Heti merítés

  2014. október 26. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Végre japán!

64516

Egy 1993-as Renault Clio 1.9 szívóDéből ültem át, ég és föld, de szerencsére elég sokféle típust kipróbáltam már, így megpróbálok objektív maradni, bár ez elég nehéz, tekintve, hogy mindig is szerettem volna egy pörgős régi vágású japán autót.

205 GTI Junior - női autó városba

46419

1990-es évjáratú, még hozza a rendszerváltás előtti autók minden báját és hibáját.

Bajnokhoz méltó

59832

Az hogy rá esett a választásom elég egyértelmü volt, nem sok olyan kiskategoriás kocsi van mely hasonló érzést tud nyujtani.

Borzolja a kedélyeket!

40078

A motor teljesen fel lett ujítva,én már így vettem tehát sok mindent nem kellett vele csinálnom!

Szerethető GTI

24382

A gépsárkányt 2 éve vettem, mert kicsit elegem volt a dizel üzemmódból. astra gsi-t szerettem volna, de nem volt olyan a piacon ami megfelelt nekem.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr606833509

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Komojtalan 2014.10.26. 09:30:03

A Celicánál érdemes lett volna megemlíteni, hogy az inkább 2+2 személyes, hosszabb (de közepesre is) távra csak gyerekeknek, vagy mazochistáknak ajánlott a hátsó ülés. Pedig hely volna, nagyon mélyen benyúlik a csomagtartó, de ezért esett ki a szórásból autócserénél. A 82 -es Celicámból kiindulva rossz autó nem lehet.

Leadfoot 2014.10.26. 10:12:23

Ez a Celica generáció mindig marhára tetszett.

A golfos ember meglepően korrekt ítéletet írt, nem is számítottam ilyesmire.

Azt meg inkább nem írom le, legszívesebben mit tennék az olyan emberekkel, akik a suzukis csávóéhoz hasonló kipufogó-rendszereket raknak utcai autók alá - de annyit elárulok, lenne benne szívlapát és erős suhintások. :-)
A felkiáltójel-túltengés pedig külön gusztustalan.

alvázvédelem 2014.10.26. 10:31:52

a 205 ös hozza a rendszer váltás elötti autók báját???
milyen rendszerváltás volt a franciáknál 1990 ben?

alvázvédelem 2014.10.26. 10:33:18

a toyotánál megbizonyosodtunk róla ha úgy megyünk vele mint egy suzukival akkor csak 2 literrel fogyaszt többet,ha kihasználjuk a teljesítményt akkor meg kétszer annyit.

a 3.audimnak romlik el a váltója! 2014.10.26. 11:21:43

a suzukis megérdemelné hogy valaki "szályba" rakja a kipufogójával...

Prérifarkasz 2014.10.26. 12:17:37

@alvázvédelem: Nekem is is ez szúrt szemet elsőre... :D
Lehet ő tud valamiről, amiről mi nem.... :D

Hauzer 2014.10.26. 13:01:25

Még léteznek ilyen "tuning" swiftek? Ez komoly? :D

Thor71 2014.10.26. 13:48:34

Az utcánkban van egy ilyen nagykipufogós cucukis hülyegyerek. Szóltak neki,fenyegették feljelentették de hiába.
Viszont a múlt héten kinn parkolt és kedvességből betoltak a kipuffba egy doboz purhabot :) hengerfejig tele lett...azóta kuss van :D

Pepejoe 2014.10.26. 13:50:24

Megértem a járókelőket, ettől a Swifttől az én arcomra is kiült az őszinte rémület.
Amúgy meglepődnék, ha tényleg le kéne venni a tankot az AC kiszedéséhez. Biztos ez? Szerintem meg lehet támadni az utastér felől, mint minden normális autónál.
Sőt, beszerelve is adhat neki 12V-ot mindent megkerülve és máris le van tesztelve.
Na mindegy.
Azon besírtam, hogy ilyen tuning, olyan tükör, amolyan ültetés, oszt' 120-nál leesik az útról ha fúj a szél. :D
Összességebben jobban járt volna szerintem, ha egy 1.6-os mocit tesz bele, ugyanennyi ló lényegében, de a plusz köbcentik miatt talán nem kell annyira forgatni és nyilván jobban is mehet kisebb fordulaton.
Ezt az 1.3-as csodát nem ismerem de az 1.6 16V-t igen, kollégámnak olyan van és tényleg megy mint a távirat azzal a papírkasztnival.

alvázvédelem 2014.10.26. 13:50:40

@Algopirin: engem mondjuk érdekelne milyen nagy autóipari változás törtlnt a franciáknál ,ami hasonló nagyságrendű volt mint kelet európában?

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2014.10.26. 13:51:50

Megvilágosodtam, szóval a suzuki akkor jár el 7 literrel, ha az ember állandóan 6500-as fordulat felett vállal vele ébresztést álmos kertvárosokban.
"ha forgatja az ember,a járókelők arcára ki is ül a rémület miatta!" félelem és reszketés Alsómocsoládon?
"Első ránézésre nem is tünik fel semmi érdekes.De másodikra már észrevesszük az indexes krómtükröket és a lefalazott hátsót(nincs ködlámpa,tolatólámpa és a rendszámnak helye)nameg a lexus optikás lámpát." na de ki nézi meg ezt az autót másodszor?
A cím viszont találó, nekem gyakran borzolja ez a típus a kedélyemet, mikor városban szigorúan 42-vel hasít vele a tulajdonosa, és élvezi, hogy mindenki lassabb nála, mert szemből állandóan jönnek, és nem lehet megelőzni.

alvázvédelem 2014.10.26. 13:57:09

@Pepejoe: 1,6 volt gyárilag,eza motorr a GTI-ben volt.Amíg volt a rallyban 1,3 köbcentiig kategória addig,az 1,3 as 1 es(kocka) swiftek jól szerepeltek,1988 ban egy 1,3 as szívó motorból nem volt rossz a 101lóerő.

alvázvédelem 2014.10.26. 14:01:37

@Pepejoe: a 2 es swift GTI a 115 lóerejével nagyon vitte azt a kis kasznit.

alvázvédelem 2014.10.26. 14:10:08

@Pepejoe: annyit még a gti hez hogy a block ugyanaz mint a sima 1,3 é,így ha átépítesz ré mindent a gti ből nem kell átiratni a számot.

nick papagiorgo 2014.10.26. 14:14:43

Celica: az egy jó autó
205: "előző autóm egy Fiesta volt" . maradtál volna inkább a Fiestánál
Clio: meg te is
Swift: meg te is

Algopirin 2014.10.26. 14:17:46

@alvázvédelem: Gondoltam vicces amit írok. :D Csak a szájlit lehet oda kellett volna tennem. :D

Ybl 2014.10.26. 15:06:19

Tényleg ez a magyar valóság? Ilyen gusztustalan üszök-talicskákról írogatnak emberek? Egy 2-el kezdődő évjáratú kocsija nincs valakinek, aki értékelést ír ?

nick papagiorgo 2014.10.26. 15:17:10

@Ybl: miért, a clio 2000-es :)
Amúgy, de van Magyarországon 2000-esnél fiatalabb autó is. Csak most ez egy ilyen merítés lett....

nick papagiorgo 2014.10.26. 15:23:07

@alvázvédelem: nem gonoszkodni akarok, de nem úgy van, hogy a swift gti az 1.3-as? Az 1.6-os "big block"-ot a sedannál tették bele, azért, hogy a gépjármű elbírja a klímát.... vagy én tévedek?

b.f. 2014.10.26. 15:32:01

@nick papagiorgo: De, a GTI az 1.3-as. Viszont a GTI motorja pár lóval erősebb az 1.6-osnál, azt hiszem. Viszont az ítéletet írót a hátsó szárnnyal meg az undorító tükrökkel együtt csapkodnám addig, ameddig meg nem ígéri, hogy ilyen ocsmányságot többé autóval nem művel.

alvázvédelem 2014.10.26. 15:39:39

@nick papagiorgo: de :-) csak azt írtam hogy gyárilag vilt 1,6 os is a sedanban,vessző :-) a gti meg 1,3 as volt.
ez a népitéletes sedan 1,3 as volt eredetileg és erre építették rá az 1,3 as gti hengerfejét.
Annyit még hogy Suzukiban volt 1literes autómata ,klímás is :-)

nick papagiorgo 2014.10.26. 15:46:54

@b.f.: hát igen, én is azt néztem, hogy lefalazott hátsó.... mi van, Kőműves Kelemen ide dugta az asszonyt? Igényes ember igényes autója :)

Rónarider 2014.10.26. 15:59:56

Az ilyen "tuning" háztáji gépekről annyi jut eszembe: ótvar.
Szoktam találkozni egy ilyen körbegittelt fabiával.
Az is ótvarcsótány gép.
Nem értem mi viszi rá az embereket.

nick papagiorgo 2014.10.26. 16:02:07

@alvázvédelem: aha. Bocs, nem tűnt fel a központozás :)
Az 1 literes klímás automata viszont valami henkölt dolog lehet (én is néztem a hahun). Az az 53 lovas ménes nem hinném, hogy elvisz egy klímát :) Még a 68 lovas 1.3 is köhög a klímával.

nick papagiorgo 2014.10.26. 16:06:18

@Rónarider: mindenkinek más a szép :) Egyébként meg, ha nem csak pimpelt, hanem tuningolt is, akkor nekem az jut eszembe, hogy az volt az alapötlet, hogy dr. Garázsbütykész-Kendács Jóska megmutatja az autógyáraknak meg a tuningműhelyeknek, hogy hogy is kellett volna, srácok :)Stílusosan, szépen :)

Prérifarkasz 2014.10.26. 16:16:12

@Ybl: Igen, ez a valóság... Legalább 1-2 éves adat, hogy a magyar autópark átlagéletkora 13 év felett van... Mostanra szerintem már 14 felett... szóval itt átlagos magyar autókról olvashatsz.... ;)

adam b 2014.10.26. 16:22:06

Nem azért, de ritka ocsmány ez a szutyoki... Oké, hogy van, akinek csak ilyenre telik, nem baj, de az ilyen autók (ideértve a régi golfokat, b corsát stb.) még a lehetőségeikhez mérten is sokkal jobban néznének ki, ha nem aggatnának rá mindenféle kínai boyracer "optikát". Ilyen undorító, foncsorozott hátsó lámpa - nem véletlenül - olyan autókon sincsen, amik _tényleg_ sportautók, nem is beszélve a "krómozott" műanyag visszapillantóról. Az a vasalódeszka hátul meg semmit sem ér, ha nem állítják be szélcsatornában, ráadásul iszonyat nevetséges, olyan hatalmas. A fotókon még a kék helyzetjelző izzó is befigyel... :)

Persze nem azt mondom, hogy 100%-ig gyári állapotban kell tartani az autó külsejét, pl. nekem is az összes elülső izzó le van cserélve extra fehérre, mert nekem nem tetszik a gyári, sárgán pislákoló halogén és szerintem egy sportosabb megjelenésű autó /N16, facelift előtti Almera/ megérdemli, pluszban még jobban is látok vele este. De tisztában vagyok vele, hogy ezektől nem lesz több egy lóerővel sem erősebb az autó!

A kólásdoboz vastagságú kasznival meg még jó, hogy gyorsul az autó, de a srác helyében vigyáznék, hogy egy ilyen 7500 RPM-es "gyalogosriogatás" közben nehogy kiforduljon valaki elé egy mellékutcából...

Amúgy aranyos, ahogy ír a kocsiról, mintha valami extra limitált olasz sportkocsi büszke tulaja lenne :D

alvázvédelem 2014.10.26. 16:23:10

@nick papagiorgo: gyárilag is volt :-) az amcsiknál valami geo metro,pontiac firefly néven .ott meg alap a klíma,és az autómata.

Pelso.. 2014.10.26. 16:44:32

Következő autója: "valami, ami nem francia" -írja a 205-ös tulaja:)

Grgabácsi 2014.10.26. 17:13:51

Azért ebből a merítésből sem maradt ki a sutyokiját jóval többre tartó júzer. Nem vagyunk egyformák, na.

nick papagiorgo 2014.10.26. 17:27:11

@alvázvédelem: az szép lehetett, amikor beállt mondjuk gy GMC Yukon vagy hasonló mellé.... gondolom, nem ingetetett át, hogy gyorsuljunk :)
Az amcsiknál, ha jól tudom, más a törésteszt. Kíváncsi lennék, hogy ez ott vajon megflelt?

nick papagiorgo 2014.10.26. 17:28:14

@Pelso..: mondtam, hogy maradt volna a Fiestánál :)

nick papagiorgo 2014.10.26. 17:31:13

@Grgabácsi: igen, hát a BMW-től sokakat elriasztanak a márkatársak. Nekem is van régi swiftem is, és lassan engem is kezdenek elriasztani a márkatársak..... lehet, hogy végén a régi szuzi is prémium lesz? :)

dodi83 2014.10.26. 17:36:46

@nick papagiorgo: Kollégám nemrég vett egy 1 literes (993 cm3) Suzukit, automata váltós, szerintem simán bírná a klímát is...az a titok, hogy a váltó 3 fokozatú, így elég erősnek érezni a motort, cserébe 100-nál 4000-et pörög, és kb 10 litert eszik 100-on.....

dodi83 2014.10.26. 17:39:37

A Suzukis egy tipikus helyimenőcsávó lehet, csodálom, hogy kimaradt belőle, hogy kiket, hol, hányszor alázott le :D

Ps: ritka ótvar a Swift azzal a hátsó szárnnyal (mi szükség van rá?)

nick papagiorgo 2014.10.26. 17:42:22

@adam b: "a vasalódeszka hátul meg semmit sem ér, ha nem állítják be szélcsatornában"
Szerinted ez az autó látott szélcsatornát?
Egyébként, megmondom mire jók ezek a természetidegen hátsószárnyak (sokáig gondolkodtam én is, és megtaláltam a megoldást): amikor a T. tulaj rájön, hogy a motor erősebb, mint a fék, és nem tud megállni, és ilyenkor bepisil/bekakil, utána a gyatyót ki lehet akasztani a szárnyra, hazáig megszárad :) ezt egyébként több típusnál is lehet alkalmazni, nem szuzukifüggő.

nick papagiorgo 2014.10.26. 17:50:31

@dodi83: az szép. De az 53 ló, az 53 ló, akármilyen is a váltó. Nekem is volt egy 1.4-es, 75 lovas kombi Focusom, klímával, azt mondták, hogy majd megy az, ha pörgetem. Hiába pörgettem, nem ment, a lóerőt nem lehet pörgetéssel helyettesíteni.Csak zabált. Ha meg bekapcsoltam a klímát, akkor az "egyenes vonalú egyenletes mozgást" volt képes megvalósítani, tehát gyakorlatilag nem reagált a gázadásra. Ilyen lehet kb az ezres szuzi is.

Szalai Gergő 2014.10.26. 17:52:00

@Pepejoe: A kiszereléshez tényleg le kell venni, meg még több másik suzukinál is, de a hátsó ülés jobb oldalánál megy el a vezeték, rá lehet mérni :)
Nekem amúgy a legnagyobb gondom hogy ez melyik levelező műszakin megy át...

dodi83 2014.10.26. 17:56:14

@nick papagiorgo: Hát zabál, az biztos :)
Vezettem kétszer, fura volt, hogy kb 40-nél elfogytak a fokozatok, és onnan már drasztikusan nőtt a fordulatszám ( 60-65 km/h-3000 rpm)
Amúgy a rövid fokozatok miatt elég jól gyorsult a gép (persze nem kell túlzásba esni), de nagyon sokat eszik....
Amikor elmentem vele megvenni, és próbaúton voltunk az előző tulajjal, azt mondta, hogy megy ez 160-at is...mondom neki:- és a fordulatszámmérő körbefordul párszor olyankor? :D

Ejoy 2014.10.26. 18:09:54

Kell az a szpoiler, hogy a ménes ne szaladjon szét!

nick papagiorgo 2014.10.26. 18:12:24

@dodi83: hát, ez egy háromfokú automata. Most így hirtelen nincs a fejemben, hogy ezt ki gyártotta, de a háromfokúk a 2000-es évekig voltak divatban, az volt a gond velük, hogy zabáltak, mint állat (típustól függetlenül), mert ugye az egyes-kettes városi forgalomra voltak optimalizálva, max. hetven környékén felváltottak hármasba, namost milyen fokozat az, ami 70-tól 160-ig tart? Összehasonlításul, a Szuzi manuális ötfokúja 130-nál olyan 3000-3500-at pörög. Amerikában voltak ezek divatban, mert azoknak olyan a kupplungpedál, mint Drakulának a fokhagyma. Ha két pedálnál több van, zavarba jönnek.
Nem véletlen, hogy automatából is jöttek a négyfokozatúak, most meg valami 12-nél vagy hol tartunk.

dodi83 2014.10.26. 18:16:25

@nick papagiorgo: Hát ez már 40-50 felé felvált hármasba, onnan meg irány a csillagos ég :)
Bár az eladó srác szerint ez olyan 5-6 körül eszik....ja, 50 km-en :D
Szerencse, hogy nem az enyém :D

dodi83 2014.10.26. 18:17:47

@Ejoy: Egyik ismerősomnek 1.1 -es 206-osa van, ő is akar rá szárnyat :D (hozzáteszem, nem lenézésből írom, majdnem vettem én is 206-ot, nagyon tetszenek )

nick papagiorgo 2014.10.26. 18:20:55

@dodi83: hát, ha eladnám, én is azt mondanám, hogy keveset eszik. Meg hogy sose volt törve, meg az a 12 ezer km, az valós :)
Amúgy a Szuzik olyan 5-7 körül esznek, motortól függetlenül, csak nem ezzel a váltóval :)

Cave Nick 2014.10.26. 18:40:29

Celica: "2001-ben került Magyarországra az autó, de itthon is már én vagyok a 7. tulaja."

Jájj.

Schütii 2014.10.26. 19:15:19

Hánemtom, az én klímás szarolaszomon (1.4,77Le) csak nagy melegben, mikor át van hevülve az utastér akkor érződik hogy fogja a klíma egy ideig, miután bekapcsolom. Ha már lehűlt az utastér akkor mintha nem is menne, fogyasztáson se nagyon látszik meg és a harmatos dinamikát sem gyilkolja tovább. Hogy csinálták ezt a digók nem tudom, de hálás vagyok nekik érte.

dodi83 2014.10.26. 19:21:12

@Schütii: Az én kocsimon sem érződik nagyon a klíma (szarolasz 1.3 JTD), valahogy eddig azt volt a tapasztalatom, hogy a dízeleket kevésbé viseli meg a klíma; van valakinek erről valami objektív tapasztalata?

nick papagiorgo 2014.10.26. 19:27:54

@Schütii: namost, a klíma ugyanúgy működik, mint a hűtőszekrényed. Tehát, ha pl. 35 fokról kell lehűteni 22-re, akkor keményen dolgozik egy darabig. Miután lehűtötte 22-re, utána mondjuk felengedi 24-re, onnan vissza 22-re már jóval kisebb trükk, mint az eredeti 35-ről 22-re. Tehát néha bekapcsol, de csak rövid időkre (és nem is nagyon fogyaszt). A modernebb ECU-k meg ráadásul tudják is azt a trükköt, hogy ha Te a szép lábaddal megnyomod a gázpedált, akkor visszaveszik a "felesleges" (pl klíma) teljesítményt, azért, hogy Te gyorsíthass :) (úgy gondolják, hogy a gyorsulás fontosabb, mint a hideg)

dodi83 2014.10.26. 19:32:36

@nick papagiorgo: Csak egy kérdés: nem vagyok szakértő a klímákban (sem), de amit leírtál, az nem az automata és/vagy digitális klímákra vonatkozik?
Az én ipari hulladékomban (Punto II/B, sok igen okos szerint az autógyártás legalja mínusz egy emelet :D ) nem hinném, hogy intenzív gyorsításnál az ECU kikapcsolná a manuál klímát...persze hozzáteszem, nem kizárt semmi sem :)

nick papagiorgo 2014.10.26. 19:42:44

@dodi83: no, az automata, meg a digitális klíma, az ugyanaz. A manuális klíma az az, hogy hidegre tekered a levegőt, és benyomod az Ac gombot, az auto/digit meg az, hogy beállítod, hogy 22 fok, és annyi lesz.
A manuál klímát az ECU sose szabályozza, mert nem tudja. Ezért van az, hogy manuál klímánál kikapcsolod a klímát gyorsítás vagy domb előtt, és visszatérnek a lóerők. A digitklímánál az ECU az elején még így magában állt (és akkor volt az, hogy beültél mínusz tíz fokban, amire a klíma ráküldött még -10,et vagy melegben fordítva, illetve pont akkor kapcsolta be a klímát, amikor kellett volna teljesítmény, és begyorsítottál, de úgy döntött, hogy fontosabb a hideg, ezért úgy jártál, hogy ráléptél a gázra, és az úgy reagált,hogy hőőőőő), de a modernebbeknél a klímavezérlő össze van kötve a motorvezérlővel, hogy ilyen helyzetek ne alakuljanak ki. Tehát nézi, hogy hány fok van kint, hány bent, hány a motorban, stb.

internal_combustion 2014.10.26. 19:48:04

A suzukis ítélet egyszerűen mesteri :D kinyomtatom, sokszorosítom és osztogatom majd az utcán. Hadd örüljön más is. Modor Tibi sem tudta volna jobban összefoglalni ezt a swift and furious szub"kultúrát"

dodi83 2014.10.26. 19:53:18

@Kyrie Eleison: Én is arra tippeltem, de mivel nem vagyok szakértő, nem akartam beírni, hátha jön pár agyokos, és leugat :)

protézisesh 2014.10.26. 20:02:16

205 GTI Junior?! Most GTI vagy junior? Plane otajtosban? Hogy kerult oda a gti jeloles?

nick papagiorgo 2014.10.26. 20:11:48

@dodi83: az is, tehát ez nem volt rossz tipp. A lényeg alapvetően az, hogy a motorvezérlő (ECU) mennyire veszi figyelembe a klímavezérlő jeleit (tehát a kérdés, hogy a motor is hideg, meg az utastér is, melyiket fűtsük). A régieknél semennyire és az ECU irányít, benzineseknél ez félmegoldásokhoz vezethet (ezt is egy kicsit, azt is egy kicsit), de dízeleknél fontos a megfelelően meleg motor, tehát arra fog koncentrálni, hogy a motort bemelegítse, és utána jön az utastér. Ezért panaszkodnak sokan a dízelek fűtésére. Az újabbaknál már harmonikusabban megy a dolog, de a lényeg kb ugyanez. A nyomaték ott jön képbe, hogy ha egy dízelnél lenyomod a gázpedált, az a nyomaték miatt fürgébben reagál, mint egy benzines.

sandrew 2014.10.26. 20:24:05

@nick papagiorgo: Allj mar le a suletlensegeiddel! Ennel tobb butasagot, feligazsagot regen lattam osszeirva 2-3 kommentben. Ne vedd rossz neven, hogy "beszoltam" erte, hanem inkabb olvass meg reszletesebben ezekrol a dolgokrol amikrol irni probalsz.

nick papagiorgo 2014.10.26. 20:29:51

@sandrew: oké, akkor valami igazságot, ha lehetne....

Schütii 2014.10.26. 20:48:19

@dodi83: Nem a dízel vagy a benzinesség itt a lényeg szerintem, hanem egyrészt a klíma szabályozásának a módja (nem on/off módon szabályoz hanem mint az inverteres szobai légkondik), meg az is hogy mennyi teljesítményt vesz le a kompresszor hajtása, illetve általában a motor milyen teljesítményfelesleggel dolgozik. A kis motorok nyilván relatíve kicsivel, mivel jobban kell nyomni a gázt nekik ugyanahhoz a dinamikához mint a nagy motoroknak. Tehát nem mindegy hogy 50kW-ból vesz el x kW-ot a klíma vagy 200kW-ból ugyanannyit.

sandrew 2014.10.26. 21:31:02

Most azt varod tolem, hogy bizonyitsam be, hogy tevedsz. Oldalakat lehet leirni kulonbozo gyartok kulonbozo szabalyzorendszereirol, annak logikajarol, illetve hogyan integralodnak az egyre modernebb es komplexebb gepjarmuvekbe. Hat ehhez most sem idom, sem kedvem nincs, es elarulom, en sem ebbol elek tehat johet barki barmikor aki meg okosabb. Nem kivanok vitaba bocsatkozni veled, ha eleg intelligens vagy, magad is rajossz mire probalok ravilagitani. De egy par dolog ami kulonosen kirivo: 1. Nem minden "automatikusan szabalyozott" huto-futo rendszer "digitklima". 2. A gyari "manualis" klimanak is van visszacsatolasa a motorvezerlo fele. Ezert van az, hogy a klima bekapcsolasa utan kisse emelkedik az uresjarati fordulatszam, holott a kompresszor terhelese miatt inkabb csokkennie kellene. 3. Manualis klima eseten is megoldhato, hogy intenziv teljesitmenyigeny eseten (hegymenet, gyorsitas) ideiglenesen lekapcsoljon a klimakompresszor. Van ilyen auto, amiben ezt alkalmaztak is. 4. A dizelmotornak az osszhatasfoka jobb mint az otto-motoroke, ezert a hulladekhoje ertelemszeruen kevesebb. Emiatt kisebb a futes hatasfoka, nem azert mert "a dizelt fontosabb bemelegiteni". A gyengebb futest a jarmugyartok kulonbozo segedberendezesekkel is megprobaljak javitani, pl. kiegeszito-kalyha (ami nem szuksegszeruen allofutes is egyben), vagy elektromos futoszalak a legcsatornaban.

Józsi a guminagykeres 2014.10.26. 21:51:48

@alvázvédelem: ugyanilyen clio rs-em van. a hétvégi kiruccanás 300km trip volt,ebből városi közlekedés kb. 25 km. néha végigforgott a kettő-három,amúgy 100-110. 6.7l/100km. kollégám 1.2 16v clioja hasonló körülmények között 6.2

Rémbódess 2014.10.26. 21:57:13

@a 3.audimnak romlik el a váltója!: Az én zsebemben a "gépsárkány" kifejezéstől nyílik ki a péklapát...

akos696 · www.focusauto.hu 2014.10.26. 22:26:38

@nick papagiorgo: A 3 fokozatú automatával nem a fokozatok rövidsége volt a probléma, hanem pont, hogy a hosszúságuk. Minél több fokozatú, annál jobban eloszlik a teljesítmény, így minden helyzetben jobban gyorsul, mert több fokozat áll rendelkezésre. Az én autómban is 3-as automata van elektromos Lock-uppal (ami kb egy fél 4.-ik) és a 3.-ikat már akár 40-45-nél felkapcsolja és 60-nál a Lock-Up-ot összezárja (fix kontaktust teremt a motor és a hajtás között). És mivel ezekben a váltókban a Lock Up bekapcsolása előtt nincs fix mechanikus kapcsolódás, csak két turbinakerék forog egymással szemben és a köztük levő olaj viszi át a nyomatékot, ezért egy fokozatot elég hosszúra lehet hagyni, mert 3-as fokozatban is el lehetne vele indulni, csak kicsit lassabban gyorsulna . Gyakorlatilag a 3. fokozat 40-től végsebességig használható, míg pl padlógáznál az egyest 70-nél váltja el kb, a kettest 120-130 nál. A probléma igazából csak emelkedőkön jön elő, ahol pl 70-nél már nem teszi vissza 1-be, 2.-ban meg még nincs meg a kellő fordulat, hogy gyorsuljon rendesen. Ha a 2 között lenne még egy fokozat, akkor minden frankó lenne. Na ebben van főleg hátrányuk a 3-as váltóknak a többihez képest, fogyasztásban nincs nagy különbség (viszont jóval olcsóbban felújíthatóak). Ugyanaz a motor a 3 fokozatú automatával minimálisan fogyaszt többet,-max 1 liter-, mint a 4-essel (3000 V6 és a feletti motorokról beszélünk). Fordulatszám 100-nál Lock uppal kb 2700 rpm. tehát olyan, mint egy hosszabb ötödik a manuálban.

UdjanMineck 2014.10.26. 22:53:37

Szar merítés. Egy csomó érdekes autó kimaradt. A Toyota Celica mellé VW Corrado, Scirocco, Lancia Delta, Volvo 480, Mazda RX7, Alfa GTV illene, nem ezek a kommersz szarok.

adam b 2014.10.27. 06:35:25

@UdjanMineck: Én már kezdem azt hinni, hogy azért kerül be mindig egy buzuki, méghozzá ilyen szövegekkel mint ez, meg a múltkori is, mert a szerkesztők is szeretnek suzukialázó kommenteket olvasni :D

Ecotrans 2014.10.27. 06:40:41

Boyracer válogatás ehhhhhh......

Attila33 2014.10.27. 07:00:32

Szia probáldki a mazda mx-6 ost. Ez egy 2.5 v6 165l 24szelepes nekemis ijenvan nagyonjo megbízható autó

nick papagiorgo 2014.10.27. 07:26:11

@sandrew: oké, én sem tartom magam mindent tudó orákulumnak, továbbá attól sem sértődöm meg, ha kijavít egy nálam okosabb (feltéve prsze, hogy nem suttyó stílusban teszi, illetve az utóbbi időkben sokszor előfordul itt is, hogy jön egy idegen az éjszakában, beleüvölt, hogy z mekkora marhaság, aztán továbbmegy). Kérdésidre:
1. Nem minden "automatikusan szabalyozott" huto-futo rendszer "digitklima". - kíváncsi lennék, hogy akkor mi az
2. én úgy tudom, hogy manuális klímánál nincs visszacsatolás, vagy legalábbis minimális. A fordulatszám emelése azért van, mert az ECU azt érzékeli, hogy bekapcsolt egy nagy fogyasztó, és erre reagálva emeli a fordulatszámot.
3. én még olyan manuális klímát nem láttam, ahol gyorsításkor vagy hegymenetnél lekapcsolt volna a klímakompresszor magától, olvastam viszont egy csomó felhasználói utasítást, mindben az van, hogy gyorsítás előtt kapcsoljuk ki a klímát.
4. ez két olyan dolog, amik igazak, de szerintem nincs közük egymáshoz. Tehát a dízelnek valóban kisebb a hulladékhője, ezért kevesebb hőt termel az utastér felfűtésére, viszont a dízelek jóval kevésbé tolerálják a hidegen való erőltetést. A benzinesek se szeretik, de a dízeleket akár pár ezer km alatt tönkre lehet tenni a hidegen való mászkálással. Ezért fontos a megfelelő üzemi hőmérséklet.

De mondom, ez az én véleményem, nem sértődök meg, ha valaki kiigazít.

nick papagiorgo 2014.10.27. 07:40:12

@akos696: hát, 3000 V6-nál ez nyilván igaz, mert elég nagy a motor a rugalmas közlekedéshez.
Viszont 1.0 sor4, 53 lóhoz a 3fokú automata rettenet lehet. Ugye, nincs erő a gépben (53 ló). A váltó meg 3 fokú csak, ennélfogva pörgeti a motort. Namost, ha manuális ötfokúval 130-nál 3500-at pörög, automatával meg - ahogy dodi írja - majdnem a dupláját, akkor nyilvánvaló, hogy eszik, mint az állat. Manuálissal is enne, ha 6-7000 körül járnál vele :)
Egyszerűen kevés a 3 fok egy ekkora motorhoz. Nem véletlen, hogy az automaták először a prémium nagyvasakba kerültek be, mert ott a nagy motor könnyebben megbirkózott vele.

nick papagiorgo 2014.10.27. 07:42:39

@nick papagiorgo: hopp, most látom csak, mit is írtam, az 1.0 az nem is sor4, hanem csak sor3 :)

bedo911017 2014.10.27. 08:33:40

@nick papagiorgo:A digitklíma az automata klíma továbbgondolt változata. Digitális kijelzőpanelen állíthatod be a hőfokot. Nekem automata klímám van de nem digitklíma. "Potméteren" beállítom a hőmérsékletet, aztán a klíma, a belső és külső szenzor alapján ki be kapcsolgat és szabályozza a ventilátor fordulatszámát. Manuál klímánál te vagy a szenzor, ha fázol kikapcsolod, ha meleged van bekapcsolod. A klíma lekapcsolását meg a kick-down kapcsolóhoz hasonlóan oldják meg. Amikor parkettázod akkor lenyomja a klímát. Nem olyan precíz de használható.

Rónarider 2014.10.27. 09:03:23

@nick papagiorgo: na ja, csak objektív a szépség, a hangosság meg nem. Azért lehet haragudni :)

Ződ2000 · http://egzostive.com 2014.10.27. 09:12:03

A Celicából az előző volt a igazi, de legalább ebből még volt GT4. Nem mintha annyit láttam volna az utcán belőle...

@nick papagiorgo: meglepődnél, de pl a mostani X3as BMW (legalábbis a facelift előtt) ilyesmi: images.autouncle.com/de/car_images/d1d18ac2-eafd-4078-b978-6d88b9dee436.jpg

Nyilván a vezérlésben van elektronika, legalább a hőmérséklet tartására.
De nem tudod kétzőnásan szép digitális kijelzővel beállítani. Szóval elektronikus, de nem digitális...

akos696 · www.focusauto.hu 2014.10.27. 09:48:39

@nick papagiorgo: Ne haragudj, de jó nagy marhaságot írtok Dodival, ha azt gondoljátok, hogy 100-nál utazósebességen 3.-ban 6-7000-et pörög. Az jó vicc lenne :) Lehet, hogy D helyett 2-be tette az előválasztó kart véletlenül. Valószínűleg az automata 3.-ban kevesebbet forog 100-nál, mint a kéziváltós 5.ik-ben. A plusz fogyasztás nem azért van, mert 2x annyit pörög (jesszus, ki venne akkor automatát?), hanem egyrészt a hajtási veszteségekből, mivel hidraulikus a hajtás, nem mechanikus, plusz pl motorfék sem nagyon van automatánál.

akos696 · www.focusauto.hu 2014.10.27. 09:55:42

@nick papagiorgo: Na utána néztem, tényleg többet forog a suzuki, de azért nem a dupláját, száznál kb 4000 a fordulat az automatával. 2.-ban forog 6.500-at 100-nál. Elég kretén kis megoldás, de a kuplungégető nagyinak a boltig jó megoldás lehet. :)

UdjanMineck 2014.10.27. 10:18:44

@nick papagiorgo:

"én még olyan manuális klímát nem láttam, ahol gyorsításkor vagy hegymenetnél lekapcsolt volna a klímakompresszor magától, olvastam viszont egy csomó felhasználói utasítást, mindben az van, hogy gyorsítás előtt kapcsoljuk ki a klímát."

A Volvo 480 Turboban padlógáz esetén automatikusan kikapcsol a klímakompresszor. Abban a típusban számos egyéb figyelmes, kisebb technikai nóvum jelent meg akkor.

Aldo Moro 2014.10.27. 10:22:38

A stift szedánnál tényleg ki kell venni a tankot. Két hete csináltuk Pacsirtával.

Aldo Moro 2014.10.27. 10:27:30

Medve anyám! Hogy néz ki az a buznyák?

UdjanMineck 2014.10.27. 11:30:38

@adam b: szerintem egyszerűen a Heti Merítést összeválogató fantáziátlanságáról-igénytelenségéről van szó. Ritka a nívós merítés sajnos.

Rónarider 2014.10.27. 11:35:24

@dodi83: fordulatszám csuklik egyet a dízelben is alapjáraton, egyebet nem lehet észtevenni tapasztalatom szerint. (2 liter körüli motoroknál)

Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.10.27. 11:37:27

A Suzukis egy 18-20 év körüli, kispályás, de műmájerkedő hülyegyerek lehet, egy igazi lakótelepi suttyó.

Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.10.27. 11:40:35

@Ybl:
A hazai autóállomány több mint fele 2000 előtti lehet, szóval az életkorral nincs semmi baj, emellett a kategóriával sem, mert kb. a kisautó az a kategória, aminek a fenntartását a lakosság harmada megengedhetné magának (további 5% ennél jobbat, a többi meg semmit sem), ha nem költekezne túl.

A baj azzal van, amikor "tuning" címen szándékosan szétkúrják, kisebbrendűségi komplexusukat kezelve.

Rónarider 2014.10.27. 11:42:18

@Rónarider: szóval a szépség szubjektív,a hangosság meg objektív. Így jár, aki fröccsöt reggelizik.

Luighi 2014.10.27. 11:42:52

"ha nagyobb szél van akkor 120nál már kapaszkodni kell a kormányba még így ültetve is"

Na látod ezé' vagy hülye szépöcsém! ;-)

Akkó'NEM szárny kell rá , hanem HÁTSÓ VEZÉRSÍK! Ha menő vagy akkor kettő! Mint az An-225-ön! ;-D

Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.10.27. 11:47:09

@adam b:
Valószínűleg azért kerül be ennyi régi Swift, mert sok fut belőle, ezért sok belőle a népítélet is.

Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.10.27. 11:50:56

@akos696:
Csoda nincsen, ha 3 fokozatból a legmagasabbnál nem pörög túl, akkor odáig lesz gáz a felváltás, olyan mint ha egyesből 3-asba, majd 5-ösbe kapcsolnék. Sőt, ha azt állítod, hogy az automata 3-asa rövidebb, mint a manuális 5-öse, akkor még durvább ennél is.

Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.10.27. 11:55:34

Egyébként a tuning kipufogó mellett a másik, ami fel tudja baszni az agyam, az az ültetés. Persze ez a kipufogóval szemben az ő dolguk, le is szarhatnám, de azért ez az ostobaság netovábbja a hazai utakon, hát még ha egyszer-egyszer földútra kell rámenni.

adam b 2014.10.27. 13:27:23

@Balogh Torrente Tibi de la Omlás: Igaz, uncsi tömegautó de attól még lehetne normális ítéletet is írni róluk. A népítélet célja, hogy az ember egy autóvásárlás előtt vagy után megismerje az adott típus jellegzetességeit, hibáit, előnyeit a hozzá hasonló köznapi felhasználók tapasztalatain keresztül. Namost ennek a "lakótelep királya" gyereknek a "tuningolt" rondasága eléggé távol áll a normál használattól és ráadásul még csak nem is egyedi. A múlt heti tündérmese meg a swift biztonságáról meg hasonlókról meg... hagyjuk :D
Most biztos vannak sokan, akik csak ilyet tudnak megengedni maguknak, de attól még lehet becsülni és szeretni tud egy szutyukit is, de ezekkel az írásokkal az a baj, hogy valóságidegenek, pont nem arról szólnak, mint amiről egy ilyen autó. Ez nem egy sportkocsi, hanem egyszerűen szükséglet és ha nem ilyenekkel lenne tele a háló (plusz az utakon az idősödő márkatársaik nem az aktuális megengedett sebesség/2-vel mennének mindenhol) akkor talán kevesebben fikáznák ezt a márkát.

szemeteske 2014.10.27. 15:04:14

Webmester oldja már meg, hogy a képekre kattintva is működjön a link, ne kelljen a kis szövegre kattintani. Köszönjük!

dodi83 2014.10.27. 19:39:56

@akos696: Nem kötekedésképpen, de sehol sem írtam olyat, hogy 100-nál 6-7000-et forog a Suzi...ha visszaolvasol láthatod, hogy 100-nál 4000-et pörgött a gép :) (és D-ben volt)

dodi83 2014.10.27. 19:43:44

@Bal@Balogh Torrente Tibi de la Omlás: Ne légy már szőrősszívű, a tuning kályhacső +10 LE, az ültetés +15 LE, sötétítés +10 LE, és a telepen ő lesz a hávácsé :D
Ui: sötétítés az én kocsimon is van, mentségem rá, hogy így vettem a szarolaszt :D

nick papagiorgo 2014.10.27. 20:00:29

@dodi83: @akos696:kigészítésképp jelzem, én is 130-ról beszéltem, nem 100-ról :)
tehát a manuális váltóval 130-nál pörög 3500-at, ha automatával 100-nál 4000-et pörög, akkor 130-nál jóval 5000 felett fog pörögni. 130 az autópályatempó, tehát ott már gyakorlatilag vonyít. Meg zabál :)

dodi83 2014.10.27. 20:04:18

@nick papagiorgo: Jól van, akkor sikeresen elbeszéltünk egymás mellett :D
Sose legyen nagyobb bajunk :D
süti beállítások módosítása