A tétovaság betonbástyája

Volkswagen Golf VI bemutató

  2008. szeptember 30. - Csikós Zsolt Címkék: vélemény volkswagen golf

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

 

Ilyen komfortban még sose ringatta utasai fenekét a Golf. És ennyire még sose aludt el Golf-sofőr a volán mögött. Frankó autó, eszeveszett extrák, dögunalom.

Vélemények az azonos című cikkünkről.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr93688557

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2008.10.03. 13:09:13

te Ede.
mi lenne ha a BMW-ben is kék fény lenne?
fordítva már tudjuk milyen: Kékfényben a BMW. :D

eko 2008.10.03. 13:56:57

"hogy a gyartok szandekosan beepitik az oramanipulalas egyszerü lehetöseget,"

Miért épitenék (épitik) be a gyárak szándékosan?
Nem hiszem, hogy bármelyik gyár benyalna a neppereknek. Pedig én úgy látom, hogy a legnagyobb hasznot ők húzzák ebből..

Gulyás G 2008.10.03. 14:05:11

Mert nagyon gyakran elöfordul, hogy az uj auto nehany tucat, esetenkent nehany szaz kilometert fut, mire a szalonba er. Tesztek, probak.

Az ügyfel pedig nullkilometeres autora fizetett be, tehat azt is kell hogy kapjon.

eko 2008.10.03. 14:10:03

De a gyárban egy müszeregység csere nem kerül olyan sokba, mint az a veszteség, amikor az ügyfél 200 000km-snek hitt autója olyan tüneteket mutat, mint a szomszédé 500 000km-nél.
Bár igaz ez utóbbi kár nehezebben mérhetö..

tomnemtom 2008.10.03. 14:22:41

az csak városi legenda, hogy van egy olyan tároló, amit nem lehet kívülről írni ? ha jól tudom, nem csak egy helyen tárolódik a kilóméteróra-állás.

[] (törölt) 2008.10.03. 14:27:02

"De a gyárban egy müszeregység csere nem kerül olyan sokba, mint az a veszteség"

Bruttó 140.000 Ft egy kombi az E90be, és ez még nem is a drágábbak közül való.

"mint az a veszteség, amikor az ügyfél 200 000km-snek hitt autója olyan tüneteket mutat, mint a szomszédé 500 000km-nél."

Mi köze a gyárnak ahhoz, hogy mit csinálnak az ügyfelek az autóikkal? Nem értem, mit akarsz ebbôl kihozni.

eko 2008.10.03. 14:49:45

"Bruttó 140.000 Ft egy kombi az E90be, és ez még nem is a drágábbak közül való."
De nem kellene a teljes müszeregységet kicserélni az óraállás változtatáshoz..

"Mi köze a gyárnak ahhoz, hogy mit csinálnak az ügyfelek az autóikkal? Nem értem, mit akarsz ebbôl kihozni. "
Az ügyfélelégedettséghez van köze a gyárnak.
Az elégedett ügyfél elégedettségének egyik alapköve az adott futásteljesítményhez tartozó meghibásodások-, elhasználódások száma.
Ami vélt 200k-nál, valójában 500k-nál sokkal magasabb lehet, mint valós 200k alatt.
Ez -mivel az elégedetlen ember jobban hangoztatja elégedetlenségét, ("minden rendben"-el nem sdzoktuk telekiabálni a világot) idövel -ha tömeges- rombolhatja márkáról esetleg kialakult pozitiv nézetet.

eko 2008.10.03. 14:51:06

...("minden rendben"-el nem sdzoktuk telekiabálni...

eko 2008.10.03. 14:52:14

ugyan az a hiba kétszer :-))
..("minden rendben"-el nem szoktuk telekiabálni...

tomnemtom 2008.10.03. 14:54:01

ne is törődj vele, neked nem kell kínosan ügyelned erre, te emberek vagyunk mi.

Ciri 2008.10.03. 14:54:42

"az csak városi legenda, hogy van egy olyan tároló, amit nem lehet kívülről írni ? ha jól tudom, nem csak egy helyen tárolódik a kilóméteróra-állás."

Legtöbb esetben legenda, viszont pl.a VW-nál a műszerfal programozásainak száma tárolódik el, ha jól tudom, ezt már nem lehet törölni.
Ettől még törölhető, és visszakereshetetlen a valós kilométer, tehát nem sok jelentősége van.

„Gulyas G
Mert nagyon gyakran elöfordul, hogy az uj auto nehany tucat, esetenkent nehany szaz kilometert fut, mire a szalonba er. Tesztek, probak.”

Gusztáv, itt azért csak egy-két száz kilométerekről van szó, amit valóban műszer nélkül lehet nullázni, viszont csak egyszer. Kétszáz kilométerig egyébként sem lehet belekötni, mert a kocsi addig újnak számit .

eko 2008.10.03. 15:02:59

"egyébként sem lehet belekötni, mert a kocsi addig újnak számit ."
De ha értékesitö vagy akkor tudod, hogy milyenek az emberek...
Én találkoztam olyan ügyféllel, aki 37(!)Km. miatt reklamált, és engedményt kért..

Ciri 2008.10.03. 15:05:04

eko 2008.10.03. 15:02:59
"egyébként sem lehet belekötni, mert a kocsi addig újnak számit ."
De ha értékesitö vagy akkor tudod, hogy milyenek az emberek...
Én találkoztam olyan ügyféllel, aki 37(!)Km. miatt reklamált, és engedményt kért..

Ahogy téged eddig megismertelek, gondolom adtál is neki..

[] (törölt) 2008.10.03. 15:06:55

Eko:
"De nem kellene a teljes müszeregységet kicserélni az óraállás változtatáshoz.."

De ha meghibásodik, vagy megsérül, akkor ki kell. És akkor bizony a kedves ügyfél továbbra is a jól megszokott km-állást szeretné látni - tehát programozhatónak kell lennie a kombinak.

"Az ügyfélelégedettséghez van köze a gyárnak."

De az általuk elkövetett bûncselekményekhez nincs. Ráadásul te szalonból az életben nem veszel visszapörgetett autót, tehát ezek az emberek NEM a gyártó ügyfelei.

"Ami vélt 200k-nál, valójában 500k-nál sokkal magasabb lehet, mint valós 200k alatt."

Mindenki számára adott a lehetôség, hogy kikérje a gyártótól a service historyt. Ja hogy vett valaki valami bizonytalan származású buherált betegágyat, amit még kötelezô inspekciókra SE vittek be a kereskedôhöz? Pech.

"Ez -mivel az elégedetlen ember jobban hangoztatja elégedetlenségét, ("minden rendben"-el nem sdzoktuk telekiabálni a világot) idövel -ha tömeges- rombolhatja márkáról esetleg kialakult pozitiv nézetet."

Ha ez így lenne, a lelakott szarráhajtott E30akat nyüstölô boyracerek miatt senki nem venne BMWt. Márpedig vesznek, nem is keveset.

eko 2008.10.03. 15:07:57

"Ahogy téged eddig megismertelek, gondolom adtál is neki.. "
:-)))
Nem az én hatásköröm...

Ciri 2008.10.03. 15:09:35

"Ahogy téged eddig megismertelek, gondolom adtál is neki.. "
:-)))
Nem az én hatásköröm.."

Ja, elhiszem. Nem véletlenül...

eko 2008.10.03. 15:13:22

"Ha ez így lenne, a lelakott szarráhajtott E30akat nyüstölô boyracerek miatt senki nem venne BMWt. Márpedig vesznek, nem is keveset."
A boyracerek örülnek a saját autóiknak, más kérdés, hogy tölük nem vesz, "normális" ember..

"Ja hogy vett valaki valami bizonytalan származású buherált betegágyat, amit még kötelezô inspekciókra SE vittek be a kereskedôhöz? Pech."
Igen. De ezek a peches emberek aztán pénz, energiát nem kimélnek azért, hogy világgá kürtölhessék, hogy milyen szar az adott márka.

eko 2008.10.03. 15:23:43

"Ja, elhiszem. Nem véletlenül... "
Figyelj! Látom nagyon a bögyödben van az a levél.
Tisztázzunk valamit! Nem mondom, hogy nem voltak pillanatok, amikor nem bántam meg.
De:
1: A kocka el van vetve!
2: Csak a közvetlen fönökömnek, és Vérten doktornak tartozom elszámolással ezzel!
3: Ha úgy érzed hiba is volt, máskor légyszives kevesebb indulattal, és obszcenitással hozd a tudomásomra!
Errare humanum est.
Köszönöm.

Lowtyo 2008.10.03. 15:28:31

"Ja hogy vett valaki valami bizonytalan származású buherált betegágyat, amit még kötelezô inspekciókra SE vittek be a kereskedôhöz? Pech."

Sajnos nálunk, mo.-n legtöbb embernek arra telik, hogy elmenjen a legközelebbi kereskedőhöz, nepperhez és vegyen egy autót tőle. És akkor megkapják a buherált betegágyat, de hidd el nem ilyet szeretnének. Nálatok a török, meg román vendégmunkások járnak olyan autókkal, amit a nagy magyar átlag össze tud kuporgatni magának. Nagyképűen, lenézni a naív, hozzá nem értő embereket, nem vall túl jó jellemre.

[] (törölt) 2008.10.03. 15:31:14

"A boyracerek örülnek a saját autóiknak, más kérdés, hogy tölük nem vesz, "normális" ember.."

A spoiler mindig legyen intô jel :)

"Igen. De ezek a peches emberek aztán pénz, energiát nem kimélnek azért, hogy világgá kürtölhessék, hogy milyen szar az adott márka."

Mindenkinek jogában áll hülyét csinálni magából.

Rocko- 2008.10.03. 15:31:29

Edelweiss 2008.10.03. 15:06:55
""De nem kellene a teljes müszeregységet kicserélni az óraállás változtatáshoz.."

De ha meghibásodik, vagy megsérül, akkor ki kell. "
na mi van, BMW-nél nem dolgoznak szerelôk, csak alkatrészcserélgetôk? hol van az a hôn emlegetett szaktudás?

Ciri 2008.10.03. 15:33:00

"Tisztázzunk valamit!"
Na, ezzel már k.rvára elkéstél!

"Ha úgy érzed hiba is volt, máskor légyszives kevesebb indulattal, és obszcenitással hozd a tudomásomra!"

Ja, úgy érzem!
És "máskor légyszives" ne add nekem az illemórát a fenti megmozdulásod után.

Shadowbull 2008.10.03. 15:43:30

"Nagyképűen, lenézni a naív, hozzá nem értő embereket, nem vall túl jó jellemre. "

Nono. Tudod azokat az embereket nehezen tudja megerteni az ember, akik joval meszebb nyujtozkodnak, mint ahogy a takarojuk er. Nagyobb, erosebb, dragabb autot akarnak, mint amire futna, de a penzt meg sajnaljak.

A nepperek csak kielegitik az igenyeket.

Persze attol meg tuzrevalo mind.

sb

Shadowbull 2008.10.03. 15:45:08

"na mi van, BMW-nél nem dolgoznak szerelôk, csak alkatrészcserélgetôk? "

Ha az van nekik a szerelesi utasitasban kiadva, hogy csere, akkor akarmilyen ugyesek is, cserelni KELL nekik.

Az meg nem (kozvetlenul) a marka hibaja, hogy az egyes markakereskedesekben kutyautok dolgoznak.

sb

eko 2008.10.03. 15:47:48

"Ja, úgy érzem!
És "máskor légyszives" ne add nekem az illemórát..."

Azt vedd észre, hogy azokkal a hozzászólásokkal nem engem minösítettél, hanem magadat!
Kultúrember nem beszél igy!
Persze erre válaszolhatod, hogy én meg mit tettem.
De fentebb írtam, hogy ebben te nem vagy illetékes ezt elbírálni!

Shadowbull 2008.10.03. 15:48:16

"fogalmazhattam volna pontosabban es kevesbe bulvarosan is... :)"

Nem ezt ugatom mindig? :)))

Ja, fejlesztett man maga eleteben valamilyen elektronikat vagy szoftvert? Csak kivancsi vagyok :)

sb

[] (törölt) 2008.10.03. 15:52:43

"Sajnos nálunk, mo.-n legtöbb embernek arra telik, hogy elmenjen a legközelebbi kereskedőhöz, nepperhez és vegyen egy autót tőle."

Bocs de ez egy hülyeség. Az öcsém pl. szintén nincs eleresztve, mivel tanul. Punto 2est akart, valami sport kivitelt, és hát elég gyanúsan néztek ki a felkínált felspoilerezett darabok. Rábeszéltem, hogy inkább menjen el kereskedôhöz, és ugyanazért a pénzért vegyen inkább egy alap 1.2est. Relatíve drágább, viszont szervizkönyves és nincs szarráhajtva meg visszatekerve, és nem kell állandóan szervizbe hordani.

Akinek korlátozottak a pénzügyi lehetôségei, az választhat a faszverés vagy a minôség között. Akinek van esze, az utóbbit választja.

Rocko- 2008.10.03. 15:53:58

Shadowbull 2008.10.03. 15:45:08
"Ha az van nekik a szerelesi utasitasban kiadva, hogy csere, akkor akarmilyen ugyesek is, cserelni KELL nekik."
aham. ez biztos nagyon jól mutat a hidrogénes vagy milyen hetes BMW mellett. olyan jó környezettudatos, szakszerû megoldás.
"Az meg nem (kozvetlenul) a marka hibaja, hogy az egyes markakereskedesekben kutyautok dolgoznak."
nem? minek alkalmazzák ôket? nem szocializmusban élünk (a németek sem), h mindenkinek munkéja kell hogy legyen, pláne autószerelôként. vagy dolgozik a józsi, aztán majd lesz valahogy? hát hová tûnt a minôség, merre van a qualität?

[] (törölt) 2008.10.03. 15:58:18

"na mi van, BMW-nél nem dolgoznak szerelôk, csak alkatrészcserélgetôk?"

Senki, egyetlen autógyár sem javít km-órát. Arról nem beszélve, hogy alkatrész sincs hozzá, mert kompletten kapja mindenki a beszállítótól.

"hol van az a hôn emlegetett szaktudás?"

Van foglmad, mibe kerül egy olyan ember munkaideje, aki meg tud(na) javítani egy mûszeregységet?

Persze ha szeretnéd magad az ostobaságaiddal tovább égetni, folytasd csak.

Ciri 2008.10.03. 16:07:03

"De fentebb írtam, hogy ebben te nem vagy illetékes ezt elbírálni!"

Hát picigyerek,az a te nagy szerencséd.

"Persze erre válaszolhatod, hogy én meg mit tettem."
A számból vetted ki a szót, éppen ezért fura dolog a tőled hallani a kultúrember fogalmát.
Mit fogsz akkor tenni, ha egyszer máshová vet az élet, mondjuk az egyik konkurenciához?
Viszel magaddal innen minden levelet ?

Ha valóban CSAK az lett volna a célod (és nem a tudatlan nagyképűség vezérelt volna), hogy a fenti levél lényegét megosztod a kommentelőkkel, tehát mondjuk a lényeget kiragadva leírod, hogy létezik egy bizonyos levél -az érem másik oldala- , akkor Isten a tanum rá, hogy melléd állok, valamint segítek az "ellenkommenteket" is "lekezelni" (amennyire azt lehet), a levél bemásolása nélkül is.

De amit csináltál, az messze a gusztustalanság határát felülről verő gyökérség -a kommentjeidben védett cég felé nézve meg pláne-

Shadowbull 2008.10.03. 16:07:17

"ez biztos nagyon jól mutat a hidrogénes vagy milyen hetes BMW mellett. olyan jó környezettudatos, szakszerû megoldás."

Jajmar.

Van egy csomo olyan dolog, amit kisipari modszerekkel egyszeruen nem lehet javitani, vagy sehogy sem lehet.

Szerintem ezt nem olyan bonyolult dolog belatni.

sb

Ciri 2008.10.03. 16:08:46

Még akkor is, ha most "jót" tettél vele, de sajnos nem ez volt a fő vélod.

eko 2008.10.03. 16:33:10

"Ha valóban CSAK az lett volna a célod (és nem a tudatlan nagyképűség vezérelt volna), hogy a fenti levél lényegét megosztod a kommentelőkkel, tehát mondjuk a lényeget kiragadva leírod, hogy létezik egy bizonyos levél -az érem másik oldala- , akkor Isten a tanum rá, hogy melléd állok, valamint segítek az "ellenkommenteket" is "lekezelni" (amennyire azt lehet), a levél bemásolása nélkül is."

Pedig tényleg CSAK ez volt a célom! Nem valami hüdefontosembervagyok kinyilatkoztatás! Ha tovább olvasod a levelet láthatod, hogy szerepel benne egy tájékoztatásra utaló felhívás is! Bár a levél csak kollégákat említ igaz.
Azon kívül a levelet te is megkaptad, tehát nem olyan nagy titok. (Nem a személyedre értettem, hanem a beosztásodra. Minden lekezelés nélkül)
Eszembe sem jutna egy "Bizalmas", vagy "Belsö használatra" jelzésü levélnek akár
csak a részeit is megosztani!

"Még akkor is, ha most "jót" tettél vele, de sajnos nem ez volt a fő vélod. "

Ismerjük egymást?! Nem hinném. (pedig találkoztunk már)
Akkor honnan veszed a bátorságot, hogy azt hidd magadról, tudod, hogy mit miért csinálok?!
Máskor az ilyeneket inkább kérdőmondatban légyszíves!

qualitaet 2008.10.03. 17:30:23

"z emlitett kitetel arra vonatkozott, hogy a gyartok szandekosan beepitik az oramanipulalas egyszerü lehetöseget, mert szüksegük van ra."

Bocs ,de ez egy egetverő baromság. Már 1986-ban, amikor az E32-ben elsőként bevezették a digitális km-számlálót meg az ezt tároló chipet, komoly igény mutatkozott a "manipulálhatatlan" (elinte így aposztrofálták) műszerre.
A márkakereskedők és a velük szorosan kooperáló leasingcégek pedig örömmel fogadták az adóhivatallal egyetemben, hogy az átlagpolgárról ne is beszéljünk.

Akkoriban ugyanis rengeteg visszaélés történt Németországban (meg egyéb nyugati államokban) az általában nagyértékű, finanszírizott cégautókkal, és nem csak vissza, hanem számtalan esetben "előre" is tekergették a km-számlálókat.
Rengeteg hamis szervíz- és egyéb üzemeltetési költségre kiállított számlát nyújthattak így be,majd a "magas" futásteljesítmény miatt jóval alacsonyabb maradványértéken megvásárolták a szóban forgó, általában nagyértékű autókat, márkamilliós károkat okozva.
Ezek ugyebár újonnan vásárolt járművek voltak, így a fenti manipuláció, vagy az évente gyakran 100 ezernél is többet futó cégvezetői luxusautó (akkoriban sokkalta többet utaztak a fejletelen adatátvitel és kommunikáció miatt) órájának visszatekerésével véghezvitt garanciális csalások közvetlenül a gyártónak is súlyos veszteségeket okoztak, a megcupákolt adóhivatalról és a lóvá tett magánemberekről nem is beszélve, akiknek a relatív fiatal kocsikkal megesett rossz tapasztalatai is a márkák image-jét is igencsak rombolta.

Ennyit az "érdekről"...


"Percek kerdese szoftveres uton a beallitas, es ha akarnak ezt nagyon megnehezithetnek."

Maradjunk annyiban, hogy volt idő amikor ez napig is eltartott. Ezt saját tapsztalatból tudom.

1991-ben, a '88-as 750i-t Münchenben két napos határidővel, 6-700 DM-ért akarta megcsinálni az akkor és ott legnevesebb, erre szakosodott csapat.
Végül idehaza,(én hülye) három nap alatt és 50 rongyért ('91 májusában!) csinálta meg egy olyan faszi a BMW-szervízben, akit anno az ország egyik lekomolyabb computer gurujaként jegyeztek.Való igaz,az évek során ez az idő folyamatosan rövidült.

"Plö ugy, hogy nem keszülnek ra a külsö kommunikaciora. Ha szet kell szedni az orat darabokra, es egyesevel kell az SMD IC labaira forrasztani a drotokat,"

Ennél a modellnél(meg az E34 ben is) szét is kellett szedni a műszeregységet, és a chipet tartó füleket is direkt úgy szerkesztették, hogy nagyon nehéz legyen kipattintani ezek törése nélkül. Ráadásul a fiatalabbaknál megjelent egy picike,alig látható pont is a kijelzőn amit sokan nem vettek észre, igy törölni is elfelejtették. "Manipulationsanzeige" volt a beceneve.

A későbbi modelleknél valóban már a service steckerről lehetett állítani, de ettől függetelnül egy kalap szart nem értek vele, hisz a világítás és az EWS modul (kulcs,38/E39-től) szintén tárolta az adatokat, amit sokáig rengeteg magyar nepper nem hogy állítani de annak még a létezéséről sem tudott, és egymás után buktak le a szervízben,amolyan aranyláncos Rottenbiller módjára.

"De igazad van, fogalmazhattam volna pontosabban es kevesbe bulvarosan is.."

De mégsem tetted hisz figod sincs hozzá :)

"De ha meghibásodik, vagy megsérül, akkor ki kell. És akkor bizony a kedves ügyfél továbbra is a jól megszokott km-állást szeretné látni - tehát programozhatónak kell lennie a kombinak."

Így van. E miatt volt a steckerről könnyen manipulálható, és emiatt volt, hogy az EWS-ről és a világításmodulról azonnal "felvette" a frankó km-standot a facsaró új műszeregység is.
( A mostanimnál már még bonyolultabb, meg eszembe sem jutna állítani, úgyi s kiderül.)
Egyébként a "service history" nyilvántartást is pont a fentiek miatt és önös erdekből vezették be a gyártók.
Drasztikusan csökken is a "tekert" autók száma( a prémiumok közt legalábbis). Ez is azt bizonyítja, hogy oltári nagy csacsiság azt feltételezni, hogy a visszatekerés gyártói érdek lenne!

eko 2008.10.03. 17:43:14

"( A mostanimnál már még bonyolultabb, meg eszembe sem jutna állítani, úgyi s kiderül.)"
Számomra ez hogy derül ki?
Műszerek nélkül a nepper udvarán állva mondjuk 2005 utáni modelleknél?

Gulyás G 2008.10.03. 17:47:43

Latom, kened-vagod a temat.

Kerlek, oszd meg velünk azt is, szerinted miert lehet a szervizstekkerröl allitani az orat.

Ciri 2008.10.03. 18:17:14

"Akkor honnan veszed a bátorságot, hogy azt hidd magadról, tudod, hogy mit miért csinálok?!
Máskor az ilyeneket inkább kérdőmondatban légyszíves!"

Na ugye, hogy ugye!
Elkaptak az indulatok "fontosemberkém "?
Pihenjél, ne pörögj, ez egy blog!
Ha olyat mondasz/teszel itt, ami másnak b.ssza a csőrét, arra választ is fogsz kapni!Majd akkor például Én eldöntöm azt, hogy kérdőmondat lesz-e vagy sem.

Aztán: "Ha tovább olvasod a levelet láthatod, hogy szerepel benne egy tájékoztatásra utaló felhívás is!"

Ja, ja, de azt nem kérte senki, hogy minden kereskedés vezetője tegye ki ezt óriásplakátra a bejárat elé.
Illetve remélhetőleg tőled sem kérte senki azt, hogy a "hűdefélekhogykirúgnak" szövegeddel, illeszd be ide.

[] (törölt) 2008.10.03. 18:27:01

Ciri, olyasmiket vizionálsz bele a dologba, amik sosem voltak ott. Ne hergeld magad, nevess inkább:
www.expressz.hu/auto/szemelygepjarmu/showAdvert11040442.html

Ciri 2008.10.03. 18:32:22

Edelweiss
Hehe!
Az a hülye, aki nem megy bele :))

[] (törölt) 2008.10.03. 18:38:52

Hitel a neveden, biztosítás a neveden, hülyegyerek meg száguldozik a BMWddel.

Mi baj lehet? :)

Ciri 2008.10.03. 18:41:54

Tutttti üzlet!

És ég csak átírási költség sincs...

qualitaet 2008.10.03. 18:52:43

"Kerlek, oszd meg velünk azt is, szerinted miert lehet a szervizstekkerröl allitani az orat."
Egyszer már megtettem, de szemmel láthatóan nem csak a cikkírás hanem a kommentolvasás alkalmával (remélem érted a tréfát!) is kissé figyelmetlen vagy.

"A későbbi modelleknél valóban már a service steckerről lehetett állítani, de ettől függetelnül egy kalap szart nem értek vele, hisz a világítás és az EWS modul (kulcs,38/E39-től) szintén tárolta az adatokat,"

Pofonegyszerű: UGYANAZON az szálon (CAN BUS)programozható amin kommunikál.
Ennek kivédésére tárolja a fent említett módokon (világítás és EWS MODUL) is.
Ezek ugyebár eltérő feszültséggel müködnek, ezért csak forrasztással iktathatók ki vagy törölhetők, A legújabbak már ragasztva vannak. Egyrészt az nyilván biztosabb a manipulálás ellen, másrészt (szerintem:)) az olcsósodás jegyében gagyibb.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.10.03. 18:56:51

"Senki, egyetlen autógyár sem javít km-órát. Arról nem beszélve, hogy alkatrész sincs hozzá, mert kompletten kapja mindenki a beszállítótól."

Ne légy pongyola, Edelweiss.

Kilométerórához (tehát a műszerhez!!!) tényleg KEVÉS típusnál lehet alkatrészt kapni de azért lehet. Nyilván jórészt a
régi, mechanikus cuccokhoz.

MŰSZEREGYSÉGHEZ viszont (hiszen itt a komplett cuccról volt szó!) simán lehet. Nehogymár az legyen az általános, hogy komplett műszeregységet cserélünk orrba-szájba - kivéve persze, ha a szervíz annyira alulkvalifikált, hogy a retkes kezű szerelővel nem merik szétszedetni a műszert, mert megmarad az ujjlenyomata.

qualitaet 2008.10.03. 19:02:10

"Számomra ez hogy derül ki?
Műszerek nélkül a nepper udvarán állva mondjuk 2005 utáni modelleknél?

Ha nem sok a valós és az óra által mutatott km-stand közötti eltérés akkor elvileg sehogy.
Ezért is badarság a nepper udvarán dönteni és azonnal fizetni egy márkaszervíz vagy valóban autentikus polgár előzetes állásfogalalása nélkül. Kiváltképp egy 2005 utáni példány esetén.

[] (törölt) 2008.10.03. 19:16:16

"Ezek ugyebár eltérő feszültséggel müködnek, ezért csak forrasztással iktathatók ki vagy törölhetők, A legújabbak már ragasztva vannak. Egyrészt az nyilván biztosabb a manipulálás ellen, másrészt (szerintem:)) az olcsósodás jegyében gagyibb."

Ezt egy féltudású ember mesélte neked, és itt a féltudás szó szerint értendô, ugyanis a reflow-eljárásnak csak egyik fele a ragasztás.

A dolog úgy mûködik, hogy egy óntartalmú ragacsos pasztával a PCBre ragasztják az egyes építôelemeket, majd betolják egy hôkamrába. A kamrában megolvad a paszta, gyakorlatilag saját magát forrasztja rá az épitôelem a PCBre. A mezei forrasztással azonos minôségû, viszont hatalmas elônye, hogy nem kell hozzá robotizált forrasztópáka.

de.wikipedia.org/wiki/Reflow-Löten

[] (törölt) 2008.10.03. 19:24:16

"MŰSZEREGYSÉGHEZ viszont (hiszen itt a komplett cuccról volt szó!) simán lehet."

Egyetlen, ma gyartasban levo BMWhez sem lehet ilyen alkatrészt kapni, csakis komplett kombit. Márcsak ezért is baromság ennek szervizelését számonkérni a kereskedéseken.

De persze kiváncsian várom a felsorolásodat, hogy szerinted mely 2008as autómodellekhez lehet még mutatót, plexit, meg léptetômotort kapni.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.10.03. 19:33:14

"Senki, egyetlen autógyár"

Meg fogsz döbbenni, ez nem csak a BMW-t jelenti. Mármint azon emberek számára, akik nem te vagy. :)

"szerinted mely 2008as autómodellekhez lehet még mutatót, plexit, meg léptetômotort kapni."

Műszeregység ismétlem, műszeregység.
Ahhoz pedig lehet, és nem csak izzót. Műszereket egyenként, sőt, feszültségstabilizálót is lehet cserélni külön némelyik műszeregységben.
Tényleg kell típus ?
Opel, Suzuki, Kia, Mitsubishi, Daewoo (jó, Chevrolet), VW-csoport.

[] (törölt) 2008.10.03. 19:33:27

"Nyilván jórészt a régi, mechanikus cuccokhoz."

A maiak is mechanikusak, nem a gondolat ereje mozgatja a mutatókat, hanem léptetômotor.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.10.03. 19:39:35

Jaaaaa, én már olvastam valahol egy szaklapban a magfúziós sebességmérőről, de akkor az csak terv lehet egyelőre...

Tréfás srác, te is tudod, miről van szó. Mint ahogy mindenki más is.

Természetesen lehet korrekt műszaki definíciókban is fogalmazni, csak rajtad (és kvalitéten) kívül mindenki másnak van egyéb örömforrása is, nem kizárólag ebből nyerik az életörömöt.

[] (törölt) 2008.10.03. 19:41:24

"Meg fogsz döbbenni, ez nem csak a BMW-t jelenti."

De itt konkrétan a BMWn lett számonkérve, miért nem javít km-órát. Tudod, aki olvasni tud, elônyben van.

"Műszereket egyenként"

Öreg, te most jöttél egy idôgéppel a múltból? Nincsenek külön mûszerek, komplett kombi van:
images.google.de/images?q=instrumentenkombination

"Ahhoz pedig lehet, és nem csak izzót."

2008at írunk, papa. Mindenki LEDet használ, beforrasztva. NINCS izzó.

"Tényleg kell típus?"

Igen, 2008as modelleket kérnék, ha lehet, raktári számokkal. Tudod, *modelleket* nem *márkákat*.

VrapThor 2008.10.03. 19:51:45


na de fiúk, fiúk, fiúk...

gondoltam, benézek már, itt vannak-e még azok az elvetemültek, akik szidják az egyik kedvenc autómárkám egyik kedves típusát... erre mit látok... :)

nem jó ez így, ehhez én nem értek, nemtok hozzászólni

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.10.03. 19:52:16

"De itt konkrétan a BMWn lett számonkérve, miért nem javít km-órát."

Mert nem akar. Nagyobb biznisz komplett egységet eladni. Majd mindenki más tud javítható egységet gyártani, tehát nem a technológiai fölény az ok.

"Tudod, aki olvasni tud, elônyben van."

Jó, pár betűnél hiányoztam az iskolában. Viszont szoktam dugni, meg vannak barátaim. Ja, és voltam már napon. Különbözőek vagyunk, kinek mi a fontos. Ha már személyeskedünk.

"Öreg, te most jöttél egy idôgéppel a múltból? Nincsenek külön mûszerek, komplett kombi van:"

Öreg, te láttál már olyan autót, amin nem kék propeller van ? Vannak külön műszerek.

"2008at írunk, papa. Mindenki LEDet használ, beforrasztva. NINCS izzó."

Öreg, te láttál már olyan autót, amin nem kék propeller van ? Vannak izzók is.

"Igen, 2008as modelleket kérnék, ha lehet, raktári számokkal. Tudod, *modelleket* nem *márkákat*. "

Nem mindenki ennyire kocka. Képzeld, itthon elég kevés EPC-t tartok, talán csak Kia van kéznél, de ahhoz nincs itthon hardverkulcsom. Fejből meg, tudom, lúzer vagyok, de nem mennek a műszeregységek cikkszámai, valahogy nem cserélendő hetente 1x...

Azért megpróbálom, ha találok a neten BMW-n kívül EPC-t. Oroszoknál van. Ha szerencsével járok, lejössz Mórra, és fizetsz nekem egy sört ? :)

Lowtyo 2008.10.03. 19:55:00

ede: Szar az élet. öcséd tanul és ezé olyan csóró, hogy még kettes puntora sem futja. Fingod nincs hogyan él mo. nagyobbik része. Egyszer el kellene menned az ormánságba körülnézni. Lehet, hogy meglepődnél. Még mielőtt belekötnél, nem sajnálom tőletek, meg senkitől aki becsületes munkával kereste meg a pénzét, de hidd el, legtöbb magyar családnak puntora sem futja, vagy max. akkora autóra.

Shadowbull 2008.10.03. 20:01:16

"Mert nem akar. Nagyobb biznisz komplett egységet eladni."

Jaja, olyan qrva nagy biznisz garanciaban ilyeneket cserelgetni :)

Tudod, a dragan cserelheto cuccokkal elso korben az autogyarak szivjak meg :)

sb

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.10.03. 20:03:51

Sb:

"Jaja, olyan qrva nagy biznisz garanciaban ilyeneket cserelgetni :)"

Van ennek még néhány összetevője. Logisztika, raktározás, kötelező alkatrész-utánpótlás, stb...
A gyárnak igenis egyszerűbb komplett egységet tartani. Igaz, usernek ez szar, de nehari, örüljön már, hogy BMW-je lehet...

[] (törölt) 2008.10.03. 20:03:51

A VAG-ot bebuktad, találomra direkt megnéztem régebbi modellek alkatrészeit:

Seat Leon, BJ 2000, csak kombi van kompletten, a 240ig skálázott modell raktári száma: 1M0920821CX

VW Transporter, BJ 2004, csak kombi van kompletten, multifunkciós kivitel, raktári szám: 7H5920971SX

Seat Ibiza, BJ 1999, csak kombi van kompletten, ABSes kivitel, raktári szám: 6K0919861NX

Audi A6 quattro, BJ 2002, csak kombi van kompletten, 280ig skálázva, ottomotoros kivitel, raktári szám: 4Z7920900BX

Külön alkatrészek a környéken nincsenek. Ciri is megerôsítheti/magcáfolhatja, ha akarja.

Gomulka Béla 2008.10.03. 20:05:45

Mióta a Belsõségbe nézegetek, ez volt a leginkább részletekbe menõ, alapos szaktudásra utaló vita. A kilométerszámláló kókányolásáról szóló. Venne a fene ezek után BMW-t! Mi van ha valamelyikõtöké volt elõtte?

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.10.03. 20:07:42

Jaaaaajjj, ez annyira kellemetlen...

2008-as autó, külön műszerekkel, izzóval, gyári cikkszámokkal...

Szégyellem magam, nem akartalak bántani...

prokee.hu/hulyegyerek.jpg

[] (törölt) 2008.10.03. 20:07:42

Prokee, mellébeszélés helyett továbbra is várom néhány 2008as autó km-órájához tartozó bármilyen alkatrész (mutató, számlap, léptetômotor, panel, stb) konkrét raktári számait.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.10.03. 20:09:58

"találomra direkt megnéztem régebbi modellek alkatrészeit:"
vs.
"Nem mindenki ennyire kocka. Képzeld, itthon elég kevés EPC-t tartok"

Mennyire nem tévedtem :)

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.10.03. 20:12:29

"mellébeszélés helyett továbbra is várom néhány 2008as autó"

Várom a meaculpát, de kurvára...

Lowtyo 2008.10.03. 20:18:33

vaze, valaki visszapörgette a kommentszámlálót

[] (törölt) 2008.10.03. 20:22:11

"de hidd el, legtöbb magyar családnak puntora sem futja"

Talán el kéne menni dolgozni.

Az öcsémnek egy büdös vasat nem adott senki az autójába, és nekem sem. Ô is dolgozik tanulás mellett, és én is munkával töltöttem minden nyarat 14 éves korom óta (amíg tanultam).

El ne meséld már nekem, hogy egy szar 100ezres fizetésbôl, ahol 2 keresô van a családban, nem bírnak összekaparni egy 200as kezdôt, a maradék 800at meg 4-5 év alatt kicsengetni, mert elsírom magam.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.10.03. 20:23:21

Toyota Hiace nagyon övön aluli ? :)
Nem volt kikötve, hogy személyautó legyen :D

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.10.03. 20:25:52

"El ne meséld már nekem, hogy egy szar 100ezres fizetésbôl, ahol 2 keresô van a családban, nem bírnak összekaparni egy 200as kezdôt, a maradék 800at meg 4-5 év alatt kicsengetni, mert elsírom magam."

Húúúúúú, baszki... Tudtad, hogy holnap felemelik a kenyér árát kerek 4 Ft-ra ? :)

VrapThor 2008.10.03. 20:29:20

Edelweiss, bocsi, de nem egészen értek veled egyet.

akinek "szaros" 100-ezres fizetése van, az már nem is annyira szaros talán (ugye?) ha nettóról beszélünk, mert nagyon sokan kevesebbet keresnek, és akkor ebből élni kell itt, ami nem olcsó, és a maradék sem csak a kocsira megy, hanem pl. lakáshitelre, vag ymittomén, meg a gyerekre.

[] (törölt) 2008.10.03. 20:31:24

"2008-as autó, külön műszerekkel, izzóval, gyári cikkszámokkal..."

Öreg, ezt megintcsak benyelted, mert itt csak a plexinek van külön raktári száma, sem a léptetômotornak, sem az elektronikának, sem a számlapnak, sem a háznak NINCS. (Hogy még használ izzót a KIA, az meg elég LOL.)

Tehát foglaljuk össze a szellemi rokkantak kedvéért még egyszer:

A KM-ÓRA JAVÍTÁSÁHOZ SZÜKSÉGES ALKATRÉSZEKET *NEM* TUDOD MEGRENDELNI.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.10.03. 20:37:56

Egyszer ismertem egy nálad is idegesítőbb embert. Az egy levlistán minden egyes levélre azt válaszolta, hogy:

"Az szar."

Naponta 5x legalább, ha elfoglalt volt.

Tehát:
Soha nem említettem, hogy számlapot meg mutatót lehet cserélni.
Ilyen még Trabantban sem volt, képzeld csak el...
www.prokee.hu/trabkat/belso.html

Ezért próbálom meg a túlképzett logikádat ráállítani a km-óra és a műszeregység megkülönböztetésére.

Ezt pedig TE írtad:
"Nincsenek külön mûszerek, komplett kombi van:"
"2008at írunk, papa. Mindenki LEDet használ, beforrasztva. NINCS izzó."

[] (törölt) 2008.10.03. 20:41:22

VrapThor, nettó 100at közalkalmazottként is megkeresel, úgyhogy nem lennék elájulva ettôl az összegtôl. Erre értettem, hogy "szar", vagyis a jó fizetés azért messze nem itt kezdôdik.

Azt akarod mondani, hogy 2 keresô felnôtt havi nettó 200 bevételbôl nem tud 15-20at a törlesztôre szánni?

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.10.03. 20:41:55

"szellemi rokkantak"

Én is szeretlek.

[] (törölt) 2008.10.03. 20:43:16

"Soha nem említettem, hogy számlapot meg mutatót lehet cserélni."

Na és hogy a tökömbe szeretnél cserealkatrészek nélkül km-órát javítani?

Kézrátétellel?

VrapThor 2008.10.03. 20:46:03


Edelweiss

de, annyiból tud. azért is vannak új és fiatal kocsik bőven :)

de nagyon sokan vannak, ahol két minimálbéres kereset van, és ezer helye van a pénznek, ezért nem futja egy használt puntóra, vagy egy hasonlóra sem.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.10.03. 20:47:05

Na a szellemi rokkantak kedvéért:

Km.óra =/= műszeregység. Vágod ?

Vagy lehet, hogy feleslegesen koptatom a gombokat, mert nem is velem próbálsz kommunikálni ?

Gomulka Béla 2008.10.03. 20:52:26

A sok felelõtlen! Gyerek, BMW helyett? Nem csoda hogy ide jutottunk!

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.10.03. 20:54:18

Lowtyo, nem kell az 500-adik komment ?

VrapThor 2008.10.03. 21:06:19

na, majd az 1000.
majd akkor

Lowtyo 2008.10.03. 21:22:49

VrapThor: pedig most kezdett izgalmassá válni
504, 505
pözsósok mit nem adtak vóna érte

ommm 2008.10.03. 21:57:40

VIsszanéztem, mi a helyzet.
Jól haladtok.

Edelweiss 2008.10.03. 20:31:24

Mielőtt végleg elmerülnénk a kilométeróra spirálisának démoni mélységeiben, azért úgy margóra megjegyezném , hogy azért azzal a számolósdival "kicsit" elcsúsztál.
Szeretjük az autókat, mindannyian (a magunk módján persze, tudom, igen), különben nem kommentelnénk itt rongyosra magunkat. DE.

sajna, az embereknek vannak fontosabb dolgaik is az életben. létfenntartás, gyerekek, család, barátok, heti 4-5 kufirc(sic) satöbbi.

és mégsem léphet le mindenki az ígéret földjére. ki oltaná le akkor a villanyt?
érted?
nagyon jó és értelmes embereket ismerek, akik jóval többet érdemelnének, mint amennyijük van. de boldogok úgyis.
mint ahogy mi is.
nyeld vissza az epét, drága barátom, izomkodni nem itt kell. easy, ez egy jópofa blog.
vagy mi.
nyomjál le egy sört, kapcsolj a thomas gottschalkra és röhögj egy jót.
ennyi.

Rocko- 2008.10.03. 22:17:51

Edelweiss 2008.10.03. 15:58:18
"Senki, egyetlen autógyár sem javít km-órát. Arról nem beszélve, hogy alkatrész sincs hozzá, mert kompletten kapja mindenki a beszállítótól."
és szétszedni meg nem lehet a pluszban megrendelt órákat. sőt, ha a törik az autómat, akkor újat veszek, mert az egy egész, nem fognak ilyennel szarozni. :)
"Van foglmad, mibe kerül egy olyan ember munkaideje, aki meg tud(na) javítani egy mûszeregységet?"
érdekel az engem? oldják meg.

Shadowbull 2008.10.03. 16:07:17
"Jajmar.

Van egy csomo olyan dolog, amit kisipari modszerekkel egyszeruen nem lehet javitani, vagy sehogy sem lehet."
tehát a BMW-nél egy óracsere kisipari módszer.
a kocsikat is fröcsöntik? :D

Edelweiss 2008.10.03. 19:24:16
"Egyetlen, ma gyartasban levo BMWhez sem lehet ilyen alkatrészt kapni, csakis komplett kombit."
Edelweiss 2008.10.03. 11:45:16
Mikor állítottam én olyat, hogy csak a BMW az autó, és minden más szar?

Ede. mondták már, h léteznek autók a BMW-n KÍVÜL is? :)

Edelweiss 2008.10.03. 19:41:24
"Öreg, te most jöttél egy idôgéppel a múltból? Nincsenek külön mûszerek, komplett kombi van:
images.google.de/images?q=instrumentenkombination"
mert hát nehogy szegény jó drága szerelőknek szerelniük kell. jajj jajj, mi lesz akkor! :)

prokee · www.prokee.hu 2008.10.03. 19:52:16
""De itt konkrétan a BMWn lett számonkérve, miért nem javít km-órát."

Mert nem akar. Nagyobb biznisz komplett egységet eladni. Majd mindenki más tud javítható egységet gyártani, tehát nem a technológiai fölény az ok."
nem érted?! ez prémium! ilyet más nem tud! :D

Shadowbull 2008.10.03. 20:01:16
""Mert nem akar. Nagyobb biznisz komplett egységet eladni."

Jaja, olyan qrva nagy biznisz garanciaban ilyeneket cserelgetni :)

Tudod, a dragan cserelheto cuccokkal elso korben az autogyarak szivjak meg :)"
ahelyett, h javítanák.

Lowtyo 2008.10.03. 20:18:33
dehogyis, kicserélték a komplett egységet.

prokee · www.prokee.hu 2008.10.03. 20:25:52
EUR-ban mondjad, csak aztat érti. meg konvertáld pizzára, mást nem mernek becsúsztatni az ajtaja alatt.

ommm 2008.10.03. 21:57:40
"sajna, az embereknek vannak fontosabb dolgaik is az életben. létfenntartás, gyerekek, család, barátok, heti 4-5 kufirc(sic) satöbbi."
tedd hozzá, h élővel. emberrel. ellentétes neművel. korban hozzá illővel.

eko 2008.10.03. 22:19:29

Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errare perseverare.

Ezt nem baj ha figyelembe vesszük...

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.10.03. 22:39:55

Én tudok latinul, mert van Guglim, meg baszott művelt vagyok :)

eko 2008.10.03. 22:41:45

Mert vagyunk egy páran, akik nem látják be, ha hibáznak.
Nem olyan nagy tragédia azt kimondani, hogy "Bocs tévedtem, neked volt igazad!"...

eko 2008.10.03. 22:44:40

"Én tudok latinul, mert van Guglim, meg baszott művelt vagyok :) "
:-))
Sokan vagyunk igy vele!

tomnemtom 2008.10.03. 23:03:19

ehh, végre kezd tetszeni egy poszt, erre Ede elmegy aludni.
megyek strassz nevű burgba tiltakozódás céljából.
elvonják a kultúrát, az ismeretnek az ő terjesztését.
hihetésmentes.

Shadowbull 2008.10.03. 23:33:56

"Van ennek még néhány összetevője. Logisztika, raktározás, kötelező alkatrész-utánpótlás, stb.."

No akkor megsem azert van, mert a gyar meg akar gazdagodni az alkatreszeladason? :)))

sb

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.10.04. 06:59:10

De, azért. A fenti költségek az árrést csökkentik, nem pedig a veszteséget növelik.

Na, megyek inkább, megszámolom, hány műszeregység-alkatrészünk van jelenleg polcon...

Van ember, aki szeret leltározni ? :)

[] (törölt) 2008.10.04. 10:46:54

"Na, megyek inkább, megszámolom, hány műszeregység-alkatrészünk van jelenleg polcon..."

Tekintve, hogy tegnap egyetlen szaros plexit bírtál prezentálni, ami cserélhetô, azt kell mondjam: nem sok.

Rocko- 2008.10.04. 10:50:49

Ede komám, leírjuk mégegyszer, hátha lesz valami keletje: az autógyártás nem csak BMW-ből áll(t).

Tomcy 2008.10.04. 14:47:48

Olyan választási lehetőséget miért nem tettetek a cikk végére, hogy NEM KELL EGYIK GOLF SEM???

Mert pl én erre raktam volna a voksomat és ezzel nem vagyok egyedül szerintem!

Gomulka Béla 2008.10.04. 15:32:30

Akkor nézd meg az MNO (.hu) hasonló kérdezõseit! (A régi KISz szabályokra emlékeztetõ módon szerkesztik õket. Az egyetértéshez való jogot figyelembevéve.)
Egyébként a kérdéssort a Porsche Hungária tetette a cikk végére, de ezek ÚGYSE MONDJÁK MEG NEKIK!

Ciri 2008.10.04. 16:48:09

Ahogy én tudom, nem lehet alkatrészenként (nincs külön cikkszám sem) cserélni egyetlen VW,Audiban sem, és még csak szerelési utasítás sincs hozzá.Még csak a plexit sem (amelyik plexis)lehet külön cserélni.
A korábbi A6-ban folyadékkristály problémák voltak, ott is egybecserés volt a történet, de volt néhány (természetesen külsős) guru, aki k.rva nagy pénzért napok alatt meg tudta külön javítani.( Ők vállalkoztak/nak vezérlőegység javításra is)
Már a hármas Golf későbbi (zöld műszerfalas világítás)kiadásaiban is ledesek voltak a számlapok, és ahogy tudom ott már még csak a ledeket sem lehetett külön cserélni -bár azok nem is igazán szoktak elromlani-.

Ahogy tudom, egyenlőre az egyik legnagyobb fejtörést a H-Astra okozza, ott egy visszatekeréshez a komplett műszeregységet ki kell bontani, illetve sok helyen tárolja az adatokat.
De a jövő hét közepén, amikor már dolgozni fogok, megkérdezem mindezt.

Illetve egy kérdés:
Az igaz, hogy a korábbi xenonos ötös BMW-kben maga a lámpa is tárolt/mért kilométer állást?

eko 2008.10.04. 23:24:27

Itt van a teljes alkatrészprogram a VAG autóihoz: www.vagcat.com/ (Asszem regisztrációt kér)
És úgy van, ahogy az már elhangzott:
A müszeregység csak egyben rendelhetö!

qualitaet 2008.10.05. 14:11:44

"Az igaz, hogy a korábbi xenonos ötös BMW-kben maga a lámpa is tárolt/mért kilométer állást?"

Igen, de nem a lámpa tárolta hanem a világitás modul, és a xenon nélküliek is '95 -től (E39), hetesek '94-től(e38). Ezért is írtam ,hogy a steckerről való állítás hiába volt lehetséges percek alatt, önmagában semmit nem ért, mert csak az órát állította vissza, de csak azt, mert az eredeti km-állás a világítás modulból és a kulcsról (kb '97- től), megfelelő szervízműszerrel továbbra is azonnal kiolvasható maradt.
Teremészetesen ezek is manipulálhatók, de nem steckerről és nem öt perc alatt hanem szétszedéssel, forrasztással, egy-két órányi bíbelődéssel, no meg megfelelő szakértelemmel.
süti beállítások módosítása