Lerepült a fékbetét. Ejnye

  2008. november 16. - Csikós Zsolt Címkék: totalcar flotta panda fiat

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Már látom magam előtt a nekivörösödött olaszautó-gyűlölőket, régiautó-utálókat, a világ olcsóbb járművével járkáló felét köztörvényes bűnözőnek tekintő olvasókat, amint e poszt olvasásának első harmadában kicsit közelebb húzzák a monitort, alaposan kitágulnak az orrcimpáik, majd vitriolba mártott billentyűzettel futószalagon gyártják a hörgő kommenteket hajnali háromig.

Pedig felesleges. Ennek a posztnak egy tanulsága lesz: az utángyártókat kellene elküldeni Alaszkába kalapácsfejet reszelni a szabad ég alatt. Azokról az utángyártókról beszélek itt, akik nem megfelelő technológiával készítenek szemre szinte jónak tűnő alkatrészeket. Illetve azokat az autószerelőket kellene beutalni Csernobilba reaktorburkot csavarozgatni, akik csajoknak (nem) karbantartanak autókat bagóért, aztán ha illető csaj közeli kapcsolatba kerül egy útszéli fával, és meghal, vállat vonnak: szar az olasz óttó, montammá’ (orrszívás). Meg vén vót az a Fityó, rég bontóba’ lett vón' a helye (pöcsvakarás).

Csajtól vett kicsi autómmal az utóbbi időben kis híján két olyan nemtörődömség áldozata lettem, ami eléggé felborzolta a kedélyemet, pedig azért már jó ideje szokom, hogy a Balkánon élek. Közel negyvenkét éve.

Egy éjjel ugyanis hazafelé tartottam Budakesziről, amikor (szerencsére az emelkedőnek felfele) kicsit nagyobbat fékeztem a pirosra váltó lámpánál. Semmi vészfékezés, csak egy erős taposás. Nagy csattanást hallottam, a fékpedál majdnem a padlóba szaladt. Haza már úgy vánszorogtam, hogy a pedál az utolsó harmadon keményedett csak fel, és csak az alsó három centin fogott. Hátulról meg valami súrlódó hang jött. Egyik fékkörnek kakukk, tudtam én.

Másnap szombat jött, délután szétszedtem a Pandát, a jobb hátsó fékpofák ledobták a betétet. Mindkettő. Biztonság kedvéért mind a négy féket szétszedtem, megnéztem – a többi poros, használt, de vastag betétes volt. Ezen az egyen viszont, nini!, itt-ott még fényes volt a vas. Tehát nemrég tette őket fel valaki, talán kicsivel azelőtt, hogy megvettem az autót.

A fékdobból a földre esett Ferodo majdnem olyan vastag volt, mint a bolti újé. Ennyit a kínai-török-magyar-indiai ragasztókról/kisiparosokról. Hogy ezt honnan kellett volna látnom, amikor megvettem az autót, vagy, hogy bármilyen szerelőnek honnan kellett volna látnia, az én nem tudom.

A felbakolt Pandától azonban nem lehetett kiállni a Bazeggel a garázsból, de így összerakni nem akartam, hétfőn viszont kellett valamilyen autó, mert sok dolgom volt. Ráadásul esős idő jött, motor szóba se jöhetett. Gyorssegélyre volt hát szükség. Barátunk a Gugli, találtam egy Pink Autósbolt nevű helyet Kőbányán. Éjjel-nappal nyitva vannak, az árak teljesen hétköznapiak. Valami 3000 forint táján vettem betétgarnitúrát. Állítólag jó minőségű.

Otthon küzdöttem egyet a fékbetét-összehúzó rugókkal (ezekkel mindig szívok, amikor öreg Fiatokat szerelek, van egy átemelési trükk, amire mindig csak kiadós szívás után jövök rá újra), szépen kitakarítottam, beállítottam az eddig meglehetősen gyenge kéziféket is, most fasza.

Ha már a kocsi alatt voltam, úgy döntöttem, utánajárok, mi lötyög az elejében. Középállásban holtjáték a fogasléces(!) kormánynál, rázós úton szörnyű zörgés elölről – iszonyúan zavart, amióta megvolt a Panda. Már sokat néztem a kormányösszekötőket, a szilenteket, a lengéscsillapítókat, a motor-váltó felfüggesztését (hátha a zörgés független a kotyogástól), de semmi olyat nem találtam, ami gyanús lett volna. Kicsit gatya a jobb első lengéscsillapítóm, előbb-utóbb kell vennem egy párat, de nem onnan jött.

Annyira triviális volt a megoldás, hogy ilyenre gondolni sem mertem volna. A lábtérben hanyatt fekve, a kormánykeréktől indulva dolgoztam magam lefelé, rángattam, feszegettem, és szinte rögtön meglett. A kormánytengely kardánkeresztjének az összehúzós ricnijei sem fent, sem lent nem voltak meghúzva. Értsd: lötyögött az egész tengely. A zaj abból fakadt, hogy rázós úton ki-be járt az egész kormány, tengelyestül. A lógás pedig abból, hogy kardánkeresztek el tudtak mozdulni pár fokot a ricnin. Kiugrani nem tudtak, amíg benn a csavar, mert a tengelyben van egy nút, amit keresztez a csavar. De ha a tengely kicsit kigyalogolja a ricni bordáit, a kormány átfordulhatott volna valami erős kanyarban. Ez nálam tényleg kimeríti az emberölési kísérlet fogalmát.

Összegzés:

1.) Le a gagyi alkatrészgyártókkal!

2.) Le a felelőtlen autószerelőkkel!

Ez két emberi mulasztásos hiba volt, még jó, hogy megtaláltam őket, mielőtt baj lett volna belőlük. És kedves olvasó, ne higgye, hogy az ön autójában nincs ilyen, ha a gyári összerakás óta akár csak egyszer is komolyabban hozzányúltak. Mindenesetre még vagy egy órát nézegettem a Pandát, utánahúzogattam a csavaroknak, feszítgettem a futóműelemeket, elgondolkoztam, mi hiányozhat honnan, mi lehet fent fordítva. A kipufogóleszakadás elmegy, a vízforrás bosszantó, de ilyen fék-futómű-jellegű hibát nem akarok találni többet.

U.i.: A Panda szerelőjére egyre dühösebb vagyok, most már nagyon szeretném megtudni, ki lehetett az. Nem tudom, hogy ennyire cinikus, ennyire lusta, ennyire buta, vagy ennyire béna-e, de ez a slamposság nem megy egy autónál. Egy rakás amatőr módon összerakott, részben csak a használatot akadályozó, részben viszont életveszélyes hibát javítottam már ki utána.

1.) Nem volt feltéve a csúszósaru a hűtőventilátor-jeladó gombájára . És nem csak véletlenül lecsúszott, mert jó szoros a saru. Visszatettem, azóta semmi baj vele.

2.) Fordítva volt a kocsin a maszk, amitől a váltóra dőlt ugyan a hideg levegő, a hűtőhöz viszont semmi nem jutott.

3.) Valami elképesztő, filléres fékbetétet használt jobb hátul. Az általam párban nem egészen háromezer forintért vett betét ötvenszer gondosabban kimunkált.

4.) Nem húzta meg a kormánytengelyt.

5.) Nem húzta bele a feszítő szövethálót a hátsó ülés támlájába, emiatt aki hátra ült, a keresztben futó csőnek támaszkodott, ami bukkanón kis híján eltörte a hátát. Apropó, erről eddig nem is írtam. Elég legyen róla annyi, hogy csak a fiaim tudtak itt utazni, mert ők külön gyerekülésben csücsülnek. Aztán egy nyári záporban bennragadtam az autóban, unalmamban hátramásztam, és elkezdtem szerelgetni az ülést. A huzat alól egyszer csak kiomlott valami sűrű, finom műanyagkerítéshez hasonló, a tetején alagúttá visszahajtott szövet. Nézegettem, aztán rájöttem, mi az. Amióta ezen is átdugtam a csövet, van hátsó ülésem. Nem egy Lexus, de egészen tűrhető, alig rosszabb, mint egy mai kisautóé.

A szerelő urat csókoltatom.

Egy még életben lévő Csikós Zsolt

otthoni autó- és motorbuherátor

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr74767554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Magic79 2008.11.16. 19:56:09

A Pink Autósboltot már engem is húzott ki a kaksiból párszor :-) Februári szombat délben szakadt el a polszkin a szivatóbowden, volt nekik. :-)
Nyáron haverom Ford Transitja alól esett ki a bal alsó gömbfej a centrum áruház előtt. A fél éves olasz alkatrész 20e km alatt szétkopott. Neki is mákja volt, hogy nem 80-nál esett ki a kerék, hanem gyök kettőnél... Pinkben volt az is, (MOOG, made in U.S.A.) korrekt áron. Hétvégén kicseréltük a jobbost is, egy ujjal mozgatható volt a gömbfej, tehát az sem volt ám életveszélyes, ááá... :S

The Good Boy 2008.11.16. 20:02:34

igen a monza az a rekord kupéja, de már a gazda pontositott fentebb, hogy 2 ajtós asconáról volt szó

Agr3ssor 2008.11.16. 20:03:50

"TKornel · tkornel.blog.hu 2008.11.16. 10:10:29
A sorozatgyártás mellékterméke nem lehet minden darab egyforma hiába van minőség ellenőrzés. Mindenhol bele lehet nyúlni a szarba.
A saját autóimba mindig gyári vagy a gyárival (Bosch, Valeo) egyenértékű alkatrészt szerelek mert így tetszik és nincs semmi problémám és magasról teszek rá ha 1000Ft-tal drágább.
Márkaszervizekben tudják mit kell csinálni, hiszen egy márkára vannak belőve a szerelők de azt meg is kell fizetni! Nem utolsósorban garanciát is vállalnak az elvégzett munkára. Gyanú ott kezdődik ha már ott is felajánlják az utángyártott alkatrészt!"

Erröl most eszembe jutott egy történet. Egyik arany-barátom vett pár éve egy új Skoda Fábiát. Eljött egy 30000-es szervíznek az ideje a múltkor... Valami Longlife olaj volt benne, ami állítólag ennyit elmehet gond nélkül! Én óvatosságból annyit mondtam a srácnak, hogy jelöljük meg az olajszűrőt sárga filccel (nem túl feltűnő helyen), plussz elvetemültségünkben összekentük sárral az olajleeresztő csavart... Mondanom sem kell, hogy egy 27-28 ezer forintos számla után úgy jött vissza a kocsi, hogy hozzá sem nyúltak a leeresztőcsavarhoz... És a régi olajszűrő figyelt rajta. Mosolyogva mondták a srácnak, hogy 30000km múlva szeretettel várjuk... ANYÁD!!!
Szóval!! Márkaszervíz... Szerintük nem gond, ha a pár éves autó 60ezret megy egy olajjal/olajszűrővel... (Feltéve, hogy akkor valóban lecserélik, és nem 90ezret kell neki menni) Tovább nem is ragoznám... A márkaszervízben tudják mit kell csinálni, hisz egy márkának a tulajait szopatják szét... De semmi baj... A kis Fábia utána megkapta egy maszek szerelőtől, ami jár neki. A barátom szeme elött. 60-90 ezreket csaknem mehet egy olajjal. Csak ez így dupla szervízköltséggel jár... A szervízesek célja, hogy mire lejár a garancia, meg a törlesztő, addigra egy rakás szar legyen az autódból, és utána vagy cseréld le, vagy csináltatgasd, ha bírod!! Nem tudom Ti hogy vagytok vele, de engem az eset óta nem nyugtat meg a szervízkönyv jelenléte... Pedig korábban is hallottam durva dolgokat néhány szervízről, de ez mindennek a teteje!

Redline (törölt) 2008.11.16. 20:10:20

The Good Boy 2008.11.16. 19:40:44
Bocs:
"Ehhez másodpercenként nem kell "többszázszor" benyomni a fékpedált (abs sem teszi), elég fél-egy másodpercenként megtenni."

Nem benyomni elég fé-egy másodpercenként, hanem felengedni.
Nyelvtan egyes, leülhet.

-------

Nem felengedni, hanem lenyomni ES felengedni.

Szarragasbol egyes, leulhet :)

Redline (törölt) 2008.11.16. 20:12:31

The Good Boy 2008.11.16. 19:36:51
Redline 2008.11.16. 18:38:05

Ehhez másodpercenként nem kell "többszázszor" benyomni a fékpedált (abs sem teszi), elég fél-egy másodpercenként megtenni.

----------------

Ha eleg lenne, igy lennenek beallitva az ABS rendszerek. De nem igy vannak, hanem masodpercenkent rengeteg ciklust csinalnak vegig. Persze azok ott a gyarban mind hulyek, te meg olyan kurva okos vagy :)

clubman 2008.11.16. 20:37:09

> nem tudom, elképzelni, hogy egy autós újságíró a kapcsolatainak segítségével nem tud egy normális autót venni magának elfogadható áron

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2008.11.16. 20:40:42

Agr3ssor 2008.11.16. 20:03:50
Na ilyen esetben kell bemenni a főnökhöz, és ráborítani az asztalt, bírósággal fenyegetőzni, stbstb. Ki fogják ők cserélni az olajat, sőt, onnantól kezdve megbecsült ügyfél lesz... (vagy megszopatják mással, ezt is kinézem belőlük). Egyébként haver fiestájában még a gyári levegőszűrő volt 90 ezernél. Csodálkozott, hogy miért nem megy az autó...

pombera 2008.11.16. 20:40:47

Lehet, hogy én nem tudom jól, de féknél nem egyszerre illik cserélni az egy tengelyen lévő fékcuccokat? Most pofákra, tárcsákra, betétekre, dobokra, munkahengerekre gondolok konkrétan. Az is megvan, hogy a cikkben vázolt helyzetben egy régebbi munka eredménye volt látható. Tudom, hogy drága, de olcsóbb, mint egy temetés. Nekem egy hónapja tapsolták vissza a Sierrát műszakin, mert nagy volt a hátsó féknél az eltérés. Még aznap megnéztük a kollégámmal, és arra jutottunk, hogy semmi nem látszik, biztos ami tuti alapon kicseréltem mindkét dobot és a pofákat. Jó is lett a vas. Egy fél minimálbér árárért persze, de megért ennyit a dolog.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2008.11.16. 20:45:13

Redline 2008.11.16. 20:12:31
Pedig igaza van Goodboynak. Mondjuk nem sarkítanám le ennyire a dolgokat, de tény, hogy egy tapasztalt vezető bizonyos helyzetekben sokkal hatásosabban tud fékezni abs nélkül, és irányítani is az autót. Ezek hülyebiztos megoldások. Ugyanez van a menetstabilizáló szarokkal is.

Ocvt 2008.11.16. 20:50:55

Agr3ssor 2008.11.16. 20:03:50

Nekem ellenpéldám lenne:
alapjárat rosszalkodott. elvittem maszekhoz(pár taxi állt az udvaron, tehát a tapasztalat az okés). Folytószelep tisztítás, beindít minden ok. 2-km után ahogy bemelegszik a motor alpjárat "stabilan" ingázik 1500-2000 között. Visszakanyar, alapbeállítás nem sikerül: "annyira rossz, hogy nem lehet". Csere, 40e-ért új Vargáéktól, otthon(4 csavar a művelet). Hiba dettó. Irány másik, ajánlott, hiper-szuper magán szervíz ceglédre. Hiába állítja be itt sem javul: "cseréljem a kipufogót, ha nem javul lambdaszomdát, majd leömlőt, majd stb..." -jól van öcsi folytasd az ebéded. Bejelent a palotáékhoz, már a felvevő is elképedve hallgatja mit álltam ki eddig. "Alapbeállítás lesz az" -mondja.
Begurul a csarnokba, beröffenti, még nem is jelentkezik a hiba, leállítja, műszer rádug, 2 gombnyomás. Kocsi mint az új, kis gázfröccsre is sokkal vidámabban pördül fel a motor. Hibának azóta se híre, se hamva.
Kérdezem ezt most így hogy??? "Hát sokan elfelejtik kitörölni az adatokat, úgy nem fogadja el az új beállításokat, de az autódnak semmi baja" -jön a válasz.

Tanulság: ha csak kalapálni kell okés a maszek, de ha szakértelem kell, akkor szakszervíz. Hiába mennek el sokan a márkaszervízből magánba, nem tudják update-elni a tudásukat, így lemaradnak. Persze én is mindíg ott állok a kocsi mellett.

Csikós Zsolt 2008.11.16. 21:02:06

The Good Boy:

A Pandán az elszállás után még volt egy fékkör kompletten, meg lehetett vele állni, főként az éjjel 3-as budapesti forgalomban, 50-es tempóról. Ez már űrtechnika kérem, két fékkör, átlóban, hajjaj! :-)

IQLight 2008.11.16. 21:05:22

Csiky!
Azért van egyfajta különleges képességed, h mindig az éjszaka közepén megy tönkre valami a kocsin (kipu, fék). Sztem ne vegyél lottót... :)))))

primatus 2008.11.16. 21:12:56

Annyi sok okos ember van. Gyuszi Bácsi-tól kezdve...

Elképzelésük sincs arról, hogy sokakat bizony a műszaki kultúra, egyes típusok, megoldások lázban hoznak és azokat pénzt, energiát nem kímélve ápolják, próbálják megőrizni az utókornak. Csoffadt gondolkodásmódjuk ellentétben áll azzal a csodával, amit a szinte minden típusnál meglévő baráti kör elvégez. (szocimotorosok.hu, vwdepo.hu, mg-roverklub.hu, ladaklub.hu stb.) Én pl. egy 30 éves 1,5D Golf 1-et is terelgetek és szeretném jó állapotban megőrizni az utókornak. Páratlan autó a maga nemében és csodálatos az a megbízhatóság, egyszerűség, amit képvisel. Imádom... Nem vet fel a pénz, mint néhány itt hozzászólót, de akkor sem vennék a mai új-autók döntő többségéből. Volt egy korszak, amikor tartós, jól használható, olcsón szervizelhető és könnyen javítható autókat gyártottak. (W124, W126, VW Golf III elejéig, Béka Civic-ig stb. sértődés ne essék a nem említettek miatt) Élvezet használni Őket, mert volt valami bennük, ami a maiaknál (vedd meg, használd, dobd el) általában hiányzik. A lélek, az hogy társnak érzed... Van aki ilyet sohasem érzett és csak egy használati tárgy volt számára. Őket sajnálom..


Az ABS kérdésével kapcsolatban...., azért azt megnézném, amikor a nagyképű barátunk (űberfaszasofőrvagyokköcsögök) kerekenként adagolja a fékerőt a fékpedállal az útviszonyoknak megfelelően. :-))) Kicsit vissza kellene venni a beképzeltségből.

Csikós Zsolt 2008.11.16. 21:13:55

csabájé:

igazad van egy kis csúsztatással: Monroe-t ne. Még autó magazinos koromban született volna egy monstre lengéscsillapító teszt, a Hernádi Géza fél évet szívott vele, minden kapható lengéscsillapítót végigmértek, szétszedtek. 5 éves Suzukis Swifthez (170 ezer km) kerestek. Boge, Bilstein csúcsszuper volt, Sachs, Kayaba elég jó, A Monroe újonnan már rosszabb értékeket produkált, mint a 170 ezret futott Suzuki gyári, a Gábriel még rosszabbat, azt helyből lehetett volna kukázni. Voltak még más márkák is, sajnos nem emlékszem, szomorú, hogy megtorpedózták a cikket.
Ja, és a profi lengéscsillapítós ember azt mondta, hogy anyagárban nem lehet annyiért megcsinálni egy lengéscsillapítót, mint amennyibe a Monroe kerül. Kellően erős, jól krómozott acéltengely, minőségi olaj, korrekt szelepek, ilyenek használatával persze. Monroe=Coca Cola, Gábriel=Pepsi.

Pista Bácsi 2008.11.16. 21:16:58

"Elég hihetetlenül fog számodra hangozni, de egy vészfékező (de az egyenetlenül beállitott fékű) oldalra csúszó autóval is elég egyszer-kétszer egy pillanatra elvenni a féket, hogy azt egyenesbe lehessen hozni."

Igen, ezt az autóvezetők 1 %-a tudja megcsinálni, a többi 99 % bemerevedett féket taposó lábbal csúszik bele az árokba.

De egyébként minek a szinkronizált váltó, ha a vérprofik dupla kuplunggal is tudnak váltani?

Minek a biztonsági öv, ha a vérprofik megtámasztják magukat a kormányon?

Minek a téligumi, ha a vérprofik slick gumival is mennek a hóban akár a bömössel is?

Minek a differenciálmű a kocsiba, ha a vérprofikat csak gátolja az erőcsúsztatásban?

Veletek ellentétben és nem tartozom a vérprofik közé, én örülök, hogy a fent felsorolt dolgok (köztük az ABS is) benne van a kocsimban!!!!

Csikós Zsolt 2008.11.16. 21:17:25

Havona:

a réz fékcsöveket a gyártástehnológia (meg biztos néhány egyéb szempont miatt is) tiltják az EU-ban. Nem lehet már használni. Azért ügyesen lehet szerezni, de pár éve tilos, azért nincs.

w124 2008.11.16. 21:20:03

primatus!Egy úr vagy...

w124 2008.11.16. 21:24:05

Pista Bácsi,fején találtad a szöget...Ez a frankó

primatus 2008.11.16. 21:32:05

W124!
Csak igaznak tartom. Sajnos Nekem már nem lesz 124-esem. Nem úgy alakult. 123-asom volt és az is egy csoda. Öcsémmel javítottunk állólámpás soros 6 hengerest (széles díszrácsost). Gyakorlatilag restaurátori munka volt, szerencsére egy nagyon jó alanyon. Amikor készen lett kipróbáltuk. Ugyanazt az "Merci" érzést kaptuk, mint az akkori csúcs 124-esben. Amikor az Én első 123-asomat megvettem és mentem vele, majd felnyitottam a motorháztetőt és megnéztem azt a brutál futóművet ("teherautós, nagy, nehéz, durva, csúnya"), igencsak elképedtem, hogy ez csinálja ezt? Mármint ezt a csendes lágy erőt, ezt az átsiklást az útegyenetlenségeken stb.? Igen! Egyszerű, de hihetetlenül finom működés. Tiszteletre méltó. Aki meg itt azzal jön, hogy csoffadt szar, vegyél újat, az nem tudja mit beszél. Én a Fiat Regata-mat is szerettem, amit Ő adott az egyedi volt és a kortársak azt nem tudták.

w124 2008.11.16. 21:40:52

Pontosan ez a szitu.A fent említett kollegám az escortját adta be a fabiába.Azóta is azért ajvékol.A skodát újonnan vette az escort '94-es volt de visszasírja.Ez nem mazohizmus,hanem tény és sokan gondolják így...

ommm 2008.11.16. 21:42:39

csabájé 2008.11.16. 16:22:01

Megelőzött Csik kolléga. Monroe inkább ne. Nem a luftba lövöm a töltényt, konkrétan volt FOS, mikor anno jobb sorsra érdemes Kadett GSi-mbe került újként, frissen, ropogósan.
Ne. Tényleg.

Ami viszont elgondolkodtatott a posztban az az, hogy vajon hány autó futkározik még az utakon, amelyiket ez a "szakember" szervizelt?

Ocvt 2008.11.16. 21:52:53

w124 2008.11.16. 21:40:52

nem egy kategória. A régi escortnak az Octavia felelne ma meg, a fábia az meg egy kis autó, mit várt tőle?

Csikós Zsolt 2008.11.16. 21:55:17

IQLight:

Nappal alszom. Na jó, dolgozom. Mindig este megyek, és mindig mindenhonnan el vagyok késve. Genetikai.

w124 2008.11.16. 21:58:25

Jogos,hozott egy rossz döntést de a fabia űj volt az escort meg akkor is öreg mikor vette.Fentebb arról volt a csevej,hogy a mai 2-4 milliós kocsik nem nyújtanak annyit mint a 16 éves merci.A merci sem logan kategória...csak van köztük 16 év.

hensen 2008.11.16. 22:06:36

Emanuel, tied a pont.
Hagyjuk a szerelőket, meg a gagyi kínaiakat, előbb utóbb úgyis találnak hülyét aki megveszi az ócsót.
Az autó állapota a gazdáját tükrözi.
Az erre a véleményem aki ért az autókhoz az azért vesz minőségi cuccot, aki meg nem az meg azért. Ez igaz a szerelőkre is. A szerelők azért gagyiznak mert verseny van. Ha ragaszkodsz a jó minőségű szűrőhöz, előbb-utóbb a szerelő is ezt veszi alapból. És neki sem lesz problémája.
Csak megemlítem, Romániában nagyon szarul vannak a szervizek felszerelve, csak a minőségi alkatrészben bízhatnak. Igaz, lealkudják a földig de a szart hamarabb visszadobják az országunkba mint a hazai szerelők...

Szóval a Panda korábbi gazdájáról egy szó sem esett de vagy nagyon hülye az autókhoz vagy autókereskedő a fazon.

Karlmann, a fékbetétekről amit írtál egy baromság.
Az utángyártott fékbetétek az összetevőjét tekintve különböznek a gyáritól. Hogy melyik keményebb, nem tudom miből állapítod meg. (talán Rockwell műszerrel teszteled a fékeket?) De a hülyeség ragad mint a kolera, már több helyről hallottam. Annyi fékbetét szakértő autószerelő van hazánkban, és mégis a gagyizás megy (mint a motorolajmérnökök a tecso polcok között).... Tény hogy sokféle fékbetét van forgalomban, hátul a dobfékben leginkább nem is foglalkozik vele az ember és hajlamos az olcsót megvenni. Valszeg ez történt itt is. Lehet okulni belőle.

Ha visít a fék az pedig azért van, mert a fékbetét és vas között valamennyi rés van és be tud rezonálni. Más kérdés hogy miért van rés, hogy együtt tud-e tágulni a vas a ragasztóval (szerintem ezzel rontják el az olcsó gyártók a betétet), és a fékbetéttel (ferodol-lal).

Ocvt 2008.11.16. 22:11:26

ok a prémiummárkák mást nyújtanak mint a kommersz kocsik...de azért a Ford sem prémium.

ABS-hez:
én is úgy tudom, hogy a blokkoló kerekű atónak rövidebb a fékútja. Ha valaki pánikban van az meg úgysem fog kormányozni.
A minap kb. 5 cent választott el hogy nem durrantam bele egy szép metál kék, ABS-es vadiúj Audiba oldalról, mert lazán kivágott elém balról, a STOP-táblája mögül. Blokkoltam, vagy 20m csík(nem állóra), füstfelhő mögüllem. Nincs ABS-en lehet csak ezért úszta meg a jobb ülésen ülő kis szöszi?!

Cornucopia 2008.11.16. 22:14:09

primatus: ne haragudj de ez valahogy tipikusan lúzer dumának jött le :) márhogy az 1.5D golf a megbízhatóság bajnoka hahaha, ha áll akkor tényleg megbízható, egy mai autó többet megy el ha az olajat sosem cserélik mint az 1.5D valaha is el fog menni rendszeres karbantartással, 5eKm-enkénti olajcserével... ti. az 1.5D talán az egyik legmegbízhatatlanabb golf motor volt, nem is csinálták sokáig.

Cornucopia 2008.11.16. 22:17:30

OCVT: de új gumi az ilyenkor kell :) 20m fékezés után. Pánikba pedig szerintem inkább attól kerül az ember hogy tehetetlen a csúszó kerekek miatt.Az ABS-t eredetileg repül,őgépekhez találták ki hogy ne fékezzék le a gumikat

Leegor 2008.11.16. 22:21:24

2006-ban vettem egy nagyon jó állapotú(nak kinéző) W124-es Mercit. '91-es 300 TE 4Matic, full extra, ez volt minden vágyam. Majd elkezdődött egy olyan szopás, amit ha mástól hallok, nem hiszem el... Nem ragozom, egy év alatt majdnem 1 milliót költöttem rá. És nem lett jó soha. Feladtam.
Átültem egy 0 km-s Fabiába. Radikális döntés volt, de nem bántam meg, meglepően jó autó, még a Merci után is. Ja, és egy olajcserén kívül nem látott szervízt.
Úgyhogy aki soha el nem romló 20 éves autókról kezd el beszélni, azt hangosan körberöhögöm, akár többször is :))
Tanulópénz megvolt, soha többé használt autó...

Ocvt 2008.11.16. 22:28:52

Cornucopia 2008.11.16. 22:14:09
Nem veszek új gumit, nem kell szerencsére. Megnéztem, nem ráz semmi baja. Még csak 25000km van benne.

Leegor 2008.11.16. 22:21:24
Azért, hogy oda is beszéljek, az sem mindegy milyen az öreg előélete.

Nem vagyok az elektronika ellen, de nagynéném nagyívű, lefagyott, kanyarban megcsúszott jópáréve télen...utána ő maga mesélte, hogy szem becsuk, kormány szorít és lesz ami lesz...
itt semmilyen 3 betűs sem segített volna :)

Csikós Zsolt 2008.11.16. 22:31:39

hensen:

akkor nem kattintottál a kék csíkra a szövegben. Arra a blogposztra visz, ahol leírom, hogyan vettem a Pandát. És kitől. De implicite ebben a posztban is benne van. Csaj...

primatus 2008.11.16. 22:32:01

Cornucopia!

Te baromira nem tudod, hogy mit beszélsz. Az 1,5D motor, szinte minden mai VW dízel motornak az alapja. Műszakilag az 1,6D-hez képest szinte csak a lökethosszban van különbség. Baromi rosszak voltak tehát, annyira, hogy 1,6TD -ként is alázta a kortársait.
Ennyit a lúzerségről és, hogy mihez értesz...

Cornucopia 2008.11.16. 22:32:24

Ocvt, de valószinüleg segített volna, azt pedig Mercedeséknél úgy hívják hogy: ESP. Pont az ilyen esetekre lett kitalálva

w124 2008.11.16. 22:33:23

valószínű te egy széttiport szemetet vettél....és a szerelő sem volt szívbajos,a 24-es re igen sok mindent lehet venni 1 millió-ért.Bár az enyém még "csak"16 szívesen megmutatom és láss csodát.Márkaszervizbe hordom és meg van az összes munkalap.Meg fogsz lepődni milyen kevés ment rá.Én pont fordítva vagyok a fabi-merci effektussal...

The Good Boy 2008.11.16. 22:34:01

Pista bácsi!

"Veletek ellentétben és nem tartozom a vérprofik közé, én örülök, hogy a fent felsorolt dolgok (köztük az ABS is) benne van a kocsimban!!!!"

Én sem vagyok vérprofi, sőt az autóimba benne van a rendelhető összes 3 betűs ketyere, ami az extralistán rajta van, ráadásul én úgy érzem magamat és családomat biztonságban, ha körbe több a lufi mint a bucsuban a lufiárusnál, csak reagáltam egy két (vagyis egy) überokos hozzászólásához, amire pár hétvégi autós már vért ivott, és fröcsögött...
Ezek között és én köztem a levezetett km-en (szigorúan látatlanban) kivül még az a különbség, hogy én rengeteget gyakoroltam annak idején nagy üres placcokon hóban, aminek hála megtanultam irányitani az autót akkor is, ha az más utat próbál bejárni, mint amit a soför erdtileg szeretne, és megtanultam uralni autót (persze a fizika határain belül:).
Ja és mégvalami. Én nem hittem el, hogy tudok vezetni, mert az lenne a legnagyobb baj, ha félretenné az ember az óvatosságát. (vezetni az olyanok tudnak, mint Loeb, Benik, Bútor stb.)

primatus 2008.11.16. 22:36:56

Leegor!

Te egy 15 éves összkerekes, benzines Mercit vettél. Eleve speciális autó, egyedi megoldásokkal. Az előélete tuti nem volt felhőtlen, így ebből nem lehet levonni általános következtetést.

Ocvt 2008.11.16. 22:37:24

Cornucopia 2008.11.16. 22:32:24

ha nagyon elnézi akkor szerintem az sem segít. Ő meg nagyon elnézte :) az árkon is túlra

Cornucopia 2008.11.16. 22:37:38

primatus, valószinüleg azért gyártották olyan sokáig mert jó volt és ezért kellett lecserélni az 1.6-osra, ami mellesleg szinten elég szar volt, de már sokkal jobb, az már elment normál használattal akár 200ekm-et is az 1.5-ös 100eKMjével szemben. A TD pedig szintén nem világjáró. Persze biztosan van mindenkinek néhány sztorija az 1Millió km-et futott ilyen motorokról, de ezt egy szerelő mondta aki csak ilyeneket újított fel, és tisztába volt vele hogy átlag mennyit bírnak ezek (több száz db statisztikája)

Octv: ami segített volna -és 3 betűs- az az: ESP

Cornucopia 2008.11.16. 22:41:50

Leegor: más is megszívta, nézd meg csak a Csikós "HANS"-át "Intergalaktikus lúzerszopás fénysebességgel" címü cikkben. Kizárólag annyi a különbség hogy te rájöttél, a Csikós is rájött, de neki kell egy "szopós" autó, különben nem tud miről írni. A Panda azért jó, mert lehet vele nagyot szopni és az alkatrész se drága hozzá, viszont havonta 1X-2X tutti szopás, ez kell ide!

primatus 2008.11.16. 22:46:38

Olyasmiről nyilatkozol, amihez nem értesz és nem is tapasztaltad. Értelmetlen a vita veled erről. Én adatokkal tudok szolgálni, Te pedig emóciókkal válaszolsz. Kissé több tapasztalattal állítom, hogy a szívó-dízel kb 4-500000km-t megy el nagyjavítás nélkül, a TD ettől 10-20%-al kevesebbet, ami a motor jellegéből következik. (feltételezve a normál szervizelést)

Ocvt 2008.11.16. 22:56:47

Cornucopia 2008.11.16. 22:41:50

Pedig a Panda nem olyan rossz kocsi. Nekem is volt, ha egyszer rendberakja az ember fék-kormány-motor nem romlik el. Mert nagyon egyszerű. Az enyém csörgött-csattogott mikor vettem, olyan laza volt a vez.mű lánc, hogy belevert a deklibe, olaj helyett kátrány jött ki belőle (jól lehetett alkudni rá). Mikor kicsit karbantartottuk (szelep, gyújtás állítás) utána úgy ketyegett, mint egy kis óramű...hálás kis dög volt. Az is egy csajé volt :)

w124 2008.11.16. 22:57:19

Cornucopia ha ilyen lelkes olvasója vagy a TC-nek olvasd el a Népitéleteket is és nézd meg a mérlegeget...

Cornucopia 2008.11.16. 22:58:19

primatus, biztos igazad van, de csak akkor ha nem jön semmi közbe. Neked milyen tapasztalatod van? Mentél már el új VW 1.5-ös szívódízellel 400eKm-t?

Cornucopia 2008.11.16. 23:00:19

Nekem pl 160eKmnél (első tulaj) merci TD (nem CDI) elszakadt a vezérműlánc... ennyit a megbízható merci motorokról, ja és 110 e Km-nél a turbó benyelt egy róla letekeredett csavart ami összetörte apróra a turbót...

Leegor 2008.11.16. 23:02:30

primatus

Nem is mondtam, hogy minden Merci szar, csak azt hogy az enyém az volt. Van taxis ismerősöm, aki 600 ezret tekert egy 250 D-be nagyobb hiba nélkül, de ez engem baromira nem vigasztal...

w124

Gyári fényezésű, vezetett szervízkönyves gép volt, csak iszonyú kókler módon tákolgatták. Sok az egy mihály? Aut.váltó, hengerfej többször, összkerék többször, klíma, futómű, és még ezeregy apróság... Alkatrészből mindig minőségit kapott, csak tudnám minek :))

Cornucopia 2008.11.16. 23:02:51

Jut még szembe 60 eKm-nél megállt mint a szög. Valami "előtöltés szabályozó" tört el. És még jut eszembe 140eKm-nél fel kellett újítani a Bosch adagolót 230eFt-ért mert elgyengült a szerkezet. És ez még csak a motorja, ami mindig megkapta ami jár neki DUPLÁN (7500kmenként olajcsere stb.)

Rocko- 2008.11.16. 23:08:41

ommm 2008.11.16. 21:42:39
"Ami viszont elgondolkodtatott a posztban az az, hogy vajon hány autó futkározik még az utakon, amelyiket ez a "szakember" szervizelt?"

asszem könnyebb számolni azt, amit rendesen javítottak.
sajnos.

w124 2008.11.16. 23:08:52

A második 24-est használom,nagyon megbízható volt mind kettő.A mostani még jelen idő.Szét kell nézni a mobile.de-n.5-6ezer sőt 1 millót futottak vannak.A taxik 80%-a merci,ami 24-órát megy.Ilyen megbízhatatlan lenne?Persze neked nem vigasz,rábasztál vele...

w124 2008.11.16. 23:09:52

5-600ezer akar lenni,bocs

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.16. 23:10:53

Imádom, ahogy mindent meg tudtok ideologizálni. A használt szarra havonta 30-40 ezer ráköltését is..
Inkább fizet az ember kötelező szervízre ennyit párhavonta, viszont tudja, hogy cserébe mit kap. Ne röhögtessetek, hogy ott basznak át. Naná, a márkaszervízben. Nem a mutyiban dolgozó Pistabá fog átbaszni, dehogy. A márkaszervíz. Ezzel szeretitek leginkább védeni a tizensok éves használtautókat. :)
Inkább fizet az ember pontosan meghatározott összeget meghatározott időben, ha cserébe tudja, hogy szinte kizárt a műszaki hiba miatti megállás/elromlás/lerohadás/hirteleráköltés.

Cornucopia 2008.11.16. 23:13:31

W124: nekem pedig van egy haverom akinek W124 250D-je van és folyton szopás van vele, többször otthagyta (taxi volt előtte) és van egy másik haverom W124 220-as benzines Ő is folyton így jár, pedig igyekszik gyári alkatrészekkel javíttatni, ki tudja hányszor mondta már hogy a "képzeld a múltkor megint otthagyott" vagy "Ezt hallgasd meg! Szerinted ez MI?"

Cornucopia 2008.11.16. 23:15:47

AP: még azt kihagytad, hogy mennyit öregszik az ember egy ilyen akciónál amikor az autópályán lerohad a cucc Párizs-Marseille között... és persze hogy mennyibe is kerül olyankor...

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.16. 23:18:13

Az a baj, hogy akik itt a 123-ast meg 124-est védik, azok fanatikusok, akik a gatyájukat is képesek rákölteni, hogy patent legyen.
Na most, én rohadtul nem vagyok fanatikusa egyik márkának vagy típusnak se. Egy biztos. Meguntam a sok vidéki És budapesti mekmestert, az okos megoldásokkal, meg tuti alkatrészekkel, meg havi x darab rendszeres szívással. Ha más nem is, legalább a kipufogó leesik, vagy a motortartóbak elgyöngül, a lényeg, hogy zörögjön valami, ami elöregedett! Na most egy újabb autón elég sokféle dolog tud zörögni.
Ha 1-1.1 milla egy olyan, amit már széttapostak előttem, és mondjuk 1 milla befizetésével már kapok zsír újat elég jó részlettel, akkor bolond lennék megint ennyit kiadni egy használtra. Neeem.
De ameddig legalább a fele nincs együtt, addig sehova. Nincs drágább, mint a 0% kezdőrészletre elvitt kétmillás autó, amiért kifizetsz ötöt, és a végén ér egyet.

w124 2008.11.16. 23:20:26

Nekem a második vált be ,a családban volt másik is az is jó volt.Azért azt remélem belátod,hogy igenis jó a híre,megbízható viszonylag olcsón fenntartható.Rémtörténet lenne más márkáról is,most ez van porondon.A mérleg akkor is arra dől,hogy jó kocsi.Magamat nem csapom be,ha szar lenne már eladtam volna.Ha érdekel nagyon szívesen megmutatom,full gyári és szinte csak tankolok bele...

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.16. 23:24:49

Ifjonti hévvel még izgatott az autóbuherálás, azóta rájöttem viszont, hogy annyira nem értek hozzá hogy komolyabban tudjam csinálni. Akkor meg inkább sehogy.

w124 2008.11.16. 23:28:51

Ha te sokat szívtál használt kocsival nyilván nehéz lenne meggyőzni.Nem is akarlak.Én egyetlen használttal szívtam,egy mazda 626-tal.Pedig a japánoktól be kell vizelni.

w124 2008.11.16. 23:30:50

Örültem,jó éjt mindenkinek!!!

Ocvt 2008.11.16. 23:33:46

kicsit szélsőséges a vita...vannak jó állapotú használtak is

Persze használtnál kicsit azért képben kell lenni az autókkal kapcsolatban és okos ember elviszi előtte márkaszervizbe, érdeklődik fórumokon stb... Én is elvittem vétel előtt az enyémet, persze kezdetben lazáztak az átvizsgálással...mikor elvettem tőlük a rétegvastagságmérőt és én kezdtem el méregetni (nem csak a lemezek közepén), a küszöbön, csomagtérben, motortérben, sőt még össze is hasonlítottam a szervízben álló többi kocsival(azokat is megmértem), akkor kezdtek komolyabban venni, és segíteni a típushibákkal, egyébbel kapcsolatban.

Teljesen laikus ember viszont tényleg vegyen vadiújat és cserélje mindíg a gari lejárta előtt -feltéve, ha megengedheti magának.

Jó éjt.

Leegor 2008.11.16. 23:34:19

Azért a márkaszervíz is át bír baszni alaposan, a le nem cserélt olajas sztorik megtörténtek, komoly presztízsmárkáknál is. A Saab-nál egy pár évvel ezelőtt visszahívási akció is volt ebből, a turbómotorok nem bírták a vezérképviselet szerelői által megtöbbszörözött szervízciklust. Ott kell állni a szerelő mellett, ha nem engednek be, máshova vinni az autót. És vinni az olajat, az a biztos.

206 XRD 2008.11.17. 00:24:32

Peugeot 206 hátsó fékpofával ugyanígyjártam!

wan2bee 2008.11.17. 01:26:05

nekem volt egy komolyabb balesetem gyari alkatresz anyaghibajabol. Konkretan a 14 eves (angol) gyari stalibizator rud csavarja tort kette. Meg en is kis hijan. Tokeletes allapotban volt a muanyag es gumi alatetek, a csavaron korrozio sehol. Fogta magat, eltort, futomu be a kerekdobba, auto terdel, kormanyozni, fekezni nem lehet, harom masik parkolo autot tortem ossze. Rendorsegi szakertelem megallapitotta ugyanezt 2 honap alatt. Ami mar a helyszinen tok egyertelmu volt.

Nagy mazlim volt..

reddevil35 2008.11.17. 05:12:32

gigabursch 2008.11.16 17:24:13
Szia.Igen.Ő az a G.Atti.
Visszaolvastam a topikban.Írja is,hogy Renault 19-ről váltott ezek szerint Audira.

Agr3ssor 2008.11.17. 07:08:16

Ocvt 2008.11.16. 20:50:

Félreértés ne legyen. Én nem a maszek szerelőket védtem... Ebböl annyit akartam kihozni, hogy ne gondolja az ember, hogy a szervízek nem szopatják szét/rendesen megcsinálják az autót. Számomra az autó karbantartása bizalmi dolog... Nem is nyúlhat hozzá más, csak a szerelőm... Ha mégis, akkor ott állok mellette, és végignézem mit csinál.

Maybe: Ha egy ilyen dologgal elmész a bíróságra, akkor körülbelül körberöhögnek... Ugyanis semmi bizonyíték jellegű dolog nem volt kéznél... A sárfolt a leeresztőcsavaron, meg a filctollas csík egy bármikor előidézhető dolog. Hazavittük a kocsit, rááltunk az aknára, és ott derült ki a turpisság... De ha elhoztad az autót, akkor már mondhatsz, amit akarsz. Szóval ha nekiállsz asztalt borogatni, meg pereskedni, akkor lehet, hogy szarul jössz ki a dologból... Bíróságon a "márpedigénösszekentemsárral" szövegek nem éppen bizonyíték jellegüek... Nem is ez volt a cél. Csak mi akartuk tudni, hogy kell e plussz 1 (muhaha) olajcsere/szűrőcsere...

zöldi 2008.11.17. 07:10:00

A megbízhatóságról jut eszembe, motorozásaim során összeakadok mindenféle figurákkal, akik saját gépeiket magasztalják, hogy mennyit mentek vele, mégis, sosem hagyta őket ott, halál megbízhatóak stbstb. Mikor megkérdem, mégis mennyi az annyi, ilyen válaszok jönnek: 10ezer, 20, ezer 5 év alatt :OOOOO
Ezzel csak azt szeretném sugalmazni, hogy bármilyen autó lehet megbízható, csak keveset kell menni vele.

gigabursch 2008.11.17. 07:21:52

Ocvt 2008.11.16. 22:28:52

"Itt semmilyen hárombetű s nem segített volna"

dehogynem

a HIT!

:-)

Agr3ssor 2008.11.17. 07:25:57

"AnyádnakPalánkot 2008.11.16. 23:10:53
Imádom, ahogy mindent meg tudtok ideologizálni. A használt szarra havonta 30-40 ezer ráköltését is..
Inkább fizet az ember kötelező szervízre ennyit párhavonta, viszont tudja, hogy cserébe mit kap. Ne röhögtessetek, hogy ott basznak át. Naná, a márkaszervízben. Nem a mutyiban dolgozó Pistabá fog átbaszni, dehogy. A márkaszervíz. Ezzel szeretitek leginkább védeni a tizensok éves használtautókat. :)
Inkább fizet az ember pontosan meghatározott összeget meghatározott időben, ha cserébe tudja, hogy szinte kizárt a műszaki hiba miatti megállás/elromlás/lerohadás/hirteleráköltés."

Mindenki átbasz... Erröl szól az élet! Mindenki azzal mocskoskodik, amivel foglalkozik. Nem a kocsimat védem, mert egy szar öreg Renault... Semmit sem védek. Egy szerintem nem jó álláspontot támadok... (enyhe különbség) Fizeted a kötelező szervízt, és cserébe tudod mit kapsz... Nem!! Nem tudod mit kapsz... A havi 30-40 ezer foint a csináltatásra pedig inkább félévi-4-5-hónapi összeg... Fel is gyújtanám a picsába Röncit... És az sem éppen állja meg a helyét, hogy az új autókkal nincsen gond/nem állnak meg... Miért is vannak a visszahívások ugye??? PDDI Audik/Passatok 1000-en liter olajakat ettek egy időben... (újonnan) Kiugrasz Horvátba, de féluton motorhiba jelzés... Ezért én felgyújtanám a 16 éves autómat... Ford Focusok, ledobálták a benzincsövüket... És nem egy ki is gyulladt újonnan 98-ban... A múltkor a munkahelyem parkolójában egy C2-esnek kitört a kereke, ahogy fordult kisíven... Majdnem új autó... (Erre egy török kereskedő annyit mondott lenézően: Fhanszia, ENNYI!!)
És még folytatódhatna a sor... Szerintem ez egy eredendően hülye vita... Mert mindkét oldal tud példákat, és ellenpéldákat felhozni...

Agr3ssor 2008.11.17. 07:26:59

zöldi 2008.11.17. 07:10
Ott a pont...

gigabursch 2008.11.17. 07:49:34

reddevil35 2008.11.17. 05:12:32

Ok, akkor lehet, hogy megúsztam ezt-azt, viszont a Lancia Dedrám meg jól szuperál.
Igen, nem új (12 éves), itt-ott kicsitt kopottabb már a fényezése (Istenem, egy ilyen kocsi már nem százlány), viszon a szerelője is Lanciás, meg az apja is szereti a típust, akivel együtt dolgoznak. Ő is szerelő, egy műhelyt visznek.

Amúgy aki használt kocsit vesz (mert erre futja, szerintem beleszámítja a várható szerelési költségeket is, ill az ezzel járó esetleges szívást is.
Magam osztottam-szoroztam.
Amennyibe ez a kocsi az összes szereléssel került az elmúlt két és fél évben (pedig a 210 e km-s nagyszervíz nem volt olcsó mulatság - de ami kell az kell), még mindig sehol se járok egy úgyanezt nyújtó és ilyen méretű új autó árának a feléhez képest. Nekünk ennyi pénzünk volt... (jó most a harminhárom 2-3-4 betűs kérdésbe ne menjünk bele, mert sok dolgot azóta fejlesztettek ki)
A kocsi eszköz. Olyan eszöz aminek elsősorban a funkciója a fontos, másodsorban az eszétikuma, kezelhetősége, stb, azaz a lelke.
Aki évi 15 e km körül megy és családi, országutas viszonyban használja, annak nem kell szerintem új kocsit vennie. A legjobban talán akkor jár, ha a hasnáltautót nem kereskedésben veszi meg, hanem családtól. Nem egyéntől, családtól!!!


A fentebb felsorolt "mit kell azonnal cserélni" típusú általános és elterjedt okosságról meg annyit, hogy nem kell mindent egyből cserélni.

példának okáért:
A fék, fékbetét, stb MÉRHETŐ, összehasonlítható. Vsz. nem tesznek bele őjat az eladás előtt 2000 km-el.
A vezérműszíj sosincs jobb állapotban mint a gorgők. HA a vállkopások megjelennek, úgyis egyben kell csderélni, ha nincs akkor meg tök fölösleges ezen izgatni magunkat. Viszont 10 e km-ként nem árt ha a kedvenc szerelőn vet rá egy pillantást. Miként a gyertyákra is. Mindig megkérem, hogy nézze meg őket, mindig megnézi és szól, és felhív, és ha a hozzájárulásomat kéri a cseréhez, ill elmondja a lehetséges eseteket a következő 10-20 e km-re nézve.
Sőt azt is megmondja, hogy mi az amihez nem ért. (pl. mélyebb autóüvillamossági kérdésekben nincs otthon - de VÁLLALJA, hogy az ő tudása itt ér véget, és ehhez másik szakember kell.
Sőt nagy szervíz után elvárja, hogy "jelentsem" neki, hogy renben van-e minden. Ritkaság az ilyen.

Szóval a mit is kell cserélni, helyet inkább annyit, hogy folyamatosan oda kell figyelni rá, utána kell olvasni (ezernyí ilyen topic van minden típusra), meg kell keresni a szakirodalmakat a neten, és esete a klotyón el lehet merengeni, hogy amit látok az gyári, szerelt, kókányolt, avagy elromlott-e?
Tetemes szervízköltséget és kölcsönös időmegtakarítást jelent, ha valaki tisztában van azzal, hogy mi a baja.

Ne csinálunk úgy min a viccben, amikor elmegy az állatorvos a körzeti orvoshoz , mert beteg.
Meglrdezi a doki: Mi a Panasza?
Mire az állatorvos: Ja, így könnyű...

Bárki bármit mond, a nejem is észreveszi, ha egy kontrollámpa kivillan, dereng, ha valami szokatlan zaj kerül elő, vagy csak olyan másabb.
Ehhez nem kell szenzorokkal agyonbaszott műhely.
A szenzorosdi utána kell, amikor feltártuk és végiggondoltuk a hibajelenség okát, eredetét, végigfutását. Ez laikusként is megoldható. Nem kell mindig ostoba nyugdíjas módjára állandóan az időt a körzeti orvosnál elcseszni.

gigabursch 2008.11.17. 07:52:32

bocsi a helyesírási hibákért - még hajnal van

karlmann 2008.11.17. 08:44:34

hensen

Gratulálok, sikerült megmagyarázni a nagy semmit. A fékbetét kopását egyszerűen abból állapítom meg, hogy a kocsin ugyanannyi idő alatt általam vezetve a gyári és az először megvett gagyi fékbetét közül, a gagyi fele olyan gyorsan se kopott, viszont fele annyi idő alatt kétszer annyira kopott el a tárcsa és cserélni kellett.

Másrészt a fék pont azért visít mert kemény, rugalmatlan és sok esetben nem is teljesen egyenes a betét, vagyis nem fekszik fel rendesen, amit tovább ront a hővezetés és hőtágulás problémája. Csikós fékpofái is azért estek le egy hirtelen fékezésnél, mert akkor hatott rá olyan kombinált erő és hőhatás, amit a gyenge anyagok már nem viseltek el. Az volt az egyetlen szerencséje, hogy ez nem akkor történt, amikor este jött haza a négyesen nagy forgalomban.

zoliapu71 2008.11.17. 08:56:07

Daciarol csak annyit ,hogy romaniaban mindenki szabadul a Logentol.Ujonnan kb. 8000 euro ,ezert kapsz 1 legzsakot ,abs,es ha szerencsed van egy szar mp3-at.ENNYI!!! = EGY KOPORSO!!! A roman utakon ebbe halnak meg a legtobben!!! Ennyi penzert inkabb vettem en is egy 5 eves golf variant pacific-ot.1,6-os,16v-s.10[!!!!] legzsak,abs,esp,asr,navi,elektr.ablakok[mind],el.napfenyteto.Es meg a gyari cd -radio is jol szol[blaupunkt].Vasarlas utan azzonnal szij+olaj+szurok cserelve.8000 eu-bol kivolt.Beiratassal!!!Persze nemetbol volt hozva 1 tulajtol szervizkonyv ,lekovetheto km.allassal.A ceges 2 eves logant meg a szentlelek tartja mar ossze,szarabb mint az en regi[20 eves] 1400-as tlx -em.Kulsore lehet hogy szep, csak roman ember rakta ossze!!!Epp mint a ti autotok!!!

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.17. 09:06:00

Amiket én vettem, azok mind jó állapotú autók voltak. Ez a Civic is, viszont a fékbe tényleg jól belepiszkált valaki. Elől-hátul valami utángagyi került bele. Kicsit megsültek. Nekem eddig nem tűnt fel, de pl a fékbetét szépen be van repedezve a hőterheléstől.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.17. 09:07:32

"Ennyi penzert inkabb vettem en is egy 5 eves golf variant pacific-ot.1,6-os,16v-s.10[!!!!] legzsak,abs,esp,asr,navi,elektr.ablakok[mind],el.napfenyteto.Es meg a gyari cd -radio is jol szol[blaupunkt]."

Pontosan erről beszélek, 5 éves, 80-910-100 ezer kilométerrel, jó eséllyel pont kezdenek majd előjönni a bajai. Például vajon váltóolajat hányszor cserélhettek az öt év alatt?
A kütyüknek meg addig örülsz, amíg nem kezdenek el sorban elromlani. :)

zöldi 2008.11.17. 09:19:11

zoliapu71: Valószínűleg azért halnak meg Romániában a legtöbben Loganban, mert ott minden 3. kocsi az :-)
A mi Loganunk 4 éves, 50 ezer van benne, már a második fényszóró izzó ég ki a szemét szarban...veszek is Golfot, mint a kollégám. Első tulajtól, fullos szervízkönyvvel 100e km-rel. Most fobott rá 200 ezret, mert a váltó megszűnt váltani.

zoliapu71 2008.11.17. 09:25:08

AnyadnakPalankot Ha jol tudom a golf 4-esek a legjobban eltalalt vw.-k.Valtoolajat pd. szerintem ,es az OLAJDOKI SZERINT IS,nem kell jo nehany 100e km.-ig cserelni.Ha nem csopog stb.A kutyuk meg szerintem minosegiek,NEMET MINOSEGI!!!Amugy mindenkinek a sajatja a legjobb!!En meg csak most ''tesztelem ", remelem nem lessz igazad!!

Rocko- 2008.11.17. 09:26:13

AnyádnakPalánkot 2008.11.16. 23:10:53
"Inkább fizet az ember kötelező szervízre ennyit párhavonta, viszont tudja, hogy cserébe mit kap. Ne röhögtessetek, hogy ott basznak át. Naná, a márkaszervízben. Nem a mutyiban dolgozó Pistabá fog átbaszni, dehogy. A márkaszervíz. Ezzel szeretitek leginkább védeni a tizensok éves használtautókat. :)"
aham. márkaszervíz. aki a villáskulcsot az ablaktörlô elôtt hagyja, és így adja át a kocsit.
amikor megmondom, h cseréljék ki a jobb és a baloldalon ugyanazt a dolgot, majd amikor visszamegyek az autóért örvendezve mondja h mindkét oldalt kicserélték ,h ne kelljen visszajönnöm késôbb.
egy szóval szarul is dolgoztak, és cserbe hülyének is néznek.
ezt a "jelöljük meg ismeretlen helyen a dolgot" címû történetet hallottam már máshol is, simán el tudom képzelni, h szarnak bele.
ennyit a szakszervízrôl, amirôl az ember tudja, h mit várhat.

The Good Boy 2008.11.17. 09:32:36

zoliapu71 2008.11.17. 08:56:07

Nem kötözködni akarok (tegnap már igy is is én voltam a közellenség), de 5 éves golf pacificben hol, és milyen 10 légzsák van? érdekelne erősen...

zoliapu71 2008.11.17. 09:37:10

ZOLDI:4 eves loganba 50ezer!!!Nem sok egy kicsit???Na ok. Azt is vedd figyuba hogy milyenek a ti utjaitok es milyen a romanut!!Amugy mi extrat kaptal bele??? az abs.-hez:15 evig megvoltam nelkule telen is gond nelkul ,de jo hogy most van.

zoliapu71 2008.11.17. 09:41:17

THE GOOD BOY: ha erdekel felsorolom:volan,anyos,mind a 3 oszlop,elso ulestamla=10

The Good Boy 2008.11.17. 09:44:21

A használt kontra új vitához: az kardoskodik a használt mellett, akinek még soha nem volt új a s*gge alatt (mert nem akart venni, vagy nem tudott), aki egyszer beül egy újba, az általába többet nem akar használtat vanni (ha anyagilag továbbra is megteheti, illetve, ha nem fürdött be valami hétfői új vassal).
Ettől függetlenül azt mondom, hogy lehet jó vétel egy 2-3 éves keveset futott, családtól vett vissza ellenőrizhető autó, de ez olyan ritka, mint népmesében a kelfeljancsi.

The Good Boy 2008.11.17. 09:48:03

zoliapu!

Sajnállak, de téged akkor kissé átvertek ezzel a 10 lufis dumával...
a mind a 3 oszlop az 1 db. függönylégzsák
Azaz abban az autóban összesen 6 lufi van! Azaz 2 front, 2 oldal és 2 függöny. az összesen 6!
Bocs, de ez igy van sajnos.
Márcsak azért, mert a 7-8. lufi a két hátsó oldal légzsák, a 9-10. pedig az első térdlégzsákok (olyan meg szerintem a 6.-os golfban sincs, legalább is az anyós oldalon biztos)

zöldi 2008.11.17. 10:04:02

Zoliapu:
"4 eves loganba 50ezer!!!Nem sok egy kicsit???"
Nem tudom, az ismerősök közül messze én közlekedem a legkevesebbet, ha nem kel a családot vinni, motorral megyek mindenhova, így még évi 10 ezer sem jön össze a kocsival.

"Amugy mi extrat kaptal bele???"

Légkondi, első villanyablak, villanyos tükör, csomagtartótálca+szőnyeg, két hangszórós Sony fejegység(ez elég szar), vonóhorog, ködlámpa. 2 évesen vettem, elég olcsón.

karlmann 2008.11.17. 10:36:16

zoliapu

Téged nagyon megszívattak a 10 légzsákkal. The Good Boynak igaza van az tényleg csak 6 légzsák nem 10. Egyébként még a 6 is jó arány, mert az ilyen korú kocsiknál inkább a 4 lufi jellemző két első + két első oldalsó. Valószínűleg azért van 6, mert Németországból jött a kocsi, ha magyar lenne, sokkal valószínűbb a 4 lufi.

lwcolors 2008.11.17. 10:54:46

Márkaszervizek hozzáállásáról csak annyit, hogy haver 307 SW-jén a 40 ezres szerviz előtt minden cserélendő alkatrészre tettünk egy piros x-et, és le is fényképeztük (korábbi hozzáállás alapján megvolt rá az ok, hogy ne bízzunk a szervizben). Láss csodát, úgy jött volna haza a kocsi, hogy minden alkatrészen virított a piros x. Ügyvéddel ment a srác a márkaszervizbe vissza ez után, mire a válasz: "nem tudtuk miért van ott az x, ezért az új alkatrészekre is rátettük".

Szityu79 2008.11.17. 11:10:19

igen a monza az a rekord kupéja, de már a gazda pontositott fentebb, hogy 2 ajtós asconáról volt szó
szerintem a senator kupeja!

zoliapu71 2008.11.17. 11:53:47

Igazatok van a legzsakokkal.Csak itt nalunk igy aruljak oket, azt szamoljak hany helyen van irva "airbag".Lattam olyan hirdetest is ahol 4-es golfot 11 legzsakkal arultak!!!Az mar tuti kamu.Amugy nemetbol van a kocsi.Penteken vettek ott,vasarnap mar itt volt,hetfon szerviz[atnezetni]es mar vettem is meg.Amugy a srac aki hozta elcsodalkozott ,hogy szervizbe akarom vinni.Azt mondta ,hogy nemetbe nem engednek ilyet. ZOLDI:en a "sok kilometert" epp forditva gondoltam, szerintem is keveset nyomtal bele.Amugy eleg jol tele raktak "extraval".Remelem a tietek nem " hetfoi " .

DBandesz 2008.11.17. 12:08:55

"U.i.: A Panda szerelőjére egyre dühösebb vagyok, most már nagyon szeretném megtudni, ki lehetett az."


Írd meg a volt tulaj nevét, vagy valami elérhetőséget mélben. Szentesi vagyok, segítek a bosszúhadjáratban. .)

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2008.11.17. 13:01:36

Jó cikk volt, ez meg különösen zseniális:
"szar az olasz óttó, montammá’ (orrszívás). Meg vén vót az a Fityó, rég bontóba’ lett vón' a helye (pöcsvakarás)".

hottentotta 2008.11.17. 14:28:40

Zsolti,

a szokásos fasza színvonalú cikk, sajnos egy szomorú alkalomból. DE reméljük, ennyi, és nincs több rejtett hiba. Aki pedig ilyen szerelést csinál, az nem kontár. Sajnos több annál.

A totalbike-os cikk pedig megariszpekt! ( a hosszú túra a zasszonnyal )

primatus 2008.11.17. 14:55:36

A Roverem 7. éve van meg és kb. 120000km-t tettem bele. Most 240000 van benne és ez biztos. Motorcserés, mert a kényes motor az előző tulaj hülyeségét nem heverte ki. Így jártam...
Az 1979-es Golf I. 3 éve van meg kb. 60-70000km-t mentünk vele. (Rá mindig tudtunk számítani.) Az előélete nem ismert teljességgel, de kb. 3-400000km lehet benne összesen. Nem eredeti a motor, kb.150000km lehet benne. Olajat nem eszi, a gázolajból is csak 5-öt vegyesben és folyamatosan fejlesztem (FF-es hosszú váltó, stabilizátor stb.) Az öcsém most szedett szét egy TD Passat II-t 410000km-el (tuti, mert menetíró van benne és ismert az előélete is) és tökéletes a motor. Ez a szív most egy I-es Golfban fog tovább élni, ami 1982-es és tökéletes állapotú. Aki Pestlőrincen lát egy fehér Golf I-et és kiesik a protézise, na az lesz az... :-)


Azt még mindig nem értették meg sokan, hogy nem csak az autózás A-ból B-be a lényeg itt, hanem, hogy ezekkel az autókkal (a Golf-ra gondolok)! Az a szerencse nem nagyon adatik meg, hogy újkorától használhatsz egy autót. Én is szívesen vennék egy új autót (a jelenlegiek mellé), amivel ha nincs gyári hiba, akkor soha többé nem lenne (talán:-) alapvető problémám. Ez sem valósul meg nagyon sok mai típusnál. Én pl. szívesen hazaterelnék egy új Captiva CDI-t, CDI KIA Sorrento-t esetleg Sportage-t és még van 1-2 elképzelésem, de egyelőre hiába.

Abban igaza van a fikázóknak, hogy a régi autókkal sok a munka és a szervizek sokszor erősen kifogásolhatóak. (levesznek az újnál is rendesen) Azonban a fentieket Én abban a szellemben írtam, hogy Én javítom a kocsit magamnak. Ezt persze sok okból nem tudja mindenki megtenni. Másképp Nekem sem menne. Képtelenség lenne a fenntartási költségeket kitermelni.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.11.17. 15:28:29

>Nem a mutyiban dolgozó Pistabá fog átbaszni, dehogy. A márkaszervíz. Ezzel szeretitek leginkább védeni a tizensok éves használtautókat. :)

Drága AP!

Sose voltál márkakereskedő szervizében, ugye? Úgy értem az üvegfal másik oldalán. Ha szeretnéd, akkor mesélek neked elmutyizott alkatrészekről, amiket veled fizettettek ki, aztán a szerelő haverjának a kocsijában landolt, ócsóé. Anyagárban, ugyi. A hordószám "megmaradt" olajakról, amikért jött a Mercedes Vito minden hónap utolsó szerdáján, a csúcsminőségű utángyártott alkatrészekről, amik a te kocsidban kötöttek ki, gyári dobozból elővéve, gyáriként számlázva. Vagy a lázas pénteki meetingekről, ahol a szervizvezetővel 'okosba osztották szét egymás között a szerelők a heti "talált pénzt". Számtalan módja van annak, hogy átbasszanak, bármilyen szervizről-szerelőről legyen szó. Ha azt hiszed, hogy ez csak a lámákkal fordulhat elő, akkor nagyot tévedsz, téged is átbasznak, ha többet nem, de 3-5 ezer forintot fognak rajtad valamilyen trükkel. És ezt az összeget szorozd fel a betévedő autók 90%-val. A többi vagy haver, vagy tud róla, hogy hogyan kell az autót odavinni.

robero 2008.11.17. 16:37:27

Anyósom 3 éves Fiestája most volt kötelezőn, az egyik márkaszervizben. Húsz ezer km. van benne. Szinte hozzá sem nyúltak. Jött a számla 46 ezerről!!!! Ezt szóvá tette és sérelmezte, és máris adtak egy új számlát 30 ezerről!!! Szóval marha fasza a márkaszerviz/ek/ hozzáállása, anyósom náluk vette a kocsit és az összes eddigi szervizelést is itt végeztette. Ahelyett, hogy megbecsülnék a kuncsaftokat képesek pofátlanul lehúzni. Aztán csodálkoznak, hogy tulajok olcsóbb megoldás után néznek.

loláb 2008.11.17. 19:47:01

Szerintem lényegesen több ilyen történet kering közszájon annál, mint amennyi valóban megtörtént.
Demégha kicsalnak pár dolgot az autótdból,viszont egy nulla km-es új autó valszeg nem nálad futja meg a 300ezredik kilóméterét, hogy ez neked problémát okozzon. Ettől függetlenül persze fúj, mocskos csaló szerelők, de:

A nálam, a családomban, illetve a szűk ismeretségi körömben megfordult pár új autó, opelek, seat, toyoták, fiatok, ford, deawoo-chevrolet, alfa. Meg pár használt prémium is, C coupé, W124 (3000B, automata), E36-46-ok, előző passat (1,9tdi).

Az új autokkal kapcsolatban a legkomolyabb probléma egy elháríthatatlan légzsákvisszajelző-világítás volt (seat leonnál). De -noha mindegyik autó márkaszervízben volt szervízelve- az alatt a 80-120 ezer km, és 3-7 év alatt amíg használták (és a legtöbbet jelenleg is használnak), egyikkel sem volt semmi olyan probléma, ami visszavezethető lenne a márkaszervízek hanyag munkavégzésére. Út menti lerohadás pedig eggyikkel sem vol, soha.

Ezzel szemben a C coupé 4 év alatt 3-szor nem tudott kiállni a garázsból, trélerrel vitték el (riasztó/immobilizer hiba miatt, kb. évente), a w124-re pedig a megvétel után több körben 300 ezret költött a tulajdonosa, (automta váltó, klímakompresszor hiba, stb...), igaz, azóta fasza. A legtrébb talán a passat volt, azt többet volt szerelőnél, mint úton (mondjuk extrém használat, évi 60-80 ezer km mellett).

Én nem azt mondom, hogy aki használtat vesz, az hülye, mert nyílván megvan az oka annak, hogy használtautót vesz. De aki használt prémium autót vesz, ne takarózzon azzal, hogy az új autók ugyanannyira megbízhatatlanok, mert ez NEM IGAZ.

Még egyszer, ezek a szűk baráti, családi körömből vett, (kisebbrészt saját) tapasztalatok. Tehát olyanok, akikkel nap szinten beszélek (autókról is).

primatus 2008.11.17. 20:01:19

Még egyszer... ez az egész nem arról szól, hogy használt autó vs új autó.

Én például, hiába lenne a garázsomban a már említett kocsik valamelyike, akkor is vágynék egy Pirelli Golf I. GTI-re. Remélem plasztikus a példám... :-))

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.17. 20:45:54

Sose voltál márkakereskedő szervizében, ugye?

Nem voltam.. Mivel eddig egyiket se én vettem :)

vomit 2008.11.17. 22:32:09

Agr3ssor
>Nekem évi 64 lesz jövőre a kötelezőm...
>(megkaptam ez 1. bónuszom) De legalább ha
>valami gáz lenne véletlenül akkor az
>Allianz ami mögöttem áll...

remelem olvasod meg ezt.
javasolt megkerdezni az allianz ugyfelszolgalatat, hogy ha ujrakotod a meglevo biztositast, megadjak-e a 30%-os kotesi kedvezmenyt. ugyanis meg fogjak adni, mert kulonben felo, hogy inkabb elmesz. ezert a kulonbsegert megeri megmozdulni, es alairni kabe ket papirt.

Bq 2008.11.18. 02:14:51

"GYUSZI BACSI · www.fizetesem.com 2008.11.16. 12:40:34
amúgy ez az autó szerintem a mai modern autók között egy akut életveszély a többi közlekedőre nézve is (képzelem mikor meg kell állni egy S500 vagy egy Passat után ezekkel a fékekkel)"

Ezt magyarázd el annak a modern autósnak is, aki a fullfullextrás egyterűjével a múltkor beleszállt a közel 30 éves Escortomba, mert én meg bírtam állni hirtelen fékezve az előttem megálló mögött, de ő az ABS-es modernfékes csillivilli autójával mögöttem már nem...

hottentotta 2008.11.18. 09:10:20

Bq 2008.11.18. 02:14:51

előzéshez sem autó kell... hanem sofőr...

megálláshoz sem ABS kell... hanem sofőr...

és legalább elmagyaráztad annak a fasznak egy bézbólütővel? :D

Bq 2008.11.18. 18:19:31

"hottentotta 2008.11.18. 09:10:20
és legalább elmagyaráztad annak a fasznak egy bézbólütővel? :D"

Á, nem vagyok én olyan agresszív állat... különbenis, minek vigyek bézbólütőt, mikor lövöldözés lesz?:D

Szerencsére nem lett baja egyik autónak sem, úgyhogy nem kezdtem el nagyon népnevelni, minek... remélem, tanult belőle, ha meg nem, akkor hátha legközelebb nem engem talál el...:)

Agr3ssor 2008.11.19. 11:05:45

vomit: Köszönöm szépen a tanácsot, de jelenleg még K&H ügyfél vagyok... És a rendőrbácsinak a 28-ezres csekket mutatom. De egy év múlva megjátszom... Különben van jó oldala a magas díjnak. Minden rendőr megelepett fejjel, együttérzően adja vissza a forgalmit, de Qrva sokat fizet maga szöveggel megfűszerezve.
süti beállítások módosítása