oldal leírás. Fület sértheti, de szabályt nem. És ezzel be is álltam a nyelvtan trollok közé. Elnézést.) ON

Tibby: a gumisnál a deal visszafelé is állt? Azaz ha mégis jó a méret, akkor ingyen rakja fel?

Garp 2010.07.25. 16:57:35

Na 2 hete vettek a cimborák egy VW CAddy-t, 2005-öst. Valami kertész cégtől. Mondják, hogy hű de koszos a padló kárpit, egész kifakult. 2 nap múlva akarják takarítani, röhögve hívnak: nem tudták, hogy világosszürke a szőnyeg, azt hitték fekete. Ahhoz képest volt "kifakulva". Az idióta előző tulaj kiöntött több liter gázolajat a fülkében, majd azt felszívandó belapátoltak homokot/virágföldet és úgy-ahogy kiporszívózták. 2 hétig volt szétpakolva a Caddy bele, mire eltűnt a dízel. Úgy nézett ki, mint egy óriási hörcsög futtató: tele volt fűrészporral, meg faforgáccsal, h kiszívja a maradék olajat. 3x-4x sterimob, aztán száradás. Most már jó.

BTO11 2010.07.25. 17:05:53

éjszakai gumis??:)))
éjszaka=sötétség=gumisfejében is
ettöl se vennék gumit.
jö hogy a sajátom az már több mint 25 éve van a szakmába és ha kapcsibol nem is tudja az adott kocsihoz akkor elöhuz "1 prosit" és ott minden bent van.
és el is mondja hogy melyik olcso márkát miért ne válasszam tapasztalatbol.
ja és 25 éve járok hozzá,de nem is csalodtam benne.mestere a szakmának.

esef 2010.07.25. 17:45:07

A végén még egész használható autó lesz belőle...

Z o z ó 2010.07.25. 18:06:00

A mondeo kérdésre még mindig nem válaszoltatok:)Hogyhogy írásban sosincs róla szó,de a videóhoz a mondeoval ment forgatni nem a bmwvel?

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.07.25. 18:23:14

én érdemben már hozzá se merek szólni, mert a múltkor a Csikóstól megkaptam a magamét

bár ahogy nézem, most nincs kint a sárga cetli a cikk elején (:

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.07.25. 18:23:57

@BTO11: itt Pesten vannak éjjel-nappali gumisok ,hogy mik vannak mi?!

mekkmester 2010.07.25. 18:39:44

Szerintetek hol van az a határ ami után már kórosnak tekinthető egy roncs javítgatása? Vagy ez egy értelmetlen kérdés mert az öröm forrása az nem a cél elérése=egy jól működő autó, hanem a végetnemérő kókányolás/buherálás a "szopás" maga? Vagy ez a fajta "örömszerzés", javítási-mazohizmus normálisnak tekinthető?

mekkmester 2010.07.25. 19:04:14

Ügyes fiúk! :))
Legalább kókányolhatnak egy kis plusz extrát...:))

Bende Tibor 2010.07.25. 19:31:07

@Z o z ó: Mert akkor nem volt meg a BMW, azt később vettem. A Mondeóval jártam előtte.

Devil2 2010.07.25. 20:10:33

Már nem azért, de elég lett volna a régi termosztátból kivenni azt a genyót ami megakadályozta hogy zárjon, attól még nem megy tönkre a termosztát...
Egyszer nekem is valami gumi baszfütty szorult bele, de előtte persze megvettem az újat, majd amikor cseréltem volna láttam mi a szitu, kivettem a gumidarabot, oszt visszatettem a régit, az újat meg szépen visszaküldetem a feladónak. Naná, money-back guarantee. Utána a régi hibbátlanul működött tovább.

Devil2 2010.07.25. 20:23:56

Ez a hűtőrendszer meg olyan kis korrekt hogy nem kell légteleníteni sehol, mert kidolgozza magából a levegőt, csak a szintet kell utántölteni, arra meg nem annyira érzékeny, még akkor is elmegy gond nélkül, ha már nem látszik a víz beöntönyílásnál. Nekem 318i-ben (E30) volt ilyen.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.07.25. 20:43:47

@Pollen:
Ami termosztát rossznak bizonyult, ott sem maga a termosztát volt rossz, csak beszorult valami oda nem való darab.

Nem értem, hogy ha van egy bontott termosztát, ami MŰKÖDIK, akkor miért ne lehetne berakni az autóba?

Vagy te minden reggel vadiúj termosztátot raksz a kocsiba? Mert ha nem, akkor használttal jársz! Ha kiszereled, hívhatjuk bontottnak.

Ja és ha egy fékbetétcseréhez leszedem a kereket, akkor azt már vissza nem rakom,csak új gumival, mert ha visszatenném, akkor bontott gumit raknék fel! Bontott gumit meg jóérzésű ember nem tesz fel az autójára.

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2010.07.25. 21:15:57

A termosztát témához:
A kulcsfontosságú pillanat az volt amikor a Bende gondos autótulajként elkezdte lesikálni/vízkőoldózni/ki tudja még mibe áztatni azt a szerencsétlen nyomástartályt az ő egyébként jól záró szimmeringjeivel (gépészek javítsanak ha hülyeséget írok) - lényeg az, hogy vannak esetek amikor nem a szándék a fontos. Ha használt alkatrészt építek be, nálam az alapszabály hogy (extrém, segítségért sikoltó esetektől eltekintve) a feltételezhetően jól működő mechanikát ne bolygassuk Az Isten Szerelmére.. Hátha megtartja azt a jó szokását hogy teszi a dolgát, egyébként sem az öröklétnek építjük a vasat, meglepő módon ha belevágod úgy koszosan-retkesen ahogy a megboldogult donorból kijött, többnyire szépen teszi a dolgát.
Kívülről lehet szépítgetni, az nem árt - bár nem is használ, ha csak nem eltökélt szándékod a klubtársak elismerésének kiharcolása a szemre-gyári állapotú romoddal..

1. Funkcionalitás; 2. a többi lényegtelen baromság ;)

nem kéne... 2010.07.25. 21:46:26

tibi, a jobb hátsó kereked nem "kiscápára" vaéó, ha az e21re gondoltál, mert az 4x100 osztókörű, a tiéd meg 5x120.
az a felni e12 felnije volt lánykorában.

amúgy meg teljesen véletlenül nem azután kezdett el folyni a hűtő, hogy termosztátot cseréltél?
nem vetted le a felső csövet a hűtőről?
na csak azért, mert én ugyanígy jártam, meghúztam a felső cső bilincsét érzéssel, szivárog, még kicsit, még mindig szivárog, mégkicsit, mégmindigszivárogmiafaszvan aztán az lett belőle, hogy összeesett a cső a blinincs alatt. akkor kicsit szomorú voltam.
aztán még szomorúbb lettem, amikor megnéztem, hogy gyenge nyolcvanezer forint a legjobb esetben is az utángyártott hűtő.
aztán lett valami más, nem egészen belevaló, cserébe feleannyi.
aztán beépítés előtt az alsó és a felső csőbe is betoltam egy fém perselyt, hogy még egyszer ne járjak így.
ajánlanám neked is.

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2010.07.25. 21:47:51

Amúgy le a kalappal, őszintén leírta szenvedésének minden stádiumát mindannyiunk okulására, néhányan bizonyára hasznát vesszük a jövőben; Köszönjük!

Azok, akik szerint használt gumit nem teszünk fel (..és nem használunk X évnél régebben gyártott eszközöket), forduljanak az apukájukhoz a zavarbaejtő válaszért :P

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.07.25. 22:13:58

@nem kéne...:

Nade várjá'!

A perselyek újak voltak?
Remélem, nem valami használt csődarabból esztergáltál oda valamit!

És cseréltél autót is vagy a vadiúj hűtőt egyszerűen beraktad egy bontott autóba?

nem kéne... 2010.07.25. 22:15:25

@Csumpi Hálidéj:

figyelj fater, maradjunk annyiban, hogy te meg én ilyen_szempontból nem egy ligában focizunk.

Ki-Ki 2010.07.25. 22:20:41

Nem mindíg szar a bontott alkatrész!

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2010.07.25. 22:21:25

Dehogy, a bontott autót szerelte rá az új hűtőre. A felelőtlen állat..

Ez a "bontott autó" nagyon nagy, besírok :D

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.07.25. 22:25:27

@nem kéne...: Ne lőjj, Grísa, ő is Putyilov-gyári munkás! De legalábbis egy malomban őröltök. Vagy mi.
Front van, vagy volt, esetleg lesz, émmondom, mer mindenki feszült. Csak én nem. Akuvvastent.

2010.07.25. 22:41:32

@Higany:
ezert kotottem be en egy visszajelzo izzot a venti tapjara.

ommm 2010.07.25. 23:46:26

JóleszezTibby! Még a végén élvezni fogod :)

mivannn (törölt) 2010.07.26. 10:24:26

@ommm: ezt??

Sose fogja,aki bontott termosztátot vízkőoldózik,és a szebbiket teszi be,aki ilyen szarrágó,annak nem való egy ilyen kocsi.

bocs,de ez van

w a s d 2010.07.26. 11:00:16

@nem kéne...: Mi kerül annyiba azon a hűtőn?
Az én autómhoz (ami igaz, hogy "egyszerűbb" konstrukciójú) szerintem a negyede se volt. (Meg a Wahler termosztát 2000 FT hozzá.)

w a s d 2010.07.26. 11:07:03

@F/: Csak mert a hűtőről nehezen képzelem el, hogy annyival bonyolultabb darab lenne egy öreg BMW- ben. Aztán lehet, hogy tévedek...
(A termosztát nálam ennyiből áll:
autoalkatreszwebaruhaz.hu/nagykep.php?id=3141.87D
A BMW- nél azt az egész "házat" cserélni kell? Mert akkor azt könnyű elfogadni, miért drágább.)

fahey 2010.07.26. 11:12:29

"egyedül uncsi lesz ez a negyven fokban, hívtam Prokeet, el-e jön"

szóval EL-E JÖN? gratulálok!

mivannn (törölt) 2010.07.26. 12:37:29

@nem kéne...: "aztán lett valami más, nem egészen belevaló"

na nekedis ilyen pimpelt 25 éves bmw lehet.Nem baj,kemény vagy!

:))

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.07.26. 13:21:22

@mivannn:

Hű, de nem lennék egy iylen beszólás után a helyedben. Amit itt kapni fogsz:)

Még szerencse, hogy én csak olvasok, sose írok kommentet:D

Degeci Sanyi 2010.07.26. 16:05:27

@Bende Tibor:
Már akkor se volt eszed, szülészetről a zártosztályra kellett volna rugdalni a bárgyú pofád kapásból

Degeci Sanyi 2010.07.26. 16:06:59

@ommm:
szopd csak a buzeráns, komplexusos haverod faszát tótgeci.
@akos696:
anyádat törölték ki az élők listájáról, nem húzol utána hogy megnézd hogy szopik a pokolban?

gnme 2010.07.26. 17:38:20

@Degeci Sanyi: cső Ubi, nem dobunk be valamit?

(tegnap találtam egy kanna egrit kutyaszőr porszívózás közben, na?)

mivannn (törölt) 2010.07.26. 18:51:29

@Degeci Sanyi: jól tolattyúzod
xD

te voltál a fasz-vagy-bende nick is?

xDDD

baseldon 2010.07.26. 19:19:40

Bende Tibi nem ert hozza, de elvezi. Miert baj ez? Az o ideje, penze stb kopik kozben, de nem hiszem, hogy sokat gondolkodik ezen, mikozben oromet leli a buheralasban.
A lenyeg, hogy ugyvezetni tudjon, nem? En amugy elvezem az ilyen totalcaros szenvedeseket olvasni, pedig semmi ertelme, de attol meg jol szorakozunk :)
Aki irja, az is, meg aki olvassa, az is. Meg a fikazok is, kulonben nem fikaznak. Meg a megmondoemberek is. Szoval mindenkinek jo.
Amig masok biztonsagat nem teszi kockara, addig jo.
Egyer egy nemet BMW-s kishazankba latogatva valami kurvaval elment az erdobe. Meg abbol az idobol, ahonnan a Tibby vasa is van. Godor, puff, elsofutomu megremeg. Szerelohoz el. Szerelo venne kalapacsot, hogy jo lesz az kis egyengetes utan. Erre a nemet mutogat, hogy inkabb mindent le es ujat a helyere. Mert azert az ugy biztonsagosabb. A termosztat meg kit erdekel...

Degeci Sanyi 2010.07.26. 19:54:30

@gnme:
Milyen fajszőlőből készült? Mert én csak merlotot meg kékfrankost iszom onnan.
@mivannn:
gecike-tibike kedvéért csatoltam egy cca. 50 nicket egyetlen mailhez. ez kb került 5 percbe. De már gondolkodom, hogy az összes nicket ennek a 2 lábon járó fasz lehúzásának szentelem. örülök hogy te is meg még páran ugyanolyan jól szórakozunk egy impotens fasz erőlködésén a roncsával ;)

@baseldon:
De te nem érted a lényeget, ami az hogy ez a barom úgy állítja be magát mint aki marha nagy okosgyerek, aki ért a régi romok életbentartásához, pedig lófaszt.

Az hogy egy ilyen hülye segg, aki valójában egyik márka tiszteletébe se merült el annyira hogy legalább autóbuzi szinten értsen hozzá, és ráadásul nem volt egyetlen épeszű kocsija se,(Citroen BX, Camry: bruhaha) az meg jobb ha nem pozőrködik egy mellékesen autókkal is foglalkozó zsindexes bulvárlap irányításán. És az ennek a parasztnak a szégyene hogy annyi bőr nincs a pofáján hogy elviselje mikor a pofájába vágják hogy mekkora barom, ha már közhírré téteti, ugye ne csak a fél paneltömb, hanem a fél ország röhögjön rajta. Bocs, az ilyen húzzon a médiából a retkes picsába.
Az hogy síkhülye az íráshoz is az csak mellékes, nem kötelező manapság egy bulvárfirkásznak, ugyebár. Elvégre winkler szabika is egy NŐI PLETYKALAPTÓL-(kiskegyed) tolta ide a pofáját, kb meglátszik annak is az autók iránti tiszteletén. A Bazsó klasszisokkal komolyabban vette a témát.

A legelemibb, de leglényegesebb különbség is egyben, hogy a Csikós a legelejétől puszta típusimádatból tart olyat amilyet, és az első perctől elismerten csak lelkes amatőr márkarajongó minőségben tünteti fel magát az aktuális buhera előtt, és ez így a legkorektebb, de amúgy teljes odaadással ír meg minden cikket. Van amikor a saját összetéveszthetetlen írói stílusa akadályozza meg hogy objektív cikket írjon, de a lelkiismeretes hozzáállás látszik rajta, és

Degeci Sanyi 2010.07.26. 19:58:45

...minden cikke a legszórakoztatóbb reggeli olvasmány ahol közösben lehet röhögni a másik hülyeségén vagy örülni mikor elsőre összeáll a dolog. De legalább azt a keveset amit ad a gépeinek megpróbálja a lehetőségekhez mérten a legjobb cuccokból összehozni.
Elvégre nem sokan burítottak volna bele 950e ft-ot egy 30 éves kombiba. Vagy 1,5 milliót egy jelentéktelen olasz gyöszbe ami újkorában se volt teljesértékű autó.

nem kéne... 2010.07.26. 20:01:03

@F/:

az enyémbe az kerül annyiba, hogy passzol a kishűtős e28/m20ba meg talán a kishűtős e28/m20ba, esetleg a kishűtős e28/m20ba, de az nem biztos, bele kell próbálni.
SEMMI másba.
aztán nekem meg kellett gyorsan és khm... költséghatékonyan.
lett.
egy másik.
magasabb egy öt-hat centivel, vastagabb másféllel meg az alsó cső nem egészen arra áll, mint a régin, hanem kicsit hátrafelé, de kiadja. aztán így a nissens gyártmányú hűtő fele árban van alku előtt, mint a legjobb ajánlat, amennyiért a belevaló noném cuccot lobogtatták nekem.

nem kéne... 2010.07.26. 20:04:03

@mivannn:

te azt meg nem mondod, hogy nem belevaló, ha nem látod mellette a régit, csak szólnék.
sőt, beszerelve egészen ugyanúgy néz ki a két darab, csak alulról lehet látni a csalást, de ahhoz meg le kell venni a tepsit az autó aljáról.
amúgy meg az öreg bmw-s társadalom igennagy megelégedésére szolgálna, ha ennyiben kimerülne az összes autón a pimpelés, de nagyon nem ez az általános.

gnme 2010.07.26. 20:41:28

@Degeci Sanyi: bazegh' ez sajnos muskotály :-)

.. emlékeim szerint olyan fél éve lehetett elveszve

kb. azóta nem voltam nagybevásárláson, és nem hínáros meg nincs "darabon" lévő íze, fajin hordóízű tőkebor maradt

vivát Valika néni

w a s d 2010.07.26. 22:53:05

@nem kéne...:
Amit én vettem, az elvileg típusspecifikus, teljesen olyan, mint a Csehszlovákia feliratú, amit kiszedtem.:D Azért van az alkatrészek árában különbség. Persze olvastam már olyat fórumon, hogy valaki az e30- ra amit költött sok év alatt, az a közelében sincs annak, ami a 120L- be belement eddig...

Karpathy · http://artofmax.com/ 2010.07.26. 23:54:53

Azannyát, mekkora lelkes nagy trollunk van :)

Használt alkatrészek témában pedig nekem a "használt lakás" kategória behozása tetszett az ingatlanpiacra. Tudjátok, az "új építésű" az, amit eladásra és nem használatra vágtak össze az elmúlt tíz évben az erre hizlalt kivitelező cégek. Ja, de kilencven óta nem lakótelepnek hívják, hanem lakóparknak!
Megnyugodtam.

Használt kerületbe egyébként nem költöznék. A használt ország is kicsit zavar. A bolygó... na azt hagyjuk is

Döglégy_Tábornok 2010.07.27. 01:40:31

"Úgy vagyok ezzel, hogy ha valami használt alkatrészt építek be a kocsiba, az legyen tiszta legalább, ha már nem új. Biztosan hülye vagyok."

nem vagy hülye, a normális ember így csinálja! no meg a gyárból is tisztán jött ki, szóval ez az állapot semmiképp sem árthat neki. :)

Trabence 2010.07.27. 10:10:46

Tibi!

Ha szólsz hogy Termosztát is kell akkor vihettél volna tőlem az ülésekkel együtt múltkor kicsipénzért egy új termosztátot is ami még az E21emről maradt meg (M10B18i így egyezik a 28 M10esévéel)... :(

Trabence 2010.07.27. 10:36:39

Arról már ne is beszéljünk hogy hűtöm is van otthon az új ár töredékéért....

Trabence 2010.07.27. 10:57:13

@Nandi29:
"De termosztátból tényleg új kelett volna rögvest, az nem tétel."

Hát nem tom... Egy motorad termosztát újban M10es motorhoz (GYK: a 4hengeres cápaBMW blokk, ami 02ben, E21, E28ban is volt) kb 6-7000Ft Ez már azért tétel...
De csak szerintem...

@Brigi:
"Tibor, lehet tudni egy összeget, hogy körülbelül mennyibe van ez a gép? Vétel, átiratás, alkatrész.

A "Barbinak kocsit fillérekért" tanácsnál nem hisznek nekem, hogy egy akármilyen öreg izé, üzembiztosra hozva nem áll meg 700 alatt. "

E28 520i Vételár+átírás+első éves youngtimerbizti+klubtagság+ KOMPLETT!motorgenerállal együtt 650-700körül összegnél vagyok. Kaszni rozsdamentes festés esedékes mert még a gyári fény van ( lakk már csak helyenként :-) )
Jelenleg a kocsi napi használatban és most éppen németország tulsó végében vagyok vele. Havonta nyomok vele havi 1x oda visszát :)

akos696 · www.focusauto.hu 2010.09.05. 00:16:18

Tetszik a cikk! Én Juli közepén jöttem meg az Államokból, mi is autózgattunk szépen. San Francisco-LA-Las Vegas-Hoover Dam-Grand Canyon, majd vissza SFO. Közel 2000 Mi volt ez is, bár egy X5 4.4i-vel tettük meg, azzal nem volt semmi izgalom az úton. :) Szóval még frissek az élmények, jól átérzem, és de visszamennék....

akos696 · www.focusauto.hu 2010.09.05. 00:17:21

hopsz, rossz helyre írtam... sorry
süti beállítások módosítása