Fűtesz, vagy megfagysz

  2013. október 12. - Lendvai Zsolt Címkék: bmw diy e21 tc flotta szimós zsolti kiscápa

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Ég veled, Jules!
2015-07-18 09:31:40

Jules Bianchi mintegy kilenc hónappal ezelőtt, a 2014-es Japán Nagydíjon szenvedett súlyos balesetet. A

Megfőztem a BMW-t
2015-07-04 06:25:15

Naiv voltam. Amikor megvettem a BMW-t, persze alaposan átnéztük, mérlegeltünk, hogy mire lehet számítani. Az

A világ leghülyébb közlekedési lámpája
2015-05-16 11:12:52

Bármerre indulunk is autóval, motorral, vagy akár gyalogosként, előbb-utóbb szinte biztosan furcsa

Bocsi! Eladó a BMW?
2014-12-29 18:49:19

Úgy tizennégy éves lehettem, amikor édesapám elmesélte, hogyan szedte rendbe első Zsiguliját. Komoly

Miután megvettem a BMW-t, két hónap alatt tulajdonképpen minden égető problémát sikerült orvosolni: a kasztni rendbetétele után a futómű és a fékek következtek. Így már csupán egyetlen dolog maradt, amit idén, még a tél előtt mindenképpen meg akartam ejteni, ez pedig a hűtőfolyadék cseréje volt. Gondoltam, gyorsan meglesz, legfeljebb néhány órát vehet igénybe.

DSC 0919
A háttérben azért még látszik némi rozsda

 

Magával a fagyállócserével nem is volt semmi gond – persze azon kívül, hogy szakadni kezdett az eső, a garázsba beállva pedig alig marad hely az autó körül. Ahogy viszont megtettem pár kilométert a kiscápával, olyan dolgot vettem észre, ami eddig elkerülte a figyelmemet. Mikor elhoztam, tavasz volt, jó idő, így a fűtést nem is nagyon piszkáltam, most viszont, ahogy esőtől áztatva bekapcsoltam, folyton csak a hideget árasztották rám a BMW szellőzői.

DSC 0982

A kapcsolókat tekergetve aztán gyorsan megállapítottam, hogy a szellőzést nem tudom a szélvédőre irányítani sem, úgyhogy már magam elé is képzeltem a kibelezett autót, a középkonzoljától, és rosszabb esetben a komplett műszerfalától megfosztva. Mivel a fűtőradiátor meleg volt, így a bovdenekre kezdtünk gyanakodni, ahhoz pedig, hogy ezekhez hozzáférjünk, valóban meg kellett bontani kicsit az autó belterét.

A kesztyűtartó és a váltóbox eltávolítását követően, kicsit körülményesebben sikerült kiemelni a fűtéskapcsolókat tartalmazó egységet is. Ez valójában nem nehéz művelet, de kapkodással és erőltetéssel könnyen eltörhetjük az öreg műanyagalkatrészeket. Miután végül sikerült hozzáférni a bovdenekhez, már tisztán látható volt, mi is okozta a hibákat: két rögzítés nem volt a helyén, így a huzalok csak lógtak, a belső rész nem tudott megfelelően mozogni a külsőben.

Hogy ne legyen egyszerű a megoldás, a két rögzítés teljesen különböző volt. Fent, a kapcsolóknál egy hajlított kis lemez (balra fent, a kis képen) fogja a műanyaghoz a huzalt – itt a műanyag sérült, azt megfúrva dróttal lehet hozzáfogni a bovdent. Ha nem is végleges a megoldás, egy ideig megteszi. Lent, a fűtéscsapnál viszont egy műanyag bovdentartó patent található – itt tulajdonképpen csak vissza kellett pattintani a huzalt a helyére.

DSC 0958
Ez a patent szabadult el

Összerakás előtt persze megfigyeltük, hogy a tekerőgombok forgatására valóban úgy mozognak-e a bovdenek, ahogyan kell – mivel immár minden jól működött, jöhetett az összerakás. Igaz, a gyors fagyállócseréből végül egész napos bütykölés lett, de végre megint van rendes fűtés a kiscápában, így télen sem fogok benne megfagyni.

DSC 0943
Az egyik tekerőgomb is törött volt. Jobbra a gyári megoldás, balra a házilag javított

Bár sem a fűtésszereléshez, sem pedig a fagyállócseréhez nem kapcsolódik szorosan, de érdemes megnézni ezt a korabeli videót az E21-esről. Némettudás nélkül is élvezhető:

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr605561771

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

totyy528 2013.10.12. 10:35:14

Garatula! Üdv a csapatban!:))

Schütii 2013.10.12. 10:51:48

Ez az autó, nem a hacsiroku.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.12. 10:54:39

Jajj! rettenetes! Hozzá kellett nyúlni :D
Kéne egy ilyen vas :)

Schütii 2013.10.12. 11:00:24

címkék közt mi az a "szimós"?

Slobodan_ (törölt) 2013.10.12. 11:23:44

@Schütii: Eszedbe sem jutott,hogy esetleg megnézd?!

magyar bucó 2013.10.12. 11:53:45

Vegyél használt autót, kaland az élet. :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.10.12. 12:01:22

mondjuk a réz oxidációját nem szoktuk rozsdának.hívni.

Agr3ssor 2013.10.12. 12:11:34

Faternak vettünk egy régi Cliot... Átnézéskor direkt megnéztem a fűtést, pedig nyár volt! Ezeknél típushiba a radiátor halála, egy nap meló cserélni. Az egész műszerfalat ki kell kapni. Szerencsére jó volt...

OM617.912 2013.10.12. 13:10:57

ezt a hibát egyszer én is elkövettem (E21) de soha többé...
egy másik videó, ha lehetne zongorázni a különbséget akkor a szjatoszlav richter is kevés lenne.. :)

www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ZlzcnWISHMo

Schütii 2013.10.12. 13:13:45

@Slobodan_: Nem, mert nem éreztem hogy köze lenne a poszt tárgyához.

Lendvai Zsolt 2013.10.12. 16:01:55

@Gyurma73: Persze, patina. De ha a képaláírásra gondolsz, ott a kasztnira gondoltam. :)

@Schütii: én volnék. Ragadványnév. :D

@OM617.912: Nem mondom, hogy ez nem tetszik. De én azért szeretem az E21-et.

landcruisör 2013.10.12. 16:46:51

igen, természetesen a hacsiroku nem is autó, nyilván egy kalap fos, azért van kevés belőle, mert olyan rosszra sikerült és mindenki meg akar szabadulni tőle, nem? köszönjük az érdemi hozzászólást....

DeezL 2013.10.12. 16:55:31

@Schütii: ez valóban király autó,de az E30 is!!!! a mai BMW-kről csak a szart hallottam....nekem E21 E30 E34 E36 E28 E39 meg E46 volt... unokatesómnak volt E38asa is ...ezekkel különösebb bajunk nem volt

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.10.12. 17:53:51

@Lendvai Zsolt: ja :-) azt hittem hogy a hütőre gondolsz,ha már a fűtésről volt szó :-)

Tomedli 2013.10.12. 18:09:44

Nem vagyok BMW-s, de egy ilyen vén csatalovat szívesen elfogadnék :)

becseit 2013.10.12. 18:51:23

@Gyurma73: Igen, annak "grünspan" a 'szakszerű' megnevezése. :)

kraft 2013.10.12. 21:37:05

Én ezt már végigcsináltam, úgy 1997 környékén, a sajátomon. :-)Utána jó volt, amig megvolt.

Zolus84 2013.10.13. 08:51:21

:) Megláttam az E21 pedálgumijait. Ha jól látom, még az F30-ban is ugyanilyen van, tehát lassan 40 éve ilyen szinte minden BMW-ben.

Schütii 2013.10.13. 09:11:14

@Lendvai Zsolt: Lehetek a névrokonod? :D

@DeezL: Hű de jó kis leosztás! :) Nem gondolnám hogy a mai BMW-k szarok, viszont régen viszonylag filigrán, relatíve túlmotorizált gépsárkányok voltak, mára már túlszteroidozott, nagyképű, gengszterautók lettek. Ez nem az autók vagy a gyártók baja, ez kell a világnak. Az a baj. Ja, és régen minden jobb vót..

@Zolus84: Ilyen bizony, de hát hová is kéne fejlődnie a pedálgumik tudományának?.. :)
süti beállítások módosítása