Bent a kövület-Pio!

  2015. június 02. - Csikós Zsolt Címkék: mercedes szerelés foltos állólámpás W115 TC flotta tc flott

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve vettem, bent lakik a Foltosban. Eddig egy szem, Borsi Miki barátomtól kapott ősrégi, monó Blaupunkt rádió szolgáltatta nekünk a talpalávalót, kis csalással egy kék (amerikai tervezésű, nagyteljesítményű) modern Blaupunkt oválhangszórón át, ami a szabványos helyre, a műszerfal tetejébe költözött, kis karton közdarabbal, mert a régi fajta ovál szabvány hasasabb, mint a mai, a hátra menő hangokat pedig tilos összekeveredni hagyni az előre menőkkel.

Úgy gondoltam, amikor Foltos megvásárlását követően betettem ezt a cuccot, hogy pár hónapra jó lesz, de már akkor elkezdtem valami korban megfelelő hangszórókat keresni hátra, amihez nem kell megbontani a kalaptartót. Két régi MBC hangszóró rácsa ugyan ott van, de az csak a takaró posztón, ami másik autóból származik, a lemezt ugyanis még senki nem vágta meg, és amíg Foltos az enyém, nem is fogja. Nem teszem tönkre a zajkomfortot ilyen butaságokkal. Aztán meglett egy pár Pioneer, de amikor megérkezett, rájöttem, hogy az a pár hangfal már a maga korában is az olcsók közé tartozott, hangja tehát annyi lesz, mint a sokat dicsőített, de csak a KGST-ben jónak számító klasszik Videtonoknak, ezért később lett egy másik szett is a vateráról. Ez előre két, felfelé egy hangszóróval sugároz, rég volt használva, ami miatt eleinte nyilván döglött lesz, de majd szépen bejáródik (aki ezt nem hiszi, sose támasztott még fel bolhapiacról vett hangfalat).

DSC04476

Fotó: Csikós Zsolt / Totalcar

Sajnos ahová a Pioneerokat csavarozni tudtam volna, ott a Merciben dupla a lemez egy merevítés miatt, s mostanáig tartott, hogy Banditól kölcsönkérjek egy fúróba fogható körmarót, amivel az egyik rétegbe (nem nagy!) lukat tudok készíteni, hogy onnan már a felette levő rétegben pontosan, ügyesen pozicionálni tudjam a dobozt. Hétvégén ezt Bálint fiammal megoldottuk.

Aztán elbíbelődtem vagy másfél órát a hangszóróvezetékek hátrajuttatásával (hátsó ülések kompletten ki - ezek a Merciben csavarozva vannak, övcsat ki, szőnyeg ki, középkonzol félig ki). Majd ráment vagy négy órám arra, hogy rádiót válogassak. Legnagyobb szívfájdalmam, hogy a Mercedesbe ugyan nem (azokban mindig Becker volt, ami drága), de legalább a korba illő monó Blaupunkt rádió nem tud meghajtani három hangszórószettet (elöl plusz a két hátsó) egy nyamvadt, ötwattos, tranyós végfokkal. Vettem hát egy majdnem stimmelő, 70-es évek végi, 80-as eleji kazettás Pioneert, ami az újszülötteknek egy korú az autóval, de még az én szemem sem sajog, ha ránéz.

DSC04474

Vezetékeket hámoztam, beszerelési rajzot túrtam, csatlakozókat tettem fel, kínlódtam, attól eltekintve, hogy a mechanika egyik szíja medvecukorként taknyadt ki a belsejéből, amúgy szuper lett. Bakapcsoltam, tekergettem, tompa mormogás, á, persze, hiszen ez középhullám, átnyomtam URH-ra (újszülötteknek: FM), sistergés, semmi. Nézem a skálát - basszus, ezt nem néztem, amikor leütöttem a Vaterán. OIRT-sávos, azaz a szocialista blokk által használt URH-adások frekvenciáján működik, ahol már vagy húsz éve nem sugároznak... Oké, kuka.

Nem baj, elővettem a Karesztól másfél éve (a Pio után) karácsonyra kapott Akai DVD-s, mindent játszó szupergépet, ami egykor az ő W126-osában volt. Valami motoszkált a nyúltagyamban, hogy mintha már próbáltam volna, de félretettem az aggályaimat. Bepróbáltam a lukba, bement, a DIN-méret ötven éve DIN-méret. Ahogy bent volt, bepróbáltam alá a helyére a hamutartót. Aha, megvan a hiba, ketten nem férnek el, mert az Akai eleje viszont nem DIN-méretű, a Mercedesben meg közvetlenül alatta ott a hamveder. Soha többé nem tudnám kinyitni, soha többé nem lenne szivargyújtóm, legfeljebb úgy, ahogy a Vasfogban most, lógó vezetéken. Broáf. Oké, az Akai sem játszik.

DSC04478

Elővettem egy kazettás, de már modern Pioneert, amit szintén tizenéve őrizgettem. MInden vezetéket átalakítottam, blankolás, saruk, zsugorcső, ami kell, tököltem vele. Na, annak meg olyan kontakthibás volt a hangerő és a balansz gombja, hogy szintén feladtam - nem oxidáció, hanem súlyosabb érintkezési hiba volt az ok, nem akartam még rádiószerelőnek is felcsapni, panelt forrasztgatni, amúgy is túl új volt már minden a kocsiba, feladtam az erdetiségre vonatkozó küzdelmemet.

Turkálás a polcokon, megtaláltam a feleségem autójából pár hónapja kiszerelt JVC cédés rádiót. A Kati azért kért másikat, mert ez nem játszik le mp3-at, csak normál cédét, de nekem jó lesz az úriasszony levetett ruhája, van mp3 transzmitterem. Megint újabb saruk, rádásul kiszedéskor az előlap mögötti panel hitvány rögzítőfülei is letörtek, ezért ragaszgatni is kellett, de végül bekerül, mindent összekötöttem, szól elöl-hátul. Több mint három és fél éve megvan a Foltos, most először lehet feltekerni benne a zenét - másik autó lett. Ha pedig zavarja a szemem a modern rádió (mert nagyon zavarja), belepillantok a tükörbe, ahonnan a gallytörőrácsos Pioneerok megnyugtatóan vetítik a korrekt retrót. Elnézést a mosott fotókért, már elég sötét volt, amikor lőttem őket.

DSC04411

Talán érzik, ahogy közeleg a Vasfog (céges Volvo) eladása, úgy veszem mind inkább újra használatba a Foltost. Már csak azért is, mert idén nyáron nagy feladat vár rá, ehhez pedig készülök némi tuninggal is, aminek közelebbi részleteiről csak egy képpel merek szolgálni, a többet babonából még inkább nem mondok róla - maradjunk annyiban, hogy Karesz fontos szerepet játszik majd a módosításokban.

2015-05-28 07.54.05

Foltos kalaptartójára viszont már csak egy nagylábú tappancsos rugón ugráló sárga, vigyorgó ufófej kellene, tudják, ami a bólogató kutya-korszak után jött időben, talán a hetvenes évek végén - nem tud valaki olyat? Pénzt is adok érte, természetesen!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr277508554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

C30 2015.06.02. 16:29:34

Milyen szép a Volvo fényezése belül :)))

pizo 2015.06.02. 16:36:52

5-ös váltó.

Zoli

Tomchy 2015.06.02. 16:55:55

Nahát, Csikós-szerelős-poszt, végre! Kicsi, de jó... :)

Minden Volvo váltó így ereszti az olajat? Vagy ez már az, ami benne volt?

peti251 2015.06.02. 17:27:52

Kár hogy nem akadt a kezedbe korhű rádió. Nekem van egy-két blaupunkt polcon, de egyik ilyen másik olyan. az egyik fater '88as aszkónájának a gyári rádiója.

Van még egy audi concert-em (grundig) de nem tudom a kódját, ráadásul el is lett rontva háromszor. nem tud valaki olyan embert aki "kinyitja"?

88jk88 2015.06.02. 18:04:12

Ebből az "egy kicsi egy nagy hangszóró közös dobozban" cuccból anno volt videoton gyártmányú is, inkább olyan kellett volna a szar pioneer helyett. :D

Gyapjas Manfred 2015.06.02. 18:04:21

Halihaw!
Régi rádiótechnikában benne van a nyugati-keleteurópai rádiókhoz való fm konverter,és máris műxik a kazettásrádiód korhűen..

88jk88 2015.06.02. 18:05:34

Utolsó előtti képen azok miféle gépek akarnak lenni? Nagypolszki szögletes első fényszórókkal?

United Steaks 2015.06.02. 18:19:07

Mi bajod a fasza olvadós Vidikkel? Akkorát tudot tütni, mint az állat.
Fékezésnél...

Csikós Zsolt 2015.06.02. 18:36:53

@88jk88:
Nem olvasod a posztot... A KGST-ben jónak számítottak. Aztán...

De azokban ráadásul csak két hangszóró volt, ebben három.

Hm, kár, hogy itthon mindenki csak a pótlékot ismeri. Nem, azok az eredeti 125-ösök, kétvezértengelyes motor, ötgangos váltó, 100 LE... Itt a cikk is, ha tényleg tudni akarod, nem csak költői volt a kérdés:

totalcar.hu/tesztek/2014/11/16/fiat_125_special/

@United Steaks:
Tényleg! Olyankor milyen isteni mélyhangjuk volt, szinte fejbe kólintotta az embert.

Tommi 2015.06.02. 18:39:22

@Csikós Zsolt: Megelőztél a kommenteddel. :-)

Van egy 90-es évek közepéről származó Blaupunktom a Swiftemből, ha érdekel. :-D

Csikós Zsolt 2015.06.02. 18:40:29

@Gyapjas Manfred:
Az OIRT-CCIR konverter további torzítást és zajt visz be a rendszerbe, ahhoz jön még a kínai mp3-konverter borzalma no meg az, hogy aki eredetileg konvertálta, milyen algoritmussal alakította mp3-má a jelet - kész katasztrófa. Igazából így is az...

Egyébként van ismeretetek legalább tűrhető minőségű mp3-transzmitterről, amit ma is árulnak és nem 100 ezer forint?

flasy2101 2015.06.02. 19:10:12

Sajnos két éve nem vettem meg a Caliber RCD110-es fejegységet, akkor 32000 Ft-ért... Mostanra 63000 lett, így kicsit félve vágnék bele, mert ismeretlen a minőség... Viszont ennél olcsóbb öreg autóba illő fejegységet még nem találtam, és drágában is csak a Becker Mexico jut eszembe, de ott kicsit több számjegyet használnak a vételár kiírásánál...
Ha van valakinek egyéb ötlet, annak szerintem sokan örülnénk.
www.arukereso.hu/fejegyseg-c3617/caliber/rcd-110-p111064155/?gclid=CjwKEAjwqLWrBRC-_OaG-IfL0kASJAAbzKsVXAnCadfogCooxbUt72Js383zeHHM2Kn8j6ZnAeU1LhoCqkfw_wcB

Ádi F. 2015.06.02. 19:13:06

@pizo: Húha, nem hiszem, hogy egy 220D elbírna egy ötsebességes váltót a 3.69-el. Elég vacak érzés egy túlnyújtott hajtáslánccal közlekedni, főleg szembeszélben, emelkedőn, megpakolva, nem olyan rövid ám az a 3.69 normális méretű abroncsokkal... (abban az esetben, ha tényleg ilyen jellegű tuning fog bekövetkezni, arra a váltóra vevő lennék!)

88jk88 2015.06.02. 19:41:02

@Csikós Zsolt:
Gyá. Elvileg ugyanaz a kocsi, és mégis tök más.

Úgy tűnik, hogy a "márkatárs elrontást" nem a vw kezdte a skodával, hanem fiaték a polskival.:D

tailor13 2015.06.02. 20:22:24

Csikós Úr!

Állólámpába aluházas Getrag váltót? Azon túl, hogy drága, a legkevésbé tartós kézi váltó a 115-114-123-as váltók közül...

(123 240D-m van, és itt figyel az ötös váltó a kertben, rövidesen be is épül, ja, és nem Getrag....)

Amúgy milyen kulisszával fog működni?

tailor13 2015.06.02. 20:31:09

@Ádi F.: Szerintem elbírja.

Nekem a 240D alatt van most 3.58, és rövidesen jön az ötös váltó hozzá :)

Kniight 2015.06.02. 20:37:14

@Csikós Zsolt: Az OIRT-CCIR sáv között a rádiót egy rádióamatőr, vagy régivágású tv szerelő simán, fél óra alatt áthangolja, csak jó műszer kell hozzá.

Blaupunkt Toronto 420BT. Modern készülék, sokat tud, használható kihangosítóval. Nincs rajta fölös csicsa, egérmozi. Az alapfunkciók vezetés közben vakon elérhetők. Nem fullad bele 16 gigányi albumba.
Ha mattított lenne, akkor elmenne retró rádiónak is...

Csikós Zsolt 2015.06.02. 20:38:44

@Ádi F.:
De a négyese ugyanaz, mint a mostanié, direkt, tudod... Egyébként nem volt olcsó, fáj, de kellett.

Legfeljebb visszakapcsolok, no problem.

Honnan tudtad, hogy 3,69-esem van? Pizo tudja, azt tudom. :-)

@tailor13:
Ez asszem nem Getrag (az az állólámpás hathengeresé volt, illetve a 123-asé is). Ez a normál Merci-váltó a hátuljára biggyesztett ötössel. Nem jobb, mint a négyes, de milliószor jobb, mint a zörgős Getrag. Megvan a kulissza.

tailor13 2015.06.02. 20:42:23

@Csikós Zsolt: Nem kötekedésként, de képről kiköpött olyan, mint a 717.400 (717.420) Getrag, ami a 123-as ötös váltója.

Az aluházas négyes (716.210) máshogy néz ki. :)

A kulissza gyári állólámpa 5-ös kulissza, vagy W124-W202?

Csikós Zsolt 2015.06.02. 20:45:23

@tailor13:
W123-as kulissza :-)

A szar Getrag-váltót megismerem, az sokkal filigránabb, olyan már volt a hathengeres állólámpáshoz is, az az, ami vagyonokba kerül, de nem szabad megvenni, ha használni is akarod az autód. Ezek egész jól bírják, több autót is ismerek, amiben ilyen van, mennek, teszik a dolgukat.

GregDzsi 2015.06.02. 20:45:38

@Csikós Zsolt: nincs a fejegységnek véletlenül vonalbemenete? Pláne hátoldali: Megúsznál egy fogyasztót és a hamutartót is hasznosíthatnád mp3-lejátszó tokként vidát eni látszó kábel nélkül:)

Csikós Zsolt 2015.06.02. 20:49:09

@Csikós Zsolt:
Ettől még lehet, hogy Getrag ez is, de akkor ezt eddig nem tudtam.

tailor13 2015.06.02. 20:50:46

@Csikós Zsolt:
Ötös 123-as kulissza? :) Vagy átfaragod a négyest?

Akkor már csak érdeklődésképpen, ennek a váltónak mi a kódszáma? :)

Láttam én nem zörgős Getragot, egyet, azóta az autót eladták, a váltót meg lerabolták róla, most négyessel megy, kb kéthavonta látom szembejönni.

Én vasházas ötöst vadásztam magamnak, már csak bele kell tölteni a friss olajat, és méretre szabni a három váltórudat, meg feltenni a váltót, rövidesen ez meg is történik. :)

bandika57 2015.06.02. 20:53:04

@88jk88: Kb ugyanannyira ugyanaz, mint a LADA 2101 és a FIAT 124 :-P

Csikós Zsolt 2015.06.02. 20:54:37

@tailor13:
Ötös 123-as kulissza, majdnem minden volt a váltóhoz, tehát alsó tartó, kipufogótartó, rövid kardán (az sajna nem jó a 115-öshöz), kulissza, csavarok is. Sebmérőspirál nem (vettem 123/5-öst, de félek, rövid lesz) és kuplung alsó munkahenger (az állólámpáé aszimmetrikus felfogatású a hengerhez képest, a 123-asé szimmetrikus)

Csikós Zsolt 2015.06.02. 20:58:41

@tailor13:
Hadd ne menjek le megnézni a kódot, egész nap kint gebedtem, örülök végre a seggtámasznak :-)

tailor13 2015.06.02. 20:59:11

@Csikós Zsolt: Az nem rossz, én hónapokig kerestem, az összes 124-es vagy régebbi Mercedessel foglalkozó helyet végigtelefonáltam, sehol nem volt, Ámon Úr azt mondta, hogy nagyon kicsi esélyjel fogok találni, ezért le is tettem róla.

Úgy emlékszem, ennek a váltónak a spirál kihajtása olyan, mint a 124-esé, négyzetes keresztmetszetű, mint a sebességmérő műszer felőli vége, ez esetben a hathengeres kézi váltós 124-esé a leghosszabb elérhető darab belőle. :)

Kíváncsian várom a tapasztalatokat, ha elkészül :)

bandika57 2015.06.02. 21:04:05

@Csikós Zsolt: Van egy Becker BE1150-em, ha érdekel.
Kódja is megvan.

Csikós Zsolt 2015.06.02. 21:04:41

@tailor13:
Hát még én! Borzalmas szentségtörés, de ha már egyszer a diffi se stimmel - elkurvulok lassan...

Turbó nem lesz! Bár dízel-gázon nagyon gondolkodtam két éve, az állólámpás (a fekvő is) ideális a konverzióra, mert vákuumos működtetésű adagolószabályzása van, nem kell hozzá spéci reduktor, egy ősrégi, filléres Lovato is megfelel bele valami Zsiguliból, csak szűkíteni kell a csövet, ahol befúj, mert alig kell neki egy kevés. Egy egészen pici palack is elég, hiszen csak kiegészítő üzem...

tailor13 2015.06.02. 21:08:49

@Csikós Zsolt: A difi nekem sem stimmel, de a vasházas váltó talán korhű egy 82-es 123-asban :)

Az enyém kis izzítós, röpsúlyos adagolóval, így macerás a gáz, az maradjon meg a benzinesekbe :)

Én maradok a szotyinál, attól szép simán jár :)

butschq 2015.06.02. 21:31:07

A közelmúltban olvastam, hogy a Porsche csináltatott a régi 911-esekhez egy fejegységet, ami kinézetben nem üt el a belsőtől, de tudja a mai kor követelményeit (MP3, navi stb).

press.porsche.com/news/release.php?id=908

Igaz, több mint 1000 euró az ára...

THK 2015.06.02. 21:32:50

@88jk88: a Videotonnak valóban nem volt rossz hangja, viszont tényleg meg tudott olvadni a doboza, és már szinte kizárt eredeti állapotában működőképes példányt találni: mindnek rég elporladtak a membránszélei (fölújatani pedig nem éri meg)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2015.06.02. 21:34:29

Nyolc éve vettem egy nem is olcsó transmittert, kb. két hétig volt az autóban egy dubrovniki út miatt. Arra már nem emlékszem, hogy úgy dobtam-e el, hogy pattant a betonon, vagy az autós kacatok között rohad a pincében.
Annál még az is jobb, ha Zoltán Erikát énekelek.

504Laci 2015.06.02. 21:39:36

@Kniight: C-ről O-ra lazán, fordítva nem fog menni.

Pár évet javítottam ezeket, még a Gelka színeiben, több százat áthúztunk hazai normára. Azok könnyedén visszaalakíthatóak, de a gyárilag O normást nem olyan egyszerű felhúzni C-re.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2015.06.02. 21:42:44

Én biztos automatásítanám inkább, kormányváltóval. Persze, ha rajtam múlna az átépítés, benzinmotor is kerülne bele.
A zenére antennabemenetre köthető CD váltó lehet a megoldás. Mondjuk egy Kenwood KCA-R41FM. Van egy kis kijelzője, bárhol el lehet helyezni, de akár el is lehet rejteni, mert van távirányítója. Nagyságrendekkel komolyabban szól, mint egy szemét transzmitter. Nekem pont van egy eladóm is! :D

504Laci 2015.06.02. 21:43:11

@THK: Két pár pihen a polcon, tökéletes állapotban.
Ma is lehet bele kapni hangszórókat.

Az AB1010 első szériája sosem olvadt meg, aztán valamit változtattak az anyag összetételén. Na onnantól naponta cseréltük garanciában a házakat. Aztán jött az AB1011 más magassal, annak talán kicsit jobb volt a ház anyagának összetétele. De azok is olvadtak rendesen.

Csikós Zsolt 2015.06.02. 21:44:39

@504Laci:
Én is valahogy így emlékszem. Ahhoz kell külső elektronika (amit tehetsz persze belülre is), nem elég a tekergetés.

Csikós Zsolt 2015.06.02. 21:46:01

@Mr. Cool:
De a zenéim nagy része mp3-ban van (itthon nem hallgatok olyat, de a dízelmorajt elnyomni a legegyszerűbb). Ezek a váltók sose tudják.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2015.06.02. 21:51:39

@Csikós Zsolt: Dízelmoraj? Mondom én, hogy "M"-el kezdődő motorkód a megoldás, az OM helyett! ;) Ősi, digitális Becker Mexico-n nem gondolkodtál? Mint mondjuk a 610-es? Nem is tájidegen annyira, néha elég olcsón lehet leütni ebay-en, és AUX-in-t is lehet rá tenni.

deak.atti 2015.06.02. 21:55:47

Szia!

Fireball CD-met nem eladni ám a Volvóval együtt! :o)

Meghallgattad? Igazam lett, hogy Ian Paice egy UFO? ;o) Eljöhetnétek már egyszer (pl. Pistával, ha kipecázta magát) Cry Free-re, nem bánjátok meg. Úgy nyomják a DP-t, ahogyan az eredeti még fénykorában tette. Ha nem tetszett a buli, visszafizetem a két jegyet Nektek zsebből, ezt most itt kijelentem a nagy plénum előtt.

Ráér visszaadni, csak olyan elmélyülten beszélgettél (Sabc mesterrel, ha jól sejtem, bár nem ismerem személyesen) Biatorbágyon, amikor a csomagtartóba tetted a szabad kezeddel a CD-t, hogy gondoltam, szólok még az eladás előtt: van a barlangban valami, ami nem az autó tartozéka ... :o)))

DA

Csikós Zsolt 2015.06.02. 22:20:48

@deak.atti:
Visszadnám ám már, meghallgattam jó párszor, de nincs hozzád telefonszámom, mert az a telefonom elpusztult Google-es szikronizálás előtt, amibe beírtam a tiédet... Meg van egy baj: megírni nem tudom a cédét. Amióta nincs két CD-drive a gépben és mindenféle virtuális meghajtókat akar csinálni, nem másolok CD-ket, kimenteni meg simán nem lehet. :-)

Csikós Zsolt 2015.06.02. 22:22:19

@Mr. Cool:
Csak az hajszálpontosan kétszer ennyit eszik, nekem meg nincs kidobni való kb. 700 liter benzin ára a zsebemben évente, viszont a Foltost naponta (és néha messzire) is kell használnom.

rbalint88 2015.06.02. 22:29:34

@Csikós Zsolt: KODI nevű program csodásan behúzza flacba vagy az iTunes mp3-ba ;)

deak.atti 2015.06.02. 22:35:33

@Csikós Zsolt:

Szia!

Kössünk üzletet: Cry Free-s barátaim játszanak 06. 19-én pénteken a PeCsa Caféban. Neked nagyjából 10 perc otthonról, robogóval, a jegy meg ilyen 1000-1500 pénz körül szokott lenni. Ha tudsz, gyere oda, én ott leszek, vissza tudod adni, és még a koncertet is meg tudod hallgatni. Amúgy meg mondom, ráér, ha ott hagyod legközelebb Jenő bácsinál, nekem az is jó. Mobil: 06 70 5005814.

DA

JMC 2015.06.02. 23:55:59

@Csikós Zsolt: A Dension cuccairól ódákat zengenek, kukkantsd meg a PnP termékeiket: www.densiontrade.hu/plug-play-termekek

sechskant (törölt) 2015.06.03. 00:44:39

@Csikós Zsolt: Vagy veszel egy ilyet (Bluetooth / USB / AUX / kihangosito), es elfelejted a transzmittert:
www.ebay.de/itm/121309988892
Mondjuk szerintem a retro optika jelentosen jobban sikerult volna ha nem szines LCDt raknak bele.

Ádi F. 2015.06.03. 02:38:08

@tailor13: @Csikós Zsolt: Mindent tudok. (kivéve persze amit nem) :D Jó, igaz visszarakod 4-be, nem akarok okoskodni, de hallottam már olyan véleményeket is, miszerint ezek a motorok nem szeretik az ötödiket, az eröltetést, ebből nem tudom mi igaz, elég régóta hajtasz ilyen motorokat, majd optimalizáljátok, ha kell, mondjuk egy rövidebb difivel (3.92).Az ötösítésen én is gondolkodtam rajta, de a mostani 3.54-el jó összhangban van a 65 lóerő jobbik fele, pont ezért elvetettem az ötletet. Másfél éve került bele ez a difi, akkor még nem volt ereje teljében a 240dezső, pont ezért tudott meglepiket okozni előzés közben, 120 körülire normalizálódott a vmax, de ez már a múlt, télen ventillátor nélkül 130-ig úgy tekerte az órát, mint egy vaddisznó. Egy szó mint száz, inkább másra koncentráltam. Üdv: F

bigpond 2015.06.03. 08:25:30

Te Zsolt, szerintem tegyel egy lepest hatra a nagy melo kozepette es merengj el azon amit latsz! A Foltost ! Namarmost amibe eredeti radio kell az a masik keet autod , a Foltos csak szaladgalosnak van tartva nem??
Szerintem ma en segitettem a legtobbet. :-)

Ilyen audio transzmittert en is vettem, eleg komoly cucc csak hasznalni nem lehet. 0.2A (!) korul huz az elemekbol cserebe nagyon gyengen ad. Eddig azt hittem csak az enyem szar.

bigpond 2015.06.03. 08:27:53

Te Zsolt, szerintem tegyel egy lepest hatra a nagy melo kozepette es merengj el azon amit latsz! A Foltost ! Namarmost amibe eredeti radio kell az a masik keet autod , a Foltos csak szaladgalosnak van tartva nem??
Szerintem ma en segitettem a legtobbet. :-)

Ilyen audio transzmittert en is vettem, eleg komoly cucc csak hasznalni nem lehet. 0.2A (!) korul huz az elemekbol cserebe nagyon gyengen ad. Eddig azt hittem csak az enyem szar.

gn 2015.06.03. 08:40:44

@Csikós Zsolt:

1. Az OIRT-CCIR konverter nem opció, mert az OIRT sáv keskenyebb a rádióban lévő összes szűrő erzt a keskenyebb sávot tudja. Még ha jól sikerül is, csak a CCIR egy szeletét fogja át.

2. Egyszerűbb lenne vonalbemenetet készíteni, A hangerő potméterről kell kivezetni egy vékony kéteres árnyékolt kábelen, 3,5" jack dugó a végére. Hátul elvezetve be a kesztyűtartóba. Oda meg mehet egy mp3 lejátszó, vagy egy levetett okostelo. Így mobilnettel még netes rádió is megy.
Anno a 2101 Ladában a kis vidit így alakítottam át. Pedig
az kétnormás volt, de a középhullám kapcsolójával adta be
a külső jelet.

3. Kazettás fejegység és pár száz ft-ért van az a spéci kazetta, amiben egy másik fej van, és azon keresztül adja be a jelet.

4. Mindent átmásolni kazira :-)

gn 2015.06.03. 08:49:31

Na ilyenre gondoltam:

"http://www.ebay.com/itm/Auto-Car-Cassette-Adapter-Vehicle-Disc-Digital-Audio-Tape-For-iPod-CD-Player-/221382472283?pt=LH_DefaultDomain_2&hash=item338b6c725b"

Csikós Zsolt 2015.06.03. 08:55:55

@bandika57:
Tyű, köszi, de asszem nekem is van egy a polcon (mínusz kód :-)), de az 124-es alatt nem való Mercibe. Sajna ebbe tekerős kellene, ha azt feladom, akkor alapvetően mindegy, mi megy bele...

@deak.atti:
Péntek este valami tánc-akármire megyünk, Kati már vett jegyet. :-)

@Ádi F.:
Pont fordítva, a benzinesek nem szeretik az erőltetést és bírják (valamennyire) a pörgetést, a dízeleket nyomatékra lehet terhelni, de a fordulatszám hosszú távon megöli őket. Ez a szívómotorokra mindig is igaz volt.

@bigpond:
Ja, csak a Foltost nézem messze a legtöbbet, tudod. A szent szoborban sose volt rádió, azt eredetinek akarom megtartani, olyannak, ahogy emlékszem rá, baromi nehéz volt felhajtani bele egy eredeti rádiótakaró előlapot. A Pontont alig használtam, nem is fogom sokat, ráadásul egy 50 éves mono Becker van benne, tehát az nem számít.

Mp3 transzmittert már idestova 4 éve használok, sose volt gondom a merüléssel, semmivel, alapvetően elégedett lennék vele, csak a hangja nem tetszik, mert még annak a zenének is tovább lapítja a dinamikáját, amit otthon, a számítógépen hallok, hogy azért nem olyan rossz mp3-kódolás. Valami olyan kéne, aminek az audio- és a rádióátvivő része nem halál gagyi.

@gn:
A legjobb válaszok - igen, én is ebben az örvényben kavargok...

Csikós Zsolt 2015.06.03. 08:58:32

@feket663:
Ez a Caliber - nem is rossz. Állólámpás gombjai vannak :-)

ChPh 2015.06.03. 09:11:27

@Csikós Zsolt: Nagyon régóta nem kell két CD drive másoláshoz, ilyenkor a CD kép a háttértárolóra kerül, majd az üres CD betételekor kerül felírásra ez a kép :)

Dömijani 2015.06.03. 10:47:44

@Csikós Zsolt: Csak ötlet és rádiószerelő is kell(het) hozzá. A rádió erősítője elé közvetlenül be kell csatlakoztatni (jack-kel) a bemenő bármilyen jelet - pl. mp3 lejátszóról. Így nincs ide-oda kódolás és az előerősítéssel még kicsit lehet növelni a hangerőt, vagy minőséget - kinek hogy tetszik.
Amúgy én adapterkazettát használok, nekem megteszi - bár a felvételek zöme, amit hallgatok, úgysincs olyan minőségű, hogy feltűnjön a vájt fülemnek a rossz hangrendszer.

Tomato77 2015.06.03. 11:05:02

@Csikós Zsolt: Akartam kérdezni, hogy milyen FM transmittert használsz, de ezek szerint nem tőled fogom megtudni a tutit. :-) Nekem valamilyen kínai kiciócó van, ami arra jó, hogy fel lehet ismerni a zenéket, másra nem. Elég vacakul szól, és néha a környező autókból jobban átszűrődik, hogy mit hallgatnak. :-) Nehéz olyan frekvenciát találni, ahol nem zavar be semmi. Eddig a 99,9 MHz vált be, de Fót környékén így is bele kell néha hallgatni a Dankó Rádióba. :-)

Ádi F. 2015.06.03. 11:24:01

@Csikós Zsolt: Hát, igazad lehet, elég kevés 5 sebességes állólámpáról van tudomásom, pontosabban csak egyről tudok, az 240-es. Biztos jó lesz van pár "onboard" videó a neten, ezeken elég simán tartják a 120 körüli tempót.

Csikós Zsolt 2015.06.03. 11:56:23

@Ádi F.:
Én a 3,69-es diffivel most 110-et szoktam utazni (GPS szerint), a 120 már nagyon pörgős. De nekem nem csak az órám (pont az elillesztett diffi-kilométeróra miatt), viszont minden állólámpásé és 123-asé csal, tehát egy normál autóban az 120 lenne a műszeren.

A normál diffis (3,96) autómmal 105 az utazótempó és kicsit stresszesebb is ugyanakkor.

Csikós Zsolt 2015.06.03. 11:57:24

@Ádi F.:
"De nekem nem csak az órám" = "De nekem nem csal az órám"

:-)

Ádi F. 2015.06.03. 12:04:07

@Csikós Zsolt:Dobj majd bele egy 3.69-hez való difit, az már belefér! Sok sikert hozzá és nem feledd megírni jó hosszadalmasan, ha már magadra vállaltad a kísérleti nyúl szerepét, Tailoral egyetemben. www.youtube.com/watch?v=08M45IQ0HGI Üdv: a hengerfejes csávó (és mégegyszer köszönöm!)

Csikós Zsolt 2015.06.03. 13:31:06

@Ádi F.:
Várjál - hengerfejes? Mihez is kellett nekem hengerfej...

Ádi F. 2015.06.03. 15:00:44

Ne láss rögtön rémeket, :-) nekem kellett hengerfej, amit te röpítettél le Károlyhoz. (mert valaki, valamikor jónak látta rágányolni a kisízzítós fejet a régi motorblokkra...

Csikós Zsolt 2015.06.03. 19:09:27

@Ádi F.:
Á, akkor értem! Viszont téged meg most épp az ellenértékére kérnénk (mert most a Karesznak van szüksége egy diffire, ami nekem van a polcon), ha Kecskemétről Visz felé utadban (ugye?) valamikor felém kanyarodsz, kérlek dobjuk be a kocsidba eztet, mert nagyon várja valami autó ott nála.

Ádi F. 2015.06.03. 19:58:51

Ha minden klappol akkor jövőhét csütörtökön, pénteken tudnék menni hozzá, addig vizsgáim vannak. Még nem beszéltem Vele, de ha addig ráér a cucc, akkor szívesen leviszem hozzá a difit!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.06.03. 21:42:48

Miért lett pont Vasfog a Volvóból?

Csikós Zsolt 2015.06.03. 22:22:27

@geegee:
Mert COG a rendszáma. Nézz utána angol szótárban, bár írtam is, amikor megvettem... :-)

@Ádi F.:
Szuper lenne, köszi!

tAB · http://tabblog.net 2015.06.03. 23:06:48

@Kniight:
Hm, ezt tapasztalatból írod? (Toronto 420BT)

Én már nagyon megbántam, hogy anno annyi pénzt kiadtam érte...
- menüje katasztrófa
- tekergetői valahogy nagyon nem kézreállóak
- kijelző napfényben nem látszik
- szegmensek fele már lassan eltűnt...
- tuner teljesen érzéketlen
- és ami a legfájóbb, hogy a hangja egyszerűen fos...

Néha elgondolkozok, hogy nem is kell az USB, SD, BT és inkább visszarakom a régi Valencia MP34-et, abból még legalább hangok jöttek...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.06.04. 03:40:42

@Csikós Zsolt: Jaaa, hogy angol szótár...oké, megvan.

Kniight 2015.06.04. 08:25:42

@tAB: Igen, lehetne jobb is a menüje. Igazán szar menüvel a mindenféle noname készülékek rendelkeznek. Az etalon számomra az első, eredeti DMP3 menüje, annál csak rosszabbat csináltak. Mondjuk az első beállítás óta hozzá sem nyúltam, legfeljebb egy-egy telefon párosítás fordul elő (plusz pont, hogy több telefont is tud...).
Szinte mindig SD-ről megy az MP3, mellete RDS traffic info. Nomeg a telefon párosítva, csak telefonálásra. Nem pazarlom a telefon akkut zenélésre, arra ott a rádió.

A kijelző nálam jól látható, szerencsére nagyon lent van. A napszemüveget persze le kell venni. Szegmenshibám (még) nincs.
Ennyi pénzért tehettek volna bele egy full grafikus TFT-t, de ilyen hosszúkás méretben valamiért nem gyártanak a kínaiak...

Azt nem vettem észre, hogy a tuner érzéketlen. Tudjuk be annak, hogy nem rádiózom, utálom a sok reklámot és a hozzá tartozó töltelék marhaságot. Az info/gazdasági rádió meg egy idő után unalmas.

Biztos van szebben szóló rádió is, hifinek ott van a szobai nagy hifi, ehhez képest minden autós hifi fos. Sokkal többet számít a hangszórók minősége, az ajtó mint hangláda csillapítása. Nomeg kinek mi a fos, van aki 1000w basszusra esküszik....

MP3 vonalon elég jól teljesít, a sima mindenféle kínai kacathoz képest elég jól elboldogul a nagyon sok számmal és a hosszúakkal is.

A kihangosítója használható, én tisztán értem amit nekem mondanak, és a túloldal is ért engem ha nincs nagy szél (nagy sebességnél fel kell húzni az ablakot.)

Egy funkciót hiányolok belőle: Random album. Szeretek albumokat végighallgatni, jó volna ha véletlenszerűen ugrálna az albumok között, és végigjátszana egyet egyet.

deak.atti 2015.06.04. 18:32:30

@Csikós Zsolt:

Szia!

Áhhh ... addig úgyse nyugszom, ameddig el nem jöttök ... ;-) Utána meg azt mondjátok, miért nem jöttetek el előbb. Én csak jót akarok Nektek, a klasszikus boka-lecsinálós szinten nyomják a srácok. Mondok egy jó sztorit, és bocsánat mert, nem veterán:

Egy vagy két éve két ismerőssel mentem a soros bulira. Két részből állt a koncert, közben lehetett egyet lazulni, inni valamit, ésatöbbi. Az első részben a Lazy bevezetőjénél az egyik haver azt mondta: "Ez playback, menjenek a picsába, nem lehet ezt ennyire levenni, és eljátszani!". Kivonult a pulthoz inni. A második részben volt egy Led Zeppelin blokk néhány dallal, haver visszajött: "Mondom, hogy playback !!!", és dühösen visszament a bárpulthoz. Végén mondom énekes barátomnak a történteket, és a srác teljesen megilletődve azt mondta, hogy egy tribute/cover band részére nem lehet nagyobb elismerés, minthogy az amúgy élő (!!!) koncertjét playback-nek nézik. :o) Szóval, hidd el, én csak jót akarok: ha akarsz hallani Deep Purple-t vagy Led Zeppelint az 1970-es évek hangzásában, akkor gyere el, hozd Pistát is, és érezd jól magad. A "Money Back" felajánlásom továbbra is érvényes. ;-)

DA

lapaleves 2015.06.05. 10:04:09

én először a korábbihoz hasonlóan kazetta adapterrel akartam megoldani a dolgot (mobilról, dokkból hallgatjuk a zenét), aztán úgy döntöttem kikapom a bakelit hamust, bemutatom a flexkorongnak, és beleeszkábáltam egy ilyet:

www.ebay.com/itm/New-Indeed-TDA7492s-Cute-Tiny-Class-D-50WX2-Mini-Stereo-Digital-Amplifier-Black-/291222600158?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item43ce3839de

(pontosabban ennek az elődjét). ezek nagyon szépen szólnak. így a sokáig vadászott évjárathű becker végül esztétik tartozék lett (és emiatt vehettem volna féláron is egyet...), a telefonról egy 4 centis fülhallgató kábel megy a hamusba. ha nagyon kell akkor a hamus alá nyúlva tekerhető a poti, de a telefonon állítjuk a hangerőt. a telefon diszkrét dokkja rásimul a hamusra, nem ilyen bot végén lógó.

annyi van, hogy ha töltő is van dugva a telefonra, akkor kicsit tupoljev háttérzaj van, de annyira nem vészes. majd valahol zajszűrve lesz.

lapaleves 2015.06.05. 10:28:27

...találtam képet: lapanet.hu/blog/fistful/dokk.jpg

ennél diszkrétebben és mobilabban zenét-navit-kihangosítást nemigen lehet megoldani szerintem. a dokkot felismeri ahogy bepattintom, megjelenik a car mode, annál jobb és funkcionálisabb kezelőfelület nincs nagyon.

én az ilyen állványos böszmeségektől meg kábelektől frászt kapok.

sechskant (törölt) 2015.06.06. 14:35:51

@tAB: Az a Blaupunkt, ami te vettel, mar nem az a Blaupunkt, csak a nev azonos.
www.handelsblatt.com/unternehmen/industrie/traditionsmarke-bosch-verkauft-blaupunkt/3075332.html
A Valencia viszont meg Bosch-gyartmany.

didyman 2015.06.07. 08:52:47

@Csikós Zsolt: Én ezért hajtottam rá alumíniumból egy combos idomot, ami alul hozzá van csavarozva a dobozhoz a gyári felfogatási helyén, és előre nyúlik, majd a kalaptartó és ülés között alámegy és ott visszahajol. Plusz lekárpitozva, hogy a kalaptartót ne csessze szét, valamint két tépőzár-Csík (:-) ) a doboz szélein, hogy ne másszanak el, ne koptassa a kalaptartót. Így tuti nem repül előre (vagy ha igen, már nekem is mindegy) és nem kellett fúrni a kalaptartót, az idom meg tulajdonképpen egyáltalán nem látszik. Voltak amúgy a Videotonnak jobb dolgai, melyeket még Angliában is ismertek, elismertek, csak nem ezekről lett híres, meg alapvetően a hangszóróik sem voltak rosszak, pláne a mai tömegtermékekhez képest, csak a hangváltók, meg a dobozok voltak olykor igen furcsák.. Az autobox a maga pályáján pedig egészen jó elképzelés (a vízszintes elhelyezést leszámítva), ha a mély hangokat, amiket úgysem tud kiadni, levágjuk róla, akkor kifejezetten hallgatható, pláne a dóm hangszórós 1010. De ezekre a Pioneerekre nagyon kíváncsi vagyok, nem láttam-hallottam még ilyeneket! A modern Pioneer kazettáshoz van előlapom, állapota ismeretlen, mert a gépet nem kapcsoltam be még (alkatrésznek vettem az ennél kicsivel jobb kazettásomhoz, csak a mechanika mégsem egyezik), de akár a rotary enkóder, akár a gombok hibásak, meg tudom javítani. Annyiból jobb döntés, hogy a végfoka a 12 V-osok között az egyik legnagyobb teljesítményű 4 csatornás, és szerencsére van benne aktív hangváltó, amivel a Piókról is le lehet vagdalni a nekik nem való mélyeket-ezzel éveket adva nekik, és az ilyen végfokokra nagy hangerőn jellemző IM-torzítást is nagyon le lehet csökkenteni. Nekem két kimenet volt így közép-magasra, két másik meg a hátul, zárt dobozban lakó mélyekre beállítva, és egészen élvezhetőt produkált-már ami egy autóban elképzelhető.

didyman 2015.06.07. 09:02:31

@Csikós Zsolt: Én ezért hajtottam rá alumíniumból egy combos idomot, ami alul hozzá van csavarozva a dobozhoz a gyári felfogatási helyén, és előre nyúlik, majd a kalaptartó és ülés között alámegy és ott visszahajol. Plusz lekárpitozva, hogy a kalaptartót ne csessze szét, valamint két tépőzár-Csík (:-) ) a doboz szélein, hogy ne másszanak el, ne koptassa a kalaptartót. Így tuti nem repül előre (vagy ha igen, már nekem is mindegy) és nem kellett fúrni a kalaptartót, az idom meg tulajdonképpen egyáltalán nem látszik. Voltak amúgy a Videotonnak jobb dolgai, melyeket még Angliában is ismertek, elismertek, csak nem ezekről lett híres, meg alapvetően a hangszóróik sem voltak rosszak, pláne a mai tömegtermékekhez képest, csak a hangváltók, meg a dobozok voltak olykor igen furcsák.. Az autobox a maga pályáján pedig egészen jó elképzelés (a vízszintes elhelyezést leszámítva), ha a mély hangokat, amiket úgysem tud kiadni, levágjuk róla, akkor kifejezetten hallgatható, pláne a dóm hangszórós 1010. De ezekre a Pioneerekre nagyon kíváncsi vagyok, nem láttam-hallottam még ilyeneket! A modern Pioneer kazettáshoz van előlapom, állapota ismeretlen, mert a gépet nem kapcsoltam be még (alkatrésznek vettem az ennél kicsivel jobb kazettásomhoz, csak a mechanika mégsem egyezik), de akár a rotary enkóder, akár a gombok hibásak, meg tudom javítani. Annyiból jobb döntés, hogy a végfoka a 12 V-osok között az egyik legnagyobb teljesítményű 4 csatornás, és szerencsére van benne aktív hangváltó, amivel a Piókról is le lehet vagdalni a nekik nem való mélyeket-ezzel éveket adva nekik, és az ilyen végfokokra nagy hangerőn jellemző IM-torzítást is nagyon le lehet csökkenteni. Nekem két kimenet volt így közép-magasra, két másik meg a hátul, zárt dobozban lakó mélyekre beállítva, és egészen élvezhetőt produkált-már ami egy autóban elképzelhető.

tAB · http://tabblog.net 2015.06.07. 21:32:45

@sechskant:
Hm, már késő...
Kösz az infót.

GRMBL 2015.06.23. 15:51:08

@Csikós Zsolt:

Van egy ilyen Grundigom a padlásról
www.radiomuseum.org/r/grundig_2049vd.html

Előlapja szép, a tetejét kissé megkaristolta a WV bogár ablaktörlő mechanizmusa, mert beleért. És az ékszíja nem az igazi, kicsikét nyávog, amúgy zsír. Ja, és nincs meg a beépítő kerete, az elmehetett az autóval. Egy ilyen csodával www.amazon.co.uk/Audio-Cassette-3-5mm-Jack-Adaptor/dp/B000Q8JC64
kész az a korszerű hifi. Szólj, ha kell.

Csikós Zsolt 2015.06.24. 11:57:55

@GRMBL:
Ó, köszönöm, de ez is egy generációval újabb, ha meg már kilóg a kocsi összképéből, akkor teszek valami modernet, amiben van normális teljesítményű erősítő. Bár nagyon nagy teljesítmény így se lesz, hiszen a 12 volt ennek masszívan határt szab - csak inverteres erősítővel lehet hangerőt kiszuszakolni.
süti beállítások módosítása