1. Koccintottunk
Látnak sérülést? Én se láttam.
Na, végre nekem jöttek. Egy székesfehérvári áruházi parkolóban méghozzá. Gurultam a parkoló sorok között, de nem volt hely közel a bejárathoz, nekem pedig csak annyi időre kellett megállnom, amíg a család beugrik az autóba, a tisztítóba adás és gyerekcipő-vásárlás után (közben én elmentem mást csinálni). Megálltam, és becsörrentettem: itt vagyok. Jönnek, mondták. Kiszálltam, mentem hátra a kocsi mellett, hogy segítek berakni a gyerekeket, és érzem, hogy durván oldalbalök a Dacia.
Na, mondom, akarsz valamit? Nem akart, csak az F-Astra, ami mögött megálltam, az akart kitolatni. A bamba, de kedves, békés hatvan körüli pilóta pedig nem vette észre a mögötte tornyosuló román fenevadat, és nekiment. De velünk volt az Úr. Az Astra fényezetlen lökhárítója a tartós(!) Dacia hátsó lökhárítójának fényezetlen részével találkozott. Semmi nem látszott, kicsit röhögcséltünk, hogy mekkora mák, meg szörnyülködtünk, hogy mi lett volna, ha, és ennyi. Kedves Belsőség-olvasók: kívánom önöknek, hogy ennél durvább közlekedési balesetben sose legyen részük.
2. 5,3
Megvolt a második tankolás, immár magyar földön. A Dacia 824 kilométerre 43,4 liter gázolajat kért, ami 5,3 litert jelent száz kilométerre. Kicsit több, mint az első mérésnél, de gyorsabban is mentünk, több sztrádaszakaszt beiktatva az országúti cammogásba. Egyre jobban szeretem ezt a közlekedési eszközt.
Здрасти, пимп-Логан
A Fekete-tenger délnyugati szélén található Burgaszi-öböl déli csücskén, Szozopolban parkol a világ legpengébb Caprija. Az északi csücskön egy félszigeten a tengerbe nyúló Neszebár melletti Napospart (Слънчев бряг) üdülővárosból küldi Zoltán olvasónk ezt a hétszemélyes kabrióvá pimpelt Logan MCV-t, amihez felülmúlhatatlan understatementként csak ennyit fűzött hozzá: „elmondás szerint az átalakítás nem gyári.”
Azt hiszem, mielőtt visszaadjuk a tesztautót, elő kell kerítenünk Dr. Flexet.
3. Végsebesség
Nagyon szép tőle, hetven ló húz tizenhárom mázsát
Egyszer ezen is túl kell lenni, átadtam egy kormányt egy közeli hozzátartozómnak, akinek személyére nézve nem kívánok terhelő vallomást tenni, és egy hosszú sztrádalejtőt kihasználva megnéztem, mit tud a Dákó. A kigurulás után sík terepen az óra szerinti 163-at bírta tartani a hetven ló, ez olyan 150 körül van a valóságban. A fordulatszámmérő közben négyezret sem mutatott, szóval ugyanezzel a váltóáttétellel a másfél literes dízel erősebb verziója (állítólag ősszel jön a 82 lovas) lehet majd gyorsabb. De minek; a kocsi nem gyorshajtásra készült, a dácsiázás 100-110-es krúzing közben ad igazi élményt.
4. 12345
Nahát, ezt el is felejtettem, korábbról maradt meg a gépben ez a szép fotó. Majd 22 222-nél újra kattintok.
5. Büdös van
Bibendum megmászta a Wunderbaumot
Minden érdemének elismerése mellett nem lehet elhallgatni a tényt, hogy a Dacia sajnos igen büdös autó. Nem egyszerűen újszaga van, de fertelmes, torokkaparó műanyagkipárolgás tölti be a kabint minden melegebb napon. Az ÁNTSZ alighanem bezáratná az autót harminc fok felett.
A szaghatás leküzdésére egy Michelin-ajándékot és egy klasszikus fenyőforma illatosítót alkalmaztunk – előbbit, mert Karotta nekem adta, mivel állítólag így nézek ki, ha beöltözöm motorozáshoz.
Utóbbit, mert kedvesemnek nem tetszett a gumiemberke szaga sem. Így most Bibendum kesernyés, borókaillatú izzadságszaga keveredik a fenyőfa kókuszaromájával, s mindez valami egészen elképesztő vegyipari elegyet képez a Dacia alanyi bűzével. Az illat oly intenzív, hogy a bezárt kocsi előtt egy-két méterrel elhaladva is jól érezhető. Remek, azt hiszem, veszek hozzá még egy olyan kis pörgős-virágosat is!
5+1. Kész a vár!
Na, összeütöttem, amit a múltkor hazavittem. Még le kell kenni lazúrral, és kedvükre potyoghatnak le róla a gyerekek.
Dacia Logan MCV tartósteszt
2007. júliustól decemberig nálunk van egy hétszemélyes Dacia Logan MCV, Laureate felszereltségben. Minden héten pénteken olvashatnak róla itt a Belsőségen. Az eddig megjelent epizódok:
Befogadtam egy románt (2007. július 19.)
Pezsgés a Dacia körül (2007. július 27.)
Első tankolás a tartós Daciával (2007. augusztus 3.)
Hátamon a váram (2007. augusztus 10.)Ha nem szeretne lemaradni egy részről sem, tegye el a tartósteszt okos könyvjelzőjét (RSS).