Százezer forintért a legjobb városi autót

Autonánia: Fiat Panda

  2008. február 01. - Csikós Zsolt Címkék: panda fiat autonánia

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Nagy autóra vágyni könnyű, mi több, magától értetődő dolog. De szeretni a kicsit? Arra is lehet találni magyarázatot, bár tény, hogy az indíttatások java részét nem az érzelem, hanem az ész diktálja.

Például: tavasztól őszig, ha lehet, zsigerileg kerülöm az autóba ülést, kizárólag pocsék időben vagyok ilyenre fogható, illetve ha cikket kell írnom valamilyen tesztkocsiról. És motoron mindig észreveszem, milyen iszonyatos hő ömlik ki egy akármennyire is agyonkatalizált, oxigént lehelő, Euro-egymilliós normát teljesítő dög alól, és milyen kevés egy kicsi kocsi alól.

Piros Fiat Panda. Fotó: Rácz Tamás

És hogy egyesek mennyi ideig tekeregnek azokkal a hatalmas dögökkel a városban, mire találnak egy alkalmas parkolóhelyet, miközben mondjuk egy Nissan Micra számára már tíz hely is akadt volna.

És hogy hányan fizetnek fogcsikorgatva brutális benzinszámlákat, biztosításokat és adókat, mondván: ennyi jár nekik.

Biztos igazuk van, én nem vagyok még annyira gazdag.

Engem kicsit zavar az Alfám nagy fogyasztása, meg hogy 128 lóerő maradékával vitetem a hájas seggem a munkába minden nap – egyedül.

Hétvégén ott a feleségem 190D-je, meg van veteránautó is, az én kocsim tényleg csak dolgozóba menni van. És a múltkor egy lakatos barátom bogarat tett a fülembe. Mutatott egy levágott elejű (összetörték), öreg roncsot, amihez vett egy másik, elöl ép, de forgalomból kivont másikat. A kettőt szépen összetette, gyári hegesztések mentén, merevítőket egyben cserélte, gyönyörű lett. Tudják mi a vicc? Hogy egy szem rozsda nem volt egyik kasznin sem, pedig mindkettőben benne volt már a világ kilométere.

Piros Fiat Panda. Fotó: Rácz Tamás
Fotó: Rácz Tamás

Az autó? Egy (azaz másfél) Fiat Panda.

Egy pillanat! Mielőtt a konyhakéssel átszúrnák a monitort, hogy sose kelljen többé Totalcart olvasniuk, hallgassanak meg, kérem.

Szóval az tény, hogy a Panda megjelenésekor hetedhét-határra szóló bulit csaptak Vasoxid-Földön. Mert a Panda lemezeit olyan kéjjel ropogtatták a különféle rozsdatörzsek, mint Ziegler-ostyát a kontyos öregkisasszonyok a mélange mellé a presszóban. Ha közel hajolt az ember, már a szalonban hallott némi sercegést az illesztések felől.

Piros Fiat Panda. Forrás: Használtautó.hu

A motorzaj egyáltalán nem számított ennél a típusnál, mert kéthengerestől négyhengeresig, nyomórudastól Fire-blokkon át a szörnyű dízelig valamennyinek a hangját elnyomta a lemezek oxiddá válásának csámcsogással vegyített hersegése.

Még az oldalvédelem, azaz körben a vastag gumicsík is rohadt. Mert az sem gumiból készült, hanem acélból, azaz abból az anyagból, amit az olaszok akkortájt a ruszkiktól kaptak, és valamiért acélnak neveztek. Később aztán ez a hullámos oldalvédelem-utánzat elmaradt, Fiaték meg a későbbi Pandákat rettenetesen gatyába rázták korrózióügyileg.

Egy olyan Panda pedig jó dolog a városban. Ahhoz képest, hogy nem nagyobb két szemeteskukánál, brutálisan nagy benne a hely, a maga spártaian egyszerű módján jópofa is.

És mivel nincs benne sok anyag, egy 1000-es Fire-motor viszi is rendesen. Nem csoda, hiszen azzal már a sportosabb kivitelek közé tartozik, volt ugyanis 750-es, meg régi 900-assal szerelt négyhengeres is. Ilyen kéne, napi tizenöt és fél kilométerre kár ennél brutálisabb döggel pusztítani a levegőt.

Néhányszor vezettem már Pandát, a kormánya jó precíz, a váltó tűrhető, ha nincs szétkopva a rudazat, a motor olasz, tehát szuper. Rugózik is, jó belőle kinézni, egyáltalán nem az a szörnyű, lepukkant érzés, mint mondjuk egy rossz Unóban. Csak az a kiflirúddal megcsinált merev hátsó híd… Hát igen, kanyarban nem esik jól neki egy gödör, de az útvonalat ismerem, mint a tenyeremet, kerülgetném a lyukakat.

Piros Fiat Panda. Forrás: Használtautó.hu Forrás: Használtautó.hu

Fehér Fiat Panda. Forrás: Használtautó.hu

Tudják mennyiért lehet ilyen autót kapni? Vizsgástul, menésestül, viszonylag eredetiben? Nyolcvanezerért. Bizony, kicsit horpadtan, kicsit napszíttán, kicsit elkoszlott belsővel, de egy év vizsgával, és őszinte 179 ezer kilométerrel ennyiért utánavágják az embernek. De találtam egy első tulajos, 90 ezer kilométeresre hirdetett 1990-est 120 ezerért.

Meg egy 1991-es pirosat, Budapesten 169 ezerért, ami már kicsit soknak tűnik, bár az már tényleg a nemrohadós fajta, és szinte megszólal a képeken.

Szürke Fiat Panda. Forrás: Használtautó.hu
Forrás: Használtautó.hu

De a legérdekesebb autót Nyírbátorban találtam, kerek 100 ezer forintért. Igaz, hogy messze van, és sáros udvaron áll, ami nem jó, mert valószínűleg az autó zegei és zugai is jó sárosak mindenütt, tehát nagyobb az esély a rohadásra, de épp a legérdekesebb kombináció. Eredeti, metálfényű (ami tartósabb), 1000-es Fire-motorja van, és világos-arany plüss a belseje – tudják, az a nagyon nyolcvanas évek végi Olaszország…

Világos-arany plüss belsejű Fiat Panda. Forrás: Használtautó.hu
Forrás: Használtautó.hu

Mennyi is az a Nyírbátor?

A Google Maps szerint 283 kilométer. Csak oda. Hm. Közel húszezer forint megnézni, és egy nap is kiesik. Ennyire nem égető a dolog, sőt semennyire sem az. Tavasszal inkább szinkronoztatom az Alfa karbijait, az ennél kevesebbe’ lesz.

Az Autonánia rovat emblémája

Autonánia

Gyakran bóklászunk a Mobile.de-n és a Használtautó.hu-n érdekes autók nyomában, amiket aztán nem veszünk meg. Ismerős? Ha ön is szokott ilyet csinálni, írja meg nekünk!

A konkrét használtautókra mutató linkeket a posztok publikálásakor ellenőrizzük, utána azonban lehet, hogy eltűnnek, mert eladják az autót vagy leveszik az oldalról.

Ha nem szeretne lemaradni egy részről sem, tegye el a sorozat okos könyvjelzőjét (RSS).

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr34320465

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SsPL71 2008.02.01. 15:15:36

Tudjátok mit, kedves Urak!

Ha rám hallgattok azt vesztek amit akartok. Meg én is azt veszek amit akarok.

Asszem, ezzel el is intéztünk mindent.

Terveüdekszi 2008.02.01. 15:17:49

Mitől ne lehetne két darabból hegesztett autót vizsgáztatni? nekem két autóm is két darabból van, sose okozott problémát. Igaz, nem is látszik.

Poigabi 2008.02.01. 15:19:45

Jó olvasgatni, hogy milyen jó véleménnyel vagytok ezekről az öreg gépekről, főleg a kettőből klónozott verziók tetszenek. Szerintem állítsuk meg az autóipar fejlődését és térjünk vissza a lovaskocsihoz, sokkal kevésbé környezetszennyező. :-D

Nani24 2008.02.01. 15:24:07

Én vidéki vagyok, de a minap jártam Budapesten és elgondolkodva néztem
a sok prémiumautót. Miért jobb a gazdáiknak kínlódni a dugóban és
kitenni az egyébként gyönyörű autóikat
a szinte mindennapos elkövető nélküli töréseknek. Szerintem szuper dolog a szép nagy autó de jobb a garázsban védeni és a városból kikerülve nyomni neki az Adriáig. Emelett még a szmog
is csökkenne egy mozgékony kisfogyasztású autó használatával.

ommm 2008.02.01. 15:25:47

SsPL71 2008.02.01. 15:15:36

na, ebben kiegyezhetünk :)

Lacika 2008.02.01. 15:29:47

Én hiszek a karmában, szerintem nagyjából mindegy az hogy milyen autó... akinek össze kell törnie magát, az úgyis megteszi, és 99 légzsák sem fogja megmenteni. Más meg beletehet egy pandába 500'000 km-t úgy hogy soha semmi baja nem lesz... Már ha kibír annyit :p

Egyébként reagálva a 'városi autó'-ra, lehet hogy tényleg nem is az, találtam pár elég ütős videót :-)))


youtube.com/watch?v=erUo2qHyilQ&feature=related

youtube.com/watch?v=3aEYYncsAjA

youtube.com/watch?v=JssacmAQEkI

Őfelsékem I. Fülig Jimmy 2008.02.01. 15:32:03

malenykij polgar 2008.02.01. 13:08:14
Akkor most inkább beszélgessünk nökröl.

"- Warins - mondta a Vöröskarom. - A halálítéletét megváltoztattuk.

"- Úgy. És mi fog velem történni?

- Feleségül vesz engem...

Csodálkozva állt.

- Nem értem, kérem... - szólt azután.

- Megmenekült a haláltól - magyarázta türelmetlenül Vöröskarom. - El fog venni engem feleségül.

- Sajnos - felelte a herceg - akkor mégiscsak végem.

- Miért? - kérdezte ámultan Vöröskarom.

- Ön csinos, kedves hölgy, de nem az én ízlésem. Ne haragudjon. - És a matrózokhoz fordult. - Fiúk, mehetünk vissza.

A Nagy Bivaly hápogott, mert kimaradt a lélegzete, a Kannibál Béby disznóarca hosszú lett, és a rongyos, ősz hölgynek torkán akadt egy fél szivar a meglepetéstől.

Vöröskarom félelmetesen ragyogó szemmel nézett a fiúra. Felállt, és lassan odament. A herceg elé állt olyan közel, hogy csaknem összeért a testük.

Az aranyfényű, hideg zöld szemek félelmetesen ragyogtak. A szép kis száj félkörré görbült, az apró orrcimpák megrezdültek, és parfümös lehelet csapott őfelsége arcába.

Most igazán ijesztő volt a leány.

- Maga söpredék! Maga csúfolódni merészel?

- Nem csúfolódom, és tisztelem önt, sőt kissé félek is e pillanatban, de a fenyegetés nem megfelelő mód arra, hogy tetszésemet megnyerje.

- Maga... maga mit gondol - mondta, és utálattal nézett a kék-lila hurkákkal lepett daganatokra a herceg arca helyén -, miért akarom, hogy feleségül vegyen?

- Bizonyára megfelelő élettársnak képzel. De ebben téved. Én szeretem az italt és a szabad életet.

- Bolond.

- Az igaz, de nem annyira, hogy elvegyem. Ön igen csinos, azonban nekem nem tetszik. Telt idomú, fekete hölgyeket szeretek. - És újra a matrózok felé fordult. - Gyerünk, fiúk, mert elmúlik a dagály, és akkor ülhetek hat órát abban a gödörben..."


ennyi idióta... pfffűűűűű

karesz2 2008.02.01. 15:32:15

Nos, elgondolkodtató, megveszem, mondjuk még 1 műszakin átcsúszik, azaz 2-4 évig hasznélja és eldobja az ember, megérte. Annyiért robogó sincs.
Lássuk be, anno Trabi árért lett volna... és hány éven keresztül gyártották, nemrég ültem egyben, 10 éves biztos volt de ti-top, még 20-ig elgurulna. És tényleg bunkóság nagy autóval egyedül a városban...és a mopedautó vagy mi a lóf...sehol sincs.

Zsotto 2008.02.01. 15:34:44

Azt gondoljátok hogy csak 20 éves autókat hegesztenek össze?? XD
Nem, nem... ugyanis az újabbat még jobban megéri. Csak hát nem derül addig amíg alaposan meg nem törik. :)

ommm 2008.02.01. 15:37:55

"...mert elmúlik a dagály, és akkor ülhetek hat órát abban a gödörben..." -mondta Őfelsége San Antonio hercege, majd karonfogva Buzgó Mócsingot (akiről időközben kiderült, hogy valójában az Igazi Trebitsch) a verem felé indult.

imádom.

ommm 2008.02.01. 15:56:03

uff...ezt így egyszerre :)
nagyon a tyúkszemedre léphettek :)

madogery 2008.02.01. 16:11:19

Teljesen jogos, wárosba pici, benyás kocsi waló!100-160-ért AUTÓT is kaphat már az ember, akármilyen régi japó ilyen.
Az egyetlen diffi, h ezek elpusztíthatatlanok, nemúgy, mint a Fehler In Alle Teilen...;)))

zombi 2008.02.01. 16:25:47

Mit vagytok úgy oda a biztonságtalanságért ... pesten a max. végsebesség 20 km/h azzal mehet bármivel...

csé 2008.02.01. 16:26:36

Nekem volt anno Pandám :D Úgy imádtam azt a kis aranyost, hogy csak na. Valóban magához képest nagy volt belül a hely, igaz a csomitartó :) Az nem volt nagy. Ellenben dupla napfénytetős volt. Persze ilyen vászonszerű valamikkel, de nyáron egyszerűen zseniális élmény volt a "kabriózás". A motorja nagyon tetszett, pici de fürge, és olyan könnyá volt vezetni... Jaj visszasírom :(

qkac 2008.02.01. 16:26:37

Azt nem értem, hogy a nagyszájú biztonságosságibuzi emberek, akik gyerekkorukban az Apu mögött hasítottak Balcsira a Trabiban miért nem emlékeznek már arra az időkre. Amúgy meg biztos néha kiszáll a nagy vasból és jól elüti egy Svift.

SsPL71 2008.02.01. 16:35:12

qkac: ha nem érted akkor mi a f@xért írkálsz ide?

A Svift azt meg Swift akar lenni?

Demidoux 2008.02.01. 16:36:26

Egyszer volt Uno45-ünk. Menet közben kiesett belőle a motor... No comment. Nem kell olasz.

csé 2008.02.01. 16:39:14

Visszaolvasva azt nem vágom minek papolnak páran a csillagokról töréstesztekről stb? Ezzel a kocsival az ember a városban klattyog. Max nagyihoz telekre ami még pest megye... Innentől nem nagyon lehet nagy baleseted, hacsak nem vagy nagyon láma, akkor meg szinte mind1 milyen kocsiban csücsülsz. Városban a panda a király.

Nyaralni meg jó lesz az a nagy böhöm a garázsból :)

neo66 2008.02.01. 16:46:02

SsPL71:
szerintem te nem jó oldalon jársz.
mert ez itt az autófanoknak van fenntartva, nem azoknak akik verik a mellüket mennyire odáig vannak a családjuk biztonságáért!

ShwartzWazul 2008.02.01. 17:04:05

SsPL71:
Értem én, hogy félted a családod. Hidd el, más is így van ezzel. De!
Azt ne próbáld már bebeszélni, hogy a biztonság miatt 2 tonnás autóval kéne mindenkinek járnia a városban. Ha csak egy picit is megpróbálnál belegondolni, rájönnél, hogy SUV-okat be sem lenne szabad engedni a városi utakra. És pont a biztonság miatt. Mert a városokba kis autók valók. A nagy dögök, meg pont ezekre veszélyesek.
Ha a Te gondolatmenetedet követné mindenki, akkor az általad oly hőn áhított bizonságod záros határidőn belül nullára redukálódna.
Mert ne feledd, mindig van nagyobb autó.

Renimaci 2008.02.01. 17:06:28

hi ne szidjátok a pandát a4x4 es kivitellel bárhova aljutottam eddig télen. A céges toyota hiluxut evvel szoktam huzigálni a sárból és még bírja. Az enyém négy darabból lett összerakva de kitűnő teljesen kielégíti a városban való rohangálást jah és már egyszer átfordult az óra most áll 10 km nél
byby

Zsotto 2008.02.01. 17:29:09

Demidoux! Nem az olasz verdát kéne fikázni hanem lehetne egy csöpp hozzáértésed a saját kocsidhoz mert tudod a motorok nem szoktak csak úgy maguktól kipotyogni. Millió dolog ordít ilyenkor már hogy figyelem, itt minden szar. Csak oda kéne picit figyelni...
Vagy BKV, aztán akkor nem kell idegeskedni!

Norbesz 2008.02.01. 17:49:19

Kedves autóstársak !
Így arc nélkül milyen biztonságéhesek és környezetbatrátok lettünk.. Nézzetek egy kicsit körül ! Akinek pénze van , hatalmas kocsival jár wcre is "mert megtehetem" a többi meg megpukkadhat. Tele van a város(Győr is )ilyenekkel. Pazarlóak vagyunk és kényelmesek. A rönók is 5 csillagot kapnak a biztonságra, az ADAC (német autóklub sárga anygyalai) statisztika szerint mégis a legmegbízhatatlanabb márka. Közlekedésre "ócsón " biztos, hogy jó a Panda..

Ric 2008.02.01. 17:53:59

Amúgy birom, hogy a valóban jó autókat kifikázzák, az ilyen olasz csődtömegeket meg az egekig magasztalnak... :S

Csikós Zsolt 2008.02.01. 17:54:40

Kések, revolverek, mérgezett nyílhegyek eladók! Kiváló minőségben, svájci, izraeli és indián import! Szezonvégi kiárusítás! Csak a készlet erejéig!

Lassan értem, hogy történetett, amikor halálra késelték azt a szerencsétlent pár évvel ezelőtt a Rádió előtt, amikot kicsit lassan parkolt.

Emberek! Uraim! Elvtársak! Testvérek! Véreim! Hátrább az agarakkal, ez csak egy blogfórum. Mindenki számoljon tízig, igyon egy cigit, szívjon el egy imát, mormoljon el egy sört, és felfrissülve,, úriemberek módjára próbáljuk meg folytatni.

További megjegyzések elkerülése végett: a cikkbe is beleírtam, hogy a Pandákat az eredeti hegesztéseknél, ponthegesztések lefúrásával, egész elemek átrakásával javította az ismerős. A gyárban is így szerelik össze, nem lett felexelve, lánggal foltozgatva. Nyugodjanak már meg egy kicsit a kedélyek, de tényleg.

robika 2008.02.01. 18:00:37

Már nem választanék pandát városba,de lehet olyan ember még azért,akinek ez jó alternatíva..
Nem kell más hozzá,mint hogy ne legyen több pénze.
Ennyi.Ez a piros 7-es..
Ha lenne,nem ezt venné.
De nincs..és képzeljétek,az a köcsög BKV bérlet,amit alternatívaként felajánlottak,biza nem jár vidéken..
És kövezzetek bár meg,hogy ilyet merek mondani,de vidéken is laknak emberek..nem csak Pesten..
Megnézném ,hogyan buszozna az,aki el sem tudja képzelni,hogy Grábócra egy nap 5-ször megy a busz..slussz..
Van,akinek ez is elérhetetlennek tűnik,és egy álomautó..
Csak nincs pénze laptopra,meg internetre,hogy leírja nektek...:P

SsPL71 2008.02.01. 18:02:39

Eddig is nyugodt voltam :-)
De, azért azt a sört el mormoltam.

chr 2008.02.01. 18:09:46

Szerintem régi autót felttartani úri passzió, ha kicsi, ha nagy, és kb mindegy, hogy milyen márka.
Nekem volt egy '80-as Escortom, havi rendszerességgel volt vele mindíg valami, nem nagy dolgok, csak leszakadt a kipufogó, elromlott, az ablaktörlő, az elektromos ablak, az ember ilyenkor jön csak rá, milyen sok alkatrészből áll egy adtó :)
Szerettem, de eladtam, kb átlag havi 5-10 ezer forint volt csak az alkatrész, javítás jellegű fenttartási költség, nekem ez sok.
Amúgy annak is a karosszéria a gyenge pontja, 2 évente ki kellett javítani.

Ahogy öregszem egyre fontosabb az is, hogy ne a kocsiban purcanjak ki, mindegy hogy saját, vagy más hibájából.

Amúgy hobbi célra még mindíg ácsingózok régi autókra, de ahhoz sok pénz kell.
Valójában a régi autót nosztalgiából, , bütykölgetni, nézegetni veszi az ember, nem napi használatra.
Másrészről az a helyzet, hogy ebben az országban nem olyan kocsija van az embereknek amilyet szeretnének, hanem "amire fussa".

Józsibá · http://www.index.hu 2008.02.01. 18:10:21

Te jóságos atyaúristen! Mi lesz, ha valaki két másodperccel később indul a lámpánál? Ez a sok harcias ember mind volánhoz ül..
Ki Pandába, ki 7-es BMW-be...

moTmeN 2008.02.01. 18:11:47

skoda 100/120 a megoldas. szervizkoltseg is nevetseges...

robika 2008.02.01. 18:19:52

Meg az autó is..

SsPL71 2008.02.01. 18:24:47

Józsibá: 2 másodperc? Mit gondolsz, a mai "fantasztikus" közlekedési morál főképviselői jobb esetben csak a dudát fogják nyomni mögötted, ha esetleg ezt Te követed el.
Rosszabb estben át megy rajtad a SUVjával. :-)

csé 2008.02.01. 18:25:51

Skodába nem ülnék, mármint 100/120-ba. Én nem bízom abban az autóban, se magamban, hogyha bármi baja van leüljek szerelgetni. Olyan kocsi kell ami elvisz és ha valami baja van az pici, amit egy szervízben gyorsan olcsón megcsinálnak. Álom? Lehet :) De én ilyet szeretnék!

AP (törölt) 2008.02.01. 18:34:50

Ugyanerre a problémára szívódízel egyes golf?
sose esik szét, ha mégis akkor olcsó összetákolni, eszik 5-6-ot, oszt mégis német..

agaragar 2008.02.01. 18:36:02

Tudok egy Samaráról, télen-nyáron fűtött garázsban állt, l7 év alatt 70e km-t futott ugyan, de a benzinen kivül ez idő alatt összesen kb. 20 e ft javítási költséget kívánt. Rozsda nem látta, egy métert nem kellett tolni, remek járgány volt, autópályán tartósan 145-tel bírta órákon át.(ja, svéd exportból hozták vissza, de csak Magyarországig).

chr 2008.02.01. 18:36:53

Milyen érdekes lenne, ha valaki venné a fáradságot és készítene egy programot, ahol meg lehetne adni a különféle igényeket azzal kapcsolatban, hogy mire használná az autóját, és ennek megfelelően ajánlana fel típusokat.

Pl.: szeretnék egy biztonságos jól pakolható praktikus takarékos családi autót egyiért meg ennyiért és havi 2000km-t mennék vele, felét városban, és Bp-en lakom,
vagy szeretnék egy olcsó, de szép spotkocsit, ami keveset fogyaszt, és akkor kiköphetne erre konkrét típuskonfigurációkat. Szándékosan nem írok konkrét eredményt a példákra :)

Szerintem sokan meglepődnénk, hogy az igényeink szerinti autó nem az, ami a ház előtt áll, és ez nem feltétlenül pénz kérdése.

Sokan manapság is érzelmek alapján vesznek autót (vagy mindenki?) :)

yoda 2008.02.01. 18:41:28

Elsősorban a meghatározó az esztétikum. Aztán a "presztizs" majd az ár.
A műszaki szinvonl kevés embert érdekel..sajna.

yoda 2008.02.01. 18:46:17

Nézzétek meg,hány Seat Cordoba Vario van,és mennyi Vw polo Variant..
Tök ugyanaz,csak a polo drágább.
Melyikből van mégis több?
Na persze,hogy Polóból..
Ennyire vagyunk snobok..

blaise 2008.02.01. 18:46:52

Nekem Uno-m van 1000es FIRE motorral es nem ertek egyet a szerzo Panda-maniajaval. Meghogy jobb kinezni a pandabol, mint egy szakadt uno-bol. Itt a hangsuly a szakadtan van, ha talalnank ket azonos allapotut akkor lenne ertelme osszehasonlitani. Az enyem polo van olyan allapotban mint ezek a pandak, ki kene probalnia. Alig valamilvel nagyobb de sokkal tobbet nyujt. A mondanivaloval egyetertek, varosba ennel nagyobb jarmuvel nem megyek.

Leegor 2008.02.01. 18:58:28

Alternatívák:

1.: Daihatsu Applause 1.6 1991, friss műszakival, rozsdamentesen 120 ezer volt. Kollégám vette pár hete, tök jó állapotban van, és mégsem egy üres papírdoboz.

2.: Skoda Fabia 1.4 MPI 2002, újszerű állapotban, 100 ezer kezdővel vihető, utána 20 ezer havonta, ami simán rámenne egy Panda javítására.

És még sok ilyet fel lehetne sorolni, ettől függetlenül ha valaki szereti a Pandát hát tegye. Nyugalom emberek!

Magilla 2008.02.01. 19:16:58

A Panda töréstesztjét sajátkezűleg végeztem el, amikor kb 40-el beleroggyantottam az elém kihajtó "miautónk" oldalába, amitől az menten kifliformát öltött.
Bekötve nem voltam, karcolásom se esett, persze azt nem mondom, hogy a Banda-Panda is sértetlen maradt, viszont hamar eladtam roncsként, mert láttak benne fantáziát.Motor, fődarab nem sérült, szerintem 40 rugóból helyreállította új tulaja.
És telente azok a gyönyörű, kiválóan irányítható kézifékes piruettek! Meg a 40cm mély nyári zivatarban való döngetés! És a sáros traktornyomban való... na ott megfeneklett azé!
De lehet benne dugni, mint minden olasz kocsiban!!

igric 2008.02.01. 19:19:03

Aztakurva mennyi komment:)
Hát szerintem egy rohadt jó fíling kisautóval tépetni Pesten, nekem 106osom van, én szeretem.
De szerintem az is fíling mikor csurig pakolva nekivágunk a nagyvilágnak és a fémvázas hátizsák vagy a matchbot kicsit belóg a tükörbe.:)

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.02.01. 19:23:55

Demidoux,

a Feleség, o''ro''k optimista, belehajtott egy elárasztott vidéki út/tóba. Amikor már magasnak találta a folyót a Seicento ko''ru''l, megállt, es kikapcsolta a motort. Elszívott egy bagót, majd kiszállt megnézni, milyen a folyó. Amito''l a víz bejo''tt, és ellepte a szivargyújtót. Az a váltókar nellett van, jó húsz centire a padló fo''lo''tt. Etto''l aztán belátta, hogy valamit tenni kell. Beindította hát a motort, kitolatott, kimerte a vizet egy bo''grével vagy mivel, és hazajo''tt. Két napig szárítottuk a kocsit egy elektromos ho''légfúvóval, úgyhogy nem párás belu''lro''l. A szivargyújtó ma is (3 év? négy?) mu''ko''dik, és persze minden más is. (épp ma csúszott le az útról és megrepesztette a lo''khárítót.)

A Seicento a Panda direkt leszármazottja. A motor a 900-as nyomórudas, ld. még 127-es, 850-es stb. Ha ez nem jó autó, akkor mi az? Ami pedig az élvezetet illeti: az ember úgyis folyton munkába jár kocsival, úgyhogy az élvezet kapásból egy másik beszélgetés témája.

oxmo 2008.02.01. 19:26:58

Toyota Starlet p7!!!

Karpathy · http://artofmax.com/ 2008.02.01. 19:36:03

Sokan álszent pofával az eget nézik, és úgy csinálnak, mintha pénz nem számítana.
Háát... de :D
Újat mondtam volna?

Ha nincs elég zsetonod, kis ramati autókban fogsz megdögleni, amíg a májer kéttonnás légzsákosból osztja az észt. Aztán őt beviszik a budai magánklinikára kijavítani a bibit barbi homlokán, te meg két órát döglődsz az ügyeletes kórházig, ahol estére sorra kerülsz,és egy agyonhajszolt orvos sajnálkozva levágja a lábad.
Ilyen kurva egyszerű.

Uraim, SEMMILYEN összevetés és okosság és összefüggés nincs egy Panda és egy SUV között. Két párhuzamos világegyetemben futnak, szerencsés esetben nem egymásnak.
Szép új világ. Lehet startolni a pénzért.

smartos 2008.02.01. 19:52:48

Nekem SMARTom van.Nagyon kicsi,nagyon keveset fogyaszt(4l),nagyon drága(alkatrész),de városba a legjobb és még biztonságos is.

motor-general 2008.02.01. 20:07:10

AUTÓBUZI-E? VAGYOK!!

Eddig nem szóltam hozzá a témákhoz, "csak" rendszeres olvasó vagyok. De - és nemcsak a Panda okán - késztetést éreztem az írásra, mert imádom az autókat.

Szerintem ez az egész dolog nem arról szól, nem szabad, hogy arról szóljon, hogy kinek milyen autója van, mit szeret(ne) használni a városban, vagy vidéken, mennyi pénze van erre, vagy mennyire tartja fontosnak a biztonságot.

Hölgyeim (remélem vannak itt is:)és Uraim! A történet az autóbuzi-e vagy? kérdésről szól. Ha látok egy kifogástalan állapotú Fiat Pandát, azonnal birtoklási vágyam támad, szeretném az udvaromon látni, közlekedni vele, sutba dobva a biztonságról vallott nézeteimet. És ha egy vadi új, vagy egy régi Ford Mondeót látok (bármit írhatnék, csak lássak benne valamit), akkor ugyanígy érzek.

Remélem, hogy ebben valamennyien egyetértünk.

Deer 2008.02.01. 20:27:41

HI!

Érdekes cikk, régen én is elgondolkodtam ilyenen, de nekem inkább 4-5 ajtós kocsi kéne. Sajnos úgy néz ki, hogy kb ilyen árban, mert ennyi pénzem lesz, jelenlegi befutó a Skoda 120-as. Hát ez van. Ha volna pénzem új autót vennék, de nem hitelre, csak ha ki tudnám csengetni érte a teljes vételárat.
Biztonság... régen egy szakadt Wartburggal jártam, dobfékek, egykörös! fékrendszer, manuális biztonsági övek, nah ha valami az nem volt biztonságos. Számomra minden jobbnak tűnik...
Tisztelt Totalcar! Én is örülnék olyan cikknek ami autóvásárlást járna körül, hogy pl ennyiért mit volna még érdemes venni.
Pl.: Skoda 105/120, Zasti, esetleg egy Ford Escort Mk3 vagy Opel Kadett D, Lada, Fiat Uno, stb. A Népítélet is segítség de jó lenne egy összefoglaló.

Amon 2008.02.01. 20:35:52

FIAT forever...!!! :)

csunyamalac 2008.02.01. 20:54:44

Haggyuk má ezt a moderátorosdit légyszi. Annyira ne legyél galamblelkű, hogy sírva fakadsz, mert valaki közönségesen nyilvánít véleményt rólad a virtuális térben. Engem pl. szórakoztat.
Amúgy én is akartam 4X4 es pandát de végül túl kicsinek találtam.

Valaki írta itt, hogy a terepes pandával hiluxokat huzigat ki a sárból...azé ne essünk túlzásba:)

DavidMolnar 2008.02.01. 20:54:47

Én úgy gondolom, hogy a SUV-ok egy talmi biztonságérzetet sugallnak vevőik felé ha mindenki SUVban ülne egyből nem lenne olyan biztonságos.
76-os Caprival járok, az első lökhárító vezető élétől a hűtőig 45 centi hely van, talán a lábam megmarad. Ha oldalról kap el valaki akkor valószínűleg ottmaradok(csörlős IFA előnyben).
Erre telett.

ommm 2008.02.01. 21:00:50

nyugi van. nem kell hazavágni a fórumot ilyen szöveggel majkul.
nem bántott itt senki.

ali53 2008.02.01. 21:20:50

Nem akarok kötekedni, de elég érdekes a térkép, Nyírbátor elérhetőségét illetően. Minek kell elmenni Debrecenbe, amikor Nyíregyházáig visz az autópálya, sőt, azon túl is vagy 7km-rel, az elkerülő vége pont a Nyírbátor felé menő útig ér.
Öreg autó ügyben 100%-ig osztom motor-general nézeteit.

ad 2008.02.01. 21:28:53

Hogy a világ egyik legszerényebb autócskája mit ki nem hozott az emberekből! Döbbenet!
Egy bankoki újságíró szerint a magyarok a legokosabb emberek a világon! Hááát!

majkulnajt 2008.02.01. 21:44:41

méééég azok a magyarok...csak sajnálják magukat-és mástól mindent..amijük csak van-undoritó..Én legalább megdolgoztam minden autómért-mind a két 40éves Taunusért-és meg is javitottam-mindkettöt!!de legalább volt valamim-ami nem volt másnak-nem mintha ez motivált volna..de dolgoztam érte-a belemet kiköptem---megérte..van emlékem Róluk--szerettem Öket.

majkulnajt 2008.02.01. 21:46:35

Csikós Úr---minden tiszteletem a munkásságáért-Öszintén szeretem az írásait-köszönetem.

ps 2008.02.01. 21:59:32

üdv. a-tól bé-ig tökéletes a kis panda. adac statisztika szerint 95 ös talán, első 5-be benn volt. alapvetően közlekedési eszköz az autó.sajnos manapság presztízs kérdés, az AUTÓ faszhosszabítás , embléma és magamutogatás, sokminden (autóspszichológusok még nincsenek?)

Papp G 2008.02.01. 22:01:30

Gratula a sok oda-vissza szóláshoz.

Abba senki nem gondol bele, hogy egy kiba' modern Euro5-6-os autó minden részét milyen környezetszennyező technológiákkal állítják elő. Jó h van benne katalizátor/részecskeszűrő, miegymás - amit a trendnek megfelelően 5-6 év után dobhatsz ki -, de az alapkomponensek előállításának energiájából is el tudnék fűteni még 1-2 telet egy 20 kW-os olajradiátorral is.

Gyerekek, a Föld bolygón belül mindenki saját magát is szennyezi, a mocsok sajnos a gravitáció miatt itt marad, akár 20 éves, akár vadi új autóval jársz, legfeljebb nem szénmonoxid, hanem mindenféle műanyag formájában.

Ja, és nézd meg az egyre szaporodó chippelt PDTDI-HDI stb dizelcsodákat, micsoda kormot eregetnek. Azokra miért nem sír senki?????

Na jóccakát'

LZoli 2008.02.01. 22:01:45

Arra kérlek titeket nyissátok fel a szememet, mi a túró az a SUV??? Egyébiránt én is abban a cipőben járok, hogy 20 éves masina visz be a munkahelyre és hoz haza. Ilyenkor azzal vígasztalom magamat, hogy állhatnék félórákat a buszmegállóban is a csodára várva. Csakhát amikor beáll a seggembe és letol egy xenonlámpás akkor köddé vállik előbbi örömöm. Skodri-bodrim (120-s) hálisten remekül működik elvitt mindenhova és haza is hozott onnan. Az égegyadta világon semmi baja, évente elviszem átnézetem szakival, fillérekért megcsinálja.

Persze már nekem is megfordult jópárszor a csere gondolata de hát újra nem tellik - jelenleg - használt meg igencsak zsákbamacska. További jó autókázást mindenkinek.

all ex 2008.02.01. 22:21:39

Most lehet hulyeseget irok? de azert ez a kocsi talan meg 2evig kihuza valahogyan,es aztan recycling.Vajon mennyit szenyeznek 1uj kocsi eloalitasaval? szerintem tobbet mint amenyit 1kisauto szennyez 1,2 evig aztan johet az uj

csé 2008.02.01. 22:26:12

Ez a galamblelkűség botorság. Van itt egy rákos fekély, aki debil módon trágár szavakat írva fejezi ki önmagát. Elég szomorú sajnos, és ezzel sok ember nemtetszését váltja ki. Aki ezen szórakozik, azért arról is megvan a véleményem. Nekem mást jelent a kúltúrált szórakozás :) Sebaj talán egyszer egy moderátor is idetéved...

LZoli: ha megy a skoda, annál nincs nagyobb és jobb csoda ;) Haveromnak is ez van, imádja, szereti. Meghagyom nektek :) A SUV pedig, hát mit mondjak rá, Escalade, Explorer, vagy Hummer2, minden ami nagy batár, egyterű és terepjáró keveréke. Mondjuk a Cheyenne is ilyesmi, nem?

Hangember 2008.02.01. 22:36:32

Nos én több mint hat évet használtam egy Pandát. 13 éves volt mikor megvettem. Nem mondom volt mit rajta javítani az évek alatt... de simán, minden különösebb nyűg nélkül 4 személlyel szerszámokkal megpakolva jártunk vele a fővárosba villanyt szerelni napi szinten Nógrád megyéből, és minden különösebb erőlködés nélkül mászta meg a gödöllői partot negyedik fokozatban egy 900-as motorral. Elekintve a hátsó ülés borzasztóan kényelmetlen mivoltától, illetve a kegyetlenül félretervezett hátsó felfüggesztéstől el lehetett vele menni bárhova. A belső térről csak annyit, hogy hazavittem vele bent az utastérben két 200 literes fémhordót, sőt mivel akkoriban többször hangosítottam rendezvényeken a fél hangtechnikám belefért, hangfalastól , keverőstől, mikrofonostól. Engem a hat év alatt kétszer hagyott cserben, amúgy a "betegségeit" is lábon hordta ki...

LZoli 2008.02.01. 22:40:53

Hát én nem imádom. Inkább mondjuk azt, hogy most ez van. Már sokszor elátkoztam lomhaságát, de eddig még tényleg sose hagyott cserben.

Jövőre talán le tudom cserélni, mert végre lerázom magamról az illetékhivatalnak nevezett élősködő parazitát, ami havonta szívja a véremet.

Hangember 2008.02.01. 22:42:50

Ami pedig a biztonságot illeti... nos mostanában a fősuli óta biztonságtechnikai mérnökként dolgozom. Tanultam közlekedésbiztonságot is a négy év alatt. Tervezhetnek bármilyen spéci karosszériát, vagy akármilyen elektronikáta gyártók, az emberi tényezőt sosem tudják beletervezni egyetlen autóba sem, és higgyétek el egy autóban a leggyengébb láncszem, amely a legnagyobb kockázati tényező: az ember aki használja.

bandika 2008.02.01. 22:51:30

A világ egyik csodája ez a szerkezet. 3 évig birtokoltam, mindehova elvitt baj nélkül. A családi nyaralást is elviselte, de igazán városi pofátlankodó. '84-es vászontetős, 900-as.
Nosztalgiám nincs, mert rendszeresen látom (most a szomszédé :-))

ostya 2008.02.01. 22:58:42

Sajnos elég rossz a közlekedési morál Magyarországon. Kb. mint itt a blogon: ahogy a hozzászólók képesek legyilkolni egymást, mert mindenáron a másikra akarják erőszakolni a véleményüket, az utakon is ugyanez történik. Azzal a különbséggel, hogy ott nem az íratlan hanem az írott szabályokat is többszörösen áthágják.
Ezen felül az autók teljesítménye 2x,3x akkora azokhoz az időkhöz képest, amikor a zsigulátor még a legerősebb autók közé tartozott nálunk.
Nem hiszem hogy a régi kocsik annyival rosszabbak, de a biztonság ilyen körülmények között eléggé relatív fogalom.
Mikor azt tapasztalod hogy valaki előtted
átcsúszik a piros lámpán 130-cal,
kanyarodó sávból index nélkül rádhúzza a kormányt, autópályán beleáll a seggedbe 20cm-re, és kisüti a szemed a xenonnal hátha többen is meghaltok, tankja van ezért akkor előz amikor akar, vagy ahol tilos, nem amikor lehet, a rendőrt lefizeti.. háát..
ez nem paranoia, magyar valóság.
Szóval lehet vitatkozni hogy a passzív biztonság hülyeség-e.
De a teljesség kedvéért meg kelemlítenem, hogy 14 éves verdám van, és sajnos nem vagyok mintaautós én sem..

rske 2008.02.01. 22:58:45

A SUV egyáltalán nem biztonságos!Nézzétek meg az ütközési teszteket!Egyébként városban nézd meg hogy kik ülnek SUV ban nem az MTA kihelyezett munkatársai...:)

csunyamalac 2008.02.01. 22:59:23

csé, Igaz, ami igaz, én egy primitív ember vagyok és ezért őszintén mondom, hogy szórakoztat ez a stílus. Valójában nem értem, miért ilyen ideges az illető de épp ezért még jobban tetszik a koordinálatlan trágárkodása, fűszerezve a helyesírással. A környezetszennyezési gondot pedig nem abban látom, hogy mennyi energia egy új kocsi előállítása, hanem, hogy mi a faszért kell 3-4 évenként mindenkinek új. Én jobban örülnék ha a mostani széles spektrumon ugyan de hosszú távra tervezett autókat gyártanának. (Nyilván ebben így nem lenne elég zseton) Minden esetre nem tudom elképzelni hogy ha végre sikerül megvennem a számomra tökéletes autót egy hosszú, diesel G-merci személyében, akkor valaha is kedvem lesz lecserélni. Ha meg annyira megszalad, beszerzek mellé egy rohangálós swiftet vagy valami ilyesmit.
A biztonságról meg annyit, hogy -valamiféle misztikus módon- ha figyelitek a híreket, feltűnik, hogy pl a mikrobuszok állandóan teherautókkal vagy kamionokkal ütköznek. Na mindegy.

Koxi 2008.02.01. 23:06:39

Sziasztok,

ezek után kíváncsi lennék nekem mit mondtok:
Egy seat leon II, 2.0 TDI-m van. Azért vettem, mert igaz, ezzel járok naponta dolgozni, ami kb 10 km, de havonta egyszer hazautazom Miskolcra, ami 330km. Így mindkét célra megfelel.Részletre vettem, és habár imádom a természetet, de mégis szeretem a kényelmet és a biztonságot is.
Ha lenne még pénzem, akkor a városban és melózni egy kisautóval járnék, haza meg ezzel.
Amúgy ne szidjátok egymást, ez a világ amúgy is rohadt, úgyhogy kulturáltan fikázzatok le negem is :-)

AP (törölt) 2008.02.01. 23:10:08

Csikós megőrült. A legjobb a kettőből összetoldott 60-80 ezerért megkapható Fiat Panda.
Hát beszarok menten.

AP (törölt) 2008.02.01. 23:14:25

Amúgy ommm elmész te a gányba.. Mondom is miért.

Most is azt írtad, hogy autóbuzi nem mindig ésszel vesz autót.
De bazdmeg... Autóbuzi az aki Pandát akar, autóbuzi aki vényócas dögöt, autóbuzi a sok Trabanttuner, mindenki autóbuzinak van kikiáltva, az meg aki egy normális autót vesz és még normálisan is jár vele többnyire, az el van könyvelve kényelmeske lúzernak. Ez hogy van?
Ne is válaszolj, tudom az én kurva anyámat.

csé 2008.02.01. 23:37:55

Ap: :DD :DD :D Nem ez nem így van. Aki autóbuzi, az nem is tud kedvencet mondani. Ha most valaki elémtenne teszem azt x millió forintocskát, igencsak nagy gondban lennék, mit is vegyek :D Tuti elkezdeném a kedvenceket nézegeti, mint új Civic, Mazda3 MPS, hasonlók. Vadiúj kocsit lehet nem vennék, hanem 1-2 éves használtat. Ezek a Vényóc meg Panda meg ilyenek pedig ugyanúgy álmodozások, lehetőségek. Csak te leragadsz a realitásnál, mi meg szárnyalunk ;)

kavics 2008.02.02. 00:36:06

sziasztok!hát van itt minden.a pesti közlekedésröl csak annyit,hogy ennyi tahot és bocs a kivételnek még nem láttam!!!!nem engednek be ha sávot akarsz váltani lepadlozza a merdzsoját a kretén taxis hogy már csak azért se tudjál oda bekanyarodni!!csak ép arra nem jön rá hogy igy kevesebbet keres szegényke!de hát ilyenek vagyunk!amugy szerintem meg biciklit a városba!!!!!nem szennyez nincs fogyasztás nincs szerviz!!oszt ha eldölsz meguszod egy kis horzsolással!10km-t meg bárki kibir!lásd hollandia!!!suv városban tényleg tulzás.ha olyan gazdag vagy tellik kis városi verdára is,de hát az nem presztizs!!no meg nem is olyan biztonságossak a suvok!a pandárol annyit,hogy youngtimer-nek elmenne de csak gyönyörü állapotban,de akkor inkább 1 kacsa!további jo tépelődést!!

Karpathy · http://artofmax.com/ 2008.02.02. 01:00:53

Még valamit a passzív bizonságról.

Mindig csodálkoztam azon a történelmileg kialakult tényen, hogy ugye az utak többségét még nem ilyen gyors szekerekre tervezték, kellett melléjük a fasor, a vízelvezető árok ésatöbbi (a makroélőlények közül azt hiszem a legtöbb embert fa öli meg), tehát például egy alföldi úton szinte bárhol megúsznám, ha leesnék az útról, kivéve az út közvetlen közelében, ahova leesek az útról :)
Na most az autópályák - amiket már az olajkályháknak találták ki - meg túl gyorsak. A legdurvább elesések autópályásak.
Nem lehetne biztonságos UTAKAT csinálni? Tudom, dolgoznak rajta, de sehol egy út-teszt, amin mondjuk az M0 kaphatna egy csillagot. Illetve nullát.
Ja, és mintha pont Totalcaron olvastam volna, hogy a balesetek hetvenvalahány(?) százaléka egyszereplős, azaz egyszerűen leesel az árokba.

Csak egy kis eszmefuttatás volt arról, hogyha már ennyire szélsőségesen egy perifériális (bár húsbavágó) részét járjuk körül az autónak, ti. hogy milyen vele pofáraesni, akkor lássunk már kicsit túl a saját és az autó orrán.

Ez csak

hajracse 2008.02.02. 01:18:01

majk...menjel aludni mostmar. 18 ev alatt ilyenkor mar nem szabad ebren lenni. Meg a vegen megart es akkor mar nem leszel okosabb...

majkulnajt 2008.02.02. 01:28:21

nem megyek aludni-28vagyok-azt teszem,amit akarok-bocs..okosságról meg ne is beszéljünk itt-olyanokról-akik egy nevet sem tudnak helyesen leírni-közben meg itt játsszák a Henry Fordot..bánt a butaság-és a hozzánemértés.

DavidMolnar 2008.02.02. 06:43:05

Amúgy ha már előjött a városi minimálautó témaköre, kíváncsi lennék, lehet-e már hivatalosan forgalomban használni Chatenet, Ligier, Aixam kétszemélyeseket?

suzi 2008.02.02. 07:10:08

Karesz: ne mondj már hülyeségeket..mi az hogy annyiért nincs robogo? Ln 1 hete vettem 17 ezerért.....megy mint álom, és 1,5 Liter eszik 100 on......
Autóból meg Japant! "A technika Japánban kezdődik, és ott is ér véget"

Kifordított kacagány 2008.02.02. 09:12:52

majkulnajt: csak szólnék, hogy bunkón viselkedsz. nem áll jól és ellenszenvessé tesz. kár lenne.

biztonság: aki biztonságra vágyik kötözze körbe rőzsével a járgányát, annál biztonságosabb gyűrődési zóna nem létezik. ilyen kisautón meg még jópofa is lenne:)

nagy autóval városban: egy kényelmes nagy döggel a dugóban ácsorogni is komfortosabb, mint egy kicsi lélekvesztőben izzadni, görnyedezni. talán sokan ezért választják ezeket az autókat.

aki nem használt még soha nagy autót, az ne mondja, hogy felesleges, nem nyújt semmi plusszt és bőven elég a kis-középkategória.

a kisautóknak is megvan a maga varázsa. az pedig, hogy új vagy régi csupán izlés dolga

osod 2008.02.02. 09:32:04

Nofene pont a 80 ezerert kinalt pandat voltam par napja megnezni, mar csak a fizetesre varok es elhozom ha megvan meg nekik. Nem hittem volna hogy vannak meg hozzam hasonlok akiknek tetszik ez a kisauto, ha mar itt a tc-n cikkirasra erdemesnek talaltatott nem lehet olyan rossz vetel.

Kifordított kacagány 2008.02.02. 09:44:16

osod 2008.02.02. 09:32:04
ne feledd, csak elméletben;)

w a s d 2008.02.02. 10:51:00

Szóbakerült a 120- as, hogy van, aki imádja, van, aki úgy van vele, hogy most épp erre futja. Én úgy vagyok az enyémmel, hogy néha odavagyok érte, néha utálom. Kb. 5 éve van meg, és "sajnos" kezdem látni a kocsi határait (továbbfejlesztésbeni határokra gondolok).:(

Csikós Zsolt 2008.02.02. 10:52:45

Drága AP:

a kettőből összetett autó - már ezerszer leírtam, de kicsit már fáraszt - a gyári ponthegesztéseknél lett szétszedve, ugyanott, egész elemekből visszaállítva, pontosan úgy, ahogy a robotok csinálnák. Semmi tákolás, lángolás, flexelés, élbe hegesztés. Ráadásul azt csak azért hoztam fel, mert mindkét autó rozsdamentes volt, ha nem szedik szét, soha nem látom így.
A blog nem vásárlási ajánló, hanem együtt filózás. Amire gondolsz az a cikk.

Ha te azt olvasod a bejgli receptjében, hogy kell a tésztájába egy csipet só, akkor soha nem eszel belőle, mert utálod a sós süteményt? Ugyanis nem a szétszedett autót javasoltam megvételre. Nem is eladó. Igazából nem is javasoltam semmit megvételre, nem arra ment ki az írás. Tényleg nehéz úgy írni, ha a fogadó fél csak minden harmadik mondatot olvas el, majd azt a saját szája íze szerint kombinálja és súlyozza, hogy valami teljesen más jöjjön ki belőle. gy

Nem szeretném, ha kettőből összerakott autókba ülnének az emberek, bár szerintem egy megrohadt vén, egy toldozott foldozott, félig öreg, egy totálkárból visszahozott, meggyengült ú, és egy profi lakatos által, a gyári technológiával eredeti állapotúra visszaállított akármilyen autó közül lehet, hogy önmagához képest az utolsó a legellenállóbb.
Szerinted a gyárban egybeöntik az autót, jön az acélfolyam, belemegy a formába, és utána az a kocsi? Szerinted egy Lotus Elise-t, vagy egy Wiesmann Roadstert nem emberek raknak össze, ponthegesztett karosszériaelemekból?

ommm 2008.02.02. 11:04:26

AP: olvastál már tőlem ilyet? ne haragudj, ilyen formában biztosan nem.
és az sem igaz, hogy lúzernek tartalak. a te válaztásod volt, akkor legyen. senkinek semmi köze hozzá. mindössze arra akartam rámutatni, hogy a racionalitás autóbuzik esetében hatványozottan nem jár kéz a kézben az álmodozással.
én is félig-meddig racionális döntés eredményeképpen jutottam jelenlegi autómhoz és igen, néha-néha bánom, de nem lógatom az orrom, hanem megpróbálom élvezni, amennyire lehet és gyűjtök a következőre, ami viszont NEM racionális, hanem érzelmi választás lesz.

ha neked most így jött ki a lépés, akkor ez van, nem probléma. csak ne próbálj mindenkit meggyőzni arról, hogy kizárólag a racionális választás a legjobb.

hiszen ehetünk sült bratwurstot és vajon párolt pisztrángo is zsenge főtt krumplival, fokhagymaöntettel áfonyalekvárral.

a kolbász olcsóbb és ugyanúgy jóllaksz belőle, de mégis a másikat fogod megjegyezni. (Szilvásvárad rulz)
érted?
písz

w a s d 2008.02.02. 11:07:31

@Csikós Zsolt:
Vagy ha nem is úgy, mint a robotok, hanem a hogy a Dacia készül:D (ha jól tudom, azt hegesztik a munkások, és nem robotok össze).

Nem kötekedés, de az Elise- t nem úgy ragasztják?

majkulnajt 2008.02.02. 12:21:08

Kacagány-csak avval vagyok bunkó,aki Velem is az-de igazad van..ne haragudj érte-csak nem bírom a böszmeséget-csak ezért volt.

SsPL71 2008.02.02. 13:25:53

majkul: Legalább ne hazudj!
Ki szólt hozzád, amikor elkezdted azt a stílust velem szemeben, amit kimoderáltak?

hazatlanparaszt 2008.02.02. 16:14:25

A cikk alapvetoen erdekes es hasznos, de sajnos ismerve kis hazank kozlekedesi moraljat, en is azon az allasponton vagyok, hogy egyelore kell min. 1 alsokozepes meretu vas. Amikor anno auto utan neztem, ez a szempont meg nem jatszott, ezert egy kis dizel Fiesta lett a valasztas, ezereves hitelre. Rohangalos kocsinak vettuk, de azert palyan is megy, majd' minden heten. De pont a hosszu lejaratu hitel miatt ma mar inkabb pl. egy Focus mellett dontenek, hiszen nem sokkal lenne tobb a havi torlesztoreszlete. Varosba meg nem tul nagy, de 1.6 dizellel mar megyeget is.

robika 2008.02.02. 21:09:29

Csak ,hogy az autó mennyire státuszszimbólum..:
Tegnap osztálytalálkozónk volt.Két autóm van egy TDI passatom,és egy szaladgálos öreg 190-esem(hazudtam több van,de ezekkel járok nap mint nap).
Mivel a múlt hétem kissé megsérült a passat,a 190-essel mentem a bulira.
Élvezettel láttam,hogy nem vagyok középpont,sőt,ki is le is sajnál a krimo előtt dohányzó társaság a mercim miatt..
15 éve nem volt osztálytalálkozónk,sokan nem tudunk egymásról semmit.
Nem vagyok gazdag,és szegény ember sem,
Azt megtanultam már,hogy kisvárosban az 535d csak arra jó,hogy ellenségeid legyenek,úgyhogy megvagyok nélküle.
Mindenki elmondta,mit csinál..
Elmondtam,hogy autókereskedésben dolgozom..az első bekiabálás az volt,hogy akkor miért egy ilyen cigány mercivel jársz..?
Azért Lacika ,mert nekem nem a szomszéd előtti feszítéshez kell az autó,hanem hogy dolgozni járjak napi 5 km-t..
Elég csend lett...:D
Közben valaki felvilágosíthatta,hogy autókereskedésem van,talán jobb autóval is jöhettem volna,mert Lacink odajött magyarázkodni,hogy hát ő nem úúúúúgy ,meg csak a vicc kedvéért mondta..
Nem gond Laci..én nem..;)

Szóval ha túl bonyolult lettem volna..igenis az autó alapján ítélnek meg sokan...érdemes ezt jól kihazsnálni..:D

csunyamalac 2008.02.02. 23:58:49

Hát bazzeg, nekem egy 15 éves kisbuszom van 6 éve. 1 milláéer vettem de ennél többet költöttem már rá és kurvára elegem van ebből. Megértem azokat, akiknek nincs szerelő ismerőse, nem értenek hozzá és kurvára nem akarnak használt kocsit venni. Mondjuk egy max 5 éves japán verda még oké lenne de egy öreg nem japán cuccba már nem mernék belevágni. A hitelt meg én se vállalnám, mert a faszom tudja, hogy mi lesz akárhány év múlva. Ellenben van aki vállalja, van aki meg egyben kitesz pár millát egy új kocsira. Nincs ebben szerintem semmi rossz csak hülyeség ideológiát gyártani egy pusztán anyagi helyzet által befolyásolt dologgal kapcsolatban. Szóval oké, hogy nem értesz egyet de mi a here idegesít ebben ennyire? Mondjuk ha a trágár megnyilvánulás közben érzett élvezet motivál, azt maximálisan megértem de a kötőjeleid akkor is alkalmatlan helyen vannak:)

AP (törölt) 2008.02.03. 01:47:05

csé: szárnyalás lenne a 60 ezres Panda? Akkor az én x százezres zsigulim miért nem volt az? Nektek az se felelt meg..

köcsögbanda :p

AP (törölt) 2008.02.03. 01:52:57

ommm: a te kocsid százra mit lép? nem vágom. 9 körül? csak kíváncsi vagyok..

beugrott a nagy ötlet. még nem akarom elkiabálni, de ha összejön akkor lemegy a gyorsulásom 18-ról 8-ra (hogy hogy fogok megállni, az más kérdés)

még ~130k hiányzik

majkulnajt 2008.02.03. 08:00:21

nagyon kötödsz a kötöjeleimhez)))))))egyszer volt egy Fiestám,40ezerért vettem fél év vizsgával,1000es motorral,84'es volt,kicsi,45lóerös..3hónapig csak hajtottam,kergettem..belement majd 8 ezer!!!!kilométer...egy rohadt izzót nem kellett cserélni benne,5.5lityit evett..olyan egyszerü volt,mint egy faék,kivülröl rondácska,rozsda itt ott..csak 125 volt a végsebessége,de az a kocsi szerintem ma is megy még))))az a lényeg-ami egyszerü-az nem romlik el(fillérekböl ment,mindig elsö szóra)-egyszerüen nagyszerü volt,és dolgozni kiváló.Vagy a 15szeresét kerestem meg vele-mint amibe került..kis csövi volt-de nagyon hiányzik)))nem volt stressz,idegeskedés,hogy meghúzzák,ellopják,rámegy a gatyám is..csak tette amit kell,nem volt tulbonyolitott..jaa--és kiválóan teljesitett a zöldkártya-vizsgálaton.Mert valami régi,attol még lehet jó választás.Nekem ez a lényeg,ne én legyek az autóért,hanem Ö értem))...persze a yachtklubban elöfordulhat,hogy lenézik majd))).Ez érték volt az áráért,hiába volt csufika).Bérlettel többe került volna ez a három hónap.

majkulnajt 2008.02.03. 08:19:34

Jaa,ha esetleg elöjön az:hogy nem biztonságos,hogy papír,meg meghalsz benne,erre annyit tudok mondani:ez igy igaz.Mindenesetre nem azért kell autót venni,hogy összetörjük))..a biztonságos autók meg nem jönnek ki 40ezerböl)))..ugyanaz,mint a"csöves,igénytelen amerikai nagykocsik"..amiket kiröhögnek egy Bmw,Audi,Mercedes kategóriában..csakhogy ha prémiumosan elkérnek 15millát simán ezekért a német szarokért..annyiért már legyen is igényesebb-mint a 25ezer dolláros amerikai.Naná,hogy ennyiért nem lessz olyan,mint azok..még egy rohadt Corvette is röhejes árban van mondjuk egy Porschéhez képest-feleannyi(sincs).Az ilyen majd'20millás alapárú csodák ennyi pénzért mutassanak is fel valamit,ne csak a nevüket,nem?Ezért nem értem azt sem,mikor azokhoz hasonlitanak egy olcsó nagykocsit Amerikából néha..miközben ezek 5milla körül kelletik elavult megoldásaikat(kivéve Lincoln,Cadillac),de nem is nyolcszámjegyü összegbe kerülnek,nemde?Mondjuk egy Lincoln-közép,ami már egész állat,Bmw-hez hasonlitva(azonos kategória) is alig a felébe sem kerül.Ez van.Nem korrekt.

w a s d 2008.02.03. 13:23:04

AP:
Swift gyorsulása 18- ról 8-ra?

2008.02.03. 16:11:00

> Bocs, ennek miért "Autónánia" a címe? Nem mánia akart lenni? Vagy lemaradtam valamiről?

Nem ez a címe.

Kifordított kacagány 2008.02.03. 21:00:33

robika 2008.02.02. 21:09:29
ez bizony így van. ha valaki megjelenik valahol, az eső amit megnéznek, az, hogy mivel érkezett és az autójának megfelelő komolysággal fogják kezelni. ez a legtöbb embernél nem számít, de sokaknál bizony nagyon lényeges.

csunyamalac 2008.02.02. 23:58:49
egy újnál azonos idő alatt mennyit buktál volna? minden autó pénzbe kerül. nem is kevésbe. az egyik ember úgy gondolja így jár jobban, a másik meg úgy, hogy amúgy, az idő meg mindegyiknél megmutatja, hogy sehogy. "ember tervez, az isten bassza meg nem sikerült"

AP 2008.02.03. 01:47:05
nekem megfelet, ha rám hallgatsz el se adtad volna;)

majkulnajt 2008.02.03. 08:19:34
minden autót össze lehet hasonlítani a másikkal, hiszen így választunk többek közt autót. egyet nem lehet. megmondani, hogy melyik a tuti

csunyamalac 2008.02.04. 13:12:55

Értem én de nem mindegy, hogy ha nincs pénz az épp aktuális dologra (javíttatás vagy részletfizetés) akkor ott ál e a kocsi működésképtelenül a ház elött vagy jönnek a bank emberei és elviszik. Meg az se mindegy, hogy úgy ülsz e bele a kocsiba, hogy nagy valószínűséggel elindul ha elfordítod a kulcsot vagy ez a dolog erősen kérdéses. Mondjuk én úzer vagyok és nagyon rábasztam de a vételárral együtt 7 év alatt buktam kb 2millát úgy, hogy ha most eladom, az eladási árat is beleszámítom. Nyilván nem mindenkinek van ekkora szerencséje:)

Kifordított kacagány 2008.02.05. 11:42:43

nyilván minden variációnak megvan az előnye és a hátránya. én soha nem venék újat(részletre főleg nem), de nem várom el mástól, hogy hasonlóan cselekedjen, mert nem én gazdálkodom a pénztárcájából. igazából örülök annak, hogy sokan vesznek új autót. ezzel csak azok járnak jobban akik a használtra esküsznek.

Csabi 2008.05.02. 21:57:02

Hello mindenkinek...nekem van egy Simca 1301 S autom....gyártási év: 1968 ...jo állapotban van, pót alkatrészekkel, muszaki vizsgával, 100.000 Forintért...hátrány hogy szlovákiaban élek,de kozel a magyar határhoz...miskolctol mindossze pár kilométerre...ha érdekel valakit akkor telefonszám: (+421)903575663 vagy e-mail: Illes.csaba@azet.sk ...
süti beállítások módosítása