Van egy kézi autómosó Csákváron. Néha-néha, alkalmi sárdagasztás után bizonyára alapos alvázmosást is kérnek a gondos gazdák – legalábbis úgy gondolom, ezért ácsolták össze az udvaron a magas rámpát.
Amire időnként én is felkéredzkedek egy-egy tesztautóval, most épp a tartós Daciával, pár kattintás erejéig. Nézzük, milyen titkokat rejteget szemérmesen ruhája alatt francia-román barátunk!
Elöl, a kerekek mögött nincs semmi érdekes, sima MacPherson, mint a világ szériaautóinak 99 százalékánál. A gumiharangok épek, a féltengelyek nem folyatnak, de hát 15 ezer kilométer után még szép.
Hátul a kerék mellett szintén egy tucatmegoldás, a csatolt hosszlengőkar–csavarrugó kombináció látszik. Szép, egészséges, a teleszkóp szépen szuszog még, a szilentek is hibátlanok.
És itt a szégyenfolt. A váltó könnyezik. Nem nagyon, de akkor is. Már csak ötezer kilométer van hátra a szervizig, majd akkor megmutatom szakembernek. A szivárgás nem veszélyes, nem lennék meglepve, ha az átvizsgáláson is csak legyintenének majd rá, de a mai környezetbarát világban akkor is szégyen, ha egy autó olajat hint, amerre jár.
Ez pedig egy kis bizonyíték arra, milyen komolyan gondolta a Renault, hogy a harmadik világ szirszar útjait (pl. Hungária körút) is elviselni képes autót akar készíteni. Gyári kartervédő! És nem csak amolyan tessék-lássék plasztikdísz, rendes lemez, tényleg óvja a kényesebb részeket.
Egy érdekes példa arra, hogy akármilyen költséghatékonyan is terveznek autót, mindig akadnak felesleges alkatrészek. Gondolom a Logan valami típustankot kapott, nem terveztek neki külön üzemanyagtartályt. Ez a tank viszont csak úgy fér el a kocsin, ha körbekanyarítják a kipufogócsővel, viszont ez szükségessé teszi egy hőpajzs alkalmazását. Ha a tank hosszúkásabb lenne, a cső pedig hamarabb törne meg egy könyökkel, nem kéne a fémlap, de így biztos még mindig olcsóbb volt.
És még egy hőpajzs, ez a pótkereket védi a dobtól. Megint csak a bölcs felkészülés jele a rossz utakra: teljes pótkerék, nem mankó, meg spré.
Hát így mutat alul a Dacia. Megnéztem, a váltószivárgást leszámítva megnyugodtam, most majd bátran indulunk neki Dalmáciának a családdal. Legközelebb onnan jelentkezem.
Dacia Logan MCV tartósteszt
2007. júliustól decemberig nálunk van egy hétszemélyes Dacia Logan MCV, Laureate felszereltségben. Minden héten pénteken olvashatnak róla itt a Belsőségen. Az eddig megjelent epizódok:
Befogadtam egy románt (2007. július 19.)
Pezsgés a Dacia körül (2007. július 27.)
Első tankolás a tartós Daciával (2007. augusztus 3.)
Hátamon a váram (2007. augusztus 10.)
Anzix a negyedik daciás hétről (2007. augusztus 17.)
Dákó a Belsőség szemével (2007. augusztus 24.)Ha nem szeretne lemaradni egy részről sem, tegye el a tartósteszt okos könyvjelzőjét (RSS).
Az utolsó 100 komment: