Most megúsztad. Legközelebb odaadlak egy rozsdás Oltcitért…

  2008. december 23. - Csikós Zsolt Címkék: totalcar flotta panda fiat

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Elnézést kérek mindenkitől, hogy egy tökéletesen értéktelen autó tökéletesen értelmetlen életben tartásával feltartom, én sem értem, miért csinálom. Valaki a múltkori posztban felajánlotta, hogy megcsinálja nekem a Pandát, de ez a Bushido útja, vagy hogy is van a szamurájos filmekben, nekem kell végigjárnom. Különben lehullott fejű, önnön kezemmel csonkolt hullaként végzem valami japán mangaregény lapjain, szomorú karikatúraként, majd rövid papírélet után a kukában landolok egyéb kétdimenziós, levágott fejű (önkézzel csonkolt) harcostársammal együtt az augusztusi eső által ronggyá áztatott képregényben, a haradzsukui vonatállomás kukájában, egy kiürült Meiji Almond csoki csomagolása, és egy összegyűrt Pocari Sweat energiaital doboza között. Persze csak miután korábban három darab tizenöt éves "büszü" (japánul nagyjából: cikis, dagadt csaj, lehetőleg iskolás uniformisban) röhögve átlapozta kicsiny tragédiámat.

Szomorú vég egy kicsiny, ámde távoli nemzet jobb sorsra érdemes autós újságírójának. Egyébként is, félre a szubkultúrával, aki nem akar további tízezer betűnyi értelmetlen szopást végigolvasni, inkább válogasson a Totalcar más, hegyekben álló, kiváló cikkei között. Nem bánja meg. A mazochisták meg tartsanak velem. De én szóltam.

A legjobb tavasz 17 pillanatás stílusban összefoglalva az előzményeket: van egy 26 éves Fiat Pandám, ilyenkor hidegben, napi használatban. November végén kiderült, hogy csapnivaló benne a fűtés, nekiálltam megcsinálni, ami elég hülye fordulattal közel egy hétig tartó karburátor-felújításba torkollott. A művelet után pedig rosszabb lett a Panda, mint valaha. Mellesleg mindenféle szerelési incidensek után még mindig várnak itthon, Kati, a drága feleségem nem rúgott ki. Nem, ha kérdik, nem adom kölcsön, egy biztos pont azért legyen az ember életében, ha ennyi ótvar fossal veszi körül magát. Mondjuk, legyen egy tízéves Toyota Corollája, vagy minimum egy Katija. Aztán másnap motorral mentem dolgozni a mínuszban, ami férfias dolog ugyan, de ha az ember hosszú távon ilyet művel, éppen e férfiassága szenved maradandó károsodást. Vissza kellett ülnöm a Pandába. Nos, innen folytatom.

Még előző éjjel rájöttem, hogy ha ráhúzom a szívatót a meleg motorra, a fulladási kényszer erősen csökken. Kevés a benzin – vontam le a következtetést. Pontosabban: kevés a benzin középtartományban. Ez bizony kosz lesz, a rossebbe, szedhetem szét az imént kipucolt és felújított karbit. A rest kétszer fárad, muhaha!!!!

Szerencsére a gázrudazaton egy kis patent oldása, a szívatóbovden leszerelése, a légszűrőház levétele, a benzincsövek lehúzása után két csavarral levehető a karbi. Ha szerelni kell, egy egyszerű autó maga a nirvána.

Levettem hát gyorsan a karburátort, a fedelet is lekaptam. Eldöntöttem, kiveszem a keverőcsövet, amit gyárilag belesajtoltak a karbiba, mert ott lesz valami gáz. A keverőcsőhöz a féklevegő-fúvóka kicsavarása után lehet hozzáférni. Egy sima csavarhúzóval kitekerhető. Újkorában. De az én Pandám közel sem nevezhető újnak, ennek megfelelően a fúvóka tetejében a csavarhúzó fejének való nút már csak tompa vályú volt. Rátettem a kis krovára a legjobban passzoló csavarhúzófejet, rátehénkedtem, és iszonyat finoman elkezdtem lazítani. Rézből van, ha megszalad, belehülyülök, mire kiveszem. Végül azért kitekertem.

Az első dolgom volt, hogy mély nútot reszeljek bele, nehogy a következő tulajnak (ha lesz olyan) gondja legyen vele. Nem az én feladatom másokat megszívatni, ha lehet, segítek szerencsétlenen, nekem is jól jött volna az előző Panda-szerelőktől hasonló empátia.

Aztán elővettem a ritkán használt, beletörtcsavar-kihajtó készletemet. Ez különféle méretű, balos menettel felszúrt, keményacél, kúpos szerszámfejekből áll. Az ember a legnagyobb lyukat belefúrja a betört csavarba, hogy még legyen a csavarnak húsa, beleteszi ezt, majd elkezdi tekerni. Mivel balmenetes, ő (a szerszám) egyre jobban betekeredik, miközben a beletört csavart kifelé akarja forgatni. Zseniális szerszám, volt kollégám, Hernádi Géza tanácsára vettem, azóta legalább három reménytelen helyzetet megmentett. Most a keverőcső kitekerésére használtam. És sikerült, yeah!

Elővettem a tisztítós rézvezetékemet, amit pont ilyen esetekre tartogatok. Szabványos, sodrott kábel, korában meghántoltam a végét, és különféle vastagságú fonatokat tekertem a szálcsoportokból. Mindenféle lukra van méretem (majdnem). A karburátor réz-, alu-, és spiáter alkatrészeit ugyanis tilos kemény (acél) eszközzel pucolni, mert a furatokat kitágítja az acél, minden mást pedig megkarcol.

A valóban borzasztóan koszos keverőcső furatain egyenként, alaposan végigmentem a dróttal (tudom, szakmérnök úr: lineáris, fémes vezető). Aztán nekiálltam kiszedni a kehelycsövet.

Ezt a múltkor nem tudtam, vagyis inkább nem mertem, mert erőltetni kellett. Egy életem, egy halálom, mondta a királyfi, és levágta a Sárkány hetedik fejét, Csikós Zsolti pedig egy határozott mozdulattal kirántotta a kehelycsövet a Weber 32 ICEV-ből. A történelem ismétli önmagát, mindig kicsit máshogy. Amikor rájöttem, micsoda mondai erő lakozik a karomban, a korábban tökéletesen mozdíthatatlannak tűnő gyorsítóspricnit is kitéptem a helyéről. Ezzel egy újabb gumigyűrűnek megtaláltam a helyét, juhé. Koszhegyek mindenütt. Pucoltam, pucoltam, megint csak pucoltam, mire egy molekulányi paraffin, szilícium, illetve olaj nem volt már a járatokban. Aztán csakazértis visszaállítottam a benzinszintet a Flamisch-könyv által mondott 36 milliméterre. Én tisztelem a mérnököket (hiszen én is az vagyok, öngyilkosság lenne nem tenni), nem berhelek, csak ha máshogy nem tudom megoldani a helyzetet. A már megnyugtatóan tiszta karbit összeraktam, visszaszereltem, all is well.

De a benzin csöpögését immár harmadszor sem sikerült elállítanom. Jobb lesz, ha szájilag ráhanyatlok a Panda által felkínált, képzeletbeli nemiszervre, még mielőtt hozzák a medvét, és azon kell produkálnom magam nézőközönség előtt – döntöttem kényszer hatása alatt. Elkezdtem visszafejteni a – belefújásra ismét csak eldugultnak tűnő – visszafolyócsövet.

Bakra tettem a Pandát, elölről hátrafelé dolgoztam. Végigfűztem a csövet egészen a tankig, a szememből egész kőbányányi törmelékeket piszkáltam ki hárompercenként, amikor a felszínre bukkantam egy kis levegőért. Piszok nélkül álom lenne az autószerelés. De a koszt egyszerűen nem tudom megszokni, pláne, ha a testnyílásaimba jut belőle. Márpedig a könnycsatornák, az orrüreg, a fül, de még a száj sem védett egy fetrengő buherátor esetében.

Aztán le kellett eresztenem a tankot, hogy hozzáférjek a visszafolyócső csonkjához. Három csavar, egy rombuszemelő, és egészen szépen le tudtam billenteni. Egészen nem vettem le, mert egyrészt felesleges lett volna, másrészt a beöntőcső kimókolása nem helyettesíti jól az esti mesét.

Mint kutya, amikor siklót fog a Balatonban, kihúztam a csövet a napvilágra (garázslámpafényre), kerestem, hol lehet szorulása. Elővettem kedvenc kötöződrót-tekercsemet, és a kéményseprők stílusában elkezdtem befűzni az egyik végén. Már a java része benn volt, amikor elakadt. Ó, az anyádat, te rühes macskazabáló, csaptam át rasszistába, aztán elszégyelltem magam. Hiszen ez mégiscsak egy nyolc évre tervezett, most már annak bő háromszorosánál járó, filléres gyösz, mit várok tőle?

A másik irányból aztán végigment a drót, majd már eminnen is. Párszor kipucoltam – nem mintha láttam volna koszt kijönni belőle – és jónak nyilvánítottam. Egyébként is műanyagcső, ami maximum törik, reped, de bedagadni nem fog, ellentétben a gumival.

Hogy végre ne mindent csaj szájilag csináljak, a karurátor kifolyócsonkjára felszereltem a kivett visszafolyócsövet. Jobb ha így, kint derül ki, hogy a levegőt vezeti, ám a benzint nem. A másik végét kivezettem egy kannába, beindítottam a motort - ömlött a benzin, mint kannásbor a hómelesszes bulin. Ez rendben lesz.

Újabb fél óra közölhetetlen nemi aktus következett, amelynek során végig én voltam a biovirsli rossz oldalán (nem ő evett engem, hanem máshogy), és a hibátlannak bizonyuló cső visszament, a tankot a helyén lokalizáltam.

Összedugtam a karburátorral, bilincs rája, motor beindít. Ömlik a benzin. Hogy azt a büdös szicíliaimaffia által szétlopott, albánmunkásösszeszerelte, lábszagú, reciklált Milka-fóliából gyártott nénikéd szívja el a kartergázaidat a szenteste csillagfénye mellett, te rohadék! Már tényleg gyűlöltem a Pandát.

Tudják, én informatikus üzemmérnökként végeztem még nagyon rég, 1992-ben. Mivel csapnivaló programász voltam, és már bő tizenöt éve autókkal foglalkozom (nem mintha előtte nem azt tettem volna), ezért kevésre emlékszem az egészből. De arra igen, hogy (ha nem Clipperben) írt programot az ember, akkor csak magát okolhatta, ha valamiért nem működött. A gép nem hibázik, a programozó igen (és a Clipper is). Ugyanebből indulok ki, amikor autót szerelek. Nem lehet, hogy az autó rossz legyen, ha mindent a gyári értékre állítok, a leírás szerint összerakok. Valahol van egy hiba, ami elkerülte a figyelmemet. Meg kell találni. Ez hajt. A győzelem. Baumgartner Zsolti a hetvenhatodik helyről a hetvenharmadikra szeretett volna feljutni a Formula-1-ben, én meg azt szeretném, ha a Pandám karburátora jó lenne. Kinek, mik a céljai, az enyémek még mindig reálisabbak.

Nem bírtam a feszültséget, megint hozzányúltam a Szerhez. Felhívtam a Kareszt (szakmérnök úr, figyeled a névelőt?):

- Kareszkám, ezmegezmegez van, továbbra is ömlik a benzin. Cső átereszt, tűszelep új, mi lehet?

- Nézted már a csőcsonkot? Amellett folyik. Pucold meg jó alaposan, zsírtalanítsd, aztán pillanatragasztóval folyasd körbe, meglátod, jó lesz.

Nem lehet igaza a Karesznak, mert a cső fixen a helyén van, ötször ellenőriztem. De a Karesznak mindig igaza lesz a végén, jobban tud fél információkból, 156 kilométer távolságból autót szerelni, mint én, kétnapnyi szopás és vizsgálódás után a helyszínen. Hiába, profi…

Tehát megnéztem. És a cső fix volt. Aztán leszedtem a fedelet, mert hiszek a Kareszban, és úgy megpróbáltam, rongyba tekert fogóval. És ekkor a csőcsonk megmozdult a házban. Hát ez volt a baj. Ó a rossebbe, már amikor nekiálltam, mondta, hogy ezt mindenképpen ellenőrizzem. Csekkoltam is, de nem voltam elég durva. Íme a jutalom.

Megfújkáltam féktisztítóval (a legjobb zsírtalanító, de nagyon rákkeltő, ezt soha ne szipuzzák!). Vártam, fújtam megint, zsírmentesnek nyilvánítottam. Hoztam a Ferrobondot, körbefolyattam, amikor túl lassan száradt, disznópörzsölővel, távolról kicsit meglangyosítottam. Mint a cövek, úgy állt.

Összeraktam, indítottam, sehol egy csepp benzin. Csodás. De mi ez az átható szag? Jaj, megint benzin… De tényleg, mit tettem ellened te átkozott szemét? Én akarlak megmenteni, énénénénén, ne szívassál már te átok!

Nézem zseblámpával, egyszer csak friss nedvnyomokat látok. A visszafolyócső most tényleg megadta magát. Eltört kicsivel a kormánymű fölött. Átkozódom egy levezető jellegűt, aztán magyaros megoldást választok, hiszen nincs otthon két méter, vékony benzincsövem. Elvágom, megtoldom bilinccsel és segédcső-darabokkal. Újra indítok – teljes pampersi szárazság, egy jól karbantartott babapopsi nem ilyen szagtalan.

A Panda csodás lett. Két napig még kicsit keresgéltem a gyújtás pontos helyét, de most szuperfinom. Végre megy a szívató. Indítás teljes kihúzásra, mihelyt beindul, teszem vissza félállásba, ahogy kell. Stabil a szívatós alapjárat, stabil a szívatótlan alapjárat, (előbbi nem volt előtte, utóbbi döcögős volt) és elmúlt az a bukás is, ami hirtelen gázadáskor fellépett. Megvan az első városi fogyasztási adat is: 8,1 liter helyett 7,2, reggelente, nyolckilométeres távon. Sokkal több szívatózással persze, mert már lehet szívatózni, nem kell rugdalni a gázt három percig, akadozva a forgalomban. A legszebb dicsőség – két vállra terítettem a fenevadat. Látják, ha az ember akarja, meg tudja csinálni. Még ha mindenki előtte negyed századon át csak elrontotta a dolgokat az autón, akkor is.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr85837805

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

karlov 2008.12.23. 18:19:59

Az én fiam 9 éves de semmien autó nem létezik számára csak BMW,ja meg a MINI.
Pedig nincsen beoltva más ellen,se ezek mellet.

Sopánka76 2008.12.23. 18:23:30

le a kalappal, Zsolti bácsi!
"Ez jó mulatság, férfimunka volt!"
Párszor én is próbálkoztam, de túl amatőr vagyok én ehhez! Meg sajnálom rá az időt!
Kényelmes vagyok, nah. Vagy lusta.

makmarci 2008.12.23. 18:24:21

@dhrbikes: Ja, az lehet, de egy 50-70 ezret "érő" trabira ki a tököm költ rá ennyit ?
Igaz, hogy télen rövid távon használva 12 l-t evett, de még így is jobban megéri leszarni.
Amit te mondasz, az már gyakorlatilag tuning.
Amúgy az ötlet jó.

gigabursch 2008.12.23. 18:27:09

Kedves Zsolti!
Kedves Hozzászólók!

A cikksorozatod, ill a kapcsolódó kommentek sora sokmindenre rávilágított:

1.) Sokan kényszerülnek bele ilyen-olyan okból a (el)használt autó vásárlásba, de ez sajnos nem jelent mindig életbiztosítást a nyugalom kéjes szigetére.
2.) A szükség, a muszály, az anyagi keresztmetszet nagy úr, nem lehet nem figyelembe venni az autó árát, és a kapcsolódó várható szerelések sorát, ill az ehez kapcsolódó különböző stresszeket. Ez van, ehhez (is) kell alkalmazkodni.
3.) A problémák azért vannak, hogy megoldják. A hiba jelenség tételes feltérképezése, végiggondolása, megkérdezése, majd ezt követő szerelése - ahogy erre többször rávilágítottál -, nem iskola kérdése, hanem józan észé.
4.) Persze az a süket szöveg, hogy ilyen, meg ilyen kocsim van, és még semmit sem tettem bele csak olajat, meg benzint, rámutat arra az irgalmatlanul felelőtlen tulajdonosi hozzáállásra, ami általában a második-harmadik tulajdonosú kocsiknál megjelenik. Ugyanis itt jelenik meg legerősebben a műszaki eszközök elhanyagolása (nem csak kocsiké), és az ebből következő nagyfokú leromláshoz vezető út, amibe általában a harmadik-negyedik-ötödik tulajdonos szokott beleesni - "majd szívjon vele a következő tulaj" effektus...
Szív is vele...
5.) Ha a fent ecseteltek miatt az ember mégiscsak használautót vesz, és ezeket mérlegeli, akkor azért tudja, hogy mire számíthat.
6.) Sajnos az is tény, hogy egy ilyen kocsit nem 30 évre és 1,0 mKm-re terveznek.

Magam pl. vettem egy óra szerint 178 ekm-vel rendelkező 9,5 éves Dedrát két és fél éve. Sokmindenre számítottam. Utána olvastam. Jópár dolog meglepett (+ és -), de sajnos az a tény, tény, hogy 12 év, ill. lassan 220 eKm nem hazudik, sokminden elérte a műszaki előírások szerinti csere állapotát. Persze még lehet, hogy kibírna hozzányúlás nélkül 20-30 eKm-t, de nem túl drága (sőt sokszor filléres) szervízekkel (részben manuálisan) ez a következő 100 ekm-re nem nagy erőlködéssel megoldható. Legalábbis nálam ütemezetten megy a 10 ekm-s olajciklusokhoz.
Istenem, szegény ember vízzel főz, viszont a gépjármű nem csak 4 kerékből, meg egy kasztniból áll, ami elvisz A-ból B-be, hanem az ehhez kapcsolódó autózási élmény, és adott esetben többletszolgáltatás bizony nagyon hálás lehet.
Bizonyos, hogy egy "nemszereltemmégrajtasemmit" típusú Swifttel, vagy Corollával nem autóznék sokszáz kilométereket, pláne nem családdal. Se télen, se nyáron. Aki ezt teszi, az nem gondol a családjára, egyszerűen emberkínzást folytat.
Bizonyos, hogy kellő odafigyeléssel (és ez nem is pénzbeni jelenség) nem hagy ott a kocsi - eddig egyszer sem tette meg
és ami a legbizonyosabb:
Bizonyos, hogy azon faszkalap Kókány GMK-sok kezét feldugnám a seggükbe, és kihúznám a szájukon keresztül, akik a kocsim villamos rendszerét összebaszták.
Nem volt nehéz kibogozni, csak iszonyatosan bosszantó volt, és sokat kellett rajta merengenem.
Ezen felül, különösen bizonyos, hogy a szerelőt meg kell válogatni!

Tudnék még sokmindet írni, nyilván sokan hasonlóképp éreznek, és egy másik gyártó másik kocsijáról mondják el ugyanezt, vagy az ellenkezőjét, de a lényeg nem is a asjátomat illeti, hanem a fenti néhány pontot.

Zsolti!
A "szívattyús" cikkeiddel egyébként sok-sok használautó tulajnak adtál reményt, és + hozzáállást, amiért elismerésem

giga

kunaakos 2008.12.23. 19:07:44

Az oltcit viccnek is rossz. En azt hittem kolyokkoromban, hogy ketutemu, mert minden tankolasnal nyitottak fel a motorhazfedelet, s toltottek bele az olajat szuleim, pont mint nagyapam a trabiba...
Mi zsirujan vettuk, s nyuztuk is szegenyt tobb mint tiz evig. Ujkoraban tenyleg ude szinfolt volt az akkori dacskok mellett (miert, volt meg mas auto is a foldon? ja persze, ARO...), igenyesebben volt legyartva, tobbet tudott: ohh, az ezernyi kapcsolo a muszerfalon (meg a kanyarjelzo is billenokapcsoloval mukodott, nem palcikakkal), a futurisztikus kormany, a mubor a valtokaron... es az igazi kesztyutarto! Nehany ev mulva viszont kenkoves pokol. Legutolso emlekeim szegeny doggel, hogy nyaron padlogazzal szaguldozunk (80 km/h - a vegsebesseg.) es a szellozon omlik be a kartergaz... lehuzott ablakok mellett is gyonyoruen kirajzolodtak a fustben a lemeno nap sugarai... Pedig volt benne loero boven, legfennebb haromszor kellett nekifussunk hidegebb reggeleken a hazunkhoz kozeli hidnak, hogy sikeruljon atmenni rajta (nem volt egy Mont Blanc, tessenek elhinni). A legszebb megis a hangorgia volt, ami ezeket kiserte, a szomszedok meg is jegyeztek miutan eladtuk, hogy mar nem tudjak reggelente, mikor megy a doktorno munkaba - ok ket hazzal arrebb laktak. A hangot a folyton kilukado kipuffogodobnak koszonhettuk, ugyanis ezekbol az auto legalabb annyit elfogyasztott mint olajbol es benzinbol. Nem tudom mi a magyarazata, de max. egy honapig tartott az uj.
A kovetkezo tulaj azzal indokolta a vasarlast, hogy kis motor van benne, kevesebbet fogyaszt mint dacia, jo lesz az varosba. Lehet azert nem emlekszem mar az arcara, mert itt megfordultunk a noveremmel, es elvonultunk egy masik szobaba, hadd ne rohogjuk szembe szegenyt. Nekunk 10-12 liter benzint is megevett. Vegul eladtuk kokemeny hat millio roman valutaert, kapu elott allva integettunk a tulajnak, s remeltuk hogy legalabb akkor, utoljara nem hagy sz*rban az a rohadt dog, s atmegy a hidon elsore - es at is ment.
Talan az mond a legtobbet az oltcitrol, hogy az utana kovetkezo mezei daciank egy BMW volt hozza kepest... csendes volt, megbizhato, keveset fogyasztott, alig kellett szervizelni, volt benne ero, volt benne hely, kenyelmes volt, es biztonsagban ereztuk magunkat benne. Persze, most en is hasamat szorongatva fetrengenek a foldon a rohogestol, ha valaki igy jellemezne nekem egy dacia 1310et, de egy oltcit utan...
Szoval, Csikos ur, elobb vegye a szajara Urunk nevet, minthogy egy rozsdas Oltcitot emlegessen... Volt nekunk fiatunk, oltcit elott, kozben, es utan (jelenleg is egy Panda van, de az alig ment ki garanciabol, es imadjuk), s meg az a rohadt piros 128at sem utaltuk annyira, mint a roman citroent, pedig az legtobbszor meg beindulni sem volt hajlando.

Ati232 2008.12.23. 19:08:44

Kíváncsi vagyok legközelebb mi adja meg magát az olasz csodán. :)

nemértekhozzá 2008.12.23. 19:23:41

Csikós mester,ez ismét szép munka volt! :D

gyik-680 (törölt) 2008.12.23. 19:28:50

Gratula.Nekem egy 850-es 1982-es Pandám volt.Na azzal szoptam én is.Ez a karbi probléma nálam is fellépet,és neken is be kellett a csövet forrasztani.Másoknak sem jobb,ugy látom:)

AtoszMester 2008.12.23. 19:33:59

Csíkos, add oda a Pandát egy ellenségednek :)

AtoszMester 2008.12.23. 19:35:09

@Ati232: Szerintem már íródik a "Mi romlott el ismét a Pandán" Post. :)

zalkapone 2008.12.23. 19:41:43

@karlov: az előző posthoz már írtam, de hátha nem olvasod. Szóval részletekkel majd ünnepek után tudok szolgálni, de ha komolyan gondolod, akkor meg tudjuk oldani!

bervas · http://mt10.blog.hu 2008.12.23. 19:47:56

Viccelődünk, viccelődünk, de nem kell túlzásba esni.

Sose volt új autóm. Úgy tapasztaltam, használt autó vásárlása után 6 hónapon belül előjön a kocsi összes lelki baja. Ha azt mind-mind meggyógyította a lelkiismeretes gazda, utána hosszú évekig csak a kötelező karbantartása kell figyelni. Csikós mesternél még nem telt le a 6 hónap, ha jól számolom. Lesz még Panda poszt :-)

Ubul1 2008.12.23. 19:49:29

Ez megint csillagos 5-ös! Jól is teszed h becsülöd a mérnököket, a feleséged is az! Ő már csak megérdemli...
Karesz úgy nézem tényleg vérprofi, vagy (és) kötélidegei vannak hogy mindezt már tapasztalatból mondja, már min 1-szer végigcsinálta!

Csikós 'bátty ha minden igaz akkor sikerült dobnom egy maszek üzenetet, van benne egy használtauto.hu-s linkkel, érdekelne a szakértő véleményed!
Szajonara, kitartás!

mbw108 · http://mb-w108.atw.hu/ 2008.12.23. 19:49:49

És a vége (mindig) siker!

Egyébként sajnos ezek a zsugorítással rögzített csőcsatlakozások rezonanciával és idővel hajlamosak helyüket elhagyni, AC esetében akár jóképű lángolást okozva. De hát az élet kemény, ha nem unalmas...

ZON 2008.12.23. 19:55:09

Zsolt! Most kellene műgyantába ágyazni azt a karburátort, nehogy valami elrázódjon rajta, vagy alvajárás közben nekiess a csavarhúzóval "fogyaszt ez majd még kevesebbet is"

Ubul1 2008.12.23. 19:55:22

kunaakos 2008.12.23. 19:07:44

Az oltcit egy olyan kategória h illik rá ez a vicc:
Székely gyerek az apja hátába bassza a fejszét, mire az apja:
-Fiam ez most vicc vót?
-Nem idösapám ez most hót komoly vót!
-Na azé, mee viccnek túl durva lett vóna!
Szóval ott tízszázalékokban volt mérhető az utcára kijutott eladott selejtek száma. Az olajfogy 0.5 liter 0 km-esen normális, volt h a vezérműtengelyről lekopott a bütyöksor 1000 km alatt, valszeg nem edzették meg és akkoriban nem volt még hozzá gyári pót! Meg hasonló poéns sztorik.
Nem tom h a Citroen tudta e h ilyet műveltek egy Visa liszenc alapján, de asszem beszüntette volna az egész kócerájt ha igen. De lehet h kibaszásból külön magyar importra is nyomattak, ki tudja?!

nagyo78 2008.12.23. 19:55:41

@Gomulka Béla: People's Republic of China :)

Ubul1 2008.12.23. 20:00:22

ZON 2008.12.23. 19:55:09
Te most komolyan a röhögőgörcs kerülget, vizuális típus lévén elképzelem ahogy Csik, horkolva, magában motyogja, h adok a retkes lain pofájának még, csakazérsenem eszed le a gatyámat, és mint a Psicho-ban egy alkarnyi csavarhúzóval, holdfénynél elkezdi döfködni a fityót! A szomszédok már tárcsázzák is a 911-et meg a diliházat!

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.12.23. 20:11:37

ha a 7,2 jó fogyasztás, az elég szomorú

nekem a Golf 2-es, 1,8-as automata fogyaszt 8,5 litert, pedig az nagyobb autó is mint a Panda - meg jobb is ((((:

Peteetow · http://www.automentes-szallitas.hu 2008.12.23. 20:17:14

A tegnapit még csak-csak, de ezt már nem volt erőm végigolvasni. Mondd, Te azért vagy autós újságíró, hogy megoszd a világgal autószerelési élményeidet, vagy azért vagy autószerelő, mert így pihened ki az újságírás szellemi fáradalmait?:DDD
nem lehet, hogy megoldás lenne valami autó vásárlása?:DDD
Csak csipkelődés volt ám ;-)

karlov 2008.12.23. 20:20:29

ok most olvastam,köszi.

alpha08 2008.12.23. 20:31:05

Ugyanez a csöpögős karburátor a baja az én Unomnak is...kössz a bejegyzést, most már könnyebb dolgom lesz megoldani

AtoszMester 2008.12.23. 20:49:17

@GYUSZI BACSI: ezt nem tudom hogy csináljátok, de én egyik egyhatos autómmal sem jöttem ki 12 lityi alatt városban :)

1.8 automata 8,5 lityi, hát összecsinálom magam. Azért elhiszem :)

zöldi 2008.12.23. 21:15:14

Ez szép mulatság, férfimunka volt!

Boldog karácsonyt!

zöldi 2008.12.23. 21:17:47

8.5L automata 1.8-as II-es Golftól városban?
Erre inkább nem írok semmit, karácsonykor nem veszekszik az ember :)

vasember 2008.12.23. 21:38:55

Micsoda karácsonyi ajándék!Megjavult a Panda,a holnapi karácsonyi halászlé nem ment volna le a torkomon ha nem javul meg szegény olasz vászontetős.Minden kedves Totalcar olvasónak és szerkesztőnek,kiemelve a Csikós és családját,kívánok kellemes karácsonyi ünnepeket!

Vier 2008.12.23. 22:00:24

Tudjátok nekem ez egy igazi Karácsonyi történet.
Egy család...
Amikor még nekem is együtt volt a családom, egy Moto Guzzi fogott így ki velem egy Delorto karburátorral.
Emlékszem amikor feleségem izgulta végig vajon mi lesz szegény vassal amivel körbejártuk Dél-Európát.
Azóta ő is elment a motor is...
Nincs itthoni buhera, rakendro.
Valahogy hiányzik a gáztűzhely mellett melegített kuplung bouwden borzasztóan savas szaga. Meg persze a viták, hogy miért éppen ott csinálom. A konyhapultra kiömlött savról már ne is beszéljek:)
Persze a család mindíg ott volt.
A vas sem hagyott sosem cserben, legfeljebb az utcában.
Most már egyedül vagyok.
Így már nem olyan kihívás.
Nincs bizsergés ha meglógok a garázsba egy kis buherával.
Nem is nagyon csinálom.
Ma kivittem az aksit. Megjárattam az 1200 új vasamat egy kicsit karácsony körül. Motor biztos ürölt egy kicsit.
Ott álltam és néztem ahogy melegszik, átjárja az olaj.
Megnéztem egy-két dolgot aztán vissza a stúdióba, csinálni a karácsonyi kicsit nyálas ömlengős dolgokat:)
Az aksi vissza csepptöltőre.
Maradtam volna még kint, hiányzott tudjátok az szokásos "mit csinálsz még a szerelmeddel" kérdés.
Így Karácsony körül az jár a fejemben, hogy mi csak akkor vagyunk ilyen hülyék a benzinszagtól ha van aki néha kontráz.
Különben hol van marad a rokendrő érzés?
Visszaérni egy névnapra, vagy akármire olajos kézzel.
Tudom milyen ez.
Nyugi nem öntött el a depi. Nem is fog:)
KhMMMM:)

Pont ezért írtam, amit Zsoltinál olvastam és láttam a sorok között.
Tudom milyen amikor egy vas a család tagjává válik. Aztán egy hülye benzinfalónak már a feleséged is ajándékot vesz.
Na!
Nagyon boldog Karácsonyt Nektek!!!
Zsoltiék picurjainak és a Kedvesének.
Nekem most ünnepekre maradnak a stúdiós buherák:) Pre-master és kedves barátai.
Üdv:
Migend Viktor

rakpartiróka 2008.12.23. 22:07:25

Csiki!

Ha már szopsz, tedd stílusosan! Bonts egy üveg Unicumot a javításhoz! :-)

bervas · http://mt10.blog.hu 2008.12.23. 22:09:06

@Vier:

Hinye...

Azért fel a fejjel, hö!

Lehet, holnap én is telefüstölöm 1:25-össel a garázst. Vesszenek a molyok! :-D

Jacopo Belbo 2008.12.23. 22:11:50

Csikós Úr. Irodalom, megint. Gratulálok és köszönöm. Ez pedig egy valódi gyöngyszem, egy confessio brevis:

"Valahol van egy hiba, ami elkerülte a figyelmemet. Meg kell találni. Ez hajt. A győzelem."

Érteni vélem, hogy működik Ön, mert magam is hasonlóképpen működöm, persze nem az autók javítása terén.

Boldog Karácsonyt kívánok!

Jacopo Belbo 2008.12.23. 22:17:15

Vier:

Ezt szépen leírtad. Köszönet ezért is.

De azért tényleg: fel a fejjel. Boldog Karácsonyt kívánok Neked is!

dennisthemenace 2008.12.23. 22:18:50

@Myko: Loszart,az egy Polski;az eredeti 125-osnek kocka fenyszori voltak.A konyv egyebkent nekem is megvan,szupi robbantott abrak vannak benne..

Vier 2008.12.23. 22:23:30

@bervas:
Most néztem a vasad a blogon!
Gratula.
Imádom a kereklámpás mezteleneket.
Minden eddigi motorom ilyen volt.
Ennek az első sárvádője még kazánvas?
Csak kiváncsi vagyok.

Csikós Zsolt 2008.12.23. 22:25:54

Vier:

az egyensúly, az egyensúly, azt nehéz megtalálni. Igazából mázli kérdése, meg persze odafigyelésé. Azért mondjuk engem nem tart szörnyetegnek a családom, erre nagyon vigyázok. Talán a hátam mögött sem...

Vier 2008.12.23. 22:32:32

@Csikós Zsolt:
Nálam sem a motort meg a buherát unta meg az asszony.
Bank-karrier-külföld.
A három grácia.
Én meg nem tudom meghazudtolni magam.
Még egy puccos fogadáson is azon gondolkozom, hogy milyen hideg lesz a garázsban. Vajon mennyire dermedtek meg szimeringek, ha bontok:)
Köszönöm ám nektek. Ám:)))))
Ősrobbantunk tehát vagyunk.

Krisi 2008.12.23. 22:34:48

Nekem életem első komolyabb útszéli szerelése egy karburátorhoz fűződik, ezért jó volt olvasni. (16N3 kódjelú, aki megmondja milyen tipisról van, az kap egy ceruzás kisötöst zölddel - gúgli nem ér! :)

Mondjuk az egy cseppet egyszerűbb szerkezet, de akkoris nagy sikerélmény volt, amikor újra beröffent a szerkezet. És a jól működő gép mindenért kárpótol!

zöldi 2008.12.23. 22:38:29

bervas, na a garázst füstöld, menjél motorozni, ma is 8 fok volt. Körfűrészt a népnek!

zalkapone 2008.12.23. 22:49:09

Bervas tuti nem a garázst füstöli! Amennyire ismerem legalábbis Sopronig tuti elment! :-)

zalkapone 2008.12.23. 22:52:37

Vagy legalább Mórig. :-)

Ditiga 2008.12.23. 22:56:18

Zsolt minden tiszteletem a kitartásodért.
Ezeknek az öreg vasaknak lelkük van és tudni kell őket kezelni, na meg túlélni.
Az írásaid(főleg a szerelősek) mindig üde színfoltot hoznak az oldalra. Kevesebb szerelést a jövőben és Kellemes Karácsonyt.
Mellesleg jómagam csak a motorommal küzdök(több is volt, most csak egy van, de azért nézelődöm) hasonlóan mint te, a családom legnagyobb "örömére".

Vier 2008.12.23. 23:04:39

Ja!
Feltettem egypár videót, insertek nélkül.
Mert a többi a megrendelés.
Navara Varsóban. Frissen vágva.
Csak nektek, csak most.
www.youtube.com/watch?v=YT_sdTWoXyc
www.youtube.com/watch?v=9xr95e3VKTY
www.youtube.com/watch?v=WlX0J5d6IOw

kunaakos 2008.12.23. 23:52:12

Ubul1 2008.12.23. 19:55:22

Te talan jobban tudod mint en, hogy mirol beszeltem :) Ez biztos sokat megmagyarazna az emlekeimbol, nekem nagyjabol annyi maradt meg, hogy mindig volt valami, ami elromlott.
Nekunk echte hazai volt (azaz roman, erdelyi vagyok), s azok is pont ilyen szarok voltak. En inkabb arra szavaznek, hogy a kremje ment kulfoldre ;) Akiket ismertunk oltcittal, mind hasonlo velemenyen voltak. Volt akinek egyszeruen leegett az auto - es ezaltal nagyon sok felesleges szervizjarastol kimelte meg. Talan egy tanaromnak volt egy meregzold, ujabb szerias oltcitja, oldalt a bazinagy muanyagokkal, nekik nem tul sok bajuk volt vele, de nem is vittek tulzasba a hasznalatat.
Pedig milyen jol hangzott, hogy boxermotor van benne... Nem, nem a hangjarol beszelek, porszivonak becezte mindenki, hanem hogy azzal nyugtattam magam, hogy a subarukban is boxer van.

Rathgo 2008.12.24. 00:02:27

Eszméletlen jó az írás!!! Ennyit azóta nem röhögtem, mióta a szomszéd házáról leesett a tetőfedő. (nyugi semmi baja sem lett) El ne add a verdát, mert én veszek neked másikat!!!!!!! De komolyan, jó olvasni olyan sorstársakról, akik hozzám hasonlóan egy régi "romot" tartanak fent. Miért nincs több ilyen blog? Nálam a családban már biztos felmerült a gondolat, elmeorvosi vizsgálatra küldenek a kocsim miatt. A hajnalba nyúló szerelgetések, persze az éjfélkor felhangzó magvas káromkodások sem maradtak mindig el, lévén "akinek kalapácsa van, az mindent szögnek néz" (de miért pont az ujjamat mindig?) Hajnal kettő felé felhangzó diadalmas kiáltások (megint sikerült életet lehelni a gépbe). Szóval mintha magamról olvasnék, de legalábbis egy sorstársról. Csak így tovább! Vár még sok-sok szívás, engem pedig kellemes percek midőn szabadidőmet feláldozva olvasom az új részeket.

mv3 2008.12.24. 00:29:30

Boldog Karácsonyt kívánok mindannyiótoknak!

Minden jó, ha a vége jó, a kitartás meghozta a gyümölcsét, és a kis panda megnyugodhat, a kék lézerkard nem végzett vele :o)) (1.kép)

Különösen kedves gesztus volt nútot reszelni a féklevegő-fúvókába, kíváncsi lennék, 100 szerelőből hányan tették volna meg (vagy legalább eszébe jutott volna-e valamelyiküknek).

Ha kisüt a nap, vegyél fel egy meleg kötött sapkát, dobd előre a tetőt, és járasd meg a pandát a friss levegőn:o)

Jó pihenést, köszönjük az egész évben élményszámba menő írásokat!

Csikós Zsolt 2008.12.24. 01:22:36

kösz fiúk, mindenkinek szintén, jövőre tovább buzulunk autót. "Csak semmi szex jeligére" a TC-szerkesztőségbe.

no_holy_shit 2008.12.24. 01:34:43

@GYUSZI BACSI:

1,8 automata golf2 nem hinnem hogy 8.5-t enne Bp-n. volt g1-m 1,5 automataval most meg egy Golf2 1,8 90le van benne. mind2 10 folott eszik

no_holy_shit 2008.12.24. 01:36:07

@GYUSZI BACSI:
mondjuk allitolag a panda multijettel el lehet menni varosban 4,5-tel. nekem 5,7-t eszik,,,

kkn 2008.12.24. 01:45:13

Mostmár lassan bekerülhetne a Használt autó rovatba egy tesztre, ha összességében rendesen működik.

Érdekesebb lenne, ha egy kolléga írná, de azért olyan, aki érti az öreg autók lelkét.

Bambano 2008.12.24. 02:01:19

Mazochista módon végigolvastam az összes részt, de nekem nem világos valami: most akkor voltak pontok, csőszakaszok az autóban, ahol NEM szivárgott a benzin? :-P

w211 2008.12.24. 08:46:28

@Csikós Zsolt: Szia Zsolti,csak emlékeztetlek hogy szenteste jön,várjuk hogy mit szerelsz ma este? Amúgy megjött a kedvem egy pandához,jövőre veszek eggyet. Áldott ünnepet, Tomek

loláb 2008.12.24. 09:02:46

Szép karácsonyi ajándék a strory befejező része.

Myko 2008.12.24. 10:00:26

@dennisthemenace: Hú,tényleg ,ez így van!

ZON 2008.12.24. 10:27:19

Rájöttem a tutira : el kell vinni a Pandát néhány márkakereskedőhöz, mintha szeretnéd beszámíttatni egy új kocsiba.Na azok ingyen és alaposan feltárják majd neked a kedvenced összes valós és vélt hibáját. Jó vastag notesszel indulj!:)

no_holy_shit 2008.12.24. 10:28:19

@Csikós Zsolt:

(human vegzettseguek fogjak be a fuluket)

hat azert 16 eves korara mar jol meg lehet nevelni egy gyereket :-D. Rendes neveles mellett nem lesz belole irodalmar

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2008.12.24. 10:32:47

Naugye' alakul ez. Úgy fog menni, öröm lesz nézni. Én még életemben ilyen koszos keverőcsövet nem láttam, mint amit lefotóztál. Kellemes karácsonyt nektek, meg a TC-nek.

Levezetésképp szerintem tankoláskor dobj bele valami üzemanyagrendszer tisztító adalékot. És persze a csövek oda- vissza ugyanúgy cserések.

Csikós Zsolt 2008.12.24. 10:39:36

ZON:

khm, szerintem én egy egészen parányival többet tudok annál, amit ők egy ötperces átnézés után ki tudnak mutatni... Azért én se ma kezdtem a szakmát, és hát egy kicsit egyszer-egyszer már közelítettem felé csavarhúzóval is. Vagy hogyan hívják azt az eszközt, aminek az egyik végén ilyen karika van, a másik ilyen Y-ben végződik és szép, tiszta, krómozott.

zalkapone 2008.12.24. 10:42:03

Merry X-mas Everybody!

karlov 2008.12.24. 10:48:04

Hát itt valaki valamit nagyon félre értett szerintem.Márkaszervíz ?!Állapotfelmérés?!
Brrrr...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.12.24. 11:07:30

@ZON:
ez jó vicc volt ,ezt simán beszámítanák új suzukiba átnézés nélkül is majd elvinnék a bontóba,a felárat meg te úgyis kifizeted az új kocsi árában kamatokban.Volt anno trabant beszállítás ,majd a bontósok ingyen elvihették a trabikat a tulaj meg örült hogy 300 ezerért beszámították a gépet.

Rocko- 2008.12.24. 11:15:20

Csikós Zsolt 2008.12.24. 10:39:36
villa. ja nem, kanál, én is keverem mindig. :)

Pedrosz71 2008.12.24. 12:00:36

Nulla értékű kocsi? Nekem is van egy hasonlóm (Seat Marbella, gyakorlatilag Pandaklón) fillérekből üzemeltetem évek óta. Szerintem érdemes vele foglalkozni.

Merida001 2008.12.24. 12:33:43

Sziasztok! Nem olvastam végig az írásaitokat, így bocs ha már valaki írhatott hasonlót... Szóval először is gratulálok a kitartó szereléshez ami nem éppen a legoptimálisabb körülmények között zajlott. A másodszorra én megértem ha vkinek tetszik ez a kocka panda, mert csak stb., de azért pár 100ezerért lehet már venni jó állapotban lévő S. Swiftet ami méretben hasonló, de sokkal megbízhatóbb!!

BTO11 2008.12.24. 14:30:33

T.Csikós!
Boldog karácsonyt!
marha vagy!olasz avtó buznyák!
vegyél inkább 1 corsát !azt is lehet szerelgetni ,karbantartani.
vagy valami franciát oan copatósat amihez célszerszámok, vagy ritka méretü kulcsok kellenek,pl,16-s és az nincs neked, és azé köpködhetnél.
D:))

kompresszorod nincs??
a csőbefuvást azza lehet jáccani.

amugy lehet oan motortisztó spray-t kapni ,avva azé biztonságosabb puceválni mint a kromofággal.
az csak bosszura való!
D:))

Csikós Zsolt 2008.12.24. 14:38:16

BTO11:
van 16-osom, dugós is, vills is, csillag talán nincs. Meg van persze állítható franciakulcsom...

Kompresszorom viszont nincs, arra egyelőre nem futotta. Majd valamikor. A motortisztító szpré csak simogatja a 26 éves lerakódásokat, az kicsit öregedni kezdő, még alapjában véve új autóra jó. Van, nem használom. A féktisztító, az igen! Csak nagyon fogy és nagyon párolog.

Bosszút nem állok. Kamaszkoromban egyszer egy Accordot kinyomoztattam, amelyik beszorított biciklivel egy drótkerítésbe, és utána gyilokkal fenyegetőzött a tulaj (rámdudált két centiről, bemutattam neki, ez lett), megvolt a rendszám, a lakhely, az üveg kromofág, de nem csináltam. Sajnálom én ehhez az autókat...

Boldog karácsonyt mindenkinek!

yard (törölt) 2008.12.24. 14:40:34

Most már elhiszem, hogy az a cég amelyik a negyvenvalahány kocsinkat javítja önfeláldozó munkát végez. Legalább minden második számlára ráír 1 db "Berner" féktisztító sprayt.
Az meg egyenesen jó dolog szerintem, hogy ezek a régi autók egyszerűen :) szerelhetőek.

BTO11 2008.12.24. 14:56:35

@Csikós Zsolt:
akkor Te is vásátá a néhai lengyeles piacon ukrán crovát???

kompresszor + néha van kicsi de házibarkácsra jó,a budaörsi és a tötökbálinti zupermarketekbé.
az enyim is onnét való 16 papiré,+ 5-6 papir a levegős szett.má csak légkulcsot kéne vennem ,de az má kissé huzósabb.
16-s a R19 alsógömbfej nyanyája gyárilag,de az utángyártott szett má 17-s.
D:))

yard (törölt) 2008.12.24. 14:57:25

Ez is itt van a TC-on, de mindenki: csak a Panda....
"Mellnagyobbítás
Nem a legnagyobb a legszebb, a természetesnek tűnő szép mellforma a legkedveltebb."
Legalább egy hozzászólást könyörgöm...

dennisthemenace 2008.12.24. 20:17:37

@Myko: Ne ertsd felre,nem okoskodni akartam,csakhat nagy Fiat-buzi vagyok..Olyannyira,hogy megvan az osszes Fiat tipus szerelesi konyve,amit a Haynes kiadott..Boldog Karacsonyt!

captiva22 2008.12.24. 21:49:29

Hay mindenkinek!
Gratula, hogy sikerült a Karbis mütét! Nekem nem jött össze a régi Ladánkon amint már írtam!
Most a feliciánk kezd ba..... a hütöfolyadékot bele engedi az olajba. Januárban fogjuk a kolegámmal cserélni a hengerfejpakolást. Remélem nekünk is olyan Happy End lessz mint a Panda karbijánál!
Nem tudja valaki megmondani nekem, hogy a felicia szelephézagja mennyi? Mennyire kell beálítani? Ha valaki leírná annak nagyon örünék!
Ja és Boldog karácsonyi ünnepeket kivánok mindenkinek!!!!!!!!!!

kreto alak 2008.12.24. 23:10:43

Zseniális, gratulálok, és boldog karácsonyt!

Agr3ssor 2008.12.25. 08:37:44

Én esküszöm nem értem... Nekem is öreg autóm van... De!! Jól néz ki, aránylag jól megy, nem eszik sokat, hihetetlenül kényelmes, és nagyon jó úttartása van... Cserébe gyakran szopok én is, mert ugye öreg...
De ennek az autónak mi a mentsége a létezésre?? Kinézet: Izlés kérdée, szerintem nem éppen Walter da'Silva remekműveivel vetekszik... Teljesítmény: Hagyjuk... Kényelem: Nem vagyok finnyás... (régi Suzukiból jelző nélkül szálltam ki) De ez nekem elég kényelmetlen volt azon az egy alkalmon... Fogyasztás: Az 1.8-asom eszik ennyit... Futómű, úttartás: Amiben én ültem, az nagyon le volt pukkanva... De ez végülis városban elmegy gondolom...

Nekem tetszenek ezek a posztok, csak azt az egyet nem értem, hogy miért Panda???? Ez a kocsi semmi olyat nem tud, amit ezért az árért ne tudna más 5x jobban... A karbiszopás energiájából már egy Uno Turbo-ra is felújított feltöltő került volna... Annyi autó van: Honda Civic, régi Alfák, Citroen XM, Uno turbo, Golfok... Ezekkel megéri szopni... Ezzel nem is értem miért... Mi ösztönzi az embert??? Kész lesz, és mehet a fapados csettegés munkába???

Egyébként nagyon boldog karácsonyt mindenkinek!!!

twng 2008.12.25. 09:02:48

Azért a Clippert - szerintem ok nélkül - gyalázó mondat mínusz 1 pont a cikkírónak. ;)

Azért az érdekelne, hogy a sok hiányzó tömítőgyűrű milyen módon hagyta el a szolgálati helyét. Előző szerelő egy/ésszerűsített, vagy feloldódtak az egyre profibbá váló energiahordozókban?

w a s d 2008.12.25. 10:00:25

@Agr3ssor:
Ugye nem baj, ha nem hiszem el, hogy az 1,8- as autók 7 literes _városi_ fogyasztással rohangálnak.
(Dízelek kevesebbel, az OK, de régi dízel, ami jól megy, olyan nincs sok.)

kokal 2008.12.25. 10:01:53

@karlov:

Bocs, a karácsony beleszólt a netezési szokásaimba.
Természetesen No-ban vettem, sajnos itthon szinte reménytelen ilyen állapotút kifogni.
Még kint is majdnem fél évet vártam a megfelelőre.
Bordó, bézs bőrrel, így láttam először életemben, még a 90-es évek legelején.
Magyarosítva nem lett, még ennyi év után is túl nagy a sarc.

Rocko- 2008.12.25. 10:43:45

Agr3ssor 2008.12.25. 08:37:44
igazából kb. mindegyikre van válasz, amit az utolsó bekezdésben kérdezel. olvass vissza, h Alfáról mikor és miért váltott Csik Pandára, és meglesz a válasz.

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2008.12.25. 11:07:33

Nem akarok okoskodni, mert en nem birtam volna megszerelni. Ahogy olvastam az irast, es neztem a kepeket, meglatva a visszafolyocsovet, valahogy megereztem, hogy az a ludas. En biztos nem raktam volna vissza olyan allapotban. Miert nem cserelted ki, olyan rossz allapotban volt? Fel napnyi melot megsporoltal volna vel...

msadmin 2008.12.25. 13:39:57

Csikó, miért csinálod ezt?:-)
vegyél egy corollát mint az öregednek és nincs ez az egész szarság
nekem is egy huszéves corim van és nincs ez a szivás..

Krisi 2008.12.25. 18:24:42

Zöldi: grat, úgy sejtem neked is volt már dolgod ilyennel :)

Azt az automata kettesgolfot meg én is megnézném a 8,5-ös városi fogyasztással, nekünk az egykettes Corsa B benyakalja télen a 9litert különösebb hajtás nélkül (mondjuk hegyen lakunk, az besegít:)

Agr3ssor 2008.12.25. 19:58:16

@F/ aki...: Miért a Panda talán igen??? 7 litert dugóban, araszolásban... Ha meg városaban 1-1,5 literrel eszik többet mint az 1.8-as, még akkor sem éri meg...
Alfáról Fiatra váltani szerintem csöbörből vödörbe...
Mellesleg mutatok én neked olyan Alfát, amivel 100x érdemesebb szopni, mint egy abszolút jellegtelen autóval...

A "meg vannak a válaszok" meg nem teljes értékű válasz... Ez kábé annyi, hogy kiírom: " Megvan az Aids ellenszere..." Attól még nincs...

Csikós Zsolt 2008.12.25. 20:45:54

@Agr3ssor:
mutass nekem egy használható Uno Turbót, Civicket, bármit százezerért, amire 5000 km alatt nem költesz 20 ezer forintot, közben leviszel vele fél autókat vidékre, hazahozod a balatoni ház tartalmát. Másik kategória. A filléres gyöszök között kevés a praktikusabb. Keveset eszik, könnyen szerelhető, iszonyú sok fér bele, két mozdulattal átalakítható, bármekkora parkolóhelyre elfér, ráadásul két, óriási vászonteteje van.

De ízlések és pofonok, én csak sok pénz buta elköltése miatt szoktam kopogtatni mutatóujjal a halántékomat másoknak... Kukapénz kukaautóra szórakozásiból - nem mindegy, kinek mire, hogyan?

mv3 2008.12.25. 21:54:48

Mintha írtam volna már, egy panda tulajdonlása mindenféle élethelyzetből logikátlan döntésnek tűnik. Kivéve, ha éppen van egy pandád, mert az összes nyűgével együtt is hangulatos, így nagyon szerethető, és meglepően praktikus. Simán vihető vele a standard méretű gáztűzhely. Téglatest a kockában:o)
De leginkább a vászontető a királyság, napos időben a legolcsóbb élvezeti autózást kínálja.
Nekem három is volt, amit spóroltam a benzinen, ráfizettem a szervizelésre, de ezzel együtt is kellemes az emlékük:o)

Agr3ssor 2008.12.25. 22:36:03

@Csikós Zsolt: Dehogynem... Én egyáltalán nem kötözködni akartam... Egyszerüen nem értem... Honda Civic-et kb. 3-at tudok jóval 200000 fölött az ismeretségemben, aminél szó szerint semmit nem költ a gazdája... Kivéve természetesen a kopó dolgokat... Aranyos kis 1.5i motor, megbontva soha az életbe nem volt egyik sem... Nap mint nap látom őket üzemelni... És nem kérdés, hogy reggel elindul e...

Olyan autó meg nincs, amire nem költ az ember megvételkor súlyos tízezreket... Legyen az százezer forintos, vagy másfél millás... A vezérműszíj mindegyikben elszakadhat... A fék az összesen lehet cserés... És ki tudja, hogy az előző tulaj miféle 25W-30-as Mol Botondot töltött bele...

Mondom! Nekem tetszenek ezek a posztok... Nem fikázásképpen írtam, amit írtam... Csak nem értem miért Panda... Látszik, hogy az akart meg a talpraesettség megvan, elboldogulnál egy jóval többet nyújtó autóval is...

Rocko- 2008.12.25. 22:41:32

Agr3ssor 2008.12.25. 19:58:16
"A "meg vannak a válaszok" meg nem teljes értékű válasz... Ez kábé annyi, hogy kiírom: " Megvan az Aids ellenszere..." Attól még nincs..."
ha ez nekem ment, akkor az a válaszom, h meg akartam kímélni magamat, h helyetted túrkáljak.

Agr3ssor 2008.12.25. 08:37:44
"Nekem tetszenek ezek a posztok, csak azt az egyet nem értem, hogy miért Panda???? Ez a kocsi semmi olyat nem tud, amit ezért az árért ne tudna más 5x jobban..."
belsoseg.blog.hu/2008/02/01/autonania_panda
hadd ne én olvassam már el helyetted.
"Engem kicsit zavar az Alfám nagy fogyasztása, meg hogy 128 lóerő maradékával vitetem a hájas seggem a munkába minden nap – egyedül."
"És mivel nincs benne sok anyag, egy 1000-es Fire-motor viszi is rendesen. Nem csoda, hiszen azzal már a sportosabb kivitelek közé tartozik"
"Tudják mennyiért lehet ilyen autót kapni? Vizsgástul, menésestül, viszonylag eredetiben? Nyolcvanezerért."
kb. ezért

"A karbiszopás energiájából már egy Uno Turbo-ra is felújított feltöltő került volna..."
hahahaha, mutatnál itthon olyan állapotú Turbot, ami kicsit is megérné a törődést? aminek nem szúráták ki a szemét 3*? de azt hiszem nálam ezerszer jobban el tudná ezt mondani Csik vagy scheerti.
"Annyi autó van: Honda Civic, régi Alfák, Citroen XM, Uno turbo, Golfok..."
volt Alfa is: totalcar.hu/tesztek/alfa75nord/
a többi meg nem hiszem, h CsZs asztala lenne. ízlés miatt.
"Ezekkel megéri szopni... Ezzel nem is értem miért..."
Csikósnak ezzel éri meg.
"Mi ösztönzi az embert??? Kész lesz, és mehet a fapados csettegés munkába???"
belsoseg.blog.hu/tags/panda
itt találod az ösztönzést. azt hiszem az autóbuzéria lehet, h megmenteni egy öreg autót az utókornak.

kimerítő volt a válasz?

w a s d 2008.12.25. 23:16:49

@Agr3ssor: A 7 litert a Pandára nem én találtam ki, a fenti blogbejegyzésben szerepel: "Megvan az első városi fogyasztási adat is: 8,1 liter helyett 7,2, reggelente, nyolckilométeres távon."

Mindemellett azt vallom, hogy élményautózás nem csak az, amikor egy minden téren sportos autót hajszol az ember a határon. Vannak autók, amiket élmény a forgalom tempójában is vezetni, mert van bennük valami különleges, érdekes, szerethető dolog. Ezért nem is feltétlen szükséges, hogy az embernek erős, sportos autója legyen, ahhoz, hogy egy jót, élvezeteset autózzon. Így nem minden élethelyzetben éri meg azt a plusz pár litert egy vadabb gép.

Winston Smith 2008.12.26. 09:25:19

Csikós, vazze, te hülye vagy. :)

Ha összeadod, mennyit sz*ptál ezzel a digó vacakkal, és a ráfordított órákat felszorzod pl. egy weblapszerkesztői óradíjjal (mint alternatív költség, gondolom diplomád alapján azt simán tudnád mellékállásban esténként csinálni), akkor kb. annyi forintot kapsz, amennyiből már lehetne venni egy működőképes autót.

De mindenki úgy sz*patja magát, ahogy jólesik. Végülis ez a fajta mazochizmus egy ártalmatlan hobbi, ha valaki ezt élvezi, akkor hajrá... :)

Csikós Zsolt 2008.12.26. 09:31:17

@Winston Smith:

Nem vagy te tisztában azzal, mennyit fizetnek egy-egy posztért a TC-n. Már Rózrojszom lehetne. Medzsóban...

Rocko- 2008.12.26. 10:52:14

Csik, mutattam már a Te és Lowtyo féle karácsonyfát? :)
rocko4.googlepages.com/karacsonyfa.jpg

KissGabi 2008.12.26. 14:25:58

Kellemes ünnepeket mindenkinek.

Jólesik olvasgati hasonló gondolkodású "elmebetegek" szeretett filléres vackainak életben tartásáról szóló tanulságos történteket. Két rosszcsont gyermek és kettő darab napi használatban lévő, nem éppen mai vas (benzines Opel 18 évesen és 360.000 Km-el, VW TDi 13 évesen 400.000 Km) állandó üzemben tartsa sok idő eltöltését feltételezi a garázsban. A szerelőkben Én nemigen bízok, ezért szinte mindent magam oldok meg, a lényeg, hogy legaláb az egyik kocsi mindig 100 %-ban üzemképes legye. Az egyéb bütykölgetések közepette (környék fűnyíróit-fűkaszáít-láncfűrészeit "tuningolom") nem sok időm van netezni, csak ilyen abszolút nyugalmas időszakban, amikor a gyerekek elmennek a gép elől, és senki nem zavar. Na itt találtam ezt az oldalt, amit talán érdemes megnézni: www.motorozz.hu/main.pl?menupage=tour&t_id=2423&session_id=
Na ez az igazi kihívás. Tudom nem igazán ide illik, de a szereléssel egybakötött szívás lehetősége itt is megvan. Öreg 50 köbcentis masinák, földúton egy nap alatt közel 200 Km-en, na ez szép. Érdemes lenne jobban körüljárni.
Nemrégiben olvasgattam a TC-n öreg japán kismocikról, csak oda nem tudtam kommentet írni.

Mégegyszer elnézést z ide nem illő témáért, és további kellemes ünnepeket, valamint bolgog új évet Kívánok.
Gábor

adyz (törölt) 2008.12.26. 22:27:26

Agr3sor:
Pandában van vezetési élmény.
Mai kocsik? Csupa elektronika.
Pandában alig van.
Van rajongótábora is. Menj ki Olaszba, rengeteg régi Panda furikázik az utakon.
35Le, na és? Nem egy erőgép, de 120-al simán eldöcög. Ha padlózod, a 130 vagy több is megvan.

Ettől függetlenül, gratulálok Csikós úrnak, a kitartó munkáért és azért, hogy nem adta fel. :-)

Csikós Zsolt 2008.12.26. 23:51:36

@adyz:
Az enyém 45 lóerős! Volt, újkorában. Így lekicsinyleni egy szupererős GTi-t...

Különben ma is megy 140-et GPS-sel mérve. Csak egy kicsit, izé, labilis.

:-)))

adyz (törölt) 2008.12.27. 11:28:48

@Csikós Zsolt:
Megy az, csak rendben kell tartani. :-))
Az enyémben csak 837ccm-es motor van :-((

Kell ránégy nagyobb felni és jó gumi. Az enyémen 15"-os felni van, 165/65-ös gumikkal. Persze nyáron. Télen jó a gyári lemezfelni is. :-DD

Agr3ssor 2008.12.29. 08:34:24

Lehetséges, hogy nagyon nem volt egyben az a pédány, amiben én ültem... Engem nem nyűgözött le!! Mindenesetre sok szerencsét hozzá, én kíváncsian várom a további irományokat... (azért ez nem igaz, mert ha írsz, nyilván megint elfosta magát valami... Inkább tévézz a családdal... :) )

Uno turbo: Nagyon elképzelhetőnek tartom, hogy erre a típúsra is rá van specializálódva jópár forma... Kiindulok a saját esetemből... Nekem egy nagyon ritka típúsú autóm van, de bármilyen jó minőségű bontott alkatrészt másnapra meg tudok szerezni hozzá... Kb. annyi a történet, hogy ismerni kell a megfeleő embereket... Ami például a mai agyoninternetezett, agyonfórumozott világban nem egy nagy feladat! Motort hengerfejjel együtt 60 rugóért hozzámvágnak, váltót 30-ért, komplett vízhűtőt ventillátorral, és foglalatokkal együtt 10-ért... Hozzá teszem, egyiknek a cseréjére sem vagyok rászorulva hála istennek, de a lehetőség megvan...
És gondolom ez a Fiat specialista fórumokon sem megy másképp!! Tehát az Uno turbo sem egy nagy kihívás...
Az Alfát meg csak azért írtam oda, mert sokan hajlamosak a fejemhez vágni, hogy nem szeretem az olasz autókat... Gondoltam kezdeményezek... Nem jött be... Bár egy 164-es futurisztikus karácsonyfa műszerfala nekem nagyon tetszett, de itt véget is ért az összes pozitív tapasztalatom az Alfával kapcsolatban.

Fogyasztás: Valóban, az én kotványom elballag 9-10 környékére városban... Rövid távon... Ami 8 kilóméteres úton (ami ugye napi 16) 1 hét alatt 4-500 forintos többlet... Iszol egy kólát, eszel egy hamburgert, és mintha mi sem történt volna...

Koczeka · http://www.eurotreler.hu/automentes.html 2009.04.17. 10:34:21

Az eredeti történetről jut eszembe, konkrétan a karburátor szereléssel kapcsolatban...
Hasonlóan jártam kb. 10éve a jó kis Ford Escorttal, amiben rendhagyó módon 1.1-es karbis motor volt.
Igen ám, de nem egyszerű annak a karbija, váltózó légtorok!!! Vákum szabályozással! De nem volt szabályozás sem meg benyát sem kapott a drága. Télen az utcán három napi szerelés után lett sikeres a javítás.
Csak ezért írtam, hogy ne gondoldd, hogy egyedül vagy az ilyen jó kis szívásokkal:)

Super aGyuri 2009.05.18. 22:14:33

Nekem most az I-es Golfban csöpög a benzin. Vagy inkább ömlik??? Fogalmam sincs, honnan. Mindenhonnan.
Humán értelmiségi létemre nem mernék belevágni, még egy benzincső cserébe sem, mert tutira túlhúzom vagy lazára hagyom a bilincset és az első úton szétszakad vagy szétcsúszik a cső. Úgyhogy hamarosan megy a P.... Kft-hez a Kunigunda útra Pongrácz úrhoz. No de addig is: NEM FOG EZ ETTŐL KIGYULLADNI? Eljutok I-ből a III. kerületbe? Kérdésem HALÁLKOMOLY. Köszi előre is választ :) MajrésGyuri
süti beállítások módosítása