Vége a dalnak?

  2013. november 23. - streetsta Címkék: belterj ford sierra tc flotta sivatagi patkány

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Mégfilléresebb Koszradírok
2015-07-28 17:27:27

A Mágikus Koszradír hihetetlenül sok ember fantáziáját megmozgatta, már-már mikroszálas törlőkendői

Kreatív traffipaxolás
2015-07-21 20:26:01

Én értem, hogy szükség van sebesség ellenőrzésre, ha nem lennének traffipaxok, elkanászodnánk mindannyian.

Nesztek, rakenroll!
2015-07-08 18:16:52

A nyárnak még csak az első felénél járunk, de úgy tűnik, ennél jobb buli már nem lesz. Félre ne értse

Megbűnhődtem
2015-06-29 17:25:09

Ez van, ha az ember felelőtlenül fogyasztja a totalcaros és indexközeli tartalmakat. Kezdődött azzal, hogy

A Faluvégi Farolás után, hogy is mondjam, úgy éreztem, nem sikerült kijátszanom magam. Éreztem, nagyon jó lenne, ha mihamarabb drift-lehetőséghez jutnék. A fene sem gondolta volna, hogy még aznap este rámüzen FB-n Remetehegyi Leslie, hogy az egyik fordos csapat pár nap múlva (október 23-án) Tökölön, a reptéren egy zártkörű, egész napos drift-edzést tart. Ha érdekel, beszéljek a Capri klub elnökével, Bogyóval, ő többet tud. Nem is késlekedtem, bár tudtam, hogy aznap érek vissza egy külföldi útról, de ha csak fél nap jut, azt is meg kell becsülni.
Szerencsére Bogyót ismerem már régóta, gyorsan rá is kérdeztem, van-e még szabad hely. Mint kiderült, ez tényleg egy baráti hangulatú dolog lesz, maximum tizenöt autó mehet, sajnos (nekem szerencsére) páran visszamondták, szóval elvileg mehetek, telefonáljak, mikor hazaértem.

IMG 4020
Úgy néz ki, mint egy Ford Sierra XR4i, de nem az. Ez egy Merkur XR4Ti, az Amerikába exportált Sierra

Szerdán miután megérkeztem Ausztriából, azonnal telefonáltam, hogy megtudjam, mi a helyzet – hely van, Bogyóék éppen kuplungot cserélnek a saját autójukon, szóval mehetek. Azonnal beültem a Sierrába, az összes, Kakucson bedobált cuccom az autóban volt, nem kellett pakolással időt pazarolnom. Menet közben rácsörögtem a Bendére, nem akar-e kijönni, ha olyan a helyzet, esetleg ki is próbálhatná a Sierrát. Vagy csak szájat tátani, bandázni, a lakásuk előtt megyek el, ha gondolja, felveszem. Persze addig döntésképtelenkedett, hogy mire hívott, hogy akkor szedjem össze, én már Tökölön voltam.

IMG 4025
Szép hosszú kézifékkar jutott Bogyóék Sierrájába. Váltó csak ideiglenesen nincs benne, épp a kuplungot cserélik alatta

A betonon már órák óta ment a gumikoptatás, szerelés, gumizás, bójaállítgatás. Mivel tényleg nem volt sok autó, nem kellett szervező sem , a szabályok pofonegyszerűek voltak: egy szerre három autó lehet a pályán, senki nem önzőzik, négy-öt kör után lejön (ha nem durran el előbb a gumija), hagyja a többieket is játszani egy kicsit, beáll a sor végére, majd visszamegy a pályára. Mindenki ismert mindenkit, tökéletesen működött a dolog.

IMG 4031
XR4i volt valamikor

Az első körön még csak tapogatóztam, remegett a lábam, úgy nyomtam a gázt, de három-négy kör után már szétdurrant gumival, tarkóig érő vigyorral jöttem le a pályáról. EZ AZ! Ez kellett már nekem. Jó nagy pálya, van hová esni, és már csak ez a tudat önmagában sokat segít, hogy az ember felszabadultabban kezdjen el csapatni. És ha nyugodt vagy, hogy nem lesz baj abból, hogy rontasz, nem izgulsz, pár kör alatt belejössz a dologba, és már nem is akarsz leesni a pályáról. Ez nem azt jelenti, nem lesz pár megforgás, mert lesz, de hát ezért megy el az ember egy edzésre, hogy gyakoroljon, tanuljon.

SAM 9996
Szerdán ez a gumi durrant szét először


Közben kiért a Bende is, segített gumizni meg dokumentálni, mert én persze elfelejtettem fényképezőgépet hozni magammal. Telefonnal is lehet persze fotózgatni, de azért az nem az igazi. Gyorsan lejártam még egy gumit, vagy négy körön át bírta, mikor a fene tudja hány éves abroncs levedlette magáról a komplett futófelületet. Irány a gumis, majd gyors kerékcsere. Nagy nehezen rávettem Tibbyt, hogy üljön be mellém (lapigazgatónk nem az a típus, aki jól viseli, ha nem ő tekergeti a kormányt). Nem voltak nagy reményeim, ezért nem is lepődtem meg, amikor az első ívben, az ordító motort is túlüvöltve jelezte, hogy ő inkább mégis kiszállna. Sajnos volt még vagy három kanyar, azt ki kellett bírnia.

SAM 9999
Idessetek, mekkora futófelületet fogtam!

Mint azt ilyenkor mondani szokták, Zoltán ekkor még nem tudta, hogy ez lesz számára az utolsó menet. Láttam a második-harmadik körben, hogy kúszik felfelé a vízhőfokom, de a pirosba nem ért bele a mutató, toltam neki, ami a csövön kifért. Aztán kezdett kicsit olajszag lenni, de arra gondoltam, biztos csak az olajpálca ugrott ki a helyéről, és ott kifröcskölt egy kis kenőanyagot a a motor. Még egy gumit ledurrantottam, kimentem a depóba.


Láttam, hogy csorog a víz a hűtőmből. Basszus, ez már a múltkor is csöpögött, úgy tűnik mostanra teljesen megadta magát. Az olaj mint ha a szelepfedél tömítése alól szivárogna, egyenesen a kipufogó leömlőjére. Volt egy kevéske a hengerfej körül is, de az biztosan a szelepfedéltől folyt le. Megpróbáltam elszorítani a szétnyílt járatot, de nem jártam sikerrel. Szerencsére Horváth Ferinél (a Mark One feliratú Sierra sofőrje) volt egy tartalék hűtő, diadalittasan és kapkodva beszereltem. Gyors voltam, Tibby a kezem alá dolgozott, adogatta a kulcsokat, amíg én a kocsi alatt csavaroztam, ő a motortérben lazította illetve szorította a bilincseket . Sajnos, mire végeztünk, már szedték fel a bójákat, de én így is maradéktalanul elégedett voltam – elsőrangú társaság, szikrázó napsütés, ledaráltam három szett gumit, elhárítottam egy kis bajt. Ez az az állapot, amikor az ember rikoltozni tudna örömében.

SAM 0021
Háhhá, lett hűtő!


Már Csepelen jártunk, mikor egyre erősebb olajszagot éreztem, és a vízhőfokmérő is megindult felfelé. Bíztam benne, hogy csak a korábban a blokkra folyt olaj égett le, és csak a hűtőrendszer most légteleníti magát, ezért emelkedik meg süllyed a hőfok. De amikor már az utastérben vágni lehetett a füstöt, villogtam Tibbynek, álljon meg, gebasz van. Kinyitottam a géptetőt, és már láttam is, az elkövetkező napokban sűrű káromkodásokkal töltött szerelés vár rám. Ömlött a füst az olajbetöltőtől, gőzölgött a kipufogó, csattogott a motor. Elő a vontatókötelet, irány a műhely. Ssszameg, ez most egy picit elrontotta a hangulatom...

SAM 0025
Franc, franc, franc. Ez nagyon nem jó jel!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr335650751

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.11.23. 12:18:46

Nokia Lumia 1020 és nem kell aggódni hogy otthon hagytad a fényképezőgéped:-)

Pudva · http://www.fatfish.hu 2013.11.23. 12:50:11

Benne vagyunk a TC-ben! :) Benne vagyunk a TC-ben! :)
Köszönjük az élménybeszámolót és képeket is!!!

kkn 2013.11.23. 12:51:16

@Gyurma73: Hát az (X) hol marad? hehehe...

nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk 2013.11.23. 13:30:57

@Gyurma73: Semmilyen telefon nem fogja kb sosem azt a képi világot adni amit egy rendes fényképezőgép, ez már csak egy ilyen tény marad örökre. Fényképezőgép alatt természetesen nem a húszezer forintos eldobható mediamarktos szappantartókra gondolok.

moltam4300 2013.11.23. 13:44:58

Mi lett a motorral? Túlélte? Kellett volna bele egy olajnyomásmérő, azon látszik, ha baj van.

Béza Dániel 2013.11.23. 14:42:23

@nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk: Ez igaz, de nincs is mindig szükség olyan "képi világra". Netre, egy blogposzthoz teljesen jó egy jobbféle mobillal készült fotó. És nekünk olvasóknak értkresebb lehet egy spontán kép ami azért születhetett meg mert a mobil mindig kéznél van, míg a fotóstáskát nem cipeli mindenhova magával az ember.

KelemenGy 2013.11.23. 14:59:25

@Béza Dániel: Így-így. Egy nem túl jó kép is több, mint a semmi, mert nem volt ott a 200 megapixeles dslr,a mivel színesszagosháromdét lehet fotózni. Nem fotóművészet kell egy blogposztba, csak dokumentáció. Szerintem. A másik fele, nem egy profi fotós állítja, hogy ha értesz hozzá, van érzéked a fotózáshoz, akkor szinte mindegy, hogy mivel fotózol.

A patkányt sajnálom, remélem lesz majd infó, hogy miújság a motorral.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.11.23. 15:35:47

'szameg. Remélem megúszod egy hengerfejpakolással (v. kettővel :)) Sipi!!

Dandie (törölt) 2013.11.23. 16:02:09

@Béza Dániel: Jaja, elvégre a kép csak Magyarország legolvasottabb címlapjára lesz kitűzve - igaz alulra. Gyakorlatilag akármilyen szenny mehet rá, csak legyen meg kilóra. Ha rajtam múlna, a szerkesztőt is kirúgatnám, hiszen a szövegnek sem kell egybe lennie, csak legyen legalább ezer-ezerkétszáz karakter minimum, hiszen a lényeg, hogy darabra legyen meg. És ha mindezzel kész vagyunk, kezdjük el kánonba: "már az zindex se a régi!".

@KelemenGy: Ezt is csak alátámasztani tudom. Ha valamiben is különbözik egy telefon és egy DSLR, akkor az a megapixel! Úgy van! (Ha mondjuk azt mondtad volna, "minek a DSLR nem kell 7 darab félszemű kacsa", még annak is több értelme lenne, mint a DSLR-t éppen megapixelben összevetni bármi mással.)

Minden látszat ellenére egyébként szerintem sem muszáj 1Dx-el fotózni mindent, sőt, a legjobb gép, ami nálad van, csak vicces, hogy a mindkét elhangzott ellenérv önmaga paródiája :)

vö: Index.hu: ide minek? DSLR vs mobil: megapixel!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.11.23. 16:05:50

@kkn: @nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk:
nem dolgozom a Nokiának :-) de azért a 41 megapixel az már nem rossz még ha a többiben elmarad egy fényképezőtől,az itteni képeket simán lehet hozni vele.
És ráadásul jóval olcsóbb mint a szifon 5 S.

zeddez 2013.11.23. 16:12:03

@nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk:

na igen, kb ezt mondta a Kodak is a digitális fényképezőgépekre úgy 10-12 éve... azóta az a cég kb meg is szűnt létezni ;)

faterpolo 2013.11.23. 16:33:08

Herr Sipi!
Mutters Butter soll ausbrechen! Emiatt a poszt miatt most könnyes szemekkel nézem a frissen megújított jogsimat, és ordítani tudnék egy jó kis Sierráért... (vagy egy 2.8-as V6-os Capriért, de jó lesz az a Sierra is, mert abba az asszony cucca is befér) :D

faterpolo 2013.11.23. 16:37:55

@Dandie: "a legjobb gép, ami nálad van" - ez bizony az élet egyik legnagyobb alapigazsága ;). Hab a tortán, ha véletlenül épp DSLR. :D

Béza Dániel 2013.11.23. 16:39:30

@Dandie: Csak azért tűnik paródiának, mert nem értetted meg a lényeget. Én vagy egy 10 colos tableten, vagy egy 14 colos notin netezek, nem 30 colos, kalibrált, profi, grafikusoknak szánt monitoron. Egy kép msax 2 tenyérnyi méretű, és jellemzően nincs 1M pixel sem, és nem is szeretem ha nagyobb és görgetni kell. Ez nem az a méret ahol egy laikus számára, mint én, kijönnek azok a minőségi különbségek, amit egy gondosan kiválasztott objektívű profi gép ad egy kompakthoz, vagy egy jobb mobilhoz képest. És ami még fontosabb engem a kép tartalma érdekel, felületesnek tartom azt, aki egy érdekes témát ábrázoló képnél a minőségen nyavjog. Nem látja a fától az erdőt...

Rengeteg érdekes, különleges fotót köszönhetünk a kamerás mobiloknak, mert egyszerűen jókor vannak jó helyen, senkinek nem lógott épp fényképező a nyakában, de mobil az volt valakinél. 5 éve én is csak szükségmegoldásnak tartottam a mobil kameráját, de rengeteget felődtek, ezt észre kell venni, nem kell ragaszkodni régi elavult beidegződésekhez, haladni kell a korral.

Az index címlapos dolog meg csak vicc volt ugye? Mekkora ott egy kép? 320x240? Vagy tán van 640x480 is... ott aztán nagyon látszik ha nem profi géppel készült a kép...

lac666 2013.11.23. 16:57:59

@Béza Dániel: hagyd, sose fogja megérteni!

spellbinder 2013.11.23. 17:08:11

nincs jobb egy vacak, öreg fordnál

épp most készülök megtenni szétesett, nem létező kuplunggal majdnem ezer kilométert

srank 2013.11.23. 17:19:14

@nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk: 10 éve ezt mondták a fényképészek is, mamár talán 100-ból 1 létezik :P

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2013.11.23. 17:24:54

@Béza Dániel: igazabol egy thumbnail kepen, 120x200px meretben is azonnal feltunik, ha dslr kep...
csak probald ki nyugodtan, nem a megapixel szamit, hanem az erzekelo merete. meg egy aps-c szenzor is vagy 20x akkora mint egy mobil erzekeloje...

BenTLor · http://blog.bentlor.hu 2013.11.23. 17:40:47

@ejszarny: Ez speciel a fent említett Nokiára nem igaz, ezen kívül jobb azt is tudni, hogy a képek minőségét az objektív jobban befolyásolja, mint az érzékelőd (de legalább annyira). Nekem a telefonokkal az a bajom, hogy lassúak, ezért mozgó dolgok fotózására (lsd. autó drift közben) teljesen alkalmatlanok.

Pudva · http://www.fatfish.hu 2013.11.23. 18:01:19

@faterpolo: Akkor vegyen egyet Herr Fater!
Ajánlhatok, vagy ön is tudja merre kell őket keresni? ;)
Addig kell venni főleg a Sierrákat amíg vannak...

halaloszto 2013.11.23. 18:15:53

@Gyurma73: osztan mihez kell 40 megapixel egy blogba? az erzekelo csak rogziti a kepet, csinalni az optika csinalja. abbol meg 5mm vastagsagban nem lehet alkotni.

Vajk

FatFish · http://www.fatfish.hu 2013.11.23. 18:25:11

Érdekes hogy egy ilyen cikk után a commentekben a fényképezőgépek lelkivilága a téma... na mindegy is, Sipos úr, ha kiderült már hogy mi baja lett a 2.9-nek keress meg nyugodtan, van akár még komplett moci is, vagy bármi egyéb sallang ha kell hozzá. Meg érdekelne az is hogy mi lett vele. Mi annyira el voltunk foglalva a kuplungcserével hogy fel se tünt hogy nektek is mint a kék-fehér caprinak hűtés gondjai voltak. Bogyó

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.11.23. 18:44:14

@BenTLor: az 1020 as nak 1/16000 a legrövidebb, zárideje és 1/1,5 inches az érzékelője ami 10 éve nem volt rossz érték egy jó fényképezőnek.

vargham 2013.11.23. 19:05:19

@Béza Dániel:
Nem a megapixelben fog különbözni, az netes megjelenéskor lényegtelen. A legfontosabb technológiai különbség egy kompakt/dslr/6x6 között a képérzékelő méretében van. Ami azonos látószög mellett egészen más mélységélességi viszonyokkal, így egészen más kép karakterrel rendelkezik. Mellesleg a nagyobb érzékelőnek jobb a fényhasznosítása is, így kevesebb fényben is értékelhető képet lehet készíteni vele. Ezen nem segít semmilyen Nokia 41 megapixel. (Amit ráadásul zoomolásra találtak ki.)
A legjobb gép, ami nálad van. Ezzel egyet értek.
Azzal is, hogy egy jó szemű, gyakorlott fotós jobb képet készít bármilyen eszközzel, mint egy hozzá nem értő.
De egy profi sem fog kompakttal/mobiltelefonnal elmosott hátterű, ugyanakkor a témát (gyors autó) bemozdulásmentesen mutató képet készíteni. Mert a technika korlátozza. A profi abban más, hogy ha csak ilyen eszköz van nála, akkor nem erőlteti az ilyen képeket, hanem megtalálja azt, amit le tud fényképezni az adott technikával, ugyanakkor visszaadja az esemény hangulatát.
Tehát ha egy profit kiküldesz mobillal, hogy örökítse meg az esemény hangulatát, akkor meg fogja. De ha azt mondod neki, hogy napszállta előtt, háttérben a már pakoló srácok sziluettjével fotózza le a levegőben pörgő utolsó autóst bemoudulásmentesen, akkor tudni fogja, hogy milyen szettet vigyen. Nem mobiltelefon lesz az.

trumikki 2013.11.23. 19:29:32

Kedves hozzáértők, kérem tanácsotokat!
A gépjármű Sierra 2.9 v6, lépcsős hátú, csövezett. A probléma a következő: Jó 5 perc csapatás után megáll a (menetiránynak nézve) bal középső henger. Elkezd durrogni a szívóoldal felé. Szelepvezető hibára gyanakodtunk, de az (elméletileg) ki lett szűrve, tehát a szelep jó. Maradt a gyújtás. Gyertya jó (cserélgetéssel ellenőrizve). Kábeleket cseréltünk, elosztófedél újszerű. Hűtővíz nem megy üzemi hőfok fölé.
Lelkes amatőrök vagyunk, alacsony költségvetéssel és közepes autóipari szakértelemmel, úgyhogy érthető válaszokat adjatok, ha tudtok :)
www.youtube.com/watch?v=8nRDQ0j8LcM

Köszönettel: trumikki

Schütii 2013.11.23. 19:52:51

@trumikki: Biztos hogy elszegényedik az ominózus henger. Meggyőződnék a szívósor és a leömlő tömörzárásáról, de inkább az előbbi. Igaz nem lesz könnyű, mert ahhoz rendesen melegnek kell lenni.

Schütii 2013.11.23. 19:53:56

@Schütii: Nem értjük félre, igaz?

Béza Dániel 2013.11.23. 20:53:17

@ejszarny: @vargham: Biztos én nem tudom megfelelően kifejezni magam, azért ment annyira félre a téma, hogy most arról győzködtök, hogy egy dslr jobb képet csinál, mint egy mobil, és, hogy nem csak a megapixel számít a kép minőségében :).

Igazából nem akartam nagyon belemenni ebbe a mobil vs dslr témába, mert rühellem mikor a fotó geekek szétoffolják fotótechnikai flame-el az autós postokat, csak arra akartam felhívni a figyelmet, hogy bizonyos netes műfajokban, mint pl ez a blogpost, van létjogosultsága egy jobb kamerával szerelt mai mobilnak, sőtt, mivel mindig kéznél van, nem igényel külön figyelmet, alkalmasabb spontán fotók készítésére, amik jobban visszaadják egy esemény hangulatát, mint egy profin megkomponált, tökéletesre reszelt képekből álló sorozat.

Szóval nem kell meggyőzni a profi fényképezők felsőbbrendűségéről, mert tisztában vagyok vele, lehet hogy nem látszik, de szeretem a szép, profin megcsinált fotókat, sőtt egy időben, mikor a digitális gépek kezdtek megfizethetővé válni, eléggé rá is voltam kattanva a témára, elolvastam minden tesztet, fórumot, szakcikket, néztem a képértékelős oldalakat, és próbáltam én iis minnél tudatosabb képeket csinálni, nem csak automata módban kattingatni. Tudom hogy hiába rakunk száz csillió megapixeles érzékelőt a mobilba, ha az optika fizikai felbontása kisebb mint az érzékelőe. És hiába rakunk csillió pixelt egy pici érzékelőre, olyan zajos lesz, hogy mire átmegy a kép a zajszűrő algoritmuson, elvesznek azok az apró részletek, amik miatt érdemes lenne ilyen felbontást használni... Hogy ilyen vékony optikával nem lehet a mélységélességgel játszani, stb...

Egy szó mint száz, tudom, hogy a mobil nem fog kiváltani egy dslr-t, nem műszakii okokból hanem mert a fizika nem engedi. Ezzel együtt a mobilnak ma helye van akár egy netes újságnál is, mert a kamerás mobilok elterjedése olyan új lehetőségeket nyitott, olyan képek megszületését tette lehetővé, amik korábban nem jöhettek létre, mert az emberek nem mászkáltak folyamatosan fényképezővel a nyakukban. Ezek a képek ugyan kevésbé szépek, de spontánabbak, és számomra sokkal érdekesebbek is, mint az egyébként profin beállítot, profi technikával megcsinált, de sokszor semmit mondó, és vizuális klisékkel operáló fotók. És ma már a mobilos fotók is elég jók ahhoz, hogy pl egy internetes portálon vagy blogban, ahol nem a vizuális élmény hanem az információ tartalom miatt szerepelnek képek, egy átlagos készüléken (noti, mobil, tablet) megtekintve ne legyen hiányérzeted (max ha fotó geek vagy :) ).

KPali 2013.11.23. 20:55:08

Nagybátyám ezt mondaná: "Süsd meg!" :) :S Mi történt a motorral?

Béza Dániel 2013.11.23. 21:07:58

@FatFish: Igazad, van, én is utálom, mikor a kommentek fele a fotók minőségén pörög. De most egy szót sem szólhatok, mert most én is ludas voltam a dologban, úgyhogy bocs mindenkintől az offért fotős témát befejeztem.

És hogy a témához is szóljak, egy ilyen csapatáson milyen gumikat használnak? Ezek új gumik vagy használtak? Mert 4 szett gumi per alkalom elég drága mulatságnak tűnik. Van egyébként valami speciális elvárás a gumikkal szemben, vagy mindegy milyen mintázat, keverék, mert úgyis le lesz darálva?

FatFish · http://www.fatfish.hu 2013.11.23. 21:25:23

@trumikki: Hát egy videóból és egy ilyen leírásból látatlanban még a legkeményebb TC-s commentes fotelszerelötől is Gyurcsók dokis lenne megmondani hogy mi a baja. És mivel azt írod, hogy költségérzékeny a project, ezért lehet nem érdemes keresgetni a hibát. A cikkhez tartozó képeken van egy capri aminek forrt a vize. Az is 2.9 V6. Frissen összerakott moci, csapágy csere volt meg pár apróság. Forralta a vizet, nem igazán lehetett tudni az okát. Azóta szét lett szedve, minden megmérve rajta gépműhelyben, nyomáspróba ok, látszólag minden jó, de a valóságban mégse. Inkább egy másik block + hengerfejek lettek összerakva, mert egyszerübb volt mint keresgetni a hibát. Arra akarok kilukadni, hogy komplett 2.9 V6 mocit kapsz 40-ért. Majdnem ennyi egy full tömitéskészlet. Itt a környéken a 2 hengerfej rendberakása kb 30 pénz. Tehát lehet az a legolcsobb megoldás, ha veszel egy másik mocit, belógatod és használod. Ha bele akarsz költeni a mostaniba, és rendesen meg akarod csinálni abban is tudok segíteni, de az 2-300 ezres körül van, komplett generál, nem biztos hogy megéri. Ha kell alkatrész vagy egyéb tanács keress meg a fordcapri.hu -n a forumban vagy az elérhetőségben levő email vagy telefon valamelyikén, egyszerübb mint itt. Bogyó

FatFish · http://www.fatfish.hu 2013.11.23. 21:39:29

@Béza Dániel: nálunk ez igazi low-cost project, bár azért így is 300-400 ezres egy autó mire használható lesz. ezért nálunk csak a használt gumik jönnek szóba. a profi driftben vannak olyan dolgok, hogy új gumi, de az teljesen más liga, más költségvetés. a gumiméret mocierő függő, nekünk a 2.3 sor4 moci kb 145 paripa volt gyárilag, abból biztos legel már pár, csak 15 éves technika, ezért mi 14-es felnivel mentünk. Akinek megvan a 200 ló, az már 16-ossal. A gumikérdés egyszerű, gumisoknál levetett szar gumikat ingyen el lehet hozni, még örülnek is neki, mert nem kell kifizetni a veszélyes hulladék kezelési díjat. Ez ha négy kört bír, már jó. Csak azt kellene megoldani, hogy a általunk széthajtott gumikat hova tegyük le, mert erre még nem találtam olcsó megoldást, 1000 ft-ot is elkérnek érte valahol. mivel ez az egész csak arra megy ki, hogy jól érezzük magunkat, nincs időmérés se pontozás, csak a mókafaktor, ezért tök mindegy hogy milyen a gumi, téli vagy nyári, minta vagy méret, annyit megyünk vele amennyit bír. még jo is ha 4-5 körnél nem megy többet, mert akkor lejön a delikvens a pályáról, helyet adva a többieknek. A benzin, autók szállítása, kaja + pia, pályabérlet ami költség egy ilyen napon, nem a gumik.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.23. 22:05:17

"hogy is mondjam, úgy éreztem, nem sikerült kijátszanom magam."

soha nem fogod AZT erezni hogy eleg :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.11.23. 22:26:19

Remélem, nem főtt meg... :S

@Béza Dániel: "A másik fele, nem egy profi fotós állítja, hogy ha értesz hozzá, van érzéked a fotózáshoz, akkor szinte mindegy, hogy mivel fotózol."
Nagyon nem mindegy, milyen helyzetben :)
OK, itt nem gáz a telefon, de azért ez a blog az újságírás határesete.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.11.23. 22:29:42

@FatFish: Az a baj, hogy a 2.9-ről ennyi infóból max. sajnálkozni lehet :S Az meg sovány :)

@srank: Ja. Csak nézd meg, hogy helyettük levő fotografi huszárok milyen képeket lőnek fészre :) Általános igénytelenség van, nem csak helyesírásban, hanem vizuális, és egyéb kultúra terén is.
Az én képeimtől is el szoktak ájulni néhányan, pedig az ku*va messze van a jótól.

i_am_Williams 2013.11.24. 11:31:19

csak úgy általánossaágban:
Nokia Lumia 1020 SZOFTVERESEN TUD AKKORA FELBONTÁST!!! Tehát a telefon processzorának segítségével (4 maggal lehet is) felpiszkálja a kép felbontását, de maga az optika 20 megapixeles ha jó tudom. De akkor is a telefon az telefon a fényképezőgép meg fényképezőgép. Ebből következik hogy 100 mlliárd megapixeles telefon nem fog sosem olyan képet készíteni mint egy 10 megapixeles fényképezőgép (nem a felbontásról beszélek, hanem képminőségről).
Egyébként jó a cikk gratulálok drifthez! Viszont szivesen fogom olvasni majd a Sierra javítását is! :)

faterpolo 2013.11.24. 14:24:59

@Pudva: Köszönöm az ösztönzést. :) "Puskin is megmondta, minden az Anyegin múlik", de 2014. első negyedéves tervében benne van az autóvásárlás. forrásként a hasznaltauto.hu áll rendelkezésre. Tud jobbat, Mr. Pudva? Szívesen veszek bármilyen tanácsot ez ügyben :).

Pudva · http://www.fatfish.hu 2013.11.24. 14:34:01

@faterpolo: Elsősorban a hahu, de ha sierrát szeretne az Úr akkor itt nézzen szét: www.sierracorner.net/forum/ néha eladósorba kerül egy-két féltett darab...
Sőt ha Anyegin engedi akkor az eladó Caprikat is nézd meg.
Forumunk nekünk is van természetesen fordcapri.hu/forum
Az eladó Caprik előéletéről általában van infónk.
De azt hiszem befejezem az önreklámot ;)
Ha kérdés van akkor elérsz, akár PÜ-ben is.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.11.27. 12:32:20

@nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk: nem plusz egy, hanem plusz ezer...Végre nem csak én látom így...
süti beállítások módosítása