Bende cápája

  2010. április 14. - Bende Tibor Címkék: bmw hasznalt 518i

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a


Hétfő este pöccintett át Pista egy linket, hogy nézzem már meg. Azonnal elborult az agyam, fém lökhárító, króm dísztárcsa, első tulaj itthon, garázsos, 518i. Cápa. Zöld. Metál. Tetőablak. Ott beleszerettem.

Megemlítettem a Ritának, mit szólna hozzá, csak annyit mondott, nézzem meg az excelt és látni fogom, hogy nem csak hogy BMW-t nem veszünk, de semmit se. Hülye vagyok én? Mi a francot képzelek.

Aludtam rá egyet. Nem túl sokat, mert a TC szülinapja kicsivel több előkészületet kíván, mint egy esküvő, tudom, mert az is volt már. Szóval aludtam rá egyet, reggel felhívtam Balázs Viktort, aki gyakorlott öregjármű rohasztó, és megint a Pannóniájával szív, amikor szóba hozom, csak annyit morog, hogy nem akar erről beszélni. Biztos valami megint van vele, bár a múltkor büszkén újságolta, hogy van kettes. Tapsoljuk meg őt!

Felhívtam tehát Viktort, akinek elmondtam a száraz tényeket, és segítséget kértem a döntéshez. Meg pénzt. Ez utóbbitól hangosan nevetett, ez nem esett jól. Alapvetően támogatta az ötletet, csak egyszer nevezett szánalmas rozsdakupac hörcsögnek, a péniszhosszabbító szó is elhangzott. Az egyetlen értelmes ötlete az volt, hogy hívjam fel az eladót és beszélgessek vele, hátha kiderül valami.

Felhívtam az eladót, hogy mégis mi újság a kocsival, meg mikor lehet megnézni. Az édesapja vette Svájcból 90-ben (akkor volt öt éves a kocsi), és azóta náluk van. Sajnos hagyatéki ügy lett a dologból, így eladják, mert fél éve áll, senki se vezeti. Az akksit megpróbálta feltölteni, de fordítva dugta rá a drótokat és szerinte tönkre ment. Küld képeket mailben.

Visszahívtam Viktort, elmondtam, buzdított, nézzem meg a kocsit, max otthagyom.

Ekkor felhívtam Ritát, hogy mégiscsak megnézném az autót, nem néz ki annyira szarul és amúgy is kellene venni valamit, aminek vasból van a lökhárítója. Jajveszékeltem magamban, de érdekes módon nem zárkózott el, mint este. Vegyem meg, ha tetszik.

Csikós következett, hogy eljönne-e- velem megnézni, mégiscsak látott már ilyet, meg öreg autó, ő ért hozzá, elküldött a fenébe, hogy bevállalt egy csomó mindent a szülinapra, felejtsem el, ha megszakad se megy. Tudomásul vettem, hogy nem ér rá.

Felhívtam Viktort, hogy egyedül nem nézem meg, az nem buli, kit hívjak? Pár perc tanakodás után bontottuk a vonalat, nem volt épkézláb ötletünk. Közben beértem az irodába, megjöttek a képek, Stump Bandival - akinek 02-ese van - megszakértettük, azt mondta jó lehet.

Szerencsére felhívott a Motordoktor, akitől egyszer már vettem egy Mercit (W124 E420), de akkor még nem voltunk kollégák, volt nagy csodálkozás, mikor kiderült, hogy én elsején kezdek a TC-nél, ő meg évek óta itt dolgozik. Szóval Viktor buzdítására felhívott, hogy eljön velem megnézni, hisz volt már ilyenje, meg ért is hozzá.

Ekkor visszahívtam az eladót, hogy megyek hatra, ne csináljon semmit.

Egész nap rohantam, a barátoknak hála, még pénz is lett hamar. A kikiáltási árnál szándékosan kevesebbet vittem magammal, nehogy baj legyen.

Odaértünk, egy kedves hölgy nyitott ajtót a szemerkélő esőben, mi pedig betömörültünk a lépcsőházon át a füves udvarba. Az utolsó garázsban állt a kocsi, arccal befelé. Amikor a hölgy kinyitotta a garázsajtót, elpityeredett: a férjéé volt, nélküle semmit se ér az egész, ez volt az autójuk 20 évig. Ajjaj.

Kitoltuk az autót, megpróbáltuk beindítani, meg se nyekkent, csak a kontrollámpák pislákoltak. Bikakábel, az kell ide. Motordoktor Zsolt kiment a kocsijáért, addig szemrevételeztem a helyzetet. Kis rohadás a bal küszöb végén, kicsi a motortérben az akksi alatt. Nem működik a motortértető teleszkópja, nem tartja meg. A jobb hátsó ajtó fényezve volt, a bal hátsó lámpa repedt, a szélvédőben kavics, a vizsga lejárt egy hónapja. Sárga matrica. Műgyanta padlójú garázsban állt fél éve. Tudom, mert poros volt a padló. Egyetlen-egy csepp olaj sem volt alatta.

Azért indítsuk be, hátha. Szépen elkapta, kicsit zajosak a szelepek, hiányzik a viszkó burkolata, de szépen jár. Menjünk próbakörre, a közben megérkezett sráccal, akivel telefonon beszéltem reggel. A fék dobál, a kuplung fent fog, az ablaktörlő nem megy.

Visszamentünk, hümmögtünk, verdikteltünk, bemondtam az árat, amit még elképzelhetőnek tartottam, hogy kifizetek a kocsiért. Rövid tanakodás elmondták, hogy nem ennyire gondoltak, hanem harminccal többre, erre azt mondtam, hogy én is arra gondoltam, de sajnos akksit kell venni bele, ha jót szeretnék, az kb ennyi lesz. Megállapodtunk.

Megálltam a kúton tankolni, addigra nem dobált a fék. Tankolás után beindult egyből, pedig Sípos úr készült Pótakksi-Sigmával, mert közben ő is befutott. Ismét elkezdett cseperegni az eső, a BMW vidáman törölgette a vizet az üvegről.

Ma reggel is beindult, nem lesz itt komoly baj, pár napig kibírja ez az akksi, de tovább nem hiszem.

Az első szerkesztőségi szemrevételezés eredménye: megvan a szerszámkészlet, kivéve a vízpumpafogót, nem repedt a műszerfal, nem laza a középkonzol és a kardán burkolata, de egy váltókulissza felújítás nem árt majd, mielőtt a rükverc teljesen elhúzza.Hiányzik a viszkó takarója, de cserébe megvan a tetőablak fémkarja. Termosztát cserére szorul, szelepeket kell állítani.

Összességében jó, most megy szépen vizsgára.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr151921285

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BMW /// 2010.04.14. 18:43:09

Szép,csodás autók csak kár hogy már régiek..

akos27 2010.04.14. 18:43:59

Grat annyit megért. :)
Terjed a az oldtimer vírus?

BMW /// 2010.04.14. 18:44:53

De! az új most mindent visz.:)

nem kéne... 2010.04.14. 18:46:09

mondomazuramnak tibi.
két hengert még bele kellett volna alkudni valahonnan.
de jó lesz az.
a zárhíd meg a díszrács közti takarólemez is hiányzik, de az legyen a legnagyobb hiányossága.
négy vagy öt fokozatú?

DonVincenzo 2010.04.14. 18:46:59

Így fotón tetszik. 25 éves autón ennyi rozsda még pont kell. De nekem hiányozna belőle a BMW egyik legszebb tulajdonsága. A 6 henger hangja.

mv3 2010.04.14. 18:47:26

Gratulálok, csinos hal! Ez a rendszám lassan olyan lesz, mint a pálinkásüveg a disznóvágáson :o)

ChPh 2010.04.14. 18:49:05

518?

Hehe, beteg...

de szép, mint BMW fan mondom, szép :D

hakapeszimaki1986 2010.04.14. 18:49:12

Egy hete arra tippeltem,hogy a következő egy scirocco lesz 200 ért a tyúkól mellől...Most megyek lottót venni..

gizmo30 2010.04.14. 18:49:52

Véger BMW ! Szép darab.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.04.14. 18:50:31

ez a kocsi legalább szép, amúgy a többi tulajdonságait illetően illeszkedik a Totalcar flottába (:

kár, hogy ma már nem gyártanak ilyen BMW-ket

dansun 2010.04.14. 18:51:35

...naon szép autó, de a toyotával mivan?

gizmo30 2010.04.14. 18:52:20

Végre BMW! igy pontos..

pickapu 2010.04.14. 18:53:28

Ki nem vett még az idén öreg autót? :)

AtoszMester 2010.04.14. 18:54:30

Jaja, a rendszám odaver. :)

ChPh 2010.04.14. 18:56:15

@prokee: motorikusan mindenképpen, aki ekkora kasznihoz ilyen kis motort rakott, az...

szunyii 2010.04.14. 18:58:04

Gyönyörű darab :)
4 hengerrel is BMW a BMW
Gratulálok hozzá ennyit simán megért!

Ronin_ 2010.04.14. 19:00:07

Grat!
Ennyi pézé mindenképpen.
a 09-es P azé nem annyira, no!:-)

Trabence 2010.04.14. 19:01:37

Üdv a klubban... Ajánlom figyelmedbe a www.capabmwforum.hu -t

a 3.audimnak romlik el a váltója! 2010.04.14. 19:02:27

az meg mifene focus a háttérben? (20) ambulance?

Magyar[HUN] 2010.04.14. 19:06:12

Ejha, a műszerfal csodás állapotban van, nem nagyon látni repedés menteset ilyen korban, plusz a motortér is szép.

Lious Hott 2010.04.14. 19:06:15

Óóó a Derrick!Nagyon szép,talán a legszebb BMW.Ő miatta nézem most a krimisorozat ismétlését a Dunán.Az első részekben pl.a rendőrautó VW Bogár volt!

Leadfoot 2010.04.14. 19:07:33

Boldog névnapot Tibby, ez jó ajándék volt magadnak!

nem kéne... 2010.04.14. 19:10:52

@Ronin_:

nincs azzal semmi gond, egy ideje nem évfordulóhoz kötött a rendszám érvényessége, hanem kérelemtől számítják.
rendben van az szerintem, ahogy a sipost ismerem.

ommm 2010.04.14. 19:13:01

Repedésmentes a műszerfal. A fader-tekerőnek még bepattan a helyére, ráadásul ugye, ne gondoljuk, hogy ebből Tibby nem alkudott...

csiky944 2010.04.14. 19:21:42

@prokee: pfff
7-es bmw-s bunkó :D

nem kéne... 2010.04.14. 19:21:54

@ommm:

pistám, úgy nézem, lassan össze kéne kapnod magad, mert neked még mintha nem lenne öreg gépjárműben érdekeltséged.
:)))))

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2010.04.14. 19:26:03

volt ilyenem zsinoros-taviranyitos autoban :)

davez 2010.04.14. 19:30:40

@Oliza Triznyák: Magyar Gyermekmentő Alapítvány www.mgya.org/web/
Mint Focusos mondom, hogy van pár megbízható és orvosi műszerekkel is kellően felszerelt Fóka a flottájukban!

Gomulka Béla 2010.04.14. 19:37:24

De ha keresztbe parkolsz, kiír majd a Csikós. (Tényleg, nincs még BMW-Mercedes háború a szerkeszto"ségben? Olyan mint a Fradi-Dózsa? Évekig lehetne témázgatni rajta, mikor épp nincs miro"l írni. Kívu"lro"l bekiabálnának a japánosok meg a Winkler, és csak úgy do"lne a komment!)

(Nem kérem a jogdíjat.)

Öcsielvtárs 2010.04.14. 19:37:48

Az ott a klíma kapcsolója a HIFI fölött?? :-)

Nekem bejön, de otthon kidobnának vele és nem kapnék vacsorát... pedig ebből kikönyökölnék mint hajtókar a ( mindenki gondolja ide a "kedvenc" márkáját )

In Motion 2010.04.14. 19:38:03

Gratula hozzza. Kar, hogy csak 518. :(

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.04.14. 19:38:31

a kis motor előnye hogy nem tiporták szét a boyrcerek mert őket nem érdekli a tipus.Ilyet csak nyugodt sofőrök vesznek meg.Az hogy vaakinek kevés a 115 lóerő az 1200 kilóhoz ,az vegyen 525 öt .majd győzze tankolni.

Motordoktor 2010.04.14. 19:39:46

De jó seggem van. ;-)

Phrascarica 2010.04.14. 19:39:57

Király '88-ban nagyon vágytam rá, mondjuk 528-asban...

Motordoktor 2010.04.14. 19:41:05

@Gyurma73: 105 lóerő. Ez M10-es motor.

Gábor a Jobbszélső 2010.04.14. 19:42:54

szerencse, hogy nem automata, mert akkor irigyelném :-)

Motordoktor 2010.04.14. 19:51:16

@In Motion: Persze én is 6 henger párti vagyok, de ez a motor az elmúlt 40 év egyik legjobb motorja. Nagyon jó anyagokból van, nagyon okosan tervezett és nagyon szépen megy. Amikor az M40-es motor megjelent, mindenki visszasírta ezt a motort.
Nem mellesleg rezzenéstelenül és csendben jár, alulról is jól húz és véleményem szerint a BMW egyik ékköve, egy kis ékkő a gyönyörű 02-esekből, egy átmentett történelem.

totyy528 2010.04.14. 19:53:11

Lehet azért tankolni az 525-öst is...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.04.14. 19:54:07

@Motordoktor: rosszul emlékeztem a 115 lóerő késöbb vot:-)

Negrogo 2010.04.14. 19:59:42

Kar, hogy 18i. De amugy egyben van kora ellenre. Grat.

yeti 2010.04.14. 20:01:33

Szerintem ingyen volt.Gratulálok hozzá.

ommm 2010.04.14. 20:03:09

@Gyurma73: Így-így.

@nem kéne...: Érdekeltség volt és van. De nagyon úgy látszik, hogy hiába autóztunk 300 kilométert. Sebaj, lesz másik :)

Bajcee 2010.04.14. 20:05:08

Nagyon nagy gratula!:))

mooocsing 2010.04.14. 20:09:37

Vigyázz rá :) gyönyörű darab! A szívem megdobogtatta ez a cikk..

Beeni 2010.04.14. 20:10:38

4henger...ez még nem BMW

pipi1 2010.04.14. 20:13:35

Én Mercis vagyok, de ez tényleg gyönyörű darab és marhaság lett volna ennyiért nem megvenni!Igazi örök darabok mint a 23-asok!Sok boldog, felhőtlen kilométert kívánok hozzá!Grat!

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2010.04.14. 20:15:18

Horst Tappert arcképes ZDF/ORF/SRG belépő nem volt a hátsó ülés alatt?
Amúgy szép.

misinator 2010.04.14. 20:23:40

"...aminek vasból van a lökhárítója..."
Vessetek a mókusok elé, meg fejlődés meg minden, de a lényeg ez az öt szó! A többi már csak jutalomjáték...
Szerintetek?

BMW /// 2010.04.14. 20:35:43

Szerintem meg az 518i teljesen jó. Ezzel az autóval krúúúúzolni kell. Nincs széthajtva az a másik és egy ilyen gépet nem is illik. Hangja meg a 4 hengereseknek is jó BMW-nél. Gumit sem fog égetni szerintem...:D. Ha erőgépet akart volna szerintem egy E28- E34 M5-öt nézett volna amik között általában sok halott van..

Nesebar 2010.04.14. 20:36:02

Bátyámnak volt egy ilyenje, de még 80-as kiadás, az eredeti cápa. Na az 28-as volt és automata. Egy dokitól vette, akkor volt a kocsi 15 éves és 100e-t futott, törésmentes, rohadtuk megkímélt darab, grafitszürke. Kézi tető volt benne, 13-at evett, mindenhol minden körülmények között, mintha arra lett volna beállítva.
Imádtuk, azóta visszasírja.

tükörfúró 2010.04.14. 20:44:14

puhapötschhh vagy benddee! :D
Ezt a cápát: www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/730/bmw_730-3623259 kellett volna megvenni..és lassanként feltámasztani..a családi költségvetés rombadöntésével, a garázsban vagy a csilalgos ég alatt a hátsóülésen csövezve!!!:DD

Találós kérdés: Ki tudja minnél pontosabban megmondani, mi is ez a gép, mitől nem egy átlagos E23?? :D

ketharmad 2010.04.14. 20:50:31

90-ben nem A-s rendszámok voltak ?

=Daniken= 2010.04.14. 20:55:30

Tibby, hogy Te mekkora piszok mázlista vagy! Isten hozott a pokolban!;-)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.04.14. 20:56:05

@20eve_polgarmester: az A-s rendszám kevés lett volna az összes adigi rendszámra,ugyanis nem csakaz új autók kaptak új rendszámot hanem mindenki!!

steven seagull 2010.04.14. 20:56:56

Pedig én is betettem a parkolóba..

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2010.04.14. 20:57:14

Itt-ott kicsit tördelve lett. Jobb első sárvédő fényezés volt, gyanús a jobb első ajtó is. Ha a küszöbnél és a csomagtartóban ilyen rohadás van, akkor ott komoly gondok is lehetnek. A tornyot még megnéztem volna közelebbről.

De ezért a pénzért így is nagyon megéri. Nem egy versenyparipa, de közlekedésre teljesen jó.

Amúgy a BMW 6 hengerestől egy jobb csak, a BMW V8-as.

butschq 2010.04.14. 20:57:58

:) ezt már szeretem
néha látni autókat is
már csak egy e30, az hiányzik nekem

soleeroo 2010.04.14. 20:59:09

feltem, hogy a multkori mercedes sztorinak lesznek meg utorezgesei... igerjetek mar meg, hogy tenyleg csak az foglalkozik ilyen trendi oldtimerezessel, aki oszinten bele is eli magat, jo?
komolyan nem ertem, hogy minek allandoan ugyanazt a leragott csontot elovenni... azt hiszem reszemrol elnezek valami mas online autos ujsag iranyaba, mert ez kezd rém unalmas lenni (nem igy gondoltam, de az oszinte velemenyt kimoderalnatok)

barnapapa 2010.04.14. 21:03:07

Szép, finom. Nem vagyok BMW-fan, de vezettem párat, és hát igen... a 6 henger az 6 henger. De még mindig étvágygerjesztőbb egy régi 18-as, mint egy mai dízel 4 henger. Szerintem.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.04.14. 21:05:50

Patent!

Látom elkapott titeket ez a láz! Egy fertőző góc lettetek! Karanténba veletek!

Paqitó 2010.04.14. 21:10:15

Mi ez a sok Ritázás? Öcsém, én nem ismerem a Tc csapatot bővebben, nincs feleségem, de ha lenne se szólna bele abba, hogy milyen autót veszek és én sem szólok bele ,hogy milyen mosógépet veszünk.

Egyébként ez az autó egy igazi benzintemető. Egy drága kurva. Nem vagyok nagy BMW-s, soha nem is vennék. De ha hitelt szeretnél felvenni egy vezérműszíj cserére vagy svájcig elmenni egy lökhárítóért, akkor kiváló választás!

Balazs5 2010.04.14. 21:19:32

Nem akarom senki örömét elrontani csak azt nem értem mi a jó ebben a youngtimer mániában? Vagy Csikós kitalálta és most mindenkinek utánoznia kell? Ha régi tényleg legyen szép régi. De ezekkel a párszázezres kocsikkal csak a gond van. Egy ilyen autó még ott tart hogy nem azok veszik akik pénzt energiát nem kímélve egy csodát varázsoljanak. Márkától függetlenül az ilyen kocsikban melósokat, vasgyűjtőket tudok elképzelni akik csakis azért használják mert csak ilyenre telik. Egyébként szuper kocsi...lesz 20 év mulva.

Jay350i 2010.04.14. 21:23:30

szia
szervós a cápád? ha kell esetleg egy eladó M10 szervószivattyú tartókonzollal akkor van eladó sajátomhoz vettem de végül nagyobb motort kapott. Elég ritka alkatrész hónapokig kerestem mire sikerült vennem, megkimélheted magad ettől:)
E30hoz van ugyan de szerintem E28hoz is ugyanaz kell mert mintha abból bontották volna, de biztos ami biztos nézz utána ETK-ban:)
Üdv:Jay

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.14. 21:23:38

@Motordoktor:
-Te fogtad meg a seggemet?
-Nem uram!
-Miért nem?!

nem kéne... 2010.04.14. 21:24:15

@Paqitó:

jelezném, lökhárítóig legfeljebb két kilométert kell mennie tibinek, mert ott van a legközelebbi béemvébót a tcszerkesztőségtől, a vezérműszíjcserét meg majd megszponzorálom neki sporttársi alapon, meg persze azért, mert láncos az a motor.

hát, ez most nem jött be.

nem kéne... 2010.04.14. 21:25:35

@Balazs5:

nem akarok hazabeszélni, de majd gyere ki az expóra és nézd meg a tc standján ennek a tesóját.
melósautó, az.

pickapu 2010.04.14. 21:29:23

@nem kéne...: Ha nem haragszol, én megtekintem (ismét:))

_John_Doe_ 2010.04.14. 21:31:24

Szerintem ezek szar modern autók, az autózás élvezete már rég kihalt belőlük.

A Ford T-modell az igen! Azon még élvezet volt a vezetés, ahogy adagolta az ember az előgyújtást. Igen, mikor megráncigálta az ember a bajuszát, érezte a gép és ember egységét.
A 6 voltos autók voltak az igaziak.

tükörfúró 2010.04.14. 21:31:32

@alibiman: Akkor már rögtön a V12, nem?:D
A legtartósabb "szétüthetetlen" még az ősi hagyomány szerint készült motorok, azok az M30ig bezárólag vannak különben.

@Paqitó: BMWk közt ez egy olcsó, kis fogyasztású, faék egyszerűségű valami.
Vezérszíj??, na az pl ami egyáltalán nincsen benne, egy centi sem..
:DDD

THT 2010.04.14. 21:37:15

@Paqitó: Tényleg nem vagy nagy BMW s :)
Ez a motor gyakorlatilag költségmentes, az autó többi alkatrésze meg filléres tétel.. normálisan használva 8-9 liternél nem ehet többet. Vezérműszíj meg nincs benne hálistennek.

Brasskornel 2010.04.14. 21:37:17

Nagyon király az autó én is simán megvettem volna! Nem mese a vén taták garázsából beszerezhető 20-30 éves nagyon jó kocsik története!

Bárcsak minél többet találnánk !

Gratula az autóhoz!!

Lehotai · http://kosztolanyidezsoter.blog.hu 2010.04.14. 21:42:06

fulladjatok meg, ennyiért ilyent én is veszek, francba a fürdőszoba felújítással :-)))
nagyon irigyelem az összes youngtimer tulajdonost!!!!!

Jay350i 2010.04.14. 21:46:01

M10et ne bántsa senki a 90es évek második felének talán legnagyobb műszaki csodája ez a motor!
az M10 történelmet írt! Európa első turbófeltöltős benzines motorja M10 volt '74ben a 2002turbóban 170lóval!
sőt a 80as évek második felében gyári M10blokkos turbós 1300(egyesek szerint mégtőbb)lovas autók nyerték meg a forma1et több ízben a dollármilliós fejlesztésű versenymotorokkal szemben!
ez a motor elnyűhetetlen, nem egy nem két magyarországi turbós m10et ismerek gyári belsővel 1,3 bar-on töltve és kimegy a világból soha semmi műszaki probléma, bírja!!!
a 60as években fejlesztették és egészen 88ig kihuzta gyártásban a blokk mert nem létezett nála jobb európai 4hengeres motor. Leváltani sajnos a szigorodó emissziós normák és pár elavultnak mondott (szerintem viszont jó) megoldás miatt pl a lapkás szelephézagállitás, mert utódja az M40hidrotőkés. Valójában sokkal jobb volt még az m40nél is nekem volt minkettőből több is...

wilhelm 2010.04.14. 21:52:55

Hù egy ilyenünk nekünk is volt. 1987-es 518i, piros szìnû, nyithatò tetôvel. Még most is haragszom apàmra hogy eladta.
TT 39-40 volt a rendszàma. Nem tud ròla valaki?

Jay350i 2010.04.14. 22:01:25

@Jay325i: nem 90es éveket akartam irni hanem huszadik századot valamiért ez jött ki :D

STi-2009 2010.04.14. 22:04:42

Először is boldog névnapot!
Gratulálok drusza, szép kis BMW ez, vigyázz rá és kivisz a világból :D

Devil2 2010.04.14. 22:05:47

Autónak jó, és főleg szép a gép, de 2 henger még úgy kéne bele mint egy falat kenyér. Tibi vadássz bele egy M30B34-es aggregátot, olyan kivitel még gyárilag is volt, tehát viszonylag egyszerűen lepapírozható, vagy ha nem akarsz luxus-teljesítményadót fizetni, akkor egy M30B25-öt. Ha a (relatíve) kis fogyasztás és az alul megjelenő nyomaték tetszik jobban akkor pedig M20B27. Gratula és jó egészséget a vashoz!

The Good Boy 2010.04.14. 22:06:34

Tibby!
grat a vasért, igazán irigykedem miatta (pedig finoman szólva sem vagyok bmw fun)!
A subaru féle bukta (vagyis inkább öngól) után gyorsan regenerálódtál:D

Lassan ki kellene irni a tc, meg a belsőség főoldalára nagy betükkel, hogy:
Vigyázat! Fertőzésveszély!
Már én is azon kaptam magamat, hogy nemcsak kósza gondolat 1-1 cikk olvasása után az öreg autó birtoklása utáni vágy, hanem már a netet is túrom miatta. igaz kezdő "öregautósként" valószínűleg első körben egy fiatal, kamaszkorú youngtimer lenne a jó, első lépésként, de már nálam az is nagy előrelépés, és szemléletváltás le(sz)nne.
pl ez a példány, ami pár napja már a virtuális hahu parkolómban vár rám: www.hasznaltauto.hu/auto/saab/900/saab_900_s_2.5_v6_automata-3758172
tudom nem egy kategória a szerkesztőségi járműparkkal, de valahol el kell kezdeni:) csak az a fránya 125 kw, meg a hozzátartozó luxusadó (46 db, ezres/év, azaz az autó értékének 10%-a... nem az összeg sok, hanem az arány!)
Már csak egy olyan haver kellene, aki meglök az adott pillanatban a lejtőn, mint ahogy a tc-nél teszik ezt egymással.

Jay350i 2010.04.14. 22:09:06

@Devil2: akkor már kukázzon hozzá egy M102es motort (3,4turbó E23 745iből) aminek szintén M30as blokkja van, veszem egy származási papiros m30b25öt a kisebb fenntartás és regadókülönbözet miatt aztán összefűzöd a b25blokkjába az hogy turbó is van az mellékes, levizsgáztatni egy rekesz sörért bárki letudja viszont innentől nem adócsalás/okirathamisítás/etc és 250ló vagy 300 vagy 500 vagy... soltvadkerten tudnának erről mesélni páran:)

nem kéne... 2010.04.14. 22:10:14

@Devil2:

bele lehet papírozni, ja.
csak épp az autó árának cirka háromszorosát be kéne csengetni, mint regadókülönbözet.
ugye.

aztán meg ha mindenki nagymotort farag az utóba, mi marad a kicsikből? mármint mennyi?
többek közt ezért örülök annak, hogy a jaguarom a széria legfapadosabb, legkismotorosabb verziója.

Balazs5 2010.04.14. 22:12:12

@nem kéne...: Nem érdekelnek ezek a youngtimer járgányok, még ha szép állapotú is, áll a fenti véleményem. A régiek pl Citroen Traction (ez az egyik kedvencem), vagy egy új F11 kombi vagy egy E61, az OK.

nem kéne... 2010.04.14. 22:12:19

@Jay325i:
"levizsgáztatni egy rekesz sörért bárki letudja viszont innentől nem adócsalás/okirathamisítás/etc"

mitőlisnemaz?
a számokkal mi lesz?

Jay350i 2010.04.14. 22:13:25

@nem kéne...: mezei rendőrje nem tudja hogy az a motor nem gyárilag turbós legalábbis ott helyszinen nem tud meggyőzni róla az tuti. Motorszámot viszont mindenki tud olvasni.

ommm 2010.04.14. 22:13:34

@tükörfúró: Nagy check, karbi, krokodil included :)

nem kéne... 2010.04.14. 22:13:53

@Balazs5:

ja, a kőműves motoros, fűtött bőrön szokott veretni, ahol még a fejtámla is elektromos állítású.
értem.
legalább ne strandpapucsban lennél hülye a nagymotorhoz.

ommm 2010.04.14. 22:15:30

@Paqitó: Láncos motor master :)
Ennél olcsóbban fenntartható BMW egy van. a BBurago...

Jay350i 2010.04.14. 22:16:27

@ommm: meg talán egy OT-s Isetta :)))

ommm 2010.04.14. 22:19:12

@Jay325i: Körülbelül :) Azt a hátadon is elviszed :)

nem kéne... 2010.04.14. 22:19:53

@Jay325i:

ezt kérdezem.
a számokkal mi lesz?

Jay350i 2010.04.14. 22:22:16

@nem kéne...: azt mondtam hogy lepapirozod az M30B25 motorra és utána átfüzheted 45i-re csak 25ös után kell fizetned mert a motorszám 25ösé marad és mezei sün barátunk nézegetheti a motorteret 100ból 99nek fel sem tünik hogy van ott csigusz vagy hogy annak nem kéne ott lennie...

Harmatos Libaf.s 2010.04.14. 22:22:45

ottizennyO'c nem kicsi a moci egy kicsit ? (személyes vélemény ) amúgy pöpec :)

Devil2 2010.04.14. 22:26:08

@Jay325i: Hát a turbó az már kicsit túlzás, főleg az anyagiak miatt. Tekintve hogy így is kölcsönből vette Tibby. De igaza van @nem kéne...: barátunknak is, az a k..va regadó..
Viszont mivel négyhengeres nincs benne igazi fejlesztési potneciál, max 20i-t lehet belőle csinálni, de azt meg minek.
Ha eredetileg 20i lenne, akkor 27i-t minden gond nélkül lehetne csinálni belőle. De mindegy, csak eljátszottam a gondolattal, Tibbynek jó lesz ez is...

butschq 2010.04.14. 22:26:14

@Jay325i: ja haveromnak van egy kettesgóf 1.6d, 1.9 pdtdivel
végül is alig feltűnő a turbócső, meg a cooler

Jay350i 2010.04.14. 22:31:10

@Devil2: M10ben nagyon is van fejlesztési potenciál leirtam fentebb...
mármint turbósan főleg szivóban is lehet még gyurni rá venni kell huszas (mármint M10B20) főtengelyt, hajtókart, dugót nem drága dolog de egy 15-20pacinál nem is bújik elő több ahogy te is irtad

DrSzoke 2010.04.14. 22:31:38

@Balazs5:
20 ev autoszerelo tapasztalattal elmondom neked.Ahogy egy kedves baratom fogalmazott:
ezeket a kocsikat meg a mernokok,a maiakat mondjuk 95 utan a marketingesek terveztek.Ebben minden benne van.Nem azert mert nem telne jobbra,de 88-as Audi 5h-el jarok.Miert?
Mert nem megy tonkre.Persze jol karbantartott autorol beszelunk,nem leharcolt szarrol mert azzal telleg csak a szivas van.Ez a bimer ugyanaz a kategoria.

Devil2 2010.04.14. 22:34:04

@Jay325i: Hát a rendőrtől kell a legkevésbé tartani, nekem soha egyik se nyittatta fel a motorháztetőt, hatósági szemek csak a műszakin nézték a motorszámot. Viszont ahhoz nagyon értenek, rögtön feltűnt hogy a 206KA... az katalizátoros motort takar. Katalizátor meg? Haggyadmá... egyébként lepapíroztam de később a vizsgán csak kiköpte az a hülye kompúter, aztán külön oda kelett csatolni a KPM-es papírt.

Paqitó 2010.04.14. 22:34:33

Jó oké, nincs benne vezérműszij. nem tudtam. ciki. de nemértem mi ez a BMW, Merci mánia. én nagyon félnék ilyen idős luxusautót venni. mert akkor is elfogynak egyszer az alkatrészek és lehet, hogy ez egy BMW, de előbb utóbb valami elfog romlani benne...és akkor áll hónapokig a kertben, aztán gyorsan eladjuk inkább...

egyébként én Alfás vagyok, vállalom!!!
És éljenek a vezérműszíjak!!!

Devil2 2010.04.14. 22:35:33

@Jay325i: Jó persze, hát 1500 lóerőig is lehet húzni a jó öreg M10 öntvényt, de kinek van arra zséje..

butschq 2010.04.14. 22:38:48

@Paqitó: nem azé a két fillérért, de pont egy alfás mondja, hogy elromlik stb
azthittem, ők szeretnek a legjobban szerelni (meg a simsonsosok, de abba nem menjünk bele)

Devil2 2010.04.14. 22:40:45

@Paqitó: Nem hiszem hogy valaha is meg fogod érteni a youngtimerek birtoklásának lélektanát. Az alap az hogy mielőtt veszel egyet, szopjál jó sokat egy ex-keleti blokkos őskövülettel. Na, ha utána beleülsz egy teenager luxusautóba, majd megtudod hogy hol lakik az atyaúristen. Aztán majd nem fikázod azokat akik szeretnek úgymond szopni.

Jay350i 2010.04.14. 22:41:36

@Paqitó: rosszul itéled meg, E28hoz E30hoz sőt z összes 15évnél idősebb bmwhez szarér-hugyér mennek az alkatrészek csak felmény a bmwpower.hu-ra és akarva akaratlanul belebotlesz mindenbe. Komplett M10es motorokért (amik tökéletesen müködnek) 15-20akat kérnek mindenestől, váltóért 4-5ezret diffi ha sperres akkor 45-50 de sima már 5ért is van. Elektronika az kevés van bennük, futómü alkatrész szintén olcsó, kasznielemek bontottan párezer forintért vannak.
Régi BMW-t egyáltalán nem drága fenntartani olcsóbb mint egy 15éves swiftet. merci az tényleg rizikósabb mert nehézkesebb az alkatrészellátása (legalábbis nekem za lenne mert nem vagyok ismerős mercis körökben) audi meg tényleg horror ez személyes tapasztalat, nincs hozzá alkatrész csak ebayről horror áron:(

Paqitó 2010.04.14. 22:44:21

@Devil2: ez érdekes megfogalmazás volt. szóval ennek feelingje van. ahogy keresed az alkatrészeket, megszerzed, belerakod, rozsdásodik itt ott, kilakatolod, aztán megint rozsdásodik. jó, én nem tudom. nem volt még youngtimerem. pár éve, egy Citroen bx 1.9 tzd turboval szoptam nagyon sokat, az is volt kb 20 éves, az persze nem ez a kategória, de elég volt.

nem kéne... 2010.04.14. 22:44:24

@Jay325i:

na most megnéztem:
257533 ft regadókülönbözet PLUSZ a többi költség.
(220 volt az autó)
aztán meg abban azért nem lennék száz százalékig biztos, hogy ha a b25öt fel lehet-e fúrni a 35 lukjára (hat milliméter. sok az.)
aztán akkor még mindig ott van, hogy cseréljünk váltót, kardánt, difit, féltengelyeket, hidat, féket, rugót, lengéscsillapítót, stabilizátort kormányművet hűtőt kábelköteget kipufogót istenharagját, majd amikor ezzel készen vagyunk, van egy módszeresen kiherélt, addig vigyázott autónk, amire kibasztunk n+1ezer forintot, az autó értéke meg mivel erősen épített és nem stimmel semmi az eredeti konfighoz képest, nem n-1ezer forint, hanem n/10 ezer forint.
nagy ötlet.

ommm 2010.04.14. 22:46:44

@Paqitó: Nem kell keresni.
Alvázszám beír.
www.realoem.com/bmw/

Cikkszám alapján megrendel.
Átvesz.
Kicserél.
Minden másra ott a MasterCard.

És akkor még nem túrtál utána olcsóbbnak :)

Jay350i 2010.04.14. 22:48:04

@nem kéne...: nem éri meg ez nyilvánvaló nem is azért irtam csak jöttek itt egyből a nagymotorral akkor lud legyen kövér alapon ez is egy lehetőség csak 100%ig ésszerütlen:)

Devil2 2010.04.14. 22:49:52

@nem kéne...: "e30.de" nézd meg(ha nem ismered) aztán írjál nekik hogy mekkora lúzerek...

nem kéne... 2010.04.14. 22:50:18

@Jay325i:

ne tákoljunk bontóból, könyörgöm.
nem azt, hogy semmit, de futóművet bontóból?
mivan?
ne abból indulj ki, hogy van, aki csak agyonbaszni vesz bmw-t, van olyan is, aki eltenni.
aztán ott a bontó azért nem alternatíva, mert azzal csak a döglődést odázza el az ember, a végleges halált nem.
de ha rákölti a pénzt, csoda dolgokat lehet építeni.
(nem kifejezetten bmwből, bármi öreg autóból)

nem kéne... 2010.04.14. 22:52:16

@Devil2:

kurvára nem erről van szó.
arról, hogy mi a fasznak még egy elektromos fogkefébe is akkora villanymotort hekkelni, hogy reggeli fogmosáskor pakson rákúrják a vészteljesítményt.

Jay350i 2010.04.14. 22:53:00

@nem kéne...: egyébként amit az értékekről irsz az sem teljesen igaz menj fel használtautóra keress rá BMW 350i V12.
1,3ért hirdetem és folyamatosan csöng a telefonom, igaz nekem kb 2ben van az autó eddig de nem eladásra épitettem. Ha eleve arra öszpontositok sokkal kevesebből is összeraktam volna.

kangep 2010.04.14. 22:53:01

olyan nyomik vagytok, hogy mindig az asszony mondja meg, mire van péz. :D

Jay350i 2010.04.14. 22:54:03

@nem kéne...: pl lengőkarra gólyalábra stabrúdra ilyesmikre gondoltam. én sem bontóban veszek gátlókat meg szilenteket ez nyilvánvaló

Devil2 2010.04.14. 22:54:10

@Paqitó: Na igen, a rozsda, azt szerintem egyik youngtimeres sem hiányolná, ha nem lenne, de hát az van kérés nélkül is. De a többit nem tudom neked elmagyarázni...

Devil2 2010.04.14. 22:55:58

@nem kéne...: Én olyan konfigurációt emelítettem ami gyárilag is létezett, Jaynek turbózódott fel a fantáziája. :)

nyilas1976 2010.04.14. 22:58:01

TÉNYLEG KURVA UNALMAS A FILLÉRES BETEGÁGYAK TÚL AJNÁROZÁSA.A BALÁZS5-NEK TÖK IGAZA VAN.BÁR A CSIKÓSNAK JÓL ÁLL.A FASZÉRT KELL MAJMOLNI,JA MERT SOKAN OLVASSÁK...

Devil2 2010.04.14. 22:59:29

@nem kéne...: Ja és hogy mér jó a nagy? Hát ezt csak a faszhoz tudnám hasonlítani, ha nagy akkor legfeljebb nem nyomod tövig, de ha kicsi akkor meg aztán nyomhatod...

nem kéne... 2010.04.14. 22:59:43

@Devil2:

de MINEK mindent tuningolni, he?
mért kell szemétre dobni a kismotoros autót, miért kell kiherélni?

Jay350i 2010.04.14. 23:00:21

@nyilas1976: akkor te vegyél uj sparkot hét év futamidőre és szeressed ha neked ez unalmas

nem kéne... 2010.04.14. 23:01:07

@Devil2:

hülyeség.
ha kicsi a pöcsöd, levágatod aztán fölvarratod egy négerét, mert az nagy?
jól fogsz kinézni, papa.
:)))))

Jay350i 2010.04.14. 23:01:35

@nem kéne...: tuningolásnak is van egy ésszerü határa addig viszont miért ne mennénk el egy kismotoros autóval?

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2010.04.14. 23:01:59

Szép járgány.

Látszik, hogy én nem vagyok igazi autóbuzi.
Egyrészt sose fogok BMW-t venni (bár némelyik tetszik, de annyira azért nem), másrészt sose fogok olyan kocsit venni, amit egy évben kettőnél többször kell szervizbe vinni és már megvételkor olyan, hogy százezreket rá kell költeni, hogy megbízható és jól használható kocsi legyen.

Én már ennél kényelmesebb vagyok, meg nagyobb teljesítményhez szoktam. :)

Devil2 2010.04.14. 23:03:11

@nyilas1976: Ez a poszt nem neked szól. Egyszerű nem?

nem kéne... 2010.04.14. 23:03:39

@Jay325i:

de M_I_N_E_K?
ezt az egyet mondd meg nekem.
az egy dolog, hogy lehet, de miért KELL?

mlt3 (törölt) 2010.04.14. 23:03:54

@Paqitó: BMWkben az M20, M40, meg a diesel M21 szijasak. Szinte osszes tobbi motor lancos. Szorakozzon a vezermuszijcserevel az, akinek nincs jobb dolga.

Devil2 2010.04.14. 23:06:05

@nem kéne...: na jó, nem volt jó hasonlat, de hát ilyen gondom nincs.

butschq 2010.04.14. 23:07:19

@nyilas1976: valszeg te még nem érezted azt, hogy vmit összeraktál ,és működik. iszonyat jó érzés, olyan mint a drog, elkezded és rászoksz
@Daily Shark: aki ilyen régi autókat szervizbe visz, régen baj...

Jay350i 2010.04.14. 23:07:26

@nem kéne...: olyan nincs hogy MINEK!!!
te nem szeretnél gyorsabb autót akármilyened is van? ha másért nem, biztonságosabban előzni? annak hogy egy autó jobban megy csak előnye van akkor miért ne?

mlt3 (törölt) 2010.04.14. 23:07:46

@Jay325i: A kis motorokban lofasz tartalek nincs, mi az uristent akarsz rajtuk tuningolni? Nem tudom feltunt-e, hogy az ilyen kitek jellemzoen nem 316i-hez es tarsaihoz keszulnek.

Jay350i 2010.04.14. 23:09:51

@mlt3: M10ben kurvanagy tartalékok vannak, a többibek nem de ki beszélt a többiről? aki M10re azt mondja hogy nincs benne tartalék az nem normális...

nem kéne... 2010.04.14. 23:10:11

@Jay325i:

azért, mert így semmi nem marad meg az eredeti állapotú autókból.
ezt nem akarod valamiért megérteni, hogy ez van, akinek érték.

mlt3 (törölt) 2010.04.14. 23:10:19

@Jay325i: "csak előnye van"

Ahogy moricka elkepzeli a motortuningot.

nyilas1976 2010.04.14. 23:10:56

@Jay325i:sparkot soha,de ez az kamu patina sem hoz lázba, ha érted mire gondolok.Tudom ebben még volt anyag...Az a poén JAY hogy 18 év múlva pont te fogsz nosztalgiázni a spark~ra.

Devil2 2010.04.14. 23:12:07

@nem kéne...: Tényleg, MINEK egyáltalán BMW, ha van BKV is?

Jay350i 2010.04.14. 23:14:44

@mlt3: nem kell a szavakat kiforgatni már megint. magának a többleterőnek önmagában csak előnye van ezt irtam. A motortuningnak vannak nyilván hátrányai szinte minden esetben.

nyilas1976 2010.04.14. 23:17:38

@Devil2: Értelek és befejezem,nem kötekedni akartam de de szerintem nem minden érték ami cirka 15~20 éves,egyszer még lehet de szerintem most nem az.

butschq 2010.04.14. 23:17:43

télen elképzeltem, simsonba megy 90-es henger (kevés már a 60-as), fater nyakon vág (már megint költesz rá), azóta projekt lefújva. tényleg felesleges tunyingolni a gépeket:D

Jay350i 2010.04.14. 23:18:28

@nem kéne...: hogyne érteném, nem is biztatok itt senkit hogy basszon szét egy cápát pár plusz paciért de ésszerüen lehet rajta javitgatni pl 20as motorbelsőt bele és nem veszik el semmi az eredeti értékéből csak pusztán jobban fog menni ugyanugy egy gyári tökéletes gép marad...

nem kéne... 2010.04.14. 23:18:57

@Devil2:

te hallod, nekem ezt ne.
legalább nekem ne.
abban a formában, ahogy azt az autót most kint mossa az eső a ház előtt, abból hétszer meg lehet venni a bende autóját meg még marad egy nagyon úrias bulira is patron az összes haverral, hogy mindent te fizetsz.
aztán az utolsó csavarig oem cuccok vannak rajta az egy felnit leszámítva, amit egyébként a hétvégén végleg leveszek róla.

Jay350i 2010.04.14. 23:20:39

@nyilas1976: én????!!! na azt jol elbasztad... 5éve 1602vel jártam most E30al és a 02-t sirom vissza nemhogy ilyen müanyag ipari hulladékokra meg rá se nézek soha, szerintem ez öngól volt a részedről.

Devil2 2010.04.14. 23:23:59

@nyilas1976: Valóban nem minden érték ami 20 éves, de ha az egy megkímélt BMW, akkor az nem érték, hanem kincs, a kettő között ég és föld a különbség. 220EFt szerinted érték manapság? Nem hát. De nem kapsz ilyet minden sarkon ennyiért. Ezért kincs. Van még kérdés? Nem is lehet.

Jay350i 2010.04.14. 23:24:43

@nyilas1976: egyébként értem mire gondolsz csak nem értek egyet veled.

Devil2 2010.04.14. 23:26:51

@nem kéne...: Ja tiéd a 20i, amit láttunk itt? Na az az elfogadható minimum, mármint motorilag.

nyilas1976 2010.04.14. 23:30:22

@kohlenbrenner Én tisztelem ha valaki szeret valamit és idöt˛~energiát áldozz rá,de szerintem az mostantol nem is tc~és akinek nincs valami középszerü autója.A Jót elismerem de ebben a bmw~ben semmi fantasztikus 2010~ben szerintem.Pl a Csikós állólámpása király az era semmire való betegágy.üdv

Devil2 2010.04.14. 23:30:35

@kohlenbrenner: Na ezt a 60-as hengert én nem értem, fel lehet fúrni addig az ötvenest? És milyen dugó megy bele?

Rocko- 2010.04.14. 23:30:38

@nem kéne...: váltógomb szerint ötös.

@prokee: ehehhe.

@pickapu: én. meg Pista se.

@Motordoktor: ahahaha.

nem kéne... 2010.04.14. 23:35:14

@Devil2:

a jövő havi veterán autó-motorba írt a Csikós egy cikket egy e12/518ról.
én azt az autót láttam, amikor a lakatos kínozta, nem volt olyan üreg, amit ne nyitott volna ki, ha volt benne minimális korrózió, megszüntette.
akkor még nem is nézegettem bmw-t, kb akkor vettem a rovert, aminek perpillanat örültem, mint majom a farkának.
aztán nem igazán tudtam, hogy milyen motorja lesz, csak a kopasz bódét láttam alakulni, vérprofi munka a legutolsó négyzetcentiméterig.
és az az autó aztán láttam a fényezett bódét meg ha jól emlékszem, összerakás közben is az autót.
nincs rajta hiba.
és az egy 518.
ami pénzt abba beleöltek, hát az enyémnél lényegesen komolyabb autó is kitelt volna belőle, de maradt ami volt, kilencven ló, lemezfelni, százhetvenötös gumi, kurblis ablak, kenyérszervó.
aztán aki meglátja, lehugyozza a bokáját, teljesen eladja magát az autó, nem számít, milyen motor hajtja.
beletehettek volna bármilyen motort, mert annyira mindegy, mit építenek össze, tényleg a legapróbb alkatrészeire szétszedték.
és arra te sem mondanád, hogy tuningot bele, mert az jó.
az úgy kerek, ahogy van.

Jay350i 2010.04.14. 23:36:54

@nyilas1976: néz vannak autók amik szinte klasszikusnak születtek. Egy cápa ötös ma még nem (annyira) nagy eszmei érték, de jellegéből, eleganciájából, sajátosságaiból adódik, hogy ez bizony egy igazi keresett klasszikus lesz 20-30év mulva, nem ugy mint egy (most csak példa ne sértődjön meg senki ha ilyenje van) pl szivar 100as audi ami ugyan akkoriban egyenértékünek számitott egy E28al, de sosem lesz kultuszautó pár audi-klubos emberke majd elismerően fejethajt egy működő példány előtt 2030ban, de semmi több. Egy E28at akkor már körbeállva fognak fényképezgetni videózni mutogatni hogy ilyen még létezik és milyen elegáns, klasszikus formájű szépség a 80as évekből...
ezt már 15-20éves korában le lehet szűrni egy autóról, és a cápa bizony mérhetetlen értékű klasszikus lesz ez biztos.

nyilas1976 2010.04.14. 23:39:50

@Devil2:VÉGÜL IS HÁZHOZ MENTEM A LÓFASZÉRT HOGY IDE ILYENEKET IRKÁLOK,DE A VÉLEMÉNYEM EZ.EZ A BMW MÉG NEM ÉRETT MEG ARRA HOGY IGAZÁN KÜLÖNLEGES LEGYEN,SZÁMOMRA A TENDENCIA FURA LEGYEN EGY 20~ÉVES KOCSIM ÉS EGYÉNISÉG VAGYOK.A TÉVEDÉS JOGÁT FENNTARTOM NEM ISMEREK INNEN SENKIT,DE SZÁMOMRA IGY JÖN LE.ÜDV

Devil2 2010.04.14. 23:44:05

@nem kéne...: Igen, Csikóst tudnám idézni nagyvonalakban. Az az autó egy szobor, szép mintha most jött volna le a gyártósorról. Csak éppen közlekedni vele a legnagyobb baromság. Szóval legyen az autó olyan amivel csak a templomi misére járt az első gazdája. Azt még használni sem sajnálja az ember.

butschq 2010.04.14. 23:44:20

@Devil2: igazából én vettem a 60ast, csinálnak után gyártott 60ast, sőt talán 70es is van dugóval gyűrűvel minden ami köl, de meg lehet furatni is (igazából dugóhoz fúrják) nekem megvan a gyári hengerem, most akarom 60asra fúrni, de ezeket ha jól emlékszem 65ig lehet, az a végső méret.na meg persze 4felömlőst is csak gyárit csinálnak, vajon miért...

Devil2 2010.04.14. 23:46:48

@nyilas1976: Akkor írj egy posztot a te kedvenc autódról, azt is el fogjuk olvasni és elmondjuk róla a véleményünket, akár pozitív, akár negatív. !Béke!

Devil2 2010.04.14. 23:50:05

@Jay325i: Szőrszálhasogatok. Az M102-es motor még "csak" 3.2-es volt. A 3.4-es az M106-os számot kapta a gyárban, kívűlről a gyújtáselosztóról látod rögtön, hogy melyik az épp, az M106 már Motronicos volt.

butschq 2010.04.14. 23:50:53

@Devil2: és iszunk is rá, akár a többire, én szoktam, pedig nem vagyok alkoholista, csak józanul reszket a kezem:D

Jay350i 2010.04.14. 23:53:10

@Devil2: :)
örülök hogy észrevetted a hibámat, látom vannak itt tájékozott emberkék is :) Köszi hogy kijavitottál.

nem kéne... 2010.04.14. 23:55:41

@Devil2:

ne keverd a a két Zsolt autóját.

Devil2 2010.04.14. 23:57:37

@kohlenbrenner: 70-es gyárilag is volt. De vigyázz mert az nem megy bele az 50-es karterjába, és a főtengelye sem ugyanaz. Ha kimaratod a kartert, de összerakod az 50-es főtengellyel, akkor az nem túl sokára széthullik. Na a 90-est már végképp nem értem... Olyan van hogy 130-as, de az valami Zündapp hengerrel. Na az már elég beteg.
www.youtube.com/watch?v=vkzHrpe7u7Q&feature=related

Devil2 2010.04.15. 00:00:10

@Jay325i: Ez csak természetes. :)

nyilas1976 2010.04.15. 00:01:02

@Devil2: Posztot nem tudok írni a rossz írói vénám okán,de nekem egy 2008~as subaru forestrem van szép,müködik nem kell szerelni de a szivem vágya egy E55 AMG 99~ben olyan volt a fönökömnek és egy ÉLETRE BELESZERETEM az autóba.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.04.15. 00:04:43

@nyilas1976:
Most még nem nagy érték, de a mostaniak nagyjából az utolsó pillanatok, hogy ilyen autókat ilyen állapotban ennyiért ki lehet fogni.

Gomulka Béla 2010.04.15. 00:05:28

@nyilas1976: A fene tudja. Ahogy végignézem ezeket a totalcaros veteránokat, egyik se ku"lo"nleges, még az elno"ki Datsun (vagy mi) vagy a harci Trabant se igazán. Tehát alighanem másról van szó, nem a ritkaságról vagy mu"szaki elfajzottságról.
A gyerekkori vágyak és ideálok talán szerepet játszanak: kinek a fentemlített Derrick fo"rendo"r (magyar hangja Spejbl és Hurvinyek), kinek a Cougar Villager mecsboksz, vagy a fekete-fehér bejrúti szuvenírfotók Pontonnal és Péefesszel. Hozzájárulhat aztán még a praktikalitás: ezekel a kocsikkal még lehet munkába járni, de már nem látni hatot egy utcában. Na és ott a járványtan: a Csikós nyilván cseppferto"z.
Hogy valakinek pont egy vasból készu"lt lo"khárítótól legyen jó (amihez amúgy nem kell béemvét venni: jól emlékszem, a Trabantnak is olyan volt), az nyilván perverzió, ennél fogva ritka. De ami azt illeti, talán ez a fajta rendesátlagember-béemvé volt az utolsó, ami igazán eltaláltan nézett ki. Láthatóan nem a szélcsatorna és a to"résteszt ko"zé bepréselve rajzolták olyanra, amilyenre. Ez már magában érték.

Balazs5 2010.04.15. 00:05:31

@nem kéne...: Inkább csak akkor okoskodj ha van hozzá eszed. Valóban persze ki lehet sarkítani a dolgot és lovagolni egy példányon de én általánosságban beszéltem, írtam is ugyebár hogy márka nélkül. De ez nem lényeg ... Ez az én véleményem ezért ne vádolj, én nem hülyézlek le csak mert más a véleményed, és meggyőzni sem akarlak persze nem vagyunk egyformák, vannak............

butschq 2010.04.15. 00:05:50

@Devil2: tudom, anno csináltam 70est 50es főtengellyel, bukó volt a dolog, de tanulónak megtette (az 50 főtengely még elbírja a 60as hengert)
90est vezettem, és jó volt, de bukó, mer 2havonta generál, ha használni akarod, annál pedig ami a csövön kifér, másképp vegyél schwalbe-t
130-asról nem sokat tudok, én még nem csináltam, nem is láttam élőbben, nem is nyilatkozom róla

Devil2 2010.04.15. 00:07:13

@nyilas1976: Igen, igen, vannak ilyen autós élmények mikor szerelembe esel. Volt nekem is pár, pl egy E23-as 730-as BMW. Oszt mégse lett olyan. Hát túléltem. De azért kedves élmény a mai napig. Ja, és egy métert sem mentem vele, mert akkor még nem volt jogsim, csak ültem benne és gázfröccsöket adtam, akkor vesztem el, tudtam hogy 6 henger alatt csak erőforrások vannak, de nem motorok. :)

nem kéne... 2010.04.15. 00:16:24

@nyilas1976:

forestreje a bendetibinek is volt.
most e28ra hegyez.
mik vannak.

Bende Tibor 2010.04.15. 00:24:35

@nyilas1976: Aranyos vagy, de csak vettem egy autót, és itt a Totalcarnál az a szokás, hogy ezt elmeséljük a kedves olvasónak.

nyilas1976 2010.04.15. 00:28:31

@Devil2: Erre mondták nálam bölcsebbek kinek a pap kinek a papné .A BMW~műszerfala meg forduljon a vezető felé,ebben biztos egyetértünk.Egyébként ez a fáradt rím tök véletlen.Egyébként tényleg az a tanulság hogy valakinek a 20 éves cápa valakinek a spark vagy a forester de az életünk fontos része az autó.Annyira költöi vagyok 5~6 sör után.

Csikós Zsolt 2010.04.15. 00:37:07

@Ronin_:

Érvényes ám az a P, csak te nem vagy tisztában a szabályokkal. 2009-ben adták ki, ott voltam, amikor kemencemeleg volt. Idén szeptemberig jó.

Balazs5 2010.04.15. 00:39:42

@DrSzoke:Szerintem félreértettél:-) Nos először is a poszt író nem azért választotta mert megbízhatóak, vagy nem megbízhatóak ezek kocsik, ez ugye egyértelmű. Hobbi lett véve. Nem ismétlem meg az első kommentemet de én csak ezekről a youngtimerekkel kapcsolatban mondtam egy véleményt. A régi kocsik nekem is tetszenek, az újak is, de ezek olyanok mint a 4 évszakos gumi. Semmire nem jó. Nem "szép új" aminek élvezzük az "újautószagát" se nem valódi oldtimer, aminek egyediségétől elolvad az ember. De az biztos király kocsi lesz 20 év múlva! Más. Akármilyen jól megcsináltak egy kocsit 88-ban az kopik. Egy közel negyed évszázados(!) nem lehet megbízhatóbb mint egy új (vagy pár éves) vagy ha igen, sok munka van benne. Gondolj bele ha nem lennél szerelő, és az összes munkával szervizbe kellett volna menned mennyi pénzedbe került volna.

nyilas1976 2010.04.15. 00:39:47

@Bende Tibor: Ez egy jó szokás,olvasom én is.REMÉLEM nem csak a fikázás jött át de tényleg úgy érzem hogy nálatok valami furcsa kötelesség hogy beszereztek egy középszerü 20 éves vasat.Kezd lelkiismeret furdalásom lenni mert se téged sem mást nem akartalak sérteni de én így gondolom ahogy leírtam.üdv

_John_Doe_ 2010.04.15. 00:42:00

Érték? Ugyan már!

Ez pont annyit ér, amennyiért hirdették.
250 ezer forintot.

Nem egy ikon, ez csak egy öreg autó.

És igen, lehet ebből valamikor veterán, ami többet fog érni, de nyugodj meg azt a pénzt az évek során kamatostul rá is fogod költeni.

Tudom, a rendszeresen karbantartott öreg kocsik üzembiztosak. :)))

Olvasd már el csikós posztjait, én valahogy arra emlékszem, minden hétvégén ott fekszik az autó alatt. Néha még vendégségben is.

Szóval van akinek az a hobbija, hogy szerelget, nincs ezzel baj. De a szerelgetés tárgyát ne akarja már eladni, mint az igazi autókat. Az igaziak azok, amit megveszek a szalonban és négy évig úgy használom, hogy csak a kötelező szervizre kell visszavinni egy műhelybe.

Nem az a baj, hogy van ez a szerelgetős vonal is, hanem hogy most már csak ez van.

ommm 2010.04.15. 01:05:58

@Sir Kolompár Obama: Én láttam azt az autót. Ültem is benne. Magyar ember, aki csak közlekedik, ennél jobban nem vigyáz az autójára. Inkább a filléres tételeket kelljen pótolni, mint egy komplett futóművet, vagy kipufogórendszert.
Szerintem.
Nagyon kevés baja van, egy sem befolyásolja a használhatóságot.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.15. 01:40:35

@nyilas1976: Szokjál le a webes kiabálásról. Utána elolvasom, mit írtál.

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2010.04.15. 04:28:48

@_John_Doe_:

hát erre mostakkor mitmostakkor?
Hogy a szalonautóid lerohadnak-szétesnek-felgyulladnak a legváratlanabb pillanatokban, míg ezek a (talán) karbantartott huszonéves szarok csak mennek és mennek. Az ilyen régi műszerek iránt tanúsított gyengéd érzelmek mellett a veteránozás másik aspektusa a mérnöki munka minőségi csúcsa iránti nosztalgia.

Ti., ha hiszitek, ha nem, volt egy rövid de boldog korszak, amikor a tervezett avultatás MÉG nem, a tervezett életciklus felénél szétesés MÁR nem jellemezte ezeket a szerkezeteket. Mi több, ma azt tapasztalhatjuk hogy a tervezett időn és km-en túl is AUTÓk ezek, nem bontószökevények. Karbantartás kérdése.

A cikkben nevezett szekér.. nekem kéne!

Dzsóndó, te pedig dugd meg a megbízható szarodat :)
IMHO jó dolog hogy egy esetleges műszaki malőr miatt legalább elvileg adott a lehetőség hogy alámásszak és megoldjam. Ezt úgy mondom hogy (öreg) japánom van, az utóbbi 4 évben _nagyon_ ritkán kellett alámásznom, és sosem útközben. Persze öreg japónál ez természetes, váratlan, meglepetésszerű meghibásodás egyszerűen NINCS. Az a Bimmer nyilván nyűgösebb, jobban igényli a törődést, de ha megkapja, biztosan jobb autó mint ezek az új digitális szirszarok.
Te csak szaladgálj a szervizbe, én kevesebb időt töltök az autó alatt mint te az ott elköltött pénzed összekaparásával. Nameg én élvezem az így elköltött időt :)

Sopánka76 2010.04.15. 06:29:27

mázlista!
Ennyiért, ilyet...

nabazzmeg 2010.04.15. 07:39:24

na, a bendét is elkapta a gépszíj, de legalább nem milliókat <és az egész családja jövőjét :-))> dönt bele az aktuális öreg romba....mondjuk, ez a bömbi még elég használhatónak néz ki, igaz, nem akkor truváj mint a papp tibi(?) 3-sa, vagy a "rabszolga" 2000-se, de azért nem rossz...én azért egy coupét céloztam volna meg és inkább vártam volna egy picit. Igaz, szigorúan magánügy, ki mivel teszi tönkre magát :-D

CuCu 2010.04.15. 07:48:02

Sracok,
Nem ertem mi ez a 'hype' ezek a capaorruak korul. Szerintem a leg-gazabb BMW valaha... Ez arra utal vajon hogy auto-analfabeta vagyok? Szerintem tenyleg nagyon gaz! Es emberek ezekert penzt adnak! :D
Vagy ez is egy kicsit olyan mint a Citroen 2cv? Vagy tetszik az embernek vagy nem. De a ketto kozott nincs semmi!
Egyebkent Ford Mustang 67' Fastback rocks!!! :D

Wizardus86 2010.04.15. 08:00:33

magamban kuncogok, hogy aki mindenki autóvásárlós történetében a kárörvendő, gúnyosan kuncogó gonosztörpe, most végre önmaga is felveszi a szopóálarcot :D

"Ma reggel is beindult, nem lesz itt komoly baj..." ez majdnem olyan baljóslatú mondat mint a TG-ben az hogy "How hard can it be"

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.04.15. 08:00:44

No, én csak annyit tennék hozzá, hogy igaz, csak sötétben, de ültem a kocsiban. Értem én, ha valaki az újabb autókra mozdul be, de ez a kocsi egy időkapszula. Nincs agyondohányozva, nem ázik be -és ezek miatt olyan klasszikus szaga van belül, amit utoljára 20 évvel ezelőtt érezhettem, akkor is csak nagyon kevés, megkímélt autóban. Mindegy, milyen motorja van, ez az autó hiteles, autentikus. És bizony az előző gazdája -bár sajnos már nem adhatja át neki személyesen- minden elismerést megérdemel, amiért ilyen állapotban tartotta. Németországban sem lenne ez feltétlenül magátol értetődő, de itthon szerintem különösen nagy dolog, húsz éven át úgy gondját viselni egy autónak, hogy gyakorlatilag minimális ráfordítással és kozmetikázással akár most is ki lehessen tolni egy kiállításra. Értem én, hogy még nem nagy érték, meg csak kicsi motor van benne (én is ilyen pöcs vagyok, akinek inkább egy nagyobb motoros kellene), de ezek a spar-verziók pontosan ettől lesznek különlegesek, hogy kevesen vették, és később kevesen is tartották jó állapotban őket. Mert a piacon az ilyennek nem nagyon volt értéke. Aztán öregebb korukra is kevésbé kívánatosak, mint a nagyobb, jobban felszerelt társaik. És egyszer csak ott állunk, és nincs használható példány a legkisebb motoros, alap verzióból. Nem lehet megmutatni, hogy gyerekek, ilyen volt a teljesen fapados ötös BMW 1985-ben.
Szóval eze egy szép, és érdekes autó, akárki akármit is mondjon. Tibby nagy terhet vett a vállára, mert ezt a kocsit már kutya kötelessége szeretni, óvni, gondját viselni. Megérdemli. Tibrom, ha nem vigyázol a játékodra, elveszem!

kultúrpesszimista 2010.04.15. 08:25:31

Gratulálok a gépjárműhöz, ezerszer inkább ez, mint bármelyik mai plasztik marketingtermék. Én azért inkább maradnék egy Alfa 164-esnél vagy Saab 9000-esnél, ha már egy kategória...

JmOS 2010.04.15. 08:59:10

Egyfelől gratulálok természetesen, nagyon szép kis lelet. Használd nagy megelégedéssel!

Másrészt igazságtalannak érzem a főcímnek a 34-esekre nézve kissé lekicsinylő felhangját.
Nyilván nem kell ebből versenyt generálni, csak ennyit szerettem volna mondani.
:-)

SPU 2010.04.15. 09:02:46

Szép karosszéria, gyönyörű autó ez a régi ötös. Viszont az egynyolcas, négyhengeres motor egy vicc. Nemá. Ötös béemvéhez, nohdacu. Szal inkább úgy lehetne +fogalmazni a végeredményt, hogy MAJDNEM vettél 1 BMW-t.

Bakker, ez vmi betesgség nálatok, hogy mindenki alulmotorizáltat vesz? Muszáj épp ezen spórolni? A másik tkáros tag az imént vett 1 hetest, ahhoz meg az abba levő motor volt kevés. (Plusz szét volt barmolva a járgány.)Na mind1, nem az én autóm, autóim...

mbw108 · http://mb-w108.atw.hu/ 2010.04.15. 09:04:29

Gratulálok, a cápa ötös a kedvenc BMW -m a tömegvonalból. És ízléses a színe, hozza a korszakot, nagyon jó.
A spar vonal romatikáját meg ne öljétek, annyira más tud lenni egy ilyen autó, hogy megéri! Tapasztalatból tudom.

gnme 2010.04.15. 09:05:09

Csikós mér nem ért rá? Nem is értem.

:-)

Pitta, nyomassátok a fényképet! Meg a pólókat újra! Mind egy szálig el fog kelni meglásd!

Béla_ 2010.04.15. 09:10:15

2 BMW-m van, nagyon sokban ültem már, de én még ilyen szép állapotú nem hogy E28-at, de akármilyen cápát sem nagyon láttam még, az is biztos!

Maximálisan minden elismerésem és teljes szívemből gratulálok hozzá!

T-akonypunpa 2010.04.15. 09:11:21

Egy igazi cápának 7-tel kezdődik a típusszáma, esetleg 6-tal. Gyk: 728i, 635csi stb...

Bambano 2010.04.15. 09:17:44

miért vesznek emberek 518-as bmw-t????

Szsrobert 2010.04.15. 09:24:26

Tuning értelme: kevesebb pénzből jobbat csinálni a gyárinál.
A 90-es Simson nem ez a kategória. Annyi pénzből vehetsz kis MZ-t.Ráadásként tartósan bírja azt a teljesítményt.

5 literes motor 1,6 helyett szintén ez a kategória... lenne, de ha betojik benne valami, mélyen zsebbe kell nyúlni. Nem a "fél óra alatt hengert cserélek az MZ-n" kategória sem időben, sem pénzben.
Gyorsulgatni jó egy túlméretezett motoros autó, de gyorsan menni?

Szsrobert 2010.04.15. 09:25:30

Jah..
Lehet, hogy van, aki a BMW kényelmét szereti, és neki elég lenne 20kW-os is.

Szsrobert 2010.04.15. 09:30:06

A 7-es BMW-be be lehet építeni a 0,8-as Spark motort? Csak mert szép a hangja fordulaton... :-)

Motordoktor 2010.04.15. 09:32:37

@nyilas1976: Ez csak neked jön így át. Sok dolog van, amit a Csikós csinál és senki más a szerkesztőségben, valamint mások csinálnak és a Csikós nem. Nem hinném, hogy a falka követi a vezérkost. És nem mostani járvány ez, ez mindig megvolt és biztos meg is marad. Az, hogy most kicsit intenzívebben megy a dolog inkább szerencse dolga.
Ezek a posztok pedig nem azért vannak, hogy mindenki öreg roncsokat vegyen, betegnek nem kötelező lenni, de hátha érdekel valakit.

Szsrobert 2010.04.15. 09:33:03

A 7-es BMW-be be lehet építeni a 0,8-as Spark motort? Csak mert szép a hangja fordulaton... :-)

Motordoktor 2010.04.15. 09:38:45

@Bambano: Tudod a műszaki érdekesség és a különlegesség, valamint a hangulata egy ilyen autónak nincs szoros összefüggésben a teljesítménnyel. A négyhengereseknek is megvan a hangulata és a maguk nemében csodálatos motorok.
Én biztos nem tennék bele sem M20-ast, sem M30-ast...pedig imádom a 6-osokat, amelyik azzal jött.

Orcsány_Virenc 2010.04.15. 09:45:04

Olyan rosszul fizetnek a Totalcarnál, hogy mindenki ilyen csoffadt rozsdakupacokkal jár?

JmOS 2010.04.15. 09:55:54

@Bambano: Én 518-at értem.
Ezek minimum 23 éves autók. Szerinted milyen eséllyel marad meg emberi állapotban egy "normális" motoros kivitel?
Kis eséllyel...

Dennis01 2010.04.15. 10:00:28

@JmOS: Arrol nem beszelve, ha jol sejtem Bende ur sokat jar a Bomossel varosban. Akkor meg minek a nagyobb motor, ha ugyse hasznalja ki??

Paqitó 2010.04.15. 10:03:04

Komolyan mondom, holnap veszek egy 318-asat diákhitelből, megkeresem a legszarabb állapotút, amiben azért legalább 300 000 km van. Aztán irok egy posztot hogy mekkora überkirály vagyok, hogy 100 ropiért vettem egy igazi ritkaságot:D:D.

Paqitó 2010.04.15. 10:04:37

szerintetek ami 100-200-300 ezer forintba kerül, az ma ritkaság? mindjárt belinkelek egy ritkaságot, és legközelebb azt vegyétek meg emberkirályok.

Paqitó 2010.04.15. 10:06:46

A ritkaság itt kezdődik Papák:
persze ezt nem lehet megvenni egy havi prémiumból,

www.hasznaltauto.hu/auto/citroen/id/citroen_id_20_break-3531

És bocsánat, hogy nem bmw.

Orcsány_Virenc 2010.04.15. 10:19:25

@Paqitó: "Ön rossz fájlnevet vagy könyvtárnevet adott meg, a keresett oldal nem található!"

WSzabi 2010.04.15. 10:24:14

céép ki cáápa, copik majd vele a bende is, de 220.000 huf ért robogót adnak, nem egy ilyet! Grat!

Paqitó 2010.04.15. 10:33:54

Ha valamelyik TotálCaros emberkének még nincs youngtimer BMW-je, akkor segitenék!

www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/318/bmw_318i-3659406

Ez sem több egy havi fizu eléért.

BocaNegra 2010.04.15. 10:38:06

Ó, nagyon szép ótó! Gratulálok hozzá.
Lassan nekem is összejön egy öreg Bimmer, és akkor majd én is nagy király leszek! - a saját szememben mindenképp:]

BocaNegra 2010.04.15. 10:44:11

@Paqitó: Szép-szép, csak az a matrica ne lenne az elején.

dns10 2010.04.15. 10:44:42

Ki a fasz a Bende? Új Winler?

Fitz 2010.04.15. 11:12:38

Nem, soha nem lesz BMW-m. Mert nem szimpatikus, mert nem szép.

JmOS 2010.04.15. 11:18:19

@Paqitó: Butaság. Egy szép állapotú huszonéves autó ma Magyarországon igenis ritkaság. Főleg ha BMW...
Vegyél, lássuk, hajrá! Arra is rácsorgatjuk a nyálunkat.
Szerintem még a fiatalabb E34-esekből sem könnyen kapsz ilyet...

esef 2010.04.15. 11:27:39

Végre egy kép Bendéről, ami nem annyira előnytelen. :)

mbw108 · http://mb-w108.atw.hu/ 2010.04.15. 11:38:17

@esef:
És az arca még hasonlít is a kocsiéra. LOL! :)

admin1221 2010.04.15. 11:46:07

tényleg már baromira unalmas a sok szar BMW agyonajnározása. Az pedig, hogy "előbb vagy utóbb mindenkit utolér..." nagyon erős túlzásnak érzem. Vannak azért normális emberek is akik az eszük és nem a f..kuk után mennek.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2010.04.15. 11:56:20

@kohlenbrenner:
Nézd, én nem vagyok ezermester.
Vezetni szeretem, nem szerelni. :)

Annak idején még a Verhovinámon meg a Simsonomon elintéztem magam a dugattyúgyűrűcserét vagy a lánckerékcserét, a Trabanton a haverommal komplett motorgenerált végeztünk ketten, de egy ilyen autóhoz már se időm, se eszközöm, se hozzáértésem.

Én egy másik márkát preferálok, azt vezetem 14 éve, már az ötödiket hajtom, aránylag jól ismerem, mire lehet számítani, de nem tudom és nem is akarom magam szerelni, szerencsére, nem is sokat kell még így 10 évesen.

Lord heckman 2010.04.15. 12:14:53

Szép!

Mennyi volt akkor a vége? 220?

vernarancs 2010.04.15. 12:41:30

A capa az a fantomaszos citroen.
De ez se csunya darab.

Vágási Matyi 2010.04.15. 12:51:54

@Paqitó: Csak az veterán, ez meg youngtimer.

Amúgy nem rossz az autó, remélem nem napi használatban lesz.

Dennis01 2010.04.15. 13:09:52

@Bende Tibor: Most, hogy BMW-d van, nem am te is ugy parkolsz a Totalcaros garazsban, mint a multkori poszt BMW-jei.. :DD

Amugy gratula a kocsihoz, egesz jol nez ki ahhoz kepest, hogy Takorszagban elt...

Dennis01 2010.04.15. 13:18:47

Oke, ez a duplaja a Bendeenek, de BMW-nel vegigvezetett szerviz, eleg imponalo... :)

525tédé 2010.04.15. 13:39:12

@nem kéne...:
:)
Tudhatnád már...Mert magyarisztánban ez a menő.
Az 518 motorja tökéletesen elég a mindennapi használatra,sőőőt sok is.

nzo88 2010.04.15. 13:46:36

Turbóá azt mondta a behorpadt tetejű 518-asra Soltvadkerten: "ezzel beborultak a szántásba. Csak azt nem tudom, hogy mentek vele annyival..."

Mench 2010.04.15. 14:27:27

Tisztelt Bende Úr! Először is gratulálok az autóhoz, bízom benn, hogy sok örömet gog okozni Önnek! Az alkalmat megragadva egy kérdéssel fordulnék Önhőz, ami szintén a BMW témakörbe illeszkedik. Arra lennék kíváncsi, hogy mikor várható a totalcar.hu-n BMW X5 M, vagy X6M teszt. Szerintem nagyon nagy érdeklődés lenne erre cikkkre, márcsak a remek új M-es motor miatt is ami szakít a hagyományokkal. Tudom, hogy ez a típus Magyarországon egyenlőre nem nagyon hódított teret de valószínüleg nem is fog a kuriozuma ( és ára) miatt. Ennek ellenére én már nagyon várom a totálkáron az autónak a tesztjét, remélem előbb- utóbb síkerül egy tesztpéldányt keríteniük! Ha ideje engedi kérem írjon egy pár soros választ a felvetésemre. Válaszát előre is köszönöm!

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.04.15. 14:49:45

@Mench:

Engem is érdekelnének a sportmotorral szerelt műanyag lökhárítós teherautók.
Az X5, X6 még engem is érdekelne, ha lenne belőlük platós változat!

[@Reszeg@] 2010.04.15. 14:49:59

Hát komolyan mondom, hihetetlen...ennyire nincs más dolga sok embernek? Aki unja már a "szar youngtimer"-es cikkeket, az minek kattint rá?Fogadja el, hogy más szereti ezeket a gépeket és ezzel szeret foglalkozni.Ízlésről pedig nem vitatkozunk, hanem tiszteletben tartjuk.Hiszen emiatt (is) mások az emberek.Milyen unalmas lenne, ha mindenki ugyanazt szeretné?

Röviden: Aki unja már az ilyen cikkeket, az ne nyissa meg, nem neki készült.De legalább ne oltson itt senkit a véleménye miatt.

@Mench: Gondolom majd ha lesz tesztautó.Nem látok bele, de szerintem nem a TC stábon múlik a dolog.

Ui.: Bende, grat az autóhoz, sok balesetmentes km-t hozzá!Meg utólag boldog névnapot! :)

2,5mach 2010.04.15. 15:50:13

Élje-éljen!! Van a még egy "érdekes" autó a flottában. Erről is jó lesz majd olvasgatni a szerelős postokat.

@esef: Melyik képre gondoltá? A pucsítósra? Az tényleg jól sikerült! :)))

Herr Glatzkopf 2010.04.15. 16:58:31

@Paqitó: Kisfiam, a diákhiteleddel max. überlúzer vagy. Büszke lehetsz magadra! Annyira sugárzik az intelligencia a hozzászólásodból...A következő kérdésem az lett volna, hogy miből írtad az akadémiai székfoglalódat?
Miért kell fikázni a másikat, pláne egy újságírót? És ha én azt mondom, hogy nekem meg az Alfa 164, vagy a Saab 9000 a kedvencem, azért is beszólsz, mert neked nem a tetszik? Na húzzál el a francba, kérlek!

gnme 2010.04.15. 16:59:41

Tibi, nálatok ilyen sok pénz van? Adjál má'

..nem sok kell, csak amiből a küszöböt meg az íveket kicserélik illetve makulátlanra lefestik.

:-)

Lajos63 2010.04.15. 17:30:58

Jó ez csak hát a motor :)

Lajos63 2010.04.15. 17:32:04

20 as kellett volna min, ott legalább adottak a gének csak a képesség hiányzik :)

Negrogo 2010.04.15. 18:31:01

@turbosprint: :D Ott volt mas erdekes egyed is. A szakadt style divott.

MANszerelő 2010.04.15. 19:42:39

Szerintem gyönyörű. Levizsgáztathatom?

Bencesz 2010.04.15. 19:57:20

Azé jó lesz már itt leállni a öreg autó vásárlással, fájdítjátok itt a szegény ember szívét. most így hirtelen meg lett véve szinte a kedvenc autóim egy része. Most így én már mit vegyek, hogy egyedi legyen?
Na jó legalább olvashatok róluk, mert azért remélem születnek róluk rendesen posztok.

Bencesz 2010.04.15. 19:58:47

@Bencesz: Na jó az eleje csak vicc volt. :P De a vége nem. :D

szunyii 2010.04.15. 20:05:52

@nyilas1976:
lehet hogy szerinted még nem érett abba a korba, hogy ritkaság legyen, de ha most nincs egy normális tulajdonosa, aki vigyáz rá és ápolja, akkor soha nem fogja elérni ezt a kort.

Az új műanyagszaroknak lehetnek jó gazdáik, akkor sem fognak ennyit bírni mint ezek a gépek.

_______

@Paqitó:

Gondolom E30 318-at akarsz venni diákhitelből, nos lassan az is ritkaság lesz..
Sok hülyegyerek agyontuningolja és alig marad 1-2 gyári darab

Nekünk egy '89-es E30 316 van és teljesen gyári az utolsó csavarig. És ez így is marad :)

Trabence 2010.04.15. 20:36:04

@Sopánka76: 220 nem rossz egy ilyen állapotú youngtimerért. Én 230ért vettem ezt:

capabmwforum.hu/index.php?action=dlattach;topic=978.0;attach=26734;image

Akkor még gáz volt benne ami azóta kirepült és felújíttattam a mociját is. Műszakira nem kellett költenem a kocsira :)

hakapeszimaki1986 2010.04.15. 20:52:38

@szunyii: Diákhitelből venni a verdát az az igazi spíler! :)
Itt van az illusztráció hozzá:
www.youtube.com/watch?v=2tJUVOz3X6o

_John_Doe_ 2010.04.15. 23:18:50

@Mench: "mikor várható a totalcar.hu-n BMW X5 M, vagy X6M teszt."

Mikor, mikor. Semmikor. Nyilvánvaló, hogy ilyen szar műanyag autókat egyetlen jóérzésű, becsületes ember sem vesz.
Na ugye!
Akkor meg minek teszteljék?

Jó hogy nem már Suzuki, Toyota Auris, C4 Picassó ne adj isten egy Opel Astra tesztet akarsz látni!

Ezek _s_z_a_r_o_k_!!!!

Cápabmw meg 20 éves mercédesz. Azokba még benne volt az anyag!!! Azokat élvezet volt vezetni. Vagy mondjuk egy kispolszki, mikor berohadt a függőcsapszeg, na ott érzed a gépet!

Mai autók... Piha!

mlt3 (törölt) 2010.04.16. 20:29:49

@Csumpi Hálidéj: Nem akarlak elkeseriteni, de tavaly a magyar eladasoknal toronymagasan vezetett az X6 a BMW modellek kozott, masodik helyen az X5tel. Ebbol a kettobol tobb fogyott, mint az osszes tobbi BMW modellbol osszesen (ujautokrol beszelunk).

szunyii 2010.04.16. 20:40:52

Egyébként X5 / X6 nagyon kéne.

Bár nincs olyan BMW ami nem kéne :)

E39 530 :)
süti beállítások módosítása