Ó, te drága alapjárat, csak tudnám, hogy merre jársz

  2008. március 23. - Bende Tibor Címkék: citroën totalcar flotta bx tartosteszt karburator

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a


Ma reggel elindultam otthonról, mint rendesen. Lejövök a lejtőn, megy a szívató, megvárom, míg meleget fújnak a rostélyok, és valahol az Attila út sarkán szoktam visszatolni. Ez ma is így történt, és egyből lefulladt a Citroen BX. Azt gondoltam, valami hiba csúszott a számításba, hidegebb van, esetleg a napszél, így újraindítottam szívatóval, és tessék ment is rendesen. Egészen az alagútig. A baljóslatú Alagút utcában ismét megkíséreltem visszatolni a szívató bütykét, amit újbóli lefulladással hálált meg.


Nohát.

Nem kísértem az ördögöt holmi folyamatos indítózással, ezért igyekeztem mozgásban és sebességben tartani az autót, ami a reggeli araszolás közben nem könnyű. Egy-két méter menet, 10 mp állás, ez a legnagyobb ellenség ilyenkor.

A Váci úton ismét tettem egy kísérletet egy hosszas egyenes vonalú megállás nélküli szakasz után az alapjárat becserkészésére, de ismét leállt. Keserves, keserves.

És akkor meglett. Amit régen csináltam a Trabanttal. Egy pillanat alatt összeállt a kép, rendesen. Bal láb kuplung, jobb sarok fék, lábujjak gáz. Micsoda nosztalgia öntött el!


Simán ment elsőre. Megdöbbentő.

Eleve gyanús az egész helyzet, mert a fordulatot jól veszi, nem rángat, de egy visszakapcsolás alatt is megáll. Teljesen. Még amikor a garázslejárón jöttem lefelé, akkor is lefulladt. Aztán egyszercsak szépen kezdett ketyegni. Már lent a garázsban.

Vártam pár másodpercet gázpedál-pötyögetés nélkül, és szépen ketyegett. Aztán kiszálltan és ketyegett. Körbejártam és akkor is ketyegett. Leállítottam, feljöttem és megírtam ezt a posztot.

A múlt héten vettem ablakmosómotort, de sajnos nem jó hozzá, így azt visszaviszem hamarost, mert spriccelni jó lenne.

Most lemegyek fotózni és kipróbálom ismét, de menet közben az is bevillant, hogy az XM is végzett öngyógyítást. Valami elromlott, aztán megjavult. Magától. Ilyenek a Citroenek?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr43388907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CSaB · http://www.domain.hu 2008.03.23. 07:28:19

Ilyen álmosan még nem röhögtem ennyire post címen. :DD

B.Petike 2008.03.23. 07:31:29

hát nekem a karbis kadettom (1.3S) akkor csinál ilyet ha kilazul az alapjárati patronom vagy nem kap áramot de ismerős a helyzet számomra is:D

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2008.03.23. 07:38:03

Höh', a dolgok időnként elromlanak maguktól, és meg is javulnak. Volt egy Italjet motorom még a boldog 90-es évek elején, az tudott ilyeneket csinálni... A szervizben sose volt baja, amint elhoztam elba..ódot megint! :D

Döncib9dy4k 2008.03.23. 08:07:39

Amikor Skoda Favoritom volt, velem is előfordult ilyen: minden piros lámpánál kinyomott kuplunggal bőgetni kellett a motort vasárnap este a telekről hazafelé jövet.
Az oka az volt, hogy még délután észrevettem, hogy az oldalsó indexlámpa nem működik. Leszereltem a búráját és nekiálltam kicserélni, de elbénáztam valamit és rövidrezártam a szofita izzó foglalatát. keserves hazatérés és másnap kora reggel (amikor még alig van forgalom és át lehet settenkedni egy "túlérett zöld" lámpán is, elmentem vele a szervízbe. Pillanatok alatt megjavították a hibát: biztosítékot cseréltek.
A Favoritban közös biztosítékon van az önállóan, a pillangószelep mellett létező üresjárati fúvóka elektromágnese és az indexlámpa, ezért nem volt alapjáratom.
Nálad minden lámpa rendesen dolgozik?

fury 2008.03.23. 08:47:37

42esztendös Taunusom csinált ilyet..ugyanez hazáig;bal láb kuplung,jobb láb "kettö az egyben"fék és gáz)))elég idegesítö)))))Én gázt adtam folyamatosan,közben sebességböl ki,gáz továbbra is,közben fék..szórakoztató..egy ideig)))Aztán be lett lőve,850re az alapjárati fordulatszám-amolyan Harley-Davidsonosra..röff(10mp szünet)röff...épp hogy le nem állt..de azóta sem volt problema---dehát egyszerü a V4,mint a faék)))))

AP (törölt) 2008.03.23. 08:52:08

akartam valami gonoszat írni, hogy én megmondtam, de majd megteszi ezt más

boldog nyulat mindenkinek.

kicsee 2008.03.23. 08:55:30

Nem vagyok egy nagy szakértő, de vákuum és lég és egyéb csövek rendben vannak?

EM 2008.03.23. 08:58:28

Tibor, nézd Citroenes szemmel a helyzetet, és máris elszáll minden gondod: van egy kényelmes autód hö-hö

GiXXXer 2008.03.23. 09:46:55

Tesóm ex-Tipojával voltak ilyen élményeim, csak abban az volt a legjobb, hogy 10-ből csak 2-3x állt le, így sosem tudhattam előre, hogy most épp akar e. Volt, hogy le se állt... Viszont volt egy kereszteződés, ahol mindig. Volt olyan, hogy két napon keresztül nem volt vele gond, amíg abba a bizonyos kereszteződésbe bele nem mentem. Felkészültem rá, sarokkal fékeztem, lábfejjel nyomogattam a gázt, és képes volt gázadás mellet is leállni... :) Szerencsére már nincs meg az a retek autó... :P

bervas 2008.03.23. 09:50:12

Alapjárati fúvóka valamiért eldugult. Koszdarab, vízcsepp, akármi. Vagy ha mágnestekercses zárású, akkor a tekercs vagy annak áramellátása is lehet gond.

Első körben alapjárati fúvóka megkeres, kivesz, sűrített levegővel (pumpa, kompresszor, tüdő) jól kifújkál.Ha mágnestekercses, kifújkálás előtt kapjon a tekercs pluszt meg mínuszt, hogy nyitva legyen a fúvóka.

Ha sok állás után lett újra rendszeresen használva a kocsi, megéri szűrőtojást tenni az AC elé a szívó ágba. Szerintem.

Kelemena 2008.03.23. 10:17:54

bervas! - ha arra gondolsz amire en akkor a BX-nek muanyagbol van a tankja.

devisionhun 2008.03.23. 10:31:27

Kelemena:
Attól még lehet szutykosat tankolni... Vagy más úton juthat bele kosz.
Van aki szerint olyan csúnya egy szűrő a motortérben. Sztem sokkal csúnyább ezért karbit szerelgetni, hosszútávon meg motort.

A BX meg sztem simán lehet mágneseszelepes, szal ennek érdemes lenne utánakérdezned.
Jah, és légszűrő!

bobbácsi 2008.03.23. 10:33:26

napszél :D

feketenap 2008.03.23. 10:38:26

Senkinek nem tűnik fel a sportos pedálkezelésre rendkívül alkalmas kopógós-makkos?
:-)

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.03.23. 11:05:01

"És akkor meglett. Amit régen csináltam a Trabanttal. Egy pillanat alatt összeállt a kép, rendesen. Bal láb kuplung, jobb sarok fék, lábujjak gáz. Micsoda nosztalgia öntött el!"

Eeezaz, éppen erről kommenteltem vagy két-három hete valamelyik posthoz. Akinek ez a technika nem volt meg, az nem élt igazán :)

Szerelő 2008.03.23. 11:12:45

Hozd el megcsinálom ingyen!Békéscsaba.

omm 2008.03.23. 11:15:08

valami getva került a fúvókába, bervasnál a pont.
sima

Bx 16TRS 2008.03.23. 11:16:25

Mágnesszelep is ilyen tüneteket produkál. És egy karbitisztítás soha sem felesleges. :-)))

karlmann 2008.03.23. 17:13:23

A karbit meg kéne nézni mindenképpen, ha ott minden rendben akkor jöhetnek a vákuumcsövek, végül az elektromos részek. A leírás alapján a dugulás a legvalószínűbb.

gatsy 2008.03.23. 19:40:22

Mi a haverom 2105-ösével mentünk Pesttől Zomborig alapjáratnélkül. Jó buli volt. Mindent kipróbáltunk, a kézifékkel fékezés+gáz, a fent leírt kuplung+gázfék, fékezéskor szívató kihúz...
Lent sikerült megcsinálni, de arra már nem emlékszem, mert amíg a többiek szereltek én söröztem:D

De ez még akkor volt, amikor a hollandok megruházták a szerbeket (EB/VB? ezt is elsöröztem?:) )

rATdrAgOn 2008.03.25. 10:47:49

Hejho!

En is jartam mar igy, igaz akkor tel volt es ennek megfeleloen igen hideg. :)
Az volt a baj, hogy az uzemanyagszuroben osszeszedett viz megfagyott, emiatt nem kapott eleg uzemanyagot a gep. :)
Vidam dolog volt szetlegozni a legszurohazat, kicserelni a szurot, majd visszalegozni az egeszet. Sotetben, csikorgo minuszokban. :)
Igy jar, aki BX-et tart. :)
süti beállítások módosítása