Hála Istennek? Inkább hála a mérnököknek!

  2014. május 16. - streetsta Címkék: kamion omg fék csőrös Volvo omg videó

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Mégfilléresebb Koszradírok
2015-07-28 17:27:27

A Mágikus Koszradír hihetetlenül sok ember fantáziáját megmozgatta, már-már mikroszálas törlőkendői

Kreatív traffipaxolás
2015-07-21 20:26:01

Én értem, hogy szükség van sebesség ellenőrzésre, ha nem lennének traffipaxok, elkanászodnánk mindannyian.

Nesztek, rakenroll!
2015-07-08 18:16:52

A nyárnak még csak az első felénél járunk, de úgy tűnik, ennél jobb buli már nem lesz. Félre ne értse

Megbűnhődtem
2015-06-29 17:25:09

Ez van, ha az ember felelőtlenül fogyasztja a totalcaros és indexközeli tartalmakat. Kezdődött azzal, hogy

A Chevrolet Spark/Daewoo Matiz vezetőüléséből fejét fogva előkerülő nő hálát rebeghet a mérnököknek, akik a modern kamionok őrületesen hatékony fékrendszereit fejlesztik. A videó tökéletesen bemutatja, hogy egy modern nyergesvontató fék- és menetstabilizáló rendszerei és egy jó sofőr együtt mire képesek. Az igazság az, hogy többször is visszatekertem és újra megnéztem, hogy elhiggyem, amit láttam. Valószerűtlen, hogy egy ekkora batár ilyen gyorsan meg képes állni.

Tudják, mi segíti a kamionsofőrt, hogy elkerülje az ütközést az ilyen helyzetekben? Modern fék- és menetstabilizáló rendszerek, meg akkora féktárcsák, mint egy családi pizza, és a hozzájuk tartozó fékbetétek, amik simán kiadnának négy személyautó fékbetét.

air disc brake and pads

Az első videóban látható csőrös Volvoban valami ilyesmi rendszer lehet:

A legújabb rendszerek viszont már ilyen dolgokra képesek:

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr1006159654

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mbtomi 2014.05.16. 16:01:42

Knorr-Bremse fékek. Azért van.:) A Bendix is a Knorr tulajdona...

kolbász józsi 2014.05.16. 16:06:27

Azért segíti őt az emelkedő is.

mbtomi 2014.05.16. 16:07:39

Még annyit, hogy azt megnézném mi történik a rakománnyal egy ilyen lassulás esetén... :)

Saab900 2014.05.16. 16:13:48

A Mercinél azóta már van Active Brake Asist 3 :)
www.youtube.com/watch?v=MvJ5eedlbnw

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2014.05.16. 16:18:36

köszönjük szent tudomány
szerintem is sokkal jobb, ha atombombák, vegyi fegyverek, és védőoltások helyett inkább azon dolgozol, hogyan tudod a teremtményeidet megfékezni

dex.ion 2014.05.16. 16:21:51

@mbtomi: rakomány vs emberélet, hm, komoly dilemma

moby76 2014.05.16. 16:22:07

mbtomi @ amenyiben szabályosa, előírás szerűen rögzitve van nem lehet gond.
A ilyen jellegű vészfékezés után érdemes átnézni a rakomány rögzítését ha felnyithatja a ponyvát vagy a dobozos ajtaját.

zsóti' 2014.05.16. 16:24:13

azért az gáz hogy a totalcar angol oldalán ez a cikk előbb fenn volt angolul,amit amúgy szerintem 70%ban mi magyarok olvasunk.

mbtomi 2014.05.16. 16:24:59

@dex.ion: Nem ez volt a dilemma tárgya...azt csak úgy megnézném. Bírom, hogy ebben a magyar társadalomban rögtön mindenki fogást próbál találni a másikon...

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2014.05.16. 16:26:43

@mbtomi: meg kellene kérdezni ezt a sofőrt, milyen volt, mikor a szállítmány benézett hátulról a fülkébe:
2.bp.blogspot.com/-KrVhcoy_XOw/Uf_z0l4PRrI/AAAAAAAAED0/5iPoRQxaHF4/s1600/stone.jpg

dex.ion 2014.05.16. 16:35:04

@mbtomi: pedig nem mo-n élek. egyszerűen csak józan ésszel gondolkodom, aszerint pedig ki nem szarja le a rakományt, legyen az bármilyen értékes is, ha az a kérdés, h milyen gyorsan tud megállni egy kamion, h ne lapítson ki senkit?

sas70 2014.05.16. 16:36:28

Ezeket kéne kötelezővé tenni, minden "vasalón"!
Egy kamionos ismerős azt mondta, nem gyorsan menni nehéz egy kamionnal, hanem időben megállni!

krisok 2014.05.16. 16:36:35

@dex.ion: Tipikus az első gondolatod itt nálunk sajnos.

bigwhite 2014.05.16. 16:37:20

Nagyon nem kamionos vagyok, de azt tudom, hogy a rakomány rögzítése, az a sofőr felelőssége.
Ha befigyel, mint a linkelt képen, akkor csak magát okolhatja.

dex.ion 2014.05.16. 16:37:56

@krisok: h jobban izgulnak a szállítmány miatt, mint h ne öljenek meg senkit, úgy érted? ha igen, akkor az elég nagy baj.

zsírdisznó 2014.05.16. 16:38:14

Egy ilyen fekezorendszer mogott egy autonak mekkora fektavot kell tartani?

Elozes elott pedig eletveszely minden kozelebb toltott pillanat - vagy tilos orszaguton elozni?

decompression 2014.05.16. 16:40:24

@moby76: Mondjuk érdekes lehet, mert mi a cégné pl.: vasúti szállításhoz mindig csinálunk ú.n. szalajtási vizsgálatokat, amikor 4 km/h-val majd 8 km/h-val nekilökjük az egész rakományt vagonostól egy fix ütközőnek. Kicsinek tűnik a sebesség, de durva mindezt tíz méterről végignézni. :-) Viszont kamionossal soha még csak egy fékpróba sem szokott lenni, és ezek a cuccok már messze nem akkorát lassulnak mint tíz éve.

krisok 2014.05.16. 16:44:14

@dex.ion: Lényegtelen minden további magyarázat, a lényeg hogy azt gondoltad hogy mbtomi-t jobban érdekli a rakomány mint az ember élet. Természetesen ezt ő sem gondolta, egyszerűen csak kíváncsi volt egyéb részletekre is az eset kapcsán, de te egyből hmm vajon mi a fontosabb blabla dumával jöttél, ez a lényeg öcsém :)

AttilaBeregi 2014.05.16. 16:49:26

azta...nem semmi:) ja,meg jó a festése a vontatónak, nem sok Earnhardt JR rajongó lehet arrefelé:)

dex.ion 2014.05.16. 16:50:27

@krisok: értem már főnök úr! örülök, h segíthettem a mai megmondásban:D az öcsémezéshez még annyit, h cigányok közt divat:D

hopptarisznyarák 2014.05.16. 16:51:46

@dex.ion: egy BKV buszon példul első a "rakomány". Épp ezért nem erőltetik a vészfékezést, ha egy ilyen idióta kijön a busz elé.

dex.ion 2014.05.16. 16:54:03

@hopptarisznyarák: ja mer akár én, akár a cikk bkv buszokról beszélt, és nem kamionokról. ugyan, nézd már meg még egyszer, miről szól az írás, légyszi.

hopptarisznyarák 2014.05.16. 16:57:52

@dex.ion: te meg vegyél be nyugtatót. Nem kötözködésképp írtam, csak érdekesség. De ahogy nézem te ma nem bírsz magaddal, és mindenkinek nekimész.. Nyugodj meg drágám.. Fuss egy kört az egod körül !

dex.ion 2014.05.16. 17:02:43

@hopptarisznyarák: érvekkel telített és személyeskedésektől mentes replikád előtt meghajolok:D
kibaszott nevetségesek vagytok mind, de legalább rendkívül szórakoztatóak. az egyik a rakomány miatt aggódik, a másik hülyén néz, amikor megjegyzem, h talán a rakomány kevésbé fontos egy vészfékezésnél, a harmadik meg bkv buszokról hadovál. istenem, ti szobatársak voltatok a lipóton?:D
segítek értelmezni, mert szemmel láthatóan ez meghaladja a képességeiteket (pedig jó sok videó van benne, h elég legyen megnézni, ne kelljen sokat olvasni): ez a cikk arról szól, h az okos mérnök bácsiknak köszönhetően már olyan technológiával mennek ezek a gépek, h gyorsan meg tudnak állni szükséghelyzet esetén. szó sincs benne megrongálódott rakományról, meg a hetes buszról. na, szívesen, most már egymást szórakoztassátok a hülyeségetekkel.

odamondó 2014.05.16. 17:06:05

@mbtomi: fogást kell találni a másikon mert harc van itthon mindenért. Pénzért, munkáért, beosztásért, túlélésért stb. Ez már benne van az emberek vérében.

longlong 2014.05.16. 17:22:32

@bigwhite: kivéve, ha egy zárt konténer, melynek kinyitásához senkinek semmi joga... mint a képen is...

SzaboAgika 2014.05.16. 17:23:49

Én azért sajnálom a nőt. Viszont eszembe jut a 80-as években a nyugatinál a vascső a fékezés hatására letolta a fülkét, őt is sajnáltam, de mégis csak jó az ilyen fékrendszer.

ledo76 2014.05.16. 17:59:35

@dex.ion: Szembe jön mindenki a pályán...

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2014.05.16. 18:08:41

Kanyarban, hóban-esőben-ködben is ilyen hatékonyan működnek az előrejelző rendszerek?

2014.05.16. 18:11:07

@mbtomi: ...ami jó esetben le van rögzítve több tonna teherbírású rakományrögzítőkkel?

Sztavrosz_ (törölt) 2014.05.16. 18:12:29

Mondjuk nem kamion, de amikor a TEK vonul vagy a kormányzati konvoj akkor nem igazán számít a polgárélet :)

BBSTi 2014.05.16. 18:27:25

Jó fék ide vagy oda, a nénit örökre eltiltanám még az utcára lépéstől is... Ahogy hallom, Magyarországon már nincs rutin, a a nulla kilométeres tanulót egyből kivágják az utcára? Úgy néz ki, ott sincs másképp.

Altaïr 2014.05.16. 18:31:38

Olyan mikor lesz, ami nem hagyja, hogy a balfasz kamionos rámkanyarodjon, amikor mellette megyek?

Rakomány: a kérdés lényege az, hogy a kamionsofőrt kivaslhatja a rakomány. De te gondolom 35000 liter gázolajat is előírásszerűen rögzítenél.

Tippszmix 2014.05.16. 18:53:24

@sas70: Milyen meglepő mi? :-)

Szaudi Herceg 2014.05.16. 19:09:21

@bigwhite: Első mondatoddal helyre tetted magad: nem vagy kamionos, de emellett nem is értesz hozzá. Lezárt, leplombált, vámolás előtt-alatt-utáni konténer, mondjuk kínából jön... mennyi esélye van a sofőrnek? Láttál már beérkező konténer nyitást?

♔bаtyu♔ 2014.05.16. 19:13:43

@Szaudi Herceg: Az nagy pech, ha mondjuk tele van valami nehézfémmel.

Scaleo 2014.05.16. 19:24:32

@kolbász józsi: Így van, sík úton szerintem sem biztos, hogy megállt volna. Kellett az az m*g*sin(alfa) is. :)

jk88 2014.05.16. 19:44:47

@mbtomi: Megy tovább, és lelöki a vezetőfülkét a nyergesről. :D

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2014.05.16. 19:52:36

Szep meg jo.
A magyar vallalkozo meg megveszi a fapad kiszerelest es leszarja, hogy mi tortenik a kamionnal.
Majd a sofor kifizeti ha van.

hegeszto 2014.05.16. 19:57:20

Ahogy fentebb írták nem árt, ha rögzítik jól a rakományt...
www.failfunnies.com/27/pages/payload-of-fail.html

superbfanatic 2014.05.16. 19:58:56

Üdv!
Arra kérek minden úrvezető kommentelő sofőrt, hogy az életben csak egyszer üljön egy 40 Ton. szerelvény fülkéjébe, a holterek megtapasztalása céljából.

Altaïr 2014.05.16. 20:06:22

@superbfanatic: holt erek = kiszáradt patakok? :-)

Különösen mivel sok holtTér van, eksztra főleg oda kéne figyelniük a sofőröknek. Ha meg elbasszák, vállalniuk is kéne a felelősséget, nem "nemláttam"-ozni.

TaaT 2014.05.16. 20:16:35

Amúgy a kamion már állt amikor a matisz mama neki ment, vannak ám reflexek. :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2014.05.16. 20:17:36

@krisok: Azért ez az első gondolata, mert a valóság így zajlik kis hazánkban:

-Kalapos bácsi kiavászkodik a kamion elé a szuzukival.
-Kamion satufék megáll, a tévék a platón összeborulnak.
-Kalapos bácsi észre sem veszi az egészet, mert már 80 éves elmúlt, 40 km/h-val elszáguld.
-A sofőr egyedül marad az út szálán pár 10 milla kárral.

Na őt érdekelni fogja. Azt kívánja bárcsak átment volna inkább a papán.

palpeter20 2014.05.16. 20:35:17

Ha nincs jó lekötve a szállítmány akkor ez történhet: www.liveleak.com/view?i=066_1398582441

Voxx · http://andrasmuller.com 2014.05.16. 20:37:30

@SzaboAgika: Lehet sajnálni, de én elvenném a jogsiját örökre. Pont olyan veszélyesek az ilyen sofőrök, mint a részegek. Velem is megtörtént majd nem pont ugyan ilyen eset (csak ott bácsi volt), csak én autóval voltam. Külterületen jöttem ~100-zal, ő meg begurult a kereszteződésbe az utolsó pillanatban gyök 2-vel (előtte várt legalább 5-10 másodpercet úgy, hogy nem jött közben senki), kb. 100 méterem volt megállni, nem volt ilyen szoros a vége (kb 5 méter volt még), de csak a szerencsén múlott, erősebben nem tudtam volna fékezni. A következő lámpánál melléálltam, kiderült, hogy észre sem vett semmit.

tibidanny 2014.05.16. 20:45:06

Szivesen megneznem a belso kameraallasokat vagatlanul.
Nekem kicsit hihetetlen, hogy (az utolso videon 1:50-tol) sikerult megallnia...

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.05.16. 20:58:27

ha ilyen jol megalltak akkor tutti uresek voltak!!!

vagy hisztek a Van Damme -s meseben is?

Bambano 2014.05.16. 21:00:47

mi ezen a videón a különleges? egy hasonló műszaki fejlettségű személyautó is megáll ennyin... esetleg a fizika ismeretek hiánya?

muslica1 2014.05.16. 21:06:28

Elég nagy port vert fel ez a pár videó. Jó pár alkalommal már volt szerencsém megtapasztalni ezt a fajtalassulást. Tapasztalataim szerint ahhoz, hogy ilyen gyorsan megálljon, üresnek kell lenni a szerelvénynek. Ami kb ebben az esetben 14-15 t körül van.40t vall egy picit hosszabb a fékút. Arról nem is beszélve ha pl. 25t fűrészárut visz nem tud annyi spanifert rátenni ami a helyén tartaná. Én fizetőkapunál 30km röl fékeztem állóra és fél métert csúszott előre. Annak ellenére, hogy 18db spaniferrel volt lekötve, és még csúszásgátló is volt a rakomány alatt.85km/h rol állóra fékezni csak abban az esetben fog a sofőr, ha tudja, hogy a rakomány nem viszi le a vezetőfülkét.

Afterburner 2014.05.16. 21:47:14

Ejh... Kontit vitt a csőrös.
A kontikat jellemzően úgy rakják, hogy bírják a hajót, amíg az viharban hánykolódik a tengeren. Nagy kilengésekkel, elfordulásokkal. Ott ha egy konti kibillen, megindul a cucc benne, akkor a többiben is kárt tesz - a Maersk pl kiköti, hogy ha kiborul a konti a hajón, nem az ő saruk. Így a kedves ügyfél rögzít mint állat. Plusz érdeke, hogy fullra rakja a kontit, mert ez után fizet, tömegárunál még elmozdulás sincs, annyira telerakják.
Azonkívül mit raknak kontiba? Nagyon nagy százalékban könnyen rögzíthető dolgokat (ruha, autó, alkatrészek dobozolva, stb). Az Általatok emlegetett fűrészárut, követ, vasrudat jellemzően (hangsúlyozom, jellemzően) nem kontiban hordják.
Persze tényleg mázli, hogy így alakult. A mai modern kamionok fékje arányosan kb ugyanazzal a hatásfokkal működik, mint a mai modern személyautóké. És ez jó.

womBATMAN 2014.05.16. 22:26:27

FH kamanyom, lejtőn fölfelé, kipihent sofőrrel, nem terhelési határra pakolva ha a négy közül bármelyik paraméter nem teljesül, akkor csúnya vége lett volna, talán egy újabb Actros vagy egy még újabb T,még meg tudott volna állni ilyen szituban, de más nem nagyon.

vinyard 2014.05.16. 22:41:38

@Bambano: téged minek tanítottak meg írni?

madbalee 2014.05.16. 22:54:12

Mögötte a Cayenne is szépen megállt, ami amúgy miért indexel balra?

zsoci 2014.05.16. 23:11:58

@mbtomi: 3 m/s2 ki kell bírnia a rakományrögzítésnek. Az azt jelenti, hogy még a surlódást nem számítva is a súly kb 1/3-a terheli a rögzítést, pedig tudtommal a súlyával megegyező rögzítés kell. Akkorát meg nem lassul a jármű, amx egy sportkocsi.

toce 2014.05.16. 23:18:24

Jó hogy ilyen jók a fékek, reméljük a mögötte jövő kamion féke is ilyen jó...

]{udarauszkasz 2014.05.16. 23:31:12

Egy kamion jobb oldali holtterebe ugy befer egy kisbusz, hogy azt bal oldalrol NEM latni, hiaba a kis, es nagy latoszogu tukor. Foleg, ha nincsenek felso peremtukrok a jobb ajton, es a fulke jobb felso sarkan.

zbk 2014.05.17. 02:40:05

a sima veszfekhez: Ures kamionnal a suly/tapadasi felulet aranya jobb, mint egy atlagos szemelyautonal, illetve a pneumatikus rendszerek hatasfoka a nagyobb tarcsakon is kedvezobb, mint az atlagos szemelyautoknal, ha jol emlekszem.
(a videon is jol latszik, hogy a Daewoo keptelen volt megallni :) )
Emergency Brake systems -hez: Mennyivel konnyebb lesz ezekutan kamionokat lopni...

arde 2014.05.17. 07:55:46

Üdv Urak!
Furcsa,de itt Európában pont a VOLVO nem használja ki a technikai lehetőségeket.Rendelhető Intarder,de nem széria.Ez volt az egyik ok,ami miatt 6,5 év Volvozás(840000 km) után a Főnököm Scániát rakott alám.Az új Euro 6 520 intarderrel+opticruise váltóval+előrelátó vezetéssel még 40 tonna összgördülővel is megold mindent minimális fékhasználattal!Melegíti a vizet,az igaz,dübörög a viszko,ha használom rendesen,de kíméli a féket,ami a lényeg.
Mindenkinek balesetmentes vezetést vallási+faji hovatartozás nélkül!

pamplam 2014.05.17. 09:37:38

@muslica1: A kamion rakomanyanak a sulya nem befolyasolja a fektavot, barmilyen hihetetlen is. Ha vegignezed te is lathatod: www.youtube.com/watch?v=UL7A6Fb8AGw&t=0m39s

guzmi sen 2014.05.17. 09:57:15

@mbtomi:
T.Kommentelők !

Rövid tájékoztató a tehergékocsik rakmányrögzítési követelményeiről:
1.MSZ EN 12195 előírásban a különböző irányokban kifejtendő rögzítési erőket a következpképpen definiálják:

Előre 0,8xG
Oldalra-Hátra 0,5xG
Felfele 1,0xG

Vasúti(Ro-La) előre 1,0xG

Különböző tengeri szállításkor( Északi-Balti/Földközi ill. óceáni)Oldalra 0,8xG, Előre 1xG

Előbbi egyszerűsítve pl. azt jelenti,hogy az alkalmazott valamilyen rakományrögzítési megoldásnak előre iránybaN, KÖZÚTON MIN. 8, 0 m/s2 nagyságú lassuláskor is biztosítani kell hogy a rakomány ne tudjon elmozdulni.
Mivel a mai kamion szerelvények valós körülmények(tehát nem teszt !!) max.7,0 m/s2 körüli lassulással fékezhetőek, tehát elegendő a rögzítési erő az elcsúszással szemben.
Temészetesen előfordul (nem is ritkán) hogy hozzá nem értés és hanyagság miatt nincs ekkora hosszirányú rögzítő erő.

A leírások alapján nem sazkmabeliek figyelmébe ajánlatos a közlekedés során figyelembe venni, hogy egy rakott kamion tömege min. 38 tonna , 2,6 m széles és akár 18.75 m hosszú , ezért

guzmi sen 2014.05.17. 10:12:20

@guzmi sen: Folytatás:

a manőverezés (pl. sávváltás ) során a kamionos észlelési lehetőségei korlátozottak.
Ezt a többi közlekedőnek kellene tolerálni ill. figyelembe venni.
Kösz a figyelmet

Guzmi sen

ffa 2014.05.17. 10:25:56

A helyzet a következő! Ez az autó rakott volt és nem 6 tonna volt rajt. Miért? Mert egy üres lkw teljesen máshogy fékez. Annak szinte csak a két első kereke fog, itt meg látni a póton és a húzókon is, hogy fékezéskor lesüllyed. Üres autónak csak az eleje indul lefelé.

HakapesziM 2014.05.17. 10:30:17

Bizony számít a rakomány. Én tartályossal járok, ha sűrű anyagot viszek és ezért nincs tele a rekesz, mivel akkor túlsúlyos lenne, és rendesen a fékre kell állni, mondjuk van benne 25 tonna glukóz szirup az lökne akkorát, hogy még talán az álló kocsit is odébb ugrasztaná. De ponyvással bútorlapokat, vaslemezt, vascsövet szállítva is meredek lenne, képes a homlokfalat rátörni a fülkére, ha szakadásig meghúzod a spanikat akkor is. Szerencsére aránylag ritkán van szükség ilyen erejű vészfékezésre.

uz 2014.05.17. 11:18:00

Én meg virégokat szállítok; a rohadt CC kocsikat sem lehet soha normálisan lekötni. Szerencsére eddig nem volt baj, bár hasonló szitu igen. Amúgy a Volvo fékjei tényleg jók, egy Iveco viszont kétlem, hogy megállt volna.

uz 2014.05.17. 11:20:18

Amúgy jók a sofőr első reakciói is; ahhoz képest higgadt maradt, azt hittem, géppisztollyal száll ki;-)

prolee 2014.05.17. 14:46:35

@krisok: Szinte ninc is olyan blog, ahol valaki, valamiért ki ne oktatná a másik embert, egy-két mondat alapján, pedig nem is ismeri.

Parajpuding 2014.05.17. 15:36:19

És mit ér ez a fékrendszer, ha a k*cs*g kamionosok (tisztelet a nagyon kisszámú kivételnek) nem ismerik a követési távolság fogalmát?

arde 2014.05.17. 19:18:01

@Parajpuding:
Mivel megszólítottnak érzem magam kedves soraid által,megpróbálok kielégítő választ adni,ami talán felér hozzád,ó Te mindenki felett álló!Ha a Te buzi fajtád otthon játszana a 2 dekás szerszámával,nem a 40 tonnával szórakozna,(elé vágva,kifordulni elé féktávon belül,stb),tudnánk tartani az előírt követési távolságot minden esetben!Remélem,azzal a 2 osztályoddal sikerült felfogni!
Egyébként maradok tisztelettel az,aki a napi betevődet szállítja!

dennisthemenace 2014.05.17. 19:52:12

@dex.ion: Az. Ugyanis, ha pl. vasat viszek, fennáll a veszély, hogy az elszabaduló rakomány áttori a fulke falát és pépé zúz engem. Akkor inkább hulljon a férgese és eltolom a pichába a Matizt, ennyi.

dennisthemenace 2014.05.17. 19:54:44

@arde: Hahaha, a Scania a legócskább fos.Mst megveszi a Volkswagen, remelem, azzal indít, hogy kirúgja az osszes seggfej tervezot.

dennisthemenace 2014.05.17. 19:56:45

@Altaïr: Te egyszeruen hulye vagy, barátom. Megérdemeled majd, ha odébbtol egy kamion.

dennisthemenace 2014.05.17. 20:00:51

@longlong: Az angol áruházlancak, pl. Tesco leplombált trélereket adbnak ki, amit a sofor nem nyithat ki. Meg kell bíznia abban a szemelyben, aki leplombálta.

arde 2014.05.17. 20:03:16

@dennisthemenace:
Ezt elmondanád a Főnökömnek is?Én is jobban örültem volna egy új Volvonak,de ember tervez,a Főnöke végez.A Scaniában folyamatos hátfájásom van,de itt csak Scaniák vannak,az Enyém volt az egyedüli VOLVO.

kkn 2014.05.17. 20:48:53

Azt trollkodás, ha tetszik a menetrögzítős kocsiban szóló Understanding?

remélem, nem lesz alkalmam megtapasztani egy kamion fékjét, mert láma voltam, vagy ő.

riel · http://amatorfutoleszek.blog.hu/ 2014.05.17. 21:31:06

Azt nem értem, hogy miért kell állóra fékezni a kamiont egy mozgó jármű mögött. Így a kamion nem az elejével fog megölni valakit, hanem esetleg a hátuljával...

dennisthemenace 2014.05.17. 22:34:25

@arde: Hiába mondanam, mert a Scania olcsóbb. Ezert veszik itt is, pedig a soforok kilencvenot százaléka utálja, ami azzal jár, hogy utik-vágják oket. A hatszázezret futott Volvoink sokkal jobb állapotban vannak, mint az egy éves Scaniák, pont emiatt.Vasárnaponkent, mikor csak a flotta fele kel útra, mind Volvo, mert senki nem akar Scaniát.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.05.17. 22:39:46

@hopptarisznyarák:

"egy BKV buszon példul első a "rakomány"."

Nem! Első az emberélet. Mindig! Az csak egy esetlegesség, hogy a buszon általában emberek szoktak utazni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.05.17. 22:53:27

@pamplam:

Legalábis addig nem befolyásolja, ameddig a tárcsafék bírja a terhelést. A gumiknál valóban mindegy, mert nagyobb rakománysúlynál nagyobb erővel szorul az abroncs az úttestre, tehát a súllyal arányosan nő a tapadás, és így a fékteljesítmény (Bremsleistung).

Viszont a videóban a szaki keveri az okot és az okozatot. A megrakott kamionnál azzal magyarázza az azonos fékutat, hogy csökken az ABS-beavatkozás mértéke.

Valójában ez csak a következménye annak, hog a nagyobb súly miatt javul a tapadás a gumi és az úttest között, ezért kisebb a megcsúszás veszélye, következésképp az ABS-nek kevesebbet vagy egyáltalán nem kell beavatkoznia.

arde 2014.05.18. 07:10:10

@dennisthemenace:
Hát,a Mi környékünkön pont nem az ár a döntő,sokkal inkább a tradíció.Minden cég 'SCANIA BUZI",meg a szerelők is SCANIA tanfolyamra jártak.Csak a V8 az Isten.A VOLVO minden problémáját a hozzá nem értés okozta,de ezt hiába magyaráztam a nagyfőnöktől kezdve bárkinek.SCANIA:szelepállítás minden 250000 km után.VOLVO:500000 km után.De még ezt is kihagyták,810000 km-nél leszakadt egy szelep.Beleöntöttek 15000 Eurot a javításba,de ez megpecsételte a sorsát.Még itt van a cégnél,de egy új sofőr 2 hónap alatt megpecsételte a sorsát,Nekem akkor jött az új Euro 6,a lényegesen olcsóbb autópálya díjak miatt.A Volvo csak Euro 5 volt.AD-BLUE system minden Scania rákfenéje.Óvni,babuzsgatni kell,mint egy gyereket.A Volvoban legyen olaj+víz,és megy.

longlong 2014.05.18. 07:51:38

@dennisthemenace: erről beszélek én is! A linkelt képen is egy konténer futóra rakott konténerből nézett ki a szikla... azért, mert a pilótának nem lehetett joga rögzíteni

lyken 2014.05.18. 12:00:17

@dex.ion: " komoly dilemma"
Megkockztatom, hogy a Daewoo-s nőnél sokan inkább a rakományt sajnálták.

lyken 2014.05.18. 12:06:56

@zsóti': "azért az gáz hogy a totalcar angol oldalán ez a cikk előbb fenn volt angolul,amit amúgy szerintem 70%ban mi magyarok olvasunk."
Nalátod, volt értelme nyelvet tanulnod, gratulálunk.

@Rocko-: Itt marha kíváncsi lettem volna arra a nyergesvontatóra. Kötelezővé tennék valami kiegészítést ezekre, hogy ne tudjon kocsi alájuk gyűrődni. Nonszensz, hogy egy fékhiba miatt potenciálisan bármikor kinyiffanhatsz egy nyergesvontatótól. Ha van ott valami ami nem engedi, hogy begyűrődj, akkor legalább van valami esély a túlélésre.

lyken 2014.05.18. 12:10:30

@Rocko-: Közben néztem a képeket. Ott ahol az eset történt, végig záróvonal van, ez a kocsi csak úgy tudott ott ilyen módon csattanni, ha záróvonalon előzött. Gondolom a Kopár csárdánál valaki nem engedte be rögtön és "revansot" vett, vagy sietett.

Rocko- 2014.05.18. 12:49:08

@lyken: nem voltam ott a konkrét lánglovagos konkrét esetnél, így a véleményformálást kihagynám.
a hátsó aláfutásgátló régóta követelmény. mondjuk az ilyen cseppformánál, mint a Fors Ka nem tudom mennyit segítene.

s.peter · http://www.telekgumiszerviz.hu/ 2014.05.19. 17:55:44

Azért ez nem semmi. Gondolom a gumik szempontjából se semmi a terhelés.

doominogame · http://www.doominogame.com 2014.05.19. 20:05:16

Én megkorbácsolnék minden női sofőrt. Mint keleten. Kivétel nélkül. És előre.

Hopala 2014.05.23. 15:14:06

Igen, a volvo mérökei ugyelnek az autón kívül ülök biztonságára is mernokbazis.blog.hu/2014/05/23/volvo_v40_tobb_vedelem_a_gyalogosoknak
süti beállítások módosítása