Megjöttünk, letudtuk a 3200 km-t

  2014. augusztus 17. - Csikós Zsolt Címkék: utazás róma rome bianchina tc flotta Autobianchi Bianchi Totalcar-flotta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


A minap ültem az úton készült képek előtt (csak fotóból 8 GB készült plusz még videók), rendezgettem őket, fésültem egybe a különböző fotómasinákkal készült fájlokat a napokra lebontott könyvtárakba, ahogy szoktam minden nagyobb kirándulás után, és bosszankodtam rajta, hogy a feleségem Canonján elfelejtettük beállítani a nyári időszámítást, ezért az ő fotói nem illeszkednek pontosan az én sonys képeim közé.

17
Lido di Pomposa, milyen pompás név

Szeretek fotókat rendezni a számítógépen, a szerkesztés, válogatás alatt újra meg újra átélem az utat, néha még jobban el is kap az hangulat, mint amikor ott voltam, idegesen, számolgatva az időt, pereskedve az egymást állandóan ölő fiaimmal, kis félsszel tekintve a járműre, amivel még bármi megeshet az út során.

Tehát épp nyakig Perugiában jártam az íróasztal mögött, szinte hallottam a kabócákat és éreztem a számban a zuppa inglese-gombóc ízét, amikor bevillant – hiszen Zuglóban ücsörgök, túl vagyunk már rég az egészen. Hopp, csak így elmúlt. Látják, ezért kell sokat fotózni, ha nem lennének a képeim, rosszabb pillanatokban el se hinném, ott jártunk a kicsi családommal, a még kisebb Bianchinkkal. Még úgy is, hogy bloggerként előnyt élvezek másokhoz képest, mert a sztori most már ott lesz fenn a neten mindörökre, amíg el nem pusztulnak a szerverek, le nem kapcsolják az áramot, örökre.

Pedig nem volt eseménytelen a hazaút. Ó, dehogy volt az.

05
Gubbiói szállásunk (leszállásunk?) ablakából

 

Valahol Gubbiónál varrtam el az utolsó híradást, annak a posztnak a címe „1650 km a kisautóval... még büszkén” volt. Nos, mint tudják, akkor már jó ideje nem ment a sebességmérő (így a kilométerszámláló sem), csak a navi adatait összeadva tudtuk, hol járunk. Rosszul. Utólag kiszámolva addigra már bőven túl voltunk a 2000-en, még talán a 2200-on is. És volt még előttünk egy ezres.

Gubbióból, a Fiat 500-zal fiatalkorában Damaszkuszt is megjárt tanárember szállásadónktól meghatódva búcsúztunk, tényleg a lelkét kitette, hogy jól érezzük magunkat és a kétnapos özönvíz ellenére ez a várnál még jobban is sikerült nekünk, nem csekély mértékben a repülőgépszerű kilátással kecsegtető, ódon házban levő, szuper szállás miatt - a legjobb volt az út során. Gubbio tehát nagy piros ötössel vonult be a jegyzetfüzetünk lapjaira. Igen ám, de a környéken nagyon sok volt a földút, s amikor először odaértünk, és a szállást kerestük, rendesen terepeztünk is a Bianchival, mert a navi teljesen összezavarodott (az olasz digitális térképek meglehetősen slendriánok). Aztán másnap vonultunk pár órát küszöbig érő vízben is, borzalmas dolgokat éltünk meg, és ahogy gondolják, lett is ezeknek következménye.

07
Utolsó perc Gubbióban

A városnézésből visszatérve, a házhoz vezető húsz kilométeren furcsa zajra lettem figyelmes elölről, aminek a nyomait már Perugiában is észrevettem, de ekkor már határozottan be tudtam azonosítani. Enyhe kattogás, mormogás, ahogy a kormányt tekerem jobbra, balra, erősödik, gyengül. Basszus, kerékcsapágy. Első.

A háznál még próbáltam igazítani a dolgon, de kiderült, hogy az emelő nem megy be a lukba a küszöbön. Sajnos otthon, Budapesten mindig olajemelővel, azaz krokodillal dolgozom, azt bárhová betehetem a kocsi alá, ezért majdnem el is felejtettem normál emelőt pakolni, hiszen defektet utoljára 1995-ben kaptam, a Salgó Raliról hazafelé. Amikor Tóth Gabinál voltam, még ő adott sebtében egy Polskihoz valót, én ugyanis nem is emlékeztem, hol lehet a Bianchi sajátja. Utólag tudom – hiába kvázi azonos autó a Fiat 500 és a 126, azért össze kellett volna mérni még helyben, Biatorbágyon. A Fiaté ugyanis kisebb lyukú, mint a Polskié. Ezzel a másoknak feleslegesnek tűnő, ám nekem, ott, az erdei házban eléggé lényegesnek látszó információval lettem gazdagabb. A rossebbe.

08
Na, most épp nem lötyög

Szerezz nekem Gubbiótól húsz kilométerre az erdőben egy Fiat 500-szabványú emelőt. Ugye? Hülye vagyok, egyszerűen túl sok volt már a teendő elinduláskor, Budapesten, ez kiesett.

Jobb híján terhelten állítottam csapágyat, ahogy nem szabad. Betettem másodikba a váltót, előre-hátra gurigattam az autót, közben tekertem az anyát és rángattam a kereket. Amikor hangyányi kottyanást éreztem, parányit ráhúztam, leütöttem az anyát. Talán jó lesz. Útnak indultunk.

11
Tesók. Ugye, hogy alig van méretkülönbség? Hiszen ugyanaz az autó a kettő

Gubbio után viharos hirtelenséggel lekopott a táj képéről az olasz romantika. Hegyek még voltak, de jött a beton, a nagy, elhagyott áruházak, gazzal felvert benzinkutak, panelcsoportok. Nem kis utakon mentünk ekkor, hanem toronyiránt, a kétszer kétsávoson, ami amúgy elég néptelen volt. Mint már korábban is írtam, addigra rájöttünk, hogy az olasz gyorsforgalmú utakon meglepően toleránsak a lassan hajtókkal szemben.

09
Kukucs!

Az egyetlen probléma az érdeklődőkkel volt, a fotózás, üdvdudálás, feltartott hüvelykujjazás, videózás, mellettünk támolyogva vezető átvigyorgás Gubbio után brutális dimenziókat öltött. Valahol jó száz kilométerre, már a tengerhez közeledve megálltunk egy kútnál a reggeli kávéra, ott is elkapott egy vadiúj A6-os Audit hajtó, elegáns csávó. Ó, egy Bianchina! – lelkendezett, aztán megtudtuk, hogy az egész gyerekkorát egy ilyen kombiban töltötte, ráadásul rég látott hasonlót az utcán, gyorsforgalmi úton végképp nem, külföldi rendszámosat pedig még talán sosem. Vagy öt percig videózott, fotózott bennünket a tabletjével, zavarba ejtő volt, rettenetesen, de átéltem a lelkesedését, az ilyet mosolyogva fogadja az ember, bár mennünk kellett volna. Legalább a gyerekek nem türelmetlenkedtek, épp gyíkokat fogtak a kút kávézója melletti virágládákban.

10
Négy év után újra Marina Romeán

Ravennát kora délután értük el, egy órával később pedig már Marina Romeán, a tengerparton ettük a sonkás-sajtos paninit, épp azon a strandon, ahol 2010-ben, még az Erával jártunk, amikor a szomszédos kempingben töltöttünk egy hetet. Megvoltak még az ismerős játékok, a gyerekek le is csaptak a hintahalra és -csacsira, vannak azért stabil pontok az életben a változó arcú kapitalizmusban is. Még egy óra és már San Giuseppében kerestük a szállást, ami egy szuper ház felső emeletén lett meg – csakhogy az a ház benne állt a kukoricatáblában, nahát. Kipakoltunk, gyorsan átautóztunk a szomszédos Porto Garibaldiba helyet foglalni a kedvenc éttermünkben, amit még egy régebbi olasz úton fedeztünk fel.

13
Halászhajók. Háttérnek egész jók a hajók

Még kaptunk helyet, felírtak, este visszatértünk, és persze bezabáltunk rogyásig. Megjegyzem – az olasz naplementében, a halászhajókkal a háttérben a Bianchina volt a leghitelesebb tereptárgy a parton. Másnap fürdés a Lido di Pomposa strandon, a parton megint mindenki elkapott egy kis kérdezz-felelekre, amikor a Bianchi közelében voltunk, de ez a napi rutin része lett.

26
Reflexiók, vagy milyen nevet is szokás adni az ilyen képnek

Délután Lido Degli Estensin fagyiztunk, a közeli Bennet áruházban bevásároltunk (képzelhetik, milyen volt betömni a cuccokat a kisautóba, mikor már a csomagoknak se nagyon volt benne hely), aztán még fürdés, tarisznyarák-gyűjtés, ismét vacsora a Rosa dei Ventiben, s lényegében lezártuk az olasz utat. Itt kapcsolt be a mágnes, tudják, a hazaúté. Másnapra a San Giuseppe-Monfalcone táv volt a terv, végső pontként ugyanazzal a szállással, ahol először is laktunk. Úgy véltük, ha odaérünk időben, ismét kiruccanunk Gradóba, ahol tengerpart van.

15
Egyetlen autentikus, olasz környezetbe illő autót látnak a képen. Persze ki, mit

Velence előtt kezdődött a kínlódás. Itt már erős volt a teherautó-forgalom, és annak a pokolnak a legmélyebb bugyraiban találtuk magunkat, amitől egész úton rettegtem: 86 km/h-val verető kamionok nyakunkban lihegő sora üldözött, bennünket, akiknek a 82 km/h már fájt. Végezzék el a kivonást, képzeljék el, milyen hosszú egy kamion, és talán érzik. Aztán ezek a kamionok, miután sorra megelőztek, a falukban kénytelenek voltak megállni, onnan pedig nem bírtak elindulni, mert gyorsulásban a Bianchi hozzájuk képest rakéta.

28
Nem kellemes egy ilyen autóból a kamion

Miközben a kamionok keltette stresszel viaskodtam, a kocsi eleje is táncolni, morogni kezdett. Tudják, van az a hosszú, egyenes, nagyjából észak-déli irányú út, SS47 vagy mi is a száma, ami Velence felé vezet a tengerparttól odébb, nagyjából párhuzamosan azzal. Mindkét oldalán két-két csatorna folyik, végeláthatatlan a szalagkorlát, sehová nem lehet letérni, s mindig óriási a tömeg. Nem az a hely, ahol megáll az ember nézelődni, autót piszkálni. Az autó orrából viszont egyre erősödő morgás, egyre bizonytalanabb támolygás jött – éreztem, nem húzunk már ki 750 kilométert hazáig, de talán 40-et sem a kissé nyugisabb útszakaszig.

29
Nyugodt kis öböl. A helyszín, ahol nagyjából végleg tönkretettem a csapágyat

Valahol találtam egy lehajtót, elrántottam a kormányt, lementünk egy földúton, kis kikötőben találtuk magunkat, zsebkendőnyi betonfolttal. A nyugis helyen megint nekiláttam a rángatós, tologatós, meghúzogatós receptúrának, jellemző, hogy a gyerekek észre se vették az egészet, filmet néztek. Dögletes hőség volt, ez alkalommal kissé feszesebbre állítottam a csapágyat, mint Gubbióban, mondván, most már nem igaz, hogy nem lesz jó. Nem lett. Röviddel később a Bianchi már hangosabban ordított elöl, mint hátul, ami ennél az autónál higgyék el, óriási teljesítmény.

31
Ezt láttuk belőlük

Velence mellett nem áll meg az ember, pont. Ott megint óriási a forgalom, hatalmas a zűrzavar, brutális a nyomás, tucatjával a sávok, ezer letérő, mindenki siet, a szalagkorláton túl mindenütt gyanús, elhagyott gyártelepek szegélyezik az utat, tiszta Cosa Nostra, nem, nem és nem. Inkább kinyomtam a Bianchi szemét, navi szerint folyamatosan 90 fölött autóztunk, a csapágy versenyt ordított a motorral, te jó ég. Kati ezalatt békésen olvasta az e-bookot, a gyerekek a Mr. Peabody és Sherman kalandjaiba temetkeztek bele az út során immár harmadszor, én meg egyedül maradtam a verejtékes hónaljammal, a fogaim közül lassan, de biztosan pergő zománccal.

50
E-bookba jó menekülni a pálya monotóniája elől

Volt időm, végiggondoltam, mi történhet. Például bedarálja a görgőket a kenetlenség és a hő, a kosár nem ad megvezetést a csapágynak, kiesik a kerék, fékdobostól. Hm, kicsit erősebben kezdtem szorítani a kormányt. Vagy épp ellenkezőleg, elakad valamelyik törmelék-görgő, beleváj a belső futógyűrűbe és az egész csapágy megfordul a tengelycsonkon, vékonyabbra esztergálva azt. Akkor már hiába szerzek új csapágyat, sokkal nagyobb lesz a baj annál, amit bolti alkatrésszel orvosolni lehet. Ekkor már a görcs is beleállt a hasamba. Kati előhúzta a grissinis zacskót, majd az e-bookból fel se nézve, körbekínálta. A gyerekek ezt sem vették észre, miként azt sem, hogy a Bose feladta a harcot, már semmi nem hallatszott abból, amit az utastér üvöltő kakofóniájába beleordított. Kikapcsoltam.

Mestrénél nem bírtam tovább idegekkel, megláttam egy bevásárlóközpontot, betereltem a Bianchit a parkolójába. Megkerestük a helyi Auchantescót az épületben, az autós részlegen zsír és emelő után kutattam. Nos, akármekkora is a választék egy ilyen olasz áruházban, a magyar áruházak jobbak, azokban mindig van emelő, talán olyan zsír is, amit nem ötkilós kiszerelésben adnak. Itt nem volt. Viszont a magyar áruházakkal ellentétben itt sikerült szóra bírható eladóra akadnom viszonylag rövid idő alatt, aki elmagyarázta, hogy a közelben találunk egy hatalmas, autókellékes áruházat, a helyi nefelejtshomasitát. Odavergődtünk a lesérült, már húsznál is üvöltő kerékcsapágyú Bianchival. És ekkor lesújtott ránk az olaszok bosszúja. A szieszta.

32
A fél napra bezárt olasz Homasita

Az egész istenverte telep zárva volt, délután fél kettőkor, pénteken. Egymást követték a nagyáruházak, outletek, óriási kajáldák a félkerületnyi placcon – de autók és emberek nélkül olyan volt az egész, mint Balatonföldvár januárban. Megtaláltuk az áruházat, alibiből készítettem előtte egy fotót, de valami fél négyes nyitást prognosztizáltak. Addig mindenki szundi, pihi, csak mi szívunk. És ha bejutok, még mindig csak zsírom és emelőm lett volna, nem hittem, hogy találnék Fiat 500-ba való elsőkerék-csapágyat.

33
A mestrei szerviz udvarán

Egy helyen láttunk csak mozgást, egy öböllel odébb. Autószerviz volt a’. Besántikáltunk, leparkoltunk az udvaron. Odabent megfeszítetten, egyszerre vagy nyolc autón dolgozott négy szaki – rendes kizsákmányolásnak lettem hát a tetten érője. Az egyikhez odamentem, magyaráztam mindenfélét az ungheresékről, akik az ótóbiankival jöttek és leveráddzsót szeretnének kölcsönkérni. Kaptam egy krokodilt. Megemeltem. Levettem. Alapvetően a fémtörmelékes csapágyzsír is szép látvány – bizonyos helyzetekben. De én nem voltam éppen ilyen befogadó állapotban. Cementálásukat és derékban vastagságukat vesztett görgők, kissé megcsócsált külső futógyűrű a bal első keréknél, én csak ezt láttam. Bementem, ujjamon pörgetve a zörgő szart.

34
Ennek a csapágynak vége

Kvesztó rúló (vagy miarosseb a csapágy, valami ilyennek szokták emlegetni az ebayen) kaputt, eszta fiát csinkvecsentó, hebegtem. Nos, Giancarlo, aki felnézett a Ford Mondeo motorjából, erre megjegyezte, látja ő, neki is van 500-asa, otthon épül. De hát az otthon van, itt meg a munka...

Naja, íme megint a kizsákmányoló kapitalizmus, amiatt mi majd nem érünk oda ma Monfalconéba, majd Gradóba, fürödni, ó, mi lesz a gyermeki lelkekkel.

35
Kati ismét napernyővel

„Capo, capo...”, mondogatta tovább, amiről először a latinból a fej, majd a maffiózós filmekből a gengsztervezér jutott eszembe, zavartan meredtem rá. Aztán nagy nehezen leesett, kápó, hát persze, a főnök! Na, őt meg kellett kérdeznie. Aki kisvártatva be is futott – egy fiatal, Woody Allen-jellegű figura, vastag keretes szemüvegben, 160 centis magasság, hófehér ing, s csak nevet rajtunk, hogy ezzel a kis szerencsétlenséggel Magyarországról érkeztünk. Persze, menjen csak a szerelő, adta meg az engedélyt, én meg Giancarlo poros Focus dízelének jobb egyén találtam magam, kisvártatva pedig Mestre kertvárosában, egy fenyőből készült garázs előtt álltam.

36
A szerelő iszonyat 500-asa

Feltárult az ajtó, én meg a legcsodásabb dolgot láttam a pályára épített Steyr-Puch 650 TR innenső oldalán. Egy Fiat 500 volt az, de nem akármilyen. Hófehér, gyönyörű rozsdamentes. Nemcsak elöl, de hátul is tárcsafékes – láttam, mert még nem rakta össze, emiatt bakon állt és nem voltak fenn a hátsó felnik.

37
Hátul is tárcsafék

Ilyenkor az ember rögtön kicsit jobban beszél idegen nyelvet, csakúgy, mint amikor iszik. Gyors eszmecsere kezdődött. Mutatja az elejét – a keresztlaprugót sutba vágta, helyette tuning keresztgerendát épített be, két végén állítható, alsó háromszög-lengőkarokkal. A fenti lengőkarokon állítható coiloverek, hogy legyen rugózás. A fékrendszer kétkörös, a szervót az utasoldali lábtérbe építette be, keresztben. Istenem, milyen gyönyörű.

39
Keresztlaprugó kidobva, gerenda, alsó háromszög-lengőkar, fent coilover

Remegett a térdem, mesevilágba csöppentem. Kiderült, a váltó ötgangos, a motort pedig beszerelés előtt 57 lóerőre mérték fékpadon. Nézem, 40-es iker-Dell'Orto a karbi, elektronikus a gyújtás, a hűtőcsiga teteje nem lemez, hanem bordázott alumínium és Abarth-feliratos, miként a kábé kétszeres méretű olajteknő is. Oldalt olajhűtő, generátoros az áram, a vezérműdekniből patronos olajszűrő meredezik. Emberem mutatja a gyújtáselosztó helyét – ott áll ki a Ford Galaxy-blokkból kivett kartergáz-elszívó csonkja, mert azon a fordulaton, ahol ez a motor dolgozik, már nagy gond a nyomás.

41
57 lóerő, ezer trükk

Alul hengerenként egy kipufogódob, minden polírozott, új, többnyire Abarth-feliratos. Te jó ég, ez az autó baromira kéne, megkockáztatom, odaadnám érte a Puchomat, akár elkészülve is. Magyarázott valamit kovácsolt főtengelyről és a dugattyúkról is, de azt az egész hablatyot sajnos nem értettem pontosan. Na, annak az autónak a levetett csapágyát kaptam meg.

Mestrében tíz perc alatt összeraktam és beállítottam a csapágyat, kaptam gyönyörű, zöld Agip-zsírt bentről, a régi kenőanyagot kipucoltam az újat belekentem. Ez a csapágy sem volt persze tökéletes, de fényévekkel jobbnak ígérkezett, mint ami kidobtam. Amikor fizetni akartam a szerelő idejéért, az emelőhasználatért, a zsírért, a törlőpapírokért, a családom másfél órás elszállásolásáért a légkondicionált váróteremben, összenéztek a munkafelvételen – nem, nem kell semmi, ilyen tételek nincsenek a számítógépben. Ha gondolom, hagyjak ott annyi aprót, amit gondolok, bedobják a közös költőpénzbe, nevettek. Ismét egy pozitív megnyilvánulás, nagyon sokadik az út során, az olaszok tényleg jó fejek. Még Giancarlo se fogadott el semmit, mondta, úgyis kidobta volna, hiszen már a szemétben volt a csapágy, menjünk biztonsággal.

42
Dugó Trieszt felé

Monfalconéig két óriási dugót és a tízeurós autópályadíjat leszámítva (ez volt messze a legdrágább az utunk során) nem történt már más. A szálláson kifejezetten örültek nekünk, a szállásadó fia megmutatta, hogy a bedandbreakfast blogjukon a kommentelők azóta már megtalálták a Belsőség-posztokat, amiket írtam, volt is rájuk komment ott helyben. Kicsi a világ.

43
Irány Grado, a tengerpart még egyszer utoljára

Rövid pauza után autóba vágtuk magunkat, fenn volt még a nap, irány Grado. Ismét volt még egy jó másfél óránk a parton, itt nem tarisznyarákokat, hanem remeterákokat lehetett gyűjteni, amik nagyjából a legaranyosabb lények a tengerben, a gyerekeim még óvodát is készítettek nekik az iszapban, amíg a dagály el nem mosta az egészet. A vacsorázásra kiszemelt pizzeriában éppen egy Fantozzi-film ment, jelezve, hogy Olaszország rajtunk tartja a szemét és drukkol.

44
Rákóvoda

Hát, drukkolhatott volna jobban. Már délután, Mestrét elhagyva is éreztem, hogy elkezdett húzni a fék, de azt hittem, csak a zsír jutott oda. Megfújkáltam féktisztítóval, gondoltam, reggel kap egy újabb adagot. Most, este, Gradóból kihajtva azonban alig volt már fékhatás, a pedál is lement a padlóra. Tehát nem a zsír a baj a betéten. Hidraulikus probléma lesz. Modellezni kezdtem fejben a javítás lehetőségeit – a szálláson csodás, hibátlan, porózus műkő az udvar, ott nem légteleníthetek, tehát az utcán kell elvégeznem a dolgot, mintha lenne ott valami lámpa is.

Így történt, hogy este fél tizenegykor, a szállás előtt, az aszfalton fekve, szemembe fröccsenő fékfolyadékkal légtelenítgettem, miközben odabent Kati pumpált és nyugtatta a gyerekeket, hogy mindjárt készen vagyunk. Ha nem is lett százszázalékos, de visszajött a fék – vajon a csapágy melegedése miatt ment el? Hiszen a fékbetéteket meg se mozdítottam a szerelésnél.

47
Utolsó szállásunk

Szombaton búcsút intettünk a montfalcone-iaknak, nekivágtunk Szlovéniának. Dögletes hőségben verekedtük végig magunkat az országokon, de minden nagyobb dráma nélkül. Eredetileg úgy volt, hogy a földvári házban alszunk hazafelé, úgy csak 480 kilométer lett volna az út, de végül csupán beugrottunk az anyóspajtáshoz és a sógoromhoz Döméért, a nyulunkért, a gyerekek maguk közé vették hátul, s este fél tízre otthon is voltunk. 600 kilométert tudtunk le aznap, 3200-at összesen. Tény, hogy az az utolsó előtti nap kissé stresszesre sikerült, de még akkor is végigcsináltuk a tervezett programot, nagy vacsorával, fürdéssel, tarisznyarákokkal, olvasással. Soha rosszabbat.

A hazaérés utáni hét a félig üres Totalcarban, elég sok melóval telt, ilyenkor mindenkin, aki bent van, kicsit nagyobb a teher. Csak csütörtök estére jutottam oda, hogy elmenjek Torjay Lacihoz a megrendelt kerékcsapágyért és fékkarmantyúkért. Éjjel fejeztük be a légtelenítést Katival, aki másnap még dolgozni ment.

51
Ezek a trófeák mind a Bianchiéi

Aha. Én meg péntek reggel vittem volna a gyerekeket táborba, persze próbaképpen a Bianchival, de a pedál beesett. Akkor tehát más a baj, nem a karmantyú. Mivel szóban forgó eset a Belsőség-találkozó első napján történt, ezért a kollégáim is javarészt elcseszték a napot – vagy már elindultak korán Hegyhátszentjakabra, vagy máshogy készültek az estére. Én is otthon ragadtam. Szerelni. Áthívtam a sógoromat (szerencsére addigra ő is feljött Balatonról) légteleníteni. Vagy három órát buheráltuk a féket, de csak egyre rosszabb lett. Megköszöntem a segítséget, elengedtem, a szerkesztőségi levlistára beírtam – „nem sikerül megcsinálni a féket, feladom, szégyenszemre az állólámpással megyek.”

54
Hazaértünk

Azért egyszer még ránéztem a netre, pláne, hogy a Torjay Laci is azt mondta – ha majdnem pont jó méretű a dob és új a betét, nem lehet, hogy kibukjon a dugattyú mellett a folyadék. Márpedig kibukik. Nézem a kombi 500-ashoz való munkahengereket a fiat500ricambi.com-on, hát látom, a Giardinierához egészen mást mutat, mint amik most benne vannak. Pedig a felszerelteket még 1999-ben táraztam be egy müncheni szakboltban, úgy látszik, nem voltak azzal tisztában, hogy a kombi fékrendszere más, mint a szedáné. Küldöm azért Lacinak a képet, kapom prompt a választ, hé, ez a Zsigulié, ide a rozsdás bökőt.

Így történt, hogy elviharzottam a XVI. kerületi Lada-boltba, vettem egy pár nem utánállítóshoz való hátsó munkahengert. Betettem őket, Kati végszóra hazaért, még egy utolsót légtelenítettünk, gyorsan összepakoltam, és valamikor kilencre oda is értem a Vadása-tóhoz a Belsőség-találkozóra. A Bianchival. Mindenki legnagyobb meglepetésére, leginkább a sajátoméra.

56
Völgygátat szelek át a Belsőség-tali felé

Sose volt ilyen jó a fékem, eddig mindig a határon működött, most viszont már ott, ahol kell neki. A motor istenien teszi a dolgát, a váltó is, minden elektromosság működik, a kicsi Autobianchi tehát kiállta a próbát, 3700 kilométert lenyomott egy hónap alatt és jobb, mint valaha volt. A Belsőség-talin jó pár embert még joyride-ra is vittem vele – Füzi Pista, Yeti úr, többiek, ugye még emlékeztek a rettegésre? Hazafelé, szakadó esőben, még szombat éjjel biztonsággal elvitt bennünket Katival Földvárra a gyerekekhez, másnap megint Zuglóba. Azóta lepucoltam az évek óta bevált, kedvenc, víz nélküli takarítószeremmel, kiporszívóztam, meg se látszik rajta az út.

57
Bianchik egymás között, az egyik autobianki, a másik bicibianki

Csodás nyári program volt, sokkal jobban sikerült, mint amire a legmerészebb álmaimban számítani mertem volna. Amikor a gyerekeimet megkérdeztem a minap, csak két rossz autós mozzanatra emlékeztek, egyik volt, amikor a pisai szálláson felgyújtottam a tűzhelyen az úszót (és majdnem a konyhát), majd amikor Mestrében bolyongtunk, autóalkatrész-áruházat keresve, és ők már fürödni akartak volna a tengerben. Minden más rózsaszín habokban lubickolás volt nekik, Katinak is – akik eljöttek a Belsőség-találkozóra és megkérdezték a feleségemet erről, maguk is megkaphatták a válaszokat.

01
Ahogy megvettem, romokban, 1997 februárjában

És ott a Bianchi, ez a 49 éves, már új korában is silány és megbízhatatlan, az élete nagy részét a mostoha szocializmusban leélt, nyolc éven át a sárba süppedő, tető nélkül rohadó, a pusztulás széléről megmentett kisautó, amivel három lakatos rugdalt körbe, hogy nincs értelme megjavítani, kár volt megvenni, dobjam ki.

02
Kicsit túl hevesen álltam neki a szétszedésének

Amit aztán Karesz barátom a hóna alá vett, kilakatolt, ahogy tudott (ő autószerelő, ne feledjék), sok-sok kínlódás után Tóth Gabi barátom a motorját is pöpecül rendbe tette, a maradék finomítással én küzdöttem évekig.

04
A kép, ami mindenféle ultrajobbos site-okon mindenféle cigányos motívumként többször feltűnt azóta, még jó, hogy nem lopnak. Igazából csak alvázvédőpor a drótkorongozás után, elég pocsék meló volt

Az az autónk, amiről még négy évvel ezelőtt is azt írtam, büszkeséggel tölt el, ha pár száz kilométert kibír elromlás, nagyobb szerelés nélkül. És most megjárta Olaszországot, igazából piszlicsáré problémákkal, boldogan, sok-sok ezer (nem túlzok) ember arcára mosolyt csalva, amerre járt, gyomrában egy nyaraló családdal, akiknek segített beváltani a nagy olasz utazásba vetett reményeiket. Utána meg még elment Magyarország másik felére, Belsőség-talira is, további bő 500-zal, tehát közel 3800-ra gyarapítva az egy hónap alatt megtett kilométerei számát. Egy új autónak nyilván nem tét, de a kocsi korát és minőségét tekintve, legalábbis nekem, szenzációs. Minden megbecsülésem. És hogy mennék-e megint?

19
Család egy másik féle arccal. Az egyetlen, aki viselkedni tud, az Autobianchi

Két évvel ezelőtt, a Zách Danival lenyomott, háromnapos trieszti robogós-megfagyós-szarráázós kaland után másnap újraindultam volna a távnak, annyira élveztem. Az Ennstal Classic után ugyanúgy nekivágtam volna a kétszer bő 500 kilométeres útnak, postafordultával. Most viszont jólesik a pihenés, pláne, hogy lenyomtam a Bp-Hegyhátszentjakab-Bp. utat is a hétvégén. És egyszer már nagyon kipróbálnám mondjuk, Skóciát, Szicíliát egy öreg Mercivel. Ami késik, nem múlik.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr626603595

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

decompression 2014.08.17. 09:48:49

Hatalmas királyok vagytok, gratulálok!!!

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2014.08.17. 09:56:54

Csik, ha jöttök Skóciába, Birminghamben vagy a környékén egy éjszaka hotelt fizetek Nektek.

4bigel 2014.08.17. 09:59:36

Köszönöm a beszámolót!
(Már aggódtam is, hogy miért nincs cikk.)
Jó volt kicsit átélni a kalandokat.

Cockroach 2014.08.17. 10:07:13

Csikós Zsolti for President. :)

GRATULA!

másik oldalon 2014.08.17. 10:17:10

Ez a befejezés nagyon ütős volt, a térdemet csapkodtam közbe, és a családnak is felolvastam részeket. GRAT!

orlasa 2014.08.17. 10:19:03

Szuper út és beszámoló!

Microsoft Fototár programmal(ingyenes Windows Essentials része) pillanatok alatt helyre lehet tenni a képek készítési idejét.

románc cuvée 2014.08.17. 10:21:33

Vasárnap dé.e van, és Csikós cikk, yep! Jó volt látni, hogy a Borgo San Vito Fb oldalán (nagy lelkesedéssel) postolták a Bianchis cikkeket.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2014.08.17. 10:25:59

Valld be Csík, hogy titokban a szívást is élvezted :) Egyébként örülök neki, hogy nem vagyok egyedül azzal hogy gyűlölöm a passzív pihenést. Agyfaszt tudok kapni attól, amikor valaki reggel nyolckor kiül a strandra és este hatkor hazaballag; valamit csinálnom KELL :D
(Azér' a nem hozzávaló emelőért ejnye.)

Csabby 2014.08.17. 10:56:52

Már nagyon vártam a végét a hazajövetelt, de látom érdemes volt várni rá...nagyszerűre sikeredett ez is!
A fotók is csodásak!
Csak gratulálni tudok hozzá és minden családtagodnak a kitartáshoz! Köszönjük hogy megosztottad velünk élményeidet.

1127ccm 2014.08.17. 10:58:02

Na jó, az utolsó pár kép üt, mint a makk ász

doominogame · http://www.doominogame.com 2014.08.17. 11:19:53

Ha mentek Skóciába, Anglia közepén tudunk szállást adni nektek. Ingyen és magyar ízekkel. Akár be is írhatod az útitervedbe.

gumifust 2014.08.17. 11:23:56

Maxi respekt :)Köszönöm hogy megosztottad e remek kalandot mindenkivel. Emlékeztet gyerekkoromra amikor egy 850-es fiat hátuljában élveztem a tovasuhanó táj látványát .

Tapmancs 2014.08.17. 11:39:01

Az SS47-esnek titulált út nem az SS309-es (E55) volt?

BDBY 2014.08.17. 12:21:33

Nagyon jó volt ezt olvasni, így vasárnap délelőtt!
Köszönet érte:)
Kedvet kaptam egy Tarbant kombival valami hasonlóhoz! :)))
Nem mintha lenne Tarbant kombim :)))

jk88 2014.08.17. 12:41:06

"Az egyetlen probléma az érdeklődőkkel volt, a fotózás, üdvdudálás, feltartott hüvelykujjazás, videózás, mellettünk támolyogva vezető átvigyorgás Gubbio után brutális dimenziókat öltött."

Továbbra is azt mondom, hogy akit ez zavar, az ne járjon (a többi közlekedő számára is) érdekes autóval. :p

Balage85 2014.08.17. 13:04:44

@aaabbbccc: Én is láttam ezt az autót, mondtam is az asszonynak amikor megálltunk mellette, hogy lehet ugyanazt nyomják mint a Csikósék csak a másik irányba. :D

dr.oid 2014.08.17. 13:08:24

Zsóti bácsi hintaszékben meggyűrte az élet
egy terás Sony discről tölt temérdek képet
a vén meghajtó életre kel gigabitek szállnak
lassan érő vadgesztenyék intenek a nyárnak

Bianchi áll emelvényen teremgarázs mélyén
kalandos út emlékei hagytak nyomot fényén
mellette a vén cimbora Dezső mohaszín teste
Abarth Puchon csillan holdfény hűvösödő este

Hej Kareszkám hej Lacikám mimindent megéltünk
öreg vasat reszelgetni sohasem volt félszünk
mert e rozsdás tragacsoknak akkor is van lelke
mikor hitvány műanyag szar régen kilehelte

hadakoztam kreténekkel súlytott magyar átok
és megszállott hóbortomból tartottam családot
gyerekeim már felnőttek készülnek a Marsra
unokáim vihorásznak borús lett papa arca

düh és öröm látszik rajtam elönt a sok emlék
jó barátok mind elhagytak lassan én is mennék
de mi lesz majd az autóimmal droidok vigyázzák
veteránhoz ezek hülyék csak mint tárgyat látják

nem éreznek gépzsírszagot ferrodot a nyelven
nem tudják mikor készül el elvi síkon fejben
mert ideák és valóság közt egy óceán a térség
szereled és hajtod kicsit közben nyúz a kétség

sok hígagyú ki nem élte át úgysem tudja érti
Kati jön és lemezt cserél ha párja szépen kéri
kvantumgépre másoljuk most holomeghajtóra
nekem az egész kínai neki meg vidám móka

művilágban műemberek kertben művirágok
hol a lélek míves munka szakember barátok
kurva gépek robotkarok éjjel nappal járnak
ontják a sok műanyag szart a kibervilágnak

ejj dühös lettem járni megyek autóimat nézni
benzinszagú garázs mélyén emléket idézni
Jay Leno az esti műsor nem űroperett dráma
csodás gépek kurátora nem mexikói dáma

régi idők vad kalandok hosszú utat jártam
romos csapággyal kezemben szerelőre vártam
kézzel fogtam tapintottam általjárt a lelke
karbantaró robotokkal vagyok itt megverve

a jövő messze óra számol míg az utat járja
Csikósmester flottájának valamely batárja
szép kalandot Skóciában Északhonban távol
olvasód csak egyre olvas a gép leütést számol

fine della grande avventura parte primo.. :)

bublabuper 2014.08.17. 13:11:49

Minden jó, ha a vége jó! Még száz ilyen utat!

C30 2014.08.17. 13:15:10

@csikos, a kedvenc tisztitoszered nevet szepenkerlek aruld el :)

koszi!

Tíz kicsi indián 2014.08.17. 13:18:21

Az Égéstér "Mindenki szopta egymás fa*át" mondatot innen hiányolom. :)

Viszont nem volt fura egy olyan Fiat 500-st látni? Németországban nagyon fel szoktál mordulni, amikor valaki nem odavaló alkatrészt és/vagy kárpitot rak az autóba, az a Fiat 500-nak is max. a kasztnija lesz a régi önmaga.

Faus to 2014.08.17. 13:20:08

@GGerg: nagyvonalú ajánlat igazi gavallér vagy

Kiflitzsömlével 2014.08.17. 13:23:07

@GGerg: Birmingham nem is Skociaban van.

tomoo 2014.08.17. 13:24:03

Hát ez frankó túra volt, gratula!

dr zed 2014.08.17. 14:27:45

gratulálok a csikós családnak, szép volt. ehhez azért nagyon kellett az évek során összeszedett autószerelői tudás is. ami neked piszlicsáré, az másnak zsákutca.

amúgy eszméletlen dr oid újabb verse

mindjárt jobban várom, hogy ti menjetek nyaralni mint mi
ZZZ

Börtönőr 2014.08.17. 15:14:43

Végig olvastam a kommenteket.
Miért kell megrázni a kezét,meglapogatni a vállát,gratulálni neki?
Saját bevallása szerint is félt,hogy beáll a csapágy,kiesik a kerék vagy beáll. Bármi megtörténhetett volna,a többi autót is veszélybe sodorja. A végére az is kiderül,hogy gyakorlatilag az egész út során nem volt rendben a féke sem,nem is bele való alkatrésszel használta a családjával a háta mögött 3200km-en keresztül.
Ettől Hős,ettől"maxi respect,hatalmas király"?

csak egy néző 2014.08.17. 15:51:14

@Börtönőr:
Tudod ecsém, rólad az ugrott be, amikor a tanitónő megkérdezi a gyerekeket, hogy kinek mi hiányzik otthonról. A gyerekek sorolják, mire Mórickához ér a tanítónő, Móricka azt mondja, hogy nekünk semmi sem hiányzik.
-Az, hogy lehet? Kérdezi a tanítónő.
-Tegnap, hazajött apám és szó nélkül belehányt a szekrényfiókba, mire anyám megjegyezte - na már csak ez hiányzott. A példában te vagy a fater és a hányadék is. Majd, ha te is felújjítottál egy ilyen bontószökevényt és megtettél egy ilyen utat, akkor kritizálhatnál bárkit is. A kommented alapján, neked az is nagy kihívás, ha egyedűl kitudsz menni a klozetra. Gratula.

takarék-láng 2014.08.17. 16:24:18

@csak egy néző: ha felujitotta /tatta volna tisztessegesen akkor elindulhatna a fold masik oldalara is h8ba nelk7l.

csak egy néző 2014.08.17. 16:31:42

@takarék-láng:
Na itt a másik. Nem posztom megvédeni a Csikóst, de azért megkérdezném, te hány ilyen öreg vasat újjítottál fel, természetesen "tisztességesebben"???

Valaki más 2014.08.17. 16:33:15

Gratulálok! Minden tiszteletem a Tiéd, ezért is!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.08.17. 16:47:11

Grat a kisautónak :) Mondjuk átlaguser a féket és a kerékcsapágyat nem tudta olna megoldani, de egy veterános tudjon szerelni :)

intubátor 2014.08.17. 16:56:12

Én is csodálkozom kicsit, miért van ennyi kaka az úttal. És hamar ideszúrom, hogy otthon átnéztem az autót (1966, farmotor-farhűtő) majd kivezettem Finnországba. Lengyel benzintől volt egy alapjârati fúvókatisztítás, azt ennyi.
Az útleírás hibátlan, de szerintem indokolatlanul sokat fosik a bianchi. Nem sztárolni való ekkora úton ennyi szopóka ismerve Zsolt alaposságát

johnnylightning 2014.08.17. 16:56:29

@csak egy néző: sokféle vélemény létezik, fogadd el, hogy valaki máshogy látja, mint te. Semmi értelme felháborodni és támadni, vagy elmenni az anyázós irányba. Én sem értek sokszor egyet emberekkel, de ezekkel nem kell foglalkozni...szerinted mi értelme van, ha vita van belőle generálva és a végén már mindenki elküldi a másikat a búsba? Szerintem semmi, mert úgysem lehet egymást meggyőzni a saját igazunkról.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.08.17. 17:27:47

@Börtönőr: Ha ugyanezt egy új, csillivilli vassal teszi, amiben egy "márkaszerviz" gányolt életveszélyesen (vagy a gyártó, pl. a GM elforduló gyújtáskapcsolóival) akkor ugye semmi gond, ha nem tud róla, hogy rossz valami.

csak egy néző 2014.08.17. 17:43:41

@johnnylightning:
Tudod nem a más véleménnyel van bajom, hanem a másik teljesítményének lefikázásával. Ez pedig sajnos ebben az országban már lassan népszokássá "hungarikummá" válik.
Elovasva Csikósnak a teljes beszámolóját a felkészítésről, kínlódásról a felesége részéről tanúsított toleránciájáról és az útról, elfogadnám a fikázok véleményét és akkor tartanám elfogadhatónak a fanyalgásukat, ha már ők is beszámoltak volna, hasonló teljesítményről.

yenoee 2014.08.17. 18:02:03

Nem semmi. Gratulálok!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.08.17. 18:58:48

@csak egy néző: Illetve aki nem fogja fel, micsoda élmény egy ilyen utazás :)

zdyzs 2014.08.17. 19:22:54

Csík!

Most jutottam hozzá, hogy elolvassam az utatokat! Nem mondom, hogy utánad csinálnám, de azt látom, hogy jól sikerült. Az Bianchi-nak meg adhatnál egy kis pihenőt...

Térspecialista 2014.08.17. 20:02:25

Majdnem megkönnyeztem. :) Az tetszik, hogy nem félted használni sem...

akos696 · www.focusauto.hu 2014.08.17. 20:14:08

Mi is megjöttünk Csík! De a mi utunk csak kevesebb, mint a fele táv volt, az autó meg kb 3x ekkora (vagy 4x) :). De mint mondottam, ezért minden tiszteletem a Tiéd és Katié, a beszámolókat meg vártam mint a messiást. Plusz az írások elég erősen előhozták gyermekkorom olasz útjainak emlékeit!
Köszönöm!

Mercel 2014.08.17. 20:20:37

Csikós te nagy arc vagy, de a Feleséged sem akárki:)
A legtöbb feleség még ennek az útnak a gondolatától is sikítófrászt kapott volna, ha meg mégis elmennének akkor az első problémánál pengeszáj lenne vagy hiszti:)
Örülök, hogy egyben hazaértetek.

"Fric"

takarék-láng 2014.08.17. 20:33:46

@csak egy néző: ahhoz,hogy tudjam, hogy finom-e a kaja, nem kell szakacsnak lennem. Valasz kerdesedre, 3 vteran van folyamatban. A felujitas ott kezdodik, hogy szetszedjuk. T8sztessegesen lett felujitva pl a ponton v a zold merci, ha mar a blogiro parkja a tema.

takarék-láng 2014.08.17. 20:35:48

@GGerg: drezda is utbaesik. Sot new york is ha a masik iranyba indulunk el.

Csikós Zsolt 2014.08.17. 20:41:16

@Tapmancs:
De, valószínű, csak nem bírok megjegyezni számokat. Egyike (a sok közül) a régi hibáimnak.

@dr.oid:
Droid úr, Droid úr, ne pazarold a tehetséged, elkopsz még a végén :-DDDDDD

@C30:
Valami Greenwash cucc, ilyen űrcucc, egy flakonnal kb. 10-szer le tudod mosni, én asszem ilyen 5000 körül veszem. Utána egy hónap nyugi, vízlepergés, nem kell hozzá slag, nem karcol, csak jó mikroszálast kell használni. És az a szívás a bogártetemekkel - szinte elmarad. Bárhová magaddal viszed, és 8 perc alatt csilivili az autód, nem kell mosót keresni.

@intubátor:
De mennyi idős volt a túra idején az autó? Asse mind1 :-)

T1OK3 2014.08.17. 20:45:03

Sok taps Csikósnak,még több taps Bianchi-nak és a legtöbb taps Katinak,hogy elviseli (mit elviseli,még élvezi is) az öregautó hóbortot!Ilyen Nő nincs (több)!
Már vártam ezt az utolsó cikket a túráról,hogy vajon sikerül-e,mert volt a héten Csikós iromány,de nem a Bianchi-ról!
Még egyszer gratula!

Csikós Zsolt 2014.08.17. 20:47:04

@dr.oid:
Istenem, most fel is olvastam a családnak itt Balcsin. Hat ember visítása verte fel a nyugodt, bulizásra készülődő elmélyült szomszédságot.

Jólesik ez egy Kareszéknál lenyomott hűtőcsere után, vaj a fülnek, vagy mi.

ChPh 2014.08.17. 20:47:23

Tök jó volt olvasni őket. Romantikus, mert magam sem vállalnám be, a mostani autóval sem, és nem azért mert megbízhatatlan.

Amin viszont megakadtam az a víz nélküli takarítószer, az micsoda, ha nem államtitok?

fedél nélkül (törölt) 2014.08.17. 21:21:49

@ChPh: Jónéhány száraztisztító létezik (Castrol Bike Polish, Motul Wash & Wax, Caramba Magic Wonder stb.), de autót nem sokan mosnak vele. Motort annál inkább, ott kicsik a felületek.

hauptrichter 2014.08.17. 21:58:42

Kedves Zsolt!
Nagyon jó volt végre olvasni a végét (már azt hittem, elmarad, de szerencsére nem :-)), szeretem a stílust, átjönnek az élmények / küzdelmek / kalandok, egy kis megfogalmazáson akadtam csak fent (és úgy tűnik, nem vagyok egyedül): ezen itt:
"...És most megjárta Olaszországot, igazából piszlicsáré problémákkal..."
Ez nekem kicsit erős volt (ld. "piszlicsáré"???), az úszóhiba, a csapágyhiba és a fékhiba egyenként is komoly letérdelés egy úton (kevésbé diplomatikusan "a torka véres"), de természetesen én is örülök, hogy sikerült ezeket segítséggel megoldani, meg hát így lett még izgalmasabb a kaland az olvasónak is, szerencsére abszolút happy end-del :-)

ZYLO 2014.08.17. 22:06:41

Nem fogadtam volna rátok, de örülök, hogy sikerült. Ennyi szerelés igazán nem sok egy ilyen jármű esetében. Alkatrészkeresésekben szerencsétek is volt, de mint tudjuk, az a bátraké. Jó mulatság, férfimunka volt.

ikke i drift 2014.08.17. 22:56:40

Csík, a cikket még nem olvastam el, csak az elejéhez, hogy nehogy elfelejtsem a végére: az ingyenes FS-viewerrel át tudod írni egy gombnyomással az összes kép dátumát mind a fájlnévben, mind az exif-ben! Az esküvőmön ugyanilyen okok miatt szívtunk, de a 4 különböző géppel készült képeket ezzel a trükkel másodpercpontosan egymás mögé tudtuk tenni minimális ráfordítással. Értelemszerűen be tudod állítani a szűrőben, hogy milyen fájlnévmaszknak megfelelő fájlokat birizgáljon.

csongiaparaszt 2014.08.17. 23:14:36

Nagy gratula! Ferrari múzeumról is lesz valami azért, ugye?

ikke i drift 2014.08.17. 23:40:27

de a cikk is szuper volt :)

zeddez 2014.08.17. 23:54:30

Csík, egy ilyen hoki fékkel indultál egy útra családdal a hátad mögött?

na ezek után merjetek csak Ti megint okosan beszólogatni az illegál driftereknek, banyek... :/

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2014.08.18. 01:16:55

@takarék-láng: Te is megfogtad a lényeget. Azt hiszem, Zsoltnak írtam a hozzászólást..

Lacek33 2014.08.18. 01:28:36

@C30: Szia!
Megtaláltam a cuccot: www.tetoboxshop.hu/product.php?id=9&cat=21 ...és meg is rendeltem. Majdnem ennyit fizettem alkalmanként a víz nélküli mosásért. Ebből most kb. 6-7x lemoshatom a kocsit. :) Remélem segít.

Üdv:
Laci

Pasas 2014.08.18. 02:57:49

Én kajak nem gondoltam volna hogy ez a kocsi akkora mint egy Fiat 500. Minden elismerésem.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.18. 06:48:49

@ZsZ: Whoa!Nordkapp!Van valami útleírásod, képmegosztásod?Szívesen nézegetném, olvasnám...

Teshow 2014.08.18. 07:37:19

Jó volt olvasni, köszönöm az élménybeszámolót!
Mivel a túra jelentős részét magunk is végigjártuk már, így külön öröm volt, hogy előhoztátok a saját emlékeinket is.
És igen, ez az utazás családépítésből is csillagos ötös: így kell új fejezetet írni egy családi emlékalbumba.
A fanyalgóknak meg üzenem, hogy egy majd' 50 éves autóval 3200 km alatt ennyi hiba az bakfitty, pláne ha valaki maga szerel.
A fotelturistáknak meg nem is üzenek semmit, azokba kár minden betű!
Szóval szép volt Csík család, szép volt kicsi Bianchi! :)

macika60 2014.08.18. 08:06:07

Üdv CSikóséknak Egerből. Ilyen túrát a TB -nek kellene támogatni akkora építő ereje van. Saját öregvasam 44 éves 750-es Zastava.A lelkem már attól is vidám ha a városban megyek egy kört. Egészségetegre.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.18. 08:24:32

Grat Csikóséknak, nemkülönben a kis kék kotlának!
Mi annó 84-ben Párizsig, Loire menti kastélyokig hatoltunk egy 353W Wartunggal, ami 10 éves volt.Oké, hogy sokkal fiatalabb volt a gép, de minőségileg valszeg a Bianchi lehetett jobb.A Warjunak sem volt nagy baja úgy emléxem, bár jártunk az Alpokban is vele.Felfelé a motor izzott, lefelé a fék...de túléltük, és egy életre szóló kaland.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.18. 08:27:35

Doktor Oid meg egyszer remélhetőleg kötelező olvasmány lesz...
:D Én spec már gyűjtöm a szösszeneteket... :-)))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.18. 08:43:48

Ez a digó szieszta-fieszta meg egy katasztrófa.Mi 20 éve bringatúrán jártunk úgy, hogy kellett volna egy filléres, de fontos biszbasz, amit nem tudtunk drótból meg szixalagból előállítani, és keresni kellett egy városban egy bringaboltot.Megtaláltuk, 11 órakor hétfőn már/még zárva volt.
Néztük a nyitvatartást: 9kor nyit, fél 11kor már kávészünet és fél 1től meg szieszta.Hát, anyázkodtunk rendesen.Istencsapása lusta népség ez az olasz, egy működő piacgazdaságú országban ilyen mentalitással éhen halnának...

Reseda 2014.08.18. 08:54:16

Megemelem a kalapom,gratulálok!

Palcsikov 2014.08.18. 09:17:43

@Csikós Zsolt: Mi is Olaszban jártunk, két hasonló méretű sráccal a hátsó ülésen. Hazafele jövet Jesoloból, 2x vagy 3x előztelek meg az út során, és mindig elképedtem, hogy az autód milyen kicsi. A nejem lehetetlennek tartotta, hogy még a cuccotok is benne van, és nem másik autó viszi. :))
Az igazi tisztelet a gyerekeidet illeti, mert Te csak hobbyztál, a nejed meg ugye az életed párja. Na de hogy a srácok ezt így elviselték neked, az az igazán nagy teljesítmény! Szép volt fiúk!!!

madbalee 2014.08.18. 10:23:11

@Kiflitzsömlével: "Birmingham nem is Skociaban van."

marosmozi 2014.08.18. 10:32:43

Ezt kereshette Csík Rómában:
www.virage8.com/wp-content/uploads/2013/10/LaDolceVita_Large.jpg

De így is megérte - nekünk biztosan, köszönjük!

Darrick 2014.08.18. 10:39:01

Gratula a Csikós családnak és a Bianchinak! :)
Azonban Fortuna is segített mert volt ugyan hiba, de mindig lett megoldás is. ;)
(A posztjaid után mindig sajnálom, hogy nem értek a szereléshez.)

Lordmotor 2014.08.18. 10:59:25

Ismét egy jó cikk!
Ezen azért nyerítettem:
"A kép, ami mindenféle ultrajobbos site-okon mindenféle cigányos motívumként többször feltűnt azóta, még jó, hogy nem lopnak. Igazából csak alvázvédőpor a drótkorongozás után, elég pocsék meló volt"

Ez komoly? Van még élő link erre? Hadd röhögjek egy jót! :)

madbalee 2014.08.18. 11:13:10

Nagy tisztelet az utert! Nagyon hasonlo utat nyomtam 9 nap alatt epp en is. Garda tonal volt az elsö szallas, a keleti parton lementünk egeszen Reggio di Calabriaig, majd a Ligur tenger menten eszakra az utolso szallasig ami Comoban volt.

Igy nagyjabol sejthetem milyen lehetett, azonban volt par nem kis könnyites nalunk. Egy autoban 2 ember ült, es 2 eves autonal nem voltak öregebbek amivel mentünk, megis ki voltunk mint a liba a vegere, kb. a 6-7. nap utan.

Az egyik benyakut parkolojaban (nagyjabol Pescara es a csizma sarkanytyuja között) pedig egy koromfekete nagyon szep allapotu 500-assal volt egy fiatal olasz par. A srac epp a kis Fiat-ot bütykölte amikor megerkeztünk, mig a parja az arnyekban probalta tulelni a höseget. Rögtön Csikosek es a Bianchi jutott eszembe. A slussz poen, pedig, hogy valszeg nem kis turan lehettek ök sem, mert meg aznap este Tarantoban is lattam öket menni:) Magamban meg is emeltem a kalapom elöttük.

Ha sikerül atragnom a kepeken magam, es meglesz a kep a kis fekete Topolinoval benyomom:)

Addig is itt egy toszkan kocka Panda belsö:):
indafoto.hu/madbalee/image/21594877-16934f53/user

madbalee 2014.08.18. 11:15:05

@madbalee: pontosabban eklektikus Panda belsö melos modra:)

GG81 2014.08.18. 11:29:09

Gratula Csík! Teljesen egyetértek veled a sok kép, utólagos átélés tekintetében. Most ezzel a kis szöszenettel egyazon időben töltött 2 hetet is visszahoztad, amit mi kicsit délebbre kanyarítottunk abban a fura formájú országban, köszönöm! Puglia, Róma, Toszkána most egy sokkal nagyobb Fiatban, kettecskén a feleségemmel... bár ezt a sátrazós megyünk amerre kedvünk van dolgot még Grande Puntóval kezdtük, ami még mindig kombi a Bianchihoz képest. :-)
Köszönöm a sok jó írást! Köszönöm a sok csodás képet! Sőt még útitippeket is kaptunk, mi ez ha nem közszolgálatiság. :-D
Annak pedig külön örülök, hogy nem történt komolyabb baj, mert azért 1-2 dolog hordozott valódi veszélyt. További balesetmentes közlekedést, fantasztikus élményeket kívánok!

doominogame · http://www.doominogame.com 2014.08.18. 12:42:13

Ne feledkezzünk el a feleségről. Maximum köszönet neki is. Az motoszkál a fejemben, hogy mit ad azért Csikós az asszonynak, mert valahol egyenlíteni kell a számlát. Ennyi tűrésért valamit tud Csík.

geekthink 2014.08.18. 12:42:29

A dátumállítgatás utólag is könnyen orvosolható. Exif és fájl adatokon egyaránt. Sokszor futottam már bele ebbe a problémakörbe és írtam egy kis emlékeztetőt magamnak:

Batch redate:
1. Set last modified date (file). Use AddTime tcmd Addon.

2. Set exif data. All to last file mod date. Use xnview.
XnView (W32): [mark pictures to be adjusted], Tools -> Change Timestamp

Widowsra ingyenes szoftverekkel. Persze biztos létezik egyszerűbb megoldás.

KeMa 2014.08.18. 12:52:56

Annyira szeretem olvasni a családi élménybeszámolóid. Míg olvasom, megszűnik a külvilág, teljesen átjön az életérzés, és kicsit úgy érzem magam, mintha én is ott lettem volna a kisautóban veletek.

Gratula a túrához! Nagyszerűek vagytok!

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2014.08.18. 21:37:42

Örülök, hogy ilyen jól sikerült. További sok kellemes percet kívánok a családnak a Biancsival, és a többi a régi vassal. Az én arcomra is mindig mosolyt csalnak az ilyen kedves öreg autók, és nagyon szeretem amikor nyáron egy-egy ilyen tart fel a forgalomban. Egy kis kellemes lassítás a rohanó világban.

outtatime 2014.08.19. 18:22:42

Gratulálok!

Soha egyetlen percre sem vette elő a nagy "mostmjafaszlesz"-érzés Csikós urat? Azért kérdezem, mert így írásban az lejött, hogy volt egy-két necc, de lett megoldás is (mákföldön malactenyésztő szerencsével), ám a necc és a megoldás között semmi feszkó?

Ha semmi, akkor idegrendszerből is jeles! ;D

outtatime 2014.08.19. 18:27:03

Bianchi-Bianchina

Nem értek olaszul, kicsinyítik, vagy nőneműsítik? Ezt meg elfelejtettem megkérdezni.

Ha nemesítik, akkor vannak fiú autók is olaszul? Érdekes minden nyelv amelyik nem a mienk (ez is az, csak ez a nemes dolog kb. annyira érzékeltethetetlen magyarul, mint pl. Rejtő olaszul).

Garp 2014.08.19. 18:53:12

Csikos ur: bravo! es koszonom a posztokat.

rahsol (törölt) 2014.08.20. 21:07:12

@outtatime: "Nem értek olaszul, kicsinyítik, vagy nőneműsítik?"

Mindkettő :)
Az olaszban van vagy fél tucat kicsinyítő képző, az egyik ilyen az -ino/-ina. Az -ina pedig a nőnemű alak.
És hogy ne legyen egyszerű a dolog, nagyító képzőik is vannak, pl. Giuseppe -> Peppino -> Peppone.

ZsZ 2014.08.20. 21:41:57

@geegee: Még szerkesztés alatt ;)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.21. 06:00:15

@ZsZ: Na, ha kiderül/kikerül valami, olvasnám. Kösz. :-)

Rocko- 2014.08.21. 06:57:27

@rahsol: "Az olaszban van vagy fél tucat kicsinyítő képző, az egyik ilyen az -ino/-ina. Az -ina pedig a nőnemű alak."
kezdem érteni: www.funpic.hu/files/pics_gcs/00018/00018157.jpg
bocsi, Zsolt. :)

Hurri Kán 2014.08.21. 18:08:29

Tényleg, a Ponton gyújtása meggyógyult már?

Csikós Zsolt 2014.08.22. 15:58:21

@Hurri Kán:
Dehogy, se idő, se lehetőség.

@protézisesh:
Nem, az egy Trabant p50 Universal. Nem látod, mennyivel nagyobb? ( :-DDDD )

A Bianchi nálam lett kétszínű, eredetileg sima vkék volt.

ChPh 2014.08.24. 11:05:09

@Lacek33: Köszi, akkor ezt ráfújom az autóra és letörlöm kendővel? Nem karcol?

Lacek33 2014.08.24. 20:52:18

@ChPh: Igazán nincs mit. Csak ráfújod és letörlöd. Lényeg, hogy valamilyen jó nedvszívós rongyot használj. Nekem mikroszálas van, vastagabb típus. Ebből kell 2db. Az egyikkel áttörlöd a ráfújt cuccal, a másikkal pedig fényesíted. Megcsináltam csütörtökön és gyönyörűen ragyogott utána. 2 napra rá eső, de az összes csepp megállt a kasztnin és másnapra hibátlanul leszáradt. Olyan mintha nem is esett volna. Nagyon elégedett vagyok az eredménnyel. Szerintem baromira megéri az árát. :)

vtx18 2014.09.15. 00:55:14

Ha nyugat Europa felé vennétek az irányt, Irországban vendégeink vagytok. Fantasztikus hely tele történelemmel egészen a kökorszakig, mi itt élünk 11éve, kar lenne kihagynotok!
pepe76.peter@gmail.com
süti beállítások módosítása