A Suzukit, legalábbis a magyar gyártásút, súlyos átok sújtja. Nagyon drágák a dízelei. Talán a gaz versenytársak (Fiat, PSA), akiktől veszik a gázolajos motorokat, átverték a ravaszkodásról még sosem hallott japánokat? Esetleg ők maguk döntöttek úgy, hogy nem kell dízel, évtizedekig megvoltak nélküle, ebben a pár évben, amíg létezik egyáltalán kőolaj, már nem érdemes átállni? Nem tudom. Mindenesetre holnap Suzuki SX4-cikk, a kisebbik dízellel.
Egy kis előzetes:
Pozitívum:
- négy személynek nem szűkös
- vezetőnek viszonylag kényelmes
- szemre tetszetős beltér
- bika motor
- kedvező fogyasztás
- fék jó, futómű kicsit pattogósabb a vártnál, de a külső sugallata alapján elmegy
Negatívum:
- műszálas szövet, izzadásban második a Fiat Strada mögött
- 5 centivel hosszabb, 3 centivel szélesebb, 14 centivel magasabb az F-Astránál, utas- és csomagtere mégis jóval kisebb: többet ígér, mint amit nyújt
- borzalmasan csörgő-hörgő-dübörgő dízelmotor, szinte biztos, hogy nincs extra szigetelés a benzineshez képest
- közel millióval drágább az 1,5-ös benzinesnél, ezt semmi sem indokolja, az árkülönbség soha nem térül meg az átlagfelhasználónál
A cikkben talál majd összehasonlítást jobb vételnek tartott autókkal, részletes dicséretet és szidalmat Rácz kollégától. Aki eddig minden kis dízelért mohón kapott, most pedig a csömör szól belőle.