Ludditák tobzódása

Driftedzés Tökölön Karottával

  2007. október 16. - Jermann Kálmán Címkék: előzetes drift featúra

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Gondosan ápolt fertő
2007-12-06 16:40:00

Máshol rég lecsapolták, feltöltötték, mezőgazdaságilag hasznosították a hasonló lápvidékeket.

Halálhörgés, szidalom
2007-12-02 09:21:00

Mondhatunk mi bármit, tetszeleghetünk a tárgyszerűségben, ön, az olvasó úgyis azt gondol, amit akar. 5,5 liter

Új információk autóshonlap-ügyekben
2007-12-01 14:39:00

Minap jelent meg cikkem a Totalcaron az autós honlapokról . Sajnos sok márka kimaradt, de voltak olyanok, amik

Ludditák tobzódása
2007-10-16 18:06:00

A géprombolók annak idején az ipari fejlődést akarták gátolni. Féltették a munkájukat a gépi erőtől.

Kidurrant jobb hátsó kerekű BMW

A géprombolók annak idején az ipari fejlődést akarták gátolni. Féltették a munkájukat a gépi erőtől. Korunk ludditái sem különbek. Gyűlölik az autót, és úgy pusztítják, ahogy tudják. Ráadásul sportnak álcázva. Ez a drift.

Karotta lekopott gumit szemlél

Idáig messziről kerültem ezt a csúszkálós sportot. Nem fér össze kényes ízlésemmel a körítés. De tulajdonképpen egy csirkefarm sem szép önmagában, csak amikor szép piros paprikás lében úszik terméke, a szárnyas combja vagy mellehúsa. Ezért tenyésztik: ha nem falnánk fel, még az a rövid élet sem adatott volna neki.

A driftautók többségét is rég bontók nyelték el volna el, ha néhány megszállott nem dönt úgy, hogy kapnak még pár szép hónapot, amikor nem megnövekedett reakcióidejű, ezt belátva lassan araszoló nyugdíjasok alatt kell sínylődniük, hanem végre kibontakoztathatják képességeiket.

A drifteléshez sokféle autót használnak. Közös tulajdonságuk a hátsókerék-hajtás, sperrdifivel, és a jó erős motor. A birtokba vett kicsiny szerelőterepen egyforma emelők és kazalnyi gumi, lehetőleg felnin. Az abroncs fogyóeszköz, két tankolás között több garnitúra enyészik el a hátsó tengelyről. Azt hinnénk, sajnálják, de nézzék meg Karotta arcát: inkább büszke a veszteségre. Pár kör jut egy nekifutásra mindenkinek, dics azt övezi, aki három keréken sántikál le a pályáról. Ha szikrázik a gumi acélbetétje, már közel a vég.

Szikrázó karkasz driftelő BMW-n

Tűték Karotta Hacsirokujának motorján

A füst mennyisége egyenesen arányos a motor teljesítményével. 150 lóerő környékén apró pamacsok jönnek az ügyesebbek alól, 250–300-nál hadászati álcázásra elegendő égett gumi szabadul fel. Természetesen minél inkább veri a szmogot, annál látványosabb, de szépen driftelni kis füsttel is lehet.

A gyakorlat itt mindennél többet ér, nem születik senki driftzseninek. Azért jó egy ilyen edzés, mert együtt láthatjuk a profit, és a folytonos útakadályt képező kezdőt. Én szerény vagyok, beláttam, nem nekem való. Rögtön élveztem, amikor augusztusban beszabadultunk az Euroringre 200+ lóerős személygépkocsikkal, itt túl sok izzadságos óra után sem biztos, hogy elégedett lennék.

BMW E28 driftautónak építve

A legtöbb hazai drifter BMW-t nyúz. Minden szempontból alkalmas, hiszen eredendően sportos, ráadásul kínálkozik a tuningra. Akinek kevés az eredeti motor megpiszkálása, szerelheti turbós blokkal. Egy E28-ban fütyült a feltöltő, pazar hangja és ereje van. V8-assal sem kevésbé hátborzongató, a mély dübörgés messziről felismerhetővé teszi. Érdekes, hogy a Mercedes véletlenül sem keveredik ide, kellemes túratulajdonságaival legfeljebb a parkolóig juthat. És miért nincs Lexus? Az lenne az igazi kihívás.

Driftelő Volvo 740

És rettenetes küzdelem, mint szegény 740-es Volvóval. Elszánt őrület kell, hogy a lompos limuzinnal ereszkedjen neki valaki a farolásnak.

Driftelő Alfa 75

Driftelő Ford Capri

Alfa 75 is volt egy, mozgása alapján egyelőre bajnoki remények nélkül. Aztán Ford Capri kettő is, a pompás kék-fehér inkább akadályozza a rutinosabbakat, de biztos összeszoknak gazdájával. Toyota is több mint féltucatnyi állt ki, a Hacsiroku behatárolt teljesítménye átlagon felüli ügyességet igényel. Ahogy szegény Mazda RX–7 is, ezt végképp vétek volt gyilkolni, annyira reménytelenül gyenge és esetlen.

De nem ez volt a szánakozás igazi tárgya, hanem egy Lada motoros és padlólemezes, Trabant felépítményes öszvér. 100 lóerejével szépen körözött, csúszni viszont az úristennek sem akart. Az összeépítés viszont annyira igényes, hogy megér egy cikket. Keresse szerda reggel a Totalcaron!

Driftautónak épített Lada-Trabant kiméra

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr65198308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2007.10.16. 18:24:54

hmm azt hiszem ha én egyszer kijutok egy ilyenre, hazaérve a használtauto.hu-t fogom böngészni valami olcsó bmw vagy ford után...engem ez így képernyőn keresztül is nagyon megragadott még anno, élőben eddig egyszer volt szerencsém, de akkor meg még nem érdekelt a dolog...hm hm mikor lesz ilyen akármi kis csúszkálós edzés dolog? remélem nem tavasszal...

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2007.10.16. 18:28:53

amugy gratula a képekhez, készült pár igen fasza pillanatkép is :)

Béla 2007.10.16. 18:43:49

"hm hm mikor lesz ilyen akármi kis csúszkálós edzés dolog? remélem nem tavasszal"

www.drifter.hu/index2.php?m=4

ommm 2007.10.16. 18:50:19

azt az RX7-est nagyon rossz volt ott látni. nem oda való. inkább őrizni kéne eredeti állapotában. kár érte.
de jó kis összefoglaló volt.

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2007.10.16. 18:55:49

van egy olyan RX-7 blokkom, maga a blokk meg a bolygódugattyú, apám szerezte valahonnan bontóból, aztán van olyan szép hogy majd valahova kiteszem a szobámba is...

Béla: köszi, lehet November 10.én ott leszek :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.10.16. 18:56:03

Bírom a hazai lezserséget, remélem elöbb-utóbb megszületik a V8-as Lada is, kifejezetten driftre kendácsolva. Biztos mókás lenne:)

donghatto 2007.10.16. 18:59:19

wehehehe...egyesek annyira elszántak, hogy mankóval is kimennek:)

sziszi 2007.10.16. 19:31:58

Lad----Omega MV6

sziszi 2007.10.16. 19:40:33

Nem is csodálom hogy nem birni azzal a CAPRI-val. (2.9 cosworth)

Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2007.10.16. 19:55:35

miluman 2007.10.16. 18:28:53
Kösz, elsősorban a szerkesztőségi kamerával való ismerkedés kedvéért fagyoskodtam kint 5 órát. Egy izgatott pillanatban így is sikerült manuális fókuszra állítanom, hogy legyen 50 homályos kép egyhuzamban...
Elég jó a gép, ha elsőre egy fakezűtől pár használható is maradt.

Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2007.10.16. 19:58:37

ommm 2007.10.16. 18:50:19
Hát igen, konkrétan felháborító volt, amit szegénnyel műveltek. Egyben siralmas is, abszolút tehetségtelen páros.
sziszi 2007.10.16. 19:40:33
A Sierrában is ugyanez a blokk van, mégis gyönyörűen drifteltek vele. Aljasság, hogy pont a megpördülésüket tettem be, de az a kép sikerült a legjobban róluk. :-)

Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2007.10.16. 20:02:56

AP 2007.10.16. 19:58:44
Pazar. Milyen jó a V6-os, elfér a soros négyes helyén.

Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2007.10.16. 20:06:14

és akiknek a távolság sem akadály, azok jöhetnek a Drift Szövetségel szlovákiába (pozsonytól 30km), ugyanis az ottani lelkes kezdők első edzésükre meghívták a magyarokat. főleg a lebonyolításban kértek segítséget, de kocsikat is szívesen látnak, mi pedig felkapjuk a cókmókon és persze hogy megyünk! és persze segítünk is, tojunk a politikára :)

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2007.10.16. 20:23:22

ennyi :) jól teszitek :) sok sikert, mutassátok meg hogy is kell azt ;)

emprise 2007.10.16. 20:58:22

Meg nehany kep a tokoli edzesrol:

www.emprise.hu/tokol

Tommi 2007.10.16. 21:18:08

Atom a V6-os Lada... Vomit 3.9-es Rover V8-assal szerelt Ladája elkészült már? Vagy hagyta a picsába az egészet?

Tommi 2007.10.16. 21:24:55

Építeni kellene egy Sierra DriftKombit... :)

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2007.10.16. 21:30:42

nah Tommi bennevagy? :) aztán persze motort a hátsó ülések helyére, valami buzinagyot, mondjuk egy 300 lovas Audi 4.2es V8ast...hú de beteg lenne ;) hatalmas csomagtartó elöl, hatalmas csomagtartó hátul, még a saját elégetendő gumijait is vihetné magával :))

ommm 2007.10.16. 22:21:22

Jermann Kálmán 2007.10.16. 19:58:37:
igen, barbárnak tartom azt, aki egy olyan könnyed kis, valódi élményautót kivisz driftelni és valszeg gőze sincs róla, hogy a wankel sosem a nyomatékról szólt. főleg nem ebben a szériában. kár érte.

a Lada meglepő de a legszebb, hogy csak 865 kiló.

miluman, Tommi: azért nem olyan egyszerű az, és főleg minek? mikor prímán befér oda a 2.9-es V6-os is? azt sem kellene nagyon berhelni, hogy leadja a 250 lóerőt.

Leslie: dobj egy emilt, szívesen dokumentálnám az eseményt ha lesz időm.

Béla 2007.10.16. 22:24:40

"motort a hátsó ülések helyére"

Hát hogyne. Aztán ha a "farmotoros" autónak megindul a feneke keresztbe, akkor ki fogja meg??? :)))

Egyébként állítólag Driftre (is) az 50-50% súlyelosztás az igazi.

A "trabis" képhez meg annyit fűznék hozzá hogy látványos, csak kár hogy a tököli pálya "depójának" betonján gumit égetni SZIGORÚAN tilos, főbejáró bűn!... :P :)))

Tommi 2007.10.16. 22:38:02

Tényleg ment a legenda Vomit Ladájáról, azért kérdezem, hátha a doktor, vagy a karotta tud róla valamit...
Benne lennék a sierra driftkombiban, ha lenne rá pénz... De akkor már inkább egy 4 személyes (3+sofőr) driftTaxit kellene építeni, mert ha jól tudom, a mostani csak 1+sofőr...
De javítsatok ki, ha tévedek...

Rocko- 2007.10.16. 22:44:47

én a Ford Caprit sajnálom meg az összes bömit, ami nem E30. a többivel csak nyugdtan. kupé Sierráról meg nem is hittem, h képes erre is.
haverral amúgy már korábban kitaláltam, h vmi ócsó E30-at kéne venni, és széthajtani. van rá vmi legális lehetőség, h korlátozott körülmények közt lehetőleg minél olcsóbban szét lehessen alázni egy ilyen kocsit? értsd: gyorsulni, driftelni, úgy, h nem zavarunk senkit, se forgalmat, se semmit, és nem is néz le senki, ha az első kanyar még nem kilincssel előre megy.

miluman 2007.10.16. 21:30:42 tán még a TC szerkesztőségi ladát fel si leheten áldozni erre. :D képbeli dokumentálást szívesen vállalom OP-val vállvetve. :D csak aztán nehogy a következő Belsőség találkozó gumifüst felhőjébe fulladjon! :D

AP 2007.10.16. 22:54:02

Van egy ugyanolyan sárgás zsiguli, egy 178 lóerős motor van benne. A motor és az egész autó kívülről széria kinézetű, van rajta négy 165/80-as gumi, benne a barna műbőr ülések, diszkrét rozsda a sárvédőkön..

Egyébként a fene megette az egészet, még a tuningolt Ladák is gyengék ehhez a mókához szárazon. :)

böri 2007.10.16. 22:59:55

Leslie:SK-ban hol,mikor?Egyénileg is lehet menni,vagy csak a szövetségen keretein belül?

okoska 2007.10.16. 23:05:55

...egy lámer kérdés:

hol találok listát a driftre leginkább alkalmas kocsikról?

(pl. a Ford Escortról azt hallottam, igen jó, aztán meg azt, hogy elsőkerekes...)

vagy legalább olyan hely, ahol a hátsókerekes gépek vannak szépen felsorolva?

köszi előre is!

Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2007.10.17. 00:07:20

Béla 2007.10.16. 22:24:40
Jogos, mély pirulások között kértünk elnézést a produkcióért.

Béla 2007.10.17. 05:44:22

"hol találok listát a driftre leginkább alkalmas kocsikról?"

Lista ? MUHAHAHAHA! :)
Az a lényeg hogy hátsókerekes legyen, illetve a tömege függvényében elérjen egy bizonyos lóerőhatárt. Hacsi (Toyota Corolla AE86) esetében pl. ami kb. 900 kiló, olyan 110 - 120 lóval már érdemes próbálkozni, de csak a lassú kanyarok jönnek ki, a hosszú nyújtottabbakban már elfogy a kraft. Az E30-as bmw 1250 kiló körüli, ott egy 140 ló LEGALÁBB kell, de ez is hamar elfogy, a 325i 172 lovas, azzal már egész tűrhetőeket lehet alkotni, de inkább legyen 250 - 300 ló, és az már minden igényt kielégít. :)

"Jogos, mély pirulások között kértünk elnézést a produkcióért."

Új gyerekek vagytok, nem tudhattátok... :)

opal 2007.10.17. 08:36:07

Hello. Rx-7 esetébe is lesznek jobb gépek, bár szerintem se arra találták ki őket.
Sajnos az első generáció nem volt még elég erős ehez a sporthoz (kivéve a csak Japánban kiadott 12A Turbo széria)
De később a turbósok közül megfelelő futóművel már lehet alkotni :)

AP (törölt) 2007.10.17. 08:40:50

A Silviákat és FD-t el ne felejtsük..

A BMW-k családi szedánok amikben pont erős motor van, de ennyi.. Az igazi a japán felszerelés, ha hozzá lehetne jutni akkor szerintem mindenki ezekkel tolná. :)

Edelweiss 2007.10.17. 08:59:39

palyat nem artott volna drifteles elott fellocsolni, akkor talan nem kene koronkent gumit cserelni.

szarazon driftelni olyan, mint szarazon dugni.

AP 2007.10.17. 09:01:46

Na még egy szakértő..

Vízen az én 70 lóerőm is elég!

gergo 2007.10.17. 09:03:45

AP

Ja, azert legenda az e30 es veszik sokan azt! :) Azert mert csladi auto es eros motor van benne! Ha csak ezen mulna!? :))

gergo 2007.10.17. 09:08:19

Bela

Na igen suly/loero arany. Ezert jo pont az e30. A 318is 140 lo gyarilag es 1200 kilo alatt van ami eleg mar erre a celra peresze 4. ben nem fog mar ficankolni :)a 325i ugye 170 es az annyi amit mondtal 1250 koroli menetkeszen. De azt nem elfelejteni h ezekbol a vasakbol ki van dobva ami csak lehet es akkor meg a motorhoz nem is volt nyulva...

apamacko 2007.10.17. 10:36:44

Lenne egy kis felesleges zsém feltámasztanám szegény '82-s Taunusomat egy 2.9V6 Cosswort-al !
Aztán benéznék bénázni egy kicsit :-)

Adorjan 2007.10.17. 10:38:19

A lóerőkről csak annyit, hogy Máriapócson az EB döntőn egy 160 és egy 190 lovas autó küzdött egymással:) persze egyik sincs tonna fölött:)

ommm 2007.10.17. 10:47:03

apamacko: baowah blogján találsz egy pont olyat. remélem hétvégén sikerül csekkolnom.

okoska 2007.10.17. 16:13:08

Béláim!

Épp azért (v.ö. "muhaha") írtam, hogy "vagy legalább olyan hely, ahol a hátsókerekes gépek vannak szépen felsorolva"...

Honnan tudnám én, melyik milyen?!
Vannak nálam tudósabbak, akik biztos leírták. A kérdésem: hova?

köszi...

Rocko- 2007.10.17. 17:02:45

okoska: konkrét listát tényleg ne mfogsz találni, legegyszerűbb, ha követed a Béla által leírtakat, esetleg drifttalálkozók képeid megnézed, és amelyik a legjobban tetszik, azt beszerzed. :)

Adorjan 2007.10.17. 17:07:42

Azt, hogy melyik autók a hátsókerekesek azt úgy általában tudják az autórajongók.
Ilyen nagy online hátsókerékhajtású autóenciklopédiáról nem hallottam még:)

De a driftre legkedveltebb típusok a 15-20 év körüli olcsón megvehető RWD-k. Pl. Sierra, Alfa 75, Bmw-k számos típusa, Manta, Corolla AE86, Nissan S13-S14.

Edelweiss 2007.10.17. 19:23:14

"Na még egy szakértő.."

egyaltalan nem tartom magam szakertonek. fogalmazzunk inkabb ugy, hogy tobb gyari treningen voltam, mint te.

"Vízen az én 70 lóerőm is elég!"

bocsanat, nem tudtam, hogy eme "sport" celja az abroncsok szetbaszasa es a kocsi szarra hajtasa.

en kerek elnezest.

AP (törölt) 2007.10.17. 20:22:16

És ettől most ájuljak el? Vagy igaz, vagy nem.. Ha igaz, akkor is látszik, hogy mennyit értek.
Ha meg nem tetszik a sportág, akkor minek kommentelsz?

AP (törölt) 2007.10.17. 20:23:11

"szarazon driftelni olyan, mint szarazon dugni"

Előbb ezt kijelented ex kátedra, utána meg jön a huppogás. Remek. :)

AP (törölt) 2007.10.17. 20:23:11

"szarazon driftelni olyan, mint szarazon dugni"

Előbb ezt kijelented ex kátedra, utána meg jön a huppogás. Remek. :)

George 2007.10.17. 22:46:11

Vizesen nincs füst. A drifthez pedig hozzátartozik. Szal szerintem inkább: vizesen driftelni olyan, mint szárazon dugni.

Adorjan 2007.10.18. 08:13:15

Szerintem vizesen driftelni olyan, mint maszturbálni. Jó, de nem az igazi:))

AP (törölt) 2007.10.18. 08:36:02

És a hóautózáshoz ki mit szól?:)

ommm 2007.10.18. 08:37:59

Andros Trophy rulz

waketomi 2007.10.18. 20:57:05

Na azért szemétség azt írni a Trabira hogy szánakozás tárgya. Rengeteg energia és munka van benne, és biztos vagyok benne, hogy szarul esik a gazdájának ez a megvetés. Senki nem is akarja és épp ezért nem is kell egy lapon említeni a turbós E28-al.

AP (törölt) 2007.10.18. 22:05:13

A cikkben egészen más a hangvétel, senki se szánakozik!
Sőt..
Lehet utána csinálni.
Ekkora tengelytávval megnézem egyébként, hogy ki tudna vele keresztbe menni.

Slavedriver 2007.10.19. 19:59:56

Én erősen gondolkodom hogy mit lehetne csinálni a Lexus IS 200/300-zal, bár elvétve akad manuális váltós. Ugyanis a múltkor kimentünk egy tököli edzésre a barátnőmmel, na onnantól beteg vagyok. És mivel IS 200-assal szemezgetek gondoltam, hogy miért ne?De sperrel lehetne mindennapi autónak is használni?Mindegy.
Egyébként a Karotta milyen szinten van?Mert az elején nem volt valami meggyőző. De utána már igen.....

Adorjan 2007.10.20. 09:02:18

Slavedriver:
Is 200 kevésnek hangzik, legfeljebb vizes úton lehet vele próbálkozni, szárazon kevés ahhoz a súlyhoz a 150 ló. A 300assal már próbálkoznék, nem tudom, hogy van-e benne gyárilag sperr (szerintem nincs, legfeljebb valami buta elektronika). Utcán amúgy teljesen használható az önzáró diffi, hiszen jelenleg is sok autógyár teszi a sportmodelljeibe. Csak nincs annyira előfeszítve, mint egy versenyautóban.

Adorjan 2007.10.20. 09:08:36

ja Karotta haladó szinten van, de ő folyton a kocsijával szív. Valami sosem jó:) Amúgy edzésen az egyik legkitartóbb résztvevő, a többiek már pakolnak vagy el is mentek, ő még mindig köröz, kiahsználva minden percét az edzésnek:)

konnektor 2007.10.26. 00:04:44

én outsider vagyok, aki csak vágyakozva nézi a gyakorlott sporttársakat és max egy lassabb kanyarban tolom csak ki a kocsi seggét, de hogy a mergák csak a parkolóig jutnak... nemrég még volt egy piros merdzsó a mezőnyben. legalábbis nekem van fotóm róla:
konnektor.org/wp-content/uploads/2007/10/merga.jpg
süti beállítások módosítása