Pokolba a Mitsuokával, itt az Okuyama!

  2013. november 24. - Csikós Zsolt Címkék: enzo pininfarina tokió formatervező okuyama tokió 2013 kode 9 tokyo 2013 Ken Okuyama kode 7 csúcsdesigner

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Ebéd után összefutottunk Bandival a szalonon, megbeszéltük, hova és mikor megyünk majd este mászkálni, jót vacsorázni, de valahol ennek a traccsnak a közepén úgy bukott ki belőlünk szinte egyszerre, hogy – „te láttad azt a standot a Yamaha mellett?" – mintha megpillantottuk volna Scarlett Johansson bal mellét, élőben. Ő talán meg is nyalta, mert szemlátomást teljesen rosszul volt, igaz, én meg ellőttem egy fél memóriakártyát azon a standon – az állás: egy-egy.

Azóta utánanéztem a márkának: a Ken Okuyama már a 2008-as Genfi Autószalonon is kiállította a kode 7 nevű autóját, amit úgy tűnik, azóta meg is lehet vásárolni Japánban. De én vagy nem voltam azon a genfi szalonon, vagy nem voltam elég alapos (esélyes lehet bármelyik), de nem emlékeztem a kocsira.

kode7 01

Még nagyobb szégyen talán, hogy maga Okuyama sem ugrott be, pedig az egyik legnevesebb japán formatervező ő: egy ideig a General Motors vezető designere volt, aztán a Porsche AG-é, majd a Pininfarina S.P.a-nál lett a formatervezési részleg igazgatója. Igen, akkor, amikor az Enzo és vele egy időben a Maserati Quattroporte készült ott. Ó, az a felülmúlhatatlan olasz design, gondoljuk sokszor a Ferrarik láttán... És látják, megint butaságot gondoltunk, mint manapság minden sztereotip észrevétellel.

Nos, 2007-ben ez az ember úgy döntött, elég a szolgai életből, és megalapította a Ken Okuyama Design nevű céget, amely azóta több, híres márkával is együttműködik. Innen származik például a TAG Heuer Carrera CMC kode 9 limited óra, az egyik legszebb mai TAG Heuer, de ezernyi menő, bútoros, étkezőeszközös, lámpás és egyéb cégnek ad tanácsot, tervez, Okuyama pedig rendszeres előadó a világ jó nevű iparművészeti egyetemein. Ha valaki, hát talán ő tud valamit a formatervezésről.

kode7 02

Okuyama az a csávó lehet, aki előtt földig hajolnak az olasz szabászatban varratott öltönyös, hegyes cipős, tehát über-trendi bel-japánok, s épp csak egy halk „onegajsimaszt" rebegnek, amint ő a nagy, kihajtott galléros ingében, kutyalánccal a csuklóján, sötét angol csőnadrágban és rikítóan világosbarna, hegyes cipőben, masszívan belőtt séróval elvonul mellettük. Okuyama nyilván igazi király Japánban, pontosabban a helyi trendet figyelembe véve: császár. És igazából, az egész világon is.

Ezek után nem csoda, hogy Bandival a földbe álltunk a standjánál, a Nissan Skyline-szerű tanulmányautóit, a Toyota taxitervét és a Daihatsu törpekamionját is elhalványította az, amit itt láttunk.

Én a kode 7 Limitedet vettem észre először a Yamaha-stand felől, és rövid időre el is intéztem annyival – íme, egy japán Lotus 7-epigon, majd lövök arra is néhány fotót. Aztán Yamaháéknál nem adtak sajtóanyagot, mert csak délután volt a sajttáj, így átfordultam Okuyamáékhoz. Már a stand is kilógott a többi közül. A sok, hűvös, elegáns kivitelű, avagy sportos, színes hangulatú, esetleg japánosan gyermeteg látványterv után ez a kétszáz négyzetméter maga volt a megtestesült jó ízlés, hibátlan arányérzék, csalhatatlan anyagválasztás, tökéletes színvilág epicentruma. Akkor még nem tudtam, hogy milyen zseni áll az egész háta mögött, csak egyet éreztem – itt valami nagyon más.

kode7 04

Aztán megnéztem azt a kode 7 Exclusive-et, ha már ottvótam. Zseniális. Eleve nem is olyan, mint a Lotus Super Seven, hiszen középmotoros, az arányai is teljesen mások. A kidolgozása pedig... Te jó ég, autót ilyen minőségben, ekkora illesztésekkel, ennyire finom szintátmenetekkel a különféle panelek között nem is lenne szabad készíteni, mert ez már maga az öncélú feleslegesség.

Persze, alumínium, szénszál és ilyenek adják az alapanyagokat, s emiatt nem is orrolhatunk Okuyamára, hiszen ma, ami trendi, az ilyen. Egyébként 1,6-os, turbós, 230 lóerős motor hajtja, és az élmény, amit ad, állítólag összemérhető a Radicaléval. Csak itt egy hosszú hónapokon át kézzel készített japán műremekkel hasít keresztben az ember, nem holmi angol sufnitermékkel. Hattori Hanzo kontra solingeni nyúzókés, értik.

Ezek után ugye, senki nem gondolta, hogy olcsón hozzá lehet jutni? A kode 7 Exclusive ára 25 millió jen, azaz nagyjából 60 millió forint. Egy erős Super Sevenért is könnyfakasztó pénz ez, hát még valamiért, amit magyarázni kell a békásmegyeri telepi kocsmában, hogy mit vettünk. De ha valaki teríteni tudná rá a nagy zsét, de piszkálná a lelkiismerete, vigasztalja magát ezzel: autója az Enzo tervezőjétől származik... Ugye, mindjárt jobb.

kode7 06

A kode 7 Exclusive a három éve létező sima kode 7 különleges és ritka változata, de akinek még a sima is drága volt, az mostantól azért kap egy lehetőséget, hogy közel férkőzzön ehhez a kode-világhoz. Lett ugyanis kode 7 Clubman, amely szintén ezen a 2013-as Tokyo Motor Shown mutatkozott be. Ez az Exclusive-nek csupán csak alig a negyedébe kerül, 8,5 millió jenbe, azaz olyan húszmillió forintba. Pincér, rögtön kérek kettőt, ne aprózzuk el.

Ahhoz, hogy elég könnyű lehessen, az alkatrészeinek 50 százalékát 3D-s nyomtatón készítették, ami elmond valamit arról, mennyire a „mindent bele" jegyében készült a kocsi. Az említett áron 1,6-os, valahány lóerős alapmotorral adják a Clubmant, és amit a szalonon kiállítottak, abban is ez a motor volt, ám a legerősebb kivitelben, 250 lóerővel. Sajnos nem fotóztam le, mert akkor azt hittem, elég az Exclusive-ről a kép, ez a piros pedig csak egy másik szín ugyanabból...

kode9 05

Volt ott más is, amit eltakart a tömeg, amikor átértem a Yamaha-standról, de amikor oszlott a társaság, azonnal sikerült elvinnie a figyelmemet a kode 7-ről. Például az egyelőre csak tanulmányként létező kode 9, ez a hatvanas évekbeli, Le Mans-i Ferrarikat, Lolákat és Porschéket idéző, de a mérete alapján inkább Abarthnak, Morettinek tűnő döbbenet, kis, függőleges vezérsíkkal a seggén, dudorokkal a kerekei fölött. Elég, ha megnézik a képeket, rögtön megértik majd, mitől vált kocsonyássá a térdünk, szemünk, tüdőnk és egyáltalán, mindenünk, amikor megpillantottuk. A kode 9-et egyébként már Bandi is körberajongta, de én sem tudtam elmenni mellette szó nélkül.

kode9 02

Persze, a kode 9 is alu és 3D-s nyomtatón előállított elemek keveréke, nem csodálkoznék, ha a héja alatt kvázi ugyanaz lenne, mint a kode 7. Itt is négyhengeres, 1,6-os turbómotorról van szó (ez vajon a BMW-Peugeot-féle Prince motor lenne? Hirtelen nem jut eszembe más), ez esetben 230 lóerővel. A 890 kilós tömeggel kombinálva a készítők szerint a jobbfajta drága sportkocsikkal azonos a vezetési élmény benne. Sajnos még prototípus, még sajnosabb, hogy ha el is kezdik ugyan gyártani egyszer, mi jó eséllyel soha nem fogunk vezetni ilyet, de ha igen, kicsi rá az esély, hogy rendesen, dühből lehet.

A kode 9 után nem hittem volna, hogy Okuyama tud újat mutatni, de igen. A stand leghátsó sarkában ugyanis egy traktor állt. Egy egyszerű Yanmar, olyan, mint amivel Balatonon füvet nyírnak a közparkban. Na jó, azért nem pontosan olyan, de akkor is...

yanmar 01

Ez a Yanmar ugyanis a traktorok Aston Martinja, már ha a kidolgozását tekintjük. Mesteri formájú alukerekek, elképesztő zsanérok, valószerűtlenül domborodó fülkeplexik, Transformers-orr szamurájszemekkel. Hihetetlen a kidolgozottság, a minőség, és bár a traktor pici, és emiatt vélhetően nem valami szörnyűségesen erős, simán oda lehetne állítani egy Lamborghini mellé, és sokan inkább ezt néznék meg.

Persze, állítólag tud trükköket, például olyat, mint a nagy trakeszok, mármint hogy műholdas navigációval képes szántani, önállóan, traktoroslány nélkül. Alapvetően mindegy is, mert egyrészt ez egy egy példányban létező prototípus, másrészt meg, aki egy ilyen műremeket a sáros szántóba visz, trágyás gumicsizmával meri tiporni a selyemfényű alumínium fellépőjét, felelőtlen ajtónyitogatással feleslegesen koptatni meri a míves zsanérjait, azt önnön kezemmel döföm le – mi mással, mint egy Ken Okuyama-tervezte titán-logarléccel. Még a vérét is lenyalom utána.

yanmar 05

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr325652977

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mtk001 2013.11.24. 09:57:41

Na, ezeket a tudósításokat vártam !

Sebees 2013.11.24. 10:33:45

A traktor a legtutibb! Alkatomnál fogva is kerülöm a kis sportautókat, de egy traktorral hasítani az éjszakában! Az Ifás vicc jutott eszembe róla. ( lánya fiúhoz a discoban: -van autód? -aha -milyen színű? -kék -hány személyes? -kettő -hány köbcentis? -3000 -milyen típus? IFA

korzo 2013.11.24. 10:36:00

Hááát, én valsz' oltári nagy paraszt vagyok, de nekem nem tetszik. Inkább egy Morgan Aero 8-)

(a traktor meg egy szobor, munkára tökéletesen alkalmatlan)

Rémbódess 2013.11.24. 10:43:07

A traki nem kicsit büntet... :-)

yenoee 2013.11.24. 13:21:57

Azzal a traktorral beh szípen fel lehetne szántani a Váci utat lámpától-lámpáig :)

Béza Dániel 2013.11.24. 13:55:08

A 9-es elég snasz, milliószor megénekelt formák, egy vizuális klisé gyűjtemény, ezer ilyet építettek már. A 7-es viszont üt. Bár a formája annak sem túl eredeti (nekem az ariel atom ugrik be elsőre, tudom tudom, annak csőváza van, hegyesbb orra, stb, de mégis...), viszont tele van gyönyörű részletekkel. Pl a műszerfalat, középkonzolt is adó, szénszálas kereszt merevítő elem egy iparművészeti műremek, önmagában is megállná a helyét szoborként.

Az 50 százalék 3d nyomtatott alkatrésszel vannak kétségeim. A szénszálas elemek biztos nem 3d nyomtatóval készültek, az alu elemek, motorblokk, erőátvitel szintén, leginkább azt tudom elképzelni, hogy a gyártás előtt az egyes elemek prototípusát nyomtatták, és úgy optimalizálták, illetve a szénszálas elemek sablonjait.

A traktor pofás, szellemes, de van egy olyan érzésem, hogy ha Csikós nem tudja ki tervezte, és egy kínai cég, vagy ami még borzasztóbb a mansori standján áll pont ugyanez a traki, a vérbe lett volna fikázva, hogy milyen ízléstelen, és csiricsáré, a fekete arany felnijeivel, stb...

Azt is vicces tc-n olvasni, hogy ezt a trakit bűn kivinni és arra hasuználni amire való, a rolls-al, ferrarival, meg más egzotikus kocsikkal golfpályán, földúton, pajtában csapatós videók után, ahol az volt az ideológia, hogy így kell ezt, használni kell őket, erre valók, nem a múzeumban nézegetni.

Schütii 2013.11.24. 14:09:15

@Sebees: Vajon a mai lányok tudják mi az hogy IFA?
Szőrszálhasogatva, az IFA 6560 köbcentis, mármint a W50, az utódja az L60 az meg több mint 9 liter.

kkn 2013.11.24. 14:24:32

@Schütii: Persze, hiszen a falusi diszkóban is ezzel hülyítik őket a viccben.
- Mivel jöttél?
- Egy kétajtós, 6500 köbcentis, kék géppel.
- Mi a márkája?
- IFA.

Az a 9 tényleg olyan esetlen gombóc büdösbogár.
Bár én mindig is az autószerű autókat szerettem, a versenyautóknál sem tetszenek azok, amik nem hétköznapi autókra hajaznak. Így egy LeMans-i, vagy egy Formula autó formája nem tud lázba hozni. Az a 7-es, vagyis a Lotus 7 az, ami még emlékeztet egy régi autóra, mert a veteránok meg tetszenek, bár nem is a huszas, hanem inkább a harmincas évekbeliek.

protézisesh 2013.11.24. 14:44:37

Inkabb egy ghibli, mint barmelyik ezektol....

1kutya 2013.11.24. 15:04:37

a traktordolog sem új! ha jól tudom a pininfarinánál tervezett ő már traktorokat, pölö a same iron sorozatát...

DogTheDog 2013.11.24. 15:23:52

A traktor egy giccsparade.

Hartmy 2013.11.24. 15:37:23

@korzo: Az alufelnit leszámítva azért lehet, hogy használható lenne a kis gép. Bár inkább tanulmánynak nézném. Szintén a felniket leszámítva az új Deutz sorozat is kissé hasonló formákkal operál.

Rocko- 2013.11.24. 15:46:11

@Béza Dániel: "Azt is vicces tc-n olvasni, hogy ezt a trakit bűn kivinni és arra hasuználni amire való, a rolls-al, ferrarival, meg más egzotikus kocsikkal golfpályán, földúton, pajtában csapatós videók után, ahol az volt az ideológia, hogy így kell ezt, használni kell őket, erre valók, nem a múzeumban nézegetni."
a traktorra Csikós mondta, hogy bűn kivinni, a golfpályán csapatásra pedig Pista mondta, hogy oké.
az igaz, hogy mindketten a TC-nél dolgoznak, de szerintem nem kéne két külön ember két külön véleményét összemosni.

1kutya 2013.11.24. 15:53:33

@Hartmy: a deutz-fahr-okat (d-f, same, lambo) hagyományosan a pininfarina tervezi (lásd amit fentebb @1kutya: írtam)

TaaT 2013.11.24. 16:04:30

Az ariel atom után vhogy ezek nem ütnek akkorát, attól hogy nemesebb anyagokból készül kicsit jobb összeszerelési minőségben, egy hobbi "verseny" autónál ez kb nem számít.

harcsaparcsa 2013.11.24. 16:16:08

ennek a zseniális ízléssel tervezett minden részletében a MoMA kompatibilis Kode 7 bajuszkapcsolói azok a Totalcar által földbe gyalázott igénytelen kőkorszaki Opel által is 15 éve levetett Astra G ből származik... ennyit a Csikós stilisztikai hozzáértéséről.. Jah a kapcsolókkal amúgy semmi baj nincsen. A traktorral gondolom a japán földműves hipszterek ízlését célozták meg... A forma a funkció felett, valóban giccs (akárcsak a kiállítottak nagy része)

Ecotrans 2013.11.24. 18:31:54

Azzal a traktorral nem ciki a diszkó előtt megjelenni, még ekével sem :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.24. 18:41:01

jo a cikk!

a 9-es olyan...nemtom, "mintha lattam volna mar ezerszer" feelingje van, na de a 7-es, az igen!!!

a trakeszra meg egy 40centis rigolir eket 'oszt had dobja a feketet!!! :D

Luighi 2013.11.24. 19:41:20

60 M HUF =:-O

Annyiét már inkább mégis egy Ariel Atom V8

ha mindenképp drága játék kell...

A trakira meg fűnyírót, oszt menjen a mosoly az arcokra

mtk001 2013.11.24. 20:52:43

Tényleg ! A traktorral nyírhatnám a telken a füvet !
Az egész tó nekem drukkolna !!! :-)

papptibi 2013.11.24. 20:58:29

@harcsaparcsa: Hol láttak a japánok G-Astrát? Nekik ez egy egyedi cucc :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.11.24. 21:46:05

az a traktor jobban kéne min4 egy ferrari:-)

vojtech 2013.11.24. 22:50:26

Ennek a traktornak tényleg a Transformersben a helye!

stevee 2013.11.24. 23:35:35

Már megbocsássatok, de az a bajuszkapcsoló nem a G hanem az F Astrában jelent meg először, 1991-ben... :-)
Amúgy nálam is a kormány és ez árulták el, hogy honnan származnak az alapok, de így legalább sejthető, hogy kezelhetőségben sem rossz a gép, és valszeg az 1,6 Turbo is az Opeltől származik. Mondjuk a 60 millás árban biztos van némi "Okuyama sznob-felár" is.

stevee 2013.11.24. 23:39:44

Már megbocsássatok, de az a bajuszkapcsoló nem a G hanem az F Astrában jelent meg először 1991-ben.. :-)
Amúgy nálam is ez és a kormány volt ami lebuktatta a kocsit, de így legalább sejthető, hogy kezelhetőségben is jó a gép, és valszeg a motor is az Opeltől származik. De a 60 millás árban biztosan van némi Okuyama-féle sznobfelár is.

stevee 2013.11.24. 23:40:52

Modi: valamelyiket töröld kérlek, és ezt is! :-)

korzo 2013.11.25. 00:01:37

@Hartmy: Szóval a traktor
1. nem állítható a nyomtáv
2. Az első saras bevetésnél ledarálná magáról a sárvédőket, mert túl közel vannak a kerekekhez
3. A sárvédő nem takarja be a kereket, így tiszta retek lesz a gép oldala
4. A polírozott lépcső vizesen/sárosan csúszik mint az állat
5. A tükör szárának hossza nem állítható, de még csak be sem hajtható
6. Nincs rajta ablaktörlő. Előre még lehetne is tenni egy felülről lelőgósat, de a hátsó buborék ablak szerintem esélytelen
így hirtelen, a képek alapján. Élőben még biztos találnék pár bakit (pl. hogy hol van a gázpedál, mennyire kényelmes használni, mert egyik képen sem látszik, csak annyi, hogy kényelmes helyen nem lehet, mert ott a fékek vannak :-)
Hiába no, szakmai ártalom.

tehtube 2013.11.25. 00:11:28

Ezt a traktort biztos bölcsészmérnök tervezte. Vagy kifutókra gyúró divattervező. Lényeg hogy tilos használni :-)

goldenhind 2013.11.25. 01:20:40

- Ecotrans 2013.11.24. 18:31:54
Azzal a traktorral nem ciki a diszkó előtt megjelenni, még ekével sem :D -

:DDD

Ezen rohadtul röhognöm kell... még ekével sem???
Ezt hogy gondoltad ki?

:DDD

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.25. 04:56:01

@korzo: az orrsulyok merete nem valami izmos traktort feltetelez, a tukor nem allirhato: max nem potkocsiznak vele, kihajtasa meg szerintem nincs, ( szecskavago kilove :D ) egy rendes fuggesztett eketol osszesz@rna magat max egy ketfejest tudna rangatni de azt is csak rizsfoldon - ennek a gepnek a zsiros magyar fekete fold a remalma lehet!! :))

ez a traktor szerintem egy dologra nagyon jo: tuntetni jarni!!! :D:D:D

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.25. 04:57:16

@korzo: ablaktorlo? hat milyen uri gepekkel dolgoztal te? En nem emlekszem olyan mtz50re amin mukodott volna ;)

trainmodeller · http://www.trainmodeller.hu 2013.11.25. 07:59:21

Szeritnem király a Yanmar. (Yanmar tulajként írom, elfogadnám a mostani helyett :D)

arncht 2013.11.25. 09:59:09

A traktor jopofa, de a tobbi nem tetszik. Az enzo is muszaki szempontbol jon be.

sarocker 2013.11.25. 12:14:59

A traktor. A traktor!!

zsolthatkilenc 2013.11.25. 12:52:56

Egyértelműen a traki a legnagyobb fless, még ha saját közegében bevásárlókocsi kategória is.

zsolthatkilenc 2013.11.25. 13:05:27

@korzo: Ezek közül szerintem egyik sem volt szempont a tervezésnél, de pl. a gázpedált amúgy se nagyon használnák. De jó helyen van az, ha jobban megnézed. A sárvédőből meg sejtheted az eredeti nyomtávot, alapból fülkéje se biztos, hogy van.

Gomulka Béla 2013.11.25. 13:41:38

@korzo: A hátsó sárvédo" lenyúló peremét el kéne hagyni, az elso" kerekekre pedig esetleg rátenni egyet-egyet, bár az elmaradhat - de etto"l eltekintve ugyan miért ne volna alkalmas bármilyen (a méret és teljesítmény megengedte) munkára? Egyébként vannak nagyon is csinos traktorok. A MF például igen szép holmikkal tud elo"állni, és a Fendt-et is jó kéz rajzolja. Gázpedál egy traktorba, ezt tudjuk, nem kell. A váltó meg úgyis automata a nagy és drága gépekben.
Ja, azok a tu"kro"k se húznák sokáig olyan helyeken, ahol erdo"sávok/so"vények vannak, de ahogy ez kinéz, a tervezo" máshova is el tudna helyezni egy pár tu"kro"t, ku"lo"no"sebb nyo"gések nélku"l.
Hogy a hátsó nyomtáv ne lenne állítható - biztos az?

Inner Circle 2013.11.25. 15:46:46

Nem vagyok nagy illesztés-náci (régi olasz autóval?... örülök, ha nem szorul be valamelyikbe a vizsla farka, ha csóválja), de hogy lehetnének a kode 7-nek szép illesztései, mikor a felfüggesztésről elölről készült képen az látszik, hogy a lengőkarok közti burkolat úgy csatlakozik a másikhoz, mint '85-ben a román szekrénysorunk díszléce (csak 6-8mm eltérés volt benne 80 centin)?

nick: 2013.11.25. 18:07:50

akiknek valóban tetszik egyik vagy másik modell (jó, kód :-) ), le tudná nekem írni bitte röviden, mit kell rajtuk nézni, ha mondjuk nekem ehhez nincs szemem?

azaz mi ezekben az annyira egetrengetően szép - és valóban, mitől nem tűnnek kínai giccsnek, vagy N-edik fröccsöntött műanyag héjú csodának?

...és persze külön-külön érdekelne a Kode 7 és 9-ről is:
-a vonalaik?
-a kidolgozás minősége?
-az összhatás?
vagy mi?

én a 7-esben egyelőre semmit nem látok - de lehet, hogy ha vki megmutogatja, én is észreveszem

a 9-es meg inkább furának tűnik, mint dögösnek - bár a kólásüveg alak kocsiban, nőben és repülőben is bejön :-)

szóval köszi előre is mindenkinek, aki normálisan tud majd válaszolni!

protézisesh 2013.11.25. 22:01:08

@sarocker: a TRAKTOR ilyen: i1.ytimg.com/vi/4ki2idVRj4Q/maxresdefault.jpg

@nick:: a szep auto ilyen: www.f1-live.hu/media/maseratig1.jpg
Ezek a kode autok meg a mecsbox kategoriaba tartoznak...

nick: 2013.11.25. 22:43:54

@protézisesh: a Maserati nekem is tetszik, köszi, de ettől még nem jutottam közelebb a megértéshez: mi az ami sokak szerint annyira szép a Kode 7-ben (és a 9-ben)?

...a 9-est még el bírom képzelni, hogy vkinek tetszik, mert eléggé egyedi
legalábbis ezek a máshol, máshogy, de azért vmelyest hasonló formában fellelhető elemek egy azonos autón még nemigen szerepeltek együtt
(bár rémlik vmi régi amerikai rettenet...)

de a 7-esben mit kell nézni???

Oldm4n 2013.11.26. 20:59:55

Szerintem a traktor a Terror Traktor-nál indul.

www.youtube.com/watch?v=9yHl24QynOM

Csak ha valaki nem ismerné. 120-szal szántani... na azért az valami!
süti beállítások módosítása