Belestem a szoknya alá

Tartósteszt: Dacia Logan MCV (7. rész)

  2007. augusztus 31. - RT76 Címkék: technika dacia logan dacia logan tartósteszt

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a

Van egy kézi autómosó Csákváron. Néha-néha, alkalmi sárdagasztás után bizonyára alapos alvázmosást is kérnek a gondos gazdák – legalábbis úgy gondolom, ezért ácsolták össze az udvaron a magas rámpát.

Dacia a rámpán

Amire időnként én is felkéredzkedek egy-egy tesztautóval, most épp a tartós Daciával, pár kattintás erejéig. Nézzük, milyen titkokat rejteget szemérmesen ruhája alatt francia-román barátunk!

A Dacia első futóműve

Elöl, a kerekek mögött nincs semmi érdekes, sima MacPherson, mint a világ szériaautóinak 99 százalékánál. A gumiharangok épek, a féltengelyek nem folyatnak, de hát 15 ezer kilométer után még szép.

A Dacia hátsó futóműve

Hátul a kerék mellett szintén egy tucatmegoldás, a csatolt hosszlengőkar–csavarrugó kombináció látszik. Szép, egészséges, a teleszkóp szépen szuszog még, a szilentek is hibátlanok.

Az olajat szivárogtató váltó

És itt a szégyenfolt. A váltó könnyezik. Nem nagyon, de akkor is. Már csak ötezer kilométer van hátra a szervizig, majd akkor megmutatom szakembernek. A szivárgás nem veszélyes, nem lennék meglepve, ha az átvizsgáláson is csak legyintenének majd rá, de a mai környezetbarát világban akkor is szégyen, ha egy autó olajat hint, amerre jár.

A Dacia kartervédője

Ez pedig egy kis bizonyíték arra, milyen komolyan gondolta a Renault, hogy a harmadik világ szirszar útjait (pl. Hungária körút) is elviselni képes autót akar készíteni. Gyári kartervédő! És nem csak amolyan tessék-lássék plasztikdísz, rendes lemez, tényleg óvja a kényesebb részeket.

A Dacia üzemanyagtankja

Egy érdekes példa arra, hogy akármilyen költséghatékonyan is terveznek autót, mindig akadnak felesleges alkatrészek. Gondolom a Logan valami típustankot kapott, nem terveztek neki külön üzemanyagtartályt. Ez a tank viszont csak úgy fér el a kocsin, ha körbekanyarítják a kipufogócsővel, viszont ez szükségessé teszi egy hőpajzs alkalmazását. Ha a tank hosszúkásabb lenne, a cső pedig hamarabb törne meg egy könyökkel, nem kéne a fémlap, de így biztos még mindig olcsóbb volt.

A Dacia kipufogója és pótkereke

És még egy hőpajzs, ez a pótkereket védi a dobtól. Megint csak a bölcs felkészülés jele a rossz utakra: teljes pótkerék, nem mankó, meg spré.

Hát így mutat alul a Dacia. Megnéztem, a váltószivárgást leszámítva megnyugodtam, most majd bátran indulunk neki Dalmáciának a családdal. Legközelebb onnan jelentkezem.

Dacia Logan MCV tartósteszt

Dacia logó

2007. júliustól decemberig nálunk van egy hétszemélyes Dacia Logan MCV, Laureate felszereltségben. Minden héten pénteken olvashatnak róla itt a Belsőségen. Az eddig megjelent epizódok:

Befogadtam egy románt (2007. július 19.)
Pezsgés a Dacia körül (2007. július 27.)
Első tankolás a tartós Daciával (2007. augusztus 3.)
Hátamon a váram (2007. augusztus 10.)
Anzix a negyedik daciás hétről (2007. augusztus 17.)
Dákó a Belsőség szemével (2007. augusztus 24.)

Ha nem szeretne lemaradni egy részről sem, tegye el a tartósteszt okos könyvjelzőjét (RSS).

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr13153643

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsoci 2007.09.02. 16:01:36

Kedves KuKori !

Arról a fogalomról már halottál hogy első szerelésű gumi ? Én minden kocsin azzal kezdem hogy ( akár új, akár használt ) hogy gomi megy a kukába, és felrakok egy jó gumit. Tudod mindne mindegy ha a gumi nem fog meg.

Egyébként meg a magam " alacsony " éves futásval ( kb évi 50.000 km )vagy 6 éve nem kaptam defektet. Ha meg igen hazamegy az alposan is. ( volt már ilyen mert ugye 3 pótkerék az nem volt. )

A csomagtartó meg fontos, én elég sokat cuccolok, ráadásul a pótkerék helye az egyik legjobb hely a erősítőknek. Szerintem a defekt javító a legjobb megoldás. Ja és a pótkerék mindig minimum 1 tonna csomag alatt van.

üdv Zsoci

Lally 2007.09.02. 16:20:40

Kedves Mihály!
Igen.új legyen,ne kelljen rá költeni jó ideig.
Nekem is új van,szeretettel és elégedetten nézek rá,a statisztikák alapján érzem,hogy nem fog cserbenhagyni.
Fizetema részleteket,és nem érdekel az értékvesztése,mert többet autót venni már nem akarok.Ettől nagyobbat,megbízhatóbbat úgy sem tudnék venni,fenntartani.És ennek is 205-ös gumija van-))
Mondod,hogy régi a technika amit most beleraknak az olcsó kocsikba.-Hidd el szívesen vennék nullkilométeres Zsigulit X-)))

Lally 2007.09.02. 16:26:00

És akkor ez most nem is Dácia teszt,hanem régi csoda-új szar versengés?Ugyan már,csak egy értelmetlen,nevetséges,gyerekes vita...

Zsanreno 2007.09.02. 18:16:12

Reske!
10 évig vezettél egy Renault szalont?
Újgazdag tetű lettél? Akkor csak ócsároljad a népautókat. Most már megteheted. Járjál csak ótvaras VW-val vagy Opellel, vagy valami japán
szarral, amihez 10 éves korában 10 ezerért vehetsz egy utastérvilágító izzót (csak egy példa). Bár neked már biztos nem ilyen van, hanem valami 10-20 millás. 5 éve van Renaultom, most is azt mondom, hogy a legértékarányosabb autó a piacon és még teccik is. Uff

Mihály 2007.09.02. 19:30:10

Kedves Lally!
Igen,ez talán egy jó érv,hogy nem kell költeni á,mert gariban elintézik,ha valami gond van. ehhez viszont hordanod kell lelkiismeretesen szervízelni,különben ugrik a gari,jól tudod..Nem tudom, a Te örnyezeted hogy van vele,az enyémben sok újautótulaj mérgelődik az indoklatlanul magas szervíz költségeken..emelett casco,a részletek,stb. szóval,Te nem alkatrészre költesz,hanem a járulékos költségekre.Egy lelkiismeretesen felújított autó sem kér minden hónapban új gátlót,meg féktárcsákat,nem kell azt hinni.De még csak évente sem. És nem romlik el rajta minden nap valami más. az újon sem,tuom jól.De én akkor sem vennék fapaddal semmiféle autót,csak azért,mert új. Márpedig sajnos köztudott,hogy az eladott új kisautók nagy része alapmotoros,fapados kivitel.Mindenki döntsön maga,én ezért a kényelmemet nem adnám oda. Értékvesztésről ne is beszéljünk.Mivel ma már egy Aids fertőzött is vehet új autót részletre,ne tudom 3-4 év után ki fog használtan megvenni pl egy Fabiat,vagy hasonlót.Vagy akár Dákót,hogy már témánál maradjunk. Lehet,hogy megveszik,de annyit buksz rajta,hogy azon Rollsot üzemeltethettél volna.
A technikáról pedig hidd el igazat mondok,amik ma "érvek" egy új kisautónál (csomagtérvilágítás,ködlámpa,színes üveg,gyári alu,pohártartó,stb) azok már nagyon régen szériák komolyabb autókban.A bennük levő motorok pedig tizenéves csúcsmodellek lekicsinyítet változatai. A futóműben sincs semmi új az alsó kategóriákban,sem a váltóban,sem sehol.Galvanizált kasztni,teljes alvázvédelem is csak merő látomás. Sajnos ezek járnak ma egy olcsó kisautóval. És bárki bármennyire szerti a sajátját,ezt be kell ismerni,régi technikát vesz új köntösben.Ez nem fikázás.Remélem Te is sokáig épségben használod még a kocsit.

Polo 2007.09.02. 19:51:49

Menjetek csak 150-es utazóval Szlovákiában. Verjétek a melleteket milyen faszán téptek. Majd egyszercsak levillognak egy HTP motorú Policie Fabiaval. Mikor megállít, na akkor kell villogni mennyivel téptél. Elküldeni őket az anyjukba a vonyító üveghangú keleti szarjukkal :)

TCSA · http://make.blog.hu 2007.09.02. 20:01:55

Na mi van, atka? Csak nem estél le az útról ezzel a rom futóművel, jan? Kérdésem továbbra is áll; a tied diesel?

licsa 2007.09.02. 20:24:24

"tükröt mutat magának a nép. olvassatok vissza. ez a magyar. most jó? " Igazad van ommm, de ennek hazánkban történelmi hagyománya van. A magyar ember piti dolgokon mindig is képes volt összeveszni a másikkal, ha az nem osztotta az Ő SZENT VÉLEMÉNYÉT. További jó acsarkodást mindenkinek!

crazy 2007.09.02. 21:59:44

Hár "rohaggyak meg" megnéztem azt az Audi 200-ast a hasznaltauto.hu - n is meg az ebay.de - n is. A magyar oldalon 2 db volt asszem a 80-as évek közepéből 250 és 350 ezerért árulják őket. A németeknél sem sok volt. Volt egy 1988-as tényleg jól felszerelt és szép kocsi, ráadásul V8-as motorral 250 lovas, ezért 664 Eurot kérnek (166 ezer Ft), volt egy 1984-es, kicsit csumpibb, meg gyengébb 2 ezer Euroért (500 ezer Ft)(ezt nem is értettem igazán).
Szóval szerintem presztizs sehol, annyi az ára, mint egy - egy jobb állapotú 4 ütemű Wartburgnak.

Kukori 2007.09.02. 21:59:46

Aki Dákót vesz, az valószínűleg nem azonnal forgásirányos fain gumit is 80-120 ezerért is hozzá...

Nekem sem volt defektem kb. 10 éve, de ez csak szerencse. De akármikor lehet, például holnap reggel is. Én a rendes kerékben bízok, az teljes értékű és elég hosszú a szavatossága is :)

Kukori 2007.09.02. 22:03:05

A hifi és a cuccolás nem a legösszefonódobb dolog :) De ha az a 20 liter hiányzik egy alaktalan mélyedés formájában, akkor már rég rossz, beválasztottál a jóba... :D

KuKori 2007.09.02. 22:44:21

Én egyszer már vettem új autót és megbántam. Sok volt rá a Casco, magas az értékvesztés. Sovány vígasz volt a megbízhatóság, mert egy swiftem isteni madár képében csak 850 eFt-ot buktam három és fél év alatt, természetesen csak az árából...

Ezért dönöttem:
-nagy legyen, legalább 4,5 méter
-légkondi (lehetőleg digit)
-alap (?) elektromos kütyük: ablak, kp.zár
-lufik (minima 2 db.)
-ABS
-legalább 1.8-as motor (csak hogy előzni is tudjak)
-első tulajos, töretlen, szervízkönyves legyen
-fiatalabb 5 évesnél, 70 eKm alatti futással
-a csomagtartó nagyra nyíljon (5 ajtós legyen magyarul, hogy a nagy űrt valahogy meg is lehessen tölteni szükség esetén)
-Mindezt 2 millión belül (egy full fapad ignis áráért)


És kerestem, kerestem, nézegettem. 2 hét alatt kikristályosodott: Mazda 626 GT. Na ez került akkor 1.9 Mft-ba és nem csalódtam. Most már hét éves, van benne már 75 eKm és mindene jó, kényelmes, viszonylag erős (2.0 16V), 7.9-et eszik (tehát a motorhoz, mérethez képest méltányos, sőt kevéske is). A biztosítása (és a fogyasztása is) megegyezik egy 1.6-oséval, de ez megy is ha kell (érdekes, azóta, hogy van ménes, leszoktam a száguldozásról). Nem lopják, nem jön szembe minden sarkon és az én igényeimet kielégíti. Az értékvesztés azóta minimális, Casco kedvezőbb (csak a nyugodt alvás végett), teljesítményadó se horror a kora lévén.

Nem nézem le az új autókat. De jó lenne észrevenni, meddig ér a takaró. Egy ismerősöm mehetett az új fapados Fábia miatt dolgozni vissza Németországba (elszakítva magát hetekre a családtól), csak hogy az ÚJ ÓTÓ költségei miatt ne jussanak nyomorba. Még 4 évig...

Az öregeket sem becsülöm le, ha szerelemből van (egy 262-es Volvóért ölni tudnék) és látszik a törődés rajtuk. A rozsdakupacokat, tákolt, szögelt, koromokádó 20 éves "proli-presztizs" (Balkán, waze, nem EU) ócskavasakat nem szívlelem egyedül, meg a tötyögő vackokat (kalapos sofőr included).

Ennyi. Én a középutat választottam. Többet ésszel, mint pénzzel. A kocsi új ára 2000-ben 6.93 millió volt amúgy.

Edelweiss 2007.09.02. 22:47:00

"a hátsó ülésen úgy dugok,mint othon a kanapén,ezt csináljátok az öreg roncsom után 2 millás autóitokkal."

Mihály for president! =DD

"ráadásul a pótkerék helye az egyik legjobb hely a erősítőknek."

E46os BMWhez regen hivatalosan lehetett kapni olyan gyari subwoofert, ami a potkerek helyere csusszant be a csomagtartoban, nekem is volt anno (ETK#82830027824).

KuKori 2007.09.02. 22:54:50

Ja, én is dugtam benne elöl-hátul, jó volt, nem nyomtt semmi sehol :) Én is elnök! :DD

Az erősítőnek nem árt aműgy a hűtés, én is tettem már anno a pótkerék mellé, csak nem szellőzött és sokszor kakaónál kikapcsolt emiatt. Azóta tanultam és fel van rögzítve az ülés támlájára, nem barbár módon. Nyoma sem marad, ha kiveszem. Okosan kell ezt is, mint mindent :)

zsoci 2007.09.02. 23:41:51

Az erősítőnek bárhol jó lehet, a szellőzés megoldható, sőt jó erősítőnek ez nem nagy gond. Nekem az az alapelvem hogy a funkció ne sérüljön, ezért e támla szóba se jöhet ( nem lehet a ledöntött támlára nyugodtan pakolni.
Pont ezért szeretem a csomagtér lap alatt. ( a másik kedvenc a hátsó ülés alá. )

Sajnos több ször láttam olyat hogy 4-5-10 cm lehetett lejjeb a csomi alja ha nem kellet pótkerék miatt feljebb lennie.Nem csak a " gödörbe , hanem a teljes felületén.

Még egy gondolat a forgásirányos/asszimetrikus gumi nem feltétlenül drága kategória. Az én Yokohama 538(?) asom se volt drága, pedig aszimetrikus volt. Sőt láttam már gyáriban is forgásirányost. A téli gumik nagyrésze pedig irányos.

Géb 2007.09.03. 10:01:59

Írok még a végére valamit én is, bár nem hiszem, hogy sokan olvasnák így a megjelenés után több nappal.

Tényleg tükröt kapott a nép. Csodás az, ahogy mindenki szíd mindenkit. Tényleg annyira magyar...
200-as Audival példálózunk??? Mennyibe került az az autó akkor a többiekhez képest??? Végezzünk már egy jelenérték számítást!!!! Mai pénzen kb 13 milla lenne az ára!!!!! Ennyi pénzért lehet is 30 évig tartó minőséget gyártani. Egy dákó ma 3 millába kerül.... viszont 10 millával nem gyengébb mint egy 200-as mai áron számolva!!!! Egyébként miért baj, ha 3-4-5 évente cserélem az új autómat???? Most "igénytelenségem" folytán 2 éves jtd Puntóval járok, tele 21. századi extrákkal. Tudom, sokak szerint ez szar, de pár év múlva cserélem egy hasonlóan újra, modernre de nem dízelre mert utálom őket erre rájöttem. Minek nézzek 25 éven keresztül ugyannarra a kockafejű autóra?????
Meg ez az alázós szöveg...itt mindenki alázni akar az autópályán. Mi lenne ha nem mások sárbatiprásával szeretnénk előre jutni, hanem a saját tehetségünkel??? Egyébként szerintem a legjobb dolog nyugis 140 körül autózni, kellemes zene a hifiből, és nézni a sok barmot ahogy a sok csodajárgánnyal próbálja a másikat rendre tanítani :)
Én korábban jóval erősebb autóval a seggem alatt se haltam bele ha nem toltam le egy Matizt vagy 1.0-es Swiftet az útról. Néztek is szegények, hogy ennek meg mi baja, hogy normális....

Egyébként a Logannak igenis van helye az utakon. Funkcionális. Csak azért szar mert francia trehányság van benne, amihez képest az olasz trehányság elsőbálozó ártatlanság. Egy olasz autónál szétpereg a hamutartó, nehezen csukódik az ajtó, nyikorog-ez az picit. Egy franciánál: elmegy a fék 160-nál, kitörik a kerék 20000 km után, 3 év alatt szitára lyukad a hűtő, és 60000 körül szakad a 100000-es vezérműszíly. Soroljam még???? Melyik a jobbik eset? Na szóval csakis ezért szar a Dákó.
Egyébként újonnan ajánlom bárkinek, használtan 6-8 évesen majd senkinek sem, csak aki rosszat akar magának. Ez vonatkozik bármelyik tömeggyártmányra, Skodától VW-ig. A varázsszó a 21. század jelszava: Termékéletciklustervezés. Szakmámból adódóan tudom mit jelent. Mindegyik gyár alkalmazza. Még az Audi is..., habár Európában jellemzően csak a 90-es évektől, japánban már a 70-es ben elkezdték. Ha valakit érdekel szívesen elmagyarázom, keressen bátran!

Ja és ne tessenek fikázni az igénytelen megoldásokat a Dákó aláján. Az összes autó technikája tele van igénytelen megoldásokkal, még a BMW-jé is. Ezt szerelő ismerősöktől tudom. Csak azok jobban rejtegetik, takargatják, hogy mi van a lemezek, kárpitok alatt. A Dákó megmutatja élesben, hardcore. Hát tessék! Ez a mai autógyártás!!!

Tatu 2007.09.03. 10:02:45

Kedves Mihály!

1986-ban apám olyan jól keresett a külföldi munkája során, hogy már akkor audi 80-assal jártunk Mo-n. Persze 1-2 évessel. Nem is eggyel, hanem többször cserélgette. Azt hiszem, ha jól emlékszem összesen hat db audink volt. Mind 80-as, de a legjobb barátjának meg 100-as volt. Tudod ez volt a vállalkozói korszak eleje Mo-n. Hát nekünk akkor bejött és audikban és mercedesekben nőttem fel. Légyszíves ne add itt nekem a nagy dumát, mert én már akkor ilyen autókban pihentettem a hátsómat, amikor neked még a dácsia is csak álom volt.

Ezek után pedig leszögezném, hogy akkor ezek az autók jelentették a csúcsot, de ma már lók.kit sem érnek. Nem kellene már egyik sem. Pl azért mert láttam, hogy apám is mit művelt velük, hogy hajtotta szét őket úgy, hogy összesen hat audi ment ki a segge alól sz.rrá hajtva.

Ma pedig tökéletesen megfelel nekem az új Skoda oktáviám és bármilyen érdekes, de ki van fizetve, hitel nélkül vettem, van benne klíma, elektromos ablak, hatalmas csomagtartó, dugni meg francia ágyban szoktam. Tudod olyanban, aminek több az ára, mint a te régi ótvar audidnak. Mert ez az ágy 600 ezer ft volt.

Na csá!

Mihály 2007.09.03. 10:18:26

Kedves Crazy!
Megkövetem magam,mert ebay-t írtam,de ne ott nézd.Mobile.de és hasonló oldalak.a használtauton nem is fogsz találni,mert akinek van az országban,nem adja.Eddig 6 darabról tudok. Parancsolj egy link,ahol utánanézhetsz:
www.mobile.de/SID6Xef8lb712xpUG.4GEjSLg-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1188806625A1Iindex_cgiD1100CCarY-t-vctpLtt~BmPA1B41B20B60%7F-t-vMiMkQuSeUnVb_X_Y_x_y~BSRA6A3D1900BGNCPKWA0HinPublicA2A0A0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=48&id=11111111273961870&
Ez persze egy megkímélt darab,de 10 ezer euróért.De lényegében alap kivitel.Az enyémben benne van ABS,klíma ,tempomat, el. tükrök,el. tető,4 el ablak,el antenna,szervó,kp zár,és nem is sorolom tovább.és 27 éves.Kisszériában gyártott autó volt,a maga korában drága,de jól felszerelt.a megmaradt kevés darabnak igencsak felfele megy az ára.De ha nem értesz hozzá,ne szólj bele.Azt nem is mondom,hogy 170 ló,meg 265 Nm,és 8,7-et gyorsul,mert el sem hiszed.De,ennek is utánajárhatsz,ne higgyj nekem! És ez egy 27 éves retek,ugyebár.Én azért nem tennék egyenlőségjelet közé és egy négyütemű warjú közé,de te tudod.
figyelj,szerintem azért mert ma Magyarországon valaki meg tudja venni az valamelyik legolcsóbb kisautót (2-3 millerért) 10 évnyi részletre,azért nem kell magát valakinek gondolnia. Én sem vagyok senki,egy koszos szerelő,2 régi "szarral". De akinek új autója van,alapból fölém heklyezi magát,mert az övé ÚJ! Csak tudod sokan vannak a környezetemben akik befizetik a maguk húszezer forintos havi részletét,mennek havonta 200km-t a kocsival,és hó végén meg kenyérre sincs pénzük!Akkor az ilyen fax minek vesz ÚJ autót?? És szerintem nem elszigetelet példa az én pár ismerősöm. De ők nagyon királyok,mert megtudták venni a legolcsóbb kisautók egyikét.Részletre! És had ne mondjam,némelyikük a klímát sem meri bekapcsolni,mert lefújtja az 1.2-es bazierős motort,és fél literrel többet kajál neki.Most akkor mi értelme,árulja már el valaki?belevágsz tíz évig fizetnie egy olyan kocsit,amit 5-8 évre terveztek.Persze aztán majd úgyis becseréled,mint sokan,igaz jó nagyot buksz,de nem számít,a szomszéd is így csinálta..ez a mai magyar "újgazdag" szemlélet. Perzse,ne járjon mindenki öreg szarral,tüntessük el az utakról őket..mondják sokan.Igazuk van,tény.De akkor mi lesz azzal a sok tízezer ledobbot pár éves(!) kommersz kocsival,amit "szerető" és "lelkes" gazdáik oly nagyon dícsérnek most,és amit egy ráncfelvarráson átesett ugyanolyan kacatért becserélnek az első pillanatban?? Ki fogja azt a sok kisautót megvenni?? Senki. Mennek pár évesen kukába. Miért? Mert aki ugye becserélgeti,annak mindig új lesz.aki egy kicsit jön föl,és autóban kezd gondolkodni,annak úgyis elétolnak egy olyan konstrukciót,hogy beleugrik ő is egy újba,ha beleszakad is. Mi meg hülye öreg nagyautósok akkor sem fogunkátülni egy olyanba.szóval,akkor mi lészen velük? Gazos telepeken százával fognak állni? Hát nem egy fényes jövőkép..
De mindegy,én biztos hülye vagyok,azért örülök,hogy vannak itt még páran ilyenek.Nem akarom halálra dícsérni az enyém,és nem is írok olyat,hogy húdebazdmeg lehúzok minden szuzit,meg dákót a verdámmal. Aki ért az autókhoz,az úgyis tudja mit hogyan értékeljen.aki meg nem az csak kardoskodik a sajátja mellett,még akkor is,ha többet áll szervízben,mint otthon. sokszor olyanok verik a mellüket a hibátlan újautóikkal,akik azt sem vennék észre,ha 2 dugattyúcsapszeg beletörne a motorba. sokan persze nem is tudják,mi az az említett alkatrész.De azt jól tudják,hogy az övék hibátlan,mert az ÚJ! Tisztelet a kivételnek.Én mégis egy ilyen megrögzött hülye vagyok,tessék nyugodtan ezt hinni. elnézést mindenkitől,aki itt a tárgyban szerelóő MCV-ről akart olvasni,sajnos kénytelen vagyok néhány eladósodott újautó büszke tulajjal hadakozni.Én elismerem,hogy vannak szép és jó újautók (igaz nem óccsóér),ők már csak dacból sem ismerik el,hogy vannak régi,de jó autók is a világon.Bár ez lehet puszta tájékozatlanság is.Itt is tisztelet a kivételnek.Aki meg érvek nélkül csak ordibál és ész nélkül lehülyéz mindenkit,aki nem olyat vett mint ő,annak csak annyit: okos enged..
Hogy visszatérjünk a fő témára,az MCV-re,csak annyit,ennyiért én személyszerint nem vennék ilyet.

Mihály 2007.09.03. 10:33:34

Kedves Tatu! Elismerésem a kedves PApának,hogy ő már 6 ilyet szétrúgott,igazán gyönyörű teljesítmény. Elismerést érdemel,miközben megbízhatóságról zagyválsz,köben meg szétrúgod a gépet,ahogy már apád is tette. Azok se mnetek volna szét,ha valaki kicsit figyel rájuk,ebben biztos vagyok.Szerintem te is. De ha azt is gondolod,hogy az akkori Audik ilyen szarok voltak,és hullottak szét,mint a szar,akkor nem tudom mit vársz az Octaviatol.Hasonló bánásmód mellett az sem lesz tartósabb mint a sok remekül szétrúgott auditok. Ebben szerintem megegyezhetünk. Nem?

Nprobe 2007.09.03. 11:11:20

Janesz 2007.08.31. 18:49:18
Véleményem szerint a minimum motorokkal való vásárlás éppen nem tesz jót az átlagfogyasztásnak. Saját tapasztalat (is), hogy ugyanaz az autót a legkisebb motorral és a "hozzá valóval" használva a nagyobb motor kisebb fogyasztást produkál.
Pl. Clio II 1,2 - 1,4
Toyota Corolla 1,4 - 1,6
Ezeknél mindkét esetben a nagyobb motorral 0,5-0,7 literrel kevesebbet eszik a szabályos határokat betartva.
Ugyanis egyáltalán nem mindegy, hogy a kasztni mozgatásához szükséges teljesítményt hol veszed ki a motorból.
Meg a nagyobb motor nem azért jó egy kocsiban, hogy tépjél vele. De amikor előzés közben valami feltűnik szemben, és mondjuk nincs helyed visszafékezni (pl. valaki más is jön a seggedben), akkor nagyon jól jön a visszavált+padló. Egy minimál motornál már nincs hova visszaváltani...

zsoci 2007.08.31. 22:51:32
Persze, forgásirányosak a gumik, de amíg elérsz a gumishoz, teljesen mindegy neki. Utána úgyis visszateszed. A szükségkeréknek az a baja, hogy ha egy első kereked megy ki, akkor 8mivel kormányzott kerékre NEM szabad feltenni), 2 kereket kell szerelned (hátsót előre, pótkereket hátra). És mi van, ha fullra raktad a csomagtartót? Mert azt meg nem bírja el a mankókerék még pár km-t sem.

Egyébként nem szabad a külföldi újautó árakkal összehasonlítani a hazaiakat, ott teljesen más az adórendszer.

Loganfan 2007.09.03. 11:33:15

Már megint kezd elmenni a topik OFF-ba! Én a Logan MCV tartóstesztjére vagyok kíváncsi, nem pedig szakadt 1000 éves vackokra. Kellene egy moderátor lassan ide is!

maszületett 2007.09.03. 12:07:06

Hát igen. Sajnos az itt kommentezők csak a sajátjukról tudnak írni, mert MCV-t még nem is biztos, hogy láttak.
Én is ritkán szólok hozzá, mert nem tudok írni az MCV-ről.
Nekem csak sima Loganom van.

Használt 4.2-es Audi A8-ast is vehettem volna a Logan árából.
Miért nem azt vettem, pedig sokkal jobb autó? Azért mert sohasem lesz 450.000 Ft-om, arra, hogy pl. csak gumit cseréljek rajta. Ja, hogy annak sincs, aki használtan ilyet vesz 2 M-ért? Tudom, szoktam is nézni a lámpánál a csodáikban őket. 3 féle gumi, a lengéscsillapító szerintem már semmit nem ér, a fékbetétek kopottak, de az sem két fillér stb.stb.
Szóval feszítenek ezekben a "nagyautókban" sokan, ami valóban 250 km/h-nál tilt, de a gazdi rupótlansága miatt a 90 km/h is veszélyesebb vele, mint egy új pl. MCV-vel.
Tisztelet a kivételnek, de én személy szerint pont azért vettem Logant, mert egy régen drága autót nem tudnék fenttartani tisztességesen, mert azokhoz az alkatrészek még mindig nagyon-nagyon drágák és azok is maradnak.

üdv,

maszületett

Tatu 2007.09.03. 12:23:50

Kedves Mihály!

Lehet, hogy olvasni nem tudsz, lehet, hogy szöveget értelmezni, de lehet, hogy csak profin ferdítesz, mint Gy.F. szokott.

Az előző kommentemben egy finom kis iróniával fűszerezett melldöngetést kellett volna felfedezned, hogy nem csak te engedhetsz meg magadnak audit, sőt nekem volt szerencsém már akkor hozzá mikor te még csak tévéből láthattad.

Nem én rúgtam szét és nem is szokásom autók belét kitaposni. Nem is az volt a fontos a mondókámban, hogy az audi szar, mert szét lehet rúgni, hanem az, hogy apuci lefosta őket, széthajtotta és vett másikat. Mert megengedhette magának.

De minden szónak csak egy a vége: 27 éves audi akármilyen tuti frankó volt egykor ma nem ér, nem érhet fel mondjuk egy új oktáviával. Elég megnézni az áraikat.

Arra meg külön kíváncsi lennék, hogy hogyan került abba a 27 éves audi 80-ba ABS és klíma, valamint melyik NASA űrtechnológiával készülhettek, hogy még most is üzemelnek. Szerintem még a Brinkmann professzornak sem volt ilyen tuti verdája, úgyhogy nagyon büszke lehetsz!

Azért biztos rossz érzés lehet neked, hogy sokan többre tartanak egy dácsia logant, mint a te 27 éves audidat. Tudod olyan ez, hogy a tied 30 centi, csak már nem kell a csajoknak (nem áll már úgy mint régen), a dácsiásoknak meg csak 16 centi, de még fickós. Szar mindkettő, de azért az utóbbi mégiscsak jobb.

licsa 2007.09.03. 12:50:18

Árulja már el valaki, hogy hogyan lehet ár-érték szempont szerint egymáshoz hasonlítani egy új és egy használt autót! (Ez nem sportszerű!) A 20 éves nagyvasat a 20 évvel ezelőtti ára és az akkori átlagkereset figyelembevételével kellene egy mai újhoz hasonlítani. (szerintem) Ha úgy is megállja a helyét, akkor lehet példálózni vele, addig nem:

Mihály 2007.09.03. 13:56:42

Kedves Tatu!

Jól elvittük a témát Audiék fele,de nem baj,legalább autókról beszélgetünk. A 27 éves autóm nem Audi 80,hanem Audi 200. Ha tisztában lennél vele,hogy az Audi 1980-ban ebben az autóban alkalmazott ABS-t (feláras volt,igaz!) először,nem néznél ilyen bután.Egyébként nem Nasa technika, ugyanolyan,mint egy mai ABS (vezérlőegység,hidraulikus egység,4 jeladó,stb.) Csak ez épp 27 éve készült,és ugyanolyan,mint amit Te ma magad alatt über modernnek képzelsz. A klíma meg nem 1980-as találmány,hanem sokkal korábbi,így nem tudom miért furcsállod. Nem állítom,hogy sok hülye kézben eltöltött idő után működött az autóban ennyi idős korára,de egy-két jeladó cserével,gázfeltöltéssel érdekes mód életre keltek ezek a dolgok a régi ótvar szarban.Ollé.. a 84-es autómban pedig digit hőfokszabályzós klíma van,és fed számítógép. De!! Most nem akarok senkiből olyat kihozni,hogy itt megint valaki a szarát fényezi,mert azért ezek tényleg huszonéves gépek. Csak azt értenétek már meg,hogy aminek Ti itt ujjongtok az új autókban,az huszon-harmincon éves technika..
De,ha már a galambszürke belsős 1.4-es Octaviadtól nem estem el,majd bedobod a méregdrága ágyad,és hatalmas duzzadó farkad..A következő mi lesz? a lakásod alapterülete? Vagy versenyezzünk magasságban?
Na,vissza Dacia-hoz.Én senkitől nem irigylem,ahogy le is írtam.Én bevallom igénytelen autónak tartom,és azt is,aki megveszi...Mindenki ár/érték arányról kiabál,meg használati tárgyról,én még senkitől se hallottam,hogy milyen jó kidolgozású, igényes anyagokból volna összerakva. Miért nem? Nem tudom,lehet én vagyok idióta,hogy nemcsak funkcionalitást keresek egy autóban..Én jól is akarom érezni magam benne.
azért érdekelne,hány álmatlan éjszakád volt neked,mikor kiderült,hogy a logan hátsó üléspadja nagyobb,mint az Octaviadé..:-))
Szerintem jól elvitázhatunk,de a lényeg,hogy mindketten többre tartjuk sajátunkat egy DÁkótól.Nem így van? Aki meg Dákót vesz,élvezze,hogy új,meg keveset fogyaszt.De ne akarjon mindenkit hülyének nézni,akinek az övénél akár nagyobb,akár drágább,akár öregebb autója van. Vannak itt akik a klímát felesleges dolognak tartják,meg minden kényelmi extrától óvakodnak (mer eromlik!)hát kb nekik való a dákó.az ő igényességi szintjükre. Nem csípte még össze őket egy rakás méhecske meg egyéb berepülő szörny nyáron. Próbálják csak ki,tényleg jó..

K. János 2007.09.03. 14:19:11

Azt azért ne feledjük hogy az ABS már az X-dik generációnál tart. Folyamatosan fejlesztik azt is, tehát téves az a kijelentés, hogy a 20 évvel ezelőtti ABS ugyanaz mint a mai kocsikban lévő! Talán a Bosch kellene ez ügyben megkérdezni. Ha már itt tartunk a bálna Audinak mennyire jó a töréstesztje? Adtak mág ekkor ezekre, vagy csak csináltak egy hatalmas orrt, ami nem programozottan törik, mert akkor ugyanúgy járna az ember karambolkor, mint az egyik kínai hodályban, magyarán nem élné túl. Nem csak a méret számít, hanen hogy miként törik programozottan a kasztni, miként vezeti el azt a hatalmas energiát ami üstközéskor adódik és miként védi meg magát az utascellát. Azért erre már komolyan kíváncsi lénnék, mert a kínai batár roncs is 1 csillagot kapott, magyarán életveszélyes...

K. János 2007.09.03. 14:20:43

Azt azért ne feledjük hogy az ABS már az X-dik generációnál tart. Folyamatosan fejlesztik azt is, tehát téves az a kijelentés, hogy a 20 évvel ezelőtti ABS ugyanaz mint a mai kocsikban lévő! Talán a Bosch kellene ez ügyben megkérdezni. Ha már itt tartunk a bálna Audinak mennyire jó a töréstesztje? Adtak mág ekkor ezekre, vagy csak csináltak egy hatalmas orrt, ami nem programozottan törik, mert akkor ugyanúgy járna az ember karambolkor, mint az egyik kínai hodályban, magyarán nem élné túl. Nem csak a méret számít, hanen hogy miként törik programozottan a kasztni, miként vezeti el azt a hatalmas energiát ami üstközéskor adódik és miként védi meg magát az utascellát. Azért erre már komolyan kíváncsi lénnék, mert a kínai batár roncs is 1 csillagot kapott, magyarán életveszélyes...

Géb 2007.09.03. 15:03:03

Na ez a rovar dolog erős! Rovarok márciustól október végéig vannak a levegőben. Ne nyögje senki, hogy ő mondjuk a 15 fokos áprilisi napfényben klímázni szokott.
Nálunk a családban már az autózás hőskorától kezdve nyomulnak a férfiak. Senkit se csípett meg berepülő rovar.
Egyébként miért igénytelen aki Dákózik????? Csak mert szépre és újra vágyik, nem pedig más levetett szarára??? De ha már személyeskedik a banda....Szerinted mennyire igénytelen egy bőrüléses, üvegtetős, stb, Punto ?
Szerintem simán beletenné bárki a seggét egy 20-30 éves roncsból.
És ha csak Dákóra telik valakinek? Egyébként meg a sok használt autó fan még életében nem birtokolt új autót az tuti. A legjobb érzés a világon; és az érzés típustól függetlenül jön.
Érdekes, hogy az új autót vásárló ismerőseim az életben soha többet nem vennének használtat.

Tatu 2007.09.03. 16:05:26

Hááát jó érzés saját új kocsiban ülni, de van azért annál jobb is. Pl sex, saját lakás, saját gyerek, stb. Kinek mi a legjobb.

Én a magam részéről nem bánom, ha valaki 20-30 éves technikával közlekedik, sőt legyen vele elégedett, sőt hangoztassa, hogy az az igazi autó. Csak azt ne bizonygassa már, hogy jobb, mint a mai új autók, mintha innováció 1980 óta nem is lett volna. Persze-persze. Tudom én, hogy fogyasztói társ, pr, stb. Nagy átverések vannak az autópiacon is. Mint mindenhol. De azért azzal együtt, hogy jó gépek voltak azok a régi vasak a maguk idején, el kell fogadni, hogy ma már nem korszerűek. Egyébként bármilyen érdekes az audit ma ugyanaz a konszern gyártja, mint a skodát. Ha tehát azt vesszük, hogy egy mai modern audi korszerűbb és jobb, mint a 27 éves, akkor tulképp nem nagy dolog belátni, hogy a Skoda is jobb. Na de erről ennyit. Szerintem egy új autó jobb, mint egy közel 30 éves és kész. Nekem inkább egy új dákó, mint egy régi leharcolt bármilyen más.

Ami a dácsiát illeti. Szubjektív (tapasztalati) véleményem a következő: Elavult, rég kifutott technika új köntösbe bújtatva, olcsó autó, olcsó anyagokból. Semmi cicoma, semmi extra. Koncepció autó. Szerintem túl drága ahhoz képest amit nyújtani tud. Viszont még így is versenyképes annyival olcsóbb más autóknál. Akiknek ez kell vegyék meg nyugodtan és használják egészséggel. A hátsó részlege -de ezt már máshol már írtam - nekem nem volt kényelmesebb, mint az oktávban, nem éreztem nagyobbnak a helyet, tööbnek a láberet. Viszont a padok nagyon meredekek.

Mihály 2007.09.03. 20:08:17

Tisztelt Géb!
Irigyelem Önt,hogy soha nem csípte még jól nyakon egy-egy berepülő rovar.Pedig nem is vidéken élek,hogy mód felett ki legyek téve eme veszélynek.Gratulálok,remekül megindokolta,miért ne vegyen senki semmi extrát az autójába.Nem kő!Ilyen elven szélvédő mosó se kell,majd kiszállok,és letörlöm kézzel.
K.János. Vitathatatlan a műszaki fejlődés a 27 év alatt,de azért megintcsak azt hoznám fel (amit nagy riválisom is elismert Tatu),hogy azért egy kétmilka körüli verdában ne reméljük a legújabb fejlesztésű műszaki megoldásokat.(pl ASR-rel kombinálva,ami szintén huszonéves megoldás,Daciaban mégse rendelhető ma sem)Ahhoz azért még egy nullát hozzá kell csapni.
Valaki kérdezte,miért baj,ha csak Dacia-ra telik valakinek? Nem baj. De akkor ne azt hangoztassa mindenki,hogy ez milyen praktikus,milyen szuper,ez volt a legjobb vétel!! Mondja azt,ennyi pénzért ez volt. Mert ez az igaz. Lehet,hogy van néhány pozitív tulajdonsága a hasonló árú vetélytársaihoz mérten,de alapjában nulla minőség,spórolás itt-spórolás ott.Valaki itt szép-nek említette..hát,tudom,hogy ez szubjektív,de azért még a tulajok nagy része sem ezért vett dákót..hanem mert ezt kapta a pénzéért.Ha mindenki olyan autót venne,ami tényleg tetszik is neki,hát nem sok Dákót kéne legyártani.De ez az én véleméynem.Lényegében ha ez a Logan annyi helyet kínál mint egy Superb,olyan jó terepen mint egy Touareg,és ugyanúgy elvisz a-ból B-be,mint egy S600-as,akkor mi a fenének gyártyák az említett autókat??Vegyen mindnki dákót,aztán lépjen be a Logan klubba,aztán majd klubtalálkozónak maga a Hortobágy is kicsi lesz.
Azt nem tudom,az én ótvaromnak milyen volna a töréstesztje,de én nem félek benne.Hogy azért tisztában legyünk a tényekkel,nyugaton sem a Dacia-nal kezdődött az utasvédelem fogalma.. és maga a gyűrődőzóna fogalma is idősebb magánál a Dacia márkanévnél is.
a kínai autótól rettegjünk,én is azt mondom,de szerintem ha bekerülnek kis hazánkba,törésteszt ide-oda,jópárn bele fognak pattanni.Logan helyett is.Másrészt egy ötös skálán 3 csillag az nem hiszem,hogy nagy érv.Ha már szóbahoztuk..

Istvan 2007.09.03. 20:31:12

Hello
Skodás kérdezte, hogy használtam-e mai skodát.
Hát igen, mindkettőt. A fabia nem nagyon megy. Hegyen felfele sehogy, annyi pénzért ez is kár, nemcsak a dacia. Akkor már inkább a régi jó vw golf II vagy opel astra f, az legalább nem hagy szégyenben és ahhoz képest egy olcsó autó.
Az oktávia már megy. Úgy-ahogy, viszont ahhoz képest, hogy mekkora motor van benne... Hm, az RS fogyasztását soha nem tudtuk 15 alatt tartani. Ezenkívül túl gyakori vendég a szervízben, annak dacára, hogy a céges autókat csak egy-egy ember használta. Le is cserélték őket egy év alatt, pedig ez egy nagy cég és ezt a költséget simán kibírja. Arról nne is beszéljek, milyen pofátlan árakon szervizelik őket a bizonyos szakszervízben.

SEATról csak annyit, hogy spanyolhonban rendszeresen lehajrázott egy-egy rozogábbnak tűnő alfa. Talán még lenne mit fejleszteni a fantasztikus német mérnököknek.

Daciárol már írtam, ez ember követhet el hibákat az életben, de ha gyakran ismétli őket, akkor már nevetségessé válik. Soha többé nem kívánom.

Viszl.

K. János 2007.09.03. 21:08:24

Mihály,

De ugye azt te sem gondolod komolyan, hogy a mostani 2.5-3 millás kocsikba egy 27 ével ezelőtti ABS rendszer dolgozik ugye? Attól ez már jóval gyorsabb, precízebb, megbízhatóbb, mint az akkor C64 technika. Szép is lenne ha C64 processzor védene egy mozgó vast az úton :) Vagy max duál magos C64 :)
Arról már nem is beszélek, hogy kizárt, hogy semmi rozsda nincs azon a kocsin (cink ide, vagy oda), mert akkor erősen feltételezem, hogy csak a garázsban állt és csak napos időben van előszedve.
Ne haragudj, de azt érzem erősen elfogult vagy. Jah és nincs dácsijám, nem is szeretnék venni, de öreg Audit/Bmw/Mercit sem az biztos.

Az OFF végére még annyit, hogy nézzétek meg még1x azt a váltót. Aki erre azt mondja, hogy könnyezik és semmi baja, az forduljon orvoshoz. Mi lesz ezzel 30.000 km után??? Feltételezem, hogy a meleg motor+váltó valamennyire "elpárologtatja" az olajat még ha kevés is az, de ha 2 hétig állna talajon már szerintem lennének cseppek.
Azért ez gáz, nagy gáz, én a Loganosoknak ajánlom az évente váltóolaj ellenőrzész biza.

Ottopappa 2007.09.03. 21:10:13

Ezt az egész vitát gyorsan rövidre zárhatjuk az önfényezés kategóriában: ha minden autó ugyanannyiba kerülne, vajon hány dákó futna az utakon? És valóban az lenne a legfaszább?...

crazy 2007.09.03. 22:37:41

ottopappa !
Vazze, ha minden kocsi ugyanannyiba kerülne......
Ilyen alapon ha minden nőt meg lehetne dugni (vazze bárcsak lehetne), akkor kihalna az emberiség, mert mindenki (pl.) a Jennifer Lopezt dugná, az meg azért nem bírna szülni annyi gyereket, amennyi az utánpótláshoz kell :)))))))))))))))))))))))))))
Kicsit komolyabbra fordítva....
kukori !
Tökéletesen egyetértek az autóvásárlási elveiddel (mármint, ami azután alakult ki, hogy rájöttél mennyit buksz a fapados új kocsival). Nekem is hasonlóak a szempontjaim, csak én a kombikat szeretem. Szóval legyen 3-4 éves, min. 1,6-os 100 lovas, min. 2 elektromos ablak, szervókormány, kp. zár, klíma, ABS, 2 légzsák, ha van cd-s rádió, téligumi készlet, vonóhorog, az mégjobb. Ja és persze magyarországi, vezetett szervízkönyves, törésmentes, 100 ezer km. alatti. Nekem pl. jó lenne a Ford Focus kombi, a fenti feltételekkel tudok venni 2 millióért, ugyanez újban minimum 3,8 millió. És sok kereskedés még a 3 éves haszáltakra is ad 6-12 hónap garanciát. Szóval ezek után én nem is nagyon értem ki vesz új kocsit. Nekem nagyon sok az az 1,6-1,8 millió Ft különbség egy új és egy jó 3 éves között. Azt a pénzt nagyon sok sokkal hasznosabb dologra fel tudom használni (lakás, ház, nyaralás, egyéb fogyasztási cikkek). Hogy a témához is kapcsolódjak, nekem nem kellene 3,8 millióért Logan MCV, akármilyen fasza is, majd 3 évesen lesz 1,6 millió, akkor meggondolom, de akkor meg azért esik ki, mert nem tetszik első blikkre.

Skodás 2007.09.03. 22:45:52

István!

Mihez képest nem ment a Fabia? Milyen motoros változat volt?

A szervizbehordós Octavia milyen volt I, II? Az egyesről általában csak pozitívan nyilatkoznak a szervizek. A kettesből jóval több van (lesz) ezért is sűrűbb a szervizekben. De tényleg melyikkel volt gondod?

Új Dacia-ban ültél már, használtad?

Üdv: Skodás

Skodás 2007.09.03. 22:50:23

Crazy!

Miért vásárolnak az emberek inkább új autókat?

Más oldalról megközelítve: manapság egyre kevesebb az embereken a párna alatt eldugott pénze. Ezért az emberek 90%-a (friss statisztika) finanszíroztat. Egy használt autót sokkal nagyobb költséggel lehet finanszírozni.

Ha én részletre vásáronék, akkor hiába veszem olcsóbban a használatat, lehet hogy a végére majdnem ott tartok mint egy újnál. Ha valaki több évre vásárol autót (finanszirozásnál nem ritka a 10 év sem), akkor úgyesem fogja eladni 2-3 évesen mert még a belehelyezett kis pénzét sem tudná kivenni.

Üdv: Skodás

Anty 2007.09.03. 22:51:38

Talán az vesz új autót aki nem bízik a használtban. Meg akit saját rokona is átcsesz az ótóval és kiderül szarrá volt törve a hatulja. Persze évek után, mert semmit nem látni rajta ugye. Na ettől hányok. Meg ILLBALEKO-s, akarom mondani ILLFERRO-s (vagy klónjai) "leszedemamatricátházilagotthonhiggítóval" "ügyfél" utáni vas sem kellene. Vajon mennyit ért egy ilyen ember a kocsihoz, aki azt hiszi, hogy kap puszira 40.000-et. Muhaha A Logan nekem sem kellene. Drága, és droid. Sorry

crazy 2007.09.03. 22:59:45

Ja és még valami!
Mihály!
Lehet nem értek a kocsikhoz, sőt biztos, nem tudom mi a f.szom az a dugattyúcsapszeg, vagy mi, amit írtál. Nem tudom, hogy te tudod-e mi az a CPU, meg az ALU vagy a regiszterekről van-e fogalmad, mégis használod a számítógépet.
Szerinted Magyarországon 6 db Audi 200-as van és azokat sem adják el. A 6-ból kettő mindjárt eladó csak a hasznaltautó.hu-n :
www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?start=0&command=keres&rendezes=1&data=YToyMTp7czo3OiJyZXN1bHRzIjtzOjM6IjEwMCI7czoxMToic2NyZWVud2lkdGgiO3M6NDoiMTAyNCI7czo5OiJrYXRlZ29yaWEiO3M6MTE6InN6ZW1lbHlhdXRvIjtzOjQ6ImtfaGEiO2k6MTtzOjU6Imtfc3phIjtpOjE7czo1OiJrX2doYSI7aToxO3M6NjoiZXh0cmExIjtOO3M6NjoiZXh0cmEyIjtOO3M6NjoiZXh0cmEzIjtOO3M6NjoiZXh0cmE0IjtOO3M6NjoiZXh0cmE1IjtOO3M6NjoiZXh0cmE2IjtOO3M6NjoiZXh0cmE3IjtOO3M6NjoiZXh0cmE4IjtOO3M6NjoiZXh0cmE5IjtOO3M6NzoiZXh0cmExMCI7TjtzOjI6InExIjtzOjI6IjgwIjtzOjI6InEyIjtzOjM6IjIwMCI7czoxMDoiZXZqYXJhdG1heCI7czo0OiIxOTkwIjtzOjEzOiJvcnN6YWdfa2VyZXNvIjtzOjE6IkgiO3M6NjoidGVsamVzIjtOO30=

és akkor még hol a további sok hírdetési lehetőség.

crazy 2007.09.03. 23:10:44

Anty!
A loganos véleménnyel egyetértek ( a droid nagyon jó hasonalt :). Az Ilferro-s vásárlásoknak viszont nincs semmi köze ahhoz, hogy ért-e valaki a kocsikhoz. Ott inkább a pénzpiacot kellene ismerni. Sok országban (pl. Ausztria) működnek a hasonló dolgok, ezért ugrottak bele sokan. Egyébként ha valaki tényleg akarná csinálni, és jól is csinálná nálunk is működhetne.
Skodás!
Mi 2005-ben vettünk egy 2 és fél éves kocsit 17 ezer km-rel. Volt kp-nk meg egy része hitel. 30 hónapig fizetünk havi 20 ezret. Ha tök ugyanazt a típust akartuk volna újban ugyanannyi kp-vel, akkor 30 hónapra havi 60 ezer lett volna. A 20 ezret röhögve kifizetjük, a 60 nagyon sok lett volna. És a kocsinál minőségbeli különbség alig van, mi nem érezzük legalábbis.

Anty 2007.09.03. 23:19:40

Crazy, baromság. Járj utána a BKV busz (fix úton) mennyit kap havonta a hirdetőkből. Majd gondolod egy felmatricázott balekótó Bivalybasznád földutain közlekedve meg kap 40.000-et??? Muhahaha Ha okos vagy belátod, igazi balek aki ebbe nem gondol bele. Az ILLBALEKO-snak meg köze van hozzá. Nem akarok olyan ótó venni, amiről Drozsnyik Kálmán kisiparos vakarta le a matricát higgítóval. Ha már itt a használt autó témánál vagyunk. A dácsija váltóolaj folyás durva. Ez nem természetes. Amelyik szerelő azt mondja semmi baja, adja vissza az ipart! Anty

crazy 2007.09.03. 23:52:59

Anty !
Nem tudom, hogy a BKV mennyit kap, de gondolom ott nagy tételről van szó egyben. Végülis mindegy is, de olvastam, hogy Ausztriában, meg Németországban ez működik. Persze ott más a gazdaság és a reklámpiac is biztos.

licsa 2007.09.04. 06:22:04

Nem tudtam (mert nem érdekelt), hogy milyen is az Audi 200-as. Megnéztem a crazy által felrakott linket. Hát... Ezek után nem értem, hogy lehet azt mondani a Loganra, hogy csúnya.

Géb 2007.09.04. 08:44:23

Autót vásáorlni azért tudni is kell... Minek fizessem ki 5-6 év alatt az autó teljes árát??? 10 év futamidő, olyan banktól felvenni a hitelt aki nem alkalmaz felszámítoltatási díjat, kb 3-5 év után ( a legjobb a futamidő felének letelte után pl. 10 év esetén 5 év)felszámítoltatni a hitelt, beszámolni egy újabb autóba, a régi árából levonatni a maradék tartozást és átröppenni a vadiúj kocsiba. Így mindig kb. 2,7 milláért lehet egy 5 millás kocsim. A lényeg, hogy úgy számolj, hogy a legelső kocsid kezdőrészletét ne bukd el a beszámításnál és a diszkontálásnál!!Magyarázzam még?????? De Ti csak járjatok a használt szarokkal és nyögjétek PL. a használt Octavia árát 5 évig, közben fizetitek a garancián túli szervizelést, meg ugye egy 4 éves autó 5 év múlva már 9 lesz, az meg nagyon messze van már a zsír állapottól.

Sy 2007.09.04. 11:24:25

Géb és hol van az az összeg amit a kocsin bux az idő múlásával? Meg mondj egy pár kereskedést, ahol áron számítanak be használt autókat. Szerintem inkább az áron aluli a jellemző...

crazy 2007.09.04. 14:41:06

Géb!
Az elméleted ott bukik meg, hogy eszerint a szisztéma szerint a kocsid soha nincs kifizetve. Magyarul a 2,7 és az 5 millió közti 2,3 milliót magad előtt görgeted. Valamikor csak ki kell fizetni azt is .....
(legalábbis én így értelmezetm, amit írtál)

Kukori 2007.09.04. 15:23:06

Még egy OFF adalék: Nekem sosem volt gondom semelyik autómmal, mert VIGYÁZOK rájuk. Nem kell sok hozzá, a törődés megtérül. Csak apróságok: ha koszos, lemosom, kiporszívózom, áttörlöm a belső elemeket. A falcokat is kimosom, megnézem az állapotokat. Ha kell, gumiápolózom a tömítéseket, gumikat. Kinyitom a motorteret és meghúzgálom a madzagokat, nem-e lazák, a csatlakozók rendben vannak-e széthúzom-összedugom (kontakthiba megelőzés!), akksisaruk feszesek-e. Megmérem a töltést, szemrevételezek mindent. Olajszintet, tisztaságot nézek. Letakarítom az elektronikákat (a por a legnagyobb ellenségük, nem hülnek tőle és kész a baj később). Ez soknak hangzik, de egy ráérős vasárnapon csak plusz fél órát jelent (az alaposság). És sose volt gondom. Az eladott autóim állapota nem hagy kívánnivalót maga után, általában szebbek, mikor eladom őket... Mindenki, aki megvette eddig, könyörgött, hogy az "újat" ha eladom, őt hívjam fel először.

Volt "problémás" hírű kocsim (SEAT), de odafigyeltem és lám, semmi baj sem volt vele, sőt még most sincs, két év távlatából az új tulajánál sem.

A törődés, kátyúkerülés, hidegen nem taposás kifizetődő!

A Suzuki nem volt teljesen fapados, GLS volt. (csak lufi és klíma nem volt benne, a többi elektronyos kütyü igen)

crazy 2007.09.04. 17:53:14

kukori!
Tőled úgy néz ki, hogy tényleg érdemes kocsit venni :)

géb!
Gondolkoztam azon, amit írtál, de nekem nagyon nem jön ki. Lehet, hogy nem értek hozzá.
Szóval szerintem. Tegyük fel veszel egy 5 milliós kocsit (mondjuk legyen egy aranykerekekkel felszerelt Logan MCV, amiben Dundika a sofőr, csakhogy meglegyen az 5 milla és nehogy rámfogják, hogy off :).
Mondjuk van 3 M Ft kp-d és 2 millió hitel 10 évre. 5 év után a kocsit beszámítják kb. 2,5 M Ft-ba (megnéztem ez kb. reális áresés 5 év alatt egy 5 millás kocsinál). A 2 milliós hitelből a törlesztési idő fele telt el, tehát még van mondjuk 1 millió, ezt kifizeted marad 1,5 milliód. Ha megint akarsz egy 5 millós kocsit, akkor 3,5 millió hitel kell. Ha ugyanezt eljátszuk, tehát 5 év múlva a hitel és a kocsi értéke is feleződik, akkor már csak 750 ezer kp. marad. Szóval előbb-utóbb a 3 millió kp. elmegy és a kocsin meg full hitel lesz.
Ha nem így van, akkor légyszi oszd meg a titkot, hátha okosabb leszek, és esetleg én is így veszek majd kocsit.

Kukori 2007.09.04. 20:19:13

No, ez pedig eccerű, mint a faék:

szóval van az 5 millós Dákó, Rolex felnivel, Dundikával ugye.

Van 3 misi készpénz, tehát 2 kell a hitelre. Számoljunk 10 évvel akkor ugyanígy.

% évesen a fennmaradó tőketartozása nem a fele lesz, mert ELŐSZÖR A KAMATOKAT FIZETED. Van a kamat/tőke megoszlás, ami a futamidő feléig (tehát az öt év itt jön be) javarészt kamatból áll. A félidőnél egyenlősödik kb az arány.

Tehát maradt 1.3 Mft sarunk, plusz a lezárási díj (a kereskedő leveszi tőled) ami a tőketartozás 2%-a, de minimum 30.000 Ft.

A Verda ér 2.5 Mft-ot, de a kereskedő VÉTELI Tax áron nézi, azaz eladási árból kb. 7-10% mínusz. (a helyi keresettséget minden alkalommal leveszik, extra nyereségért)

A képlet: (2.5 Mft -10%) - (1.3 Mft + 2%)= 920 EFt. Na ennyivel indulsz az újba, ecsém...

Számolj , kérdezz nyugodtam. Adtam el pár autót a Skodánál.

Vicces volt, hogy "menőék" be akarták számíttatni a nullbeugrós Fábia eco-t és kijött, hogyha bevesszük, akkor neki kell bedobnia 250 EFt-ot ahhoz, hogy egy új, nullaforintos hitelt elindíthasson. Gratula. Hajrá magyarok!

Kukori 2007.09.04. 20:24:18

Jó nekem az a használt szar ám, nem esik szét, kényeztet és megy is. Az értéke meg nem esik évi 250 EFt-ot. Nekem így jó, ha sok pénzem lesz, veszek majd egy fapados kisautót :D

Kukori 2007.09.04. 20:41:36

Na, és a végén:

Tehát rohadt nagy jóindulattal csak évi 416 EFt - ért Dácsiáztál (nevezzük annak), és nem veszem ide a kötelező szervízeket, a kamatokat, amit nyögtél, meg a Casco-t és a magasabb teljesítményadót. Az a kocsi, amire meg le akarod cserélni (az 5 milliós, igen, mert köll az új), sajnos már 5.8 Millió (jó esetben) öt év múlva, mert semmi sem lesz olcsóbb, ahogy a gyakorlat mutatja...

No, kell-e még magyaráznom, mennyire nagy üzlet? Nekem nem fér bele évi fél misi bukta, bocsi. Inkább jó eszek, nyaralok belőle, vagy felújítom a fürdőszobát.

Istvan 2007.09.04. 20:54:16

Skodásnak:

A fabia 1,4-es volt. Nagyjából úgy megy hegyen felfelé, mint a röno thalia. Ezenkívül új autó létére érdekes hangokat hallat. Az viszont igaz, hogy kategóriájában nagyon sok rosszabb autó kapható minálunk! Sajnos...

Az octaviák változók, volt mindkét típusból. Az I-esek teljesen szétestek pár év alatt,ez szó szerint értendő. A II. sorozat sem sokkal jobb, elsősorban a rengeteg megbízhatatlan alkatrészbeszállító miatt. Az elektronika, amit manapság belepakolnak, valami borzalom. Egyszerűen veszélyforrás, gondoljunk csak arra, hogy az USA-ban perek sorait indították az elmúlt évtizedekben, nem ritkán német autógyártok miatt.

Skodás 2007.09.04. 21:37:52

István!

Nekem régi motoros 68 Le Fabia-m van. A motorja nem egy erőgép. Nincs tapasztalatom nagyobb emelkedőkkel. Viszont kíméletes hajtás mellett 5 l körül beéri országúton.
7 éves korában sem nyeszereg, zörög. A jó utak miatt sajnos már kellett futómű alkatrészt cserélni, de összvisz 30e Ft volt. Nekem különösebb bajom nincs vele.

Sajnos Octaviaról nincs tapasztalatom. Az viszont elgondolkodtat, hogy Miskolcon még mindíg nagyon sok Octavia I futkos Taxiként.

Egy kérdésre (végülis amin ontopic lenne) nem válaszoltál! :)

Üdv!

crazy 2007.09.04. 22:05:36

kukori!
Én időarányosan próbáltam számolni, nekem a szabadfelhasználású hitelek kb. úgy fogytak, meg az 5 éves kocsiból sem vontam le 50 %-nál többet, de csak azért nehogy megkapjam, hogy csúsztatok. Valószínű közelebb áll a valósághoz, amit te írtál, szóval Géb barátunk még többet bukik. Egyik haverom egy márkakereskedésben "kisfőnök", mikor néha(gyakran?:) jól berúgunk mindig mondja, hogy nekik ki van adva, hogy a potenciális vevőt rá kell beszélni az új kocsira, de amúgy ő is tudja, hogy hatalmas nagy bukta. Ha te is ilyen helyen dolgoztál, akkor gondolom te is tudod. És ahogy olvasom hasonlóan is gondolkozol.Szóval nem veszek új kocsit, de nem is megyek át a Tescoból a Lidlbe, mert ott 2 forinttal olcsóbb a kifli, a tejföl meg talán tízzel is.
De a Dundika vazze, na az egy A8-as, jöhetne még használtan is.... :)))))))))))

Kukori 2007.09.05. 02:08:47

crazy 2007.09.04. 22:05:36

Ezt a számolást nem neked írtam, hanem Géb barátunknak :) Nem kell matekzseninek lenni ahhoz, hogy kiszámoljuk az éves fenntartás különbségét. De ha ez neki megfelel és sok a felesleges pénz, ollé :)

Az a gusztustalan a márkakereskedésekben, hogy olyan embert is rá kell venni kocsivásárlásra, akiről tudod, hogy 5 hónap múlva beledől a költségekbe. Mert milyen szép is: havi 39.900 ért ÚJ, idegen tapitól mentes, csodás 1.2-es alapmodellben feszenghet végre a 20 éves Skodri 120 Long után. Ja. Meg a Casco havi 6-7000, meg a gariidő alatti szervízóradíj 5000 Ft, meg van teljesítményadó (ex-súlyadó), meg kötelező és még nem is tankoltunk. Azaz: a havi 40 az inkább 75-80 ezer forintocska. Ezt ki közli vajon a boldog tulaj jelölttel? Senki.

Namost: a Dákó kombi KÍVÜLRŐL még tetszik is, de 3.7 millió röhejesen drága azért egy Dákóért, nem? Fábia kombit is kapni jóval olcsóbban (lehet, hogy benzinest, de egy kisautó futásteljesítményével kb. 14 év alatt térül meg a fogyasztás/árkülönbség) Hol van az a kamunak bizonyult duma \\\"ötezer eurós autó\\\"?! Mert belül a Dákó BÜNTET!

Én mindig azt mondom: ha újat akar valaki, akkor ne az alapot vegye, a szándékos olcsítás eredményét, mert megbánja. Ha nem is a használatnál, mert igénye nincs semmire, hát az eladásnál. Manapság alapkövetelmény a klíma. Anélkül az autó értéke, khmm.... Inkább vegyen meg egy bemutató autót, jobban felszerelve ugyanennyiért. Vagy egy finanszírozásból visszacibált 12.000 Km-eset. Hát de nem?

Kukori 2007.09.05. 02:11:56

Persze lehet ezt az ócska dumát is fújni "nem bírom a légkondit", de ezt csak fapad tulajoktól hallani... Viszont nem lendít az autó eladhatóságán, csak a lámaságát próbálja kimenteni szegény. Majd legközelebb megtanulja.

maszületett 2007.09.05. 13:45:49

Kukori

Én is az mondtam, hogy nem kell klíma, mert nem szeretem és ehhez tartom is magam, pedig izzadtam nyáron eleget a Loganban.
Viszont azt is tudom, hogy 2.0 literes alatt minden benzines motort megöl a légkondi, (ha nem feltöltött) ezért nem is kapcsoltam volna be, ha lenne akkor sem, mert egyenlő egy gázelvétellel a hatása...
Egyébként csak autópályán hiányoltam, mert ott nem lehet leereszteni az ablakot, mert lecsavarodik a fejed a huzattól, és még meg is süketülsz.
Városban a klímás kocsikkal is klíma nélkül járok, úgyhogy van ilyen hidd csak el...

egy full fapados logant elégedett tulaja

maszületett 2007.09.05. 13:52:20

Kukori!

Hát de nem!

üdv,
egy full fapados logan boldog tulaja

u.i. Tudjátok tök furi, hogy vannak olyanok, akik nem tudják elképzelni, hogy valakinek megfeleljen egy akár full fapados Logan, mint pl. nekem.
Azt megtudom érteni, hogy neki személy szerint van jobb alternatíva, de azt, hogy jobban tudja nekem mi a jó, az meglep.
Kicsit a politikai pártszimpátiák közötti átjárhatatlanság jut az eszembe erről.
Az egyik tábor a másikat megtévesztettnek tartja, el sem tudja képzelni, hogy ne Neki legyen igaza.

üdv,
egy full fapados logan tulaja, aki nem érzi átverve magát azért, mert kifizetett 1.8 M huf-ot egy új autóért, amibe el is fér...

Nyilas 2007.09.05. 17:12:50

Kukori, te beteg vagy komolyan. Széthúzógatod a kocsikod a csatlakozókat??? Ráadásul hetente?? Hát öregem menj el orvoshoz és kezeltesd ki a fóbiáidat! A kocsi van értem, vagy én vagyok a kocsié? Szerintem pont azzal csinálsz baromségot, hogy széthúzógatod! Pont attól kopnak az érintkezők, de mindegy. Kíváncsi lennék, hogy 40 fokba is szétszeded, amikor egy gramm pára nincs a levegőbe? Kontakthiba LoL :-D Majd veszek 3 milláé egy kocsit és neki is esek én is széthúzogatni :-D MegaLoL öregem. Ezt nem kellett volna ideírnod te balfék. Szerintem meg nem vagy elég precíz. Szedd szét a blokkot hetente és ellenőrizd a főtengő lógását :-DDDDDDD

Ottopappa 2007.09.05. 17:23:03

Csihobaho!

A légkondis vitához annyit, hogy megértem Maszületett barátunkat, én szívből gyűlölöm a légkondit, és nem csak kocsiban, hanem lakásban, vagy bárhol... Volt is ebből vitám elég. Persze a következő kocsimban lesz légkondi, egyrészt az eladhatóság, másrészt a család többi tagja miatt. De ha egyedül megyek a géppel, még véletlenül se fog menni! Gyűlölöm azt a műhideget, + mikor kiszállsz a klímából a negyvenegynehány fokba, az rosszabb, mint egy gyomorbavágás...

KuKori 2007.09.05. 18:12:11

Nyilas 2007.09.05. 17:12:50

Azokat nem hetente piszkálom. Néha inkább. Ha figyelmesen elolvastad, szó nincs arról, hogy hetente. Annyit mondtam feljebb, hogy ezek mind egy plusz fél órát vesznek igénybe egy ráérős vasárnapon. Nem azt, hogy MINDEN VASÁRNAP. A mosás a rendszeres, de azt sem írtam, hogy az hetente. (pedig az kb. tényleg hetente is)

Autóvillamossági szerelő vagyok, tudom mit miért csinálok, hidd el.

A legtöbb elektromos hiba alapja a por miatti melegedés és a kontakthiba. Persze az újabb CAN-BUS rendszeres kocsiknál a számítógép is barom sokszor, ott az a jellemzőbb, de egy szimpla ajtóérzékelő is becsaphatja a nagyokos computert, mert az "ujjai" a bizonyos érzékelők és a belőlük nyert adatok alapján cslekszik. Ha fals a bejövő adat, fals a művelet is :)

Annyi csak, hogy szeretem a kocsimat és TV nézés helyett pl. inkább kitakarítom, ápolgatom. Ez a hobbim, nem a sörvedelés a vasárnapi unalmas filmeket bambulva. Jó, mert elfoglalom magam és a gép sem hagy cserben, hálás jószág. Nem szeretek tévézni, lehet az a bajom? Ez nem olyan kóros még talán :)


A Logan egyébként valóban tágas és kényelmes a futóműve is, akár a Mazdámnak (4.6 m-ben csak elférek én is). Nem mondtam soha, hogy kicsi a Dákó :) A kombi külsőleg ráadásul tetszik is, de ezt is említettem már.

KuKori 2007.09.05. 18:23:37

maszületett 2007.09.05. 13:52:20

Oké, hadd közelítsem meg másfelől akkor a dolgot:

1. lehetőséged van átvenni egy alap modellt (legyen mondjuk 2 millió) 7 km-el.
2. lehetőséged van megvenni egy komfortosabb modellt (legyen mondjuk 2.1 millió), mert
a., bemutató autó és a szalonban áll 2 hónapja
b., egy 1200 km-t futott bemutató autó

Vajon tényleg az alapmodellt vinnéd el, ha kvázi grátiszban kapsz listaáron (mondjuk legyen az alaphoz képest a felár 250 EFt) alul egy felszereltebbet? Tehát megér-e egy szűz új ülés egy kicsit "megnyaltat" (nem szétdugottat - csak hogy egy érzékletes női példát hozzak fel :) )? Ez utóbbi mondat csak viccölés, de a lényeget összefoglalja. Meddig új az új?

No, így értendő az utolsó rész abban a hozzászólásban. Pontos iskolapéldát is tudnék mesélni erről a Skoda szalonban eltöltött időszakomból. De ezt ráér később is. :)

Nyilas 2007.09.05. 19:12:53

Kukori, A motort soha nem tisztítom, nem bújkálok benne. Lemosom, kitakarítom és kész. És nem is hagyott ott soha sem egyik. Túlzás amit te művelsz. Attól, hogy te elkezded a hülye kontakt dumádat nyomni, attól még a kocsit 10 év alatt sem kontakthibásodnak el. Ezt hidd el. Vasárnap délután az embernek lehetne normálisabb dolga is mint kontakhibákat keresni. Már kezdem azt gondolni, hogy 25 éves Moszkvicsod van, azért keresgélsz hibákat. Azon már talán lehet kontakthiba...

Mihály 2007.09.05. 19:17:59

néhány szó erejéig..ha megengeditek.
K.Jánosnak. Az említet autók gyártásukkor galvánfürdőt kaptak,ami nem nagy titok,nem kopó réteg.Erre kapta még a kocsi anno a fényezést.Ha ezek az autók nem voltak leütve,vagy nem a Tiszában parkoltak velük,hidd el ma sem veri ki őket a rozsda. szerencsére úgy látszik,egy nem agyonütött darabot sikerült vennem anno. Én nem akarok látatlanban bizonygatni,ha kéred,megadom a címem,gyere el,nézd meg,nincs hegesztve,a gyári alvázvédő van a kocsi alján.Sajnos anno ezért voltak ezek a kocsik oly drágák,mert a korabeli csúcstechnikájú karoszériavédelmet kapták.Ami úgy látszik 23 év után is jól tart.Sajnos az nem szubjektivitás,hanem tény,hogy a mai olcsó autók sem kapnak még ilyen jellegű védelmet.De nem akarom szíporítani a szót,nem veszem el a felületet a Dacia fanoktól.
Viszont még két reakcióm lenne,abszolute a kötekedés bárminemű szándéka nélkül. az ABS-sel kapcsolatban Én is tisztában vagyok vele,hogy a 27 év alatt volt sok fejlesztés,és messze jutott már a technika arról a szintről. Viszont azért egy olyan autóban,ahol még a csomagtartóba nem jut kárpit,ne higgye senki,hogy csúcstechnikájú ABS-t szerelnek. ez nem megbántás,racionális ésszel gondolom mindenki belátja.
Crazynak üzenném,ügyes voltál,találtál két typ 44-es 200-ast. Ha viszont megnézed,az a link,amit én ide másoltam,egy teljesen más autót mutat,a régebbi szériát.Olyat mutass nekem légyszíves itthon eladót.ilyenem is van,amit Te találtál,de a régebbit jobban szeretem,mert az tényleg ritkaság.Na,remélem most nem adtam senkinek okot hihetetlen kirohanásokra.Aki nem tudja,vagy nem hiszi,hogy 24-27 éve mire voltak jobb helyeken képesek,annak személyesen is megmutatom,ha megkeres.
Az MCV váltóolajfolyását 15 ezer km után elbagatelizálni hibás gondolat.Egy új autón ennek még 60-70 ezer km után sem szabadna megjelennie.Legalábbis dolgoztam Seat szervízben,ha nem is egy istenkirály márka,60-90 ezres szervízek alkalmával sem láttam ilyen olajkönyezést a váltónál.Lehet persze,hogy ez egy "péntek délutáni" MCV,de lehet,hogy a felhasznált anyagok minőségével,esetleg az összerakás precizitásával áll összefüggésben.Kisebb százalékban anyaghiba.

Kukori 2007.09.05. 19:27:59

Nyilas 2007.09.05. 19:12:53

Érhetnek még meglepetések... Bizonyítgatni már belefáradtam itt, a blogban. Erre vannak a munkalapok.

Ez a hobbim, én ezzel szeretem elütni a felesleges szabadidőmet, ennyi. Jó érzéssel tölt el, hogy makulátlan a gépem állapota, tiszta és tudom mi van vele. Valaki barkácsol, valaki kutyát képez ki szabadidejében.

Hátrány nincs belőle, ebben ugye egyet tudunk érteni? :)

Mihály 2007.09.05. 19:29:29

Huu,crazy,megnéztem amiket a használtauton találtál..ezek alapján már értem a reakciód..:-))az egyik egy cigányul átalakított dízel (ami sosem volt 200-asban),a másik meg egy sufnituning 100-as valójában..Elég szélsőséges 2 példát találtál.Na ilyet tényleg ne vegyen senki.az enyémekre ráment 3 milka körül,mire mindenben eredetiek lettek.Talán elhiszed,nem így néznek ki..

Kukori 2007.09.05. 19:35:50

A szép esztétikai és kifogástalan műszaki állapot is hozzájárult, hogy eddig minden használt kocsim a hirdetés megjelenésétől 24 órán belül szerető gazdára talált, nem ár alatt.

Te vasárnap délután mit csinálsz például, ha marhára ráérsz? Ki tudja, lehet, hogy piros lakkbőr szerkóban korbácsolsz a pincében... :) De nem ítélnélek el azért se, az is időtöltés :D

Mofli 2007.09.05. 19:55:17

Mihály 2007.09.05. 19:17:59

A Logan modellekbe beépített blokkolásgátló -minden látszat ellenére- a Bosch 8.0-ás, legmodernebb rendszere, melyet más korszerű autókba is szerelnek.

Nyilas 2007.09.05. 20:09:57

Kukori. Talán még a bőrszerkóban korbácsolás is jobb elfoglatság mint kontakthibakeresés te szerencsétlen. Én csak arra kérlek ne vezesd félre az embereket nyilvánosan a hülye kontakhiba fóbiáddal. A moszkvicsra semmit nem mondasz. Azt hiszem tényleg az van. Így érthető a kontakhiba keresés.

Nyilas 2007.09.05. 20:12:11

Autókozmetikáról hallottál már? Én ha eladom oda viszem a vasat. De majd megkérdezem hogy ők csinálnak-e kontakthiba védelmet is :-D

Nyilas 2007.09.05. 20:17:54

Mihály. hogy lehet egy ilyen öreg technikát összehasonlítani a maiakkal? Komolyan kérdezem. Ha a Logan neked ronda akkor a régi Audi maga a hányás. Az ABS hatékonyságáról meg ne is próbálj vitatkozni. Össze sem lehet hasonlítani a régit meg az újat. Ajánlom nézz utána mielőtt agyondícséred a kocsid. Még a Logan is jobban néz ki a tiédtől.

Istvan 2007.09.05. 20:46:17

Skodás részére

Elnézést, elfelejtettem pontosan válaszolni. Novában még nem ültem.
Őszintén mondom, nem kívánom még átélni sem. Ha választani kellen, inkább beleülnék, de tulajdonosa akkor sem lennék szívesen.

Tisztában vagyok azzal, hogy a világon mindenütt sok a kispénzű ember. Magyarországon is. Ahogy most néz ki, jövőben sem lesz a helyzet jobb, ezért még nagyon sok daciát fognak eladni. Viszont, ha tehetik, ha lehetséges, ha bármilyen pici esélyük van, akkor próbálják elkerülni ezt a vételt, bármilyen csábító is lenne. Keressenek inkább a hasonló kategóriatársak közül, esetleg valamilyen használt autót, biztos, hogy van jobb megoldás!

Nem kívánok felállítani rangsort az autók között ebben a kategóriában, hiszen az csak az én véleményem tükrözi, sok mindent hallottam barátaimtól, ismerőseimtől bizonyos márkákról. Viszont, ha kimegyünk az utcára és elkezdjük figyelni az öregebb autókat és nem szédít el bennünket a mai 'életciklusra' tervezett autók csillogása, tapsztalni fogjuk, hogy csak bizonyos márkák maradnak talpon tizenéves korukban.

Sajnos azt kell mondanom,hogy nagyon sok autógyár ezelőtt 20 évvel jobb megoldást kínált a vásárlónak, mint ma. Pl. az audi 80-asa után következő hasonló típusai messze elmaradnak tőle, ár-értékarányt tekintve.

Amikor leírtam, milyen márkákat nem ajánlok, személyes tapasztalatom alapján tettem, viszont néhányat még hozzátehetnék, a jól ismert röno és az uygancsak jól ismert citrom. Hozzájuk képest természetesen inkább a skodát ill. seatot ajánlanám.

Üdv.

Mihály 2007.09.05. 20:56:59

Kedves Nyilas.
Szégyen,hogy a szintedre kell süllyedjek.Én még az óvodában voltam olyan,hogy a másiknak akármilye volt,az enyém akkor is jobb volt.Mert ha valakinek új 7-es BMW-je van,az impotens köcsög,ráadásul magamutogató,a Logan sokkal jobb vétel,mert nem is kell annál jobb földi embernek...Ha valakinek használt van,annál meg pláne überebb,sőt az a másik egy utolsó csóró,mert használtja van.Csak az a baj,Te olyan segg vagy autókhoz,hogy egy ép érved nem volna,mivel jobb a Logan,mint akármelyik régi.Tudod pl mi az az MPI?kétlem,de magasztalod ész nélkül,(esetleg most gyorsan utánanézel)mert senkinek nem lehet jobb autója,mint amilyen neked van.Kíváncsi volnék,neked milyen ótód van? Valszeg semmilyen,és azt sem tudod mi az,a Loganról is csak itt olvastál..

Skodás 2007.09.05. 21:02:40

István!

Komolyan! Te mit javasolnál 3.5 milióért, ami viszonylag "nagy", és megbízható (természetesen új autóról van szó!)?

Üdv: Skodás

Mihály 2007.09.05. 21:03:16

Mofli érvét elfogadom.
Unatkozó,mindenkibe belekötő,tudatlan Nyilas-ok meg inkább kíméljék meg az épelméjűbb társaikat.

Mihály 2007.09.05. 21:05:56

Kedves Skodás!
Elnézést,hogy beleszólok a párbeszédetekbe,csak kérdeznék valamit?
Miért tesznek sokan kötelezően az Új autó és a megbízhatóság közé egyenlőségjelet? egy régebbi autó csak megbízhatatlan lehet? Komolyan kérdezném.

Loganfan 2007.09.05. 21:11:16

Tisztelt Mihály!

Ha utánanézett volna, pontosan tudná hogy az összes Loganban (fapadban is) ugyanaz a harmadik generációs Bosch 8.0-ás ABS van, ami az összes Renault modellben is szolgál, pl. a Meganokban.

Nyilas 2007.09.05. 21:22:57

Mihály nézz magadba először is. Folyamatosan az egekbe dícséred a régi szutykod. Nekem legyen elég annyi, hogy nem régi van és nem Logan. Semmi közöd hozzá, de én nem is fényezek itt semmit ellenben veled...

KuKori 2007.09.05. 21:47:24

to Nyilas

Nem mánia. Ezt hívják prevenciónak és egy új autónál felesleges is ezt keresgetni, ez tény. Nekem 7 éves a kocsi. Nem lestrapált, de nem is lesz az. Mazda 626 GT 2,0 16V DOHC, ha érdekel, nem Moszkvics.

Egy Fiatban a gyenge minőségű réz miatt simán vannak már 5 évesen is hibák például, Egy kétéves Hondában is lelazult generátorkábel, de azt is munkalapokkal kéne igazolnom és a tulajjal, ugye? Az ajtóátvezetőkben nem törhet meg a kábel, hmmm? Ez régi Swift hátsóajtó betegség, de tudom, biztos ezt is kitaláltam csak...

Minek vigyem kozmetikába a gépet eladás előtt, ha nem vagyok egy gumicsizmás bugris, aki lelakja a kocsit? Az igénytelenség maga olyan kocsiban utazni, amit utána csak a kozmetikában tudnak hellyel közzel normálisnak tűnő állapotba rázni, persze nem ingyen. Nincs szükségem ilyesmire, mert én magamhoz vagyok annyira igényes, hogy nem egy szemétkupac tetején ülök és csak eladásra kiglancoltatom, hogy legyen egy madár aki elvigye és utána az anyámat szidja. Tényleg egy barom vagyok aki szereti otthonosan, tiszta és megbízható autóban tudni magát... Végülis, minek az inget vasalni, úgyis összegyűrődik, nem igaz? Le is lehet fosni a vécédeszkát, ha vendég jön, előtte hívok majd egy takarítónőt.

Dehát kinek a pap, kinek a sekrestyés, akinek nem inge... :D

crazy 2007.09.05. 22:20:53

Skodás!
Igaz nem engem kérdeztél, de ha 3,5 millióért kellene új kocsit vennem, akkor most hirtelen a KIA Ceed jut eszembe, lehet, hogy kicsit sokat reklámozták mostanában. Az alaptípus 2,99 millió, és asszem 3,43 millióért már egy egész jól felszereltet kapsz 1,4-est, ami 98 lőerős, 5 éve vagy 150 ezer km. teljeskörű garanciával, (a reklámozott 7 év csak a hajtáslánra vonatkozik). Ha az 5 ajtós kicsi lenne, 2 hét múlva már kombit(SW) is lehet venni, szept. 15-16-odikai hétévgén lesz a magyarországi bemutató. Annak még nem tudom az árát, sokkal több nem hiszem, hogy lesz, mint az 5 ajtós. Ez a kocsi sokkal jobban néz ki mint a Dacia, nem beszélve a felhasznált anyagok minőségéről.
Hirtelen ez jutott eszembe, persze lehet, hogy van más megoldás is, az is lehet, hogy ez a KIA valakinek kicsi, vagy nem tetszik, szóval ízlések és pofonok.
Vagy ott van esetleg a Citroen Berlingo, ha már hely kell a családnak. Egyik kollégám most vett egyet. 1,6-os 110 lovas benzines 2,96 M Ft, az 1,6 HDi 3,36 M Ft.
Ja és természetesen én soha nem vennék új kocsit :)
Azt, hogy 3 évesben mit kapok 3,5 millióért, még felsorolni is sok. Csak kiváncsiságból megnéztem pár típust, szigorúan kombikat, 2004-nél fiatalabbakat, és 100 ezer km-nél kevesebbel. Szóval van ilyen Mazda 6, VW Passat, Ford Mondeo (2005-ös is), Opel Vectra (2005-ös is). Azért érezhető, hogy ezek a Logannal nem egy kategória, és nem egy minőség. És ha 2 év múlva megnézzük melyik mennyibe került, akkor derül ki, hogy az "ócccsó vót a drága".

KuKori · http://ireland.blog.hu 2007.09.05. 22:40:43

1. Kia c\\\'eed 1.4 16V B
2. Hyundai I 30 Classic B
3. Skoda Fabia ambiente 1.4 16V B
4. Kia Rio 1.5 CRDi EX safety D
5. Chevrolet Lacetti 1.4 16V B
6. Thalia 1.5 DCi D a legjobban felszerelve
7...

Van választék, ezek mind légkondisak és bennük az elvárható elektromos csomag is, a RIO digit klímás például.
A Hyundai zsír új modell és jól néz ki! Az Accent dízelt ki is hagytam...

Így gyorsban :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2007.09.05. 22:53:18

www.hyundai.hu/arlista/i30.pdf ez a felszereltségi lista, le vagyok döbbenve. 6 lufi, légkondi, MP2-as, USB-s hifi, stb. alapáron. 3.5 MFt alatt!

Ez a külseje:
www.hyundai.hu/html/autok/i30.html

Nyilas 2007.09.05. 23:20:52

to Kukori senki nem mondta, hogy egy szeméttelepben vezetek, de mind1. Beteg dolognak tartom a kontakthiba ki-be húzkodásod ennyi. Majd akkor húzogatom ki-be ha baja van. Addig nem, mert csak kopik aztán azért lesz rossz. Remélem a garázsból azért még ki mersz állni vele. A kocsi van értem és nem fordítva. Ajtóátvezetőkkel meg kíváncsi vagyok mit ellenőrzől. Csak nem leszeded a kárpitokat és kontakt hibára utaló jelet keresel??? Én majd ha baja lesz, akkor buzerálom. Addig fölösleges bármilyen jó szakember vagy. Loganban találtál már kontakthibát? :-D

Kergabi 2007.09.06. 17:32:52

Logan... muhaha!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2007.09.07. 01:49:11

A Loganban nem is romolhat el semmi, hiszen nincs is benne semmi :D

Skodás 2007.09.07. 09:54:03

Tegnap este írtam egy bejegyzést de a spamszűrő nem engedte elküldeni.

A lényege az volt, hogy a Kia nem kombi. A Hyundai bőven drágább normális felszereltségben.

A Skoda meg nem tágas, a kombi csomagtere meg kisebb mint a szedán változaté... :(

További kombi, új 3.6 millás autó?

Skodás

thenx 2007.09.07. 11:53:39

Én is vérbeli skodás vagyok, de az MCV... Nemtom. Valami nagyon megfogott benne. Lehet h az h praktikusabb mint bármi, 7 abszolúte teljes értékű ülés, igaziból még a formája is nagyon bejön, meg amekkora csomagtere tud lenni! Simánjó :D

crazy 2007.09.07. 14:36:07

Skodás!

A KIA kombi változata hamarosan megérkezik, utaltam is rá a hozzászólásomban:

"Ha az 5 ajtós kicsi lenne, 2 hét múlva már kombit(SW) is lehet venni, szept. 15-16-odikai hétévgén lesz a magyarországi bemutató. Annak még nem tudom az árát, sokkal több nem hiszem, hogy lesz, mint az 5 ajtós."

licsa 2007.09.07. 15:35:41

Kia Ceed SW (kombi) alapár (1.4-es) 3.700.000,- forint. A legolcsóbb diesel (a kisebb, 1.6-os, 115 lovas) 4.300.000,- forint. Lásd: www.vezess.hu/teszt/vezettuk_kia_cee_d_kombi/11324/ Egyébként a sima (nem kombi) diesel is 4M felett van indulóban.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2007.09.07. 19:27:48

a Rioban van kombi ami belefér, ez kb a Logannal egy méretű is.

Istvan 2007.09.07. 20:53:23

Skodásnak:

Semmilyen új autót, annyi pénzért már lehet rendes autót venni. De: sevi,röno,citrom,pözso,fiat,nißan,mazd,toyta,népautó minden származéka,beleérte a horche leszármazottat, merci,bmvv kerülendő.

Tomyyy 2007.09.09. 10:19:42

Istvannak:
Istvan te szinte a leggyakoribb tipusokat felsoroltad, hogy mit nem lehet venni. Te egyszerűen hülye vagy ha ilyeneket mondassz, hogy szinte semmilyen kocsit sem lehet venni. Akkor mit lehet venni? És áruld már el akkor neked milyen autód van. Amerikai?

kispia 2007.09.09. 11:54:48

Zastava,trabi vagy varnyu,esetleg zaporjóska.:D

Zsolt 2007.09.09. 21:24:03

Hááát igen. Magyarországon vagyunk. Ehhez nagyon értünk. Amiről ez az oldal szól, arról már lassan senki nem beszél, csak fikázzátok egymást. Nem értem, hogy miért kell csesztetni, vagy egy idióta baromnak tartani valakit, amiért mondjuk egy új autót vásárolt (akár hitelre is)és vállalja a velejáró költségeket, vagy éppen azt aki egy 20 éves modellel jár. Aki bebukta az újautót és nem tudja fizetni az az Ő baja, nem fogja helyette kifizetni senki. Az pedig aki idősebb autóval jár és esetleg sűrűbben kell javítani az is csak a saját pénztárcájára számíthat. Tehát én azt mondom, hogy vegyen mindenki olyan autót magának amilyet akar, és foglalkozzon mindenki a sajátjával. Ne cseszegessük
egymást, inkább nézzük most a Logan-t. Nekem nem igazán jön be az autó de attól még akár jó is lehet. Szerintem a váltó olajfolyás azért elég gáz ennyi kilométer után.

Reske 2007.09.10. 16:22:26

Komolyan most lett elegem!!!Mindenki dicséri a z űberfasza 25 éves audit de nekem már kétszer fordult ki az A6 om alól a kerék!A futómű a lehető leggyagyibb 4 éves az autó mindig márkaszervizes volt 145000 van benne.Ja és minden audi főleg ha kottró csak esrnyőben lehet alá menni.Aki az audi futóművét dicséri az nincs magánál.Nekem gyári új korától olajban uszik az alja.Mondjuk még gólyalábat nem cseréltek rajta ez igaz de futóműszett gyári már a harmadik van alatta ettől függetlenül szeretem de nem ezzel kellene példálózni ja és nem ezerévesekkel hogy az milyen fasza!Aki nem hiszi álljon be egy vw szervizbe és nézze meg mikor megemelik bármelyiket de esernyő nélkül ne álljon alá!

crazy 2007.09.10. 22:17:10

kukori!

Írj egy linket a Kia Rio kombiról! Én ilyen kocsiról nem tudok, legalábbis a KIA magyarországi oldalán nem találtam róla említést.

Istvan 2007.09.10. 22:42:23

Tomyynak:
Válaszom: igen.

Ez viszont nem jelenti azt, hogy más autót nem lehet venni. Minden autógyárnak lehetnek jó, tartós típusai. Csak nagyon rá kell érezni...
Az élettartamtervezés csodákra képes.
Akárcsak az élelmiszeripar.
Vagy a génmódosítás.
Soroljam még?

Skodás 2007.09.12. 09:10:17

Crazy!

Lemaradtál, már megbeszéltük, hogy a c'eed-nek van SW változata, a Rionak nincs.

Az c'eed sw meg 4 millától kezdődik, tehát nem játékos.

freeman 2007.09.14. 15:35:49

Nem tudom csak nekem tűnt-e fel, de már ez a második péntek az utolsó cikk óta, és még mindig nincs új teszt. Nem is lesz több, vagy csak Tamás elfoglalt egy kicsit mostanság?

Hermes01 2007.10.04. 22:39:31

Kukori!!!! 2007.09.07.

Nekem van Loganom is, meg egy 1.5-ös Rióm is. Azért az nagyon meredek, hogy nagyjából egyforma méretűek. A Logan sokkal nagyobb kocsi. Elöl ugyanolyan széles az utastér, mint Toyota Avensis Verso!! Hátul meg égbekiálltó a különbség. No meg vesd össze a tengely-és nyomtávokat. A csomagtér meg önmagáért beszél!!!
Az igaz, hogy ha sietni akarok, akkor a Rióval megyek. Piszkosul jól megy...
Ha utazunk(3gyerek), akkor persze marad a Logan.
Amúgy a Logan egy peugeot-ot váltott fel.A külalaktól eltekintve-hihetetlen- de minden szempontból jobb kocsi.(Majd három éve hajtom)
Aki most töri a fejét új kocsi vásárláson, annak melegen ajánlom hogy keresse fel a Kia és Hyundai márkakereskedéseket.( Ha nincs pénze japán kocsira)Az európai márkáknál lényegesen jobb, megbízhatóbb autók.
Végigolvasva a "topicot", borzasztó, hogy hogyan marjuk egymást. Nem "tökmidegy", hogy ki milyen kocsival jár?! A lényeg, hogy mindenki legyen maximálisan elégedett a sajátjával!

bun pentru 2007.11.01. 00:57:39

Román tudósok szenzációs felfedezést tettek, amely alapjaiban megingathatja eddigi történelmi ismereteinket. Kiderült, hogy a rómaiak eredetmítoszában szereplő Romulusnak és Remusnak volt még egy harmadik ikertestvére is: Romanus aki pedig nem más, mint a dicső Román nép ősatyja. E felfedezés során sajnálatosan némi üröm is került az örömbe. Előkerültek ősi tekercsek, amelyekben az áll hogy az anyafarkas -bárhogy\' is szerette volna-nem tudta mindhármukat szoptatni, így ezt a feladatot Romanus esetében az apafarkas vette át. Innen ered a DÁKÓ-ROMÁN elmélet. Szégyen ami itt megy! Magyar hangon beszélő emberek nyálukat csorgatják egy román szennyre, amit a bamba csigazabálók röhögve passzoltak le nekik. Félreértés ne essék. Kaptunk mi eleget a németektől, usáktól, meg a többitől is. De hogy ilyen nemes lett mára a Magyar lelke, hogy dácsiára gyűjt és büszkén viseli a kisdobos nevet... Gratulálok!!! loganklub... meg ilyenek! Szégyelje magát mindenki, ha ostoba azért, ha agymosott azért! bun pentru
süti beállítások módosítása