Ilyet még nem láttál, soha

  2010. május 30. - Bende Tibor Címkék: vélemény peugeot

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a

604 a francia Mercedes, puha, óriási, hívogató, csodaszép. Milyen kár, hogy egy se maradt belőle.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr982041593

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ganger 2010.05.31. 00:33:39

@Csumpi Hálidéj: ott a pont, nem balra kell elfordítani itt sem (de holnap azért kipróbálom :)) ). BTW nem kell ezerkecskéhez (ill kocekhez) rengeteg cucc, köztük egy kissé szar ötös váltó? Vagy esetleg nem tudsz valakit, akinek kell?

Waldorf Rolandó 2010.05.31. 00:55:29

@kultúrpesszimista: majdnem ugyanaz, csak máshogy van meghajlítva pár lemez :)

kkn 2010.05.31. 00:56:10

Miért működne fordítva a gyújtáskapcsoló? Abba az irányba forog, mint mindegyik, csak a másik oldalra rakták. Lehet, hogy a kocsi elejéhez nézve úgy tűnik, de a balról jobbra forgás megvan.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.05.31. 01:04:16

@F/:
Már a trabantban is van ráindításgátló.
A '74-es moszkvicsomban is van, a puntómban is van. Muterom 2002-es corollájában simán ráköszörülsz.

@Ganger:
Biznisz ügyben keress a honlapomon megadott elérhetőségemen!

Gyújtáskapcsoló:
Bende valószínűleg feminim aggyal van megáldva, ahol is sokkal nehezebben megy a virtuális irányforgatás (lásd: a térkép forgatása, szembe jövő autómodell kormányzására való képtelenség, kínlódásos tolatás).
Ők tájékozódási pontokat jelölnek ki (pl: itt: a kocsi eleje) és nem mozognak a térben fejben.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.05.31. 03:22:53

@swt: A csőfogót? Legalábbis ezt én így ismerem :D

velo · http://www.astra-coupe.hu 2010.05.31. 07:38:14

ehhe... kövezzetek meg, de ez egyáltalán nem szép. Talán ritka, és ez megszépíti, de ha ebből is tele lettek volna az utak anno, meg most is maradt volna sok rohadvány, akkor látszana, hogy egy kockaautó. Szerintem semmi egyedisége nincs, kb mint a kockalada. Én szeretem a régebbi autókat, meg youngtimereket, de ebben semmi megkapó nincs számomra, sry... Viszont a 206 T16 annál inkább Instant Get! :D

Ymmi 2010.05.31. 07:38:46

@DocBulywood: A kortársbeli s osztály,jellegzetes lökhárítója volt két db volt egymás alatt hátul elnyúlt a kerékjáratig a felső mely keskenyebb volt.Tisztelt tc ilyet láthatnék még,kb '82 ig gyártották.

swt (törölt) 2010.05.31. 08:06:24

@phrascarica: Ne haragudj, de ez a tipikus ostoba nagyarcu bunko mentalitas, amit itt eloadsz - amirol te nem tudsz, az nem is letezhet. Szallj magadba es gondolkozz el azon, hogy megis miert esik nehezedre elhinni, hogy valamit, amirol te meg sosem hallottal, mashol a vilagon emberek millioi hasznalnak nagy megelegedettseggel.

Phrascarica 2010.05.31. 08:11:49

@swt: Baszki nem vetted észre hogy éppen te nyomod ebben a stílusban, hogy aki nem hallott még Pözsó borsörlőről az egy tudatlan bunkó??

Phrascarica 2010.05.31. 08:20:36

@swt: azonkívül ha legalább olyan jól tudnál szöveget értelmezni mint nagyarcú bunkózni az érveid fogytával, észrevehetted volna hogy nem magával a termékkel volt gondom, hanem a marketinggel amivel eladják, aztán pedig kalapácsot is használnak emberek milliói megelégedettséggel, mégsem csak 25 év garanciával lehet eladni, ha érted mire gondolok...

NGA 2010.05.31. 08:25:44

Nekem volt Peugeot 505-ösöm, 1987-es volt, amikor vettem, akkor volt 6 éves, viszonylag kevés km-el. Rettenetes autó volt, tipikus francia. Örültem amikor eladtam. Egyszer elszakadt a km óra spirál, és a Peugeot-nál 1994-ben mindössze 12000 Ft-ért akartak adni. Minden alkatrész aranyárban volt hozzá. Azóta sem vettem francia autót, és nem is fogok soha.

conmorientes 2010.05.31. 08:53:08

Bende !

Rajongói cikket írtál, de nékem nem dobogtattad meg a szívem. Francia autóm sosem volt és nem is valószínű hogy lesz, de ez az egyetlen amivel hajlandó volnék kivételt tenni.
Ahogy látom már többen ajánlgatták a XIII. kerületi példányt az tényleg egyben van, nem hiszem hogy a tied lesz:)

Egyebekben két észrevétel.....

Ha már kocka és Pininfarina, akkor inkább a világ legrondább szép "luxusautója" amit Alfa 90-nek neveztek el és már bent áll a garázsban leponyvázva majdnem makulátlanul:)))
Ha már 2.7V6 akkor meg Volvo 262, igaz az Bertone, na arra mág fáj a fogam....

Az irány rendben, még több ilyet tessék bemutatni a pór népnek, hátha megjön másnak is a kedve az autó jellegű autókhoz.....

Grigorij 2010.05.31. 09:07:38

"Ugyanis ilyen autó már nincs. Itthon egyet se hirdetnek"

Miért is nem lepődök meg...?

Páran jól kapiskáltak: Angyalföld!
A tulaj (valszeg gyűjtő) a Násznagy utcában lakik, a Gyöngyösi és a Rákospalotai utca között. Pontosabban ott parkol két (2!!!) 604-es és a srác egy csodás 104-essel járkál!
Megsüvegelendő, hogy nem valami ostoba német szart gyűjt!

Ja és pár utcával arrébb megy egy gyönyörű állapotú Corvette...

Grigorij 2010.05.31. 09:11:59

A 130-assal meg nem érdemes összekapcsolni, mivel TELJESEN MÁS időszakban készültek!
A Fiat 1969-es és 77-ben már befejezték! Nálunk úgy 76-körül volt több tucat a Röppentyűben, leadott állami gépek voltak - és GYÖNYÖRŰEK!

A 604-est pedig 75-től kezdték gyártani neki ahogy többen írták a 740/760-az Volvók voltak a tesói...

pink75 2010.05.31. 09:26:52

@Grigorij: a 740-eseket '84-től gyártották. Inkább unokaöcsi, és legyen a Ford Granada MK2 a tesó, '77-78-tól, bár az meg szebb a 604-nél.

eko 2010.05.31. 09:57:47

"Ma miért nincsenek ennyire szép autók?"

Mert ez is ronda, mint egy kotrógép.

dennisthemenace 2010.05.31. 10:13:02

@NGA: Mar ne haragudj, de az nem a francia autok hibaja, hogy Magyarorszagon mindent dragabban adnak, mint mashol.
Tavaly nyaron vettem vezerlesgarniturat a 406-oshoz, gyari alkatreszt a Peugeottol. OLCSOBB volt, mint Magyarorszagon az utangyartott.

kultúrpesszimista 2010.05.31. 10:13:37

@eko:

Akkor ülj egy Smartba vagy egy Wagon R-be és vigyorogj a volán mögött, hogy meccsoda szép autód van!

TWK 2010.05.31. 10:37:31

@Grigorij:
Te látom azért érzed hogy itthon is érdemes lenézni az aszfaltra! Az Angyalföldi 604-es a klubunk (TWK)tagja,
2 ilyen kocsijuk van, no meg szép kacsa, és az öccsének meg az aranyos 104-es.
No meg irtó szép Renault 11 Turbo, a nagy, széles téglatest lámpákkal. Szóval tényleg le a kalappal a kitartásuk előtt.
A kocsikat, képekkel illusztrálva elküldtem a Csikós kollégának, hogy ugyan legyen már cikk a felettébb értékelendő gyűjtőtársról, és ritka kockabálnájáról, meg gyűjteményükről riport. A válasz: hogy majd egyszer ha ráérünk megírjuk, meg jó anyag de el vagyunk úszva meg ilyenek. Aztán látom a Kolléga meg ment ki csigazabálni, és magasztalni azt amiért itthon csak le kellett volna hajolni. Ott úgylátszik adnak a csiga mellé kaviárt is. Lassan olyanok ezek a firkászok mint a nagyemberek, oda gyülekeznek, ahol van pezsgő-kaviár. Utazással nincsenek elúszva, arra van idő, az itthoni értékek meg süllyedjenek sárba.
Kár! MG

Phrascarica 2010.05.31. 10:40:55

@dennisthemenace: ez bizony így van, de pl: a Renaultnál is, egy rokonomnak van, és talált egy -nem márka- kereskedést ahol kb 50-60%-os áron adják az eredeti Renault alkatrészeket hozzá!
@kultúrpesszimista: azért ezt az autót nem mondanám üdítőbbnek egy Wagon R-nél sem egy 4-2-ról már nem is beszélve :(, siralmas az a barna műanyag.

Phrascarica 2010.05.31. 10:43:16

@TWK: biztos nem volt eléggé autentikus :)
Ha te választhatnál hogy Fro-ban tesztelnél bármit ingyen kaja-pia, vagy itthon a Cora előtt akkor mit választanál?

kultúrpesszimista 2010.05.31. 10:51:36

@phrascarica:

Ebben nagyon nem értünk egyet. A 604-es egy letűnt kor egyik luxusbálnája, izgalmas részekkel és kinek idegesítő, kinek jópofa megoldásokkal. Mint ilyen, alapvetően nem összehasonlítható egy Suzukival (pláne egy olyan korccsal, mint egy WagonR vagy egy Smart). A közös tulajdonságuk annyi lehet, hogy négy kerek van mindnek és helyváltoztatásra/közlekedésre alkalmasak.

Lord heckman 2010.05.31. 11:11:26

Hát én annyira szépnek nem mondanám, inkább érdekesnek.

Phrascarica 2010.05.31. 11:11:32

@kultúrpesszimista: "Mint ilyen, alapvetően nem összehasonlítható egy Suzukival" vagy mégis ?
"hogy négy kerek van mindnek és helyváltoztatásra/közlekedésre alkalmasak"
Azzal az apró diffivel, hogy azok 30 évesen is alkalmasabbak lesznek a feladatra mint ez újkorában, és akkor sem lesznek ennyire ocsmányak.
Azért ha választanom kellene nem kérdéses hogy ez a pözsó kiesne a rostán. Szerintem attól hogy egy autó ritka még nem lesz jó, meg szép sem!

NGA 2010.05.31. 11:13:37

@dennisthemenace: Nem értetted meg. 1994-ben nem volt itt internet, utángyártott alkatrész nem volt hozzá. Most már más a helyzet, de most sem vennék franciát. Ennek ellenére megértem, ha valaki a francia autókat kedveli. Csak nekem nem jönnek be.

TWK 2010.05.31. 11:14:06

@phrascarica:
Na ja, a kiküldetés az jobb időtöltés.
Csak az a szomorú, hogy egy elcsípett pár perc alatt leírt riport, vagy egy itthoni -sorbanállás nélküli- igazán a kocsi feelingjét érző riport a jobb. Az bánt a legjobban, hogy akik nem ismerik ezeket a kocsikat, azok egy ilyen pezsgős-firkászetetős túrán szerzett rövid élményből értesülnek bármiről ezzel kapcsolatban. Ahol a kocsival igazából nem is lehet megismerkedni, nemhogy ezt továbbadni, a 30 év lehelletét tovább sugározni az olvasónak. Egy mai konzum elektro-sztaniolpapír-plastik fogyasztói verdánál semmi gond az ilyen riportokkal. Simán belefér. De veteránosokat ne hülyítsenek már kérnénk szépen messzi tájról írt szösszenettel, ha van itthon is szép példány amiről lehet írni, lehet próbálni, érezni, hallgatni a büszke tulaj véleményét is.

Még jó hogy veterán Holden-re nincs akkora igény, mert a szponzoroknak egy kétnapos, autókkal konkrétan fél órás ausztráliali autópróbára kéne beutalni szegény magyar újságírót. Milyen nehéz lehet 35 óra után, kialvatlanul sorbanállni egy Holden Commodore előtt még öt órát, hogy 5 percet mehessünk vele. Szegények! A hotel medencéjében kell majd egész éjjelk relaxálniuk, mert hát ugye a jet-leg miatt nem bírnak majd aludni.

MG

NGA 2010.05.31. 11:17:48

Az egyetlen szép francia autó a Renault Fuego. Na az szép! Van is egy rádiótávirányítós igen nagy modellem a 80-as évekből, meg azon is átjön a forma rendesen.

www.retronom.hu/files/images/rcrenault.preview.jpg

kultúrpesszimista 2010.05.31. 11:29:09

@NGA:

Meg a Talbot Murena, meg a Peugeot 406 Coupé (szigorúan az első széria), még szedánban is, meg Peugeot 504 (Coupe és Cabrio), meg a Citroen CX, BX, Xantia, mega, mega, mega...

mindegykivagyok 2010.05.31. 11:39:56

Igen!Ezt a tipust azért szerették a mühelyek,mert àllandoan volt munkàlyuk!:)

NGA 2010.05.31. 11:41:26

@kultúrpesszimista: Egy franciaautó rajongónak biztosan :-) Nekem a Renault A110, A310 ami még megdobogtatná a szívemet.

NGA 2010.05.31. 11:44:23

Lehet, hogy az A110 és az A310 az Alpine néven futott, ennyire nem értek hozzá. Azért egy kérdésem van. A Bulgarenault is gyártotta a 110-est, kiváncsi lennék, hogy ott ezt ki vehette meg :-)

Hóhér Tibi · http://bunti.blog.hu 2010.05.31. 12:25:52

A női 100 m rekordja több mint 20 éve 10.49. Katinka asszem csak 10.6-ot tud.

Phrascarica 2010.05.31. 12:29:34

@F/: ez a MEGA ez valami Paris-Dakar gép ??

w a s d 2010.05.31. 12:58:06

@phrascarica:
Nem, csak valami elvetemült próbálkozás valami kis- szériás sportautóra. Azt írták róla valahol a neten, hogy 5 db van belőle összesen.:D

kultúrpesszimista 2010.05.31. 13:32:26

@F/:

Szép tényleg, nem ismertem! Olybá tűnik, mintha valami Lotus-alapra épült volna... De gondolom, ez a Mega nem francia.

kultúrpesszimista 2010.05.31. 13:33:53

@NGA:

Egyáltalán nem vagyok franciaautó-rajongó, csak elismerem, ami szép. Független attól, hogy valami román (ilyen nincs), vagy épp francia.

Ganger 2010.05.31. 13:48:12

@TWK: Mindenesetre a lelkesedés és érdeklődés megvolt, az előzetes szándék is a kipróbálásra, ez szerintem maximálisan díjazandó, és nekem az is tetszik, hogy egyáltalán valaki ír erről a típusról, mert nem nagyon van szem előtt. Nyilván kell róla egy tesztet is majd csinálni előbb-utóbb. ;)

Másik, hogy attól, hogy a Csikósnak írtok, azt nem biztos hogy a Bende (vagy más) látja a szerkesztőségben, és a Csikós eléggé ostrom alatt van szerintem mostanában népszerűsége és ismertsége folytán, én nem is rónám fel, hogy a sokszáz ajánlat és lehetőség közül nem ugrik rá mindenre, meg hát eleve hátrányos helyzetű a Mercedes-ekkel. :))

w a s d 2010.05.31. 13:48:46

@kultúrpesszimista: Francia. Az Aixam- mal egy cég.

gnme 2010.05.31. 13:50:50

Nekem az tetszett legjobban a cikkben, mikor Csikós leba*ott.
:-)

kultúrpesszimista 2010.05.31. 14:14:28

@F/:

Hm, köszi! Ma is egy egyedi és általam eddig nem ismert típussal bővült a rajongási repertoárom! :-)

Dennis01 2010.05.31. 15:25:12

All egy 505 kombi utban az iskola fele az egyik haz elott. Gyonyoru darab...
Szerintem az elso szerias Renault 5-ok is gyonyoruek voltak:
images.forum-auto.com/mesimages/530729/RENAULT-5-alpine-turbo-4054.jpg

NGA 2010.05.31. 15:25:41

@KuKori: Hosszú ideig egy ilyen A310 állt pécsett az egyik bontóban. Lemattult túzpiros volt. Hogy hol lehet, nem tudni, de nagyon bejött akkor a 90-es évek közepén mint forma.

NGA 2010.05.31. 15:27:58

@Dennis01: Az Elvarázsolt dollár c. filmben a piros R5 nagyon szép volt!

Waldorf Rolandó 2010.05.31. 15:41:46

@phrascarica: Hosszú, soha véget nem érő, kellemes órákat kívánok neked suzukiék vagyonőr típusában!

Dennis01 2010.05.31. 15:42:54

@NGA: Meg van DVD-n. Kar Bujtor Istvanert, imadtam a filmjeit..

zoli154 2010.05.31. 16:02:26

@TWK: Köszi Gábor!Te tudod miről írsz,hiszen vezetted az enyémet,mitöbb van is fogalmad arról mi volt a 206-elötti időkben a trabanton kívül is akár!!!

zoli154 2010.05.31. 16:09:08

@TWK: A másik bejegyzésedhez!
Valóban nem kell messzire menni
hogy egy pesti kisutcában négyet lássunk egy perc alatt!Főleg ha messzebb csak három volt.Ha pedig a Balázs is ráér lesz öt is!!!Persze nem akárkinek!!

kultúrpesszimista 2010.05.31. 16:14:00

@phrascarica:

"Azzal az apró diffivel, hogy azok 30 évesen is alkalmasabbak lesznek a feladatra mint ez újkorában, és akkor sem lesznek ennyire ocsmányak."

Egy Wagon R?! Gratulálok. Jósnak jó lehetnél esetleg, de eme kijelentésed után egyszerre kelted egy komolytalan (értsd: nem kicsit dilettáns) és vicces ember benyomását. Lelked rajta.

Phrascarica 2010.05.31. 16:21:24

@Waldorf Rolandó: Szerencsére nem kell Suzukiban sem tölteni az időmet, de ha választani kellene ez meg a Suzi között akkor egyértelműen a Suzi lenne e befutó!

Phrascarica 2010.05.31. 16:28:00

@kultúrpesszimista: A nagy francia vasaktól írtózok és hideglelést kapok egyszerre, nézzünk csak meg egy Vel Satist, vagy egy Avantime-t, de hogy régebbről is legyen valami egy R20 vagy konkrétan ez a 604-es de a 605-ben sem találtam semmit amitől birtoklási vágyam lett volna akár 15 éve is. A franciák nem tudnak autót tervezni,-de mégcsak összerakni sem- és még a szexet is fordítva csinálják :)

kultúrpesszimista 2010.05.31. 16:32:50

@phrascarica:

Nem kell pszichológusnak lenni ahhoz, hogy itt egy előrehaladott, krónikus francia-fóbiát lehessen megállapítani. Hogy mennyire menthetetlen-e ez az eset, azt már komolyabb szakemberekre bíznám. (A Vel Satis és az Avantime tényleg rútak, de ebből nem következik az a vaskos sztereotípia, amit mondtál.)

zoli154 2010.05.31. 16:38:15

"Ilyet még nem láttál" :))))))
De minden nap,itt lapul a zsebemben a forgalmi!Húsz éve figyelek a tipusra,és
talán mindent tudok róla.Van egy tesóm aki követ ebben szerencsére,és ha én nem tudnék valamit ő tudja!!!Én ha nem ismerek valamit,és írnom kell róla megkérdezek valakit elötte,hogy ne legyen olyan felszínes,főleg ha tetszik,és érdekel is a dolog.Nem látni,mert kevés van.Ez egy összetartó csapat Budapesttől-Párizsig.A tipust nem a tömegnek gyártották,ezt anno pénzért adták,megdolgoztak érte!Sokba került!Megérte!!!Itthon nem ismerik,nem becsülik!Emlékszem a taxira Dagi sofőrrel,SEAT (vicces,ez a sohasem gyártott autót márka)dísztárcsa volt rajta(gondoltam egyszer leszedem róla,de nagydarab volt a bácsi),kb 93-96-ig állandóan láttam a
kőrúton,de a másik oldalon a "Yes"-el szemben,ill.néha a Szondi utcában.
Az OT-Expora kivittem idén a 604-est.Kacsát akartam,a 604-est vittem hogy egy Barátom megnézhesse,én meg az ő csillagos autóját!Kétszer csavarták hátra a tükrét a harmincon túl látogató parkolóban,jobban jártam,mint a Mehari,az összekarmolt géptetővel.....Kultúra,az ilyen menjen haza a melegítőnadrágjában a suzukijával,és várjon még hat évet,mire megérkezik a törzskönyve!!!Mondjuk OT-Expo csalódás volt idén is!Audi,mit keres ott????Azért mert OT nem csak a 30-éveseké a hely vagy inkább a huszonéveseké!Hol vannak a veteránok???Műanyag lökhárítón nem mutat az OT-rendszám!Króm kell oda!!!!Pár év múlva nem a golf 2-t szeretném ott látni!!!
Azt meghagyom a neoncsöveseknek!
Akit pedig a 604-érdekel az úgyis megtalál!A friss jogsisok pedig itt megbeszélhetik egymással a 1991-es Clio-s élményeiket!

zoli154 2010.05.31. 16:43:31

@nebancsa: Gratulálok,te nyitott szemmel jársz!

Phrascarica 2010.05.31. 16:57:15

@kultúrpesszimista: nem bizony, bár egyszer sikerült túltenni magam rajta, egy félig francia autóval, de nem hiszem hogy ettől fan leszek.

kultúrpesszimista 2010.05.31. 17:20:31

@phrascarica:

Semmi gond. Az külön díjazható, ha valaki elismeri az előítéletességét és (negatív) elfogultságát. Csak épp ne csodálkozzon, ha így a véleménye is a helyi értékén kezelendő.

Dennis01 2010.05.31. 17:26:20

@zoli154: Mindenhol vannak parasztok sajnos. Nemelyikbol az egyugyu gonoszsag, masokbol az irigy parasztsag hozza ki a rongalasi vagyat. Nem tudom, mit szolna egy ilyen, ha a tenykedese kozben hatulrol jol fejbe vagnam egy baseball-utovel...
Fogadok, meg neki allna feljebb..

Phrascarica 2010.05.31. 17:37:16

@kultúrpesszimista: ...tudod a vélemény olyan mint a ....
...mindenkinek van egy, de senkit sem érdekel a másiké.

Phrascarica 2010.05.31. 17:46:19

@kultúrpesszimista: van egy barátom aki vett nemrég egy C4 Grande Picassót, nagyon impozáns autó, meg kellemes is, meg minden a helyén volt, igényes anyagok, meg jó ár, kellemes 1.6D motor, minden együtt van látszólag hogy jó legyen és akkor beüt a ménkű és tréleren kell elvinni az autót, de van ilyen sztorim egy másik barátommal is csak rönó mégánnal, és van harmadik is, meg negyedik is, és nem csak most, hanem az elmúlt húsz évben is igazán csak francia autóval láttam óriási oboákat, csoda hogy nem visz rá a lélek a szeretetére? Tudok ellenpéldát is persze, de sajnos nem ezek vannak többségben.

kultúrpesszimista 2010.05.31. 17:51:53

@phrascarica:

Nem osztom ezeket a felületes és főleg hamis lózungokat. Én nem ilyen vagyok. Markáns véleményem van sokmindenről, amelyek mellett érvelni szoktam. Ugyanakkor sok más vélemény is érdekel, nagyon. Persze nem akárkié.

kultúrpesszimista 2010.05.31. 17:54:42

@phrascarica:

Ezek mind műanyag hulladékok. Ahogy a legtöbb mai autó. Az egyiket a megbízhatatlanságáért lehet rühellni, a másikat az igénytelenségéért, olcsó megoldásaiért, a harmadikat az öklendetes formájáért. De én nem is a mai francia autókról beszélek, amelyekből kiveszett minden, amiért korábban egy francia autót szeretni (horribile dictu: rajongani) lehetett...

Dennis01 2010.05.31. 18:08:59

@kultúrpesszimista: Egyetertek. Szamomra a legutolso Peugeot, ami meg tetszik, a 406 volt. Oke, abban is vannak ruhellni valo dolgok (fautanzatu muanyag a muszerfalon), de annyira szep auto...
Nagybatyamnak volt egy R4-ese. Tobb evig hasznalta, olajcseren es kopo-fogyo dolgokon semmit nem cserelt rajta. Sose allt meg alatta, maig megvan. Aztan cserelt egy R5-re, azzal se volt problema sose.

kultúrpesszimista 2010.05.31. 18:21:19

@Dennis01:

Szerintem is a 306-os, 406-os Peugeot-ok voltak az utolsó IGAZI pözsók. (Citroennél: ZX, Xantia, XM. Xsara már nem. Renault: 19, Safrane, első Laguna.)
Az egyszerűség csak a marketing által agymosott konzumidiótáknak probléma. Egy nyomatékos, túlméretezett, 8 szelepes motornál (kiegészítve egy turboval) nincs jobb/tartósabb! :-)

kultúrpesszimista 2010.05.31. 18:24:11

@kultúrpesszimista:

Persze azért a motort illetően túloztam ám...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.05.31. 18:44:52

@NGA: pedig már akkor is volt egy pár cég aki kilóméterspirált gyártott.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.05.31. 18:48:53

afrancia Autógyártásvűból nekem az Avantime tetszik nagyon.

Dennis01 2010.05.31. 18:55:07

@kultúrpesszimista: Egy 306-ost 3 ajtoval nagyon szivesen elfogadnek.. Tobbivel mind egyetertek, a franciakban epp a totalis orult megoldasokat lehetett imadni. Suli muhelyben van egy Xantia kombi, hidropneumatikus futomuvel. Nagyon tetszik..

Autopeti 2010.05.31. 20:23:42

Nekem nagyon tetszett a cikk!
Amúgy ma jöttem haza Párizsból (először jártam FRA-ban) és meglepődve tapasztaltam, hogy már ott is alig látni a forgalomban régi Peugeot-t vagy Citröent.
Sehol egy DS, egy 4 CV vagy egy Mehari.
Elsuhant mellettem egy CX, láttam egy Fuegót és egy 104-es Pezsót, és egy romosabb 404-est.
De ennyi kb.

zeger 2010.05.31. 21:03:38

Tibor, Tibor! Te a Csikós mellett ülsz?

pink75 2010.05.31. 21:40:02

@phrascarica: basszus. Jó, jó, tudom, hogy frászkarika, de valahogy mindig faszkarikának olvasom.

Rocko- 2010.05.31. 22:56:13

@TWK: Gábor!

ezért érthető Csikós Zsotl elfogaltsága, nagyon jó újságíró, így érthető, hogy rengetegen azt szeretnék ha ő írna az autójukról, aztán van egy médianyomás is, hiszen ez egy autós és nem veterán oldal, tehát muszáj írni új autókról is, aztán emellett Csiknek van egyéb más elfoglaltsága (veteránklubjuk, totalbike-ra is ír), és ugye van családja is.
néha azon csodálkozok, hogy ezt egy ember csinálja s nem osztódik.

szóval szerintem jobb így, hogy Bende Tibby írt erről az autóról a maga módján, aztán ha Cs.Zs.-nak lesz ideje, akkor ír egy irtózatosan jó cikket az itthoni autóról.

Rocko- 2010.05.31. 23:22:23

@zoli154: "Mondjuk OT-Expo csalódás volt idén is!Audi,mit keres ott????"
nem igazán nézhettél körbe, ha ez kérdés.

zoli154 2010.06.01. 07:52:19

@Rocko-: Kedves Rocko!
Körbenéztem,de az ember mindig jobbat vár!!!!

zoli154 2010.06.01. 07:53:26

@Dennis01: Ez igaz,hasonló,mint ahogy a mai autók sem sokban különböznek első látszatra

zoli154 2010.06.01. 07:57:04

@Skodafan: Valóban tényleg nem látni,de vidéken van sok Pl.St-Tropezben,a Párizsban élők eldugják,mint ahogy a pesti belvárosban sem nagyon látni DS-t.Viszont ha skodafan vagy biztosan láttál már 100-as skodát a Funnes filmben :)

zoli154 2010.06.01. 07:58:20

@Gyurma73: Egy barátomnak van,jópofa,de nem e korból való!Így nem is illik ebbe a blogba

zoli154 2010.06.01. 08:02:13

@kultúrpesszimista: Te jól látod,ami műanyag az már nem az igazi!Mint az a nő sem akinek a mellébe kell tömni a szilikont,nem a műszerfalára!

zoli154 2010.06.01. 08:22:22

@Dennis01: Sajnos pont akkor sosem látom,
pedig ütő nélkül is helyreigazítanám!Ezek nem oda való emberek!Nyilván nem fizettek belépőt,hanem az egész pereputtyal szétnéztek a parkolóban az ingyen van!
Mint ahogy egy ilyen cikk kapcsán sem a 206-os ról szeretnék beszélni,az minden panelparkolóban megtalálható!
Aki erről ír,írjon máshová!
Nyilván nem mindennapi használatra tartom a 604-est,nem mert húszat eszik,
hanem mert féltem.Ezért járok műanyag autóval,de az csak elvisz a-ból b-be.
Napsütéses vasárnapokon néha megyek vele pár kört.Tavaly még balatonra is elvittem,igaz húszezerből fenyvesről nem ért haza :))
Persze örülök minden hozzászólónak,mint ahogy a cikknek is,mégha nem is teljes.Legalább aki idelátogat tudja hogy van ilyen:604.A véleménye pedig változhat.
Vannak Audis cikkek is,azért mert én utálom sosem írok oda.Sem rosszat sem jót ennyi!

Rocko- 2010.06.01. 09:37:56

@zoli154: az egy dolog, h te mit vársz és h ők mit kerestek ott.
írd csak le nyugodtan h miért voltak ott.

Autopeti 2010.06.01. 10:03:59

@zoli154: Persze, kettőt is összetörtek az egyikben:)

zoli154 2010.06.01. 10:41:22

@Rocko-: Miért tenném,nem ide való!Mint ahogy a Peugeot-val sem akarok egy percet sem foglalkozni csak a 604-el!
Az meg nekem szomorú volt hogy,audit kellett bámulnom egy veterán expon mégha jubileumuk is volt a quattroval.Még a 604-es is korai oda szerintem.De a 124-es csillag is bántotta ott a szememet az SM mellett.Ennyit az OT exporól.Talán jobb mint a semmi,és talán jövőre jobb lesz.Kevés típus van amiről szívesen írok,a 604 ilyen.A többi peugeotot nem szeretem.Talán egy 504 c még megdobogtatja a szívemet.Természetesen más márkák is tetszenek,de erről itt felesleges beszélni!

kultúrpesszimista 2010.06.01. 10:44:07

@zoli154:

Én megvédeném az Audi Quattrot, még ha nem is szorul senkinek a védelmére, így az enyémre se. Az egy csoda, egy legenda. Az Audi legszerethetőbb, -őszintébb típusa évtizedek óta. Minden autókiállításon ott lenne a helye, fixen, előmelegítve.

kultúrpesszimista 2010.06.01. 10:45:42

@kultúrpesszimista:

És minden idők legszebb Audija is egyben...

zoli154 2010.06.01. 10:47:05

@Skodafan: A skoda betört a 100-al a csúcsra :)))De vajon a fanatizmusod az 1992 utáni tipusokra irányul a népautó vonalon.Vagy a régebbi modellek iránt érdeklődsz?Bár tudom a választ :))

zoli154 2010.06.01. 10:51:44

@kultúrpesszimista: Ok!Neked tetszik!Nekem nem!Legyen ott az autó kiállításokon,de ne az "OT"-n!

kultúrpesszimista 2010.06.01. 11:42:25

@zoli154:

Nem látom értelmét ennek a megkülönböztetésnek... Youngtimer, oldtimer, tökmindegy. Autómobilok. Nem úgy, mint az autó elnevezésű termékek az elmúlt 15 évben.

Egy ilyen örök szépség:
www.carautoportal.com/car-images/audi/audi-quattro/audi-quattro.jpg

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/80/Audi_Quattro_vl_black.jpg

www.audi.com.au/etc/medialib/cms4imp/audi2/company/history/classic-highlights.Par.0043.Image.jpg

(Persze érthető a szépsége, hiszen ezt is olasz kéz tervezte...)

kultúrpesszimista 2010.06.01. 11:46:13

@kultúrpesszimista:

Elnézést, rosszul emlékeztem, a Sciroccot, Corradot tervezték olaszok. A Quattro designját németek követték el, legalábbis a wikipedia szerint. Ha így van, annál nagyobb az értéke...

Rocko- 2010.06.01. 11:50:10

@zoli154: "Miért tenném,nem ide való!"
mégis felhoztad.

zoli154 2010.05.31. 16:38:15
"!Mondjuk OT-Expo csalódás volt idén is!Audi,mit keres ott????"

"Az meg nekem szomorú volt hogy,audit kellett bámulnom egy veterán expon mégha jubileumuk is volt a quattroval."
30 éves, veterán korú. mit szeretnél még?
nem Zoli EXPOnak hívják az eseményt, hanem OT EXPOnak.

zoli154 2010.06.01. 12:30:26

@Rocko-: :))) Pedig már én is bőven veterán vagyok!!!

Dennis01 2010.06.01. 15:09:02

Quattro... Hmm.. :)
Meg az angol nyomozok is imadtak a Quattrot a 80-as evekben:
www.youtube.com/watch?v=CpyD3cVCC8I

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2010.06.01. 15:28:15

Jó hír Tibbynek, a 604-es ikre, a Talbot Tagora (ld. cikk) nem tűnt el teljesen!
Ugyanis ma délután Zuglóban szembejött velem egy piros, jó állapotban lévő példány. Nem sárga lámpás ugyan, de szép.
Úgyhogy Bende, van remény :)

kultúrpesszimista 2010.06.12. 09:43:20

Jó hír a Peugeot-fanatikusoknak (de nekem is, aki nem vagyok az, viszont ezt a típust imádom):

totalcar.hu/tesztek/2010/06/12/ujauto_teszt/1/#szoveg
süti beállítások módosítása