Hihetetlen lelet Cipruson!

  2010. március 07. - Csikós Zsolt Címkék: totalcar flotta steyr puch steyr puch

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


A legszebb, hogy már meg is vettem ezt a leletet, és itt van nálam, Budapesten. Pontosabban nem nálam, hanem tőlem is továbbpasszolódott Littner Zsolti barátomhoz, hogy továbbvigye máshova, de ez részletkérdés. Kár találgatniuk, nem egy egész Steyr-Puchról van szó, hiszen olyanom már van. Csak az indexéről. Hogy mit kell ezen ünnepelni?

Nem tudom, milyen elképzeléseik vannak az ötvenes években gyártott osztrák autók magyarországi alkatrész-ellátottságáról, de gondolom, mindannyian sejtik, hogy a Unix Trade-Homasita vonalon kevés keresnivalója van az embernek ilyen járművekkel. Mondhatni – ez egy olyan terület, amire a plázák marketingesei még bőven nem csaptak le, szabad a pálya.

Ha az embernek ennyire kretén autója van, ráadásul porból próbálja újjáépíteni, előbb-utóbb teljesen belebuzul a témába. Rejtett, föld alatti szervezkedések tagja lesz, ahol a kötőszavakon kívül egyáltalán nem hangzik el olyan beszéd, amit más földi halandó értene. Titkos hirdetési újságokat talál, patkányszőtte, nedves pincékben, kimerülő félben levő mobilja fényénél, törött, fél autó áron mért, rozsdás alkatrészekre alkuszik erősen alkoholista kinézetű egyedekkel, akikről normálisan még azt se feltételezné, hogy az illető az életben látott bármilyen autót az Ikaruson kívül.

A legrosszabb szakasz akkor kezdődik, amikor ismerős ismerősének az ismerősével barátkozik, hogy annak az ismerőse elvezesse egy olyan helyre, ahol állítólag lakott egy olyan ember tíz éve, aki hallott már arról az izéről, amit az ember keres. És miközben az autója geológiai korszakokban mérhető tempóban készül, lassan elfogy az összes pénze, elkezd az összes barátjának, rokonának, a zöldségesnek tartozni, elfelejt fürödni, normális ruhát venni, a cipő árát szakkönyvre költi, amikor a gyerekeinek az oviban le kell rajzolnia a családjukat, a papa helyre csak egy olajpacát biggyesztenek, aztán a második felesége és a harmadik nője hagyja el, erre inkább feladja az egész párkapcsolat-dolgot, mert az autó, ugye, majdnem célegyenesben van, a nő, ez a géptelen állat, csak zavar a szent cél elérésében. Szóval tiszta elmebaj, soha ne lépjenek ebbe a folyóba kérem, mert itt máshogy érvényes a kínai mondás, tudják, a kétszer nem lehet ugyanabba belelépni című. Ebbe a löttybe ugyanis egyszer belelép az ember, aztán elmerül benne, és a víz alatt él tovább.

Szerencsére a Puch nem olyan ritka és régi, mint az Isotta-Fraschinik, az internet pedig a korlátlan lehetőségek tárháza (hogy csépeljem tovább ezt az eleve rossz sémadumát), ezért némi kutatás után az ember kiváló alkatrészbázisokat talál Steyr-vonalon. Ott van a legrégebbi, a már a pre-internetikus időkben is létező, ős-Puch bolt, a www.autoquariat.at, meg a nagyon szimpatikus Michael Peroutka (közel) minden igényt kielégítő üzlete, a www.strada.at, meg Robert Prokoschi hasonló izgalmakat tartogató www.puch500.at fedőnevű internetes shopja, sőt, az utóbbi időben még Boda Benjámin, a hazai Fiat 500-szakbolt működtetője is ráállt Puch-alkatrészek árusítására (www.fiat500.hu). Legalább olyan csodás a szcéna, mint a szahalini úttörőtáborból 1958-ban hazaküldött képeslap. Látszatra minden rendben.

A legkésőbbi 500-as alapú Puchhoz, azaz a szinte az utolsó csavarig a Fiattal megegyező 500 S-hez valóban igen sok cucc van. A ma is nagy darabszámban jelen levő, úgynevezett Europa-kasznis, színtiszta, valódi, kései Puchokhoz, az eggyel korábbi 500 D-khez is javarészt kaphatók dolgok. A kontyos, hátrafelé nyíló ajtós Pukikhoz már kevesebb a cucc, az 1960 előtti, végig vászontetős, tévémaszkos ó-Puchoknál pedig már erősen hígul a választék. Az én Puchom pedig még azoknál is öregebb, a bableveses kondér legaljáról van, úgy kell felkaparni az ilyet, fakanállal. 1957-ben készült, egyike volt az első ezer darabnak (pontosan a 807-edik), ennek még az ablakát se lehet leengedni, annyira szájbalökötten régi. Ez az úgynevezett ur-Puch, ami alig több mint prototípus, az osztrákoknak is csak mutatóban van ilyen ma már. Ehhez szinte semmi olyan nem kapható a csodaüzletekben, ami nem egyezik a későbbi kivitelekkel.

Az ebay-es túrás is kevés sikerrel kecsegtet. Magyarország felejtő, itt az a pár ember, aki benne van a Puch-bizniszben, mind ölni tud akár egy Puch gyári kódú törött inggombért, nálunk sajnos tényleg jóval nagyobb a mánia, mint a kínálat. Én se tudnám megmondani, milyen aljasságra lennék képes egy szürke kormányba való kis dudáért, egy romos, de domború első lökhárítóért (ami nem egyezik a Fiat 500-aséval, ó nem!), egy pár, épeszű áron mért, eredeti, belülről krómgőzölt, kicsi, Hella hátsó rendszámvilágításért. Valószínűleg a kedves Csikós Zsolt a negyedik béből hirtelen türhő, balkáni paraszttá válna egy szemvillanás alatt a fenti tételek egy elhagyatott szervizsarokban való megpillantása után. De majd megpróbálok uralkodni magamon, ha ilyen helyzetbe kerülök, ígérem.


Fiat 500 a legelsők közül. Minden alkatrésze más, csak a paneljei és az üvegei nem

Sajnos a Fiatról (amihez több minden kapható) semmi se jó a Puchra, csak a karosszériaelemek és a kormánymű, meg az első laprugó. Vettem ugyan még régebben egy pár ős-Fiat 500 első (pontosabban fölső) indexet, ritka az is, mint a tisztességes politikus. Gyönyörű, csepp formájú, a kaszni vonalába tökéletesen illeszkedő tárgy, amikor megvettem, ömleni kezdett a nyálam, csak tapogattam izgatottságtól remegő ujjakkal. De mégsem tehetem fel a Puchra, mert minden nem eredeti részlet tönkreteszi az összképet, és tízesével vonja le a százalékokat az árból. Igazán ritka veteránautót pimpelni bűn, meg butaság is. A Puchra bizony bumszli, ronda, szögletes profilú, német cucc való. Ami nincs. Azaz a Prokoschinál létezik a listán, igaz, annyiért, hogy abból veteránautót vesz a magamfajta.

Látják, itt jön a veteránozás legcsúnyább oldala. A spéci alkatrészek, egyes renoválási műveletek ára ugyanis olyan iszonytatóan magas tud lenni, hogy amikor, mondjuk, egyben van a pénz egy korhű sport-vezérműtengelyre, rövid (avagy hosszú) diffire, teljes hosszúságú vászontető-szerkezetre, fényezésre, kédergumi-szettre a készülő autóhoz, nos, olyankor az ember mindig talál egy hirdetést, amiben éppen annyi zséért komplett, kis ráfordítással széppé varázsolható veteránautót hirdetnek. Hogy megveszi-e? Hehe.

Sokan vannak, akik emiatt sosem fejeznek be semmit, csak vesznek, vesznek, aki nem csinált még ilyet, nem is tudja, hogy egy restaurálás végigviteléhez micsoda óriási önfegyelem szükséges. Nekem például kifejezetten kevés van belőle, de legalább a Bianchit nagyjából, az állólámpás Mercimet pedig 95 százalékban sikerült már végigvinnem. Viszont mennyi felesleges romot vettem abban az elmúlt 12 évben, amíg ezek készültek… Jobb nem belegondolni.


Steyr-Puch 500, tévémaszkkal. Csúnya, nagy dudor az indexe

Tehát ott tartottunk, hogy a Puchra más index való, mint a Fiatra. Olyan, ami kell, egyedül a Prokoschinál kapható közepes rendszerességgel, darabja 59 euró volt, amikor utoljára néztem, az szállítással együtt közel negyvenezer forintra jön ki, de egy tullni börzén való, előre megbeszélt, személyes átvétellel is harminckétezer HUF. Borzalmas összeg - két, vékony, műanyag csónakocskát képzeljen el mindenki, egy borzalmasan primitív fém vázzal, vékony kis gumiszigeteléssel az alján, ez a szóban forgó tárgy. Ja, és 1, azaz egy darab csavar. Nem találtam még olyan kényszerítő erőt, ami rá tudott volna venni, hogy ennyiért bevásároljak.

Néha azért bágyadt kutatásokat folytattam az ebay-n, egyszer találtam is egy eredeti, régi készletes párat (New Old Stock, azaz NOS) valami 50 euró körüli áron, de akkor valahogy székrekedése volt a pénztárcámnak, nem jött ki belőle zseton. Hülye voltam persze, utána vertem a fejem a falba, de vannak olyan helyzetek, amikor 50 euró is nagyon sok. Különben semmi.

Most már fényezőnél van a Puch (rozsdátlanítva, mert az előző fényező, akinél közel egy évet dekkolt, csiszolt rajta, ott pedig enyhén megnyalta a korrózió), sürgőssé vált az index. Mivel az első sárvédők (amiket csodával határos módon tudtam megvenni még 2003-ban) Fiat 500 D-re valók, ezért az indexlukak is picik, kerekek. Képem volt a Puch-indexről, azoknak valamilyen furcsa, V-alakú benyomás kell a lemezen. De nem volt Puch-indexem, és addig, addig nem is lehetett elkészíteni hozzá a V-benyomást, tehát a fényezés is állt, még gondolni se lehetett rá. Kellett szereznem egy párat.

Ettől kezdve mániámmá vált az indexkeresés, minden este fél órát Puch-cuccok listázgatásával töltöttem, nézegettem az ebay-t, Peroutkát, Prokoschit, az autoquariatosokat. Semmi.


NOS!!!!!! Nos?

Mígnem január közepén felbukkant az Ajánlat. Egy ciprusi alkatrész-kereskedőnél. Az ebay-en. Van nála egy tonna, ötvenes-hatvanas évekbeli autóhoz való spéci, eredeti készletes cucc (NOS), indexkapcsolók, lámpák, jeladók, ilyenek. Nem tudom, honnan szerezte mind, de csodás tárgyak. És árult három(!) pár Puch-indexet, így: "NOS ZKW STEYR PUCH 500 500D JOLLY FIAT BLINKER LAMPS". Egy héttel korábban is néztem a cuccot, gyanús is volt, de akkor még csak a Jolly Fiat szerepelt a címben.


Fiat 500 Jolly, de Fiat-féle csepp-index van rajta, pedig erre is a zkw-féle való

Verejtékezve pötyögtem be a mobilomba a riasztást: január 14-én, este hétkor ott KELLETT ülnöm a gép előtt, még ha az intenzívről szököm el a kórházból, akkor is. Ott csücsültem, remegve, leütöttem, 39 euró, meg kilenc a szállítás (kifejezetten olcsó) szédültem a boldogságtól. Közben persze sokat tipródtam. Miért Ciprus? Előtört belőlem a rasszista. Villogó, fekete szemű, izzadós, ügyeskedő, borostás kufárt láttam az ügylet mögött, amint az elégedettségtől érthetetlen nyelven vartyogva bezsebeli a PayPal-en átutalt, nehezen megspórolt pénzemet, és röhög, amint elővesz egy másik e-mail címet, hogy újabb hülyét vágjon át valami hasonló, alkatrész-fényképes trükkel. Természetesen véresen igazságtalan voltam, mint ahogy az az ilyen esetekben lenni szokott.

Leütés után szinte azonnal kaptam a mélt, hogy vettem egy pár indexet, szűk két hét múlva (addigra azért már kicsit megint aggódtam, írtam is egy udvarias tudakoló levelet, hol van a cucc) pedig megjött a cetli a postáról, mehetek érte.


Még a doboza is szép. Már akinek. Nekem nagyon

Szuper cucc. Az autóm is, ez is abból a korból származik, amikor az embereknek még Jolán, meg Erzsébet, meg Andor, meg Ignác volt a nevük, a lakásban mindent csipketerítő borított, hatlámpás csöves rádióból mormogott a Kossuth rádió – de nem Pacsirtából, az még csak évekkel később jött, mint a modernség netovábbja, hanem olyan politúrozott, komor kockából. Akkoriban a doboz még nem eldobni való csomagolóanyag, áruházi hirdetőfelület volt, hanem a szükséges tárgy kivétele után egyéb cuccok tárolására használatos eszköz, tehát visszafogottnak, stílusosnak kellett lennie.


Manapság ritkán kíván jó utat az embernek az irányjelző

"Gute Fahrt!" hirdeti a felirat az én dobozom alján, hogy minden este eszébe jusson a tulajnak, amikor kiveszi belőle a leáztatandó bélyegeket, hogy másnap autóba ülhet megint.

Az indexek pedig a maguk béna formájával, egyszerű, de precíz kidolgozásával szintén csodásak. Littner Zsolti a napokban viszi is tovább a pakkot Egerbe, most ugyanis az ő régi Mercije van ott lakatoláson, fényezésen. Váltásban pedig a Puchom jön fényező Pistinél. Az élet néha nagyon egyszerű.


Ezt a fura benyomódást kell kialakítani a sárvédőben

Ja, ha keresnék, ne fáradjanak, elfogyott az a három pár index, most néztem az e-bayt. Talán legközelebb Máltáról jön majd a következő adag eredeti, NOS-cucc.

És amikor az indexek fölött úsztam eufóriában, még nem tudtam, hogy rövidesen Svédországban is akad majd halaszthatatlan dolgom...

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr311772786

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dansun 2010.03.07. 06:29:12

...na ez meg, hogy? de jó poszt, már olvasom is! :)

...amúgy meg:
"Gute Fahrt!"

gazdinf 2010.03.07. 06:30:49

most meg kereshetsz teveponty indexet:(

No quarter 2010.03.07. 06:52:17

Árnyékra vetődtünk, orrunknál fogva vezetsz... DE ezzel is beérem. Jó utat!

youlopukku 2010.03.07. 06:53:41

@gazdinf: ha létezik úgyis megtalálja

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.03.07. 06:58:16

Egyik szemem sír... a másikat meg a fal adja.
Valahol vizionáltam, hogy Zirig-Bende befolyás alatt egyszer megjelenik az 'Így vettem ezres Laverdát/'74-es Z1-et/kétütemű H2-t'

Most meg üres garázs...és törött lámpával 'A púpos'. Aminek - milyen fura - szintén tudunk örülni.

Nyomjad Zsolti.

Csabby 2010.03.07. 06:59:32

Az biztos hogy az ilyen dobozkák rendkívűl hangulatosak tudnak lenni...ma meg már max. reklám van rajta, nemhogy jó utat. Szép kis poszt, már vártam!

CuCu 2010.03.07. 07:02:50

Mostmar a totalcaron csak ilyen limonade cikkek lesznek? :( Aggodom...

Zolás 2010.03.07. 07:07:55

Na ezért szeretjük Csikóst!
Vasárnap reggel nem hagy cserben! :D

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2010.03.07. 07:12:36

Aha. Előre dogozunk kicsit, aztán menetközben befejezzük mert a vasárnapi poszt ugye, az vasárnapi poszt. A hálás közönségnek meg jár, mert már úgy várja mint éhes kutya, hogy kihozzák az etető tálat.
Nem tévedtél, bár mostanság azért elvagyunk itt olvasnivalóval! :D

Kökény6 2010.03.07. 07:15:33

Aztán maj 1 év múlva jön a cikk, hogy miként is vett indexkapcsolót a Tevepontyhoz az ebay-en Zimbabwe-ból. :)

silurus 2010.03.07. 07:19:20

Vannak ilyen régi dobozaim, némelyikben még eredeti dolgok is vannak. Nagyra értékelem őket. Hülye egy betegség ez, de nem ragályos. Baj akkor van, ha egy magadhoz hasonló "beteggel" találkozol....

csesztergom 2010.03.07. 07:39:22

Köszi Zsolt!Megvolt a kávé,cigi 3szál meg egy jó poszt.Hajrá!

Samott 2010.03.07. 07:40:56

Lehet hogy volt egy alkatreszkereskedo uzlet valahol a tuzszuneti vonalon... ott sokminden mas is lehet a 70-es evek elejebol konzervalodva.

S2000 2010.03.07. 07:47:53

Jó dolog az ebay, én is már 70 tranzakciónál tartok...

cork77 2010.03.07. 07:55:17

Kellett ez a reggeli mellé!

sunblind 2010.03.07. 08:06:18

ÓÓde kedves történet az indexről, és majdnem elveszett a kiadatlanok közt amiatt a végtelen skandináv horgásztörténet miatt. :D

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.03.07. 08:10:30

Csikós úr! Komoly internetelvonóra és tőkeinjekcióra lenne szükségem, de ön ezekkel az írásokkal lehetetlenné teszi a felépülésemet. Sőt, ma már majdnem visszatértem az e-bayre visszaesőként, de egyelőre sikerült rácsapnom egyik kezemmel a másikra, mikor megpróbálkoztam.

Fel fogom jelenteni. :)

arthur877 2010.03.07. 08:10:42

Ezt a manust!!!
Felteszi időzítve a posztjait!!!
Hiába na, a népnek meg kell adni ami jár! :D

vadkertész 2010.03.07. 08:19:25

Nem hinném, hogy most írta a Csikós, minket is hanyagol.
Előre megírt vasárnapra időzített poszt.
Külömben a mostani dobozok is megfelelőek, én kifejezettem szeretem a mostani mobiltelos dobozokat, elég kicsik már de erősek is jó arra, hogy csavart, szirt-szart, biz-baszt tartsak benne....
Hajrá tréler!
Csik, remélem nem az Insigniával jösz, hanem a trélerrel utazol, és végre írsz......

Ronin_ 2010.03.07. 08:26:31

@Zolás: jaja!:-D
Jó is volt a tükörtojás mellé!

ixtom 2010.03.07. 08:30:11

Csak egy párt vettél!? Amatőr :D

zwei2 2010.03.07. 08:51:45

Imádtam a Fiat 500-at!!!

Volt, hogy inkább azzal mentem le Bulgáriába nyaralni, mint a Peugeot 504-el:)

Brahibb volt!

Egy dologra kellett ügyelni, nem volt szabad belassítani, ha elértem a 100-at, tartani kellett:)))

Garp 2010.03.07. 08:58:44

bocsi Zsolt, tudom, hogy a kínaiak már a garázsban vannak, de a "„Kétszer nem lépsz ugyanabba a folyóba” Hérakleitosztól származik, Kr.e.6.század. :))

Higany 2010.03.07. 08:59:51

@vadkertész: "Külömben a mostani dobozok is megfelelőek, én kifejezettem szeretem a mostani mobiltelos dobozokat, elég kicsik már de erősek is jó arra, hogy csavart, szirt-szart, biz-baszt tartsak benne...."

Amatőr... Tegnap óta tudjuk, hogy abban kenőpénzt kell tartani, 15M/doboz :)

Garp 2010.03.07. 09:13:07

na végignyaltam, meglepetés volt a poszt, kifejezetten jól esett a hosszú pontyozás közben.

jó utat srácok!

Garp 2010.03.07. 09:17:19

@zwei2: "Imádtam a Fiat 500-at!!!" Csak óvatosan az ilyen kijelentésekkel, gondola a Csikós Katira! 2 hét múlva a sarkkörön találhatod magad egy 5 éves merga nyomában. :D

pizsama 2010.03.07. 09:19:14

@dansun:
Vasárnap hajnalok hajnalán felkelsz Csikós cikket olvasni, és te vagy az első kommentelő??? Hát gratulálok bátyó, hülye vagy! :P

ChPh 2010.03.07. 09:44:25

Minden vasárnapi Csikós posztunkat ad meg nékünk ma :D
Ja, megvan :D
Asszem ezen a héten minden nap vasárnap volt :D

Bár dolgoztam is, fura :D:D

pce85 2010.03.07. 09:51:40

Köszi a posztot.
Nekem inkább a kombi 700-as jön be. Annak idején keresgéltem egy jobb állpotút. Volt belőlük relatív sok, az autóklub (nem öamtc hanem magyar)sárgaangyalnak használa ugyanúgy mint a sima púpos 500-at. Aztán rájöttem, hogy csak egy kicsit jobb a fiat 500 pöcsköszörűnél, és nem vettem.
A ciprusi azóta megint árulja a fenti NOS árut.

evil. 2010.03.07. 09:57:08

Köszönjük:) de tényleg, ha létezik, megtalálja :) hihetetlen :)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.03.07. 10:04:08

Ismerős a történet!

Valóban nagy önyfegyelem kell, hogy az ember addig ne vásároljon be újabb járműveket, amíg a meglévők el nem készülnek.
Az ember, aki csak egy veteránt akart, könnyen roncstelepet csinál a kertjéből.

A zsírúj régi alkatrészeket szintén nagy intenzitással gyűjtöm. Sokszor már az is kielégíti a tudatomat, hogy az enyém a világon az utolsó, gyári dobozba csomagolt, karcmentes index.

lacac70 2010.03.07. 10:05:36

Hát igen, én is találtam már különlegességeket az ebay-en... pl: régi háború előtti magyar motor rendszámtól kezdve (ohio-ból jött), újszerű állapotú faros ikarus 55-ös busz makettig elég sok mindent. A lehúzásokkal kapcsoltban pedig mindenkinek azt javaslom, hogy semmi olyat ne vegyen, ami kirívóan olcsó, főleg ha fixáras. A legjobb holmikért mindig licitálni kell. Attól sem kell félni, ha még nincs pozítív visszajezése az illetőnek, erre is van biztonságos megoldás, pl ha a szállítónak fizetünk. Persze ez macerás egy kicsit és nem mindenki vállalja, de megéri az utánjárást.

zwei2 2010.03.07. 10:08:07

@Garp:

"2 hét múlva a sarkkörön találhatod magad":)

Akkor iparkodni kell, mert lassan csak a "kör" marad, a jegezet nem! :)))

zwei2 2010.03.07. 10:15:11

@Csumpi Hálidéj:

"A zsírúj régi alkatrészeket szintén nagy intenzitással gyűjtöm. Sokszor már az is kielégíti a tudatomat, hogy az enyém a világon az utolsó, gyári dobozba csomagolt, karcmentes index."

Húúú! :)

Jut eszembe, eccer fel kellett értékelnem egy raktárnyi nyugati-autóalkatrészt, amit milliárdos nagyságrendben tartottak nyilván, amelyek kb. Dunaharasztiból származhattak, hogy mi volt ott?! :)

Zsírúj alkatrészek, csakhát régi márkás (bömi, merci, stb.) autókhoz, de ott alkatrészben az összes világmárka jelen volt:)

Na, ha oda beszabadulhattak volna a hozzád hasonló gyűjtők?! >>>

Nekik az kánaán lett volna:)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.03.07. 10:19:32

@zwei2:
Volt dolgom ilyen raktárakkal.
Púpos wareszok korszakomban pont NDK készletre szabadultam rá. Volt ott minden, vadiúj lámpatestek, motor faládában, gyáriúj szőnyeg, minden.

Legszívesebben meghemperegtem volna bennük, gondolhatod...

ColtCzT 2010.03.07. 10:20:29

jó poszt :D
kedvet is kaptam megjáratni a 127 Fiatom...ugyis szépen süt a nap, és tiszták az utak :D

zwei2 2010.03.07. 10:25:00

@Csumpi Hálidéj:

Ebben a raktárban nem volt NDK! :)

De ugyanezen a településen mutattak ezernyi trabi kasznielemet műanyagból, meg ruszki motyókat főként gazokhoz!

Fantasztikus látvány volt:)))

zwei2 2010.03.07. 10:26:10

@ColtCzT:

Imádtam a 127-esemet is! :)))

Bombázó volt a maga nemében!

hajdul (törölt) · http://hajdulaszlo.wordpress.com/ 2010.03.07. 10:46:51

Az a gumi alátét! Amikor mi magunk vágtuk ki traktorbelsőből! Meg a hengerfej pakolást valamiféle kartonból.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.03.07. 10:50:46

@hajdul: nagypapám alig várta, hogy beteljen a vastagborítós spirálfüzete valamelyik unokának :)

Vargnatt 2010.03.07. 10:56:42

Hát ez jól esett most, bár mikor a cím feljött RSS-értesítőben, eltöprengtem, hogy mi a fenét keres Csikós Cipruson, mondom ennyire csak nem tévedtek el... :D

Reméljük, a Pontyhoz is sikerül ilyen NOS állapotú cuccokat szerezni, én a helyükben németben tuti szétnéznék valami komolyabb bontóban, hátha akad érdekes lelet.

Azért azt ne felejtsük el megjegyezni, hogy milyen eszméletlen jó csaj álldogál ott a Fityó mellett, olyan szívdöglesztően jó alakja van, mint egy Corvette StingRay-nek ;-)

AtoszMester 2010.03.07. 11:13:08

Na ne. Az egész hét Csikósról és a rezesbandáról szólt, erre most bedobtok egy szerelős posztot?

Ez azért így kegyetlen és kellemetlen volt.

Már szívesen olvastam volna valami gagyi BMW02 tesztet, esetlen egy szösszenetet a tavaszi havazásról.

Bláh. Belem kifordul, pedig tisztelem Csikóst és a ganget.

pink75 2010.03.07. 11:18:44

nem vágom, miért nem mind a három pár jött haza

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2010.03.07. 11:22:33

@Higany: Na de miután kivetted a kenőpénzt, kifejezetten kényelmes a csavarok, egyéb bisz-baszok tárolására :D

zwei2 2010.03.07. 11:35:46

@hajdul:

"Meg a hengerfej pakolást valamiféle kartonból."

... hát, az olyan is lehetett:)))

Nem karton volt az, annak kicsit melege lett volt a hengerfejben! :)))

yeti 2010.03.07. 11:37:26

A következő poszt arról fog szólni hogy hogyan vadászott a pontonra indexet.

Gépötty · http://indafoto.hu/gepotty 2010.03.07. 11:38:50

Konzerv vagy sem, ezt a cikket is megettük reggelire! :)
Viszont csodálatos, mennyire precízen beletalál abba, amit már régóta tudok, de igazán még magam előtt sem akartam sosem elismerni: hogy megállíthatatlanul sodródok afelé, hogyaszongya: "...aztán a második felesége és a harmadik nője hagyja el, erre inkább feladja az egész párkapcsolat-dolgot, mert az autó, ugye, majdnem célegyenesben van, a nő, ez a géptelen állat, csak zavar a szent cél elérésében...". Nos, a sokadik asszony egyelőre mellettem, de még van majd' egy hónap, mire nekikezdhetek az autónak. A féltékenység első jelei már mutatkoznak, érzi, hogy lassacskán lejjebb kerül a listán...

ebfül 2010.03.07. 11:39:35

"mert itt máshogy érvényes a kínai mondás, tudják, a kétszer nem lehet ugyanabba belelépni."

Szerintem az Herakleitosz volt.

zwei2 2010.03.07. 11:39:52

@AtoszMester:

"Na ne. Az egész hét Csikósról és a rezesbandáról szólt, erre most bedobtok egy szerelős posztot?"

Inkább!

Minthogy kövessük a Pontyot meg a trélert?! :)

Bali01 2010.03.07. 11:57:02

Sakcok,jut eszembe,valaki tudna segítteni német Ebay on?
kinéztem vmit,de se németül nem tudok,se regizve nem vagyok...:(

vasnyűvő 2010.03.07. 12:39:36

@gazdinf: pontyhoz indexet az első puchoz képest szinte egy bokorba lenyúlva is lehet találni:)

AtoszMester 2010.03.07. 12:59:11

@zwei2: Tartogathatták volna ínségesebb időkre. Csak elfér a posztszerveren talonba :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.07. 13:16:59

Ffff, halál, amikor az ember valami nem létező cuccot keres... Nekem is rendszeresen ez van, bár szerencsére ritkább, mint egy veteránosnál :)

Ügyes / mákos volt!

Urv (törölt) · http://eletkepek.eu 2010.03.07. 13:34:35

Ez de jó, lassan elkészül ez is :)

2010.03.07. 14:45:04

:))))))))))))
Ezt a fazont, vazzeg :) Itten áhítja a nép a Pontyot, erre jön egy index Ciprusról, vagymi... :))

Some can, some can't.
That's how it is.

Suttora 2010.03.07. 17:48:13

Hehe Csiki, ha kész lesz a Puch, meg a Ponton, kénytelen leszel valami hangárt is venni valahol, mert nem lesz hova tenni a gyűjteményed. :D

vasnyűvő 2010.03.07. 18:13:06

Puchot a Ponty csomagtartójába és máris csak egy garage kell:))

Virago_1000 2010.03.07. 18:19:42

"A legrosszabb szakasz akkor kezdődik, amikor ismerős ismerősének az ismerősével barátkozik, hogy annak az ismerőse elvezesse egy olyan helyre, ahol állítólag lakott egy olyan ember tíz éve, aki hallott már arról az izéről, amit az ember keres. "

Aztan amikor ott is hoppon marad, akkor atgondolja az eletet, lepereg a filmje multiplexben es kerdezi, ki vajon a rendezo? Belul erzi, hogy onmaga, de megis forgatja a film kovetkezo epizodjat. CSak a szent cel erdekeben, igen.

"És miközben az autója geológiai korszakokban mérhető tempóban készül, lassan elfogy az összes pénze, elkezd az összes barátjának, rokonának, a zöldségesnek tartozni, elfelejt fürödni, normális ruhát venni, a cipő árát szakkönyvre költi, amikor a gyerekeinek az oviban le kell rajzolnia a családjukat, a papa helyre csak egy olajpacát biggyesztenek, "

Stimmt, ahogy sullyed az ember egyre melyebben abba a bizonyos folyoba....
Szerencsere gyerekeim nincsenek eddig, de sajnos... Veteranos ismeroseim legalabb felenek parkapcsolata se, legyen barakarmilyen, fiatal, vagy oreg.

"aztán a második felesége és a harmadik nője hagyja el, erre inkább feladja az egész párkapcsolat-dolgot, mert az autó, ugye, majdnem célegyenesben van, a nő, ez a géptelen állat, csak zavar a szent cél elérésében. "

haaat ja, valahogy igy.....

Becsuld meg nagyon Katinkadat aki nem hogy elturi, de asszisztal is ehhez a Canossa utadhoz!

Virago_1000 2010.03.07. 18:27:36

"Valószínűleg a kedves Csikós Zsolt a negyedik béből hirtelen türhő, balkáni paraszttá válna egy szemvillanás alatt a fenti tételek egy elhagyatott szervizsarokban való megpillantása után. De majd megpróbálok uralkodni magamon, ha ilyen helyzetbe kerülök, ígérem."

Ugysem tudnal :))))

"Gyönyörű, csepp formájú, a kaszni vonalába tökéletesen illeszkedő tárgy, amikor megvettem, ömleni kezdett a nyálam, csak tapogattam izgatottságtól remegő ujjakkal. De mégsem tehetem fel a Puchra, mert minden nem eredeti részlet tönkreteszi az összképet, és tízesével vonja le a százalékokat az árból. Igazán ritka veteránautót pimpelni bűn, meg butaság is."

De Zsolti! ez tenyleg attol fugg, mennyire vagy igenyes. Kerdeznem itt, mit ertunk pimpeles fogalma alatt. Szerintem az eltero indexbura, foleg egy ilyen ritka kisauto (elsoszerias) eseteben egyaltalan nem az. Es hogy mit ertunk igenyesseg fogalma alatt. Az auto itt valik mutarggya, amit mar nem mersz majd hasznalni. De enszerintem fontos az, hogy merd hasznalni, es elvezhesd, viszont ha egy ilyen nehezen osszeszedett cuccokbol epul ossze ev(tized)ek alatt, akkor azzal a garazsbol sem mersz majd kijarni. OK, hogy az erteke 10 %-okkal esik, de kerdem en, baj ez? Azert epited, hogy elvezd, vagy eladasra? Ha nem eredeti az az indexbura, lehet hogy teged zavar, de hidd el, az auto ugyanolyan aranyos gyosz marad, es oromed fog benne telni. Vagy nem?
Es az utcan, talalkozon, ugyanugy rengetegen fogjak megnezni, es szeles mosollyal jo utat kivanni neked. Az meg, ha nem eredeti egy alatet, vagy az a kerdeses indexbura, annyira kis reszlet, hogy a szakertok kozul sem veszi eszre mindenki.
Csak egy pelda: A Denon es az Onkyo erosito kozt lehet hogy van par100 e ft differencia, de hangminosegben csak arnyalatnyi. Amit nagyon kevesen hallanak meg. Es ez az arnyalatnyi is mit szamit, ha a falban a kabelek szigetelese el van olvadva es errol senki nem tud.
En igy larom. Tevedek??
Bar elismerem, az az index tenyleg mivel feltuno helyen van, meghatarozza az osszkepet.

"diffire, teljes hosszúságú vászontető-szerkezetre, fényezésre, kédergumi-szettre a készülő autóhoz, nos, olyankor az ember mindig talál egy hirdetést, amiben éppen annyi zséért komplett, kis ráfordítással széppé varázsolható veteránautót hirdetnek. Hogy megveszi-e? Hehe."

En megvettem. Igaz, ez mar a 3. Tatram lett. Es megjarom a hadak utjat azota is vele, nagyon at tudom erezni a problemadat, ami foleg adodik, hogy a tied elso szerias, pedig en kocsim ugyan ritkabb de joval fiatalabb (T-613), de alkatresz utangyartas nincs. Pl. olyan dolgok, hogy a savallo kuszob csak kesobbi evjaratokon volt, en megis felteszem, mert nagyon jol mutat. Vagy ez most szentsegtores? Vagy: lehetne beszerezni eredeti gumikedereket es repulni erte az anyaorszagba, de en megveszem azt ami meterre kaphato, ugyanaz a profil, fillerekert. Az autot igy is szeretem es szeretni fogom, utcan szemparok szazai kovetik nyomon, mert ilyet meg nem lattak (es nem is fognak, hacsaknem legkozelebb is arra megyek es ottlesznek ok is)

"Szerencsére a Puch nem olyan ritka és régi, mint az Isotta-Fraschinik"

vagy mint ez, ennek a rendbetetele egy specialistanak is min. 10 ev: www.hasznaltauto.hu/auto/tatra/t600/tatra_t600_plan-3580236

Virago_1000 2010.03.07. 18:29:44

De most hogy megvan az index, mennyire tudsz orulni a dobozanak is !!!
Ugyanezt kivanom a Pontyodhoz, de elobb hazajutast, pihenest! Es ahhoz mar sokkal konnyebb dolgod lesz alkatresz ugyileg is (azthiszem)

yooboy 2010.03.07. 19:45:39

Cipruson azért lehet indexet venni, mert senki nem használja vezetés közben:)

romesz 2010.03.08. 00:40:31

@arthur877: igy kell ezt csinalni, kicsit elore dolgozik es mikor nem tud semmit nyujtani akkor bedob valamit a tartalekbol. Biztos van egy-ket ilyen dolog a vinyojan elrejtve,

csuvel 2010.03.08. 11:45:41

Most lebuktál, mert ez biztosan konzer anyag volt :))

De sebaj, mert hoztad a színvonalat.
süti beállítások módosítása