MANIPULÁLT FELVÉTEL!

Éberség, elvtársak, éberség: nyomoznak a Totalcar ellen?

  2007. június 28. - Jermann Kálmán Címkék: lol így készül a totalcar skoda

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Gondosan ápolt fertő
2007-12-06 16:40:00

Máshol rég lecsapolták, feltöltötték, mezőgazdaságilag hasznosították a hasonló lápvidékeket.

Halálhörgés, szidalom
2007-12-02 09:21:00

Mondhatunk mi bármit, tetszeleghetünk a tárgyszerűségben, ön, az olvasó úgyis azt gondol, amit akar. 5,5 liter

Új információk autóshonlap-ügyekben
2007-12-01 14:39:00

Minap jelent meg cikkem a Totalcaron az autós honlapokról . Sajnos sok márka kimaradt, de voltak olyanok, amik

Ludditák tobzódása
2007-10-16 18:06:00

A géprombolók annak idején az ipari fejlődést akarták gátolni. Féltették a munkájukat a gépi erőtől.

Van abban valami hátborzongató, ha megszólal a telefon, és a másik oldalon hűvös hangon bemutatkoznak: „V. X. főtörzsőrmester vagyok a XIII. kerületi rendőrkapitányságról. Jermann Kálmánnal beszélek?”

Eszembe jutnak a múlt bűnei: megúszottnak hitt – természetesen relatív- gyorshajtások a tesztautó kipróbálásának kényszerében, átcsúsztam érett sárgákon, vagy talán nem vettem észre egy záróvonalat? Ne adj’ isten addig halmozódtak a befizetetlen parkolási díjak, amíg jönnek, és elvisznek fókában? Vagy egy dühödt autóimportőr indított volna pert, mert besároztam a márkanevet? Lepereg az élet előttem, a szépírók is ezt az élményt örökítik meg, csak a halál előtti pillanatra teszik. Azt úgysem tudja senki már elmondani, ez meg itt van, minden erősebb rémületkor: mit csináltam rosszul?

Elcsukló hangon válaszolok, mondom polgári nevem, hátha ekkor elnézést kérnek, tévedésre hivatkoznak. Így is történik, hogy, nem Jermann? Akkor rossz számot kaptam, bocsánat… Mégis, a kíváncsiság nagy úr, bevallom hát, az is én vagyok. De miről van szó? Állampolgári bejelentés érkezett egy tavalyi cikkünk nyomán.

Atyaisten, kit bőszítettem fel ennyire? Egy Volvo-fanatikust, lehet, hogy mégse kellett volna japán belpiacos kupé utánzatának neveznem a 480-ast? Vagy egy elvakult Toyota-tulajt, aki természeténél fogva nem a kapualjban vár meg husánggal a kezében, hanem a jogi igazságszolgáltatásban bízik? Netán oknyomozó cikkeim áldozatai fogtak össze, és Magda Marinko vagy a Viszkis mellé juttatnak, hátha akkor békén hagyom őket?

Három Škoda Octavia ugyanazzal a rendszámmal. Fotó: Rácz Tamás, manipuláció: Égő Ákos

Tehát írtam egy Škodáról, egy pompás turbómotorosról. A fotókat Rácz kolléga volt szíves elkészíteni, akinek családjában tucatszám használnak Octaviákat. Így ügyesen egymás mellé tett hármat, és úgy kattintgatott. Csak a rokonok nem akartak szerepelni, ezért Égő webszerkesztő cselesen a tesztautó rendszámát helyezte virtuálisan mindre. 34 olvasói levelet kaptam utána, nagyjából a következő tartalommal: „Üdv! Bocsi, nem kötözködni akarok, de hogy a rákba lehet ezen a képen mind a 3 Octinak ugyanaz a rendszáma?:)” Volt kevésbé visszafogott is, utalva a felfedezett csalásra.

És egyvalaki nem is tűrte a vélelmezett hatósági azonosító jelzés meghamisítását. Ő fordult a rendőrséghez, hogy vége legyen az ilyen felháborító dolgoknak, amit ezek az ámokfutók művelnek.

– Nem elég, hogy szókimondóan ecsetelitek a tesztautók hibáit, egzisztenciákat veszélyeztettek, meg ezrek és ezrek érzelmi stabilitását dúlva fel, de még rendszámot is gyártotok? Na, itt hibáztatok, kisöcsik, most elkapják a tökötöket! – vélem látni és hallani a feljelentőt.

Sajnos a gyanú nem megalapozott. Égő kolléga egy szoftvert használt a manipulációhoz. Olyan alkalmazást, amivel képeket lehet módosítani, átalakítani, összeolvasztani, ilyesmi. Nem írom le, melyiket, nem csapunk reklámot a Photoshop gyártójának. Persze a főtörzsőrmester beérte a szóbeli nyilatkozattal: nincs a pénzjegynyomdánk és a vadkender-ültetvényünk mellett egy rendszámtábla-üzemünk is. Pedig, most ahogy így mondják, milyen jó lenne nekem JERMANN-1 mondjuk a Saabra…

JERMANN-1 rendszámú Saab 9000

Rendszámot hamisítani egyszerű, de munkaigényes folyamat

– Égő Ákos

A rendszámduplikálás rettentő egyszerű, de munkaigényes folyamat, főleg ha több szögből látszik. A cikk képeivel sokat vacakoltam, mert élethűre szerettem volna, tehát nemcsak egyszerűen betorzítottam, hanem a kép színeihez is igazítottam őket. Figyeltem arra is, hogy ha csak egy kicsit látszik, akkor is látszódjon valami homályos dolog.

A rendszám-manipuláció lépései Photoshopban

A folyamat lépései a mellékelt gif-animációból kiderülnek. A saját autómra szereltem a Škoda rendszámot. Először mintát veszek az eredetiről, amit az áldozat mellé másolok és torzítani kezdem. A helyére illesztve igyekszem nagyjából eltalálni az arányokat, majd javítok a színén is, ha szükséges. Ha további részletekre kíváncsi, forduljanak a HVTM tuningolóihoz, akik az ilyesmit a kisujjaikból rázzák ki.

A módosításhoz nem szükséges semmi extra képszerkesztő program, az alap programokkal lehet ilyesmit csinálni.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr83107708

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

leveliro 2007.06.28. 13:26:19

Eljött az igazság pillanata! Egy levélíró

Sopánka76 2007.06.28. 13:30:36

LOL
Kedvesek ezek az okostojások, csak épp olyannal foglalkoznak, amihez nem értenek. :)

leveliro 2007.06.28. 13:36:07

Sopanka76:
Nem, csak Égő apuka túl jól forgatta a varázspálcát ;-)

veilman 2007.06.28. 13:36:22

MEGA LOLLER!!!

De jó, hogy van ember akinek erre van idő... Akkor ha már ennyire belemelegettünk, üzenném a SZERVKENEK, hogy nézzék meg az alábbi írást, és erre is tegyeneke hathatós intézkedéaseket:

totalcar.hu/magazin/velemeny/koboz

eszem f@szom megáll...

Rocko 2007.06.28. 13:43:38

veilman: egy másik forrás azt állítja, h nem lehet elkobozni. akkor most mi van?
varos.blogter.hu/?post_id=165818 #50-től
amúgy meg tanulmányozásra én is inkább RT cikkeit javasolnám, kezdve a szellemvasút-átjáróval.

ommm 2007.06.28. 13:52:33

húha, a hiperaktív állampolgár kedves édesanyját csókoltatom.
szabadidőben mással kell foglalkozni ám!
ezzel viszont el lett ismerve Ákos munkája.
hát kell ennél többb???
gratula

veilman 2007.06.28. 13:54:00

Rocko:
Természetesen, nem pont csak erre a kiragadott pédára gondoltam.
Hanem a teljesség igénye nélül:

totalcar.hu/magazin/velemeny/szellemvas2/
totalcar.hu/magazin/velemeny/savosjogsi/
totalcar.hu/magazin/velemeny/szazkamerat/

többek között csak néhány megszivlelendő sajnos csak "próbálkozás" a TC részéről, amit ezek szerint ŐK(hatóságok) nem olvastak.
De hát miért is várnánk csodát, amikor nekem a 4 éves aútónak a 2 napja lejárt müszakiért megbasztak, a párhuzamosan igazoltatott leroggyant seggű(nyilván elkorrodált a nyulvány) 22 éves zsigulinak "elhitték" megkérdőjelezhetelen műszaki állapotát, engem pedig jól megbaszarintottak. Igen neki volt műszakija, és bizonyára jobb állapotban volt mint az én 4 éves autóm...
'háezvan...

bgy 2007.06.28. 13:54:23

Azért én elküldeném kapálni aki annyira unatkozott, hogy állampolgári bejelentést tegyen.

ommm 2007.06.28. 14:03:51

ahogy anno Hofi mondta:

"ceruzája van, papírja is
ez a két dolog elég ok, hogy feljelentsen nem?!"

hiába na, jó szokást nehéz elhagyni

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2007.06.28. 14:12:49

azám, banánköztársaság + baksisország rulz :)

Valaki más 2007.06.28. 14:13:02

Az emberi irígység mindenre képes. Hogy az APEH indítson nála vagyonosodási vizsgálatot...

Sancy 2007.06.28. 14:15:14

2 napja lejárt műszaki? :-D
Ugyan már, nekem 12 óra után vették el.
Nevetséges.

Ckerti 2007.06.28. 14:44:45

A feljelentősdi nevetséges, de valóban, nekem is megütötte a szememet a három azonos rendszám.
A cikk végén lehetett volna egy egymondatos magyarázat, hogy a Skoda-topik se forgolódjon álmatlanul napokig :-)

zolle · http://zolle.blogspot.com 2007.06.28. 14:53:21

hát gratulálok..
nem hiszem el hogy ezeknek nincs jobb dolguk, mint feljelentgetnek.
egyébként énis készülök feljelenteni a szomszédot, nem írtja a gazt, én meg otthon nem kapok levegőt a takonytól. csak ő nem fotosoppolta a parlagfüvet, hanem az rílből ottvan

JMC 2007.06.28. 14:57:21

Irigylem ezeket az embereket a gondjaikkal...

Winkler török Linea-rendszámához mit szólnak? Feljelentést tesznek az Interpolnál vagy mi?

Viszont a rendőrségünk sebessége csodálatra méltó. Mikor is született az Octavias cikk? Ez kész, megyek is eladok inkább 10 tft moncsit...

ommm 2007.06.28. 14:57:48

zolle: mélyen egyetértek veled, habár a nyárfarohamom már elmúlt. 25 éve minden nyáron két hét off.
ilyen alapon az egész várost feljelenthetném.

valamint a Honda gyárat, mert orromotors lesz az új NSX
és a Subarut, mert ronda az új Impreza
valamint a Caterhamet, mert még mindig nem küldték el a Jézuskától az R260-asomat.

murci 2007.06.28. 15:01:40

LOL atyaisten ez kéééész

nem lett volna egyszerűbb 2 kocsit rátenni és a tesztgép hátsó rendszámát előre tenni a másikra?? :D

amúgy anno észre sem vettem, nem a kép volt a lányeg

Egyébként: ez a feljelentősdi jó móka mer ha alaptalan a feljelentés akkor rágalmazásért és hitelrontásért be lehet perelni a feljelentőt.

amúgy én inkább a primitív kapualjban megvárós megbeszélős módszer híve vagyok, az korrektebb

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2007.06.28. 15:13:08

ommm: szentségtörés, én S2000et akarok és fogalmam sincs miért álltak le a gyártásával, használtan szerzek majd egyet, addigra már 3-4ért kapni lehet majd, az új NSX, jó ég, hova gondoltak a japánok, 550LE-s V10est az orrába, ez nonszensz, ilyet a BMW csinált az M6al, de hát könyörgöm, az NSXegy középmotoros autó, és jól is volt több mint 15 éven hogy középen volt a motor... és mindezt miért kell? mert a balf@sz vásrlók nem tudnak kezelni egy középmotoros, RWD kocsit... már okot egyszerűen nem találok...a Jézuska meg bekaphatja, nekem se hozza amit kérek ;)

ommm 2007.06.28. 15:19:13

múltkoriban már az is megfordult a fejemben, hogy nincs is.

murci 2007.06.28. 15:23:35

miluman tudod a jó vásárló az ÉLŐ vásárló, ezért kell minden valamira való sportkocsit kezelhetőre ergo unalmasra csinálni -> nagyobb az esélye, hogy egy filmsztár, rapper, zenész.... gazdag emberke előbb vesz ilyen kocsit, mint mi benzinvérű autóbuzik, szal sajnos nem mi vagyunk a potenciális vevőkör, ezért nem a mi igényeinket elégítik ki, ezért kell nekünk majd 99 előtt gyártott gépállatokkal az utakat róni :)

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2007.06.28. 15:31:36

murci: igazad lenne a 99 előttivel, 94es audink van, de nekem kell egy S2000es aminek gyártása most áll le...de más semmi ebből a korból...nem nem...

Tommi · http://www.tommi.blog.hu 2007.06.28. 16:37:56

Ez a "JERMANN-1" nagyon LOL!!!

Nekem is egy ilyen Saab kéne, csak "TOMMI-1" rendszámmal :)

Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2007.06.28. 16:55:33

Tommi · www.tommi.blog.hu 2007.06.28. 16:37:56

Az lehet is, mert hatjegyű. Már ha el nem vitte egy másik Tommi.
Sajnos nekem macerásabb (8 karakter), vagy legyen JERMY-1?

Stefano 2007.06.28. 17:29:32

Ez egy embertípus. A szomszédom is ilyen hogy áldja meg az isten 8-10 gyerekkel! :D Feljelentett hogy a kutyám a kertjében rohangál.Jogos, oké. Lebetonoztam a kerítésoszlopot, másnapra kidöntötte a drága szomszéd. Kérdezem tőle miért, azt mondja biztos kifújta a szél. Aha, a bebetonozott vasoszlopot.Na mind1. Jól lebasztam hogy majdnem elsírta magát, azóta még ki se jön ha látja hogy én is kint vagyok. :D

guni 2007.06.28. 17:33:55

Mondjuk azt sem teljesen értem, hogy miért kellett eltakarni, hiszen a két autó már korábban szerepelt az oldalon a rendes rendszámukkal...

index.hu/cikkepek/totalcar/tesztek/octaviak/.gdata/cikk/gpb_octaviak_015.jpg

Guni

AP (törölt) 2007.06.28. 18:47:07

Isssstenem.
Na EZEK miatt tart ott az ország, ahol!

A sok kicsinyes megkeseredett szerencsétlen miatt..

szabi 2007.06.28. 19:03:20

Egy Barátomtól hallottam minap, hogy a buddhisták szerint mi a három legnagyobb emberi bűn:
-gyűlölet
-irigység
-tudatlanság

Asszem ez itt megvót egyben...fasza!

miluman! Morgant még gyártanak!!!! :o)))

ommm 2007.06.28. 19:10:33

Jermann Kálmán 2007.06.28. 16:55:33
Tommi · www.tommi.blog.hu 2007.06.28. 16:37:56

Az lehet is, mert hatjegyű. Már ha el nem vitte egy másik Tommi.
Sajnos nekem macerásabb (8 karakter), vagy legyen JERMY-1?

akkor már inkább ne legyen

Tommi · http://www.tommi.blog.hu 2007.06.28. 19:19:19

A "JERMY-1" már tényleg nagyon gáz lenne...

Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2007.06.28. 19:26:40

ommm 2007.06.28. 19:10:33
Miért, neked meg csinálnánk OMMM-01-et.

ommm 2007.06.28. 19:38:23

ja, hogy minden rendőr kapásból emlékezzen rám mi?
na kösz, nem kérem.:)
így is havonta fizetem a sápot nekik:)

car-vaj-töke 2007.06.28. 19:53:51

A feljelentő Égő volt, mert nem dicsértétek meg a rendszámcsere profi kivitelezéséért.Máskor figyeljetek rá. :))

Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2007.06.28. 19:55:23

ommm 2007.06.28. 19:38:23
Akkor egyszerűbb lenne havi átalányt fizetned. Kspnál egy pecsétet az OMMM-01 közepére, ami igazolja, hogy rendezted a számlát. A következő szabálytalanságodnál a rendőr nem megdorgálna, hanem szalutálna, és megköszönné gyermekei nevében a hozzájárulást.

ommm 2007.06.28. 20:06:26

lényegében mondasz valamit. ez volt zsinórban a negyedik hónap, hogy megkaptam a 7000-es csekket (na jó, egyet elnéztek, mert tényleg nem volt 60-as tábla ott, ahol mondták, hogy van, de azért megpróbálták).

mindazonáltal ne a rendszámom miatt tartsanak fejben az emberek, hogy "némá köcsög vazze milyenrencám", hanem azért amilyen vagyok. pedig tényleg nem vagyok egy állat az utakon, csaskhát nem helyi rendszám van az autómon:(

az viszont biztos, hogy sok kis rendőr ment már haza négykézláb az én pénzemből, dehát legyen nekik, szarul keresnek.

Sopánka76 2007.06.28. 21:55:47

murci, jól beszélsz azzal a 99 előttivel, nekem meg egy Suprára fáj a fogam, tudjátok amiből az 1200 lóerős állatságokat is építették. De beérném én a töltetlen 200 lovas 3literessel is. Vagy egy MR2, de abból is a 99 előtti. Nem is olyan elérhetetlen, csak 1 kicsit gyűjtögetni kell. Aztán eldönteni, melyik ízlik jobban.

Ronda az új Impreza? Mér melyik volt szép? :P

Tényleg, biztos Égő volt személyesen, a negatív reklám is reklám ugye, csak beszéljenek róla! :))) Amúgy meg én egy SOPI-76-ot ha szabad kérnem! Valahol fotósoppoltam is már egyszer magamnak. Izé, gimpeltem. Mindegy. :)

omm 2007.06.28. 22:15:18

idáig minden Imprezát meg tudtam emészteni. volt valami ordas mindegyikben.
ez meg simán szar forma

Super aGyuri 2007.06.28. 22:27:02

A kifutó Impreza igenis szép. Én január óta várok egyre, amit akkor rendeltem meg, mert olyan szín és felszereltség kombinációt szerettem volna, amely nem volt raktáron. Egyelőre se híre, se hamva. Japán olyan, mint a híd: túl messze van :)

Sopánka76 2007.06.28. 22:44:57

Oké ez az új ötajtós tényleg gáz. Pedig különben hatchback- és kupémániás vagyok. Na de Impreza és a praktikum? Na ne. :) Ez különben sem az az álomszép sportos kupéforma, hanem valami izé... családi modell. Tudod omm, mint a te Mazdádat leváltó 323F-nek nevezett családi autó.

omm 2007.06.28. 22:52:28

igen, a mazdámat egy wrx kombi váltja, de hogy nem a most piacra dobott az biztos. a kifutó például egész jó. de a nagylámpás az igazi.
a mazda meg megy a baratnomnek. már most szeretné, de még nem.

AP (törölt) 2007.06.28. 22:56:25

az igazi impreza az a koliné volt..
azóta csúnyulnak

Sopánka76 2007.06.28. 22:57:46

Nah megnéztem mégegyszer, egy kicsit azért túloztam, de mondjuk az ötajtós Mazda3 már sportosabban néz ki, pedig az se igazán... :(

Sopánka76 2007.06.28. 23:05:22

ommm, félreértettél, én arra a 323F-re gondoltam, ami a tiéd után jött. A tiéd volt a legsportosabb, aztán meg jött a legkevésbé. Már ami a külsőt illeti. Érzésre nem tudom...

furious · http://autobuzi.freeblog.hu 2007.06.28. 23:35:13

Följelentősdi még nem halt ki az emberekből, az egyik kollégám Microsoft call-centrumban dolgozott operátorként, következő hívást kapta:
-Jónapot kívánok, szeretném feljelenteni XY kórházat mivel kalóz XP-t használnak.
Korházat feljelenti... (szerintem) súlyos...
Remélem ha majd EKG vizsgálatra, röntgenre lesz szüksége feljelentőnek - a nővérke a következőt mondja:
-Hát sajnos semmilyen vizsgálatot nem tudunk elvégezni mivel elkobozták gépeinket...Hát az lesz hogy maga most először kicsit rosszul lesz, aztán még rosszabbul...
Mondjuk ez a rendszámosfeljelentősdi is elég szégyenletes.

Én Én Én 2007.06.29. 01:43:04

.
.
.
.
.
.
.
.
Bizonyos parkolócégek digitális fényképei, már eleve szerkesztve kerülnek a bíróságra, lásd rárakott fekete csíkban szöveg az alján. Lehet nekik nem tetszik a dolog... Mármint, hogy az eddig sem hiteles képek még hiteltelenebbek lesznek...
és
..
.
.
.
.
...nyilván nem magyarországi cégekről, kft-kről beszélek, még véletlen sem...

proci 2007.06.29. 06:15:46

ötajtós kombi. 1.6-1.8 tonna. nagy tengelytáv. majdnem 5 méter. magas. hatalmas puttony. hát, nem éppen egy sportkocsi adatai, nemigaz?;>

ommm 2007.06.29. 09:02:43

nem is akar az sportautó lenni. fogjuk fel egy erős, az átlagosnál keményebb limuzinnak.

Sopánka76 2007.06.29. 10:24:21

a súly tényleg egy kicsit sok, de a majdnem 5 méterrel semmi baj, meg a nagy tengelytávval se. A Toyota Supra is 4,60, az nem sportkocsi? A Porsche 911 is legalább másfél tonna, pontosan nem tudom.
Egyedül a magasság meg a nagy puttony nem stimmol.

DonJoee 2007.06.29. 11:27:38

Az elkobzásos cikkre reagálva, hogyaszongya:
"Az elvett motort, autót meg lehet bezúzni, nem kell újraértékesítetni, zálog fejében kiadni: mintha sose lett volna."
Bezúzni? És ezt PONT egy autós újságíró veszi a szájára/tollára/billentyűzetére/ egyáltalán esze ágába? Háááát, ez csalódás kérem szépen! Remélem az illető Rácz kollégát (sic!) kellő megrovásban részesítitek. Bezúzni különben is nem az autót, hanem a renitenskedő vezetője koponyáját kell... végső esetben, ugyebár.

DonJoee · http://www.comega.hu/pontiac/ 2007.06.29. 11:34:50

A nevem melletti linken meg az én autóm van.
Lehet feljelenteni. :)))

Proximo 2007.06.29. 11:55:59

Na Hurrá!!!
imádom az ilyen túlbuzgó emberkéket,akik ezáltal k*rva nagy sasszemnek képzelik magukat aztán majd ő megmutatja ám. De hát ráb*szott, árnyékravetődött... csak ezzel másoknak okozott kellemetlenségeket amihez meg semmi joga... De az az überbírka nem gondolkozott, hogy talán ez nem egy kis fityfiritty tisza virág életü oldal?!?! És abba mi pláne lenne nekik, ha ilyen képeket tesznek fel és ezáltal neadjisten kitegyék magukat bizonyos atrocitásoknak, ennyire hülyének nézi a szerkezstőket?! Áhhh röhejes, na de nem baj éljenek az agyoniskolázott emberkék (meg a névtelen bejelnetők) hurrá hurrá (aztán még höbörgünk, hogy miért nincs közlekedési morál...pffff)
Üdv

Hammer · http://hvtm.hu 2007.06.29. 12:16:24

töredelmesen bevallom, én is megváltoztattam a hatósági jelzést ezen hvtm.hu/index.php3?ID=9000&carID=664 és ezen is hvtm.hu/index.php3?ID=9000&carID=4948
jöhet a felfüggesztett főbelövés

NagyazIstenÁlatkertye 2007.06.29. 22:44:58

hát barátom ezt alaposan becumiztad.. hogy lehet valaki ennyire balf@sz.. nem értem.. ha ilyennel meg lehet téveszteni, nem csodálkoznék, ha azt hinnéd, még a bab is hús, nem?! lemerem fogadni, az ilyen ember minden este fél 9kor, (vagy tudja a rák, hogy mikor kezdődik) ott ül a TV előtt, nézi a barátokköztöt, és úgy ahogy van becumizza az egészet.. nem is érez semmi gixert abban, hogy a gyerek a "tv-ben" drogozik, ezért hát meg is veri, hátha lebírja szoktatni.. gratulálok!

www.lhp.hu/cs_olvas.php?m=29&a=9669&k=47

Ace Ventura-san: PAN-CSEER
süti beállítások módosítása