Anzix a negyedik daciás hétről

Tartósteszt: Dacia Logan MCV (5. rész)

  2007. augusztus 17. - RT76 Címkék: önök küldték dacia logan dacia logan tartósteszt

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a

1. Koccintottunk

A Logan koccanástól megmenekült faraLátnak sérülést? Én se láttam.

Na, végre nekem jöttek. Egy székesfehérvári áruházi parkolóban méghozzá. Gurultam a parkoló sorok között, de nem volt hely közel a bejárathoz, nekem pedig csak annyi időre kellett megállnom, amíg a család beugrik az autóba, a tisztítóba adás és gyerekcipő-vásárlás után (közben én elmentem mást csinálni). Megálltam, és becsörrentettem: itt vagyok. Jönnek, mondták. Kiszálltam, mentem hátra a kocsi mellett, hogy segítek berakni a gyerekeket, és érzem, hogy durván oldalbalök a Dacia.

Na, mondom, akarsz valamit? Nem akart, csak az F-Astra, ami mögött megálltam, az akart kitolatni. A bamba, de kedves, békés hatvan körüli pilóta pedig nem vette észre a mögötte tornyosuló román fenevadat, és nekiment. De velünk volt az Úr. Az Astra fényezetlen lökhárítója a tartós(!) Dacia hátsó lökhárítójának fényezetlen részével találkozott. Semmi nem látszott, kicsit röhögcséltünk, hogy mekkora mák, meg szörnyülködtünk, hogy mi lett volna, ha, és ennyi. Kedves Belsőség-olvasók: kívánom önöknek, hogy ennél durvább közlekedési balesetben sose legyen részük.

2. 5,3

Tankolásról szóló számla

Megvolt a második tankolás, immár magyar földön. A Dacia 824 kilométerre 43,4 liter gázolajat kért, ami 5,3 litert jelent száz kilométerre. Kicsit több, mint az első mérésnél, de gyorsabban is mentünk, több sztrádaszakaszt beiktatva az országúti cammogásba. Egyre jobban szeretem ezt a közlekedési eszközt.

Здрасти, пимп-Логан

Orosz Péter

A Fekete-tenger délnyugati szélén található Burgaszi-öböl déli csücskén, Szozopolban parkol a világ legpengébb Caprija. Az északi csücskön egy félszigeten a tengerbe nyúló Neszebár melletti Napospart (Слънчев бряг) üdülővárosból küldi Zoltán olvasónk ezt a hétszemélyes kabrióvá pimpelt Logan MCV-t, amihez felülmúlhatatlan understatementként csak ennyit fűzött hozzá: „elmondás szerint az átalakítás nem gyári.”

Kabrióvá alakított Dacia Logan MCV a bulgáriai Naposparton. Fotó: H. Zoltán

Azt hiszem, mielőtt visszaadjuk a tesztautót, elő kell kerítenünk Dr. Flexet.

3. Végsebesség

163 km/h-s végsebesség a Dacia sebességmérőjénNagyon szép tőle, hetven ló húz tizenhárom mázsát

Egyszer ezen is túl kell lenni, átadtam egy kormányt egy közeli hozzátartozómnak, akinek személyére nézve nem kívánok terhelő vallomást tenni, és egy hosszú sztrádalejtőt kihasználva megnéztem, mit tud a Dákó. A kigurulás után sík terepen az óra szerinti 163-at bírta tartani a hetven ló, ez olyan 150 körül van a valóságban. A fordulatszámmérő közben négyezret sem mutatott, szóval ugyanezzel a váltóáttétellel a másfél literes dízel erősebb verziója (állítólag ősszel jön a 82 lovas) lehet majd gyorsabb. De minek; a kocsi nem gyorshajtásra készült, a dácsiázás 100-110-es krúzing közben ad igazi élményt.

4. 12345

A Dacia kilométerszámlálója 12345 km-t mutat

Nahát, ezt el is felejtettem, korábbról maradt meg a gépben ez a szép fotó. Majd 22 222-nél újra kattintok.

5. Büdös van

Bibendum és WunderbaumBibendum megmászta a Wunderbaumot

Minden érdemének elismerése mellett nem lehet elhallgatni a tényt, hogy a Dacia sajnos igen büdös autó. Nem egyszerűen újszaga van, de fertelmes, torokkaparó műanyagkipárolgás tölti be a kabint minden melegebb napon. Az ÁNTSZ alighanem bezáratná az autót harminc fok felett.

A szaghatás leküzdésére egy Michelin-ajándékot és egy klasszikus fenyőforma illatosítót alkalmaztunk – előbbit, mert Karotta nekem adta, mivel állítólag így nézek ki, ha beöltözöm motorozáshoz.

Utóbbit, mert kedvesemnek nem tetszett a gumiemberke szaga sem. Így most Bibendum kesernyés, borókaillatú izzadságszaga keveredik a fenyőfa kókuszaromájával, s mindez valami egészen elképesztő vegyipari elegyet képez a Dacia alanyi bűzével. Az illat oly intenzív, hogy a bezárt kocsi előtt egy-két méterrel elhaladva is jól érezhető. Remek, azt hiszem, veszek hozzá még egy olyan kis pörgős-virágosat is!

5+1. Kész a vár!

A kész favár

Na, összeütöttem, amit a múltkor hazavittem. Még le kell kenni lazúrral, és kedvükre potyoghatnak le róla a gyerekek.

Dacia Logan MCV tartósteszt

Dacia logó

2007. júliustól decemberig nálunk van egy hétszemélyes Dacia Logan MCV, Laureate felszereltségben. Minden héten pénteken olvashatnak róla itt a Belsőségen. Az eddig megjelent epizódok:

Befogadtam egy románt (2007. július 19.)
Pezsgés a Dacia körül (2007. július 27.)
Első tankolás a tartós Daciával (2007. augusztus 3.)
Hátamon a váram (2007. augusztus 10.)

Ha nem szeretne lemaradni egy részről sem, tegye el a tartósteszt okos könyvjelzőjét (RSS).

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr75141395

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

boci 2007.08.18. 20:42:05

Kedves Janek!

Sikerült beválasztanod a jóba az L200-asoddal meg a Suzukiddal. Az új L200 amióta tajvanban készül egy nagy rakás...tudod jól, hogy mi. Csak kopogtasd végig a lemezeket kb. Wartburg sziten állnak. A Suzuki nagyon jó autókat gyárt, ha a kategóriájánál marad. A Swift egy nagyon megbízható olcsó autó volt mindig aki ezt Mo.-on jobban tudja az hazudik. Kategóriájában a legjobb autó volt mindig. Nem a legszebb, legtrendibb vagy legbiztonságosabb, hanem alegjobb. A Baleno-Liana-SX4 nem a Suzuki asztala, majd rájössz, ha használtan akarod eladni. A Skoda egészen mostanáig csak mostohagyereke volt a VW konszernnek, most már teljes jogú tagja. Egyébként Nyugaton nem veszik az L200-at mert gagyi, inkább az új Nissant és ott adnak az újságírók véleményére. A német autók minőségben és megbízhatóságban a nyomába sem érnek a japánoknak de ez csak a japánban gyártott japán autókra igaz.

b 2007.08.18. 22:22:07

suzy44,

gondolom nagyon sok francia autód volt, hogy ezt így kijelented, hogy mekkora szarok. nekem eddig csak azok voltak, mindegyik sportmodell volt. a mostani is az. kb swift kategória, de a felébe kerül, kb 2x úgy megy és a méreteihez képest kényelmes. igaz, 5 éves.

swift egy jó autó, megbízható, aránylag jól megy, viszont sokaknak nem tetszik se az autó, se a jel az elején. én is közéjük tartozok...

shadow 2007.08.18. 22:25:43

Kukori!

A befecskendező probléma, ahogy hallottam, minden modern közös csövest érinti, személy szerint Mondeo-ból vagyok informáltabb és ott sem ritka sajnos, de ahogy hallom a PD-TDI-k is küzdenek vele és a francia HDI és tsa-i is. Mivel a Dácsia is közös csöves így gondolom ő is érintett a témában. De a helyzet azért árnyaltabb. Ugye a tankolásra érdems odafigyelni, mert ezek a motorok érzékenyek az üzemanyagra. Nyilván nem érdemes beléjük mindenféle román mek ukrán szemetet beleönteni, pláne, ha azt a cuccot egy busz, vagy kamion tankjából szipákolták össze. A Mondeoknál nagyjából az is látszik, hogy aki normális helyen tankol és cserélgeti a szűrőt becsületesen (gyárira) annál nem - vagy sokkal később - fordul elő.
Én spec ezért vettem inkább Galaxy-t a régi TD Mondeom helyett. mert ez még TDi, így még nem annyira ü.a. érzékeny. Mire meg újra cserélek, remélem megoldódik az ü.a. gond.
Üdv Shadow

Ottopappa 2007.08.18. 22:49:53

Suzy44!

Az új diesel Mergák és az összes VW PD TDI moci is már újonnan okádja a füstöt. Imádom a dieseleket, de az csak japán, vagy olasz lehet majd...

merga 2007.08.18. 23:16:29

Kedves suzy44!

1. a trabi az király ebben egyetértünk:)
2.nem ferdítek, a 124est arra mondtam, ha lenne 3 millám kocsira egy 95-ös limo 300-as dieselt vennék nem egy suzukit,mint te de ne érts félre ez egyáltalán nem baj! csak véleményem van ennyi. nem akartalak sértegetni:)jah az enyimé újabb én mondjuk 3 évesen vettem mer amennyibe egy új kerül hát azér az túlzás meg úgyis elbukom 3év alatt a felét:) szal motorja ennek is kircsi! elektronika hááát azzal ja vannak NÉHA gondok NÉHA!!! de azért te is elismered hogy mivel több minden van benne mint egy 3 millás verdában nyílván nagyobb a meghibásodási lehetőség. csakhát ezek nélkül az extrák nélkül meg nem lehetne eladni ez van. szal nem fikázom a suzukit csak nekem nem tetszik- azt nem mondtam hogy a motorja szar.

Atinak meg annyit: mér nem veszel egy 124-es diesel mercit az nem eszi le a gatyádat azt nem mondhatod:)ha meg konyizol is hozzá télleg nem értem mér nem??? meghát szereted a mercit!

suzy44 2007.08.18. 23:42:14

b
Nem volt és nem is lesz francia autóm soha. Elég volt cietroen bx-szívódízelen tanulni. pfujjjjjj Tudod az okos az más hibáján, baján tanul nem a magáéból?-)))
Az, hogy valakinek nem tetszik a formája az a szive joga. Az lenne a baj ha mindenkinek ugyan az tetszene. Ebben nincs vita.
Az, hogy a jel nem tetszik az már kérdésesebb.
Én kifejtettem, hogy én nem bíron a francia kocsikat elmondtam, hogy miért. De ha a Suzukiról van szó mindenki csak a sok közhelyet pufogtatja pl fapados, törik, zörög stb. Ennek a fele sem igaz, mert akiknek van (volt) a 90%-a meg van (volt) vele elégedve. Ez már a franciákról inkább fordítottan igaz.

suzy44 2007.08.18. 23:51:10

merga
Trabi forever:-)) Igaz nekem 2 ütemű volt de király volt nagyon 15 évesen 140 ezer km-el adtam el.
Akkor félreértettük egymást.
De én úgy voltam vagyok vele, hogy minek nekem nagy autó ha úgysem tudom kihasználni. Amire nekem kell a kocsi arra a Swift tökéletes. Nem járok minden nap pályán, 3-nál többen ritkán ülünk benne stb. Így nagyobb kocsiban nem is gondolkoztam. Az előző Suzi is megbízhatóan szolgált 8 évig így gondoltam ha újonan veszem 6-8 évig megint gondtalanul autózhatok vele. Eddig (kopp-kopp-kopp) így is van.
Az egyértelmű, hogy amiben több az elektronika az többször elromolhat. Ezért nem kellenek nekem ilyen "parasztvakítások" mint amik a merckben bmw-ben és a francia kocsikban vannak. Nekem feleslegesek az autómata (folyamatosan meghülyülő) ablaktörlők, az autómata fényszórók, a seggemet maszírozó ülések, az olyan fedélzeti szgépek amiben 50 gombnyomás joystic tolás, húzás, hogy hangosabbra vegyem a hifit. De van akiknek ez kell. Nekem nem!

licsa 2007.08.19. 07:19:28

Döbbenetes a hozzászólások színvonala. 80 %-a arról szól, hogy mindenki hülye akinek más autó jön be mint nekem. Mindenki olyan gépet vegyen, amilyet akar, tud, stb. Fikázni meg akkor kell, ha megvette, de csalódott benne valamiért. Az meg a baromság teteje, hogy egy új autót egy használthoz hasonlítunk (főleg ár/érték arányban).

higgins 2007.08.19. 07:41:52

Kedves Pit!

Hülyeség egy Mercedessel összehasonlítani a Dákót, a hozzászólásomban én sem tettem. Amiket a Dákóról írtam a korábbi autóm, egy 2002-es dci Clio Privilege-hez képest éreztem. Óriási visszalépés lett volna már ahhoz képest is. Persze nem a csomagtartóra gondolok.
Egyébként az MCV-hez szériában 1! légzsák jár, a másodikat 50e-ért adják (kijöhetsz 0-ra ha kirendeled az ABS-t), oldallégzsákot év elején még nem tudtak volna adni. Mostmár talán igen. Összességében lehúzó az ár, ennyiért csak a 82 lovas dízellel, 4 légzsákkal, 4 tárcsafékkel érné meg. Ha jól emlékszem a téli számításaimra 3,8-ba alufelni és metálfény már nem is fér bele!!! Nem tudom ki az az agyoniskolázott árpolitikus a Rönónál aki elintézte, hogy alig lássunk MCV-t az utakon, de jól hajtja a vizet a Skoda malmára.

Ati 2007.08.19. 08:07:49

Merga!
vehetnék 1 öreg diesel Mercit de én szeretek száguldozni azt meg ügye nem arra találták ki. Tehát nekem benzines autó kell Merciből azok meg mind nagy köbcentisek és bizony leennék a fejem sajnos ez van. Hidd el lejátszottam én ezt a meccset töbször is magamban. Egyedül az első generációs C180 csalogat mert az pont fogyi határon van de nem valószinű, az A Mercit meg nem tartom Mercinek miellött ilyen tanácsokat kapnék ;). Talán majd legközelebb hosszú még az élet.

Ati 2007.08.19. 08:16:33

Suzy44!
Nem értek eggyet azzal, h ami elektromos az elromlik meg meghülyül. Az egész csak gondoskodás kérdése. Apám szolgálati Audi A4-esében 300 ezer kilóméter van és bizony minden elektronika, ablakemelő, klíma, központi zár, gyári hifi szóval minden tökéletesen működik anélkül, h egyszer is hozzá kellett volna nyulni. Más példa. Most Merci szervizben dolgozok igaz h csak árú szállitókat javitok (vito, sprinter) de nagyon ritka, h elektronikai probléma lenne velük persze előfordul különben nem lenne munkám de nem az a jellemző ja és természetesen ezek az autók sokszor 500 ezer felett vannak.

suzy44 2007.08.19. 14:11:45

Ati
Én nem azt mondtam, hogy minden ami elektromos az meghülyül. VAlamilyen szinten persze, hogy szükséges. Ha nem így gondolnám akkor még nekem tekerős ablakom lenne + manuális zár (nem központi).
Én a túlzott elektronikát nem szeretem. Amik a 10-20 millás kocsikban vannak. pl a BMW I-drive rendszere.
De ott van a Pug 307-es Can-Bus rendszere. Annyi mindent az elktronoka vezérel, hogy pl késik a dud vagy ha túl sok infót kap a szgép akkor reset-el. Ami azzal jár hogy 2-3 mp-re minden elmegy a kosciból. Na ilyenekre nekem nincs szükségem.

Szteffordsírterrierbélszínroló izű fagylaltport készítő kisiparos 2007.08.19. 16:13:19

Azért a beírások is jól tükrözik azt, hogy az autóvásárlás (mint minden más is) szubjektív műfaj, egyéni igények, tapasztalat stb. alapján döntenénk, ha tehetnénk. Mert persze az a vicc, hogy legtöbben először megveszünk valami kényszerből vagy véletlenségből egy márkát, és utólag gyártunk hozzá egy mesét, hogy miért is van ez, meg miért is jobb, mint a többi.
Minden kocsinak meg van az előnye és hátránya, amit mindenkinek magának kell mérlegelni az egyéni elvárásainak megfelelően. De ami a Daciat illeti, ha közel azonos pénzért közel azonos minőséget kapok akkor inkább pl. Skoda, az én pénzemen nem fogom a román ipart előre tolni az biztos. Innentől kezdve logikus, hogy 1000 érvet fel tudnék hozni ellene, de az alap ellenérzésem miatt már nem lenne hiteles, még ha igazam is lenne.

Ati 2007.08.19. 18:43:51

A peugeot-okat nem ismerem de ha ez így van akkor értem h miért iszonyadsz az ilyesmitől. Mervcinél nem tapasztaltam soha can hibát az I-drive-t meg abszolult nem ismerem mert ezt nem szerelik sprinterbe és ,vitóban sem volt még hozzá szerencsém.

Ati 2007.08.19. 18:45:35

Ja a Mercinél máshogy hívják az I drive-t de mind1. Egyikhez se volt szerencsém.

nu 2007.08.19. 19:01:24

sa ma pish pe ea de cashcarabeta! zici ca e coshtiug!

licsa 2007.08.19. 20:02:26

Igazad van nu.

Posseidon 2007.08.19. 20:14:44

Öcsém!!!!!!!!!!! Figyeljétek azt is, hogy ez egy tartós teszt a Logan MCV-ről és nem a Skoda Suzuki párbajról (ha van ilyen egyáltalán de szerintem nincs).
Nekem speciel egy 330i áll a garázsomban és nem érdekel, hogy mennyit megy kettőben. Én is megjelentem e topicban de ha bömösöm van attól még nem fikázom a suzukikat, ahogy te tetted Merga.
Neked k.rva nagy a pofád, mert van egy csillagos autód és lenézed a többi autóst a forgalomban, és ha valamit pofázol rólam, hogy mit papolok itt neked arról, hogy mit akarok én a "szerencsétlen meccsboxommal (BMW 330i)" akkor elimered (ha nem is tudatosan) azt, hogy igazam van az arcod méretével kapcsolatban.

Most elkalandoztam a Logan MCV-től, pedig szerintem elég jó autó az árához képest. Ha én akarnék egy vállalkozást indítani, mit tudom én vegyes bolt vagy valamilyen szaküzlet, árubeszerző autónak elég jó eséllyel a Logan MCVre esne a választásom. Egyrészt mert nem kellene az autóra áldozzak mint mondjuk egy Citroen Jumpy vagy mittudomén. Vagy egyszerűen céges autónak. Vagy turistákat körbekocsikáztatni a Budavárban. A hétszemélyessel szerintem már egészen jól lehetne (én is levágnám a tetejét, mint azok a pihentagyúak:))
Sztem egy kisembereknek is megfizethető népautó a Logan, a Logan MCV pedig egy kisiparos igázló. Tökéletes egy vállatkozás elindítására.

Köszönöm,
Posseidon

crazy 2007.08.19. 21:10:05

Az autóvásárlás tényleg szubjektív dolog. Mindenki azt veszi, ami tetszik neki, amit megengedhet magának. Abban sem hiszek, hogy egyik vagy másik típus jobb - rosszabb lenne. Mindenből ki lehet fogni jót és rosszat is. Pénteken kérdeztem egy ismerősöm, mennyire elégedett a Picassojával. 2000-res évjárat újonnan vette, most kb. 200 ezer van bennt. Azt mondta, hogy kiváló, pedig egy fillért nem költ rá, kétévente elviszi műszakira, amit akkor kell azt megcsinálják és ennyi. Ráadásul ő egy kollégájával egyszerre vett kocsit, két tök egyforma Picasso egymás mellett álltak. A kollégának pedig egy csomó gondja volt már vele, váltó, fékek, stb... Szóval ki kell fogni :)
Mindenesetre én továbbra is azt mondom Dáciát nem vennék, mert ránézek és nem tetszik. Lehet, hogy jó, lehet, hogy megfelelő lenne arra amire kell. De ha már milliókat kiadok, akkor legalább tetszen, amit kapok érte. Valaki írta, hogy meg kéne nézni kzelebbről, meg belülről, meg ki kellene próbálni. De ha egyszer nem tetszik.... Ha egy nő nem tetszik, akkor valószínűleg nem fogok odamenni hozzá ismerkedni, pedig lehet, hogy nagyon rendes, esetleg még jól is főz... :)

crazy 2007.08.19. 21:10:59

Az autóvásárlás tényleg szubjektív dolog. Mindenki azt veszi, ami tetszik neki, amit megengedhet magának. Abban sem hiszek, hogy egyik vagy másik típus jobb - rosszabb lenne. Mindenből ki lehet fogni jót és rosszat is. Pénteken kérdeztem egy ismerősöm, mennyire elégedett a Picassojával. 2000-res évjárat újonnan vette, most kb. 200 ezer van bennt. Azt mondta, hogy kiváló, pedig egy fillért nem költ rá, kétévente elviszi műszakira, amit akkor kell azt megcsinálják és ennyi. Ráadásul ő egy kollégájával egyszerre vett kocsit, két tök egyforma Picasso egymás mellett álltak. A kollégának pedig egy csomó gondja volt már vele, váltó, fékek, stb... Szóval ki kell fogni :)
Mindenesetre én továbbra is azt mondom Dáciát nem vennék, mert ránézek és nem tetszik. Lehet, hogy jó, lehet, hogy megfelelő lenne arra amire kell. De ha már milliókat kiadok, akkor legalább tetszen, amit kapok érte. Valaki írta, hogy meg kéne nézni kzelebbről, meg belülről, meg ki kellene próbálni. De ha egyszer nem tetszik.... Ha egy nő nem tetszik, akkor valószínűleg nem fogok odamenni hozzá ismerkedni, pedig lehet, hogy nagyon rendes, esetleg még jól is főz... :)

merga 2007.08.19. 23:10:38

Kedves Posseidon!

tényleg nem tudom kezelni a hozzászólásodat!:) én suzy44-gyel "vitatkoztam" egy kicsit elmentünk egymás mellett,de ezt már megbeszéltem vele barátibb hangnemben nem ilyen ne pofázz +ilyesmi. nem nézek le senkit trabantom is van és esetenként jobbnak tartom a mercinél és legalább annyit törődök vele+ megyek vele.szal nem hiszem hogy a trabantomból lenéznék bárkit is. mondjuk azért te nem vmi kultúrált hangnemben nyomtad velem.
mind1 csak gondolom suzy44 nem retardált hogy gyámra(rád)van szüksége. vele azért közös nevezőre jutottunk a végére, de veled??? mondjuk te sem tétlenkedtél egyből benyomtad hogy 330i hogy lássák hogy bmw-d van szal...

zako1 · http://zako1.buzz.hu 2007.08.19. 23:43:22

Oké, értem én, hogy a Logan keveset fogyaszt, occsóé' adják, van benne sok-sok hely, meg ilyenek (ráadásul még büdös is), de ha egyszer nem lehet ránézni, olyan ocsmány. Baltával faragott, ormótlan, vizuális környezetszennyezés. Minap a Tescó parkolójában mellémállt egy echte kispolgári család (apukán fehérzokni szandállal, boka fölött lebegő nadrág és nyloning, anyuka valami leírhatatlan kínai tiritarka cuccban, bunkó, neveletlen kölykök, csupa teszkógazdaságos élelmiszeripari termék, stb.) - nem ezzel a böszme busszal, hanem a Logan "klasszikkal". Egyszerre volt visszataszító és mélységesen szomorú látvány, mintha cirka húsz évet repültem volna vissza az időben a nyúlós-ragadós nyolcvanas évek KGST-Magyarországára... Megfordult a fejemben, hogy arrébbállok, annyira depi lettem a látványtól, még szerencse, hogy nem lettem öngyi... :-)
Egyszóval hiába racionális döntés ide, meg kiváló ár-érték arány oda, én bottal nem nyúlnék hozzá, nemhogy beleüljek. Volt annak idején két Daciánk is, de azoknak autó formájuk volt, meg akkoriban a seggünket vertük a földhöz, hogy egyáltalán évtizedek alatt össze tudtunk spórolni egy autóra valót. Ha már "szegények autója" kategória, akkor inkább a Suzukira szavazok, az sem szép, de legalább olyan semmilyen, nem bántja az ember szépérzékét.

licsa 2007.08.20. 07:45:46

zako1 vigyázz, ne nagyon nézegesd tágabb környezeted (az embereket, az országot, a valóságot), mert a végén még jön a depi, aztán meg az öngyi!

Ati 2007.08.20. 09:19:07

Zako1! Lehet h az a család most is évekig spórolt az autójára és nem akart 1 swift-ben nyomorogni (eszem ágában sincs lehúzni csak kissebb mint a logan!!!) amugy nekem sem tetszik a logan de volt nálunk 1 kb 1 hónapig (apám kapta oktatás céljából) vezettem, ültem benne puritán de kényelmes és jó autó. Ha benne ülsz nem látod milyen ronda :D pontos váltó, viszonylag jól húzó motor, nagy hely nem kell más 1 ilyen autóba.

Zsanreno 2007.08.20. 11:05:39

Zako1, te kis újgazdag g...i palánta!!!

Itt vered a nyálad, mer az apád a segged alá tolt valami puccos szart, fogadjunk életedben nem végeztél igazi munkát, csak lenézed a magyar egyszerű embereket.

Az ilyeneknek kellene újra megnyitni Recsket, tetű...

baubau 2007.08.20. 12:27:50

fuck hungary

Zsanreno 2007.08.20. 12:36:52

baubau!

Te mit akarsz itt, tapló?

merga 2007.08.20. 13:17:18

suzy44!

jaja ebben igazollak mármint esőérzékelős faszság:( vazze ráesik 2 csepp nem csinál semmit de mondjuk ráesik 3 akkor meg azt csinálja mint a normálatlan majdnem elszáll. szar télleg tehát nem csak az van hogy elromlik hanem szarul működik szárazra karistol 2mp alatt aztán meg le kell állítanom mer félek hogy összekarcolja a szélvédőmet, faszság. automata lámpa még hibátlan még... masszázsom nincsen hál...
tod mi a legdúrvább van rajta tetőablak és ha lemosom a kocsit beázik(nyílván becsukva nem vok hülye:):)) de kinyitja(felbuktatja) meg minden csak becsukni például nem a szokott gombbal lefelé nyomva a gombot hanem ahogy elhúznád azzal csukja be:) ha kiszárad megjavul:) vicc! meg van olyan hogy vmi nem jól műkszik leállítom újraindítom és megint működik:) de a motorja kényelme dinamikája nagyon szupi! a többi + szopi:) volt 89-es w124/300d-m áhh össze sem lehet ezeket hasonlítani már. abban kurblis ablak no klíma szal fapad, de hibátlan volt 400 ezerrel adtam el:) kár volt!

merga 2007.08.20. 13:28:51

baubau

taps. most elélveztél mi??
vazze áhhhh... inkább nem írok erre semmit.

crazy 2007.08.20. 14:39:12

zako1-gyel azért sok mindenben egyetértek. Jó, lehet, hogy nem kell így leszólni szegény családot. De sok ilyen család van. Ha én mindenből a Tesco gazdaságost venném, akkor biztos nem engedhetek meg magamnak új kocsit. Ha meg valaki azért veszi a kínai ruhát, meg az említett Tesco termékeket, hogy összejöjjön az új Daciara való, azt csak sajnálni tudom. Nekem is volt olyan munkatársam, aki 30 éves ruhákban járt, sőt ha a wc kefe nyele eltörött megcsináltatta, de mindig új kocsit vett.
Az említett család valószínű egy olyan faluban lakik, hogy ha odamennél pl. egy 3 éves Passattal, amit épp most vettél, a szomszédok azt mondanák, hogy a Dácia akkor is ÚJ autó.

suzy44 2007.08.20. 15:02:54

merga
Mikor eldönttötem, hogy lecserélem a régi Swiftet akkor kezdtem el olvasni több autó indexes topikait. Köztük volt a 307-esé is. Na ott ment el a kedvem az elektronikával teletömött autóktól. Hát amiket ott írtak(nak) a tulajok...
Ha utánnam hajítanák se kéne.
Nényhány ismerősöm mikor megvettem az új Swiftet azt mondták:\\\"Már megint csak egy Suzukit vettél\\\"
Én jót mosolyogtam ezen a megjegyzésen. Aztán mikor legközelebb beszélgettünk tele voltak panasszal a kocsijukat illatően. Volt akinek a központi szgép szállt el, volt akinek a sebváltója szarakodott, volt akinek 3000 fordulat felett rángatott.Pedig azek is max 3 éves kocsik. Én + csöndben ültem és csak mosolyogtam...

suzy44 2007.08.20. 15:14:02

De, hogy egy kicsit On is legyek.
Szóval Dacia.
Én meg tudom érteni azokat az embereket akik ilyet vesznek. Ez sajnos nem az ő hibájuk, hogy csak ilyenre telik. Én is bérből és fizetésből élek. Szóval tudom, hogy milyen nehéz.
De ha csak magát az autót nézem mint egyet a sok közül és nem az árát akkor:
Ez egy ocsmány kinézetű jármű. Kb. a 80-as években elment volna a kinézete és a tudása is. A szedán típus csomitartó rúgóján nem tudom sírjak vagy nevessek. A csomitartóban nincfs alul semmi ami síkká tenné. Tehát ahol van a pótkerék besüpped. Aztán a beltérben nincs semmi ergónómia. Nem lehet normálisan kezelni a fűtés kezelőszerveit. Az alaptípusban még zárható kesztyűtartó sincs.
A futóműve nekem nagyon billegős az alap motor gyenge.
De ismétlem: SAJNOS MA M.O.-N EGY BÉRBŐL ÉS FIEZETÉSBŐL ÉLŐ CSALÁDNAK MÉG EZ IS DRÁGA. MEGÉRTEM AKI ILYET VESZ!!!

Skodás 2007.08.20. 15:40:05

Majd akkor nevess, ha a Suzi csomagtartófedelének a gázrugója elpukkan és jónéhány ezer forintos lesz a megoldása. Ezek a rugók sosem romlanak el! Becsukva ki nem szarja le, hogy mi van bent, egyedüli negatívum, hogy pakolásnál számolni kell a helyére.

Suzy44 tényleg vezettél már Talicskát? Tényleg kezdem azt hinni, hogy kisebbségi érzésed van! Nem?

Nekem az MCV tetszik. Nem szeretem az űberkafának kinéző hiperautókat. Az pl. új Honda, a Peu 307, túl futurisztikus.

Egyébként csak a felső tízezer teheti meg, hogy olyan autóval villogjon, amivel a pórnép nem.
Sajnos itt kezdődik a sznobság.

Ha arról az oldalról nézzük, hogy kevésbé kell aggódnom, hogy lenyulják, vagy megkarcolják. Akkor bőven megéri az árát, nem? :)

Skodás

Ati 2007.08.20. 15:50:29

Hát nekem semmi panaszom nem volt a futóművére sztem elég eltalált darab motor is jó (1.4-es benzines) kapcsolókkal sem volt bajom csomi tartó alja valóban vicces rugók hát rugók ez van így oldották meg nem foglalkoztatott.

suzy44 2007.08.20. 16:46:43

Skodás
Az előző swiften 8 év alatt egyszer csaréltem gázrúgót. Van egy autóversenyzős haverom aki Swiftel nyomja és ő vette nekem. A párért 2500ft fizettem. Szóval én 8 évenként inkább kifizetek 2500 ft-t minthogy ilyen rúgos csomitartóm legyen. Egyébként egy másik topikon írtam, hogy mikor mellettem állt egy logan és nyitotta a csávó a csomit olyan nyikorgó hangot adott mint a nyagymuterék budiajtaja. Szóval ha nem akarod hogy nyikorogjon veheted és fújhatod rá a WD40-t.
Igen vezettem már. Nekem nem jött be. Tudod francia a drága. Nekem túl lágy volt a felfüggesztés. A fék sem volt az igazi. Nekem a motor is gyenge volt. A váltó az pedig tipikusan franciásan kelletlenül ocsmány.
Én ezt magáról az autóról írtam. De semmi bajom sőt mélységesen megértem azokat akik ilyet vesznek.

Ati
Elég érdekesen lehet a fűtés kezelőszerveit kapcsolni ha a váltó 1-3-5 sebb. fokozatokba van.

zako1 · http://zako1.buzz.hu 2007.08.20. 16:48:33

"Zako1, te kis újgazdag g...i palánta!!!

Itt vered a nyálad, mer az apád a segged alá tolt valami puccos szart, fogadjunk életedben nem végeztél igazi munkát, csak lenézed a magyar egyszerű embereket.

Az ilyeneknek kellene újra megnyitni Recsket, tetű..."

Szép jó napot neked is, kedves zsanreno! :-) Évek óta dolgozom, saját autóm van, amit a saját keresetemből vettem. Újgazdag nem vagyok, sőt, annyira gazdag sem vagyok, hogy új autót vegyek. Használtam vettem egy Toyota Carinát, amit a legnagyobb megelégedésemre használok. Abból az árból, amibe egy ilyen Logan kerül újonnan, kettőt is vehettem volna... Egyszerűen nem értem meg a sok csóringert: zsíroskenyeret eszik már hónap közepétől, meg egymás levetett gönceiben járatja a gyerekeit, de neki új autó kell ám! Ami után évtizedekig nyögi a törlesztőrészleteket - kivéve ha elszámolja magát, munkanélküli lesz vagy megbetegszik. Akkor jön a bank és szépen elviszi az autót. Se pénz, se autó. Az én autóm tehermentes, most is tudnék venni készpénzért egy ugyanilyet. És nehogy megmagyarázd nekem, hogy egy új Dacia Logan jobb meg szebb, mint egy tízéves Toyota.

reske 2007.08.20. 16:56:52

JAnek!Ne harizz de olyan érzésem van mintha Suzukiban érdekelt lennél!Különben sem kell a suzukinak reklám mert rendesen viszik ettől még biztosan nem jó autó sőtz nagyon nem az.Nem akarok az új suzukik meg a toyoták megbizhatóságáról beszélni de nézz meg gyorsan egy megbizhatósági tesztet a toyota pl már sehol nincsen az első helyen semmilyen friss kutatásokban!
Valóban nem akarunk ütközni az autóval de amit mondtál hogy a régi suzuki töréstesztje kicsit rosszabb:)))inkább azt mondanám hogy élő ember nemigazán szállt még ki komolyabb ütközés után suzukiból.A 93 le pedig kurvára nevetséges gyerekek hiába 93 ha nyomaték alig száz Nm!!!:)).Ezek csak reklámlóerők!1,3-as motor az csak egyhármas!A másik pedig a régi skoda egy nagy kalap szar volt!A mostanihoz semmi köze szerencsére a cseh mérnököknek márha egyáltalán van ilyen!De sztem mindenki járjon olyan autóval amilyet ki tud fizetni de sztem egy corolla pl kurvára nem ér megy 4,5Mft-ot mikor ebben az árban pl Golf ot is lehet venni.

Ati 2007.08.20. 17:13:34

suzy44!
Most h részletezed már dereng tényleg igazad van! Csak az autó már kb 1 éve volt nálunk és elfelejtettem annyi maradt meg h alapvetően pozitívan csalódtam az autóban vezetni sokkal jobb volt mint ránézni:D
Zako1!
Ebben neked igazad van és előre mondom h foggalmam sincsa hitelekről de nem tartom kizártnak h 1 10 éves autó nem hitelképes persze lehet h tévedek nem tudom csak próbálom megérteni azt aki ilyen autót vesz. Az se kizárt h azért vett ilyen autót mert neki új kellett mert fél az öreg autóktól.

ottopappa 2007.08.20. 18:19:24

reske!

Nem tetszik az új Szuzi, de be kell látni, hogy az a 93 ló ott van... Úgy húzott el a múltkor is egy mellőllem, mint a huzat, pedig én is nyomtam a 75 lovat tökig...
"de sztem egy corolla pl kurvára nem ér megy 4,5Mft-ot mikor ebben az árban pl Golf ot is lehet venni."
1000X inkább egy megbízható Corolla, mint egy Golf... A Golf tudniillik a 3-as szériáig jó, megbízhatóautó volt,de a 4-es meg 5-ös... pfff.. borzasztó... 1 millióval kevesebbért TALÁN már közelítene a realitáshoz...

suzy44 2007.08.20. 19:47:51

reske
A Suzukik ill Toyoták ill más JApán autók megbízhatóságáról tényleg nem érdemes beszélni mert ezen kár vitázni. A JAPÁN technika az JAPÁN technika. Hiába igyekeznek az Európaiak, hogy utólérjék őket ebbe nem sikerül nekik.
És ne az ADAC megbízhatósági statsiztikákkal gyere amit köztudottan olyan szervetzet ami német kezekben van. Már nem tudom hanyadszor írom le, hogy fórumokat olvassan aki valamilyen autót meg akar ismerni. Ott a tulajok leírnak mindent.
A régi Suzuki Swift biztonságát pedig kéretik a 80-as évek végén gyártott autóihoz mérni. Pl a 95-ben év autójának választott I Punto-nak 2 azaz 2 csillagos volt a töréstesztje. Pedig az 95-ös nem 88-as mint a Swift.
Hát az álltalad leszólt 93 ló és 1300 ccm 34 mp rántja 170-re a Swiftet. 10,5 alatt van 100-on. Szvsz egy 1300-as motortól ez nagyon jó. Hasonlítgasd a kiskategóriában bármelyik új fejlesztésű autóhoz ilyen motorral. KÍváncsi vagyok tudsz e mondani olyan modellt ami jobb ezekben az értékekben.
Bizonyítékul itt egy videólink:
www.videoplayer.hu/videos/play/40747

ottopappa 2007.08.20. 19:54:18

Suzy!

Jol latom, hogy azon a videon az illeto nem is kapcsol fel otodikbe?

crazy 2007.08.20. 19:59:41

Én is azt az elvet vallom, mint zako1. Szóval az hogy "a seggünk kilóg a gatyából, de új autót veszünk" nekem sem tetszik. Azon is csodálkozom, mikor valaki albérletben, vagy minigarzonban lakik, ahol alig férnek el, de új kocsit vesz.
Én ugy vagyok vele, hogy első a lakhatás, aztán a megélhetés, aztán talán utána a kocsi. Pl. azt sem tudom elképzelni, hogy azért ne menjek nyaralni, mert új kocsit veszünk.
Ha most hozzámvágnának 2,7 milliót, biztos, hogy nem egy új Daciat vennék, hanem mondjuk egy 4 éves G-s Astrát 1,4-1,7 millióért, a többit meg hasznosabbra fordítanám. De ez csak az én véleményem, van akinek az számít, hogy a szomszéd azt mondja, hogy "új autót vettek".

suzy44 2007.08.21. 01:33:12

ottopapa
Igen jól látod nem kapcsol fel 5.-be.
Olyan 190-195 körül van a vége óra szerint. Az 1,5-ös viszont simán kiakasztja az órát.
A végsebességek a fokozatokba:
1-55 km/h
2-100Km/h
3-145Km/h
4-185Km/h
5-195Km/h
Persze a végét csak 1-szer próbáltam ki kíváncsiságból.
Viszont a gyorsulását sokszor kamatoztattam már mikor "ezcsakegyhüyleszuzukisúgyeengedemel" felfogású embereket előznöm.

maszületett 2007.08.21. 10:03:58

Hello mindenki!

Nem tudjátok hol lehet MCV-ről szóló kommenteket olvasni?
Érdekelne, mert a Loganomat lassan lecserélném rá, amíg mér garanciális, de itt csak skodákról suzukikról és mercedesekről olvasok állandóan, és a teljes használtautópisi kínálatról.
Ha tudtok valami fórumot, blogot, ami az MCV-ről szól, légszi értesítsetek.
Köszönöm!

pepe 2007.08.21. 16:36:41

Komoly a kérésem: légyszi mondjon már nekem valaki egy-két olyan használtautó tipust (évjárattal), ami:

- semmilyen méretében nem kisebb, mint egy "sima" Dacia Lau (hátul 2 gyerekülés + még egy nagyobbacska gyerek + kell a min. fél köbméter csomagtartó is)
- nem kerül többe 2MFt-tól
- az üzemben tartási költsége nem több látványosan, mint ezé
- lehetőleg autóra hasonlít (lásd fej, tor, potroh :-) )és nem szappanra, bár nem ez a legfontosabb szempontom
- nyugodtan meg lehet vele állni a nyóckerben is egy bevásárlás idejére
- amivel bármikor aggodalom és szerszám- és olajkészlet nélkül azonnal el lehet indulni az ország túlsó végébe is
- kellő biztonságot ad 3 gyereknek balesetnél
- még legalább 10 évig (kb. 150-200 ekm) használható max. átlag évi kb. 50eFt szervizráfordítással, ide értve a vizsgafelkészítést is
- amire az ajánló vállalja, hogy ő választja ki nekem vásárlásra úgy, hogy 10 évig minden, az autó előéletéből adódó és vásárláskor ki nem derült dologra visszavezethető szervizköltséget ő áll.

Szóval mielőtt másfél éve megvettem a Daciát, én is (már negyedszerre) használtban gondolkodtam (Volvo 850 kombi a szerelmem). Ehhez nem találtam hozzáértő, megbízható, lelkiismeretesen segítőkész partnert. Így lett új. És amire kell, arra tökéletesen meg is felel, lényegesen olcsóbban, mint a kisebb, hasonlóan felszerelt Fabia, vagy Swift. És kövezzetek meg, de a hűtőrácsot kivéve nekem semmi bajom a megjelenésével. (Az MCV-vel meg különösen semmi.) Mielőtt valaki azt mondja, hogy mindez csak utólagos önigazolás: hosszas keresgélés, összehasonlítás után KP vettem, és nem is kell emiatt Tecsó gazdaságost étkezni a családnak. (És aki megszólja a gyerekről-gyerekre ruházkodást, azt így 3 gyerekkel visszakézből őszintén sajnálom, mert tuti, hogy még nem látott gyereket közelről.)
(Ja, és nem vagyok turbómagyar, így engem már jó ideje nem zavar a "Románia" szó. Ami, ha így haladunk (nagyban is ilyen mentalitással, mint itt), akkor hamarosan előttünk fog világítani és nem mögöttünk... Más környező országokhoz hasonlóan.)

Ati 2007.08.21. 16:37:03

Amiért nem szeretnék suzukit venni:
www.langlovagok.hu/html/galeria/1021.shtml
:(

Ati 2007.08.21. 16:46:08

www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1013586&command=ugras&screenwidth=1280
vagy ha félsz a cdi-től:
www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1413027&command=ugras&screenwidth=1280
És biztos, h ha nem lennék elfogult Mercis találnék ilyen BMW-ket is. Igaz h erre drágább a biztositás meg a teljesitmény adó viszont kevesebbet fogyaszt és kis körültekintéssel találsz olcsó gázolajat amit mondjuk a cdi-be már nem ajánlanék.

Ati 2007.08.21. 16:55:08

Számomra za utolsó pont zavaros azt talán nem tenném

suzy44 2007.08.21. 17:36:31

Ati
Én meg ezért nem vennék Audit:
www.langlovagok.hu/html/hirek/6129.shtml
Ezért nem vennék BMW:
www.langlovagok.hu/html/galeria/53.shtml
Ezért + Alfát nem vennék:
www.langlovagok.hu/html/galeria/1011.shtml
Linkeljek még??
Bármilyen autóról lehet ilyet találni. Így szvsz felesleges ilyennel példálózni.

Ottopappa 2007.08.21. 18:30:38

Pepe!

Ilyen autó nincs - a Dacia sem az! (biztonság, megbízhatóság, kellő védelem)

Ottopappa 2007.08.21. 18:36:07

Pepe!

Ilyen autó nincs! A Dacia sem az! (megbízhatóság, biztonság - muhaha!)

crazy 2007.08.21. 21:10:24

pepe !

Tudnék neked egy tökéletes állást. Olyan helyen kellene dolgoznod, ahol a közbeszerzéseket kiírják, de úgy, hogy csak egy típus nyerhesse meg. (de általában valamit mindig hibáznak, és vagy egyáltalán senki nem felel meg a feltételeknek, vagy mégis van egy másik potenciális nyertes is :)
Viccet félretéve, kb. fél perc alatt találsz pl. Ford Focust, ami biztos megfelel a feltételeknek. Igaz én nem mértem meg vonalzóval, de kb. az a kategória.
Szóval egy 2004-es 1,4-es sedan 60 ezer km-rel, jól felszerelve:
www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1209621&command=ugras&screenwidth=1024
Vagy ha nagyobb kell, egy szintén 2004-es Focus, de kombi és 1,6-os 81 ezer km-rel, szintén elég jól felszerelt (ráadásul a győri Vanos elég megbízható hely, ha jól tudom ennek az új ára így felszerelve kb. 3,7-3,8 millió volt):
www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1209621&command=ugras&screenwidth=1024

Hirtelen ennyi, nem vagyok Fordos, csak ez jutott eszembe (a Ford elég elől van az ABC-ben :)
Hát, hogy ezekhez előbb nyúlnék, mint a Loganhoz az tuti, és 2 év múlva az én kocsim érne többet :)

Első! 2007.08.21. 21:38:34

Ennyi ordasfasz gyökeret :DDD
Gratulálok balfaszok, szépek vagytok így együtt :D

pepe 2007.08.22. 01:30:33

\\\"Számomra za utolsó pont zavaros azt talán nem tenném\\\"
Pedig éppen ez a lényeg. Ahogy írtam is:
\\\"Ehhez nem találtam hozzáértő, megbízható, lelkiismeretesen segítőkész partnert.\\\" Itt részben szerelőre, részben az autó előéletének megbízható ismeretére gondolok. Használt autót (különösen drágábbat) hosszabb távra enélkül több, mint kockázatos venni. Én már nem szeretnék 2 évente autót cserélni, különösen használtat (ezért sem zavar, ha crazy autója 2 év múlva esetleg többet ér :-) ).
A küldött Mercik valóban szépek, gondolkoztam ebben is annak idején, meg is néztem néhányat. Akkoriban itt csak pocsék állapotú autók voltak, ettől drágábban. Meg errefelé a használt merci és bmw főként 2 olyan réteg autója, amelyek egyikéhez sem szeretnék véletlenül sem hasonlítani...
A Focus-ok is jó alternatívák lehetnek valóban - megbízható forrásból.

\\\"Ilyen autó nincs - a Dacia sem az!\\\"
Persze, hogy naivitás így autót keresni. És a Dacia sem az. De azért: Megbízhatóság muhaha? Az eddig tapasztalt és a várható megbízhatóságáról már több olyan szerelő (független is) véleményét is hallottam személyesen, aki ismeri, szervizeli ezt az autót is és semmi érdeke nem fűződik ahhoz, hogy ne az igazat mondja. Összességében kb. 90% volt eddig a pozitív értékelésük aránya. Biztonság? Lehet hogy ez is muhaha, de megint csak nem csupán az én véleményem, hogy talán nem ebből az autóból spórolták ki a legtöbb vasat.
A használtautó.hu-n 2db 2006-os Logan van, Fabia 19db, Swift 69db. Az eladásokhoz viszonyítva talán nem rossz arány ez.

De természetesen, ha pl. holnap a 20 éve ismert kollégám potom pénzért meg akarna válni az Avensis-étől, akkor azonnal eladóvá válna a Daciam :-D, mert pontosan tudnám, hogy mit kapnék tőle a pénzemért. Nekem ez is fontos szempont, ez van.

Szóval egyáltalán nem biztos, hogy a következő autóm is Dacia lesz, ezt majd a piac úgyis megmutatja a következő 2-3 évben.

maszületett 2007.08.22. 09:56:56

crazy!

Mit nem értetek azon, hogy aki vett egy új Logant, az a hazai autószalonok kínálatát böngészte és nem belgiumban a posta gépjárműparkjának árveréseit?
Én nem értem, még hány ilyen hozzászólás fog jönni tök értelmetlenül. Ezt nem azért írom, mert énnekem Loganom van, hanem azért mert pontosan tudom, hogy amikor autót kerestem, használtautó-telepek felé nem is néztem, mert nem akartam haznált autót!

Nemtudom, ki nem érti a fenti okfejtésemet, de aki ezt nem képes felfogni, az ne akarjon észt osztani másoknak úgy, hogy nem tudja:
-mekkora család
-mekkora a család költségvetés
-mire és mennyit haználnak egy kocsit
-mennyire fontos az adott személynek az autó használati értéke
-mennyire fontos aza adott személynek egy autó presztizse
-mennyire érdekli mások véleménye
-mennyire szereti a kockázatos beruházásokat

és még sorolhatnám...

crazy, elhiszem, hogy neked jobban megfelelne egy használt 60.000 km-t futott Ford Focus.
De, fogadd ell, hogy nekem meg az új logan flelt meg jobban, ezért vettem azt.
Hogy mindenki értse:

Ha Nekem egy használt, 60.000 km-t futott Ford Focus-ra lett volna szükségem, akkor ma egy használt, 135.000 km-t futott Ford Focus-om lenne...

Ma sem cserélném el a még 1 év / 25.000 km garanciális használt Loganomat rá...

üdv,

maszületett

crazy 2007.08.22. 11:09:06

Elfogadom, hogy neked jobban megfelelt egy új Logan. Valakinek meg kell vennie az új kocsikat, hogy aztán lehessen használtat venni.
2 éve vettünk a feleségemnek egy Cliot, 2 éves volt 17 ezer km-rel, Renault szalonból vettük, úgy hogy a régi kocsit (amit mi nem tudtunk eladni) jó áron beszámolták. Még új szaga volt, és pontoson 1 millióval volt olcsóbb, mint az azonos felszereltségű új. Azóta csak olajcsere volt (lekopogom). Lehet megengedhettük volna magunknak az újat is, de nekünk azért elég sok 1 millió Ft, sok minden másra fel tudjuk használni.

borka 2007.08.22. 14:50:33

Zako 1-nek, és mindazoknak, akik nem értik, miért vesz valaki MCV-t:

Szerencsésnek mondhatom magam, mert megengedtettünk volna egy új Corolla Versot is magunknak, de fölösleges pénzkidobásnak tartanánk.
Minket a legkevésbé sem érdekel a dizájn, életemben nem fordultam meg egy autó után sem, nem érdekel, hogy mennyit megy, megy 3 gyerek plusz nagymamával én inkább a biztonságra hajtok, és agyébként is barkóbázni szeretünk út közben, nem pedig fehéredő ujjbegyekkel markolni a karfát kanyarban.
Minek duplaannyit kiadni egy autóért, ha a külcsín valóban nem számít? Én biztos nem fogok szívbajt kapni, ha a gyerekek sáros lábbal, maszatosan másznak be az autóba.
Én nem egy menő autóra vágytam, hanem egy használható közlekedési eszközre a következő 10 évre.

A trendekre pedig - átkozottul rossz fogyasztó lévén - magasról tojok.

Szóval nem feltétlenül a "csórók" autója a Dacia.

Ottopappa 2007.08.22. 20:49:03

Borka!

Teljesen megértelek, te a józan eszed, és a saját igénytelenséged alapján döntöttél...

zako1 · http://zako1.buzz.hu 2007.08.22. 21:14:31

Dorka: azért egy Toyota nem csupán a dizájnban és presztízsben több mint egy Dacia... Egy Daciával kapcsolatban nekem a legutolsó helyen jutna eszembe a "biztonság" szó, de te tudod. Ahogy Crazy írta: valakinek új autót is kell vennie, hogy mi később jó áron vehessünk használtat! :-)
Sok sikert és balesetmentes közlekedést kívánok neked és családodnak, használjátok egészséggel a Logant!

borka 2007.08.22. 22:36:24

Ottopappa: úgy van, ahogy mondod. (Azzal együtt, hogy valószínűleg teljesen mást gondolunk "igénytelenségnek" .)

borka 2007.08.22. 22:42:20

Zako1: A biztonságról nekem az a véleményem, hogy nagyrészt rajtam múlik.
Ha óvatos vagyok, az többet ér egy 5 csillagos teszteredménynél, mert jó eséllyel el fogom kerülni a bajt. Ha viszont pont én fogom ki azt az állatot, aki százzal belémrohan, akkor úgyis ezrével számolgathatom a csillagokat odaföntről. : )
Köszönöm a jókívánságokat, hasonlókat neked is!

Mazdás 2007.08.22. 23:19:17

Helló mindenkinek!

Szerintem a Dácia egy trágya, ráadásul az MCV-be mégtöbb belefér.:))
A Dácia olyan, mint a Skoda meg a Lada őskövületek egy másik korszakból. Közülük, már a Skoda áll a domb tetején (szemétdomb). Vegyék csak a csehek meg a románok és néhány eltévedt külföldi. Aki ért a kocsikhoz az csak japánt (Suzuki is OK!) vagy németet vesz!!! Nem pedig Renault vagy VW által a maradék alkatrészekből és pénzből összetákolt "autóra" költi a pénzét.

maszületett 2007.08.23. 10:18:51

crazy! (;-))

2006. októbere óta létezik két éves Logan a hazai piacon, ráadásul ekkor még 1 sem volt eladó.
Ezt a dátumot 1,5 ével megelőzően vettem az új Loganomat.

Most már valóban vannak használt Loganok, én is eljátszanák a gondolatával, de abban az időben ez a lehetőség nem áll fenn, + ez a blog egy új MCV ár/érték arányát boncolgatja.

Nyithatunk egy új blogot arról, hogy az én 2 éves és két hónapos full fapados, de még garanciális Loganom 75.000 km-el megér-e valakinek itt Magyarországon 1 M Huf-ot, de biztosan többféle vélemény érkezne erre is...

üdv,

maszületett

specko 2007.08.23. 12:40:46

Lagon fanoknak! maszületett:)

Ha már az a lényeg, hogy olcsó legyen és garanciális, akkor miért nem Kia c'eed?

Géza 2007.08.23. 12:51:06

Itt romániában százezrével szaladgálnak a Loganok, nem azért, mert a románok annyira szegények lennének. Az átlagfizetés kb. egyezik a magyarral, a költségek meg ugyanazok. Azért vesz az ember Daciát, mert olcsó és a jelek szerint megbízható.

Ültem már olyan taxiban, ami a 160 ezredik kilométerét taposta, a sofőr szerint eddig problémamentesen.

Mazdás! A szemellenződön túl is van élet.

crazy 2007.08.23. 14:37:13

Géza !

A haverom pénteken jött haza Romániából. 3 hónapig dolgozott kint egy olyan cégnél, amelyiknek Magyarországon és Romániában is van gyára. A haverom egyszerű szalagmunkás, a románokat tanították be egy új szalagra. A haverom kb. nettó 100 ezer Ft-ot keres itthon (kint napidíjjal, stb. kb. nettó 250 ezret keresett). Azt mondta, hogy a románok ugyan azért a munkáért 35-40 ezer forintnak megfelelő lejt kapnak. Szóval azért az átlagfizetés jóval kevesebb kint.

specko !
Igazad van a Kia Ceed tényleg elég jónak tűnik, és 7 év rá a garancia, továbbá a Daciaval ellentétben meg jól is néz ki. Igaz, hogy az ára kicsit magasabb, de annyit talán megér. Állítólag szeptemberben jön belőle az SW változat.
Majd 2 év múlva egy használt, még 5 év garanciával :)))))))))))))))))

licsa 2007.08.24. 06:25:41

Érdekes, hogy egy Daciáról szóló oldalt egy maroknyi Daciát gyűlölő csoportnak sikerült így kisajátítania. Gratulálok az összetartáshoz, alázzátok, döngöljétek a földbe az alsóbbrendű (Daciás) fajt!

pepe 2007.08.24. 09:13:51

Licsa! Nincs ezen mit csodálkozni. A dolog nem kevés mentális vonatkozásán túl, ők többnyire csak a hitük szerint beszélnek valamiről, amiről mi a tapasztalatunk alapján tudunk is. Nem szabad ezt az egészet komolyabban venni, mint amennyit megérdemel.

Jön a hétvége, szerintem inkább üljön be mindenki a maga ilyen-olyan autójába, menjen ki a zöldbe, vegyen néhány mély levegőt és próbálja meglátni, hogy a fák ugyanolyan zöldek a bmwsnek, mercisnek, suzukisnak, skodásnak, daciásnak. Akinek ez nem megy, az meg úgyis menthetetlen. :-D

subkeyer 2007.08.24. 11:08:01

janek, mazdás

pár érdekes adat:
- Németországban a privát vásárlók között a Fabia és az Octavia is az első 10 legjobban fogyó autó között van
- a németországi AutoBild összehasonlító tesztjeiben az Octavia többször győzött, már a régi is megtette ezt ,akiket legyőzött: Mercedes C180K (a most bemutatott modell), illetve A4 1.8T (ezt a most Tour néven futó modell alázta le)

Szerintem a trágyadomb tetején olyan autók állnak, melyeket 15 évig gyártanak és olcsón eladnak olyanoknak, akiknek a gépjárműipar előrehaladásának részleteiről nincs fogalmuk (ilyen pl az előző Swift és sajnos lassan az előző Octavia is) vagy azok, melyek a 21 században 3-4 évesen rohadnak (Mazda6). Tájékozódni kellene esetleg külföldi lapokból is, sok olyan dologra fény derülne, ami itt KK-Európában rejtve marad. Itt ki lehet mosni az emberek agyát azzal, hogymer' japán vagy német.
Miért nincs Mo-n szinte soha visszahívás pl?

Üdv

janek 2007.08.24. 15:45:51

subkeyer!

Nem értem miért kell védeni a Skodát? Nekem nem kéne akkor sem, ha 1 lenne a németeknél. Nálunk a Suzuki az első, Te meg azt nem szereted. A Twingó az az autó amit már több, mint 15 éve gyártanak. Szóval akkor ez a legrosszabb?? A legjobban rohadó autó meg mindig is a Dácia volt!! Nekünk is volt ilyen kb. 1985-ben. Újként vettük, de fél év múlva már kezdett rohadni a Dácia. Én egyenlőre maradok az L200-asomál és az SX4-nél. Te meg vegyél nyugodtan Dákót v. Rúmszart, ha akarsz! :)

janek 2007.08.24. 15:56:45

subkeyer!

Miért kell védeni a Skodát? Nekem nem kéne akkor se ha 1. lenne a németeknél. Nálunk a Suzuki az első, azt meg Te nem szereted. Amúgy a Twingót már kb. 15 éve gyártják. Akkor ez a legszarabb autó??
A legjobban rothadó pedig mindig is a Dácia volt. Mi újként vettük 1985-ben, de fél év múlva már kezdett rohadni. Szerintem a svéd kocsik is jók még, no meg a RR és Bentley.:) Én egyenlőre maradok az L200-asomnál és az SX4-nél. Te meg vegyél nyugodtan Dákót v. Rúmszart, ha akarsz! :)

Reske 2007.08.24. 16:40:24

GÉZA!!!
Ne hülyéskedj már!!!A román átlagkereset a béka segge alatt van és én bányászbékáról beszéltem.Azért nincs romániában metró hogy nehogy összeütközzön az életszinvonallal.Egyébként nemrég kiküldetésben Romániában voltam pontosabban Bukarestben hát ne tudjátok meg ...Először is koldus-koldus hátán kb 1millió kóbor kutya de valami olyan keverékek hogy dobnátok egy hátast:)A semmihez képest tényleg lehet gazdasági növekedést produkálni.De ne felejtsétek el hogy Románia adja európa és ebben benne van magyarhon is az összes koldust is!Pl miskolcon nem is tudnak a kolduló gyerekek csak románul!
Janek!
Védi a kári a skodát vegyetek japán autót én nem bánom de inkább a sárga angyal jöjjön értem mint a fekete kombi.
Menj el egy karosszériáshoz nézz meg szétszedve egy vacak európai akrmilyet meg egy japán autót.Soha nem ültem utána japánba miutám megnéztem erről ennyit.Nekem egyébként egy 2000 szept kiadású Mondeom van első perctől az enyém mert vállallatiként kaptam majd megvettem 255000km-nél az a sokat szidott 1,8TD motorral soha semmilyen probléma nem volt vele igaz mindig mindent megkapott szerencsér ausztriában mert a cégem ott szervizeltette.Nem voltam egy ford fan sohasem se skoda énmellettem is elhuznak a suzukik de csak mosolygok és ülök a biztonságban a nagy vas mögött fele annyi fogyasztással ..egyébként egyik kollégám zsir új megánjának és nem sokrta tartom a kocsiját jelzem beleszealadt egy ilyen nagyon biztonságos suzuki ő állt a suzi meg nekiment a megánnak elrepedt a lökháritója meg leesett a rendszáma a suzi totálkáros a kiscsávó meg most tanul újra beszélni a suzukis!erről ennyités ez nem rönó reklám volt!

Ottopappa 2007.08.24. 18:13:23

Reske!
"inkább a sárga angyal jöjjön értem mint a fekete kombi."
Ez tetszett, és milyen igaz! Én családos emberként biztos nem vennék Suzukit, hiába jó a motorja, akkoris meghalnának benne a gyerekeim ha elütnék vele egy verebet...
100X inkább a Skoda, szebb, tágasabb, biztonságosabb. Ja, és igen megbízható.

Reske 2007.08.24. 18:48:43

JA meg egy kis adalék ami szerintem abszulut lehetelen hogy a japán veteránautók találkozóját megzavarja a rendőrök érettségi találkozója.
Ja és Janek láttál már veterán japán autót???mert én még nem nagyon.Ezzel együtt ha vki olcsó megbizható 2.harmadik autót keres érdemes japánt venni persze csak akkor ha méretei 185cm alattiak mert még a haver lexusában is IS 200 legszivesebben a fejem kidugnám a tetőn .Gondolom egy koccanáskor úgy törném ki a nyakam a z 5 csillagos autóban mint a pinty!!!

janek 2007.08.24. 19:38:26


Sok kommentet olvastam és röhelyesnek tartom, hogy a japán autókat (különösen a Suzukit) néhányan lefikázzák és egy skodrit vagy Dáciát jobb autónak tartanak.
20 éve vezetek. Volt Dácia 1300 TX-em és S 110 SL-es Skodám is. A családunkban 1962-óta kb. 25-30 féle autó volt (Trabant 600-tól, a Volgán, Ford Escorton, Pontiac Fiero V6-on át a Mitsubishi L200-ig).
Alapvetően én 2 japán márkáról írnék most, mert jelenleg ez van a családunkban. De volt nekem 1998-ban 2 évig kint japánban egy Nissan Exa 1.6-os Targa tetős sportkocsim is. Szuper volt, de itthon nem ismerik (Európában Nissan Pulsar néven forgalmazták 1988 körül). 2 év alatt nem láttam 1 db Skodát sem Japánban, USA-ban is éltem, ott sem láttam, na persze Dáciát sem.)
Mivel leginkább a Suzukit fikázták egyesek, ezért erről kicsit részletesebben írok, hogy több infóhoz jussanak azok, akik azt hiszik, hogy csak a régi Swift-ből és az újból (meg WR+ és Ignis) áll a márka.

A Dácia csak kb. 0,25 millió autót gyárt egy évben, a Skoda 0,5 milliót, a Suzuki 2,1 millió autót és 2,4 millió motorkerékpárt gyárt. A Dácia szegény európaiaknak készül, a Skoda is főleg Európába.

A Suzuki viszont világmárka! Azaz mind az 5 kontinensen jelen van. (Persze a kisebb autógyártók közé tartozik – mint pl.Mazda, Subaru-, de önnálló, nem ette meg a VW v. a Renault!) Többféle autót és rengeteg féle (kb.50) motorkerékpárt gyárt. A Dácia csak 1 modellt gyárt 2 változatban (Logan 4 ajtós és kombi). A Skoda eredetileg csak a Favoritot gyártotta (hogy az előtte lévő nagy szarokról ne beszéljünk). Ma már 4 félét gyárt: Fábia, Octávia, Superb és Roomster. Ezzel szemben a Suzukinak (közel 10 modellje van) nálunk ebből 5 féle kapható. Tehát a “Suzuki” nem = Swift-tel !! Van Ignis is, SX4, Grand Vitara és Jimny. (Korábban: Samurai, Baleno, Wagon R+, Carry, Liana, X90 stb.)
Például a Lianát nálunk csak 1.3-as és 1.6-os motorral forgalmazták, de pl. Ausztráliában és Új-Zélandon 1.8-al, az USA-ban pedig 2.3-as benzinessel. .J
Suzuki autókat gyártanak nálunk, spanyoloknál, Kanadában, Ausztráliában, Indiában és persze a legtöbbet Japánban.

JAPÁNBAN az új Swiftet az év autójának választották ott megelőzte a Yarist is! Ennyire, süsük lennének a japánok? Vajon hányadik lett volna ott a high-tech hazájában a Dácia és a Skoda???

USA-ban az XL7-es Grand Vitara 7 személyes és 3.5-ös V6-os motorral, full extrával (bőr,napfényt.GPS,tempomat,stb) kapható. Hol vannak tehát a Suzuki gyárakhoz a Skoda gyár és Dácia gyár(ak) és a termékeik??


Ráadásul motorkerékpárokat is gyárt a Suzuki. Pl. GSX-R 600-750-1000 (185Le!!! 300km/h) Hayabusha 1300, VZR-1800, VL1500 Intruder, DRZ 400E, RM 125, DL 650 V-strom, DL1000,SV 1000 S, Bandit 1250 S, GSR 600, AN 650 Burgman, LT-A 700 KingQuad, GSX 1400 stb. soroljam még?! Tehát ismétlem nem érdemes lenézni a Suzukit a Dáciát pedig többre becsülni. Aki ezt teszi az bizony buta, nem ismeri se az autókat, se az autóipari hátteret.
(Ja, a Skoda még gyárt biciklit is, a Dácia még azt sem…)

Nyilvánvalóan a Toyota, a Ford, az Opel, a Renault, a VW, a Honda stb. jóval több és többnyire nagyobb autókat gyárt, mint a Suzuki. De, kérem álljon már meg a Skodás és Dáciás menet!!! S tessék már elhelyezni a hátul kullogó helyre a cseh és román eredetű márkákat!!!

De a Mitsubishi-t is röhelyes Skodás-Dáciás háttérrel fikázni. Az új L200-as mellett az 1982-es öreg Colt is jól szolgál a családunkban. A Colt 25 éves és még nem rohadt szét. (Kedves japán kocsit utálok!)

Ja, és láttam japánban 1950 körül gyártott japán veteran autót! 1960-asból többet. Magam is majdnem vettem gyönyörű állapotú kb.1967-es Toyota Corollát! De inkább a sportos Nissan Exa mellett döntöttem 10 évvel ezelőtt amikor kint dolgoztam.

A töréstesztről: mostani Swiftnek is 4 csillagos a tesztje. Akkor mi a baj? A régi Swifté gyengébb volt, na és milyen lenne a Favorité v. a régi Dákóé? Másrészről én nem azért veszek autót, hogy összetörjem. Mi van azokkal akik BMW-t vesznek? Fontos az életük ugye? És milyen egy BMW motorkerékpár töréstesztje? Milyen lenne? Ugye gyászos, de mégis megveszik. Senki se akarja összetörni magát. Másrészről nem az autókba beépített anyag számit, hanem a biztonsági cella. Nézd meg mennyi anyag van egy Samarában? Elég sok, de az oroszok törésteszjében az motorháztető átszelte a bábúnak a fejét. Anyag volt benne, csak rossz helyen... Ha vki-nek ez nem elég meggyőző akkor járjon IFÁ-val abban sok az anyag...

Megjegyezném, hogy apám 1997-ben elaludt az akkori 1.3-as Swiftben és kb. 70 km/h-ás tempóval 2 db közepes méretű fának ütközött. Az autó totál káros lett, de ő szerencsére megúszta karcolásokkal! Több hasonló Suzukis esetről hallottam, ahol jól védett az utascella. Merciben is meg lehet halni, lásd szegény Diana esetét. Persze, nyilvánvalóan sokkal jobb egy Merci, de kevés embernek van rá pénze…

Hogy melyik szebb? A Logan, Fábia vagy egy Swift. Nekem persze, hogy a Swift tetszik jobban, bár SX4-em van. Az Ignis-t például megjelenésekor Olaszországban autós szakmai zsűri megválasztotta a világ legszebb autójának! Ez szerintem is túlzás volt, de azért tényleg jó ránézni. Az új Grand Vitara pedig nagyon-nagyon szép!

Végül megjegyezném (bár már lehet, hogy korábban írtam), hogy az Audi, az Opel és a Suzuki, sőt a Ford is sok-sok munkahelyet hozott létre hazánkban. Ez megélhetést ad az ott dolgozoknak és közvetve az egész országnak. Ezért különösen érdemes becsülni ezeket a gyárakat, beszállítókat és autókat. Legyünk büszkék az Audi TT-re, az Audi és Opel motorokra, a Swiftre, az Ignisre, az SX4-re és a Fordra (alkatészek készülnek hozzá)!!!

Japánban 126 millió ember lakik. Az autóik 98%-a japán gyártású. A legjobban szeretett külföldi persze a Merci és a BMW. Jártam Dél-Koreában is, ott 99%-a hazai auto! A legjobban szeretett külföldi kocsi ott a Volvó. (Skodát és Dáciát, itt sem láttam sőt semmilyen francia v. olasz autót sem.)
A magyar gazdaságot is az segítené, ha itt is leginkább hazai autót vennénk! Ezért szúrkolok különösen a Ford-nak, hogy tartós 3-ik (v. akár első) legyen az itthoni eladásokban. Persze jó lenne, ha Audi is feljönne az élre, csak sajnos lakosság többségének túl drága.

reske 2007.08.24. 20:26:50

Kedves JAnek autóstársam!
Egyáltalán nem útálom a japcsi kocsikat és nagyon utáltam mindig is a dákót meg most is!Mindig is utáltam a skodát de milyen román és milyen cseh autók?Szerinted a móc kecskepásztor román fejlesztette ki a dáciát?Ne viccelj már!Vagy Vaculka kitalálta a Feliciát?Ne vicceljünk már!Ez a globalizáció gyümölcse.Pont olyan mint hogy a paraszt feszit a DAewoo-seggruletjében.Persze chevy 800-as motorral ezt nálunki beveszik mert ilyen tesco gazdaságos ország ez!Állitom ha egy kupac szarra ráirnék egy menő brandet tuti megvennénk.Én is!Ilyen hülye a magyar.A másik hogy ha voltál japánban akkor láttad hogy élnek te élnél úgy ?Egy kapszulában?A tvk (TISZAI VEGYI KOMBINÁT)dolgoztam ifjabb koromban és akkor a japán technika tényleg jobb volt,de könyörgoöm mit nehezebb feltalálni a kanálba a mélyedést vagy a kanál cicomázását?A divat meg minden európából érkezik és én is büszke vagyok európaiságomra üljenek ők a saját vackaikba!De azért a bömösre rejszolnak ugye?

Mofli 2007.08.24. 20:33:50

No, hát nekem van egy ilyen csodasuzukim. Régi swift. Szalonból vettem, vadi újonnan.
Az első meglepetés az volt, amikor elkezdett kb 1 hónapos korában lepattogzani egyes helyeken a festék. A beltér egyre zajosabb lett, mára szinte minden zörög benne. Az igazi meglepetés akkor ért, amikor jól látható módon intenzív rozsdásodásnak indult a kaszni. Természetesen nem sérülés miatt, először felhólyagosodott, majd le is pergett a festék. Amikor a szervízben (6 és fél éves volt akkor) reklamáltam, közölték, hogy már fél éve lejárt a garancia, nem tehetnek semmit. Aztán jöttek az elektromos hibák, nem sorolom tovább.
Már szinte hallom a további hozzászólásokat, hogy "ilyesmi minden gyártónál előfordul", meg hogy "ezt jól kifogta" stb, de azt hiszem érthető, hogy suzukit soha többé, de talán még japánt sem vennék.
A Logan nekem bejön, de inkább a sedan verzió. Ja, és Skodáék már vagy száz éve gyártanak autókat, amikor a Japánban még javában a szamurájkardokat kovácsolgatták. Mindenki kedvére dönthet, hogy kiben bízik meg jobban.

Ottopappa 2007.08.24. 20:37:11

Janek! Reménytelen vagy... Összevissza belemagyarázol, de inkább félre... Ki nem szarja le a régi Skodákat??? Én a maiakról vartyogok... És semelyikünk sem mondta, hogy szarok a japán gépek, én is szeretem őket, mert precízek, megbízhatóak, stb... Itt mosz konkrétan a Szuziról beszéltem, amibe biza félteném beleültetni a családomat.

Kobi 2007.08.24. 21:07:45

Kedves Janek, Skodás meg a többi "csíra".

Olyan szinten gyerekek vagytok, hogy az szégyen. Buta és gyermeteg viták, borzasztó a gondolataitok megfogalmazása és csapnivaló a helyesírásotok. Nektek autótok csak a polcon és az álmaitokban van. Ha tévedek, a korotokat illetően, akkor viszont a 4 elemit sikerült elvégezni és az ott megtanultak tartósak maradtak.
Ja csak érdekesség, Honda Civic 1,5 benzines 4 fő + csomagok (full tele), Olasz-Osztrák pálya non-stop, 4,8 liter. Nagy kaland. A japán az meg japán és kész.
Szép álmokat.

Mofli 2007.08.24. 21:10:58

Még annyit hozzátennék, hogy érdemes böngészni, hogy a japcsik mit árulnak Suzukiként az USA-ban:

www.suzukiauto.com/sr_07/

A Forenza és a Reno fantázianevű autók bizony koreai Chevyk(Daewoo)Suzuki emblémával.

Lally 2007.08.24. 22:36:07

És az nem tűnik fel senkinek,hogy közel annyi anyag van Skodában,Dákóban,Suziban?
A törésteszt ia stimmel.
Hagyjátok már azt a régi Swiftet békén!

janek 2007.08.25. 23:46:53

Igazán örülök, hogy a legutóbb nyilatkozóknak nincs különösebb bajuk a japán kocsikkal. A fenti írásomból kimaradt, hogy motorcsónakhoz motorokat is gyárt a Suzuki 4-től 300 Le-ig. Persze a Honda és a Yamaha is gyárt.
Igen Japánban kicsik a lakások, általában. De azért tudnak élni is: majdnem minden nap étteremben esznek, 2 évente új autót vesznek, és 2-3 napra bármikor át tudnak ugrani Honoluluba 5*-os hotelbe vagy bárhová máshová. Az éjszakai élet is nagyon magas szinten áll az összes városban. Tény, hogy a koppintásban nagy mesterek, de már rengeteget fordítanak az alapkutatásra is. Amerikából és a világ minden országából járnak tanulni hozzájuk kutatók, fejlesztők és professzorok. Az utóbbi évtizedekben nagyon sok japán Nóbel-díjat is kapott.

Ottopappa 2007.08.26. 00:32:28

Janek!

Te valami kib*szott japán védő vagy? Vagy nindzsának tanultál? Vagy fizetnek neked ezért?
Elhisszük, hogy okos vagy, meg hogy a japánok tanították meg Einsteint is valagat törölni, merhogy ők a legtudósabbak a világegyetemben, sőt, a spanyolviasz is tuti japán... De ennek ellenére már kibaszottukl unjuk a hittérítésedet... Pihenj!

Tatu 2007.08.26. 10:20:00

Helló Mindenkinek!

Hát szánalmas ami itt folyik még mindig. Mint az óvodások. - Az én autóm a szebb, bibi.- Nem, mert az enyém a jobb, bebe! Mi meg nem szarunk a perem alá bübűű!

Ennyi hülyét!

Amúgy mostanában autópályáztam egy kicsit. Az 1,2-es fábiák úgy húztak el mellettem, hogy nem akartam elhinni. Az 1,4-es oktávikák úgy mentek, hogy azt hittem rosszúl látok. Az enyém is úgy ment mint egy álom. Ku.vára meg vagyok elégedve. És eszméletlenül elégedett vagyok, hogy befért egy nagy peg-perego babakocsi, egy heti cucc két felnőttnek (1 közepes bőrőndben) 1 heti cucc két kicsinek (1 nagyon nagy bőröndben) napernyő, strandsátor, hűtőtáska, autópumpa, esernyő, cipősszatyor, strandszivacsok, és még sorolhatnám. És mindez a csomitartóban, kalaptartó visszintben maradt. Ha lesz még egy gyerek nem MCV-t veszek, hanem egy tetőboxot. A Skoda oktávia I. 1,4 16 v pedig marad és fikázhatja bárki kedvére, mert sz.rom le és nekem úgyis nagyon jó bebebeeee!

De láttam pár logant és azok is jó kocsik lehetnek ha románból azokkal járnak a Balatonra. MCV-t sajnos nem láttam.

crazy 2007.08.26. 11:00:04

Tényleg nagy téma ez a japán, német, francia, olasz vagy román, török, kóreai vita. Az igazság az, hogy a legtöbb autó nemzetközi kooperációban készül. Nemrég olvastam egy cikket egy gazdasági magazinban az autógyárak tulajdoni viszonyairól, na ott van ám kesze-kusza világ. Asszem valahol már írtam is ezt, a Nissan a Renault-é, a Mazda a Fordé (most akkor japán kocsik?), a Fiat és a GM egymás cégeiben tulajdonosok. És még sok ilyen van, ne is beszéljünk a közös fejlesztésről gyártásról. Pl. PSA csoport. VW csoport. A Fiat adja pl. a Suzukikban a diesel JTD motorokat, ezért cserébe a Suzuki SX4-et az olaszoknál FIAT Sedici néven forgalmazzák. Jópár ilyen kamiont láttam már, tele Suzukival, és ráírva, hogy Fiat. Jópáran fikázzák a Dáciát, mert román (én nem azért, hanem mert nem tetszik), elképzelem, hogy a németek éppen így beszélnek a Suzukiról, mert magyar.
Szóval az autóvásárlásnál a döntő szempont, az, hogy melyik tetszik, az, hogy mire van pénzed, és az, hogy mire kell (csajozni, családot szállítani, reprezentálni).
Engem pl. biztos, hogy nem lehet meggyőzni, hogy új kocsit vegyek, sokkal jobban járok egy 2-4 éves használttal (anyagilag biztosan). Az egyik szomszédom 1990 óta Ausztriában dolgozik, 92-ben megvette az első Astrát, aztán 3 évente cserélgette, két F-es volt neki, két G-s, most meg egy H-s. Multkor beszélgettem vele, milyen a kocsi? Azt mondkja a kocsival semmi gond, de "gyerekek! nem éri meg, akkorákat buktam velük, komolyan mondom nem éri meg újat venni...nekem még belefért, mert kint dolgozok, de nem éri meg" ezt mondta, akinek 5 új kocsija volt.

Tatu 2007.08.26. 21:17:48

Crazy!

Szerintem új autót leginkább úgy éri meg vásárolni, ha azt használni akarod méghozzá hosszú távon, minimum 5, de inkább 5-10 évig. Egyszerűen nem értem miért jó 2-3 évente cserélgetni az autókat, ráadásul szalonból. Jó értem, hogy állandóan a legújabb modell van az illető feneke alatt és ráadásul garis, de tulkép 2-3 évente lehet milliókat bukni. Ráadásul ugye szinte mindenki hitelből veszi a kocsit.

Itt az én példám. Az autóm újonnan volt mondjuk 3,5 milla. Most ugyanez szalonból kb 4,2 milla. Közben azonban az enyém már jó ha 2,5 millát ér három éves korára. Tehát ha újat akarok, akkor be kell fektetnem közel 2 milliót, miközben most van egy hibátlan, garantáltan jó, három éves, tulképp "új" autóm. Ha hitelre veszem meg még ott a kamat is. Közben meg mindenki azzal jön nekem, hogy lassan becserélhetném egy újra. Majd akkor cserélem, ha már tényleg több bajom lesz vele, mint amennyi hasznot hajt. Addig meg jó lesz ez.

Janek 2007.08.27. 00:00:46

Ottopapa!

Nem vagyok "japán" védő, csak a tényekre alapozom a társalgást. Tény az is, hogy én nem illettelek durva szavakkal. Te viszont igen. De ennek nincs értelme. Próbáljuk tiszelni egymást!

TiX · http://totalcar.hu/magazin/hirek/?main:2007.07.16.&320526 2007.08.27. 01:40:09

Sziasztok mindenkinek!

Kedves japánautófanatikusok ennek biztos örültök majd japán "Logan".
totalcar.hu/magazin/hirek/?main:2007.07.16.&320526
1ébként tessék nyitott szemmel járni. Itt már semmi sem az aminek látszik... Inkább csak próbál annak látszódni....
Crazynek teljesen igazat tudnék adni... Nagy a keszekuszaság de így a legköltséghatékonyabb, ami nekünk is jó. Jó ez így...

Kobi 2007.08.27. 15:10:19

Mindenki.

Na akkor tisztázzunk dolgokat. A skoda VW termék, cseh gyártásban, akárcsak a Seat, Audi, Lambó és még egynéhány. A Ford tulajdona a Mazda, Volvó, meg a jó isten tudja mi. A Renault-é a Nissan, a Dacia. Asszondja, hogy a GM-é az Opel, Mitsubishi, Saab, meg mittudom még mi. Ez van, közös platform stratégia (A'la VW). Amelyek önállóak Toyota, Honda, Subaru, Mercedes, BMW, meg a fent említett nagy konszernek fejei.

Tán teljes a lista.

Kobi 2007.08.27. 15:38:16

Ja.

Aztán meg ott vannak a közösködések motorok terén, pl: Honda-Isuzu, Opel-Isuzu, Volvo-Renault, VW-Mitsubishi, PSA-Ford és a többi...

Reske 2007.08.27. 17:38:13

Egyébként ez felénk tipikus betegség hogy kinek milyen autója van!Engem pl olyanok cikiznek hogy 7éves autóval járok akik 0 ismétlem nulla százalékra hoztak ki szutyukit meg opelt.Az átirásra meg hozzám jöttek egy 100ast kölcsönkérni!Elég durva nem???Örülök neki hogy jó a kocsim a házam még nincs kifizetve perszte mindegyik panelban lakik de azújkocsi ottfigyel a parkolóban:))Nem akarok pálcát törni senki felett de ha én szeretek a magam pénzén autót venni akkor engem se nevessen ki egyik se nem igaz?

janek 2007.08.27. 18:22:54

A legtöbb csóró 0 százalékos a Fabiások között van, nem a "szutyukisok" között. A legtöbb akciós kedvezményt is a Skoda adja, most is 600 eFt-os beszámítást hírdetnek. Erre megy a legkisebb pénzű "nép" és viszik az öreg Trabikat, Skodát meg egyéb roncsokat.

Ottopappa 2007.08.28. 09:08:28

Janek!

A suzukitol meg 0%-tól el lehet hozni a gépet. De amúgy is, mindenki kínál már jó kedvezménnyel autót. Én meg továbbra is azt vallom, hogy egy 20-30 ezret futott, 1-2 évest vennék, mert az is majdhogynem olyan, mint az új, csak legalább 1 milkával kevesebb.

Kobi!
A Jaguar is a Fordé, de már mondjuk nem sokáig.... ABMW meg ugyan önálló, de ott van neki a Mini.

subkeyer 2007.08.28. 13:12:47

Kedves Janek!

Amire próbáltam rávilágítani az előző kommentemben, hogy egy 15 éve gyártásban lévő autót értékesíteni nem lenne szabad, függetlenül attól, hogy japán, cseh vagy éppen francia olyanoknak, akik nincsenek képben az autóiparban és jóár-szépszín kombóban választanak. Sajnos Mo. nagy része még itt jár. A németek meg ott, hogy megnézik a műszaki tartalmat, fenntartási költséget, értékcsökkenést is. A Twingo: a klasszikus Mini koncepciója is megállja a helyét a mai napig, de a koncepció egy dolog a részletekben rejlő kisördög meg a másik: gondolom a kifutó Twingo ütközésbiztonsága, gyalogosvédelme már nem volt a Renault számára vállalható, a főelemek nagyrésze pedig már más autókban nem voltak használatban.

Értem én, hogy szerinted mindenki csak a magáét védi, de nálam pl nem igazán ez a helyzet:
jelenlegi autóm egy '01-es 525dT, előtte pedig egy '93-as 520iT volt. Viszont vezettem már jópár más autót is tartósan, úgymint Opel Vectra A 1.8i (1991), Peugeot 405 1.6 (1991), Suzuki Swift 1.3 GLX (2002) és Skoda Octavia 1.6 Elegance (2002). Ezek mind a közvetlen családban volt vagy jelenleg is megtalálható autók. Előtte persze voltak egyebek is mint Trabi (2 és 4 ütem is), Dacia 1310TX, Golf I 1.5 '82-ből meg Wartburg 1.3. Tehát összehasonlítási alapom elég nagy horizonton van. A Suzuki és az Octavia újonnan került hozzánk. Az utca ahol lakozom meglehetősen leharcolt állapotban leledzik, és ami elsőre feltűnt, hogy a Swift amiben volt akkor 100km úgy zörög, mint a k-németek amik ezelőtt voltak. Azt elismerem, hogy megbízható mechanikusan az autó, de hogy egy kőfelverődés a tetőn rózsaként nyíljon ki? Lehet, hogy japánban porszívozzák a tükörsima utcákat, de ezt az autót Európában gyártották európai vevőnek, ergó az itteni viszonyokat is tudnia kellene kezelni. Lehet, hogy én vagyok erre hiperérzékeny, de rettenetesen idegesít a zörgő autó és kényes vagyok a külsejére is. Nekem ezt is jelenti a minőség és tökmindegy, hogy kisautó vagy utazólimuzin.
A Skoda viszont nem zörög, max a TikTak-os doboz a hamuzóban és a kőfelverődéseknél nem kezd sunyi rohadásba. Nem hibátlan ez sem, viszont ami baja volt az mind konszerneredetű: ablakemelő, vízpumpa, kp-i zár. Tehát nem lehet a csehek számlájára írni, ugyanúgy mennek ezek a dolgok tönkre a Golf IV-ben és a Toledo II-ben is.
Meghalni viszont mindkettőben meglehet...és megúszni is, fizika kérdése az egész (sebesség, beesési szög, lassulás, ütközésben résztvevő egyéb tárgyak, etc)
A Logan-ról nem tudok nyilatkozni, viszont a régi Dacia-nk nem volt annyira sz@r, mint itt mindenki írja, franciásan kényelmes volt, nem volt több hibája a MIENKnek, mint a többi EastBlock-os nyugati licensz-verdáknak, pedig apám műhelykocsinak használta.

Mint említettem, én BMW-t használok nap, mint nap, de se a péniszméretem nem nőtt meg, se menőbb nem lettem. Imádom a hátsókerékhajtású nagy autókat, amelyek stabilak és sportosan közvetlenek. Bevallom tetszik az is, hogy ki van nyalva a seggem ha kell, annyi benne az extra, de őszintén szólva a legtöbbjét nagyon ritkán használom (pl menet közben működő TV nekem nem ér semmit, de benne van). Örülök, hogy megtehetem, de nem hiszem, hogy depressziós lennék egy Octavia napi használatától, valószínűleg egy új Swift-étől sem. Nem azért vettem, hogy irigykedő pillantások össztüzében sütkérezzek, a belső értékeit élvezem minden nap. Ami azt illeti, az Octavia-t sokkal jobban megnézték, mikor új volt.

A japánok és az alapkutatás: meg kell nézni, hol tartottak alapkutatást: a '08-as évjáratú amerikai Accord limuzin eleje a mostani 3-as, a hátsó lámpa erősen mostani 5-ös, oldalnézet klasszikus BMW (szerintem), a hokiütőt formázó hátsó ablak kialakítást mostanában már mindenki (még a Lexus és az Opel is a Vectra utódján) másolja. München-be költöztették a kutatási központot? :)


A lényeg szerintemaz, hogy az optimális döntés mindenkinek egyéni és ezer dolog befolyásolja: lehet optimális valakinek a Logan, a Fabia vagy L200 is. Meg van aki nem racionálisan dönt autóügyben, mert ha mindenki racionálisan döntene, ez a weblap pl nem is létezne, mert senkit nem érdekelne mit gagyognak ezek itt össze :).

Üdv

janek 2007.08.28. 19:09:10

Örömmel olvastam "ottopapa" és "subkeyer" legutóbbi írását! Gyakorlatilag teljesen azonos a véleményem veletek. Csak annyit korrigálnék, hogy normális, hogy jobb egy 1.6-os 2002-es Octávia, mint egy 1.3-as 2002-es Swift. Nyilvánvalóan az előbbi drágább is volt. Az akkori 1.3 Swifthez, akkori 1.2-es v. 1.4-es Fábiát kellene hasonlítani. Ebben viszont a Swift lenne jobb. (Na, persze tudjátok, már előre, hogy ezt írom. Hiszen én alapvetően japcsi (és német) autó párti vagyok...)
Akinek nincs elég pénze új autóra, az sokat kockáztat a hitellel. Inkább venne garázst, telket v. földet annak 5-10 év múlva magasabb ára lesz. Az új autó csak ráfizetés. Nem érdemes a szomszédot nézni, hogy milyen van neki. Lehet, hogy sokkal többet dolgozik (!) v. céges v. rokoné v. persze a "Banké", de az is lehet, hogy lopta!!
Sok szegény ember nem tud számolni és 0%-al megvesz vmit, aztán évekig nyögi. A végén meg alig ér vmit az autója. Az SX4-et is, és a Mitsubishi L200-at is kp-re vettem. Szerencsére megtehetem. Ha csak 1 millióm lenne nem vennék újat, hanem használt Escortot, Astrát v. Suzuki Balenót vennék...
Mindenki "addig nyújtózkodjon ameddig a takarója ér". Ellenkező eseteben a BANK lehet, hogy elviszi a maradék takaróját is!!

janek 2007.08.28. 19:21:23

Subkeyer!

Még annyit, hogy az "alapkutatást" a tudományos kutatás teljes spektrumára értettem, nem az autóipari formatervezésre. Az más terület. Ott az olaszok és a franciák a menők. A legtöbb jól kinéző japán autót az olaszok tervezték és tervezik.

Reske 2007.08.28. 20:25:07

JAnek melyik az a legtöbb jól kinéző japán autó??

Reske 2007.08.28. 20:27:35

Remélem nem a Honda.Nem is tudom meddig süllyed ez a vmikor általam becsült autómárka.Ma láttam egy Honda City-t gyerekek ez után meg az új Civic után már giccsadót kellene szedni.