BMW-k parkolnak. Persze két helyen

  2010. április 12. - Csikós Zsolt Címkék: bmw parkolás

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

"Lehet, hogy azért állnak így, nehogy rájuk nyissák az ajtót" - mondta Winkler, amikor hétfő reggel, a parkolóházunkban azon kapott, hogy kivont Nikonnal lövöm az autókat.

"Akkor menjenek fel a negyedikre, tele van üres hellyel az a szint. Az ötödik pedig tök üres. Ez nem érv" - válaszoltam.

És valamiért csupa BMW volt, nem is értem. Az első szint dugig, autókkal, mint mindig, hétfő reggel itt sosincs hely, pláne ha az a reggel tíz óra után van. A második szinten, ahogy feltoltam Era orrát a spirális felhajtón, rögtön szemben egy piros 5-ös fogadott. Frusztráló egy és egyharmad parkolóhelyen állt. Mellette egy kispolák ugyan még elfért volna talán, de a vezetőt a tetőn át tudták volna csak kivenni a tűzoltók.

Kicsivel odébb az 1-es BMW. Nem aprózta el a dolgot, eltalálta a tízes kört a BMW-propellerrel. Hajszálpontosan középen, ha pofátlanok vagyunk, hát legyünk vérköcsögök, hiszen Magyarországon vagyunk, tulokságból nem illik félmunkát végezni mifelénk. Mellesleg ez volt az egyetlen autó, amelyik olyan kicsi, hogy semmiféle oka nem volt rá, hogy így parkoljon.

Ugyanezen a szinten állt egy Range Rover Sport is. BMW-termék volt az is nemrég, talán ezekbe beleépítették a vezetőből a parkolási orientáció-agyelszívó-berendezést (Parking Orientation-center Brain-drain, azaz POB? A gombot nem láttam a műszerfalon, bár biztosan iDrive-ból kapcsolható. Nem emlékszem, a Range-ben van iDrive? Mindegy, ha nincs, akkor is van benne valamiféle rettenetes menürendszer.

Bár a Range-nek voltaképpen elfogadom, mert az tényleg dög nagy. Ha milliméterre beáll, akkor is csak valami kicsi autó fér el mellette. És itt már tényleg nem az a kérdés, hogy cinikus-e a tulaj, hanem hogy hajlandó-e még három mozdulattal, a fal mellé araszolgatni, akkora ez az állat. Persze szokott ugyanitt, ugyanígy parkolni egy Jaguar is, csak a BMW-sek védelmében.

Mondjuk a Range felvet még egy... nem, igazából, két problémát. Az egyik - az örök vesszöparipám - mi a rossebnek vesz valaki ekkora, túlméretes dögöt? És ha igen, minek jön vele a városba? Tudom, én, nem kell elmagyarázni... Költői kérdés volt.

A másik a túlsúlyos amerikai repülőutas kérdése. Biztosan emlékeznek az ügyre, amikor egy illető beperelte valamelyik légitársaságot, mert két jegyet akartak vele fizettetni, ugyanis nem fér el mellette senki a másik ülésen. Az ő érve az volt, hogy minden ember ember, nem lehet diszkriminálni méret alapján, alakítsák akkorára az üléseket, hogy mindenki elférjen. A légitársaságé viszont az volt, hogy a cég az övék, őszerintük egy hely akkora, amekkorának mondják, ha valaki kettőt foglal el, kettőt fizet. A bíróság még a  politikailag oly korrekt Amerikában is a légitársaságnak adott igazat. Vajon a Range tulaja két helyet fizet? Bár lehet, hogy övé a parkolóház, akkor nem szóltam...

Aztán a harmadikon persze az elmaradhatatlan 7-es BMW. Ez elférne, tudom, mert én is parkoltam már pont ekkora autóval pont ebben a parkolóházban. Csak még egy mozdulat hiányzott beállásnál, egyetlen ide-oda. Egy Messerschmitt Kabinroller elfért volna mellette, tény, s mivel annak felfelé - meg kicsit oldalra - nyílik az ajtaja (teteje), ki is lehetett volna szállni belőle. De valahogy mostanában igen kevés embert látok füstölgő KR175-össel krúzolni Budapest utcáin.

Ha már egyszer ilyen szűk a hely, amúgy is az lenne logikus, hogy a bal oldali autó farral, a másik orral befelé áll be. Így ki lehetne parkolni egészen az oszlopokig, s a nagyot kaszáló ajtók a középen maradó, széles sávba nyílnának. Ennek a logikáját azonban kevesen látják át, s akik igen, azok között is sokan akadnak, akik nem tudnak farral (orral) parkolni. Ezért ezt vegyék elméletnek, álmodozásnak egy olyan világról, amelyben gondolkodó emberek közlekednek/parkolgatnak.

A parkolóházban egyébként nagyon sok nagy Audi, Mercedes, Volvo áll, olykor még a kósza Lexus is előfordul. Azok valamiért elférnek.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr891913997

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Trabence 2010.04.12. 21:57:32

Akkor lenne korrekt a cikk ha megpróbálna valaki 2 ekkora BMWvel "rendesen" bekaprkolni a 2 egymásmeletti helyre annélkül hogy fél óra alatt kelljen óvatosan kikászálódni vagy a falra vagy a másik kocsira nyitni az ajtót...

Harmatos Libaf.s 2010.04.12. 21:57:37

hmm a Ranget még meg is értem úgy ahogy nah de az 1-es Bömbit :? még presztizse sincs -,-:D A legjobb városi autó lenne sza fiat öccáz tolóajtókkal, ha már a peugeot 1005 v mit nem gyártják .

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.04.12. 21:57:46

Kabinenroller helyesen, nem pedig Kabinroller.

In Motion 2010.04.12. 21:58:07

@mlt3: Igen szerintem is az lenne az elfogadható. Csak sajnos ilyenből keveset látok.

Lajos63 2010.04.12. 22:03:11

Általában 2 helyre állok én is. Bele van nyitva már az autómba vagy 3 helyen más faszfejek ajtaja, pedig középkat autóm van.

lujo405GL (törölt) 2010.04.12. 22:05:42

@phrascarica: erre is van megoldás: menj fel a kocsidért, gyere le vele, állj meg az automatánál (arra az 1-2 percre nem okozhatsz hűdenagy várakozó sort, fizess, és már mehetsz is.

Miskolcon anno a Media Markt alatti parkolóházban szinteken keresztülnyúló sorokban álltak a parkolóhelyet kereső, és a már kimenni készülő autósok, annyira sokan voltak. A normálisabbjai mégis találtak helyet és ki is tudtak jönni azok is, akiket a türelmesebbjei hagytak kijönni. Szerintem sok múlik azon, ha tekintettel vannak egymásra az emberek.

Krisi 2010.04.12. 22:07:05

@mlt3: "Leginkabb a tarsas egyutteles szabalyaira kene megtanitani az embereket."

nekem a társas együtt élés ott kezdődik, hogy 1 autóval 1 helyre állok be. meg persze hogy nem csűröm rá a másikra az ajtót :)

totyy528 2010.04.12. 22:12:10

30éves BMW-vel is középre állok. Még drágább korhűen javítani, ha vki belenyitja az ajtót.

lujo405GL (törölt) 2010.04.12. 22:14:17

@totyy528: Akkor tartsd vitrinben b+. Mondjuk ettől még én is utálom az ajtórányitósokat.

_FoxiMaxi_ 2010.04.12. 22:20:42

"amúgy is az lenne logikus, hogy a bal oldali autó farral, a másik orral befelé áll be. Így ki lehetne parkolni egészen az oszlopokig, s a nagyot kaszáló ajtók a középen maradó, széles sávba nyílnának. Ennek a logikáját azonban kevesen látják át, s akik igen, azok között is sokan akadnak, akik nem tudnak farral (orral) parkolni. Ezért ezt vegyék elméletnek, álmodozásnak egy olyan világról, amelyben gondolkodó emberek közlekednek/parkolgatnak."

Csikós úr, szívemből szólt! Én is ezt szajkózom hosszú évek óta. Nálunk (a lakóhelyünkre gondolok) sem bírnak eljutni idáig az emberek, pedig akkor soronként 5-tel több autó tudna megállni. Így van akinek nem jut hely bent. Köszi!

Nem baj a hétezer köbcentis Volvót úgyis a sofőr parkolja...

B.GY. 2010.04.12. 22:21:49

A sok faszfej aki félti a szaros kocsiját,az járjon busszal,vagy vegyen egy horpadt szart.Ebbe az országba úgyis az való.Az új Bmw-jét meg mutogassa a haverjainak otthon.Én is azt teszem.

Cupi24 2010.04.12. 22:25:53

@Bicskei Gábor: de ha nem német lenne akkor semmi gondod nem lenne vele... Te vagy egy köcsög és remélem valaki jól megis fog érte szivatni :D:D:D

MVMV 2010.04.12. 22:28:30

@mlt3:
"a valakinek van penze, akkor szerinted koteles elturni, hogy masok szetbasszak a tulajdonat? "

Az autó használati tárgy, az autózás maga meg veszélyes üzem. Nem általános, hogy rábasszák az ajtót az autódra, meg az sem, hogy hátulról belédrongyolnak ( vagy te valakibe ) de benne van a pakliban. Aki ezt nem fogja fel, tényleg ne autózzon, vagy olyannal amit nem sajnál.

Ha a postán beállsz vki elé, nagy eséllyel pofánver, ha autóval így parkolsz, mások felháborodnak. Esetleg egy gyengébb idegzetű fém200-assal meghúzza, ha sokszor teszed ugyanott.

Aki így parkol mert félti az autóját, az a típus, aki az új mobiljáról sem veszi le a fóliát, és úgy tartja bőrtokban az övére csíptetve. Sosem értettem meg őket.

lr 2010.04.12. 22:31:15

Ja másik: ha nem akarom, hogy rányissák az ajtót a kocsimra/meghúzzák, akkor úgy állok be, hogy legyen mellette elég hely,nem pedig úgy, hogy ne.
Érdekes, nem?

ave 2010.04.12. 22:40:38

En ha ilyet latok alap, hogy beteszem melle akkor is, ha hatul kell kiszalnom.

Érdekes 2010.04.12. 23:12:20

@mlt3: "Leginkabb a tarsas egyutteles szabalyaira kene megtanitani az embereket."

Amire a tulok béjemvések, és leszarom szuzukisok egyaránt nem képesek.

Lajos63 2010.04.12. 23:24:50

@MVMV: Soha nem jutott volna eszembe hogy erre is jó egy fém 200-as. Nem is gondolkoztam ilyenen. Ha valakit ilyenen kapnák elrendezném a sorsát... Be is készítek egy vascsövet az autóba ha elkészül :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.12. 23:41:17

És az ilyenek csodálkoznak, amikor lámpától-lámpáig és fémig meg van kulcsozva a verda, amikor kijönnek. Ja, az ajtó legalább nem lett rányitva...

mlt3 (törölt) 2010.04.12. 23:42:02

@MVMV: "Az autó használati tárgy"

Ez nem jelenti azt, hogy szet kene baszni.

"Nem általános, hogy rábasszák az ajtót az autódra"

De, a Lajtatol keletre sajnos az. Tapasztalat.

"Aki ezt nem fogja fel, tényleg ne autózzon, vagy olyannal amit nem sajnál."

Ne haragudj, de nem fogok masok miatt szarral jarni.

"Ha a postán beállsz vki elé, nagy eséllyel pofánver"

En nem alltam be senki ele, sot senkinek a felfestett rendszamos vagy rokkant parkolohelyet sem vettem el. En voltam ott elobb a szabad parkolonal, bealltam a helyre.

mlt3 (törölt) 2010.04.12. 23:44:49

@Krisi: "nekem a társas együtt élés ott kezdődik, hogy 1 autóval 1 helyre állok be. meg persze hogy nem csűröm rá a másikra az ajtót"

Az egyik a masiknak a folyomanya. Senkinek nem jutna eszebe ket helyre beallni (Hajdu Peter kivetelevel), ha nem leteznenek tomegesen olyan faszparasztok, akik lenduletbol rabasszak a masik autojara az ajtot, mert a mas tulajdona le van szarva.

Gondolom ismered azt a mondast, hogy amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten.

mlt3 (törölt) 2010.04.12. 23:46:52

@KuKori: "És az ilyenek csodálkoznak, amikor lámpától-lámpáig és fémig meg van kulcsozva a verda, amikor kijönnek."

Latod ez ugyanaz a taho "mas tulajdona le van szarva"-mentalitas, ami miatt kettesevel foglaljak a parkolohelyeket.
Aki kettesevel parkolt, annyival mindenkepp kulonb nalad, hogy o nem baszta ossze a te tulajdonodat.

Ovonel · http://ovonel.atw.hu/ 2010.04.12. 23:56:48

Nem azért, de néhol amilyen szűk parkolóhelyek vannak, lehet én is úgy állnék be a kocsimmal, hogy ne próbáljon meg egy kezdő beállni mellém és meghúzni az oldalát a kocsimnak...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.13. 00:02:27

@mlt3: Nem mondtam, hogy én kulcsozok. Amúgy gondolom ezen rugóznak a népek 300 komment óta (leszarom, nem olvastam vissza, csak jellemző), hogy a tyúk vagy a tojás volt előbb.

Aki két helyet foglal, az kivívja magának az ellenszenvet, ami lehet kulcsozás, köpés, satöbbi...

Ha otthagyja a fonnyadt Samara mellett, az meg lehet, rányitja az ajtót, mert neki 20 ezer forintot ér a kocsija, neked meg miből telik a 14 milliósra...

Az a baj, hogy nem csak Magyarországon hiányzik ám a kultúra. Itt is simán rád nyitják az ajtót, mert a gyerek nem nézi és nem érdekli, mi van mellette, amikor kirúgja az ajtót. Egyszerűen nem foglalkoznak vele a kedves szülők sem. Magyarországon meg irigységből, kibaszásból művelik sport szinten ugyanezt. Egyik se jó...

Én annyit tehetek, hogy meghagyom a lehető legnagyobb távot a "fostos" 800 eurós autóm és a többi közt. Bár az angol rendszám vörös posztó itt, mintha minden óvintézkedés ellenére egyre több kis apró karc, horpadás lenne a kocsin. Persze lehet, hogy már képzelődök...

Rocko- 2010.04.13. 00:14:47

@Shadowbull: most mán tudom miről szól egy ilyen drájving ekszpöriensz nap. ;)))

lr 2010.04.13. 00:25:37

@BMWS,meg a többiek: ebbe az irigységezést még nem unjátok?
Mert én már nagyon. Fogjátok már fel, h a magatokfajtán kívül eleve senki le nem szarja, mivel jártok. Azok az idők már elmúltak.

Valamint szeretném megkérdezni, hogy ha ennyire okosak vagytok, akkor ugye a 2 hely árának a befizetése is megvan?

Meg miért gondoljátok azt, (pl. Kori R) hogy az ilyesmit látva senki nadrágzsebét nem szúrja ki véletlenül a slusszkulcsa, miközben figyelmetlenül közel sétál el a gép mellett?

Ezt az ajtórányitást meg hagyjuk már - szerinted ő nem félti ugyanúgy? (Én legalábbis elsősorban a sajátom miatt figyelek, mikor kiszállok.)
Egyébként meg ha legalább az egyiken van védőcsík ott, ahol találkoznak, akkor egyiknek sem lesz baja, ha egyiken sem, akkor mindkettőnek. Ennyi.

@Mate6: épp ma láttam a videót, amire utalsz, elég kemény. Az azért megnyugtat, h ha jól toljuk, a mi kis feudáldemokráciánkból is lehet még királyság újra. :P

@Vágási Matyi: jellemzően városról beszélünk

@evo87: Viccelsz/bolondozol? Viccelsz/bolondozol.

ZF2: szerinted az átlag magyar ember 60 kiló-e? az átlag magyar autó meg 2 méter-e? Mondjuk eleve nem értem, hogy mikor még 1 Hummerből is marad 70 centi kiszállni, akkor hol a probléma?

@lujo405gl: szövegértés, mint olyan?

Én komolyan nem értem B+, annyira egyszerű lenne pedig eldönteni, hogy amit csinálsz, az jó-e vagy rossz.
Csak annyiba kellene belegondolni, hogy mi történne, ha mindenki ugyanúgy viselkedne.

S4mu3l 2010.04.13. 00:44:29

Ez az inkább két helyet foglalok mindig mert összebhazzák a féltett guruló magántulajdonom oldalát a pronyók önmosdatás állati jó. Nekem egyszer piros lámpánál állva nekem gurultak 30 centi/másodperccel, rendszám nyomott hagyott a lökösömön, polírozni kellett. Holnaptól kezdve emiatt csak is kizárólag villamossínen járok, hogy ilyen többet biztosan ne következhessen be. Aki meg ezért beszól, vagy lefotózgat és kitesz a netre azt jól lefejelem.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.13. 00:49:13

@főtengelyköszörülőkisiparostanonc:

Ez bazmeg mekkora igazság! Én sem látom tisztán az okát, de hajnali háromkor, én vagyok az egyetlen a Tecskáú parkolóban mikor megérkezek, mire kijövök, hol máshol állna a másik -azóta érkezett- autó, mint épp mellettem?! Ezt ki érti...

lr 2010.04.13. 00:57:46

@mlt3:
"Hanem? Mit csinalsz? Veszel egy hordozhato szogesdrotkeritest? Vizesarkot asol az auto kore? "

Nem tudom, esetleg az a kifejezés, hogy "Casco" mond-e neked valamit?

ekutya 2010.04.13. 03:04:51

@Csikós Zsolt:

Szerintem egy elég összetett társadalmi problémát kezdtél el feszegetni. Pont ezek azok a dolgok, amiket a választás biztosan nem old meg, ezért nem elég hátradőlve nézni.

Nem csak névtelen embereknek kellett 2 jegyet fizetni a repülőn, hanem pl. Kevin Smith-nek is (Silent Bob), aki ki is volt miatta akadva. Autónál az szerintem teljesen kiszámíthatatlan, hogy mekkora lesz, mert több méretben is gyártják. Az embereknél is nehéz megjósolni, hogy mekkora ülés kell. Ezért vesznek valami szabványt, vagy átlagértéket, és ezt használják fel sablonként. Ahogyan a korábbi cikketekből, és a válaszokból kiderült, a beruházónak anyagi érdeke az előírt legkisebb méretet használni, hogy ezzel spóroljon. Lehetne néhány helyet nagyobbra építeni, de ezt hogyan fizettetnék ki (mert ugyanannyiba nem kerülhet), és hogyan ellenőriznék, hogy ki parkol oda, és hogyan tudnák a felhasználók eldönteni, hogy nekik hova kéne parkolni? Tehát ez egy egyszerűen nem megoldható probléma.

Ennek az lesz a következménye, hogy mindenki csak a saját hasznára fog figyelni. A beruházó a legkisebb méretet veszi alapul mindenhol, a drága (és nagy) autó tulaja le fogja szarni a többieket, mert az ő karcmentes autója fontosabb, a többiek pedig hőbörögnek, mert valaki több helyet foglal egyszerre. Szerintem az ilyen hiányosságokat egy kulturált és civilizált országban meg tudják oldani kis odafigyeléssel, és elég beszédes, hogy itthon nem. Adott körülmények között szerintem teljesen jogos (és a legegyszerűbb megoldás), ha attól az autóstól aki két helyet foglal, dupla díjat kérnek.

A BMW-sekről, meg az Audi-sokról annyit, hogy az tény, hogyha meglát az ember egyet közülük, akkor nagyobb eséllyel számíthat leszorításra, záróvonal átlépésre, letolásra, nemindexelésre, levillogásra. Ilyeneket már a saját szememmel is láttam az utakon, és az említett márkák voltak a főszereplők. Ez nem jelenti, hogy az Audi-s, vagy BMW-s bunkó, hanem hogy aki bunkó, az szinte biztosan Audi-t, vagy BMW-t vesz. Ezért nagyobb a bunkók aránya ezekben a márkákban. Abban biztos vagyok, hogy ezt a parkolási problémát civil oldalról kéne megoldani.

Minden Áron 2010.04.13. 06:46:17

Még egyszer egy kis jogszabályosdi.
Az épületek tervezésénél a funkció függvényében előírt számú parkoló - link:

www.complex.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99700253.KOR

A 6. számú melléklet a parkolók kialakítására vonatkozik - eléggé friss és talán már a jóság határát súrolja.
A 4. számú melléklet a funkció után szükséges parkolók mennyiségét határozza meg, pl.: 2. pont - kereskedelmi egység árusítóterének 0-100 m2-ig minden megkezdett 10 m2, e fölött minden megkezdett 20 m2 nettó alapterülete után
1 db, ami egy plázánál elég szép kis kényszert jelent. Na ezért van nagy nyomás alatt a parkolók tervezője. Ja meg is lehet váltani (országos átlagban 500000 huf/db), vagy közterületen kialakítani, csak az önkormányzatok nem tudnak szabad helyet biztosítani, mer' akkor nincs megváltás ugye. A megváltás költsége miatt ha egy sorba még 3 darabot be tudok préselni, 10 sornál megvan a komplett tervezési költségem mondjuk.
A 3. pont sem semmi, a vendéglátóknál minden megkezdett 5 m2 nettó alapterület után (beleértve a terasz, kerthelyiség területét is) kell 1 db. Csak a lépték kedvéért egy kis fürdő mérete átlagban 5 m2.
Teccenek érteni.

lacko.bmw 2010.04.13. 08:22:17

Ehhez annyit fűznék hozzá hogy én is két helyre állok be, és ha lehet elég távol a bejáratoktól. És nem azért mert BMW-m van, ez a legnagyobb hülyeség!!! Előtte seat-om volt és avval is két helyre álltam. Ez nem automárka függő hanem embertípus függő. Szeretem az automat, és nem szeretném horpadással az oldalán találni. Sajnos van amikor nincs lehetőség arra hogy a vonalra álljak, ilyenkor megpróbálom legalább az egyik oldalát a falhoz tenni úgy hogy a mellettem állónak a lehető legnagyobb helye legyen. És sajnos még így is minden automra rácsukták már 1x.... :(
Elég szomorú hogy nem foglalkozunk "legalább" a másik tulajdonával...

robincook 2010.04.13. 08:27:38

Bátor emberek parkolnak így, ugyanis elég ha egy jóindulatú kedves polgártárs arra járván, kulcsélezésre használja az autójuk oldalát… vagy elég ha a szelepsapkáknál elvágja a dolgokat, s bár 20 ft-os kár a tulaj aznap nem megy sehová. nem éri meg. A post írónak igaza van, menjen inkább felsőbb szintre.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2010.04.13. 08:34:24

@BeeTm: :-)

@BMWS: Oszt mér is írod naggyal?

@drowmage: Veled vagyok.

@Tomchy: Azzal nem is lehet elállni három helyet. :-)))

@Krisi: Abszolút igazad van.

@T-boy: És ne parkolj a tiédnél sokkal lepukkantabb verda mellé sem. Őt ugyanis jó eséllyel nem izgatja, ha az övé sérül. Én ha tehetem, mindig drágább autó mellé állok, olyan mellé, aminél van esély, hogy azért nem vágja nekem az ajtót, mert az övét félti.

Egyébként a poszt tetszik.
Tudom, hogy a parkolóhelyek szűkek, de érdekes módon, aki tud parkolni, be tud állni rendesen.

Nekem is állt már mellém parkolóházban egyszer egy fekete Passat (ez sem sztereotípia, véletlenül sem) úgy, hogy nem bírtam beülni, nagy nehezen kitoltam a kocsit, úgy bírtam beszállni. Mindezt azért, mert nem tudott volna orral beállni, azért is tolatva, így viszont kellett neki a távolság az oszloptól. Hogy közben a két autó között 30 cm maradt, az nem érdekelte.

Mivel nem vagyok bunkó, nem karcoltam meg, csak hagytam neki egy üzenetet a szélvédőn, meg behajtottam a tükreit, és elemeltem az első-hátsó ablaktörlőit, hogy legyen esélye észrevenni rosszallásomat. (Szóbeli jókívánságaimat most nem ismételném el.)
Ő is be tudott volna állni úgy, hogy nem basz ki velem. De nem.

Devil2 2010.04.13. 08:52:50

Vázze, hát nem tudom, valakinél veleszületett belső tulajdonság ez a "szarok a pofádba" életfelfogás vagy van olyan iskola ahol tanulni lehet?

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2010.04.13. 09:03:35

Azért vettek bömöst, mert a merci ilyen kevés észhez nem ad autót.
Én soha nem parkolok így a 124-el.

Devil2 2010.04.13. 09:05:37

@feketepeti.w: Az anglia, ez meg a mi kis koszfészkünk, itt nem lehet büntetni. A multik (Tesco, Cora, stb..) a rendőröket is elküldtét a k.. anyjukba hogy ne "szórakozzanak" az ő "mélyen tisztelt" vevőikkel a parkolási szokásaik miatt. A rokkant helyek pedig (szerintük) nem azért vannak, hogy oda tényleg csak a jogosultak álljanak, hanem azért mert jogszabályi előírás...

gabbagabbahey 2010.04.13. 09:14:37

ha jól értem, korábban járnak be dolgozni, mint te. ezek tényleg a proli bmw-sek. ne irigykedj!

MVMV 2010.04.13. 09:19:09

@mlt3:
"Ne haragudj, de nem fogok masok miatt szarral jarni."

Nem kell mások miatt szarral járnod. Nekem is van külön városi autóm, ami nem szar, de nem is villantós pályagép. Az a baj a két helyen parkolókkal, hogy cikinek érzik egy olcsóbb autóba ülni még ilyenkor, átlag hétköznapokon is, de az "igazi" verdát meg féltik. Hát, nem kötelező azzal járnod minden nap, marad a BKV is, ha olcsóbb autó derogál.

Amúgy nekem minden napi Bp. közlekedés során nem baszkodják szét naponta az autómat. Talán azért mert normálisan parkolok? Megsúgom, lehet veled azért esik meg többször, mert ilyen parasztul parkolsz.

Ha a másodikon valaki így áll, de pont befér mellé a kis városim, én nem fogok az 5.re menni mert ő átlóg a vonalon, sztem majd jobban zavarja őt ha nem férek el és rányitom. Én nem kulcsozok, de nem is én fogok szívni más hülyeségei miatt.

traxx 2010.04.13. 09:50:16

Nagyon kétélű dolog ez. Mert egyrészről teljesen jogos, hogy áljon be az ember rendesen, de a másik, hogy az emberek kő parasztok, és simán rányitják a másikra az ajtót. Nekem pl. a vásárlás után 3 héttel az autó 3 sarka volt lehúzva, plusz 2 ajtónyom :((( Az 2 lökhárító-, 1 ajtó- és egy sárvédőjavítás lenne.

M@tek@ · http://www.dusza.sk 2010.04.13. 09:51:33

Lehet, hogy mar valaki írta, de nem olvasom végig a kommenteket. Lehet úgy is parkolni, hogy farral szépen betolat és szorosan a falnak, így vezetó ajtaja középre nyílik, és ha a másik kocsi ha orral áll be, az is be- és kifér. Ha pedig többen vannak, tessék meg beállás alőtt kiszállni. Nyugatabra már néhány garázsban táblaák jelölik, hogyan parkoljanak.

korosla 2010.04.13. 10:03:54

A legdühítöbb számomra a mozgássérült parkolón pöffeszkedő tízenmilliós autók. Érdekes suzukis,skodást stb. nem nagyon szoktam látni. Ezeknek az autóját élből elvitetném és legalább egy kilót le kéne tennie hogy a gépét visszakapja. Néhány eset után biztos javulna a helyzet.

Vagy például az ilyen pöcsfej módjára parkolóktól meg elvenném a jogsit, mert tulajdonképpen a tanpályán elvileg megtanult parkolást nem tudta elsajátítani, menjen vizsgázzon újra.

Valahogy mindenféleképpen móresre és tanulságra kellene tanítani ezeket az embereket.

ChPh 2010.04.13. 10:05:45

@bajnaikondom: Neked és a többi hasonlónak mondom, 2 hete volt nálam az autó, Várpalotán meg kellett álljak a Tescoba, rendesen beálltam a parkolóba és egy béna úgy lezúszta az oldalam... őszintén azóta sem szeretek rendesen megállni, de nem vagyok bunkó, vagy a parkoló távoli részében állok meg, ott meg feltörhetik a verdát. remélem mindenki emlékszik Winkler parkolós cikkjére, ahol világosan látszik, hogy milyen kicsik, és nem ítélem el azokat akik féltik a 10 millás verdájukat...

4g63 2010.04.13. 10:07:59

Annyira jó végre azt olvasni, hogy másoknak is az a véleménye mint nekem :)
Én mindig is csúnyán néztem a BMW-sekre, mert iszonyat nagyképűnek tartom őket akik leszarják, hogy mások is közlekednek rajtuk kívül az utakon, vagy esetleg parkolnának is szegények. Na a másik meg, hogy ahol én lakok ott had ne mondjam milyen etnikumuak ülnek általában a BMW-kben, na meg a kopaszok...

no_holy_shit 2010.04.13. 10:21:51

en az 5er es a 7er melle is bealltam volna. Nem a golf 1-mal az biztos, mert az feltem, de mondjuk a pandammal (hetkoznapi auto) vagy faterom astrajaval (a jobbrol jövök is elsöbbseget adnak :-P)

Kacorka 2010.04.13. 10:36:07

Azért kicsit olyan mintha a kommentelők nagy része nem olvasta volna rendesen a cikket. Az nem baj, ha félti az autóját a jóember, én is féltem, de akkor szépen húzzon fel a következő emeletre ahol kényelmesen parkolhat. A bevásárlóközpontokban én is rendszeresen a szélére állok, legfeljebb sétálok mondjuk 40 másodpercet a bejáratig.

A BMW-sek pedig valóban nem egytől egyig kőbunkók, csak kicsit felülreprezentáltak köztük a barmok.

no_holy_shit 2010.04.13. 10:45:32

@Kacorka:

olyan kocsival, amit feltek, en is mindig a szelere allok, ott max egyik oldalrol kurhatjak ra az ajtot

-Mitch- 2010.04.13. 10:55:31

Sziasztok! Bár BMW van de 20 éves. makulátlan állapotú Cabrió e30! ráköltöttem a gatyámat is hogy tökéletes állapotba hozzam! és Igen is a lehető legmesszebb parkolok a bejárattól és csakis két helyet elfoglalva! nem azért mert Bunkó lennék hanem mert igen is féltem az autómat azoktól a BUNKÓ emberektől akik szarnak a másik autójára és meghúzzák nekivágják az ajtót! nem azért csináltam meg így az autómat hogy mások tönkre tegyék! Ennyit erről! És ez nem azért van mert BMW van hanem azért mert vigyázok az autómra azokkal ellentétben akik szarnak az enyémre és a sajátjukra is !!! Üdvözlet Winkler-nek. Üdv: H. Dávid

Patás 2010.04.13. 11:22:01

És íme az örökzöld téma, ami sok kommentet vonz majd...azok a csúnya, rossz, bunkó béjemvések...mert mások aztán sose parkolnak másfél-két helyre, csak mi. Csikós Úr, most csalódtam Önben.

e39i 2010.04.13. 11:31:09

@Kacorka: -a felülreprezentáltak nagyon találókifejezés, ott a pont.

e39i 2010.04.13. 11:31:22

@Kacorka: -a felülreprezentáltak nagyon találókifejezés, ott a pont.

Devil2 2010.04.13. 11:35:16

@4g63: Hát ha már szóba jött az etnikum, rájuk sokkal jellemmzőbb hogy csillagos márkájú luxusgépjárművekben húzzák a hájas seggüket. Vannak persze köztük "renitensek" akiknek jó a propeller vagy a négy karika is, de a lényeg hogy jó drága legyen, (vagy legalább annak látsszon).

Sopánka76 2010.04.13. 11:48:38

Messerschmitt Kabinroller nagyot üt! :)
Különben nem lett volna jó poszt, de ezzel nagyon ott van!

DieselPower 2010.04.13. 12:16:56

Ó bakker biztos nagyon hiányzott egy gyülöletkeltő cikk! pont most hogy végre eltapostuk.....
Persze tipikus fal mindkét oldalon parkolóhelyen. Kiváncsi lennék az író majd a frissen fényezett Pontonjával nyugodt szívvel ott merné-e hagyni autóját helyesen beparkolva...(amit egy önzetlen BMW-s cibált haza keresztűl fél európán...)
Sajnos oda 2 smart vagy egyébb kicsi fér be, azon felül aki az első az nyer, pont. És nem kell oda bmw, pont úgy otthagyják a sok céges mondeót, és fikuszt is...

no_holy_shit 2010.04.13. 12:23:48

@-Mitch-:

rakd be a garazsba es fogd fel, hogy az auto egy hasznalati targy.

(vagy a cipodben is csak akkor mesz ki az utcara, ha nem esik az eso?)

In Motion 2010.04.13. 12:47:56

@-Mitch-: Ha tenyleg ennyire felted akkor tartsd olyan garazsban ahol csak te allsz, es jarj valami olcso szutyokkal, mert a parkolohazban meg beparkolhatsz ket helyre, de az utcarol nem tudod a tobbi "bunko autost" kitiltani, barmikor osszetorhetik a verdadat. Mas ember a 15 eves suzukijara kolti ra a gatyajat is, mert annyira csoro. Hidd el o is felti az autojat, mert X evig sporolt ra.
En vagyok az utolso ember aki radszol azert mert egy szerinted felreeso helyen ket helyet foglalsz el, hidd el. (viszont megjegyeznem, hogy egy kisebb auto gond nelkul beferne meg a nagy autok melle is gond nelkul, ezt tapasztalatbol tudom)
Az ember attol meg nem jogosult tobbre, mert szerinte az alanyi jogon jar neki a dragabb auto altal. Ha en Bentleyvel jarok nem parkolhatok le a parkolohaz felhajtojan ferden, mondvan: nem azert fizettem ki tobb tizmilliot, hogy a sok autos (koztuk a ruppotlan BMW-sek) velem egy parkolohazban parkoljon es neadjisten meghuzza az automat.
Persze bunko az aki ravagja a masik autojara az ajtot, es szegyellje magat. Aki meg draga es nagy autot vesz szamoljon azzal, hogy kicsik a parkolok, es meghuzhatjak az autojat...mondjuk veletlenul.

A rendszeresen mellettem parkolo VW-s ember mindig ferden all be, de eddig meg mindig sikerult ugy beparkolnom melle a 3 ajtos szutykommal, hogy ne nyomjam meg az o ajtajat. Ha megnyomtam volna biztos egyenesen allna.

lacko.bmw 2010.04.13. 12:49:53

@no_holy_shit:
Van akinek használati tárgy(mint Te is), de van ahol családtagként kezelik, szépítgetik, vigyáznak rá. Ezt kellene felfogni! Nincs mindenkinek pénze két autóra...
Ha biztos lehetnék abban hogy nem csapják rá az ajtót nem állnék be két helyre.

geleta 2010.04.13. 14:13:02

a 7es bmw van tuti alibije
TBB azaz Tauberbischofsheim
würzburgiasan-
tausend,blöde,Bauer

odb 2010.04.13. 15:09:57

Osztán a buszsávban közlekedő BMW-re mi a magyarázat? Nem akarja a tulaj, hogy valaki bekóstolja hátulról? Osztán az index használatának elmulasztására mi a magyarázat? Nem akarjuk, hogy kiégjen a drága izzó? Hm...
Tudom, hagyjuk az általánosítást.

odb 2010.04.13. 15:10:58

@lacko.bmw: ha nem állsz be két helyre, én tuti nem csapom rá az ajtót. Ellenben a kis helyen amit meghagysz, bármi megtörténhet.

OZSI 2010.04.13. 15:24:31

Tisztelt Csikós Úr!

Nagy érdeklődéssel olvastam írását. Egy kicsit elfogult vagyok, mivel nekem is egy ritka és drága BMW-m van, amit idős kora ellenére napi szinten használok. (azért van) A BMW tulajdonosok azon táborához tartozom, akik felelősségteljesen és az alapvető társadalmi elvárásoknak megfelelően közlekednek. Ennek ellenére, bizonyos esetekben, szándékosan és bunkó módon két autó helyét foglalom el.

És hogy miért?

1. Az anyukák kötelességüknek érzik, hogy csemetéik beültetéshez beleverjék az ajtót a másik járművébe, és fel sem fogják, hogy miért fáj ez a másik embernek (kivétel szerintem nincs, két ilyen esetem volt már, és másik ezret meg láttam)

2. Mindenkivel megtörténhet, hogy elbambul és meghúzza a másik autóját. Magyarországon sajnos az utóbbi években extrém ritkává vált az, hogy valaki hátrahagyja elérhetőségét (három ilyen esetem volt, pedig nem is autózom sokat)

3. Szinte minden BMW-s parkolási sérülés esetén óriási csatározás kezdődik a másik fél biztosítójával, mivel hazánkban a törvényi szabályozás lehetővé teszi a biztosítók ilyen irányú tisztességtelen haszonszerzését (a ki nem fizetés is az). A BMW viszonylag magas alkatrészárai miatt lehetetlen az eredeti állapotra történő visszaállítás a kárrendezés során.

4. Sokadik, üres emeletre történő beállás. Én is megpróbáltam. De sajnos egészségügyi okok miatt nem tudok olyan gyorsan futni, hogy utolérjem a kocsimból kitépett BAVARIA elektronic rádióval elszaladó cigánygyereket.

Tisztelettel kérdezem, mikor fog egy cikket írni a rendszeresen letipliző "suzuki-kamikázékról" vagy "cégesautó-terminátorokról" csak hogy maradjunk az általánosítások mezején. Lehet, hogy a BMW tulajdonosok jobban féltik autójukat, de ez nem alakult volna így ha "normális" országban élünk, ahol az emberek egymáshoz való viszonya is "normális"

Ui: Persze akár lehetne azt is mondani, hogy ne járjunk BMW-vel. De akkor mi értelme van szép és jó autókba beleülni, vezetni, érezni. Mert ha ez így lenne, akkor nem csak a szívnek kedves autókra, hanem autós újságírókra sem lenne szükség, és nem lennénk gazdagabbak Dezsős történetekkel.

mlt3 (törölt) 2010.04.13. 15:31:28

@In Motion: "Ha tenyleg ennyire felted akkor tartsd olyan garazsban ahol csak te allsz"

Melyik bevasarlokozpontban talalhato ilyen exkluziv szolgaltatas, mester?

4g63 2010.04.13. 15:49:39

Azt még mindig nem értem, hogy írták is a cikkben, hogy láss csodát a Volvos, Lexus-os be tud állni normálisan. Akkor a bmw-s miért nem?
odb-vel pedig teljesen egyet kell, hogy értsek, akár csak in motion-nal.

mlt3 (törölt) 2010.04.13. 15:52:38

@M@tek@: "Lehet úgy is parkolni, hogy farral szépen betolat és szorosan a falnak"

Kipufogoval a falnak? Ne legyel mar bunko.

odb 2010.04.13. 16:50:10

@OZSI: pazar logika. Mivel az autójukat féltők két helyet foglalnak, az alacsonyabb rendű népek húzzanak fel a tetőre parkolni, nekik úgyis mindegy, hogy ki mit lop el tőlük, mert gyakorlatilag szart se ér a kocsijuk meg ami benne van. Különben is fogják be a pofájukat.
Szmájli.

Certificate_of_Words · http://certificateofwords.com/word/Certificate%20of%20Words/ 2010.04.13. 17:17:50

Hölgyeim és utaim Tolerancia. Odafigyelés. Persze mindenkitől kellene. Igen a 3 ajtó szutyokkal nem érdekli és odavágja és a Nagy autó meg beáll 2 helyre.

Tudjátok az dobja az első követ aki még nem csinálta....és ha gondoltál rá az is elég. Jártam kicsivel is naggyal is. Csináltam mind a kettőt. Utólag! BOCS.
Ha valaki kérdezi h most hogy parkolok. :)ez meg az én titkom marad.

certificateofwords.com/word/Certificate%20of%20Words/

OZSI 2010.04.13. 17:27:00

@odb: Kedves odb!

Nincs itt semmi logika. Megpróbáltam leírni, hogy miért utálok bunkó lenni. Hidd el zavar, mert nem annak neveltek a szüleim. CSAK UNOM, HOGY MÁS EMBEREK ÁLLANDÓAN KÁRT OKOZNAK NEKEM. Amikor rommá törik a kocsimat és lelépnek. Volt olyan, hogy a járókelők mondták a károkozónak, hogy hagyja meg a számát. Másnap beszéltem is egy vadidegen emberrel, akinek persze fogalma sem volt semmiről...
Szóval betelt a pohár.
Viszont érdekes amit írtál: "alacsonyabb rendűek" na ez itt a szomorú. Miért lenne bármivel is több az akinek BMW-je van?
Remélem nem bántottalak meg. Minden jót!

odb 2010.04.13. 17:49:28

@OZSI: nem bántottál meg, ez vita, nem vérre megy :) az "alacsonyabb rendű" kifejezéssel arra utaltam, hogy ha mindegy egyes autós úgy gondolkodna ahogy te (illetve még sokan mások, akik veled értenek egyet), akkor igencsak bajban lenne a BMW-s is. De a helyzet az, hogy a magamfajta többség elfér egy parkolóhelyen, így a magadfajta kisebbségnek (és ebben az esetben semmi negatívat ne láss ebbe a szóba) van parkolóhelye az alagsorban/földszinten.

odb 2010.04.13. 17:56:45

Tudom meg lehet magyarázni, hogy a BMW az drága autó (meg a Merci, a Lexus, Audi - ilyen szempontból ez a cikk nem tetszik, felesleges kiemelni a BMW-t), de ugye ez relatív, nekem egy kétmilliós Fiesta se olcsó, mert nem tudok évente venni egy újat. Olyanról viszont szólnak legendák, hogy valaki annyit költ autóra évente, amiből én felépíttetek egy kertes házat Budán. Egy szó mint száz, el kellene gondolkodni, hogy miért jár valakinek ilyen "kiváltság" a többiek felett és miért nem jó az az érvelés, hogy "csináld te is ezt, ha nem tetszik".

stacki 2010.04.13. 18:09:25

Szerencsére nem parkolok parkolóházban, és az autómat sem használom Budapesten, ha nem kötelező. A munkahelyem előtt van ingyenes szép nagy parkoló:)

Az viszont tény, hogy azt kellene megcsapkodni egy lapáttal, aki ezeket a méreteket kitalálta. Egy Clióval nem lehet úgy beállni biztonságosan, hogy ne csapja neki majd vki az ajtót...

Egy észrevételt írnék még. Én, aki nem Bp-en nőttem fel, látom a különbséget. Itt mindenki sz@arik a másik emberre úgy alapvetően. Ebbe beletartozik a közlekedés is. Parkolóban ma láttam, hogy otthon a ház előtt vki jól nekinyitotta az ajtót az autómnak. Nem 10 milliós BMW, hanem 6 éves Clió. De azt én vettem, spóroltam, erre futotta 2 éve, vigyázok rá, másra is.

MÁS MIÉRT NEM TUD???

Megértem a nagy autósok problémáját, de ki kötelezi amúgy őket, hogy a belvárosban nyomorogjanak az autóikkal? Ki kellene tiltani a belvárosból az összes autót.

stacki 2010.04.13. 18:15:39

Azért az elég gáz, hogy a nagyautós bevallja hogy bunkón parkol, de megindokolja azzal, hogy a rossz autós meg nem tud parkolni, és nekinyitja az ajtót, megtolja stb.

Valahogy nem működik a rendszer, hiba került a mátrixba.

Nekem az a tapasztalatom, hogy nagyvárosban eleve nem érdekli az embereket más. Nagyon sok nem olcsó törött, nyomott autót látni. Nem hiszem hogy mindet egy olcsó autó tette :D

Autóvételnél néztem egy 3 éves Meganet, pesti tulajtól. Nem volt olyan elem rajta, amit ne húzott volna meg, ne nyomott volna meg. Szerintetek érdekelte? Nem...Csak használta szerinte. Neki az újonnan 3 millás autó nem volt érték.

kicsitomi 2010.04.13. 18:50:02

Két hónapja heti rendszerességgel nem tudok kiállni a kapun a szomszéd 5-ös BMW-jétől. Konkrétan keresztbe áll a kijárón. A jó szóra nem hallgat, egyszerűbben szólva szarik rá. Ma vettem két liter kromofágot. Szerintetek ezt a célzást veszi?

In Motion 2010.04.13. 18:51:31

@mlt3: Semelyikben, ergo ne vidd oda a feltett autodat.

stacki 2010.04.13. 19:01:03

@kicsitomi: Hát, ha megteszed, már nem csak célzás lesz, és az ügyvédje meg kiveri belőled a ...-t is :) Ez is baj.

stacki 2010.04.13. 19:07:58

@odb:
Nagyon találó megjegyzés :)

Aki előttem úgy vág be a k.nagy drága BMW-jével vagy egyéb szépséggel hogy nem indexel, pedig kell, és illik is, erre azt mondom, nem tud vezetni, mert annyira szorítja a manőver közben a kormányt, hogy nincs ereje, ideje kisujjal lenyomni a kart :DDD

Szerintem az a kemény, aki szlalomozik a forgalomban, de szabályosan :)

Azt kifelejtetted még: hogy úgy "kéredzkedik" be egy megszűnő sávról, hogy fékezz te a kis autóddal, mert ha kárt teszel a drágában, az drága lesz neked. Ez az előfeltevése sávváltáskor.

túrógombóc 2010.04.13. 19:15:36

létezik olyan cikk,amin a magyarok nem képesek összeugrani?írjátok meg,könyörgöm!!!még jó,hogy magyarul kommentelünk és mások nemigazán tudják elolvasni.szánalmas.mi a f...t akarunk mi,ha utáljuk egymást?mindenkit!

Krisi 2010.04.13. 19:28:15

@mlt3: "Gondolom ismered azt a mondast, hogy amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten."

pontosan, ahogy mondani teccik. ha keresztbe beállsz két helyre, akkor ne csodálkozz, hogy egy önjelölt igazságosztó pöcs kulccsal végigkarcolja a kocsidat.

a mentalitása neki is ugyanaz (ő is paraszt), csak a másik oldalon áll.

Krisi 2010.04.13. 19:31:35

azt pedig szomorúan olvasom, hogy az itt kommentelők közül is hányan állnak rendszeresen keresztbe két helyre.

és az a legszánalmasabb, hogy a legtöbben nem is érzik magukat bunkónak (pedig azok), hanem ujjal mutogatnak a másikra.

szégelljétek magatokat!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.13. 19:57:01

@no_holy_shit: Tudod, ez valakinek hobby, az élete. Sajnos vannak olyan szerényebb képességű polgárok, akik ezt nem érik fel ésszel...

mi nem foglalt még 2010.04.13. 20:25:39

@kicsitomi: ki kell hívni a rendőrséget amikor nem tudsz kimenni a kapun.

MVMV 2010.04.13. 21:38:35

Na jó, valamit a BMW-sek védelmében is :

indafoto.hu/kismartonid/image/7439937-d08536f1

Más típusoknál sem szeretik ha rácsapják az ajtót, végülis érthető ez is, nem azért dolgozott, szereti is az autóját az az élete meg a hobbija meg minden :-D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.13. 21:46:52

@MVMV: Tudod, hogyan értettem és hogy nem díjazom ennek ellenére sem az ilyesféle parkolást. Csak normális vagyok. Ez ekkora baj? :P

Van ám középút, nem kell mindenkinek csatlakozni a fekete-fehér tábor egyikéhez...

ekutya 2010.04.13. 21:47:53

Karcolás ellen alternatív megoldás. Ragasztani matricát:

www.iparklikeanidiot.com/

ekutya 2010.04.13. 21:52:45

@KuKori:

Csak azt magyarázd már meg légyszíves, hogy aki rákölti a hobby-jára az összes pénzét, az miért nem tud venni egy filléres szart, amivel parkolóházakba és tesco-ba jár? Nincs rá 50, vagy 100 pénz, vagy égő? Csórónak lenni és felvágni nem az? Ha valaki annyira félti az autóját, az nem fogja bevinni a zsúfolt helyekre. Ha pedig úgy oldja meg, hogy jómagasaról leszarja a többi parkolót, akkor egy bunkó.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.13. 22:06:44

@ekutya: Nem tudom, feltűnt-e, de Magyarországon éltek (én nem, de ez nem tartozik ide), ahol sajnos olyan a helyzet, hogy ha akarsz venni egy 100 ezer forintos roncsot, akkor mire hozzád kerül, majd' a duplája lesz az összeg és a kötelező biztosítás is jó fej módon "támogatja" a több autó birtoklását. Azaz: hiába tudsz egyszerre csak egy autót vezetni, mindegyikre fizetni kell a biztosítást, ráadásul a második autóra A0 bónusz besorolással. Meg teljesítmény és mindenféle egyéb kretén adókat. Nos, erre egyszerűen nem telik az átlagpolgárnak. Ilyen egyszerű.

A másik dolog: lehet, hogy az összes szabad kis pénzét rákölti az autóra, lehet, hogy évek alatt áll csak össze, akkor miért ne használja? Hiszen ezért készült, nem szobrot készített, de elvárható lenne, hogy normális esetben (egy baleset nem normális eset), használva az autót mások ne szarjanak bele a magántulajdonába. Mert az röhej, hogy ilyen ötletnek kell felmerülnie, hogy egy 700 ezres "luxus hobbyautó" mellé kéne vennie egy roncsot.

Mentalitást kéne cserélni a fejekben:

-nem basszuk össze a másik tulajdonát
-nem parkolunk kretén módon

Az a baj, hogy TE például hiába vagy ilyen, ha a maradék 9,99 millió meg tuskó. Bármelyik oldalon állva.

MVMV 2010.04.13. 22:11:49

@KuKori:

Persze h van középút, szerintem kb. az én hozzáállásom képviseli azt.
Van egy új autóm ( pontosabban egy része a banké még sajna, most van benne 9.000,km ) féltem is nagyon, nem azzal tolom a belvárosban, hanem 11 éves kisautóval, de azt is féltem amúgy, nem út közepén hagyom.

Ha mégis az újjal megyek, pl. parkolóházban minél pontosabban beállok a helyre minél hátrébb, tükör behajt, ennyit tehet az aki figyelemmel van a többiekre. Bár annyit a szememre lehet hányni, hogy mondjuk padka mellett nem állok pontosan, mert féltem a felniket.

Kb. ilyesmi lenne az általad írt középút, nem a két hely elfoglalása.

czippo (törölt) 2010.04.13. 22:17:29

Sziasztok.
Sok hozzászólást elolvastam, és megmondom őszintén, csak azt nem értem, hogy ha ennyien így(jól) gondolkodnak, akkor az a sok tapír, hogyan kerül az utakra, vagy a parkolókba?

Szóval: Én az autómért megdolgozam, a sajátom, és vigyázok rá. Ne bassza már szét a másik szerencsétlen mert őt nem érdekli!
Azt hiszem ezt jogosan várom el. Nemde?
Persze az enyém is a roncstelepen köt majd ki, de azért lehetne rá vigyázni.....

Mikor fogunk oda eljutni fejben, hogy a szűk parkolókban, egyik farral másik orral paírkoljon???

Ha tudok én is drágább kocsimellé parkolok.

Olaszországban Trevisóban voltam 10 napot. Opel omegámmal(csak a méret miatt) beálltam az ingyenes parkolóba, volt hogy el sem mozdut napokig. A parkolóhelyek akkorák voltak mint a tsceo-nál. Érdekes módon nbem ért sérülés.....

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.13. 22:17:45

@MVMV: Ez így van, jól ragadtad meg a mondókám lényegét. Csak annyi a baj, hogy ebben a kultúra nélküli, érdektelen emberekkel teli országban nincs középút. Mert mindenki a MÁSIKTÓL várja el kizárólagosan az alkalmazkodást. Mindenki fekete-fehér-igen-nem elven éli az életét. Mindenki komenista, vagy náczi. Addig pedig nem lesz itt lófasz változás sem...

És ez a véresen szomorú.

ekutya 2010.04.13. 22:25:22

@KuKori:

Nagyszerű. Igazából elmondtad, amire kíváncsi voltam. A végén levő mondattal, pedig te is belátod, hogy irreális elvárás mindegyik. Itt van alapvetően 3 fél, aki közvetlenül hozzájárul a rossz parkoláshoz. A beruházó, a dupla helyre parkoló, és a bénán/zúzva parkoló. Mindenki a másikra fog mutogatni. Szerintem még mindig az a legegyszerűbb megoldás, hogy legalizálják a dupla parkolást, és az így parkolók duplán fizetnek.

Azt azért még hadd kérdezzem meg, hogy aki annyira ruppótlan, hogy minimálbéren tengődik, és csak 700e jmf-ja van (gyakran az is csak hitelből), az miért akar mindent a hobby-jába ölni, főleg ha kell neki egy napi használatú autó, amit rendszeresen beküld a darálóba?

megint 2010.04.13. 22:42:22

Semmivel nem rosszabb a helyzet nálunk mint sok "nyugati" országban, szóval az nem kifogás, hogy mi van ha rányitják az ajtót, franciáknál ki van írva, hogy ha két helyre állsz be, akkor elviszik az autód, olaszoknál, spanyoloknál meg úgy parkolnak sokan, hogy a kis koccanás alap.

Rocko- 2010.04.13. 23:08:38

@mlt3: "Kipufogoval a falnak? Ne legyel mar bunko."
összepiszkolni és a falat amiért fizetek és két helyet elfoglalni közül az utóbbi a bunkóság.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.13. 23:46:06

@ekutya: Miért kell megmagyarázni az emberi lélek és a velünk született birtoklási- valamint örömvágy fogalmát?

Miért? Csak. Mert ettől boldog. Mittomén. Kérem kaccsojjaki.

carmichael 2010.04.14. 00:02:33

Nekem csak egy mezitlabas 2008-as Honda CR-V-m van, kinnt elek az usa-ban.
Mikor uj volt az auto, jo messzire parkoltam mindentol, mindenkitol, mert itt is nagy az Isten allatkertje.
Karacsony elott, a kocsi nehany honapos-, messzire a bejarattol leteszem a kocsit. Mire kijovok a lejtos parkoloban, mely szinte ures volt, valaki leengedte a bevasarlo kocsit, ami szepen behorpasztotta az ajtot... Ennyit az elovigyazatossagrol.
Amugy itt eleg szeles parkolohelyek vannak, koszonhetoen a sok helynek es a nagy kocsik altal tamasztott kovetelmenyeknek.
Maskulonben az amerikaiak nem tudnak parkolni, csak nagyon nagy helyeken.

ekutya 2010.04.14. 00:37:14

@KuKori:

"Miért kell megmagyarázni az emberi lélek és a velünk született birtoklási- valamint örömvágy fogalmát?"

Miért kell állandóan panaszkodni ha valami problémája van és kifogást keresni a bunkóskodásra? Miért kell mindig mástól várni a megoldást? Miért nem vállalja fel a következményeket? Az élet rajtad is múlik.

Miért? Csak. Mert ettől boldog. Mittomén. Kérem kaccsojjaki.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.14. 00:55:26

@ekutya: Nem beszélünk el egymás mellett, csak kicsit eltérően fogalmazunk. Az ideális világ, ahol ilyen problémák fel sem merülnek, még a látóhatáron nincs. Bár ez lenne amúgy a legnagyobb problémánk...

Krisi 2010.04.14. 10:13:51

@KuKori: ott van bukón az elméleted, hogy jellemzően tízmillió forintnál jóval drágább autók szoktak paraszt módra keresztbe beállni. szerinted a képeken szereplő 750-es BMW vagy a Range tulajának nem lenne pénze egy szaladgálós autóra?
ne röhögtess már! ezt még Te sem gondolhatod komolyan.

mondhattok bármit a bunkók védelmében, én továbbra is fenntartom, hogy rendes ember 1 autóval 1 helyre parkol. én is vigyázok a kocsinkra, pláne azért, mert nem a sajátom. de még eszembe nem jutott direkt két helyre beállni.

vagy itt van pl. Csikós Zsolti 4/B. gondolom senkinek nem kell bemutatni a zöld állólámpását, amit úgy védelmez, mint anyaoroszlán a kölykét. és pont ezért nem azzal jár dolgozni, nem azzal megy a tuskóba bevásárolni vagy a városba ügyet intézni, arra ott van ERA. szóval aki ilyen extrém módon védi az autóját, az nem használja minden nap.
ha meg valakinek csak egy autóra futja, és azt védi még a széltől is, az járjon munkába biciklivel. vagy motorral. ez ilyen egyszerű.

odb 2010.04.14. 10:51:17

@Krisi: van még olyan, hogy taxi. Kényelmes, gyors, használhat buszsávot, lehet akár Merci is vagy BMW, nem kell vele parkolót keresni és félteni a széltől. Igen, tudom, drága. Meg a hetes BMW is az. Meg a hetes BMW cascoja is az. Meg az üzemanyag amit megeszik, az is.

Krisi 2010.04.14. 11:34:19

@odb: BKV-t direkt nem is írtam :)

KrE39 2010.04.14. 12:15:14

Emberek-emberek...
Mi ez az általánosítás?!
Picit tegye félre mindenki,a különböző autómárkák iránt érzett elfogultságát és nézzen magába!
Pontosan ugyanannyi két helyen parkoló, keresztben beálló E/S Mercit, A6/A8/Q7 Audit, LS Lexust és még sok-sok autó tipust látni, mint 5/6/7/X5 BMW-t.
Ugyanugy hozzá tartozik a Lexus, az Audi vásárlóköréhez a tulok, agyatlan, magát mindenki felett állónak vélő egyén, mint ahogyan a középkorú, tanult cégvezetö is.
És ez igaz a BMW vásárlóira is.
Ezzel csak annyit szerettem volna mondani, hogy a cikk címében akár szerepelhetne a fent emlitett márkák bármelyike, a BMW helyett.
Én is BMW-snek vallom magam, elfogult is vagyok a márka autói iránt, de ennek semmi köze eme kis irományomhoz.
Én sose szoktam így parkolni az enyémmel ahogyan a képeken szereplö autok soförei teszik, pedig nekem is ugyanolan tipusú van, mint az elsö fotón látható piros verda, érdekes én elférek vele eg helyen is.
Ugyanúgy szidkozódom ha egy igy parkolo autót látok, függetlenül attol hogy az egy VW vagy egy BMW.De irhatnék Suzukit is, mert volt már rá precedens...
Ennyit akartam.

KrE39 2010.04.14. 12:42:25

@4g63:
Hagyjuk már ezt a gyerekes, 'csoportositsuk rasszokba az embereket autótipusok szerint' dolgot.
BMW-be meg Mercibe csak indiánok, a Lexusban csak tehetös nagypapik, Opelben csak a csóringer kispolgárok stb-stb...
Ez egy faszság(már elnézést a kifejezésért).
Ismerek én olyan embert aki Ies Swifttel jár, de a CL65 Merciböl kiszálló nagy darab, öltönyös, napszemüveges urak elöre köszönnek neki, pedig se nem nagy darab, se nem kopasz, se nem mohikán.
Egyszerüen borzalmasan hidegen hagyják az autók.
De mind ez igaz forditva is, olyat is ismerek aki, 7es BMW-vel jár, közben kinézetre annyi jön le az embernek a srácról, hogy "Hát ez a matematika-fizika szakos, kisiskolás meg mit akar itt?!" És közelít a harminchoz korban...
Ugy gondolom aki általánosítja az ember tipusokat, autok szerint, vagy forditva, az buta ember.
süti beállítások módosítása