Új információk autóshonlap-ügyekben

  2007. december 01. - Jermann Kálmán Címkék: dizájn cadillac saab

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Gondosan ápolt fertő
2007-12-06 16:40:00

Máshol rég lecsapolták, feltöltötték, mezőgazdaságilag hasznosították a hasonló lápvidékeket.

Halálhörgés, szidalom
2007-12-02 09:21:00

Mondhatunk mi bármit, tetszeleghetünk a tárgyszerűségben, ön, az olvasó úgyis azt gondol, amit akar. 5,5 liter

Új információk autóshonlap-ügyekben
2007-12-01 14:39:00

Minap jelent meg cikkem a Totalcaron az autós honlapokról . Sajnos sok márka kimaradt, de voltak olyanok, amik

Ludditák tobzódása
2007-10-16 18:06:00

A géprombolók annak idején az ipari fejlődést akarták gátolni. Féltették a munkájukat a gépi erőtől.

Minap jelent meg cikkem a Totalcaron az autós honlapokról. Sajnos sok márka kimaradt, de voltak olyanok, amik szívesen elkerülték volna a szereplést. Így például a Jaguar, akinek vezetőjétől hosszú levelet kaptam. Mivel határozottan kikötötte, hogy a közléshez nem járul hozzá, így maradjon kettőnk titka, mi is volt a kifogásolt tartalom.

Azért ön, kedves olvasó, sejtheti, hogy nem tetszenek az importőröknek az olyan megjegyzések, amiben nehezményezzük a siralmas külsőt, a tartalmatlan tartalmat.

Jaguar X-Type ára regisztrációs adó nélkül. Forrás: Jaguar.hu

Vagy például azt, hogy az akciós árakat általában egy aprócska csillaggal közlik: a bruttó ár nem tartalmazza a regisztrációs adót. Mintha az egy lényegtelen, filléres tétel lenne. Én, az újgazdag vagy a régóta kuporgató, kékvérre vágyó odamegyek, kezemben a brifkó, amelyben ott a hétmillió. És mi történik? Ennyiért nem kapom meg. Csak nem akarok szarrágónak vagy kiszámolt pénzűnek látszani, hát gyorsan felvívok valakit, ugyan hozza már utánam a maradékot. Ha erre játszanak, sokaknál bejön a számítás.

Egyébként készséggel elhiszem, hogy valóban hosszas előkészítést és megfontolt lépéseket igényel egy luxusmárka honlapjának készítése, bölcs dolog nem elkapkodni. Annak még jobban örülök, hogy (és most fellebbentjük a fátylat a régi titokról) hamarosan csak lesz egy márkához méltó jaguar.hu.   Köszönetet nem vártam, így nem is lepődtem meg, hogy a Cadillac márkaimportőre szintén neheztelve keresett meg, hogy közlésünket, miszerint nincs a Cadillacnek magyar honlapja, helyreigazítsa. Tehát most jön a helyreigazítás: de, a Cadillac rendelkezik magyar honlappal. Csak nem egyszerű elérni.

A www.cadillac.hu továbbra sem létezik. Ennek oka egy ügyeskedő, aki pár éve úgy érezte, érdemes regisztrálni, mert jó pénzt ér majd egykoron. Tévedett ugyan, mert nincs vásárlási szándék, de sokba kerül így is a Cadillacnek, mert biztos nem csak én adtam fel a küzdelmet a megkeresésükre.

Az is kiderült az írásból, hogy a cadillac.com is egy régi állapotot konzervált, amikor még nem élt a magyar oldal. Hogy hol van mégis a magyar honlap?

A Cadillac magyar nyitóoldala. Forrás: Cadillac.com

Mi tudjuk és örömmel közöljük: írják be a http://www.cadillaceurope.com/index.aspx?FilterID=2102&ChapterID=10734 címet (vagy csak a cadillaceurope.com-ot, és ott megkeresni a Hungary ikont), máris elénk tárul a nemzetközi szabvány szerint készült csinos honlap.

Adatkérő oldal Cadillac prospektushoz. Forrás: Cadillac.com

Igaz a prospektushoz – ehhez a drága kincshez – adatokat kérnek, de istenem, nem nagy ár érte, ugye? A technikai probléma, miszerint még mindig két út létezik (a rossz a cadillac.com-ról, a jó a cadillaceurope.com-ról), megoldásra vár, de egy ekkora mamuttól már ez sem rossz eredmény.

A Saab magyar árlistájára mutató oldal. Forrás: Saab  

A harmadik drámai változás, amiről kötelességünk tudósítani, hogy a Saab immáron nem turkál intim szféránkban kérdőívével, ha kíváncsiak vagyunk a forgalmazott modellek áraira és prospektusára.

Ennek örömén fel is fedem, miért készült az anyag: szeretnénk, ha a felfedezett hibákat, ügyfélbosszantó apróságokat kijavítanák. Nincs bennünk káröröm, ha ilyeneket észlelünk, ellenkezőleg, a maximális segítő szándék vezérel. Ha nem így lenne, inkább hallgatnánk, ha rossz, maradjon is az. A magam részéről ígérem, itt Padovában fogom ünnepelni a dicséretes javítást, nem is valami lőrével.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr1248808

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ommm 2007.12.01. 14:47:22

nahét, gratulálok, mégsem volt hiábavaló a munkád...

viszont vegyen 7 millereért ősrégi Mondeót a Jaguartól...na az egy vicc...csakúgy, mint az egész X-Type...
muhahaha...

serman 2007.12.01. 15:13:15

Nem tudom, a cikk írója az első írásában miért húzta egy kalap alá a VW csoport márkáinak oldalait.

A Skoda oldalon minden megtalálható, kivéve a tételes extra listát.

A VW oldal nem is hasonlít a Skodára, másrészt ott még az autók listaárait sem lehet megtalálni.

Csak nem az általánosítás csapdájába esett kedves Kálmán?

klarky 2007.12.01. 15:19:31

Minden esetre a Jaguárba belerugni szerintem jó dolog. A lapjukat már én
is néztem korábban, sőt talán
linkeltem is más egyszer az egyik kommentben. Számomra értehetetlen az
az egész cég... Vajh, mi lehet ott a stratégia? Jövőkép, vízió, stb...??? A vezetőség bent volt vállalatgazdaságtan órán amikor ezeket tanították???

kacsa! 2007.12.01. 15:24:48

Hát a Jaguar honlap elég szánalmas... ezt én is össze tudnám rakni, notepadból. Egy nálam sokkal jobban hozzáértő 14 éves kisgyerek meg olyan oldalt pakolna össze, hogy majd' megszólalna... Nem értem a Jaguar vezetője miért "vagdalkozik" (gondolom ha bocsánatkérés lett volna a levelében, annak közléséhez hozzájárul), mások vették a lapot... Legalább pár anigiffel feldobhatná az oldalt :)

AP (törölt) 2007.12.01. 16:23:17

Én laikusként vágyom egy jaguárra..

hahó 2007.12.01. 16:31:01

A Jaguáros honlap pont olyan mint a jaguár szalon a soroksári úton. Óriás gáz az egész. Mondjuk mit is várnánk attól aki nemrégen még az Olcit vezérképviselet volt!!??

klarky 2007.12.01. 16:32:12

Itt nem is erről van szó. Persze,
nekem is jó lenne, sőt, ha ingyen megkaphatnám én egy Chevy Spark-nak is örülnék. A kérdés az, megvennéd e? És így nézve a dolgot, vajon jó úton jár e a Jag???

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2007.12.01. 16:38:45

Nekem nem köll jaguár,me szar a honlapjuk.

AP (törölt) 2007.12.01. 16:52:53

ha így nézzük, hogy mit vennék, akkor az a válasz, hogy semmit!
sokmilliós kocsival járni ezeken az utakon, plusz a lopások, plusz a sok idióta vezetninemtudó.. frászt.
kifejezetten idegbeteg vagyok ha valami drágábbal kell menni.
most 3000ft egy lökhárító, 4000 egy váltó.. ide ez kell.

ommm 2007.12.01. 17:15:18

AP: említetted, hogy váltasz. vagy mégsem?

Nándesz 2007.12.01. 17:24:36

AP: ezért járok én Ladával :) nincs gond azzal hogy "jaj megkarcoltam a tükröt/lökhárítót", bármilyen padkára felállok, az úthibák nem fognak ki a futóművön. Ez Magyarország, Jaguar ide nem kell.

AP (törölt) 2007.12.01. 17:28:39

ommm mégsem.
Győzött a józan ész és a hátsókerékhajtás :))

Nándesz az enyém porig ül, képzeld el úgy. Hetente szétrázódik valami vezeték, mindig van valami kontakthiba. Most éppen indexre leáll a motor menet közben. Biztosítéknoszogatás után megy tovább, egészen a következő indexelésig.

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2007.12.01. 17:32:46

azért hozzáteszem, hogy ha Cadillac akarok venni/nézni, és nincs cadillac.hu, akkor beírom a google-ba, hogy Cadillac Magyarország, majd hogy Cadillac Hungary, és azért az első linken kjön a GM Hungary linkje, ahonnét már csak egy kattintás a Cadillac Magyarország honlapja...

Tommi 2007.12.01. 18:43:41

gio: azt te csak hiszed...

AP: nekünk Samara Sedan van :)

Borisz 2007.12.01. 19:15:02

A dzseg mondanám hogy monnyonle'' de lassan úgyis beszarik magától is. Valaha tudtak autót gyártani desing technológia és presztízs mind mind ismérvei voltak bizony. Kár hogy elmúlt cirka 20 év és nem vették észre???

Béla 2007.12.01. 19:35:59

Szerintem elmehetnek a "márkaképviseletek képviselői" a bánatosba, ha nem képesek normálisan reagálni a kritikákra. Ez őket minősíti és elmonja azt, hogy alkalmatlanok a munkakörük betöltésére.

Viszont, az hülye, aki egy weblap milyensége alapján vesz autót... az egyszerűek kedvéért: nőt sem lehet választani egypár fotó alapján (mert azzal csak a szem van "kielégítve", a többi érzék messze sem).

Sam 2007.12.01. 20:14:04

Nem értem mi a bajotok a VW csoport oldalaival. Ha pl. a VW oldalon a Konfigurátorban egy adott modellnél ráklikkeltek a "lista" gombra, akkor ott megtaláljátok a komplett árlistát. Szerintem Kálmán ezt a kritikát "elnézte". A rendelhető extrákról viszont tényleg nincs kinn lista. DE hát erre való a konfigurátor...

Nándesz 2007.12.01. 20:17:34

Ha felmegyünk a jaguar.hu-ra akkor láthatjuk hogy "üdvözöljük a jaguar Hungary ideiglenes oldalán", ami talán némi mentség, de ettől függetlenül csatlakoznék Bélához...

AP (törölt) 2007.12.01. 20:32:42

Na kész, ennyi.
10 perce szart be a generátor!
6000-es fordulaton éppenhogy annyi töltés van, hogy a helyzetjelző pislákol.
Generátoron kívül cserés: elsőkerékcsapágy, difi, motor felfúrás-főtengelyköszörülés-hengerfejsíkolás, váltó.
Egy röpke százast simán rá lehetne dobni, de ennyi, kész, befejeztem. Érett a dolog, de minden nap egy új meglepetést tartogat.
Sikerült két év és 35.000km alatt szétrúgni.
Tippeket várok egymillióig bezárólag, használt közlekedőedényre! Jelentős élményfaktorú gép érdekelne elsősorban, urambocsá elsőkerekes is lehet, a Sierrák és BMW-k fogyasztása elrettent.
Golf2 GTI, ha találok egy kevéssé szétkúrtat?
Alkatrészár is szempont.
A másik véglet is jöhet, szívódízel csettegő 4 literes fogyasztással, végtelen megbízhatósággal, ha egyáltalán van még ilyen.

kalman51 2007.12.01. 20:38:57

Ezt jól megettétek (megettük). Kell nektek ilyen tényfeltáró anyagokat írogatni ezekről a hatalmasságokról?
Most már a Porsche Hungária mellett a Jaguártól és a Cadillactól sem fogtok tesztautókat kapni...
Meg azt is elképzelhetőnek tartom, hogy a márkaképviseletek összefognak a BSA-val és IP címről azonosítják a totalcar olvasókat, azután pedig eltitják azokat (bennünket) az új autó vásárlástól...
Kétségbe vagyok esve!!! :)

dshk 2007.12.01. 20:53:33

nem a weblap milyensége hanem tartalma alapján veszek autót. És ha csak a fénykép van ott akkor már régen rossz.

Farky 2007.12.01. 20:58:33

A Jaguárnak a következő szöveg kiírását ajánlom a csillag mellé:
"Az ár a regisztrációs adó és a honlapkészítés díját nem tartalmazza.
Amennyiben ön már megtekintette a jaguar.com egyik aloldalát, kérem adjon hozzá 112,5 fontot az árhoz"

kalman51 2007.12.01. 21:13:06

Tisztelt Farky úr!
Ön valótlant állít! Uganis a holnalpkészítés díjától (112,5 euro + ÁFA) abban az esetben el tudunk tekinteni, ha a leendő vásáról 3 tanúval igazolja, hogy soha nem olvasta és/vagy nézte a totalcart, illetve a totalcar szerkesztőségével nem tartja a kapcsolatot. A leendő vásárólnak hozzá kell járulnia, hogy a BSA szakemberei átviszgálják a számítógépét (az esetleges totalcar kontaktusokat feltárandó).
Amennyiben később kiderül, hogy a Jaguár személygépkocsit vásárló személy mégis tartotta valamilyen formában a kapcsolatot a totalcarral (vagy szimpatizált azzal), úgy a gépkocsi jótállását azonnali hatállyal megszűntetjük, illetve az alkatrész ellátástól is elzárkózunk.
Üdvözlettel: Jaguár márkaképviselet

atiska 2007.12.01. 21:37:29

"Meg azt is elképzelhetőnek tartom, hogy a márkaképviseletek összefognak a BSA-val és IP címről azonosítják a totalcar olvasókat, azután pedig eltitják azokat (bennünket) az új autó vásárlástól...
Kétségbe vagyok esve!!! :)"

a BSA-val biztos nem, mert az egy csak egy tetves alapitvany, aminek semmi koze senki ip cimehez/szamitogepehez a sajatjan kivul.

Jamieson 2007.12.01. 21:45:12

Aki szerint a Jag X type egy Mondeo az szerintem sohasem vezetett ilyet. Teljesen más vezetési élményű, viselkedésű, minőségű , hangulatú autó. Kiváncsi lennék, hogy ha nem olvastak volna a néhány közös elemről a zseniális kritikusok vajon saját kútfőből összefüggésbe hozták volna - e a Mondeót és az X type-ot. Ugyanolyan ostobaság, mintha a TT coupét Octaviának nevezném,pedig több a közös elem. Az nyilvánvaló, hogy a márka gyalázatosan van ( vagy inkább nincs képviselve nálunk) a honlap már évek óta szúrja a szemem köszönet érte a TC-nek, hogy ráirányította a figyelmet. A cég reakciója nyilvánvalóan mutatja, hogy milyen a hozzállás a képviseletnél és igaz ez a Land Roverre is. Az új autók nagyrésze külföldről származik és sokan ott is szervizeltetik.

kalman51 2007.12.01. 21:46:42

atiska:
látom, nem érted a tréfát, de azért köszi a tájékoztatást (amúgy naprakész vagyok BSA ügyben). különben is ha a BSA riogathat az APEH-hel, akkor a márkakereskedők miért ne riogathatnának a BSA-val?

ommm 2007.12.01. 21:51:25

AP: 323GTX (Turbo 4x4 164 ló)
Sunny GTI
vagy egy igen-igen jó kettes fauvé
ennyiért válogthatsz.

www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1043416&command=ugras&screenwidth=1024

de majd a többiek adják a tippeket úgyis.

ommm 2007.12.01. 22:02:06

Jamieson: az X Type a Mondeo második generációjának ma már ősöreg alvázára épült. Az, hogy eljátszottak a hangszigeteléssel és a belső térrel még ezen a tényen nem változtat semmit és ugyanúgy nem lesz tér a hátsó üléseken és ugyanúgy nem veszik komolyan a Jaguarosok és a Daimleresek.
A Duratec Ford motorok sem mai gyerekek, ráadásul az összkerékhajtási rendszer katasztrofális és örökös hibaforrás ennél a típusnál. Az automataváltóra úgyszintén sok a panasz.
Az X Type a szegény ember Jaguarja. Ha már nincs pénzem rendes darabra (ami ma már a Jaguar mdelpalettáján nincs is), akkor ne akarjak már nagyfiúnak tűnni egy átöltözött Mondeóban?!

Dehát ilyen emberek is vannak. Inkább megfizetik az ugró macskát és máris brit arisztokratának érzik magukat.
Sosem fogom tudni megérteni ezeket.
písz

atiska 2007.12.01. 22:08:06

kalman51

ertem en a trefat, de sokan nem tudjak, hogy ez egy alapitvany, es gyakran hatosagkent hirdetik magukat, aki nem annyira tajekozott, az meg be is veszi. szerintem az itteni olvasok ozul is vannak olyanok akik kvazi hatosagkent neznek rajuk.

Nándesz 2007.12.01. 23:01:49

A mai Jaguarok közül már csak az xj-t tekintem igazi, hamisítatlan macskának. Illetve most már ott van a Daimler is.

Nándesz 2007.12.02. 00:39:31

jaja, nézz magadnak egy zsír 2107est :DDD

csoki 2007.12.02. 00:47:11

hú, arra a 323GTX (Turbo 4x4 164 ló)-ra mennyire vágyom én is, 1 misiért biztosan azt venném, már egy ideje ott áll a "parkolómban" : )

AP (törölt) 2007.12.02. 10:05:06

95-96-os 323 szedánról mi a véleményetek?
Kurvajó áron jó felszereltséggel 1490köbcentivel 89ló, tetszik..
Azt hiszem Mazdáról eddig nem hallottam panaszkodó tulajdonost (kivéve rx8 olajfogyasztást reklamálót, hahahaha)

tomnemtom 2007.12.02. 10:57:37

AP : az egy ésszerű választás. nekem egy 2001-es 1,3-as volt, alapjait még az elődtől örökölte,blokk ugyanaz. ha adsz neki olajakat,zsirt, néha kicseréled az elkopott futóműalkatrészeket, a világból kimegy. elsőre unalmas lesz, aztán majd észrveszed, hogy milyen más mazdásan unatkozni, mint máshogy szivni...

ommm 2007.12.02. 11:15:23

AP: dobj egy emilt, mesélek neked róla, igaz F-em van, de majdnem minden ugyanaz.
inkább 96-ost vegyé, azt hiszem akkor változtattak egy kicsit a vezérlésen a vezérműszíj korai kopását megelőzendő. a motor ugyanaz, alul relatíve gyenge, 3200 fölött öröm vele az éleet. városban én konkrétan 7 iter körül járok (ebbe igaz beletartozik, hogy z út nagy részét a körgyűrűn teszem meg).
az elektromos antenna el fog romolni (ha még megvan egyáltalán). viszont maga az autó jó, és nem bonyolult szerelni sem (passzolhatok 1200 oldalas szervízkönyvet). ha időnként megadod neki, amit kell, akkor nem fog otthagyni.
és a futóműve nagyon barátságos, bár kicsit puhábbak a szilentek és a rugók, mint az F-nél, de ez ezeken az utakon inkább előny...:(

rr 2007.12.02. 13:04:55

haliho
elfelejtettétek a honda.hu-t bemutatni.
szégyen és gyalázat, ennyit képesek ezek összehozni. kikéne rúgni az összeset aki ezért az oldalért felelős. vagy jól zsebbe dolgoznak és az oldal csak egy ürügy...
mindegy, minden felelőst és aláírót ütni kéne a mentőben is ezért a teljesítményért..
az meg egyenesen felháborító, hogy ezt a honda europe is jóváhagyta. már ha egyáltalán tudják, hogy van ez a szánalom kicsiny hazánkba.
szóval tegyétek be, ne sumákoljanak, lássa ország világ a dillettaniuzmus netovábbját!!!!!
kíváncsian olvasnám a \"marketing menedzser\" reakcióját a véleményetekre... önkritika úgysincsen bennük...

KIZS 2007.12.02. 14:03:43

Mi a gond a honda.hu-val?
Szerintem egyáltalán nem borzalmas se az autós se a motoros oldal.

AP (törölt) 2007.12.02. 14:17:36

Köszi, egyelőre ennyi infó elég róla!
Valamelyik népítéletben olvastam, hogy talán 96-ban megelőzte az adac megbízhatósági tesztjén az örökös első Corollát.
Kezdek rájönni, hogy kinőttem a hülyegyerekkorszakból, nem érdekes ha unalmas, egy a lényeg, megbízható legyen.
Kedden vagy szerdán megyek megnézni egyet, ha látszatra jó, a hangja jó és az úton se kacsázik akkor meg is veszem.
Utána persze eltolom ismerős szerelőhöz, hogy nézze át, de nagy gondja nem hiszem hogy lenne.

Groove 2007.12.02. 14:25:30

Ööööö...sorry, de én a Nissan honlapján megtaláltam a Tiida-t is, és az árait is mintegy 30sec alatt:

www.nissan.hu/home/vehicles/passenger/C11D/grades-and-specs/index.html?ln=/hu_HU

(Gyengébbek kedvéért, Gépjárművek->Tiida alul bővebb infók->specifikáció.)

Szvsz ez azért annyira nem bonyolult. :)

ommm 2007.12.02. 14:30:28

AP: szerintem eleve szerelőve menj. a hátsó futómű stabpálcáit nézd meg rendesen, és azok szilentjeit is, a pálcák elég hamar feladhatják.
ha nem megy az elektromos antenna, nem nagy gond, könnyen pótolható rendes fix beépítésűvel is.
hideg motornál indításkor a kb 10-15 másodpercig tartó kopogás ne zavarjon, az télen simán belefér. a szelepvezérlés csinálja, és a kézikönyv is említi.

AP (törölt) 2007.12.02. 16:50:41

Mi lehet olyan baja, ami nagyon sokba kerülhet, és nagyon szembetűnő?
Nem tudok szerelővel menni, nem ér rá.
Nézelődök én alatta, de az orosz után ez nekem űrtechnika, nem tudom mit kell nézni. :(

Máriás Zsigmond · http://www.loginet.hu 2007.12.02. 17:50:30

Nos, azt, hogy regisztrációs adatokhoz kötik a katalógus elérését, valahol érthető, hiszen így később el lehet érni a vevőjelöltet, míg egyébként nem. Persze lehetne jobban is csinálni mindezt, valószínűleg nem feltétlenül a katalógus elérését kellene regisztrációhoz kötni.
Mindenesetre a cikkírónak nincs teljesen igaza, hogy ettől az oldal rossz. Lehet, hogy több hasznot hajt így, hogy mondjuk a felhasználók fele megadja adatait és annak 5%-a később a kiküldött akciós ajánlatok hatására vásárol. Ezek hasraütés-szerű számok, de érthetőbbé teszi, miért kérik el az adatokat sok helyen.

ommm 2007.12.02. 18:02:16

hmmm...nehéz, mivel nekem még semmi bajom nem volt vele :)
elsőként járd körbe, hogy egyformák-e az üvegek minden helyen (gyártó), aztán kérezz rá, volt-e már törve.
ezeknél a legdrágább cuccok a motorháztető alatt vannak. olajcserére finnyás, nézd meg a szűrőt, a benzinszűrő elég kacifántos helyen van, de rálátni, nyisd fel a légszűrőházat és nézd meg a légyszűrőt is.

a kormánynak nem lehet holtjátéka, azonnal fordulni kell az autónak. koppra tekerd ki először egyik majd másik oldalra. ha nincs ropogás, akkor jó. ha van akkor kerékcsapágy vagy gömbcsukló. ezek elég macerásak.

kormányekergetésnél az alapjárat ingadozhat (álló helyzetben) ez a szervó miatt van de szinte azonnal vissza kell állnia.
ha a motor fülre jó (hidegen ne told 3000 fölé-nagyon nem szereti), és a lengéscsillapítók, valamint a futómű is okésak, akkor nagy baj nem lehet.
ja, a kipufogócső hővédő lemeze időnként lelazul, vagy simán elrozsdál a csavar és leesik-rá a csőre-zörög, ez nem gond, típushiba.
nézd meg a hűtő előtt kereszbefutó merevítőt (amin a motorháztető zárja is van) kicsit kifelé kéne neki, amolyan kifliben hajolnia, ha nem volt koccantva még az autó). ha igen, akkor a zár nyomát valszeg megtalálod a hűtőn odanyomva.
ha bemelegszik, a motornak simán el kéne pörögnie 6200-6500-ig...
a nyomatékmaximum 4200-nál a teljesítmény 5500-nál.
3000-től felfelé szépen, megtorpans nélkül húznia kell, váltáskor olyan 800 fordulatot ejt (pedig gyors vagyok).

üzemmeleg motornál az ékszíjnak max. 7.5 mm-es mozgása lehet. a vezérműszíjat (120 fogas a BP motornál, 122 a Z5-nél) 96 000-ként kell cserélni.

itt találsz egykét hasznos infót:
gportal.hu/portal/mazda323f/

AP (törölt) 2007.12.02. 19:24:40

Köszönöm szépen, holnap kiderül hogy megvan-e még az a példány ami a hirdetésben van. Ha igen, kedden megyek érte.
Nagy baja úgyse tud lenni szerintem, ha a motor jól jár, és vezetés közben se jön elő semmi.
Úgyis olajcserével és szűrőcserékkel nyitok, meg eltolom a jól bevált szerelőhöz.

AP (törölt) 2007.12.02. 19:26:27

Amúgy ilyenről van szó:

www.autoweek.nl/images/480/f/442edc36f0fc6e2f0f6f0fb41b370d5f.jpg

Elektromos tetőablak, elektromos tükörállítás, négy elektromos ablak, klíma, meg kép alapján teljesen rendben van.
Az orosz után űrhajó lesz..

ommm 2007.12.02. 22:05:03

klíma jó, az enyémben manuális van (nem, nem fűtés/hűtés)...de eléggé levesz a motor erejéből...ja, ilyenkor télen hideg motornál ne próbáld...ha kicsit zajos nem gond.
jó autók ezek...nem egy adrenalinbomba, de azért tisztességes munka.
na majd számolj be.

AP (törölt) 2007.12.03. 00:03:54

Adrenalinból meg izgalomból elég volt annyi, hogy minden héten beszart valami.

Jamieson 2007.12.03. 20:58:07

ommm ! Ha kipróbáltad biztosan szörnyű érzés lehetett olyan autóban ülni amelyik ilyen ősi alvázra épül, ami lassan 7 éve debütált.... Ugye csak viccelsz ??? Ha szegényember autója akkor is bevállalom a szimpátiát (ennire puritán ember vagyok :))- számomra egy jól összerakott, stílusos jól vezethető autónak tűnik. A saját- és a családban előforuló - általam rendszeresen vezetett és használt kategóriatársaknál (A4, S40, C klasse, Passat)nekem jobban tetszett. A 2001-2002-es automatákkal valóban voltak gondok ugyanúgy, mint a hasonló évjáratú C klasséval, amúgy semmi baj nincs vele. Jó kis kiforrott autó. Az igazi X type összkerekes és hathengeres, az alap 2.0 dieselt én sem favorizálom. Ha valóban veszek, a gyenge magyar márkaháttér miatt külföldön teszem, meg ott sokkal olcsóbb is...ha nagyképű olcsójános lennék aki többnek akar látszani, valami leharcolt német bálnára vágynék. Hogy egy XK/XJ/XF tulaj szimpátiával vagy lenézően tekint rá azt nem tudom...de nem is érdekel

ommm 2007.12.04. 08:34:08

nézd, privát ügy, én mindenki választását tiszteletben tartom. pusztán a saját véleményemet írtam ide. ilyet a jaguar előtte sosem csinált előtte és nem is fog. nem volt egy nyerő húzás tőlük, ám legyen.
ültem benne igen, de szerintem annyi pénzt nem ér meg.

Jamieson 2007.12.04. 11:21:56

Az ár / érték arány attól függ, hogy kinek mennyit ér meg. A prémium kategóriatársak sem jobbak vagy olcsóbbak, azért is írtam, hogy melyeket birtokoltam vagy használtam, mert van összevetési alapom. Persze, hogy nem igazi luxusautó, de azért zavart, hogy a magyar Jag képviselő jogos fikázása kapcsán durván leszólták a márkát az X type okán. Ezt még nem tapasztaltam pl. a német presztizsmárkákkal kapcsolatban pedig a BMW is gyártott/gyárt durván fapados alulmotorizált 1-est, 3-ast, compactot stb., nem beszélve az Audi 1.6-os tömegében eladott modelljeiről, ez a motor valóban özönvíz előtti valahol a Golf II. idejére nyúlik vissza, vagy a Merci A, B klasse meg a nem túl távoli múlt IFA szerű dízelmotorjai. Semmi bajom ezekkel a márkákkal, de az sem korrekt, hogy nálunk divat kissé a Jag fikázás. Az X type nem egy sikersztori, de felszereltségben, méretben és motorizáltságban sohasem sűlyedt arra a szintre, mint a fenti modellek.

ommm 2007.12.04. 19:29:59

mondjuk az én Jaguar fikázásom máshonnan ered. szimplán nem tetszik, amit csinálnak és ahogyan csinálják, mivel a szemem előtt van annak a gyárnak a múltja és minden egyes régi darabot imádok, mégha mégoly hisztis autók is voltak.
de volt bennük valami tipikusan brit.
amitől rögtön tudtad, hogy na EZ A Jaguar.
most meg?
kár a szóért.

Jamieson 2007.12.04. 20:55:16

Nyilván már nem olyanok mint rég, de melyik márka az ??? Nekem a mai Jaguarokban is megvan az a plusz feeling, igaz a 60-as, 70-es években nem jártam Jaguarral :)
De volt 1987-es Mercedes is a családban meg van 2005-ös is, a régi az valahogy különleges volt az érzéketlen kormányzással együtt is, az új (bár nagyon jó autó) de valahogy műanyag kívül - belül, végigtapogatva az anyagokat Mazda 6-os lehetne (persze azért nem az :). Az általam kinézett modelt (2.5 estate AWD)még Jeremy (TG) is megdícsérte, igaz az még 2004-ben volt :)
süti beállítások módosítása