Előre a mágikus propulzió felé

Előzetes: Volvo V70 D5 + 12 másik Volvo összehasonlító tesztje

  2007. október 03. - Jermann Kálmán Címkék: előzetes volvo lol

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Gondosan ápolt fertő
2007-12-06 16:40:00

Máshol rég lecsapolták, feltöltötték, mezőgazdaságilag hasznosították a hasonló lápvidékeket.

Halálhörgés, szidalom
2007-12-02 09:21:00

Mondhatunk mi bármit, tetszeleghetünk a tárgyszerűségben, ön, az olvasó úgyis azt gondol, amit akar. 5,5 liter

Új információk autóshonlap-ügyekben
2007-12-01 14:39:00

Minap jelent meg cikkem a Totalcaron az autós honlapokról . Sajnos sok márka kimaradt, de voltak olyanok, amik

Ludditák tobzódása
2007-10-16 18:06:00

A géprombolók annak idején az ipari fejlődést akarták gátolni. Féltették a munkájukat a gépi erőtől.

Megszakítjuk adásunkat, a Volvo világújdonságot vezetett be a környezetkímélet érdekében. Az új meghajtási rendszer végre elvonatkoztat a belsőégésű motor és a féltengelyes erőátvitel szent egységétől, de messze túlmutat a hibrid- és hidrogéncellás hajtáson is. Külön örvendezünk, hogy a találmány végre nem csak a később megvásárolható autókhoz, de visszamenőleg bármely más Volvóba is beszerelhető, legyen az szívó vagy turbó benzines, esetleg dízel. Nem számít, hogy elöl vagy hátul hajtott volt az átalakított jármű, ezzel végre leszámoltak a mindent megrontó hitvitával a két tábor között.

Három Volvo vízsugarak előtt

A vízsugárral hajtott új Volvók azon kívül, hogy rendkívüli sebességgel képesek előrespriccelni magukat, a kedvezőtlen klímaváltozás szárító hatását is kiküszöbölik. Nincs szükség a jövőben költséges öntözőcsatornákra, forgalmat lassító locsolóautókra: csak végiggördül méltóságteljesen egy Volvo a főúton vagy a városon, és éltető nedű jut a növényeknek, tiszta, pormentes levegő a lakóhelyeknek. Nem elhanyagolható szempont, hogy az eddigi kellemetlen motorbőgést lágy vízcsobogás váltja fel.

Azt vethetnék fel az ellendrukkerek, nincs akkora tank, amibe ennyi víz beleférne. Szerencsére a svéd mérnökök el tudtak vonatkoztatni más márkák mániákus mérnökeinek megfeneklett módszereitől. Így a vízsugárhajtású Volvók csak az 50 000 bar nyomásra sűrített hidrogént viszik magukkal, az oxigént a levegőből nyerik. Természetesen megoldott a bőséges hidrogénutánpótlás is: a motorgyárak mértéktelen energiaszükségletét megspórolva leállíthatók az észak-svéd fúziós erőművek, amelyek az egyatomos anyaggal működtek.

A felszabaduló motortérbe ezentúl elhelyezhetjük a saját járművel vontatott vízisífelszerelést, az eddigi ugaron nyílt veteményeskertünk szerszámait, esetleg a motorhangot hiányolók egy öt- vagy hathengeres mélynyomót.

Ízlesgessék az új kifejezést: vízfröccs. Milyen elavult már a gázfröccs.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr55184729

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ommm 2007.10.03. 16:58:56

fuh, Kálmán! vagy késő éjszakáig dolgoztál, vagy valami rosszat néztél a tévében.
ez már komoly.
:)

ommm 2007.10.03. 17:02:32

viszont a Volvo nekem tetszik

Tommi 2007.10.03. 17:05:54

A fehér Volvo tetszik...
Amúgy meg LOL!!!!!!!!

simoon · http://simoon.extra.hu 2007.10.03. 17:31:53

nagyon pihent :DDDDD

csiky944 2007.10.03. 17:37:37

ilyen erővel finggal is lehetene hajtani az autókat,abban is sok az éghető holmi :D

elfmage 2007.10.03. 17:39:32

A francba, pedig már reménykedtem:-)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.10.03. 17:40:16

Érzem én,hogy az EURO8-as követelményeknek megfelelni kívánó motorokat LÓ-nak fogjuk hívni:)

csiky944 2007.10.03. 18:02:13

Scheerti az meg környezet szennyező az ürülékével együtt távozó CO2 és metán nem felel majd meg az akkori elvárásoknak :D

Rocko- 2007.10.03. 18:10:58

locsolóautó.
gondolom ezután a partmeni víkendházhoz ezt veszik az öltönyös urak, hiszen ezzel könnyedén átruccanhatnak a tó másik felén lakó cimborához. jetski Volvo, éljen!

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2007.10.03. 18:28:59

a fehér volvo nekem is igencsak bejön :) amugy nem rossz kis utópia, vicces volna :)

TCSA · http://make.blog.hu 2007.10.03. 18:34:29

Hamár elvonatkoztatunk: a pirosban rendszám alapján akár a vw konszern fantasztikus háromhengeres 'erő'forrása is lehetne. :) Anno amikor próbáltam HTP Fabiát, az első gondolatom az volt, hogy ezt a motort valószínűleg nem fogják 41 évig használni, mint az előzőt.

Brukner 2007.10.03. 18:48:32

A pirosban egy 2,3-as 8 szelepes turbó benzines motor volt. Nem éppen Fabia kategória :)

Ati 2007.10.03. 18:51:37

"Scheerti az meg környezet szennyező az ürülékével együtt távozó CO2 és metán nem felel majd meg az akkori elvárásoknak :D " Majd jön a katalizátor ;)

TCSA · http://make.blog.hu 2007.10.03. 19:06:17

Vagyis a szokásos 'hogyan lapátoljuk vissza a co2-t a lóba'.

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2007.10.03. 19:18:10

ennyi :)

és bár semmi bajom Péter Annával, eddig minden cikke tetszett, vagy legalábbis nem váltott ki belőlem negatív érzést, a mostani viszont nem lett valami fényes szerintem, tudom, neki is van egy stílusa, el is fogadom, szeretem a szoknyákat így már pluszponttal indul, meg azt is elfogadom hogy nagy hatással volt rá az a pár kör meg sok-sok ló és szigony, de ez most nem lett túl jó :)

rol 2007.10.03. 19:25:32

A Fabia 1,2es motorjai igenis jók, nem versenygép, de nem is arra lett tervezve. Simán jó, hangját szokni kell és kész, amúgy lehet vele menni rendesen is. 1,4est is alázni. Na persze nem az 1,4TFSI-t.
Kicsit elvont ez a Volvós vizes téma:)

GiXXXer 2007.10.03. 19:27:03

És a sűrített levegős Tatákról nincs valami újabb hír?
Városi kisautókba szerintem simán életképes lenne, sok-sok bar, egy turbina, és megállhat a szekér 500 kiló alatt! És lehetne rá bazi nagy légkürtöt szerelni, hogy a félsüket biciklis mamika ne kanyarodjon szétnézés nélkül balra. :)

Tommi 2007.10.03. 20:02:32

GiXXXer: LOL!!! Biciklis mamák elleni légkürt... :DDDD

Hard 2007.10.03. 20:11:54

Ajánlom a TC nagy volvo fanjainak megnézni a Fifth gear 12 évadjának 2. részét, ahol egy Modus nagyon összecsomagolt egy Volvo 940-est! Nem számít a súly, és a mitosz is lehet ledől lassan, hogy milyen biztonságos a Volvo.

volante · http://volante.blog.hu 2007.10.03. 20:26:11

Az összes utca szanaszét rohadna ennyi víztől, a házak meg... Maradjon a benzin. :)

ícsí 2007.10.03. 20:27:31

Ne is haragudj Hard, az hogy a Volvo biztonságos az nem mítosz...
A 940 igenis biztonságos volt a maga korában, mára már lehet elavultnak számít. A Renault kb. most ért oda amit a Volvo kb. 15 éve tudott. Szal ebből a tesztből nem lehet semmit levonni.

Alig várom már a tesztet, miko\' rakják fel má\' fel? :)

Brukner 2007.10.03. 20:37:40

Hard!

Én is láttam, és örülök, hogy ennyit fejlődött tizenx év alatt a biztonsága az autóknak. De pont erről van szó, még kétszáz év múlva is egy Volvo 940 lesz az ellenfél? A két kocsi között jóval több, mint tíz év van, szép is lett volna, ha a Modus ezt nem bírja ki. Gondolkozz már kicsit te is. Egyébként meg akkor csinálj egy tesztet a Modus és egy új V70 között. Na megnézzük, mi marad a Rönyóból...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.10.03. 20:57:01

Bizony,a Volvo ma is messze az egyik legbiztonságosabb autó,persze van nála jobb is de a Volvo az Volvo marad. Egyébként javaslom a régi SAAB-ok töréstesztjeit is nézegetni. Elképesztőek azok is,hiábano, ezek a svédek azért tudnak egy s mást az acélról meg a biztonságról..

Hard 2007.10.03. 21:06:15

icsi: nézd meg és utána nyilatkozz! Nem volt az 15 éves autó, és ráadásul 300kg-mal több is volt.
Itt is van: www.youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I

És még: Espace vs Range Rover: www.youtube.com/watch?v=GEBC9PbjPv4
Régi vs új Espace: www.youtube.com/watch?v=3l4YBf2tjag&mode=related&search=

ícsí 2007.10.03. 21:19:58

Én láttam, nem is egyszer...
Most írhatnám hogy még nem keresztben van a motor, gyűrődőzónája sincs annyi mint a Modusnak...stb
Az igazi az új V70-el lett volna, na ott nézhettek volna a Renault-osok az tuti..
A 9-es egyébként 15 éves konstrukció bőven, sőt alapjaiban 7-es széria, ami viszont bőven 20 év körül van...

AP (törölt) 2007.10.03. 21:30:17

Szerintem meg az 1.2 HTP a németek szégyene!
Az a villanymotorhang, és a lófing erő.. Jézusom.

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2007.10.03. 21:32:12

a modust már ugy tervezték (aki tud angolul az érti is,mert elhangzik), hogy ne csak elnyelje az ütközéskor keletkező energiát, hanem visszaverje, így azt is a volvó kapta. tök hülyeség volt összehasonlítani őket. összetörni meg még inkább. gondolom azt is láttátok mikor falhoz vágnak egy smartot. lepattan róla. a tridition biztonsági cella nem is deformálódott, ajtók is simán nyíltak pedig nem ment lassan. ugyanez volt mikor egy S-osztályos mercivel ütköztették frontálisan. a smart lepattant a merciről, de nagyon viccesen :) amugy is Fifth Gear suxx big time

Hard 2 2007.10.03. 21:44:39

Hard!

Tiszteletben tartom a véleményedet. De a Volvo biztonsága nem mitosz!!!!!

csoki 2007.10.03. 21:57:49

Nagyon szépek!
Már én is nagyon kíváncsi vagyok a cikkre, alig várom!

TCSA · http://make.blog.hu 2007.10.03. 22:34:18

@rol: azzal, hogy nem versenygép, csak egyetérteni tudok. Viszont szerintem kimondottan idegesítő vele közlekedni városban, állandóan a féken áll az ember, mert nincs motorfék... a lámpától elindulás is kín, semmi ereje alapjáraton, nem lehet kúszni vele. Pozitívum a fogyasztás, és egyelőre úgy tűnik, jól bírják a gyilkolást.

ant 2007.10.03. 22:41:36

En a froccsot izlelgetem. De jo is az! ;-)

nanemá 2007.10.03. 23:40:51

Te normális vagy Kálmán?
Mert vicces biztos nem..

morphine 2007.10.04. 00:17:29

Próbáljunk meg szerintem elfogultság nélkül gondolkozni 940-modus témában, ha megoldható, ezt segítendő igyekszem összefoglalni.

1. A volvo a maga korában biztonságosnak számított, viszont mára elavult (pl hosszmotor, légzsákok hiánya, stb). Ha jól látom, ezt Hard kartárs sem vitatja....

2. nincs értelme töréstesztben "egyenlő feleket" keresni, hiszen az úton nem tilos régi autóval közlekedni, sőt. A film alapvetése is az, hogy amikor az ember autót vesz véges pénzből, akkor választhat régi nagyobb, és újabb kissebb között, tehát érdemes megvizsgálni a biztonsági szempontokat.

3. nem "visszaveri", hanem "szétsugározza" az erőt a modus: pont az a lényege a modern biztonsági cellának, hogy még viszonylag kis felületű ütközés esetén is dolgozik az egész kasztni. Ez az a trükk, amit a 940 még nem tud, pontosabban még nem ennyire jól. Valószínűleg teljesen frontális ütközés esetén jobban állta volna a sarat a volvo, de az okosok azt állítják, az ritkább, mint a féloldalas.

4. Bár tudom, hogy a Volvo nem rohad (:-x) de azért ekkor korkülönbségnél a kasztni fáradtsága is szempont - nem mentegetésként, de lehet, hogy csak a terveket figyelembe vevő számítógépes szimulálással ennél egy fokkal jobb eredményt kaptunk volna a 940-re nézve - továbbra sem elvitatva, hogy a biztonság terén egyértelmű és lenyűgöző mértékű a fejlődés.

+1: feltünt valakinek, hogy mindhárom filmben a (z egyébként szívemhez megmagyarázhatatlanul közel álló) francia márka képviselte a modern, biztonságos választást? Esetleg megrendelésre készült??? :-x

na mindegy, seprű mód off....

l.ovlov 2007.10.04. 08:30:53

Sziasztok, a Modus&940 teszhez.
Ha megfigyelitek a 940-nél a váznyúlványt nem éri a Modus, csak a sárvédőt, azt meg könnyű összegyűrni.
Egy gondosan beállított teszt volt, ha 50%-os fedéssel ütköztettek volna, a 940-es jobb lett volna a Modusnál.
1991-ben kezdték a 9-es gyártását, az alapja a 740 volt amit 1882-ben kezdtek gyártani, a váz azonos csak apró különbségek vannak (lámpák, sárvédő, lökhárító, belső dolgok) kb 80% egyun az mint a 7-es, szóval 25 éves autót kezd utol érni a rönyó (nagy dicsősség:)) ).

ommm 2007.10.04. 09:01:44

ja, olvasgatva a kommenteket, nem állom meg, hogy bele ne ugassak. jó dolog ugyan a merev biztonsági cella, meg minden, de ha megnézitek a miluman által említett videót, ahol a Smart nagy sebességgel becsapódik a betonba, akkor bizony ott megemlítik azt a nem elhanyagolható tényt, hogy igen, a Tridion cella überfasza meg egybenmaradt, viszont az ütközés (nemcsak) kinetikai energiája frankón átvivődött a leggyengébb láncszemre, ami ugye az ember. Ergó a cella egybenmarad, az ember nem. Úgyhogy inkább törjön és repüljön szerteszét, biztonsági szempontból sokkal jobb. (csak aaztán l ne traáljon még egyszer valaki, F1-ben ezért van mindjárt SC, ha komolyabb a gubanc pl.)
De mintha hasonló dolgot olvastam volna a Hummer H1 tesztnél is.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2007.10.04. 11:19:14

Ebben teljesen igazad van ommm, nem véletlen, hogy az egyre merevebb cellával párhuzamosan kerültek egyre kiméletesebb műszerfalak és egyre jobb SRS-ek (légzsák övfeszítők stb együtt) a kocsikba - egy szimpla biztonsági övel hiába nem menne össze az élettér, ha leszakad minden belső szerved (:-D). És amit a "tridion cella" (ez is mekkora már, szerintem a batman kívül hordja a bugyit tipikus esete..) csinál az már valóban nem kicsit sok, és csak addig vicces, amíg műanyag bábú ül a volánnál.....

Az megint más kérdés, hogy ha a biztonság lenne az egyetlen és legfőbb szempont sokkal többet mennénk tömegközlekedéssel bárhová...... Én például biztos hogy a 940-et választanám, ha az alternatíva a modus volna, amiért ráadásul jelentősen többet is kell fizetnem..............

PEPITA 2007.10.04. 13:24:50

VOLVO vs. Modus teszthez:

1.) A 940-be is lehetett már légzsákot kérni, az én 1991-esemben már volt, 1993-tól széria volt a 2, 1996-tól a 4 légzsák, miért nem ilyet választottak a Modushoz??? Használtban pláne külföldön több a légzsákos.

2.) Ki tudja, ez a 15 éves 940 kombi nem volt-e már párszor törve (pl. vajon kishazánkban hány 15 éves törésmentes 940 kombi van???), márpedig a szakszerűtlenül javított kocsi már nem lehet oyan biztonságos, mint az új.

3.) És ki tudja még hogyan nem gányoltak bele a 940 kombiba.

4.) Kicsit erőltetett most már a Renault biztonsági marketingje, először kitalálják az EuroNCap tesztet (persze úgy építik a kocsijaikat, ami arra elég, nem pedig úgy mint a VOLVO, akinek az orvosai kiszállnak minden gyártól X kilométerre történt balesethez, elemzik a kocsit, beszélnek a sérülttel, megnézik az orvosi eredményeket, aztán így, a valós helyzetekből tanulva fejlesztenek), azután mindenféle nevetséges színjáték-teszttel bizonyítanak. Szerintem mindennél beszédesebb az a tény, hogy a 2-es VOLVO volt évekig (talán 15 évig?) az a kocsi, amiben a legkevesebben haltak meg.

majom 2007.10.04. 13:46:15

én nagyvas-hívő vagyok, de ez a modus vs. 940 eléggé ilyesztő eredményt produkált. szerintem megvolt az 50%-os átfedés is. egyébként szerintem is túl van misztifikálva a volvo biztonságába vetett hit.
de végülis a lényeg, h a 940 a biztonság terén ma már nem versenyképes konstrukció. az h régen mi volt, vagy ennek mik az okai, lényegtelenek. habár azt tényleg nem tudjuk h a bábukba épített lassulásmérők mit mutattak (pedig ez legalább olyan fontos), de ott ahol szétnyomja az utascella a benne ülőt, ott nincs miről beszélni.
ugyanakkor a hatalmas csomagtartó miatt egy családnak 1000x praktikusabb mint a modus.

majom 2007.10.04. 14:34:11

azért vicces ez az EuroNCAP is. gyakorlatilag csak azt nézi h melyik testrész mennyire roncsolódik _külsőleg_! de az h eközben leszakadnak a belső szervek, már senkit nem érdekel. ez így nem életszerű. nem azt mondom h semmit nem ér, mert nagyon fontos dolgokat mutat meg, de a kép közel sem teljes, és ez a lényeg. pl egy nagyautónál sokkal hosszabb az út a lefékeződésre mint egy kicsinél, tehát az utasokra sokkal kisebb erők hatnak. ezért a gyűrődőzónát nem is lehet kispórolni. jók az övfeszítők meg a hasonlók, de ezek a (nem matuzsálemkorú) nagyautókba is ugyanúgy megvannak.

l.ovlov 2007.10.04. 15:22:32

PEPITA, egy kis kiegészités.
1.A 7-es szériába is lehetett kérni légzsákot 89 vagy 90-től.
2.Gőteborg 100 km-es körzetében ha egy balesetben van Volvo akkor a Gyárból egy csoport a rendőrséggel egy időben a helyszinem van, a helyszinelés után vagy a gyárba szállítják, vagy a Biztosítóhoz.
Ha a Biztosítóhoz megy a kocsi akkor egy ember mindíg az autó mellett van amíg nem vihetik a gyárba. Ott tüzetesen átvizsgálnak mindent, mi, hogy sérült és mit lehet javítani, hogy még biztonságosabb legyen.
Ezen kívül egész Európából gyüjtik az adatokat, fotókat ahol Volvo volt egy balesetben résztvevő.

schewy 2008.02.06. 08:42:43

Kálmán én is pipa vagyok ha esős időben telibe fröcsköl egy autó:)
Így jártál te is?
De akkor miért a volvo tehet róla,és miért nem az aki vezeti?
süti beállítások módosítása