600, érted? Nem 601!

  2009. április 03. - Csikós Zsolt Címkék: mercedes trabant kati fiat 500 csikós

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


A feleségem megint írt valamit, inkább nem szólok. Olvassák szeretettel, ami jön.

„Ajjaj, a 120-as Skodánkat vizsgáztatni kellene” jöttem rá hirtelen egy tavaszi délutánon. Az apám szerető közelségében töltött idő alatt gondos kezek tartották karban, alvázvédték, nézték a víz, az olaj és egyéb fontos folyadékok állását, töltötték az akkumulátort, zsírozták a függőcsapszegeket, egyszóval törődtek vele, gondozták is a használaton túl (gépészmérnök, így nem állt tőle távol az autómatatás). Drága autó volt ez a maga idején, és sokat is kellett rá várni, így nagy becsben tartotta.

Egészen addig, amíg a bátyámmal ketten meg nem kaptuk, az apám pedig vett magának egy Feliciát. Az akkor friss vizsgájával elköltözött a budai garázsból a tízemeletes panelházak közé (egy háznyira laktunk egymástól a tesómmal), ott fázott és búslakodott sok sorstársával együtt, mint kegyvesztett szobakutya a hideg udvaron, az első kisbaba születése után. Én nem szerettem túlságosan, bár viszonylag sokat használtam addig, amíg autós barátom nem lett, a tesóm viszont alig ült bele (drága volt a benzin, már a saját zsebünkből kellett fizetnünk), így egyre jobban elhanyagoltuk. A vízre és az olajra még ránéztünk időnként, de ennél többre nem futotta. A két év hamar eltelt, rohamléptekben közeledett a vizsga vége. Hová is kellene vinni?

Tulajdonképpen semmi baja sem volt, csak rozsdásodott kicsit itt-ott, de az könnyen javítható lett volna házilag, a fékek rendben, minden működött rajta. Amivel kis baj volt az a kormány, ami egyre nehezebben tekeredett. Találtunk embert, aki rendbe teszi azt a pár dolgot, és felkészíti a vizsgáztatásra. Kiderült azonban, hogy nem is olyan egyszerű a helyzet. A kormány azért járt nehezen, mert elkezdtek berágódni a kenetlen függőcsapszegek. Ez még függőcsapszeges? Csodálkozott el még Zsolt is, nem szerette a keleti technikát. Én sem, és fogalmam sem volt róla, hogy mi az a függőcsapszeg és mit kellett volna vele csinálni. Ez persze csak addig tartott, amíg az első saját autómat meg nem vettem. Más dolgok is kiderültek a kocsiról, például szétmállott a fékcsőelosztó, s hirtelen mindenkinek terhes lett a javíttatás. Akkor már mindketten alig használtuk, nem is fájt senkinek a búcsú. 50 ezer forintért vitték el, és mint később kiderült az új tulaj még három hónappal a vétel után sem íratta át.

Bár kismotorom volt már (egy Romet Pony), néhány hónap elteltével égetően fájt a Skoda nevű seb helye. Nem az autó maga, hanem az a fajta szabadság, amit jelentett. Mindig is szerettem autózni, vezetni, tudtam, hogy be kell tölteni valamivel az űrt. Zsolt is érezte ezt, s bár nem mondta, folyamatosan pásztázta a kínálatot, és végül talált is valami megfizethetőt.

- Egy Trabant.

- Egy Trabant?

- Igen, egy Trabant. De nem akármilyen, 600-as, érted? Nem 601!

- Az is csak egy Trabi, nem?

- Nem, dehogy. Az egészen más, régi, gömbölyű, ritka, aranyos, neked való, nincs minden utcasarkon.

És persze ezután elmentünk megnézni Dunakeszire.

Kicsit úgy voltam vele, mint a bontott téglából rakott falunkkal. Zsolt találta ki, de nekem is tetszett az ötlet, így megépítettük. Amikor azt megláttam, mellbe vágott a szolid színek kavalkádja, kicsit koszos, vagy annak tűnő felületek, régi, kézzel készült, szabálytalan alakú téglák, de tudtam, éreztem, hogyha benne/vele élek, használom, megszokom, nagyon megszeretem. Így is lett.

A Trabival is hasonlóképp, bár annak a formája már az első pillanatban megfogott. Az év 1998, talán október lehetett. Az első tulajdonosától vettük meg, egy 80 éves ügyvéd bácsitól, akinek a garázsában még ott figyelt egy szinte szalonállapotú, fehér Fiat 850 sportkupé is. Aktív ügyvéd korában a Trabi volt a nyúzós autó, a Fiat a hévégi kincs. Mint mondta, a Fiat sosem látott esőt, de napot is csak ritkán, azt azonban akkor még nem akarta eladni.

Amikor kifizettük a kocsiért a vételárat, szíven ütött, hogy a közvetítő srác, (aki persze nem íratta át a kocsit, csak továbbadta) majdnem a felét lenyelte a pénznek, holott két hétig volt csak a tulajdonában. Azaz még abban sem, mert át sem íratta. Az anno jól kereső bácsi már igencsak szerény körülmények között egyedül élő kisnyugdíjasnak tűnt. Az autó így sem volt drága, de persze tudtuk, hogy lesznek még kiadások a felújítás során, készültünk rá, hogy nem lesz egyszerű. A kocsi akkor már betöltötte a 35. évét, nem volt rajta vizsga, régóta állt, így rögtön szerelőhöz vittük átnézetni, nem haza. Mint megtudtam, tipikus dolog a Trabinál például a hattyúnyak szétrohadása (ez az első karosszérianyúlvány), az állásban a fékek és a függőcsapszegek berágódása.

Természetesen a 6 voltos akku is a kukában (azaz veszélyes gyűjtőben) landolt. Szerencsére a kaszni töretlen és „rozsdamentes” volt, jó minőségben csinálták még a duroplast elemeket az NDK-s munkáskezek. Kicsit sápadt volt a fényezése, és a csík is az oldalán, de akkor még nem is gondoltunk veteránautó-restaurálásra, csak használni szerettem volna. Így maradt úgy, ahogy volt, éppen elég kiadásnak tűnt a többi rendbe rakni való.

A fék persze nem volt jó a 601-esből, legalábbis az első, ezért Zsolt éjszakákon át polírozta vízpapírral a munkahengereket a mosdó fölött, hogy végre zárjanak. A kárpitokat én tisztítottam a konyhában, meg a karburátort is.

Kellett hozzá fényváltó kapcsoló, az egy IFÁ-ból lett (lábváltós!), meg feszültségszabályzó. Sikerült egy vadiúj kipufogóra szert tenni az akkor a Lehel utcában levő Trabi-boltból, ezért később sem a fűtéssel, sem a kocsi erejével nem volt baj. Csak az elejére nem tudtunk először emblémát szerezni, azóta már lehet olyat kapni, tizenkét évvel ezelőtt még nem volt internet, meg utángyártás.

A karosszériás srác szitkozódott, azt hitte, olyan lesz az autó, mint a 601-es, amikből tucatjával volt nála. De nem, a 600-asban fa is van, ahol a duroplast-elemek felmennek a vázra, méghozzá nem egyenes lécek, hanem vékonyodók. Olyanokat is kellett gyártania. De csak a küszöböket és a hattyúnyakat, meg a doblemezek széleit kellett kicserélnie, a csomagtér, a padló, a tűzfal, az ajtók kerete, a vázszerkezet szinte rozsdamentes volt.

És végre eljött a nagy nap, lehetett vizsgázni vinni a Boldizsár utcába. Ahol is egy óriási darab ember elkezdte vadul taposni a frissen központosított, új fékpofás, új karmantyús fékeket, és miután a nyolcadik rugdalásra tényleg elkezdtek ütni a dobok, kivágta az autót. Újabb centrírozás, fékbetét-reszelgetés, próbarendszámmal flangálva össze is koptattuk a betéteket, kicsivel tényleg talán jobb lett. Akkor már a Mozaik utcába vittem, mert nem szerettem volna, hogy a frissen rendbetett autót az a tahó megint széttapossa. Simán átment, hiszen minden lényeges dolog új volt benne. Friss vizsgával, zöldkártyával, műszakilag felújítottan elhozhattuk az autót.

Az én autómat. Életem első saját autóját.

Így gyakorlatilag én kezdtem igazán veteránautózni előbb kettőnk közül, hiszen Zsolt Mercije akkor még csak 27 éves volt, és mintha az Alfa Giulia sem lett volna még meg – ekkor már 1999-ben járunk.

Kicsit meseszerű egy ilyen autó, egészen más világ. Aki beleül, valóban egy pillanat alatt visszarepül a hatvanas évekbe. Lenyűgöz és elvarázsol, kicsi ablakain keresztül alig szűrődik be valami a körülötte lévő akármikori évek rohanó világából. Melegség, megnyugvás, otthonosság árad szét a lelkünkben. Itt jó nekünk. Egy nő sem tudna jobban összeillő kesztyűt, kalapot és retikült felvenni, mint ahogy a viszonylag nagy, elefántcsont-utánzatú, fehér kormány passzol a hozzá illő műszerfali váltókarhoz, indexkarhoz és műszerhez. Még a visszapillantó és az apró lámpa is harmonizál a belső térrel. Különösen szeretnivaló volt még benne az öt „zongorabillentyű” a műszerfal bal oldalán. Világosszürke szövet/műbőr kombinációjú ülései és ajtókárpitjai, egy délelőtti ultra-dermezés után szinte újszerű állapotban kerültek helyükre. A szagukra ma is emlékszem, a 600-as Trabinak egészen egyedi, erős, de nagyon kellemes illata van belül. Csak a szakadások ne lettek volna…

A hangulat pedig akkor hágott igazán a tetőfokára, amikor beindult a kicsike. „Röntyöntyörönnn-työnnn-työntyörönnn-työntyöntyönnn”

Ebben az autóban mindig fülig ért a szám, és az volt a jó, hogy mindenki másnak is, aki benézett az ablakon. Pedig sokan benéztek. Egyszer egy idősebb úr megállította unokáját a parkoló autóm mellett, és könnyes szemmel mesélte neki, hogy ilyen volt élete első autója annak idején, nem is hitte, hogy lát még ilyet az utcán.

A kézi váltó kezelése igazán nem okozott gondot, hamar belejöttem, finom szerkezet, feltéve, ha jól megzsírozzák a motortérben a gumijait. Más autókba ülve viszont váltáskor először a kormánynál keresgéltem a kart. A benzint mindig én kevertem a kútnál, bár most már nem emlékszem az arányokra. És nem is a legolcsóbb 2T olajat vettem bele. Kétütemű motorok gyertyáit illik karban tartani, „kiégetni” oly módon, hogy padlógázzal közlekedik időnként az ember, vagy hegyre hajt fel nagyon kihúzatva a motort. Legalábbis nekem azt mondták. Sokszor mentem vele Pestről Budára a szüleimhez, így a dombokon megtisztulhattak a gyertyák, oda-vissza is, de sajnos ködösítettem az utánam jövőket rendesen, utólag is elnézést.

Pattogós, ugyanakkor úszkáló rugózását (a laprugó-kötegeket nem szedtük azért szét) az ülés rugói rendkívül jól egészítették ki. A szüleimtől az Árpád-hídon hazafelé tartva két legálisan évezhető huppanó volt, és van ma is, ott a legális sebesség 70. Pontosan tudtam, hogy hol vannak, ezeken Trabikám szárnyra kapott, felrepült, ilyenkor én is ordítottam egy nagyot, egyszer-kétszer még a fejemet is bevertem a tetőbe. Biztonsági övnek még helye sem volt benne, bár akkor még városon belül a bukósisak sem volt kötelező kismotorokon.

A Belgrád rakparton dolgoztam, ami akkor még nem volt fizető övezet, így majdnem naponta használtam a kocsimat és majdnem ilyen rendszerességgel kértem segítséget is a lemerült akku miatt. Szerencsére mindig akadt valami úriember, aki betolta, vagy behúzta a kicsikét. Még szerencse, hogy könnyű elemekből építették. Sajnos a 6 voltos rendszer nem szórakozott, fiatal csajoknak való, ahogy a kinyitandó és elzárandó benzincsap sem. Nem egyszer okozott fejtörést, hogy miért nem indul be még tolásra sem.

Annak idején már volt az azóta minden évben megrendezett május elsejei szocialistaautós-találkozó a Városligetben. Amíg megvolt a kocsim, aktív résztvevő voltam, az én autóm volt az egyik legeredetibb a Trabik között. Egészen más, ha az ember csak nézelődik, mint ha részese is lehet az eseményeknek. A különbség olyan, mint amikor megengedi a nagyi, hogy együnk a frissen sült, meleg pogácsából, vagy csak az illatával lakhatunk jól, mert a vendégeknek készült. A találkozó hangulata azért még most is magával ragad, bár megkóstolni már valószínűleg nem fogom.

Egy idő után be kellett látnom, hogy a Trabim tulajdonképpen veteránautó és több törődést igényel, nem pedig mindennapos városi nyúzást, valamint azt is, hogy garázsban a helye. Nem akartam elhasználni, megértettem, hogy jó alany egy teljes felújításhoz, azaz inkább restauráláshoz, amit én nem vállalhattam be. Sokat kellett várni a következő tulajdonosra, hiszen akkoriban, 1999 ősze-tele táján kicsi volt a kereslet egy ilyen autó iránt, de megérte, jó helyre került. Az új gazdája kívül-belül felújította és attól kezdve garázsban tartotta, csak mostanában adta el, külföldre ment, hosszú időre, ezért a Zsoltnak is ajánlgatta. Kicsit talán az én közvetítésemmel is sikerült megmenteni a pusztulástól. Bár utána egy Fiat 500-asom lett, amit talán még jobban szerettem, azóta a 601-esekkel is megértőbb vagyok, valami biztosan átszivárogott beléjük is a 600-as hangulatából, legalábbis így képzelem.

Ahogy egy eladott kedves tárgy, vagy egy régebbi lakásunk, az autónk is elvisz egy darabot belőlünk. Belőlem mindenképpen. Életem egyik legkedvesebb bő évét adta, és vitte el a Trabi, és ezt nem cserélném el semmivel. Rönntyönntyörön-työnnn-työrön…

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr501043743

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: zamp solar panels for rv 2018.05.11. 03:15:11

Blank animal cell template - ceuxibn

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jer 2009.04.03. 21:20:11

Az utolsó képen látható ALFA ROMEO GIULIA eredeti tulajdonosát azt hiszem személyesen ismertem. Trefán Lászlóról van szó, akivel a 60-as évek végén Olaszországban együtt dolgoztam egy ideig. Kiváló szakember volt és nagy szerelmese az ALFA márkának. Annak idején egyetlen példány létezett belőle Magyarországon.

MKati 2009.04.03. 21:21:26

@waffen55: Persze, persze, tudjuk.
Ez itt a Belsőség. Csak nyugodtan.
Üdv

waffen55 2009.04.03. 21:24:19

Kéne írni egy posztot a MOL idegen kézre játszsáról is!

waffen55 2009.04.03. 21:25:25

Kicsit off!


Kéne írni egy posztot a MOL idegen kézre játszásáról is!

waffen55 2009.04.03. 21:26:32

@waffen55: bocsi véletlen 2x küldtem el

FIAT850hu · http://www.fiat850.hu 2009.04.03. 21:27:02

Üdv Mindenkinek! Én vettem meg az írásban említett FIAT 850 Sport Coupe-t...
Valóban, Márkus Úr soha nem akarta eladni azt a gépet, pedig én 14 éven keresztül próbálkoztam...
2002 telén meghalt, örökös nem maradt utána, így a kocsit 2 év huzavona után egy KVI-árverésen tudtam megvenni.
Jelenleg így néz ki őkelme: www.fiat850.hu/images3/Readers/rooster2/741.jpg
Minden eredeti rajta, természetesen a fényezési is. Átlag évi ~400km -t taposok bele.

Örülök ennek az írásnak. Bár nálam a FIAT volt a fókusz, mindig érdekelt, mi lett végül a Trabival... :-)

waffen55 2009.04.03. 21:30:24

@FIAT850hu: Hű de odabasz! Gratulálok!

zöldi 2009.04.03. 21:34:46

Kedves Kati!

Szuper volt az írás, hogy kellően átérezzem az illatokat, olvasás monitor előtt cseréltem a Simsonom gázbowdenjét. Folytatást kérünk, heti rendszerességgel! Fikázó okoskák piszkálódására kéretik nem válaszolni. ;-)

waffen55 2009.04.03. 21:41:35

Megint elolvastam az irományt... Zsolti szerintem az asszonyodtól még te is tanulhatnál.. Már-már nem is idevaló - ez már szépirodalom! Minden elismerésem!

yenoee 2009.04.03. 21:58:29

Nekem a 600-asok valamiért nem, de pl. a 601-esek azok bejönnek. Kicsit elkalandoznék, ha nem gond, de ez a bejegyzés ezt hozta elő. :)
Volt egy újonnan anyámnak még 89-ben. Jobban bejött valami miatt, mint a családban főként használt ezerkettes Ladaállat. Szívesen üldögéltem benne órák hosszat, és beláttam, hiába nézte le már akkor mindenki ezeket a kocsikat pl. a suliban is, ütem- henger- és lojjerőhiányosan is, de autó ez, és tán lelke is van neki. Aztán anyám fél év múltán tetőre rakta, az volt az eddigi legsúlyosabb baleset, aminek résztvevője voltam (koppkopp). Ekkor kapott egy új kasznit, világoskék után lett belőle drapp.
Később jártam, dolgoztam 4T Trabival is, az már egy másik világ volt, nem tudtam soha megszeretni.
Úgy láttam, hogy az egyesítés után, úgy 90-94 között nyaranta kedves szokásuk volt a dajcsoknak letrabantozni a Balatonhoz, és vissza. Egyik ilyen nyáron egy stoppolt honvédségi IFA (már az újabb!) platóján utazva néztem a 84-esen zingető nyugatnémet rendszámos 2T-ket. A katona tolta neki, búgott a kardán a dögmeleg júniusi estében és mögöttünk szép egyenletesen jöttek ezek a Trabantok, olyan 100-as tempó körül. Erősen irigyeltem a bennük ülők arcáról a vigyorokat. Persze más alkalommal láttam olyat is, hogy akadt néhány hülye, aki tőgázon jött vele végig és elfüstölt, de akadt jó néhány aki nem ilyen volt. Lehetett ezeknek az utaknak egy hangulata :)

Azt a Suzuki motoros 110R-t láttam már valahol :)
Mondjuk eléggé régóta húzódik a project, valaha még olvastam is róla, aztán eltelt pár év és ott hasalt előttem egy vaskereten.
Ha elkészül egyszer, nagyon kíváncsi lennék rá.

w a s d 2009.04.03. 22:01:00

@Mk412: A Poloban én úgy tudom, OHC VW blokk van, ami inkább avval rokon, mint amit a Trabantokba is tettek.
És a 120- as Škoda blokkja is alu.

És ha már típusidegen motor, akkor VW- féle 1,9 TDI- t tennék a Škodába. Lehet, többet kibír, mint a Suzu motorja, ha normálisan használják.

yenoee 2009.04.03. 22:02:02

@FIAT850hu: Aztanemgyengemindenségit neki. Ez csodaszép!!!!
(fotó Göd? :) )

Halo 2009.04.03. 22:12:40

köszönöm szépen, ez a cikk egy csodálatos élmény volt. Szerintem az egyik legjobb autó volt a TRABANT.

Halo 2009.04.03. 22:16:34

@FIAT850hu: szia, erre megérte várni...

kkn 2009.04.03. 22:21:05

@waffen55:

Az enyémet érdeklik, de vagy az új Mini, meg 500, vagy 1930 előttiek, úgyhogy egyik sem a pénztárcakímélő megoldás lenne. Meg néha lemossa az autót.

kkn 2009.04.03. 22:26:16

@FIAT850hu:

Fateromnak is volt, nem tudom, most mi van vele, vagy 6 éve eladtuk, ne csámcsogjon tovább rajta a rozsda.

kepfeltoltes.hu/090403/Fiat_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.04.03. 22:27:26

És egyébként ki tudja, mi a különbség az 500-as és a 600-as trabi között?
Ami nekem feltűnt, az az ajtón levő ablak. De mi van még?

waffen55 2009.04.03. 22:39:43

@kkn: még így is szerencsés vagy!

Flashzee · http://www.flashzene.com 2009.04.03. 22:41:06

Csikósnénak Csikós a férje! Csak ragadt rá valami! :D

gin74tonic 2009.04.03. 22:44:01

25eve tok mindegy milyen autod volt, ha a sajatod volt akkor nagy kiraly voltal egy trabanttal is.

uh most de vennek egy trabantot :)

1998 aprilisa, duna-kupa sorozat gyorkonyi ( tolna megye ) verseny, kiskategoria 3. helyezett - feljebb nem jutottam a verseny trabimmal :( bar ket fiat panda vegzett elorebb, ugyhogy a legjobb trabis en voltam:) - akkor 1000ccm volt a kiskategoria hatara, egy ev mulva levittek 700ccm re, akkor meg mar nem versenyeztem.

a cikk nagyon jo volt, hozta a csikos - szinvonalat.

Frajt 2009.04.03. 22:45:00

Szuper volt a cikk! Csajként jobb az ilyet olvasni, amit még értek is. :))) A Fiat 500-asról kéne az az írás, mert jó volna egy régi és egy új is a garázsomba. :) Ja, garázsom sincs. :)))) Autóm se volt soha, de a cikk totál átéreztette, milyen lett volna ,ha...

Fiat850!! Grat, gyönyörű lett a tütü! :)

Csikós Zsolt 2009.04.03. 22:53:46

@Mk412:

Nagyobb, a 601-gyel egyező méretű motor, szinkronizált váltó, két díszléc az oldalán, a korai 601-esekéhez hasonló, szögletes, széles műszerfalkeretbe tett óra, az első 601-esével megegyező, süllyesztett közepű kormány - lényegében egy ős-601-es Trabi volt, átmeneti széria az újfajta átvezetéséhez. Csak az első duplex dobfék nem volt meg rajta (amikor mindkét pofa menetirányban nyílik, ezért a bekapási hatást kihasználva előrefelé határozottabban fog a fék).

BTO11 2009.04.03. 23:14:26

kis gömbölyü trabi!

na a héten nem volt igdőm olvasni!

szeretnék a belsőség talira elmenni.de!!!!!
anygilag az ügyvédek és anyám bunkó férje alámpakoltak!

deeee! ha jól jövök ki a balhéból megyek!!!!!

BTO11 2009.04.03. 23:15:34

a fehér RUM lés a sör a lényeg!!!!!

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.04.03. 23:15:56

@Csikós Zsolt: Köszönettel az információért.

Valóban a dobfék hatása erősen menetirányfüggő.
4 dobfékes moszkvicsommal is érdekes érzés hátramenetből fékezni. Van 6db lefutó és 2 db felfutó pofa. A fékhatás ilyenkor jelzésértékű.

BTO11 2009.04.03. 23:18:05

T. Csikós!

ha jól jövök ki a balhéból akkor nagy robi vagy kis chopperr tulaj leszek a nyárra vagy őszre.

fosdapass 2009.04.03. 23:21:37

Szívemből szólt a hölgy, amikor "meseszerűnek" jellemezte az autóját. Bennem is pontosan ez a szó fogalmazódott meg erről a Trabiról, amikor jópár éve kerestem a megfelelő szót.
Ennél barátságosabb járművet nem tudok elképzelni, talán a CV2, vagy régebbről az eredeti Topolino lehet csak ennyire ártalmatlan kis cukiság. De közülük is ez a Trabant az aranyérmes.
Egyedül a belső tér erős plasztik-egyeduralma riasztott el a vételtől, a 601es műszerfalát pedig nem lett volna szívem belebarkácsolni.

MKati 2009.04.03. 23:31:45

@jer: Jól tudja, a tulajdonosa id. Trefán László volt, később a fia ifj. Trefán László örökölte. Zsolt régebbről ismerte öket, mikor eladó lett a kocsi, Laci minket hívott először. Tartjuk még vele a kapcsolatot és az autóval is. Jó helyre került.

waffen55 2009.04.03. 23:33:34

Hmm

Ha már annyira trabantozunk írhatna valaki a magyar trabiról is! Nekem annak a formája is tetszik.

MKati 2009.04.03. 23:34:44

@FIAT850hu: Üdv! Kösz, hogy bejelentkeztél! Gyönyörű az autó! Nekem akkor egyébként nem is lett volna elég pénzem, hogy megvegyem. Csak így tovább!

Akcept 2009.04.03. 23:36:56

Én is szeretnék egy ilyen Trabit. Annó, mikor eladtam a 120-as Škodámat 20 évesen, nagyon fájt érte a szívem...

Rocko- 2009.04.03. 23:42:54

köszönjük, élvezetes volt.
egyet nem értek: Trabantot venni ZEN állapot. hogy lehet ezen továbblépni? :)

MKati 2009.04.03. 23:46:25

@Mk412: Én sem emlékszem sok különbségre, de megnéztem két könyvben neked.
1. A motor 500 cm3 vagy 594 cm3.
2. A P-50-es készült díszléc nélkül, egy egyenes díszléccel, ami fölött más szín volt, vagy megtört díszléccel (nehéz leírni, hogy milyen), ami fölött szintén más fényezés volt. A 600-as Trabikon két díszléc, közöttük kék fényezés.

waffen55 2009.04.04. 00:03:41

Emberek nem az volt, újraindítják a trabi gyártását/fejlesztését?

Ubul1 2009.04.04. 00:09:51

Nem semmi cikk megint Kati, köszi! Épp ilyen hangulatcsináló a húsvéti levelek megkomponálása után, ez hiányzott még az este! Különben marha rég enm láttam élőben 600-ast szerintem a megyében már nem is igen van, ilyen csodabogarak már csak Pesten vannak, itt lecsapódott az újkori jólét szemete. Az a fehér kormány a kapcsolósorral meg a fehér műszerfallal valami nagyon prímán eltalált, meg a Trabik úgy általában korrektek voltak a Warnyúkkal gyütt, azért Németország a KGSTben is Németország maradt. És annakidején a TC könyvben is jól írtátok, a trabiban szinte mellbevág az élő egyéniség annyi emberi tulajdonság szorult ezekbe a kocsikba, az utóbbi időben komolyan bántam h megszorították a 2 ütemet, mert egy 601-est lazán bevállalnék most is, még ha bekevergetni is kell, pedig azt már nagyon unom! Rönntyönntyörön-työnnn-työrön…

Ubul1 2009.04.04. 00:10:58

@waffen55:
A 4 ütemű borzalom után inkább már ne erőltessék, olyan szellems kocsik mint a 2 ütemű szériák úgyse lesznek már....

A-tech · http://www.oszkar.com 2009.04.04. 00:15:06

Én is csak gratulálni tudok a cikkhez!
És külön tisztelet azért, hogy családilag figyelemmel követitek és válaszolgattok a fórumra!
Látszik hogy nem a "csak csapjuk össze, közöljük le, aztán tovább nem érdekel a cikk" mentalitás... sajnos mostanában olvastam pár ilyet

Csak így tovább!

waffen55 2009.04.04. 00:19:27

@Ubul1: asszem idén a frankfuti szalonon akarták bemutatni - én azért kíváncsi lennék rá mit tudnának kihozni belőle. Elég szubjektív de a legendás lancia delták után az is megindult a lejtőn viszont mikor újratöltötték mint a mátrixot akkor azért nem akármilyen kocsi lett belőle.....

zazooo 2009.04.04. 00:29:51

@Mk412: 1000MB-től kezdve a Škodákban alu öntvény a blokk ;)

zazooo 2009.04.04. 00:40:21

@Ubul1: megszorították...? nem kell mindent elhinni amit a blikk megír (kb évente egyszer) :P

körbe kell telefonálni pár zöldkártyást hogy hol foglalkoznak 2üteműekkel, ahol nem hajtanak el alapból, ott valószínű át is fog menni (persze ha a határértékeket hozza). tapasztalat :P
szóval ez ne riasszon el, ez csak kikoptató médiakampány ;)

qmatch 2009.04.04. 01:45:24

... most jut eszembe, h trabantot még sosem vezettem - asszem már nem is fogok. de skodamotoros S100-asom az volt ( UY 70-20 ), bár nem sokáig volt "százas", némi esztergálás után belement a 120 perselykészlet, de az eredeti Hfej-lett is hirtelen kompresszíóviszony...jajjjj de szerettem!....abban tanítgattam vezetni első komolyabb kisbarátnőmet - jajjjj, "azt is" de szerettem ... 90-es évek elejeközepén tankolás közben jött 1szer valaki, hogy kifizeti helyben, meg a taxit, hogy hazamehessek - de NEM!... aztán előbb az S100 alja rohadt ki, lett helyette hirtelen egy gyönyörű 120 szlovákiából, utólag belerakott 5gangos váltóval...aztán a kisbarátnő lépett le, igaz, ő pár évvel tovább kitartott. mindkettőjükre piszkosul büszke voltam, így aztán határozottan véget is ért velük 1 korszak - amikor ilyen cikkeket olvasok, újra rájövök, milyen jó is volt!
aztán sokáig a 120-as volt egyetlen fix pont az életben, jóval később már nem csak " az egyetlen", minek következtében első gyermekem még utazott is benne - bár nem emlékezhet rá...aztán eladtam egy fiatal srácnak, aki olyan szakértelemmel vizsgálgatta át, hogy a régebbi önmagam jutott eszembe róla - ott volt vele kis barátnője is, akit majd ő fog vezetni tanítgatni...hát nem csodálatos??. azóta meg suzukimotoros suzukim van, az asszony viszont tartósnak bizonyul, annak igazolása képpen, hogy a világ mégiscsak változik :)

waffen55 2009.04.04. 01:52:25

@qmatch: tartósnak bizonyul - ez tetszik :D

walfart 2009.04.04. 08:20:46

Mkatinak gartula a cikkhez, jó volt olvasni!


És egy kis programajánló minden veteránautó-kedvelőnek:
Április 11-én a pécsi vásártéren veteránjármű kiállítás és -börze lesz. Sztem jó kis családi program mindenkinek. Bővebb információ--> veteranjarmupecs.uw.hu

w211 2009.04.04. 08:23:06

@MKati: Kézcsók Katika,ez jó volt!Ha jól tudom,a B férjével vannak Steyr-es élményeik is,mivel én is pókozom ,érdekes lenne erről is egy poszt!
Csík! Szerintem akaszd szögre a tollad,menjél le Viszre,vagy gyere hozzánk Szentandrásra,elleszünk valahogy.Kaja,pia van,Katika meg írjon minél többet!
Gratula!:-))

Devil2 2009.04.04. 09:14:28

Előbb-utóbb sértődés (szakmai féltékenység) lesz ebből a szerk.-ben. (hacsak nincs máris, persze lehet hozzá jó képet vágni, de azért a kisördög ott bújkál(hat) a kollégák gondolatai, gesztusai mögött) De ez tényleg annak köszönhető hogy a Csikós család kitűnő írói vénával rendelkezik.

By the way, remélem lesz a Giuliettáról is egy poszt, élmény volt a kép alapján felfedezni benne a Piedone sorozat (és még oly sok olasz klasszikus) rendőrautóját.:)

Devil2 2009.04.04. 09:24:16

Basszus, az 53 és 54-es kép mintha tényleg a 60-as években készült volna NDK gyártmányú szines 36x24 mm-es filmre (ORWO COLOR) :))

Csikós Zsolt 2009.04.04. 09:59:50

@Devil2:
Giulia, nem Giulietta :-)) Az az előd. Meg a sokkal későbbi fél-utód. Fujicolor 100 volt sztem a film, Epson V750 a szkenner.

FIAT850hu · http://www.fiat850.hu 2009.04.04. 10:20:19

@yenoee: igen, Göd - minthogy ez a történet is ott kezdődött, az Ügyvéd Úr (az eredeti tulaj) ugyanis ott lakott a József Attila utca egyik sarkán :-)

Ha arra autózunk, mindig dudálunk Neki egy rövidet.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.04.04. 10:24:02

Milyen érdekes, hogy a 600-ason a csomagtértető a padlóig nyílik, a 601-esen meg ott a magas hátfal. És ugyanígy volt a wartburgnál is. A púpos után a kockawaresz is egy visszalépés volt.

Sok mindent nem értek az autógyártásban, és épp ezért ma is igaz, hogy egy újabb modell megjelenésével még nem beszélhetünk egyértelműen fejlődésről.

janó74 2009.04.04. 11:13:19

Szüleim első kocsija trabant volt.Nem tudom milyen évjárat, de még gömbölyített első indexbúrák, és téglalap alakú km óra volt benne. CI-s rendszámmal, és cici volt a beceneve.Aztán jött az s100, ID-35-66 na az meg volt a didi. Azon tanultam meg vezetni. Előszőr csak a garázsban, slusszkulcs nélkül :-DD, aztán a valóságban is. Lessz még 100 asom.

DeezL 2009.04.04. 13:57:09

a Trabi:D
volt 4db 601esem meg egy 1.1es
első autó volt a trabi,egy jó emlék az első 601esm olyan szar volt h megtanultam szerelni teljes egészében a Trabantokat:D de ma már vhogy nem kéne akkor is megváltás volt a 105ös skodába átülni

ommm 2009.04.04. 14:36:20

Prokee vajon hová tűnt, mikor Trabantról van szó?

w211 2009.04.04. 14:41:28

@Csikós Zsolt: Ja Csík! Anyámék 98-ban cseréltek autót,ez lett volna a rendszám,nem hozták haza:-)
Mármint GOY!
De ez már politika.............

digitális küllő 2009.04.04. 15:39:28

1977-ben nekünk is meglett az első autónk, trabant 600, évekig használtam különösebb gond nélkül, a szokásos küszöb, és hattyúnyak cserét kivéve, de ekkor már 15 éves volt.Utána karosszéria és motor-váltó cserén esett át, amitől gyakorlatilag egy új autó lett, és kombi.

yeti 2009.04.04. 15:39:37

Jó kis 600-as de kéne nekem......

@MKati:Jó cikk volt csak így tovább,remélem a sárga szövegmeződ arra utal,hogy gyakran olvashatjuk írásaidat.

Rocko- 2009.04.04. 16:06:56

ommm 2009.04.04. 14:36:20
sztem Angelázik.

zsoci 2009.04.04. 16:08:53

Te Zsolt !

Hagydd az asszonyt gyakran írni, ez a cikk jó !

Dennis01 2009.04.04. 16:29:22

Jo cikk, aranyos a kis Trabi.
Az a Giulia fantasztikus auto, szivesen laktam volna regen Olaszoknal...

2009.04.04. 22:53:39

Eladtam a sárga Wartburgomat. Második hete, hogy nincs itt a garázsban, de még mindíg üres a helye. Lenne mit pakolni oda, végre nem kéne összezsúfolni a holmijaimat, de nem, az ott a Wartburg helye.
Felraktam a mobile.de -re egy jóóó nagynak gondolt összegért, másnap este már hívott egy német, hogy vegyem le, utalja a pénzt. Egy-két napig még húztam a dolgot, szinte megijedtem, hogy akkor ez most komoly? Küldtem róla a képeket amiről csak kért, majd levettem a hirdetést. Másnap a pénz jött, még pár nap múlva két német munkás állt a ház előtt egy autószállítóval és raktuk fel a Wartburgot.
"Honecker auto, wiederkehren" mondta az egyik, "ja, ja" én meg csak bólogattam. Küldött az új tulaj pár képet, már német rendszámmal áll egy garázsban több autó között, csak a nagy H betűs matrica virít rajta hátul.
Valykó úr rakta rá, még Dorogon. Valykó úr volt ugyanis az, aki a Merkúrtól 1979.09.04-én kigurult a sárga Wartburggal, amely a nem túl szépen hangzó PS 68-16 rendszámot kapta, majd hazahajtott Dorogra a Kossuth utcába, beállt a garázsba, ahol egy másik, szintén 353W típusú, de kicsit öregebb autóját tartotta. Majd, néhány évvel és 29975 kilométerrel később özvegy Valykóné garázsából kikerült a sárga autó, és egy másik település, szintén Kossuth utcai garázsába került át. És, a múlt héten, 32290 -es km óra állásnál (ehhez hozzá kell adni 875km-t, a jótállási jegyben rögzítettek szerint ekkor véglegesen meghibásodott a km óra és újra cserélték, új állás 0) egy még nagyobb útra kelt, egészen Ulm-ig, a Sölfinger strasse egy tágasabb garázsáig utazott.
A papírokat nézegetem, még itt vannak, hamarosan lezárom a borítékot amiben kiküldöm azokat az új tulajdonosnak. Meg a képeket, az utolsó pár napban sok kép készült, elmentünk még kétszer "utolsó autózni" kisfiammal a prüntyögőben, mindkét útnak az lett a vége, hogy elszenderedett az ülésben, úgy hoztam be ölben. Valami mintha lett volna ebben az autóban ami megnyugtatta.
Na, csak az akartam írni, hogy ha valaki, aki tudja milyen eladni egy szeretett autót, na az tudja. Én már tudom, aki a postot írta, az is tudja. Na.

TH 2009.04.04. 22:58:23

Unalmas leszek: én is csak dicsérni tudom a cikket, remek lett! :)

TH 2009.04.04. 23:01:33

@Matiz: Jujj, de szomorú ez...muszáj volt eladni? :(((
Mondjuk az jó, hogy ilyen jó helyre került! :)

2009.04.04. 23:11:46

TH: mindennek oka van sajnos!

matiz.znet.hu/itt.jpg ezmégitthoni
matiz.znet.hu/ott1.jpg ezmárottani
matiz.znet.hu/ott2.jpg helyén

Valamilyen ideiglenes rendszámról írt, hogy azzal vitte haza a tréleres telephelyről, de lábon, és nagyon tetszett neki, csak a rádióval van gondja. Videoton, régi normás...

DonVincenzo 2009.04.05. 01:17:35

Kati

Az Országos Rally Bajnokságban is indul egy P60-as és közönségkedvenc.
Nézd meg róla ezt a videót.

www.youtube.com/watch?v=JGrYigx5FFo

prokee · http://blog.prokee.hu 2009.04.05. 10:10:03

"...szinkronizált váltó..."

Az már volt az 500-ban is, nevezetesen a P50/II szériában.

Egyébként az alapvető különbség a motorja volt, illetve a kétszínű fényezés jellege. Az 500-as limok 1db íves v. egyenes díszléccel készültek, alatta/felette más színnel:
trabant.hu/500/500_feher_piros_kicsi.jpg
A kombik övvonal alatt/felett elválasztva:
www.veteranautocsodak.hu/kepek/trabantp506.jpg

A 600-asnál két díszléc volt, és aközé fújtak be más színt.
digilander.libero.it/cuoccimix/TRABANT600WAGON.JPG

Minden más változtatás menet közben jött be, nem köthető az 500/600 váltáshoz.

"Prokee vajon hová tűnt, mikor Trabantról van szó?"

Szerinted ? Ejakulált egyet, lement a garázsba, összerakta Hamiltont, és szétTrabantozta Százhalombattát. :)

Egyébként meg irigykedek. Ha egyszer lesz sok időm és helyem, megint beleugrok egy púposba. Volt, sajnáltam, de már nincs:
trabantklub.hu/twk/photo/autom/ggl583_01.jpg
trabantklub.hu/twk/photo/autom/geza1.jpg

Matiz:
Gyere, sírj a vállamon ! :)

Lucius Flavius Arrianus 2009.04.05. 12:22:01

Istenem, ez annyira jó volt, csak sóhajtozom, nosztalgiázom, fejet vakarok...
Veszedelmes dolog Csikós úr és nb. családja írásait olvasni, na :-)

Matte 2009.04.05. 13:02:15

Még több ilyet szeretnénk olvasni!!! Ha az ivadékok is hasonló írói vénával vannak ellátva, akkor baj nem lehet újságíróéknál az elkövetkezendő 30-35 évben. :D

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.04.05. 14:39:09

@Matiz: hú, elég jó karban volt ez az autó, elismerésem (:

nem csodálom, hogy buktak rá németpországból

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.04.05. 14:43:10

MÁS: hazajöttem az Esseni Techno Classica-ról és nem tudok napirendre térni a legnagyobb meglepetésemből:

a messze legszebb, tök eredeti Mercedes állólámpás Mercit (240D) egy régi jó ismerősöm árulta

3481 km-rel!!!

ráadául itt vette Magyarországon, azt hittem lepetézek, mikor ezt meghallottam

szóval mindenki kérezkedjen át a szomszédba és nézzen be az istállóba, hátha ott is van lerakva egy 1 évesen leállított állólámpás

igaz, hogy a németek is buktak rá és nagyon felment az ára

w a s d 2009.04.05. 15:18:37

Használható, műszakis 601- est mennyiért lehet mostanában találni?

Csikós Zsolt 2009.04.05. 15:48:40

@Matiz:
Amikor egyszer régen írtál arról az autóról, én is sokat nézegettem a képeit. Az Ács Tibi barátomnak van egy hasonló a nagyapjától, szintén ilyen 30 ezer km-táji, azért egy ilyen Warnyú ma élőben eléggé érdekes időutazás. Pedig "csak" a kocka, abból sem a dobfékes már... Kár érte, de mindennek megvan a maga oka. Nekem is vérzik a szívem a Giuliámért, de ha meglett volna, talán sose veszem meg a zöld állólámpát.

MKati 2009.04.05. 15:48:41

@DonVincenzo: Hát ez nem semmi!
Köszi

Csikós Zsolt 2009.04.05. 15:50:53

@GYUSZI BACSI:
Az a fekete (vagy sötétkék) autó, ami szerepelt a mostani Veteránban is a kiállításról szóló cikkben?

Nekem nagyon fura volt, 1970-esnek írta az újság az autót, ami 240D... Ez képtelenség. Az első kísérleti példányok 1973-ban futottak azzal a motorral, 1974-ben jelent meg az új motor a 2. szériánál. Nyugtass meg, ugye vagy nem 1970-es, vagy nem 240D?

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.04.05. 15:53:04

@Csikós Zsolt: nem, ez zöld színű és teljesen frankó minden szempontból, 1974-es ha jól emlékszem és 1975-ben halt meg a tulaj, azóta állt

Kopasz Szuzukis 2009.04.05. 18:59:13

Az expresszen van fenn egy 500-as jószág:
www.expressz.hu/auto/szemelygepjarmu/showAdvert13793104.html
Vérzik a szívem, de most szegény az eklézsia.

fosdapass 2009.04.05. 22:57:42

@Matiz:
Remélem vaspálya építés volt az ok! :) Vagy egy sínautó legalább!

lazlo85 2009.04.06. 10:09:49

utolso képen középen az1 alfa? mer arról is jöhetne 1 post de izibe:)

MKati 2009.04.06. 10:33:36

@lazlo85: Igen, igen Alfa Giulia, de a posztra még várni kell.-:)

Maci2 2009.04.06. 11:36:49

Köszönjük a cikket, igazán remek volt!
Édesapámnak egy 601S-e volt. 1989-es évjárat, vadi újan vették anno ék kb 14 évig hajtotta. Apu orvos vidéken, a Trabant strapa autó volt! Ha télen -20 fokban kellett beteghez menni, nem volt mese, ahogy röffent a Trabi, már sebességben volt! A nálunk töltött évek minden egyes napját csillag garázsban töltötte. Amikor megvette, azt mondták neki, hogy ez az autó maximum 90ezer km-t megy el és vége! Végül is 105-öt ment egész pontosan. Világosan emlékszem, péntek volt, mikor a Trabiból éppen hazafelé jövet elment az erő (nagyon hirtelen). Természetesen minket még haza hozott és át tudott pöfögni az autószerelőhöz az előre besjpájzolt vadonás új motorikus alkatrészekkel. Vasárnap délután már mentünk is érte! Az új motorral még 110ezer km ment bele. Persze addigra az alváz már rommá rohadt és egy fixen behegesztett Golf ülés volt a sofőr ülés. Ezen kívül nem járt az autó szerelőnél, pedig az Apu által belepakolt ~210 km minden egyes métere strapa volt! Házról házra járt vele, kb 50x annyit volt beindítva-leállítva az autó, mint normál esetben ilyenkor és a km-ek nagy részét 1-esben, 2-esben tette meg... A Trabantból 2003 táján Suzuki Swift lett. Nem akarom isteníteni, sokan utálják. Nem tudom, a mienkben 190ezer minősített km van, de beteg még nem volt. Nemrég volt szerencsém ismét vezetni egy 601-est. Könnybe lábadt a szemem mikor megéreztem az illatát! Én Trabantban voltam gyerek és Trabantot vezettem életemben először, Apu ölében...

Teleszkop 2009.04.06. 12:10:28

@Matiz: Nagyon szép autó! És az utolsó képen ez a garázs.. már nem is garázs, hangár.. huhhh.. álmaim netovábbja!

Amúgy nagyon jó cikk volt ez is, gratulálok a grafomán családnak! :) Én eddig 2 autót adtam el, az egyik egyszerűen szétporladt alattam, 20e-ért vettem kéthavi részletre, életem első Polskiját, a másodikat (szintén Kispolski) már komolyan sajnálom! Azóta is tátong bennem ez az űr, pedig van mivel lefoglalnom magam!

maczko 2009.04.06. 13:11:26

Nekem 500-as kombim volt, 1961-es, CE-15-20. Szegény öreg Luca...

maczko 2009.04.06. 13:17:00

Ja, Trabant. Azt nem írtam.

JmOS 2009.04.06. 13:52:34

Szép autó volt mégis szerintem jól döntöttél hogy eladtad.
Számomra is rendszeres vívódást jelent, hogy van-e jogunk napi szinten - értsd nem csak veteránfelvonulásra - használni egy öreg vasat.
Rám csak egy Typ81 Audi Coupé mosolyog minden reggel amikor kimegyek a garázsba a motorért. Sajnos nem tudom megígérni neki hogy valaha is leszek abban az állapotban hogy restauráljam :-(
(Annyit tehetek, hogy kímélem és mindig bérelt helye van a garázsba a családi BMW és a legifjabb Wagon rovására). Hiába szeretem, előbb-utóbb azonban neki is menni kell majd, el kell engednem :-/

Véleményem szerint érdemes lenne egy autós "társkereső" oldalt indítani, ahol méltó gazdát találhatnánk nekik. Nem is a pénz számít, de semmiképpen nem adnám egy boyracernek - hogy rosszabbról ne is essen szó...

lazlo85 2009.04.06. 14:58:07

@Csikós Zsolt: ez vhogy kimaradt nekem de öröm olvasni róla!

lazlo85 2009.04.06. 15:16:51

nem tudom hány ilyen alfa található az országba de ha irtok róla cikket feltétlen szoljatok
en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_Sprint_GT_(Veloce)

kedvenc a 1750 GT Veloce (GTV)természetesen sárgába

pickapu 2009.04.06. 16:35:42

abszolút OFF:
Zsolt! Ma délben Eger és Kerecsend között jött velem szemben egy ezüst v. szürke kétajtós állólámpa. Nem láttam sokáig de elég eredetinek tűnt. Valószínűleg nincs túl sok belőle.
Tudsz róla valamit? Esetleg ismered?

Csikós Zsolt 2009.04.06. 17:27:54

@pickapu:
OT-s volt, kék béléssel, 1. szériás? Elképzelhető, hogy az Oláh Zoli barátomé, ő most főleg Erdélyben él, de néha visszajár Egerbe.

pickapu 2009.04.06. 18:01:56

@Csikós Zsolt:Az OT-re emlékszem, a többihez kevés volt az idő. Jó lenne a napokban elkapni valahol álló helyzetben, szivesen körülbámészkodnám...:)

oval56 2009.04.06. 18:41:29

A cikk olvasása közben a saját 500-as Trabim járt a fejemben. '94-et írtunk, vizsgáztatás után pár ezer km vezetés után (összesen volt benne 32000), az egyetemet frissen végezve megváltam tőle. A mai napig fáj, hogy megtettem és hiányzik. Aki nem próbálta (már akkor is mosolyogtak rá az emberek, majdnem, mint egy bogárra), nem tudja miből maradt ki. Az asszinkron váltó, a hardy-tárcsás féltengely és a karmantyús szimplex fék, nameg a szerelhető gömbfejek, de már fogasléces kormány, csillapított (illetve alig) laprugók, frissen vett felújított diagonal gumik. Most annyira fáj a szívem, mint amikor megjelent a veteránban...
Bocs, egy kicsit hosszú lett.

gmihaly@citromail.hu 2009.04.07. 15:18:55

Dél-Kaszásdűlőn, most egy 600-as,egy 600-as kombi, egy lavórkék sima 601-es és egy sárga 1.1-es kelleti magát a parkolóban,a a Reviczky ezredes utcában, a 2-es szám előtt.

Fiat 130 2009.04.09. 21:24:51

A Csikós család ismét fényt vitt az életembe...
Eddig csak csendben olvasgattam a posztokat,grat hozzájuk!
Én egy vidéki kamion szerelés alkalmával találkoztam egy 600-as kombival,ami át volt alakítva fiat motorosra. Egy ismerősöm ismerősének ajánlottam,aki trabi őrült, de addig tökölt(pedig vasárban adták),hogy nem tudom megmentődött-e a gép,vagy a népesség -elvileg-kisebb létszáma tette rá a kezét.

Az olyan embereknek, akik csak azért ragadnak billentyűzetet, hogy az írót ócsárolják, csak az a baja, hogy egyetlen törpecápa sem úszkált a magzatvizében -bocs-

Fiat 130 2009.04.09. 21:26:53

Ja, és Viktor!
Még mindig gyönyörű a gép!

Norx 2011.01.28. 20:41:24

Kellemes olvasmány, de hogy eddig senki nem említette, hogy amint a lemenő nap sápadt fénye vörösre festette haját, az valami bámulatosan jól sikerült kép, az bizony férfitársaim... hát Ti csak a kocsit látjátok?
:-)
Jó egészséget, sok boldogságot, és balesetmentes kilométereket!

KeMa 2012.04.07. 14:01:37

Most nézem!

Ez a kocsi volt benn anno a Story magazinban, ahogy Csonka Pici tologatja fel-alá a Fátyol utcában, hogy segítsen a hölgy tulajdonosának. Így már világos! :D

Szép kis kocsi! Minden vágyam egy pupi-trabi :)

Csikós Zsolt 2012.04.07. 14:34:31

@KeMa:

Mert egy kollégámnak, aki oda is írt, az volt a megbízása a Story-tól, hogy Pici legyen valami kis sztoriban valami csajjal. És megtalálta a Katit, hogy nem akar-e "véletlenül" arra járni a Trabanttal, és még "véletlenebbül" lerohadni vele, hogy Pici tolhasson.

A bulvármédiának nem kell mindig bedőlni...

KeMa 2012.04.07. 15:25:51

@Csikós Zsolt: Egy szóval sem említettem, hogy elhittem :D, félreértés ne essék. Egy közeli rokonom is a Storynál dolgozik/zott, ráadásul viszonylag a ranglétra tetején, szóval tudom, hogy mit szabad, és mit nem szabad elhinni :)

Viszont Trabikról mindent gyűjtök, és ezt a cikket is eltettem. Aztán most ismerős volt valahonnan, megnéztem, és a rendszám stimmölt :) :) :)
süti beállítások módosítása