Most már tényleg vennem kell

  2008. augusztus 15. - Csikós Zsolt Címkék: motor autonánia

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Sokan félre szokták érteni a félig blogposzt, félig cikk Autonániát. Pedig ez valójában csak egy álmodozós rovat, valahol ki kell ereszteni néha a gőzt, amikor már túl sokat néztük a hasznaltauto.hu-t, a mobile.de-t, az ebay.akármit, és fejben megvettünk már negyven ócskaságot kisebb vagyonokért. Aztán mindig puhapöcsök vagyunk, nem veszünk semmit, vagy valami unalmas szarba ruházunk, mert győz a Mindenki Lelkében Dirigáló Kispolgár. Persze azért olykor az Autonánia is hoz hajtást: nézzék csak meg, egy régebbi posztom után végül tényleg megvettem a Fiat Pandát. Mert ha már egyszer írásba került, az ember csak rágódik azon az autón…

 

Ez itt, most, kivételesen egy véresen komoly Autonánia. Járművet kell vennem, azaz fogok is, méghozzá rövidesen. És tényleg nem tudom, melyiket válasszam a lehetőségek közül, ebben szeretném a Totalbike- és Totalcar-olvasók segítségét kérni. Ugyanis az a bibi ezzel a mostani Autonániával, amit itten olvasnak, hogy valójában Motonánia, hiszen újabb kétkerekűt szeretnék beterelni a garázsba.

Az 1976-os Kawasakival megélt dolomitos túra után rabja lettem az Alpoknak, most azonnal visszamennék egy újabb kanyarra, de jövőre, ha el tudjuk adni a gyerekeket, biztosan megismételjük. A GPS már megvan hozzá.

És a motor? Kétezer-egyszáz kilométer egy tömbben ledarált kilométer után vérző szívvel ki kell jelentenem: jövőre biztosan nem a Kawával megyünk. Ha kétszer ennyi szabadságom lenne (és hajlandó lennék két-három hétre elszakadni a gyerekeimtől, de nem), ha nem meszesedne a nyakam, ha nem szeretnék külföldön egy jót sétálni, várost nézni, kajálni a párommal, ott, ahová épp odaérünk, akkor meggondolnám. Ha kizárólag egyedül, a kihívásért mennék, az esti programom nem lenne több egy ájultan végződő sörözésnél, nem zavarna, hogy szétesnek a porcikáim és fél métert nyúlik naponta a karom, tökéletes lenne a Kawasaki. De ketten, némi beiktatott kultúrprogram reményében, a magam részéről ráadásul már lemerevedésre hajlamos nyakkal: köszönöm, nem kérem.

A Dolomitokról készült beszámolóm végén megpendítettem, amit azóta is egyre tisztábban sikerül megfogalmaznom: marad ugyan veteránmotor a garázsban, de kell melléjük egy újabbacska túragép. Olyan, ami nem vibrál, vagy csak kicsit. Olyan, aminek tisztességes szélvédelme van. Olyan, amivel a százharmincas utazósebesség és az onnan való menekülési képesség valami kétszázzal ránk eső fekete terepjáró elől, két személlyel, csomagokkal nem a szétszaggatás kategóriájába esik, hanem magától értetődő, természetes rutin.

Egy csomó barátom régóta utalgatott rá, hogy érdemes lenne eladnom a garázsban alvó, 1973-as Honda CB350 Fouromat. Azért tartottam évek óta, mert gyönyörű (szerintem a legszebb motorok egyike), mert észveszejtő hangja van, mert egy ipartörténeti emlék (az első kicsi négyhengeres), mert minden alkatrésze művészien finom, olyan, amilyen már egy 1976-os japán motoron sincs. És keveset kért enni, ha pedig nagyon muszáj volt, használni is tudtam – például egész áprilisban ezzel jártam, amíg a Kawasaki a szezon előtti felkészítésen regenerálódott.

A másik feleslegessé vált motorom a Suzuki GAG, hivatalosan GSX-R 50. Ezt tavaly vettem, amikor nem voltak nagy céljaim, és valami kreténséggel szerettem volna járkálni. Nem pocket bike, azoknál vagy fél méterrel hosszabb. Delta box váz, négyütemű, egyhengeres, külön olajhűtős blokk, négyfokozatú váltó, elöl tárcsafék, hátul egyrugós felfüggesztés, fényszóró, féklámpás hátsó lámpa, eredetileg indexek is voltak rajta, de azok már elkallódtak. Teljesen forgalomra tervezték tehát, nem is gyerekmotor, ahhoz túl nagy. Japánban már rég kultuszcikk, nálunk senki se tudja micsoda. De amerre jártam, mindenhol nevettek rajta (meg rajtam pláne, de az nem zavar, hiszen éppen ezért vettem). Ötvenet megy, csodásan finom a hangja, és meglepő módon egész jó rajta ülni.

Nyáron azonban sem az öreg Hondát, sem a kis GAG-et nem használtam, jó, ha két-két alkalommal elővettem őket. Most viszont nagy terveim születtek. Mivel a nyaralás leapasztotta a kasszát, pénzzé kellett hát tennem a két redundáns motort.

A Hondára rögtön elég sok érdeklődő lett, például felajánlottak érte egy brutális, fantasztikusan erős, szép állapotú Kawasaki GPz 1000RX-et. Kimentem Nagymarosra, tettem egy kört a GPz-vel. Hát… Ha a srác ott, azonnal azt mondja, hogy cseréljünk, talán bele is mentem volna. De ő is gondolkozni akart még az ügyön, én meg nem erőltettem, mert nem voltam benne biztos, hogy ilyet szeretnék. Utána emésztettem egy kicsit ezt a rakétaerősségű motorhegyet, ami az 1000RX. Az élmény hatására sikerült tovább finomítanom az igénylistát. Ha nagy is lesz az a motor, kicsit azért legyen kezes, és semmiképpen ne kelljen hasalni rajta - döntöttem.

Végül Szekszárdról jöttek, elvitték a CB-t részletre. Annak a srácnak több régi Hondája is van, ez nagyon tetszett neki, egy csomót leveleztünk előtte, úgy éreztem: inkább ilyen tulajhoz kerüljön, mint aki azt se tudja mi is az a hondacébé. A Suzuki GAG-et lényegében árában visszavette a tulajdonosa, a foglalót elküldte ótépén át, egy-két hónapon belül jön érte, fizeti a többit. Nem tudtam nemet mondani neki, nagyon-nagyon vissza akarta venni.

 

Aztán fentieket követően a Kawasaki jól leégett. Motor nélkül maradtam, hiszen babonából sose vezetem már azokat a nálam lévő járműveimet, amiket meghirdettem, vagy eladtam. Ezeknek a régi vasaknak lelke van, megérzik, hogy válni szeretnék tőlük, sztrájkba lépnek.

Most itt vagyok a szezon közepén, és még egy budai dombságos kanyarra se tudok elmenni a Katival, mert nincs motorunk. Akad otthon valami bő kétszázötvenezer az eddig befolyt motorpénzekből, két helyen is tartoznak cikkhonorral, volt még egy kis eltett lóvém is, talán ha négyszázötven-ötszázezret össze tudok vakarni pár héten belül. Bár nem tudom, miből fizetem majd az átíratást.

Persze hetek óta a hirdetési oldalakat bújom. Régebben, a férfias és valódi Kawasaki nyergéből átnézve utáltam a porszívóhangú szappantartókat – olvasatomban ezek a modernebb motorok (lényegében az elmúlt huszonöt év termése). Vallásom volt, hogy egy motor legyen léghűtéses, acélküllős, és hordjon berúgókart. Hát kérem, ezekben a pillanatokban térek ki a hitemből, higgyék el, már ezerszer leköptem magam emiatt. De egy zsibbadó kezű, menetszél szaggatta dolomiti túrával a hátam mögött a következő motorra vágyom:

- négyhengeres
- nagy idomos
- erős, nyomatékos, tehát minimum 750-es, de inkább 1000 köbcenti feletti
- a nagysága ellenére elfogadhatóan kezes
- két kényelmes üléses
- jó fékes
- nem hasalós pozíciójú
- nem túl zajos
- megbízható
- max. 500 ezer forintos

Elsőre úgy tűnt, van ilyen, fejből is tudtam egyet, amivel réges-rég szemezek: Yamaha FJ1200. Nem az 1100-es, mert annak kevésbé megbízható a blokkja, hangsúlyozom: csakis 1200-es. Van ilyen a neten, 380 és 580 ezer közötti áron (utóbbi példánynál az ár fix, de az állítólag csodás állapotú. Igaz viszont, hogy az az ominózus fix ár volt már korában 617 ezer, majd 598 ezer, most 580. Akkor talán mégis lehet alkudni rá? Ehhez pofa kéne, inkább hagyom.) A maga nyolcvanas évekbeli Brünhilda-stílusában az FJ még szép is. Több ismerősömnek volt ilyen, imádták, mindannyiuknál 100 ezer feletti futással kezdte az FJ, aztán gépköhintés nélkül túráztak végig sok-sok szezont, csodás kényelemben. És az utánuk következő tulaj is boldog volt még azokkal az FJ-kkel.

Más ismerőseimtől aztán jöttek rá a kritikák – persze főleg hondásoktól. A Honda – mint tudni illik – a legjobb motor a világon. Van drágább, van gyorsabb, de jobb nincs. Olyan mint Toyota az autók között, csak a Hondák érdekesebbek. Az FJ nagy, nehéz, utálni fogod, a fogyasztása meg epikus - mondták az FJ-intrikusok. Sajnos sosem ültem FJ-n, nem tudtam vitázni velük. Vegyél kisebbet, takarékosabbat, sokkal kezesebbet, majdnem olyan erőset, majdnem olyan kényelmeset. A létező legelpusztíthatatlanabb motort, mindenki kedvencét, a Honda VFR 750-est. Imádni fogod - állították.

Keresni kezdtem, de elindultam mellékvágányokon is. Jó-e VFR helyett VF750F is? Isten őrizz, annak szétesik a blokkja, csak a VFR a tartós, ne add alább – kaptam az intést.

 

Igen ám, de milyen VFR-t? Hiszen ebből a V4-es, fogaskerekes vezérlésű csodából is akadt egy csomó széria. Csakis 1990 utánit, az egy hátsó lengőkarosat, mert az jó is, szép is. Igen, de olyat nem adnak az én pénzemért – érveltem – nekem meg tetszik a hagyományos hátsó villás is, sőt, talán még motorabbnak is tartom, mint a félkarút. Akkor csakis 1988-89 közöttit vehetsz, azoknak már a jó első villája van, ami nagyon fontos – szólt az instrukció.

Fájó szívvel elvetettem hát azt a szép, ráadásul a hirdetés szerint igen jó, sárga, 1986-os VFR-t, amit 430 ezerért találtam. Mindegy, így legalább nem kell elutaznom Békéscsabára azért, hogy esetleg üres kézzel jöjjek haza. Találtam viszont egy szintén korrekt fehér VFR-t kerek 500-ért, az 1988-as. Meg egy másikat, feketét, az 1989-es, és 520 ezer. Csak lehet abból alkudni… De valahogy fázom a VFR üléspozíciójától. Nem túl hasalós? Sajnos VFR-t sem vezettem soha, és sem nekem, sem pedig (szerintem) az eladóknak nincs arra idejük, hogy tucatjával próbálgassam a motorokat. Holott a tuti vásárláshoz ez a legjobb tipp, én is leírtam már vagy ötvenszer. De a prédikálás már csak ilyen, tudják, bor meg víz.

A fájó csuklóktól, valamint a márkafanatikusok bosszújától való rettegésemben tapogatózni kezdtem, hogy van-e ennyiért túrásabb kivitelű Honda is. Hát persze! CBR1000 – az tökéletes lesz neked – jött a tipp. Örökéletű, szuper vele motorozni, csak arra vigyázz, hogy ha valamikor az életben akár egyszer is meghajtották hidegen, zabálni fogja az olajat. Jó, jó, de ebből mikorit? – kérdeztem, lassanként tanulva a VFR-nél korábban megismert évjáratosdiból. Hát csakis 1990 utánit – jött ismét a válasz. Úgy tűnik, 1990 előtt nem gyártot motort a Honda - lol. A korábbiak is örökéletűek, és jó motorok, egy hibától eltekintve: gyakran eltörik a láncfeszítőt. Olyan alkatrész meg égen-földön nincs, puszira se - tudtam meg az okot is.

Elkezdtem nézegetni a CBR1000-eket. Találtam is egy pirosat, 430 ezer, nem is olyan borzalmas, ha alkudnék, még az átíratásra is maradna valami pénzem. Meg egy kék-fehéret is 450 ezerért. Meg egy feketét, meg egy piros-fehéret, mindet ötszázezer alatt. Nocsak, nocsak, talán mégsem olyan jó motor ez, hogy ennyien szabadulni akarnak tőle? VFR-ből sokkal kevesebb volt ennyiért, pedig az évjárat stimmel, és ráadásul kisebb is. Aztán jobban szemügyre vettem a képeket.

Ajjaj, ez szappantartó két keréken, anyukámék fürdőszobájában vannak ilyen dolgok a kisszekrényben. A CBR nem olyan fenségesen, pazarlóan, túlburjánzóan, műszakian nyolcvanas évekbeli, mint a Yamaha FJ, hanem inkább olyan, mint a Fa zöldalma-sampon flakonja. Lehet, hogy csodás motor, de minden alkalommal elájulnék, amikor megpillantanám. Egy fekete-pirosat azért találtam 380 ezerért, az tetszett, viszont tiltott évjáratból származott, 1986-as. Kár. A többi CBR bálnát viszont még emésztenem kell. Szerencsére választék, nos, az van belőle bőven.

Nem jó-e helyette a VF1000F, vagy a VF1000R? Ilyeneket is találtam, és sokkal szebbek, ráadásul olcsóbbak is a CBR1000-nél. A póz tökéletesnek tűnik, megvan a négy henger, a lóerő, az idom mindegyiken jelentős méretű. Isten őrizz – döngöltek azonnal földbe a fanatikusok. Ha nem akarsz mindenhol lerohadni, majd legatyásodni a javítások miatt, bele ne szállj egy ilyenbe! Mindnek olajozási problémája van, csak a CBR-nek, a VFR-nek nincs!

Aztán Zirig kolléga elkezdett győzködni, hogy kardános Suzuki GSX1100-est kellene vennem. Persze, ő most vett egy szintén Suzuki GS1200-ast, hazabeszél… Mások a Suzu GSX750-re akartak rábeszélni. Előjött a Kawasaki GPz750 ötlete is. Aztán kaptam tippet harmincöt éves Moto Guzzira, amivel tízszer bejárták Európát, meg a Világ Legszebb és Leghitelesebb Retrómotorjára (egyébként régesrégi vágyam egy ilyen), a Kawasaki W650-re attól a sráctól, aki megvette a Honda CB350 Fouromat. Itt levegőt kell vennem.

Vagy perceken belül meghülyülök, vagy egyáltalán nem veszek motort. Ami jó, az csúnya, vagy kényelmetlen, ami jól néz ki, az ólomtömb, ami tetszik és lenne rá pénzem, az zabálja a vezérlánc-feszítőket, beteg az olajzása, nincs futóműve, stb. Nekem viszont idén még jólesne néhány kicsi, és egy nagyobb motoros túra. Tényleg ennyire összetett a dolog? Legszívesebben most odamennék az 580 ezres FJ tulajához, lecsapnám az asztalra a közel ötszázezer forintomat, és megmondanám: ennyi van, a motor nagyon kéne, vagy ideadod, vagy... Vagy... Vagy nem is tudom mi lesz. Hát ez nem valami hatásos, én is érzem.

És tudják mit? A fenti motorok, talán még kicsit szebb állapotban, jobban karbantartva, túradobozokkal (mert a nyugati nem veri foghoz a garast, hogy leszedegesse a motorhoz húsz éven át odanőtt dobozokat) megkaphatók Németországban 1200-1500 euróért, de még Ausztriában sem sokkal drágábbak. Akkor menjek ki? Mennyi lesz a regadó, meg az utazás? Elméletileg nem horror, olyan százhúsz-százötvenezerből ki kellene jönnie az egésznek. Csak az a két-három nap szabadság ne hiányozna annyira…

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr57615067

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zöldi 2008.08.15. 20:53:10

Vannak, akik elismerik a túraedúrók minden előnyét, de csak akkor vennének, ha minden más motor megszűnne létezni. Én közéjük tartozom, szeintem Zsolt is :D

[] (törölt) 2008.08.15. 20:56:44

"Kétezer-egyszáz kilométer egy tömbben ledarált kilométer után vérző szívvel ki kell jelentenem: jövőre biztosan nem a Kawával megyünk."

de hat ez az original jaPPan technika, Amiben Meg Volt Anyag! kifordult a vilag a sarkaibol? :))

Csikós Zsolt 2008.08.15. 21:02:01

Edelweiss:
ha az embernek 41 évesen több mint egy hétig rohadtul zsibbad a keze, infarktusra gyanakszik. Aztán ráül a Kawájára, és megérzi pont azt a vibrációt, onnantól kezdve tudja, hogy a motortól van. De attól még pocsék érzés, kifejezetten utálom. Anyag az volt benne, vibrált is.
Persze imádom, látod, szóba se került, hogy eladnám, de attól még nem akarok vele többezer kilométeres túrára menni.

Csikós Zsolt 2008.08.15. 21:27:30

Bocs emberek, el kell húznom a család után Balatonra, ott nincs internet. De köszönöm az eddigieket!

Lacika 2008.08.15. 21:43:19

hello,

unitedmotors.hu/news.php

a GSX 1100 F
én is nézegettem,
szerintem neked találták ki.

a céghez azon kívül hogy szeretem az amerikai vasakat, semmi közöm.


L.

Maura 2008.08.15. 21:54:15

Turaendurot csak akkor vegyel, ha hatul kozepen dobozt felraksz, a doboz elso reszet kiparnazod az asszonynak (bar a parna nem is kell ha jo bikas gerincprotektor van fenn), aminek neki tud dolni, es fix pontot ad, hogy kanyarban egyutt doljon a motorral meg Veled.

No vagyok, nekem turaendurom van (BMW F650 GS), es amilyen überkiraly az elso ulese, olyan atok a hatso. Nem tud az utas szorosan hozzasimulni a pilotahoz, mert akkor hatra kell feszitenie a fejet, kulonben allando sisakkocogtatas, ha messzebb ul, ki kell magat merevitse a ket kezevel, ami rovid uton elmegy, hosszu uton egy samlin uldogelni es koncentralni arra h mindket kez egyforman legyen behajlitva -nos nem leanyallom.

Sportmotorok es sportturagepek nagy elonye, hogy az utas relative ossze van hajtogatva a hatso ulesen, es a konyoket le tudja tamasztani a terdere -igy teljesen fix tomegkent nem zavarja a vezetot, es viszonylag faradsagmentesen tud ulni.

ez az en tapasztalatom.

Tehat vagy sportturas gep, vagy hattamla asszonykanak. Ezutobbi lesz szerintem a legjobb lehetoseg, kozepso dobozt igyis-ugyis felkerul a gepre.

Probalj ki par R100 GS-t, azok mar odahaza is jo aron vannak szerintem. Iszonyat hang, es a vilagbol is kimegy.

Szep napot (egy bmw fanatikus:) )

BTO11 2008.08.15. 22:31:22

chopper · www.ironhorsesmc.hu 2008.08.15. 16:30:50
ha Te is nézed az amerikan chopperst a Tutul-okat ,és neked ott kezdődik a chopper akkor persze ezek a japcsi 500-s motorok nem chopperek,de azért a fapados rugózásu motorok amit ott épitenek azok inkább hobby motorok,és idehaza nem forgalomba helyezhetőek lennének.
nekem a közép magas kormányu motorok a kényelmesek .

volt már itt cikk hogy azelőtt a 250-s jáwával a fél szoc tábort lemotorozták,de nekem ismerősöm lenyomta itályát is. ne essünk mán a ló másik felire.

BTO11 2008.08.15. 22:38:56

egyébként ha Csikósnak nincs lóvéja 750-1000-s motorra szálljon mán le a földre és az anyagi lehetőségei közt válasszon motort ccm-hez igazodva ,ha üzembiztosat akar.

AP 2008.08.15. 23:05:55

Vigyázz, nagyon vigyázz, te is ki találsz moderálódni.

OzzyCar 2008.08.15. 23:07:12

Khmm Csikós kollega. Miért nem veszel egy Kawasaki ER6-n-t? V2, 72 ló körül, 4 litert eszik és baromi nyomatékos és kényelmes két embernek is. Milla körül kapsz odahaza belőle, ha pedig már tényleg kispolgári vágyakat kergetsz, tessék felvenni rá azt a maradék ötszázezret, mintsem egy tizen-huszonéves vacakba borogatni havonta a lóvét.

BTO11 2008.08.15. 23:14:51

D:)))
most szartam be a TV reklámtól!
"nem izomból kell fogat mosni!"
D:)))))

BTO11 2008.08.15. 23:18:33

AP 2008.08.15. 23:05:55

één????
és akkor mi lenne???
zsebbe nyulós éccerü embernek hagass???

Zsolt 2008.08.15. 23:31:43

Nem értem miért csak japó motor jöhet szóba...

SquareWire 2008.08.16. 00:04:22

OzzyCar, az ER6N-ben sorkettes blokk van, nem V, tudom, mert vezettem.Amúgy minden más stimm, tényleg jó kis motor.

AP 2008.08.16. 07:35:01

Így van, azoknak kuss van.
Csak a valóságtól elrugaszkodott őrültek írjanak ide.
Példák: A8-ast másfél millióból, 1000-es motort 500.000-ből, panelházban lakó vegyen új Porsét (amire a közösség bőszen bólogat is).

zöldi 2008.08.16. 08:14:52

Azért menéznék egy er6-ot feldobozolva, két emberrel :D

Fucksee 2008.08.16. 10:25:23

Vegyél egy max 8éves használt BMW-t részletre...

Gyurma73 2008.08.16. 10:34:55

A8 ért én sem adnék 1,5 millát 1 milláért már rengeteg van .mondjuk a8 at egyáltalán nem vennék.

zooo 2008.08.16. 10:39:43

1,5 millát A8-ért? Ez viccnek is rossz... Lexust gyerekek, Lexust!!!

sanya 2008.08.16. 13:19:08

Kedves Positive!

Azért vettem elő pár dolgot, hogy sikerüljön szabadulni a berögzött helytelen népi bölcsességektől. Ez az átkozott „nyomatékosság” rosszabb fogalom, mint a „kövér malter” vagy a „kemény levegő”.

Mit gondolsz, egy adott járművet melyik azonos tömegű motor gyorsít jobban:
Amelyik az adott pillanatban 12000/min fordulaton 70Nm nyomatékú, vagy:
Amelyik az adott pillanatban 4000/min fordulaton 140Nm nyomatékú?

Elárulom, ne törd magad: az első. Ugyanis ha áttételezed azt is 4000/min fordulatra, máris 210Nm lesz a nyomatéka. Jó, mi?
Az szokott zavarni, ami a legújabb Honda Shadow cikkben, hogy a nyomaték mellett a fordulatszám adat hiányzik.
Pont olyan, mint a klasszikus párbeszéd:
-Kapitány, mennyi?
-Harminc.
-Mi harminc?
-Mi mennyi?

Ha azt jelenti a „nyomatékos”, hogy a fordulatszám tartomány közepén, alján is relatíve nagy a teljesítménye, akkor értem, mert a fenti példánál az első motornak végig kell küzdenie magát egyesben 12000-ig, míg a másik lehet, hogy 4000 alatt ellép, aztán persze az első megeszi reggelire. Mert ugye, az hogy delta-t tetszőlegesen rövid idő alatt gyorsít, vagyis adott munkát elvégez, az a teljesítmény. A nagyobb teljesítményű jobban gyorsít, passz.
Hogy a max. nyomaték hol mennyi, az olyan, mintha a fordulatszám- teljesítmény függvényből megadnék egy pontot, egy másikhoz pontjához meg némi segítséget.

Ha egyszerűnek találod a példát, nem értem, miért nem akarod megérteni. A példa azt magyarázza, hogy adott max. átl. dugattyúseb. mellett a nagyobb össz. furatú motorból lehet nagyobb csúcsteljesítményt kihozni. És ez az ésszerű gyakorlati határok között a KÖBCENTITŐL FÜGGETLENÜL IGAZ. A köbcenti csak kijön egy szorzás eredményeképp, de a tényezőkről nem ad adatot.
Egy hatszázas (4ütemű, csúcsteljesítményre hangolt) motort megcsinálhatsz egy hengerrel, de akkor a furatod az arányok miatt max. kb. 100 cm2 lehet. És ezt csak a hengerszám növelésével tudod növelni! 3 hengerrel már elmehetsz 150 cm2 furatig. Nem azt jelenti, hogy a második motorból pont másfélszer akkora teljesítményt lehet kihozni, de közel igaz. Nem valószínű, hogy a hatásfokuk azonos lesz, de nagyvonalú becsléssel 25%-on belül kell lennie a difinek.
Ennyit a lényegtelen furat-löket témáról. Csak egy kis hangolás a vezérműtengelyen, és az LC4-el lenyomod a 600-as Gixxer-t :D Azért ha megvan, szaladj a Szabadalmi Hivatalba :D

A fordulatszám mechanikai korlátait a 80-as évekig az acél szeleprugók lassú reakciója okozta, amikor is a Renault kihozta a pneumatikus szeleprugókat: en.wikipedia.org/wiki/Pneumatic_valve_gear
Azóta: No woman no cry.
Szóval, ha fogsz egy Dodge Viper motort, kicseréled a szeleprugókat olyanra, amik 15000-nél is visszahúzzák a szelepeket időben, akkor egy villanymotorral forgathatod 15000-ig, nem tesz neki jót, de nem fog azonnal szétesni, csak ott az átlagos dugattyúsebesség már 50m/s lenne. Ezért forog a Renesis rotorja max. 3000-et, mert a kerületi sebesség ott már becsléseim szerint átlagosan kb. 30 m/s feletti, (persze a csúcssebessége közelít egy dugattyú csúcssebességéhez). Érted már, hogy a dugattyúsebesség, és ezáltal a fordulatszám korláta a gázban lejátszódó folyamat sebessége? És miért nem kell hanyattesni egy 25000-es fordulattól, 20mm-es löketnél?
És hogy a versenymotorok miért extrém rövidlöketűek?

Kérlek, fogadd ezt el. Köszi.

Balu 2008.08.16. 13:50:09

Esetleg egy Yamaha XJ 900-as?

zöldi 2008.08.16. 14:07:32

Kíváncsi vagyok, mennyiért ment el a cb. Én 500 alatt nem adtam volna.

ekkerjoz 2008.08.16. 15:15:54

Szét kell nézni, milyen gépekkel járnak a motoros rendőrök, szerte a világban. Majdnem egész nap motoroznak, néha kivesznek valakit a forgalomból, ehhez olyan gép kell, ami kényelmes és megy is.

szsrobert · http://szsrobert.fw.hu 2008.08.16. 15:42:40

"Szóval, ha fogsz egy Dodge Viper motort, kicseréled a szeleprugókat olyanra, amik 15000-nél is visszahúzzák a szelepeket időben, akkor egy villanymotorral forgathatod 15000-ig, nem tesz neki jót, de nem fog azonnal szétesni, csak ott az átlagos dugattyúsebesség már 50m/s lenne."

1.Miért forgatnád villanymotorral?Inkább generátort hajtanál vele.

2.Pilletömegű dugattyúkkal,ceruzavékonyságú,de hihetetlenül erős hajtórudakkal talán elviselné a 15000-es fordulatot.
A gyári alkatrészek darabokra szakadnának a fellépő tömegerők miatt.A dugattyú leszakadna a csapszegről,a hajtórúd darabokra repülne.

Teljesítménynövelés szempontjából fajlagosan olcsóbb egy változtatható áttételű feltöltő alkalmazása.Nagyobb nyomású és szállítású olajpumpa(ez minden motoron csak javít),olajhűtő,nagyobb vízhűtő,jobb kenőképességű olaj.

qualitaet 2008.08.16. 19:21:40

"1,5 millát A8-ért? Ez viccnek is rossz... Lexust gyerekek, Lexust!!!"

Nem vagyok egy kimondott Audi fan de szerinted tényleg alternatívája lehet az A8-nak egy ilyen óriás Corolla? ttp://www.hasznaltauto.hu/116934_lexus_ls400_1992

AP 2008.08.16. 19:30:39

Hú srácok, kövessétek a példámat: olyanhoz, amihez nem értetek, ne szóljatok hozzá, és főleg ne okoskodjatok a témában..
Lásd: én és a Lexus, én és az új BMW-k, stb.
15.000-et forgó Viper motor, meg izéhozé, anyám borogass.

Lili 2008.08.16. 19:37:10

Ment mar vki Y xjr 1300-al? Az milyen?

sanya 2008.08.16. 20:03:09

A dugattyúsebesség és így a fodulatszám korlátja a gázban lejátszódó folyamat, NEM A MECHANIKA!
Lehet mégjobb meg mégjobb a mechanikát csinálni. Ezt próbáltam volna megmagyarázni. Nem jött át a példán úgylátszik.
Bringával is mehetsz 200-at, ha utánakötöd egy kocsinak. Olvassátok el a korábbiakat mielőtt hülyéztek.
Egyéb hozzáértő "nyomatékos" bölcsesség?

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.16. 20:07:10

Qualitat, Clarkson szerint igen.
(Szerintem nem, de én nézem, nem veszem.)

BTO11 2008.08.16. 20:51:00

AP 2008.08.16. 07:35:01

tudod a 24 éves lányomat is le kellett raknom a realitás talajára,az auto vásárlásnál ,és a ház felujjitásnál is.

meddig is ér a takaró???

mert 3-500 ezres konyhabutorrol is állmodott.

én is állmodom hogy ujra motorozom és nem robogozom,de az anyagi része még messze van.

qualitaet 2008.08.16. 20:59:04

A Clarkson az új LS-re gondolt. Az természetesen az lehet alternatíva.
De ez a régifajta kólásdoboz lemezből készült olcsóbelű múmia még a régi Audi V8-cal szemben is alulmaradt.

Auto Motor und Sport test 1992 június:

1, BMW 740i
2,Mercedes 400SE
3,Audi V8 4.2
4,Lexus LS 400

Tudim, elfogult németek. De ezt csak itthon mondják.
Akkoriban világszerte a legelismertebb szakmédium vót.

KuKori (inda nélkül) 2008.08.16. 22:14:00

ekkerjoz · szalka.blog.hu 2008.08.16. 15:15:54

BMW? :) Jöhet a flame!

Joco 2008.08.17. 04:57:29

Hali Zsolt!

Mindig mosolygok, amikor az irasaidat olvasom, mert en is hasonlo szempontokat tartok szem elott jarmu-vasarlaskor, es halalpontosan ugyanazokra az autokra/motorokra izgulok be, mint te. (Nagyjabol en is elmondhatom, hogy mindig azon agyalok, hogy hogyan lehetne 3 zsomle arabol eros/hasznalhato/elnyuhetetlen/kis fogyasztasu autot vagy motort venni. :)

Amikor az MZ utan eppen megengedhettem magamnak, hogy egy nagykobcentis tura(-sport) gepet vegyek, akkor majdnem pontosan ugyanezeket a tipusokat neztem vegig...

Hirtelen felindulasbol vegul CBR 1000-est vettem (abbol talaltam eppen egy occso' 88-ast), mert a lancfeszito mar cserelve volt rajta. Nem volt vele semmi bajom, bar nem volt meg sokaig. Imadtam, de szerintem is rusnya.

Egyetertek viszont azzal, hogy nem a Hondak a vilag legjobb motorjai. Ha mindenkepp altalanositani kell, akkor az eddigi motor-tortenelem azt mondatja velem, hogy a Yamaha a motorok Toyotaja. Azaz: kimagasloan jo ar-ertek arany, ami abbol kovetkezik, hogy a gyakorlatilag tokeletes technikat ugy aruljak, hogy a presztizsert nem kell fizetni (a Honda kemenyen kiszamlazza azt is...).
Es nekem is van szerelo haverom, aki a Yamahara eskuszik. Neki egyebkent motoros turaszervezo cege is van sajat flottaval; nehany Suzuki mellett mar csak Yamahakat tart. A Hondakat par eve lecserelte, mert - idezem - "Mindnek volt valami tipushibaja, es egyebkent meg 2 Honda aran 3 Yamahat kapok".

Azok alapjan, amit en olvastam a fenti tipusokrol (bar en valoszinuleg lemaradtam valamirol, mert nem tudok az 1100-es gyengeirol...), en az FJ-t valasztanam. Elfogultsagomat felreteve mondom ezt (most egy XJR 1200-m van, mert en viszont imadom a menetszelet :) Az meg, hogy egy FJ mennyit fogyaszt, az attol fugg, hogy ki hogyan vezeti.

A BMW-vel valo gondolat-jatekot pedig inkabb nem is kommentalnam...

A tobbieknek viszont:
Aki az FJ/1000-es CBR/ GSX1100F kozott valogat, annak ne ajanlgassatok szutyok turaendurokat, meg choppereket, mert annak nyomatek ES teljesitmeny ES megbizhatosag kell, ES olcson.

joco

Ui: nem tudom megallni, hogy belinkeljem az en dragamat (ez is elado, bar toletek egy kicsit messze lakom...):
www.trademe.co.nz/Trade-Me-Motors/Motorbikes/Motorbikes/Tourers/auction-167065964.htm

Gyurma73 2008.08.17. 07:45:45

nem értem mi a baj a bmw vel?
a rendőrség nem vesz megbizhatatlan motorokat.

Lili 2008.08.17. 10:40:21

Joco!
Nem volna kedved diskuralni? Sok kerdesem lenne az xjr-rol.

positive 2008.08.17. 10:48:47

Sanya,
Sajnálom ha csalódást okozok, de tudom mit jelent az adott fordulaton lévő adott nyomaték.
Viszont nem vitázom tovább, mert elbeszélünk egymás mellett.
Azért a biciklidet ne kösd egy 200-al menő kocsi után. :) Csúnya vége lenne.

sanya 2008.08.17. 13:20:56

Positive,
Ezen utolsó próbálkozás után én sem vitáznék többet, ill. nem próbálok több ködöt oszlatni.
Itt egy példa:

www.honda.co.uk/motorcycles/DispatcherServlet?hidAction=Lookup&hidActionDetail=viewproductspec&hidMSGID=8&hidMSGCode=SUPERSPORTS&hidMSGName=Supersports&hidProductID=41&hidSelectedProductCode=VTR1000_SP-2&hidProductName=VTR1000+SP-2#focusHere

Ajánlom figyelmedbe ezt a sort:
Max. Torque 102Nm at 8,000 rpm

Persze a Hondánál biztos csupa idióta ül, hogy mindenféle fordulatszámokat írnak a max. nyomaték, meg a csúcsteljesítmény mellé. Azzal kezdtem, hogy az egy munkaütem alatt a nyomaték változása teljesen más dolog. Ha nem érted, te bajod. Ülj fel a chopperedre, aztán élvezd a max. 180Nm-t (2600/min fordulatnál :D)

A bicikliről meg ennyit:
www.fredrompelberg.com/en/html/algemeen/fredrompelberg/record.asp

És nem repedt meg a váza a sebesség tudatától :) Persze, ha nem fogják ki a menetszelet előle, valszeg. nem megy ennyit.

És a 21. században lehet olyan motort csinálni, ami kibír 50 m/s max. átl. dugattyúsebességet. Sőt, szerintem van is ilyen, mivel a gépelemeket ha jól tudom nem egy 1,2-es biztonsággal méretezik a várható igénybevételre, hanem élettartamra, ezért a forgattyús mechanizmusban van némi tartalék. (Persze, lehet hogy a Dodge egy szar és abban nincs tartalék.) De egy 50 m/s-ot 95-ös benzin és levegő keverékével, meg egy injektoral NEM lehet elérni.

Gyurma73 2008.08.17. 13:39:10

túrázni?

positive 2008.08.17. 17:45:18

Nem érzem, hogy nagy köd lenne a fejemben ezen a téren.
Szép motor.
Abban egyetértek, hogy a nyomaték a fordulatszám nélkül nem sokat ér (soha nem állítottam az ellenkezőjét), bár én a csúcsnyomatékot sem tartom kellőképpen informatívnak, szívesebb látnék mindenhol egy szép nyomatékgörbét. :)
Nincs chopperem és nem is szeretnék.

Azt tudtam én is hogy a biciklis világrekord 200 felett jár már, mondjuk 268-at nem sejtettem. De azt sem mondtam soha, hogy nem lehet olyan kétkerekűt építeni, ami bírná az ekkora sebességet.

Az 50m/s-es dologra dobj egy linket vagy mondd el hogyan számoltad, és elhiszem,
Egyébként számoltál már valaha motorban ébredő tömegerőket?
Dodge motorban is valószínű van tartalék, (soha nem mondtam hogy nincs) de biztos nem annyi, hogy egy 1,5szeres fordulatszámemelést kibírna. (ha jól sejtem nem éri el a 10000-et a max fordulata)

Fasírt 2008.08.17. 18:03:55

jééé! hello!
de kicsi a vilag. ott voltam amikor Csabi kawasakijat kiprobaltad. nem tudtam hogy totalcaros ujsagiro vagy.

szsrobert · http://szsrobert.fw.hu 2008.08.17. 18:36:11

Jól sejted.
2,5-szeros fordulatszámemelés elég nagy munka.6000-->15000/min,100-->250/min
Az sem mindegy,hogy egy Simson-dugattyú,vagy egy 800-1000 köbcentis henger dugattyúja éri el.
Persze egy szinte csapszeg magasságú dugattyúval,és jó anyagminőségű hajtókkarral 1 másodpercig.

aFx 2008.08.17. 18:50:39

a dodge viper motra max frog 6k körül. nem japán, szóval nem fordulatszámra lett hegyezve. viszont az alapjárata is párszáz körül van;> a 10k már kisköbcis (természetesen minden relatív) japánoktól se rossz dolog, 15öt meg a wankeleken kívül gyárilag nem nagyon fognak forogni.

ha meg az audi V8 jobb volt a lexusnál, akkor felejtős. konkrétan abban még két négyhengeres összeillesztéséből csináltak motort, hát az egész autó olyan is lett.

Gyurma73 2008.08.17. 19:50:29

de csak a korabbi 3,6 ossokra igaz ez azért a 4,2 es nem rossz.

akos696 2008.08.17. 23:12:05

Kedves Csikós Zsolt!

Én is ezzel a promlémával küszködtem, hogy 500 körül, túrás, erős, tartós, szép motort vegyek.Egyet én is leszögeztem:Csak Honda lehet (volt már Kawasakim, szerettem, nem hagyott ott soha, de messze volt a Hondás finomságtól). Végül rátaláltam az igazira:
Olaszországból behozott Honda VFR 750F 1992 már az egylengőkaros. 390e ft+ forgalombahelyezés volt az ára, az meg volt 100 ból mindennel együtt, tehát 490-ért nevemre volt írva rendszámmal. Műszakilag tökélete, gyönyörűen muzsikáló motorral, törésmentesen, viszont az egyik oldalán karcosan eldőlés miatt, jó gumikkal. 2500 km-t mentem vele 3 hónap alatt, és az alábbiak a tapaszalataim: nagyon nem bántam meg, olyan jó, mint amire számítottam. Üléspozíciója elég túraá, nekem a seggem fáj csak kicsit, pár száz km után, de nem vészes. Motorja egy álom: alul erős, felül nagyon erős, hangja pedig egyszerűen valami hátborzongatóan szép+ a vezérműfogaskerekek sivítása külön élmény. (sportdob is van rajta). Óra szerint 50e-t futott, hihető. Eddig a kormánycsapágy kopogása és egy enyhe olajkönnyedzés jelentkezett a váltó környékén (típusjelenség). Váltója vajfinom, fékjei erősek, stabilitása kiváló, és gyakorlatilag 6. sebességben bármilyen normál autót lazán leelőz. Egy barátom XX-et szeretett volna venni, kipróbálta a VFR-em és bizony VFR-t vett, csak az újabb, utolsó fogaskerekes verziót (RC46). Szóval a vuilág tán legsokoldalúbb, és legjobb motorja a maga korából, ami ma is lazán megállja a helyét.

akos696 2008.08.17. 23:15:46

Azt azért hozzáteszem, hogy szerencsém volt, mert ilyen olcsón találtam. Egymásnak voltunk rendelve. Ahogy nézegettem, kint sem nagyon olcsóbb. 2-3e EUR. Itthon is lehet 500 körül találni '90 utáni RC36-ot, csak nézegetni kell. A VFR fórumon is szoktak kínálgatni eladásra.

Joco 2008.08.18. 02:56:43

Lili: adj meg egy emil cimet; en inkabb nem irom ki az enyemet, mert kapok eleg spamet igy is... :)

Joco 2008.08.18. 04:21:20

Ja, egyebkent igazatok van: a VFR biztos nagyon jo. Nekem azert nem volt, mert ugyanannyi penzert lehetett sokkal tobb kobcentit is venni :) En nem akartam extra penzt fizetni azert, hogy a szelepvezerlesi mechanika boven tulelje a motor elettartamat. Untig eleg, ha a vezermulancot a nagygeneralkor kell cserelni (amit egyebkent sem csinal soha senki, mert olcsobb egy masik bontott blokkot belerakni barmibe). Hallott mar valaki peldaul olyan FJ-rol, amelyiken verermulancot kellett volna cserelni? Es GSX 1100 F-rol? En sem.

Szerintem a problema oda redukalodik, hogy mit szeret az ember jobban: a V4 hangjat/rezonanciajat, es a konnyebb kezelhetoseget, vagy a jobb turakeszseget, ami tekintelyes balna-testtel es sima jarassal parosul... En biztos, hogy kiprobalnek mindent, mielott dontenek.

Gyurma73:
A rendorseg nem kukazik filleres 20 eves motorokat a Neten. Egy uj motortol pedig markatol fuggetlenul elvarja az ember, hogy 30-40 ezret elfusson problema nelkul (utana ugyis eladjak). Erre meg a legtobb BMW is kepes, ami egyebkent a raragasztott sztereotipia ellenere igenis szar. Az utobbi 15-25 ev innovacioja a BMW-nel arrol szolt, hogy hogyan lehet masfelszeres aron eladni valamit, ami egyebkent nevetseges teljesitmenyt nyujt es megbizhatatlanabb, mint a japan konkurencia. (Egyebkent rajottek: tele kell aggatni a motorokat mindenfele elektronikus - tehat hibara hajlamos - szemettel; ezzel fenn lehet tartani a latszatot, hogy a termek "pre'mium").

Itt viszont arrol beszelunk, hogy hogyan lehetne minimalis koltsegvetesbol olyan nagy tejesitmenyu tura(sport) gepet venni, amelyik rohogve lefut akar 100-120-150 ezer km-t.

zöldi 2008.08.18. 07:41:28

"a VFR biztos nagyon jo. Nekem azert nem volt, mert ugyanannyi penzert lehetett sokkal tobb kobcentit is venni :) "

Ez 10 pontos ;-)

zöldi 2008.08.18. 07:44:47

"Hallott mar valaki peldaul olyan FJ-rol, amelyiken verermulancot kellett volna cserelni?"

Én hallottam, de szerintem egy vezérműlánccsere nem nagy vasz. 20ezer pénz egy lánc, legyen még 10 a munkadíj, azt jónapot. Amúgy a banditokon 60 ezer környékén cserélni kell, a gsx110f-en azért nem láttál, mert az görgős, nem fogas.

zsüber 2008.08.18. 07:53:32

Kedves Jocó!
Mivel Csikós nem a közelmúlt motorjaiból szeretne válogatni, igenis van létjogosultsága a BMW-nek mind K, mind R típusból. A 30-40 ezres futást nem tudom miből gondolod. A mai napig látni motorosrendőröket K-75-el, meg talán K-100-al is. Azoknak a motorját 3-400000Km-re méretezték.
Arról nem is beszélve, hogy a legtöbb használt BMW-hez alap a táskarendszer. Egy 15-20 éves japánhoz egy vagyon, még az utángyártott is. Vagy vehetsz Louis-os puhatáskát olcsóbban, de azzal nem mehet autómosóba, hogy az út porát lecsapasd...

zöldi 2008.08.18. 07:58:22

Amúgy zsübernek igaza van, azok a létező legtartósabb 4 hengeres blokkok. csúnyácskák, és hülye méretű kerekeik vannak, de ez a használati értékükön nem változtat.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.08.18. 09:02:07

Látom, sajnos hamvában holt a cikk-kommentezési szokásotok, végül is megértem, szórakozásból disznót tartani, és abból megélni két igen különböző hangulatú dolog :-D

Cserébe itt most offolnom kell!


Kedves Zsolt, hálásan köszönöm a mazda - citroen cikket! Én igen fiatalon, igen fiatal jogsival használtam néha ilyen autót, (egy időben apámnak volt egy kölcsön) és akkor egy életere megjegyeztem magamnak, hogy megkora királyság, és mennyire nem fogyaszt :-D Szóval mostanság, ha eszembe jut, hogy olcsó autó, rögtön mondom hogy AX d, csak az összes haverom, beleértve a szerelőmet is, hülyének néz miatta. De ennek vége, hála a cikknek! Őszinte köszönet érte! :-D

on

sowi · http://sowiaroundthefur.blogspot.com 2008.08.18. 11:12:30

morphine:

egyetertek, maig visszasirom a jo kis ax dizelt, de egyebkent ugyanezt mondtam a lupo tesztnel is, a citroen mar a 90es evekben megcsinalta a 3 literes kocsit :D

Joco 2008.08.18. 11:13:30

zsüber, zöldi: ha ti mondjatok, hogy a K75 meg a K100 allat jok, akkor elhiszem. Nekem ezt eddig csak olyanok mondtak, akik hardcore BMW-buzik voltak, ugyhogy nekem ezzel szemben voltak fenntartasaim. Mentem ugyan K75-tel, es tenyleg nagyon kellemesnek tunt. Egy-egy gyenge pillanatomban meg el is gondolkodtam, hogy azt veszek: a kardan, meg a doboz-szett tenyleg zsenialis. Hogy megsem igy tortent, az a ketelkedes, meg a ronda kulalak mellett annak is koszonheto, hogy nem tudtam/akartam hozzaszokni a gazadas/elvetel "billento" nyomatekahoz.

A BMW-rol nekem sajnos eloszor a horror-sztorik ugranak be, amiket a "modern" modellek konstrukcios hibairol hallottam. En nem mondtam, hogy minden BMW-t 40 ezer utan ki lehet dobni, de igenis elofordul, hogy parezres futas utan vissza kell trelerezni a zsir motort a markaszervizbe...

zöldi 2008.08.18. 12:33:37

Elég elolvasni a népítéleteket, van ott baj gazdagon az újakkal. A régiekkel meg a kor miatt lehetnek apró kellemetlenségek, 20 év azért nem vitamin egy járműnek, még ha garázsban állt végig, akkor sem.

zsüber 2008.08.18. 12:43:50

Joco: Az új GS-ekről én is hallottam, hogy széthullik a hátsó hajtás, meg ilyenek. Nem tudom. Olyanom nincs...

Íme pár "bűnronda" kép:
www.bmbikes.co.uk/photos/photophotos/K100%20(1).jpg

zöldi 2008.08.18. 13:41:07

Ez a k100 még mindig nem tetszik, de a k75 az régi favorit(meg dobozbuzi is vagyok). Nekem 750ccm elég volt, mikor az volt. Ha el kellene adnom a banditot, rámegyek a soros bmw-kre ;-)

Kifordított kacagány 2008.08.18. 15:31:47

Csikós Zsolt 2008.08.15. 19:06:34
nem azt mondtad, hogy nincs már szabid?;)

positive 2008.08.17. 10:48:47
csak hogy feltűnt, szerintem már a második szösszenet után nyilvánvaló volt, hogy elbeszéltek egymás mellett.

sanya 2008.08.17. 13:20:56
a csöves példád azért erősen sántít. olyan mintha azzal próbálnál leírni egy mocit, hogy "kereke van"

qualitaet 2008.08.18. 17:03:43

"Kedves Zsolt, hálásan köszönöm a mazda - citroen cikket!"

Azt se felejtsd el megköszönni, hogy elfelejtkeztek arról az apró tényről, hogy a Citroen nincs 800 kg míg a Mazda önsúlya 1160 kg.
A Citoen nem tudom pontosan milyen méretű virsliken fut, míg a Mazda 175/14-eseken.Amelyek mind a nagyobb tapadás, mind a nagyobb légellenállás miatt igencsak növelik a fogyasztást.
A legjelentősebb fogyasztásnövelő tényező pedig az, hogy a Mazda motorjának mínimum az euro 4-es, szígorú emissziós értékeknek is meg kell felelni, míg a Citroennek szó szerint semmilyennek.
( akkoriban az euro 2 csak a benzinesekre vonatkozott.
Vélhetően a Mazda áttétele sem olyan extrém hosszú, mint a Citroené, hisz a dinamika is elengedehetelen szempont manapság !

"de egyebkent ugyanezt mondtam a lupo tesztnel is, a citroen mar a 90es evekben megcsinalta a 3 literes kocsit :D"

Igen, csakhogy a Lupo motorja már 98-ban EURO 3-AS (2000-től EURO 4!)volt, és akategóriájában a legbiztonságosabb!

Az AX ettől függetlenül jó kis autó lehet, de úgy, hogy a W50-es IFÁ-ra vonatkozó emissziós szabályokat kell betartania és a biztonsága egy oldalkocsis MZ-vel vetekszik, nem nehéz ezt elérni.

Vajon a mai Citroeneknek miért nem sikerül?

Megint itt a Totalcar legnagyobb hibája, a SZUBJEKTÍVITÁS!

qualitaet 2008.08.18. 17:20:41

Arról nem is beszélve,hogy a manapság elengedhetetlen vagy kötelező elektronikai berendezések működtetéséhez lehet kétszer akkora generátort kell hajtania a Mazdának,no meg a szervót.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.08.18. 21:34:09

@ qualitaet

Egyrészt egyik infó, amit megemlítettél sem maradt ki a cikkből, másrészt, nem tudom, a lila ködön keresztül látszott-e, de Zsolt egyetlen mondatban sem mondta, hogy a Citroen jobb lenne, mint a Mazda, vagy hogy a Mazda ne állná meg a helyét a mai mezőnyben. Egyszerűen annyit tett, hogy perspektívába helyezte a fogyasztását, semmi több.

Nem is értem a felháborodásodat. Itten (eddig) senki sem mondta, hogy a Mazda szar lett volna, és ebben a threadben azt sem, hogy a Lupo szar lett volna, egyszerűen elővettük azt a gyakran elfeledett tényt, hogy a spórolást nem ma találták fel, és nem előfeltétele neki az ultramodern technika. Ráadásnak annyit még engedtessék meg: bár a normák lazák voltak az AX idejében, kevés gázolaj elégetéséből (viszonylag) kevés károsanyag keletkezik.

És végül még egy adalék. Ha már a Lupoval jössz, a remek fogyasztási adatokat ott is kis ellenállású virsligumikon, légkondi, szervókormány és egyéb "felesleges" fogyasztók nélkül érték el, tehát az sokkal inkább összevethető az AX-szel, mint a Mazdával.

Tudod mit, még valami. Az, hogy a mazdával szemben van emissziós elvárás, a citroennel szemben meg nem sok, éppen a citroen javára szól: kis kibocsátást csak kis fogyasztás mellett lehet elérni, tehát a mazda relatíve nagyobb hatásfoka mintegy mellékterméke a törvényileg kikényszerített tisztításnak.

Mindez semmit sem von le a Mazda 2 teljesítményének értékéből. De azért annyit mondanék, hogy az a 6,5 liter átlag százon nem hangzik olyan jól a mai mezőnyben sem, figyelembe véve, mennyi sztráda és országút volt a ciklusban. Szerintem legalábbis.

písz

morph

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.08.18. 21:36:00

És végül még egy utolsó dolog: a Totalcaron mióta ér számon kérni a szubjektivitást? :-DDD

"Az autós újságírás ámokfutói"

Dereng valami?

Lili 2008.08.18. 22:26:52

most olvastam, egy ember angliaban majdnem £6000-ert vett egy vfr 750-et. 92-es modell.
10 ev alatt hajtott bele 237000 merfoldet mikozben elkoltotte az uj ar 2,5-szereset a motorra kulonbozo javitasokra, benne baleseti karokkal is.
Ja, itt a link www.hondavfrclub.hu/v4_extra/VFR_szerviz.xls
Szerintem az nagyon sok km-ben, es a motorhoz, valtohoz nem nyult ez ido alatt. Ennyire jo lenne?
Ettol fuggetlenul a motorozas nagyon draga, ha hobbi, nem?

Lili 2008.08.18. 22:35:11

lehet, hogy km, nem merfold, talan akkor is sok

qualitaet 2008.08.18. 23:27:12


"Nem is értem a felháborodásodat."

No, azt nem csodálom, hisz a háborgás jelen esetben igencsak távol áll tőlem.:)D

"a Mazda 2. Tényleg extrém könnyű, így dízellel sem üti meg az egy tonnát."

Vagy tán mégis...
Szőrszálhasogatáanak tünhet, de ebben a kategóriában néhány tucat kilogramm igenis számít.

"Egyrészt egyik infó, amit megemlítettél sem maradt ki a cikkből,"

Egészen pontosan ez az egyetlen ami nem maradt ki. Ez is lefelé kerekítve.
Míg a Citroen 795 kg-járól egy vak hang sincs.
250KG differencia még a luxusosztályban is rengeteg.


, "a lila ködön keresztül"

???
Talán inkább rózsaszín. Az is a "citroenes" oldalról:)

"de Zsolt egyetlen mondatban sem mondta, hogy a Citroen jobb lenne,"

Mint ahogy én se mondtam, hogy Ő ezt mondta.

"hogy perspektívába helyezte a fogyasztását, semmi több."

Pontosan ez az. Megfeledkezve a fentiekről, ahogy már mondottam volt.

"Ha már a Lupoval jössz, a remek fogyasztási adatokat ott is kis ellenállású virsligumikon, légkondi, szervókormány és egyéb "felesleges" fogyasztók nélkül érték el, tehát az sokkal inkább összevethető az AX-szel, mint a Mazdával."

A legfontosabb ,jelentős súlytöbbletről és az emissziós normákról itt is sikerül elfeledkezned.


"Tudod mit, még valami. Az, hogy a mazdával szemben van emissziós elvárás, a citroennel szemben meg nem sok, éppen a citroen javára szól: kis kibocsátást csak kis fogyasztás mellett lehet elérni, tehát a mazda relatíve nagyobb hatásfoka mintegy mellékterméke a törvényileg kikényszerített tisztításnak."

Édes egykomám! Sokat Te sem konyíthatsz a témához!

Szerinted a Mazda az EURO 4-et úgy teljesíti, hogy csak keveset fogyaszt?
Vagy netán úgy, hogy a vonatkozó előírásokat tartalmazó törvénykönyvet belegyömöszölték a kipufogócsövébe, "kikényszerítve" a megfelelő kibocsájtást?


Mert szerintem szerfelett bonyolult elektronikai, katalizátor és részecskeszűrő rendszerrel, ami igencsak emleli a fogyasztást és rontja a teljesítményt. A fentebb szajkózott súlytöbbletről nem is beszélve.
Ennek ellenére jobb a hatásfoka.
A Luponak detto.
Már bocsánat de akkor ez hogy a fenébe írható a Citroen javára.??

"spórolást nem ma találták fel, és nem előfeltétele neki az ultramodern technika."

A spórolást valóban nem.
De ha ezt korszerű biztonsággal és tiszta üzemmel kívánják abszolválni annak sajna igen.

"Dereng valami?"

qualitaet 2008.08.18. 23:34:03

Arról az induri-pinduri tényről meg mindketten megfeledkeztünk - én az imént, Temagad fentebb - hogy a Lupot nem én, hanem Sowi kolléga hasonlította össze az AX-szel, egészen véletlenül a te "köszönő leveledre" reagálván...
Én csak amazt kommentáltam.

Puszi

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.08.19. 02:05:12

@ qualitaet

Nono, az oké, hogy pertu volt már, de hogy rögtön puszi is :-D

Na jó, lehet, picit nekem volt lila az a köd, vissza is veszek, néhány dologban azonban továbbra is vitáznék veled.

Ezt a mondatot konkrétan a cikk második oldalárol kopipésztelem ide:

"Ja, és ne feledjük, az AX saját tömege szárazon 735 kiló, 245-tel kevesebb a Mazdáénál."

Pl például a kerekek méretéről tényleg nincs egy vak hang sem, de speckó a kilók elhangzanak, és a többi dolog, tehát az a 15-20 év, ami a fejlesztésük közt feszül, és amit te hiányoltál, szerintem átjön.

Felütöttem az internetes világhálót, és a Lupo-hoz 872 kg-os önsúlyt találtam. Ebben is az AX-hez van közelebb, ha csak egy-két kilóval is, mint a Mazdához. De nem is te írtad, hagyjuk hát.

Aztán a hatásfokos témában. Anélkül, hogy értékelném a véleményedet, engedd meg, hogy újrafogalmazzam a sajátom, hátha úgy kevésbé tűnik majd hülyeségnek amit mondtam.

Ahhoz, hogy egy belső égésű motor tisztább legyen, javítani kell a hatásfokát. Egyszerű a képlet: minél jobb az égés, annál tisztább a gáz. Teljesen "tiszta" természetesen nem lehet, de azt hiszem a Trabantok szerencsétlen példája jól bizonyítja, hogy önmagában egy katalizátorral nem oldassz meg semmit. Az égést kell kontroláltabbá tenni, hogy annyi és olyan gáz jusson a katalizátorra, amilyennel és amennyivel tud mit kezdeni. Gondold végig: az egyre szigorodó normák ellenére nem a katalizátorok számát / méretét növelték, hanem a motorokot magukat fejlesztették tovább. Javították, jelentősen javították a hatásfokot.

Épp a minap olvastam az EVO-ban egy összevetést egy 1966-os, karburátoros Porsche 911 és a legújabb Carrera S közt. Lényeges adatok ebből a szempontból: majdnem kétszeres lökettérfogat (2.0 -> 3.8), majdnem háromszoros teljesítmény (130 -> 380), mégis, és itt, sajnos :-D, az EVO újságíróira kell hagyatkoznom, a valódi használatban nagyjából azonos fogyasztás. És természetesen töredéke a károsanyag-kibocsátás is az 1966-osnak.

Elég világos? Ha növeled valaminek a hatásfokát, akkor a fajlagos teljesítménye jobb lesz, tehát ugyanannyi benzinből több lóerő jön, miközben kevesebb lesz a mérges gáz, amit a pontos égés miatt jobban meg tudsz fogni. Oké, bizonyára cél volt a magasabb teljesítmény, de valamit ne felejtsünk el: míg a károsanyag normákat törvényi kötelezőként vezették be, a törvényi kötelező töréstesztek nem olyan szigorúak, mint a nem kötelező, csak éppen hatásos NCAP. Így az autógyártók, ha nagyon nem tudtak volna lépést tartani teljesítményben a sújnövekedéssel, megtehették volna, hogy lassabban fejlesztik a passzív biztonságot. De nem tették: a károsanyag fejlesztés miatt amúgy is hozzá kellett nyúlni a motorhoz :-D

Persze vannak kivételek, ha eléggé értessz a témához, előveheted például a szegénykeverékes közvetlen befecskendezést, ami ugyan jelentősen növeli a hatásfokot, viszont egy bizonyos káros anyag (azt hiszem valamilyen nitrogén-oxid) kibocsátását is megsokszorozza, ezért speciális katalizátor kell hozzá. Ezért drága autókon, ahol a drága katalizátor belefér (BMW 530i, Porsche 911) bevetik, olcsókon nem.

Tényleg hülye vagyok hozzá? ;-D

Ölel és csókol:

morph

zöldi 2008.08.19. 07:29:26

Ez a vfr excel odaver. A gyári első féktárcsát 170e-nél cserélte :O Ez elég jó indikátor használtmotor vásárlásnál, főleg, hogy nálunk csak 40e alattiak vannak mindenből :DD
Az ipse futár lehet, nem?

qualitaet 2008.08.19. 10:18:30

Nos, a fenti szösszenet kétségkívül bizonyítja, hogy néminemű tájokzottságot sikerült menetközben magadévá tenni.

De az eredeti témához sok köze nics, jelesül,hogy a legkezésbé sem győz meg a tekeintetben, hogy a Citroen fogyasztási adataitól miért köllene hasravágódni?


"És nézd, mik jöttek ki" – mutatja Peti a számokat. 4,9-től 5,2-ig terjedő számokat látok, olyan üzemmód mellett, amikor egy átlagos benzines kisautó tizenkettőt eszik. Döbbenet."

Döbbenet? Persze, ha egy ezerkettes Ladával hasonlítod össze.
Vagy egy száz lóerő körüli, dinamikus biztonságos,akár még egy család számára is kényelmes, korszerű, sokoldalúan használható kis, vagy akár alsó középkategóriás autóval ami(valóban) szélsőséges esetben megeheti a 12 litert.

Az AX mai "megfelelőjével" (tehát reálisan) összehasonlítva a fogyasztásban deciliterek a különbségek, míg biztonság, dinamika, kényelem, környezetszennyezés terén fényévek.

Ilyen spártai kivitel és szerény menenetteljesítmények (magyarul: tengernyi kompromisszum) mellett nem volt különösebb teljesítmény ilyen fogyasztási értékeket produkálni.
Napnál világosabb képlet.
Nem volt az eladási listák éllovasa, és nem is esett hasra tőle a világ, a vásárlókkal egyetemben már a 90-es években sem.
Csikós Zsoltival ellentétben, aki klasszisokkal komolyabb autókkal hasonlítja össze,majd mindennek a tetejébe még ámélkodik is.
No, ez a döbbenet.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.08.19. 12:30:42

Tökéletesen igazad van, a Mazda, a fogyasztását leszámítva minden egyébb szempontból jobb autó, mint az AX. Ha egy vadiúj, 0 kilométeres AX-szel hasonlítanánk össze, akkor is a Mazda 2 lenne a jobb. És ha csupán egy szempont, bármilyen lényeges is, amiben valami rosszabb, az általában azt jelenti, hog az a valami a jobb választás összességében. Ebben egyetértünk.

Amiben, szerintem, nincs igazad, és amiről, úgy tűnik már nem is fogjuk meggyőzni egymást, hogy sem az itt kommentelők, sem a cikk nem állították ennek az ellenkezőjét.

Az én értelmezésemben Csikós Zsolt, közismerten a szuperolcsó, ezért szükségszerűen régi közlekedési eszközök híve is mindössze annyit állított, hogy ha kizárólag a spórolás az egyetlen cél, akkor a dízel AX bizony igen éles fegyver. Ha viszont a fillérbaszás nem okoz annyira kéjes örömöt, hogy elfeledkezzünk az AX-szel való közlekedés szenvedéséről, jobban fogjuk érezni magunkat a mazda 2-ben, még a cikk szerint is. Én ezt olvastam ki belőle, te nem. Az én meglátásom szerint ennyi a sztori :-D

Mindehhez hozzá kell tennem, hogy autós fillérgurigatásban fertőzött vagyok, talán elég ha annyit mondok, hogy a jelenlegi egyetlen autóm egy 92-es Y10, földhözcsapó 7 literes városi fogyasztással és 150.000-es vételárral - sok dologban Zsolttal hasonló csavarra fordul az agyam, még hogyha nem is vagyok nagy buherátor. Lehet, hogy ezért értem én így a mondandóját.

Oksik vagyunk?

akos696 2008.08.19. 17:30:32

Jó ez a VFR excel tábla, de szerintem elég irreális árak vannak beleírva. Pl 237 Font egy hátsó fékbetétért? Van sok hasonló.+ Túl gyakran cserélgeti a gumit is (legalábbis az elsőt), és a láncszett cseréje is nagyon drágának van írva.

akos696 2008.08.19. 17:32:57

qualitaet-morphine: Lehetne, hogy a féloldalas nem is igazán a témába vágó vitáitokat esetleg máshol vitatjátok meg( holott sokszor érdekes, amit írtok, de már úgy kell vadászni a témába vágó kommenteket)?

Maradok Tisztelettel

qualitaet 2008.08.19. 17:56:23

"Amiben, szerintem, nincs igazad, és amiről, úgy tűnik már nem is fogjuk meggyőzni egymást, hogy sem az itt kommentelők, sem a cikk nem állították ennek az ellenkezőjét."

Nemigen van miben meggyőznöd, hisz másodjára jelzem, hogy egy betűnyi utalást sem tettem arra nézvést, hogy bárki is az ellnkezőjét állította volna.

Értetlenségem pusztán arra szorítkozott(ik), hogy egy Csikós Zsolt tapasztalatával rendelkező szakember és újságíró miért tálalja szenzácíóként az AX fogyasztását,( ezáltal a hozzá nem értőket ismételten félre vezetve)
arról nem beszélve, hogy még meg is megdöbben egy ilyen triviális műszaki jelenségen.

"mindössze annyit állított, hogy ha kizárólag a spórolás az egyetlen cél, akkor a dízel AX bizony igen éles fegyver."

Szimpatikus és emberileg értékelendő a szerző iránti feltétlen lojalitásod, de ez egy hangyányit nem változtat azon a tényen, hogy sehol sem állított ilyet.

Ez az egyetlen egy utalás olvasható egyéb altarnatíva tekintetében, meglehetősen sommás kivitelben. De ezt mintha már tárgyaltuk volna...

"És nézd, mik jöttek ki" – mutatja Peti a számokat. 4,9-től 5,2-ig terjedő számokat látok, olyan üzemmód mellett, amikor egy átlagos benzines kisautó tizenkettőt eszik. Döbbenet"

"Oksik vagyunk?"

Ha a Csikós egyéb médiumokban kifejtett munkásságát, és a jó tollát veszem alapul: Mindenképp.
Ha relatíve jó állapotú a verdád, és nem kell a gatyádat ráköltened és még örmöd is leled benne, Te is szintúgy.

Használd egészséggel!

qualitaet 2008.08.19. 18:04:04

akos696 2008.08.19. 17:32:57


"qualitaet-morphine: Lehetne, hogy a féloldalas nem is igazán a témába vágó vitáitokat esetleg máshol vitatjátok meg( holott sokszor érdekes, amit írtok, de már úgy kell vadászni a témába vágó kommenteket)?"

Morphine+ qualitaet hozzászólások száma=12

Kommentek száma összesen=296

296-12=284.

Lehet, hogy vaktöltényt használsz :)

Bocs,hogy megzavartunk!

Maradok Tisztelettel

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.08.19. 18:13:13

@ Qualitaet

részemről oké :-D

@ akos696 - elnézést, valahol a kezdet kezdetén jeleztem is, hogy ez itt off lesz, sajnos azt a rövid néhány próbálkozást leszámítva nem lehet cikkeket kommentálni, és ez volt a legfrissebb Csikós poszt.... elnézést, és én részemről befejeztem :-D

Az Y egyébként komoly próbálkozásnak gyenge volna, viccnek viszont egészen kiváló, alcantara huzatok, elektromos ablakok, elpusztíthatatlan motor, viszont az árával és korával összefüggésben itt-ott (=mindenhol) beállítani, aprót javítani, cserélni való csecsebecsék. És a döbbenet: beleférünk a két gyereküléssel négyen. No messze nem jutnánk, de beleférünk :-D

akos696 2008.08.19. 19:59:09

qualitaet-morphine 12 kommentje darabonként kitesz kb 5-8 másikat (helyfoglalásban), az kb 80-nyi hely, az a cca 300 komment kb 25%-a! ;) na de nem kívánok beszállni a vitában. Olvasnék inkább szívesebben motorokról véleményeket, mint ahogy én is leírtam. De ez csak az én véleményem, természetesen mindenki azt ír és olvas, amit akar.

Lili 2008.08.19. 22:12:46

akos696!

nehany evet sikerult Angliaban elnem, hulye magas alkatreszarakkal es szervizkoltsegekkel kellett szamolni autozasilag. Viszont a motorosat nem tudom, de el tudom hinni, hogy abban is eros arak vannak. Venni nem nehez autot, de javittatni mar annal gazabb UK-ban. Igy ebben a parhuzamban lehet a motor is hasonlo cipo. Ettol nem tetszik kevesbe a teoretikusan felallitott vfr image. Ki kellene mar probalni. Talan Csikos bacsi megteszi nekunk ezt a szivesseget.

akos696 2008.08.20. 11:38:38

Nekem egy ilyen 92-es VFR em van.Igaz, nem rég óta, de motorja-váltója,kupplungja, fékjei úgy működnek, mint az álom. ;)

Lili 2008.08.20. 20:26:06

akos696!

Te mazlista, akkor te mar tudod, mi a jo. En most nezegetem ezeket(is) es nem tudom eldonteni, mit vegyek. A vfr klub honlapjan mindenhol 90 folotti LE-t emlegetnek, a svajci hasznaltmotorok kozott pedig mind 60 LE korul van kiirva. Ez ilyen svajci szokas, hogy meghalasztva adjak a motort, vagy vki nem mond igazat. Szoval, hany LE?

akos696 2008.08.21. 00:11:43

Az enyém 74Kw. 60Le körüli a 400-as VFR. A 750 es sosem volt 60 paci, mint 100 körüliek. Az injektorosok 106-110, a karbisok 100 körüliek. És ez tuti. Volt már pár mocim, és érezném, ha csak 60 lovas lenne, de nem annyi, hidd el. Néha még 100 nál is többnek érződik a nyomaték miatt. Egy ex meglánckerekezett hayabusás haveromnak is kimondottan tetszett (igaz, fél éve eladta a busát, azóta nem nagyon motorozott):)

Lili 2008.08.21. 20:11:13

Akos!

Miutan mar senki nem olvassa ezt az oldalt, nem valtanak emailre? lilimoto@freemail.hu

zsüber 2008.08.21. 23:09:54

Hogyne olvasnánk!
Csak várjuk Csikós kollégát, hogy visszaérjen a nyaralásból. Elvégre az Ő motorjáért kampányolunk.

Csabika 2008.08.22. 06:19:06

Lili:

Ez ilyen svájci meg német dolog, mert náluk (is) drága a sok ló.
Viszont ha a forgalmijában 60ló szerepel akkor az annyi is. arrafelé nem szokás csalni :) képesek ezt más vezérműtengelyekkel is elérni esetleg szűkebb torokátmérővel egyszerűbb esetben.
750-es vfr 100le körüli szerintem is. nekem '86 rc24-es van, kultúráltan működik.

A vfr teljesen alkalmas hosszú utakra, Csikós úrnak én is ezt ajánlanám. Szerintem 100le több mint elég, és nem is nyomatékszegény :)

Lili 2008.08.23. 02:10:54

Zsuber!

akkor jo :)

Lili 2008.08.23. 02:15:29

Csabika!

Es te hany cm magas vagy? En attol tartok, hogy a 190-emmel kenyelmetlen lenne. Csikos Bacsinak is talan. A `94-es milyen evjarat? Kivulrol megjarja, de mi van belul?

R.Z. 2008.08.23. 12:11:49

Egyet mondok, elnézést ha már javasolták, de ha az FJ amúgy is szimpi, akkor érdemes figyelembe venni a Yamaha Fazer 600-ast v. 1000-est is.

Csikós Zsolt 2008.08.23. 12:26:18

Nos, vissza.

Megyek, vezetek nemsokára egy VFR-t. Mindegyiken ugyanolyan magasságú a kormány?

Érdekes, az a nyolc motor, ami a hasznaltauto.hu-s parkolómban van, most is ott figyel, pedig a javuk két hete bent van. Augsztusban már tényleg senki nem vesz motort?

Maradok az FJ/FR/CBR hármasnál, nem szűklátókörűség miatt, hanem mert ennyi motorból pár példányt kipróbálni is rémálom lesz. Időhiány, időhiány...

Lili 2008.08.25. 22:51:46

en is ezt szeretnem megtudni a vfr-rol, es azt is, hogy 190 cm testmagassaggal mennyire kenyelmes, varom a cikket

akos696 2008.09.01. 00:11:33

Nos Csikós úr, vezetett VFR-t?

Egyik ismerősőm CBR 600 F2-e játékmotornak tűnik az ugyanolyan idős VFR-em mellett.Sokkal komolyabb technika (műszerfal, fékek ránézésre is, kinézet, beltartalom), mintha 10 év lenne a 2 moci között. Továbbra is azt vallmom: ebben a korosztályban a VFR a világ legjobb motorja.

CsAbIkA 2008.09.15. 20:47:40

Lili:

Kicsit megkésve..

Én 186cm vagyok meg 110 kg. Párommal ketten ütjük a 200-at... Hely bőven van a vfr-en szerintem. Hátsó rugót nem tudom elég keményre állítani ehez a súlyhoz.
Ami a kényelmet illeti városban vacak ez a fekvős(endurohoz képest) pozíció. De országúton már nincs vele gond. Mondjuk a vfr oda való meg autópályára.

www.hondavfrclub.hu oldalon megvannak az évjáratok képekkel adatokkal.
blokkot nemigen piszkálták 94-ig esetleg 1-2 le eltérés van.

Cagivamaster 2008.09.27. 13:16:12

Mi a véleménye a társaságnak a Honda CBX 750-ről? Van vkinek bármi tapasztalata róla? Az is lehetséges alternatíva

Zsoltiik 2009.03.06. 20:45:21

Sziasztok!Volna egy 1998 as TL1000R motorom,most volt cserélve vez lánc és szelephézag állitva a motor tökéletes de még is van egy kis hibája,mégpedig:ha a motort 2000 fordulatra ráteszem és gázfröcsöket adagolok 10 böl 1 szer a kuplung felől halacódik valami fémes koppanás vagy csattanás.Leszedtem a kuplung deknint,szédszedtem a kuplungot de semmi kopás semmi törés nem látcik rajta.Bejebb lenne a baj?Tudna valaki hozzászolni mi lehet ez a koppanás?Segitséget előre is köszönöm,válaszokat erre az e-mail cimre várnám pudingz1000@freemail.hu

berlingo 2017.05.17. 21:11:36

@Zsolt: Mert azok motorok. A BMW meg az olasz motorutánzatok a fasorban sincsenek.
süti beállítások módosítása