Életmentő száguldás

  2015. május 13. - streetsta Címkék: mentőautó rendőrautó száguldás kéklámpa sziréna London Budapest Rover SD1

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Mégfilléresebb Koszradírok
2015-07-28 17:27:27

A Mágikus Koszradír hihetetlenül sok ember fantáziáját megmozgatta, már-már mikroszálas törlőkendői

Kreatív traffipaxolás
2015-07-21 20:26:01

Én értem, hogy szükség van sebesség ellenőrzésre, ha nem lennének traffipaxok, elkanászodnánk mindannyian.

Nesztek, rakenroll!
2015-07-08 18:16:52

A nyárnak még csak az első felénél járunk, de úgy tűnik, ennél jobb buli már nem lesz. Félre ne értse

Megbűnhődtem
2015-06-29 17:25:09

Ez van, ha az ember felelőtlenül fogyasztja a totalcaros és indexközeli tartalmakat. Kezdődött azzal, hogy

A napokban végigszántotta a netet a budapesti mentősök látványos vonulásáról készült videó. Teljesen joggal, hiszen ügyesen, okosan és bitang gyorsan szeli át fél Budapestet a szirénázó esetkocsi. Én nagyon tudom értékelni az ilyen videókat, kiszámíthatatlan időközönként azon kapom magam, hogy vonuló rendőr-, mentő- és tűzoltóautók belsőkamerás felvételeit nézem néha órákig. Baromi tanulságosak ezek a filmek, figyelmesen nézve őket sokat tanulhatunk, mit és hogyan tegyünk, illetve ne tegyünk, ha összeakadunk egy szirénázó járművel. Még régebben láttam a Coolean nevű felhasználó által feltöltött videókat a youtube-on, de ezek mára sajnos már elérhetetlenek, pedig azokon is  igazán lenyűgöző vonulásokat lehetett látni. Az OMSZ az ilyen videók készítését és publikálását a hírek szerint csak annak a sofőrnek engedi, aki ezt a filmet is felvette (akit egyébként Csordás Tibornak hívnak). Bár sajnálom, hogy Coolean videóit nem tudom megmutatni, megértem, biztos jó oka van az OMSZ-nek a korlátozásra. Ja, és az emlegetett, mostanra már lassan 1,5 milliónal is nagyobb nemzetközi nézettségű filmet ne hagyja ki senki:

Erről a nagyon gyorsan nagyon sok emberhez eljutó magyar kéklámpás sietésről eszembe jutott, hogy már nagyon régóta figyel a könyvjelzőim között egy legendás londoni száguldásról készült film, amit meg akartam osztani az olvasókkal. A brit autóőrültek csak Liver Runként emlegetik ezt a nem túl rövid kisfilmet, és bármilyen fórumon összetalálkozom vele, mindenkinek leesik az álla a látványtól. A mi videónknál nem tudjuk, pontosan miért siet a mentő, de az angolok filmjében elmesélik, azért kell nagyon kapkodni a lábukat, mert ha 12:30-ig nem ér a londoni kórházba az ország másik felében, Hullban talált donor máj, akkor hiába minden korábbi erőfeszítés, a repülős transzport, a szerv sérül, a beteg meghalhat. Tehát van úgy 35 percük, hogy a péntek déli dugóban megtegyenek durván 45 kilométert. Gyors fejszámolással kijön, hogy ez közel nyolcvan kilométeres átlagsebesség. Londonban. pénteken. Délben. Autóval.

Liver run útvonal
Ez az útvonal. Még forgalom nélkül is bő egy óra a google szerint, péntek délben viszont dugó van mindenhol

És mivel 1987-es filmről beszélünk, mi mással is száguldhatnának a Metropolitan Police rendőrei, mint Rover SD1-gyel. Ez az az ék alakú, alumínium V8-blokkos kocsi, ami 1977-ben az Év Autója is volt. Amire a kor autós újságírói azt mondták, hogy zseniális konstrukció, csodálatos vezetni, de a minősége csapnivaló. A tesztautókba befütyült a szél a tömítéseknél, de a műszerfal szellőzőin épp csak átszivárgott a levegő. Ezekkel együtt is ez  a 190 lóerős, hátsókerekes dög máig sokak számára legenda, túrakocsi bajnokságokat nyertek velük, a rendőr SD1-ek látványától pedig sokaknak lesz párás a tekintete - különösen azoknak a rendőröknek, akik ilyen kocsin járőröztek és üldözték a csirkefogókat. Jól mutatja, mennyire népszerű volt az SD1 a zsaruknál, hogy amikor megtudták, a Rover leáll a gyártásukkal, jelentős mennyiséget rendeltek be, hogy elraktározva ezeket még jó ideig biztosítva legyen az utánpótlás.

West Midlands Police Rover SD 1 Traffic Car c.1985
A nyolcvanas évek Nagy-Britanniájának tipikus rendőrautója

Bő húsz perc a film, de minden egyes képkocka kincs. Ha csak az utcákon látható, mára szinte hírmondó nélkül kihalt személy- és teherautókat nézzük, már az is leköti az embert, de igazán az a lenyűgöző, ahogy a kor technikáját tökéletesen alkalmazva úgy hatolnak át a zsaruk a dugón, mint kés a vajon. Persze, van egy-két fennakadás, de nézzék csak, mennyire jól működnek együtt az autós, motoros és gyalogos egységek, hogy a szabad utat biztosítsák. Én már a minden fontos paramétert rögzítő fedélzeti kamerák képétől letérdeltem (még egyszer, 1987-ről beszélünk, amikor még a szimpla VHS kamera sem volt minden háztartás alapfelszerelése, nem hogy Magyarországon, de nyugaton sem).

Mint a UKemergency cikkéből kiderült, az, hogy olyan gördülékenyen működtek a dolgok, épp egy frissen bevezetett rendszernek, a New Scotland Yard Command Centernek köszönhető, aminek tulajdonképpen ez a bevetés volt a főpróbája. A Londonban kevésbé otthonosan mozgó járőröknek előre megtervezték az útvonalat, amit összesen vagy ötven egyéb kollégájuk biztosított. Az egész akciót közben folyamatosan felügyelték és rádión adták az utasításokat. A kamerás kocsi sem véletlenül volt a hűtőtáskát szállító autó mögött, ő volt a vésztartalék, arra az esetre, ha az első autóval bármi történne (műszaki gond, baleset, akármi). A hangjából ítélve ez is egy V8-as SD1 lehetett.

Rover SD1
Időtlen a forma, csak a szín és a krómozott alkatrészek árulkodnak, ezt bizony a hetvenes évek elején-közepén tervezték

A Rovereket vezető rendőrök nem tudtak semmit arról, hogy a donor szervet nő, férfi, felnőtt vagy gyerek kapja-e, csak annyival voltak tisztában, hogy 12:30-ra oda KELL érniük, ha nem megy, félbe kell szakítani a bevetést. Gondolom azt sem mondták el nekik, hogy a páciens már a műtőasztalon fekszik, ez az információ egész biztosan kezelhetetlen mértékű nyomással nehezedett volna rájuk. Mivel egy korábbi szervátültetés sikertelen volt, a donor májat kilökte a szervezete, ez a máj, és annak időben leszállítása élet és halál kérdése volt számára. Az orvosok tényleg mindent egy lapra tettek fel, a szerv pontos beérkezésére számítva a műtőasztalon fekvő, felnyitott beteggel csak arra vártak, hogy a zsaruk megérkezzenek.

SD1 racer
Versenyautóként is egész sikeres volt

Jogos lehet a kérdés, miért nem mentőautóval, esetleg helikopterrel szállították a szervet. A mentőautó nagy, és nem olyan gyors, mozgékony, mint egy bitang erős rendőrautó, ez világos. A helikopter jó lehetett volna, de a londoni mentőknek ekkor még nem volt légiszállítási képessége, 1989-ben alakult meg a légimentős részlegük. A rendőrségnek voltak helikoptereik, de egy pár nappal korábbi baleset miatt minden gépüket a földre parancsolták a vizsgálat idejére.

SD1 police2
Ék alakú, áramvonalas, még egy helyben állva is száguldani látszik. A 3,5-ös V8-cal meg tényleg nagyot lépett

Tehát maradt a rendőrautó és a Metropolitan Police csapata. Akik igencsak tisztességes melót végeztek, érdemes a részletekre ügyelve nézni a filmet. Egyértelmű, hogy nagyon átgondolt útvonalon rohantak végig, a létfontosságú pontokon járőrök blokkolták a kereszteződések forgalmát, esetenként úgy, hogy a szembesáv forgalmát már jó előre leállították, hogy a dugóban álló autókat így kerülhessék ki a Roverek. Ahol kellett, rendőrmotorosok vezették fel a kocsikat, ők előre szaladva Mózesként nyitották meg az autótengert.Az egyik motor nem bírta a kiképzést, lerobbant és füstölve állt félre (16:25-nél)

rover sd1 2
Nagyon brit autó

Ennek a bődületes erőfeszítésnek meg is lett az eredménye: 12:25-kor a kórház előtt parkolt a két járőrautó, a hűtőtáskával már rohantak is a műtőbe. A sofőr pedig, abban a pillanatban, hogy átadták a szállítmányt, levegő után kapkodva támaszkodott a jó kis SD1 oldalának. Mindketten megdolgoztak az adófontokért, az biztos. Nem csak hogy időben, de öt perccel hamarabb értek a kórházba a májjal, amit a páciens megkapott, aki a műtét után teljesen felépült. Ő az egész felhajtásról mit sem tudott, neki a stúdióban, a Police Camera Action program szerkesztője mutatta meg a felvételeket. Enyhe, pikáns csavar a történetben, hogy Aliza Hillel még csak nem is angol, hallani, hogy nehezen formálja az angol mondatokat. Jó látni, hogy az ilyen (talán gazdasági??) bevándorlók életének megmentése pont olyan fontos volt, mint ha egy ős brit feküdt volna a műtőasztalon.

aktív nyugdíjas
Egy igazán aktív nyugdíjas

Ó, és egy igazán szép extra információ, amit a UKemergency összefoglalójából tudtam meg: a hátsó autót, amelyikben a kamera volt, leselejtezése után egy bizonyos David Butler nevű rendőr szerezte meg. Annyira tökéletes állapotban tartotta, hogy 2010-ben, mikor egy rendezvényre igyekeztek a kocsival (benne aktív rendőrökkel), amikor meghallották, hogy a közelben segítségre van szüksége egy másik egységnek, egy pillanatig sem késlekedtek, a veteránnal indultak el. Kék-sziréna fel, pillanatok alatt elkapták a két betörőt. Lehet-e ennél szebb nyugdíjas kora egy öreg rendőrautónak?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr407454048

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nem mondom meg 2015.05.13. 18:30:06

Coolean-nek volt egy videója, amiben egy gyerekhez mentek és 100-as átlagot futott városon belül.

NperA 2015.05.13. 18:34:24

Maximális respekt a vonulóknak!

Trau_es_Nyul 2015.05.13. 18:42:10

@nem mondom meg: Az egyetlen zenés, ha jól emlékezem, mert a doki végigkáromkodta az utat. Ez az, ugye, ahol a járdán kerülik meg a piros lámpát és van benne némi kerékpárút igénybevétele is?

Trau_es_Nyul 2015.05.13. 18:43:28

@nem mondom meg: Ez volt az egyetlen zenés darab, mert a doki végigkáromkodta az utat. Asszem itt volt az, amikor a járdára felugratva kerültek piros lámpát meg volt némi kerékpárút nem rendeletésszerű használata is... Sokszor kerestem, mert anno nem töltöttem le sajnos.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.05.13. 18:46:00

A mentős videónak azért van egy rácsodálkozás szerű felhangja. Nem hiszem el, hogy egy csomó embernek csak most esne le, hogy néha a mentősök is az életüket kockáztatják a betegért - ehhez képest nagyon nincsenek megbecsülve.

alváztarhász 2015.05.13. 18:47:46

Nekem Giorgi Tevzadze videói jutnak eszembe róla, állat volt a csávó, amíg meg nem halt egy balesetben amiben nem ő vezetett.

Trau_es_Nyul 2015.05.13. 19:14:36

Illetve még ezúton is szeretném üzenni az Illetékes Elvtársaknak: tessék a SOTE transzplantációs Trasportereit _rendes_ matricázással és fénytechnikával felszerelnio. Ami most van, kritikán aluli.

www.portfolio.hu/img/upload/2013/02/ovsz_vw_1.jpg

Pepejoe 2015.05.13. 19:28:33

Jobban jártak volna, ha odaadják a mocisrendőrnek.
Állandóan fékeznie kellett, hogy ne hagyja el a Rovert + sosem állt volna meg, amikor a közlekedők nem voltak hajlandóak időben félrehúzódni.
Ha neki is lezárnak mindent még egy gyros is belefért volna a kórházzal szemközti kajáldában, amíg megjönnek a többiek.
Amúgy nagy kedvencem az SD1, az a forma utánozhatatlan és jól nyomta a fazon, ha a lehajtókon keresztbe eresztette volna le, el is bőgtem volna magam.

Rónarider 2015.05.13. 19:41:17

Halivúd meg a szemétből keresi rommá magát, mikor az igazság is legalább LEGALÁBB olyan jó tud lenni.

Rónarider 2015.05.13. 19:44:49

@ColT: Én néztem tegnap, és furcsa volt, hogy nincs az autó előtt folyamatosan minimum 500 jól belátható méter autó nélkül. Akárhány megyeszékhelyen jártam, ennél nagyságrendekkel hamarabb félrekotródtunk a villogós útjából. Persze nem ugyanaz meg főváros és blala, de a délután négy-öt és a reggel hét-nyolc az gyakorlatilag ugyanaz. Maximum hamarabb oszlik a dugó, mert kisebbek a városok.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2015.05.13. 19:56:31

"Ezekkel együtt is ez a 190 lóerős, hátsókerekes dög máig sokak számára legenda, túrakocsi bajnokságokat nyertek velük, a rendőr SD1-ek látványától pedig sokaknak lesz párás a tekintete - különösen azoknak a rendőröknek, akik ilyen kocsin járőröztek és üldözték a csirkefogókat."

Meg azoknak is, akik akkoriban voltak gyerekek. Az egyik legmenőbb Matchbox volt akkoriban a rendőr-Rover.

Pepejoe 2015.05.13. 20:01:12

Olyan mecsim volt nekem is.

Atika Wok Oszt Cshő 2015.05.13. 20:09:17

@alváztarhász: Nekem is Ő jutott eszembe, ha nem ott születik már világbajnok lenne.... így meg....

H31N3K3N 2015.05.13. 20:14:01

9.15-nél nem egy Lada van a baloldalon? :D Respect mind a magyar, mind az angol hétköznapi hősöknek!!!

Dömijani 2015.05.13. 20:26:17

....Már megint az a mondat: "Nagyon brit autó." Hogy ez mi a szöszt jelent? Venné valaki a fáradságot egyszer, hogy elmagyarázza egy cikkben, cikksorozatban - fotókkal, rajzokkal, bármivel illusztrálva -, hogy mitől brit, olasz, német, francia, japán egy autó formája? A röhej az egészben, hogy egy csomót nem is az adott országból származó tervező rajzolt.
...
Nekem mindig is szép kocsi volt és marad is. Én már csak ilyen ízlésficamos vagyok.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2015.05.13. 20:39:18

@Pepejoe: Meg volt belőle civil is. Gyönyörű bronz árnyalat volt belőle a leggyakoribb és volt "működő", elhúzható napfényteteje is neki. De az nem volt olyan menő az isiben - legalábbis ahová én jártam. 8-)

Egu 2015.05.13. 20:42:02

Azért az meglepő, hogy a nagyon kulturált közlekedésűnek mondott angolok hogy tesznek a szirénázó rendőrautóra autópályán és városban egyaránt. Ok, hogy nem mai, de állítólag ők már a középkorban is sokkal jobban vezettek...:)
Ehhez képest a budapesti mentős videóról azt sem árt megjegyezni, hogy egészen szépen lehúzódott mindenki, hogy legyen helye. (Azért szoktam nem kis balfékeket is látni menet közben, hál'Isten ilyen nem jutott neki aznapra.) Persze ettől még max respect a srácnak, mert tényleg frankón olvasta, hogy ki merre fog menni - és még nem is ment fel a villamossínekre! (Mindig csodálkozom rajta, hogy miért jó bárkinek is ráhajtani, aki félti az életét, olyan gödrök vannak rajta.)

Wizardus86 2015.05.13. 20:48:59

@Pepejoe: az ugye megvan, hogy keresztben lassabb vagy? :)

Pepejoe 2015.05.13. 20:55:28

@Sam. Joe:
Olyat még csak nem is láttam, legalábbis élőben. Rendőr-Roverrel toltam az asztalon, szó szerint. Ugyanolyan volt mint a Dempsey & Makepeaceben, nagyon bírtam, bár a történetekből semmit nem értettem de nem is számított.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2015.05.13. 20:57:23

@Pepejoe: Még nem volt nálunk, de ami késik, az a vonat! 8-)

Pepejoe 2015.05.13. 21:04:37

@Wizardus86:
Kétségtelen de sokkal látványosabb is. Ha egyszer megcsúszott volna, szerintem biztos nem veszi el a gázt.

UdjanMineck 2015.05.13. 21:09:01

Nnnnna. A Rover SD1 speciel kiskorom óta kedvenc, egy szép V8-as Vitesse bizony ma is kéne! Ezerszer inkább egy ilyen kényelmes és gyors szépség, mint valami mai műanyag szarság.

Rocko- 2015.05.13. 21:11:32

nem csak a fenti ember teszi fel netre a videóit. lehet csak neki van engedélye, de más is tölt fel.

a magyar videón kb. 2 embernek volt kellően flott és gyors reakciója.
érdekes, hogy mennyire feleslegesen teli a belső sáv néha.

az angolnál talán érdemesebb lett volna motorral vinni, akár váltásban, két fős egységekkel.

SD1-ből az épített drift pickup az érdekes.

Rocko- 2015.05.13. 21:12:59

vicces még a magyarban, amikor a többi mentőst/betegszállítót tolja le.

az angolnál nincs semmi furcsa, hogy egy nem helyben születettnek viszik az életmentő szervet: az orvosok életmentésre esküdtek fel, nem rasszizmusra.

legyes 2015.05.13. 21:18:24

Amikor papi meg sem mozdult a szirénázó, villogó mentő előtt, a hangszóróból: "Mi a francot kapcsoljak még be, hogy eltakarogy végre az útból?" :) Minden tiszteletem nekik. Gondoljatok bele milyen dinamizmusa lehet egy vízzel teli gépjármű-fecskendőnek? Pedig nekik is kell a városban haladni egy _sokkal_ nagyobb géppel, ami kevésbé gyorsul és lassul.
De hány éve is EU-s előírás a "mentési sáv" létrehozása dugóban? Nem venni észre autópályán ha torlódás van (Magyarországon). :(

Slippery Slick a menetlabilizátor 2015.05.13. 21:19:32

Mintaszeruen reagáltak a kozlekedok is a magyar videon. Ezt mindenképpen jó volt látni.

nootropil 2015.05.13. 21:24:02

Abban a szerencsés helyzetben vagyok hogy az első autóm egy Rover SD1 volt világos metál kék barna bőr belső.. nagyon kiadta.

Sajnos a benne lévő diesel motor (alfa származék talán) ? is.. kiadta a lelkét. előző tulajdonosai nem kezelték helyén.

Úgy tudtam eladni, hogy a tranzakció előtt a benzinkúton beleöntöttem 2 adag füstölésgátló adalékot..

ennek ellenére fantasztikus hangulatú gép volt.. utána egy 216 GSI , majd 618i jött .. ezek után váltottam Mazdára. Kár a Rover-ért.

A 220 Turbo valamint a 827 coupe sztem máig legendásan szép forma.. (érted Honda Legend a nyolcas) :)

Barna

Börtönőr 2015.05.13. 21:29:46

Angoltól többet vártam. Pályán mennek 150-el átszámítva de a városban csak 50-80-al szinte végig. Pár pillanatra 100-al.

Megamorfozis 2015.05.13. 21:32:05

Nem vagyok autóbolond, de néha én is órákig nézem a vonulós videókat. És egytől egyig nagy tisztelet a sofőröknek.
Egy apró észrevétel. A cikkben 45 km van említve, de a térkép szerint (ellenőriztem) 42.3 mérföld van jelölve (nekem 41,8 jött ki). A 42,3 miles = 68 km, így még jobb.

jojó78. 2015.05.13. 21:43:39

Pont most hétvégén láttam 1 ilyen rendőrautót. Szerintem oldtimer találkozóra ment.

Megamorfozis 2015.05.13. 21:45:39

Oké, a videóban 29 mérföldet mondanak, ami 46,4 km. A gugli meg kiírja a km-t mérföldnek. Mea Culpa.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2015.05.13. 21:56:57

Úúú, de mennyire jó, hogy többen is látták a Coolean videókat. Azok is nagyon ott voltak. Én a dupla rendőr kísérettel levezényelt vonulást bírtam nagyon.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2015.05.13. 21:59:59

@ColT: Nagyon más dolog bentről látni a történést. Sokaknak csak így esik le, mennyire hosszú idő, míg egyik-másik ember végre lereagálja a dolgokat, hogy mennyire félreérthető sokak reakciója.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2015.05.13. 22:01:14

@Sam. Joe: @Pepejoe: Ugye, hogy ugye? Ezt már bele sem mertem írni, így is jó hosszú lett:)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2015.05.13. 22:06:21

@Dömijani: Itt talán nem is a forma, hanem a mögöttes sztori az érdekes. Hogy ügyesen kitalálták, megtervezték, de olyan szar minőségben gyártották - köszönhetően többek közt a szakszervezetekkel vívott harcoknak, folyamatos sztrájkoknak - hogy az eredetileg tervezett mennyiségnek csak töredékét tudták eladni, de azokkal is rendre garanciális bajok voltak. Milyen lehet egy autó, ha az újságíróknak, tesztelésre adott példányok tele vannak irtózatos hibákkal?
Sok esetben nem tudnám megmondani, pontosan milyen formai jegyek miatt nagyon brit egy autó, de sok olyan mérhetetlenül csúnya, bumfordi, de mégis jópofa kocsi van, amiről az ember azonnal megmondja, csak angolok, vagy angoloknak tervezhették. Nézzed csak meg a hatvanas évek brit teherautóit, furgonjait, buszait.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2015.05.13. 22:15:56

@streetsta: De mennyire! Majd ha megírom a Matchboxot, akkor jól linkelem a postod! 8-) A Ford Sierrával is így volt, amikor megírtam a Merkur XR4Ti-t. 8-)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.05.13. 22:15:58

@streetsta: Sosem értettem. Én belső videó nélkül is belegondoltam, hogy milyen lehet a piroson átmenni, ha vonulás van. Jogsiszerzés közben elfilózik az ember, pedig az se most volt :)

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2015.05.13. 22:23:29

@legyes: Jaja, maxi respect! Én már a buszsofőröket is csak csodálni tudom. A budapesti 15-ös vonala csak erős idegzetűeknek való. Csupa szűk utca, rengeteg kanyar, bénaságból, vagy bele****ásból még szűkebbé téve parkoló autókkal. Hozzá katasztrofális állapotú buszokkal súlyosbítva. Ja és az sem feltétlenül használ a sofőrök türelmének, hogy első ajtós felszállásos a vonal és minden megállóban van valaki, aki nem tud olvasni, vagy azt gondolja, hogy rá nem vonatkoznak a szabályok.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2015.05.13. 22:34:25

@Sam. Joe: Most, hogy gyorsan benéztem hozzátok, szemléltetésre használom a prospektusos posztot. Itt, a régi Matchbox füzetkében csodásan lehet látni, melyik jármű angol, és melyik nem: matchboxmemories.blogspot.hu/2015/05/katalogusok-1964-matchbox-brit-francia.html

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2015.05.13. 22:44:17

@streetsta: "A RatRacer információs szolgálata az Ön rendelkezésére áll, Asszonyom!" 8-) Megtisztelsz.

314 2015.05.13. 23:48:57

@Levi XY: Thx! Pont tegnap (is) kerestem ezt a videót, de csak ezeket találtam:
video.xfree.hu/i/videotar.tvn?SID=&sorted=13&kat=0&video_search=OMSZ%20Ment%F5%20Coolean%202

@nem mondom meg: Nekem még egy havas vonulás is rémlik, ahol kicsit lapjával sikerült elfordulni néha. :)

VeLaci 2015.05.13. 23:52:41

@Levi XY: Ez az a mindenki által emlegetett videó.. brutális ahogy megy..
Esetleg valaki nem tudja nekem megmondani, hogy honnan hova megy kb? Csak a kíváncsiság kedvéért :)

josip 2015.05.14. 00:54:42

Vessetek a mókusok elé, de eddig csak nem is hallotam SD1-ről.
Egész életemben hátsókerekes CX-ről álmodoztam, csak nagy munka lenne megépíteni.
Innentől kicsit álmodozom SD1-ről is...
A Roverbe hidrót építeni valószínűleg egyszerűbb lenne mint CX-be hátsó hajtást :)

Snake 2015.05.14. 01:34:51

@VeLaci: A Merényiből Keresztúr-központba:
http://www.google.hu/maps/dir/47.4664909,19.1029245/47.4796189,19.2557173/@47.478295,19.1024276,12z/data=!3m1!4b1!4m9!4m8!1m5!3m4!1m2!1d19.1022792!2d47.4799926!3s0x4741dcc33a9d9905:0x1bd1e557ed88c11d!1m0!3e0

Cooleantól az egyik kedvenc videóm az volt, ahol Csepelről a Dunaharaszti áruházakhoz ment segélykocsiként egy égett kisgyerekhez. Padlógázzal, éjszaka, szakadó hóban, úgy, hogy már az első kilométeren bekrepált az ablaktörlő.

dpeti · http://www.ninapartmentsphuket.com 2015.05.14. 02:49:57

@Levi XY: ugyesen ment, de kerult egy jo nagyot ;)
Ha a Merenyitol az Ecserinel kereztezte volna az Ulloit majd Bihari-Mazsa Ter nyert volna kb 4-5 percet....

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.05.14. 03:12:58

Na jó, de ha az angoloknál ilyen szintű irányítás van a háttérben, akkor ez hogy a rákban hasonlítható a magyar mentősökhöz, ahol egy szimpla esetkocsi ment nulla supporttal a háta mögött...Vagy mit nem értek? :-)

1127ccm 2015.05.14. 06:27:22

Azert az igazsaghoz az is hozza tartozik, hogy alig lezeng ey ket auto az uton, es az utvonal is nagyon szerencses. Kivancsi vagyok pentek delutan a rakparton milyen lenne. No meg a szakirodalom is azt tanitja h ket iranyba nyissuk a sort a felezo vonalon, ne pedig savvaltasra kesztessuk a tobbi autost. Mindemellett elismeres az urnak.

selgir 2015.05.14. 07:33:07

jé, egy vitesse! egyszer kínáltak olcsón egy ilyet, de nemet mondtam... én marha :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2015.05.14. 07:47:23

@Pizo_S70: Igen, ez is egy szép sztori, anno ki is ment Sebesség Oltárába: sebessegoltara.blog.hu/2014/03/21/amikor_minden_perc_szamit
Jut eszembe, van még egy másik motoros anyag a fejemben, azt is összedobom hamarost.

kristoof 2015.05.14. 08:13:16

@streetsta: Ez egy nagyon megható videó! Az egyik kedvenc vonulós videóm! Valahol olvastam, hogy a Las palmas-i rendőrkapitány nagyon szívén viseli a kisgyermekek sorsát és amikor a kórház igazgatója felkérte, hogy két rendőrmotorral vezessék fel a mentőautót a kapitány gyakorlatilag az egész helyi rendőrséget arra utasította, hogy a mentőautó akadály nélkül menjen át a városon. Neki a legnagyobb riszpekt, de persze mindenkinek aki részt vett az akcióban!

Egyébként épp a minap láttam az Üllői Ferenc körút sarkon, hogy a lámpánál egy rendőrautó és jött mögöttük egy mentő, ami beragadt a dugóba. A rendőröknek sem kellett több, a jobb oldalon ülő kiszállt és elkezdte elzavarni az útból az autókat, a másik pedig keresztbe állt az Astrával villogóval és blokkolta addig a teljes forgalmat, amíg a mentő át tudott haladni a kereszteződésben.

Ha már ilyen hosszú lett, akkor tőlem is itt egy videó, ami kevésbé ismert és magyar. Igaz nem közvetlen életveszélyről van szó, hanem a motorosrendőrök gyakorolják a VIP Escortot. Nagyon jó kis hangulatos videó, jók a dumák is, amik elhangzanak egy kis betekintés a motorosrendőrök munkájába:

www.youtube.com/watch?v=N1eDLYfTmuw

streetsta · http://managertoys.hu/ 2015.05.14. 08:28:05

@kristoof: Na, erre a videóra kitűnően fog rímelni a másik anyag. Illetve nem is tudom, jó szó-e a rímelni. Majd meglátjátok:)

Szkotti 2015.05.14. 11:08:54

A poszt magyar videójához: nézdoda, van aki a Panamerával is ki bír állni a külsőbe, ha kell...

osziboszi 2015.05.15. 14:21:38

Nekem régi ideám, hogy minden vonuló gépjárműbe kamerát kellene telepíteni (jó felbontású, hitelesített, babrálhatatlan, blablabla), és ha a driver úgy érzi, hogy akadályozták, akkor a felvételt a rendőrségnek átadná, a yardon kiértékelnék, és ha tényleg látszik a balfaszkodás vagy a szándékosság, akkor máris mehet a postára a csekk. Szerintem hamar megteremtődne a respekt.
süti beállítások módosítása