Na végre!

  2008. július 16. - Bende Tibor

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a

Teszt: Chevrolet Aveo 1.4 aut.
A Chevrolet az Aveóval megtette azt, amit minden gyártónak meg kellett volna tennie már rég: kényelmes autót gyárt.

Vélemények az azonos című tesztről.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr10570435

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

akarki 2008.07.16. 21:56:58

Oct, vitát akarsz? Nem tetszik az egyetértés?

Nesze: nekem pont km óra, cvt, meg teljesítményhasználat-mérő nem kellene! De legyen benne kukoricapattogtató, pléjsztésön, és hajszárító!

:)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.16. 21:57:17

Volt egy időben twingóm (vagyis a Zasszonynak, de én jártam vele) és először hiányoltam a vízhőfok és foresmérőt, mint jelenség, de simán megtanultam nélküle élni két három alkalom alatt, utána meg a sok hülye műszer volt zavaró :) mint valami pilótafülkében.

randomuser1 2008.07.16. 21:58:18

jó cikk volt, kiderült h a dévú még mindig nem tett le a brutális fogyasztású autók gyártásáról, de azért fejlődik is, végre drága lett...

qualitaet 2008.07.16. 22:00:13

Hvuk

Őszintén nem tudom mi nem életszagú abban, hogy egy hiba valahol elkezdődik.
Persze ,nem mindig utazás előtt bár erről a hazájuktól távol(nem csak öreg autóval) "fekve" maradó autók gazdái némineműleg másképp vélekednek.

Nem tudom, hogy volt-e viszkókuplungos ventillátorral hűtött kocsid.
Nos ez az olajjal töltött, a hőtágulás elve alapján alpján működő szerkezet nem egyik pillanatról a másikra, hanem szépen lassan, folyamatosan gyengülve szarik be.

Ezen folyamat megindulását a vízhőfok mérő hiányában aligha észlelheted.

A hűtő eltömődése is a legritkább esetben a pillanat műve...

Nos húsz műszert én kínzókamrában sem tudok felsorolni...

Nos a keréknyomás vagy az ablakmosó szint jelző létjogosultsága cseppet sem érdektelen.

De bárhogy is töröm a fejem nem értem létük vagy hiányuk hogy a fenében viszonyul a hűtővízhez?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.16. 22:00:49

Nekem elég lenne a km-óra, az is a yardok miatt csak. A többi felőlem lehet ledes-bináris golf 2 féle visszajelző. Akkor pislogjon, ha baj van. De pohártartó köll, mert sokat zabálok a kocsiban. Meg kell sok rekesz középre:
-egy a ciginek
-egy a telefonnak
-egy a kacatoknak
-egy meg csak hogy legyen :)

Meg kell autópálya matrica tartó, mint az oktáviában, meg kell harmadik kicsi napellenző is (szintén abban alap). Meg hűtött kesztyűtartó is köll, mert jó ha hideg marad a sör vezetés közben :D

GGG77 2008.07.16. 22:03:41

Egyetértek a cikkel. Egy sportautó, meg persze egy Golf GTI legyen kemény, na de egy SUV vagy egy limuzin, mi a fenének.

X3-ashoz nekem is volt szerencsém, baromira ráz. Oké, ha vki ilyet akar kérje az M futóművet, na de az alap, miért nem lehet kényelmes?

Az az 560SEC pedig továbbra is a legjobb verda, amit valaha a TC tesztelt.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.16. 22:04:26

Ha meg nekem egyszer is a pirosban kalimpálna a vízhőfok, akkor az _nekem_ nem kocsi, mehetne a piacra kurva hamar. Meg ha fődarab romlik el, az is kuka részemről. Én autózni szeretek, nem aggódni, meg imádkozni.

Oct 2008.07.16. 22:06:53

akarki 2008.07.16. 21:56:58

általad említett cuccok alap kell, hogy legyen...

:)

A cvt csak technikai kérdés: jobban beállítható a fordulat a pillanatnyi terheléshez.

A km óra csak a rendőrök miatt kell.. - de igazad van a navigáció úgyis szól, ha gyorsan megyek ==> ez sem kell

Azért jó tudni mennyi tartalék van előzésnél: a teljesítménymérőhöz ragaszkodom

ha5nx 2008.07.16. 22:10:14

Oct:

Az 1,2-es Fábiába minek teljesítménymérő?
Az úgy is mindig nullát mutatna. :-)

Amúgy érdekelne, hogy ha nem megy érzésre, akkor hogyan számolnád ki abból, hogy van még 65kW azt, hogy adott terhelés, szembeszél, emelkedő/lejtő mellett az ismeretlen sebességgel szembejövő autó elé beférsz-e vagy sem? :-)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.16. 22:11:40

Jó, de navit elvétve használok, zavar az egérmozi :)

A teljesítményt szerintem érezni kell. Olyan , mint a váltás, vagy a kuplung fogáspontja. Érzed és kész. Én legalábbis tudom, hol vannak a kocsim határai. Ezért nem izgatnak a repülőgép műszerfalak :)

qualitaet 2008.07.16. 22:14:42

KuKori

De hidegindításkor mindig rápillantottál az inkriminált műszerre és nem gyilkoltad hidegen. Nyílván többek közt ezért sem köll fődarabcserén gondolkodnod.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.16. 22:18:38

Persze, beindítás után 5-6 km-ig nem hajtom, csak érzéssel. Aztán jöhet az eriszdelahajam' :) Nem nézem, valahogy tudom. Nyilván van, hogy rápillantok, de valahogy rutinná válik az emberben a gép ismerete/tisztelete, ha szereti. És akkor nem kell semmivel törődnöd, csak a kanyarokkal, az erdővel, a suhanással. Én így élem a napjaim és megnyugtat, ez jó nekem.

Oct 2008.07.16. 22:18:45

Nem fábiáról van szó, abból nincs cvt :)

Oct 2008.07.16. 21:45:18 -ilyen kocsi sajnos még nem létezik

Amúgy, ha nincs visszajelzés (totálhalk kocsiról van szó, fordulatot kompi szabályozza-független a gázpedál állásától) akkor jó tudni, hogy utánfutóval dombon felfelé hány százalékát használod a teljesítménynek...

A szmből jövő autó sebességét ígyis-úgyis csak saccolni lehet

qualitaet 2008.07.16. 22:25:09

Te tudod, de ahogy vezetni nem tud rengeteg embert úgy az "ismeretet" pláne a "tiszteletet" (sajnos) toronymagasról leszarják.

Oct (ezentúl Ocvt ) 2008.07.16. 22:27:02

bocs, kicsit elkalandoztam a témától...

Ford fan 2008.07.16. 22:37:43

Ennyi erővel az Alfás ismerősőmnek meg lesporolhatták volna a visszapillantótükreit, úgy se néz bele soha, a multkor is fél óráig mentünk egymás mögött végig villogtam rá dudáltam integettem, aztán végül feladtam és felhívtam mobilon... :P
De az tény, hogy minnél több visszajelző műszer van a kocsin annál jobb az információbázisunk a gépjármű élettartamáról. A vízhőmérsékletmutatót meg egy nő vagy egy "nem hozzáértő férfi" feleslegesnek találja, de ezek úgy is észreveszik majd hogy a gőzőlög valami, félreállnak és sírnak hogy most mivan mért nem mész, autószerelő, és egy rakás pénzt adnak ki valamiért. Hozzáértő látja, hogy gáz van félreáll, megvárja amíg a nagy forgalom lemegy tud haladni, és max fűtéssel hazamegy. Esetleg megbügyköli...
A kilométerórádat is akkor nézed csak amikor kiszúrod hogy traffipax van az út szélén, vagy ha esetleg ne adj isten be akarod tartani a sebességhatárokat :P
De pl felesleges extra: haverom amcsi fordjában volt stopperóra is. Vagy az autómata biztonsági öv...

És OCT ezért nem szokták ajánlani azt hogy céges autót vegyen valaki, mert a kedves munkás beül, nem az övé gyilkolja hajszolja a cég úgy is fizeti a javításokat.. Példának erre: cégünknél van két ugyanolyan Vito kisbusz, az egyik sofőr csak dolgozik vele mert van saját kocsija is, a másiknak viszont nincs kocsija, de a főnők megengedte neki hogy oda menjen vele ahova akar. Szerinted melyiket kell havonta a szervízbe vontatni? És szerintem az az octávia már nem megy úgy mint egy másik normálisan használt..

ha5nx 2008.07.16. 22:44:47

Ford fan:
Igenis kell az Alfába is visszapillantótükör.
Dugóban kell nézni valamiben, milyen csaj ül a mögöttem ülő autó volánja mögött. :-D

qualitaet 2008.07.16. 22:49:09

No egy elromlott vízpumpa vagy egy kilyukadt vízcső esetén tekergetheted a fűtéskapcsolót.

Oct (ezentúl Ocvt ) 2008.07.16. 23:03:04

fábia amit hajszolok...

Valóban sajnos a feszültséget is azon vezetem le(kicsit stresszes a meló). Nem csak én naponta többször vált sofőrt.

30000-nél már a 2. elsőgumigarnitúra volt rajta. Váltásnál sem mindíg kuplungolok, ha már fáj a bal lábam, csak 1-ben. Persze nem vagyok rá büszke, de itt lehet, nem hallja a főnök (remélem). :)
Szerintem a fábiák váltója a legjobb akár 1 kategóriával feljebb is. Még visszaváltásnál sem kell kuplung (gázfröcs, finoman nyomni a kart és ahogy esik a fordulat simán beugrik -semmi reccs vagy kaparászás)
Vontatni soha nem kellett sehonnan, nem volt szervízben a kötelezőn kívűl. Csak rövidtávon van használva telephelyek között.
Mondjuk még nincs benne 100000km, mostanában lesz flottacsere (vigyázni a használtautókkal). :)

AP 2008.07.16. 23:28:01

na gratulálok..
kuplung nélkül váltogatni..

akkor se lenne szívem ilyet csinálni, ha fizetnének érte

hvuk 2008.07.16. 23:59:42

"A km óra csak a rendőrök miatt kell.. - de igazad van a navigáció úgyis szól, ha gyorsan megyek ==> ez sem kell"

Na, ezt a fícsört nem kérem. Ugyanis akkor nekem egész úton végig sípolna. :)

Amúgy rájöttem, hogy miért vagyunk máés véleményen. Nem azért, mert ti autóbuzi szemszögből nézitek, én meg nem (amúgy ez nem igaz szvsz, de ha igaz lenne sem ez lenne az oka), nem azért, mert én megettem a marketing szöveget vagy nem azért, mert ti korlátoltak vagytok (pedig igen :) ), nem, a dolog ennél mélyebb. Filozófiai, na! :)

Az van, hogy én optimista vagyok. Egyszerűen bízok benne, hogy nem fog szép lassan elfolyni a hűtővizem vagy ha elfolyik is, akkor az autó szól. Bízok benne, hogy eljutok A-ból B-be (vagy épp A-ból A-ba, ha csak az autózás kedvéért megyek, bár ez a mostani autómmal nem fordul elő). MEgbízom az autómban. Ennek legjobb jele például, hogy minden józan ésszel dacolva én nem szoktam megnézni az olajszintet. Tudom, bölcs dolog lenne megnézni, de nem nézegetem. Legalábbis a legtöbb autómnál így volt, azoknál amikben megbíztam. Amikor (mellesleg vadiúj céges) dízel S40-el jártam, akkor megnéztem időnként. Hiányzott a bizalom. Nem is alakult ki, mivel kellett utánatöltenem. A sportautónál meg nem kellett, ott nem nézegettem. 100-150 km Hungaroringi autózás után sem. Pedig az dupla annyit pörgött mint a dízel. :)

Persze az tény, hogy én reménytelenül optimista vagyok és nem is várom el másoktól, hogy ebben kövessenek. :) Mindenesetre ritkán csalódok és e téren még egyszer sem kellett. Ha bízol benne, hogy az autó elvisz mindig mindenhová, akkor nincs szükség a hőmérőre. Annyira ugyanis nem érdekes, hogy csak úgy nézegessem. :)

Leegor 2008.07.17. 00:11:29

A mai autók 99 százalékában marketing vízhőmérő van. 70 foktól 98-ig áll középen mint a cövek, mert az egyszeri júzernek ez üzembiztonságot feltételez. Akkor meg tényleg minek? Kék led ha hideg, piros ha túl meleg, azt csókolom.

Pár kommentel feljebb meg érik egy megkímélt használt Fabia. Megveszem-háromévesen-a-feléért-mer'-kurvaokos-vagyok. Aha...

w a s d 2008.07.17. 00:13:43

A vízhőfokmérő márpedig fölösleges! Ezt kiváló autók egész sora bizonyítja: régebbi, boxermotoros Citroënek, 2T Trabant, Zaporozsec (azt hogyan írják helyesen?), Polski Fiat p126, az eredeti Bogár, régi Porsche 911... :D

Levy T 2008.07.17. 00:22:51

Ecce vezettem BX-et.Tenyleg jo,dehat francia autot sose...szervizbol elnek.

Bret 2008.07.17. 00:29:39

Ez jó ez a hűtővízhőfokmérő legyen vagy ne legyen vita. Nagyon izgi srácok. Hajrá érveljetek csak oda vissza annyira élvezem.

A cikk írója nem tudom, hogy hány új vagy modernebb autót próbált és azt sem tudom, hogy milyen utakon jár és mennyire érzékeny a gerince vagy akármije, de kicsit eltúlozza ezt a mai kocsik ráznak a jó útfekvés érdekében dolgot.
Ezt mondják úgy, hogy a dolgok durva leegyszerüsítése.
Szerintem a mai kocsik pont ezerszer jobban oldják meg a kompromisszumot a jó útfekvés és a kényelmes rugózás között.
Nyiván erről szól a sok-sok lengőkar és egyéb trükk, mert ugye kemény futóművet amivel egy kocsi kanyarodik mint a villamos nem olyan nehéz csinálni, pont a kényelem az ami miatt el kell "rontani" a dolgot. Szerintem ezt művelik egyre magasabb fokon az autógyárak. Egyre kényelmesebb és jobb útfekvésű kanyarstabilitású kocsik készülnek. Mondjuk én a fábia és aveo kategóriát nem ismerem. Nem is biztos, hogy ezt kéne mérvadónak tekinteni.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.17. 00:41:38

Én sajnos ismerem. A kisautóknál még mindig a legolcsóbb megoldásokat alkalmazzák a futóműben, ami nem lenne rossz, ha pl. a Renault 5 felfüggesztése lenne. De nem az. Amikor Fábiákat árusítottam, mindig mondtam, hogy ilyen jó és olyan stabil a futóműve, ez volt a kötelező marketingrizsa. Aztán meg a szar állt meg bennem, amikor tezstkörre vittük néhány potenciális vevővel, mert úgy féltem benne kanyarvételnél, hogy csak na. Nem volt stabil, egyszerűen. Ezek után a (tényleg remek) váltóját dícsértem inkább. A superbé rosszabb volt érzetre.

Leegor 2008.07.17. 00:50:13

KuKori

Ajánlatom: Fabia Eco, 1.0 motorral, 155/80 R13 gumikkal. A félelem nem jó kifejezés, amikor egy körforgalomban hármas alapjáraton eltolja az orrát - az rettegés.

Az én Fabiámon 15-ös gyári alukerék van 195-ös gumikkal, az fordul rendesen. Ennyi a titka...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.17. 00:52:12

A legtöbb eladott az classic (mi más!) volt, 14-es kerék 165-ös gumival. Hát, az eco se sokkal rosszabb annál. Csaknem elegance?

Attila- 2008.07.17. 01:00:31

kuplung nelkul valtani?! tejoisten.

Leegor 2008.07.17. 01:09:32

Kétütemű Waresznél simán...

zooo 2008.07.17. 10:05:29

Tényleg lehet kuplung nélkül váltogatni :)
Agyhalott spanom is így gyilkolta a céges Sierrát :) Különösebben nem lesz baja, 2500-nél váltott mindig, ahhoz képest a kocsi egy szót nem szólt, ugyanúgy váltott mintha kuplungozott volna. Csak néztem nagyot de sosem csinálnám utána!

Nekem a kocsimban legyen műholdas tv, beépített computer Windows Vistával, ja és egy beépített Tamagocsi, ha unom magam a dugóban legyen kivel foglalkozni. :)

vau · http://www.holdkomp.hu 2008.07.17. 10:06:50

Figyu mar, valaki bennfenntes!

Peter Anna vegre odabenn is kiverte a legutolso Bangle cidazos cikkjevel es ki lett vegre baszva?

zooo 2008.07.17. 10:09:23

Ja és legyen benne barometrikus magasságmérő, kritikus állásszögjelző (hátha a két oldalsó keréken csúszkálok), mélységmérő (ha belecsusszannék a Balcsiba)- na szóval ilyen hasznos dolgok...
Sebességmérő? Fordszámmérő? Hőfokjelző? Ugyanmár!

Svega · http://www.doominogame.fw.hu 2008.07.17. 10:11:06

A vizhőmérős vitához:

Az autó egyes alkatrészei nem azért kellenek, hogy mindig dolgozzanak, hanem csak akkor, ha baj van. Olyan ez, mint a gyerekszülés, amíg minden rendben van, nem kell orvos, de ha baj van, akkor jó ha akad. A vízhőmérő csak addig felesleges, amíg szükség nincs rá, mert minden jó. Az öntelt 'a faszállító teherkocsi mögött sem forrt fel a vizem' tipusú hozzászólók ezt értsék meg. A kézifék is csak akkor kell, ha kell, de akkor nagyon. Egy felező vagy elsőkerékhajtás a kocsi életének töredék százalékában kell, de akkor nagyon.
Egyébként nem vagyok híve a gyenge műszerezésnek. Ha az ember egy több milliós, rengeteg alkatrészből álló technikai dolgot vezet, legyen már ideje 10 percenként egyszer rápillantani egy műszerre. Akinek ez gondot okoz, az nem alkalmas a vezetésre.
Még az oljanyomás műszert is okos dolognak tartom, mert ha fogyóban az olaj, az jobban melegszik, vagyis kisebb nyomása lesz melegen. Elég egy pillantás a műszerre, nem kell nyitogatni a motorházat. Ha van egy töltésjelződ, ami mutatja, hogy nincs meg a 14.4 V, akkor megelőzöd azt a bajt, hogy külföldön, autópályán lemerüljön az akksid. Egy dióda-hibát nem lejez a töltésjelző lámpa, de ha az kigyullad, akkor késő. A nők maradjanak meg az egy-két műszeres műszerfalaknál, de egy férfit érdekeljen annyira a motorház alatt forgó valami, hogy fiygyeljen rá.

Yani 2008.07.17. 10:11:29

Jo a felsorolása posztban
látszik egy ilyen kis valami is jobb mint a bömös
Egyébként nekem BX-volt amit hasonlitani tudnék
kényelmes jol veszi az utat,satöbbi
de havi rendszerességgel szervizelni kell
az inkább hobbi mint auto.
Ez isn biztos nagyon jo d enekem tul merész az eleje (vagy szokatlan)

vau · http://www.holdkomp.hu 2008.07.17. 10:12:03

az, hogy a biztositekot, az lemaradt, es igy eleg szarul hangzott, tehat a teljes komment:

Anna vegre kiverte bennt is a leguoltos Bangle cidazos cikkjevel a biztositekot, es el lett vegre bocsatva?

Yani 2008.07.17. 10:17:24

de egy fenti ötletet dijjazok mindenképp
olyan tesztek amik a Fapados NULL extrés autokrol szol:
fabia,swift,logan,(volt ugyan),alap felszereltésgü olcso autokat.
De amugy a cikk jo.
üdv Yani (YpszxlonnalÖ

AP 2008.07.17. 10:51:30

Van egy dolog, amit nem tudok megérteni.
Hogy a picsába érzitek utcán, hogy egy kocsi orrtolós?
Amikor én tempót megyek, utoljára foglalkozom azzal, hogy na itt most tolja-e az orrát, vagy sem. Egyszerűen eszembe se jut.. De eddig még nem volt olyan, hogy klasszikus understeer keretén belül meglátogattam a szemközti bozótost. Egyszerűen bele kell számítani a kasztnidőlést, és szépen precízen rá kell tenni az ívre. Akkor befordul bárhová.
Egy körforgalomba hármasban nem tud befordulni 155-ös gumikon a Fabia, ezt írtátok? Há' akkor ott a driver lesz a gond..

iga 2008.07.17. 11:19:37

Hülyeség!
hármasban mennyivel: 30-al, 100-al
sok itt a mese

AP 2008.07.17. 11:28:44

Azt nem feltételeztem, hogy százzal próbálták abszolválni. :)

Ja, öö, álláspontot változtatnék az X6-al kapcsolatban: INSTANT GET

lenne, ha lenne rá zsetonom: rohannék venni

odabasz. :)

iga 2008.07.17. 11:44:51

Svega!
Igazad van, de nem az a megoldás, hogy minden mutató lengjen előtted, vagy ami rosszab villogjon egy csomó szám.
Sok kollégám pakolta tele (anno) a Zsigáját minden szarral, segéd és pótkapcsolóval, sokszínű leddel. Rohadt gusztustalan volt, de "más" mint a többi.
Fedélzeti computer legyen, ami akkor jelez, ha kezdődik a hiba (nem 10 percenként), pl: a víz meghaladja a 95 C fokot, a fék a 200 C fokot, gumi nyomás lemet 2 alá, stb. Az a lényeg, hogy ne a katasztrófát jelezzen -azt úgy is észreveszed!!!
A sok rohadt műszert meg felejtsük, már a repülőgépeken sincs annyi, mint régen.

SsPL71 2008.07.17. 12:25:56

Automatába azért kell a fordulatszám mérő, mert ha esetleg nem kapcsol fentebb(láttam már rá példát), akkor lássa a júzer, hogy: Jééé, eddig autópályán nem pörgött 6ezret, 120-nál. csak 3ezret.
Mert, ne mondja senki, hogy egy klasszikus aut. váltós kocsiban (ami nem jelzi vissza, hogy hányadikban van) tudja a júzer, hogy éppen melyik fokozatban van.
Főleg a nagy vasaknál ahol jól hangszigetelt az utastér.

futómű témához: Mellesleg, a tapadást nem a kasztni dőlése határozza meg. A régi '70-es '80-as amcsi vasak sem borultak fel ha 60-al abszolválták a 90fok-os kanyart. Az elpattogás meg a szar utaknak köszönhető, kemény futómű kevesebbet pattog el, de rázósabbnak érzi az ember, mint a puhább rugózású autóknál.

katmandu · http://katmandu 2008.07.17. 12:49:38

Egy ilyen fos devu-matizért 4 millát
kérni pofátlanság,max 1,8 at ér.

SsPL71 2008.07.17. 13:33:54

F/aki: Szegény Uno eléggé le van harcolva.
400-as rpm mellett, se olajnyomás, meg úgy látom van egy kis töltés hiánya... benzint kéne bele tölteni :)

w a s d 2008.07.17. 13:38:48

@SsPL71:
Biztos széthajtotta a teszt alatt a Winkler Róbert.:D

ozone 2008.07.17. 13:50:12

Nekem kell a vizhőfok mérő és a fordulatszám mérő is!
Sőt
Magasságmérő és emelkedés-sűlyedésmérő is volt a kocsimban. :-)
Mikor beletettem a rep műszeremt.

cynosure 2008.07.17. 16:01:32

Udvozlom onoket!

Szeretnem leszogezni az elejen, hogy nem autokkal foglalkozok, de hasznalom oket. Nem is ertek hozzajuk, nem akarok erteni hozzajuk, de ez a baromsag mar nekem is szemet szurt. Annyira, hogy az sem erdekel, hanyan irtak mar le hasonlo velemenyuket a temaval kapcsolatban. A fenti cikkert fogalmam sincs mekkora kampany/reklam dijat kaphatott a Tisztelt Szerkeszto Ur, persze nem is erdekel, de szarnak nevezni egy olyan autot, ami a haromszorosat hozza pontszamban a toresteszten enyhen nevetseges (pl konkretan a Mazda 6, ha nem hiszi el itt a link: www.euroncap.com/tests/mazda_6_2005/242.aspx ). En elhiszem, hogy kenyelmes az Aveo, meg olcso, de csak azert, hogy az eletem elhanyagolhato reszet amit autoban toltok pont egy olyan szerkezetben tegyem amibe halalfelelmem van beszallni, foleg miutan megneztem a kepeket a torestesztrol, hat en nem szeretnem megvenni. Persze ha 30 -cal veszem be a kanyart, akkor mar csak a szembejovo ne jojjon, es nem erjuk el a kritikus sebessegkulonbseget, de egyenesben nincs mese. Kenyelmesen halalos, mp3 lejatszva. Fel millio gerincbeteg honfitarsunknak meg akkor teljesen mindegy, hogy egy tonna acel szeleteli fel, vagy cipekedes kozben rogyik ossze.
Persze ertelemszeruen nem lehuzni akarom, az ember ennyi penzert masbol se kap jobbat. Talan parhuzamba allithatjuk a Daciaval, esetleg meg a Kia -val is, es meg mondhatunk par hasonlo olcso kategorias autot, na ezekhez kepest lehet nyero. Foleg ha azoknak kemenyebb a futomuve, mert akkor ez az auto azokkal szemben tuti befuto. Nem az a baj hogy miert vesz ilyet az ember, es nem azt mondom hogy ne vegyek, de kategoriajahoz mert autokkal hasonlitsak ossze, nem olyanokkal, amelyek evekkel tulmutatnak ezen a - engedjek meg, hogy az Onok szavaival eljek - szarral.

Koszonom figyelmuket.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.17. 17:40:02

"Persze ertelemszeruen nem lehuzni akarom, az ember ennyi penzert masbol se kap jobbat."

Már hogyne kapna? Clio 5*, Fabia 4*, Swift 4*, G.Punto 5* törésteszttel rendelkezik.

Sorolhatom még? Olcsóbbak (a felszereltséget figyelembe véve), tágasabbak és nem néznek ki nevetségesen, mint ez a botrányos orrú két csillagos gép. ENNYI!

Ocvt -kényelem rulez 2008.07.17. 18:00:30

cynosure 2008.07.17. 16:01:32

buta sznob...
gyermeteg nickel :)

Legalább nagy Ö-vel írta volna az "onoket".

Balesetnél úgyis csak a szerencsén múlik. Nem a csillagok számán.

deta 2008.07.17. 18:22:37

> Ocvt -kényelem rulez 2008.07.17. 18:00:30


Mint az ovodaban, ez kb olyan szintu "beszolas" volt. De legyen igazad es a te nicked tokeletes.
Apropo nick: a helyesirasrol meg pont te ne beszelj, aki nem tudja leirni, hogy nickkel.
A balesetes peldad pedig minden kepzeletet felulmul, foleg ahogy mint egy gyerek kapaszkodsz abba a hitedbe, hogy letezik az a szo, hogy szerencse. Bizonyos szituacioban igen, de ha mar a szerencsere bizod magad, akkor mar eleget tettel ahhoz, hogy tepsiben vegezd. Koszonjuk Emese!

Ocvt 2008.07.17. 19:05:16

De legalább nem váltogatom a nickem. És bunkó létemre nem akarok többnek látszani annál -mint ahogy te.

:) már bocs...

A töréstesztek nagyon beállított séma szerint zajlanak. Ha 20 centivel vagy 10 fokkal máshogy kapja az ütést lehet, hogy a daewoo lenyomná az ötcsillagosokat.
Marketing az egész, semmi más.

w a s d 2008.07.17. 19:19:55

Azért annyira nem néz ki vészesen szerintem a töréstesztjekor készült kép:

www.euroncap.com//carimages/256.jpg

AP 2008.07.17. 19:36:55

nem tetszik a tető behajlása a szélvédőnél

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.17. 20:22:37

Mármint az ajtó fölötti részre gondolsz? Nekem sem szimpi...

akarki 2008.07.17. 21:04:38

Hmmm... Az az uno turbo műszerfal ott van ám! De turbós autón legyen is olajnyomás és olajhőmérő. Ez a retek meg... Küszöb, A oszlop, tető megrogyott. Nem csoda, hogy nem adtak magas csillagot...

AP 2008.07.17. 22:22:51

Arra, az ajtó fölött csúnya az a kidudorodás..
Ilyen régi Swift jellegű autókon gyűrődik így fel a tető.

w a s d 2008.07.17. 23:48:56

Azért a régi Swift jobban gyűrődik, még ha lassabban (35 mph) és nem csak az elejének 40%- ával ütköztetik a tesztben:

kepfeltoltes.hu/080717/geo_metro_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

w a s d 2008.07.17. 23:50:11

Igaz, azt nem deformálódó testnek ütköztették.

w a s d 2008.07.17. 23:56:01

Ez meg pl. egy 4 csillagos Daihatsu Sirion:

www.euroncap.com//carimages/236.jpg

Ez a szintén 4 csillagos Clio 2:

www.euroncap.com//carimages/64.jpg

w a s d 2008.07.18. 00:02:09

Új Swift 4 csillaggal (és a Kalosnál csúnyábban) megrogyott tetővel:

www.euroncap.com//carimages/213.jpg

cynosure 2008.07.18. 00:22:01

Udv!

Nem az Aveo tulajdonosokkal akartam szemelyeskedessel haborut inditani, mint irtam, veheti barki nyugodtan, szep szurke a szine. De nem az a butasag, ha valaki leirja a velemenyet, hanem az, ha nem nez korbe a piacon, mielott vasarol.

Ocvt: En kerek elnezest, termeszetesen en sem lehetek minden korulmenyek kozott tokeletes. Nem is all szandekomban. Nem vagyok sznob, de nem zavar, ha annak hiszel. Ha mar tegezodunk. A torestesztek igenis szamitanak. Termeszetesen egy Volvoban is meg lehet halni, sot, egy agyonpancelozott tankban is, ha a szituacio ugy adodik. Ezt okozhatja a sofor, vagy egy masik sofor hulyesege, vagy barki/barmi mas is. De persze ezek extrem esetek. A balesetek tulnyomo tobbsege alacsonyabb sebessegnel tortenik, csak az erdekesebb sztorik kerulnek be a hirekbe. Attol, hogy nem hallasz rola, nem jelenti azt, hogy nincs. Es igen, nagyon sokat szamit, hogy 64Km/h -val belemesz a falba akkor a gyereked vegignezi ahogy meghalsz, vagy te is kiszallsz az autobol, es meguszod par konnyebb serulessel, es nem lesz beloled is extrem baleseti hir. A statisztikakat erdemes vegignezni, sot, egyszerubb ha korbekerdezel az ismeroseid kozott, hogy kinek milyen balesete volt mar. Az euroncap -nak fogalmam sincs, mennyire all erdekeben egyes tipusokat magasztalni, vagy lehuzni, gondolom senki sem lepodne mar meg egyik valtozaton sem, de ebbe abszolut nem szeretnek belemenni. Ha nem hiszed el az igazukat, ott a lehetoseg, tesztelj torest. De ha megsem tenned, azert nezd meg nehany auto kepeit, rakd egymas melle oket, es utana dontsd el, melyikben lennel a baba helyen. Egy olyanban, aminek meg az A oszlopa is fejbevag, vagy egy olyanban, aminek el sem gorbul? Persze a 2005 -os Mazda 6 -nak is gorbul, sot, nem is az a vilag legbiztonsagosabb autoja, de annak a peldajat nem is ezert hoztam, hanem a cikk miatt, ott szarnak beceztek.

KuKori: Valoban, ezek a tipusok tenyleg jonak szamitanak a kategoriajukban, elnezest. Uj Clio -t es G.Puntot vezettem is, van is ismerosom akinek van. Nekem nem nyujtjak azt, amire szuksegem van, de ha kis autot vennek, egyertelmu hogy ezek kozul valogatnek. A Suzuki eleg szerencsetlen helyzetben van, a regi Swiftekre sajnos igaz volt az a fanyar es kicsit fennkolt szlogen, hogy "A Te autod!". De az uj akar mar lehet a mienk is. Sokat fejlodtek, de a regi Suzuki arnyekaban maradnak meg egy ideig. A Fabiat viszont nem ismerem egyaltalan sajnos. Skodat utoljara 120L -t vezettem, es egyszer fiatalabb koromban belemjott egy Octavia oldalrol, lepattant az akkori oreg 343 -as Volvo -m B oszloparol. Az ajtomat is megnyomta, de meg a zar sem romlott el. Apropo 343, 4.2 meter, szoval lokharitok nelkul akkora, mint egy Aveo. De amennyire kicsi, annyira nagynak tunik. Kenyelmes, rengeteg hely, jo uttartas, tokeletesen eltalat futomu jellemzi. Es persze letezik olyan sebesseghatar, ami folott meg lehet halni benne. De szamtalan peldat hallottam mar rola _tuleloktol_, ami bizonyitja, hogy ez a limit sok esetben meglepoen magas. Csak gyozni kell a rozsdaport letorolni a ruharol.

Ugyhogy szummaszummarum az egvilagon semmi bajom a kiskategorias autokkal, annak ellenere, hogy en sosem vennek olyat. Nekem abszolut a cikkel van bajom, a cikk irojanak es a TotalCar szerkesztosegnek szegeztem a problemam, hogy egbolszakadt baromsagokat engednek megjelenni. Mintha nem is ertene hozza a cikk iroja, akarhany autot is vezetett mar. Hozzatennem, hogyha vegignezik a tobbi TC -s hirt, akkor a legnagyobb reszeben mindenhol az a kocsi az asz, ahol kicsit kemenyebb a futomu, es kulonbozo eszkozokkel segitik a sofort, hogy bevegye 50-nel azt a kanyart, amit a regi autoja csak 30-cal tudott volna. Es mert nem kacsazik le az auto az utrol, mert hat csak annak a guminak van eselye tapadasra, ami hozzaer az aszfalthoz, ugye. Nameg ha a sofor csont es bor, annak a szelben is zorog a bordaja es futyul a medenceje, nemcsak a Thokoly -n, ugyhogy teljesen mindegy.
Es meg ket aprosag a vegere:
-A regi, a cikkben emlitett Citroen tenyleg jo.
-Nem valtogatom a nickem.

Cymantrene 2008.07.18. 12:04:48

Hát, szerintem az Aveo _ráz_
Csak Pécstől Ajkáig próbáltam, de toek mindegy milyen úton, mennyivel mentem, a fejem majd' leesett.
CSIP

Sascha 2008.07.18. 12:06:58

Megint sok érdekes hozzászólást volt alkalmam olvasni... lol
Érdekes látni, h mennyi gazdag ember él kis hazánkban, akinek csak az 5*-os autókban van kedvük megdögleni. :D
Nem akarom dicsőiteni az Aveot, nincs is rászorulva... de aki normális autót keress, normális pénzért, annak érdemes kipróbálni. Főleg, ha nem piszkafa. :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.18. 12:46:12

cynosure 2008.07.18. 00:22:01

Isten ments, ne kérj elnézést, én nem Edelweiss vagyok :D Leírtad korrekten a véleményed, én is megközelítettem egy kissé eltérő szemszögből és ez így jó. Nem veszünk össze. :)

Az Aveo látszat olcsósága olyan mint a Dákóé. Ha valami kéne bele, rögtön nem olcsóbb (sőt) semelyik másik társánál. Akkor meg már miért ne a szépségét és a csillagokat nézzük döntéskor? Ha már az ár (felszereltség függvényében!) kvázi ugyanannyi.

cynosure 2008.07.18. 13:44:43

Van nehany dolog, amiben nem lehet objektiven velemenyt alkotni. Az autok megvasarolhatosagi, megbizhatosagi, biztonsagi es tetszesi tenyezoi tipikusan ilyenek. A felszereltseg teljesen egyertelmu, valami van, vagy nincs. Mas kerdes, hogy kell-e, vagy esetleg amennyiert belekerult, nem lehetett-e volna inkabb valami sulyosabb hianyossagot potolni, ami nem annyira latvanyos, cserebe a fenti elso 3 tenyezot pozitiv iranyba mozdithatja a 4. kicsit hatranyara. Persze egy Aveo 200 kilo merevitessel nagyon lomhava valna, es a 12 literes fogyasztas fele elindulna a teljes atlag is, nemcsak az erolkodesi. Nemtudom emlekszik-e valaki a Smart tesztjere, nekem azok utan senki ne mondja, hogy kis autot nem lehet biztonsagosan megepiteni. Persze a Smart veszteseges is. De nem hinnem, hogy emiatt. Ezzel szembehelyezhetjuk a kinaiak balnajat, nemtudom hogy hivjak, majdnem ketteszakadt az auto. Pedig nagy, de az egesz auto egy gyurodesi zona volt.

Sascha: nem vagyok gazdag, csak egyszeruen amennyi idiota van az utakon, fontosnak tartom a csaladom, utasaim megvedeset toluk. Ennyi.

deta 2008.07.18. 13:57:37

> Ocvt 2008.07.17. 19:05:16

Az a te problemad, ha nem tudsz ket nicket megkulonboztetni, az pedig foleg a te problemad es egyben ez orvosi is, ha azt gondolod, hogy a ket nick egy embert takar, ezt ugy hivjak uldozesi mania, erdemes lenne kezeltetned magad. De hogy legyen egy kis oromod az eletedben elarulom, hogy ilyen betegsegben pl. olyan hires/hirhedt ember szenvedett mint Sztalin.
Azt hiszem az eddigi hozzaszolasaidbol tisztan kiderul es azt te is erzed, hogy a bunko szo inkabb rad illik, mintsem arra aki normalisan leirja a velemenyet.

De hogy kapcsolodjon is a hozzaszolasom ehhez a posthoz es ahhoz a keves ontopichoz amit irtal: nyilvan te sem gondolod komolyan, hogy az aveo vagy barmelyik daewoo megkozeliti is akarcsak egy hasonlo meretu renault vagy opel, stb biztonsagat. Ezek a tesztek valoban egyedi beallitasokra mennek, de referencianak megfelel es ez a lenyeg. Nem ertem amugy miert veded ennyire az Aveot. Nekem egy hasonlo kategoriaju autom van, de nem erzem azt hogy egy BMW szintjen lenne... valoszinuleg azert mert nincs egy BMW szintjen, tehat nem kergetek illuziokat, es ugyanezt ajanlom az Aveo (leendo) tulajdonosoknak is. Aki elfogadja, hogy nem sok esellyel el tul barmit is utkozes soran az Aveoban nyugodtan vegye meg, attol meg lehet hogy szeretheto auto. Mindenesetre en bele nem ulnek, viszont ha valaszthato (mint ahogy nyilvan nem igy mukodik) egy adott szituacioban inkabb egy Aveo jojjon belem, mert nagy valoszinuseggel en fogom jobban meguszni. Persze remelem ilyenre sosem kerul sor.

Sascha 2008.07.18. 14:43:51

Örülök, h mindenki elhiszi, h az 5*-os autóban nem eshet baja. Nos annyit azért tgyünk hozzá, h a teszteket 50-60-64km/h-ás sebességnél hajtják végre speciális körülmények között. Persze mérvadónak elfogadható, de sokkal nagyobb szerepe van a sofőr lélekjelenlétének, az autó műszaki állapotának (fék, lengéscsillapító, gumi...), mint a csillagoknak, amiket pl. azért is lehet kapni, h megfelelően van e feltüntetve, h a légzsákot ki lehet-e kapcsolni... (muhaha) Az autó ettől még gyűrődik. :S Főleg ha nagyobb sebességgel történik az ütközés. Én azt mondom, h jobb elkerülni, azaz normálisan vezetni, figyelni a többiekre és folyamatosan karban tartani az autót.
Másrészt meg a legrosszabb mai autó is ezerszer biztonságosabb bármely régi -pl. Lada és szoc. társai- konstrukciónál.

deta 2008.07.18. 14:48:50

> Sascha 2008.07.18. 14:43:51

az biztos, hogy jobb inkabb esszel vezetni es elkerulni, hogy te
sztelje az ember a gyurodesi zonakat. :)
egyebkent szerintem mar csak az is nagyot dobna a tulelesi eselyeken ha *mindenki valoban* betartanani a sebessegkorlatozasokat. Direkt szoktam nezni: beallok GPS szerinti 50-re (ora szerint ~55) es 50es tabla mellett mindenki ugy huz el mellettem mint a sicc.
Persze sok helyen igazan lehetne 60as vagy 70es tabla, de az esetek 90%-ban jogos az 50es tabla varosban. Sot, sajnos az utak sincsenek olyan allapotban, hogy megengedheto legyen sok helyen az 50esnel nagyobb tabla.

iga 2008.07.18. 15:04:41

deta!
Iszonyúakat írsz.
Láttál már közelről-belülről-alulról autót a magadén kivül?
Ne sértődj meg, komoly.
Ha érdekel küldök (biztosítós) törős képeket (rendszám nélkül) privátban.
Meglepődél a Dawook-tól, megdöbbennél az Opel, Renault stb.-ektől. Iszonyú véletlenek vannak. A törésteszt egy elméleti valami (ideális "fikciók" bizonyítására, természetesen mérvadóak, de egy 5* sem biztosíték a túlélésre.Egyébként itt a "méret" a lényeg -holtterek, gyürődési zónák (legyen hová gyűrődni) és a SÚLY, a SÚLY, a SÚLY!!! Számomra egy 50 centis alacsony gépház nem megnyugtató. Sok a marketing a kisautók tesztjében (ezercsillagosak általában). A valóságban általában KETTŐ db. MOZGÓ!!! tárgy ütközik, és akkor az erősebb kutya b...k!
Tehát biztonság= nagy autó!!!! (persze sok zsákkal)

deta 2008.07.18. 15:26:43

> iga 2008.07.18. 15:04:41

Azert neked is leirom:
"Ezek a tesztek valoban egyedi beallitasokra mennek, de referencianak megfelel es ez a lenyeg." Lehet 1024 felekepp tesztelni, de jelen esetben errol a tesztrol beszelunk. Sot egeszen biztos vagyok abban, hogy lehetne olyan tesztet is csinalni, ahol egyertelmuen kijon hogy az uj Aveo nagysagrendekkel biztonsagosabb mint egy uj C klasse. Na jo, azert ebben nem vagyok biztos. ;) Bar szerintem nehanyan meg ezt elhinnek.
Egyreszt. Masreszt abban igazat adok, hogy nagy auto, sok legzsak, de nezz meg egy smart torestesztet. De ha nem veszed a faradtsagot akkor leirom mit latsz ott: az a kis sz*r kevesbe torik es nagyrendekkel jobban ved ugyanolyan teszt soran, mint az Aveo.
Szoval attol hogy hozzairsz valami okosat es lehuzol valakit attol nem leszel okosabb, en meg nem leszek hulyebb es ez forditva is igaz, szerintem.

cynosure 2008.07.18. 15:39:32

Sascha, en meg annak orulnek, ha vegre megtanulnal olvasni is, es kikapcsolnad a write-only modot. Amikor mar nem tudsz vitatkozni akkor elkezdesz kopkodni, mint itt sok masik flame testvered. Az a baj. Nemtudom mennyire tunt fel, de egy szoval nem irtam, hogy az 5* -os autoban nem hal meg az ember. Azt irtam, egeszen hajszal pontosan, hogy egy 5* -os autoban a kis sebessegu utkozesnel sokkal nagyobb az eselyed a tulelesre, mint egy 1.5 csillagosban. Ennyi. Ha ezt vegre felfogod, akkor utana talan kepes leszel ertelmesen is reagalni. Az EuroNCAP -nak nem az a kotelessege, hogy bebizonyitsa egy autorol, hogy 130 folott tuleled a betonfalat. Hanem az, hogy relativ informaciot adjon autok hasonlo toreseirol. Vegtelen eroforrasokkal ok sem rendelkeznek, hogy minden korulmenyt tesztelni tudjanak, ok egy nagyon eros atlagot vettek alapul, a balesetek tulnyomo tobbsege hasonlo. Ok ezt tesztelik. Sot, abban is egeszen biztos vagyok, hogy az eredmenyek a sebesseg fuggvenyeben ahogy noveled, ugy kezdenek el kozeliteni egymashoz. De hidd el, ok mindehhez sokkal jobban ertenek, mint mi egyuttveve. Legyszives a baromsagokat hagyd abba. Ha nem tudsz ertelmesen epitoleg hozzaszolni menj homokozni valahova, vagy irj hasonlo TC cikkeket. A szocos autos peldadra meg nem tudok mit mondani. A nap sut, a felhoket fujja a szel. Irj meg hasonlokat legyszives, koszi. Nem is nagyon tudom, mire hoztad ezt fel.

iga: Igen, valoban, sokat szamit, hogy mennyi a vas. Ezt is leirtam. De a vason felul szamit a mernoki tervezes, otletes gyurodesi zonak: youtube.com/watch?v=KxGr38YSIn4&feature=related

Btw az, hogy "biztonsag" == "nagy auto" sem igaz. Erre is irtam egy peldat, a kinai balnaval, aminek mar tudom a nevet, Brilliance. youtube.com/watch?v=F06LjugtIUo&feature=related
Hozzateszem, az amerikai autoipar sem a biztonsagrol hires. Azok a nagy autok 2-3 csillagokat ernenek el az euroncap tesztjein. Osszeheggesztenek par lemezt, beleraknak egy 5000 -es V6 -ot, aztan ha remeg a lec a nyomatektol, az nem szamit.

iga 2008.07.18. 15:42:20

Deta!
Bocs, nem húztalak le, amit az utolsó bekezdésben írsz fantázia, nem hülyéztelek, nem vagyok okosabb.
Smart-brr.
Mondom, ÁLTALÁBAN kettő MOZGÓ jármű ütközik, adott tömeggel és sebességgel, ettöl kezdve ez FIZIKA (a valóságban). A nyolcszázkilós autód elrepül, megpörög, stb. -szó szerint. Ne soroljam akkor mi van. Sajnos ez van. Iszonyúan reklámozzák a viszonylag kis tömegű autókat, jó a töréstesztjük, sztem. túl erős motort tesznek beléjük, így aztán nagyon mennek, ami jó -de ne legyen baleset. Tényleg ne legyen.
Amúgy nem ez a téma, de ezek az olcsó "kisautók" valóban jól felszerelve iszonyúan drágák és nem is fogyasztanak olyan keveset (pl. egy mai Suzuki). Nézd meg a mostani kb. 3 és fél millás árakat, akciókkal (Megan, H Astra, Pt.308, ha nem utálod Kóreát: Ceed, i30 -és ezek jól felszereltek). Öszintén, mit választanál, törésteszt ide, vagy oda.

iga 2008.07.18. 15:56:02

Sajnos az élet nem weblapcím.
És van: ABS menet stabilizátro,aktív öv és aktív fejtámla, meg zsákok. És van (ezek helyett): 1000 lemezes fejegység, mélynyomó, végfok, alufelni, neon,stb.
És van (nagyon-nagyon ritkán fix betonfalnak ütközés (még ha "utolérsz" valakit, az is más).
Azután vannak az autós "független ujságírók"

Sascha 2008.07.18. 17:02:38

cynosure 2008.07.18. 15:39:32
Ez az első, h megemlítelek a commentjeim közt és most is csak azért, mert már 2. alkalommal szólítottál meg.
Nem szokásom vitatkozni, főleg nem látatlanban, mindössze a személyes véleményem írtam le, általánosságban reagálva az addigi commentekre.
Megmondom őszintén, hogy gyáva dolognak tartom, h egy monitor mögül beszólsz nekem. Képes vagyok írni, olvasni, sőt még fel is fogom amit olvasok. Amit írtál a csillagokról, arról se állítottam, h nem igaz, mindössze kiegészítettem egy-két gondolattal. Ha ez bántott, akkor elnézést kérek. Ha úgy érzed, h esetleg Neked is lenne miért elnézést kérned, csak bátran. Az nem annyira gáz, mint beszólni... :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.18. 18:13:43

A csillagok azért viszonyításnak elég jók. Különben mi a fasznak lennének?! Ha azonos árszintnél valamelyiknek több van, tehát kettő helyett négy vagy öt, Te melyiket választod? Nem a többcsillagosat? Szerintem...

yard 2008.07.18. 18:26:56

Ja, viszonyitani igen, de csak azonos kategóriákon belül.
Amúgy a csillagot is csak adják valakik, az év autója címet is adják valakik, és a valakiknek is adnak-úgyhogy túl bonyolult ez.

deta 2008.07.18. 19:08:34

> iga 2008.07.18. 15:42:20
Smart nekem se tetszik, de peldanak jo volt, nezd meg amugy, az a kis mini akarmi hogyan torik, aztan nezz meg egy vw passatot. A tulelesi eselyed abban a szituacioban kozel ugyanannyi.
A harom es fel millas kategoriaval egyebkent is megszolitva erzem magam, mert nemreg vasaroltam ebbol a kategoriabol, legalabbis az altalam kert osszeallitas ennek a kornyeke volt. Sajnos nem soroltad fel amit valasztottam, de nem titok hogy egy Fiat GP Sportot vettem 120 lovas turbo motorral, jol felszerelten. A sztereotipiak elkerulese vegett irom le, hogy nem azert vettem ekkora motorra, mert en akarok az orszagutak kiralya lenni, ez tavol all tolem. Lenyegi felszereltseg, hogy ontopicok maradjunk: 7 legzsak, esp, asr, abs es meg egyeb sok harombetus okossag + elo-hatul eleg harapos tarcsafekek. Ezek fontosak voltak nekem. Amiket felsoroltal onmagukban is biztonsagokat, sem jobbak sem rosszabbak mint a GP, azonban ilyen aron az altalad leirt tipusokhoz atlag 4 legzsak tartozik, esp nagyreszt csak felaras es meg sok mas, de persze ez nem is csoda hisz majdnem 1 teljes kategoria van koztuk, viszont ami lenyeges kulonbseg, hogy en inkabb ugy voltam, hogy egy jol felszerelt (foleg aktiv biztonsagi megoldasokkal) de kisebb (onmagaban ugyanolyan biztonsagos mint amiket felsoroltal) autot vegyek, ami nincs alulmotorizalva, mert en meg pont azert erzem es foleg ebben az orszagban, hogy az emberek inkabb vesznek egy fapad 1.4es focust ami onmagaban jol megy, de a magyar ember hajlamos rosszul felmerni a kepessegeit mind maganak mind az autonak es belemegy egy necces elozesbe ami addig elvezet csak neki mig ra nem jon hogy hiaba tapossa a belet szerencsetlen focus 1.4es motorjanak, vagy szetporog a motor vagy ha elvalt akkor meg nem huz annyira hogy befejezze biztonsagosan az elozest. Na foleg ezert valasztottam en ebbe a kis kocsiba ekkora motort es batran kijelenthetem, hogy nem egyszer usztam meg problemas szitukat azzal hogy fenysebesseggel' eltuntem a szitubol. Sokszor nem a fekezes a legjobb megoldas. Mondjuk en igyekszem ezeket elkerulni, viszonylag deffenziv tipusu vezeto vagyok, ha latom hogy valaki nagyon kemeny, siman elengedem. Engem varnak otthon, ot is biztos, de a hullahazban megjobban.
De a kerdesedre azert valaszolok azzal, hogy nem tudom megkerulni a torestesztet, pl anno azert nem vettem Fiat Seicentot mert Aveo szintu torestesztje volt (igaz van koztuk jo par ev kulonbseg...). Ceedet amugy neztem, de a proceed tul keson jelent meg.

Amugy meg abban nem vagyok 100% biztos, hogy egy utkozesbol feltetlenul egy kisauto szallhat ki rosszabbul, ezt foleg arra alapozom, hogy manapsag egy kisauto is 1100-1200kg, pl az en kategoria szerint kis automnak a tomege majdnem 1200kg. Persze nyilvan ha egy kamion jon szembe akkor az tenyleg fizika, meg anatomia... (mar ami marad az emberbol:( )

A "mélynyomó, végfok, alufelni", stb dolgokra meg azt tudom valaszolni, hogy en ugy gondolom mindent megtettem azzal, hogy a maximalisan rendelheto osszes biztonsagi eszkozt kertem az autohoz es mar az alap is eleg massziv szerkezet. Tovabba igyekszem kerulni a rizikos elozeseket, stb. Es meg mindig tartom, hogy ha az emberek kicsit atgondoltabban vezetnenek, az sokkal tobbet jelentene mint a tobb millios biztonsagi fejlesztesek es eszkozok az autokban. Tehat mint mindig a szuk keresztmetszett az ember. De ettol fuggetlenul az Aveo (csak hogy visszakanyarodjunk) tesztje siralmas, es ha lehetne 1024 legzsakot, hiperszuper fekeket rendelni bele ha megtortenik a gond, akkor abban ugyanugy leveszi az elmozdulo karosszeria a fejed, stb.
Talan sarkosan fogalmaztam, de nem erzem ugy hogy tavol allnek az igazsagtol.

iga 2008.07.18. 19:37:49

Valahol egyetértünk azért, de úgy érzem és megértem, hogy elfogult vagy.
Egyébként alufelniben a magnézium(ötvözet), törpében a kicsi a jó. Azért ne legyen már Smart, pláne pályára, én félnék benne.

cynosure 2008.07.18. 19:44:44

Sascha, ha akarsz sem leszel igy diplomatikus, miutan arra reagaltal, amit En irtam, teljesen mindegy, hogy cimeztel-e vagy sem. Nem erdekel, hogy beszolasnak vetted-e, semmi koze a dolognak a monitorhoz, elmondom en barkinek eloben is, hogy mi bajom ezzel az autoval. Es ha nem hallgat vegig, csak kiszed egy-egy fel mondatot, amit lehet nem is errol mondtam, es abbol elkezdi levonni a kovetkezteteseit, akkor meg fogom neki mondani, hogy rosszul probal belem kotni. Nincs ebben se harag, se indulat. Es ne a commentectre reagalj, nem erdekel senkit hogy kinek nem tetszik a commentje. En igyekszek osszeszedni minden infot ezekrol az autokrol, alatamasztani az allitasaimat, bebizonyitom az igazamat ujra es ujra. Nem en szemelyeskedek, es nem en kotok bele, hogy mit kinek cimeznek.

Yard: igen, valoban, viszonyitani azonos kategoriakon belul illik, ugyhogy a cikk irojat megkerheted te is, hogy ne mazda 6 -hoz viszonyitsa ezt az autot, es akkor mar a gyokerektol kezdve elkezdhetjuk orvosolni ezt a bajt.

yard 2008.07.18. 21:22:32

A cím szerint ez az első kényelmes autó, és a többi gyártónak is már régen ilyet kéne gyártani. A sevikoreának is, ezek szerint? (igen). Azért ez qrva ütős, és ezután felmerül a kérdés: ...ki fizeti a révészt?

Ocvt -huhh, nem olvastam el mind 2008.07.18. 21:34:45

cyncsi & detcsi

milyen beszédes ez a "két" ékezetnélküli fórumozó :D

az intelligenciához szerintem a minimum, hogy tömören lényegretörően fogalmazzon valaki vsgy "valakik"

yard 2008.07.18. 21:43:58

Nincsen nekijük pöckös betűjük a gépjükön beleszerelve. Avagy így nem b@sszák el a helyesírást. Osztán megmá nehogy a pöckös betűféle összefüggődjőn a sok szöveggel. Ez meg itten különben sem az IQ-knak a tesztelésre való hely, hanem a cikkírót kéne b@sztatni, de ahogy nézelődöm sokan már azt sem tudják miről szól a post. Mondjuk Te sem huhh...

Gébics 2008.07.18. 21:55:06

Nem értem, hogy jön ide a törésteszt? Az Aveo új kiadásának - amit a cikk bemutatott - még nem volt töréstesztje. Ezen az alapon a Rovert, s még sok más típust leszólhatunk, a valamikori gyönge töréstesztje miatt.

yard 2008.07.18. 22:00:45

Gébics!
Halottak (olvastak) róla az autósszakreklámmédiában és ezen lovagolnak. Pedig arról van szó, hogy ez a világ legkényelmesebb kocsija, olyan amilyent még nem gyártottak. Azzal, hogy másról írnak elismerik, hogy tényleg így van, tehát nincs is mit beszélni róla.
Érted???????

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.19. 01:47:55

Tudtommal ez egy ráncfelvarrás, nem módosítottak az alap konstrukción. Tehát a törésteszt kb. valósnak nevezhető.

w a s d 2008.07.19. 11:49:36

Igen, ráncfelvarrásnak tűnik, de nem ezt a tesztet kellene akkor nézni:

www.euroncap.com/tests/chevrolet_aveo_2006/250.aspx


hanem inkább ezt:

www.euroncap.com/tests/chevrolet_kalos_2006/256.aspx

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.19. 12:50:20

F/...

Igazad van, elcsusszantunk e felett. Akkor 3 csillag.

MillerCycleX9 2008.07.19. 17:37:43

Hát, nekem nem valami megnyugtató, hogy a szembe jövő aveósnak már az utasterében vagyok, míg nekem még van fél méternyi géptetőm, ami gyűrődjön :S

gnme 2008.07.19. 19:36:40

Bizonyára kényelmes az autó.
1.) Az életemet egy koreai szarra nem bízom, kvázi bele se ülnék, esetleg ha bottal ütnének.
2.) A kényelmet úgy teszteljétek, hogy levezettek egy-két megállással (pisi-kaki, autóban alvás) tarkított 1500km-t. Oda aztán egy hét múlva meg vissza. A motor az 1.4 legyen, hogy jól zúgjon a fejetek még két napig az út után.
3.) Ez egy iszonyat gagyi kinézetű elővárosi bevásárlóautó (ha kedves az életed).
béke

Kicsijoe 2008.07.19. 20:10:21

Sajnos már ott tartunk-magyar valóság-hogy megjelenhet egy ilyen cikk.Tudom én,hogy szegény ember vízzel főz,és ez a mi kis sznobparaszt országunkban,ahol újautó mánia van fokozottan igaz (és persze a KGFB avultatási rendszere is ezt támogatja) de ott tartunk,hogy a TC által magasztalt kocsik : Aveo,Logan,Splash.Mindeközben lehúzós cikkek íródnak az X3-ról.

Aveo cím: Na végre
X6: Roki Tóth Verával

Nokomment.Kezd ez olyan lenni,mint a kommenizmus,amikor el akarták adni a Trabit meg a Záporjózsit álomautónak,miközben mindenki cseppkadettről álmodozott,amit viszont következetesen kapitalista hulladéknak tituláltak.

Az,hogy erre tellik,nem azt jelenti,hogy ez a jó.Sőőőt.Gratulálok annak,aki 3 milla körüli összegért bevállal egy koreai automata váltót.Amit az ember mondjuk egy bömi esetében is ezerszer meggondol,pedig a BMW azért nem tegnap kezdte az automata váltók gyártását.

Bele sem szeretnék gondolni,milyen lehet egy Aveo 1,4 avtomat...

Asszem,ez marad a ti autótok, kedves TC-sek.

Amúgy érdekes,agyon hypeoljátok a magyarországi legalja kategóriás kocsitkat,miközben tudtommal a szerkesztőségben senki nem büszkélkedik ilyenekkel...

suzika 2008.07.19. 20:47:03

Te joe! Te nagyeszű! Had vegyék! Uj és ez a lényeg! A használt autó az csak használt autó, tök mindegy mi az, értsd már meg, Mo.n ahol a lakosság 50 % -a minimál bérből él, nagy szó ám, ha 2,5 milláért uju autóhoz tudunk jutni! És a japan csodaautók meg is érnek ennyit! Nézz meg engem: 2,45 ért zsiruj Mistik plussz!!!! 3,15 ről alkudtam le. 150 es tartós utazóban eszik 7 litert......NO comment!!!!!!

MillerCycleX9 2008.07.19. 23:20:26

Suzika, lehetne egy topik, ahol nem dobálod magad ezzel? Most nem azért, de már elég unalmas. Elég egyszer elmondani.

cynosure 2008.07.20. 02:27:15

Na most muszaj szetoffolni ezt a hozzaszolast, bocsi, de mar kirohogtem magam, hatha masnak is leesik a poen. Szoval Ocvt, ezaztan a logikus erveles baratom, ezekszerint most mindenki aki ekezetesen ir, az valojaban ugyanaz az ember? :D:D:D Eszem megall... de tenyleg :) Vagy vannak akik ekezetesen irnak, es vagyok _EN_ egyedul kivetel az egesz vilagon? :D:D Megjobb. Orulnek neki ha ez unique specifikaciom lehetne. yard: na igen, mert ugye helyesen csak ékezetesen lehet írni :) hozzateszem, nem szoktam, kenyelmetlen. Megis megerti mindenki. De van itt nehany remekmu, egy-ket olyan mondat, amit hiaba irtak ekezetesen, a fene se erti. Persze tudom en, nektek nem az a bajotok, hogy en hogy irok, hanem az, amit. Csak mivel keptelenek vagytok a teman belul reagalni ra, kifejteni az ellenvelemenyeteket erthetoen es hihetoen, ezert azt hiszitek, ezzel megfogtok. Hajra, hadd rohogjek tovabb, legyszi. Koszi ;)

Es egy kicsi ON is. F, valoban, a Kalos tesztje valamivel jobb, de meg sajnos igyis a kategoria legaljahoz tartozik. Meg mindig nem eleg meggyozo, mellkas magassagban tul gyengen teljesit. Hiaba menti meg a sofor veseit mas raszorulok szamara.

yard 2008.07.20. 07:34:01

Suzika!
Jól átb..tak. A központi engedmény (ami automatikusan jár) pont 1 milla volt.

yard 2008.07.20. 08:22:22

Mondjuk, ha az a cím: "kategóriájában az egyik, ha nem a legkényelmesebb autó" -OK.
Vezettem Aveot, nekem nem tetszik (izlés dolga), de kényelmes, az biztos vö. bármelyik "mi autónkkal".
Az automata váltóját nem ismerem, de egy aut. váltó qrva jó-városban. Próbáltam.
Mondjuk Kóreát fikázni paraszt-horizontról..hát.
Csak a Hyundai-Kia több mint 2 milla felett adott el autót...ebben a világon a 7. A "világ" pedig szart nem vesz, abból van elég eu. gyártó.
Namost a "világ" nem a volt ruszki-német gyarmatok szövetségéből áll. Kicsit járd be, ha teheted, nagyon meglepődsz.
Nekem spec Kóreai volt lesz, mert az első után nagyon meglepődtem (kellemesen).
Nem attól jó egy autó, hogy 70 éve csinált egy gyár egy népautót (amely akkor valóban forradalmi volt), -de ma már nem állná meg a helyét, és azóta csak az embléma mérete nő.
El lehet kábulni a francia elektronikától, a német áraktól, az olasz gánytól -soroljam, ez sem igaz, de naponta elhangzik itt-ott.
Én azt mondom, mielőtt véleményt mondasz ülj bele, ne befolyásoljon a Távol-keleti vallás -mert mást nem tudok elképzelni.
ps. annak idjén egy komoly politikus megmagyarázta: "ha Kórea tud olimpiát csinálni, mi röhögve".
Járjuk a világot, ha lehet.

yard 2008.07.20. 08:27:16

Egyébként egy új autó 3 év garancival, assistance szolgáltatással....mondjuk, ha csak az istállóig, vagy diszkóig jár az ember nem mérvadó.

w a s d 2008.07.20. 13:09:10

@yard:
Nem 7. a Hyundai- Kia, hanem 5.

Emellett még Dél- Korea technikai "fejletlenségéről":
"Samsung Electronics, the world's largest electronics company"

(Viszont az európai autókat én egyenrangú ellenfelének tartom a japán és koreai gyártmányoknak.)

yard 2008.07.20. 16:55:23

Bocs, igazad van, a konszern az ötödik, és első a Toyota.
süti beállítások módosítása