Az Opel is ember

  2009. március 26. - Csikós Zsolt Címkék: opel kombi insignia

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Hitelért kuncsorog? Fizetésképtelen? Lemondja a takarítónőt, a bébiszittert, maga szögeli vissza a leszakadt ereszcsatornát, otthon cseréli autójában az olajat? Sokan csináljuk ezt mostanában, és mivel már érezzük a válságot, bocsánatos bűnnek számítanak a fenti dolgok.

De mi van, ha egy gyártó tesz így? Ha egy gyártónak fogy el a pénze? Ha ő küldi el az alkalmazottait, és a falakon belül, saját forrásokból próbálja megoldani problémáit, ahelyett, hogy az addig alkalmazott, munkájukat jól végző alvállalkozókat hívná segítségül? Válság ide, válság oda, ilyenkor illik utálni a nevezett autógyárat, minimum röhögni a kínlódásán.

Vajon miért? Egy autómárkát sokkal komplikáltabb fenntartani, mint egy családot, egy konszern hibás döntései nem derülnek ki azonnal, a rosszul vezetett házi kasszáé viszont elég hamar, viszont egy autómárkát ugyanúgy bajba sodor a válság, mint egy családot.

Aljas dolog kigúnyolni azt, aki a padlóra került. Persze, önhibájából, meg szóltak is neki, mindig vannak okoskodók, akik tudták előre. És lehet, hogy szóltak is. De ha baj van, inkább azon kéne lenni, hogy a legkisebb veszteséggel megoldjuk. Aki pedig benne van a csávában, nem tehet mást, mint hogy méltósággal, és ha még azon túl képes rá, humorral és eleganciával viselje a gondjait.

Ha készített is néhány kirívóan pocsék autót, amikbe mind belegázoltam különféle tesztekben – szervo nélküli, kínzócölöp-ülésű, nemlétező futóművű és váltójú Corsa B, hasonlóan pocsék alap-Astra F a Szaharában is kilyukadó lemezekkel, megmozdulásra csak marginálisan képes, 1,6-os Vectra B, a gyomrot az öklendezésig felkavaró rugózású Sintra, mérőpontok nélküli, akár közepes töréskár után is helyreállíthatatlan Tigra – az Opel ma már nem érdemli meg a bajt, amibe a GM miatt került.

Láttam, ahogy óriási erőfeszítésekkel próbálnak kimászni az egész gyártmányfejlesztésre kiható, milliárdokat elsikkasztó Ignacio López beszerzési főnök örökségéből. Az Astra G, a Vectra C, a Corsa C már tűrhető termék volt, kirívó hibák nélkül, mostanában pedig tényleg kaptunk néhány ügyes járművet Opeléktól – gondoljanak az új Zafirára, meg pláne az Insigniára. És egyik-másik Cadillac is érdekes, minőségi autó, bár nem látom át, hogyan akartak helyet szorítani a márkának Európában.

Komolyan mondom, még a Ferrari California vezetése után is szeretem a legutóbbi, faceliftelt C6-os Corvette-et, nehezen tudnék dönteni, hogy egy California-szólam hiányzik-e jobban, vagy hogy a gázpedál letaposására amúgy Corvette-mód megnyíljon alattam a föld, és az összes vér kimenjen a fejemből. Igaz, azt meg aljasságnak tartom, hogy nem nevezhetem Chevrolet-nek a Corvette-et, corporate identity ide vagy oda. Az amerikai belpiac termékeit viszont tőlem boríthatnák egyenesen a kukába – amit azokból láttam, attól nagyjából kifordult a belem.

Szóval a General Motors mostanában nem tesz mást, mint a tipikus átlagember. Szarban van, pénzért kuncsorog, próbálja menteni, ami menthető. És nehéz elegánsan előadnia a kínlódást, mert a GM, vagyis amit abból mi, európai újságírók láttunk, az Opel PR-gépezete valamennyi közül a legtökéletesebben működött. Ha az Opel PR-t gyártott volna, nem autókat, harminc éve úgy hívnák: Toyota.

Ilyen előzmények után már az is feltűnik, ha nem ezüstvillát adnak az Opel-ebéd mellé, hanem acélt. Az újságíró segge kilóg a gatyából, de amikor sajtóúton van, fenemód ért a flanchoz. Ha viszont nincs pénz, nehéz nagyvonalúnak lenni, még nehezebb őszintén, humorral kommentelni a hiányosságokat.

Lépjünk.

Most zajlott az Insignia Sports Tourer bemutatója Frankfurtban, ami megérzésem szerint a legjobb autó, amit az Opel a Rekord C óta bemutatott. Sajnos a válság közbeszólt, de az eddig a legborúsabb időszakban eladott 80 ezer darab Insignia azt mutatja, hogy ha 2008-at írnánk, az Opel sikoltva szörfözne az euromilliók tájfunjában. Abszolút értékben még így is szépek az eredmények.

Erre sokan azt mondják, a német öregautó-csereprogramnak köszönhető az Insignia meglepő sikere. De nem. A dajcsoknál a konstrukció miatt elsősorban az olcsó minik fogynak szépen, mert azokra plusz kedvezmény jár. Ráadásul a német extra aggódós állatfaj, ilyenkor nem vesz nagyautót, széles képernyős plazmatévét, még ha bőven jut is rá. Meglepődnék, ha nem ők kászálódnának ki az elsők között a válságból. És még jobban meglepődnék, ha munkával csak alig-alig fedezett vásárlási és jóléti elvárásaink miatt mi pedig nem az utolsók között.

Az Insignia eladásai szárnyalnak. Úgy látszik, azért elég jó az autó. De az is tény, hogy az Opelnek fogytán a pénze. Drukkolok nekik, hogy húzzák ki, amíg valahonnan meg nem érkezik a mankó, mert kár lenne a korábban számtalan csodás járművet produkáló Opel márkáért, kár lenne a sok tízezer dolgozóért, akik mind az Opeltől függenek akár áttételesen, akár közvetlenül, és kár lenne az Insigniáért, ami helyett más, nagy valószínűséggel rosszabb és csúnyább autót kellene vennie a vevőknek.

Mert nincs pénz, ez egyértelmű. Az Insignia Sports Tourer egynapos bemutatóját Frankfurtban tartották, a reptéri Sheraton szálló egyik konferenciatermében. Hasonló eseményt egy évvel korábban még minimum két-, esetleg háromnaposra szerveztek volna, valami szétfolyóan gazdag amerikai, illetve német turistáknak szánt luxushotelben, esetleg francia chateau-ban, amit kizárólag a "Leading Hotels of the World" katalógusból lehetett volna ismerni.

Egynapos útnál nem kell szállást fizetni. A PR-es kollégák is csak egy napra esnek ki a munkából. Kevesebb a kajáltatás. Rüsselsheim közel van Frankfurthoz, ezért nyilván a terembérlet is kedvezményes. Nem kell húsz autót kétezer kilométerre elutaztatni, ez is masszív eurókat takarít meg. Nincs esti whiskyzés, sajtótájékoztató előtti sherryzés. Egy rakás pénz. Egyszer nekiálltam kiszámolgatni, mennyibe kerül egy tipikus, kétnapos, spanyolországi sajtóút pro kopf, és kicsit elállt a lélegzetem.

150-250 ezer a repjegy. A szálló minimum ötcsillagos, igaz, általában főszezonon kívül, egy este olyan 80-150 ezer lehet. Ebédek, vacsorák, koktélok, korlátlan italfogyasztás: másik 150-200 ezer, ötcsillagos áron mérve. Autók benzinje, odaszállítása, terembérlet, bemutató mögé díszlet, sajtóanyag, tesztút-bejárás, -tervezés, -biztosítás, anyagok kinyomtatása extra igényes papírra, fényes festékkel, a cégkívánalmak szerint méregdrága panton-színekkel – további minimum 150-300 ezer fejenként, még ha kétszáz újságíróra oszlanak el a költségek, akkor is. Úgy elmegy hétszázezer-egymillió egy fő utaztatására, mint a huzat. Az Opel meg néha huszonöt embert is kivitt, de a tíz-tizenkettő általánosnak volt mondható. Ez kábé nyolc-tizenöt autó importőrnél megjelenő profitjának az összege fejenként, tehát az egész slepp olyan száz-kétszáz autót él fel egy úttal.

Biztosan van a számításaimban valami hiba, mert ennyit egyszerűen nem lehet elkölteni marketingre és PR-re (például az esetek többségében az utak kinti részét a gyár állja, az importőr csak a gyűjtőpontig tartó repjegyet és az addig, valamint onnani újságíró-etetési költséget veszi át), de ha csak a fele, akkor is borzalmas pénz. Mellesleg egy élő lelkiismeretű újságírónak elég nagy nyomás, amikor írnia kell. Ha az ember az olvasót próbálja szem előtt tartani, meg kell kérgesítenie a szívét, hogy kritikusan tudjon írni az autó hibáiról. Vagy vak és süket tulokként hangosan kántálnia magának és a többieknek, hogy ez jár neki, ez a minimum, ez benne van a pakliban. Persze – csakhogy a vevő fizeti ki, akinek írja a cikket, akit félrevezet, ha jónak mondja azt, ami rossz.

Na mindegy, én pont a fentiek miatt örülök, hogy rövid, vedelés- és ottalvás-mentes utak következnek mostanában. Meg persze azért is, mert kevesebbet szakadok ki a munkából, többet láthatom a családomat. De a szállás-, koktélparti- és éjszakai bározás-hiányon túl, miből volt kevesebb az Insignia Toureren?

Úgy tűnik, semmiből. Az útvonalat jól kitalálták, mint mindig, volt benne autópálya, szerpentin, város, falu. A napközbeni kaja mesterszakácsi szintű volt, egy várszerű kastélyhoz tartozó étteremben, csoda-előétellel, színhússal, dermesztő édességgel, mindenféle piákkal. Még bort is lehetett volna inni, de nem mertem.

A sajtótájékoztatón ugyanúgy kitették a lényeges technikai elemek metszetét, volt óriás-kivetítő, sok-sok gyári ember, a repülőre várós üresjárati szobában wifis noteboook-sereg, fotel, ingyenszendvics tonnaszám, kóla, kávé, süti.

Amikor sebtében indulni kellett a géphez, és a váró elhagyásakor a "még megeszem az utolsó opeles zsömlémet!" felkiáltással szalvétába csomagoltam a mozzarellás-paradicsomos szendvicsemet, mert nagyon finom volt, és anyukám arra tanított, hogy nem szabad otthagyni ételt, a céges emberek arcán fájdalmas vigyor vonaglott át.

Persze, pocsék volt a vicc, elismerem, de jól állták a sarat, még ment utána egy darabig a poénkodás. Elegánsan viselik a helyzetet, bő humorral, máshogy nem is lehet. Drukkolok nekik. Az Opelnek PR-munkából továbbra is megajánlom a jó jegyet.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr721026093

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cappydove 2009.03.27. 12:55:29

@vwman:

tudod h képzellek el?
olyannak , mint akit világéletében baszogattak és soha nem volt nője, és most itt keménykedik arctalunk egy blogban, hogy fedezze a kisebbségi komlexusát azzal, hogy kápéra majd ferrarikat vesz. aki kápéra tud ferrarit venni, az általában műveltebb, mint te.

sztrovacsek 2009.03.27. 12:58:29

Ki a francot érdekel, hogy kinek milyen vagyona van -arctalanul- egy autós blogban
Még ha igaz is lenne, akkor annak van igaza akinek több pénze van?

vwman! ...ha ez bakáni ország, akkor miért nem húzol el nyugatra? -meglszünk a te fajtád nélkül is.....

loláb 2009.03.27. 12:58:44

@vwman: Nem akarok belemenni a szájtépésbe, hogy jó-e vagy szar-e az opel, vw, de öregem, ez egy opel insigniáról szóló poszt.
Mondd már el, te mi francot keresel itt?
Nyilván ide olyanok írnak, akiknek szeretik az opelt, vagy csak tetszik az Insignia. Te vagy az egyetlen kivétel, de biztosan te vagy az, aki habzó szájjal szarozza a márkát, és egyetlen megjegyzése nincs a poszt konkrét tárgyához, az Insignia kombihoz.
A többiek a véleményüket írják le, lényegesen kulturáltabban, mint ahogy te.

Jó széllel szemben hugyozni? Mert, ha igen, akkor csináld nyugodtan.

P.s: 14 év fölötti férfinak használni azt a szót, hogy fostalicska, szvsz legalább annyira égő, mint a pasi.

qualitaet 2009.03.27. 13:23:25

@loláb:

"P.s: 14 év fölötti férfinak használni azt a szót, hogy fostalicska, szvsz legalább annyira égő, mint a pasi. "

Phűű, ez jó volt! ;)

vwman 2009.03.27. 13:58:28

@cappydove:

tévedsz én szoktam basztatni az embereket mert megtehetem,főleg az ilyen senki háziakat mint amilyen te vagy,
és a feleségemet kérdezd meg mennyire nincs nőm :)

@loláb:

aki egy g astrát tudott összehozni az extra jó fizujából az szerintem huzza be fülét farkát

és annyit mondtam hogy ingyen se kéne opel,nézz körül az astrádba a szovjet fröccsöntő üzembe különb műanyagokat csináltak 70es évekbe mint amik a belterébe vannak,az ülés egy lapos 0 oldaltartást adó camping szék,a váltó akad és pontatlan 1.4-es motorral 80-110re egy hét mire felgyorsul pozitívum gyorsabb talán egy biciklinél,és többen elférnek benne
volt szerencsém haverom g astrájához ennyit lehet róla elmondani

Speedman 2009.03.27. 14:32:48

Csikós Zsolti!

Látod mit csináltál ezzel a poszttal?!
Ide irogat az "üzleti élet" krémje!
A "milliárdosok" veszekednek kinek van több pénze. Ejnyebejnye...

w a s d 2009.03.27. 14:34:48

@yard: Na ja, abba nem tudok bármikor beülni és menni ahova akarok.:D

Ubul1 2009.03.27. 14:44:36

Apaaa, kezdődíík! Zsolti bástya, most már pálcát törhetnél az ittlévők között, aztán törölhetnéd az utolsó cc 50 kommentet és komment disabled ezentúl ehhez a posthoz, még ha ez bevételkiesést is jelent, mert nem akarná lejáratni magát a TC sem, ugyebár. Pláne hogy ennél ártatlanabb baromságok miatt is volt korábban (fasz)ommm mester bannolni.
@w211:
tökéletesen rátapintasz a mindennapok lényegére: egy mindig megértő pár mellett aki ráadásul tehetséges az ágyban, meg netán még főzni is tud már nem lehetne unatkozni. Pláne ha annyiszor lenne kívánós naponta mint én XD@VrapThor:
Tökéletesen egyetértek az elképzeléseddel, az ízlésed a helyén van. A (mindenkori)Sorrend
Mercedes
BMW
Audi
VW
Az Opel pedig egy külön kategória, de sok értelemben többre tartom mint ezt a sehonnani VW-t akinek az első sláger modelljét olaszok dobták össze olasz járgány alapján, miután lebuktak azzal h épp egy Fityót analizálnak, mert fingjuk sincs a helyes modellpozícionálással.
Uff, én beszéltem!

Ubul1 2009.03.27. 14:47:26

@Speedman:
"A "milliárdosok" veszekednek kinek van több pénze. Ejnyebejnye..."

ROFLOL, lógsz egy tiszta alsógatyával nekem, bepisáltam a röhögéstől! :DD

loláb 2009.03.27. 15:10:19

@vwman: Nem emlékszem, mikor kértem, hogy adj életvezetési tanácsot, csak arra voltam kiváncsi, mi a franc örömöd van abban, hogy mindenkinek elküldesz a fenébe, és minősíted az embereket az autójuk alapján.

Nem veszed észre, hogy csak saját magad utáltatod meg, illetve mivel vwman-ként osztod az észt, növeled az autós előítleteket?

De lehet, hogy az Opel fizetett ügynöke vagy: Emberek, ne vegyetek VW-t, mert olyan büdös bunkók lesztek, mint vwman, vegyetek inkább Opelt, a normális emberek autóját.

vwman 2009.03.27. 15:23:56

@loláb:

tudod mennyire érdekel ki mennyire szeret innen,a te véleményedre meg teszek magasról, mi a rendszáma a konzervdobozodnak?
opel a csóró emberek autója de ezt te is tudod,hiszen te is közéjük tartozol

lacza87 (törölt) 2009.03.27. 15:32:44

@vwman: de nem is a kocsijuk illetve gazdagságuk alapján ítéljük meg az embereket, igaz?
És a valóság az h a VW sem a gazdag emberek autója, kivétel te aki a kacattárolókból összeszedegeted egy Ferrari árát.

vwman 2009.03.27. 15:45:54

@lacza87:

igazad van touaregel meg phaetonnal szegény emberek járnak,hogy te milyen okos vagy
lehet hogy te guberálásból tartod fent magad kis csöves,de én nem,ha jól viselkedsz adok neked pénzt kenyérre

lacza87 (törölt) 2009.03.27. 16:01:51

Köszönöm, nem vagyok rászorulva a pénzedre. Még guberálni sem guberálok és otthonunk is van.
A Phaeton és a Touareg pedig a méretkategóriáján belül kifejezetten olcsó autó.
Egyébként tudod mi az igazán gazdagok autója RollsRoyce Maybach Bugatti (jabazzeg az is VW:D ) Tudom neked is állhatna mindből a garázsban, csak hát ugye az olyan irigy kis csövesek mint én...
Arról nem beszélve h a még gazdagabbak magánrepülővel nyomják. Sőt még űrhajón is bérelnek maguknak helyet, ha épp úgy tartja kedvük. Innen nézve egy többmillió példányban eladott, öreg korára benzincsempészésre optimalizált tucattermék...

Szabi01 2009.03.27. 16:06:27

@sztrovacsek:
Én is gondolkoztam, hogy mire vezethető vissza ez a nagyfokú kulturálatlansággal kevert kisebbségi komplexus.
Lehet, hogy neked van igazad! :-)

Mindenesetre szerintem ez jót tesz a blognak, mert van forgalom és jót tesz az komplexusokkal kevésbé küzdő embereknek is, mert van kin röhögni. Amitől ugye még nagyobb a forgalom...
Az, hogy autós blog, az szerintem mellékes. :-)

Speedman 2009.03.27. 16:13:13

@Ubul1:

Azért jó tudni, hogy telnek a milliárdosok napjai.
Az egyiknek 2000ha földje van, itt a tavaszi munkák ideje, ő meg a neten veszekszik a másik "milliárdossal", hogy Ő neki van a több pénze.
A másik egy nagykerből és egy étteremből lett milliárdos (jó tudni, hogy elég ennyi hozzá) meg váltig állítja, hogy csak azért nem vesz Passatnál nagyobbat, mert fél kinézik akkor.
Kik? A többi milliárdos? Kötve hiszem.
Az i-re meg az teszi fel a pontot, hogy ők megmondják milyen jó ill. szar az f-es Astra v. a Golf.
Elképzelem, ahogy a kőgazdag olvassa a használtautó teszteket és mondja magában: ha nem néznének ki sem vennék f-es Astrát. De a 3-as Golf! De kéne egy ilyen...

GGG77 2009.03.27. 17:34:48

@vwman:
"fogadunk 10millióba hogy nem kamunick?"

Jól sejtettem. A rosszabbik esetnek tűnik. Komolyan gondolja...

"hétköznap abba járok ami kényelmes."

Melegítő, atléta? Ahhoz passzol a fehér Golf I GTI.

Csikós Zsolt 2009.03.27. 17:41:14

Khm, vwman, csak halkan jegyzem meg, nem zavar, hogy mindenkit magadra haragítottál itt? Lehet, hogy van pénzed VW-re, szereted is, de úriember nem viselkedik így. Nem üvölti világgá a pénzét, nem megy bele ilyen kicsinyes vitákba, kicsinyes dolgokról, és nem kap agyérgörcsöt, ha rájön, rózsaszín Barbie-kosztümben ment a skinhead-bulira, és néhány beszólás után most hirtelen csend lett. Persze ha nem szeretnél úriember lenni, nem szóltam, csak én még úgy tanultam, hogy a fáról lejövés óta nagyjából abban az irányban próbál irányban maradni az emberiség.

Mellesleg csak azért nem moderállak ki, mert inkább bosszút állsz magadon, ha tovább irkálsz.

Ja és egyébként meg nem tesz rosszat a TC-nek, ha hozol pár kattintást, bár nagyon tele van már a postaládám azzal a szeméttel, ami erre a posztra jött ma, takaríthatok majd.

Egyébként ha ennyire a szádra jön az embertársaid megítélésénél a "senkiházi" szó, akkor jobb, ha megtanulod - ezt egybeírják. A többi helyesírási hibáddal nem foglalkozom, arra nincs elég időm, nekem sajnos dolgoznom kell a kis pénzemért. De legalább szerettem volna segíteni benne, hogy legalább azt tudd, ami az életviteledhez okvetlenül szükséges.

Uraim, most voltam egy óvodai ünnepségen, talán már az ott fellépő kicsik nem bonyolódtak volna ilyen vitákba, szerintem érdemes abbahagyni, úgy gondolom, minden érintett fáradt. A poszt is nagyon az.

Üdvözlettel

A "moderálok" gomb fölött lebegő csúnya kéz tulajdonosa

vwman 2009.03.27. 17:52:07

@GGG77:

normális ruhatáram van
lehet hogy számodra a melegítő atléta combo a hétköznapi viselet,de akkor már tudom milyen népcsoporthoz tartozól
és miért nem vállalod fel a neved GGG77, valószínűleg Gazsi a "becsületes" neved ne titkold

vwman 2009.03.27. 17:55:17

@Csikós Zsolt:

a senkiházi szó közbe véletlenül nyomtam space-t
azon kívül szerintem nem sok kivetni való lehet a helyesírásomban.

vwman 2009.03.27. 17:57:50

mellesleg ha nem kezdenek el kötekedni velem (carfan),akkor én is tudok normális hangnemben hozzászólni.

yard (törölt) 2009.03.27. 18:08:12

@vwman: Szerintem térjünk vissza az Opelre, illetve Rüsselsheimre. Mint az elején írtam az utóbbi időben onnan remek tervek kerülnek ki, -márkától függetlenül- és ha tetszik, ha nem divatot csináltak. Az Opel pedig bővítette a palettáját egy olyan szegmenssel ami piacképes.(mondjuk ez nem nálunk dől el) A leírás szerint pedig sokan elfogadnák az itt írogatók közül is.
(A hülyeségeidre nem reagálok, naponta valódi üzletemberekkel tárgyalok, ilyen modorral a titkárságomról is kidobnának.)
Viszont CsZ-t cikizem, nem futotta business clase-ra? (vagy magángépre):D:D:D

loláb 2009.03.27. 18:29:40

@vwman: Leszűrted a lényeget, gratulálok.

tyuxarazegesz 2009.03.27. 18:37:15

Az tökjó, hogy bármihez lehet itt hozzászólni, a végén majd' mindig ugyanazok anyázzák itt zsigerből egymást.
Tisztára mintha a parlamenti közvetítést nézné az ember.
Roppant szórakoztató, de kissé fájdalmas, mint sajtreszelővel rejszolni..
Az Opelért kár lenne, nem olyan rossz kocsik, az Insignia pedig kifejezetten szép is.
A legjobb lenne a cégnek ha leválna a GM-ről, többen írták lényegében ezt,és magam is így vélem.

Csikós for president, magyar gyártmány!!


Uraim, beszéljünk másról is picit, hétvégén indul végre a F-1!!

vwman 2009.03.27. 18:46:15

@yard: @loláb:

na most hagy ne mondjak semmit.....

de találtam egy trabant retro reklámfilmet

docler.hu/video/2166

Ciri 2009.03.27. 18:49:17

@Csikós Zsolt:
"Uraim, most voltam egy óvodai ünnepségen"

Milyen ovis ünnepséget szoktak tartani Március végén?

He? :DD

Ciri 2009.03.27. 18:50:31

Jaj, tudooom !!

Tábortűz, körülállva, énekléssel !

(Felgyújtották a Pandát)

Csikós Zsolt 2009.03.27. 18:53:08

@Ciri:
Már megint rossz vagy... Kimittudomén volt, a Bálint fellépett, de úgy motyogott, hogy semmit nem lehetett hallani belőle, még egy büszke apai füllel sem. Különben tényleg a Pandával voltam ott, mert tudtam előre, hogy a Mercinek nem lenne parkolóhely. És tényleg, egy háromnegyed helyre álltam be, valszeg valami kispolák hagyta ott. :-P

Seca81 2009.03.27. 18:56:06

Lehet, h előrehozták Anyák napját...
Pandácskát békén hagyni! Lelke van a drágaságnak :)

Ciri 2009.03.27. 18:58:56

@Csikós Zsolt:
Á, nem kispolák volt az, hanem bicikli! :D

loláb 2009.03.27. 19:04:50

@Csikós Zsolt: A pandáról írhatnál alkalomadtán valamit, nekem már kezd hiányozni.

Ciri 2009.03.27. 19:08:46

@loláb:
"A pandáról írhatnál alkalomadtán valamit, nekem már kezd hiányozni."

Szerintem is! :D
Például a következő címekkel:

-Ellopták a Pandát (kínaiak)!
-Megsemmisült a Panda!
-A panda fehér lett (lemeszelték)
-Egy panda, tíz csákány! stb stb.

yard (törölt) 2009.03.27. 19:33:46

@vwman:
Mondjuk Zwickau ha nem is, de Eisenach túlélte a "kétütemű" korszakát. Persze messze nem Volfsburg:)

yard (törölt) 2009.03.27. 19:35:11

@vwman: csinálj már egy format C-t, légyszi. (próbáld ki)

sztrovacsek 2009.03.27. 19:37:18

Itt a nagy pénzezésben elfelejtettem, hogy mit is akartam írni..... :o)

Csiki úr!
"""ami megérzésem szerint a legjobb autó, amit az Opel a Rekord C óta bemutatott.""

Azért a lotus omega ott volt, sőt még mai nappal is megállná a helyét. :-)
/szerintem/

sztrovacsek 2009.03.27. 19:39:35

@Ciri: ""nem kispolák volt az, hanem bicikli!""

.... inkább behúzták a kukát..... :-))

yard (törölt) 2009.03.27. 19:41:39

CsZ!
Légyszives menj ki a garázsba, gyorsan szedjél szét valamit, dobd fel a fényképeket, a szöveget majd hozzáírjuk.
mert ez már unalmas.
Igazad van, nem kell idejárni:)

vwman 2009.03.27. 19:43:06

@yard:

előbb próbáld ki te,aztán igyál egy molotov koktélt :)

yard (törölt) 2009.03.27. 19:56:22

Azért az Opel régen is alakított: E Kadett, frankó Cw-vel, spec hátsó kúpos rugóival korában (nemcsak az év autója cím miatt) igencsak népszerű volt, kinn is itthon is.

Szabi01 2009.03.27. 19:56:40

Sajnálattal látom, hogy vége a kőgazdag vagyok vazze típusú vitának. Még mielőtt teljesen bezár az óvoda, a hangulat fokozása érdekében megjegyezném, hogy volkswagenes barátunk 1-6 és hat nulla összegű bankszámlával villogott. Ami valljuk be elég szerényke, nemhogy a milliárdos léthez, de egy jobb autóhoz is igen csekély összeg.
Ezt egy kicsit nem értettem a nagy villogás közepette, de most már hagyjuk.
Beszéljünk a cikkről!
Egyébként olvasta valaki? :-D

kocapecas 2009.03.27. 20:12:44

@vwman:

nem értem mi a fasz bajod van! megugrott a törlesztő a passatra+ nem fogy a rántott hús???:) akkor ez nem a te válságod:D aki meg azt írta, hogy szarozom a golfot meg az astrát, én ilyet nem mondtam. és igen már lassan 1 hónapja mennek a tavaszi munkák. de nem én ülök a gépen. reggel fél 7-kor elmondom minden nap, hogy mit kell csinálni. az irodában meg van net. egyébként meg csak ennek a vw-s kispöcsnek szóltam be hogy mekkora lúzer hogy 10 misiért vw-t vesz. ezt meg tartom most is.

Szabi01 2009.03.27. 20:13:09

Szerintem is jó autó volt.
Gyerekkoromban a szomszédnak volt egy Opel kapitan. Az mekkora szám volt! (70-es évek) Nekünk Skoda oktáviánk volt, kicsit hasonlítottak, (gyerek szemmel)
Csak akkor a Skoda öreg szarnak számított, az Opel meg nyugati gépnek. Pedig öreg szar volt az is. "Az opel sosem kop el" mondta mindig az vén marha szomszéd, azután részegen bele esett vele a saját pincelejárójába.
Ment is a bontóba szegény autó.

Na meg egyszer még ifi koromban egy barátnőmnek volt 1,6-os kadett D, na az nagyon ment! Ha akkor az az enyém lett volna, már nő a moha a síromon.
Egyébként soha nem volt Opelem, de semmi bajom vele.

vwman 2009.03.27. 20:15:21

@Szabi01:

csókolóm annyi a havi bevételem,
nem baj
megtanítalak szöveget értelmezni :)

Szabi01 2009.03.27. 20:16:21

Ja, az előző hozzászólásom yard-nak szól, csak elfelejtettem odaírni.

vwman 2009.03.27. 20:20:38

@kocapecas:

kp-ra vettem még mindig,rántott hús meg nincs.
menjél inkább aludni,mert holnap fáradt leszel a földeken kapálás közbe

Szabi01 2009.03.27. 20:25:54

Hát az bevételnek is soványka.
De lépjünk már túl ezen! Hidd el nekem, hogy mindegy, mert ha gazdag vagy, ha szegény én mindig le foglak nézni, csak mert hiányzik belőled az alapvető kultúra. (Ha belőlem is hiányozna azt mondanám bunkó vagy.)
De nem mondom ! :-)
És nem kell nekem megfelelned, úgyhogy ne tépd a szád, vita lezárva.
Beszéljünk az Opelről.

kocapecas 2009.03.27. 20:36:32

@vwman:

"kp-ra vettem még mindig,rántott hús meg nincs.
menjél inkább aludni,mert holnap fáradt leszel a földeken kapálás közbe"

kapálás közbeN nem közbe:P ilyenkor nem kell kapálni vazze! a búzát, repcét nem kell kapálni. a többit meg most vetjük. remélem szórsz a pörköltbe abból a fűszerpaprika őrleményből amit téglaporral dúsítottam, hogy jobban nyomja a súlyt:D te egy lúzer 14 éves pöcs vagy aki influenza miatt ma hiányzott a suliból és kommentelgetett egész nap. érdekes mindenkinek 10 percen belül válaszoltál. ennyire nem viszik a piát,hogy így ráérsz vagy lerohadt a szar 2.0tdi-s passatod ahogy a többi ugyanolyan is a környezetemben. átlag 3-4 szer voltak traileren 2 év alatt. fasza kis gép.

vwman 2009.03.27. 21:17:51

ja akkor veted a búzát ekével :)
tudod van laptop meg mobil internet, lehet hogy hozzád falura nem jutott még el :) ma éppen ráértem,reggel annyi dolgom volt hogy elmentem néhány dologért a metroba
a passatom meg nem rég múlt 2éves,van benne 68000km és még nem hagyott cserbe

kocapecas 2009.03.27. 21:27:20

@vwman:

"a passatom meg nem rég múlt 2éves,van benne 68000km és még nem hagyott cserbe"

cserbeN:D

ja akkor veted a búzát ekével :)

a búzát ősszel vetjük és ezt vetőgéppel tesszük nem ekével, azzal szántani szoktak. nálam falun is van wifi meg iphone:) meg laptop is egy 4gigás msi a kocsiban. azért ebből azt hittem kinőttek a pestiek már, vagy te lennél az utolsó mohikán:P nem irígylem a csoda passatodat nekem jó a bmw is hétvégén, dógozni ugyis hilux-szal járok:P

Ubul1 2009.03.27. 21:40:21

@Csikós Zsolt:
Diplomatikus voltál, mint mindig szenszej!
A hétvége nem csodálatos alkalom h jól összeolajozzuk magunkat? Várom estére a Csikós-féle "berheljünk kreatívan" postot mert holnap(nem megyek be melózni csakazértsenem) én is jól összebaszom magam, mert rángat a mociban a lánc, (lehet h kicsit deformálódott a hátsó lánckerék tengelye), meg a nem éppen kíméletes vezetési modoromtól mindkét kerékben radiálisan meg axiálisan is egy fél Himalája,(komolyan hullámvasút még az errefelé gyakori tükörsima utakon is) kicsit küllőt nyúzok. :D
Rock 'n' Roll faszikáim, legyetek jók!

Szabi01 2009.03.27. 21:58:33

Még egyszer hozzá kell szólnom!
Eddig röhögni jártam ide, de vagy meguntam, vagy elvesztette a blog a humorát, de valahogy szánalmas lett az egész.

Szóval gondolkozzunk és öntsünk tiszta vizet a pohárba!
A vagánykodás tárgya 1-6 mFt bevétel/hó.
Legyünk rendesek, az legyen átlag 4mFt bevétel/hó.
Italt vesz- elad. Ételt vesz-feldolgoz-elad.
Italon árrés mekkora lehet 10-20%? Ismét legyünk rendesek, és legyen 50%!
Akkor szállítók kifizetve és marad 2mFt/hó. Na, abból kell fizetni minimum egy pincért, egy konyhalányt, egy szakácsot. Az ital nagykerben egy eladót. Ha éhbérért is dolgoznak, az járulékaival együtt minimum 1mFt.
Maradt csórikámnál 1mFt/hó.
Hát ha ezt 100%-ban kivenné, ekkora archoz már önmagában soványka bruttó fizetés lenne, de ebből még ki kell fizetni a vizet, villanyt, gázt, a szemétszállítást, esetleg a helységbérleteket, a könyvelőt, és legdurvább tételként az adókat.
Ekkor már mínuszban vagyunk, de minimum nincs pénz, pedig még nem beszéltünk a karbantartásról, és a fejlesztésről. (Tányérok, poharak, konyhai eszközök, evőeszközök, terítők, festés-mázolás, mosoda, HACCP, rágcsálóírtás, stb. stb.)
Az a 6mFt havonta nagyon nagyon éhhalál.
Ez van, mikor valaki annyira nincs képben, hogy még nagyot sem tud mondani.
Ennyit erről!

Ubul1
Holnap én sem dolgozom, tényleg szép kéz összeolajozós nap lesz!
Főtengelyt cserélek az oldalkocsis TS-ben!
A sok irodai hasnövesztés után, már előre jól érzem magam!

cappydove 2009.03.27. 22:33:55

@Csikós Zsolt:

Szerintem vw-mant ideje lenne kidobni a oldalról, szerintem is jobb a vw, mint az Opel, szerintem is minőségi cucc az Audi, de felháborító, hogy itt veri a nyálát a nem létező milliárdjaira. Hozzá képest mindenki csóró, hasonló, én jó nevelést kaptam, de az ilyet legszívesebben pofánverném.

cappydove 2009.03.27. 22:35:54

@Szabi01:

respect, egy értelmes ember...

Bambano 2009.03.27. 23:47:26

@Szabi01: egy átlagos, nem leszakadt, de nem is csúcs étteremben egy deciliter gyümölcslé annyiba szokott kerülni, mint egy literes doboz a sarki ábc-ben. Tehát az 50%-os nyereség becslésedhez adj hozzá még 950%-ot.

Ha bemész pl. a Pólusba, ott több gyorskajáldában is 400 forint körül adják azt a fél literes coca cola terméket, amit normálisan 200 alatt simán megvehetsz egy jobb beszerzési forrásból. De ez gyorskajálda, nem rendes étterem.

Egy kiló sertéskaraj ára 1000-1250 forint bruttóban nagyker áron. Egy adag ételhez 12.5 deka hús jár. Ezért alsó hangon elkérnek 2000 forintot. Tehát a hús része legalább 8x-os szorzóval megy.

Ennyit a bevételi oldalról. A kiadásokat nem akarom firtatni, de az a vendéglő, ahol nem két hét alatt akarnak meggazdagodni, rendszerint hosszú távon is jó pénz.

Szerintem hat misi árbevételből simán ki lehet hozni 5 misi eredményt, amiből még le kell vonni az adót, helyiségbérletet, alkalmazotti költségeket, stb. De nem hiszem, hogy egy miller marad.

Más: ami technológia manapság a traktorokon meg kombájnokon van, azt egy pesti el se hiszi:) de lenne nagy meglepetés, ha mindent látna működni...

Szerintem is beszéljünk az opelről. opel rulez:)

GGG77 2009.03.28. 00:05:13

@Szabi01:
Szabi, sajnos egy átlagos vendéglőben minimum 100% van egy italon (ez pl. a sör), de a legjobb minőségű kávét is feltételezve egy presszó max. 40 Ft. Ugye itt már 4-500%-ról beszélhetünk. Az ételt nem is mondom, az a legnagyobb kasza a kávé mellett.

GGG77 2009.03.28. 00:09:45

"@Bambano: Szerintem hat misi árbevételből simán ki lehet hozni 5 misi eredményt, amiből még le kell vonni az adót, helyiségbérletet, alkalmazotti költségeket, stb. De nem hiszem, hogy egy miller marad."

Nem marad annyi belőle, ha minden tisztán megy. És ma már bazi nagy kockázat a stiklizés. A vendéglátó fókuszban van az APEH-nél és a VPOP-nál is.

O&O 2009.03.28. 08:38:35

" cappydove 2009.03.27. 09:22:32 "

Na ne csináld pajtás, ez még viccnek is rossz!

cappydove 2009.03.28. 09:16:29

@mmmmmmmm:

Mi a problémád barátom?

Maci111 2009.03.28. 09:18:39

Opelt a Magyarnak! Véleményem szerint senkinek nem lett volna szabad erősebb márkákat bődületes hitelekre megvásásrolni, most nem itt tartana az ország!
Megtakarítás, tanulás, befektetés ez a jövő gyerekek, az új csiri-biri autó vásárlása a legtöbb honfitársamnak csak önkielégítés, meg nekem miért nem lehetne...
Buta beteg ország...

Majd most sokan visszakerülnek a való világban.

tomnemtom 2009.03.28. 09:26:27

"azon kívül szerintem nem sok kivetni való lehet a helyesírásomban."

most feküdtem le a porba, fetrengeni röhögéstől.

aqwre (törölt) 2009.03.28. 15:19:04

Ez a Népautós veréb,aki annyira tele van,hogy már nem tudja mire költeni SAJÁT MAGA JÁR A METROBA VÁSÁROLNI!! Figyelj fiam! Ha tényleg sok pénzzel teli éttermes vagy ( mert ugye csak az tud venni Ferrarit ) akkor tudhatnád,hogy a METRO a középszerű vállalkozók beszerző helye! Szinte az összes komolyabb vendéglátost ismerem és egyik sem jár vásárolni! Mert mindent házhoz hoznak,ha kell pár beszállító csak szólj és segítek!!Nem járnál Te vásárolni, hanem lenne egy droidod aki elintézi! Metroba járni a legocsmányabb dolog,sajnos én is ezt nyomom már vagy 10 éve mert a vendéglőm nem csinál milliókat hanem csak szűk 100 ezres összeget termel. Középszerű vállalkozó vagy,ami a mai világban egy becsülendő dolog de,hogy azért nem veszel komolyabb autót mert lehúzzák a parkolóban az borzalmas szar vaker:) Üdv: Egy kisvállalkozó éttermes

yard (törölt) 2009.03.28. 17:43:08

@PUG 607:
Hagyd már ezt a szerncsétlent. Ez is a szülők felelőtlensége: magára hagyják az értelen gyereket az meg netezik, szextelefonál, felgyújtja a házat, stb. Sajnos elég mindennapi eset.:)

Szabi01 2009.03.28. 18:43:26

@GGG77: Igazad van! De ne felejtsd el, hogy nem étteremmel számolunk, mert italnagykereskedésről is szó van. Ahol tényleg 10-20% a haszon. Így saccoltam a kettőre együtt 50%-ot. Egy nagyker forgalmának nagyobbnak kell lenni mint egy étteremnek.
Szerintem reális az az 50%!
Vwman azt mondta, hogy bankszámlán pörög a pénz, vagyis tiszta minden, csalás kizárva!
Még mindig azt mondom, hogy éhhalál.
De kit érdekel ez már!
Mi van az Opelekkel?

aqwre (törölt) 2009.03.28. 19:06:54

@Szabi01: Tudod a kiadás ugyanúgy hatványozódik mint a bevétel! Budapest egyik legkomolyabb helyét vezeti a barátom és hiába csinálnak napi 1.3m körűl a kiadás napi szintre lebontva 800 ezerről indul!! Akkor van nullán a bolt! Az italker szintén nem kis költség bár nagyobb hasznot lehet vele elérni mint egy étteremmel ( persze ha nagyon forgalmas helyen van ),viszont az botrányos fárasztó munka! Jó megélhetés egy nagyker,meg egy étterem + pár lakás kiadása de abból Ferrarit tuti nem veszel!! Kurva jól élsz,szép ház benne a télen is fűtött medence,de max egy S osztályt lizingelsz mert átütő több milliós ( tiszta ) bevételed havonta nincsen! Ahhoz még egy komoly helyen lévő Leroy is kevés 2 diszkonttal a szomszédban:))

Riasom 2009.03.28. 19:09:23

@PUG 607: na arra se számítottam, hogy ilyen adatokat a Belsőségről tudok meg :()

Krisi 2009.03.28. 19:09:38

Először is had mondjak köszönet:
Köszönöm Csikós Zsoltinak (4/B-ből) a cikket, a bunkeres hasonlat hatalmas :)

Valamint köszönöm a kommenteket, jókat nevettem. Az első nagy poén a "vállalkozó vagyok" mondat volt, rögtön eszembe jutott a Nyócker :D

Aztán már tényleg vártam a "de az én farkam meg 25 centis (félbehajtva, kupak nélkül)" szintű folytatást, de az már sajnos lemaradt :)
(De ha a szerző nem szól közbe, szerintem az is meglett volna)

Komolyabbra fordítva a szót viszont az gyász, hogy sokak szemében az számít valakinek, akinek sok pénze van ("gyeptéglád van és kocsid is három"), valamint azt sem értem, hogy miért ciki, ha valaki kétkezi munkát végez. Én egy jó mesterembert sokkal többre tartok, mint egy nyálas menedzsert vagy ügyvédet.
Elég komoly problémák vannak itt sok fejben.

Amúgy nem az a gáz, ha valaki F-Astrával jár, hanem az, ha valaki arra veri egy autós fórumon -ismeretlen embereknek-, hogy milyen autója van - pláne ha az egy Passat.

Ja, és a képen lévő fehér Astra szerintem nagyon jól mutat! Még hogy egy fehér F-astra unalmas, mi? :)

Krisi 2009.03.28. 19:11:20

@Riasom: Látod, fiam, mindig tanulunk valami újat :)

Azt meg nem tudom, hogy ki írta, de az MZ főtengelycseréjéhez hajrá!

Szabi01 2009.03.28. 19:23:57

@Krisi: Én írtam. Új főtengely, szimmeringek, csapágyak, hengerfúrás, új dugó-gyűrűk. A motor bonyolultságára jellemző, hogy kész lettem vele ma. Holnap már élvezem az eredményt. Szép hangja lett, de mintha nem úgy menne mint kell. Majd kialakul, még bejáratós.

Szabi01 2009.03.28. 19:27:17

@PUG 607: Én is erről beszélek!
Ha azt mondja, van egy koszos kis talponálló kocsmám, ahol én vagyok a pultos, (meg mindenki más is) és havi 6 milla a bevételem, azt mondom bravó. Gazdag ember!

aqwre (törölt) 2009.03.28. 19:43:14

@Riasom: Erre szokták mondani : Ezért érdemes volt felkelned ! :))

Krisi 2009.03.28. 20:03:26

@Szabi01: Nagyon heljes, holnap - ha minden jól alakul - akkor én is meghajtom az MZ-met, úgy látszik ez ilyen DDR nap lesz 2T füsttel :D

gin74tonic 2009.03.28. 20:23:38

vegig olvastam a kommenteket, beszaras!!!! igazi balkani kinek nagyobb a F'sza szintu vita:DD ejjj ha itt ez megy mi mehet az orszagban!!!!

vwman 2009.03.28. 21:47:23

na üdv emberek
iszonyat jót quadoztam ma :)

@PUG 607:

hozzám is mindent házhoz hoznak az étterembe,de mutass nekem egy olyan helyet ahol este 11kor lehet rendelni másnapra,mert a szakács akkor óhajtott szólni hogy nincs bagett,meg hátszín és még néhány dolog,így hát reggel nyitásra mentem a metroba ami 20 percre sincs tőlem

ha 100ezer a hasznod akkor a helyedbe gyorsan becsuknám a boltot mert azt még egy iskolai büfé is túlszárnyalja

aqwre (törölt) 2009.03.28. 22:27:36

@vwman: Te milyen vendéglátós vagy?? Annak Te örülnél a legjobban ha napi 100 ezer lenne a hasznod mert akkor min 3 m keresnél egy hónapban!! Nekem nem a hasznom 100 ezer Te majom!! Sajnos nem!!! Nem is írtam ilyet,elöször olvassál utána irogassál! Ja és figyelj kutya,ha olyan éttermed van ami komoly akkor házilag kellene sütni a pékárut,de ezt biztosan jobban tudod mint én!!! Na kotrodj!!

aqwre (törölt) 2009.03.28. 22:47:02

@PUG 607: Csak azért mert a Szanter-nél például az éjfélig rögzitőre mondott rendelést kiszállítják reggel,így van ez gyömölcs és zöldség esetében a " DR.Friss-nél" és még sorolhatnám! De ezeket biztosan Te is vágod!

vwman 2009.03.29. 00:16:25

@PUG 607:

helit a húsbeszállítom,a zöldséget a zöldségháztól rendelem,pékárút a soós pékségből
egyéb kérdésed gyíkarc?

nálam nem helyben pékárú sütögetés van,de lehet hogy abban van a business

zárni akarok de még mindig tele vagyok vendégekkel

ha akarod szívesen megmutatom az éttermemet,hogy legyen számodra etalon :)

gin74tonic 2009.03.29. 00:22:15

@PUG 607, @vwman

remeltem most bepillantast nyerhetek az uzletvezetesbe de nem:( napi szazezer forint az jo penz, annyit amerikaban is csak vasarnap tud keresni egy tanker-driver, de ahhoz az is kell hogy 250 legyen a dollar.

ha ilyen jol mennek az iskolai bufek akkor alighanem mindenki otthon azt nyitna... fuck off eco crisis.. de nem ertek a temahoz, vegul is ez autos blog.

vwman 2009.03.29. 00:53:08

@gin74tonic:

az lenne a durva ha valaki megcsinálná, otthon iskolai büfé
ezen jót röhögtem

Szabi01 2009.03.29. 11:22:14

@gin74tonic: Ne nézd le szegény balkáni népeket, mi amúgy sem vagyunk balkáni nép, ráadásul sokkal rosszabbak vagyunk!

Szabi01 2009.03.29. 11:23:40

@vwman: Szerintem nagyon félreértetted!

aqwre (törölt) 2009.03.29. 14:58:22

@vwman: Milyen az ebéded kutya? Nálam ma nagyon fut:))

aqwre (törölt) 2009.03.29. 15:02:45

@vwman: Nem azért kell magadnak sütni a pékárut mert az a nagy business !! Hanem azért mert ez figyelmesség a vendég felé+ az éttermed nívóját mintázza!! na siess gyorsan mert lefagyott a Novohost:)

Szabi01 2009.03.29. 16:15:05

@PUG 607:

Ismét leült kicsit a hangulat, pedig tök szórakoztató a vita itt.
Még egy kis matek:
vwman saját bevallása szerint 1-6 mFt a bevétele. Ami átlag havi 3,5 mFt. Erre akkora az arca, hogy olyat már rajzolni sem lehet. Egyszerűen megvehet bármit hitel nélkül.

Te azt mondod napi 100 a bevételed, ami havi átlag 3 mFt. És azt mondod kevéske, épphogy megélsz.

Akkor a havi fél milla vagy elég a világon minden megvételéhez, vagy itt valaki nem mond igazat!

aqwre (törölt) 2009.03.29. 16:38:44

@Szabi01: Nekem napi 100 körül van a bevételem de ebből le kell vonni minden költséget! Bérleti díj,személyzet,árú,stb!! Kb marad 20-30-ezer között/nap!! na ezt szorozd fel jobb esetben 30-cal, és annyit keresek! Persze ez közelében sincs tanult kollégámnak,és ezért nincs nekem Passatom,meg másért is:)) Na mindegy a magam ura vagyok nem baszogat senki,nekem ez a pénz fedezi a dolgaimat,talán majd egyszer elhagyom a kispályát:))

yard (törölt) 2009.03.29. 16:57:31

"Az Opel is ember"....
Meg a vendéglátós is...
Megyek nézek valahol autós témát...valami gasztro blogon...

Szabi01 2009.03.29. 17:03:17

Ugyan arról beszélünk! Ezért hívják bevételnek.
Leírom mégegyszer:
Neked átlag 3mFt/hó ból kell mindent kifizetni, meg még megélni. Neki meg átlag 3,5mFt/hó-ból. Te épp hogy megélsz, ő meg zsebből bármit megvehet. Valaki itt hazudik!

vwman 2009.03.29. 21:29:49

@PUG 607:

fut az ebéd nálad?mit árulsz?élő patkány burgert,azért olyan soványka a forgalmad :D


@Szabi01:
amihez nem értesz ahhoz ne szólj hozzá szerintem,nekem 7számjegyű a nyereségem egy hónapba,nyereség és bevétel közt van különbség

Krisi 2009.03.29. 23:05:39

Bocs srácok, itt a "hogyan gazdagodjunk meg éttermekből" topikban OFF lesz:

B-Corsához még annyit, hogy nekünk is az van, beletettem már párezer kilométert, szóval nem csak úgy a levegőbe beszélek.
A miénk már egy későbbi darab (utolsó B Corsák egyike), 4ajtós egykettes tizenhatvé ekotek.

A fent felsorolt hibákból én egyet sem éreztem: A kormány az nekünk szervó (hm, lehet, hogy ezért :), a futómű szerintem városba pont optimális: úthibákat rendesen elnyeli. Mondjuk sok viszonyítási alapom nincs, de eddig hasonlóval csak nagyobb autókban találkoztam.
Az ülés nekem kényelmes, soha nem volt még semmi hátfájásom vagy hasonló, sőt, még hátul is tisztességes hely van a 179 centimhez. Persze mióta pár éve van jogsim szinte soha nem ülök ott :)
A váltót meg nem tudom, hogy miért kellett így leérvelni, szerintem kurvajó. Nyilván nem a Honda S2000-hez kell hasonlítani, mert ahhoz képest tényleg ratyi, de úgy látszik Csikós Úr eddig csupa szart fogott ki. Vagy csak mi fogtunk ki egy jót, ki tudhatja azt :)

De hogy ne mondjatok használtautó dílernek, azt megjegyezném, hogy majdnem pontosan százezer kilométernél egyszer csak kimúlt a motor. Elkezdett több olajat fogyasztani, mint benzint, plusz el is szállt a rengeteg 65 lóból jópár, amit azért meg lehet érezni rendesen.

Hivatalos márkaszervizben azt mondták, hogy motorgenerál lesz, kéccáh esszeh Forint minimum. Erre körberöhögtük őket, maszek szerelő (aki amúgy drágán dolgozik, de hát ismerős, tudjátok hogy van ez, hozzzá visszük..) újraélesztette 45 ezerért, azóta jó. Nem a régi, még mindig vedeli az olajat, de már nem olyan durván.
Most fogjuk eladni, előre sajnálom már szegény tulajt. Az biztos, hogy valami gerinctelen nepperhez visszük majd el, nekem nem engedi meg a lelkiismeretem, hogy egy érdeklődőnek a szemébe mondjam, hogy "nincs ennek semmi baja", valami biztos ránkszakadna :)
Azt még az autónk védelmében megjegyezném, hogy nagyrészt jóanyám használja, szóval kap rendesen.

Szabi01 2009.03.29. 23:22:46

@vwman: "csókolóm annyi a havi bevételem,
nem baj
megtanítalak szöveget értelmezni :) "

Ezt te írtad! (olvass vissza.)
Akkor most én is megtanítalak valamire.
Ha hazudsz, azt következetesen tedd! :-D
De az éttermem van és király vagyok dumának legyen már vége, mert unalmas és mint már írtam nekem mind1 kinek mennyi pénze van, a kultúra a lényeg. Azt meg nehéz ráhazudni, ha nincs.
Én most szóltam ehhez a témához hozzá utoljára.

Krisi: A nemdohányzó garázsban tartott női tulajtól mi?

vwman 2009.03.30. 09:34:59

@Szabi01:

félreírtam akkor,nem izgat hogy mit hiszel,de ha akarod kőrbe vezetlek egyszer.

Krisi 2009.03.30. 18:19:20

@Szabi01: Az a vicc, hogy a nemdohányzó és a garázsbantartott az igaz :)

Ez amúgy az utolsó dolog, amit hírdetésbe írnék, hogy "női tulajtól". A nők 80%-a műszaki analfabéta, semmit ne mtud az autókról, csak azt, hogy hol kell beszállni. Ezek után biztos betartják az olajcseréket meg hasonlókat. Napersze. Szóval én női tulajtól max akkor veszek autót, ha látom, hogy hogyan vezet :)

m.a 2009.03.31. 10:44:53

@Krisi: Azért az analfabéta az kicsit túlzás, de tényleg tudnak érdekes dolgokat csinálni. Anyám kocsija pl műszakilag nagyon megkímélt, de a karosszérián nem tudom összeszámolni már a meghúzások, ajtórányitások számát :D Ja, nemdohányzó és garázsban tartott. Ha eladjuk, senki nem hiszi el ezeket róla, én se hinném :)

autodiagnosztika (törölt) 2009.03.31. 22:02:30

Aki belemegy a másikkal való vitába az is buta. Tudod őneki sokkal nagyobb a rutinja a hülyeségben, lefog győzni :-)
süti beállítások módosítása