Nem vizelet… Visa lett!

Mese egy öreg Citroen Visáról

  2010. június 10. - Csikós Zsolt Címkék: vélemény citroën

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Egy autó porlad az utcán. Egy rom, menne már a kukába, minek foglalja itt a helyet. De múltja van neki, csak még nem tudjuk.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr92070690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Herlock Sholmes 2010.06.10. 07:14:25

Csiki, neked inkább valami komolyabb epikával kéne foglalkoznod.
A sok benzintemetőt biztos unod már, térj át a novella/kisregény vonalra:-).

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2010.06.10. 07:29:08

Mi van most a Csikóssal, megtáltosodott? Vagy előre ledolgozza a nyári szünetet? :-)
Csak így tovább!

És most elolvasom a cikket... után meg bepótolom az előző hármat :-D

redriot77 2010.06.10. 07:46:11

"Egyébként Szabó úr, a leszázalékolt gépésztechnikus, aki mellesleg a bencéseknél is tanult, ezt a szájat többször is megpróbálta óvatosan eltüntetni, de a ragasztó annyira erősen fogta, és úgy félt, hogy felsérti a gyári fényezést, hogy inkább otthagyta."

:DDDDDD ez nagyon jó! :D

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.06.10. 07:56:48

Nagyon tetszett. Én is mindig elgondolkodom egy-egy külföldi romot látva a nagy sztorin, ha egy lakótelepi parkolóban meglátok egy ilyen öreg, lepattintott romot.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.06.10. 07:57:54

@scheerti: na, ezt jól sikerült megfogalmazni. Reggel van még:)

hottentotta 2010.06.10. 07:58:58

Nagy vagy Csiki. A legnagyobb.

TOTAL RESPECT!

1kutya 2010.06.10. 08:00:12

Csík ez ott van!

néha én is elgondolkodok egy-egy szakadtabb verda láttán, hogy vajh milyen lehetett az előélete?

hottentotta 2010.06.10. 08:00:38

@scheerti: Esetleg úgy lehetett volna még írni, hogy

"Én is mindig elgondolkodom egy-egy külföldi romot látva a lakótelepi parkolóban a nagy sztorin, ha egy lakótelepi parkolóban meglátok egy ilyen öreg, lepattintott romot, és elgondolkodom, hogy lenne ebből nagy sztori"

:DD

nem mondom meg 2010.06.10. 08:08:04

Na, nem volt hiábavaló a korai kelés. :-)

In Motion 2010.06.10. 08:09:04

Bocs, de szerintem ez most nagyon gyenge lett.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2010.06.10. 08:13:25

Ez a Visa egy hihetetlen egy fos az Oltcittal együtt.

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.06.10. 08:15:03

Jó maga a cikk, de szerintem nem egy szigorúan vett autótesztelős-lehúzós oldalon a helye. A belsőségen teljesen elfért volna, az új Nissan meg Jaguar tesztek közül kicsit kilóg.

littlerock 2010.06.10. 08:18:05

BeeTm! biztos sok tapasztalatod van ebben... A családnak volt egy kb 4 évig. egy 14 TRS GT... Kényelmes, gyors, keveset evett... Egyszer hengerfejes lett, és a Citroen szervizben tönkretették... 95 ben kértek 38000 forintot a munkáért, és... Szóval az utána lévő kaland az már nem a kocsi hibája volt... Az autó aranyos, lelkes családtag volt...

Csikós Zsolt 2010.06.10. 08:20:28

@bervas:

Hé, soha, senki nem mondta, hogy a Totalcar egy szigorúan vett autóstesztelős-lehúzós oldal. Soha. És soha nem is volt az. Remélem nem is lesz. Arra a célra van húsz másik. :-)

vallerGPS 2010.06.10. 08:21:03

Ez rendesen szépirodalom.

Pajkos kisdömper 2010.06.10. 08:22:56

Cs.Zs. Ez jólesett!Öröm volt olvasni hogy erről az elfeledett autóról végre ir valaki.
Azért az Oltcittal ne hasonlitsuk már össze..Az félig átalakitott Visa bódé,Gs/a motorral.Ha egy Visa Gti-m lehetne......
Nagyon hálás kis dögök voltak ezek.

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.06.10. 08:23:06

A képeken valószínűleg 1,1-es vagy 1,4-es soros vízhűtéses motoros változat van. 81-től 88-ig csinálták.
Ezek voltak a 72°-ban hanyattdöntött Peugeot motorok, oldalukon a kuplunggal, a motorblokk aljába épített váltóval.

nem kéne... 2010.06.10. 08:24:21

csak meg kéne tudni, milyen cuccot használtok, kéne nekem is.
:))))

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.06.10. 08:24:37

@hottentotta: Kialvatlanság, szar hangulat+meleg. Csak ennyi a mentségem:)

loláb 2010.06.10. 08:25:13

Zsolt, én már csak a Te írásaid miatt járok vissza.

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.06.10. 08:26:16

@Csikós Zsolt:

Oké, akkor én voltam eltévedve.

Mondjuk kezdenek kórosan nem érdekelni az új autók. Maradnék a nekem hőskorszakban, a 60-as évektől a 90-es évek végéig.
Kicsit ilyesmi kezd látszódni a TC-n is. Vagy megint tévedek.

Taktaszada Bazsi 2010.06.10. 08:31:21

Csatlakoznék loláb-hoz.

Jó kis írás! Jöhet még ilyen, simán hihetõ, hogy akár így is történhetett volna.

A Visa-t az Oltcittal ne keverjük. Az Oltcit az Axel-el egyezett meg, illetve bizonyos információk szerint a minõségellenõrzésen megfeleltekre Axel matricát tettek, a megbukottakra meg Oltcit-et.

Öngerjesztő Erg 2010.06.10. 08:43:12

Ez ismét nagyon ott van! Gratula!
Én egyáltalán nem bánom, hogy ilyen irányba megy a TC. A mai eldobható műanyag autókról nem is igen van mit írni, sajna..

L'âne Trotro 2010.06.10. 08:43:48

Jó cikk, könny szkött a szemembe!
Csak egy megjegyzés:
a pouvre blanc helyett inkább poudre blanche kellene írni.

benkoo 2010.06.10. 08:45:03

nekem egy barátom egy 650-t hajt. minden gond és probléma nélkül évek óta. Super a gép, mindenhova elviszi, jó a fütés, és kényelmes!
Hát a GT! Olyat sajna csak egyszer láttam élőben de 100 LE.... igencsak tud meglepit okozni még ma is!
Kár, hogy nem értékeli senki ezt a tipust.

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2010.06.10. 08:47:10

Nagy volt, nagyon nagy!

Na, ezért mozgatnak a bontószökevények, mi volt velük korábban, és mit lehet(ne) kihozni belőlük. Tegnap láttam például félredobva egy csúcsmodell Ford Granadát, szétrohadt kasznival, de akkoriban extra high tech 2,8-as injektoros motorral! Az a forma, csak ülteni kéne, jaj meg lakatolni, motort rendbevágni, meg a bőrüléseket áthuzatni, micsoda pénz, de milyen lenne amikor elkészül! A belsőtér, az utolsó autók egyike, amiből még nem sajnálták a krómot, bár ugyan ez csúcsmodell vol! Autóformájú autó lenne a mai világban, nem ilyen utálatos mai túlfúvott úszógumihoz hasonlító utálatos műanyag szappantartó. Ha elég zsém volna, biztos nem a gym-ben emelgetném a vasakat, meg szippantanám a kurvák hasáról a kokaint a VIP szekcióban, hanem vennék egy bezárt autószerelő műhelyt, és kedvemre újítgatnék fel, ami egyedül nem menne, arra vennék fel embereket. És ha meglátnék az utcán, vagy a fehér murván bármit ami érdekel, megvásárolnám, az lenne a lényeg, minél lukasabb legyen a kaszni, az amúgy már ritka, mi az hogy ritka teljesen eltűnt. Ott áll a bontó előtt a földút mellett a gazban a legelső Passat, két ajtóval, 5 éve ki nem nyitotta senki, szétrohadt sárhányóval? Jöhet! Valaha krómlökösös AlfaSud Sprint, hátsó csirkeszaros udvaron, lent Somogy hátuljában? Jöjjön! Így menne ez...

Lehetne kérni még sok ilyen írást meghatározott autókra is? Mondjuk a kommentelők javaslatai alapján?

Pajkos kisdömper 2010.06.10. 08:48:02

@benkoo: Tudok pár darabról,amibe beépitették az 1.9-es 16v mocit....(Mi16)

pizo 2010.06.10. 08:53:06

Sziasztok,

Zsolti megint majdnem beletalált. Az autót kívülről ismerem, óbudai vagyok, az autó mögött látható házban éltem 1973-1996. között(anyukám most is ott lakik). A Visa kb. 1992. óta látható ott, persze régebben többet mozgott, a kilencvenes években még szép állapotban volt. Remélem túlél, mert mostanra valóban ritkasággá vált.

Zoli

GGG77 2010.06.10. 08:53:31

De még mennyire jöhet ilyen cikk. Persze csak olyantól, mint Csikós, aki tud írni.

littlerock 2010.06.10. 08:56:46

@Csikós Zsolt: talán épp ezért kattintok havonta kétszer a konkurenciára, és olvasom (olvassuk) naponta a TC-t.

pizo 2010.06.10. 08:59:43

@Pajkos kisdömper: Azokba, amelyeknek már a négycsavaros kerékagya és a P205-ből ismert első futómű-segédkerete van, ez viszonylag könnyen megtehető. Én P205 CTi-be tettem bele a MI16-ot, a Rallye hátul is tárcsafékes futóműveivel (minimális változtatások kellenek, gyak. csavarozással minden megoldható). A vezérlőegység a 405 MI16 4x4-é volt, ez 168 Le-t jelentett. Hát igen jól ment, és a sok tuningautótól eltekintve normális alapjárat volt, nem melegedett, városban is jól használható volt. Ha csak 3000-ig forgatta városban az ember, akkor a fogyasztás is 10 alatt maradt, de még ez is elég volt az igen lendületes autózáshoz. Az autó még megvan, egy márkatrás használja nagy elégedettséggel.

Zoli

gnme 2010.06.10. 08:59:50

nekem a partvis tetszett

mi úgy mondjuk "parfis" :-)

tlantos 2010.06.10. 09:00:11

Ez jolesett igy reggelre.
A visa mondjuk egy vilag szara, de attol meg jo volt az olvasmany nagyon.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.06.10. 09:00:12

Ajaj! Fáj ilyet leírni -főleg egy Csikós cikkel kapcsolatban-, de itten kérem súlyos szakmai tévedés esete van fennforgás alatt. Az ott nem Rolling Stones matrica (az a kiöltött nyelv lenne), hanem Rocky Horror Picture Show. Ez olyan súlyos tévedés, hogy büntetésből szerintem ítéljük Csíkit legalább öt újabb ilyen cikkre. (Hátha azokban is lesz hiba, és akkor -már visszaesőként- további tízre ítélhetjük.)

2010.06.10. 09:00:56

Ez nagyon nagy.
Amikor középiskolásként hétvégente unokatesómék diszkójában dolgoztam, ők is hoztak be mellékállásként ezt-azt. Egy téesz üzem volt épületében volt a raktár. Három GSA és egy 2CV volt benne. A GSA-kat kipofozták, árulták, de nekem a 2CV kellett volna. Persze még jogsim sem volt, Simsonnal jártam, egy hétvégére 1000Ft fizum volt (mondjuk ebből akkor megtankoltam a Simsont és maradt is)... Az egyik GSA-val vittek párszor. Kicsit túlgondolkodták magukat a franciák, a belseje nagyjából egy sci-fi filmből pattant, egyküllős kormány meg nagyító alatt szaladgáló számok, emelhető hidraulikus felfüggesztés, boxer elől, a brutál földúton zingettünk vagy 90-el és meg sem rezzent...szóval egy más világ volt. De a 2CV-t akartam. Kiröhögtek. Be sem sikerült indítani, annyira kivolt mindene. Még jobban röhögtek. Aztán "valami bolond" vitte el, hogy állítólag felújítja. A GSA belseje, motorja, felfüggesztése láttán azért elhatároztam, hogy nem lesz francia autóm, az biztos. Azóta eltelt pár év, francia autóm van, egy szép vászontetős 2CV meg csak álom maradt. Bezzeg a szomszéd faluban az állatorvosnak összejött, azzal tolja mindenfelé, naponta látom vele.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.06.10. 09:01:37

Miért vagyok én eltiltva a blogoktól? Hüjje blogmotor monnyon le!

gnme 2010.06.10. 09:02:52

@Csokis: kukoricára kell térdeltetni.

Csík, nem akarunk kukoricán térdelni?

..nagyon jó a kukoricapálinka. Be lehet attól is térdelni, nem?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.06.10. 09:05:16

@gnme: És abból nekünk mi hasznunk van? Neeem, írjon csak!

arthur877 2010.06.10. 09:05:27

Beszaráááááás!!! :D
A Csíkós szépirodalmat kreál az autós szerkesztőségben!
Faca lett, grat! :D

Dennis01 2010.06.10. 09:08:43

Legyen meg sok ilyen, imadom oket!
Ilyenkor eszembe jut fater Ford Taunusa, azokkal is mekkora dolgok tortentek... Egy-ket torteneten maig szakadok a rohogestol... :)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.06.10. 09:09:00

@Matiz: Ne add fel, lehet még, csak nem vagy elég öreg. Én most -43 évesen- vettem meg ezt:
csokis.blog.hu/2010/05/28/kit_car_2

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.06.10. 09:10:10

@Pajkos kisdömper: Én-e? Akinek csak kettő van? Én még teljesen normális vagyok csókolom, a hangok is megmondták.

Pajkos kisdömper 2010.06.10. 09:10:14

@Pajkos kisdömper: Tegnap hoztak egy '78-as,bőrös,klimás,2400gti,C-matic-os Cx-et javitásra:)))))))

Pajkos kisdömper 2010.06.10. 09:12:35

@Csokis: Ja,vettem még egy Bx-et.Egy 4x4-est...

M@tek@ · http://www.dusza.sk 2010.06.10. 09:13:49

Csikós úr megint nagyott alkotott. Jó volt ezt így most reggel olvasni. Ilyen cikkből több is lehetné, ha nem heti, legalább 2 heti rendszerességgel.
Az autós újságírás meg erről is szól.
Egy a baj ezekkel a írásokkal. Miután elolvastam stabil 2 óra "romhalmaz keresés" majd 2 óra kesergés, hogy most mennyire kár, hogy nincs pénzem, de remélem 1-2 éven belül én is belevágok a történetembe.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2010.06.10. 09:15:34

Az én autóbuzériámba sok minden belefér, gyakran néznek komplett idiótának is miatta, de sajnálom, nekem még ezen a széles határon is kívül esik a Visa (meg a dyna, a cv2 és társaik is). A sztori viszont ettől még zsír, tessék csak nyugodtan köszörülni a pennát még hasonlón máskor is :-)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.06.10. 09:16:37

@Pajkos kisdömper: Bőröst vegyél, told be a szomszédba, oszt' vesd be csiperke spórával. Legalább lesz valami hasznod is belőle.

kelemen.lajos · http://picasaweb.google.com/kelemenlajos 2010.06.10. 09:27:06

Grat, végre ismét van élet a magyar autós újságírásban! Az általam felügyelt internetes oldalakon német, angol nyelvterületen tuti nincs ellenfeled, igazi hungarikum vagy :) Csikós mester, ne szarozz, csináld amihez értesz ;)

Lord heckman 2010.06.10. 09:29:30

Nagyon jó! még sok ilyet! Imádott régi autó piacos visszapillantó rovatom jut eszembe róla (azokat is te írtad?). Én annó csak azért járattam az autó piacot..

Dennis01 2010.06.10. 09:29:35

TC szerkesztoseg, tessek Csikos ERA-jat hetente egyszer teletankolni, aztan egy fenykepezogeppel elkuldeni a varosba fel-ala furikazni. Igy meg nagyobb valoszinuseggel talal ilyen oreg autokat, amikrol halali szoveget irhat... :)

kultúrpesszimista 2010.06.10. 09:32:54

Ilyenen tanultam vezetni (1.7D). Szerettem.

Garp 2010.06.10. 09:33:29

Na tessék, most (megint) elkések a melóból, frankó :). Szeretem az afféle írásokat, köszi!

"elég lesz kivinnetek a gyárba, és André Citroen unokája személyesen ad majd nektek egy vadonatúj luxus-Citroent érte, mert ilyen még a gyári múzeumban sincs!" - :DD áááá, a legelső az bogárért Passatot volt! Évtizedekig tartotta magát az urbanlegend. Én is hittem benne évekig - kölyökként.

Na_mi_van?Semmi? 2010.06.10. 09:36:02

Tiltsák be!!!
Javaslom ezeket az írásokat délután föltenni, mert elveszi az időmet a munkától. És a kollegák hülyén néznek, hogy miért könnyes a szemem miután negyed órát gúvadok a monitor előtt! :-)
Még ilyet! (17 óra után)

lacker 2010.06.10. 09:43:16

Kösz Csik!
Férfimunka volt! RESPECT!

yenoee 2010.06.10. 09:49:10

C15D-vel toltam egy időben, az B oszlopig Visa, B oszloptól lavór.
Egy istenverte lerúgott szar volt egyébként, céges dízel kulcsos autó, ami gyakorlatilag bármikor, bárkinek a rendelkezésére állt, de meglepő módon szinte mindig kéznél volt, ha menni kellett valahová. És mindig ment is, pedig néhány nagytudású kolléga szerette hidegen is üvegelni, csakhogy mielőbb kiszállhasson belőle végre.
Barátságunk ott kezdődött, hogy ki kellett állnom a parkolóból, ami főleg a rükverc erejével történhetett volna meg. A Skodához, a Daciához és a Gófhoz épp cak szagolva kénytelen voltam felballagni az irodába megérdeklődni, hol is van az?
Városba kegyetlenül jó volt, perverz módon imádtam.

Leonard Zelig 2010.06.10. 09:50:44

A címadó szóvicc nagyon gyenge, a sztori ötös.

lceblue 2010.06.10. 09:55:38

Ismét fejet hajtok Csikós úr előtt! :-)

csokiájsz 2010.06.10. 10:04:23

Csikós for prezident!!!

Ez kurva jó lett!!!

Írjál még ilyeneket!

kis csibe 2010.06.10. 10:04:26

Ebbol a szarbol keszult az oltcit aztan?

ifrance 2010.06.10. 10:09:59

Csiki egyszerűen zseni vagy!!! Még, mééég!!!

csuparajz 2010.06.10. 10:11:21

90-es évek elején volt egy iskolatárs faterjának egy öreg peugeot 404-ese, ő mondogatta folyton, hogy ha ezzel végig lábon elmennek vissza a gyárba, útközben előre meghatározott igazolópontokon megállva, bemutatva az autót, akkor kapnak cserébe egy vadiúj kocsit, ami az akkor éppen aktuális legkisebb, legolcsóbb alapmodellt. talán 106-os volt akkor. Azóta se tudom, hogy ez igaz-e, volt-e, lehetett-e bármiféle ilyen akció, lehetőség? Olyanról mintha olvastam volna valahol, hogy egy görög taxis visszavitte a w115-öst millió km feletti futással és kapott érte egy új kocsit

mükkemakk 2010.06.10. 10:12:35

A cikk remek, jó olvasmány, a Szamarás cikk is az volt.
Sosem feljtem el egy zempléni motorozás alkalmával beáll mellénk egy öreg, durván lepukkant Maserati Shamal benne egy nem kicsit igénytelen családdal. Ha az az autó mesélni tudott volna. Csak lestünk a haverokkal.

Valaha egy álomautó volt.

Lacc78 2010.06.10. 10:14:13

Szabó úr igazán ráragaszthatta volna a H betűt a Rolling Stones matricára, ha annyira zavarta...

Az ilyen cikkektől az a Totalcar, ami. Még, még, még, ennyi nem elég!!!

karlmann 2010.06.10. 10:22:07

Régi szép emlékek jutottak eszembe erről az írásról. Anno három kocsit hoztunk be külföldről, és mindig azon gondolkoztam ki, vagy kik használhatták, hogyan, mire stb. Köszi Csikós, nagyon jól esett ez a kis nosztalgia!

yenoee 2010.06.10. 10:26:03

@csuparajz: lehet hogy a legenda alapja egy, a hetvenes évek elején az Autó-motorban megjelent írás, amely arról szólt, hogy a lengyelek keresik a legöregebb Warsawát. A jutalom egy zsírúj nagypolák volt asszem.

Dennis01 2010.06.10. 10:29:39

@csuparajz: www.vezess.hu/magazin/mercedes_taxi_46_millio/5116/
Itt van a cikk rola.
Kivancsi lennek, a C Merci, amit kapott, kibir-e 4.6 millio kilometert..

RWD 2010.06.10. 10:30:06

@BeeTm: Hülyeség.Az Oltcit egy kalap szar, ezt koránt sem nevezném annak.Tudom, mert kb 2 éve egy ilyennel is járok.

csarlee 2010.06.10. 10:37:05

Nagyon jo kis iras!

Jamesblond 2010.06.10. 10:38:48

Ez igen:) Az autó tartós fogyasztási cikk. Családtag lesz. Ha sokáig megtartja a tulaja, mert az sokáig működik, vagy nem olyan őrült drága a javítgatás hogy menekülni kelljen tőle, korszak lesz belőle, nem csak lemattult vas. Már nálunk is kezd tradíciója lenni az apa öreg autójának fia általi restaurálásának, újítgatásának. Csodaszép dolog. Főleg ha meglepetésnek készül. Volt régebben egy sztori egy VW bogárról amit roncstelepre vittek, de útközben a fiúk megsajnálták és összedobták a pénzt a restaurálásra. Aztán a zsír újszerű géppel egy napon megálltak a ház előtt és visszaadták a faternak. Az öreg mintha a fiatalságát kapta volna vissza. Nekem külső szemlélőnek úgy tűnt, egy ilyen felújítás valóban minden pénzt megér már csak a családi kötelék erősítése miatt is.
Autó=Kötelék más emberekkel, korszakokkal, életstílusokkal, szerelemmel, a világgal...

Alainx 2010.06.10. 10:46:43

Akinél a CHC-226 -os VISA CLUB II "Champaign beige" (fosmetál) bombázó működik nagyon vigyázzon rá, mert egy történelmi ereklyét tulajdonol!
Egy volt tulaja.

daveVp 2010.06.10. 10:47:11

Munkaidőben ilyet kirakni, főnökkel szemben elkövetett merénylet ;-)
Legyen még sok ilyen, meg mondjuk lehetne egy felhívás is, az olvasók között-ki tud hasonlót összedobni. A legjobb meg kikerül Belsőségre. Hmmm? :-)

Dennis01 2010.06.10. 10:47:17

@Jamesblond: A professzor Bogara, az is jo tortenet volt. Foleg, mikor Romaniaban felborultak, a mosopor meg elontotte az utat.. :)

A kód neve Merkúr (törölt) 2010.06.10. 10:51:29

Nem a Csikós írta az Isaurát :(, fárasztó...

Rák Attantam 2010.06.10. 10:54:08

Ha Csikós úr ennyire elemében van, akár hírdethetne egy sztorizgató-versenyt is.

Pl. mi küldenénk be sztorikat autókról, amiknek a sorsát ismerjük (pl. a miénk, szomszédé stb.). Lehet komplett sztori, ami egy az egyben megjelenhet vagy olyan, ami némi csiszolgatás után láthatna napvilágot. De ha Csikós (vagy akár a kollégák!) elvállalja, akkor "bértollnok"-üzemmódba is kapcsolhatnánk mondjuk azzal, hogy elmondjuk az autó paramétereit és a hozzávetőleges sztoriját 4-5 mondatban és majd ő rittyent hozzá egy ilyen szép novellát, mint ez itt. Persze jó sok csatolt fényképpel, az az igazi, az hoz ihletet.

Ezek a sztorik (illetve ha "túl sok" jönne össze, akkor a kiválasztottak) megjelenhetnének itt, vagy akár egy külön kis kiadványban, könyvben. Mondjuk "Mesél az autóm" vagy "Líra és főtengely" címmel vagy mit tudom én.

Persze akinek már ez a vizeletes poszt is "gyenge" volt, annak nem kötelező részt venni a versenyben, mehet vissza autóskártyázni. Még mindig a Lola-T a leggyorsabb... ;)

békaapu 2010.06.10. 10:57:08

Kedves Csikós Zsolti, lassan elérlek a baráti kör szélével, oszt élőben is illesmi fogalmazásokat fogok tőled kérni...
A szomszéd udvarban tartok négy kettőütemű meg kettő négyütemű (tényleg annyi) Trabit alkatrésznek, ezután a cikk után történeteket fogok látni a helyükön ácsorogni...
(..ócskavasastól mentettem őket...)

:-)))

RÁMBÓGECI 2010.06.10. 11:01:39

ez az!!!

csak hittel-lélekkel érdemes bármit is csinálni...

minden tiszteletem Csikós Úré!!

a szemem is könnybelábadt olvasás közben...

sargarigo 2010.06.10. 11:03:35

Lakott a házunkba egy fogorvos,kicsi voltam még,(képzeld voltam kicsi is),na ne szakíts félbe,szóval volt neki egy gyönyörű pallasa.Álom volt a gép,minden nap megbámultam,nagyon szerettem volna egy ilyen szép autót.
Aztán jó pár évre rá,erre mondják hogy long long time,Romában dolgoztam és megláttam egyet a kereskedésben,na mondom megveszem csak 900.000 lira.2 hét alatt összeraktam,és vigyorogva rohantam a kereskedőhöz,aki addigra megigazította a táblát,és arcon vágott a valóság,900.000.0 lira volt.Lemondttam róla örökre.

Csikós Zsolt 2010.06.10. 11:11:23

@csuparajz:

Millió feletti futástól nem esik hasra senki a Mercedesnél, az összes (tényleg alig pár kivétellel) 115-ös, 123-as, 124-es ilyen itthon. Akkor csak a régiautósoknak gyártanának autókat ma Untertürkheimben.

A görög taxis valami 4,6 milliót ment, igazoltan, számlákkal. Arra még a mercisek is néztek.

Jamesblond 2010.06.10. 11:13:21

@Dennis01: Igen! Látom te is olvastad:) Hát az sem volt egy gyenge életút a kocsinak... és majdnem mind összetörik, horzsolódik 20-40 év alatt.

GRX 2010.06.10. 11:17:05

Nagyott alkottál ismét, Csíki.
A velünk sréhen szemközti házban lakik egy szenilis vén nyugger, annyira süket már szegény, hogy ha nyaranta a teraszon telefonál, az egész utca hallja a mondandóját. Az udvar igazi putri, benőve dzsindzsával, tele mindenféle lomokkal, Alsórákos szégyene az a telek. Na mindegy, a lényeg hogy ebben az ótvarban parkol bent pár ilyen régi rom, egy A Vectra, egy Fiat Regata (ezzel úgy kéthavonta ki is szokott állni, Budapest éves károsanyag-kibocsájátásának egyharmada szerintem ilyenkor képződik), meg egy ugyanilyen színű, talán már rendszám nélküli Visa, beékelve egy betonkeverő, egy budiajtó meg néhány hullámlemez közé. Az első képet nézve először azt hittem, hogy erről a verdáról szól a cikk, pláne hogy a szerző sem lakik messze.

Dennis01 2010.06.10. 11:17:58

@sargarigo: Faterom munkaja vegeztevel vitte vissza a teherautot a telepre, az egyik markakereskedesnel meglatott egy tuzpiros Saab kombit. A vezetoulesbol epp latta az arcedulat, £2199 volt rajta. Fater munka utan felvett minket, mondta, annyiert azonnal megveszi. Mikor odaertunk, kiderult, hogy a teherautobol nem latszott az utolso szam, a teljes ar £21995 volt... :)

@Csikós Zsolt: Ugy latszik, a leggyengebb pontja annak a taxinak a motor volt, a cikk szerint 11-szer csereltek ki.

CsGergo 2010.06.10. 11:19:36

Nagyon jó cikk volt!Jó olvasni az ilyet, úgy oda tudom képzelni magamat.:D

Dennis01 2010.06.10. 11:24:38

@Jamesblond: Annyiszor elgondolkodtam mar, mit tudna meselni a Minim, mi tortenhetett vele az elmult 27 evben azota, hogy elhagyta a kereskedest...
Azt tudom, hogy eredetileg piros volt...

Верховина 2010.06.10. 11:27:14

Emelem a kalapom Csikós Úr előtt, aki már megint túlszárnyalta önmagát.:))
Nagyon jó volt olvasni, még sok ilyet!:D

Kojakk 2010.06.10. 11:27:53

Ez kortárs irodalom. Kiadatnám majd egyszer, ha a helyedben lennék.
Grat!

Süni25 · http://www.eakft.hu 2010.06.10. 11:36:24

Lada motoros lesz az a Barkas autómentő! ;)

Állat írás! MÉG, MÉG, MÉG!!!

nick: 2010.06.10. 11:40:57

szuper volt, gratula! :-)
(és még-még-még!)

csak az a kérdés merült fel bennem, vajon miért pont a bencéseknél tanult?

...és a már csakugyan ott, utána hogy lett mégis gépészmérnök?

ha jól tudom, egyházi iskolásokat nem szívesen vettek fel akkoriban egyetemre

Zsolti, bontd ki léci ezt a szálat is! :-)

Dennis01 2010.06.10. 11:42:31

@Süni25: Klasszak az Escortok a keptaradban, itt Angliaban mindent meglehet kapni hozzajuk, a legkisebb patentig...

Csikós Zsolt 2010.06.10. 11:45:00

@nick::

Apám a a ferenceseknél, aztán a bencéseknél tanult. És utána villamosmérnök lett, 1952-ben vették fel egyetemre. Hát ez a szál :-)

NevemSenki 2010.06.10. 11:46:43

Jó írás. Nagyon.
Volt ilyen autóm, szííp bordó... szerettem. '90-es évek közepe. Volt egy időszak amikor 30 perc üzem után leállt. Várni kellet 5-10 percet oszt újra indúlt. Kicsit rizikós volt az éppen terhes feleséggel... azzal nyugtattam, hogy percek alatt a kórházba érünk, ha kell, Addig nem áll le a motor. üdv

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.06.10. 11:47:17

@Csikós Zsolt: Nyugtassatok meg, hogy tudok olvasni, és a cikkben leszázalékolt gépész technikus van.

nick: 2010.06.10. 11:53:08

@Csikós Zsolt: wow... köszi :-)

így lett teljesen kerek a történet

@Csokis: megnyugtatlak, Te tudsz olvasni, csak én nem: átfutottam rajta, és annyi maradt meg, hogy gépész...
tovább nem figyeltem elsőre, de most hogy mondtad, köszi, tényleg

...viszont így megtudtunk egy újabb érdekes szálat Csikós Zsoltiról :-)

ezért jó felületesen olvasni :-)

ööö, és hol a következő ilyen cikk? :-)
az előzőt már olvastam, és lenne még igény továbbiakra is

(üdv a telhetetlen énemtől)

Csikós Zsolt 2010.06.10. 11:57:35

@nick::

Olyan nagyon sokan nem olvassák ezeket az anyagokat. Néha-néha belefér egy. Ritkán.

Csak a kommentelő sok :-)

Dennis01 2010.06.10. 12:03:02

@Csikós Zsolt: Ugye viccelsz??
Amennyi ember kommentel, az mind el is olvasta..
Egyebkent meg mindig semmi hir a finn biztositotol Dezso ugyeben??

Hilux94 2010.06.10. 12:18:04

Túl hosszú, túl nagy fenékkel, túl érdektelen autóról, nem olvastam végig...

Gépötty · http://indafoto.hu/gepotty 2010.06.10. 12:25:33

Most ez minek kellett?
Mármint a szavazás a végére :)
Naná, hogy kell még ilyen írás, sok!

Csikós Zsolt 2010.06.10. 12:27:52

@Dennis01:

Na ja, kommentel itt nem egészen száz ember (hiszen van, aki kétszer-háromszor is). Egy jól olvasott cikk 45-65 ezer kattintást tud. Ez (most olyan 13 ezren van és hanyatlik) szerintem lesz 20 ezer.

A kommentszám és a nekünk fontos egyéb számok köszönőviszonyban sincsenek egymással.

Csikós Zsolt 2010.06.10. 12:30:29

@Gépötty:

Látod, hogy annyira nem is. 2:1 arányban van a kell és a nem kell.

Dennis01 2010.06.10. 12:39:55

@Csikós Zsolt: Egyebkent most neztem meg a 10 eves a Totalcar DVD-t, halali, mikor szetszeded a Bende telefonjat... :)

sargarigo 2010.06.10. 12:41:32

@Csikós Zsolt: Nem a kommentszám a lényeg,és nem is az,hogy hányan írják meg a véleményüket,akár így akár úgy,az alkotás a lényeg,az,hogy mikor fogod a tollat,tinta vagy arany jön ki belőle!!Na ez a lényeg.
Aranyozd tovább a papírt!!
Ma láttam egy mercit,kombi 3.0.Mondom a csávónak te a Csikós beszarna ha ezt látná-
He ki az a Csikós??
Ásd el magad,nem tudod ki az?
Szörnyű volt...

Garp 2010.06.10. 12:48:48

@yenoee: :) Valami minél gázabb, nekem annál jobban tetszik. (Talán tudat alatt: "szegénykét más nem szereti...hüpp"? :) ) Remélem asszony nem veszi magára :).

@csuparajz: a nyolcvanas évek elején hasonló story ment a Bogárról. Passatot "ígértek" a legend szerint. Sokan, nagyon sokan kérdés nélkül hittek benne. "Csak kell várni még 10 évet, ha eléri a 30-at, a gyárból fognak keresni!" Iiiistenem...:). Sokszor hallottuk (bogarunk volt).

@Dennis01: lehet nekik annyira nem :D.

@Csikós Zsolt: azért az a 20ezer relatív, h sok-e vagy nem. Ha arra gondolok, Szekszárdon (az ország legkisebb megyeszékhelye) 36ezren laknak, akkor sok. Hogy mire nyáladzik a hirdető...sose tudsz elég nagy adatot mutatni :).

Tiber78 2010.06.10. 12:48:55

Frankó írás!
Én kb 6 éve szúrtam ki egy utcán porladó GSA-t. Megvettem, kuporgattam, tesómmal 2 év alatt lassan talpra állítottuk, és azóta egyfolytában élvezem a sci-fi műszerfalat, a léghűtéses boxert, na meg a hidraulikázást a szar pesti utakon. Nemsok minden van, amire elcserélném :))

Dennis01 2010.06.10. 12:50:07

@sargarigo: Az ocsem 5 eves, ahanyszor meglat egy oreg Mercit, kiabal hatulrol, hogy "Nezd, Dennis ott a Csikos!" Meg nem is olvasott semmit, de a Merci jelet mar megismeri.. :)

Csikós Zsolt 2010.06.10. 12:50:27

@Tiber78:

Van egy kombi GSA fönt a veteranautocsodak.hu-n 150 ezerért, nagyon szép!

Rák Attantam 2010.06.10. 12:51:02

@Hilux94: ...és ezzel mind-mind magadat minősíted. Ha nem kell írnod, ne írj. :)

catshannon 2010.06.10. 12:51:55

Zsolt, neked ilyenek jutnak eszedbe, amikor meglátsz egy romos autót? Hadd rázzam meg a kezed virtuálisan!:) Baromi jó volt olvasni.:)

Garp 2010.06.10. 12:53:11

@Dennis01: meg a Csikóst :).
(Gondolom ha nem eszi meg a spentótot azzal ilyesztegetitek, h jön a Csikós a púpos mercivel és elviszi :D .)

Garp 2010.06.10. 12:56:04

@Csikós Zsolt: gondolom te se hiszed, h az reprezentatív. Ha neked indíttatásod van rá, hogy ilyeneket írj, onnantól kezdve helye van. Fölösleges a kérdés. Mi meg örülünk.

Ratnet 2010.06.10. 13:15:19

Csikós Zsolt színvonal. Megint nem hibázott. Köszönjük Zsolti!
Az utolsó bekezdés viszont: "Aha, persze. Vicces lenne, ha megpróbálnák..." mintha külön lett volna -más által, utólag- odacsapva a cikkhez. De 'odaseneki'!:-)

nem kéne... 2010.06.10. 13:40:36

@kis csibe:

nem.
a citroen készített egy protót, ami a visa lett volna, de sose használta. helyette a peugeottal közreműködve a pug104 alapjaira építette az ötajtós visát.
a protó terveit meg eladták a románoknak.
na az lett a háromajtós oltcit.
műszakilag semmi közük egymáshoz.
közös alkatrészük sincs sok a formai hasonlóság ellenére.
kívül konkrétan semmi nem egyezik.

Dennis01 2010.06.10. 13:41:08

@Garp: A, dehogy. :)
Sokszor, mikor olvasgatok a Belsosegen, o is nezegeti a kepeket. Azert kiabal foleg zoldseges Merciknel, mert ugye hasonlitanak a bordo kombira... :)

Na talaltal Binz kombit??

Rocko- 2010.06.10. 13:44:41

10 pontos! az ötből...

legyen még, de ne csak Csik írjon, hanem Winkler meg Pista is!

nem kéne... 2010.06.10. 13:50:15

@Dennis01:

ez is olyan, mint ükapám baltája, aminek a nyelét hétszer, a fejét meg háromszor cserélték.

Bende Tibor 2010.06.10. 13:54:04

Csikószsolti, minden elismerésem a tiéd.

Rocko- 2010.06.10. 14:16:22

@nem kéne...: Citroen. hallottál már róla? elég jól stimulálja az agyat. ;)

Rocko- 2010.06.10. 14:20:03

@Bende Tibor: tudnál szólni valamit Zsoltunk érdekében a főnökénél? :-)

PR32 (törölt) 2010.06.10. 14:32:46

@Csikós Zsolt: mert a sok troll végre nyomkodhatja a gombot. nekem tetszett a cikk, mégsem nyomtam rá a kellre. (majd most)
Tehát aki olvasta a cikket, de még nem szavazott:

SZAVAZZATOK!

csak 3 klikk (át a cikkhez, pötty be, elküld)!

Hilux94 2010.06.10. 14:50:47

@Rák Attantam: Én legalább leírtam az őszinte véleményemet a cikkről, és még mindig több hasznos információtartalma volt, mint a semmitmondó dícséretek, valaglefetyelések sorának... Élvezettel olvasom a szerző cikkeit, de ha szarnak vagy (pölö ebben az esetben) rosszul pozícionáltnak tartom, megírom.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.10. 14:54:47

Kell ám ilyen cikk!

Akinek nem volt még hosszabb ideig autója, az fel nem fogja, hogy milyen feeling ez.

A másik, hogy ezek ugyanazok az emberek, akik életükbenmég nem alkottak semmit - cikket, erősítőt, csempézést, akármit - és nem tudják, milyen öröm az amikor a saját műved et szemléled, és az jó is.
Ilyen az is, amikor az elromlott valamit (autó, akármi) életre kelted.

Mindegy, különbözőek az emberek, nem akarok én senkit sem megyőzni, csak nem kell másnak sem meggyőznie engem.
Hadd örüljek a régi vasaimnak ha akarok :)

A másik.
Sosenem értettem, hogy egy működő gépet miért kell hagyni lepusztulni. Igénytelenség netovábbja.
Ha már nem kell, el kell adni, de az a filozófia, hogy széthajtom és megszabadulok tőle, a legnagyobb gyökérség :S

Tipo16v 2010.06.10. 14:58:38

azzal a kormány látványával ölni lehetne, nemtudom miért jó ez.

ZYLO 2010.06.10. 15:00:53

Ez olyan állat, ez olyan állat!

zarquon 2010.06.10. 15:15:24

Csikós nélkül a TC-ben már nem sok különleges lenne. Szerencsét kellene próbálnia íróként is. Az a kattintás mennyiség, ami a neten fika, egy könyv példányszámának elég jó tudtommal, és ezzel a vénával nagyobb lélegzetű anyag is beleférne. Én megvenném és olvasnám.

Szuper a cikk, gratulálok.

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.06.10. 15:21:44

@zarquon:

Asszem, lenne azért különbség. A katt ingyen van, a könyvért, újságért pénzt kell adni. Kattintani szerintem hamarabb kattint az ember.

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.06.10. 15:24:02

@ColT:

Olyan filozófia is lehet, hogy fenntartani alig van pénz, széthajtani nem kéne, újra pláne nincs pénz, hát használja az ember, amíg és ahogy tudja. Aztán el nem adja, mert az övé, egyszer megcsinálja, vagy jó lesz az még valamire...

Sys 2010.06.10. 15:26:00

@Matiz:
Fogadnék: Pug 307SW :)

bobfalfa 2010.06.10. 15:28:19

Köszönöm a cikket.
A fekete asszonyról egyből az Első szimat női nyomozó iroda c. mini sorozat jut eszembe a hábéóról; azt is nagyon szerettem nézni. Abban is volt egy elég szakadt francia, talán valami pezsó furgon, és mindenféle afrikai / botswanai kalandok...

yeti 2010.06.10. 15:53:16

Mesteri!

Amúgy nincs valakinek közvetlen tapasztalata a kéthengeres Visával kapcsolatban?Valami furcsa okból kifolyólag szoktam őket nézegetni a használtroncsos oldalakon.Nagyon nincs hozzá alkatrész?Nagyon szar autó?

nem kéne... 2010.06.10. 16:41:08

@Rocko-:

teeee, hallod, ezt a kampó dumát nekem neeeee.
legalább nekem ne.

nem kéne... 2010.06.10. 16:44:25

@yeti:

az gyakorlatilag egy kacsa(származék) motor.
egy íróasztalon meggenerálozod.
a többi meg olyan, amilyen.
szeret rohadni.

Autopeti 2010.06.10. 16:45:42

Most leírok pár gondolatot, amik eszembe jutottak ovasás közben:
Egyre fiatalabb autókat tekintünk veteránnak, ezt jól mutatta az ideo OT Expo is. 2003 óta vagyok rajongója a veteránoknak, de akkor még sem az 1-es Golfra és Passatra, sem a W123-as Mercire nem veteránként néztem. És főleg nem a német autópályás sorozatban összezúzott korai 5-ös BMW-kre. Ma meg tessék, egy gyári 520-as BMW 1973-ból kincs.

-Behozatal: nálunk az utcában lakott egy ember,aki 89 után na mit hozott Amerikából???
Egy Mk.1-es kétajtós Jettát...Nem tudom mibe került hazahajóztatni, de azt hiszem a németeknél vette át. Ohio-s rendszámmal használta még 5 éve is, miközben azért a pénzért már 1990-ben is egy tisztességes Favoritot tudott venni.
Apropó Favorit, aki megkímélt pick-upot lát belőle, tegye el, szerintem abból alig marad nemsokára.

pizo 2010.06.10. 16:59:08

@Jamci: Szia, van neki, Deashi Barai az index fórumokon. Keress rá nyugodtan.

Üdv. Zoli

HoLa 2010.06.10. 16:59:16

Nekünk is volt egy a '90es évek elején, méghozzá GT verzió, 1.4es, 90 lóerős. Az 55 lóerős Zastava után mintha rakétán lovagoltunk volna. Ahhoz képest, hogy sportosnak mondott verzió volt, a szokásos franciás légpárnás rugózása volt és nem a hidraulika miatt!!! Sajnos akkor még nem értettek hozzá a szakik és nem tudták az apró hibáit javítani. Egy rakás pénz és egyre rosszabb állapot után meg kellett válnunk tőle.

yeti 2010.06.10. 17:03:49

@nem kéne...: Pont a kis motorméret fogott meg benne (meg hogy részben kacsa).Ha már szart veszek könnyen ki lehessen venni a motort szerelni,és a fenntartása se legyen sok.Hegesztőberendezéshez hozzá tudok férni.Meg nem is tucatautó.

nem kéne... 2010.06.10. 17:06:47

@yeti:
kicsi motorja a trabantnek is van aztán azon legalább a borítás nem rohad.
ne jó, nem úgy.
én nem tartom sokra valahogy ezt a típust.

Dennis01 2010.06.10. 17:09:29

@yeti: Valami farmotoros kene neked, allitolag azok a legjobbak szerelhetoseg szempontjabol, siman leguritod a motorrol a kasztnit. A szomszed a Bogarat itt a parkoloban meggeneralozta, allat lett.

Jo lenne egyszer hallani az osszes kocsirol, amit Csikos birtokolt. Az elso, a Fiat 500 mar meg van irva, az utana jovokre lennek kivancsi...

nem kéne... 2010.06.10. 17:16:59

@HoLa:

a visa nem hidropneumatikus.
nem egészen értem, mit akarsz kihozni belőle, de ha ezt, akkor rosszul emlékezel.

Z o z ó 2010.06.10. 17:17:48

tök jó volt ez a "cikk".Még ilyet:)tetszett:)

Christine Plymouth Fury 2010.06.10. 17:24:55

@Hilux94: Hát nem tudom... az egyik barátnőm (a neve mondjuk legyen Adri) folyamatosan cseszeget, hogy mi a szöszt tudunk egy másik barátnőmmel együtt értékelni egy számára csak régi "ócska vaskoporsónak titulált borzalomban", mert hogy a mai autók milyen szép fényes, csilli-villi műanyagból készültek. Most megmutattam neki ezt a cikket, és végre megértette, hogy minden öreg autónak lelke van (a maiakról alkotott tévképzetét azért meghagyom neki). Innentől nem kell neki megmagyaráznom, hogy mi a szép egy régi autóban, mert végre megérintette ez a világ. Sőt, ő akar velem jönni OT-s találkozókra.
Ha az ilyen jellegű postokkal csak annyit elérünk, hogy Adrihoz hasonló emberek ráéreznek erre a világra, akkor már megérte, olvasottság ide, vagy oda.
Én meg a magam részéről: Köszönöm Csikós Zsolt, nagyot alkottál.

yeti 2010.06.10. 17:30:30

@Dennis01: Kispolszkit nem szeretnék,a többi kis farmotoros pedig eléggé drága.Bogár?Jó kis kocsi,de csak megy.Azért szeretnék néha rajta szerelni ezt azt:)

gabexka123 2010.06.10. 17:51:07

Nagyon jó volt. Könnybe lábadtak szemeim. :)
A Samarás is nagyon jó volt!
Még sok ilyet! Sokat!!!

henrik77 2010.06.10. 18:11:42

Jok ezek az oreg kis autok.
Nekem van egy 18 eves Ford Fiestam, bontoszokeveny volt, de az elmult idoszakban a legmegbizhatobb auto volt a kornyeken. Husvetkor megjarta Europat, 5000km-t tiz nap alatt, szo nelkul. Persze rohadt unalmas mar, kenyelmetlen, nagy sebesseg nincs es szeretnek jobbat helyette-melle?-, de amit vettem helyette, az csak a szerelomuhelyekben szeret vendegeskedni (vectra)...

Gépötty · http://indafoto.hu/gepotty 2010.06.10. 18:16:55

@Csikós Zsolt: Mostanra majdnem négyszeres a különbség. Az tiszta sor, hányan szeretnének ilyet olvasni. A nemmel szavazók számából vond ki az irigyeket, meg azokat, akiknek jó érzés másoknak keresztbe tenni, és a maradék, egész kis halmazba fognak azok tartozni, akiket a téma nem érdekel. Azok meg ezzel együtt fogják továbbra is látogatni és szeretni a TC-t/Belsőséget.
Így tovább! :)

butschq 2010.06.10. 18:54:18

így múlik el a világ dicsősége. ami a fiatalkor meghatározó dolga volt (legyen autó, motor, bicikli stb) egyszer elmúlik
...
na bumm, ezért kell kihasználni minden kocsmában és ágyban töltök percet:P:)
remek írás volt, még több ilyet, ezek rohadt jók. apának is megmutatom, hátha kifakad megint az első motoros-autós sztorijaival:):) olyan öröm hallgatni, mint ilyen cikkeket olvasni:):)
ja és belegondoltam ,hogy a simo miket tudna mesélni a 28 éve alatt:):)

Garp 2010.06.10. 18:58:00

@Dennis01: ja találtam, arany áron. Na jó, nem is, egy jobbkormányos Crayfordot Ł7100-ért Birmingham mellett. Nem is _annyira_ sok.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.06.10. 19:13:40

ELTÖRLIK A LUXUS ADÓT!!!!
MOST MONDTA BE A RÁDIÓ!!!!

Garp 2010.06.10. 19:16:32

@Garp: hülye vagyok már, keverem...IMA Universal (belga cég). www.carandclassic.co.uk/car/C161286/
Ehol.

romesz 2010.06.10. 19:17:21

Jól működik a mesélőkéd.
Tetszett nagyon.

silverghost 2010.06.10. 19:48:50

Nagyon hangulatos írás!
Nekem egy '85-ös, 105 lovas Visa Gti volt az első autóm. Imádtam és azóta is vissza sírom. Negyedik Citroënnek elférne otthon a DS, XM, BX mellé. Az összes régi autót jellemző egyszerűség -mármint technikai szempontból- sokkal inkább előny, mint hátrány. Attól lesz tartós a kocsi. A mai nájlon sárkányok sokkal kevesebb évet fognak megérni. A Mig 21 is túlélte a 23-ast.
Zsolti még sok hasonló cikket!!!

Rocko- 2010.06.10. 19:54:11

@nem kéne...: pont ezért mondtam. :)))))

peace.

silverghost 2010.06.10. 19:54:56

@HoLa: Azok a szerelők "alapozták" meg a Citroën rossz hírét a magyar köztudatban. Könnyebb volt szidni-hordani, mint lelkiismeretesen megjavítani, esetleg bele vinni egy kis kreativitást, amit a márka akkori autói megkívántak. A Citroën sosem úgy volt egyszerű, mint a Trabi, meg a Zsiga. Beszélni kellett a nyelvét, de azt meghálálta.

yeti 2010.06.10. 20:01:57

@nem kéne...: Hát igen a Trabant egy gyerekkori szerelem nálam amit még pár évig viszonylag olcsón valóra lehetne váltani.De tartok tőle,hogy már kisipari cuccokkal összegányolt példányok alkotják a felhozatal nagy részét,nem beszélve a szigorított környezetvédelmi határérték miatti bonyodalmaktól.

Dennis01 2010.06.10. 20:02:51

@Garp: Allat...
Szolj, ha jossz erte, felmegyek en is! :D

Dennis01 2010.06.10. 20:04:56

@yeti: Ha szocialista auto, akkor en egy Skoda S100-ast vennek. Az meg nagyon tetszik..

yeti 2010.06.10. 20:17:36

@Dennis01: Szoktam őket nézegetni.Az a bajom vele,hogy egy haveromnak volt 1000MB-je.Jó kis kocsi volt.Kinézetre a százas szerintem olyan mintha a kínaiak próbálták volna lekoppintani az 1000MB-t és azért változtattak volna a dizájnon,hogy a pert elkerüljék.

dragbiker 2010.06.10. 20:18:47

@nem kéne:
"nem kéne... 2010.06.10. 13:50:15
@Dennis01:

ez is olyan, mint ükapám baltája, aminek a nyelét hétszer, a fejét meg háromszor cserélték."

nna ezen konkrétan beszartam:)))

amugy nekünk csak BX volt,1.9TRD,imádtam.
Törötten vettük már itthonról 96-ban,mi állítottuk talpra,használtuk is sokat,csak aztán sajnos párszor letérdelt,amit a családi kassza nem tolerált,így 2000ben eladtuk.
A mai napig visszakönnyezem.

Hiányát a ZXem se tudja feledtetni...

Visa-s kapcsolat csak a szomszéd fia által van,aki a '90es években egy ilyennel járt haza mindig Bécsből.

Petyat 2010.06.10. 20:28:50

Kurvajó ez az írás!
Bár igaz lenne, bár mindenki ismerné
használtan vett autója előéletét.

Az én autóm is 91-ben került az országba,
csak sejteni lehet, hogy svájcban lakott
elötte. Kiváncsi lennék a sztorijára....

Garp 2010.06.10. 20:39:19

@Dennis01: először megyek hozzád a lóvéért, aztán mehetünk megvenni. Vagy elég, ha bankkártyát hozol :).
Viccen kívül: ezzel a fronttal nem tetszik. Valahogy olyan....olyan ....izé az az első lámpa. Remélem, érted :). Meg RHD. :S Meg 7ezer font :).

attila633 2010.06.10. 21:02:33

Ez igen! Ez cikk! Ez TC!

...és ezt a cikket az érti igazán, aki használt már hosszú-hosszú évekig egy autót, "aki" szinte családtaggá vált.

Én pl. 485e km-t tettem meg egy diesel Lancer-el (a blokkcseréig, utána még 140-et) 9 és 1/2 év alatt. Csakhát szétpoladt szegény.

Csikós Zsolt 2010.06.10. 21:36:02

@yeti:

Az S100 az első farmotoros terv volt, a nagy Skoda-könyvben még prototípusként is szerepel. Aztán cirádásítottak rajta egy kicsit, és így lett először az 1000 MB. Aztán 1969-ben visszatértek a korai tervhez...

waffen55 2010.06.10. 21:55:18

@Csikós Zsolt: Te már nem autós újságíró vagy hanem autós író!

Sőt!

Már megvan az írói álnév is: Balocco Zsolt. :P

Ugye milyen szemetek vagyunk? :DDDD

Ne aggódj - szeretünk Téged! :)

Dennis01 2010.06.10. 21:56:49

@Garp: Nekem is jobban tetszik a Sipos-fele orr. Az RHD-vel nem ertek egyet, az az igazi. :)
7000 fontot en is szivesen latnek a szamlamon... :)

Rocko- 2010.06.10. 22:19:03

@Csikós Zsolt: 1000 MegaByte? az jó sok adat! :)))
pláne 1964-ben.

Virago_1000 2010.06.10. 22:23:36

@silverghost:
"Mig 21 is túlélte a 23-ast."
- Meg a Mini is az austin metro/Rover 100-at. Ugy ahogy a Porsche 911 is a 928-at.

@yeti:
PEdig most vegyel kispolskit, mert ez az utolso alkalom, hogy olcson szerezz szepet. Az aruk most kezd indulni felfele. A bogare csak stagnal, az nem kunszt, ahhoz tul sok maradt belole.

Tiber78:
Gratulalok a GSA-hoz, amit gatyaba raztal! Igazi egyeniseg, kulonlegesseg, es tortenelem! Egy idoszakomban, ugy kozepiskola vege fele XM, GSA, es CX pallas volt minden almom. Bar az mar regen volt, a Citroen marka nekem is a szivem csucske, es nemreg ezek ellenere Mercit vettem, bar ez utobbiert Csikos magaval ragado cikkjeit, posztjait tudom hibaztatni egyedul :))))

Az Oltcit pedig: jot meg nem hallottam rola, de szerintem formailag egy telitalalat. Keves szebb auto van abban a kategoriaban, abbol a korbol.

Egyebkent Zsolt! Nagyon koszonom szepen a cikket, igazan feludules egy szepirodalmi munek, novellanak beillo cikket olvasni a hirek, @Dennis01: tesztek kozt. Talan neked is feludules ilyen, kicsit irni a napi daralo kozepette. Nekunk mindenesetre az, sok ilyet kerunk, nagyon jo venad van!!!! LAtod, meg a fonokod is megdicser itt a nagy nyilvanossag elott :))

Patre 2010.06.10. 22:26:13

@Garp: "Valami minél gázabb, nekem annál jobban tetszik. (Talán tudat alatt: "szegénykét más nem szereti...hüpp"? :) ) Remélem asszony nem veszi magára :)."

Én így vettem anno az autómat...jó, nem volt öreg (akkor volt 7éves), de több mint 200k volt benne, és egy belsöburkoló használta melózni...egy BMW Coupét. Gondolhatod hogy nézett ki ez a szerencsétlen, de mostmár idestova 7 éve megvan, 2x másfél évet nem használtam, túl vagyunk a 270k km-en és a tipikus rút kiskacsa történet, mert most gyönyörü, és remélem az elkövetkezö 50-60 együtt töltött évünkben ez nem fog változni...

Virago_1000 2010.06.10. 22:28:51

@Dennis01: @Virago_1000: Ez a @Dennis veletlen kerult bele, neked akartam valaszolni Dennis! :))

Szoval ezt irtad:
"A szomszed a Bogarat itt a parkoloban meggeneralozta, allat lett."
- Legalabb te, aki autoszerelo leszel, ne irj ilyen hulyeseget. Mit "generalozott" rajta? Megfurta talan a motort? Vagy csak szetszedte, elvitte generalozni, aztan meg osszerakta. Nem mindegy.

Egyebkent ne felejtsem, gratulalok az uj Minidhez, tudtam jo elore, es irtam is, hogy ez lesz a sorsod :)) A regit megtarthatod alkatresznek, (tenyleg, megvan meg?) Az uj nekem sokkal jobban tetszik, raknek ra valami allati retro felniket, meg jo szeles sarvedoket.

silverghost 2010.06.10. 22:33:53

@Virago_1000: Ja, ja. A régi technika sokszor időtállóbb az újabbnál.

yeti 2010.06.10. 22:36:36

@Virago_1000: Gyakorlatilag minden szutykot nézegetek 0-150.000 közötti kategóriában,és a vállalható állapotú trabik nagyon eltűntek,kisfityó még akad.Igaz kispolszkiból is volt egy példány a vaterán ami nagyon megfogott.83-as évjárat (mint én) hibátlan krómlökhárítók szép festés látszólag rohadásmentes kaszni.A gyújtása volt beteg azért állították le egy-két éve,és ideiglenesen ki volt vonva a forgalomból.ÚNyolcezer Forintért ment el ha jól emlékszem.Ha nem az ország legtávolabbi végében lett volna beszálltam volna a licitbe.

Dennis01 2010.06.10. 22:48:20

@Virago_1000: Bocsi, elirtam. Ugy akartam irni, hogy kiszedte a parkoloban a motort minden gond nelkul. Gordeszkan tolta be az udvarukba.. :)

Koszonom a gratulaciot, bar en az utolso pillanatig remenykedtem, hogy a zold mentheto. De a lakatos akkora arat mondott a javitasra, amennyibol ezt megvettuk siman. Raadasul az uj kocsi a lakatos lanyae volt, igy nem felek tole.
A zold el lesz adva alkatresznek, az igazsag az, hogy a pirosban minden jobb, es nem sok alkatresz van, amit fel lehet hasznalni. A zold 83-as modell, kuplungja, hutorendszer nehany eleme, belso elemek jo resze egeszen mas.
A piros mar 93-as, katalizatoros, 1.3-as modell, az a 300 kobcenti plusz nagyon sokat jelent.. :)
kepfeltoltes.hu/view/100610/08052010213_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A ket elso sarvedot kell kicserelni, meg nehany szilentet, amugy az auto tokeletes.

Virago_1000 2010.06.10. 22:48:42

@yeti: megerte volna, trelerrel egyutt is. Talan fel ev sem kell neki, es meg fog indulni az ara felfele. A hasznaltauton a jelenleg legdragabb 179.000, van 1 fel millaert is, de az a jajdecsunya.blog-ra kivankozo fajta, es gondolom a tulaj sokat beleolt, azert ennyi. Kromlokharitost mar nehez talalni szepet.
Az amit emlitesz, nem hiszem, hogy ne usztad volna meg 300.000 alatt, annyi pedig alaphangon lesz az erteke 1-2 even belul.
Ha meg ujabbat veszel (a muanyag lokharitosat) akkor nezz inkabb kombit, vagy BIS-t. Csak hogy valami kis kulonlegesseg legyen. Elobbi foleg ritka.

Dennis01 2010.06.10. 22:54:40

@yeti: Erdekes dolgok ezek, amennyire ruhelltem a Trabikat, Kispolakokat regen, most annyira szeretnek egyet...

yeti 2010.06.10. 22:58:38

@Virago_1000: Talán pár óra volt a licitből hátra,ezért komolyan el sem gondolkodtam azon,hogy megvegyem.Persze azóta bassza a csőrömet rendesen:)

yeti 2010.06.10. 23:10:58

@Dennis01: Mit ne mondjak vastagon fog az eladó ceruzája.Szerintem alapítsunk egy céget.Oda kispolszkit viszünk,ide Minit hozunk:)

Krisi 2010.06.10. 23:13:19

most így hirtelen én is belegondoltam, hogy a motorom miket élhetett át még előttem. a forgalmiból az derül ki, hogy '86-ban gyártották de az első magyar forgalombahelyezés '88-ban volt, ezalatt lehet hogy egy ifjú Hans hajtotta Rügen szigetén és ezzel hódította meg a Claudiákat és Ingeborgokat, de az is elképzelhető, hogy ennyi ideig tartott ideszállítani.
aztán idehaza történhetett még vele pár kaland, vagy öreg bácsi ment vele permetezni járni a szőlőhegyre (mint a Simsonom, amit nagyapám hajtott újkora óta és úgy került hozzám, abban sajnos/ szerencsére nincs semmi rejtély:) de az is megeshet hogy szintén fiatal suhancok kaparintották meg ócsóér és jártak vele keménykedni. akkor még lehetett vele, az átlagos szoc autókat ma is otthagyja, fasza szerkezet. később haverom vette meg és felújított rajta mindent meg visszalakított gyárira, nekem már csak vigyáznom kell rá. ma is megjártam vele a Balatont odavissza, 811-esen Etyek felé, sejdeszép táj még mindig.
na, közben meg jól elkanyarodtam, énkérek elnézést, megindított a cikk :D

a görög taxisofőr viszont kemény arc, 4,6 millió km elég brutál. ha jól tévedek akkor a SAAB-nak is volt ilyen eksön hogy aki egymaga beletett a kocsijába igazolhatóan egymillió km-t, az kapott egy új kilencötöst. egy ámerikai fószerre illet is a leírás, azt hiszem biztosítási ügynökként járta az országot évekig és úgy rakta bele ezt a sok km-t. lusta vagyok rágúglizni, de szerintem ilyesmi volt.

Dennis01 2010.06.10. 23:22:59

@yeti: Ez semmi, volt fenn sokaig egy patika 126-os, £2500!!! fontert. Es nem hiszed el, elvittek.
Minik ara is lassankent menni fog fel, hiaba van belole jo sok..

Dennis01 2010.06.10. 23:25:59

@Krisi: Van meg egy ember, Irv Gordon, az o Angyal-Volvojanak a futasi teljesitmenye se semmi...
www.autoblog.com/2007/10/26/man-with-2-6-million-mile-volvo-p1800-aims-for-3-million/
Ott van az irasban a Saab-os csavo is.

Edd China 2010.06.10. 23:29:11

Kedves Zsolt!
Te vagy a legnagyobb impresszionista autósújságíró!
Sok ilyen írást kérünk még! Nagyon tetszenek!

Garp 2010.06.10. 23:29:59

@Csikós Zsolt: hű. ezt nem tudtam. minden nap tanul az ember.

Dennis01 2010.06.10. 23:34:39

@Garp: Nekem van egy regi konyvem a 80-as evek vegerol. Fekete Kalman: A szaguldas mamora a cime, magyar rally-pilotakkal keszult riportokkal van tele. Fele rally-auto Lada, par Skoda, Trabi meg persze Ferjancz Audijarol van benne egy csomo kep. Tok jo kepek, a rally-Skodak a kedvenceim az Audi Quattro utan..

Virago_1000 2010.06.10. 23:38:44

@Dennis01: Mit gondolsz Dennis, en honnan veszem az infokat? En nyitott (veteranilag) szemmel jarok a vilagban :)))

Persze, az altalad bemellekelt darab nem eredeti, mert a kromosnak nem ilyen muszerfala volt. A tulaj szerzett ra kromos lokost, hogy felverhesse az arat. Latszik is, hogy milyen kreten modon (nem)passzol. Megerdemli, hogy ne sikeruljon neki eladni.

A Minik arat pedig hajjaj...ne is emlegesd. Igy is irtozatosan tul vannak arazva, mert amig egy egykoru (kb 20 eves) enyhen rozsdas Mini es egy Mercedes w126 egy arban van, addig mirol is beszelunk? A ket auto kozti kulonbseg eg es fold, menny es pokol. Nem azt akarom mondani, hogy a Mini nem elvezheto, dehogynem, de hol hasonlithato mindez a MErcedeshez?
Azt gondolom, a lokal patriotizmus miatt van ez igy, hasonlo a helyzet, mint a nemeteknel a T1, T2 fronton. Egy millioszamra gyartott, aranyos, de lassu, elvezhetetlen, zajos busz, ami ma dragabb mint 1 Ferrari.
Vagy mint itthol: egy gyonyoru allapotu, restauralt Pannonia 500.000 ft alatt nincs, csak azert mert magyar, holott amint az koztudott, a komcsi blokk legszarabb motorja volt. Az MZ pl merfoldekkel elhuzott mellette fejlettseget, megbizhatosagat tekintve, es most arban, ertekben meg ugyanennyit lemaradt.

nem kéne... 2010.06.10. 23:39:14

@Virago_1000:

"Az Oltcit pedig: jot meg nem hallottam rola, de szerintem formailag egy telitalalat. Keves szebb auto van abban a kategoriaban, abbol a korbol"

hűbazmeg.

Garp 2010.06.10. 23:43:27

Hát, nekem megadatott a 105-ös és a 120-as is a farosok közül. Előtte vw jetta II. volt. A 105ösbe szó szerint beleszerettem, pedig de tudtam szidni (sydney. ááá :S)! Remek autó volt, egyszerű, mint a faék, még nekem is átlátható. Az S100, mondjuk külső kilincsekkel nekem is bejönne. Csak kombi nincs belőle :). Ebből a szempontból akkor már inkább TAZ, vagy Nysa (hű az nagyon). Nem tud vki kocka nysa-t?

Dennis01 2010.06.10. 23:49:52

@Virago_1000: Jajj, egy Mercis... :)
En a Miniben azt becsulom, persze ez itt Angliaban majdnem minden automarkanal termeszetes, hogy a legkisebb patentig minden van hozza. Meg sose volt olyan gondom, hogy nem kaptam hozza valamit, sot, mindig bo valasztek van, mindenki megtalalja a maganak megfelelot arban, minosegben egyarant.
Neked milyen Mercid is van??
Mostmar ideje lesz meglatogatnom teged, a Minivel tok jo autozgatni, Coventrybe mar lementem vele, megy mint a raketa... :)
En nem sokat tudok Kispolakokrol sajna, Minikben jobban otthon vagyok...

Virago_1000 2010.06.10. 23:53:56

@nem kéne...: Akarmilyen furcsan hangzik, en ezt komolyan gondolom, izlesek es pofonok, tudod. Ne nezz le ezert.

Virago_1000 2010.06.10. 23:58:19

@Dennis01: "ez itt Angliaban majdnem minden automarkanal termeszetes, hogy a legkisebb patentig minden van hozza."

-no azert ez eros tulzas, de nemely nepszerubb, felkapottabb veteranhoz, pl. Ford, Mini, ez tenyleg igaz. Minihez mindent megkapsz, valogathatsz az ajanlatok kozt, sot komplett autot is felepithetsz, mert van minden hozza, tenyleg.

Virago_1000 2010.06.11. 00:00:12

@Dennis01: gyere barmikor, szivesen latlak :) Tatramat arulom (az egyiket) ugy hogy siess :) de ha lesz idom le tudok en is ugrani Nhambe :)

Dennis01 2010.06.11. 00:02:27

@Virago_1000: Az biztos, szoktam venni a Classic Ford magazint, a boltok hirdetesei hihetetlenek, speci fotengelytol elkezdve mindent megvehetsz egy Escorthoz pl.
A Minihez pl az elso stabilizator rudhoz vettem szilenteket, otfele kozul valaszthattam. Akkor a sportosat valasztottam, de kb egy ev alatt elegge szetrepedeztek, szoval az uj autohoz tuti poliuretan szilenteket veszek. Azok se sokkal dragabbak, ahogy elneztem..

Virago_1000 2010.06.11. 00:15:23

@Dennis01: PUR szilenteket erdemesebb venni, mar csak azert is, mert olcsobban jossz ki. En pl a motoromhoz akarok majd faragtatni, mert a hatso rugo bekotesnel az eredetinek mar annyi es kepzeld nem lehet kulon kapni, hanem csak egyben a komplett teleszkoppal, ezt a kibabralast, pedig ez 26 eves motor.

Ja es hetvegen szulinapom lesz, ha akarsz jonni, varunk :)

bandika57 2010.06.11. 00:15:46

@nem kéne...: Oltcit=Citroen Axel (tudom, hogy tudod :))
@yeti: Javítottam is, vezettem is sokat, bár nekem enm volt. Tetszett a kényelme, kezelhetősége, meg a kis 650-es motor "tudása". Ha kinyomtam a szemét, bírta az autópályát. Rohadni minden korabeli citrom szeret.
@henrik77: 1 fordos miért vesz opelt? A Mondeo nagyságrendekkel jobb mint a Vectra.

Az írás (olvasmány) 5!

b.andras 2010.06.11. 00:59:07

Csik! Nem értem miért szerénykedsz. Persze h kell még sok ilyen.
Tárterület van, a többi meg kit érdekel. Zseniális írások!!!

====== vadparaszt ====== (törölt) 2010.06.11. 04:21:02

széklet
slejm
húgy
genny
takony
fos
ezekkel a szavakkal mit kezd az író zsenije?

Ubul a vírus:D 2010.06.11. 07:33:26

Na ezt kár lett volna kihagyni, újabb ars poetica a la Csikós, szerintem te Csik nem is újságíró vagy, mert akármilyen témáról tudnál érdemi cikket kanyarintani, hanem egyfajta művész, aki egy adag empátiával akármilye témával tudna azonosulni.
De ahogy itt körbeírtad az előzményeket, szinte megjelent a szemem előtt egy kis fitos orrú csókos szájú fekete csaj ahogy a délfrancia külváros nyomortelepén sétál miközben az őt körülvevő fertőből úgy kirí mint gyémánt a tőzeg közül. Fenomenális, de tényleg.
Béke veled, mester!

vikk007 2010.06.11. 08:29:49

REjtő Jenő a sáros nyomába' se' léphet!

Nagyon jó volt, szépen leírja a steril valóságot, de komoly irodalmi élményt is adott:-)

Dr_utcai_arcos 2010.06.11. 08:35:38

gecijó!megkönnyeztem a végét...

Tiber78 2010.06.11. 08:36:11

@Csikós Zsolt: Aham, láttam a kombit, de arra most nem futja a keretem.. meg amúgy is elég egy autót rendben tartani..
Konkrétan egy garnitúra alufelninek tudnék most örülni.. vagy gyári dísztárcsának.. hátsó szélvédőnek, amin jó a fűtőszál.. szóval azért van mire vadászgatni. :)

Autopeti 2010.06.11. 09:49:10

@Csikós Zsolt: Nem tartom elképzelhetőnek amit írsz.
Olvastam Jan Tuček könyvét az 1000 mb történetéről és abban szó sincs erről.
Az MB a végleges formáját az 1956-tól 1960-ig tartó fejlesztések alatt nyerte el, de egyik makett-1:1es modell sem hasonlított a későbbi 100-as Skodára.
Korabeli képek szerint a Renault Dauphine-Tatra 603-as vonalon indultak el a tervezők.
Aztán 1966 környékén született meg az első 100-as prototípus, már szinte végleges formában, tehát amikor az MB-t már két éve gyártották.
1969-ben módosítottak az MB karosszériáján, eltnt a hátsó panorámaablak, helyette vastag C oszlop jelent meg, summa summarum az autó közepe már megegyezett a későbbi 100-assal.

a nagy levin 2010.06.11. 13:37:03

Néhány megjegyzés, nehogy valami aláássa a sztori hitelességét...

"Fakhita szülei kongói bevándorlók voltak, de ő már Franciaországban született '54-ben. Micsoda peches lépés volt ez a kivándorlás az apjától Kongóból, hiszen hazája hat évvel később kivívta függetlenségét a franciáktól"

Ezek szerint ez a Kongó Kongó Brazzaville (Republique du Congo). Mert a másik (nagyobb) Kongó BELGA gyarmat volt és nem francia... bár mindkét ország 1960-ban lett független, egy ideig ugyanazon név alatt (aztán a korábbi belga gyarmat "Demokratikus" lett, illetve Zaire nevet is használta egy ideig)

Meg ez a szudáni dolog is hogy jött ide? Nem nagyon volt etnikai-nylevi átfedés a "szudániakkal", akiket egyébként nem is illetnek ezzel a névvel származás vagy törzsi kötelék szempontjából. Vannak olyan népek/törzsek, pl. a luo (lwo), akiknek kôze lehetne Dél-Szudánhoz, de csak Kelet-Kongóban ("Congo Kinshasa", RDC).

A házi feladatot nem teljesítette az író bácsi.

Csikós Zsolt 2010.06.11. 13:43:25

@a nagy levin:

Látod, így bízzál a wikiben...

a nagy levin 2010.06.11. 15:20:44

Ráadásul szerintem a Fakhita nem is annyira kongói név, inkább arab hangzása van (pl. Marokkóban gyakori).

Fazila, Ayana, Chembe, Sifa, vagy vmi hasonló jobb lenne. De egyébként sok lánynak nagyon is európai (leginkább francia) nagzású neve van, sokszor szappanoperákból... (Alice, Nicole, Laeticia).

a nagy levin 2010.06.11. 16:05:01

ez igaz, a szappanoperás megjegyzés nem okés 1954-ben, de a többi azért nagyjából igaz.

Szóval a Fakhita nem annyira kongói név (ez honnan jött?). Egyébként sok névnek van vicces jelentése arrafelé... (de nyilván nem az egyébként szintén elterjedt bibliai/keresztény neveknek)

toncsi64 2010.06.11. 17:15:46

Hihetetlen jó volt olvasni. Köszönöm,
Egyébként pont a múlt héten voltam Győrben valami Citroen szerelőnél és ott állt egy tiptop piros Visa Gti. Még mondtam is a cimbinek, hogy milyen állat a gép...

nem kéne... 2010.06.11. 22:56:29

@bandika57:

igen, de azt is a románok gyártották craiovában.
ha megnézed, az oltcit előbb jött ki, citroen néven csak pár év múlva árulták.

pityulaman 2011.03.05. 10:54:08

Öcsémnek is Citroen Visaja van :) 1.8-as dízel. Teljesen jó, üzembiztos, baszott kényelmes, 4,5-et eszik és van hozzá még egy autó pótalkatrészként :) Majd 30 éves az is, teljesen tip-top :)

gereeno1 2011.08.17. 15:29:28

Részvétem Szabó-úrnak, meg mindenkinek aki ilyen fossal jár, ez semmi mkás mint egy szép emlék! Ennek az autónak semmi más baja nincs, min az idő..... Majd 30 év mulva legyek büszke a 95-ös corolklámra????? Jó volt az, mer abban volt is cucc, meg még fürge is volt... Ennyi! Szabó-bá! Csukd le a szemed, vizelet!

fubenalvo · http://hungame.blog 2013.03.25. 13:13:44

Nagyjából 2000 környékén vásároltunk egy akkor 15 éves Visa Chrono-t. Azóta beletettünk nem kevés km-t.
Volt családi autó is, aztán pedig azon tanultam meg vezetni, majd napi használatra is tökéletes volt a 24 éves kora ellenére.

2011-ben nekilendültünk az alpesi szerpentineknek egészen el Salzburgig, majd helyben napi 800-1200km-t beleraktunk.
Természetesen a kora miatt a kipufogó rendszerrel folyamatosan volt gond, hisz újra nem tellett.

De gond nélkül fut a mai napig, ráadásul még gyári kuplunggal!!! Persze kicsit ugratni kell, hogy elinduljon... nade...!? :)

Igazából, ha lett volna benne klíma, meg légzsák, lehet a mai napig azzal járnék. Soha jobbat! ;)
süti beállítások módosítása