Mennyit fizetett az Audi?

  2008. február 15. - Csikós Zsolt

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Tényleg jön a világvége, mindjárt én is beruházok egy Tesla Roadsterbe, vagy egy Aixam 50-esbe. Eddig világéletemben a jó autó újságírás mércéjének tartottam az angol Autocart. Nem annyira frivol a szöveg, mint a Top Gearben, közel sem olyan unalmas, mint a What Car?, nem száll el az űrbe, mint az evo, nem rozsdás öreg romokról ír, mint a Practical Classics, és nem is elérhetetlen gyűjtői izékről, mint a Classic and Sports Car. Mindent megmérnek, frissek, jók a sztorik, még jobbak a füleseik, hetente belefér az életükbe valami jó kis összehasonlító.

Mint például a február 6-i számban a legutóbbi. Az Audi RS6-ról és a BMW M5 Touringról szóló. Két benga nagy kombi, előbbi 2,1 tonnás, összkerék-hajtásos, és közel 580 lóerős, utóbbi csak 500, csak hátsókerekes, viszont alig nehezebb 1,9 tonnánál. Egy Audi-BMW párbajból eddig mindig a BMW jött ki győztesen, egyszer még versenypályán is megetettek már egy régebbi Audi RS4-est egy szintén régebbi M3-assal. Kanyargós, szűk pályán egy összkerekest egy hátsókerekessel. Mert a BMW-nél a lelkes, csillogó szemű, technikaszerető bajor úriemberek tudják, mitől kel életre az autó az ember kezei között. Az Audi meg minőségről, nyútonméterekről és forsprungról papol, miközben a bütykös, sárgakörmös lába büdös az Armani-zokniban.

Csakhogy változnak az idők. Az Audinál felnőtt az a mérnökgeneráció, amelyik fogékony a finomságokra. A BMW-sek meg egyre inkább orrhangon beszélnek, raccsolnak, miközben Moet Chandonnal teli pezsgőspoharakat fognak két szem, profin manikűrözött ujjbegy között. Szigorúan a szárnál, ahogy illik. They're losing touch – mondja az angol, és lehet, hogy igaza van.

Vagy nagyon sok pénzt kap Ingolstadtból, bár brit újságírót igazából álmomban sem mernék korrupcióval vádolni. Ahhoz az egész angol gondolkodást ki kéne savazni a világból, pár tízmillió brit agyát nulláról újra kellene programozni. Mondjuk kelet-európai szoftverekkel.


Mindenesetre a teszt eredménye az, hogy az Audival lehet gyorsan autózni a BMW-vel nem. Előbbi váltója finom, a kerekei leviszik a nyomatékot az útra, a motorja bárhonnan bőszen húz. Utóbbi nem ugrik elég jól, üt, csattan, drámaian adja elő a menést, de valójában csak rossz. Nem jó vezetni, erőlködni kell vele, az Audit ellenben jó. Hm.

Mindenesetre végiglapoztam a hirdetéseket is. A belső borítón két teljes oldalas Audi-hirdetés. A hátsó borítón teljes oldalas Seat. Közben még egy egész oldalas VW-hirdetés is akad. Na meg egy csomó egy-, és kétoldalas Toyota, illetve Lexus. BMW-t nem találtam. Most akkor hol fordul a világ, Németországban, vagy Nagy-Britanniában?


A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr17340245

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Oroszpeti 2008.02.17. 10:03:52

Csak néhány dolgot rögzítsünk. Tényeket. A világ első sorozatgyártású tdi motoros autóját úgy hívják, hogy Fiat Croma. td-id. A Fiat adta el a technológiát a Bosch-nak, ezután kapta meg a VW konszern. A PD az VW találmány, 2007 év végén állították le, azóta minden dízeljük common-rail. A világ első common-rail dízel autója: Alfa Romeo 156 jtd.
Javítson ki valaki, ha tévedek.

Car Fiol · http://CarFiol 2008.02.17. 10:16:29

Szép napot!

Az egész ott kezdőtött, hogy mennyit fizetett az Audi... Már rég nem ott tartunk. A kérdés felvetése is egyértelműen részrehajló.

Szinte minden autós és egyéb technikai információ forrást napi szinten olvasok és magabiztosan mernék autót választani, de a cikkben szereplő két autó közül egyik sem kellene, bár mindkettőt szívesen kipróbálnám. Ezek az autók teljesen értelmetlenek!!! Engem is lenyűgöz, hogy mekkora a teljesítményük és milyen technikát képviselnek, de egyedüli céljuk kb annyi, mint a divatbemutatóknak. Beszéljünk róla, de úgysem vesszük meg soha. Van egy szűk réteg aki megveheti, de az nem ezek miatt az írások miatt fog egyik, vagy másik mellett dönteni. Ha nekem sportautó kellene, akkor vennék egy 350Z-t és ha kombi kellene akkor egy diesel-t. Azt hiszem egy ilyen árából futná mindkettőre. Nekem viszont nincs szükségem "sportkombira". Egyáltalán maga a kombi is szarul néz ki. Maradi vagyok és a klasszikus 4 ajtósokat szeretem, vagy a coupékat.
Személy szerint én is megbízhatóbbnak tartom a benzines autókat, de van az az évi kilóméter futás, ami miatt már meg kell kockáztatni egy esetleges diesel javítást.
A világ szerintem egyáltalán nem jó felé halad, ha annak is tudunk örülni, hogy egy autó 100 000 km-t hiba nélkül elmegy. Ez a minimum, de még ez is kevés!
Ahogy írtam, mindent olvasok, de soha nem döntenék egy cikk alapján. Megyek és kipróbálom, ami engem érdekel. Eleinte, kezdő "autóbuzi"-ként meglepett, hogy mekkora különbség van azonos kategória, két különböző márkája között. Az egyik hangos volt és rossz rugózású, a másik komfortos és csendes. Azóta tudom, hogy nem mindegy, hogy egy autót 18"-os, vagy 16"-os kerekekkel próbálsz, de pár egyéb dologra is figyelek már.
Ezt csak azért írtam le, hogy rávilágítsak, ritkán adottak azonos körülmények, azonos igények stb. Ezek után mégis van, aki kiáll és a mellét veri, hogy pedig ez a jobb autó és kész!
Érdekes...

CSL 2008.02.17. 10:40:52

Ciri:Én úgy tudom (lehet tévedek régebben mintha ezt olvastam volna) hogy az 5 ös BMW-k 60% a x es.. az A8 7 S osztályt meg kár ide venni mert azok nem dolgoznak jelentős darabszámmal gyakorlatilag az A8 as audi a cégnek csak veszetséget termelt vagy 2002 ig bár lehet még mostis..

Csücsi 2008.02.17. 11:15:38

Sziasztok!
Egészen a múlt hétig a győri AUDI-ba dolgoztam...kb 2 hete volt néhány óra "szabadidőnk" úgyhogy egyik munkatárssal elmentünk a v8 - v10 részlegre!
Ott voltak a kiállított motorok: 4.2 v8 (több változat) 5.2 v10, stb, és ot volt az rs6 blokkja is! Én mindaddig azt hittem, hogy egy az egybe az 5.2es Lambo blokkot rakják abba is, de nem, 5.0 v10 biturbo! hatalmas... VISZONT AMI MÉG ANNÁL IS BRUTÁLISABB:
egy elkerített rész mögött ott pihent egy 6.0 v12 dupla turbo diesel!!! az rs6 blokk szinte gyerekjátéknak tűnt melette!!!!!! Kb mint egy normál étkezőasztal fele (szélességra, magasságra) olyan szinten brutális még látványra is, hogy csak tátott szájjal pislogtam :D kb teherautókba raknak olyan méretű erőforrásokat...szóval ennyit az rs6ról :)
ui.: "beszöktünk" a TT szereldébe is, ott is vannak érdekességek, azt majd egy másik cikkhez!
üdv.: Csücsi

hazatlanparaszt 2008.02.17. 11:38:52

Kedves Csunyamalac!

Az ajanlatod nagyon kedves, en ugyan nem lottozom, de anyum nagy zsonglor, ha bejon neki, akkor en se leszek am szukkeblu iranyodba'!

A cikkrol annyit, hogy en is az Autocar-t tartom idealis angol autos szaklapnak, kiprobaltam mar vagy 6-7 felet,(Londonban geccsolok 1 ideje) de ez tetszett a legjobban. Targyszeruseg, ironia, neha bevallott szubjektivitas, de hat ki nem az nehanapjan. Kicsivel tobb mint 100 eves lap egyebkent, (110)es nem hiszem, hogy most akarnak elvesziteni a maradek szavahihetoseguket. Mivel anno Csikos ur az Auto Magazinnal dolgozot, amely rendszeresen kozolt atvett cikkeket az Autocarbol, ezert gondolom jobban ismeri a lapot, mint en. De ha o korrupciot feltetelez, a reakciom megis az, hogy: gondolkozzon mar ember.

Amikor az Editor-at Large-nak, Steve Sutcliffe-nek 1 M6-ost (!) adtak tartos tesztre, usse ahogy tudja, es persze szerette az istenadta, akkor Csikos kollega mert nem sikoltott? Ez azert nem volt olyan regen, hogy ne emlekezne ra az ur. Az mar nem korrupcio? Pedig engem aztan lehetne ilyen modon is befolyasolni am!

Sajnos en is azt tartom inkabb valoszinunek, hogy amig se a BMW, se mas komolyabb gepeket gyarto ceg nem ad rutinszeruen 20-30 M HUF-os gepeket jaccani a draga magyar plajbaszhuszaroknak, addig pont Mo-n nem beszelhetunk objektiv ujsagirasrol. Kis orszag, -penz,-foci.

Ez van sajnos, bar azt tegyuk hozza, hogy Sutters-nek se kene evekig kuporgatnia, ha be akarna ruhaznia 1 M-es verdaba. Amig a vasarloero ennyi, cumi a szankba.

Krisi 2008.02.17. 11:49:52

Az a legviccesebb/legszánalmasabb az egészben, hogy mindkét kocsi százezer kilóméter múlva szétesik. Darabjaira. Tervezetten.

Ezt csak úgy mellékágon jegyezném meg, szóval egyik autó sem jó. Mindekettő fos. Ha tehetném, visszamennék az időben 20 évet, és vennék egy bármilyen autót, arról tudnám, hogy ha nem kezdeném el gány tuningolni, meg vigyáznék rá, akkor hossszú boldog évekig meg sem látogatnám a szervizeket. Ja, és egy tonnával könnyebb lenne :)

Szóval ennyit erről a két gépről, mindkettő csak emlékezet lesz pár év múlva. Éljenek a régi autók! Bassza meg a tervezett elavulás :)

Bocs, hogy OFF volt, de itt már minden hozzászólás az :)

Tovább offolva pedig szerintem nem lett rosszabb a belsőség blog, OP nem hiányzik nekem annyira, bár voltak jó írásai, de Ti sem vagytok rosszak!

Az pedig egyértelmű, hogy a gödörbe halad a Totálkár, de szerintem még messze van a vég. A VW (nem WV, mint egyes szakértők írják itt!!) konszern autóit meg tényleg nem tudom, miért fikázzátok néha indokolatlanul. Bár a nagy Quattro-teszten nem sok negatív jelző volt. Emlékszii még valaki arra a V8 hangra? Valaki szerint az a műsor is Audi fikázás volt?

The good boy 2008.02.17. 11:55:11

El_Magnifico 2008.02.16. 22:49:15
"Egy 1.6-os-t hiába gyilkolsz az nem megy, nincs hang, nincs gyorsulás hamar megunja az ember. Igaz, a normális közlekedéshez (50,90,130) bőven elég, mégsem élvezet."

Na igen, ez korrekt volt. Látszik, hogy még nem volt szerencséje Lotus Elise/Exige-hez.
A legkirályabb játékszer, amit autó kategóriában árulnak, Csóri Lotus csekély 1,8-as Celica (Toyota) motorral gurul, korábban 160, mostmár 192, és 200 feletti teljesitménnyel. Ja és eleinte volt 120 lovas változata is 1,6-osként. Na az az élményautó, 900- kilóval, gokartos vezethetőséggel (és igen vezetni kell! A féket, kuplungot "két" lábbal kell taposni, a kormányba erősen kapaszkodni, mert szervó a nincs, mert az súlytöbblet). 5 alatti gyorsulás, 200 feletti végsebesség. És az élmény az felejthetetlen,mert akárhányszor beleül az ember, fülig ér a szája...
Az ára pedig pont fele a cikkben szereplő RS6-M5-nek, úgyhogy a maradék pénzből lehet venni pl. egy kombi dizel új A4-et, teljes extralistával a családi napokra.:)

Shadowbull 2008.02.17. 12:22:53

Krisi 2008.02.17. 11:49:52
"Az a legviccesebb/legszánalmasabb az egészben, hogy mindkét kocsi százezer kilóméter múlva szétesik. Darabjaira. Tervezetten.

Bassza meg a tervezett elavulás :)"

Nepszeru tevhit. Az autiparban NEM LETEZIK tervszeru avulas. Lehet hogy DVD-t lehet ugy tervezni, hogy X uzemora utan biztosan szetessen, de autot nem.

A VW Konszernben a minimalis tervezett futasteljesitmeny (tehat amit minden autonak biztosan minimalisan teljesiteni kell) 250e km.

A BMW-nel masok a feltetelek, kulonosen az M vegez sajatutas fejlesztest, de olyan nyuzotesztjeik vannak, amit hetkoznapi ember meg sem tud kozeliteni.

sb

Ciri 2008.02.17. 12:23:58

oroszpeti: nem jól tudod, folyamatson meg fognak szünni a PD-k (a 2.0 140LE már megszünt) de még egyenlőre lehet rendelni 1,9 PD-t is -például Bluemotion-

CSL: Lehet, hogy igazad van de én úgy tudom, hogy a kategóriájában az A8 19%-ot teljesit, én ezt nem nevezném veszteségnek.Azért azt ne feledd, hogy ez az autó aluminiumbol készül.(itt az előállitási költségekre gondolok)

Ciri 2008.02.17. 12:25:24

shadowbull:

A számból vetted ki a szót...

Peti 2008.02.17. 12:47:54

Csatlakoznék az előttem szólókhoz. A régi német autók jók voltak,Golf 2 GTI,G60,Polo G40,Corrado G60,VR6,Audi 80 és 90.Aztán a 3-as Golfoknál valami megváltozott,lelketlen autók láttak napvilágot a VW konszernél.És igen a Lotus Elis egy igazi élményautó,az MG roadster-is a Mazda MX-5 is az és még sorolhatnám. De azt elég nehéz elképzelnem hogy egy kéttonás BMW M5-el,mindenféle elektronikával szabályozva csapassak valami kanyargós úton,és amikor már megszoktam hogy az elektronika mindent kijavít puff az tönkremegy az m5 meg kegyesen befekszik az árokba. Autópályára biztos jó csak nem Magyarországra,mire felgyorsulsz vele már le is kamerázott a rend őre.130-cal meg egy üszkös zsigulival is lehet menni.

Shadowbull 2008.02.17. 12:56:09

"hogy egy kéttonás BMW M5-el,mindenféle elektronikával szabályozva csapassak valami kanyargós úton"

Teljesen kikapcsolhatod az elektronikat, hogy sajat kepessegeid szerint essel vagy ne essel bele az arokba :)

sb

Peti 2008.02.17. 13:03:41

Az AUDInál jó volt az S1 Qwattro az S2 az RS2 ezek még autók voltak.Ezen autók vezetése embert kivánt. De ez mostani agyonfényezett RS6 szerintem a gögös kihízottfejü germánoknak való.

Csücsi 2008.02.17. 13:05:09

Na akkor még annyit a pd-ről, h AUDI-s kollégák (közép és felsővezetők, akik azért hallanak dolgokat a konstrukciós problémákkal kapcsolatban) azt mondják, h a pd egy kalap szar, akkor én most mit mondjak??? Jól húz, igen, sokat vezetem haver fabia rs-ét, és jól húz! És? Fogyaszt is rendesen, meg eszi az olajat, de mégis szeretjük! Mert jó! (lagalábbis ezt mondjuk) Amúgy én is dízel párti vagyok, de normál, hétköznapi közlekedésre bőven elegendőnek kell lennie egy 1.4-1.5-1.6-os dízelnek, benzinesben meg max 1.6ig.

És ilyet NEM LEHET kijelenteni, hogy a dízel jobb, vagy a benzines jobb, ezt mindenki maga válogatja, hogy mire használja, milyen gyakorisággal, milyen távolságok megtételére, melyik karakterét szereti jobban, vagy hogy tud-e lopott gázolajat "szerezni" :)
Ennyi

Radikális gondolkodásom által azonban összességében az a kép alakult ki bennem, hogy dízel vagy benzines, első, hátsó, vagy összkerekes...ÖSSZESSÉGÉBEN egy zsákutca az egész,inkább a tisztán elektromos autókat kellene talán fejleszteni, meg élő emberekre tervezni a tömegközelkedést (nekem is hiányozni fog a robbanómotorok hangja, de a vége úgyis ez lesz)...még a hibrid autók sem számítanak igazi megoldásnak, abból is inkább valamiféle PRESZTÍZSHARCOT csinálnak a nagy autós cégek :S

És mindez csupán az ÉN véleményem, kiváncsi vagyok hányan köveztek meg emiatt...

üdv.: Csücsi

CSL 2008.02.17. 13:13:06

Peti: Szerintem csak az a bajod hogy nem teheted meg hogy vegyél egy M5 öt vagy egy RS6 ot és vagdalkózol! A másik meg hogy bizonyára nem értesz hozzá és azért pártolod a faék egyszerűségű japán autókat amihez még normális alkatrész ellátás sincs meg a szintén faék 80 as évekbeli autókat de a világ túlhaladt rajtad...

Peti 2008.02.17. 13:15:15

Igazad van.Lassan tényleg rákéne állni a villanyautókra.Bár a robbanómotor hangja nekemis hiányozna.Ja meg az lenne furcsa hogyha tuningolni akarok nem beszélünk majd hengerfejről,hajtókarról,szelepekről csak leugrunk a sarki villanyszerelőhöz az meg beköt majd valami kütyüt aztán máris számolgathatjuk a plussz KILOWATTOKAT.Brrrrr a hideg kiráz tőle.

danken 2008.02.17. 13:25:05

Igen, az irigység komoly Magyar betegség

Peti 2008.02.17. 13:31:27

Szia CSL! Igazad van nem tehetem meg hogy vegyek M5-t vagy RS6-t. de nemis vágyok rá. Egyszerű ember vagyok,és az egyszerű autókat kedvelem.Az alkatrészellátásban nem értek veled egyet.Tegnap Írtam hogy régebben volt VW Ventóm.Na mindenki aztmondja hogy a német autóhoz minden van és olcsó.Persze nézz körűl hogy hol lehet pl. beszívott hőmérsékletjeladót kapni hozzá a márkakereskedésen kívűl,ahol azt mondták hogy van minden további nélkül 265000Ft injektorral együtt.Ez kb. 3évvel ezelőtt.És ez egy olyan alkatrész ami szerintem már sok Ventoba és Golfba tönkrement és inkább a szervízek injektorcserét javasolnak az embereknek,pedig egy kis elektronikai érzékkel kb. 5-ft ráfordításával javítható.

Peti 2008.02.17. 13:38:34

Ja CSL egyébként autószerelő vagyok.Az egyszerű autókat azért kedvelem mert azt még én vezetem,és nem az elektronika vezet helyettem,vagy mellettem.Az autószerelők közül is az a fajta vagyok aki mindenre rávágja hogy csere.inkább nézzük meg mi ment tönkre és miért.Aztán probáljuk megjavítani,ha nem megy majd azután cserélünk.

Peti 2008.02.17. 13:40:48

Bocsánat rontottam. Nemvágom mindenre rá azt hogy csere.

Peti 2008.02.17. 13:55:01

Az hogy a japán autók közelebb állnak hozzám azért van mert szerintem megbízhatóbbak.Bár ez csak az én véleményem . A mai autók tele vannak elektronikával,ki a fene csinálna jobb elektronikát mint japán,hisz elektronikai nagyhatalom. A németeknek ott van a Bosch meg a Siemens aztán kifújt.A Bosch-t meg szerintem nem kell bemutatni senkinek hogy mekkorát sülyedt a színvonala. Egy régi Bosch aku ment 6-8 évig,most jó ha kibír 4et.Hurá éljen a német minőség és a precizitás.

Nemkellfélninemfogfájni 2008.02.17. 14:03:37

Igen, az nem baj ha egy konstrukció egyszerű és tartós. Attól még az anyagválasztás lehet igényes, a kivitelezés és összeszerelés precíz.

Lehet épp ezért szar az elektronika, mert kiszervezik az előállítást olyan országokban ahol olcsó a munkaerő, alacsony az adó a műszaki kultúra viszont 0. Hiába a király tervezés ha a kivitelezésben igénytelenség uralkodik.

Peti 2008.02.17. 14:08:25

Nemkelfélninemfogfájni tökéletesen egyetértek veled.

[] (törölt) 2008.02.17. 14:14:34

"Mind a kettő egy fostalicska. Autószerelő vagyok,ezért sok autót szereltem és kipróbáltam már.Miért van az hogy 100000km alatt már a fél autót ki kell cserélni mert elromlik,egy SUZUKI meg 200000km-t úgy megy el hogy olajcsere,féktárcsa,fékbetét,meg kipufogócserét látott."

az ugyfeleid a fostalicskak, akik idiota baromallat modjara vezetnek, es basznak rendszeresen inspekciora hordani az autoikat. en elso tulajdonoskent 90.000 kilometerrel adtam el az enyemet 5 ev utan, es fekbeteteken, olajon meg olajszuron kivul nem kellett hozzanyulni.

ja de, volt egy zarlatos feklampacsatlakozo, amiert 2 euro anyagkoltseget szamlazott ki a BMW-szerviz. meg szoltak, hogy 100ezernel majd jon a fektarcsacsere.

Peti 2008.02.17. 14:33:51

Szia Edelweiss. Tudod én mielőtt véleményt alkotnék valakiről vagy valakikről előtte csak megkéne ismerkedni velük. Honnan ismered az én ügyfeleimet,és vezetési szokásaikat. Azonkívül nem tudom mit adtál el 90000km-rel 5évesen amihez nem kellett hozányúlni. Gondolom BMW mivel azt írtad BMW szervízben javítattad.Örülök hogy megvoltál elégedve a kocsiddal. Nekemis volt Bömösöm e30 nem volt vele különösebb gond de a vezetés élménye felejthető.

danken 2008.02.17. 14:54:32

Azért a sok elektronikát utáló, valszeg Schumacher szintű versenyző, biztos örülne mikor besokal és az ESP menti meg az életét, vagy , hogy totalcaros legyen az autó. Peti milyen japán übertechnikát használsz ha már a BMW vezetési élménye hozzá képest felejthető? vti power?

Peti 2008.02.17. 15:59:52

Szia DANKEN ne érts félre nem a bömbivel van bajom.Csak bizonyos megoldásokkal.biztos láttál már Mercit vagy Bömbit mikor kitekerik a kormányt jobbra illetve balra,a kerék hatalmasat fordul oldalra és a teteje kifele dől.Ezmiadt a kocsi nagyon kis helyen tud megfordúlni,ami kiváló dolog egy városi forgolódásnál.Itt mindenki azt szajkózza hogy a Bimer mekkora istenkirály sportkocsi,kérdem én próbált már valaki közűletek driftelni olyan BMW-vel amibe nincs szervó? Meglepődnél milyen nehéz visszatekerni a kormányt,nem sportkocsihoz illő.Aztán a váltó, igaz itt csak E30 és E36-ról tudok véleményt alkotni.A váltóutak hossza ami nem tetszik szerintem hosszu uton jár.Viszont a fordított egyes az öttletes dolog,aki ment már M3-al az tudja miről beszélek. A karosszéria merevsége szerintem az e30 nál csak az m3-nál megfelelő,nem véletlenül alakította át a gyár a kétajtoshoz képest.Negyedik dolog ami nemtetszik benne hogy Magyarországon nagyon nehéz hozzájutni és nemazért mert kevés van hanem az ára miadt.Egy jobb allapotú E30 M3 olyan 2-2.5millio forint.Ennyi pénzért sok kiválló autót lehet venni vagy építeni. Kérdésedre válaszolva én egy Suzuki GTI-t nyüstölök ami most kb.115-125Le ez párosítva van egy angol HEVLAND váltó magyar másolatával,ami egyenesfogas és rövid végáttételes.Igy álló helyzetből olyat gyorsul mint egy széria e36 325i,viszont a végsebesség igy csak sajnos 170-180km/h kerékmérettől függően.A műhelyembe pedig folyamatosan készül az új Unom,ami 1.4T.ie.Raching(nagy intercooler,nagyobb turbo-valszeg. egy változó geometriás GARETT lesz rajta,sport lambdaszonda,megnövelt üzemanyagnyomás,a turbo után 60-as kipufogórendszer kat. nélkül.Terveim szerint olyan 140-160le körül lessz valahól.Egyébként volt Hondám és azt kel mondjam agyatlan egy barom volt aki kitalálta hogy egy családi Concertoba(auto tipusa)berakják a 125 lóerős Honda motort.Gyári volt a téma de valahogy nemillett össze a puha futómű és az a 125le-s motor.

Grigorij 2008.02.17. 16:15:59

Na... Pont CsZs ne szóljon az újságírói korrupcióról... Vegyük csak elő az AutóPiac 1990-es évek közepéről azt a számot, ahol egy Polo, egy Punto és még egy - talán francia? - kiskocsit tesztelt! A versenyt NEM a Polo nyerte, erre CsZs a kapott pontszámot összevetette a vételárral! Igen ám, de a nem német kocsiknál a tesztben szereplő konfigutáció árát, a VW-nél viszont az ALAP modellét... És láss csodát a VW lett a legjobb... pár ponttal... Na jó, a MotorPresse sem NÉMET kiadó...

titubatu 2008.02.17. 16:48:40

Visszafogtam magam egy darabig... :)
Pumpeduse vs. Common rail:
A pumpeduse zsakutca, ha masnem azert, mert a konszern uj modelljei CR motorokat kapnak. A PD egyik legnagyobb hatranya, hogy nem lehet a befecskendezesek szamat, idejet tag hatarokon belul allitgatni.
A CR elettartam-elonye is onatb@szas, mivel a nagynyomasu szivattyu a szelepeivel eppolyan erzekeny es limitalt elettartamu, mint a PD elemei, nem beszelve az injektorokrol...
Latok mindegyikbol eleget, alkatresz nagykerben dolgozom...
Egyebkent a PD, mint technologia elvileg a hajomotorokbol jon.

CSL 2008.02.17. 16:56:57

Pezi: Én is autó szerelő vagyok! Szerintem ez nem jelent semmit! Szóval te példálózol itt az E30 meg az E36 os BMW vel és saját bevallásod szerint a többit nem is ismered! Így aztán hiteles vélemény alkottál egy mai M5 ről.. Ezek szerint csak régi BMW ékkel foglalkoztál és kijelented hogy 100km után szétesnek (megsúgom az E30 M3 versenykörülmények közt hivatalosan lefutott amerikában 50 ezer km-t teszeten 150 et.. megbízhatatlan mi..)
Felhoztad érként hogy ha kitekerem a kormányt teljesen akkor a kerék átmegy pozitív dőlésűbe.. szerintem ez minden autónál így van(mármint hogy változik a karakterisztika főleg McPhersonnál) csak az elsőkerekeseknél nem lehet annyira kitekerni a kormányt hogy ez látszodjon.. Az hogy nem jön vissza egyenesbe az meg a csapterpesztés hibája ezt tudnod kéne.. Egyébként lehet konstrukciós tényező is mivel eleve szervóra tervezék ez nem értem miért lenne baj ma már nincs semmilyen autó amiben ne lenne szervó újonan ,nem hogy egy prémium kategóriás egy swift sincs!
Az hogy te nem cseréled ki az elromlott alkatrészeket az megint csak a Te hibád ismerek én is sok ilyen pimp mestert akik nagyobb bajt csinálnak esetenként mint hasznot..
Az hogy ki hol gyárt autókat: nincs egy olyan japán gyártó sem amelyik nem helyezte át a gyártósorait valahová nyilván így hatékony ezzel nem kell csak a németeket vádolni: Toyota: Török o Cseh o Honda Nagybritannia stb nem jut mind eszembe..:) A régi Bosch akkudhoz annyit hogy volt egy ladám 11 évig bírta a szász akku benne viszont nem is volt annyit indítgatva mint a mostani autóimba de így is dízel LT 35 ben (2.8TDI) a gyári akku 5 éves koráig 120ezerig hibátlanul ment azóta a kocsi el lett adva így nem tom a sorsát
Elektronika témához az összes korszerű CR technológiát a Bosch gyártja márkától függetlenül úgy mint az ABS-t vagy sorolhatnám napestig a szabadalmaikat
Bocs ha kicsit szedett vedett volt kicsit el vagyok pilledve..

a megmondó 2008.02.17. 17:35:01

a vw 2001-ben kezdte árulni a pumpás dízeleket.akkor mindenki ájuldozott a teljesítményén,és joggal!a gyári 130let(fékpadon az autobild 152 lóerőt mért 1 audi a4-esen)simán fel lehetett nyomni 170re,sőt 200ra is.szal nem voltak rosszak ezek a mocik a maga idejükben.az eljárt felettük az idő...

Peti 2008.02.17. 17:44:34

Szia CSL! Mondanivalod szerintem pontos volt szerintem megértettem amit mondani szerettél volna. Én szeretek olyan emberel tálsalogni és vitázni aki kultúráltan teszi azt mint pl. te.Az e30-al és aze36-al azért példálózok mert számomra ismerős tipusok. mint már irtam e30 m3-m volt e36-t meg sokat javítottam.Az hogy bizonyos alkatrészeket nem cserélek azonnal hanem megpróbálom megjavítani,nem azt jelenti hogy kókányolok,szerintem ezért van nagyonsok visszatérő kuncsaftom.Egyébként nemminden e30-ban van szervorásegítés.Én azokat az autógyártókat értékelem amelyik probál valami ujat kitalálni és nemfeltétlenül arra gondolok hogy a v8-hoz hozzádobunk még két henger hogy nekünk is legyen má v10-ünk.A BMW is probálkozott vagy tíz éve forradalmian új dolgokkal mint pl. az elektromágneses szelepvezérlés.Nincs veztengely csak elektrónika,megoldódni látszott mindkét szelep vezérlése időben és térben.(szelepnyitási idő és hossz)Taliztál már ilyen autóval,nem miért?mert nemtudták megoldani az elektronikát 100%-osan,ami a moci scufos végét jelentette.Ezért VANOS-os a Bimer motor még mindíg. Nézd a Mazdát megoldotta a Wankel motor tartósságát, igen.Lexus LS elektromágneses motortartó bakok.Utastérben való remegés 0.A ROLS elvolt ájulva magátol mikor az 5 fontos megált a motor tetén mikor a motor jár.A LEXUS rárakta a motorra a penzérmét és beindította a motort,láss csodát nekik indítás közben sem dült el a pénzérme.Honda a világ legnagyobb literteljesítményü motorokat gyártja.Subaru a négykerékhajtásuk a legjobb az utcai autók között,a világon elsőként gyártott boxer dieselt aminek hidd el rengeteg előnye van.Egyébként a Subaru bekaphatja,ezekután már csak egy lépés hogy az Impreza is diesel legyen rossz belegondolni.Saab bilenthető hengerfej. Alapba a motor 1.6turbo aránylag gazdaságos motorvezérlési programmal,teljesen megbilentve a motor2.3turbo kb265le-vel. Kár hogy a prototipus fázisában megragadt. Honda VTI olajnyomásal vezérelt szelepvezérlés.Valaki itt azt mondta hogy a japánok mindent csak ellopnak,mondjatok olyat amit más kitalált és a japók leutánozták.Szerintem ha van ilyen akkor másnak nem müködött és ők tökéletesítették.

Ciri 2008.02.17. 18:12:20

Kedves Peti ! Nem azt mondtam, hogy a Japánok mindent csak loptak, hanem azt, hogy a Toyota mindent csak lop.Imádom a Japán autókat (bár ez nálam leszükül az Evora, az Imprezára és az Integrára), viszont a Toyotát -főleg a merketingjét, ami egyébként zseniális- egyenesen gyülölöm. Messze-messze nem olyan megbizható és jó kocsikat gyárt, mint azt sokan képzelik. Egy szemmel sem megbizhatóbb -bár nem is rosszabb- , mint bármelyik európai márka.Nem nyul le ötleteket ??? Egyebet se csinál.Van saját elképzelése ? Mi az ? Nézzük a nem tul távoli multat:A Volvótol ellopott középkonzol az új Corollában és Aurisban.A Hondától lemásolt müszerfalvilágítás, amit szenzációként jelentett be? Az "egyedi" térdlégzsákrendszer, amit a svédek régen kitaláltak? A 2007-es Corolla esetében az új Jettát teljesen lemásolták oldalról (mert ugye az sok országban piacvezető) és nagyvonaluan megjegyezték, hogy ez a Lexusra hasonlit? Ha csak az LS-t nézzük például, évekig a kész mercedes alvázat használtak és többek között a masszirozós ülést is a németektöl vette át.Megpróbált a Toyota valami egyedi fejlesztést? Igen, például a dizel motorokat (muhaha, mind egy öskövület).

Peti 2008.02.17. 18:24:05

Uraim szerintem ha visszatérnénk a cikk eredeti komentjeihez akkor se tudnánk eldönteni melyik a jobb,mert lehetetlen. Mind a kettő csodálatosan szép autó,bivalyerősek és temérdek luxusal vannak felszerelve.Annyi elektronika és vezeték lehet benne mint a Paksi atomerőműben.Legtöbbünknek sohasem fog megadatni hogy ilyenben üljünk nem hogy tesztelgesük őket.Akinek meg igen annak sok szerencsét kívánok.De ezek az autók szerintem kihasználhatatlanok,senkise fog versenypályára menni vele mert nemoda valók.Autópályázni és a lehető legnagyobb kényelemben utazni velük,szerintem erre jó és nem többre.Láttam már nagyautót leszopatva autópályán pl.Focus ST-t,Punto GT-t, Wiliems Clio-t, nincs mese kicsik könyűek és robbanékonyak,egy nagyautónak kel egy kis idő mire meglendíti a súlyát. Ilyen szempontból talán még az AUDi A8 a favorit mert az alukaszninak köszönhetően könnyebb a hasonló karoszériaméretű autókhoz képest.

Geri Dzsíííí 2008.02.17. 18:30:15

"Peti 2008.02.17. 15:59:52
Szia DANKEN ne érts félre nem a bömbivel van bajom.Csak bizonyos megoldásokkal.biztos láttál már Mercit vagy Bömbit mikor kitekerik a kormányt jobbra illetve balra,a kerék hatalmasat fordul oldalra és a teteje kifele dől.Ezmiadt a kocsi nagyon kis helyen tud megfordúlni,ami kiváló dolog egy városi forgolódásnál."

Mi köze a fordulókörhöz,a kerék oldalirányú döléséhez????
Vagy nem értem,mit akarsz ezzel mondani,hogy miért is jó ez városban??
Egyébként a kerék kidőlése elég sok autón megfigyelhető...Felfüggesztés kérdése...

Peti 2008.02.17. 18:40:56

Szia Ciri. Nemtudtam hogy pl a LEXUS a merci alvázait használja.Bár szerintem ez csak kölcségtakarékosság.A Volvo s40d is álruhás RENAULT MITSUBISHI CARISMA alvázon,ami a középkonzolt illeti ilyenszemmel nem néztem még a TOLYOTÁT nemigazán fognak meg az új autók.Nekem túl kerek mind. Én a szögletes autókra bukok.Az hogy a Honda megvilágítását magukénak hírdetik szerintem gusztustalan.De hát a németek is utánozzák egymást.Most nemtudnám megmondani de vagy a Mercinek vagy Bimernek jött ki előszőr V12-s mocija a másik 1.5éven belűl csinált magának is csak hogy legyen.A D4-D motorról mit tudsz,már többen is írták hogy szar.Én egyszer mentem Yarissal dieselhez képest kellemes volt.

CSL 2008.02.17. 18:55:32

Peti:
Tudtommal a siemens próbálkozott az elektronikus motorvezérléssel a BMW másik úton jár Hidroszatikus mszelepemeléssel próbálkoznak állítólag már van is egy 3 literes v10 700 lóval..
A legnagyobb literteljesítmény a Hondánál meg eléggé rugalmatlan motorral társul meg van már erősebb is tőle egy bizonyos Ascari A10 4.9 es BMW S62 es blokk 650 lóval (az előző M5 blokkja)..
en.wikipedia.org/wiki/Ascari_A10

danken 2008.02.17. 18:56:52

Peti, mindennapi életben ezek igenis nagyon sportos autók, nem valószínű , hogy ezekkel driftelni fognak, ha pályán akar autózgatni valaki annak ott az R8, naggyából az is ennyibe kerül, és elsőre nem rossz az auditól talán, érdemes elolvasni J.C. véleményét az autóról.

Peti 2008.02.17. 19:00:55

Geri igazából nem a kifelédőlés a lényeg. Igazadvan minden autónál dől igaz nemanyira látványosan ezt a nagy kerékelfordulási szög hozza magával.Itt arra akartam rávilágítani hogy egy ugynevezett sportos autónál egy ilyen mértékű kerékelforulási szög, ha az ember sportosan is használja nehézkes vezethetőséget okoz.Próbálj ki egy olyan autót aminek rosszul áll a futóműve(széttart holott osszetartásnak kéne lennie)kanyarban kiakarja tekerni a kezedből a kormányt míg kopra nincs kitekeredve,utánna meg alkarvitézvagy ha visszabirod tekerni.Na ez egy szélsőséges példa volt,de a BÖMBIK igy viselkednek egy erőcsusztatásnál(gázzal túlpörgetve a kerekeket kanyarodáskor)

Peti 2008.02.17. 19:05:31

CSL tisztelettel megköszönöm a felvilágositást a HONDA-val kapcsolatosan.Jár a pont.

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.02.17. 19:28:27

CSL: igazad van, de a tömeggyártók közül még mindig a Honda hozza ki legjobban, kis motorokból, mert nagyból sokkal könyebb, 100 le/liter motor már egész sok van, pl az audi univerzális 4.2 V8asa, az is 420 paci...ja és mellesleg ezzel mocival, teljesen gyárilag az R8 320at megfutja kilőtt elektronikával, ez azért nem rossz ;)

Geri Dzsíííí 2008.02.17. 19:37:43

Értem Peti,mit akartál mondani...Ebben egyetértek...

CSL 2008.02.17. 19:41:57

miluman:
Elmondom kis motorból könnyebb nagy teljesítményt kihozni mert kisebb a súrlódási veszteség!
Egyébként ilyen erővel a Bugatti Veyronra is lehet mondani hogy nem az a legynagybb sebességű autó mert keveset csinálnak belőle? Vagy hogy értsem ezt?
Arról volt szó hogy melyik a legnagyobb literteljesítményű sorozatban gyártott modell na ez sorozatban gyártott még ha nem is 1milliót csinálnak belőle szerintem

Geri Dzsíííí 2008.02.17. 19:43:31

Miluman...

Az igaz,hogy az Audi 4.2-e is 420-Le...de ahhogy mondtad, nagyobb ccm-ből könnyeb kihozni literenként a 100Le-t...
A másik,hogy az Audi V8-as,míg mondjuk egy Vti Civic,vagy egy Integra,vagy az Acura RSX Type-S,csak soros...És ezek mindegyike túl is teljesíti a 100Le/Litert...Gyári adatok szerint...

gergo 2008.02.17. 19:44:05

Peti 2008.02.17. 17:44:34

Eb csak ey dolgot emelek ki mert a tobbivel nem akarok vitazni. Anno 15 eves V12-es 850Ci re helyeztek egy eurot es az se dolt el nem csak jaras de beinditas utan se. Nem egy mai hanem egy 15 eves konstrukcio.
A BMW VANOS motorja meg nagyon jok. M52/54. Ezeke kepesek elmenni fel milliot barmifele gond nelkul es mai napig meg alljak a helyuket. 20i 150lo 28i 193lo 30i 231lo. A bmw ketezres motorja mar 1990-ben 150 loerot hozott. Nez mar meg a mai ketezres autokat van amelyik mai napig nem tudja ezt lasd index.hu/totalcar/tesztek/hyundaic20/

Vagy egy par marka motora ugyanezt hozza illetve akad egy-ket gyarto mint az alfa pl ami 160 folotti. Csak eppen eltelt 18 ev. Csak ennyivel jart elorebb a BMW akkoriban ami mara mar persze csokkent.

Geri Dzsíííí 2008.02.17. 19:52:56

Gergőőő...

Nem akarlak elkeseríteni...de a VTEC Honda Crx-ek 1.6-os motorral tudták a 150 lovat...Szal nemértem milyen előnyről beszélsz,meg hogy milyen jó volt 90'-ben a 2.0-ás ,mert "már" tudta a 150 lovat...
A másik meg az 5.gen Civic Vti-vel ugyan ez a helyzet...90'-től gyártották...az is 1.6-os VTEC,és 162 Le-tudott...;)

Geri Dzsíííí 2008.02.17. 19:56:50

ÉS azt kihagytam,hogy semmi bajom nincs a BMW-vel...csak ha a motorokról beszélgetünk,és a teljesítményről...akkor bizony a Honda váltakozó szelepvezérlésű motorjai verték teljesítmény/ccm arányban a BMW-t...AKKOR...

gergo 2008.02.17. 19:59:31

jaj mar...most nem erdekelnek a kihgyezett sport motorok. eleve ezek el nem mennek tobb szaz ezer kilometert de mind1. most sima hagyomanysorol van szo. ha arrol lett volna szo felhoztam volna a ketezres S14-et ami 1986 -os motor konstrukcuio es 192 lo volt!

Geri Dzsíííí 2008.02.17. 20:02:47

Gergo...

Megint csak nem értek veled egyet...
Mert a családban lévő VTEC CRX 300.000-et ment el HIBA NÉLKÜL...Aztán jött egy kuplungcsere...;)

Geri Dzsíííí 2008.02.17. 20:06:38

És nem kötözködni akarok...csak arra reagáltam amit írtál,hogy 90'-ben már tudta a 320i a 150 lovat...húúha..
A Crx meg 400 ccm-el kisebb mocival ugyanazt,a Vti,meg szintén kisebb mocival +12 Le-vel többet...
Ennyi...

Shadowbull 2008.02.17. 20:13:48

"és nemfeltétlenül arra gondolok hogy a v8-hoz hozzádobunk még két henger hogy nekünk is legyen má v10-ünk."

Remelem itt nem az M5-re gondolsz...

"igen.Lexus LS elektromágneses motortartó bakok."

Majd minden komolyabb autoban benne van legalabb 10 eve. Semmi extra.

"Honda a világ legnagyobb literteljesítményü motorokat gyártja."

Motorokat? Ott az az egy S2000. Az a legnagyobb literteljesitmenyu szeriamotor.

"elsőként gyártott boxer dieselt aminek hidd el rengeteg előnye van"

Pl?

"Saab bilenthető hengerfej. Alapba a motor 1.6turbo aránylag gazdaságos motorvezérlési programmal,teljesen megbilentve a motor2.3turbo kb265le-vel. Kár hogy a prototipus fázisában megragadt. "

Na ez az.

De ha mar BMW, ott a Valvetronic. Az is van olyan jo, mint barmelyik mas hasonlo celu megoldas. Sot.

sb

danken 2008.02.17. 21:29:24

szép dolog a hondától ez a teljesítmény, de ezen a szinten nem képviselteti magát, a hátránya is megvan ugye, alul gyakorlatilag semmit nem megy, állandóan pörgetni kell

Leegor 2008.02.17. 21:38:57

A Honda motorokkal áltlánosságban az a gondom, hogy nagyon nyomatékszegények. Olyan fordultszámon dolgoznak jól, ahova én soha sem pörgetek egy autót. Ez persze csak egy vélemény, technikailag elismerésre méltóak.
A D4-D motorok közül pedig a nagyobbak nem igazából megbízhatóak, sok példány komoly mechanikai problémákkak küszködik (pl turbó). Ilyen rosszul sikerült szériák persze előfordulnak minden autógyárnál, csak azt akarom ezzel mondani, hogy a Toyota sem egy isten. Meg úgy általánosságban a japánok sem.

Leegor 2008.02.17. 21:40:28

danken megelőztél :))

JGun 2008.02.17. 21:49:11

Szerintem a cikk írója borzalmasan elfogult a BMW mellett és az Audit nem tartja autónak. Ez mercedeses írásiból is kiderül. Talán nem jó helyen ül, és PONTOSAN Ő KORRUPT, és vádolja az Audit ugyanezzel. Szűk látókörét jellemzi az Audi-VW-Seat párhuzam vonása,melyről minden OEM szakember tudja, hogy nem igaz, hiszen nagyobb a gyűlölet konszernen belül még CS kolléga fröcsögésénél is.

szimplamagyarautós 2008.02.17. 21:54:48

A literteljesítmény egy elméleti dolog, amit az autó maximális teljesítményéből számolnak ki. De ki használja maximális teljesítményen az autót? Jellemzően senki. Vegyünk néhány átlagos 1.6-os benzinest (csak hasraütve). Az egyik max. 100 le/5000 fordulaton, a másik 110/5500, a harmadik 120/6000. Igazán elméleti értékek, mert egy átlag autós valahol 2000-4000 fordulat között használja az autóját.

kriszt 2008.02.17. 21:57:31

leegor!

Rákontráznék:D

családi hilux sr5 d4d 2.5 200ezernél nincs semmi baja, landcruiser 3.0 d4d 140e szintúgy csak olajcsere!

Leegor 2008.02.17. 22:00:04

kriszt

Ennek csak örülni kell :))

Egyébként föleg a kétliteresekre értettem

Gábor István 2008.02.17. 23:07:12

Shadowbull 2008.02.16. 23:45:39
Gábor István 2008.02.16. 23:23:00
Kösz és bocs.

Laci 2008.02.18. 00:25:47

Érdekes viták voltak. Először olvastam ilyet. Konkluzió: attól mert családod van nem kell csúnya kombit venni. Még azt is el tudom képzelni, hogy a feleségednek is tetszik. Tudom hogy van olyan izlések és pofonok. A rejtőzködés csúnya formája a kombi, de szerintem a baromságé is. Az új M5-ben már ültem, nagyon tetszett, a gazdája is dícséri.Az kellene de nem kombi. Tetszik az Audi is. Egy újságírónak is lehet véleménye, sőt még változhat is akár gyakran is, nekem is szokott.

Paul 2008.02.18. 00:36:07

Toyotanak "Soha nem volt egyedi ötlete, most már ott tart, hogy a divatosabb karosszériákat másolja..."

Ciri,
Orulok hogy vannak emberek akik magamhoz hasonloan tudnak valamit az autokrol. En ugyanezt magyarazom a haverjaimnak evek ota, akik csak toyota, toyota, meg benzines. Szegenyek tul sok marketingszoveget, meg totalcaros baromsagot esznek.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.02.18. 00:48:11

Peti. Akkor 3 dolog van, amit kifogásolsz a BMW-ben:
1. Kormányszervó hiánya. Hát vazz, vegyél bele egyet. Nekem volt E30 325öm, és engem is zavart egy kicsit a szervóhiány (ismerős 20asában volt), de nem drifteléskor, hanem parkoláskor. Amire vettem volna szervót, rádölt egy kémény:(
2. Váltó hosszú útja. Érdekes, nálam nem hosszúak, sőt. De lehet, hogy valamelyik régin hosszúak.
3. Ára. ígyis túl sok csóringer rontja a márka imidzsét!

Sanyiqua 2008.02.18. 09:20:23

Na mizu srácok eltört a mécses? Nem kell így kiakadni egy pundingfejű újságíró véleményétől. Talán nem annyira elfogult a bimmerrel kapcsolatban, mint ahogy vártátok? Nem csak a Bmw-ről szól a világ ezt már rég be kellene látnotok. Azt sem ártana, hogy vannak náluk technikailag szebb/jobb vasak is, bár a mélyen gyökerező beidegződéseket nehéz felülbírálni. Könnyebb inkább savazni, ha valami nem tetszik, talán objektívebben kellene látni bizonyos dolgokat. Régóta olvasom a Totalcart de az elmúlt két évben nem nagyon olvastam tőletek olyan cikket, ami ne lett volna valamilyen irányban szubjektív az imádott, általatok preferált járgányok kerültek mindig előtérbe. A többi "szutyok" állandóan le lett húzva. Elfogultak vagytok bizonyos márkákkal kapcsolatban, a többiről az istennek sem tudtok/akartok egy normális cikket írni, mert minek is az, ha nem: Bmw, Honda, valamelyik Evo, Subaru, Toyota. A többi szar úgy ahogy van, vagy nem méltó a ti becses figyelmetekre. Vicces, ahogy így próbáltok minden más tömegtípust beállítani. Pl:Skodából, Opelből, Suzukiból, Fiatból, Renaultból az elmúlt időben szerintetek csak a "romok" kerültek a gyártósorokról az utcára. Hehe... most pedig egy angol azt meri írni, hogy az Audi jobb mer lenni a Bömösnél??? Hát hogyan merészeli mi? Meg mennyit fizetett az Audi a cikkért? El vagytok tájolva. Objektivitás. Ezt kérnénk a jövőben tőletek. Sokan.

AP (törölt) 2008.02.18. 10:03:07

"Szia Ciri. Nemtudtam hogy pl a LEXUS a merci alvázait használja."

Alváz bazdmeg? Mi alváz?!
Jézusom..

Sok technikai analfabéta balfasz szerencsétlen vitatkozik olyan autókról, amiknek a közelébe nem fog kerülni soha.

AP (törölt) 2008.02.18. 10:05:38

mogyi74 2008.02.17. 09:44:22

Lehet, hogy elvileg a gyorsulásban jobb, de a világon senkit nem érdekel egy előltekerős, ha hátultekerőset is lehet választani. :)
Eleve nem mindegy, hogy padlógázra a kezedből rángatja ki a kormányt, vagy a hátulját dobja. Akkora nagy különbség, amit sehány másodperces gyorsulás se kompenzál. :)

Peet84 2008.02.18. 10:22:17

Kinek mi kell... Hátulhajtóshoz több rutin kell, hogy ne ess le az útról...
www.youtube.com/watch?v=68N9ZNSiOj4&feature=related

Auto Union · http://rettenet.hu 2008.02.18. 10:29:18

Tisztelt Véleménnyilvánítók!! Álláspontoktól, izlésektől, előitéletektől mentesen kérdem, mély tisztelettel: Miért olyan k*rvára elfogadhatatlan ez a tény a sok BMW mániás számára? Én magam részéről inkább a négy karika híve vagyok, de szemrebbenés nélkül elismerem, hogy a 2007 -es M3 igen is elkente a 2005 -ös RS4 száját pályán. Ezzen nincs mit vitatni, ez tény... zárójelben jegyezném meg, hogy amikor erről szoltak a hírek én nem emlékszem, hogy ekkora ugatás lett volna... valahogy akkor senki nem tépte a száját, vajon miért? Akkor miért nem repkedtek a feltételezések, hogy vajon a BMW ezért mennyit fizethetett? ... Kár ezen vitatkozni gyerekek! Jah, hányan ültetek már egyik vagy mésikban modellben? Jah, hogy csak utcán láttátok? Akkor szépen csendben lehet a bringát arrébtolni! ....

Bazsi 2008.02.18. 11:33:44

Sziasztok!
Azt a nőt akibe szerelmes vagyok elhódította egy 7-es bömbis pasi. (Új a gép nem v.mi régi.) Eddig nem is gondolkodtam rajta melyik a jobb: Az AUDI vagy a BMW. Ezek után szerintem az AUDI:) De a nő szerintem akkor is lelép tőlem ha ugyanilyen szintű AUDI-val jelenik meg a "gazdag herceg". Akkor vajon a BMW lenne a jobb? Jó annak az embernek hogy olyan autója van. Neki bejött az élet. Őt zavarja már hogy esetleg lemaradhat fél másodperccel egy versenypályán... TV, xenon, masszírülés, stb... Hiába volt mindig fényes a Lada ejtettek. Innen nézve egy VTI HONDA, vagy egy nem 1000 éves SUZUKI is igazi élmény/álomautó. Emberek! Akik ilyeneket vezettek nem is tudjátok milyen királyok vagytok! 5-600 lóerős autók pedig... Ha megnyerném az 5-öst Viper-rel járnék kenyérért:) Meg vennék egy nagy traktort is amivel néha-néha kihúznám az árokból mert annyi ló biztos megbokrosodik időnként:) Minden esetre fel vagyok készülve: Ha bejön a Jackpot diesel és benzines is lesz a háznál! Ha már lúd legyen kövér!!!:)

malac 2008.02.18. 12:02:08

Sajnos Bazsi két eset lehetséges. Az egyik, hogy vonzóbb volt a nő számára a másik pasi, mindenestől, úgy ahogyvan. Aztán lehet, hogy nyersen csak a pénz motiválta a döntésban a nődet. Akkor viszont egy okos kis ringyó, akit csak kurogatni, meg szoptatni érdemes időnként de beleszeretni nem annyira. Amúgy is viccesebb ha a bmw-s a pasija, te meg csinálgatod.

SamaraAgressor 2008.02.18. 12:28:32

ÉLJEN A LADA SAMARA!!!!

Auto Union · http://rettenet.hu 2008.02.18. 13:42:14

Peace JGun!! Mondd meg a frankót nekik!! :)

Krisi 2008.02.18. 13:55:20

A szétesésen nem azt értettem, hogy egyik napról a másikra kiesnek a kerekek és kettétörik a kasztni. Hanem hogy annyira túl van bonyolítva mindkét autó rendszere, hogy bármi elromolhat. És akármi van, akkor nem az van, mint a régi szép időkben, hogy szétkapjuk a dolgokat, megjavítjuk és megy, hanem a szerviz egy laptoppal kezdődik... Ami meg nincs, az ugye nem romlik el.
Egyébként a vevőket ez biztos nem zavarja, mert pár évig garanciális, addig megoldja a márkaszerviz, de aztán vagy eladja, vagy havonta jár vele szervizbe (lásd Smerci).
De továbbra se kéne egyik se, mert élményautónak szar (2 tonna az 2 tonna, varázsolni nem tud egyik gyár se). És ettől kalap szar mindkettő, mert nem nagy mérnöki bravúr berakni egy baszottnagy erőforrást. Az lenne nagy szám, ha másfél tonnánál nem lenne nehezebb egyik sem, és akkor elég lenne egy V6-os biturboval, ugyanezeket a menetteljesítményeket tudnák. Ja, de akkor nem lenne benne seggmaszírozó. Bocs...
Szóval élményautónak túl nagy, drága és kényelmes, családi autónak pedig rettenetesen drága és felesleges. Autópályán meg egy 3000-es TDI is megy 250-et, aki meg annál többel akar menni, hát egészségére.
Szóval ezek az autók felvágáson és magamutogatáson kívül nem jók semmire. Ja, gyorsulási versenyekre lehet járni, de ott meg letolja őket egy átépített Trabi.

És persze senki sem jóstehetség, lehet, hogy százezer km múlva nem kell bennük cserélni semmit, de nagyon nem tartom valószínűnek. A motoron meg tesztelhetnek akármennyit, nem csak az tud tönkremenni, van pár egyéb alkatrész is. És egy 500 lóerős kocsi nagyobb terhelést kap, mint egy 1,6-os, azt se feledjük. Szóval bátor dolog olyat állítani, hog olyan megbízható lenne bármelyik, mint egy régebbi gép. Persze, ha vigyázunk rá, és nem hajtjuk, akkor lassabban megy tönkre. De aki nem hajt meg egy ilyen játékszert, az komplett idióta.

És hozzátenném, hogy most nem megdönthetetlen tényeket közöltem, hanem megosztottam a véleményemet. Valaki mást gondol, meghalgatom őt is. A másikat meg felesleges leugatni, mert neki más német márka teccik. Magadat is felidegesíted, meg másokat is, mi értelme van? Semmi. Szeressük egymáat. Ámen.

Shadowbull 2008.02.18. 14:02:01

"nem nagy mérnöki bravúr berakni egy baszottnagy erőforrást"

Mar eleve az is nagy mernoki teljesitmeny (ha nem is bravur) hogy ezeket a motorokat megtervezzek. Aztan hogy ez autoban is mukodik, minden korulmeny kozott, az sem kis dolog.

Amugy rossz felol kozelited meg a dolgot. Ha senkinek sem kellenenek ezek az autok, akkor egyet sem tudnanak beloluk eladni.

De a helyzet nem ez, ezek a modellek sikeresek.

Akkor talan megiscsak van ertelme...

Raadasul mindenki elfelejti, hogy ezek a modellek egy-egy marka zaszloshajoi, markaimidzs-epitok, amik segitenek eladni az A4-et, meg a 3-as BMW-t.

sb

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.02.18. 14:33:23

Bazsi 2008.02.18. 11:33:44

Az ilyen csajt le kell szarni. Amikor összejöttem a barátnőmmel, több mint négy éve, egy rozsdás dácsia 1310-em volt. Akkor is szeretett, most, hogy jobban viszem, most is szeret. Szerintem egy csajnak a génjeiben van, hogy olyan hím kell, hogy el tudjon tartani egy családot. Bár én is lenázem az olyanokat, akik meglátják az autómat, és elkérik a számomat.

bsys · http://www.b-sys.hu 2008.02.18. 15:20:16

Sziasztok!

Sajnos először nem akartam hozzászólni, de nem hagyhatom ki.
Ma magyarországon mindenki mindent pocskondiázik, anyázik, stb.
Autónál ha vki vmit állít akkor próbálja ki az adott típust, és utánna fogjon bele a leszólásába. Nap mint nap összekerülök vkivel aki leszólja a kocsimat.
Egyik kollégám nagy Ford mániás. Azonos évjárat azonos futásteljesítmény mellett az ő fordja 180 ezer km után 1-2 liter olajat evet és el is adták azonnal, míg én 200 ezer kmrel a swiftemet 1 év múlva adtam el és a mai napig használják úgyhogy a mai napig nem eszi az olajat. Vagy a Fordot , az egyik szomszédomnak pl. a skoda octavia rs turboját nem győzik a futóművet állítani, javítani, az én swiftem 200 ezer alatt egyszer nem volt futómű állításon pedig kapott rendesen. De nem rázott, egyenesen futot.
Az új swiftem is király sőt jobb mint a régi volt, de nem szólóm le a másikét.
Kicsit az emberek fejében kellene rendet tenni. A dízel vagy benzines kérdés ez is összetett. Sokat megyek mégis benzines kocsim van.
1. nem vagyok hajlandó plusz egy millát adni azért hogy hidegen kerregjen, rázzon.
2. mivel turbo dízelek vannak a turbo az egyik legkényesebb pontja a tartósságnak.
Szívó benzines suzuki esetén ha nem padlógázzal közlekednek 400-700 ezer km-t elfutnak. tudok ilyenekről.
Sőt 1988-as lada samarán 1.3 rövid áttételű, 4 sebességes 500 ezer km után se ette az olajat. pedig nem volt kímélve.
sajnos utánna nem tudom mi lett vele
3. mostanában nézegettem a kia ceed 1.6 crdi modelljét, de a népítéleteknél volt egy két valószínűleg egyedi eset. de bosszantó főleg 5 milliós autónál.
így marad a swift II. kicsi, de minden napi használatra tökéletes.
Audi vagy BMW néző pont kérdése. Pl. nekem a legszebb 3-as a mai napig az e46-os az új szerintem tipikus kínai tervezés. Kár érte.
Kedves hozzászólok próbáljatok emberi hangon vitázni épp elég feszültség van az országba így is.

Köszönöm

Sanyiqua 2008.02.18. 15:51:41

Heh.... jó kis tűz lett ebből "ki a jobb, a bimmer vagy az Audi" kérdésből.A gyorsulási versenyekről annyit, hogy tavaly Tökölön a Hamman tuningos, 590Le-s M6-os Bmw-t, szét alázta egy turbósított 2105-ös Lada, amiben 1.7-es Niva motor volt+turbó. Vicces volt.

Krisi 2008.02.18. 17:11:30

Shadowbul: Az majd mégnagyobb mérnöki bravúr lesz, ha megterveznek egy 2000-es motort, ami 300 lóerő feltöltő nélkül, és mégis tartós, keveset fogyaszt. De erre még jó sokat kell várni. (Ha egyáltalán lézezhet ilyen.) Vagy pl. a hibrid motor, az már valami. Nem mondom, hogy holnapra tervezek én is egy 600 lóerős V10-est, mert nem eccerű, de nem is ez a munkám.

Azt pedig egy szóval sem írtam, hogy senkinek se kellenek, csak azt, hogy szerintem haszontalan. Felvágós, magamutogatós emberek mindig is lesznek, és nekik ez a legjobb választás: "Nézd Tibi, öccá lóerős a kocsim"
És az a tény, hogy valamit vesznek, még nem jeleni azt, hogy van értelme.

Abban viszont igazad van, hogy a márkák mindig le akarják nyomni a közeli konkurenciát, és ez egy jó lehetőség, hogy pl. megmutasák Ingolstadtban, hogy "Nesztek bazeg, ennyit ér a propelleretek, a milyenké jobban gyorsul!" :)

De, mint kiderült a hozzászólásokból, egyik se jobb, mint a másik. Aki szereti, ha a kocsi kibassza a seggét, az soha nem fog quattro-t venni, aki meg hóban akarja nyomni, az leszarja, hogy milyen driftelni egy BMW-wel.

Szóval nem azt mondtam, hogy senki sem fog ilyet venni, hanem hogy az ilyeneket szerelemből veszik, nem racionalitásból. Az elég jó reklámos, aki megmagyarázza, miért nem elég egy családi autóba 360 lóerő, miért kell 560 :)

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.02.18. 18:10:03

"Az új swiftem is király sőt jobb mint a régi volt, de nem szólóm le a másikét."

Egy swiftből nehéz is volna:)))
A dízeltémában viszont igazad van.

mogyi74 2008.02.18. 18:25:28

AP meggyőztél! Behódolok!:))

GGG77 2008.02.18. 19:46:14

Szeretem amikor fikázzák a Swiftet. Miközben az egyik legvagányabb külsejű kisautó, plusz nincs még egy olyan márka, ahol a kisautó-alaptípus több mint 90 ló.

Shadowbull 2008.02.18. 19:54:15

"Shadowbul: Az majd mégnagyobb mérnöki bravúr lesz, ha megterveznek egy 2000-es motort, ami 300 lóerő feltöltő nélkül, és mégis tartós, keveset fogyaszt."

Vannak olyan motorok, amik 2,4 literesek, kabe 800 loerosek feltolto nelkul. Ja igen forognak 18ezret, es 13ezer alatt halottak. 2 versenyt ki is birnak :)

Szivomotorban a literteljesitmenyt csak a maximalis fordulatszam emelesevel tudod novelni. A Honda S2000 120Le/literje most az utcai csucs. De az also fordulatszamtartomanyban az sem tul hasznalhato. Ettol magasabbra autoban nem nagyon lehetne menni. De az Audi 100Le/literje vagy a BMW 105Le/literje sem egyszeru, mindket motor boven 8000/perc fole forog. Egy normal utcai autoban 6800/percnel vege van a mokanak. Es ez nem veletlenul van igy, a fordulatszam novelesevel a motorban fellepo erok negyzetesen novekszenek. Es ezek a motorok emellett hetkoznapokon is hasznalhatoak, a BMW pl. nagyon jol vezetheto auto, akar egy kismama is elterelgetheti. Persze ha minden a legsportosabbra van allitva, akkor egy vadallat. Ha az nem sportkocsi, akkor nem tudom mi az.

"Vagy pl. a hibrid motor, az már valami."

Az milyen?


"Azt pedig egy szóval sem írtam, hogy senkinek se kellenek, csak azt, hogy szerintem haszontalan."

Az, hogy kinek mire van szuksege, azt mas nehezen tudja megitelni. Kozlekedesre tokeletesen megfelel egy Suzuki Swift is, fapad kivitelben. Az ember megis jobbra vagyik.


"Szóval nem azt mondtam, hogy senki sem fog ilyet venni, hanem hogy az ilyeneket szerelemből veszik, nem racionalitásból."

Nyilvan. Ez a mufaj nem a racionalis dontesek mufaja. De van meg nehany ilyen. Pl. a parvalasztas :)))

sb

direkt_poq 2008.02.18. 20:46:15

Multkoriban kiszamitottam, hogy mennyit bukok azon, hogy egy viszonylag nagyobb benzines motort valasztottam egy kozepes dizel helyett. Eves szinten 120 ropit bukok a dolgon, de szerintem meg ebben az esetben is megeri. A dizel ebben a kategoriaban 3-400e forinttal volt tobb ugyanebben az evjaratban. Benzin/dizel uzemanyag ara lassan gyakorlatilag mindegy. Szal harom evig tolva bukok a benzinen annyit, hogy onnan megerje a dizel. Itt meg nem beszeltem a fenntartasi koltsegek kulonbsegerol: izzitogyertya, olaj, porlasztocsucs, stb...

Egyebkent meg az a tipikus idiota vagyok, aki annak ellenere, hogy szereti a nagyobb benzines motorokat, azert nem vesz dizelt, mert a szemmel lathato korom- es fustfelhok elriasztanak. Gyarlo vok, bocs...

Ja es mi szol a mostani mellett? 250e km (valos) felett vagyok, 10.000 kilometernkent 1-2 dl olajfogyasztas, es ha odalepek megy, mint a golyo. Szal van egy hobbim, ami 120-ba kerul evenkent. Na ez is egy szempont....

(nehany ember kedveert:persze nem az a hobbim, hogy 250-el tolom egesz evben az autopalyan.)

Tripod 2008.02.18. 21:06:41

AP:

Szerinted a szgk. gyorsulasi versenyeken elsokerekkel, hatsokerekkel, vagy osszkerekkel szoktak nyerni?

danken 2008.02.18. 22:09:13

jah, megvan, mi a helyzet, lexus reklám az indexen, itt meg a bmw reklámoz, erről nem lesz cikk?

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.02.18. 22:19:08

"Miközben az egyik legvagányabb külsejű kisautó, plusz nincs még egy olyan márka, ahol a kisautó-alaptípus több mint 90 ló."

A miniről beszélsz?

mugen 2008.02.18. 22:28:52

Közel 400 kommentnél jár a cikk! Most akkor miről is folyik a vita?!
Aki a legnagyobb hasznot húzta az AUTOCAR cikkéből, az a TC! Se nyomtatási kőccség, se kiadás reklámra! Néhány "megosztó" sorból több ezer olvasót és több száz kommentelőt generált, beleértve magamat is :D
Úgy hívják ezt is, hogy MARKETING!

Krisi 2008.02.18. 22:44:14

Shadowbull:
Ez igaz, feltöltő nélkül is lehet tréfás dolgokat művelni, de az a mindennapi használatban elvérzik. Bár van olyan Simson, ami elpörög alapjáraton 20 ezerig, de nem túl gyakori jelenség :)

"Persze ha minden a legsportosabbra van allitva, akkor egy vadallat. Ha az nem sportkocsi, akkor nem tudom mi az."

Ezt már írtam egyszer, de szerintem egy sportkocsi nem két tonna, nincs benne ülésfűtés és seggmaszír, nincs klíma és szervó, nem kombi, nincs rajta tetősín, nincs benne öt ülés, sorolhatnám. Ha egy autót több célra akarnak használni, akkor az lesz a vége, hogy egyiknek sem felel meg igazán. Persze, kurvajól megy meg kényelmes is. De van kocsi, ami jobban megy, és a peres gumi kirázza a székletet a seggemből :)
A Z4, na az sportautó. Meg egy összkerekes nagymotoros TT. De ezek itt csak nagy autók még nagyobb motorral. Ráadásul orrnehéz mindegyik.

Azért, mert egy kocsi öccáz lóerő, attól még nem lesz sportautó (lásd ML 65 AMG, W12-es Q7, stb, stb.) Lehet, hogy jól gyorsul, de számomra nem az az élményautózás, hogy egyenes szakaszon tolom neki.
Persze, jobban mennek még szerpentinen is, mint mondjuk egy Swift (csak hogy témánál maradjunk:D) de egy Speedster megeszi reggelire, pedig abban szinte harmad annyi ló van. A súly a nem mindeggy. A Mazda már felismerte, hogy ez kell, kár, hogy az okos németek nem erre felé gondolkodnak, hanem azon izzadnak, hogy még több lóerőt kiharcoljanak egy V10-esből.

"Kozlekedesre tokeletesen megfelel egy Suzuki Swift is, fapad kivitelben. Az ember megis jobbra vagyik. "

Ez nyilvánvaló, ezért jó pl. az 530-as vagy a 3000-es dízel A6. Ugyanúgy lendületes, nyomatékos, megy 250-nel, nekem nem kéne több (pedig utálom a dízeleket:) De ez már megint magán vélemény.

Ha meg a racionalitást nézzük, akkor alapból kilőve mindkét márka :D

malac 2008.02.18. 22:50:31

Nem tudom. Mekkora reális marketing-értéke lehet annak, hogy pár elborult idióta vitatkozik itt egymással gyakorlatilag a fantázia birodalmába tartozó dolgokról? Persze én szeretem olvasni és ugyan nem értek hozzá de bele is pofázok néha de csak a magam örömére. Szóval nem látom az összefüggést.

Rocko- 2008.02.19. 00:06:54

a suzuki termeli a benzint. :)

Shadowbull 2008.02.19. 07:58:46

"Ezt már írtam egyszer, de szerintem egy sportkocsi nem két tonna, nincs benne ülésfűtés és seggmaszír, nincs klíma és szervó, nem kombi, nincs rajta tetősín, nincs benne öt ülés, sorolhatnám."

Speciel az M3-ra gondoltam, az M5/M6 valoban inkabb egy nagyon eros turaauto, sportautos menettulajdonsagokkal.

De az M3 szerintem egy valodi sportauto. Annak ellenere hogy van benne klima meg szervo. Manapsag mar egy Lamborghini Murcielago-kategoriaju szupersportautoban is vannak kenyelmi felszerelesek, anelkul egyszeruen nem lehet eladni. Ez nem arrol szol, hogy a mernokok mit gondolnak asportossagrol, hanem arrol, hogy minek van piaca.

"Ráadásul orrnehéz mindegyik"

Hat az Audi valoban az, a BMW-k mind 50%-50% sulyelosztassal rendelkeznek.

"Lehet, hogy jól gyorsul, de számomra nem az az élményautózás, hogy egyenes szakaszon tolom neki."

Ezek az autok nagyon komoly keresztgyorsulasokat tudnak.

"egy Speedster megeszi reggelire, pedig abban szinte harmad annyi ló van."

Meglepodnel....


"A súly a nem mindeggy. A Mazda már felismerte, hogy ez kell, kár, hogy az okos németek nem erre felé gondolkodnak, hanem azon izzadnak, hogy még több lóerőt kiharcoljanak egy V10-esből."

Ezt nemhogy mindenki felismerte, hanem ez olyan alapveto muszaki kriterium, hogy nem szoktak olyan nagy feneket keriteni neki, mind a Mazda :)) Lehet hogy nehezen hiheto, de mondjuk egy M5nel minden kiloert megharcolnak. Csak eppen olyan fejlesztesi celok vannak mechanikai szilardsagra, zajkomfortra, rezgescsillapitasra, karosszeria merevsegre, stb. hogy ez jon ki belole. Persze barmelyikbol lejjebb lehetne adni, es lehet azon vitazni hogy szukseges-e. Szerintem szukseges. Ott van az elozo M3 CSL, ott bizony a sulycsokkentes fontos szempont volt, 110 kilot faragtak le a szeria M3-bol. Nade nem is tudsz vele leautozni 500 kilometert, mert 100 kilometer utan elfaradsz. A mostani M3 jobban megy mint az elozo CSL, de a vilag vegeig el lehet vele turazni, mert alkalmas ra. Szerintem ez a nehez, egy autoban 2 ennyire kulonbozo karaktert osszehazasitani.

sb

Shadowbull 2008.02.19. 08:00:31

"pár elborult idióta vitatkozik itt egymással gyakorlatilag a fantázia birodalmába tartozó dolgokról?"

Na azert nem mindenkinek tartozik a fantazia birodalmaba :) De az elborult idiota az igaz :)

"Szóval nem látom az összefüggést."

Milyen osszefuggest?

sb

attika 2008.02.19. 08:24:15

Winkler!!!!! Ma te is megmutattad, hogy azért még a mazda2-es tesztben is fikázni kell a passatot. Hát ennyire vagytok ti tényszerűek!!! Szerencsétlen nek vagytok, csak sajnálni tudlak benneteket. Hogy ennyire legyen valakinek PH fóbiája az vicc. De a pénz beszél igaz....dacia, meg a japánok!! Szar tesztek szar emberektől!!!

malac 2008.02.19. 10:35:56

Azt az összefüggést, hogy ennek az irományak miféle módon van marketing értéke. Biztos le vagyok maradva de nem hiszem, hogy túl sok olyan ember olvassa ezt, aki épp azon vacillál, hogy melyik gépet vegye meg a kettő közül és ennek a cikknek az alapján fog dönteni.
Még egy teljesen dilettáns kérdésem van. Bár, mint említettem nem vagyok egy szakértő de annyit tudok, hogy ilyen nehéz luxusautókkal tényleg nem lehet úgy bohóckoni, mint egy jó kis sportautóval. Megkérdezem, hogy ha valakinek ennyi pénze van, nem járna e jobban ha ténylegesen venne egy bőven elégséges teljesítményű, mondjuk 250le körüli fullos családi autót és mellé egy vagány sportkocsit a szórakozás kedvéért.
Ahogy én látom a dolgot nagyjából ki is jönne ugyan ennyi pénzből. Amúgy egyetértek az egyik elöttem szólóval, miszerint semmi értelme egy 500le-s autónak ha az nem versenyautó.

Shadowbull 2008.02.19. 11:04:16

Melyik cikknek, az eredeti angolnak, vagy ennek a postnak? Az elsonek talan lehet, ez itt meg csak egy autobuziknak szolo oldal :) Nyilvan aki ilyen autot vesz, az egyreszt azt valasztja amelyik tetszik neki, masreszt valoszinuleg kiprobalja elotte oket.

"Megkérdezem, hogy ha valakinek ennyi pénze van, nem járna e jobban ha ténylegesen venne egy bőven elégséges teljesítményű, mondjuk 250le körüli fullos családi autót és mellé egy vagány sportkocsit a szórakozás kedvéért."

Ott van az index foruman (autos ujsagiras amokfutoi) biohazard, o M5-tel jar, kerdezd meg tole. Az biztos, hogy eleg ilyen ember van ahhoz, hogy megerje letrehozni ezeket az autokat.

"Amúgy egyetértek az egyik elöttem szólóval, miszerint semmi értelme egy 500le-s autónak ha az nem versenyautó. "

Valami ertelme megiscsak van, kulonben nem leteznenek :)

sb

malac 2008.02.19. 14:42:18

Erre a postra gondoltam, valaki azt írta, hogy milyen nagyot kaszál ezen a tc. Ezt nem értettem. Azt viszont értem, hogy nyilván nem gyártanának ilyesmit ha senki se venné csak tényleg értelmetlennek tűnik, ahogy szintén megjegyezte valaki a szintén millás szomszédnak bemutatni a gépet biztos jó de más értelme nemigen van, főképp, hogy az utcán kurva kevesen veszik észre, hogy egy ultrabrutál teljesítményű kurva drága autó. Presztízsnek szerintem vannak ennél sokkal jobban megfelelő autók, mint ahogy sportautónak is. Tehát biztos veszik csak szerintem elmebetegek.

Krisi 2008.02.19. 15:48:03

Shadow: csak most nem az M3-ról van szó :)

Egy kombi súlyeloszlása pedig mindenképp rossz, mivel elöl van egy baszott nehéz V10, ezáltal csak úgy jöhet ki 50-50-re, hogy hátra is súlyt tesznek.
De ettől még nem lesz olyan, mintha középmotoros lenne, mint pl, a Speedster, ha már így szóba hoztam. És azért is jobb szerintem az utóbbi, mert könnyebb, és már 60-nál is olyan élményt ad, amilyet a fullextrás nagyok csak 130-nál. Szóval engem senki sem fog meggyőzni, hogy egy kéttonnás dög jobb kanyarban, mint egy 900 kilós.

"Szerintem ez a nehez, egy autoban 2 ennyire kulonbozo karaktert osszehazasitani."

Pontosan. Vagy sportos legyen, vagy kényelmes. De a kettő nem jó barát. Legjobb persze, ha van otthon egy Z4 ökörködni, és egy 530D a munkába meg nyaralni :)

remram (törölt) 2008.02.21. 20:57:29

Oroszpeti! Szerintem az Audinál még van PDs tádé.

Pisti 2008.05.02. 13:46:39

Nekünk már volt BMWnk is meg Audink is és Audink is van. Szerintem mind a két autó hihetetlenül jó de az Audi jobban meggyőzte a tetszésem én megmarattam a 96-os 2,5 TDI nél gyári chiptunigos piros I. Jobb az útartása a BMW nél jobb a gyorsulálsa, és szebb (legalábis nekem jobban tetszik) de ez csak az én véleményem és ahány ember annyi ízlés! de én akkor is azt mondom Audi forever!:)
süti beállítások módosítása