Nem vizelet… Visa lett!

Mese egy öreg Citroen Visáról

  2010. június 10. - Csikós Zsolt Címkék: vélemény citroën

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Egy autó porlad az utcán. Egy rom, menne már a kukába, minek foglalja itt a helyet. De múltja van neki, csak még nem tudjuk.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr762070690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2010.06.10. 14:20:03

@Bende Tibor: tudnál szólni valamit Zsoltunk érdekében a főnökénél? :-)

PR32 (törölt) 2010.06.10. 14:32:46

@Csikós Zsolt: mert a sok troll végre nyomkodhatja a gombot. nekem tetszett a cikk, mégsem nyomtam rá a kellre. (majd most)
Tehát aki olvasta a cikket, de még nem szavazott:

SZAVAZZATOK!

csak 3 klikk (át a cikkhez, pötty be, elküld)!

Hilux94 2010.06.10. 14:50:47

@Rák Attantam: Én legalább leírtam az őszinte véleményemet a cikkről, és még mindig több hasznos információtartalma volt, mint a semmitmondó dícséretek, valaglefetyelések sorának... Élvezettel olvasom a szerző cikkeit, de ha szarnak vagy (pölö ebben az esetben) rosszul pozícionáltnak tartom, megírom.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.10. 14:54:47

Kell ám ilyen cikk!

Akinek nem volt még hosszabb ideig autója, az fel nem fogja, hogy milyen feeling ez.

A másik, hogy ezek ugyanazok az emberek, akik életükbenmég nem alkottak semmit - cikket, erősítőt, csempézést, akármit - és nem tudják, milyen öröm az amikor a saját műved et szemléled, és az jó is.
Ilyen az is, amikor az elromlott valamit (autó, akármi) életre kelted.

Mindegy, különbözőek az emberek, nem akarok én senkit sem megyőzni, csak nem kell másnak sem meggyőznie engem.
Hadd örüljek a régi vasaimnak ha akarok :)

A másik.
Sosenem értettem, hogy egy működő gépet miért kell hagyni lepusztulni. Igénytelenség netovábbja.
Ha már nem kell, el kell adni, de az a filozófia, hogy széthajtom és megszabadulok tőle, a legnagyobb gyökérség :S

Tipo16v 2010.06.10. 14:58:38

azzal a kormány látványával ölni lehetne, nemtudom miért jó ez.

ZYLO 2010.06.10. 15:00:53

Ez olyan állat, ez olyan állat!

zarquon 2010.06.10. 15:15:24

Csikós nélkül a TC-ben már nem sok különleges lenne. Szerencsét kellene próbálnia íróként is. Az a kattintás mennyiség, ami a neten fika, egy könyv példányszámának elég jó tudtommal, és ezzel a vénával nagyobb lélegzetű anyag is beleférne. Én megvenném és olvasnám.

Szuper a cikk, gratulálok.

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.06.10. 15:21:44

@zarquon:

Asszem, lenne azért különbség. A katt ingyen van, a könyvért, újságért pénzt kell adni. Kattintani szerintem hamarabb kattint az ember.

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.06.10. 15:24:02

@ColT:

Olyan filozófia is lehet, hogy fenntartani alig van pénz, széthajtani nem kéne, újra pláne nincs pénz, hát használja az ember, amíg és ahogy tudja. Aztán el nem adja, mert az övé, egyszer megcsinálja, vagy jó lesz az még valamire...

Sys 2010.06.10. 15:26:00

@Matiz:
Fogadnék: Pug 307SW :)

bobfalfa 2010.06.10. 15:28:19

Köszönöm a cikket.
A fekete asszonyról egyből az Első szimat női nyomozó iroda c. mini sorozat jut eszembe a hábéóról; azt is nagyon szerettem nézni. Abban is volt egy elég szakadt francia, talán valami pezsó furgon, és mindenféle afrikai / botswanai kalandok...

yeti 2010.06.10. 15:53:16

Mesteri!

Amúgy nincs valakinek közvetlen tapasztalata a kéthengeres Visával kapcsolatban?Valami furcsa okból kifolyólag szoktam őket nézegetni a használtroncsos oldalakon.Nagyon nincs hozzá alkatrész?Nagyon szar autó?

nem kéne... 2010.06.10. 16:41:08

@Rocko-:

teeee, hallod, ezt a kampó dumát nekem neeeee.
legalább nekem ne.

nem kéne... 2010.06.10. 16:44:25

@yeti:

az gyakorlatilag egy kacsa(származék) motor.
egy íróasztalon meggenerálozod.
a többi meg olyan, amilyen.
szeret rohadni.

Autopeti 2010.06.10. 16:45:42

Most leírok pár gondolatot, amik eszembe jutottak ovasás közben:
Egyre fiatalabb autókat tekintünk veteránnak, ezt jól mutatta az ideo OT Expo is. 2003 óta vagyok rajongója a veteránoknak, de akkor még sem az 1-es Golfra és Passatra, sem a W123-as Mercire nem veteránként néztem. És főleg nem a német autópályás sorozatban összezúzott korai 5-ös BMW-kre. Ma meg tessék, egy gyári 520-as BMW 1973-ból kincs.

-Behozatal: nálunk az utcában lakott egy ember,aki 89 után na mit hozott Amerikából???
Egy Mk.1-es kétajtós Jettát...Nem tudom mibe került hazahajóztatni, de azt hiszem a németeknél vette át. Ohio-s rendszámmal használta még 5 éve is, miközben azért a pénzért már 1990-ben is egy tisztességes Favoritot tudott venni.
Apropó Favorit, aki megkímélt pick-upot lát belőle, tegye el, szerintem abból alig marad nemsokára.

pizo 2010.06.10. 16:59:08

@Jamci: Szia, van neki, Deashi Barai az index fórumokon. Keress rá nyugodtan.

Üdv. Zoli

HoLa 2010.06.10. 16:59:16

Nekünk is volt egy a '90es évek elején, méghozzá GT verzió, 1.4es, 90 lóerős. Az 55 lóerős Zastava után mintha rakétán lovagoltunk volna. Ahhoz képest, hogy sportosnak mondott verzió volt, a szokásos franciás légpárnás rugózása volt és nem a hidraulika miatt!!! Sajnos akkor még nem értettek hozzá a szakik és nem tudták az apró hibáit javítani. Egy rakás pénz és egyre rosszabb állapot után meg kellett válnunk tőle.

yeti 2010.06.10. 17:03:49

@nem kéne...: Pont a kis motorméret fogott meg benne (meg hogy részben kacsa).Ha már szart veszek könnyen ki lehessen venni a motort szerelni,és a fenntartása se legyen sok.Hegesztőberendezéshez hozzá tudok férni.Meg nem is tucatautó.

nem kéne... 2010.06.10. 17:06:47

@yeti:
kicsi motorja a trabantnek is van aztán azon legalább a borítás nem rohad.
ne jó, nem úgy.
én nem tartom sokra valahogy ezt a típust.

Dennis01 2010.06.10. 17:09:29

@yeti: Valami farmotoros kene neked, allitolag azok a legjobbak szerelhetoseg szempontjabol, siman leguritod a motorrol a kasztnit. A szomszed a Bogarat itt a parkoloban meggeneralozta, allat lett.

Jo lenne egyszer hallani az osszes kocsirol, amit Csikos birtokolt. Az elso, a Fiat 500 mar meg van irva, az utana jovokre lennek kivancsi...

nem kéne... 2010.06.10. 17:16:59

@HoLa:

a visa nem hidropneumatikus.
nem egészen értem, mit akarsz kihozni belőle, de ha ezt, akkor rosszul emlékezel.

Z o z ó 2010.06.10. 17:17:48

tök jó volt ez a "cikk".Még ilyet:)tetszett:)

Christine Plymouth Fury 2010.06.10. 17:24:55

@Hilux94: Hát nem tudom... az egyik barátnőm (a neve mondjuk legyen Adri) folyamatosan cseszeget, hogy mi a szöszt tudunk egy másik barátnőmmel együtt értékelni egy számára csak régi "ócska vaskoporsónak titulált borzalomban", mert hogy a mai autók milyen szép fényes, csilli-villi műanyagból készültek. Most megmutattam neki ezt a cikket, és végre megértette, hogy minden öreg autónak lelke van (a maiakról alkotott tévképzetét azért meghagyom neki). Innentől nem kell neki megmagyaráznom, hogy mi a szép egy régi autóban, mert végre megérintette ez a világ. Sőt, ő akar velem jönni OT-s találkozókra.
Ha az ilyen jellegű postokkal csak annyit elérünk, hogy Adrihoz hasonló emberek ráéreznek erre a világra, akkor már megérte, olvasottság ide, vagy oda.
Én meg a magam részéről: Köszönöm Csikós Zsolt, nagyot alkottál.

yeti 2010.06.10. 17:30:30

@Dennis01: Kispolszkit nem szeretnék,a többi kis farmotoros pedig eléggé drága.Bogár?Jó kis kocsi,de csak megy.Azért szeretnék néha rajta szerelni ezt azt:)

gabexka123 2010.06.10. 17:51:07

Nagyon jó volt. Könnybe lábadtak szemeim. :)
A Samarás is nagyon jó volt!
Még sok ilyet! Sokat!!!

henrik77 2010.06.10. 18:11:42

Jok ezek az oreg kis autok.
Nekem van egy 18 eves Ford Fiestam, bontoszokeveny volt, de az elmult idoszakban a legmegbizhatobb auto volt a kornyeken. Husvetkor megjarta Europat, 5000km-t tiz nap alatt, szo nelkul. Persze rohadt unalmas mar, kenyelmetlen, nagy sebesseg nincs es szeretnek jobbat helyette-melle?-, de amit vettem helyette, az csak a szerelomuhelyekben szeret vendegeskedni (vectra)...

Gépötty · http://indafoto.hu/gepotty 2010.06.10. 18:16:55

@Csikós Zsolt: Mostanra majdnem négyszeres a különbség. Az tiszta sor, hányan szeretnének ilyet olvasni. A nemmel szavazók számából vond ki az irigyeket, meg azokat, akiknek jó érzés másoknak keresztbe tenni, és a maradék, egész kis halmazba fognak azok tartozni, akiket a téma nem érdekel. Azok meg ezzel együtt fogják továbbra is látogatni és szeretni a TC-t/Belsőséget.
Így tovább! :)

butschq 2010.06.10. 18:54:18

így múlik el a világ dicsősége. ami a fiatalkor meghatározó dolga volt (legyen autó, motor, bicikli stb) egyszer elmúlik
...
na bumm, ezért kell kihasználni minden kocsmában és ágyban töltök percet:P:)
remek írás volt, még több ilyet, ezek rohadt jók. apának is megmutatom, hátha kifakad megint az első motoros-autós sztorijaival:):) olyan öröm hallgatni, mint ilyen cikkeket olvasni:):)
ja és belegondoltam ,hogy a simo miket tudna mesélni a 28 éve alatt:):)

Garp 2010.06.10. 18:58:00

@Dennis01: ja találtam, arany áron. Na jó, nem is, egy jobbkormányos Crayfordot Ł7100-ért Birmingham mellett. Nem is _annyira_ sok.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.06.10. 19:13:40

ELTÖRLIK A LUXUS ADÓT!!!!
MOST MONDTA BE A RÁDIÓ!!!!

Garp 2010.06.10. 19:16:32

@Garp: hülye vagyok már, keverem...IMA Universal (belga cég). www.carandclassic.co.uk/car/C161286/
Ehol.

romesz 2010.06.10. 19:17:21

Jól működik a mesélőkéd.
Tetszett nagyon.

silverghost 2010.06.10. 19:48:50

Nagyon hangulatos írás!
Nekem egy '85-ös, 105 lovas Visa Gti volt az első autóm. Imádtam és azóta is vissza sírom. Negyedik Citroënnek elférne otthon a DS, XM, BX mellé. Az összes régi autót jellemző egyszerűség -mármint technikai szempontból- sokkal inkább előny, mint hátrány. Attól lesz tartós a kocsi. A mai nájlon sárkányok sokkal kevesebb évet fognak megérni. A Mig 21 is túlélte a 23-ast.
Zsolti még sok hasonló cikket!!!

Rocko- 2010.06.10. 19:54:11

@nem kéne...: pont ezért mondtam. :)))))

peace.

silverghost 2010.06.10. 19:54:56

@HoLa: Azok a szerelők "alapozták" meg a Citroën rossz hírét a magyar köztudatban. Könnyebb volt szidni-hordani, mint lelkiismeretesen megjavítani, esetleg bele vinni egy kis kreativitást, amit a márka akkori autói megkívántak. A Citroën sosem úgy volt egyszerű, mint a Trabi, meg a Zsiga. Beszélni kellett a nyelvét, de azt meghálálta.

yeti 2010.06.10. 20:01:57

@nem kéne...: Hát igen a Trabant egy gyerekkori szerelem nálam amit még pár évig viszonylag olcsón valóra lehetne váltani.De tartok tőle,hogy már kisipari cuccokkal összegányolt példányok alkotják a felhozatal nagy részét,nem beszélve a szigorított környezetvédelmi határérték miatti bonyodalmaktól.

Dennis01 2010.06.10. 20:02:51

@Garp: Allat...
Szolj, ha jossz erte, felmegyek en is! :D

Dennis01 2010.06.10. 20:04:56

@yeti: Ha szocialista auto, akkor en egy Skoda S100-ast vennek. Az meg nagyon tetszik..

yeti 2010.06.10. 20:17:36

@Dennis01: Szoktam őket nézegetni.Az a bajom vele,hogy egy haveromnak volt 1000MB-je.Jó kis kocsi volt.Kinézetre a százas szerintem olyan mintha a kínaiak próbálták volna lekoppintani az 1000MB-t és azért változtattak volna a dizájnon,hogy a pert elkerüljék.

dragbiker 2010.06.10. 20:18:47

@nem kéne:
"nem kéne... 2010.06.10. 13:50:15
@Dennis01:

ez is olyan, mint ükapám baltája, aminek a nyelét hétszer, a fejét meg háromszor cserélték."

nna ezen konkrétan beszartam:)))

amugy nekünk csak BX volt,1.9TRD,imádtam.
Törötten vettük már itthonról 96-ban,mi állítottuk talpra,használtuk is sokat,csak aztán sajnos párszor letérdelt,amit a családi kassza nem tolerált,így 2000ben eladtuk.
A mai napig visszakönnyezem.

Hiányát a ZXem se tudja feledtetni...

Visa-s kapcsolat csak a szomszéd fia által van,aki a '90es években egy ilyennel járt haza mindig Bécsből.

Petyat 2010.06.10. 20:28:50

Kurvajó ez az írás!
Bár igaz lenne, bár mindenki ismerné
használtan vett autója előéletét.

Az én autóm is 91-ben került az országba,
csak sejteni lehet, hogy svájcban lakott
elötte. Kiváncsi lennék a sztorijára....

Garp 2010.06.10. 20:39:19

@Dennis01: először megyek hozzád a lóvéért, aztán mehetünk megvenni. Vagy elég, ha bankkártyát hozol :).
Viccen kívül: ezzel a fronttal nem tetszik. Valahogy olyan....olyan ....izé az az első lámpa. Remélem, érted :). Meg RHD. :S Meg 7ezer font :).

attila633 2010.06.10. 21:02:33

Ez igen! Ez cikk! Ez TC!

...és ezt a cikket az érti igazán, aki használt már hosszú-hosszú évekig egy autót, "aki" szinte családtaggá vált.

Én pl. 485e km-t tettem meg egy diesel Lancer-el (a blokkcseréig, utána még 140-et) 9 és 1/2 év alatt. Csakhát szétpoladt szegény.

Csikós Zsolt 2010.06.10. 21:36:02

@yeti:

Az S100 az első farmotoros terv volt, a nagy Skoda-könyvben még prototípusként is szerepel. Aztán cirádásítottak rajta egy kicsit, és így lett először az 1000 MB. Aztán 1969-ben visszatértek a korai tervhez...

waffen55 2010.06.10. 21:55:18

@Csikós Zsolt: Te már nem autós újságíró vagy hanem autós író!

Sőt!

Már megvan az írói álnév is: Balocco Zsolt. :P

Ugye milyen szemetek vagyunk? :DDDD

Ne aggódj - szeretünk Téged! :)

Dennis01 2010.06.10. 21:56:49

@Garp: Nekem is jobban tetszik a Sipos-fele orr. Az RHD-vel nem ertek egyet, az az igazi. :)
7000 fontot en is szivesen latnek a szamlamon... :)

Rocko- 2010.06.10. 22:19:03

@Csikós Zsolt: 1000 MegaByte? az jó sok adat! :)))
pláne 1964-ben.

Virago_1000 2010.06.10. 22:23:36

@silverghost:
"Mig 21 is túlélte a 23-ast."
- Meg a Mini is az austin metro/Rover 100-at. Ugy ahogy a Porsche 911 is a 928-at.

@yeti:
PEdig most vegyel kispolskit, mert ez az utolso alkalom, hogy olcson szerezz szepet. Az aruk most kezd indulni felfele. A bogare csak stagnal, az nem kunszt, ahhoz tul sok maradt belole.

Tiber78:
Gratulalok a GSA-hoz, amit gatyaba raztal! Igazi egyeniseg, kulonlegesseg, es tortenelem! Egy idoszakomban, ugy kozepiskola vege fele XM, GSA, es CX pallas volt minden almom. Bar az mar regen volt, a Citroen marka nekem is a szivem csucske, es nemreg ezek ellenere Mercit vettem, bar ez utobbiert Csikos magaval ragado cikkjeit, posztjait tudom hibaztatni egyedul :))))

Az Oltcit pedig: jot meg nem hallottam rola, de szerintem formailag egy telitalalat. Keves szebb auto van abban a kategoriaban, abbol a korbol.

Egyebkent Zsolt! Nagyon koszonom szepen a cikket, igazan feludules egy szepirodalmi munek, novellanak beillo cikket olvasni a hirek, @Dennis01: tesztek kozt. Talan neked is feludules ilyen, kicsit irni a napi daralo kozepette. Nekunk mindenesetre az, sok ilyet kerunk, nagyon jo venad van!!!! LAtod, meg a fonokod is megdicser itt a nagy nyilvanossag elott :))

Patre 2010.06.10. 22:26:13

@Garp: "Valami minél gázabb, nekem annál jobban tetszik. (Talán tudat alatt: "szegénykét más nem szereti...hüpp"? :) ) Remélem asszony nem veszi magára :)."

Én így vettem anno az autómat...jó, nem volt öreg (akkor volt 7éves), de több mint 200k volt benne, és egy belsöburkoló használta melózni...egy BMW Coupét. Gondolhatod hogy nézett ki ez a szerencsétlen, de mostmár idestova 7 éve megvan, 2x másfél évet nem használtam, túl vagyunk a 270k km-en és a tipikus rút kiskacsa történet, mert most gyönyörü, és remélem az elkövetkezö 50-60 együtt töltött évünkben ez nem fog változni...

Virago_1000 2010.06.10. 22:28:51

@Dennis01: @Virago_1000: Ez a @Dennis veletlen kerult bele, neked akartam valaszolni Dennis! :))

Szoval ezt irtad:
"A szomszed a Bogarat itt a parkoloban meggeneralozta, allat lett."
- Legalabb te, aki autoszerelo leszel, ne irj ilyen hulyeseget. Mit "generalozott" rajta? Megfurta talan a motort? Vagy csak szetszedte, elvitte generalozni, aztan meg osszerakta. Nem mindegy.

Egyebkent ne felejtsem, gratulalok az uj Minidhez, tudtam jo elore, es irtam is, hogy ez lesz a sorsod :)) A regit megtarthatod alkatresznek, (tenyleg, megvan meg?) Az uj nekem sokkal jobban tetszik, raknek ra valami allati retro felniket, meg jo szeles sarvedoket.

silverghost 2010.06.10. 22:33:53

@Virago_1000: Ja, ja. A régi technika sokszor időtállóbb az újabbnál.

yeti 2010.06.10. 22:36:36

@Virago_1000: Gyakorlatilag minden szutykot nézegetek 0-150.000 közötti kategóriában,és a vállalható állapotú trabik nagyon eltűntek,kisfityó még akad.Igaz kispolszkiból is volt egy példány a vaterán ami nagyon megfogott.83-as évjárat (mint én) hibátlan krómlökhárítók szép festés látszólag rohadásmentes kaszni.A gyújtása volt beteg azért állították le egy-két éve,és ideiglenesen ki volt vonva a forgalomból.ÚNyolcezer Forintért ment el ha jól emlékszem.Ha nem az ország legtávolabbi végében lett volna beszálltam volna a licitbe.

Dennis01 2010.06.10. 22:48:20

@Virago_1000: Bocsi, elirtam. Ugy akartam irni, hogy kiszedte a parkoloban a motort minden gond nelkul. Gordeszkan tolta be az udvarukba.. :)

Koszonom a gratulaciot, bar en az utolso pillanatig remenykedtem, hogy a zold mentheto. De a lakatos akkora arat mondott a javitasra, amennyibol ezt megvettuk siman. Raadasul az uj kocsi a lakatos lanyae volt, igy nem felek tole.
A zold el lesz adva alkatresznek, az igazsag az, hogy a pirosban minden jobb, es nem sok alkatresz van, amit fel lehet hasznalni. A zold 83-as modell, kuplungja, hutorendszer nehany eleme, belso elemek jo resze egeszen mas.
A piros mar 93-as, katalizatoros, 1.3-as modell, az a 300 kobcenti plusz nagyon sokat jelent.. :)
kepfeltoltes.hu/view/100610/08052010213_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A ket elso sarvedot kell kicserelni, meg nehany szilentet, amugy az auto tokeletes.

Virago_1000 2010.06.10. 22:48:42

@yeti: megerte volna, trelerrel egyutt is. Talan fel ev sem kell neki, es meg fog indulni az ara felfele. A hasznaltauton a jelenleg legdragabb 179.000, van 1 fel millaert is, de az a jajdecsunya.blog-ra kivankozo fajta, es gondolom a tulaj sokat beleolt, azert ennyi. Kromlokharitost mar nehez talalni szepet.
Az amit emlitesz, nem hiszem, hogy ne usztad volna meg 300.000 alatt, annyi pedig alaphangon lesz az erteke 1-2 even belul.
Ha meg ujabbat veszel (a muanyag lokharitosat) akkor nezz inkabb kombit, vagy BIS-t. Csak hogy valami kis kulonlegesseg legyen. Elobbi foleg ritka.

Dennis01 2010.06.10. 22:54:40

@yeti: Erdekes dolgok ezek, amennyire ruhelltem a Trabikat, Kispolakokat regen, most annyira szeretnek egyet...

yeti 2010.06.10. 22:58:38

@Virago_1000: Talán pár óra volt a licitből hátra,ezért komolyan el sem gondolkodtam azon,hogy megvegyem.Persze azóta bassza a csőrömet rendesen:)

yeti 2010.06.10. 23:10:58

@Dennis01: Mit ne mondjak vastagon fog az eladó ceruzája.Szerintem alapítsunk egy céget.Oda kispolszkit viszünk,ide Minit hozunk:)

Krisi 2010.06.10. 23:13:19

most így hirtelen én is belegondoltam, hogy a motorom miket élhetett át még előttem. a forgalmiból az derül ki, hogy '86-ban gyártották de az első magyar forgalombahelyezés '88-ban volt, ezalatt lehet hogy egy ifjú Hans hajtotta Rügen szigetén és ezzel hódította meg a Claudiákat és Ingeborgokat, de az is elképzelhető, hogy ennyi ideig tartott ideszállítani.
aztán idehaza történhetett még vele pár kaland, vagy öreg bácsi ment vele permetezni járni a szőlőhegyre (mint a Simsonom, amit nagyapám hajtott újkora óta és úgy került hozzám, abban sajnos/ szerencsére nincs semmi rejtély:) de az is megeshet hogy szintén fiatal suhancok kaparintották meg ócsóér és jártak vele keménykedni. akkor még lehetett vele, az átlagos szoc autókat ma is otthagyja, fasza szerkezet. később haverom vette meg és felújított rajta mindent meg visszalakított gyárira, nekem már csak vigyáznom kell rá. ma is megjártam vele a Balatont odavissza, 811-esen Etyek felé, sejdeszép táj még mindig.
na, közben meg jól elkanyarodtam, énkérek elnézést, megindított a cikk :D

a görög taxisofőr viszont kemény arc, 4,6 millió km elég brutál. ha jól tévedek akkor a SAAB-nak is volt ilyen eksön hogy aki egymaga beletett a kocsijába igazolhatóan egymillió km-t, az kapott egy új kilencötöst. egy ámerikai fószerre illet is a leírás, azt hiszem biztosítási ügynökként járta az országot évekig és úgy rakta bele ezt a sok km-t. lusta vagyok rágúglizni, de szerintem ilyesmi volt.

Dennis01 2010.06.10. 23:22:59

@yeti: Ez semmi, volt fenn sokaig egy patika 126-os, £2500!!! fontert. Es nem hiszed el, elvittek.
Minik ara is lassankent menni fog fel, hiaba van belole jo sok..

Dennis01 2010.06.10. 23:25:59

@Krisi: Van meg egy ember, Irv Gordon, az o Angyal-Volvojanak a futasi teljesitmenye se semmi...
www.autoblog.com/2007/10/26/man-with-2-6-million-mile-volvo-p1800-aims-for-3-million/
Ott van az irasban a Saab-os csavo is.

Edd China 2010.06.10. 23:29:11

Kedves Zsolt!
Te vagy a legnagyobb impresszionista autósújságíró!
Sok ilyen írást kérünk még! Nagyon tetszenek!

Garp 2010.06.10. 23:29:59

@Csikós Zsolt: hű. ezt nem tudtam. minden nap tanul az ember.

Dennis01 2010.06.10. 23:34:39

@Garp: Nekem van egy regi konyvem a 80-as evek vegerol. Fekete Kalman: A szaguldas mamora a cime, magyar rally-pilotakkal keszult riportokkal van tele. Fele rally-auto Lada, par Skoda, Trabi meg persze Ferjancz Audijarol van benne egy csomo kep. Tok jo kepek, a rally-Skodak a kedvenceim az Audi Quattro utan..

Virago_1000 2010.06.10. 23:38:44

@Dennis01: Mit gondolsz Dennis, en honnan veszem az infokat? En nyitott (veteranilag) szemmel jarok a vilagban :)))

Persze, az altalad bemellekelt darab nem eredeti, mert a kromosnak nem ilyen muszerfala volt. A tulaj szerzett ra kromos lokost, hogy felverhesse az arat. Latszik is, hogy milyen kreten modon (nem)passzol. Megerdemli, hogy ne sikeruljon neki eladni.

A Minik arat pedig hajjaj...ne is emlegesd. Igy is irtozatosan tul vannak arazva, mert amig egy egykoru (kb 20 eves) enyhen rozsdas Mini es egy Mercedes w126 egy arban van, addig mirol is beszelunk? A ket auto kozti kulonbseg eg es fold, menny es pokol. Nem azt akarom mondani, hogy a Mini nem elvezheto, dehogynem, de hol hasonlithato mindez a MErcedeshez?
Azt gondolom, a lokal patriotizmus miatt van ez igy, hasonlo a helyzet, mint a nemeteknel a T1, T2 fronton. Egy millioszamra gyartott, aranyos, de lassu, elvezhetetlen, zajos busz, ami ma dragabb mint 1 Ferrari.
Vagy mint itthol: egy gyonyoru allapotu, restauralt Pannonia 500.000 ft alatt nincs, csak azert mert magyar, holott amint az koztudott, a komcsi blokk legszarabb motorja volt. Az MZ pl merfoldekkel elhuzott mellette fejlettseget, megbizhatosagat tekintve, es most arban, ertekben meg ugyanennyit lemaradt.

nem kéne... 2010.06.10. 23:39:14

@Virago_1000:

"Az Oltcit pedig: jot meg nem hallottam rola, de szerintem formailag egy telitalalat. Keves szebb auto van abban a kategoriaban, abbol a korbol"

hűbazmeg.

Garp 2010.06.10. 23:43:27

Hát, nekem megadatott a 105-ös és a 120-as is a farosok közül. Előtte vw jetta II. volt. A 105ösbe szó szerint beleszerettem, pedig de tudtam szidni (sydney. ááá :S)! Remek autó volt, egyszerű, mint a faék, még nekem is átlátható. Az S100, mondjuk külső kilincsekkel nekem is bejönne. Csak kombi nincs belőle :). Ebből a szempontból akkor már inkább TAZ, vagy Nysa (hű az nagyon). Nem tud vki kocka nysa-t?

Dennis01 2010.06.10. 23:49:52

@Virago_1000: Jajj, egy Mercis... :)
En a Miniben azt becsulom, persze ez itt Angliaban majdnem minden automarkanal termeszetes, hogy a legkisebb patentig minden van hozza. Meg sose volt olyan gondom, hogy nem kaptam hozza valamit, sot, mindig bo valasztek van, mindenki megtalalja a maganak megfelelot arban, minosegben egyarant.
Neked milyen Mercid is van??
Mostmar ideje lesz meglatogatnom teged, a Minivel tok jo autozgatni, Coventrybe mar lementem vele, megy mint a raketa... :)
En nem sokat tudok Kispolakokrol sajna, Minikben jobban otthon vagyok...

Virago_1000 2010.06.10. 23:53:56

@nem kéne...: Akarmilyen furcsan hangzik, en ezt komolyan gondolom, izlesek es pofonok, tudod. Ne nezz le ezert.

Virago_1000 2010.06.10. 23:58:19

@Dennis01: "ez itt Angliaban majdnem minden automarkanal termeszetes, hogy a legkisebb patentig minden van hozza."

-no azert ez eros tulzas, de nemely nepszerubb, felkapottabb veteranhoz, pl. Ford, Mini, ez tenyleg igaz. Minihez mindent megkapsz, valogathatsz az ajanlatok kozt, sot komplett autot is felepithetsz, mert van minden hozza, tenyleg.

Virago_1000 2010.06.11. 00:00:12

@Dennis01: gyere barmikor, szivesen latlak :) Tatramat arulom (az egyiket) ugy hogy siess :) de ha lesz idom le tudok en is ugrani Nhambe :)

Dennis01 2010.06.11. 00:02:27

@Virago_1000: Az biztos, szoktam venni a Classic Ford magazint, a boltok hirdetesei hihetetlenek, speci fotengelytol elkezdve mindent megvehetsz egy Escorthoz pl.
A Minihez pl az elso stabilizator rudhoz vettem szilenteket, otfele kozul valaszthattam. Akkor a sportosat valasztottam, de kb egy ev alatt elegge szetrepedeztek, szoval az uj autohoz tuti poliuretan szilenteket veszek. Azok se sokkal dragabbak, ahogy elneztem..

Virago_1000 2010.06.11. 00:15:23

@Dennis01: PUR szilenteket erdemesebb venni, mar csak azert is, mert olcsobban jossz ki. En pl a motoromhoz akarok majd faragtatni, mert a hatso rugo bekotesnel az eredetinek mar annyi es kepzeld nem lehet kulon kapni, hanem csak egyben a komplett teleszkoppal, ezt a kibabralast, pedig ez 26 eves motor.

Ja es hetvegen szulinapom lesz, ha akarsz jonni, varunk :)

bandika57 2010.06.11. 00:15:46

@nem kéne...: Oltcit=Citroen Axel (tudom, hogy tudod :))
@yeti: Javítottam is, vezettem is sokat, bár nekem enm volt. Tetszett a kényelme, kezelhetősége, meg a kis 650-es motor "tudása". Ha kinyomtam a szemét, bírta az autópályát. Rohadni minden korabeli citrom szeret.
@henrik77: 1 fordos miért vesz opelt? A Mondeo nagyságrendekkel jobb mint a Vectra.

Az írás (olvasmány) 5!

b.andras 2010.06.11. 00:59:07

Csik! Nem értem miért szerénykedsz. Persze h kell még sok ilyen.
Tárterület van, a többi meg kit érdekel. Zseniális írások!!!

====== vadparaszt ====== (törölt) 2010.06.11. 04:21:02

széklet
slejm
húgy
genny
takony
fos
ezekkel a szavakkal mit kezd az író zsenije?

Ubul a vírus:D 2010.06.11. 07:33:26

Na ezt kár lett volna kihagyni, újabb ars poetica a la Csikós, szerintem te Csik nem is újságíró vagy, mert akármilyen témáról tudnál érdemi cikket kanyarintani, hanem egyfajta művész, aki egy adag empátiával akármilye témával tudna azonosulni.
De ahogy itt körbeírtad az előzményeket, szinte megjelent a szemem előtt egy kis fitos orrú csókos szájú fekete csaj ahogy a délfrancia külváros nyomortelepén sétál miközben az őt körülvevő fertőből úgy kirí mint gyémánt a tőzeg közül. Fenomenális, de tényleg.
Béke veled, mester!

vikk007 2010.06.11. 08:29:49

REjtő Jenő a sáros nyomába' se' léphet!

Nagyon jó volt, szépen leírja a steril valóságot, de komoly irodalmi élményt is adott:-)

Dr_utcai_arcos 2010.06.11. 08:35:38

gecijó!megkönnyeztem a végét...

Tiber78 2010.06.11. 08:36:11

@Csikós Zsolt: Aham, láttam a kombit, de arra most nem futja a keretem.. meg amúgy is elég egy autót rendben tartani..
Konkrétan egy garnitúra alufelninek tudnék most örülni.. vagy gyári dísztárcsának.. hátsó szélvédőnek, amin jó a fűtőszál.. szóval azért van mire vadászgatni. :)

Autopeti 2010.06.11. 09:49:10

@Csikós Zsolt: Nem tartom elképzelhetőnek amit írsz.
Olvastam Jan Tuček könyvét az 1000 mb történetéről és abban szó sincs erről.
Az MB a végleges formáját az 1956-tól 1960-ig tartó fejlesztések alatt nyerte el, de egyik makett-1:1es modell sem hasonlított a későbbi 100-as Skodára.
Korabeli képek szerint a Renault Dauphine-Tatra 603-as vonalon indultak el a tervezők.
Aztán 1966 környékén született meg az első 100-as prototípus, már szinte végleges formában, tehát amikor az MB-t már két éve gyártották.
1969-ben módosítottak az MB karosszériáján, eltnt a hátsó panorámaablak, helyette vastag C oszlop jelent meg, summa summarum az autó közepe már megegyezett a későbbi 100-assal.

a nagy levin 2010.06.11. 13:37:03

Néhány megjegyzés, nehogy valami aláássa a sztori hitelességét...

"Fakhita szülei kongói bevándorlók voltak, de ő már Franciaországban született '54-ben. Micsoda peches lépés volt ez a kivándorlás az apjától Kongóból, hiszen hazája hat évvel később kivívta függetlenségét a franciáktól"

Ezek szerint ez a Kongó Kongó Brazzaville (Republique du Congo). Mert a másik (nagyobb) Kongó BELGA gyarmat volt és nem francia... bár mindkét ország 1960-ban lett független, egy ideig ugyanazon név alatt (aztán a korábbi belga gyarmat "Demokratikus" lett, illetve Zaire nevet is használta egy ideig)

Meg ez a szudáni dolog is hogy jött ide? Nem nagyon volt etnikai-nylevi átfedés a "szudániakkal", akiket egyébként nem is illetnek ezzel a névvel származás vagy törzsi kötelék szempontjából. Vannak olyan népek/törzsek, pl. a luo (lwo), akiknek kôze lehetne Dél-Szudánhoz, de csak Kelet-Kongóban ("Congo Kinshasa", RDC).

A házi feladatot nem teljesítette az író bácsi.

Csikós Zsolt 2010.06.11. 13:43:25

@a nagy levin:

Látod, így bízzál a wikiben...

a nagy levin 2010.06.11. 15:20:44

Ráadásul szerintem a Fakhita nem is annyira kongói név, inkább arab hangzása van (pl. Marokkóban gyakori).

Fazila, Ayana, Chembe, Sifa, vagy vmi hasonló jobb lenne. De egyébként sok lánynak nagyon is európai (leginkább francia) nagzású neve van, sokszor szappanoperákból... (Alice, Nicole, Laeticia).

a nagy levin 2010.06.11. 16:05:01

ez igaz, a szappanoperás megjegyzés nem okés 1954-ben, de a többi azért nagyjából igaz.

Szóval a Fakhita nem annyira kongói név (ez honnan jött?). Egyébként sok névnek van vicces jelentése arrafelé... (de nyilván nem az egyébként szintén elterjedt bibliai/keresztény neveknek)

toncsi64 2010.06.11. 17:15:46

Hihetetlen jó volt olvasni. Köszönöm,
Egyébként pont a múlt héten voltam Győrben valami Citroen szerelőnél és ott állt egy tiptop piros Visa Gti. Még mondtam is a cimbinek, hogy milyen állat a gép...

nem kéne... 2010.06.11. 22:56:29

@bandika57:

igen, de azt is a románok gyártották craiovában.
ha megnézed, az oltcit előbb jött ki, citroen néven csak pár év múlva árulták.

pityulaman 2011.03.05. 10:54:08

Öcsémnek is Citroen Visaja van :) 1.8-as dízel. Teljesen jó, üzembiztos, baszott kényelmes, 4,5-et eszik és van hozzá még egy autó pótalkatrészként :) Majd 30 éves az is, teljesen tip-top :)

gereeno1 2011.08.17. 15:29:28

Részvétem Szabó-úrnak, meg mindenkinek aki ilyen fossal jár, ez semmi mkás mint egy szép emlék! Ennek az autónak semmi más baja nincs, min az idő..... Majd 30 év mulva legyek büszke a 95-ös corolklámra????? Jó volt az, mer abban volt is cucc, meg még fürge is volt... Ennyi! Szabó-bá! Csukd le a szemed, vizelet!

fubenalvo · http://hungame.blog 2013.03.25. 13:13:44

Nagyjából 2000 környékén vásároltunk egy akkor 15 éves Visa Chrono-t. Azóta beletettünk nem kevés km-t.
Volt családi autó is, aztán pedig azon tanultam meg vezetni, majd napi használatra is tökéletes volt a 24 éves kora ellenére.

2011-ben nekilendültünk az alpesi szerpentineknek egészen el Salzburgig, majd helyben napi 800-1200km-t beleraktunk.
Természetesen a kora miatt a kipufogó rendszerrel folyamatosan volt gond, hisz újra nem tellett.

De gond nélkül fut a mai napig, ráadásul még gyári kuplunggal!!! Persze kicsit ugratni kell, hogy elinduljon... nade...!? :)

Igazából, ha lett volna benne klíma, meg légzsák, lehet a mai napig azzal járnék. Soha jobbat! ;)
süti beállítások módosítása