2003.08 havi 1.9 pdtdi 131 le. VW Golf IV 1.400.000 ft Sportkivitel, kagylo ülések, 6gangos válltó, gyari sportfutómű. Vezetett szervízkönyv + a munkalapok is!!! Makulátlan belső, es majdnem makulátlan külsővel( egy kavicsfelverodes) sötétmetál kék az autó. Csak papírozni kell es lehet pirítani! Tesztelve!:) érdeklődni nálam lehet. Üdv.
Eleinte arra gondoltam, végigjavítgatom a helyesírási hibákat, aztán rájöttem, az apróhirdetés szövege csak így eredeti, ráadásul ebből még ki is derül, mi a fenét kell tudni a képen szereplő Golfról. Van egy nagyon érdekes zárt csoport a Facebookon, amely mindig nyitva van a gépemen, onnan a szöveg. Rudival fertőzöttek vagyunk, részleteket olvasunk fel egymásnak, de mások is elkapták már a kukkolóvírust a társaságból.
Óránként újabb bejegyzéssel hígítja az üzenőfalam tartalmát ez a jó kis csoport, tizenhatezer tag közt mindig van néhány, aki éppen most portyázik külföldön. A tagok egy része nem a navos értelemben vett autókereskedő, hanem gondolom dolgoznak pár hétig valahol külföldön, aztán hazafelé egy olcsó használt autóval jönnek, itthon feldobják pár mobilos fotóval, hadd vigye aki akarja. A Külföldi papíros autók oldalán ezért olyan olcsón pörögnek a még nem honosított Volkswagenek, BMW-k és Mercedesek, hogy az ész megáll, de nem is ez a lényeg. A 300 ezertől 1 millió forintig tartó ársávra gondoljanak, de úgy, hogy Ford Focust 150-ért láttam egy öreg Mazda 323-at pedig 65 ezer forintért hirdetnek, és eléggé autónak tűnik még az is.
Használt autót sok helyen lehet hirdetni, de a Facebookon kommentelhetsz is, persze ebben a csoportban csak akkor, ha már felvettek a tagok közé. A kommentelők néha nem is vásárlók, nem is nepperek, csak mindenféle illetők, akiknek valamiért fontos, hogy értesítsék az eladót, hogy egy lúzer, ha ennyiért keres gazdát a csiptuningos Audi A4-nek. Ő még szerencsés, mert a fenti golfos hirdetőnek saját házitrollja van, akit hárman próbálnak leállítani, de még mindig hadakozik. Parádés párbeszédek alakulnak ki ilyenkor és én csak azt nem értem, mi fűti a srácokat, miért oltják egymást egyetlen autó miatt.
Persze jobb is így. Olvasás közben tökéletes képet kapsz arról, ahogy a nemhivatalos autónepperek kínálgatják a néha még haza sem szállított kocsikat. Néha felbukkan egy-egy rendkívül érdekes példány, mondjuk egy japán kei car, egy szupercuki, hathatvanas, összkerekes, turbómotoros Daihatsu Mira miniautó. Majd jönnek gyorsan a trollok és legyalulják a hirdetőt, aki kétezer eurót remél a régóta pihentetett, jobb kormányos vakarcsért, amit még haza is kéne hozni Dublinból.
Nagyon kevés kivételtől eltekintve a kinti kínálat legalja vonul itt fel, csak hogy tudjuk, mi az a szint, amire a működő országokban egy tulaj már ránézni sem szeret, nemhogy szervizbe vinni és száz eurókért cseréltetni benne olajat. Ezekből az autókból jön be hozzánk évi néhány tízezer, merthogy a százezer darab feletti használtautó-import zöme tizenéves romokból áll. Azok közül nemcsak a nyugdíjas házaspár garazsírozott kincsét kanalazzák haza a kereskedőnek állt járókelők, hanem az ingyen, vagy fillérekért elhozható kacatokat.
Ezeken lehet fogni valamennyit. Jó vételek is vannak a csoportjában. Én például még mindig belekattintok a Mercedesekbe, aztán amikor egy közismerten rohadós típusnak pont a két oldaláról nincs fent egy kép sem, mindig csalódom és megyek tovább. Jó szórakozás, iratkozzanak fel, az tök ingyen van. Aztán meséljenek, min akadt meg éppen a szemük. A 3-400 ezer forintos Audik, 4-600 ezer forintos BMW E36-ok nem érdekelnek, egy Porsche Boxster, az már valami. Most nagyon olcsón, potom 1,45 millióért kínálnak egyet. Na jó, a kormány pont a másik oldalon van, mint ahogy mi szeretjük, de könyörgök, ez egy Porsche egy teljesen átlagos négyes Golf áráért.