Ezek közt lesz a nyertes '15-re

  2015. február 19. - Csikós Zsolt Címkék: Év Autója COTY 2015 Mortefontaine év autója 2015 Car of the Year

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

COTY

Végre közeleg március eleje, nem kell tovább tűkön ülniük, rövidesen megtudjuk, mi lett a 2015. Év Autója, 2-án, a Genfi Autószalon előtti este mindannyian tudni fogjuk. Én mindenesetre még nem is sejtem, melyikre szavazok, ahhoz ülök majd egy napot, táblázatokat készítek, szétrágok néhány ceruzavéget, majd rövid riportokat írok a COTY honlapjára - az Év Autója zsűri nem a magyar állam, itt bárki egyet kattinthat, és láthatja, mi történik a színfalak mögött. A nyertesre várás nagy izgalmában valószínűleg sokaknak kontakthibás lett a memóriája - bevallom, fejből én is csak második nekifutásra tudtam felsorolni a végzősöket - ezért most megint leírom, mely hétből választunk:

- BMW 2-es Active Tourer
- Citroen C4 Cactus
- Ford Mondeo
- Mercedes-Benz C osztály
- Nissan Qashqai
- Renault Twingo
- Volkswagen Passat

TCbatch

Hogy megkönnyüljön számunkra a döntés, a Párizs melletti Mortefontaine-ben, pontosabban az ott levő, bérelhető tesztpályán az összes leendő Év Autója kvázi összes kivitelét kipróbálhatta a zsűri tagsága. Egy másik szempontból is fontos volt összegyűlnünk Mortefontaine-ben: a zsűri tavaly arra az elhatározásra jutott, hogy a korrupció látszatát is csökkentendő, magunk fizetjük az éves nagygyűlés összes költségét: szállást, gálavacsorát, konferenciahelyet. Eddig ugyanis a díjkiosztás után a nyertes autógyár hívott meg bennünket magához, ott újra átadtuk jelképesen a díjat, majd kitaláltuk a következő évet. Nos, ez mostantól saját zsebre megy, Mortefontaine-ben.

Tehát egy napot konferenciáztunk, aminek eredménye dióhéjban:
- Közmegelégedésre nulla ellenszavazattal marad a jelenlegi vezetés.
- Nyugdíjba menetel miatt távozik a cseh és szlovák (kombinált) zsűritag,Tomas Hyan.
- Év Autója zsűritag ne adjon át útmeghívásokat, információkat, egyéb privilégiumokat másnak, ha lehet,
- Megszűnik az 5000 darabos minimális éves eladási kvóta, amit eddig (prognózisban) minden versenyzőnek teljesítenie kellett - bízunk a jelentéktelen modellek automatikus lemorzsolódásában.

TC3
Ez az idei díj. Dög nehéz, az egyik kolléga kis híján elejtette, amikor meg akarta emelni

Volt még egy csomó apróság, azok nem érdemelnek felületet. Ez volt hétfő, kedden egész végig teszteltünk. Ez a nap nekem arról szólt, hogy vezessem végre az összes olyan alváltozatot az utolsó kör hét autójából, amiről lemaradtam (hátha feljebb vagy lejjebb kerül az adott típus a gondolataimban körvonalazódó listán), amúgy is túl kaotikus volt a helyszín ahhoz hogy teszteket írjak, ezért önző módon inkább a saját jegyzeteim készítésével foglalkoztam. De hogy az olvasóknak is jusson egy kis eseményhangulat, azért minden érdekes verzióról készítettem egy-egy videót, ezeket fogom közzétenni esténként, a következő napokban.

A videókat tényleg csak szorgalomból lőttem, fél kézzel, kis kompakt Sonyval, nem volt operatőr, kétnapos snittlövés, daru, stabi, drón, csak egy csávó az utcáról, aki magyaráz, illetve egy ügyetlen bal kéz, mert a másikkal általában vezettem. Aki nem szereti a home video-műfajt, ne is kattintson, ne pazaroljuk egymás idejét, ennyi idő alatt, meló mellett, egyedül dolgozva, ennyit lehetett, a videóval tényleg csak azokra gondoltam, akik szeretnének egy kis ízelítőt a szavazás előtti napok hangulatából - és nem, egy fillérrel több nem jár a hónap végén, ha van ilyen, vagy ha nincs ilyen. Tehát lássuk a kínálatot, íme a parkoló, álljon most itt a nyitófilm.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr287188957

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ommm 2015.02.19. 20:56:13

Ha van igazság, akkor a Passat, ha van pénz, akkor a Mondeo. :)

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.02.19. 21:30:51

Már az elődöntő is kiábrándító volt:
autossagok.blog.hu/2014/12/16/ev_autoja_elodontosei_a_piszkos_12_vagyis_het

Ebből egyedül a C klasse érdemelne bármit, az is csak azért mert vele kezdett el visszatérni a Merci a régi formájához...

Laci1982 2015.02.19. 21:50:13

Passat fog nyerni, amúgy azt is bele értve mind egy hányás

csongiaparaszt 2015.02.19. 21:52:05

Régóta nem volt már olyan lista, hogy egyik autót se kelljen úgy igazából. Messziről ugatva a két francia kilóg, a Passat-Merci-Ford eléggé közel egymáshoz, elsőkerekes BMW-nek elvből nem adnék, a Nissan nekem unalmas.

Tommi 2015.02.19. 21:57:31

Mondeo, Passat, Qashqai. Ha nem ebből a háromból kerül ki a győztes, az autóipar és a COTY is elveszett.
A többi mind értelmetlen.

De ez csak az én véleményem.

Matenak · http://csipszerelde.hu 2015.02.19. 22:09:06

Nyerjen a Citroen és akkor talán érdekesebb külsejű autókat mer majd gyártani mindenki. Már csak azért is, mert lefogadom, hogy az összes régmúltban forgatott, de jelenünk környékén játszódó filmhez képest csúnyán el vagyunk maradva! :-]
Ne nyerjen már egy újabb egyenkrumpli.

CSÖRR-CSI££ 2015.02.19. 22:15:48

@ommm: Tavaly a Golf, idén a Passat?

Imádom a rántott húst, (szinte) nem lehet megunatni velem, de a jómagyar falusi vasárnapi ebéd az emaradhatatlan "husleves-kirántotthus"-kombó is fáj egy idő után.
Még ha nem is annyira jó, de legyen már valami más, persze azért lehetőleg ne tök- vagy ződbabfőzelék (Twingo, Cactus:)

André Fux 2015.02.19. 22:26:01

Meglehetősen érdekes lista. Ami várható az szerintem a Passat győzelme. Ezeknek az autóknak egy részében vettem már üléspróbát, azt kell, szóval valami belátásom van, persze vezetési élménnyel nem tudok sajnos beszámolni.
Én a magam részéről ezek közül mindenképp a Nissan Qashqainak adnám a díjat. Igazi mindenes, jó megjelenéssel. Elég tágas (bár azért a konkurensei mint pl. ix35, vagy RAV4 azért jóval tágasabbak, de nagyobbak is) kényelmes, jó anyagokkal, jól van összerakva, és városban is kényelmes használni, mert széles, de viszonylag rövid, így a parkolás sem okozhat gondot senkinek sem, befér egy mélygarázsba, vagy belvárosi helyre.
A Twingo már csak azért érdemelne valamit szerintem, mert eszméletlen mennyivel kulturáltabb a "prémiumosított" Smartnál.
A Cactus egy isteni forma, viszont szerintem nagyon elcseszte a Citroen, mert a belseje egyszerűen gagyi. Gyönyörű formák, az egész tökéletes, de beül az ember és azt érzi, hogy ez nagyon nem az igazi.
A Mondeonak én nem adnék semmit, azért mert Európában most mutatták be, azért ez nem egy mai autó már, és igazából nincs is benne semmi olyan extra, amit a konkurense ne tudna, a belseje pedig szerintem nem sikerült túl jóra.
A C-Klasse személyes kedvenc, bár a Twingo mellett ez a másik autó, amivel nincs tapasztalatom, de egyszerűen az a forma, az a tudás, igazából prémium szinten nem is drága én konfigurátorban 12 millióból kihoztam egy olyan C-Klasse-t ami nekem tökéletesen megfelelne.
A BMW semmi extra, én ha ránézek mindig a KIA Carens jut eszembe. Ezt is megértük. Egy ilyen egyterű nem igazán tud olyat nyújtani szerintem, ami miatt dobogós lehetne. A B-Klasse nekem kicsit eredetibb lett, de ha azt mondom, hogy C4 Picasso, akkor feltettem az i-re a pontot szerintem.
Megmondom őszintén a Passatot kipróbálhattam volna, de számomra annyira érdektelen volt, hogy a közelébe se mentem. Se a formája, se semmije, engem egyszerűen nem vonz, nincs is róla véleményem, ültem már annyi Passatban, egyik se fogott meg, soha. (Egyébként szerintem az volt a Hybrid ami a Csikós mellett ment el. A lökhárítón lévő nagy LED miatt gondolom, a Golf elektromos verzióján is ilyen van.)
Összegzésképp én ezt tartanám reálisnak:
1. Nissan Qasqhai
2. Mercedes-Benz C-Klasse
3. Citroen Cactus

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2015.02.19. 22:26:22

Csak ne a Passat...

Igazából egyiktől sem vagyok elájulva, mindegyikben látok némi hibát, de ne VW nyerjen. Egyáltalán, VW legjobb lenne ha nem is indulna soha többet sehol. Azokban az autókban semmi érzelem, halál unalom minden típus minden négyzetcm -re, de ezt kb. az egész VW csoportra el tudom mondani, igazán ritka a hatalmas szortimentben az az autó, amire kicsit is tudnám mondani, h na jó, az kellene (kellene = adnék érte pénzt). Baromi rossz úton járnak szerintem és sajnos hosszú - hosszú évek óta. Igaz az emberek veszik, mi a frászér változtatnának? Egyen motorok, egyen formák, Copy Paste a CAD programban, egy új logó kész az új típus. Csilliókért.

Viccesek, a látszatra sem adnak.

Rot 2015.02.19. 22:33:14

Inkább a Merci mint a Passat...
A belseje szuper lett, van egy kis régi SL íze,
a Passat egy nagy ásítás hozzá képest.
A Citroen nagyon scifis, kár hogy rosszakat írt róla mindenki.

mi legyen a nick? 2015.02.19. 22:46:06

@Matenak: szerinted ha Cactus nyer, akkor a Passat következő verziója olyan durranás lesz, mint a most 60 éves DS?
A Passatosok nem azt keresik, a Citroenesek, meg a nem a Passatot. Ez így van jól...
Az egész COTY egy játék, amiben egyesek jól szórakoznak, másokat meg nem érdekel. Vagy azért veszed meg éppen azt az autót, mert COTY-t nyert? Na ugye!
Ha COTY-n a merészséget díjaznák, akkor lennének érdekes autók, mint a Cactus. Őszintén: mit tud a Quashqai jobban, mint a C4? Az átlagfelhasználónak -vásárlók 85-90%a- tök mindegy, hogy rendesen lehúzható-e a hátsó ablak vagy nem. A tudat, hogy nem és az, hogy ezt a barátok szóvá teszik, na az számít. Pont ezen a hátsó ablakon gondolkodtam, hogy mikor volt lehúzva a klímás autóm hátsó ablaka és miért. Fogalmam sincs. De alapvetően mikor meghallottam, hogy a Cactus ablaka csak dönthető(és a DS4-é még így sem), hát elég furcsa volt...
És tök jó, hogy annak idején a DS olyan volt, amilyen, mert egy csomó újítást hozott, de most már nincsenek forradalmi dolgok: a futóművek, fékek, kormányzás mind elérte az optimumát, amin csak nüansznyi különbségek vannak (plusz a gazdasági érdekek is visszafognak). Reszelnek a motorokon, mert a környezetvédelem így vagy úgy. Tegyék kötelezővé a villanyos (vagy hibrid) hajtást és akkor ez a rész fog fejlődni. A Tesla ilyen szempontból érdemelt volna egy COTY-t.
De a COTY is politika (szerintem a tavalyi Pug győzelem után esélye sincs egy Citroennek, lehet még egy franciának sem.
Szóval ez is olyan, mint az X-faktor. Beszélünk róla, vitatkozunk, érvelünk, de nem is emlékszünk a két évvel ezelőtti győztesre...

Cifu78 2015.02.19. 22:55:44

@klarky: Ha mindenkinek ugyanolyan autó tetszenne, akkor az utakon ugyanazt az egyen mintát láthatnád, és akkor meg az unalmasság lenne a baj.

Én nem értek egyet veled abban, hogy unalmasság a VW, ott van a (szerintem) zseniálisan kinéző Sirocco, példának okáért. A céget a letisztult formák jellemzik, és mit ad isten, jó sok autót el tudnak adni ezekkel a formákkal, meg az igényes kidolgozzással, ami jellemzi őket. Szóval a vásárlók jó része bizony ezt keresi. Akkor miért ne lenne keresnivalója az Év Autója díjon?

Mondjuk én is inkább a Citroen bohósságát ajnároznám, aranyos, szerethető, sajnálatos, hogy belül elszúrták - nagyon kár érte.

De teljesen megértem azt, aki a Passat mellé teszi az X-et...

Naezatutti?! 2015.02.19. 22:59:27

C Klasse ebből a felhozatalból, de a Nissan is jól sikerült, a BMW-vel barátkoznia kell még a népnek. A Passat új generációja formailag valahogy nincs rendben, se kívül se belül nem áll valahogy össze egy egészé. A Mondeo-t körbenéztem párszor, egész szép de az előd modell a megjelenésekor többet mutatott. Összességében szebb mint a Passat. A többi pedig...

decompression 2015.02.19. 23:36:14

@mi legyen a nick?: tetszik a gondolatmenet, nagyrészt egyet tudok vele érteni. +1

decompression 2015.02.19. 23:52:56

Sokan fanyalognak a mezőny kapcsán, pedig szerintem nem rossz. Csupa olyan autó, amit jó eséllyel látunk is majd az utcán, és akár majd sikeres is lehet (illetve néhánynál már borítékolható, hogy lesz). Nekem csak két kifogásom van, az egyik az elsőkerekes BMW, ez tisztán érzelmi kifogás, a másik meg a Nissan. Ez meg számomra tökéletesen érdektelen, valószínűleg ideális közlekedőedény és másnak ideális autó, de nekem az abszolút szürkeség. Számomra a két kedvenc a Cactus és a Passat, de az jó kérdés, hogy a tavaji utána nyerhet-e újra a PSA, illetve a VW tud-e kétszer nyerni az MQB platformmal, mert a Golf győzelmében az is erősen benne volt.

autosvilag.com 2015.02.20. 00:01:00

Nissan Qasqhai megérdemelné, igazából már az első generációnak meg kellett volna kapnia.

TaaT 2015.02.20. 00:21:27

@CSÖRR-CSI££: Tavaly a pug nyert, fölényesen és vitathatatlanul... Ja nem, az 2éve a golfnál volt, na mindegy...

CSÖRR-CSI££ 2015.02.20. 00:30:19

@mi legyen a nick?:

Ja, de...
két éve volt a Golf n+1-edszer
nem baj, minden második vasárnap se kell kirántotthus :)

hdnctrl 2015.02.20. 02:01:39

Jesszum pepi, ez a bmw mit keres itt?

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2015.02.20. 06:29:59

Emlékeim szerint tavaly nem a Golf, hanem egy Peugeot nyert, meg nem mondom mi volt a típusa...

hordalek 2015.02.20. 06:33:54

Hm....hát elég érdektelen lista.

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2015.02.20. 06:36:25

Én hiányolom a versenyzők közül a Pulsar-t, bár élőben még nem láttam, nem próbáltam, de a sajtóanyag alapján eléggé tetszik. Külső-belső tekintetben viszont a VW Passat nálam mindent visz (lehet, hogy nem pont ezt a modellt láttam). Azok a beolvaszott légbefúvók a Passat műszerfalán nekem nagyon a 70-es éveket idézik.

lada.ati 2015.02.20. 06:51:31

Hogy megkönnyüljön számunkra a döntés........ez fergeteges!

karlmann 2015.02.20. 07:49:56

A BMW és a C klasse sanszos, hogy nem fog labdába rúgni, mert egyszerűen túl drágák. Prémiumjárgányoknak nem nagyon volt esélye soha a Coty-n, a Merci egyszer nyert, de az egy vicc volt, a BMW még soha. A két nagy limuzin közül 100X inkább Passat, mint egyszer Mondeo, de ezekkel is az a gond, hogy drágák, márpedig a Coty-n alapvető szempont a költség. A VW kétszer is nyert az utóbbi években ez mutatja, hogy jó autókat csinálnak, de limuzinnal nyerni nagyon nehéz, utoljára az Opelnek sikerült előtte az S-Max nyert, de ők ugye csaltak, az előtt talán a 156-os Alfa, de az még az előző évezredben volt. A Nissan "keskeny" fura autó, sokaknak bejön, már az első is nagy siker lett, rengeteget eladtak belőle, nekem spec. nem jön be, mert nem kedvelem a krumpliformát de ettől még simán nyerhet. A két francia tipikusan az a kategória, amik a legtöbbet nyertek a múltban. A Cactus egyedi, különleges autó, ha belseje igényesebb lenne és a kocsi többe kerülne 1000 Euróval akkor az egész Coty szavazás csak formaság lenne, így nem egyértelmű. A Twingo egy-két hibától eltekintve jó lett, lehet belőle befutó, a Renault is régen nyert utoljára.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.02.20. 08:02:28

@karlmann: mndjuk a BMW-t és a Mercedest nevezném egy napon iparágat meghatározó innováció tekintetében.

karlmann 2015.02.20. 08:08:54

@Ződ2000:

Ez igaz, de ettől függetlenül általában egy kalap alá veszik őket.

mv3 2015.02.20. 08:11:13

Szívem szerint C Klasse, eszem szerint Passat. A Mondeo akkor lett volna esélye, ha az amerikai megjelenéssel együtt -lassan két éve- mutatják be Európában.
A Qashqai sokkat javult az elődhöz képest, minőségibb termék benyomását kelti,
a Cactus eredetisége nagyon tetszik, de nem hinném, hogy ezek a rétegmodellekkel nyerni lehet egy ilyen versenyen (nyilván nem is ez a gyártásuk fő oka).

Csikós Zsolt 2015.02.20. 08:26:17

@Ződ2000:
Csakhogy itt nem érzelemből választunk. Lehet benne valamennyi, de nem sok :-)

@CSÖRR-CSI££:
TavalyELŐTT volt a Golf, tavaly a 308. Sajnos az van, ha fejlesztesz mint állat, észnél vagy, te diktálod az iramot, akkor nehéz lemaradnod. Ez a helyzet.

@klarky:
Látod, ha az emberek veszik, neked nem tetszik, akkor megvan a válasz. Az én Év Autójám amúgy a Macan lenne, de az már kiesett.

@Rot:
Nem rosszakat ír, hanem rossz. Szinte mindent kispóroltak belőle, ami a XXI. században alap: osztva dönthető támla (nem bírod egyedül leborítani emiatt, csak trükkel), napfénytető-roló, kormány tengelyirányú állítása, fordszámmérő, övmagasság-állítás, kapaszkodó... És közben ráz, zörög és ügyetlen a legtöbb verzió hajtáslánca.

@Naezatutti?!:
A Mondeo egy káosz, a Passat részletesen végigvitt, egységes gondolat, csodálkozom, hogy nem veszed észre, láttad már ezeket élőben?

@karlmann:
Igen, de ne feledd, hogy a költség relatív, ami nekünk drága, az a zsűritagok többségének kézzelfogható valóság. Tehát: míg én és a Gajdán mondjuk, talán ötévesen, megszakadva tudnánk venni egyet, de az már komoly teher lenne, addig egy német, svéd, francia zsűritag simán bemegy a szalonba és megrendeli, most, méghozzá nem az alapmodellt. Tudom, mert amikor megmutatom a kollégának a Pontont, amibe beledöglötem, bár ezt nem mondom neki, erre ő megmutatja az Aston DB5-ösét (l. Goldfinger), most történt épp...

@mi legyen a nick?:
Cactusban nincs merészség, csak formailag, de ez nem egy divatverseny, azt máshol tartják. Egy régi alap, ráadásul nem is C4-es, hanem C3-as (tehát csalás is van a dologban), elhagyott, a XXI. században már rég (tizen-huszon-harminconéve meglevő, illetve kötelező) felszerelések. Mintha egy ötvenéves plasztikai sebészi remekművel indulnál a 18 évesek szépségversenyén - egy átverés. Én is imádom a formáját, a belsejét, ne értsd félre, de az itt nagyjából az utolsó utáni szempont. A forma szeretetét a vevő dönti el, millió és egy autó volt, amit vittek, mint a cukrot, mert bár szar volt, mint a bűn, a kinézete eladta.

@karlmann:
A Twingóval két baj van: már most félévkor frissíteni fogják az áttételezését (mi ez, ha nem tákolás?), mert a 70 lóerős bevallottan pocsék lett, a másik, hogy drága. Mert nem az a baj a COTY-értékelésben, hogy abszolút értékben sokba kerül valami. A pontozási irányzatban az ár/érték arány szerepel, tehát ha valami tízmillióba kerül, de 300-at megy, 5-öt eszik és az önparkoló rendszertől lefelé minden extra megvan benne, az olcsó - ezt nagyon nehezen fogja fel a magyar olvasók közül a többség.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.02.20. 08:38:09

Amugy elgondolkodtató hogy 10 szer annyi 3er fogy mint pl insigna, kerdes hogy tarthato-e ez a "tomegmodellek" eroltetese.??

nikarágja 2015.02.20. 09:24:01

Zsoltnak még talán soha nem volt ily könnyű dolga:
1. Passat,
2. C-klasse,
3. 2er,
4. Quasquai,
5. Mondeo,
6. Twingo,
7. Kaki tüsz
Valld be, csak kőltői túlzásból írtad, hogy e semmiség miatt kiveszel egy napot is, amit a gyerekeiddel tölthetnél pl. mOtorozva. A Db5-ösös újságíró meg semmivel se boldogabb, vagy szabadabb nálad!

Csalfa Romeo 2015.02.20. 09:30:38

Biztos a Passat nyer. A VW most minden modelljével megcsinálja azt, amit a Golffal: semmibe nem lehet belekötni az egész autóban. A Poloval is ez lesz, a Tiguannal, a Touareggel, az Up!-pal, a Jettával...De az Achilles-sarkuk mindig meg fog maradni, és erre már sokan rájöttek: az a minőség csak látszat, nyűgös, problémás autók. Csak ezt itt nyilván nem tudják pontozni.

Én személy szerint a koreaiaknak adnék már egy díjat - most nincsenek itt, se a Hyundai, se a Kia, de az a hihetetlen fejlődés, amit véghezvisznek két generáció alatt egy modellnél, arra nincsenek szavak + mindig adnak a vásárlók kritikáira, és kijavítják a korábbi hibákat. Remélem, nekik is összejön hamarosan egy díj. Biztos nagy lenne az öröm odaát, meg is érdemelnék.

Kegy 2015.02.20. 09:35:02

A Mondeo csinos, de belül ultragáz és kényelmetlen. A Passat jó autó, tetszetős, de a Comfort ülése vetekszik a csiszolt beton puhaságával.

Csalfa Romeo 2015.02.20. 09:43:00

@Ződ2000: Persze, mivel a 3-as a világon mindenhol kapható, az Opel pl. É-Amerikában nem + Európán kívül különösebben sehol sem népszerű a márka, még Kínában sem. Ott a Buick a király, ami bár rokon az Opel több típusával, de prémiummárkának tekinthető, ami az Opelről nem mondható el.

gabec26 2015.02.20. 09:54:29

Ezek közül nagyon esetleg a Passat. Ha az új Superb is a listán lenne akkor egyértelműen azt választanám személyszerint. Tartok tőle,hogy agyon fogja verni a Passatot a tesztekben,mert jóval nagyobb is,biztos az árát is alá fogják belőne. Minőségre meg közel azonosak. Szóval nálam nem lenne kérdés,hogy az kapná az Év Autója díjat,ha a listán lenne.

dhrbikes 2015.02.20. 09:57:35

Szerintem a Passat a legjobb ezek közül, de olyat nem vennék. Második helyre hoznám a C-t és a Quashkai-t. Ami nekem tetszene itthonra, tehát amit megvennék: 2-es grand tourer (az új 7 üléses, valahogy jobban néz ki) illetve ha olcsóbb lenne, akkor a Cactus. Utóbbit ha 3 körül lehetne kapni úgy, hogy néhány extra benne van alapból, akkor tök jó lenne. (Klíma, ködlámpa, bluetooth) Vezettem az 1.2-es szívó motorral, 82 le-s, teljesen jó városban szaladgálni és családdal menni ide-oda. Kicsit benne van a terepjárósság látszata, egy alap sárga színben vicces és nem félti az ember, mert kis túlzással otthon kijavítható a fényezése, a kihajtható hátsó ablak pont jó, mert nem nyúlkál ki a gyerek, az egyben dönthető hátsó üléstámla mondjuk gáz, de évente kétszer döntöm le a mostani autómban, tehát nem szempont. Nekem tetszett a rugózása, nem éreztem, amit sokan írtak, hogy keresztbordákon nagyot üt, lehet, hogy ez motorizáltság kérdése is, mivel az általam vezetett a legkönnyebb verzió volt, alap acélfelnivel, tehát nem volt rajta komfortrongáló szekérkerék sem. A fordulatszámmérő valahol jogos, de igazából felesleges, 5 perc után bármilyen autót lehet hangra vezetni, soha egyetlen autóban sem néztem a hétköznapokban. (A benzines Xsarámban szoktam, amikor dobogókőre megyek, hogy visszaváltsak 3000 alatt :) Igen, bevallottam, Citroen bérenc vagyok, megyek vezekelni :) )

gabec26 2015.02.20. 10:01:50

Észak Amerikában is kínálja az Opel pár modelljét,köztük az Insigniát is és az Astra J sedant. Csak Buick Regal és Verano néven. Míg nem szűnt meg a Saturn,addig Astra H-t is lehetett kint kapni,meg Antarát. 97-től 2001-ig pedig Opel Omegát,Cadillac Catera néven.

madbalee 2015.02.20. 10:03:34

@Cifu78: "Ha mindenkinek ugyanolyan autó tetszenne, akkor az utakon ugyanazt az egyen mintát láthatnád, és akkor meg az unalmasság lenne a baj. "

Ehhez az kell, hogy minden auto ugyananyiba kerüljön:)

Rot 2015.02.20. 10:38:00

@Csikós Zsolt: Nekem az fura pl hogy a Mazdák mindig kiesnek...
Tán van annyi friss technika bennük mint a Nissanban vagy a Mondeoban.

Csalfa Romeo 2015.02.20. 10:47:17

@gabec26: Tudom, de azok nem Opelek. Külsejüket tekintve is vannak különbségek, főleg a Buickokon látszik a prémium színvonal(hűtőrács). Nem Opel-jel van rajtuk, innentől kezdve nem Opelnek számítanak. Ez olyan, mint pl. hogy a Samsung autóinak egy részét Európában Renault-emblémával árusítják, és az attól kezdve itt Renault lesz, Ázsiában pedig Samsung marad. Amerikában csak a kocsimegszállottak tudják, mi az az Opel.

szandhokan 2015.02.20. 11:23:14

2er, de csak ezért:
"Az Active Tourer kínálatának két tagjához lesz elérhető az összkerékhajtás. A benzinesek közül a legerősebb, 225i variánsra esett a választás, mely 231 lóerővel ostromolja a négy kereket. A normál verzió 6 literes fogyasztását az xDrive 6,4-6,5 literesre növeli, a 6,6 másodperces 0–100-as gyorsulás változásáról nem ejtettek szót a gyáriak."

231 benzines paci 6-6,5 fogyasztás mellett?

LP Cox 2015.02.20. 11:27:24

Csak azzal tudok egyetérteni, hogy ahány ember, annyi ízlés. Ha rajtam múlna, biztos nem lennének francia autók az utakon.
Pl. nekem az új Passat az első Passat, ami igazán tetszik. Most volt nálam két napig egy full-full új Mondeo, szerintem istentelen jó, kívül, belül. Most is Mondeom van, '11-es, van összehasonlítási alap, és jön az új is nemsoká, csak nem fullos. De nem értem, hogy @Csikós Zsolt miért mondja, hogy káosz...
Passattal is van tapasztalat, van a családban, szintén '11-es. És akárki akármit mond, ezek közül a középkategóriás autók közül a VW képviseli a legmagasabb minőségérzetet. Egy VW-be beülni egész más, mint egy Fordba.
És érdekes tény, hogy felborult a világ a listaárak tekintetében: A Passat olcsóbb fél millióval, mint a Mondeo. Ez régen fordítva volt...
Ezek mellett meg szubjektíve: A Merci gyönyörű, ez a BMW egy vicc, a Cactus ocsmány hányinger - tipikus Citroen, bel kézzel vakarja a jobb fület, A Nissan olyan unalmas, hogy elalszom, ha ránézek. Ja, Twingo? Hagyjuk már...
Amúgy ez a díj meg arról szól, hogy majd a reklám végére odatehetik, hogy év autója 2015. Eddig se érdekelt, ezek után sem fog. És szerintem sokan vannak így ezzel.

banfwd 2015.02.20. 11:31:11

Ezt a Passattól csak elvenni lehet.

Naezatutti?! 2015.02.20. 12:18:44

@Csikós Zsolt: Az új Mondeo-ból és az új Passat-ból is van céges autónk (ha kinézek az iroda ablakán, kb 10 méterre láthatom mindegyiket napi szinten), tehát volt szerencsém hozzájuk élőben. Nekem a Passat formavilága nem tetszik, olyan mintha nem tudták volna eldönteni hogy valami nagyon VW tradicionálisat alkossanak modern megközelítésben vagy valami nagyon újjal jöjjenek elő.

gabec26 2015.02.20. 12:27:38

@Csalfa Romeo: Még annyit hozzá tennék,hogy a Caterát Rüsselsheimben gyártották,egy gyártósoron az Omegával,az alkatrészeik 98%-a megegyező,csak emblémát cseréltek rajta,a motor is a 3.0 V6,amit persze raktak Saab-ba is turbóval és nélküle. Érdekes meglátás,mert ha fogom magam és a saját Omegámra veszek amerikából egy Catera hűtőrácsot,az onnantól kezdve nem Opel lesz? Megtehetném,mert minden alkatrészük csereszavatos! Vagy az Astra H-mra veszek egy Saturn hűtőrácsot,akkor Saturn lesz? Mindkét autónál megoldható bárminemű átalakítás nélkül. De még mielőtt azt hinnéd,csak fogást keresek rajtad,nem így van,csupán kész tényeket sorolok fel. Ezek a tények,alátámasztják az én gondolat menetemet. Akinek pedig amerikában Caterája van,az tisztában van vele,hogy egy Opelben ül,mert így árulták anno, "Német Cadillac" ként. Na mindegy,ezt tényleg csak azért,hogy más megvilágításba is kerüljenek a dolgok.

dgyimesi 2015.02.20. 12:36:08

@Csikós Zsolt: Köszi, ebben minden benne volt. Főleg az utolsó mondatban.

dgyimesi 2015.02.20. 12:39:09

@gabec26: egyetértek is meg nem is. Azért patikamérlegen ki van ám számolva, hogy kinek hol a helye. A Skodát sosem fogják elengedni odáig, bár tény, hogy már csak egy hajszálon múlik.

Csalfa Romeo 2015.02.20. 12:48:24

@gabec26: Akárhogy csűröd-csavarod, odaát sosem volt Opel és nem is lesz. Ha az Opel eladási számait összesítik, abba nem számítják bele a Buick LaCrosse-t meg a Saturn Astrát(ami már nincs is), hiába 90-akárhány százalékuk Opel, de mégis amerikai emblémát viselnek. Szerinted az Opel Omegát megvette volna bárki is ott? Viszont Cadillac-ként vették, még ha nem is volt nagy siker. Tök mindegy, hogy "német Caddy", de attól még Caddy. Az a lényeg, hogy a gyárban milyen emblémát raknak rá. Az más, amit itthon is csináltak sokan - Daewookra Chevy jeleket kezdtek felrakni, mikor a Daewoo Chevrolet-re változott 2005 környékén, de avatott szem rögtön észrevette, hogy az csak kamu.

Gácsfalvi Róbert 2015.02.20. 12:53:55

MERCEDES A NYERŐ! a citroen meg egy fos és még ronda is, a twingó meg hányadék!!!

TaaT 2015.02.20. 12:55:39

Amúgy össze lehetett volna rittyenteni a poszthoz egy web felületes (nem tudom hogy hívják) szavazó izét :)

octy 2015.02.20. 14:02:01

@Csalfa Romeo: "az a minőség csak látszat, nyűgös, problémás autók. Csak ezt itt nyilván nem tudják pontozni."

"Én személy szerint a koreaiaknak adnék már egy díjat - most nincsenek itt, se a Hyundai, se a Kia, de az a hihetetlen fejlődés, amit véghezvisznek két generáció alatt egy modellnél, arra nincsenek szavak"

Szerintem nagyon igaz. A Skoda példáját követik, bizonyítani akarnak. A Skoda sajnos már túl van ezen, volt 1-2 jó modell, de nem mostanában. Ami jó volt azt is a modellévek változásával szépen feláldozták az olcsósítás oltárán. A Skoda most már a profit maximalizálásban jár élen. Vakartam a fejem, mikor pár éve olvastam a hírt, hogy fél évente akarnak új modellt kihozni. Így lett a Rapid is, amire szerintem kb. semmi szükség nincs. Az autók érezhetően fapadosabbak lettek belül, gusztustalan kemény műanyagok mindben. Rapid, Octavia3, Fabia3. Talán még a Superb3 is, mert már a Superb2 is trébb anyagokat használt mint az első széria vagy egy Octavia2.

Kiát, Hyundait most kell venni, most jók. De már jön ott is a kis turbós motor, ha úgy csinálják mint a VW (TSI motork tartóssága...) akkor innetől már lefelé vezet az út.

Csalfa Romeo 2015.02.20. 14:42:40

"Kiát, Hyundait most kell venni, most jók."

Azok voltak mindig is, de már nagyon érne nekik egy COTY-díj. Megkoronázná az eddigi, valljuk be, nem túl hosszú ideje tartó(20-25 év), de annál komolyabb munkájukat. Amíg egy autógyár egyet lép előre, addig ők ötöt. Egyszer sem biztos, hogy a Kia turbósa is rossz lesz, sőt. Várjuk ki a végét. De rákényszerültek ők is erre az útra, nem nagyon lehet ezt már kikerülni. Hibridet is kénytelen mindenki gyártani már, mert divat lett.

A VW-ről annyit, hogy azok csak "autós újságírói" szempontból jó autók - minden rendben, nincs rajta fogás. De majd amikor az átlagember megveszi, majd talál rajta rendesen. Az állítólag "ufók által épített" nagy 7-es Golfban már többen csalódtak(Népítélet). A mindennapi használat nem autós újságírás - ott válik el igazán a szar a víztől.

szabi1983 2015.02.20. 14:55:52

@LP Cox: Az biztos, hogy mindenki más elvek alapján vásárol autót. Ezért van még életben ennyi gyártó. Én betiltanám például a fordot. Régen a cégnél imádtuk a jó öreg tranzitokat. A legjobb kisárusszállító volt. Tönkretették. Az újak már csak motorhibás rozsdakupacok. Mondeó? A 93-as kerek mondeók még ma is mennek. Az újak? Van olyan mondeónk, amiben már a harmadik komplett CR rendszert cserélik és a második turbót. Ezek már nem autók. Például az opel hamarabb kapcsolt és az insigniák egyre jobbak. De a renault se rossz. A tranzitok mellett van pár trafic. Azok tökéletesek. Soha semmi bajuk nem volt és a következő beszerzés egészen biztosan trafic és master lesz.

Tökösmákos 2015.02.20. 15:14:43

Tavaly "normális" vagyis használható autó nyert, ennek alapján idén vmi használhatatlan divatcikk fog nyerni, a bömös vagy a kaktusz, esetleg a twingo.
Én a Passatnak vagy Mondeonak adnám.

Csalfa Romeo 2015.02.20. 15:58:45

@szabi1983: Érdekes, amit írsz. Ezek szerint az "autó" szó magában kell, hogy foglalja azt, hogy tartós és hibamentes? Szerintem nem. A világ változik, az autók is, szinte minden eldobható, miért a négykerekűek lennének a kivételek? Régen egy életre tervezték őket, ma pedig pár évre, mert mindent pár évre veszünk. De attól még autó marad, csak rövidebb az élettartama.

Egyébként a Renault-t is sokan betiltanák, hidd el, bár nálatok beváltak, azért szép nagy ellentábor is van ám. Főleg, hogy Opelként, Nissanként, Merciként is árulják a haszonjárműveiket. A Transit tényleg rendesen elkurvult, de a Mustang-hűtőrácsos vadiúj változat is rossz? Mert akkor nagy a baj Fordéknál.

2015.02.20. 18:04:02

ezzel a Citroennel az a baj, hogy a legendás Citroenek esetében nemcsak a külső volt különleges, hanem a műszaki tartalom is. Ez egy béna tucatautó menő(nek gondolt) cuccokba öltöztetve.

A Twingo az a kocsi, amit soha eszembe nem jutna megvenni.

A Merci és a Passat egyike sem a kedvencem, de objektíve szerintem nem nagyon lehet belekötni egyikbe se.

Ahogy a Nissanba sem, bár az talán még unalmasabb.

A Mondeo ronda, de nem is ez a baj, hanem, hogy el nem tudom képzelni, hogy jobb lenne a Mercinél vagy a Passatnál.

A BMW-t inkább hagyjuk.

Szóval C-Klasse vagy Passat, a többi esetén érdemtelen lenne a díj.

georgedragon 2015.02.20. 21:24:01

Tudnám ki a kretén aki ezeket kiválasztotta... ????

Cactus féle okádék.. stb. Japán autó nincs ?!?!

VICCCCCCCCC !!!

Csikós Zsolt 2015.02.20. 21:34:03

@Rot:
Ez nekem is fura. Sőt, fáj is :-)

@Csalfa Romeo:
Igen, a Kia lassan kaphatna egyet, én reménykedtem kicsit, hogy a Soul bekerül, de sokak szerint nem elég nagy a változás. Pedig óriási. Hiszen másik autó. Ennek ellenére én sem írtam be a hét közé, annyira marginális modell.

1kutya 2015.02.20. 21:51:14

@nikarágja: soha nem volt még ilyen nehéz dolga...

a qashqai nevébe nem értem miért illeszt mindenki 1 v. 2 u bötűt?!

ja! természetesen a nissan nyer :)))

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.02.20. 22:57:28

@Csalfa Romeo: lehet de azért csak az EU27-ben elkel 150.000-200.000 3er, (és A4 ill C is) ahogy a gugli alapján látom. És azért biztos hogy pl az oroszoknál nem buick néven fut majd az Insignia,szóval ezt a százezret is lehet még tovább tördelni...

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.02.20. 23:01:00

@Csikós Zsolt: nem értem, mi köze ennek az érzelmekhez. A C klasse egy marha jó autó lett, és veszik mint a cukrot. Ellentétben pl az insignával, amely se nem volt előremutató se nem volt kiemelkedő. És nem is vették nagyon...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.20. 23:15:54

@Csalfa Romeo: "Ezek szerint az "autó" szó magában kell, hogy foglalja azt, hogy tartós és hibamentes?"

Hát hogy a vérbe ne!Ha már ilyen elb@szott árak vannak az új autóknál, hogy az ember a fejét fogja, akkor alap, hogy sose romoljon* el és tartós legyen.Vagy te szeretsz pár évente 5-7-8 milliót kiadni?Ha meg az eldobható autó az új irányzat, oké, lehet az is, csak akkor ne kerüljön csa 2, max 3 millióba se.Normális felszereltségben, nem kopasz alapmodell.És akkor vállalom, hogy 5 évente veszek egy ilyet újan és télleg nem sajnálom, ha nekitolják a hiper mellett a bevásárlókocsit...

A sose romoljon el, az azt jelenti, hogy sose rohadjon le az út szélén és mindig induljon.A kötelező időszakos cserékkel (olaj, fékbetét, stb) nyilván semmi bajom nincs.De egy7-8 millás kocsiban ne kelljen már 150 ezernél kettőstömegűt, meg részecskeszűrőt cserélni több százezrekért...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.20. 23:17:15

Amúgy meg mi van a cikkekkel, egyre kevesebbet lehet kommentelni, se a teszteket, se a közéleti dolgokat, de már az égésteret se...Pedig annó ezért szoktunk rá a tc-re... :-(

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.20. 23:22:29

És hát csatlakozok azokhoz, akik szerint mindegyik rettenetes kinézetre...Egy előzőbb generációs Kaska, vagy télleg egy Céda, vagy a korábbi Passat sokkalta szebb valahogy.A Cactusnak szurkoltam, hogy jó lesz és akkor a külsejét simán megbocsájtanám, de így nem...

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.02.20. 23:35:08

@geegee: irtózatos fejlődésen ment át az autóipar az elmúlt 10-20 évben. Más termékeknél (pl mobiltelefon) nem várunk el ekkora tartósságot....

TaaT 2015.02.20. 23:44:48

@geegee: Az autógyártóknak az a célja hogy addig legyen jó az autó amíg az első gazdájánál van, hiszen ő fog majd később megint ÚJ autót venni. Azok akik használt autót vesznek nem járulnak hozzá az autógyár profitjához semmivel.

TaaT 2015.02.20. 23:47:59

@Csikós Zsolt: Jól értem hogy ez az egybepad a cactusban amiről írtál? www.autotribute.com/wp-content/uploads/2014/02/Citrone-C4-Cactus-front-seat.jpg

Ez csak nekem nem tűnik egybepadnak/3személyessnek? Vagy a hátsó sorra gondoltál? www.theautochannel.com/news/2014/08/13/114089-first-drive-2015-citroen-cactus-by-henny-hemmes.2-lg.jpg

Rónarider 2015.02.21. 17:46:55

Az Cactus az most, ami régen volt a Twingo.
Az új Twingo-t meg jó eséllyel fel sem ismerném, míg a régin mai napig vigyorgok ha látok egyet.
Szerintem mehetne a Cactusnek a díj, ha másért nem, a COTY hekkelése/trollkodása végett, esetleg hátha lennének autó-egyéniségek a mostani sivárság helyett.
Hozzátenném, soha francia autót nem vennék a jelenlegi kínálatból, ám ha egyszer felnőnek a 200.000 km-enként egy közepesen necces szerelnivaló megbízhatósági szinthez, akkor már talán. Most azt látom, akinek a környezetemben francia van, az lassan jobban járt volna, ha 5-6 éve inkább vett volna 2-3 yarist vagy valami távolkeleti hasonlót. Pénzben ugyanott lenne, csak 2-3 autóval ami ötödannyit (sem) áll szervizben.

Rónarider 2015.02.21. 18:03:47

@TaaT: Igen, de nem mindenki wannabe-nepper, szerintem sokan azért adják el az autót, mert félnek tovább használni 3-5 évnél, az előkerülő futómű-elhasználódás, kisebb-nagyobb erőforrás/áttétel-hibák miatt. Amelyek ha nem lennének napirenden csak mondjuk 10+ éves korában egy átlagosan használt autóban, ők sem vennének újat.
Az én autóm 14 éve új volt, és még mindig az az autóm, egyszerűen mert pont jó. Ha lenne belőle ugyanilyen új, cserélném újra. Nincs csak újabb generáció (lehet három is, nem tudom), azok meg nem érdekelnek (több okból sem).
35 éves létemre elértem oda, hogy régen sokminden jobb volt.
Érted, 18 éve vezetek, és régebbenezek az autók kapcsán. Szerintem röhej, de ez van.

Rónarider 2015.02.21. 18:05:22

ők sem vennének újat ADDIG*
bocsánat

Rónarider 2015.02.21. 18:09:20

Amúgy a kék merci-kombi ment "év autója utolsó benyomás" túrára visító fékekkel? lol

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.22. 01:47:55

@Ződ2000: Ezt elismerem.Sajnos ennek megfelelően irgalmatlanul elmentek az árak, már-már gyógyszer-elgurulósan.

@TaaT: Ez is igaz.Csak sajnos az új autó vásárlóból van a legkevesebb.Egyre inkább...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.22. 01:55:28

@Rónarider: Na, ez nagyon plusz ezer.
Hasonlóan gondolkodom, ha lehetne kapni manapság újonnan bizonyos típusu alap autókat, persze annak megfelelően olcsóért, már szaladnék is a szalonba.A mienk is megvan 6 éves korától, most 12, még kéne fusson 1-2 évet, de aztán valszeg mennie kell, mert hétszentség, hogy jön az anyagi csőd a sok "modern" alkatrész cseréje miatt.Holott pedig amúgy meg tudnám tartani még 5-10 évig is , simán.De ne legyen igazam.
Szóval mi (meg lehet, te sem...)nagyon nem vagyunk a mai autóipar célcsoportjai, sajnos...

Rónarider 2015.02.22. 08:11:43

@geegee: Most vagyunk az átmenet elejék, szerintem 10-15 év, míg valóban jók lesznek az alternatív meghajtások, addig ezeket a semmire sem való, parasztvakító, euroX-et erőltető húgyokat nyomják(amelyek nem kellenek), ezt az időt kell "kibírni" a most még meglévő értelmesebb technikákkal, aztán meglátjuk. Én benne lennék az elektromosban is, ha nem magát vezeti, magától parkol, ablaktöröl, fényszórókapcsol, hajbodorít stb.

Rónarider 2015.02.22. 08:19:35

elején*

Amúgy nem csak az alap autókra gondoltam, hanem a jó formájú, megbízható, bevált modellekre, vagy azok kasznijában a modernizált(de nem túlelektronizált, játékterem-szerűvé tett) belső terével gyártott típusokra. Minden gyártónak volt hasonlója, legalább egy. Bár változtatás nélkül is vinném egyiket-másikat. És szerintem sokan, ha azt mondják, hogy nézd, nincs benne a tolató-sávelhagyás-stoppoló, start-stop technika, meg nem bombáztuk szét fával, bőrrel, és a külcsín is a régi, esetleg fejlettebb, de nem agyonbonyolított a futómű, vagy váltó stb, ellenben két millióval olcsóbb, és legalább annyira megbízható, mint rég. Hármat vennék. ;)

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.02.22. 21:25:25

@geegee: én még ezt sem merném állítani, ha inflációarányosan szémolod, és hogy mi mindent adnak alapáron akkor azért nem annyira rossz a helyzet. És persze az is számít hogy idővel egy új modellt rendesen leakcióznak és minden jót utánad dobnak...

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.02.22. 21:27:22

@Rónarider: ott van baxki, Dacia Logan, neked tervezték. Mégis inkább a 10+ éves E46osokat hozzák be tonnaszámra. ÉS valamiért tőlünk nyugatabbra sem az insignát veszik, hanem a 3ert C klassét stb.

Rot 2015.02.22. 22:24:52

@Csikós Zsolt: akkor majd jövőre, ha jól sikerül a CX3 ;)

Rónarider 2015.02.22. 22:59:46

@Ződ2000: na az szép sem volt soha, jó sem, kényelmes sem. Meg francia, meg bízhatatlan.

Rónarider 2015.02.22. 23:12:36

@Ződ2000: meg ugye minden gyökér bömbibe akarja meresztgetni a seggét, nem ésszel döntenek. azért gyökerek. Ami szépen látható a köréjük szőtt prekoncepciókból is.
Karbantartás meg olyan amilyen, füstöl-csörög, de béemvé, attól lesz a tinóból ökör. ;) (tisztelet a kivételnek)
Itt a keleti végen a csirkegyári dolgozó vadmarha is inkább spórol még két évig, csak valami fostalicska, lepattant, rozdaboglya bmw-t vehessen nyolcadkézből, nehogymá' ne legyen laza. Olyan technikák gurulnak, hogy ránézni is félelmetes. Hátsó ablak aljáig rohadt kerékjáratok, mississippi-gőzöst idéző haladás, olyan hanggal, mintha egy konda tökönrúgott fóka közeledne stb. Amíg nem jön belém leszarom, ha belémjön, annyi nem marad a bőréből amin egy kullancs letáborozzon. Mert egy romban feszít, és hajtja mint a meszes, menni épp még megy...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.23. 02:20:58

@Rónarider: Csak az a baj ezzel, hogy addig megörexem, bökje meg...
:-)
Én most szeretnék, normális, használható autókkal közlekedni, amikor erőm teljében vagyok.Na mindegy, lehet télleg ki kellbekkelni, unokáinknak már sokkal jobb lesz...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.23. 02:24:12

@Rónarider: Hát ja, részemről is.Legyen klíma meg automata váltó, mert városba is kell.Oszt ennyi, kb.Egy G Astra már teljesítené az igényeimet, ha lenne újban mondjuk kettőfélért, már rohannék a szalonba...Nyilván nem egy élményautó, de városba, ütnivágni hétköznapra tökéletes lenne.És ha ilyen olcsó volna, jutna 7vgi örömautóra is...De hát az a világ elmúlt.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.23. 02:25:45

@Ződ2000: Jó, csak én a nagy része nélkül ellennék.Pl a bőrülést a legnagyobb fasságnak tartom, télen hideg, nyáron meleg; épp fordítva, mint ahogy kellemes lenne...

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.02.23. 10:14:10

@geegee: mindenkinek más számít. Sok gyártó kínál olcsóbban pl alcantarát. Nekem bézs bőr van, azzal nincs nagy gond, nyáron nem forrósodik, télen meg fűthető. Viszont évente kétszer le kell ápolni vagy nagy gyorsan megöregszik...

Én imádom az új fícsöröket (autossagok.blog.hu/2014/12/10/amikor_a_konkurens_autogyartok_mernokei_ritmikusan_verik_a_fejuket_a_falba ), és szívesen is használom őket, ha rendesen megcsinálják, legfeljebb a beszerzési vagy fenntartási költségek riasztanak el.

TaaT 2015.02.23. 14:24:14

@geegee: Ahogy előttem is írták, alcantara, ami igaz, nem valódi bőr. data.motor-talk.de/data/galleries/0/76/8703/22907932/dscf3138-2729118672940802808.JPG Télen-nyáron nagyon kellemes.

Ilyenben pl alig bírtam ki 20km-t nyáron. i.imgur.com/f0EkN55.jpg

Rónarider 2015.02.24. 11:02:33

@geegee: pontosan,"alapáron" adnak egy halom hibalehetőséget, aminek erős 70 százalékára semmi szükség, de majd zörögni kezd, vagy zárlatos lesz, amitől majd letiltja a gyújtást/indítást a vezérlés. Az alapáron meg azt jelenti, hogy az amúgy filléres eszközöket méregdrágán beszámítják a vételárba, ha kell, ha nem.
Bravó!

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.02.24. 11:33:32

@Rónarider: tapasztalatból beszélsz vagy csak úgy jól hangzik?

Nekem pl tipikus hardveres gondok voltak eddig (kuplung, váltó (!!!), generátor/aksi, vagy régebben ülésssín), és sosem az elektromos vagy elektronikus dolgok.

Ellenben pl nem tudnék élni tempomat nélkül, de más fejlesztéseknél is igyekszem minden újítás előnyét kihasználni...

Rónarider 2015.02.24. 11:54:56

@Ződ2000: Persze, jó a tempomaz, meg a központi zár, de például az ülésfűtést soha egy másodpercre be nem kapcsoltam(az első alkalom után), de most egy halom ilyen esőérzékelő-tolató kütty-kamera-beépített navi v. számítógép, mind-mind elektronika, ami egy halom csatlakozót, drótot, biztosítékot és mindenre érzékeny nyákot, lcd-panelt, lencsét stb. jelent. A magyar utak meg nem pingpongasztal finomságúak. Persze ha le sem szállsz a még jó pályákról bírhatja, míg a vasabb hardver bírja, ám ha mégis, akkor törik, szakad, villog, reped, zörög, aztán meg visszajelez, letilt. Bonyolult a javítás, drága a csere, nélküle meg egy halom szopótól megmenekül az ember, és igazán szükség sincs rá.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.02.24. 14:01:57

@Rónarider: az S40esem 9-ik évében jár, a tolatóradar önmagában nem dilizett soha. Egyszerűen nem vennék radar nélküli autót. Sőt mostanra elvárható, hogy legyen egy kijelző az akusztikus feedback mellé. És elöl is hasznos.

De egy példa jó és rossz megoldásra: a volvo bevezette a BLIS-t ami egy kamerás holttérfigyelő. Elvileg jó, de egyrészt nem sokat hoz egy RENDESEN megcsinált aszférikus tükör mellett, viszont ha tükröt kell cserélni (nekem pl kellett) akkor 500 EUR plusz. Azóta a svédek is rájöttek, valamikor 2013 óta nem kell már extra kamera, viszont a tolatóradart úgy programozták, hogy figyeli a holtteret oldalt, sőt a keresztforgalmat tolatásnál. Mivel ha nincs ott valaki hogy figyelje a forgalmat előfordul hogy vaktában kell kiállnom.

Na így lehet értelmesen fejleszteni. Én az S40esen imádtam az esőérzékelőt, a V70esen meg majdnem kidobtam az ablakon a kart annyira xarul működik.

Nem mindenhol annyira rosszak az utak mint Budapesten, de sok helyen tesznek gyilkos fekvőrendőröket.

Rónarider 2015.02.25. 12:57:59

@Ződ2000: Vezettem autót ami körbe van kamerázva, soha egy másodpercig nem figyeltem a közvetítést. Olyat is vezettem, amelyik körbe van tafarozva, az mindennek a legalja, amikor visít, pittyeg, holott tudom, hogy még mehetek, vagy beférek, de a rohad csipogás miatt jobban kell figyelni, mert égig kúrt aggyal nehezebb. Biztos vannak olyan autók amelyekbe kell, magam részéről passzolom, általában tudom hogy melyik sarka milyen messze van az autónak amelyben ülök, az ablakok meg nem idegelnek :)

Amikor jött a focus a parkolóasszisztenssel, már mondtam, a szellemek óvjanak az olyan sofőröktől akik nélküle nem tudnak parkolni.

Rónarider 2015.02.25. 12:59:10

a tafarozva az nem tudom hogyan jött össze, rafarozva akart lenni.

Rónarider 2015.02.25. 13:00:19

radarozva 'csába már! (érintőképernyőn péklapát tenyér tipikus esete)*

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.02.25. 14:06:04

@Rónarider: nekem tetszik a sorround view (@Ződ2000:), nyilván parkolásnál azért használnám is ha lenne. A tolatóradart én komolyan veszem, ha jelez inkább kiszállok megnézni. Nem egy isemrősöm szerzett már mélyreható nyomokat (pl holttérben megbújó táblapóznától), mert letojta a sípolást. És van egy szint ahol már nem segít a radar de ott amúgy is csak az asszony navigálása jöhet szóba (ilyenkor kikapcsolható a radar).

Tapasztalataim szerint az olaszok a legügyesebbek az autó "érzésében", mégis kevés annyi lezúzott autót láttam mint náluk. Szóval ez a radar dolog nem olyan rossz...

Rónarider 2015.02.25. 15:01:14

@Ződ2000: Van egy pár típus, ahol látom értelmét, mert vagy az arányaik nem mindennapiak (hosszú motorháztető mondjuk jaguarok például xjs, vagy xke), vagy annyira seggberúgott kasznija van, hogy hátra értékelhetetlen a kilátás (cordoba pl) és még a tükrökből is hazárdjáték a művelet. De mondjuk fabia-fiesta-corsa-merciA-astra-vectra-a3,4,-octavia stb például teljesen jól látható, érezhető autók. Egy nagy jenki szart úgy lezúznék egy üres tesco parkolóban is, hogy öröm lenne nézni, nem érzem a kormányt, nem tudom hol jár a kerék és meddig tart a lemez. Olyan volt vezetni (nova), mintha egy gördeszkán egyensúlyozó, amúgy kényelmes, háromlábú sámlit terelnék. Na oda tutira kellene.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.02.25. 17:13:41

@Rónarider: azzal egyet értek, hogy modellenknt változó hogy mi az ami elengedhetelen. A Vectra C (vagy az insigina) egy nagy batár. Én pl még simán elvoltam behajtható tükör nélkül az S40esen, a jóval szélesebb V70esen egyszerűen kell, szűk utcákban parkoló autó mellett elhaladva az a plusz 10-15 centi sokat számít. Meg az is hogy az S40esen be tudtam hajtani a jobb oldali tükrök a bal 1-ről, a nagyban már ne érem el.

Amúgy a V70 igazán kezes jól érezhető, de ha egy autó nagy ott előbb fogynak el a centik...

TaaT 2015.02.26. 18:57:37

Ha már nem lehet hozzászólni a C400 bejegyzéshez.

"ennek itt hat a hengere van, hátul kapar"

A kocsi hátulján meg 4matic felirat.
süti beállítások módosítása