Levegővétel nélkül átúszta a várost

  2006. december 08. - Csikós Zsolt Címkék: mazda totalcar flotta 626 levegőszűrő liter co érték

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Vizsga után elvittem a Mazdát zöldkártyára, persze mindenféle szörnyűség kiderült. Például egy 9,0 százalékos CO-érték, amit Sherlock Holmesként azonnal összekapcsoltam a 13,5 literes városi fogyasztással. A gyári adat 9,8 liter, közel néggyel kevesebb. Pedig a motor tényleg elég jó.

 

Nekiálltam hát gyertyát és légszűrőt cserélni. Előbbi könnyen ment, utóbbinál viszont megértettem, hogy miért hanyagolták éveken át. Normális autóban a légszűrőház fedelét négy-öt gyorskallantyú, vagy maximum három pillangócsavar rögzíti. Ebben nem. Az ormótlan fedél alsó peremén van négy darab, nehezen hozzáférhető 6-os csavar. Ezek oldása után két 4-es csavart is ki kell venni a tetőből, mert csak azután vehető le az a gumimandzsetta, ami alatt a légmennyiségmérő stekkere lakik. Utána a kővé keményedett, és a falslevegő ellen a festők által használt maszkírozószalaggal körbetekert szívócsövet kellett leszednem, majd óvatosan el kellett billentenem a dobozt, úgy, hogy a betét kiférjen, de a doboz tetejéhez még ekkor is hozzácsatlakoztatott vákuumcsöveket és egyéb kábeleket meg ne sértsem. Hát ezért kerülgették ezt a feladatot.

 

Az a csoda, hogy az autó még egyáltalán képes volt bármilyen fogyasztást és CO-értéket produkálni, mert ennyire eltömődött légszűrővel az is megbocsátható lett volna, ha nem indul be. A fotón a jobb oldali a régi légszűrő - bár ezt talán felesleges kommentálnom. Amikor egy vásárlás utáni beszélgetésünk során a volt tulaj megtudta, hogy mennyit eszik a 626-os, állította, hogy az én lábam van ólomból, mert neki tíz körül jött ki a fogyasztás.  Igaz, csak módjával használta a gázpedált és harmadikból rögtön ötödikbe kapcsolt már kis fordulaton is. De a hardver hiányosságainak ismeretében ez is lehetetlennek tűnik utólag.

 

Négy új NGK gyertya, egy Tecneco szűrőbetét - nem egészen ötezer forintom, és szűk egy órám bánta. Ha csak két literrel megy lejjebb így a fogyasztásom, akkor is ezer kilométer alatt megtérül a befektetés. Bő egy hónap alatt. Meg nem mellesleg így már van zöldkártyám is, a motor ugyanis hozza a jó értékeket. Megérte, nem?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr621682

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

omm 2006.12.08. 11:27:37

mindig az egyszerű dolgok a leghatásosabbak...
egy jó szett gyertya...
új légszűrő..
jó reggeli kávé..
pofon...

üdv a Mazdások közt Csiki!

scheerti 2006.12.08. 11:53:36

Hát ezt elég régen nem piszkálták:)

jozF 2006.12.11. 09:35:26

Egyetértek omm-mel. Én az ékszíjat meg az olajat is lecseréltem volna. Bár te látod az állapotát.
Használtautó vásárlás után ezeken nem szabad spórolni. Alap dolgok.

omm 2006.12.11. 09:55:50

csiki:
vezérmű? szíj? lánc?
görgők?
süti beállítások módosítása