Heti merítés

  2014. április 20. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Társ lehet egy életre

63512

A 911, aminek szintén nagy rajongója vagyok, kicsit drágának bizonyult :), a 924 viszont tökéletesen ötvözi amit szeretek, '70 évekbeli, sportautó, Porsche és nem utolsó sorban még megfizethető és szervizelhető.

Végre szakítottunk!

63520

Vérge szakítottunk! Nehéz volt! Nagyon nehéz! Mint egy jó nő. Istennő. Nincsenek írói vénáim, de ezt le kell írnom.

Miss Csatahajó alias Vörös Sárkány

52327

Hol is kezdjem. :D Kicsi kocsim (Miss Csatahajó) családban maradó autóként szerepel nyilvántartásunkban, mert unokabátyámék voltak a korábbi tulajdonosok. Tőlük kaptam 1 teljes euroért.

Juci a család kedvence

63532

A kis 60 ló erejével vígan el jár, néha meg van hajtva 120-140-el, azért ne legyen lusta, nem egy verseny autó, nem is arra tervezték.

Micheal Knight is szerette volna

63510

35 évesen úgy gondoltam, hogy valami sportosabb vonalat szeretnék autó ügyileg képviselni. Az én elvárásom, hogy kicsit más legyen mint a többi.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr356055505

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Thanathos 2014.04.20. 22:15:58

@nincs_nick:
Baromságot te beszélsz, ezért jobb is ha abbahagyod. :)

Józsi a guminagykeres 2014.04.20. 22:19:33

@JaxTeller: Igen az az alapja.De gyárilag elég buta egy motor, vezérműtengely,leömlő,befecskendezett benzinmennyiség tekintetében. Viszont könnyen lehet ezeken segíteni. 110-120 lovat simán ki lehet hozni ebből a 8 szelepesből.
Ismerek olyat,hogy vettek egy ilyen kupás astra motort,ami az életéből 16évet 4500-6500 közötti fordulaton élt,majd erre tettek egy 16V HF-et polírozva,portolva 272fokos tengelyekkel,írt eprommal,így tudott 150lovat az 1.6 7500-as fordulaton. Ezzel a megkímélt,fiatal blokkal végigversenyeztek 3-4 szezont mire eltört egy hajtókar. 8 szeleppel,110-120lóval 6500 fordulatig,megfelelő olajjal és hűtővízzel állítom, hogy addig megy míg van benne benzin. :D
Egyik oktató ismerősöm tavaly adta el a gázos ilyen 1.6 8V astra classicját 480ekm-t futott,bontatlan,füst és zajmentes motorral.

Józsi a guminagykeres 2014.04.20. 22:40:13

@JaxTeller: Ja múlt héten összeakadtam egy A4 kétoldalt dupla kidörgős B6 avanttal,az 2.5tdi gyárilag 180le. Ő volt elől,mentem utána,aztán 80ról elkezdetünk kamiont előzni nyélen mikor szabad lett a pálya. Úgy 200ig kb. 60m előnyt bírt összeszedni. Aztán jött a lakott terület. Mögé értem,villantott az elakadásjelzővel,letekerte az ablakot és mutatott egy lájkot,hogy jó a corsa. :D
Régóta meg akartam nézni mit tud egy ilyen audi,de jól sejtettem,hogy 1700kg-t nem hagy el menet közben.

20agh 2014.04.20. 22:52:03

Citrom szapulóknak csak annyit tudok hozzá tenni, hogy 140e km-t tettem bele egy C4GP-ba, és az összes hiba annyi volt, hogy a 6 év alatt egyszer cserélni kellett a légrugót ( párban 70e ), a biztosíték táblát ( 30e ), és az egyik pumpa düzni alatt a tűzkarikát ( 6e ). A kopó alkatrészeken kívül költöttem rá 106 ezer forintot. Ezzel szemben, a NAGY német technika automata passatom havi 100 ezerbe van mióta megvan, kezdve az automata váltó javítástól a komfort elektronikán át a abs-ig. Az már csak hab a tortán, hogy a citrommal a márkaszervíz annyiba kerül gyári alkatrészekkel, mint a passathoz egy sufni szerviz utángyártottal...persze a citrom se egy versenyló az 1,6 motorral, de a 140 tartósan viszi 6,5-ös fogyasztással, és bejártam vele európát. Szóval nem tudom valaki eleve miért fikáz egy citromot úgy, hogy nem is tudja mit beszél, vagy tudja, csak egy szart fogott ki, vagy lszarta, hajtotta, és nem adta meg neki amit kellett...

20agh 2014.04.20. 22:54:34

Egyébként is, itthon az emberek 80%-a úgy vesz autót, hogy a szomszédnak jó legyen, meg menő legyen. Az már csak hab a tortán, hogy ha van rá mondjuk 5 milla, akkor 8-9-ért kell venni egyet.Utána meg persze a normális fenntartásra nem marad, de lehet vele vagizni...

Thanathos 2014.04.20. 22:57:57

@akos696:
Csak most láttam a beírásod.
Nekem nem Hondám van. Az enyém a 3 literesekkel is felveszi a versenyt max. visszakapcsolok két fokozatot, így nem kell azonos cm3 az összehasonlításhoz.
Rugalmasságban mint írtam simán veri a hasonló szívó autókat.
Csak, hogy helyretegyük a sok tévhitet ezekről a szuper motorokról neked is készítettem egy táblázatot:
www.zeperfs.com/en/duel1242-367.htm

3gb 2014.04.20. 23:10:30

@20agh:
Ez egész konkrétan, abszolút így van. Egyébként közröhej és vicc. Kultúrországban komoly emberek ülnek komoly autókban, de itt ha-ha-ha-ha :-)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.04.20. 23:12:49

@Thanathos:
Amit belinkeltél ott a BMW gyorsul jobban ,és ez még nem is a 204 lóerős változat ,az is 2000 köbcentis.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.04.20. 23:18:19

@Thanathos: bár szerintem elöbb utóbb mindenki kinövi ezt a gyorsulásos gyerekkort, és egy családi ház(budaij fontosabb lesz neki mint egy hasonló áru Porsche amivel mindenkit legyorsul a lámpánál:-)

Jock Ewing 2014.04.20. 23:22:56

A sok rohadt botószökevény....

3gb 2014.04.20. 23:26:53

@bpjotruska:
Ja egész nap dolgoztam, most végigmentem a kommenteken, hát...Társadalmi helyzettől és pénzügyi lehetőségektől függetlenül lassan egy szűk rétegen kívül nincs itt tisztelet, meg a másik megbecsülése csak az irdatlan egymásrafröcsögés, de nem csak itt a TC-n, máshol is. Különösen szép ez húsvétkor... Én ennek ellenére Kellemes Húsvéti Ünnepeket Kívánok Neked és Minden Kommentelőnek!

martinhw81 2014.04.20. 23:28:22

Ez az 1.6 THP-s hiba eléggé meglepett. Haveromnak van Peugeot 208 asszem ilyen motorral és már 220-230e km van benne nagyobb problémák nélkül. Nekem "csak" egy Lanos 1.6 van 2000-ben vettem. Máig 442e km-t mentem vele és még bontatlan a motor, kompresszió is rendben és 6,5-7,5 liter között fogyaszt vegyes üzemben, a futómű is bírja a szutyok szabolcsi utakat és még nem is rozsdásodik sehol. Tavaly gondolkoztam pont egy ilyen Citroen DS3-ason de szerencsére másra is kellett a pénz így nem lett belőle semmi. Egyelőre fogalmam sincs mire fogok cserélni.

bpjotruska 2014.04.20. 23:38:53

@Thanathos: Iazabol csak azt magyarazzuk eleg regota, hogy a munkavegzo kepesseget loeroben, ill kilowattban merik, es teljesitmenynek nevezzuk, es az gyorsitja az autot, nem a forgatonyomatek. Na jo, ha hegynek felfele, ketezres fordulaton elpadlozunk egy eros turbodizelt, akkor nyilvan nagyobbat huz... csak epen senki nem akadalyozza meg egy eros benzines vezetojet abban, hogy mondjuk 100-nal visszarakja harmasba, es akkor mindjart kiegyenlitodnek az eselyek.
Az a baj, hogy a gyorsulas-erzetet nagy reszben a nyomatek okozza, ezert van a legtobb ember meggyozodve, hogy egy turbodizel, ami 2 es 4 ezer kozott az ulesbe ragaszt, az jobban gyorsul, mint egy hasonlo ereju benzines, ami mondjuk 3 es 7 ezer kozott egyeneletesn erosodve huz.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.04.20. 23:41:42

Most néztem nincs valami nagy áruk ezeknek a régi VTIk nek.

20agh 2014.04.20. 23:48:22

Nem csak az a lényeg hogy komoly autó legyen, lehet az egy trabant is, ha TE jól érzed benne magad, és NEKED megfelel.Ne a szomszédnak vegyek már autót vagy akármit...úgy látszik tényleg a majomtól származunk, nem egy ismerősöm aki kitelepedett németbe, pár hónap/év után BMW-t vett mert másnak is az van, és így nem lóg ki a tömegből... Röhej. Nekem pl. van egy 12 éves smartom is harmad kocsinak, és eddig bele költöttem úgy másfél millát, most lassan 2-be van, öröm nézni ahogy beállnak mellém a lámpához a nagy vw, bmw kocsik, és lefitymálóan néznek át :) miközben többe került mint amiből fikáznak.Mindig jókat röhögök rajtuk...

20agh 2014.04.20. 23:51:34

@Gyurma73: "szerintem elöbb utóbb mindenki kinövi ezt a gyorsulásos gyerekkort"
Most fogalmaztad meg a lényeget. Anno 20 éve nekem is egy 2000-s benzines turbós itsubishi volt a lényeg, meg az hogy harmadikba mentem 180-at.Most meg az hogy 130-140 körül kijöjjek 6.5 ből ha éppen Hollandiába vagy bárhová megyek...

perszepersze 2014.04.20. 23:55:13

@samot: Nem, tényleg nem akkora a csalódás! Audi motor, 1998ccm, 4 henger, 115 lóerő, k-jet befecskendezés,ABT a motorkódja, turbóval 165 lóerő. A Picasso egy nagy királyság, de a MB-vel csak óvatosan! Én nemrég engedtem el az én MB "kezét", mert már nem biztos, hogy mindenáron "tolni akarom a csillagot" az elején.

Tengerár 2014.04.21. 01:22:09

Ez a Toyotás, atya ég! Úgy fogalmaz, mint egy ovis dumagép, és egy 15 éves műmájer keveréke. Kíváncsi lennék milyen ír cég, és milyen perspektívát lát benne. Néha úgy érzem, hogy kivándorolt honfitársaink többségének az a szerencséje, hogy a munkáltatóik nem tudnak magyarul, angolul meg nem derül ki, milyenek. :D

bajan 2014.04.21. 06:52:40

A hozzászólásokat olvasva nem értem mi a sport teljesítmény abban, ha valakit legyorsulunk egy lámpánál?!? Ez leginkább az alattuk lévő technikától függ, minimális gyakorlással szinte bárki képes rá (nem dragrace-ről beszélek). Miért nem a különböző verseny pályán elért legjobb köridőkről lehet olvasni, ha már 9 ezret forgó motorokról van szó?

bajan 2014.04.21. 06:58:17

@20agh:
A mondandód elejével teljesen egyetértek.

" van egy 12 éves smartom is harmad kocsinak, és eddig bele költöttem úgy másfél millát, most lassan 2-be van, öröm nézni ahogy beállnak mellém a lámpához a nagy vw, bmw kocsik, és lefitymálóan néznek át :) miközben többe került mint amiből fikáznak.Mindig jókat röhögök rajtuk..."

Már bocsánat, de itt nekik lenne okuk röhögni. Van egy 500 ezret érő kocsi pótlékod 2 millióból. Értem én hogy hobbi, meg élvezet, meg neked ez kell, de akkor meg minek röhögni a másikon mikor neki meg nem ez kell. Én például a smartban nem látok semmit. Az alacsony fenntartás csak a benzinre igaz, ahogy a te példád is mutatja. Kényelmesnek nem nevezném (férőhely, zaj stb.) ahogy szépnek sem.

bajan 2014.04.21. 06:59:59

@Gyurma73:

Felnőttek, szerintem csak ennyi történt.

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2014.04.21. 07:06:39

"Rendszeres olajcsere megvolt, még a félidőset (15-ezrest) is kifizettem. Mindegy volt."

Félidős 15.000-es? :)
Biztosan te is jól értelmezted, hogy mikor van szükség olajcserére...
Egyértelműen te voltál a barom öregem...

Az ilyenek visszaviszik garanciába a betört kijelzős tabletet is...

Jó sűrű a köd...

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2014.04.21. 07:10:37

Az Astrán lesz rozsda a tankajtónál, nem kell aggódni. A németek szándékosan beépítették a lehetőségét, és elő is jön mindegyiknél, csak azon múlik a dolog, hogy mennyit ment télen az autó. A sima lemezbe behajtott lemezcsavar, ami tartja a tankajtót, megbosszulja magát, és onnan jön a rozsda kifele. Mire észreveszed kint, már évek óta marja a lemezt a rozsda...

2 kezű mester 2014.04.21. 08:48:39

@Józsi a guminagykeres: Leírtad a lényeget 2.l ....nem 1.hat ,a 2.l honda mennyi is LE,...,aki meg önérzetes hondásnak nevezett ,tényleg nem volt tulaja egy crx -nek...csak vezette , hehehe, ne ugyanaz,hondával elmész éveket úgy hogy csak a kötelezőket cseréled és nyúzhatod ,nem hullik szét a motor .Kinőttem már én is ezekből de volt szerencsém a munkám miatt húsz év alatt vagy százötven típust kiprobálni hosszabb távon.Ami kellemes csalodás volt az a merci ,honda korszak után..Első ötszázas bálna élményem, eskü bepisiltem a gyönyörüségtől ,pláne a benzinkútnál ... HA a kilencvenes éveket vesszük vagy nyolvanasok közepétől a honda motor magasan verte a kétezerig kategoriákat.Volt pár röhögögörcsöm pirosnál pár háromhusz e harminchat bmw-s gyorsulási probálkozásaival...lemaradtak,csapkodták a kormányt ...régi szép idők,fiatalság bolondság és merészség amire ma nem vagyok büszke ,,inkább felelőtlenségnek tartom a városi racinget.Most azon mosolygok hogy x távot lemegyek egy koreai csodával kényelmes tempoval a racingboy meg mindenkit letapos,átmászik rajta,letol, villog ,kapar,farol ideges és bp-szolnok távolságot kb öt-tíz perc különbséggel teszi meg ....A lényeg japán auto még nem hagyott út szélén soha életem több mint egy milla km, bezzeg vw többször is, bmw és fiat részlegesen,opelek ha kehesen is de hazahoztak .A mostaniak már nem olyanok, nem az a cél hogy 3-4 százezer km elmenjenek gond nélkül,rájöttek a japánok is nem kifizetődő...najo a toyota mai napig képtelen szart építeni ....Citröen ...nem pálya csak a régi cx köttööt td de kihalltak már ,szegény apám zsiguliből átülve nem hitte el hogy diesel és hogy megy .

Józsi a guminagykeres 2014.04.21. 10:23:01

@Thanathos: Szia! Fúúú kösz a tippet milyen autót vegyek legközelebb,mert a yaris ts menetteljesítményekkel bíró corsám kezd kevés lenni. Az autód teljesen kiesett a látókörömből, őszintén szólva nem is tudtam,hogy az 1.8vvtl került corollába is. Celicáról tudtam,de olyat nem akarok,mert túl feltűnő és kicsit drágák. Viszont a corolla ts hmmm.. igazi tuti tipp. Nem drága,megy,fiatal. Nézegettem a 6.gen vti-ket is,de azok a súlyuk miatt már nem olyan nagyon durvák és nem nagyon adnék egy 16-17éves autóért 1milkát,szóval eléggé túl vannak hájpolva.
Futottál már bele csillagászati alkatrész árba? Mert pl. egy swift sporthoz 50rugó egy féktárcsa az 1.3-1.5 höz meg 7e. A népítéleteket olvasva a TS-ben szidják a váltót? Csak fakezűek?

Michel Djerzinski 2014.04.21. 10:33:43

@Oldm4n: "koreait, japánt, németet... " olaszt, svédet!

Michel Djerzinski 2014.04.21. 10:35:57

@Thanathos: maximálisan egyetértek... innen is látszik, hogy még a meleg szarig ajnározott BMW neve sem garancia mindenre. Ennyi-

Michel Djerzinski 2014.04.21. 10:40:23

@m20b25: az egész EU norma egy kibaszott nagy faszság. Ezerszer több káros faktor van, ami sokkal megterhelőbb a környezetre nézve, mint az autók motorai... vicc az egész. 30 éves 8 szelepes, túlméretezett szívó benzines, oszt jó napot. Örölk élet és egy nap.

20agh 2014.04.21. 10:43:32

@bajan: De látod, most se figyelsz a lényegre...egyrészt nincs benzin spórolás sem, miután annyit fogyaszt benzinben mint a diesel passatom vagy a citrom ( 6,2L ).A példát arra hoztam fel, hogy én magasról tojok arra, kinek mi a véleménye arról, hogy én éppen abban ülök...és azon röhögök, hogy az emberek 80% itthon a szomszédnak meg a kollégáknak vesz autót, nem magának.Erre mondtam azt, hogy ha valakinek jól esik egy trabantban ülni, hát akkor tegye, kint nem nézik meg érte.Az meg hogy nekem egy 500 ezres smart 2 millában van, és nincs még kész, HOBBY. Nem iszok, nem dohányzok, nem drogozok, modellezés helyett meg éppen jó a smart. Ha lenne kisebb, akkor azt vennék...

m20b25 2014.04.21. 10:57:30

@Michel Djerzinski: Ez így van. El kéne gondolkodni, hogy megéri-e a további szigorítás...sokkal hamarabb kuka egy autó motorja, mint egy régi motor. Fogyasztás? Ugyan...az új twinair és társai annyit esznek mint egy 2 lityis szívó benzines, csak 1/3 az élettartam.

m20b25 2014.04.21. 10:59:13

Hol vannak már a jó kis szívó 6 hengeres benzinesek...mikor érzed rajta, hogy kéri h tapos ki a lelkét és forgasd bele a tiltásba, mikor úgy szállsz ki egy autóból, hogy ez de qrva jó volt... :)

Michel Djerzinski 2014.04.21. 11:02:38

@m20b25: az a durva (és ez nem csak az autóiparnál van így), hogy mára annyiraagymosott konzumidióták lettek az emberek, hogy a legtriviálisabb, józan paraszti eszüket is felülírják olyan homályos tényezők, mint a 1) társadalmi presztízs, 2) a szomszéd véleménye, 3) hamis és képlékeny, sugallt identitás stb... Ez mind-mind a marketing ördögi arca. Megannyi szerencsétlen, gondolkodni képtelen kis állat, aki kiad temérdek pénzt egy új, lelketlen autóért (ami a legtöbbször olyan gnóm, hogy a stílus iránt érzékeny ember elkezd sugárban hányni tőle), majd csodálkozik, hogy ez is elromlott, az is szétesett... Hihetetlen. Ecce homo!
Kész, maradok a régi gépeknél, amíg csak élek. Ha tehetném, akkor se kéne egy új fos.

Thanathos 2014.04.21. 11:03:31

@Gyurma73:
Nagyon durva, ha még a leírt adatokat sem tudod értelmezni.
Így kár vitatkozni.
Egyébként ez elég gyakori probléma a magyarok között, így nem vagy lemaradva az átlagtól. :)

Külön vicces, hogy felhozol egy témát, megcáfolom, utána meg terelsz valami családi házra, ami nem is tudom hogy kerül ide. :D

Michel Djerzinski 2014.04.21. 11:04:43

@m20b25: vannak, csak használtan. Lehet még turkálni, akár külföldön is. Szerencsére mindig lesz pár jól karbantartott gép, amelyet titkos tippként, tudatos vevőként meg lehet kapni és olcsón fenn lehet tartani - még a fogyatkozó alkatrészekkel együt is. Régi szívó benzines vagy régi turbós 8 szelepes motor. Én erre esküszöm.

Michel Djerzinski 2014.04.21. 11:10:16

@Michel Djerzinski: illetve van még egy harmadik út is, úgy hívják: szerelem. Ha tehát valakinek az önmegvalósítás csúcsa mondjuk épp egy DS3 vagy THP motoros Mini, lelke rajta. Csak akkor vállalja mindazt, amivel az jár, hogy egy megbokrosodott, hisztis kurva a végzete.

Thanathos 2014.04.21. 11:29:03

@Józsi a guminagykeres:

Én maximálisan meg vagyok elégedve az autómmal. A váltó valóban a gyenge pont, de csak "üveghangig" pörgetve akadozhat (7800 felett). Nekem garanciában orvosolták.
Újonnan vettem most 228.000km van benne szinte hiba nélkül.
Eddig cseréltem 2 kerékcsapágyat, 223.000-nél kuplungot, lambda szondát, gázbovdent.
9 év alatt ez nem került 300.000 Ft-ba. A fék, gumik, szűrők, olajak, stb. természetesen külön tétel.
A megbízhatóság, strapabírósága példás.
Még most sem érzek és tapasztalok gyengülést (elég sok a kekeckedő autóstárs), pedig szinte naponta belever a fordulatszámmérő a 8000-es mezőbe, hiszen sokat járok országúton és a városban is szeretek haladni.

m20b25 2014.04.21. 11:37:45

@Thanathos: fogyid hogy alakul a TS-nél? Elég irreális dolgokat lehet róla olvasni. Van aki 6-ot mond van aki 10-et. Nyílván függ a használattól is.

m20b25 2014.04.21. 11:40:03

@Michel Djerzinski: tudom, inkább a tendenciára gondoltam és irányvonalra gondoltam. vagyis biztos, hogy nem elsz többet :)
Nálam tökéletes kombó lenne: e90/e91 330i kézi vagy SMG az utolsó szériás 272 lovas szívóval :)

akos696 · www.focusauto.hu 2014.04.21. 11:44:18

@Thanathos: Nekem úgy tűnik az írásaidból, hogy nagy mellényt Te hordasz. Amit belinkeltél corolla ts vs 120i, pontosan megmutatja, amiről beszélek. 120i 200 nm 3600 fordulaton, ts 180nm 6800 fordulaton. Több kérdésem nincs is. Az 120i kb 10x jobban kéne (pedig az 1-es széria nem a szívem csücske), fasza 6 henger, nyomaték, hátsókerék hajtás, nem egy vinnyogó első kerekes pöcsköszörű.

Egyszer azért leírhatnád, hogy mid van, ami a 3 literesekkel (?) is felveszi a versenyt. A 3 literes M3-al? Az én 3 literesemmel biztos, mert csak 160 ló, mellé meg 1800 kg és még egy régi fajta automata váltóval is le van butítva. Ja és a motorja japán. :)

m20b25 2014.04.21. 11:49:09

@akos696: a 120i soha életében nem volt 6 hengeres...az utolsó 2 liytis szívó hatos az e46-ban kifutott 2000-ben.

akos696 · www.focusauto.hu 2014.04.21. 11:59:24

@m20b25: Hoppsz, tényleg, ezt benéztem. Na, akkor már még inkább nem a szívem csücske a típus, de még így is jobban kellene a corolla ts-nél. Az anyjuk köcsögit a BMW-nél, hogy már csak a 130i a 6hengeres!

Azért az e46 2.2 szívó hatosa is elég fasza szerintem, és az volt 2005-ig.

Sajnos már nincs BMW, az ismeretek is tompulnak kicsit, alkatrészt meg mindenki a dízelhez keres leginkább :)

Thanathos 2014.04.21. 12:07:37

@m20b25:
Nekem nagyon sportosan, de nem ész nélkül használva átlagban 9,6l/100km jött ki a fogyasztásra.
Nekem ez teljesen elfogadható a teljesítményéhez mérten.

Thanathos 2014.04.21. 12:11:59

@akos696:

Nincs nagy mellényem, csak vannak a tények amit a hozzád hasonlók nem tudnak megemészteni.
Nem gond, csak nem kell olyanról az észt osztani, amiben az ember hiányt szenved. Jelen esetben egy ilyen autó használatáról és nyomatékosságáról.
Gondolom szemed még neked is van és látod, hogy az 1,8-as japán minden sebességfokozatban lealázza a 2 lityis németet. :)

Józsi a guminagykeres 2014.04.21. 12:15:53

@Thanathos: Az nagyon jó. Neked a full sleeper van,ami tök olyan mint egy 1.4-es vagy a bojleres változat?
Nekem az itthoni kínálatból ez tetszik a legjobban: www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/corolla/toyota_corolla_1.8_ts-7560998
Én is gyakran találkozom agresszív hülyékkel a kisebb kategóriás pöcsköszörűmmel. Megelőzöm miközben két lábbal áll a gázon. (150lovas 1400-1500kg középkategóriáig jó a kisautóm,pont az a réteg,aki szerint az már brutálfaszaűbergéptakaroggyá) aztán visszaelőzni nem nagyon bír,inkább orosz rulettezve beelőzi a sort láthatatlan kanyarban és csak a szerencsén múlik,hogy nem jönnek szembe. :/ Gondolom a TS az már opatja az 530d-ket,A6 3.0tdi-ket is.

Tetszik még a clio rs-is,az első generációs 170lovas is jó lenne az is ugyanez a teljesítményszint.Meg azok méter alatt kaphatóak,de ezektől kicsit jobban félek,hogy széthullik.

Józsi a guminagykeres 2014.04.21. 12:26:36

@akos696: Egyszer gyorsultam a külhonba szakadt cimbim e46 2.2ci-je ellen a pöcsköszörűmmel,130ig egál,aztán kezdett kicsit távolodni. (920kg/112le).
De egyikből átülve a másikba nem nagyon érezhető a menetteljesítmény különbség. e46 3literessel kell,hogy jól is menjen. Na jó,elég a 25i-is. Persze a bajorok kényelmesek meg jól felszereltek meg minden,de én ezekre csak úgy tudok nézni,hogy bakker mennyi felesleges súly,amit ha kib*sznék a 3,14csába,akkor mennyivel jobb lenne :D

akos696 · www.focusauto.hu 2014.04.21. 12:29:14

@Thanathos: Mindig annak a legkevesebb esze, aki a legjobban hülyézi a másikat. Majd, ha felnősz, talán megtanulod. :)

Ha már beleülne 3-3 ember a sofőr mellé, más lenne a eredmény, ezt garantálom. 3600 leadott 200nm nyomaték vs 6800@180.

Neked azt kellene megemészteni, hogy az élet nem gyorsulási verseny és az autózás 95%-a 4500 fordulat alatt történik (persze,csak ha az ember elmúlt már 17 éves és nincs túlzott kisebbségi komplexus okozta bizonyítási vágya).
Lehet, hogy péntek este a pláza parkolóban jobban megy a ts, de én azt olyan nagy ívben sz*rom le, hogy nem is látom hova esik. :)

De az igazi szégyen a corollára nézve, hogy 42 lóerővel gyengébben és 135kg-al nehezebben a kis BMW jobb köridőt megy, mint a ts. A második pályán nem is kicsit ver rá. Egyenesben még a birka tinik is tudják nyomni, nem oda kell a tudás.

Azért elárulhatnád, hogy milyen autód van, ami olyan fasza, hogy el sem mered árulni. Carstylingon fent van? :DDD

Thanathos 2014.04.21. 12:39:52

@Józsi a guminagykeres:

Nekem már az újabb 2005-ös van. Nem csicsáztam, minden gyári rajta, így valóban egy báránybőrbe bújt farkas. Komoly meglepetéseket lehet vele okozni.
Igen valóban felveszi a kesztyűt a "nagy prémiumokkal" is.
Nagyon sok "nagyautós" szívta már meg a kekeckedését. Talán tanultak belőle. :)

akos696 · www.focusauto.hu 2014.04.21. 12:42:25

@Józsi a guminagykeres:

Te is az a típus vagy, aki mindenkivel versenyzik, csak a másik nem tud róla? :)

Egy kis pöcsköszörű kevés súly/ahhoz képest jó LE aránnyal egész máshogy megy jól, mint egy nagy ccm full nyomaték autóval (esetleg diesel). Az érzés teljesen más, hogy nem hangorkánban az üvegig forgatva gyorsul valamit, hanem 2.000-nél a gázra lépve már tapadsz az ülésbe. Napi használatnál én mindenképpen erre szavazok. :) Sokszor van, hogy elindulok a lámpánál, kicsit felmorog a v6, szépen meg is indul, de már mellettem hallom, hogy valaki vinnyogtatja a 1.3 1.5 1.6 stb pöcsköszörűjét, mert azt hiszi verseny van és a láthatóan nagy és erős autót mindenképpen le kell nyomni, mert más boldogság nem is létezik, csak, mikor ezt lehet mesélni a haveroknak. :)

Hiába nem vagyunk egyformák. Úgy a 20-as éveim elejéig én is hasonlóan gondolkodtam, még talán gyorsulási versenyen is indultam. Szép volt jó volt, de ebből már kinőttem. :)

Thanathos 2014.04.21. 12:45:54

@akos696:
Mindig jókat röhögök a hozzád hasonló kisebbségi komplexusban szenvedőkön. :)
Idejössz okoskodni. Te szólítottál meg. Az orrod alá dörgölöm a hülyeségeidet és mindent megcáfolok, amit dilettáns módon írogatsz és még neked áll feljebb.
Neked kéne felnőni és úgy is viselkedni, mert ez óvodás szint, ha még nem gyorsulgatsz (nincs mivel), akkor is. :)

Bárhol bármikor jöhetsz 250 lóerőig bármilyen autóval. Kiállok veled egy versenyre. De lehet gokart verseny is. :)

akos696 · www.focusauto.hu 2014.04.21. 12:51:32

@Thanathos:

"Nagyon sok "nagyautós" szívta már meg a kekeckedését. Talán tanultak belőle."

Jajjajajj ez egy fájdalmas szöveg! Miszter tanár Úr az utak okítója mindenkinek megmutatja. huhú:D

Biztos vagy benne, hogy minden ellenfeled felfogta, hogy verseny volt? Nem lehet, hogy valaki cigizett/kávézott, híreket olvasott, miközben te ott erőlködtél mellette? :)

Komplexus a köbön.

A versenypályás részre miért nem reagálsz? Menj, ott okítsad a népet! Leírom még 1x:

"De az igazi szégyen a corollára nézve, hogy 42 lóerővel gyengébben és 135kg-al nehezebben a kis BMW jobb köridőt megy, mint a ts. A második pályán nem is kicsit ver rá. Egyenesben még a birka tinik is tudják nyomni, nem oda kell a tudás."

Pepejoe 2014.04.21. 13:01:05

Minden elismerésem az ilyen verdáknak, 7-8-9 mp.-ek...egy egész örökkévalóság mert nemigen ragaszt az ülésbe. Minden tiszteletem a TS-nek mert tényleg egy Doxa lehet de azzal a plusz 42 Le-vel (192) vagy a120 BMW-nek de összehasonlítva valahogy így gyorsul egy csoffadt ezeréves XE motoros Opel is, csak hogy ne agyalgassak sokat a példákon.
Vegyetek egy motort és az a fogalom hogy menetteljesítmény, értelmet nyer.

akos696 · www.focusauto.hu 2014.04.21. 13:02:41

@Thanathos: Azt sem tudod, hogy mi az a kisebbségi komplexus! Pontosan az, amit az úton művelsz.

Nem én győzködlek, hogy lenyomlak, mint a szar, akármivel is jössz. Vettél egy ilyen japán rizsrakétát, ami biztosan jó autó, főleg ilyen hülyegyerekeknek, bizonygatni maguknak, hogy ez maga az autók szent grálja, mert lenyomja a "nagy autókat". Istenem, ez tényleg szánalom a köbön.

Erre belinkelsz egy 40 lóval gyengébb béemvét, hogy azt de lenyomja a ts. Aztán megint koppanás van, mert azért versenypályán hoppon marad a versenyautók alfája és omegája, mert a nehezebb és gyengébb bmw konkrétan szarrá veri, közel 8 másodpercet kap Oschersleben -ben.

Na ezután jön az, hogy én nem értek hozzá, hülye vagyok, stb. Érvek nélküli vita ez egy tényleg gyenge agyi kapacitású ember részéről (ebben segítek: rőlad van szó).

Ne írj, mert nem fogok többet válaszolni. Menjél locsolni szépen.

akos696 · www.focusauto.hu 2014.04.21. 13:04:09

@Pepejoe: Motor, az van, tényleg más dimenzióba kerül a gyorsulás. Autóban már ezért sem jut eszembe lámpánál gyorsulgatni.

Józsi a guminagykeres 2014.04.21. 13:22:17

@akos696: Az enyém pont olyan,hogy 3000-6000ig,2500-5500között megvan a maximális nyomaték 90%-a,hála a nagyemelésű 270 fokos Kent tengelynek.max nyomaték értéke 4000nél van 160Nm-rel. Pont úgy számoltam a leömlő hosszakat,hogy ott legyen és sikerült is,pedig csak hobbysta vagyok.2500-nál tud 56lovat,3000nél 70et.Tehát amikor a lámpánál félgázzal gyorsítva 3000nél pakolgatok akkor azt nálam is sokan versenynek nézik,mert ilyenkor megy úgy a kisautó,mint mikor az átlag 1.4 60lovas corsát üvegig huzatnak.
A mostani motorom nyomaték-teljesítmény görbéje szinte pont olyan,mint a legújabb 110lovas 1.2TSI-nek. Ami nem rossz,tekintve,hogy a leváltott ugyanolyan max. teljesítményű 1.6 16V VW motort csúnyán lenyomta a TSI,1mp-el jobb a 0-100 a kis turbóssal ugyanabban a bódéban.

Néha szeretek gyorsan menni,városon kívül,bekötőutaktól mentes szakaszokon,asszem ez nem nagy coming out egy autóbuzériával foglalkozó blogon.

Józsi a guminagykeres 2014.04.21. 13:27:21

@Pepejoe: Igen az Xe kadettot mondtam már,az tényleg jól megy,de 2014-ben nem ülnék már bele,mert már a mozdonybarnák is cikinek érzik. :D Pedig tudok egy nagyon jó eladó ilyet 3kilóért. (többszöröse lett ráköltve)

Pepejoe 2014.04.21. 13:30:03

@akos696:
Igen, mi ketten ezt már megbeszéltük pár hónapja és talán már azelött is.
A kocsim a fent említett (és szerintem tök átlag) 7-8 mp.-et tudja de nem is emlékszem rá, mikor próbáltam ezt először és utoljára. Talán amikor megvettem. Ettől nem lehet hasraesni. Ennyire egetrengető egy gyorsulások ezek. Éppen ezért én sem próbálgatom senkivel szemben, ez a dolog felesleges üzapocsékolás minden autóval mert meglátásom szerint nem kapsz cserébe semmit. Egy 4, max 5 mp.-es az már igen, de ahhoz már olyan autó kell, ami azt hiszem (és ezzel igazán nem akarok senkit megbántani) sem fogyasztásban sem semmilyen költségben nem a mi kategóriánk, a többivel meg felesleges erőlködés.

Thanathos 2014.04.21. 13:39:05

@akos696:
Túl alacsony szinten vagy te ahhoz, hogy érdemi vitát lehessen veled folytatni.
Terelsz, mellébeszélsz, egyértelműen dilettáns vagy a témában, de okoskodni azt akarsz. :D
Mellékesen megjegyzem, csak hogy ne maradj annyira tájékozatlan, hogy a köridő minimum időjárás (száraz, esős), hőmérséklet (meleg, hideg) gumi (kopott, újabb, netán nyári ill. téli) és sofőr függő. Mivel a Hockenheim ringen szinte egy időt futottak, így teljesen kizárt ez a különbség közel azonos körülmények között.
Ezt meg kellett jegyeznem, mert a dilettantizmusodat látva komoly kétségeim vannak, hogy értelmezni tudod a műszaki táblázatokat és azok mondandóját. :)
További jó trollkodást!

Pepejoe 2014.04.21. 13:39:19

@Józsi a guminagykeres:

Már eleve az XE Kadett normális állapotban szinte fellelhetetlen, különösen 5 ajtósban. Vagy leginkább nincs is, el is fogadnám. Vagy ugyanezt Astrában.
Amit mondasz, hol lehet megnézni pár kép erejéig?
Amúgy meg: hogy a gyapotszedőknek mi a ciki...nem annyira mérvadó, eleve nem másnak veszünk verdát ugyebár. A múltkor Polonezeket nézegettem, meg 125-ös Pókot.

Józsi a guminagykeres 2014.04.21. 13:40:53

@Pepejoe: "A kocsim a fent említett (és szerintem tök átlag) 7-8 mp.-et tudja"
Svájcban vagy esetleg az USA-ban élsz?
Itthoni autópark 85-90% 10mp felett tudja,igaz statisztikát még csak cm3-re láttam,de 75% 1.6 alatti. Egy áruházi parkolón,lámpánál,forgalomban végignézve saccolom ezt a 85-90%-ot. Statisztikát rontják a sleeperek ,de ezek aránya szvsz jóval 1% alatt lehet. :)

Józsi a guminagykeres 2014.04.21. 13:46:19

@Pepejoe: Subi műveket ismered? (Budaörs) Náluk van,3 ajtós.
Nekem kadett nem és kész. Más nem ütözés biztonságra nem túl izmos.
Pedig a beltéren is lehet újítani,egy az egyben belemegy az f vagy g-astra műszerfal.

Pepejoe 2014.04.21. 13:59:08

@Józsi a guminagykeres:
Dehogyis, ebben az országban létezem. Az átlagot úgy értem, hogy nekem átlag, amennyit egy autónak nagyjából tudnia kell. Az ettől rosszabbtól csak a szám konyul le, a jobbtól meg lassan felfelé kerekedik.
Subi, aha. Úgy nem közeli ismerősök de tudom, kikről van szó...akkor ott van náluk. O.k.
Persze, hát a Kadett és a többi akkori autó annak a kornak a színvonalát hozza törésben, ez természetes. Az Omega egy nagy autó volt akkoriban, frontálba eltalálva mégis áthajlott negatívba a szélvédőkeret a tetőnél az utastér irányába, túl nagy tempó sem kellett. Azért elöbb ülnék egy Kadettben mint egy CRX-ben, ha már a biztonságnál vagyunk és ne menjünk messze egy fenti példától. Haveromnak volt, amíg fel nem szántotta vele vagy 3 ház kerítését, olyan jól ment a gép. Egy hátsó lámpán és a pótkeréken kívül semmi nem maradt egyben, még a slusszkulcs sem. Amúgy nekem is tetszett nagyon de hihetetlen egy ropiautó volt. Tesóm Mantája egy lomha dög volt hozzá képest pláne azzal az automata váltóval, mégis éreztem hogy valamiben ülök és nem rajta.
Hozzáteszem, hogy a CRX is ritka lett, a jó legalábbis.

zootyo 2014.04.21. 13:59:32

@Thanathos:

Te hány éves vagy? 12? :D

Pepejoe 2014.04.21. 14:01:27

@Józsi a guminagykeres:

Köszönöm-köszönöm. Nézem is.

zerge44 2014.04.21. 15:28:37

@akos696: A komplexus független a kortól. Néhány hónapja az előző tragacsom mellett sárgalámpára egy dártvéder-sisak(valami n+1.-ik tökugyanolyan fekete bmw teLepjáró) nyomott őrült padlógázt majd index nélkül vágott be elém. A kocsim hátulján hatalmas 1.2 felirat, ránézésre is bőven tonna felett. Nem teljesen értem mi játszódott le alulfejlett idegdúcaiban, néztem ahogyan az istenbarma satuféket nyom a következő lámpánál, ami úgy 50 méterre lehetett, begurultam mögé, aztán 'vonatoztunk' még pár kilométert a dugóban. :)

bpjotruska 2014.04.21. 17:20:13

@zerge44: BMW terepjaro nem is indexelhet, mert gyarilag indexkapcsolo nelkul adjak ki oket... vagy legalabbis nem emlekszem, hogy lattam volna valaha X5-X6-ost indexelni
Igaz, jo pap holtaig tanul, mert pont ma terult be elottem egy udvarra egy Audi Q7 es jelzett, baszki! Pedig azt hittem azokban is csak dizajn-elem a kanyarjelzo-lampa :-)

akos696 · www.focusauto.hu 2014.04.21. 18:29:08

@Thanathos: Már korábban egyszer írni akartam, hogy troll vagy, de nem vagy az, mert a troll általában intelligens, csak direkt hülyeségeket ír. Nos nálad az a helyzet, hogy buta vagy, mint a föld, de azt hiszed, hogy okosakat írsz. Ez sajna a legrosszabb párosítás, de nem baj, valaki biztos bekajálja a szöveged. Itt úgy látom nem sokan. hihihijiji

Thanathos 2014.04.21. 20:12:03

@akos696:

Ákos Ákos! Nem csalódtam, te nem csak buta vagy hanem komolytalan is. :)
Csak, hogy szembesítselek a hülyeségeiddel:
1."Én a magam részéről inkább választanék 2.0 benzinest 150 lóval, mert papíron hiába gyengébb, a mindennapi életben sokkal kellemesebb karakterű és a fordulatszám 90%-ban sokkal erősebb."

Erre beraktam a táblázatot ami egyértelműen bizonyítja, hogy nincs igazad.

2.Elkezdtél személyeskedni (nagy mellény) és az autót szidni (vinnyogó pöcsköszörű), mert az értelmes érveid elfogytak. Jellemző a primitív emberekre.

3.Folytatod a személyeskedést hülyézést emlegetsz, holott arról szó sem volt. Valószínűleg gondot jelentett a szöveg értelmezése. Sebaj, ennyit tudsz. Folytatod a bárgyú képzeletedben kialakult kép színezését gyorsulásról, bizonyításról, Tesco parkolóról és minden a témához nem köthető baromsággal, hiszen eszed és érveid nincsenek.
Mivel érzed, hogy ez kevés kiragadod a köridőt, de ahhoz is hülye vagy, hogy értelmezni tudd.
Primitívségedet legjobban jellemzi, hogy még mindig nem tudod milyen autóm van. :D Ez a legalja.

4.Belekötsz a másnak írt hozzászólásomba, holott nem ismersz, nem tudod milyen stílusban hol és hogyan vezetek, de dilettáns létedre osztod az észt és gúnyolódsz.

5.Kötözködsz, hogy miért a 150lovas BMW-t vettem alapul, holott az olyan jellegű autót pont te hoztad fel példának. Ennyire egyszerű vagy, hogy már el is felejtetted. Szánalom a köbön.

Végül beírod, hogy nem fogsz válaszolni aztán mégis megteszed. :)

Gondolkodj el a baromságaidon és a gyerekes minden ésszerű vitát mellőző válaszaidon. Talán tanulsz belőle, ha van némi önkritikád és intelligenciád. Nem fűzök hozzá sokat, de a remény hal meg utoljára. A saját érdekedben. :)

.Gordon Gekko. 2014.04.21. 21:47:18

Sajnálattal hallom hogy az újabb Citroenek is katasztrófálisak. Persze a turbós benyásokkal máshol is akadnak gondok.

Olyan nagy meglepi nem érhette a csávót, hiszen előtte is Citroenje volt, meg ezután is C5-öt akar venni....:DDD Hát, fő a lelkesedés! Ezek a franciák má' nem azok a franciák.

akos696 · www.focusauto.hu 2014.04.21. 22:36:18

@Thanathos: A szövegértelmezésről annyit, hogy én a Honda 1.6 VTI motorját hoztam fel először példának. Erre írtam a 2.0 150 lovas példát is, amit átforgattál a saját autódra (beszűkültség level 1000) és előkukáztál egy 192le vs 150le 1200 vs 1335kg táblázatot és vered a melled, hogy jobban megy. jéééé, mekkora csoda. A matek az matek. A csoda inkább az, hogy ezekkel az adatokkal a BMW veri a pályán az istenített gépedet, mert veri, akár mennyire is fáj beismerni, az egyik köridő csak hajszállal, a másik sokkal jobb, de ezek tények, te linkelted be, nem az ujjamból szoptam. Amúgy hogyne tudnám, hogy mid van, bár az első pár szóváltásunknál még tényleg nem volt világos teljesen, ennyire nem foglalkoztam veled, nem ez volt a mai fő programom. Tesco parkolót megint csak nem említettem, de biztos a saját élményeidet meséled.

Egy igazi kis netes gyökér vagy, valószínűleg élőben meg sem mernél szólítani, itt meg játszod az okos janit a névtelenség mögé burkolózva.

Olvastad a reagálásokat a többiektől? Pl aki 12 évesnek titulált? Az én érveimre max pontosítás érkezett. Elég sokan leoltottak, ha ez nem elég bizonyíték, akkor semmi. Na tényleg lezártam, alapból nem állok szóba ilyen piti gyerekekkel, de most kivételeztem. Örülj neki! :) Aztán menj alukálni, mert holnap iskola! :)

Agr3ssor 2014.04.22. 10:08:01

"Társ lehet egy egész életre"

Komoly, és megalapozott következtetések egy év, és 1500km tapasztalatai alapján, ami alatt motorcsere, kasztnizás, és komplett fék-futómű generál történt!

És aki 5-8 évig használ egy kocsit komoly meghibásodás/leállás nélkül, akkor az mit mondjon!?

Agr3ssor 2014.04.22. 10:11:42

Amúgy...

Toyota nagyon jó, bár azért én egy csatt után le tudnék mondani egy ilyen autóról. Max vennék másikat.

Az kis Opelt határozottan megkívántam! Lenyűgöz az egyszerűsége. És egy R19-ből nézve még a beltere is csoda. Pláne a korát szem előtt tartva. Elfogadnám!
Ajánlom a potenciális Swift vásárlóknak, hogy ezt a típust se zárják ki!

A Citroen-re meg nincs mit mondani! Hírhedt motor. Minél több ilyet hallok, annál jobban becsülöm a sajátom!

Agr3ssor 2014.04.22. 10:53:55

@Thanathos:

Nem szeretnék beleugatni, de szerintem az átlag autósok 98%-a pont leszarja, hogy előbb érsz a következő lámpához. Nyerni sem tudsz, mert nincs mit. Meglepetést sem tudsz okozni senkinek, mert a kutya nem foglalkozik a báránybőrbe bújt farkasoddal.
Azt meg hogy kinek milyen leckét tanítottál meg egy életre, az megint viszonylagos. Engem ha például otthagynál a pirosnál, biztosan nem gondolkoznék el rajta, hogy valamit eddig rosszul tettem. Cserébe egy mindenáron bizonyítani akaró komplexusos boyracerről biztos gondolnék szépeket. A kis farok köztük lenne az biztos.

De én nem is értem... Ha valakinek ennyire verseny az élete, akkor miért nem megy ki pályára?? Miért azokkal izmozik a közúti forgalomban, akik csak szimplán autóznak a saját ritmusukban!??

A tini kislányokon kívül ezt már nem sokan tartják menőnek...

Thanathos 2014.04.22. 11:27:19

@akos696:
"Egy igazi kis netes gyökér vagy, valószínűleg élőben meg sem mernél szólítani, itt meg játszod az okos janit a névtelenség mögé burkolózva."

Ákoska!
Komoly szöveg, egész összerezzentem. :)
Ha annyira kíváncsi vagy, hogyan viselkedem az életben add meg az elérhetőségedet és megbeszéljük. Ne csak a "szád" járjon!

Nyegleo 2014.04.22. 11:29:11

@Thanathos: @akos696: Kérném, hogy mostantól ezt magánba folytassátok. Köszönöm.

Thanathos 2014.04.22. 11:29:48

@Agr3ssor:

Értelmes ember nem is ugat bele mások dolgába, főleg ha fingja sincs róla. Ezt már írtam másnak is. Te is jobban tetted volna.:)

Agr3ssor 2014.04.22. 12:46:41

@Thanathos:

Tudod az internet már csak ilyen. Mikor véleményezel egy népítéletet az is pont más dolga. Mindig minden más dolga, és mindig beleugat valaki.

Egyébként én csak annyit akartam hozzáfűzni (mivel ismerem ezt a kategóriát), hogy nem leszel attól menő, hogy előbb érsz a következő lámpához.

Thanathos 2014.04.22. 14:04:11

@Agr3ssor:

Mint már írtam, arról alkotsz véleményt amit nem ismersz.
Én alapvetően gyorsan, dinamikusan, helyezkedően vezetek. Ez tetszik vagy nem, most mellékes, viszont sokakat kerget bizonyítási kényszerbe.
Ha valóban érdekel és nem csak a gúnyolódás és a fikázás a lényeg, akkor írok két kiragadott példát:

1. Haladok a Szentendrei úton 90-nel mikor a járdáról a vasúti felüljáró felé lehajt egy régebbi 740D BMW.
A következő piros lámpánál 1 üres hely van pont az én sávomban a másik kettő foglalt. Egyébként 3 sáv van + egy elkanyarodó.
Messze még a lámpa, így a bmw-s fickó rálép hogy bemenjen elém (én is odalépek), de nem elég gyors, így csak mögém tud állni.
Zöldnél elindulok tempósan ő kilő mellém és leelőz. A következő lámpánál egymás mellett állunk. Átnézek, egy 60 körüli szemüveges fazon markolja a kormányt és néz mereven előre.
A zöldnél úgy kilő mintha az élete múlna rajta. :)

2. Szintén a Szentendrei úton tempósan haladva elhúzok egy 530D mellett. Egyszer csak azt veszem észre, hogy szinte üldöz, ő is rákapcsolt. Elérünk a lápához és ő beáll mellém az elkanyarodó sávba ami azért jó hosszú. Egyértelmű volt a helyzet.
Természetesen nem tudott bejönni elém, így meg kellett elégednie a mögém besorolással.

Sokat járok országúton és ott is viccesen szánalmas egyesek vergődése, hogy ne tudjam leelőzni, amikor beértem. Főleg a magukat gyorsabbnak gondolók reagálnak így.

Megjegyzem, hogy ezek általános esetek. Az én autómat lenézik a nagyobbak és ők akarnak bizonyítani nem én. Én csak akkor nyomom ha a másik is. Nem szoktam lukra futni, sőt megvárom amíg teljesen egyértelmű a helyzet. Nem röhögtetem ki magam.
Az is fontos, hogy ezeket a városi tempósabb autózásokat csak szinte kihalt utakon kis forgalom mellett lehet megtenni. Ez legtöbbször késő este lehetséges.
Könnyű az észt osztani és okoskodni azoknak akiknek fingjuk sincs az egészről, nem ilyen a stílusuk, de meg akarják mondani a tutit.
Szóval a lényeg, hogy az ember látatlanban ne mondjon véleményt arról amihez nem sok köze van. Ezt sokan megszívlelhetnék, de hát mindenki okos akar lenni. :)

Agr3ssor 2014.04.22. 15:22:50

@Thanathos:

Én mindent elhiszek, de miért van az, hogy én évi 25ezret autózom, a saját autóm nekem is 8-8.5 között gyorsul 100-ra, mégsem akadok össze legyőzendő pilótákkal, engednek előzni, és nem "vergődnek szánalmasan" körülöttem az emberek!???!
Pedig Pest, vidék, autópálya, szinte mindenből jut bőven...

"Az én autómat lenézik a nagyobbak és ők akarnak bizonyítani nem én."
Elég sokat járok apám 1-es Clio-jával is, fapad egykettő nyolcvé! Mégsem érzem úgy, hogy bárki bármit bizonygatni akarna, vagy lenéznének! De ha érezném, akkor sem állnék le bizonygatni az igazam.
De most eszembe jutott az "így jártam anyátokkal" sorozatból a csapos. Kopasz, parókája van, és mindenkitől azt kérdezi idegbetegen, hogy a "hajamat nézed?!?"

Lehet én vagyok túlzottan békeharcos, de nekem az autózás öröm, egy kellemes kikapcsolódás. Ezért nem is szándékozom másokat "tanítgatni", lenyomni, lealázni. Én nem csak a két tötymörgőt veszem észre, aki esetleg feltart, hanem a másik 8000 autóst is, aki meg előzékeny és udvarias velem. Mert így kerek.
És hidd el! Szép az élet, ha nem mások "szánalmas vergődésével" kell foglalkozni minden nap, csupán élvezni az utat. Szerintem szeresd nagyon a kocsidat, mert q..va jó autó. És legyél boldog minden kilométeren, ne pedig másokkal foglalkozz, és ne mások kocsijához hasonlítsd a tiédet. (Ha elfogadsz egy baráti tanácsot)

(ha kirakjuk a kukinkat az asztalra, és összehasonlítjuk, akkor az még mindig gáz arra nézve is, akinek nagyobb a pisztolya)

Thanathos 2014.04.22. 15:49:19

@Agr3ssor:

Elhiszem, hogy elhiszed, de még mindig nem érted.
Egy Clióval nehéz lenne úgy haladni ahogy én szoktam. :D
Leírtam, és azt is, hogy lehet vele nem egyet érteni, de ez van:
"...gyorsan, dinamikusan, helyezkedően vezetek."
Ez sokaknak nem tetszik.
Ezek természetesen nem naponta előforduló dolgok.

Te más stílust képviselsz. Ez van.
A gyors autózás egyáltalán nem zárja ki a városban közlekedve az előzékenységet, udvariasságot a zebra tiszteletéről nem is beszélve.
Országúton pedig az az igazi öröm, ha gyorsan tudok haladni. Ezt kimondottan élvezem.

Nem vagyunk egyformák maradjunk ennyiben.

Agr3ssor 2014.04.22. 15:53:17

@Thanathos:
Maradjuk annyiban, hogy létezik pár olyan Clio amivel sokkal jobban lehet haladni, mint ahogy te szoktál. :)
De persze, mások vagyunk! Én inkább dinamikus, gazdaságos párti vagyok!
Isten kísérjen békében utadon!

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.04.22. 17:09:37

@Thanathos: szerintem a "Józsi a guminagykeres" csak szopat teged...

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.04.22. 17:18:40

@Agr3ssor: "Nem szeretnék beleugatni, de szerintem az átlag autósok 98%-a pont leszarja, hogy előbb érsz a következő lámpához."

engem kifejezetten zavar ha az atutazo gyoker megeloz mert szeresse a piros lampanal valo varakozast(en meg nem, raadasul a lampavaltast meg jol ismerem) ezert szeretek a helyi utamon egyutt gyorsulni a busszal, igy nem tudnak beelozni hogy a pirosnal varjanak, es a lassu indulasukkal meg feltartsanak :)

Thanathos 2014.04.22. 22:41:52

@Agr3ssor:
Biztos létezik, de nem sok. :)
Én sem fék gáz típusú vagyok. Szerintem átlagban 9,6l egy közel 200lovas autótól sportosan vezetve nem rossz érték.

Neked is balesetmentes közlekedést kívánok.

kitiltott, de seráfütty 2014.04.23. 14:45:45

Én meg pont leszarom, hány lóerôs a kocsi, vagy hány Nm rángat fel az emelkedôn. Ha süt a nap, lenyitom a tetôt és élvezem, ha hideg van, benyomom az ülésfûtést és bedobok valami kellemes zenét, akkor meg úgy élvezem az utat. Felôlem annyi 'sportoló' elôz meg, amennyi akar, talán nem is mentem 100-nál többet az elmúlt évben. Nem sietek én sehova.

kitiltott, de seráfütty 2014.04.23. 14:49:06

Én meg pont leszarom, hány lóerôs a kocsi, vagy hány Nm rángat fel az emelkedôn. Ha süt a nap, lenyitom a tetôt és élvezem, ha hideg van, benyomom az ülésfûtést és bedobok valami kellemes zenét, akkor meg úgy élvezem az utat. Felôlem annyi 'sportoló' elôz meg, amennyi akar, talán nem is mentem 100-nál többet az elmúlt évben. Nem sietek én sehova.

kitiltott, de seráfütty 2014.04.23. 15:09:40

Volt erôs autóm, de meguntam, kinôttem belôle. Akkor érdekelne ismét, ha lenne valami versenypálya a közelben, a forgalomban versenyezgetni nem felnôtt dolog, meg veszélyes is másokra nézve.

Józsi a guminagykeres 2014.04.26. 12:34:31

@Thanathos: "Egy Clióval nehéz lenne úgy haladni ahogy én szoktam."
Az RS-ek pont azt tudják,mint corolla ts. Az újabb 1.6T viszont már annál is jobban megy. Kb. 14.5 a 1/4 mérföldje,a régebbi szívó 170,178,197 lovasok 15 alját tudják, ahogy erősödtek,úgy lettek nehezebbek is.
süti beállítások módosítása