Ha jó nincs, ló a szamár is

Mese a Samaráról

  2009. december 04. - Csikós Zsolt Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

 

16 9 cimlapjo

Autókat írunk meg, amikről már senki nem akar, mert csak útban vannak. Fókuszban egy megfáradt Samara. Vigyázat, nem teszt!

Vélemények azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr1001573083

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MantaMann 2009.12.05. 08:35:45

@vadász2: 1-1
off:
Pár éve kedves barátomékhoz Simsonnal mentem bográcsozni. Amikor eleredt az eső, Ő tolta be a garázsukba. Fülig érő vigyorral jött vissza, hogy milyen régi szép emlékeket ébresztett benne az olajos-benzingőz ami megcsapta az orrát. Az a "klasszikus"!!
:D Milyen igaza van!
On

2108face 2009.12.05. 08:53:01

@totálkáros: Aha, igen, ha Te mondod. :D

McMester 2009.12.05. 10:17:50

Nekünk '94 óta van ugyanilyen háromajtós, és csak azt tudom mondai, hogy az Európa-körbejárás nem valami légből kapott mese, mert mi is voltunk vele 3x Erdélyben, 1x Olaszban, 5x Horvátban, 1x Lengyelben, 3x Ausztriában meg 1x Cseheknél. Nem volt mindig hibátlan, de mindig haza tudtunk vele jönni.
Azt, hogy zörög, (már) észre sem veszem, a műanyagok benne meg az alkatrészek filléresek, ha letörnek nem nagy tétel. (egész külső tükör ~1700 pénz)
Viszont bontóban nem találtunk Samarát ezidáig, felénk egyszerűen nincs.

Бабаяга 2009.12.05. 10:40:13

@McMester:
Igazad van. Párom 20 éves piros kis három ajtósa elnyűhetetlen. Kényelmes, minden elfér benne.
Hozzá képest a régi swift ócska, az csak a trabihoz képest jó. A "ti autótokat" sose tudtam megszeretni.
Samara sose hagy cserben és javítani is olcsó. Én kimondottan sajnálom, hogy ma egy csoda-nyugati poloval kell járnom, mert nem ad többet nekem (na jó a légzsák) és minden egy nullával többe kerül bele, mint a szamárba, ezenkívül a gyerekeket se tudom vele hazahozni a suliból, mert nem fér el benne a cselló és a gitár, és a táskáik. Bezzeg a szamarába minden belefér.
Nekem reálisan gondolkodva ma is elég lenne egy injektoros háromajtós új samara (még gyártják), persze álom kategóriában jöhetne a porsche 911-es.

stars7726 2009.12.05. 10:51:55

Szállj be egy hiteles Ignisbe...ja,hát igen az egy rendkívűl előnyös üzlet... hiteles Ignis..mire lejár a hitel 3x vetted meg az ignist,eladni meg max egy téligumi áráért tudod..

Széltoló01 2009.12.05. 11:27:44

@totálkáros: Feltéve ha a trabiban nem fagytál meg,elfértél benne,megelégedtél a 90 körüli átlag tempóval,presztizsével,világításával(a samarának marha jó világítása volt).
Én a kettőt nem hasonlítanám össze, mert nem egy kategória,de az ÚJ Sierrához sem állitanám mellé,ellenben egy használt 200 forint körüli samárát egy hasonló áru sierra mellé minden további nélkül,de ez érvényes a kettes golfra is.Szóval:almát-almával...

Krisi 2009.12.05. 11:36:26

@ Ubul1: ez tényleg így van: ugyanazzal az olajjal is teljesen más szaga - bocsánat, illata - van a Simsonnak és az MZ-nek.

és az is érdekes, hogy ugyanolyan szintetikus olajat használok, mint a 2T robogósok, de a DDR csodákban nyoma sincs annak az orrfacsaró bűznek, mint ami a távolkeleti fűnyíróhangú robogókból árad ki.

aztán a Trabi meg Wartburg szintén egy más világ, teljesen egyéni illatkoncentrációval, pedig azokban is ugyanaz az olaj van. ki érti ezt.. :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.12.05. 11:40:17

@Бабаяга:
irasd be hegedűre az befér egy kispolákba is:-))

papa33 2009.12.05. 11:46:15

Azt hogy nálunk mért járatták le és nyugatra mért ment Lada, nem tudom. De nyugaton lehet dákója valakinek, nálunk csak vegyél ugyanennyiért x éves bontószökevényt (a gatyád rámegy). Sok ismerősömnek van R ős Clio, 19, FAstra bontóba való lassan, na lett volna roncsprémium, lehetett volna a Dákó 5 év gari 5 év gondtalanság.
Az autó másutt nem státusszimbólum és nem értékmegőrző, hanem használati tárgy.

Egy helyen lehet a Szamárba, de az előbb említett bontószökevényekbe is belekötni, ez a biztonság.

Mondják marketingduma 5 csillag..., mig nem látnak közelről egy balesetet...

Természetesen én sem vennék ma újként 2,xx milláért Ladát, anno Samara 220, Kadett-Golf fapad 500 körül volt, kezeljük a helyükön a dolgokat.

Ubul1 2009.12.05. 11:55:26

@Krisi:
Majdnem biztos h a kompresszióval ezáltal az égéshővel van összefüggésben a dolog, ugyanis az NDK-s gépeink nagyobb kompresszióval üzemelnek mint az automat kávédarálók, amaz 1:7,2 átlag, a honeckerék meg 1:9,4 átlagban.
A tuningolt módosított hengerrel máris más a füst szaga a Simsonokban is. Pl nekem is van rá több hengerem de mindegyik más más egyéniség. A vicc h 30 alatt nem kapcsolom a 2-est és az alap eredeti 50/2F hengerrel is vígan eljárkálok 2000rpm körül. a többi barom meg zümmög mellettem 5000-ren amíg oda nem nyomom a falhoz egyszer :D

Speedman 2009.12.05. 11:57:18

@totálkáros:

"De szerintem ennél még egy Trabant is jobb volt, úgy abszolút értékben. Mert patentebb volt, gokártosabb, jobban össze volt rakva, jobban gyorsult, jobban kanyarodott, jobb volt vele közlekedni."

Hogy lehet két mondatban ennyi hülyeséget írni.

"Kezeljünk mindent a helyén és amire való."

Így van. Ahogy olvasom téged is a helyén kezelnek..

Speedman 2009.12.05. 12:02:38

@4.0v6:

"A 126-os igen, az volt aztán a sikerszéria. Olasz és lengyel gyártásban összesen 4.55 Millió készült összesen !!!"

A fogyasztásán kívül olyan sok szeretni való nem volt benne. Egy kamion előzése meg felért egy istenkisértéssel. :))

2108face 2009.12.05. 12:24:14

@papa33: Igen, biztonság szempontjából is hasonló a Samara, mint az EKadett/FAstra, G2/G3. Úgy csuklik a kasznija, mint a 90-es évek eleji autóknak, a kormányoszlopot cseszték el, hogy nem raktak bele csuklót csak egy "deformálódó" vackot.

Alhazred 2009.12.05. 12:28:43

kicsit leegyszerűsítve a biztonság kérdéskört: Diana hercegnő gyakorlatilag egy tankban halt meg.

totálkáros 2009.12.05. 13:14:36

@ Ubul1: Látom ez a "fingod nincs" belterjesség-szagú über argó csak egy bizonyos IQ-szint alatt terjed. Hála az égnek... :D

totálkáros 2009.12.05. 13:16:43

@Speedman: Most mondjam azt, h leszarlak?! :D Tőlem azt írsz, amit akarsz.

Illés Béla 2009.12.05. 13:28:19

@totálkáros:
Nézd az én szputnyikom 16-éves.
6 éve van meg és megy mint a rakéta.
Miről beszélsz ember?

gygaabor 2009.12.05. 13:32:54

Szeretem a Csikós posztjait.

Ratnet 2009.12.05. 13:59:39

@totálkáros: Elképesztően tapasztalatlan vagy az autók terén. Kezeljük hát helyén a dolgokat ahogy akarod:
A Sierra (amiből nincs 'kocka' max. MKII) 1.6-osa olyan tetülassú, hogy legvénebb ezerpicik is lazán lenyomják gyorsulásban. Nemhogy a Samara, ami kifejezetten fürge autó. A Ladák ráadásul a keleti viszonyokra, utakra és 'pénztárcákra' készültek s etéren a Sierrák bizony 'elhasalnak'.

A Trabi anno valóban 'jól' volt összerakva, mondjuk a 126-os Polskikhoz képest de egy Ladát azért semmilyen szempontból nem volt képes megszorítani.

Ajánlom először birtokold, vagy legalábbis tartósan próbáld ki azokat az autókat amikről itt nagy lendülettel osztod az észt.:-)

totálkáros 2009.12.05. 14:38:22

@Ratnet: Hát a Samaráról minden eszembejut csak a birtoklási vágy nem, de gondolom ettől még nem értesz jobban az autókhoz, mint mondjuk én :). Én nem vágyom rá, ettől még szeretheti is, mert ez is tud szerethető lenni, akár a többi autó. Mondjuk poénból előbb vennék 6. autónak egy 1.2-es zsigát, mert az nem akart több lenni, mint ami.

Ez egy vélemény, nem kell elfogadni, csak tisztelni :D. Amúgy nekem a Sierra kocka, neked meg tudomisén MK akárhányas. Vezettem Ladát, Sierrát, Trabantot, Swiftet a teljesség alsó igénye nélkül :D, de ebből a felhozatalból nekem leginkább a Sierra tűnt autónak. És kétlem, hogy egy 1 pont 0-ás :) Suzuki lenyomna egy 1.6-os, 2.0-es Sierrát, még akkor is, ha a Suzuki 800kg, a Sierra meg kb 1200kg. Azért van a kettő között kb 400kg ANYAG.

De egy 1.6-os Mánágger Swift (asszem 105LE) is lenyom egy 520-as BMW-t az első 20 méteren, aztán meg, jön a nagy suzukis leégés. És a kanyar? Biztonság? Kényelem? Sehol egy Swift, de a Lada sem erről híres. Maradjunk annyiban, hogy olcsó, és igénytelen. És az évek megszépítették.

Ratnet 2009.12.05. 14:57:50

@totálkáros: "És kétlem, hogy egy 1 pont 0-ás :) Suzuki lenyomna egy 1.6-os, 2.0-es Sierrát, még akkor is, ha a Suzuki 800kg, a Sierra meg kb 1200kg. Azért van a kettő között kb 400kg ANYAG."

Nna. Először is az 1.6 Sierra egy tonna körül van, vagy alig több egy tonnánál.
Másodszor -ha már a gyorsuláson akadtál el- nem vagyok benne biztos, hogy az 1.0 Swift nem nyomná le az egyhatos 75 lovas lajhárt. Pedig nem egy kategória a kettő. Vesd össze inkább a Sierra-t egy ezerhatos Ladával...

Félre ne érts: a Sierra nem rossz autó a maga nemében, sőt nyilván kívánatosabb is ma már mint a Samara, hisz egy árban vannak, oszt' tessék választani.:-)

Inkább a példáid és a hiányos tapasztalataid, nos azok a rosszak.

Ratnet 2009.12.05. 15:09:33

@totálkáros: Látom még a kép-mutogatós belinkelősdinél tartasz.

Tavalyelőtt adtam el az MK2-es hatchback Sierrámat. Ladám meg mindig is volt és most is van a garázsban, ez a darab pl. évekig ment napi használatban nálam, most pedig szépen pihenget mint hobbijármű. Én már tudom melyik a jobb autó. Amúgymeg mindenki döntse el magának. Biztos lesz vélemény, ha már letekert velük többezret.

Suzukikról meg beszélgess mással én csak autókkal foglalkozom.:-)

totálkáros 2009.12.05. 15:46:28

@Ratnet: hehehe, hát ja, de a Sierra 1050-nél, vagy 1100 nál kezdődik, üresen. De az 1.6-osnál van jobban motorizált és jobban felszerelt is. Amúgy ja, kinek a pap, kinek a papné. Jaja linkelgetek, jó is az ;). Én annyit mondok Cosworth. :)

CSÖRR-CSI££ 2009.12.05. 15:47:05

Hú, de rég olvastam iyesmit!
Moldovának van egy könyve, a címe: "Méhednek gyümölcse". Na, az ilyen.
Zsolti, kérünk még hasonlókat!!!
...és köszönjük

Ratnet 2009.12.05. 15:53:53

@totálkáros: "Én annyit mondok Cosworth."

..hát igen. Így mindjárt ugrottál jópár milliócskát a vételárban. Rá se ránts...:-)

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2009.12.05. 16:13:53

@Csikós Zsolt: Ember ;-), csupán egy korábbi hozzászólásra válaszoltam, hogy "már megint a Dacia van lehúzva".

Nekem különben semmi bajom nem volt sem ezzel a konkrét kiszólással (hiszen - különösen '89-be helyezve - reális), sem az egész cikkel, sőt. Szívesen olvastam, és olvasom majd a továbbiakat is, de ezt már fentebb kifejtettem.

totálkáros 2009.12.05. 16:53:29

@Ratnet: A lényeg a lényeg, ettől nem lesz jobb a többi "csoda" :)

HattoriHanzo 2009.12.05. 17:39:29

húb+, élijen visszatért. rosszat fogok álmodni :)

Csikós Zsolt 2009.12.05. 17:42:30

@Speedman:

én értem, miről beszél @totálkáros.

A Trabantnak az egyszerűségéhez képest valóban zseniális futóműve volt, az a kevés alkatrész, ami volt benne, sokkal precízebb volt, mint a Samara több alkatrésze. Ez pedig a saját dinamikai korlátai között egy könnyebb, valóban élvezetesebb vezethetőséget adott ki. A Samarának nagyobb volt a végsebessége, jobban gyorsult, de mindezt rosszabbul adta elő, a kezelőszervei pedig sokkal pontatlanabbak voltak (kapcsolók, ajtózár, váltó, ilyenek). Gondolom egyrészt a németek eleve precízebb stílusú munkamorálja miatt, részben pedig mert a Samara már nagyon nyugatias költségvetéssel, profitmaximalizálósan készült autó volt, a Trabant pedig a pazarló, régi vágású szockóban készült, ergo életképtelen volt a valódi gazdaságban.

Csikós Zsolt 2009.12.05. 17:44:57

@Alhazred:

Diana egy iszonyatos sebességű tankban halt meg. Bekötetlenül. Az utolsó szó borzasztó fontos.

2108face 2009.12.05. 17:59:06

Mostmár @totálkáros kielégülten igazolva érezheti magát, hogy Zsolt is pártfogásába vette. :)
Amúgy szerintem is van benne valami, amit felvetett, de a Trabi könnyedsége, gokartossága, atmoszférája egyik autóhoz se hasonlítható. A másik (sötét) oldalán meg ott van a sok hátránya a "fostalicska, kommunista borzalommal" szemben

totálkáros 2009.12.05. 18:04:43

@2108face: Egyenrangú partnerek beszélgetésében nem elégül ki senki egy kis egytértéstől. Ez csak az egyszerű emberek sajátja, mármint, ha pl Csikós, vagy más hozzáértő megdícséri/egyetért vele/megtiszteli a válaszával és attól elégül ki. :) Nyers stílusom van, de ettől még tolerálható.

@Csikós Zsolt: Én is erre gondoltam, csak nem volt kedvem elmagyarázni :)

totálkáros 2009.12.05. 18:08:01

@2108face: Akkor már kereklámpás zsiga, piros színben, (mű)bőrüléssel, kötelező bólogató kiskutyussal hátul, gyönyörűen tükröződő félköríves gyári fém tárcsás virsli abronncsal és minden jóval.

totálkáros 2009.12.05. 18:31:29

Ja, bocs a nickért TC-s srácok, ezt nevezem fordítottan arányos kreativitásnak.

redriot77 2009.12.05. 18:43:07

Fasza írás volt, még több ilyet!

Eszembe jutottak régi emlékek, mikor hetedikes-nyolcadikosként először láttunk Szamarát a kazincbarcikai panelházak közt. Menő gépnek számított nagyon. Videoton hangszórók a kalaptartón, JJ-s, PP-s, KK-s rendszám, Pollux spoilerszett. Ez volt a király.

Ocvt 2009.12.05. 18:54:06

[x] ilyen jöjjön még :)

De jó cikk! A korszak hangulata teljesen átélhető (kicsit szomorú)

A Trabant indexét imádtam karral, visszajelzővel, kettyel szőröstül-bőröstül. Mindig szerettem volna egy kombit, szövet kormányvédővel, vajszínű, szőrme üléshuzattal, padlószőnyeggel, piros huzatos kocka-szivaccsal az ülésen... :D Sose volt.
Ja, és ha jól be volt állítva/karbantartva nem is füstölt. Ok kiégetésnél kicsit :)

Ratnet 2009.12.05. 19:00:49

@Csikós Zsolt: ...hát ezt a véleményed nem osztom Zsolti.
A Trabinak ék egyszerű és kőkemény futóműve volt (elöl laprugóval), ami a roppant könnyű önsúllyal párosulva és a fogasléces kormányművel megfejelve adott neki egyfajta könnyed, pattogós, 'helyben-fordulós' 'játékautó-vezetős' fílinget. De ennyi.

Azt aláírom, hogy akinek volt régi 'Zsiguli' 1200-asa annak a Samara minőségi és élménybeli visszesés volt.

totálkáros 2009.12.05. 19:25:21

@Ratnet: Lehet, h nem értesz egyet, de a Trabi egy német autó volt. Annak minden előnyével és hátrányával. A maga nemében hihetlenül egyszerű autó volt, de ennek ellénere, amit tudott, azt jobban tudta, mint bármelyik orosz csoda. Nemrég beleültem - kicsit visszagondolva a régi időkre. És hát, nem semmi. Sok jó autót vezetek, de ez?! Ez annyira közvetlen volt és ahogyan éreztem az utat alatta (...), annyira precíz volt, és a kormánya az egy csoda, majdnem beszartam (na azért azt mégsem). Közvetlen - nem agyon mívelt - gázreakciója, gokartos fílingje, szupi kis váltója teljesen levett a lábamról.

Egy cigánymerga is poén, de a fíling, az a Trabi. És ki vezetett már Polo-motoros Wartburgot? Az se semmi.

Királyság lebegni a bárányszőrös fotelben és mindig más irányba dőlni, miközben az ember lépeget a méteres műnyag pecekkel a halkan brummogó őslény VW jóvoltából.

Ratnet 2009.12.05. 19:54:49

@totálkáros: Mondhatnál -csak úgy alátámasztásodul- legalább egy dolgot amit a 601-es Trabi jobban tudott mint az 1200-as Lada.:-)

Jamesblond 2009.12.05. 19:59:41

Jó az írás:) Itt érzem az orromban a Samara illatát. Nagybátyámnak volt. A legelső 4 sebességes széria 3 ajtóval. Zörgött belül minden, de egyszer egy 7végén megoldotta valahogy. Utána elviselhetőbb lett. Vagy 15 éven át nyúzta napi rendszerességgel. Mivel asztalos volt, 5 éves kora után az utánfutóval is meg-megküzdött az orosz vas. Megbízható gépezet. Ha valami el is szédül benne, nem üríti ki a tárcát a javítás. Főleg ha magának piszkálja az ember. Elindult ebben az új kapitalista világban egy olyan világnézet, miszerint a régi KGST cuccok csak lomok lehetnek. Sok autós műsorban ha feltűnik egy régi szoci cucc belekötnek a formájába, meg a felszereltségébe, stb. Mai szemmel nézik a régi "terméket". Annyira azért egyik sem volt rossz, mint amilyennek sok ratyinger műsorvezető feltünteti manapság. (pl nem régen a tog gear-ben) Egy 2107-es ladát hasonlítottak össze a brit Leyland (megszűnt) gyár egyik típusával. Láttátok? A Leyland ki volt vikszolva, a Lada dísztárcsáit meg félig leszedték hogy úgy látsszon mintha 8-as lenne a kerekekben. Egész végig fikázták a Ladát a végén pedig versenyeztek egyet, hogy eldöntsék melyik a gyorsabb. A Ladával Jeremy Clarkson úgy indul el, mint nagyanyám. Rossz poros úton meg se kapart vagy ilyesmi. Még így is látszott hogy a Leyland a bénább. Ha én szállok le a kuplungról a Ladában 100 méteren 95 métert verek a Leylandra. Nem vagyok Lada, meg szoci fun, de kilógott a lóláb rendesen. Egy ekkora nézettségű műsorban ilyen legyen... Szó szerint altatták a tudatlan "nyugati" népet ("A mienk a jó, a másé nem!"). Mint minket annak idején a szoc.-ban.

Jamesblond 2009.12.05. 20:03:18

tog gear=top gear bocs!

totálkáros 2009.12.05. 20:12:31

@Speedman: Kedves Barátom, ne haragudj, de egyszerűen én még kevésnek érzem magamat ahhoz, hogy úgy fogalmazzam meg a mondanivalómat, amely a közérthetőségen túlmutatva indítványozza annak fesztelen lényegi objektívitását. Sajnos én agyhalott vagyok, egy igazi lúzer, akit most szerencsére még időben helyrebillentettél. Azt hiszem, ha mostantól valami jó dolog történik velem, akkor nyugodt szívvel gondolhatok erre a nemes percre. Szerintem nem is tudod, hogy ezzel mennyire pozitív irányba befolyásoltad a nyomorúságos kis életemet. Köszönöm neked kedves Barátom.

@Ratnet: Pölö a Trabiban jobban lehetett dugni, mert a csaj jobban szét tudta tenni a lábát. De a francia furulya óra is jobb volt benne.

Vagy pl könnyebb volt felgyújtani (nem előnytelen dolog), ha úgy hozta a sors. A 2 elemimmel egyszerűen nem tudok többre gondolni, de - hála Speedman-nek - azóta már megtanultam, hogy hogyan kezelhetem egyszerűségem csimborasszóját. :) De ahogy hallottam lopni is könnyű volt. Ennyi elég? :)

totálkáros 2009.12.05. 20:15:50

@Speedman: Köszi Speedy, ha nem helyesbítesz, annak beláthatatlan következménye lett volna a TC-re. Képzeld csak el, mi lenne, ha holnap, csak úgy megjelenne az ajtóban Grécsy tanár úr. Azt hiszem Winkler egy hétig véreset fosna. Én pedig teljesen megsemmisülnék a gondolattól, hogy véletlenül helytelenül gépelt szó altatott édes álmomba.

totálkáros 2009.12.05. 20:43:47

@Ratnet: nalátod :), és még mondja azt valaki, hogy a magyar nem egy jogásznemzet, a szó legpejoratívabb értelmében :)

Überraschung 2009.12.05. 21:44:54

Másik cím:
Ha nem jó a ló mara, jó a Szamara is.

Speedman 2009.12.05. 21:58:24

@totálkáros:

Az a baj veled, hogyha tízen mondják, hogy hülyeséget beszélsz is mondod és mondod.

Egy régi vicc jut a hozzáállásodról az eszembe:

Egy török kamionos megy az osztrák autópályán szemben a forgalommal.
Egyszer csak hallja a rádióban:
Figyelem!Figyelem! Egy őrült megy szembe a forgalommal az autópályán!
Mire a kamionos: Még, hogy egy!..

Dennis01 2009.12.05. 22:27:00

@Jamesblond: Szerintem nem volt nagy elhuzas, ugyanis a Morris Marinat az elvetemult rajongokon kivul mindenki egy fosnak tartja. "A mienk a jo" altatas egyszeruen hulyeseg, mert akkor nem gyujtottak volna fel a verseny utan, nem gondolod?

totálkáros 2009.12.05. 23:03:08

@Speedman: Mi lesz velem, én is sejtettem, hogy hülye vagyok, de ezek után... Hüpp hüpp hüpp, most kénytelen vagyok sírva lefeküdni. Mamiii

Cooper911 2009.12.05. 23:43:11

Remek irás!
Ilyet még!

Csikós Zsolt 2009.12.05. 23:44:57

@Speedman:

Igen, igazad van, meg nem is, nincs igazad. Én pontosan azt szerettem volna mondani, hogy az elvárható tudáskörhöz képest (amit a Trabant áráért, méretéért) vártál, szerintem többet tudott, mint a Samara. Tudod, ez itt az alapkérdés, hogy jó autó-e egy Lamborghini Diablo attól, hogy iszonyú erős, iszonyú nagy, iszonyú gyors, vagy rossz-e. Ha az árát nézed, nem annyira. Rossz autó-e egy Abarth TC 1000 azért, mert csak 100 lóerős, pici. Sokak szerint zseniális. Nincsenek abszolút értékek. Nem vitatom, hogy a Samara tágasabb, gyorsabb, jobban variálható, fokozatosabban lehet szabályozni a fűtését, nem szennyez annyira. De nézd meg, hányan versenyeztek Trabanttal (pedig Samarához is sok az alkatrész, és olcsó, sőt, a motorja sem gyenge), és mekkora a Trabant-fan klub szerte a világon. És nem azért szeretik az emberek, mert olcsó, hiszen a Zápor is az volt. Nem azért szeretik, mert a nyomorúságra emlékezteti őket, amiből kijöttek, mert a Tavria sokkal nyomorúságosabb volt, mondjuk. Nem azért szeretik, mert olyan aranyos, hiszen akkor a kispolákot kellene, mert az kisebb, macipofájúbb, a Trabant mindig is nagy autó akart lenni kicsiben. Nem akarom védeni, csak árnyalni a képet, hogy kár vitát nyitni ilyen dolgon (de hogy mennyit próbáltam már írni a vallásból autót tartás hibájáról, de úgy látszik, senki sem ismer magára :-) ), mert aki a kicsi, jópofa, pattogós, tűrhetően kivitelezett nosztalgiaautót értékeli egy öreg szoci autóban, annak a Trabant lesz a non plus ultra, aki a nyugati autó-szerű kényelmet, sebességet, fogyasztást töredék áron, szintén szociban, az a Samarát szereti. Tényleg felesleges vitáznotok, mert egyikőtöknek sincs igaza, és mindkettőtöknek az van. Nem jobb egyik se a másiknál, nem rosszabb a másik se az egyiknél. Mihez képest (ár, emlék, méret, stb) a kérdés.

totálkáros 2009.12.06. 00:01:41

@Csikós Zsolt: Te, Csikos bajtárs, én soha nem mondtam, hogy nekem igazam van, azt se állítottam, hogy amit mondok szentírás lenne. Én azt gondolom itt nem is erről folyik a pour-parlé Speedman elvtárssal, hanem arról, hogy én tőle csak tanulhatok és ebben nagyon is igaza van, mert én hülye vagyok és egyébként is. De egy másik fórumon még többel is megtisztelt a mr. Szóval ne haragudj kedves Csikós elvtárs, de én örülök a legjobban, ha tanulhatok mr Speedytől. Hiszen tudod, nekem "fingom nincs" :D

Amúgy gratulálok a munkához, habár nekem mindent nehezemre esik olvasni, ami nem teszt jellegű és autókról szól. :)

nikó 78 2009.12.06. 00:08:19

Olyan 90 táján amikor jöttek a favoritok azzal volt szokás összehasonlítani a szamarakat.Nekem csak a favorithoz volt közöm akkoriban.Jól ment,de érezhetően gyengébb volt az előző körlámpás 1300-asnál.Aztán pár éve úgy alakult,hogy két kollégámnak is volt szamarája,sokat mentünk velük az egyik"boris" 5, a másik 3 ajtós volt.Mindent elnyeltek,mindenhova elvittek bennünket.Borzalmas volt vezetni őket,de a tulajok kezében csodákra voltak képesek.A 3 ajtós szerintem sokkal kényelmesebb volt elöl,és jobban is ment hiába volt öregebb meg viharvertebb.Mindkettő bontóban végezte,gyakorlatilag menthetetlenek voltak.De 13 év késéssel azért kiderült számomra is, hogy jobb autó mint a favorit.

totálkáros 2009.12.06. 00:25:50

@Speedman: Én azt mondom: éljen Nyíregyháza és éljen Speedy :D

knabbic 2009.12.06. 01:03:10

Zsolti, tudsz valamit, összeszorult a torkom, apám jutott eszembe,úgy látszik én is rohamosan öregszem, hogy így elérzékenyülök. Nekem az első céges autóm volt Samara, még piros CC-s rendszámmal. Emlékszik még erre valaki, hogy 89 táján a külföldi vegyes vállalatok még CC-s rendszámú autókat kaptak? Egyszer megtaláltak hátulról az Osztyapenkónál, eltört az ülés, 10 centivel rövidebb lett az autó, beszorult az ajtó, nem voltam boldog.
Most van egy 2 éves Saab-om, de épp 3 hete vettem egy 15 éves Ford Scorpio-t, mert akkor, amikor megjelent, nagyon vágytam rá. Igen, azt a békalámpás, tehénseggű hodályt, amit annyian utálnak, én viszont nagyon szeretem, meg nem is jön szembe minden utcasarkon. Tudjátok, a 15 évvel ezelőtti fogalmaink luxusról (bőrfotelek és műfa mindenütt), de ki sem akarok szállni belőle, annyira szeretem.
Basszus, ez milyen érzelgős lett, tényleg öregszem.

CSÖRR-CSI££ 2009.12.06. 01:23:18

@Überraschung:
Nem rossz, de ha már idáig fajult a dolog, megmutatom, hogy lehet még ennél rosszabb poént is fabrikálni /köv. komm., mert telefonnal nehéz/

CSÖRR-CSI££ 2009.12.06. 01:52:35

Nincs ló? Sebaj. -mondta
Tamara.
Jó lesz majd a Szergej
szamara.
Hol élsz, húgom, kedves Tamara?!
Szergejnek sincs rég már szamara!

Nincs már szamár, szekér, trojka,
Nyakunkon a peresztrojka!

Felejtsd el a vodkát is már!
Tiltott dolog Gorbacsovnál!

Helyette van nyitott ablak,
Ez a glasznoszty. Ezt se tudtad?

Azt kérdezed, miez itt most?
Temetjük a kommunizmust!

Véget ért a szovjet átok,
Marx és Engels, szarunk rátok!

Lenin elvtárs, Isten veled,
Formalinban jó a helyed!

Feltámad most Oroszország,
Csodálkozik majd a világ!

Megújul az ipara!
Hiszel ebben, Tamara?

Ha nem hiszed, majd meglátod!
Még a szádat is eltátod!

Elég, ha csak annyit mondok
Néked, kedves Tamara,

Nézd, milyen ócseny csugyesznij
Az új Lada Samara!

CSÖRR-CSI££ 2009.12.06. 02:00:24

@CSÖRR-CSI££:
Fú, ez kicsit durva lett.
Bocsi érte, de én még emléxem, ...és nem csak a szépre.

Speedman 2009.12.06. 09:08:24

@Csikós Zsolt:

"Én pontosan azt szerettem volna mondani, hogy az elvárható tudáskörhöz képest (amit a Trabant áráért, méretéért) vártál, szerintem többet tudott, mint a Samara."
"Nincsenek abszolút értékek."

Erről beszélek. Azért írtam, hogy hülyeséget beszél, mert ezt írta:

"De szerintem ennél még egy Trabant is jobb volt, úgy abszolút értékben. Mert patentebb volt, gokártosabb, jobban össze volt rakva, jobban gyorsult, jobban kanyarodott, jobb volt vele közlekedni."

Szóval totálizé nem azt írta, hogy ár-érték arányban veri a szamarát, hanem abszolút értékben, azaz mindenben.

"De nézd meg, hányan versenyeztek Trabanttal (pedig Samarához is sok az alkatrész, és olcsó, sőt, a motorja sem gyenge), és mekkora a Trabant-fan klub szerte a világon..Nem akarom védeni, csak árnyalni a képet, hogy kár vitát nyitni ilyen dolgon (de hogy mennyit próbáltam már írni a vallásból autót tartás hibájáról, de úgy látszik, senki sem ismer magára :-) ), mert aki a kicsi, jópofa, pattogós, tűrhetően kivitelezett nosztalgiaautót értékeli egy öreg szoci autóban, annak a Trabant lesz a non plus ultra.."

Félreértettél, ha azt gondoltad, hogy az összehasonlításommal a trabit lenéztem. Szívesen megnézek egy régi trabit, ladát, ha szép állapotban van.Csak kezeljük helyén a dolgokat. Ne akarjunk már olyat is belemagyarázni a szeretett autónkba ami nem létezik. Nekem is van egy idősebb hobbikupém (gondolom olvastad a hozzászólásomból egy régebbi posztban), imádom, de nem magyarázok bele olyan dolgokat ami nem igaz.

Ubul1 2009.12.06. 09:56:59

@Csikós Zsolt:
Zsolti, még ha nem is mondod ki, de a trabit csak azért szerették mert sokaknak az volt az elérhető autó, sőt sokáig az első és egyetlen, és ékegyszerű volt, így nemigen tudta megszívatni a tulaját, viszont azt aláírom h az eredeti cuccokat kellő precizitással készítették, azért a németek a KGST-ben is németek maradtak, sőt az egyik leginnovatívabb márka lehetett volna ha hagyják aki képes pusztán a saját mérnökgárdájával kitermelni vadiúj és használható konstrukciókat.
Versenyezni meg azért ezzel versenyeznek, mert épp a szerelhetősége miatt nem nagy a kiesés ha kell valami bele, és a felfüggeszté-önsúly miatt nagyon dodgemes az élmény vele, tapasztalat ilyen is volt a családban. De meg kell mondjam h ettől független semmi bajom a Trabival, szeretem úgy ahogy van mert amire kitalálták arra tökéletes, épp nemrég említettem h talán a németek egyik legfaszább autója, kőegyszerűségében rejlik az elpusztíthatatlanság és ebbe nem tudtak annyi hibát építeni mint más kocsikba. Pedig elárulom mindegyikbe építettek bőven. Még talán a Mercibe is.
Tul képpen a felemlegetettek közül csak a Sierra nem volt közte de remélem nem is lesz semilyen ford se most se később.
A samara kezelőszervekkel meg nem tom h mi a bajod mert a bajuszkapcsolók határozottságában nem érzek különbséget a Golféval, pedig az már teljesítmény,
(majd akkor jön elő h melyik az orosz melyik a német ha szét kell szedni és utána összerakni, egyikel szívsz fél napot másik fél óra)
a váltó se sokkal marad el tőle, max annyit rónék fel neki h a pozícionáló bütykök kicsit gyengébbak, de érezni ettől még egyértelműen h mikor hova teszed.
És ezekután akkor is ki kell jelentenem h a legjobban mégis a Colt GLX-et szerettem, asszem 86-os volt, 100% Made in Japan, valahogy abban a kocsiban volt valami légkör ami másból nem jön elő, olyasmi amit csak egy Bushidio útján járó tervező csapat tud összehozni, és sokakkal ellentétben nem mállott szét azóta se, amióta eladtuk több európai körutat lenyomott hiba nélkül, és alig amortizálódott szemre. Amiért nem merek japán kocsit venni az a horribilis alkatrészárak és hiány belőlük a piacon, pl van egy 1.0TD Charade a kereső szerint a városban, és az említetten felül nem venném meg azért mert: kicsi dízel magyar tulajtól, lehet h hengerfej már gyakrabban volt sétáltatva mint bodri a parkban, 3 hengereset rühellem a hangja miatt, a turbo elszáll az drága biznisz lenne.

Ubul1 2009.12.06. 10:05:58

@Csikós Zsolt:
és észrevetted h micsoda pofátlan pénzekért mennek újabban a 190D-k? Valami dízelt lesegetek, mert rövid távon a golf megevé ebédem mindég (kb 5 perc a városig, onnan dugó, szerencsétlen szinte végig szívatóval megy) és szegényből nem merek 1.6D-t venni mert azok átlag 40e km-nél járnak, és hiába a szív ha a test nem akarja, de valami kisétkű dízel kellene, még ha nem lenne 350e ft-os átlagban a nem totál lelakott AX állomány még abból jöhetne egy 1.4D Persze a francia-szopásra előtte egyből felkészíteném magam, vannak típushibák abban is. meg szerinted 3.8-as fogyasztás is.

2108face 2009.12.06. 10:23:45

@ Ubul1: A kezelőszervek azért szerintem se állnak a helyzet magaslatán a Samarában, bajuszkapcsolók határozottak (enyémbe pont most raktam Chevy Niva bajuszkapcsolót), de ahogy kattognak tipikusan ruszkis, ablakemelők jó nagy erővel tekerhetők, fényszórómagasságállító nálam kezdettől fogva rossz: eltekered nagy erővel egyik irányba, érzed, ahogy nem csinál semmit, csak feszül, aztán visszapattan ahonnan elkezdted tekerni :D. Tükörállító nagy eséllyel letörhető vagy leesik, napellenzőnek nincs tetőhöz vágódó állása, csak te tod felnyomkodni, de általában marad jó 10 centi rés, ülések lötyögnek. Váltó speciel nálam most nagyon zsír, de az ezelőtti 4 sebességes tényleg borzadvány volt, ajtózár hangja majdnem kocka Lada (kéne bele Priora műanyagozott zár). Szóval vannak jócskán hiányosságok, de azt mondom, hogy ennyit lenyel az ember, amennyivel olcsóbb volt/ olcsóbb mint a többi.

Suttora 2009.12.06. 14:03:37

@totálkáros: Ne csináljátok már ezt itt is...

Csikós Zsolt 2009.12.06. 14:37:16

Na, mostantól kimoderáltam azokat a kommenteket, amiben ismeretlen felek burkoltan anyázzák egymást. Ez nem kell ide egy kitalálmányos cikk miatt, tényleg. Ennyire frusztrált mindenki?

Csikós Zsolt 2009.12.06. 14:42:42

Szóval kimoderáltam azokat a kommenteket, amiben a másikat érő, becsmérlő dolgok voltak. Kár azokért az értelmes egyéb gondolatokért, amik azoknak a kommenteknek az elején szerepeltek. Máskor úgy csináljátok, hogy értelmes hozzászólás, majd alá egy külön anyázás. És akkor csak az anyázás vész el. Bocs, már senki nem bírja a TC-nél, amikor olvasók parttalanul ölik egymást ezeken a fórumokon, amiket, voltaképpen, mi hoztunk létre, és egy csomó, személyes anyázásra nem kíváncsi ember olvas.

Csubakka-Mikkamakka 2009.12.06. 15:18:21

Én pl Samarán tanultam vezetni, ez volt az oktatóautó. Hát mit ne mondjak kispolszki után maga a kánaán volt :D Ugyanis akkor nekem kispók volt, arra kellett a jogsi. Végül nekem olyan nagy gondom nem volt vele, bár tény nem sajátom volt. Nem volt rossz vezetni.

Viszont ha jól tudom a rohadásra két megoldás volt:
1. az utólag felrakott dobok a kereket fölé. Léteztek szakik akik ilyeneket dobtak fel. Arra kíváncsi lennék hogy mit fúrtak meg és hogy ott nem rohadt-e később? :)
Ez állítólag csak akkor ért valamit ha új autóra került, mert ha nem akkor már csak max lassította a folyamatot.
2. létezett tudtommal olyan samara, ami külföldi piacra ment és annak már galvanizált volt a kasznija.
Fentiekben meg tud valaki erősíteni?

Pista baacsi 2009.12.06. 17:16:01

@ Ubul1: A Samarában is reteszelt!!!!!!!!!!

Pista baacsi 2009.12.06. 17:36:05

@Csikós Zsolt: Most nagyot csalódtam benned, látszik, hogy inkább az írás megy mint a vezetés és a szerelés.
Nem kellene egy Trabantot Samara mellett emlegetni.
Ennek ellenére a cikk jó.

2108face 2009.12.06. 17:50:59

@Pista baacsi: Szerintem nem Csikós azaz ember, aki ne ismerné a Samarát és mindenféle zagyvaságot írna róla tapasztalat nélkül, mint itt egyes elvből fikázók. Anno olyan teszteket írt a Samaráról, amikben le lettek írva a jó tulajdonságok (1500i-ről meg egyenesen áradozott). Trabant az más tészta feelingben.

Csikós Zsolt 2009.12.06. 18:02:54

@Pista baacsi:

Ez a te véleményed :-)

Én meg vezettem kb. 1000 autót, lehet, h többet, és régieket is csőstűl, hiszen az újakkal párhuzamban veteránokról és youngtimerekről is írok...

Bár vannak, akikbe csak úgy folyik bele az információ, és nem tudják feldolgozni, rendszerezni, én eddig azt hittem, tudom, sőt, inkább feleslegesen sokat szoktam rágódni azon, hogy minden aspektusból vizsgálódjak. De lehet, hogy most rávilágítottál az alkalmatlanságomra, Meggondolom, lehet, hogy hétfőn felmondok.

CSÖRR-CSI££ 2009.12.06. 18:48:50

@Csikós Zsolt:
"Meggondolom, lehet, hogy hétfőn felmondok. "

Na, végre!!!
Úgy már nem lehet majd kifogásod, hogy miért nem írod meg a könyvet ;-)))

Suttora 2009.12.06. 19:01:17

@Csikós Zsolt: "Szóval kimoderáltam azokat a kommenteket, amiben a másikat érő, becsmérlő dolgok voltak."

Nagyon jól tetted, köszönjük

Suttora 2009.12.06. 19:03:29

@CSÖRR-CSI££: "Na, végre!!!
Úgy már nem lehet majd kifogásod, hogy miért nem írod meg a könyvet ;-))) "

Na várjál, várjál! Az úgy nem lesz jó. Ha a Csikós felmond, mi a bánatot fogunk olvasni amíg elkészül a könyv??? :D

Dennis01 2009.12.06. 19:12:35

@Suttora: Jol tette, de sajnos mindig lesznek olyanok a forumokon, akik egyfolytaban veszekednek (lsd: totalkaros-speedman)

CSÖRR-CSI££ 2009.12.06. 19:51:20

@Suttora:
Ezzel a kör bezárult.
Ha marad, nincs könyv, ha felmond, akkor semmi nincs, csak a bizonytalan jövőben -talán- egy könyv.

Asszem, akkor inkább maraggyon, ne monnyon le (fel) ;)

Alhazred 2009.12.06. 21:08:56

@Csikós Zsolt: no ezt viszont nem tudtam. bár annál a tempónál már az sem sokat ér, szerintem.

2108face 2009.12.06. 21:22:41

Testőr túlélte az ütközést, mert be volt kötve, Diana is élt még, amikor kiért a mentő, lehet, hogy az öv megmentette volna.

totálkáros 2009.12.06. 21:25:13

@Csikós Zsolt: Ámen. Ennek én örülök a legjobban - de gondolom ez már lejött neked.

Nores 2009.12.06. 21:34:44

Apám éppen a jövő héten vonatja ki a forgalomból az 1990-es bordó 2108-ast.
Tavaszig még érvényes (lenne) a műszaki, de a zöldkártya már lejárt. Kilométer ebben is olyan 130 ezer körül jött össze a 19 év alatt. Az elmúlt nyáron már nem járt vele, aksicsere híján ugyanis már nehezen indult, meg talán voltak egyéb bajok is, de azokra nem emlékszem.
A legfőbb ok a halálos ítélet mellett az volt, hogy már nem akart rá költeni. Ehelyett inkább kivonatja. Jön egy erre szakosodott cég, és viszik tréleren. Örült, hogy még nem neki kell fizetni ezért...

(A kasztni rozsdás volt itt-ott, de tavaly a műszakira kilakatoltatta, szóval egész tűrhetően nézett ki. Talán még el is tudta volna adni, de az ezzel járó procedúra helyett viszik szétszedni ingyenben... Első tulajdonostól!)

2108face 2009.12.06. 21:39:37

@Nores: Nagy kár érte, mert még majdnem 2x ennyit lefutott volna.

Alhazred 2009.12.07. 08:11:01

@Nores: szomorú ez... főleg mert valószínűleg az én kis drágám is erre a sorsra fog jutni - remélhetőleg hosszú évek múlva. az első kocsiját eléggé meg tudja szeretni az ember.

ÁlKormi 2009.12.07. 09:09:58

Karotta Audi A8-as írása óta ("Sértő, hazug sztereotípiák") a legjobb cikk a Totalcaron, gratulálok.

Pista baacsi 2009.12.07. 15:23:25

@Csikós Zsolt: Félreértettél:
jól írsz, a világért se csinálj mást, mindössze annyit akartam mondani: jobban áll a kezedben a toll, mint a villáskulcs, de ezt szerintem Te is tudod. Meggyőződésem, hogy a cikkeidet magad írod, a Mercidet pedig nem Te javítod. Én elfogult vagyok, bár rövid ideig volt Trabantom is, amikor ellopták a 123-asom, Merci kisbuszom most is van, Samarám volt vagy 6, Csepelem 2.

Pista baacsi 2009.12.07. 15:33:18

@2108face: Elolvastam minden cikkét, eddig is és ezután is elfogom.

Csikós Zsolt 2009.12.07. 16:36:08

@Pista baacsi:

Hát, azért az elég vicces, hogy nem én magam javítom, meg hogy olvastál minden cikkemet :-))))))

Kati Mercijének az önindítóját ki szedte miszlikre, újította fel?

Bianchi Hardyk?

Bianchi motorszétszedés?

Yamaha villacsere?

Bazeg fékfelújítás?

Panda kipufogócsere?

Panda fékjavítás?

Bianchi elektromos rendbetétel?

És amikról még nem tudsz ezekkel párhuzamosan, mert nem írom meg.

És fentiek csak azok, amiket olvashattál, de szerintem a töredéke jutott eszembe, a Bazeget például olykor rommá szereltem, meg a Bianchit is.

Akkor hagyom abba, amikor két ember kell (akkor lemegyek a Kareszhez), amikor nincs időm, vagy sokkal többet tudok keresni munkával, mint amennyit spórolok saját szereléssel.

Egyébként lakatoltam már nem egyszer (nem szépen), fényeztem komplett és rész-autókat (némelyik jobban, némelyik rosszabbul sikerült), vagy öt autó-motort generáloztam teljesen egyedül, otthon (mínusz gépmunka), de kárpitba is belebaszkódtam, futóművet rendszeresen...

Á, minek bizonygassam, aki nem olvas, és azt mondja, hogy olvas, ráadásul vak feltételezésekbe bocsátkozik elég nagy rosszindulattal, az úgyse hiszi el. Tudod mit - nem szerelek én semmit, még a biztosítékot sem tudom egyedül kicserélni, csak ha a feleségem fogja a kezem. Akkor meg remeg.

Suttora 2009.12.07. 16:54:01

@Csikós Zsolt: "És amikról még nem tudsz ezekkel párhuzamosan, mert nem írom meg."

De a könyvbe benne lesz UGYEEEEEE???? :D

Pista baacsi 2009.12.07. 19:48:29

@Csikós Zsolt: Úgy látszik tényleg nem értesz, ezzel csak az írás képességedet akartam dicsérni, nekem az nem erősségem, de egyszer megpróbálkoztam én is vele:
Ősszel találtam egy Csepszont, 3-4 éve belefagyott a hűtővíz, mert nem engedték le. Motorháztető nem volt rajta se légszűrő, esett bele az eső meg a hó évekig. A főtengelyt nem lehetett átfordítani, a kurblit eltörtem, mert emelővel nyomattam. Lekaptam a négy hengerfejet és az olajteknőt. Az olajt amikor le akartam ereszteni kb. egy percig csak víz jött, csak utána az olaj. Miért vajon? ( mert az olaj úszik a vízen ) Lényeg a lényeg: egyenként kikötöttem a hajtókarokat és elhúztam oldal irányba. Ezt egy mai autón nem lehet megcsinálni, ki tudja megmondani miért? Ehhez olajemelővel felemeltem a Csepelt a hajtókarnál megtámadva (senkinek sem ajánlom, mert életveszélyes), majd felülről fával és nagykalapáccsal püföltem míg a dobozban tartózkodó biztonsági őrök jajveszékelve nem rohantak ki, mert zuhant a kocsi 30 centit. Ezt három hengerrel kellett megismételni, az egyes henger nem állt be, mert annak zárva voltak a szelepei. Fél vödör rozsdát vettem ki a hengerekből. A dugókat nem vettem ki, mert gyűrűm nem volt. Azt mondták autószerelők nem fog nyáron sem beindulni, mert nem lesz benne kompresszió. Ennek ellenére pöccre indul, saját lábon hoztuk haza és azóta is rendszeresen beindítom, mert 208D-vel csak úgy tudok ki állni a garázsból. Mellesleg ha bemelegedett kövér gázadásra kevésbé füstöl, mint a 208D-m aminek karikában három küllő van az elején.

Csikós Zsolt 2009.12.07. 20:57:00

@Pista baacsi:

Jó, csak ezt írod: "Meggyőződésem, hogy a cikkeidet magad írod, a Mercidet pedig nem Te javítod." És ez nem igaz, legalábbis csak nyomokban, mert tény, hogy van, amikor ketten, meg a feleségemét néha egyszerűen lepasszolom, de nem hinném, hogy túl sok autós firkász van most Magyarországon, aki többet szerel autót, mint én, talán még a Hernádi Géza, oszt kifújt. Szóval volt némi alapja annak, hogy rosszul essen, ha leírod, hogy meggyőződésed, hogy a Mercijeimet nem én szerelem. Tudod, amikor fél órát folyt a füledbe a váltóolja, lyukak vannak a hátadban a hátsó segédkeret alkatrészeitől, lila zúzódások a kezeden, mert ki kellett műteni az izzítógyertyákat az adagolócsövek mögül is például, akkor az ilyen megjegyzés eléggé gonoszkodásnak tűnik...

És ezeknél sokkal, de sokkal meredekebb szereléseim voltak, hóban, fagyban, improvizálva gitárhúrral, szörnyű szerelői baklövéseket kitalálni, hol lehetnek, és rendbetenni.

Na mindegy, písz, nem akarok végtelen vitákat, ezért mondtam már az előbb is, hogy ha nem szerelek, hát nem szerelek. Ez van.

Pista baacsi 2009.12.08. 12:45:57

@Csikós Zsolt: ok, ha gyászkeretes a körmöd elhiszem. :-)
Viccet félretéve, ha Görögországban lerobbanok a 20 éves 208D-el felhívhatlak, hogy megmond a frankót?
Vagy Bamakóból a Csepel mellett a fejemet vakarva, hogy az elakadt Unimogot csörlővel tépjem ki a homokból vagy összkerékre kapcsolva diffizárral lendületből?
Van egy budaörsi mercibontos ismerősöm kb. 20 éve ismerem, pár tíz ezret ott hagytam már nála, de ha bejelentkezem telefonon, már ha felveszi, ordibálni kezd velem, hogy már csak én hiányoztam.
Pedig tiszteljük egymást, mert amikor használt hűtőt vettem nála 123-ashoz, az utolsó féltve őrzött gyárit odaadta, amikor megtudta, hogy vonaton viszem le a Balatonra, mert ott törtem össze és automata, ezért vontatni sem lehet.
Azt mondta tiszteli az olyanokat, akik erre képesek, még drótot is hajlított a hűtőre, hogy legyen fogása.
Vagy a csepeli kapufa kocsma melletti autószerelő, aki beül a Samarámba vagy a 110-esembe, megy egy kört és megmondja, melyik 5 Forintos alátétet kell kicserélni benne.
Nyári görög út előtt elvittem hozzá a névadó 208D-et, mert a 110-esben eltört a bordástengely indulás előtti napon és megkérdeztem, hogy elindulhatok-e vele 6-7 ezer km-es útra, mert évek óta morog benne egy kuplung csere óta ( egyedül cseréltem, úgy hogy a váltót a fejemmel és két kezemmel emeltem le és föl ) a nyelestengely csapágy. Beült a buszomba elindult, belenézett a tükörbe, hogy nem jön senki és úgy megrángatta a kormányt, hogy azt hittem felborulunk. Majd azt mondta, nincs ennek a váltónak semmi baja az első csapágy morog, még azt is megmondom melyik oldal, átterhelte a bal oldalra és kérdezte, hallja: jobb kerékcsapágy, ki tudja cserélni maga is, a 123-asé jó bele 2500 HUF.
Egyszer megkérdeztem tőle miért mondja meg mi a baja, miért nem azt mondja, mint a többi szerelő:ki kell szállni belőle, majd egy hét múlva készen lesz.
Azt válaszolta neki 25 éve járnak vissza kuncsaftjai ezért. Az ők bizalmát már elnyertem valamilyen szinte, hát a Tied?

Pista baacsi 2009.12.08. 12:50:25

@Pista baacsi: Mondjuk kapok egy dedikált könyvet?

Rocko- 2009.12.08. 13:56:26

@Pista baacsi: látom a fogalomzavar az erôsséged. Csikós Zsolt autós újságíró aki mellesleg képes megszerelni az autóját. nem autószerelô mester, hanem szimpla ember. nem tudom miért várod el tôle ezeket a dolgokat.

Pista baacsi 2009.12.08. 14:40:24

Meglehet, Te viszont nem tudom visszaolvastál-e az elejéig? :-)
Mert az egész köztünk abból indult ki, hogy Trabi vs. Samara, de ezt is megbeszéltük már 2108face segítségével, aki talán az egyetlen volt itt, aki megértette velem, hogy két dolog: a jobb konstrukció vagy műszaki tartalom és a jobb retro feeling.
Mindazonáltal Csíkós Zsolt autós újságíró és jómagam tiszteletben tartjuk egymás véleményét, akinek esetleg nem ez jött át, megnyugtathatom ezennel is.
tisztelettel:
(Pista bácsi, mert tényleg ez a keresztnevem, de nem voltam komcsi, sőt.
Azok szabadultak meg először a Samártól '89-ben, ezért nincs szerintem annyi kis tekintélye sem ma, amennyi a műszaki tartalomból adódna.
90-ben megköpködték egy felvonuláson a kocsimat fiatalok, mondván ezzel akarunk az UNIO-ba lépni?
Akkor én is azt hittem, jó lesz nekünk, hozhatok be jobb használtautót vámmentesen. Na ezért használom még mindig, meg talán azt cikket is Csíkós Zsolt írta, amelyben megszámolta, hogy milyen elenyésző a belvárosban szaladgáló sárgamatricás környezett szennyező autók száma. Le is tettek ezek kitiltásáról, helyette jön a vizsga szigor, amely nem az öreg autók, hanem a rossz autók kihalásához fog vezetni és ez már nem is olyan rossz.
Pl. azt monják nagy az illesztési hézag az elemek között, de kérem az AMD-vel ezért lehetett lőni a víz alatt is.

nyóc 2009.12.09. 22:31:29

A "csikósság" maga, ahogy Soltészt leváltotta az Ihász dal szövege. Aki jó, az jó. Gratulálok. Fogalmam sincs a kocsikról, de minden Csikós írást elolvasok, mert jó olvasni őket. Köszi.

szamok ember 2010.06.10. 11:05:06

Meg szoktam tippelni a szerzőt. Most is bejött.

yetiric 2012.01.15. 20:08:36

Sziasztok!
Mint volt Samara tulajdonos az alábbiakat tudom elmondani az 1300-as 5 gangos 5 ajtós 89'-es évjáratú türkízkék csacsimról amit 65000 km vettem 2002-ben és 140000 km adtam el 2007-ben.
A kaszni kezdett rozsdásodni már amikor hozzám került (küszöb,első hátsó rugótornyok,az elemek élei)
Amit javítottam rajta:ajtózárak(mind az 5)vízpumpa csere,vezérmű-szett csere,elosztófedél csere,kuplungszett csere,váltójavítás(sajnos a nem megfelelő olajjal jártak vele,a csapágyakat és a szinkronagyakat cserélni kellett),féltengelycsuklók,gyújtáskapcsoló ,hátsó kipufogódob,indítórelé,generátor szénkefe,fékjavítás(betét csere,tárcsa és dob felszabályozás,hajlékony fékcső) hűtő cseréje(a felső csonk anyagfáradás miatt letört)illetve olaj és szűrők.
Örök visszatérő probléma a hátsó világítással volt(egy döcc elalszik két döcc újra ég)
Szerintem egy jól szerelhető autó volt,a féltengely javításán kívül mindent magam csináltam.A motorját én bontottam meg először mert olajteknő tömítést kellett cserélnem.A hengerfej és a forgattyúsház sose volt megbontva!!!!!!
A vele egykorú autókat mindegy milyen típus volt bármikor legyorsulta a legtöbb amit mentem vele 175 km/h volt(140-től már nagyon táncolt).
Saját véleményem szerint a KGST autók közül az egyik legdinamikusabb autó volt az 1300-as Szamara és ha hozzáveszem a helykihasználhatóságát és a fogyasztását a leggazdaságosabb is!
Mind a mai napig meg szoktam bámulni az öreg csacsikat a parkolókban és jó érzéssel gondolok rájuk.Előtte egy P.Fiat 125p-volt de az már egy másik történet,most egy 95'ös 1.6 16v
Suzuki Sedan-t nyúzok.
süti beállítások módosítása