Heti merítés

  2013. december 01. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Punto: amore italiano

62574

Nem az olasz kocsi a szar, hanem a szerelők akik úgy gondolják, hogy az olasz kocsik szarok, na azok a szerelők a szarok, Ők teszik szarrá, mint a többi nem olaszt is. Érteeem?

Nyitott tetővel diszkont áron

62570

Az F Astrák nem a precíz kivitelezésükről híresek, ennek ellenére megfelelő karbantartás mellett örökéletűek, bár a korrózió erősen ez ellen dolgozik. Egy F Astrát fenntartani fillérekből lehet, alkatrészek minden utcasarkon vannak hozzá.

Álnok japán dögből szerelem

62564

Valamiért nyár elején elkezdtem a használtautón egy egyszerű szűrővel nézelődni: japán, lehetőleg Toyota hátsókerekes autó volt a kiszemelt. Tudni kell, hogy abszolúte Toyota mániás vagyok, és előtt nem sokkal volt lehetőségem kipróbálni a GT86-ot.

NARANCS II. (a történet folytatódik)

61638

Egyszer már majdnem megvettem, de mire telefonáltam volna lekerült a netről aztán amikor újra felkerült (pár hónappal később) azonnal telefonáltam és mivel én voltam az első telefonáló én nézhettem meg elősször.

Az elpusztíthatatlan

62580

A legolcsóbb volt az AUTÓ kategóriában, ipari hulladék volt előtte ( moskvich ) elmentem érte a kereskedő persze nyomta a rizsát, kicsit kifúj a kipu, meg ilyenek...persze full lukas volt :D

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr385669639

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.12.01. 09:36:37

jó kis népautók:-) ezeket szeretem :-)

bajan 2013.12.01. 09:43:23

Volt ilyen toyotam. Buli volt, mert jól adja elő magát. De ez a 3.0 tdi-t legyorsulom dolog... Ezt az autót nem erre találták ki.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.12.01. 09:43:33

Ismerőstől nem mindig jó kocsit venni .Azért a puntós érdekes vásárláskor nem húzta ki a nívópálcát?most tényleg ennyire lusta a magyar?Átnézetni nem a vétel után kell:-)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.12.01. 09:54:11

a toyotás szólt a tuareges nőnek hogy most gyorsulási verseny van? vagy a nő csak simán elindult a lámpánál,és a toyotás szétüvegelve örömtáncot járt:-)

Aldo Moro 2013.12.01. 10:07:58

86 lóerővel 3 literes Tuareget otthagy? Nyalván való, hogy a fosvágen egy szar, de ennyire?

Józsi a guminagykeres 2013.12.01. 10:23:56

"jól pörgethető (ezt szereti is nagyon 5500-ig simán)" LOL

hetyke81 2013.12.01. 10:37:38

A VW-s lemaradt, mert nem látta az utat a füsttől...

TurboRudi 2013.12.01. 10:43:32

egy ilyen kis 106-oson gondolkoztam én is, amikor angliában pizzáztam. főleg a diesel. rendkívül olcsó fenntartású kis autó.

Tirpákium 2013.12.01. 11:24:47

@TurboRudi: ...és mi lett aztán? Rádobbentél, hogy nem Jemenben pizzázol és vettél egy rendes autót?

Leadfoot 2013.12.01. 11:45:47

@Aldo Moro: Jó, hát úgy könnyű, ha a másik nem tudja, hogy verseny van.

Józsi a guminagykeres 2013.12.01. 11:54:42

Grande Punto-ról nem hiszem el,hogy gyárilag össze-vissza megy az eleje. Valami biztosan lóg,meg az össze vagyis széttartásra is ránéznék.
Pontosan így születnek a népi bölcsességek az autókról.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.12.01. 11:58:29

elgondolkodtam hogy kéne az a punto,aztán még jobban elgondolkodtam és rájöttem hogy nem:-)

Mondeoman 2013.12.01. 12:08:13

@Tirpákium: belőled vagy az előítélet beszél, vagy mindig is céges kocsival jártál, vagy apuci/anyuci vett neked autót.
Vannak olyan olcsó vételárú és olcsón fenntartható autók, amik pl. pizzafutárkodáshoz ideálisak, a 106-os speciel pont ilyen. A dízelek még mind szívódízelek, az alkatrészek fillérekbe kerülnek és 5-6 literrel elmegy. Nyilván nem nyújt olyan vezetési élményt, mint egy vadiúj Audi A6, de élnek emberek Jemenen kívül is, akiknek az olcsó fenntartás fontosabb szempont.

dizelvényolc 2013.12.01. 12:10:59

bírom az ilyent, legyorsultam ezt azt csak az a baj hogy ő egyedül volt versenybe.

Toyota Celica Coupé 1.6 ST 0-100 valamikor újan 13,5 s
Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI a leglassabb is 8,7 s alatt van százon.

De az a lényeg hogy neki jól esett :)

Pufibá 2013.12.01. 12:39:41

jaj,Toyota vörsönygépjármű.
170-et se ment vele,de 130-at is csak röviden autópályán.Jó lett volna oda egy Skoda 105 is. :-)
Micsoda sportos vezető a tulaj!

akos696 · www.focusauto.hu 2013.12.01. 12:45:41

Az első Puntós kitartó keresés útján megtalálta a legszarabb vételt. :)

Gjon 2013.12.01. 12:51:11

Nem volt Swiftes összehasonlítás? De legalább piros lámpás alázás igen.Az egyik résztvevő szerint az volt...

JaxTeller 2013.12.01. 12:52:42

Gyerek koromban volt egy hasonló Puntónk, ugyan ezzel a motorral fehér színben, fekete műanyag lökhárítóval, 5 ajtós full fapad. A szüleim anno 96'ban megjárták vele Belgiumot is. Szerettük jó kis autó volt, bár a 140-es utazót kicsit túlzásnak tartom.
Egyébként nem is értem ismerőstől, hogy lehet megvenni egy ennyire kókányolt autót, még akkor is ha már ő sem az első tulajdonosa volt. Amúgy igen, az az olaj már a megvásárláskor is tuti darabos volt, ezek szerint nem volt a nívó pálca kihúzva. Érthetetlen.
Az Astra-s írás viszont tetszett, abszolút tárgyilagos lényegre törő, és tetszett a motor teljesítményének a "szolid" jelzővel való jellemzése is. Ez teljesen helytálló, nem egy pörgős gyorsulásbajnok cserébe legalább takarékos. Egyébként meglepődtem, hogy ezt az 1.6 8v blokkot milyen sok autóba beletették. Az E Kadettben már ez volt benne, aztán ennek a kicsit frissített, központi injektoros változata (ami a szóban forgó Astraban is van) belekerült az F,G Astrákba, A,B(!) Vectrákba és egy kicsit erősebb változata (87LE) a Merivákba és a Combo C-be is.

akos696 · www.focusauto.hu 2013.12.01. 12:56:20

Elolvastam a NarancsII. előéletét Narancs címmel. 55 ezer forint olajcserére egy olyan autónál, ahol 3 liter megy bele? Na az nem semmi. Bírom az olasz autósoknál, hogy csak az aranyárban mért Selénia a jó. Pedig, ha tudnák, hogy egy fele annyiba kerülő pl Mobil még jobb is... Érdekes, hogy Fiat motor pl Opelben vagy Suzukiban már nem Selénia a gyári ajánlás.

Agr3ssor 2013.12.01. 13:08:13

Tűrhető merítés volt...

A 106-os tényleg atom vétel lehet! Az utóbbi időben a horror benzinárak, magas fenntartási költségek miatt elgondolkoztam én is egy kis köbcentis igásló kisautón!
Bár én inkább a Clio mellé hajlok, D7F-es 1.2 motorral. Ebben benne van az elfogultságom a Renault felé, de az benzinesként is 4.8-at fogyaszt 100-on, és fillérekért van hozzá a vas!
És a narancsízű Fiat szép... Nagyon!!

Schütii 2013.12.01. 13:10:45

@Józsi a guminagykeres: Ne úgy képzeld el hogy le akar esni az útról, csak mindig korrigálni kell egy kicsit a kormánnyal, de ez inkább szerintem azért van, mert nincs holtjátéka a szerkezetnek. Az utánfutás az biztos hogy jó nagy, mert szervó nélkül betonkemény a kormány.

2013.12.01. 13:22:38

A Peugeot korrekt ítélet, a másik 3 vicces. 5000 km, 7000 km, illetve 10.000 km használat után minek ítéletet írni?

Leadfoot 2013.12.01. 13:53:32

@Agr3ssor: +1

Én is gondolkozom, hogy tavasszal keresek egy jó kisautót. 3ajtós, faceliftes 106 1.5D lenne a legjobb, de jó lenne Saxo, Twingo, esetleg Lancia Y vagy Clio is. Vannak műfajok, amiket - szerintem - a franciák éreznek a legjobban, és ez az egyik olyan.

Nem is a spórolás miatt, mert évi 12-13ezer kilométert megyek, és a mostani kocsim se eszik elviselhetetlenül sokat. De sokat járok városban, néha rövid utakon, és sajnálom nyúzni. És ami a fő: volt nálam pár hónapig egy céges új Swift, és sokkal jobban szerettem vele városban járni, mint a saját (nagyobb, keményebb futóművű, erősebb) autómmal.

DeezL 2013.12.01. 14:16:36

@Józsi a guminagykeres: így van! ha jók a futóműben a cuccok + a gumi nyomás is megfelelő mind két kerékben akkor nem húz,nem táncol,nem zörög,csörög,kopog stb...

DeezL 2013.12.01. 14:22:07

@akos696: mert hiába Fiat motor az Opel mást ír elő gyárilag,ez ugyanolyan hogy mégsem MUltijet van vagy JTDm felírva az Opel hátuljára a CDti helyett,de ez a Grande egy T-jet ez nincs másik auótkban...csak a JTD.. egyébként meg szedtem szét olyan motort amiben csak Selénia volt újkorától ,más volt az egész motor belülről mint ami nem azt kapta! Plusz szidjáka Bravo/BRava 1.4es motorjait... javítottam én is párat..hogy eszi a vezérműtengelyt stb stb.. ami seléniát kapott,pl volt kollégámé az a motor még mindig fasza és gyári a tengely!

DeezL 2013.12.01. 14:23:44

@JaxTeller: Opelből hidd el ,azok voltak a jó motorok amik a 8 szelepes nem Ecotec motorok voltak!

Agr3ssor 2013.12.01. 14:25:34

@Leadfoot: A franciánál az a lényeg, hogy ne legyen túlbonyolítva! Márpedig a kisautóik általában nincsenek! Egy 608-C5-Safrane kaliberű kocsiba félnék beleülni, de egy kis-köbcentis pöcsköszörűbe bármikor!
Egyébként én azért vagyok inkább benzinpárti, mert fater 1.2-es Clio-ja kegyetlen hamar bemelegszik! Alig, vagy egyáltalán nem fogyaszt többet, mint egy dízel.
Még abban sem vagyok biztos, hogy izzítógyertya ára visszajönne a fogysztáson!
Meg még egy apróság! A 90-es évek elejéről-közepéről származó dízelekre 7000-es olajcsere periódust határoztak meg gyárilag! Azért az nem sok! Főleg a benzineshez képest, ami 10-12!!

DeezL 2013.12.01. 14:27:08

@Leadfoot: hát ha már 106 vs Saxo nekem inkább Saxo de 1.5 döbbenet kellene csak:) 1-es Puntok Uno II is jó ha nincs elrohadva!Lancia Y is jó végülis az is egy Punto! volt az a Seat Ibiza 1050es motorral ami olyasmi mint a Trabi meg a Wartburg motorja 93-94körül volt még olyan az sem rossz !

Pizso 2013.12.01. 14:28:28

@Leadfoot: Az igaz, hogy az 5 méteres autóval nehezebb manőverezni, mint 1 3 méteressel, de egy automata is sokat tud dobni a városban a komforton.

DeezL 2013.12.01. 14:29:50

@Agr3ssor: ez igaz,nagyon hamar bemelegszik.. benzinesből ha valakinek van több pénze akkor Punto 3ast is lehet venni 1.2 8 szelepes motort.. nagyon gyorsan bemelegszik az is.. annyi hogy hengerenkénti injectoros motor... de nincs semmi olyan kütyü ami elromoljon,néha el kell rúgni neki mert ha csak városozol akkor a lambda szonda nem szereti azt! de ha diesel akkor jó egy ugyanilyen kasztniban az 1.3 Mjet ,nincs benne kettős tömegű és ugrósabb mint a Grande...

Józsi a guminagykeres 2013.12.01. 14:30:24

@Schütii: Én azért ránéznék az össze/széttartásra. Gyári értékek néha f@szságok. Egy példa: Anyósom 9n3 Polo-ján amit 0km-esen hozott ki a szalonból,olyan nagy széttartás volt,hogy 40ekm alatt megette a gumik belső részét. Azt 0-ra állítottuk. Sokkal jobb lett az egyenesfutása (könnyedebb) és már nem eszi a gumikat sem. Azon sincs semmi holtjáték,sebességre keményedő villanyszervós.
A puntonál meg inkább adni kéne neki széttartást az elmondottak alapján. Én felraknám lézeres padra ott minden turpisság kiderül (nem teljesen jól sikerült javítások).

Leadfoot 2013.12.01. 14:30:29

@Agr3ssor: Ez igaz, és a D-k drágábbak is. Ezreseket is nézegettem 106-ból.

Agr3ssor 2013.12.01. 14:31:11

@DeezL: A 16 szelepes nem-Ecotec motorok is jók voltak szerintem! C20XE, C18XE! Nyámi!!

Leadfoot 2013.12.01. 14:32:39

@DeezL: A Cinquecentók tetszenek még. Annál egyszerűbb nincs, robogó szinten van, csak csukott. Igazi motoros esernyő.

Agr3ssor 2013.12.01. 14:34:13

Ez vicces nem?

Más dupla-zónás klímára gerjed, meg sok-száz lóerőre!
Mi meg azt tárgyaljuk, milyen jó lenne egy kis olasz/francia a házhoz!! :) Nesze neked "autóbuziság"!! :)

DeezL 2013.12.01. 14:37:34

@Agr3ssor: ez igaz! ezt el is felejtettem !csak mert az Ecotec az ... itt TC-n is írták az autóvásárlásnál amiből van 4 cikkük... hogy az Ecotec szereti enni az olajat ezáltal megeszi a tengelyeket is.. meg még az Isuzu-féle TDS-ek voltak jó motorok...bár egy 1.9 TDI minden tekintetben sokkal jobb!!!@Leadfoot: érdekes,hogy egyszerű szerkezet de én nem tudok jó élményekkel beszámolni róla.nem azért mert nekem volt.. hanem dolgoztam fiatnál pontosabban citroen lett már akkor de még jártak oda fiatos ügyfelek...és lapát szar volt a legtöbb Cinquecento...Inkább egy Punto én azt mondom!Többet nem igazán eszik,még is jó,és nagyobb is !

Józsi a guminagykeres 2013.12.01. 14:40:12

Ja meg nemrég vett Vitarával is jártam úgy,hogy mondtam a szerelő cimbimnek,hogy wazze ennek kicsit visz a hátulja. Tudom,hogy merev tengely meg létraváz,de akkor is. Mindenki mondta,hogy ez ilyen,minden terepjáró ilyen. Lóf@szt.Így jártam vele pár hónapot de idegesített. Múlt héten meg kellett emelni a csáposon,akkor jobban pajszerral megfeszegetett rajta mindent hátul és hát tényleg lóg a lengőkarban egy szilent...

ikubetyár 2013.12.01. 14:50:38

A Peugeot-os tulajnak: "Jó vétel volt de kereskedőtől soha többé!"
Igazad van. Biztos a kereskedőnél amortizálódik le a sok hozzá beadott,végig szervizelt, makulátlan, csak ünnepnapon használt, család szeme fénye autó.
Ha a tulajtól akartad volna megvenni és az azt mondja, hogy végig lyukas a kipufogó, akkor azonnal sarkon fordulsz és ott hagyod az autót. Ja.

Józsi a guminagykeres 2013.12.01. 14:54:00

@Agr3ssor: Nem az ecotec-en van a hangsúly,hanem a láncos vezérlésű ecotec-en szvsz.
Pl. az x14xe,c16xe,x16xe,c18xe motorokon is ott virít az ecotec felirat mégis elég masszív,stabil szerkezetek.

Józsi a guminagykeres 2013.12.01. 14:59:17

Bizonytalan egyenesfutás most jut eszembe,hogy A6 C5-nél egyszer a ZSÍR ÚJ Pirelli P7 gumiktól lett. Hátra lettek rakva és megszűnt a probléma,aztán már több év alatt jártak elöl is,bekoptak..stb és nem jelentkezett a probléma többet.

DeezL 2013.12.01. 15:00:13

@Józsi a guminagykeres: haverom 92-2012ig Opel/Daewoo Chevroletnél volt szerelő autóelektronikás ő is azon az állásponton van mint én ,hogy az Ecotec Twinport, Opel TD szar.. és ha én ugyan nem is,de ő azért mindennap ezekkel foglalkozott

DeezL 2013.12.01. 15:02:08

@ikubetyár: azért általában a neppereknél sok a fos hulladék autó... meg a sok szarrá rohadt német,osztrák visszatekert órás remek import is!

JaxTeller 2013.12.01. 15:31:17

@DeezL: Jaja, nekem is Astrám van 1.6 8v, meg vagyok vele elégedve.
Van itthon egy Seicento (volt már itt a heti merítésben :) ) 1.1 8v hengerenkénti injektor, 125 ezer km-el soha semmi baja nem volt leszámítva 1 lambda szondát. Szerintem az 1.2-es is ugyan ilyen jó lehet. Tényleg baromi hamar bemelegszik, 5 litert fogyaszt.

ikubetyár 2013.12.01. 15:32:55

@DeezL:
Így igaz. Ha viszont nem lenne rá kereslet kis hazánkban, nem lennének itt ezek az autók sem. Kereslet-kínálat.
A jelenlegi gazdasági helyzetről meg nem a nepper tehet.
Amúgy távol álljon tőlem, hogy az óratekergetős,alkatrészcserélgetős, kárpitot és gumit szilikonozó,a csillagot az égről lehazudó mezítlábas és murvás telephelyes neppereket a védelmembe vegyem.

DeezL 2013.12.01. 15:53:48

@JaxTeller: így van ugyanolyan jó az 1.2es is!@ikubetyár: alkatrészt cserélni kell. én amit behozok vezérlés csere,meg amit kell rajta cserélni azt megcsinálom! de lehet jó áron venni jó állapotú autókat kint is nem 800ezer km-el... vettem 2000euroért Ghia felsz. Galaxyt 160ezer km-el 2000es évjárattal 110lóerős TDI-t,és mivel olasz ezért a kasztnija sem rohadt!!!meg nem rég vettem egy szintén hagyományos TDI motoros A4es AUdi Avantot Symphony felszerltséggel szarér hugyért gyakorlatilag szintén olaszban 180ezer km-el! Városi autónak hoztam!Mert keveset eszik,meg megbízható és ha kell valamit cuccolni akkor azért jól elfér ami kell

Schütii 2013.12.01. 16:01:51

@Józsi a guminagykeres: "Gyári értékek néha f@szságok."

Hááát, azért én ilyet nem mondanék.. Egyébként hogy tudod kitalálni a "jó" értéket?
A G. Puntonál összetartásnak kell lenni, de most meg nem mondom mennyinek. Egyébként az enyém se a gumit nem eszi, se nem húz (ez mondjuk nem a kerékösszetartáson múlik), de megvan az a finom kóválygás amit a fentebbi kolléga írt. Szóval röviden "ez ilyen", nem BMW.

Schütii 2013.12.01. 16:13:22

@Józsi a guminagykeres: Na, most utánanéztem, az összetartásra a gyár 1 +/-1 mm-t ad meg, tehát ha 0 az összetartás, akkor még benne van a gyári tűrésben, de a 2 mm is ugyanúgy jó. Elképzelhető hogy 0-ra állítva más lenne az egyenesfutás, de most leszarom, nem kísérletezek vele, ha majd valamiért amúgy is kell állítani, akkor talán 0-ra lesz állítva.

Invinoveritas 2013.12.01. 16:22:07

@Józsi a guminagykeres: Az való igaz, hogy jópár szerelő csak legyint az apróbb, zavaró dolgokra, amiből később nagyobb javítás lesz.

x14xe Ecotec szíjas, tényleg jó kis motorka.
A Vitarán ha merev a hátsó híd, akkor hátsó lengőkarszilent hun van abban? Stabszilent, az csinál fura zajokat és dolgokat. Vagy féltengelyes a Vitara hátul is? Mert passz, nem ismerem...

Invinoveritas 2013.12.01. 16:27:16

@Invinoveritas: merev, jó tudni:http://www.goauto.com.au/mellor/mellor.nsf/0/B619E4E8C41A2C89CA2569FF000E9570/$file/2001.3.2N6HM%20sus%20SuzukiGrandVitaraV6.jpg?OpenElement

akos696 · www.focusauto.hu 2013.12.01. 16:37:20

@DeezL: Az összefüggés az lehet, hogy aki Seléniát rak bele, az nem sajnálja a pénzt a karbantartásra és rendszeresen is cseréli, míg más esetleg szarik rá. Az az 1.4 blokk az alul méretezett olajjáratok miatt kényes az olaj minőségére és rendszeres cseréjére. Ha bármilyen 0w vagy 5w olajat kap 10ezrenként akkor más olajtól sem kopik el. Szóval sokan beveszik ezt a maszlagot, de hidd el nekem, ha a szabványoknak megfelelő pl. Mobil olajat kap rendszeresen, ugyanolyan szép lesz (ha nem szebb) a motor belseje, mint a feleslegesen agyon sztárolt Seléniától és lényegesen olcsóbban.

DeezL 2013.12.01. 16:56:17

@akos696: jó akkor úgy közelítem meg a dolgot,hogy apámnak van egy Puntoja ... évente max 7000km-t ha megy vele,de azért évente cserélünk olajat benne...volt benne ELf,Total,Liqui Moly is... mindegyiket csipegette... Most ismét Selénia van benne azt érdekes módon nem eszegeti! Meg asszony előző 147es alfájánál is ugyanaz volt.... évi 10-15ezer közt megy vele...de a Liqui Molyt próbáltuk abba is csipegette...és a Selénia WR Dieselt nem!AZ alfák vezérlésmódosítójához is a Selénia volt az igazi... hidd el nem közözködni akarok,el is ismerem hogy vannak nyílván jó olajak,mert ez nem vitás,de volt több fiat ,alfa,lancia a birtokomban a Seléniában még nem kellett csalódnom!Persze amikor VW-m volt abba a megfelelő Castrolt tettem

Józsi a guminagykeres 2013.12.01. 17:08:37

@Schütii: Fwd-nél 0-án kezdek,aztán próba. Általában úgy jó és nem kell széttartás.
Rwd-nél kicsi összetartás,ha gyorsításnál,nagyobb tempónál ideges akkor több.
Pedig ahogy írtam a Polo gumizabálósan jött le a gyártósorról akkora széttartása volt. Tehát rosszul volt beállítva.Gyárilag.

akos696 · www.focusauto.hu 2013.12.01. 17:34:48

@DeezL: Én sok szervizessel beszéltem erről, szinte mindenki azon az állásponton van, hogy nagy szemfényvesztés, ami a Seléniát körülveszi. Volt olyan ismerős, akinek a Seleniát zabálta, Mobilt nem. Saját Fiat is volt, Seleniával hidro tőke csattogás (még garanciaidőn belül), ugyanaz a motor igaz más autóban Mobillal tök csöndes. Én biztos, hogy sohasem dobnám ki a dupla árat a Seleniáért, és a vásárlóimat is igyekszem lebeszélni róla. De, ha valaki ragaszkodik hozzá, annak azt adok. Akit viszont sikerült rábeszélni a Mobilra (majdnem mindenkit), azok közül nem váltott vissza senki. Ez az olajkérdés is olyan, mint a vallás. Ez a marketingesek munkájának az eredménye. Én ebben hiszek, ő abban, a harmadik meg amabban. Énszerintem amelyik teljesíti az adott motorba való szabványt, túl rossz nem lehet. Esetleg az egyikkel jobban csattognak hidegen a tőkék, a másikat jobban fogyasztja stb, ilyen szempontok szoktak felmerülni olajmárkáknál. Azzal, viszont, ha nem bele való olajat tesznek bele, pl 10w40-et 5w40 helyett vagy 5w30 helyett, vagy csak 5 évente cserélik (van ilyen ismerősöm) hosszú távon ki lehet fingatni egy motort.

DeezL 2013.12.01. 17:42:35

@akos696: értelek én,nekem ez jött be ahogy írtam is volt próbálva más is! szerintem nem drága ahhoz képest kedvezménnyel 13000 az 5 liter Wr 5w40 és betartom a 20ezres periódust !
Mondjuk a Scudom ami volt 4 évig az nem seléniát kapott mert az nem is olasz motor ugye!

DeezL 2013.12.01. 17:45:04

@akos696: amúgy mivel foglalkozol?

Schütii 2013.12.01. 17:46:38

@Józsi a guminagykeres: Oké, de mit kell érteni az alatt hogy "rosszul volt beállítva"? Azt hogy a gyárilag megadott érték is szar, vagy azt hogy nem a gyári értéknek megfelelően volt beállítva?

akos696 · www.focusauto.hu 2013.12.01. 17:49:27

@DeezL: Azt a 20ezres periódust is nagyon sokallom. Ha az autó csak hosszútávon fut, elég sokat, akkor tartható csak szerintem. Egy városi autónál 20e km után az olaj már semmilyen szinten nem hasonlít a kezdeti állapotához. Már az is lehet, hogy több a benzin benne, mint maga az olaj. Amúgy 5L Mobil Super 3000 X1 5w40 7.900-ért adom, ahhoz képest elég nagy különbség az z 5.000. Amúgy szerintem, ha a Selenia sokkal jobb olaj lenne, mint bármi más, de mégis beleraknál egy olcsóbb olajat és azt 10e km-ként cserélnéd, még így is sokkal jobbat tennél vele a motornak, mint a 20ezres Selenia csereperiódussal. Na, de én nem akarok meggyőzni senkit, csak leírtam a véleményem. :)

Agr3ssor 2013.12.01. 17:56:18

Pokoli hajsza fa..om, Halálos hajsza! A címét évek óta nem tudom megjegyezni!!
Akit esetleg érdekel! A legjobb filmje! Izgalmas!

www.youtube.com/watch?v=fxpj1Z2f32c

Paul Walker emlékére!!

DeezL 2013.12.01. 17:58:03

@akos696: 20 ezer után leengedtük egy hónapja a 166osból teljesen jó volt az az olaj még amúgy vegyes használatú a gép! június óta sikerült 24ezret menni vele...mondjuk a Galaxyval június óta még többet...van hogy heti 3 olasz út benne van

akos696 · www.focusauto.hu 2013.12.01. 18:23:49

@DeezL: Azért, ha junius óta ment 20 ezret, akkor elég sokat megy hosszútávon. Mivel az évente 40e km. :) Az úgy még ok, de, ha mondjuk 2 év alatt csak városban kerül bele, akkor már más a leányzó fekvése. :) Mit hozol olaszból, hogy ennyit jársz ki?

paveway 2013.12.01. 19:37:19

Az olasz kocsiból nekem is ez maradt meg: megcsináltuk az egyik hibát, jött a következő. 2 évig játszottuk, aztán az út szélén hagyott úgy, hogy már a fél kocsi újra lett cserélve. Meguntam, eladtuk. Soha többet. Nekem magyarázhatja bárki, hogy az olasz a tuti. Mindig eszembe jut a kétheti rendszeres nyakig olajos szerelések rémképe.

DeezL 2013.12.01. 20:21:35

@akos696: gumikat,bontózok,meg autókat is hozok megint!De a Galaxy a tréleres autó,meg vásározós + 7 személyes szóval jó ez mert nagy!meg nem eszik 10-11et mint a Turbodaily-m azzal is lehet ugyan trélerezni csak egy 1600km-es körön az a 100km-enként +3-4 liter megérződik

DeezL 2013.12.01. 20:29:19

@paveway: és mid volt ami ennyire rossz volt?

Hurri Kán 2013.12.01. 20:52:12

Ahh... Grande Puntón van sportkipuff, máris megnyugodtam.

DrSzoke 2013.12.02. 08:17:59

@paveway: Azokat sem lehet altalanositani.Van egy holgy ugyfelem 1.6 16V stiloval,ujonnan vette,asszem 2001-es. Azt nem lehet agyonutni.250 korul van most benne.Volt ugyan szervizelve,de rendszeresen 4-5 ezret kesik az olajcserevel.220-nal kuplung,a futomuben meg minden gyari!!! Jo,nem magyar utakon.Semmi baja az autronak.2002-es punton meg olyan hiba jott elo,amit en a huszoneves palyafutasom alatt nem lattam meg,hajszalrepedes van a benzinpumpa muanyag hazan es folyik az anyag le a tankon ra a kipura.....Ilyennek sztem nem szabadna elofordulnia egy auton sem.

Leadfoot 2013.12.02. 09:47:14

@agresszív kismalac: Ezt meg kell adnom. De a múltkor néztem, és a jó állapotú, 90-es évek végi Pandák agyament áron mennek.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.12.02. 12:21:45

@Leadfoot: Talán nem véletlenül. Aki pandással beszéltem eddig, mind imádta. Egyszerű, oszt nagyszerű.
Amíg szét nem rohad.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2013.12.02. 13:49:07

Hát ööööö ha valakinek olyan barátai vannak, mint az első Puntósnak, akkor eléggé elbánt vele a sors.

Phteven 2013.12.02. 14:59:01

@Agr3ssor: "Bár én inkább a Clio mellé hajlok, D7F-es 1.2 motorral. Ebben benne van az elfogultságom a Renault felé, de az benzinesként is 4.8-at fogyaszt 100-on, és fillérekért van hozzá a vas!"

Az a 4.8 jó lesz 6,5-7-nek. Nekem volt ilyenem, így evett. Az is igaz, hogy 4 év alatt olajon kívül semmit nem kellett cserélni rajta. A mai napig látom naponta, tehát nagy baja azóta se lehetett.

A 106 ha 5 litert fölött eszik, akkor nem árt átnézetni adagolóssal, mert szvsz az sok.

DeezL 2013.12.02. 16:26:47

@Leadfoot: nem fogod elhinni de Olaszoországban a kocka pandékért mondjuk 2003ig gyártották elkérnek 5000 eurot is mert egyszerű mint a faék meg olcsó hozzá minden.. nevetséges hogy egy 159es alfát meg lehet venni olcsóbban is!

Leadfoot 2013.12.02. 16:30:36

@DeezL: Miért ne hinném el? Én írtam, hogy arany árban mennek. Speciel én a mobilén néztem, és ott is - 2000 környéki szép darab nincs 4000 euró alatt.

DeezL 2013.12.02. 16:49:36

@Leadfoot: ezt csak jelképesen írtam, annyi pénzt akkor sem ér...bár nagyrészt a Puntok,Grande Puntok áraival is elvannak szállva....mármint az olaszok...de a 90es években is ez volt... egy Uno 4-5 ezer márka volt ,a Regata meg 2000körül

DeezL 2013.12.02. 16:59:37

@Phteven: városban oké egy 1.1-1.2es benzinestől ez a fogyasztás de vegyesben sok .... 1.1-1.2es Fiat motorok elmennek 6,5-7liter közt városban.. vegyesben 5-5,8 közt láb függően! Cliom nem volt,de Punto volt 2db ,meg egy Uno ami kisebb volt.. régen a karbis 1.2es skodák mentek el vegyesben ilyen értékekkel kb

victor vacendak 2013.12.03. 08:06:51

@bajan: a Touareges nő nyilván nem tudta, hogy verseny van, ezért nem is lépett oda. Jó, a V6-os dízel sem egy rakéta, de azért ezt a szart legyorsulná bárkivel a volán mögött.

Invinoveritas 2013.12.03. 11:51:15

@Józsi a guminagykeres: Köszönöm! Jó tudni, ilyet sem láttam még!

nagyo78 2013.12.03. 22:56:49

A Puntos fickó jó fej. :P Nagy zene, LED lámpa, alufelni, a gyereket meg 1 hónapig szipóztatta az ömlő benya miatt. :) Gratula papa!

Agr3ssor 2013.12.04. 14:35:46

@Phteven: Kérlek ne akard már megmagyarázni mennyit fogyaszt a saját autónk. Háromszor mértük le, 2x 4.8 evett,egyszer 5.3-at, de abba volt város már bőven! (ami amúgy ritkán fordul elő!)

Lehet kért volna a tiéd is mást olajon kívül... :/
Ezek szerint mindenképp!

DeezL 2013.12.04. 22:14:20

@Agr3ssor: ezért írtam én is hogy az maximum városban lehetséges, vagy csak padlón megy az autó ami egy ekkora motor esetében szerintem fölösleges

///M_Straight_six 2013.12.19. 00:33:32

"kommentár nélkül" :D

punto 1.1S: "Eddig nem volt gond a tartós 140"

toyota: "Piros lámpánál 3 literes TDI Touraget ott lehetett vele hagyni gond nélkül"

grande punto: @akos696: "elolvastam a NarancsII. előéletét Narancs címmel. 55 ezer forint olajcserére egy olyan autónál, ahol 3 liter megy bele?"

akos696 · www.focusauto.hu 2013.12.19. 08:49:38

@DeezL: Jaj, bocs, csak most láttam, hogy kérdezted. Autóalkatrészekkel (lendkerék, kuplungszettek, vez. készletek, diesel nyomásszabályzók, fék, futómű stb).

DeezL 2013.12.19. 16:46:11

@akos696: jó semmi probléma,megnéztem az oldalad!
süti beállítások módosítása