Ahol a madár sem jár...

  2010. január 08. - Nyegleo Címkék: tél csúszós út

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

...az a kaposvári Madár utca. Főhősünk azonban megpróbálkozik vele.
Scheerti küldte be, mintegy a téli gumi és a hólánc fontosságát hangsúlyozandó. Láthatóan nem ő az első áldozat, ennek ellenére a hólánc nem került elő. A hátra csúszáskor féken állással pedig mindent eldöntött.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr421656569

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BMW /// 2010.01.09. 19:40:28

@Suttora: Örülök hogy másnak is eszébe jutott..

TotalD 2010.01.09. 19:53:15

@mennyi?husz!: Jó értem amit mondasz... de szerintem akkor sem feltétlenül lejáratni akarta az X6-ot csupán kissé drasztikusan eltúlozva utalt arra, hogy ez nem egy igazi vérbeli terepjáró... oké sok embernek aki szereti a típust nehéz ezt elfogadni és a műsor hangvétele is megosztja a véleményeket... de valljuk be manapság azt lehet a legjobban eladni ami egy kissé botrányos vagy meghökkentő... és ez a műsor sokszor az... sokszor mennek rá a nagy kontrasztokra... dicsérik a kocsit szinte elhiszed hogy jó... és akkor jön egy hatalmas DE illetve a negatív dolgok... a nagy fordulatok... :D

McK (törölt) 2010.01.09. 19:54:43

@Jamesblond: "Ha másképen nem, hát húzzák keresztbe szalaggal az utat. Senki nem fogja összetörni direkt az autóját. Ha ki volt írva, hogy "HÓLÁNC!" vagy "NE HAJTS BE MERT ÖSSZETÖRÖD MAGAD!" Akkor bocs az egészet visszaszívom. "

Így-így..
Te hol élsz,baszod?
Hahóóóóó,ez itt a föld nevű bolygó..

Te lehetsz aza fajta sötétlelkű,akinek a mikróra rá kell írni,hogy macskát szállítani tilos benne,igaz?

Ha valakinek nem elég az,hogy 10 méteren 3 autó van az árokban,annak az írás sem segítene..

De ha gondolod..
Már látom is a jövőt,miszerint a mákdarálóra rá van ragasztva,egy áthúzott fasz,miszerint nem szabad beledugni a farkad,mert különben fájhat.

Tudod mit..akinek nincs ennyi esze..annak fájjon ..
Nagyon..

McK (törölt) 2010.01.09. 19:55:57

@McK: macskát száRítani.
Elnézést.

captiva22 2010.01.09. 20:03:42

Hali mindenkinek!
Most értem vissza Ausztriába. Ku....a havassak az utak és az egész forgalom 40-70 km/h-val ment!Pár óra alatt 15cm friss hó hullott. Pár baromarcú a Pája közepén megált és nem tudott újra elindulni. Pedig csak kissebb emelkedök voltak.(nyárigumis fazonok). Nagyon kelemes volt a forgalom többi résztvevöjének.
További szép estét mindenkinek.

Rocko- 2010.01.09. 20:15:22

@BMW ///:
" Az hogy autók vannak ott(lehet segg hülye a sofőr)"
ez a lényeg, h hülye.
ha nem vetet észre az autókat, hülye.
ha valaki kétségbe esésében inkább olyanokkal próbálkozik, amiben nem biztos, az hülye.
a harmadik meg ogy nem tudjuk, szóltak-e neki. lehet lent szóltak, h nem jó ötlet, ő meg meg akarta mutatni, h csakazértis. akkor is hülye.

semmilyen szituban nem látom át h jó lett volna a döntése.

Rocko- 2010.01.09. 20:17:41

@McK: tudtommal a 8 általános se elvárás a jogosítványnál, így nem kötelező h tudjon olvasni. igaz, így nehezebb/több pénzbe kerül levizsgázni, de nem elvárás.

ezek után nem biztos h el is tudná olvasn ia delikvens.
vagy ha el is olvassa, simán van olyan, aki direkt neki megy, mert hogy neki senki se mondja meg h mit csináljon.

Alf (törölt) 2010.01.09. 20:24:56

@Tutanhamon:

ez egy SUV

en.wikipedia.org/wiki/Ford_Kuga

azz meg nehopgy már megmondja valaki, hogy ez nyári vagy téli

Rocko- 2010.01.09. 20:25:49

www.indavideo.hu/video/Hulye_suzukis_picsa_2
tessék, neki is szóltak, ő is látta h kibebaszott nagy tócsa van, de ő csakazértis belemegy.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.01.09. 20:43:04

@Hagalex:
"101 lovas benzinest ne akard már egy "szívó" dízelhez hasonlítani!
Az én forrásom a H Astra 1,7cdti (100le) és a H Astra 1.5 Twinport benzin (103le)

Ennél a két autónál a végáttétel egyformán 3,9
a fokozatok pedig...

A benzinesen F17+CR váltó van.
Kiosztásai:
I.3,727
II.2,136
III.1,414
IV.1,121
V.0,890

Dízelen F17+WR a váltó.
I.3,727
II.1,957
III.1,303
IV.0,946
V.0,761

Így a korrekt!

Ugyanígy hibás a 2,0dti 100lovas motort a 136 lovas benzineshez hasonlítani.

Akkora a teljesítménykülönbség a két autó között, hogy eleve nem is rakhatnak azonos hajtáslácot alájuk! "
1. a 68 és a 82 lóerős dízel sem szívódízel
2.már az általad felsorolt áttételekben is több mint 17% az eltérés az 5. fokoztban a dízel javára 0,89vs 0,76
és a difi áttételeket le sem írtad.
0,89/0,76=1,17
ami 100KM/h helyett már 117 et jelent azonos fordulaton de a difi áttétel is más.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.01.09. 20:45:50

@Rocko-:
Basszu'!

Megírtam a hozzászólásom, belinkeltem a filmet!
Már majdnem entert nyomtam mikor megláttam a hozzászólásod! :)))))

Tessék, itt az én verzióm! :)

@Rocko-:
Az rémlik, hogy a hüjesuzukis pitsa amikor a csőtörésnél integettek neki, hogy nem menjen át akkor tojt az integetésre!

Simán bement... meg is fürdött!

Nahát! Csak be kellett írni a youtube-ba! :))

www.youtube.com/watch?v=uFBhXuzEM58&feature=PlayList&p=BA274089E6291AF2&playnext=1&playnext_from=PL&index=93

Én láttam azt a verzióját ahol intettek neki, hogy ne menjen be!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.01.09. 20:45:58

Az más kérdés hogy a hasonló teljesítményű vagy a hasonló nyomatékú mototrokat hasonlítjuk össze ha benzinest és dízelt hasonlítunk.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.01.09. 20:47:34

@Hagalex:
hidd el egy dízel 200nál kb 4,5ezret forog egy benzines 5,5-6 ezret.(opel astránál.)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.01.09. 20:50:46

@Gyurma73: ja most nézem hogy mindkettőre 3,9 es végáttételt írtál.
szerintem az nem jó én a dízelnél 3,55 öt tudok.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.01.09. 20:56:38

@Gyurma73:

"1. a 68 és a 82 lóerős dízel sem szívódízel "

Persze, hogy nem de teljesítményben hol vannak azok a CR dízelekhez vagy a benzinesekhez? Mindkettő igen lájtos turbót kapott. Ismerem őket mert volt belőle nekem is. Ezek szinte szívók.

"2.már az általad felsorolt áttételekben is több mint 17% az eltérés"

Igen, és meg is kell, hogy kövesselek, összáttételben tényleg van különbség.
Persze attől még amit én írtam az is igaz, tehát a benzines a könnyebb forgattyús rendszer miatt rugalmasabb mint a dízel, és ez is számít.

Amúgy azonos teljesítményű dízelt érdemes viszonyítani a benzineshez, nem régi adagolósat, mert azok annyival gyengébbek, hogy nem tudsz érdemleges következtetést levonni az áttételekből, hiszen két merőben más autónak jóhogy más a hajtáslánca.

Ha azonos a teljesítmény, akkor az éttételek sem esnek olyan messze egymástól, persze van különbség, mert a dízel kis fordulatával de nagy nyomatékával kezdeni kell valamit, hogy a benzineshez hasonló végsebeséget kapjunk.

A múltkor a kerekekre eső nyomaték miatt volt vita, engem az tévesztet meg.

Maradjunk annyiban, hogy igazam volt, de Te sem beszéltél hülyeséget! :))))))))

Nem nem... igazad volt neked is! .)

McK (törölt) 2010.01.09. 20:59:04

@Rocko-:
Azt hittem egyértelmű,hogy nem a feliratos megoldást tartom ideálisnak.

Anno csináltam én is egy hasonlót.
Céges autóval hazamentem a szüleimhez.
Meredek utca tetetjén leknak.
Lendületből felmentem a tetetjére,és ott félreálltam a hóba.
Megebédeltem.
Közben a kölkök szánkóztak az utcán.
Kijöttem,láttam,hogy ez nem fog menni,az út tükör jég lett,a kocsin szar gumik.

Sikerült is letolatni egy 100 métert verítékezve a patkától,patkáig,miután pause-ra tettem a kölkeket.

Nincs jó megoldás,a gondokat kisebbíteni tudtam azzal,hogy a mély hóba irányítottam az autót,de egy ekkora tömeg,ha meglódul..hátrafelé zseninek se egyszerű a megoldás.

McK (törölt) 2010.01.09. 21:03:29

A váltóáttételen ne agyaljatok,egy beninesé SOSEM azonos a Diesellel.
A kisebb fordulat miatt ez lehetetlen.

Vagy a benzinesre lenne iszonyú hosszú,vagy a Dieselre rövid.

Ez olyan,mintha a Camping biciklin ugyanazt az áttételt használnák,mint egy Felnőtt vázason..aki még él abban a korban..
Kissé mókás lenne.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.01.09. 21:04:24

@Gyurma73:
Nincs Az Astrának 3,55 végáttétele. Semelyik motor változatnál...
3,55 a Corsa 125 lovas 1,7 dízeléhez van tudtommal.

Találtam egy másik forrást, ott 3,74 a dízelhez, de ott meg a motorkód nem stimmel...

Hát tuggya a tököm kérem! :))

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.01.09. 21:08:27

@McK:
"A váltóáttételen ne agyaljatok,egy beninesé SOSEM azonos a Diesellel."

Persze, hogy nem.
Az elmélkedés most azon folyik, hogy azonos teljesítményű Tádé és szívú benzines mitől tud hasonló menetteljesítményeket.

Gyurma kollega szerint a váltó a megoldás, szerintem meg a konstrukció, nevezetesen, hogy a benzines rugalmasabb, és nagyobb fsz tartományban használható.

Aztán most kezdünk kölcsönösen kiegyezni, hogy mindkettő szerepet játszik.

Viszont jól elvoltunk vele! ;)

2010.01.09. 21:14:32

A téligumi csak segíthet, nem mindenható, ugyanúgy ahogy a négykerék meghajtás sem. A kipörgésgátló egy szorult helyzetben (becsúszol valahova) működésbe lép, inkább gátol a kijutásban mint segít. Néha nem árt ha kicsit, de kipörögnek a kerekek.
Az adott helyzetben a tolatás lett volna a megoldás, mert ha nem megy tovább mint itt, legalább irányítani tudta volna az elejét.
Ha megvezeti egy jégborda vagy a hó, úgy jár mint a BMV.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.01.09. 21:14:34

@Gyurma73:
Igen, a benzines többet forog, de a vita nem is ezen volt!

Idézem a mondatod:

""Ez igaz csak a váltót meg a difit kihagytad.mert a benzineseknek rövidebb váltójuk van.Ezért van az hogy egy 2000 benzines nem gorsul rosszabbul mint egy 2000td."

Erre kommentáltam én, hogy szerintem nem annyira a váltón múlik... csak kicsit elkanyarodtunk a végsebesség felé.

csak sporolosan 2010.01.09. 21:30:35

Én nyári gumival is simán felmentem volna! Ennyi!

Rocko- 2010.01.09. 21:33:26

@McK: egyről beszélünk. ;)

2010.01.09. 21:36:24

Én a sífelvonót választottam volva, vagy a lábbuszt!

2010.01.09. 21:38:42

Megspóroltam volna magamnak alsóhangon 250.000.-et, és egy kisebb szivinfarktust.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.01.09. 21:42:44

@Rocko-:
Amikor megvettem az előző Astrám, 2 hetes sem volt még, és belém csúszott hátulról egy másik Astrás a lámpánál.
Nem tudott megálni mögöttem. Rajtam téli gumi volt ABS-sel, rajta nyári ABS nélkül...
Éppen csak kocc volt, ráadásul a helyi Opel kereskedő céges autója.
Természetesen szó nélkül megcsinálták a kötelezőjükre.

Kérlek... 122 ezer forintot számláztak egy kurva G Astra Caravan lökhárítójának műanyagos javításáért, és újrafényezéséért! Nem nekem persze hanem a biztosítónak.

Találós kérdés:
Ehhez a Kugához a bal első sárvédő, a lökhárító, és esetleg a lámpatest cseréje mennyibe kerülhet?

Többe mint egy normális hólánc?
Talán a normális téli guminál is többe?
...és az az öt perc amíg felrakja a hóláncot? (már ha van neki)
És a másiknak okozott kár?

...vajon tanult belőle?

2010.01.09. 21:47:48

Az utca lakói meg inkább videóztak, ahelyett hogy szórták volna a homokot.
Ők nem most akartak elmenni hazulról, majd csak másnap reggel....

2010.01.09. 21:52:44

Talán nem is volt véletlen az a koccanás.
Értékcsökkenést kértél?
Ha nem, öt évig nem évül el.

antika13 2010.01.09. 21:56:18

Nem olvasom végig a kommenteket.
Hólánc biztosan sokat ért volna.
a legtutibb választás a szöges gumi.
ilyen esetekben nagyon jól működik.

Tepee (törölt) 2010.01.09. 22:01:54

A madarastecsko parkolóban meg had szikrázzon!
( ott takarítják a havat )

Tepee (törölt) 2010.01.09. 22:07:16

Ez olyan életszerü megoldás mint a lánctalp.@antika13:

Devil2 2010.01.09. 22:15:28

Ha igaz hogy ez összkerekes, kellett volna húzni egy kettest, és ráálni a gázra, hagy pörögjön (már ha ezt lehetővé teszi az elektronika) az előrefelé pörgő kerekek kicsit jobban tapadtak volna, illtve megakadályozták volna hogy kitörjön az eleje ami nehezebb mint az autó hátulja, ezért kvázi itt a KeljfelJancsi effektus működött.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.01.09. 22:15:46

@Hagalex:
valószínű a kuga jó kis tdci motoros.
1500ig semmi erő maj utána meg kipörög a kerék amikor megjön a turbónyomás.
A modern dízelek ezért rosszabbak ilyenkor.kettesben semmi erő majd 1500 fölött hirtelen jön a nyomaték.

arconfosom 2010.01.09. 22:26:44

@Tutanhamon: Végre egy egymber aki felismeri hogy ez egy FORD KUGA

De hogy olyan hülyeséget minek tesz hozzá, hogy "az ABS működött volna, ha felengedi egy pillanatra féket" ???

Bazze sokadik idióta, aki azt hiszi az ABS csak azért remegteti a lábat, hogy "szállj már le rólam!"

Teljes sötétség, Középkor.

Nem b+, az ABS-t nem kell elengedni egy pillantara sem!

Épp az a dolga, hogy neked ne kelljen a pedállal szórakoznod, azt végzi el helyetted az elektronika

Tepee (törölt) 2010.01.09. 22:29:46

@Devil2:
Itt a hülyeség efektus működött!!!
Nem is egy embernél hanem mindjárt háromnál.
Biztos hogy fel kell menni mindenáron?
Most megkérdezném a tulajokat.

Számtalanszor előfordult velem, hogy lefelé ereszkedek ilyen helyen, és csak tolja a barom felfele, hogy megmaradjon a lendület. Nem számít hogy elfér vagy sem.
Inkább összetörné magát meg engem csak nehogy vissza keljen gurulni.

Rocko- 2010.01.09. 22:40:02

@Hagalex: gyorsan ki akartam számolni, de unix nem tart (még?) ilyeneket.
sztem félmillió körül lehet ez a móka neki.

és nem vagyok meggyőződve h tanult belőle.

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2010.01.09. 22:41:01

Én nem tudom ti honnan látjátok, hogy ez a Kuga 4 kerék meghajtású lenne. Ha ki akarom nagyítani, a reklám miatt nem érzékeli a kezelőt, előre-hátra meg még mindig nem lehet tekerni, mert egyszerűen az indavideo lejátszója egy rakás SZAR

Na mindegy, lehet ez elsőkerekes Kuga is, én nem vagyok biztos.

Amire viszont szeretném felhívni a figyelmet az a 4 kerékmeghajtásos marketing rizsa
Régen volt a 4x4, aminek nagyon jó a jelentése ugyanis mind a 4 keréket azonos fordulattal meghajtani képes járműre vonatkozik
Később jöttek a 4WD feliratos kamu off-road járművek, amiket a legolcsóbb HALDEX kulpunggal szerelnek a mai napig. Ennek a lényege hogy egy folyadék az elforgó tengelyek miatt annyira felsűrűsödik, hogy összezárja a tárcsákat és átkerül a meghajtás. Eza kulcs, hogy átkerül. A Haldexes kamunégyvédék SOHA NEM HAJTJÁK a négy kereket, vagy csak az elsőt, vagy csak a hátsót. Olyan nincs hogy egyszerre. Ráadásul a váltás közben is 'rengeteg' idő elmegy, és már csak akkor történik meg, amikor az addig hajtott tengely már elforog.

Sok csirkének megmutatják a szalonban a középső acélrúdat, megnyugszik hogy van kardántengelye meg "négykerékmeghajtásos" autója és akkor már rámerészkedik a terepre. Aztán meg csodálkozik a sokmilliós telekjáróval, ha egy Lada NIVA vagy egy UAZ húzza fel

Ez a sofőr is azért vágott neki a dombnak, annak ellenére, hogy láthatta a már félre csúszott sorstársait, mert azt hitte, a szalonban az igazat állíották neki, amikor azt búgták a fülébe: "négykerékmeghajtásos"

Kamuterepjáró

Equi 2010.01.09. 22:47:16

Bocs hogy megintcsak nem olvasom végig az összes kommentet.
Téligumi kell...de ebben a helyzetben vajmi kevés különbség lett volna.

De kérnék mindenkit azért ne alacsonyodjunk le arra a szintre hogy egymást barmozzuk és hülyézzük. mindenkinek van véleménye és ezt tartsuk tiszteletben ha nem is értünk vele egyet.

Az hogy a sofőrnek nem volt rutinja nem nyilvánvaló szerintem (megint csak egy szubjektív vélemény következik). ahogy az sem hogy téligumija volt-e ezt csak az tudná akié az autó vagy aki látta kár találgatni. És azt is kár találgatni hogy ki mit reagált volna. elég sok autó volt ott hogy sanszos legyen egyet összetör ha megcsúszik (egyet biztos mégpedig a sajátját) szóval inkább javítok esélyes hogy még egyet összetör. és kitudja ha el kezd ügyeskedni nem az utcán csúszik végig hanem tényleg megsérült volna valaki.
Azthiszem sokkal inkább fontos lenne tanulni ebből a példából. ha ilyen helyen látom hogy autók sorra árokban vannak (azért látszódhatott már a lejtőn lejjebről is) akkor nem vágok neki csakúgy legalább gyalog megnézem mi a helyzet.
Más ha ilyen utcában lakok ahol életveszélyes az autók közlekedése... hát szerintem kimennék legalább felszórni valamivel vagy legalább szólok valami szervnek hogy zárják le a szakaszt. persze ezalatt is megtörténhet...

Reméljük Ő tanult az esetből a saját kárán...és akik látták a videót azok pedig szintén tanultak... az Ő kárán. (és a másik autó tulajának a kárán)

Equi 2010.01.09. 22:51:48

@Rocko-: Rock bocs a nyolc általános talán nem is de az írás olvasás tudománya alapfeltétel a jogosítványhoz tudommal
(kreszen poénos lenne hogy felolvassák a kérdéseket)

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.01.09. 23:13:13

@Gyurma73:
Igen, nekem is sikerült egyszer Pécsen majdnem nekiugratni a parkoló autóknak egy ilyen turbós megugrásból.
A Vectra 150 lovas dízele akkor még csak 1800-on töltött, és jól hátba vaágta az embert ha megjött a nyomás.

Egyik szűk utcából balra akartam kikanyarodni a TV toronynak felfelé menet.
Kicsit sietni kellett, mert jöttek balról...
Én meg nyomtam a gázt ahogy szoktam a sajátomon.
Semmi...semmi...semmi.. aztán egyszer csak mint a bakkecske. Majdnem lecsókoltuk a szemközti szabályosan parkoló kocsisort. Biztos nem néztek idiótának! :)
Azonnal az ugrott be nekem is, hogy vajon akinek ilyen kocsija van, az hogyan közlekedik vele télen egy kisebb emelkedőn? Vagy meg lehet azt szokni?
Úgy tudom, az új 160 lovas már nem ilyen, mert abba tölt alul is egy kisebb turbó is, és így nem ilyen ugrásszerűen épül fel a nyomás...

@Rocko-:
"sztem félmillió körül lehet ez a móka neki."

Féééél millaaa? Aaah! :(((

Nem lesz Kugám....

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.01.09. 23:39:20

@joeramirez:
Szerintem a Haldexnek nézz utána!
Nekem a Wikipediából nem úgy tűnik, hogy ne tudna egyszerre elől-hátul hajtani, bár az inglisemmel messzire nem kell menni.
A Saab-ban lévő 4. generációs még olyat is tud, hogy akár 1 kerékre viszi a nyomaték 85%-át.

Már a 3. generációs Haldex is 150 milliszekundum alatt átvitte a nyomatékot. Ez olyan szar érték?

Nem hiszem, hogy a Haldexet kellene itt szidni, vagy felelőssé tenni.

Az ilyen embernek adhatsz tankot is, azzal is megtalálja azt a helyzetet ahol elakadhat. Itt szofveres hiba volt kérem!

Az a helyzet valóban, hogy az embereknek meg kellene tanulni, hogy a gyártók a ketyeréket nem azért gyártják és építik az autóba, hogy nekik még gondolkodni se kelljen!

Ez az illető nem a dombon hibázott, nem is a domboldalon, hanem előtte.

csintapala (törölt) 2010.01.09. 23:41:30

@Hagalex: "joeramirez:
Szerintem a Haldexnek nézz utána!"

Ezt javaslom én is.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2010.01.09. 23:51:19

@joeramirez: teljes hülyeség amit írsz

a Haldex is, meg a korábbi VW Syncro is, meg a korábbi BMW x-es szerkezet is, meg a Volvo AWD is hozzá kapcsolja pluszba a másik tengelyt és egyszerre négy kerék hajt

Rocko- 2010.01.09. 23:51:23

@Equi: mondom, ennyi se szükséges.
elvégre a kérdéseket be lehet tanulni. v beküld vkit maga helyett vizsgázni. v megkeni a biztost.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2010.01.09. 23:57:43

@arconfosom: igenis fel kell engedni ilyen helyzetben a féket, azért, hogy az ABS egyáltalán elkezdjen működni

amíg ugyanis megállás után négy álló kerékkel csúszol, az ABS úgy érzékeli, mintha az autó állna és nem csinál semmit

ha a kerék forogni kezd és a sebesség meghaladja az ABS bekapcsolásához szükséges minimális értéket (általában 3-5 km/h), akkortól érzékeli ha csúszik és akkor már nem kell persze leszállni róla

két megjegyzés:

1) ha nagyon sokáig nyomod egyhuzamban (a mi utcánt pl. 180 m hosszú), egész beesik a pedál és akkor már nem tudod eléggé nyomni, tehát érdemes egy pillanatra felengedni és akkor lehet megint adni neki

2) a videon látható helyzet is olyan (és ha még meredekebb az utca, akkor még inkább), hogy ha az ABS bekapcsol, akkor az autó gyorsulni kezd, mivel a kerekek csúsznának és ezért az ABS elveszi a fékhatást, így hiába nyomod, mint süket a csöngőt, nem lassulsz hanem gyorsulsz (viszont legalább valamennyire irányítani lehet az autót)

fentebb már írtam az ökörhugyozásos módszeremet, azt 8 éve alkalmazom az utcánkban nap mint nap és az működik

sertésmájkrém 2010.01.10. 00:11:31

@MP: "Nem a védelmére mondom de ilyen közterhek mellett nem szabadna ilyen tisztítatlan utcáknak lenniük!"

Te kis naiv, az ilyen közterhek a világrekord inaktiv népesség eltartásához kellenek. Illetve kevesek is ahhoz.

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2010.01.10. 00:37:31

@Hagalex: te a wikipédiából ismered én nem
A wikipedia nem Szentírás, bárki szerkesztheti, a következő másodperceban akár te is.

"olyat is tud, hogy akár 1 kerékre viszi a nyomaték 85%-át"

Én meg arról beszéltem, hogy mit nem tud. Egyszerre, egy időben 4 kereket forgatni!
1 kerék még mindig kevesebb mint kettő, tehát kevesebb mint 4,így nem tudom mit akartál vele bizonyítani

"150 milliszekundum alatt átvitte a nyomatékot. Ez olyan szar érték?"

Igen ez szar érték. Még pedig a következő okból, amit figyelmen kívűl hagytál: Megforgás + 150 milliszekundum. Az első már eleve néhányszáz milliszekundum, ehhez jön az általad sokra becsült 150. És ezt szorozd meg mindannyiszor, ahányszor azt érzékeli, hogy megforog az egyik tengely. És akkor ezeket a kapott értékeket hasonlítsd egy TORSEN diffihez, amiben állandó a fogasdkerekek átvitle, nincs késleltetés. Na ugye, hogy sok?

A többivel maximálisan egyet értek!

@GYUSZI BACSI:

A nem állandó négykerékhajtású hozzákapcsol a meghajtáshoz egy kardántengelyt, és ezzel megteremti a lehetőségét, hogy másik tengelyen IS hajtHASson. Innen kezdve azonban továbbra is áll a Haldex nyomatékleosztása, késlekedése stb.
Azt, hogy egy gomnyomással, vagy egyéb módon kapcsolod be a meghajtási rendszerbe a kardánt, teljesen lényegtelen szempont. A lényeg az, hogy a Haldex utána lép munkába, és nem pedig a Haldex kapcsol. Alapvető tévedésben vagy a működést illetően.
De tökéletesen mintázod azt a vásárlót, akit a marketingszakemberek a szalonokban pár szakkifejezésnek hangzó címszóval meg tud bolondítani

Továbbra is: a Haldexes egy időben csak egy tengelyt hajt, vagy az elsőt, vagy a hátsót. A váltás folyamata közben pedig egyiket sem. Ezt kell csupán tudni megérteni

@Arconfosom + GYUSZI BÁCSI:
Az előbbi mondja jól, GYB ebben is rosszak az ismereteid!

Az ABS nem bekapcsol, mert az állandóan "éles". Amikor az autód még nem áll, és a szenzor érzékeli, hogy fékezés során valamelyik kerék blokkolt, abban az esetben utasítja a fékpofát, hogy egy pillanatra engedje el a tárcsát, és ezzel biztosítsa az további forgást, megelőlegezve a blokkoló kerék által a menetirányból való kitérést
Egyáltalán nem szabad lelépni róla, folyamatosan fékezni kell, hiszen egy szekvencia fut a fékezési procedúra alatt, ami folyamatosan utasítja a fékek elengedését és újboli fogását. Ilyenkor érzed azt, hogy remeg a pedál a lábad alatt... Fékez, elenged,fékez, elenged stb.

Ha bárki elhinné azt amit kommunikálsz, ti hogy lépjen le a fékről, azzal akár a halálba is küldheted, csupán mert olyanról állítasz valamit, amihez nem értesz

Én biztos kötelezővé tenném KRESZ-ből műszaki vizsgán az ABS működési elvét.

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2010.01.10. 00:43:23

@GYUSZI BÁCSI:

Az ABS csak akkor és addig dolgozik, amíg a fékpedált taposod!!!

Sem előtte, sem utána nem. Csak addig.
Beláthatod, mekkora butaság azt állítani, hogy "akkor kapcsol be", amikor nem fékezel :DDD

If (fékpedállenyomva TRUE and vmelyik_kerek-blokkol) then ABSproc_start

kkn 2010.01.10. 01:19:37

@Elektro:

Miért nonszensz? Én évekig szűk egy km miatt raktam fel-le a hóláncot, ahányszor kimozdultam az autóval nagyobb hóban, mert anélkül csak néha ment. Mert próbálkoztam, de volt, hogy árok széle lett, és ki kellett egy padlóval emelni.

De főleg a mai világban nem fűlik az ember foga ahhoz, hogy valahol ott hagyja az út szélén az autót, ha nem messze otthon is állhatna.

netegezzteátokfajzat 2010.01.10. 01:37:59

Bocs, nem olvastam végig a kommenteket, az eleje is elég volt. Megint az a helyzet, hogy itt mindenki nagyon okos és profi. Több mint 2 000 000 km van mögöttem mindenféle járgánnyal, és az offroad az egyik hobbim. Nem vagyok benne biztos, hogy én nem jártam volna így, ahogy az itt kommentelők 95%-a is csak állt volna a féken, mert hiába tudod, hogy nem ez a helyes megoldás, reflexből taposod a pedált.
És akik a téli gumival és a hólánccal jönnek: Persze, hogy szükség van ezekre. Télen téli gumit KELL használni. De! Jártam pont ugyanígy ahogy a felvételen látható. Téli gumi és hólánc is játszott. Annyi volt a szerencsém, hogy épp nekicsúsztam egy parkoló terepjárónak. Egyik járgánynak se lett baja. Na ennyit a hóláncról. Mindent az sem old meg, ahogy a téli gumi sem.
És a hab a tortán az "ESP-vel fel tudott volna menni". Akik ilyeneket írnak, nézzenek utána, hogy mi az az ESP!

netegezzteátokfajzat 2010.01.10. 01:43:45

@joeramirez: Egyetértek veled. Sok olyat hallottam már amikor megemlítettem, hogy már nem egyszer húzott ki a szarból az ABS, hogy őt meg húzta már bele a szarba. Talán tényleg az a baj, hogy nem tudják használni az emberek?

Elektro (törölt) 2010.01.10. 01:47:56

@kkn: Azért, mert ezen a videon jól látszik, hogy talán még 100m sem lehet. Én ezért biztos nem raktam volna hóláncot. Ráadásul a lánc nem ilyen letaposott, jeges hóba való. Már írták és ez sejthető is volt: kis kerülővel letakarított úton mehetett volna. Azt megértem, aki a Mecsekben, vagy a Kékesen lakik és kell a lánc, de egy ilyen kis emelkedőn ez azért vicces. Amikor mentem ki Svájcba az Alpokba melózni állandóan volt nálam lánc, de ott olyan emelkedők vannak, hogy elszédülsz és méterben mérik a havat, nem centiben...

The Good Boy 2010.01.10. 02:35:11

@netegezzteátokfajzat: bocs, én meg végigolvastam, és sehol nem láttam olyat, hogy valaki azt irta volna, hogy esp-vel kiment volna (vagy csak rosszul emlékszem?). pont ellenkezőleg, az lett irva, hogy kikapcsolt esp/asr-el nagyobb esélye lett volna (pl. én is ezt irtam, kb. kétszer is).:) peace

ikarusos 2010.01.10. 02:59:36

A kutya hogy elszalad a csattanás után :D

Amúgy az ilyentől ott helyben elvenném a jogsit... Mindenféle kommentár nélkül. Egyszerűen közveszélyes az ilyen ember, mert mondjuk az oké, hogy ekkora sebességnél nem történt baj, de ha ez 130-nál megcsúszik az autópályán, akkor ott is beláll a fékbe és letarol mindenkit...

ikarusos 2010.01.10. 03:09:49

@The Good Boy: Kikapcsolható egyáltalán ez a sok szar (ABS, ESP, ASR, stb...)?

Vezettem viszonylag hosszabb ideig egy MAN teherautót 1997-es volt abban pl.: az ABS-t nem lehetett kikapcsolni és a buszokban sem lehet (már amelyiken egyáltalán van).

A személyautókhoz ilyen téren egyáltalán nem értek, nem is tudom hogy egyáltalán vezettem-e ilyen "fontos" felszerelésekkel ellátott kocsit...

S4mu3l 2010.01.10. 03:31:48

@joeramirez:
Kevered a haldexet a viszkókuplunggal. Tök más elven működik a kettő, és a haldex még csak nem is olcsó. ;)

S4mu3l 2010.01.10. 03:37:34

Ajjajj, látom kilátásba került, hogy itt esetleg egy X-Drive-os járgány sem ment volna fel. Ilyet egész egyszerűen tilos állítani, ebből csak baj lehet minden fórumon. :)))

zootyo 2010.01.10. 07:19:34

@arconfosom:
Olvasgass még egy picit az ABS müködéséről okoska.

Ciri 2010.01.10. 07:23:46

@Hagalex:

"2011 -től ha jól tudom minden VW autóban széria az ESP, 2012-től pedig az Unió minden gyártót kötelez az ESP szériafelszereltségre. Pl. az új Astra is alapból ESP vel jön úgy tudom."

2009.46. gyártási héttől minden VW személyautóban széria az ESP.

Szsrobert 2010.01.10. 09:39:24

A sok drága, hárombetűs rövidítés helyett többet ér egy CSÖRLŐ. Ami egy igazi terepjárón alaptartozék.

Poll 2010.01.10. 09:41:10

joeramirez: gratulálok, ennyi hülyeséget, ekkora arccal kevesen tudnak ilyen kis helyen összehozni :)

1. A haldexnek köze nincs a folyadékok összesűrűsödéséhez. Sima kuplunghoz hasonló megoldás, amiben az első és a hátsó tengely egy-egy olajpumpát hajt, amig együtt forognak addig nem történik semmi, a tárcsák szét vannak választva, ha eltér a fordulat elöl vagy hátul, akkor a nyomáskülönbség összerakja a tárcsákat és MIND A 4 KERÉK ELKEZD HAJTANI. Lassan irom, olvasd el sokszor, hátha. A sebességéről annyit elég tudni, hogy már 2. generáció is 1/8-ad kerékelfordulásnyi idő alatt bekapcsolja a hátsó kerekek hajtását, a mai precharge-osok pedig néhény ms alatt.
Ezt az "elavult", "béna" rendszert használják pl a bugatti veyronban... :))

Az abs-ről is hülyeségeket beszélsz, azért kellett volna a fordosnak felengednie a féket, hogy computer érzékelje, hogy a kocsi halad, ugyanis mikor megállt a kocsi és az illető belelépett a fékbe a kocsi úgy érzékelte, hogy megállt, hiába csúszott nagy sebességgel már hátrafelé, erről a kocsi nem tudott. Ha felengedi a féket és elkezdenek pörögni a kerekek, majd újra belelép a fékbe, akkor kapcsolt volna be az abs.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2010.01.10. 09:49:40

@joeramirez: az a baj, hogy nem olvasod el amit írok, nem nézed meg a videót és közben osztod az észt

a videón jól látszik amiről beszélek, hogy az autó megáll egy ponton, a faszi rajta áll a féken, majd a négy álló kerékkel elkezd lefelé csúszni

szerinted az ABS honnan tudja, hogy az autó csúszik, ha a kerék mozdulatlanul van, mert fogod a fékkel???

csak akkor tudja érzékelni, hogy az autó mozog, ha a kerék megmozdul, ez pedig addig nem fog bekövetkezni, míg a féken állsz

ha meg az autó megmozdul, az ABS nem lesz aktív, csak 3-5 km/h sebesség elérésekor, mint ahogy fékezéskor is lekapcsol a legvégén

amennyiben erről nem tudsz, akkor te menj el inkább tanfolyamra, én már tartottam néhány tréninget életemben az autókkal kapcsolatban, ami szintén a hozzákapcsolódó összekerékről is szólt (meg van is ilyen autóm)

szerinted mit ér az a hajtás, ami ha elakad az első kerék, a Haldex segítségével kicserélné hátsó hajtásra (ha ugyanis szerinted csak egy tengely hajt, akkor gyakorlatilag lecserélni az első kerék hajtást hátsó kerék hajtásra)

ez akkora ökörség, hogy ezt te sem gondolhatod komolyan

nekem van ilyen autóm és a jó gumival körbeautózta a feleségem az Audi Allroad-omat amin kicsit gyengébb gumi volt - szóval mind a négy tud hajtani egyszerre

arról meg hogy ki küld kit halálba, ne beszéljünk, mert egyelőre én állok a jobbik oldalon azt hiszem

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2010.01.10. 10:03:11

@Poll: az a baj, hogy ez a joeramirez kolléga nem az autógyártók marketingeseitől tanult, hanem az internetes fórumokon szedte össze a tudását

ami nyiván überel mindent, mert ott mindenki az igazat írja, nem úgy mint a marketingesek akik mind hazudnak

sőt a műszaki tréninget is a marketingesek tartják nem a műszaki trénerek

a 150 milliszekundum azért szar, mert ő ABS nélkül is jobban fékez a jégen kopott nyári gumival, mint amit a gumigyárak marketingesei hablatyolnak a lamellákról meg a silica-zeruma technológiáról

az álló autót meg nem tudja megkülönböztetni a mozgó autótól, de ez viszont részletkérdés, ne foglalkozzunk vele

arra azért még válaszolhatna, hogy ha egy álló autóban nyomod a féket mint a süket a csengőt, akkor kattog-e az ABS

@joeramirez: köszi az ABS oktatást, a tréning árát majd küldöm piros csekken

The Good Boy 2010.01.10. 10:22:30

@ikarusos: " Kikapcsolható egyáltalán ez a sok szar (ABS, ESP, ASR, stb...)? "
nem tudom, létezik-e olyan (széria) autó, aminél kikapcsolható az abs (szerintem nincs olyan,max, ha a biztositékját kiveszed:))
az esp/asr általában teljesen kikapcsolható, de van néhány olyan autó, aminél csak több lépcsőben, vagy egyáltalán nem kapcsolható ki a "mókagátló".
pl. a fordnál pont nincs kapcsoló az esp-hez, ha ki akarod kapcsolni, akkor a menűben kell vagy 5 percet keresgélned, mire megtalálod az esp off menűpontot. többinél általában kapcsolót kell nyomkodnod hosszabb-rövidebb ideig

Poll 2010.01.10. 10:23:55

@GYUSZI BACSI: "ő ABS nélkül is jobban fékez a jégen kopott nyári gumival"

ráadásul az ő lába olyan, hogy szükség esetén egyetlen kereket is tud fékezni :)

"ha egy álló autóban nyomod a féket mint a süket a csengőt, akkor kattog-e az ABS"

az nyilván attól függ, hogy egy akkora fittipaldi vezeti-e azt az autót, mint ő :)))

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.01.10. 10:24:29

@joeramirez:

Jah kérem sejthettem volna, hogy arra fut ki a kommented, hogy a Torsen mennyivel jobb mint a Haldex...

A 150ms egyáltalán nem sok, sőt, nagyon is kevés... ha figyelmesen elolvastad volna az a kurva wikipédiát, még azt is tudnád, hogy a 3. generációs Haldex sem enged a keréknek 15 foknál többet fordulni...
Egy terepezésnél az gyakorlatilag semmi!!!

A későbbi, 4. és 5. generációs Haldexek meg még fejlettebbek.
Momentán a SAAB által fejlesztett vezérlőegység még azt is kitalálja baszod jóelőre, hogy melyik fog megforogni! :)
Azt meg végképp nem értem, hogy miől baj, ha egy autó tud olyat is, hogy egyetlen kerékre vigye a nyomaték nagy részét? Ez nem azt jelenti, hogy ilyenkor a többi keréken semmi nincs, hanem azt, hogy akár EGYENKÉNT is tud szelektálni a rendszer, nem csak oldalanként, vagy tengelyenként. Ez esetben ez inkább több mint kevesebb nem??
A VW, a , A Ford, a Volvó és mindenki más is hülye, mert ezt a szart választotta!
Fogadjunk valami Totojás vagy!

Nem olvasol, nem értelmezel, csak károgsz!

@Ciri:

Köszi. :) Ezt nem is tudtam...
Akkor nem véletlen, hogy az új Astra is megkapta a fapadoshoz is szériába.
Hiába kérem, a verseny az verseny.

De az igaz, hogy 2012-től kötelező lesz mindenkinek szériába adni!? Nem?

The Good Boy 2010.01.10. 10:58:29

@Hagalex: "De az igaz, hogy 2012-től kötelező lesz mindenkinek szériába adni!? Nem?"

Igen, eu direktiva, vagy mi a töcköm:D

Tomcy 2010.01.10. 11:58:01

Hát azért nem nyári gumival kellett volna megpróbálni ezt a mutatványt...
Ugye azt senki nem gondolta, hogy azokon a 17-es kerekeken téli gumik vannak ugye?!

Amúgy jó nagy hülye volt, ha ki ment volna az út szélén a padkára akkor még talán fel is ment volna...
Utána meg csak állni a féken... Ez megint nagy észre vall!
Nagy gázzal tolni kellett volna neki akkor csökkentette volna a csúszás sebességét.
Ahogy mondani szokás, hülye emberen az összkerék sem segít...

?Bud 2010.01.10. 12:44:14

Úgy látom joeramirezt sikerült OFF-olni végre! :)

netegezzteátokfajzat 2010.01.10. 12:54:00

@Tomcy: Miért vagy benne annyira biztos, hogy nyári gumi volt rajta?
Az út szélén akadályok voltak így ott még ennyi esélye se lett volna feljutni.
Te mit csináltál volna amikor elkezd lefelé csúszni az autó és világít a beszarás jelző? Gondolom teljes nyugodtsággal végig gondoltad volna, hogy mi a helyes manőver...
Ha jégen csúszol tökmindegy, hogy állnak a kerekek vagy nyélgázon tolod a csúszással ellentétes irányba. Gyakorolj jégen és rájössz, hogy miről beszélek.
Könnyű a másikat lehülyézni, de előbb próbálj ki egy ilyen szituációt biztonságos körülmények között. Ha ügyesen megoldottad, akkor adj tanácsot a többieknek és amikor azt nem fogadják meg, utána hülyézz le bárkit is!

JL 2010.01.10. 13:20:03

...uhhh! Végigolvastam a komment-hegyeket:-)...többségét kár volt...
Az ezerszer lerágott téli/nyári abroncsról: szvsz télen a nyári gumi abszolút egyenlő ellenfele a nyárinak - amíg a garázsban áll az autó, mert pl. hóban/latyakban csak elindulni, kanyarodni, megállni nem lehet a nyárival...ennyi.
A viseón látott mutatványhoz pedig: egy - sajnos, már nyugdíjba vonult - kollégám vélemánye szerint "akinek nincs JÓL BEGXAKOROLT (a kritikus pillanatban gondolkodás nélkül működő!!!) sémája bizonyos vészhelyzetekre, az bizony a vészhelyzetben:
a. - bepánikol
b. - improvizál
...és ugye, egyik sem jó...
Fentiekből következően van az ELMÉLET (ahogy látom, ebben szinte mindenki spíler:-) )...és a GYAKORLAT...ööö...a két dolog NEM ugyanaz, ezért azon kommentezők véleményét osztom, akik nem biztosak abban, hogy az itt ELMÉLETBEN oly' nagy professzorok ugyanezen helyzetben másként cselekedtek volna:-)
...merugye, ELMÉLETBEN én is qrvajólövővagyok, de GXAKORLATBAN egy Glicza Csaba, vagy Simonyi Ottó (műfaja válogatja) valószínűleg csukott szemmel, hátratett kézzel f@ssá verne...!

JL 2010.01.10. 13:21:44

Boccs: "...a nyári gumi abszolút egyenlő ellenfele a nyárinak..." - a télinek, természetesen!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.01.10. 13:30:19

Dec. 19. én egy hasonlóan ügyes ember nyomta meg a kocsimat.
Persze muszáj volt kihívnia a rendőröket, hogy én legyek a hibás, mert a hitelre vett új autóhoz nyilván a drága a lökhárító...

McK (törölt) 2010.01.10. 14:01:30

@ColT: De szuper..ő nyomta meg a kocsidat(szerinted) de a rendőrök szerint te lettél a hibás?
Hogy is?
Kissé sántít a képlet..

McK (törölt) 2010.01.10. 14:11:29

@joeramirez:
Sajnálom,hogy ezt kell mondanom,de ABS ügyben felkészületlen vagy..
Nem is kicsit,GYUSZI BÁCSINAK pedíg igaza van.
Az ABS csak akkor tud működni,ha a kerék forgásból lassul,majd áll meg.
A sebességváltozás,sebesség különbség elvéből működik.

Ha álló helyből húzna valaki,míg te nyomod a féket,nem fog működni,ezt látod a videón is,mivel az ABS nem tudja,haogy haladnak..minden kerék állóból indul.

Ha gondolkodnál,magadtól is megértenéd,miért van ez így.
Képtelen lennél lejtőn lefelé állni,ha nem kapcsolna ki az ABS 2-3KM/h alatt.

Ugyanis minden esetben elvenné a fékerőt az álló kerékre,majd visszarakná a gördülés észlelésekor,ezáltal lassan kúsznál előre,képtelen lennél állni.

Érted?

A videóban is az a baj,hogy álló helyzetből indulva,az ABS azt,hiszi,hogy állnak.
IGENIS EL KELLETT VOLNA ENGEDNI A FÉKET,csak ehez nem volt lélekjelenléte(mert így tudna bekapcsolni az ABS),majd újra visszalépve rá,fékezve visszagurulni.

Nem arról beszélünk,hogy azért kell elengedni,hogy ne üsse a talpad,hanem arról,hogy egy álló helyzetből megcsúszó autónál sajnos el kell engedni,hogy a forgás megkezdődhessen..,hogy az ABS MŰKÖDNI KEZDHESSEN..

McK (törölt) 2010.01.10. 14:20:05

B5 passaton elő tudom neked ídézni ezt a hibát.
Ha gondolod..tégy egy próbát..
Meglepő lesz begurulni egy kerszteződésbe,ugyanis folyton elveszi a fékerőt az utolsó pár méteren,ugyanis egy keréken azt hsizi ,hogy áll,viszont a másik három forog,sőt az is,amiről azt hiszi nem,és nem akar megállni,az utolsó 3 méteren üti a talpad a pedáll,pedíg alíg fékezel.

[mike] 2010.01.10. 15:27:19

McK jót beszél! Aki még nem próbálta, hogy mit művel az abs, az sürgősen menjen ki valami domboldalra, mert ilyen eszetlenül fröcsögni embereket még nem láttam. És váltig állítja, hogy igaza van.... nc.

A másik: ha itt tükörjég volt, akkor sajnos a téli gumi és a hólánc kombó is kevés lett volna. A Tátrában láttam hasonló eseteket, de nem ennyire durvát, pedig ott aztán volt a kocsikon minden. Egy dolgot lehet tenni, lent maradni az emelkedő alján.

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2010.01.10. 18:49:03

@McK: talán nem ezt írtam, hogy "Amikor az autód még nem áll" ? Ne adjál már olyat a számba, amit nem mondtam.

Értem, most már világos, hogy ti itt arról beszéltek, hogy mit kellett volna tenni a videón szereplő embernek -mert ugye mindenki utólag okosabb. Én meg arról beszéltem, amikor az emberek az ABS működésére leugranak a pedálról, mert azt hiszik az csak egy jelzés. :o

@Hagalex: Még mindig nem értem, ha csak 15 °-ot is enged megforogni a Haldex, miért ne lenne jobb a TORSEN? A gyakorlatilag nulla és a nulla közt igen nagy a különbség.

@Pol: még mindig nem érted a lényegét: Bemásolok ide innen a totalcarrol csak neked valamit:

"Nehéz eldönteni viszont, hová tartozik a Haldex-kuplung. Ennél szintén olajfürdős tengelykapcsoló osztja a nyomatékot előre és hátra. Vezérlése viszont alapvetően hidraulikus, és nincs kitüntetett hajtott tengely - tehát a kocsi mindig éppen azokkal a kerekeivel hajt, amelyeknél a legjobb a tapadás."

De szerinted mind a négyet hajtja. :) Jó offroad-ozást !

És külön köszönöm a fittipaldi megtisztelő címet. Legközelebb próbáld nagy kezdőbetűvel, és ha lehet Schumachert írni!

S4mu3l:
Haldex rendszer: - 1998-ban cserélte le a Volkswagen a Syncro elnevezésű "álösszkerék" hajtását a "4motion" Haldex-szel szerelt rendszerére. Mára már több autógyártó is preferálja ezt a megoldást olcsósága, kicsiny mérete miatt. Működési elve nagyjából megegyezik a Visco-kuplungos aktív osztóműves megoldással, csak itt a lamella-sor és a külön Visco-kuplungot egy "lamella-packba" egyesítették

Nem azért, de GYUSZI BÁCSI emlegette fel a Syncrot, ami Visco-kuplungos. Úgyhogy nem én keverem a szart, szerinte az is mind a négy kereket hajtja...
Ha ráadásul műszaki oktató -ahogy állítja-, már nyilvánvaló miért kerül olyan sok alkalmatlan pilóta az utcára.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2010.01.10. 19:05:29

@joeramirez: te ha kérhetlek, ne minősítsél engem, meg a szakmai tudásom, főleg ilyen helyzetben, mikor az összes hozzászóló 99,9%-a látja, hogy nekem van igazam

az a 0,1% meg te vagy

azonkívül meg a Totalcar cikk semmilyen formában nem mérvadó a gépjárművek műszaki paramétereit illetően, tehát azt ne is idézzed nekem

ráadásul a VW Syncro az tényleg viscos és ennek ellenére hajtja mind a négy kereket akkor, amikor az első kettő kipörög

nekem az egyik kocsim egy FOrd Maverick, ugyanez a viscos hajtás van benne és tökéletesen hajt mind a négy, ha szükség van rá, annyira, hogy hivatalosan állandó összekerék hajtásnak minősül (mivel a mp tört része alatt be tud avatkozni ha kell)

ha már te akkora májer vagy, áruld el légyszíves, hogy amíg a hozzákapcsolódó hajtásnál hátra megy a hajtás a hátsó kerekekre, hova tűnik az elsőről? azt akkor mi kapcsolja le? mert a visco csak hozzákapcsolja a hátsót, de az első szerinted mitől válik le a rendszerről???

amúgy meg szánalmas ahogy magyarázod az ABS-sel kapcsolatban (amivel én embereket ölök szerinted), hogy mit értettél félre

semmit nem értettél félre, egyszerűen hülyeséget magyaráztál és teszed ezt részben még mindig

amúgy meg nem tudom, hogy mitől vagy így rágyógyulva a torsen-re, nekem az Audi Allroad semmivel nem ment fel jobban sehol, mint a feleségem már említett Ford Maverick-je, tisztán gumi kérdése az egész

ráadásul a torsen n+1-szer annyiba kerül mint bármi más, ezért nem is használják túl sok helyen

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2010.01.10. 19:09:18

@joeramirez: még annyit, hogy ha te idézel valamit: "tehát a kocsi mindig éppen azokkal a kerekeivel hajt, amelyeknél a legjobb a tapadás."

és ezek után ezt a következtetést vonod le:

"De szerinted mind a négyet hajtja."

akkor ezen nincs mit magyarázni neked

a négy kerék hajtás manapság egy márkánál sem jelenti azt, hogy minden kerék minden pillanatban hajt, hanem hogy hajtHAT, ha kell

tehát igen, ez egész pontosan a négykerék hajtást jelenti, amit fent idéztél

de mindegy, én befejeztem veled ezt a gyp-s vitát

a kertész tömlővel 2010.01.10. 19:26:51

az AWD röl nem irtatok amit a subaru használ,,egy wrx esetén pl a két hátso a kis sperr miatt hajt és 1 elsö,,középen folyamat össze van kapcsolva,,,STI esetén az elsö tengelyen is van sperr...ott télleg mind a 4 kerék hajtva van!!evo-knál is!
meg még jopár autonál,,az audi meg bmw -k esetében sztem másabb a rendszer,,de másra is van kitalálva,,,azt tom h tavaly az a8-al nem birtunk driftelni:)nem hooba való!

ettöl függetlenül nem hajtottam volna be abba az utcába ha 4 autot látok az árokban,semmivel se

csodák nincsenek.

zsoci 2010.01.10. 20:22:16

@Gyuri66: Hát ez rosszul tudod. Ez egy sima téli szituáció. Anyáméknál ezt naponta előadtam, mikor otthon laktam és sose törtem össze a kocsit. Tzudni kell elengedni a féket.

cart 2010.01.10. 21:00:38

Ha megnézitek már 3 auto van az útszélén az árokba fordulva ! Lehet nyári gumija volt...

Alhazred 2010.01.10. 21:04:03

kíváncsi volnék, hogy az ide író mindentudók hány százaléka tudta volna elkerülni a bajt abban a kugában.

misinator 2010.01.10. 21:11:39

Remélem, én is.
Nem próbáltam volna meg annyi Bükk-hegységes tapasztalattal, pedig az első években nem voltak téli gumik a Transiton, kemény évek voltak...

Poll 2010.01.10. 21:48:05

@joeramirez: hebeghetsz még itt hülyeségeket, de ezt kurvára benézted, sem az abs-ről, sem a haldexről nincs halovány fogalmad sem...

És igen, a haldex még mindig mind a 4 kereket hajtja, ha szükségét érzi. Alapvetően lehetősége sincs az első kerekről elvenni a hajtást, mivel az ugyanolyan mint akármelyik elsőkerekes autóban, a kardánt is fixen hajtja és a mögött van a haldex kuplung ami az első MELLÉ tudja kapcsolni a hátsó kerekek hajtását is, lekapcsolni nem tudja az első kerekekről a hajtást.

Azért ideédezném mégegyszer az égbekiálltó ökörségeidet:

@joeramirez: "Én meg arról beszéltem, hogy mit nem tud. Egyszerre, egy időben 4 kereket forgatni! "

Nyugodj bele, tud.

@joeramirez: "Haldexes egy időben csak egy tengelyt hajt, vagy az elsőt, vagy a hátsót. A váltás folyamata közben pedig egyiket sem."

Baromság a köbön.

@joeramirez: "amiket a legolcsóbb HALDEX kulpunggal szerelnek a mai napig. Ennek a lényege hogy egy folyadék az elforgó tengelyek miatt annyira felsűrűsödik, hogy összezárja a tárcsákat és átkerül a meghajtás. Eza kulcs, hogy átkerül. A Haldexes kamunégyvédék SOHA NEM HAJTJÁK a négy kereket, vagy csak az elsőt, vagy csak a hátsót. Olyan nincs hogy egyszerre. Ráadásul a váltás közben is 'rengeteg' idő elmegy, és már csak akkor történik meg, amikor az addig hajtott tengely már elforog."

Javaslom olvass el párszáz oldalt a témában, vegyél vissza az arcodból kicsit, akkor kevesebben fognak körberöhögni, mert ennyi szakmai hülyeséget tényleg nem nagyon hordott még össze senki sem.

kicsidio 2010.01.10. 22:05:14

Sziasztok!
Biztos, hogy 4 kerekes az a gép?
Én nem néztem annyira tüzetesen meg a videót, hogy kiderüljön.
Mindenesetre én megpróbáltam volna felvinni a jó öreg Frontit.
Párom szüleinél voltunk idén karácsonykor és ott combosabb emelkedőn felvitt a gép de igaz már kezdett nem tetszeni neki a dolog 4 kerékben.Mondjuk a Madarasi Hargitára felvezető út első 100 méterén úgy visszafordultam mint a szél, azt én sem vállaltam be.De volt egy Angol rendszámos Vauxhall Astra Van amire a srác pakolta fel a láncokat és indult felfelé.Én nyuszibb voltam és elő sem vettem a láncokat.
Bárki bármit mond nagyon sokat jelent a 4x4 és egy jó téli gumi.
Persze rutin nélkül egyik sem csodaszer.
Most, hogy leesett pár centi hó lehet megállapítani, hogy ki a rutinos és ki nem.Elindulásnál szoktam nézegetni az embereket , hogy nem mozdul az autójuk de még több gázt adnak még jobban pörgetik és nem értik miért nem megy?

igazi hős 2010.01.10. 22:16:41

@arconfosom: Én még sosem vettem észre, hogy álló autónál bármit csinált volna az ABS. Itt meg megállt az autó és négy álló kerékkel csúszott hátra, honnan jött volna rá az elektronika, hogy most éppen csökkenteni kéne a fékerőt? Ilyen alapon ha állok a lejtőn a zöldre várva, akkor is ki kéne engedni a féket, hogy guruljon egy kicsit az autó?

McK (törölt) 2010.01.10. 22:18:59

@Poll: Én nem akartam ennyire élesen fogalmazni,de sajnos tény,amit mondassz.

Alapfogalmakat kever,miszerint olyan difizár nincs benne,ami összezárná az oldalakat,mint a régebbi jófajta terepjárókon,de a működési elvéből adódóan erre nincs is szükség.

Wadindián 2010.01.11. 00:41:55

@joeramirez:
A haldex ezekben az autókban a hátsó tengelyt hajtja surlódó többlemezes nedves tengelykapcsolón keresztül. Az első tengely fixen mindig hajt. A hátsón szabályozható üresen futástól (pl kéziféket behúzod menet közben) zárásig, ekkor 50-50% a hajtás aránya.
Nem feltétlenül kell csúszás a záráshoz, a 4. gen. ha egyesbe rakod a TT-t akkor zár.
Az R8 fordítva, ott a hátulja a fix.

éppcsakkérdem 2010.01.11. 15:45:08

@Balee87: Nem, tényleg nem az, de talán több esélyed van vele télen, mint a nyárival, tudod: TÉLIgumi, azért találták ki, hogy több ESÉLYED legyen, nem másért.
Persze, én is láttam már Ayrton Sennát holtan egy karambol után, pedig az a tag tudott kicsit vezetni, úgy tűnik, ha Senna vagy, akkor is meghalsz, tehát nincs mit tenni.

Egyesek a fenti logika alapján télen is nyári gumit használnak.

Úgy kell nekik.

Igen, lehet szidni az önkormányzatot, a Jézuskát és mindenki MÁST, de:

1. Ha látom, hogy 2 autó már az árokban van, gyanakodni kezdek, látva őket és az emelkedőt – ez intelligencia kérdése, nem vezetői tudásé. Naponta autózom, de ha necces a helyzet, lerakom egy biztonságos parkolóban a tütüt és BMV-vel megyek a dolgomra (busszal, metróval, villamossal)
2. Télen, fagyban, kb. 5 %-os emelkedőn nem keresek felelőst, hanem lerakom a kocsit, pláne, ha tudom, hogy nyári gumi van a kocsimon, ha ilyen meredek az emelkedő, akkor meg pláne lerakom illetve ki sem megyek.

Persze, lehet most mondani, hogy könnyű neked meg satöbbi: nem érdekel. Aki olyan ökör, hogy télen nyári gumival járkál, törje is össze magát meg a kocsiját, hogy ne tudjon tovább vandálkodni. A baj az, hogy gyakran MÁSOKAT és MÁSÉT is összetörik ezek a hülyék, amint azt a film is megmutatja.

jenko80 2010.01.11. 16:09:33

ekkora bazi közhelyeket...
sztem a fékenálló lecsúszó csóka is itt szakért napi 345 kommentben :)

Az itteni okosságok szummáját józan paraszti ésszel bárki ki tudja fröcsögni magából + ott a gugli. Minek ezt?

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.01.11. 16:58:58

@joeramirez:

"Még mindig nem értem, ha csak 15 °-ot is enged megforogni a Haldex, miért ne lenne jobb a TORSEN? A gyakorlatilag nulla és a nulla közt igen nagy a különbség."

Senki nem hasonlította a Haldexet a Torsenhez. Te kezdted el fikázni a Haldexet úgy, hogy fogalmad nincs a szerkezetről.
Mint írtam is, a 4. és 5. generációs Haldexek sem forognak már el!
Tehát ugyanazt tudják mint egy Torsen, viszont mivel nem állandó mechanikus kapcsolattal működnek megoldható velük, hogy ne legyen állandó hajtás.
Ennek utcai autónál az az előnye, hogy a motor teljesítményének kevesebb része vész el a hajtásláncon, hiszen nem hajt a rendszer állandóan.

Magyarán. Más előnyei vannak a Haldexnek és más a Torsennek. Ezt csak a hozzád hasonló nem okos, de okoskodó emberek nem látják.

A Torsen egy igazi terepjáróba, vagy egy rali autóba jobb lehet mint a Haldex, de ha a gyártási költségeket veszed, illetve azt, hogy az utcai autók a használatuk 80-90 százalékában jól elvannak 4 kerék hajtás és diffizárás nélkül is, akkor a Haldex jobb megoldás.

Ma egy jó Haldex ugyanazt tudja mint a Torsen. Se többet se kevesebbet...

A videós esetben meg éppen ugyanígy visszacsúszott volna az illető egy Torsenes diffivel is, ugyanis itt annyira nem volt tapadás a keréken, hogy maximum lánctalpon mehetett volna fel.
A fizikát nem lehet megdugni sem Torsennel sem Haldexszel. Ergo. Teljesen értelmetlen és fölösleges volt részedről előrángatni a Haldex témát.

V8 2010.01.12. 11:27:31

Nem tudom, hogy 4x4-e, de biztos, hogy téligumival + 4x4-gyel fel lehetett volna itt menni, sőt akár 2wd-vel is. Ha megnézitek, akkor az út szélén normál hó van, amiben simán meg tud kapaszkodni. Csak a becsúszott autók kikerülése alatt kellett volna a jeges részre menni, megfelelő lendülettel.

Én mindig úgy szoktam, hogy nem a lejárt/lefagyott keréknyomban megyek, hanem a mélyebb hóban, és simán elindul/megáll (Quattro, normális téligumi).

ocsisajt78 2010.01.13. 17:24:00

@Hagalex: nemtom' linkeltek mar ezt a videot:
www.youtube.com/watch?v=2OzK-oRPCbs

de engem ez a haldex tema nem gyozott meg :)

azert latszik, hogy a legacy odavag :) a tobbi meg csak eroltetett gagyi :P

(ha jol tudom akkor a videoban latott passat is haldexes ugye? =4motion)

Wadindián 2010.01.13. 18:47:59

@ocsisajt78:
Nem a Haldex résszel volt a baj, hanem a tengelyeken nincs önzáró differenciálmű.
Ha lenne, (mint például az R-es kiadású VW-eken torsen, ami elektronikus támogatással is bír) akkor 1 kerékkel is szépen felmenne.
Ha megnézed az általad linkelt videót, akkor látszik, hogy amikor feláll a rámpára a Passat, akkor kevesebbet pörög el az első kerék mint a Subaruknak.
(Semmi köze a dolognak ahhoz, hogy szimmetrikus vagy sem a lehajtási rendszer.)

ocsisajt78 2010.01.13. 20:39:19

@Wadindián: nembaj... a Lega felmegy... a tobbi csak szenved mint a vetmalac :)))

Nekem ebbol a szeriabol csakis Subi kellene :]
süti beállítások módosítása