Jules Bianchi mintegy kilenc hónappal ezelőtt, a 2014-es Japán Nagydíjon szenvedett súlyos balesetet. A kómából már nem ébredt fel, 2015. július 17-én elhunyt. Az autósport hatalmas tehetséget és egy szimpatikus srácot veszített el, akinek szinte mindegy volt, milyen autóba ül, a tempójára nem lehetett panasz. Ahogy a legtöbb Forma-1-es pilóta, ő is gokarttal kezdte pályafutását, és ha alkalma nyílt rá, később is örömmel ült vissza ezekbe a járművekbe. 2011-ben például a Masters Kart megmérettetésen állt rajthoz, ahol agyonverte a mezőnyt. Pedig olyan ellenfelei voltak, mint az akkor már nyolcszoros rali-világbajnok Sebastien Loeb, vagy a mostanában Volkswagennel sikeres Sebastien Ogier.
Szintén 2011-ben, a GP2-es sorozat silverstone-i futamán volt egy emlékezetes csatája Christian Vietorisszal szemben. A német srác hamarabb kapta meg a friss gumikat, azonban Bianchi keményen odatette magát, és nagyot küzdöttek az első helyért. Jules végül nyerni tudott, a szezont pedig a harmadik helyen zárta.
A Forma-1-ben a Marussiánál versenyzett 2013-ban és 2014-ben. Az autó közel sem volt ütőképes, ennek ellenére a 2014-es Monacói Nagydíjon a 19. helyről rajtolva (váltócsere miatti büntetéssel) felküzdötte magát a kilencedik pozícióba. Ezzel megszerezte saját maga és csapata első pontjait.
Nyugodj békében, Jules!
Ég veled, Jules!
Ég veled, Jules!
2015-07-18 09:31:40Jules Bianchi mintegy kilenc hónappal ezelőtt, a 2014-es Japán Nagydíjon szenvedett súlyos balesetet. A
Megfőztem a BMW-t
2015-07-04 06:25:15Naiv voltam. Amikor megvettem a BMW-t, persze alaposan átnéztük, mérlegeltünk, hogy mire lehet számítani. Az
A világ leghülyébb közlekedési lámpája
2015-05-16 11:12:52Bármerre indulunk is autóval, motorral, vagy akár gyalogosként, előbb-utóbb szinte biztosan furcsa
Bocsi! Eladó a BMW?
2014-12-29 18:49:19Úgy tizennégy éves lehettem, amikor édesapám elmesélte, hogyan szedte rendbe első Zsiguliját. Komoly
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2015.07.18. 09:52:37
És jegyezzük meg, hogy a F1 még mindig nem elég biztonságos.
TaaT 2015.07.18. 10:13:05
Sose lesz 100%-ig biztonságos...
88jk88 2015.07.18. 10:40:43
Choossie 2015.07.18. 11:18:44
De a biztonság is "csak egy érem" aminek két oldala van!
Az egyik a nézők és versenyzők biztonsága
A másik pedig a szinvonal adrenalin kaland
Legjobb példa erre a B csoportos Rally!
Nagyon veszélyes volt, de szerte a pályán mindenhol 100 méter szélesen emberek voltak, imádták nézték, rajongtak érte! Mai napig mindenki AZ IGAZI RALI-nak nevezi, annak dacára is h már 30 éves!A mai autók sokkal fejlettebbek stb blabla!De ott gép és ember hajtotta a kocsikat, azokat a kocsikat amiket a mérnőkök fejlesztettek a másik istálló mérnőkei ellen!
Rengetegen meghaltak sok lett a halálos baleset.
"biztonságossá tették" egy csomo agyonkorlátozással, és szabályal.
Lehet megtizedelődtek a balesetek.De nézzétek meg mi lett ma a raliból.Kimonhatjuk h a kutyát sem érdekli!
Láttam egy képet a fosbúkon felső kép: "rallye montecarlo 1984" tömve még a hegyoldal is emberekkel transzparensekkel! alatta második kép: "rallye montecarlo 2014" egy szem pályabíró áll zöld láthatósági mellényben ugyan abban a kanyarban!
Az F1 nézettsége is folyamatosan csökken!
A veszély viszi a sportot előre! Persze ez sovány vígasz annak aki megsérül v meghal!
De nem hiába jönnek az egyre agyamentebb extrem sportok is!
Ki akarna sziklát mászni ha nem mászhatna 5 méternél magasabbra a biztonság jegyében?
Ki akarna DH bringázni, ha nem száguldhatna le a hegyoldalon, hanem meghatároznák h hányfokos lejtőn gurulhat le?
Ki akarna sielni, ha sebességkorlátozáshoz lenne kötve?
Vagy ki menne egy motoros showra ha mondjuk meghatároznák h 2 méternél magasabbra nem ugrathat vele, mert nem biztonságos?
Senkit nem érdekelne.
Írhatnék egy rakat példát, de már így is hosszú a kommentem. Ha valami túl biztonságos akkor az nem csak a nézőnek érdektelen, de a versenyzőnek is.
R.I.P. Jules