Szívni csak szépen, tökéletesen

  2007. február 21. - Csikós Zsolt Címkék: csináld magad mazda totalcar flotta szívócső befecskendező ezeréves sólyom u boot

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Így kiabáljam el máskor, hogy az élet kerek, a Mazda örök. Két héttel ezelőtt drága Ezeréves Sólymom, alias a TUFA ijesztően elromlott egy kissé ideges, csütörtök esti dugózásban túlméretezett gyorsítás, motorfék, még több gyorsítás kombináció után.

Akkortól kezdve nem lehetett vele elindulni. Az alapjárat tökéletes maradt, üresben lehetett nyugodtan bőgetni a motort, gyanús zaj semmi, a kulcs elfordítására azonnal beindult. Mint máskor. Petit problem, hogy egyesbe (vagy akár kettesbe) téve a váltót, majd a kuplungot bármilyen finom mozdulattal felengedve a motor vonaglani, fulladozni kezdett, az autó meg szinte meg sem mozdult. Majdnem másfél hétig úgy használtam, hogy 3-4000 között tartottam a fordulatot és izzásig csúsztattam a kuplungot. Szerény gyorsulásomat az autóstársak víg dudálással, derűs ökölrázással nyugtázták, én meg, ahogy bőgő motorral elhaladtak mellettem, hasonlóképpen kívántam nekik jó utat, szép napot.

Harmadikban enyhült, negyedikben jelentéktelenné fajult, ötödikben eltűnt a probléma. Ja, és rükvercelni lehetett, ezerrel. Korábban már sikerrel javítottam ennél betegebb K-Jetronicot, de a Sólyom teljesen elektronikus, japán licences L-Jetronic befecskendezőjének közeli szemrevételezése után elfutotta a szememet a könny. Néztem elölről – száz kábel, ezer cső. Néztem hátulról – ezer kábel, tízezer cső. Úristen, mit tegyek? Egy még mindig nem egészen kétszázezer forintos autót nem visz az ember negyvenezer forintos diagnózisra, csak hogy kiderüljön: százezer forintos légmennyiség-érzékelő kell bele, de aztán tényleg egy vadiúj.

Szívócső a Mazda 626-on. Fotó: Csikós Zsolt

Szívócső a Mazda 626-on. Fotó: Csikós Zsolt

Tököltem. Telefonáltam. Internetet böngésztem. Kilyukadt a benzincső, mondták többen, ahogy billen a motor, kinyílik a repedés, tolatáskor meg összezáródik. Aláfeküdtem, burkolatot bontottam, tökéletesen ép volt minden. Benzinszűrő, valami kosz hentereg benne, szólt a következő tipp. Egy szál vezeték elszakadt, saru lejött, előrebillen a motor, letilt, hátrafelé billen, összezár. De nem. A hiba az utóbbi két diagnózishoz nem volt eléggé sztochasztikus.Legalább találtam egy olcsó szerelőt, talán egy tízesből kitalálta volna mi a baj. Egy utolsó próbálkozást megért a dolog. A szívócsövet korábban kiszúrták zöldkártyán, eresztett, még akkor megcsináltam duct tape-pel, teljesen jó lett. A duct tape soha nem enged el, ezt tudjuk róla, nem lehetett ő a tettes. Telt az idő, közben kilométerek százain át füstöltem szét a kuplungot nap, mint nap.

Egyik este elegem lett. Megmarkoltam a csövet, nekimentem a bilincsnek csavarhúzóval. Hopp, megmozdult! Azért leszereltem, nejlonzacskóból külső pótcsövet készítettem, újabb réteg ragasztószalag, majd pótcsővédő pót-pótcső, újabb ragasztó. Aztán a mosdónál bedugaszoltam az egyik végét, feltöltöttem vízzel, majd száji úton nyomáspróbának vetettem alá a kartercső felől, tenyérrel befogva a két végét. Perfekte dichtung, mondta volna erre az U-Boot tervezője huszonkilencben.

Cső ment vissza, és ekkor vettem észre, hogy a légszűrőoldali csatlakozásnál, amikor már ezerrel meghúztam a bilincset, még hatot lehetett a csavaron fordítani. Korábban azt hittem, hogy szoros, most viszont tényleg az.

Szívócső a Mazda 626-on. Fotó: Csikós Zsolt

Tökéletesen megjavult, Ezeréves Sólyom újra a 120 lóerő valódi maradékával repeszt. Gondolják végig: a légmennyiségmérő a légszűrőházban van, az a karosszériához rögzül. A befecskendező a motoron. Amikor a motor megbillent, rés keletkezett, naná, hogy ott szívott. A légmennyiségmérő meg úgy érezte, hogy nem áramlik túl sok levegő, ezért nem adta ki az engedélyt több benzin befecskendezésére. Ilyen egyszerű.

Mazda 626 a parkolóban. Fotó: Csikós Zsolt

Még aznap este elköltöttük az Árkádban a megspórolt tízezer forintot… De legalább egy életerős Sólyommal mentünk.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr938691

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csiky944 2007.02.21. 18:55:38

Már-már zsigulisan igénytelenül szerelhető ez a TUFA, de hogy ezek a régi japánok mit ki nem bírnak. Amióta TUFA-ról elsőzör olvastam,azóta érdeklődöm a 626-osokért,főleg h ilyen árban vannak.
Na szóval TUFA rulz :)

makmarci 2007.02.21. 20:12:53

Mit bír ki, amit pl egy Golf II nem ? Érdeklődd meg az alkatrész árait is, mielőtt vennél egyet, és nem az olajszűrőre gondolok, hanem azon alkatrészek tömkelegére, amiket csak gyáriban kapni !
2002-ben volt egy Toyota Avensis kombim, (üzletre vettem) 4 éves volt, de a kiszakadt féltengely porvédő miatt cserélni kellett volna az egészet, mivel nem volt hozzá utángyártott csukló, a gyári meg csak kompletten lett volna 70.000/db !!!!! forintért.
Havernak egy ezer éves autómata váltós Nissanjába elszakadt a váltóbovden. Helyzet ua. csak gyári 44.000 forintért !
-és még millió egy ilyet tudnék mesélni...

omm 2007.02.21. 20:47:18

Szervusz Mazdatárs csiki!
Na látod, mindig a legegyszerűbb dologok a legszívósabbak. Jómagam is nemrég szembesültem a légtömegmérővel (direktszűrő-install kapcsán) és nem volt egyszerű, de megoldottuk.
Ha adhatok egy tippet: kapd le a befecskendezősort (asszem simán le lehet) és alkoholban mosd át a spriccdüzniket (remélem világos szakkifejezés, mifelénk így mondják), ha sikerül lehozni róla a ráarakódott trutyit sokat nyersz, meg leszel lepődve.
Addig is jó munkát!

oPal 2007.02.21. 22:24:08

Mit nem lehet kapni egy öreg mazdához? bontóban még a ritka rx-7esekhez is kapni sokmindent, pedig az nem szaladgál annyi, mint a 626osok. Amugy meg nemtom golf2 mit tudott akkor, sztem egy karbis blokk, meg egy befecsis blokk között azért van némi különbség. meg mazdák azért elég sok km-t kijárkálnak (megfelelő karbantartás mellett igaz minden autónak kéne tudnia :) )

csiki 2007.02.21. 22:40:38

Most léptem át vele a 300690-et, nem hinném, hogy előrepörgették az órát. Ettől a szemét bilincstől eltekintve tényleg hibátlanul megy. Ha lesz egy kis időm végre, kipróbálom a befecskendező-pucolásos trükköt, mert a 12,5-ös fogyasztás kicsit zavar. Csak néha nyomom, tényleg.

rognork 2007.02.22. 06:20:51

sztem orosz rontotta el, hogy legyen megint egy csiki poszt. tessék visszalapozni. kérdezd meg mit buherált bele, könnyebb lesz helyretenni.

ommm 2007.02.22. 08:30:16

valóban. a gyanú árnyéka OP-re vetült:)))

2007.02.22. 10:36:14

> a gyanú árnyéka OP-re vetült:)))

Pedig meddig suvickoltam a dobozvágó kés nyelét utána! És még egy BMW-s sapkát is rádobtam a parkolónk biztonsági kamerájára.

ommm 2007.02.22. 10:38:37

valahogy úgy, mint Balog Tibi tette a pufajkával:)))

gof 2007.02.22. 14:25:45

puszta tanács: a nem fagyálló duct
tape-el vigyázni kell, mert tényleg nem fagyálló. Azaz a szövetalap ottmarad,
de a fedő műanyagréteg elporlad.
Bár még egy évig biztosan nem aktuális
a dolog, de ha egyszer még lesz tél, érdemes lesz felvigyázni a dolgot.

Taki 2007.02.22. 21:47:53

Helo :) Itt láttam hogy valaki a golf2-t hozta fel példának (makmarci) Erre annyit szeretnék mondani,hogy lehet hogy egy golfhoz olcsó az alkatrész,de rengeteg kell hozzá,rengeteg szereléssel(vagy hatalmas szerviz költséggel),és a tartosságtol extra messze áll! Egy és fél éve vettünk egy golf2-t ,második autónak,nagyon jo állapotban(de tényleg!!!), 1.3as benzines nevetséges 55 lovas , (de ez menet közben csak borzasztóbb) , azota: blokkcsere ( 180ezer km volt benne,ette az olajat,és szelepes volt,csere melett döntöttünk ) teljes válto csere(külön volt,nem motorcserével egybe)minden fokozat recsegett(szinkrongyürük eltüntek) fékfelujitás,lengéscsillapitok, eddig 3 karbi stb stb.... Még szerencse hogy az osztrák határon élünk ,és tudjuk rá hozni az olcso "kidobott" osztrák autokat,eddig egy már elfogyott a fentartásra,most hoztunk még egyet... És hozzáteszem,az auto sosem tökéletes,állandó szerelést igényel! Egy vicc! A fogyasztás pedig 8-9 liter (kiemelném:55 loerő) És nem csak a mi golf2-önk ijen,az összes több is,egy oké motor van amit elismerek:1,6 d(csak a szivo),az valoban megölhetetlen,tapasztalat :) ! Benzinesekere visszatérve,az akkori viszonyokat nézve is extra ostoba a technika(honda akkor már változó vezérlést csinált!)amit csináltak(még a 3as golfokba is 1es benzinesek voltak,csak nyomtak rá egy központi befecskendezést... vicc),és ez nem csak a teljesitményükre vonatkozik,hanem a tartosságokra is(nagyon gyüngé=kenni kell=rossz élettartam,széthullás/nagy fogyasztás) Egy van amit elismerek,a kaszni az OK,tök rendben van,de ennyi! Szerény véleményem szerint egy VW-t sosem lehet összemérni egy japánnal(legyen az bármelyik japán) Zsir a 626 :)

rognork 2007.02.23. 07:46:33

csiki, most jut eszembe, hogy az illés utcában a nyolcban van egy régivágású autóboltos faszi, akinél mindenféle elmebeteg alkatrész kapható. én pl 125p könyököt vettem nála a betöltőcső és a tank közé, ugyanis ez volt az egyetlen autó, ami 50esnél nagyobb átmérőt használ. ha az üllői út felől mész, az orczy kert mellett kell bekanyarodni balra, aztán az első balos kanyar sarkán van a bolt. és a lényeg: óccsó! benne van a sárga oldalakban, de csak a nyomtatott verzióban találtam rá. könnyű megismerni az szétdobott ezerkettőkről a környéket...

tomee 2007.07.02. 15:39:00

[url]www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1339349&command=ugras&screenwidth=1280[/url]

sry csak probálgatom tudok-e még linkelni, vagy h itt így kell-e 1általán :P

Cpt. Flint 2007.07.05. 11:32:57

Én családi okokból (kinőttük) eladnám az 1991-es Mazda 626 GLX-et, ha érdekel vkit. A színe, fényezése gyakorlatilag tök ugyanolyan, mint a TuFA-é.

G4bz0r 2008.03.22. 13:24:00

Sziasztok!

Nem tudja valaki, hogy egy 97-es III.Golfban hol van a benzinszűrő??? :-O A motortérben szerintem nincs.Vagyis Én nem találom.Az ablaktörlő motorja alatt sem és a csomagtartó benzinsapka felöli oldalán, a kárpit alatt sem.Több ötletem nincsen.Van egyáltalán?

Előre is köszönöm!
süti beállítások módosítása