Szombaton Trabant-Wartburg találkozón voltam Alsóörsön, úgy terveztem, vasárnap Komárom felé kerülök, és megnézem végre a nagy amerikai autós találkozót. Mindig emlegették a haverok, hogy sokan vannak, meg látványos, meg minden, de valahogy nem vitt le a lélek.
Gyönyörű Impala
A Monostori Erőd falain belül rendezik meg a bulit - szégyen, de még az erődben sem voltam soha. Tudom, nem vasárnap a fő nap, de most így jött ki. Szombat délután még gondolkoztam, hogy akár még estére is átmehetnék, de az az igazság, nem vágytam Edda-koncertre. A végén még engem is elrabolnak az ufók, és... na, mindegy, szóval reméltem, délelőtt lesz még elég látnivaló. Nem volt okom panaszra, volt mit nézni. Azt hiszem, jövőre már szombaton lemegyek, csak ha Edda-koncert lesz akkor is, majd elmegyek esti városnézésre.
Az erőd bejáratát egy kimustrált T-55 vigyázza. Kitűnő példája, hogy ami nincs lebetonozva, azt itthon ellopják. Nem kell nagy dolgokra gondolni, de a helyzetjelző lámpáinak a burkolatát már begyűjtötték. Persze, ennek örülhetnék is...
...hiszen a kupakok nélkül maradt öntvényekbe így már belátni. Hihetetlen, milyen mívesen oldották meg, hogy ne kelljen a vibrációk miatt naponta izzót cserélni: a foglalat hat darab rugóval van felfüggesztve
Lázadó vagyok, kemény. Amerikai autós találkozóra Volga kombis pólóban megyek, mint egy igazi rebellis.
Még az elején essünk túl a legkellemetlenebb részeken, hogy aztán már az igazán érdekes kocsikra koncentrálhassunk. Szóval, ez azért elég kínos. Valami pick up alvázra felcsavarozott üvegszálas kasztni. Igénytelen volt minden részlete, nem is értem, miért gondolták, hogy ez jó cégére lehet a vállalkozásnak
Igényes munkának nem mondanám, viccnek meg azért szerintem drága lehet
Nincs mit hozzáfűzni. Tegye fel a kezét, akinek NEM kellene. És most szégyellje magát!
Ez egy igazán jópofa sleeper, Chevrolet Impala SS. A Caprice legdurvább verziója, gyárilag Corvette-származék motorral, a rendőrségi verziókéval azonos, megerősített futóműelemekkel. A 260 lóerős V8 a maga 450 Nm nyomatékával szép dolgokat művelhet egy ekkora batárral
Buick Regal civil rendőrautónak álcázva
Rendőrségi Chevrolet Caprice. Figyeljük meg a lökhárítóra szerelt különleges rendőrségi kiegészítőt, a pushbart. Ezek segítségével csinálják a hírhedt kifordítós trükköt tudnak letolni útakadályokat, elromlott autókat
Komolyan megosztó látvány. Ízlés dolga, ki tartja kínosnak, és ki menőnek
Nem valami kifinomult megoldással sikerült megoldani a nagyjából harminc centis emelést
Küllős felnik, kerekenként szabályozható futómű-magasság. Naná, low rider
Gonosz. Mondjuk, semmi hátrányos megkülönböztetés: gyakorlati okokból nem engedhet be kövér csajokat. Egyszerűen leérne az alja.
Jópofa részletek. A mintát egy régi, szimpla trükkel fényezik: az alapszínűre festett felületre csipketerítőt feszítenek, úgy fújják föl a következő színt. A terítőt lehámozva kész is a minta. Meglepő, de a Caprice tetejébe nem is volt túl nagy meló belevágni a Renault Twingo vászontetejét
Legendák egymás közt. Az egyik azért legendás, mert hát Mustang, nincs mit magyarázni. A másik, meg mert a Pontiac Fiero nem egy kiemelkedően jó autó, sőt egyesek szerint legendásan nem jó autó. De jó alap a Ferrari replika építéshez
Rejtett lámpákkal a jobb légellenállásért? Aligha, ez is egy öncélú dizájnelem, mint szinte minden ezeken a régi amerikai autókon
Spontán gumifüstölés
Impozáns karburátorok
Érdemes végignézni a galériában a részletfotókat
A világ egyik legőszintébb használt autója, minden horpadás, rozsdapötty szemlére van téve
Méretes rozsdaboglya
Még a legkisebb rozsdafoltot is büszkén mutogatja - de a lemezek átlátszó fényes lakkal vannak bevonva, hogy azért már sokkal rozsdásabb ne legyen
Tűzpiros Firebird, színben is stimmelő, szovjet sátras utánfutóval
Lincoln Continental. Az egyik kedvenc Matchboxom volt a fehér viniltetős piros Continental...
... imádtam ezt a debil kajütablakot a (B?C?) oszlopban
A betonplacc, ahol gumit lehet füstöltetni, fánkokat rajzolni a hátsó gumikkal, vagy éppen monster truckokkal roncsot taposni
Az egyik eltaposott autó. Ki tudja, mi volt? Válaszok jöhetnek kommentbe!
A másik eltaposott autó. Felismeri?
A harmadik eltaposott autó. Ki tudja, mi volt? Válaszok jöhetnek kommentbe!
Visszafogott vélemény: "Bazmeg a downsizingot, 7,5-ös vényóc a gépházban!"
Willys jeep, a világ legismertebb terepjárója
Háborús sebesült ez a Willys, a jobb első doblemezénél be is keretezték a golyó ütötte lyukat
Akár több csecsemő is kényelmesen elfér a monster truck felnijében, ami egy...
... Volga. Az alváz, a motor, de még a traktor kerekek is szovjet járművekről származnak
A Volga El Camino monster truck leforrázott. Sajnos sokkal lázadóbb dolog, mint a volgás póló, tagadhatatlan
Menő dolog egy Chevelle kabrióban a színpadra gurulni, de vontatókötélen is menő?
Naná, ha egy Chevy Nova húz fel a pódiumra, mindenképp menő vagy
Aki tombolát vett, ezek közül választhatott. Nem kérdés, vettem én is egy szelvényt, nagyságrendekkel jobb az ember esélye egy romos amerikai batárt megnyerni, mint a lottón akár csak egy hármast elérni
Sokat gyengül az üzenet, ha egy lemattult Mercury Sable megsárgult fényszórója alatti gyűrött pléhtáblán olvassa az ember
Egész biztosan nagy engedményt biztosító vevőkártyája volt az eredeti tulajnak, mert...
... egy egész boltra való krómbiszbaszt, lámpákat és egyebeket vásárolt a munkaeszközére. Látványos, ez nem kérdés
Még egy király hot-rod. Sötétben jól mutathat, amikor a géppuskacső-formájú kipufogókon kicsapnak a lángok
A beltér minden szegletében van valami érdekesség. Villáskulcsok tartják a kormányoszlopot, vekker az óra, gránát a kormányfogantyú, kézi fúró a váltókar
Hot rod-karikatúra. Szinte mindene feleakkora, mint az "igaziaké". Dodzsemnyi tengelytáv, V4-es motor
Ezzel a szolgálati autóval nagyjából bárhová eljut a sheriff
Gyerekek húzták a tombolaszelvényeket, komoly túljelentkezés volt a feladatra
Juhhééé, megnyertem, megnyertem!!
És melyiket választod? A New Yorkert? Szuper! Kocsival jöttél? Igen? Mivel? Aham, szóval egy Mercedessel...
Önök melyiket választották volna, ha megnyerik a tombolát? A Chrysler New Yorkert?
A kis Mustangot?
A Chrysler Concorde-ot?
A Ford Explorert?
Bele sem merek gondolni, mennyi látnivaló volt szombaton, mert már a vasárnapi felhozataltól is jojózott a szemem. Az autós bemutató, mikor az emberek felgurultak a pódiumra, és bemutatták a gépeiket, önmagában is szórakoztató volt, de a tombola volt a legjobb móka. Nem azért mert úgy izgultam, amikor kihúzták a számokat, hanem azért, mert hosszasan játszottam a gondolattal, vitatkoztam önmagammal, mégis melyik lepattant csótányt vinném haza, ha én nyernék.
Kopott, szakadt, de van benne valami
Ha jól értettem, az átírást a nyertesek állják, tehát nem teljesen tét nélküli a dolog, pénzbe is kerül. De tényleg komolyan morfondíroztam rajta, melyiket választanám. Az Explorer univerzális választásnak tűnt, hiszen mégiscsak egy terepjáró. De ránézésre is sokat kapott az élettől. A kis Mustang kéziváltós volt, és jó, ha hathengeres motor hajtotta. De azért egy Mustang, méghozzá ez a széria egyre jobban tetszik. A Concorde formája egy elkopott szappanra emlékeztet, de az amerikai autóipar egy megújuló korszakát idézi, és összetéveszthetetlenül jenki. A New Yorker talán az összes közül a legamerikaibb. Nézzék meg a galériában a beltér fotóit. Ilyen csak Amerikában hagyhatta el a gyártószalagot. Kis nyomoroncnak tűnik, de azért a hátsó lábtere akkora, mint egy nappaliban.
Kívülről nem tűnik nagynak, de van hely benne rendesen
A fene tudja, mindegyik mellett szólt valami, bár magamtól egyiket sem vettem volna meg. Autós hirdetéseket nézegetve soha nem kerülnék ilyen választási helyzetbe, nem adnék pénzt értük. De ajándékba?
Önök melyiket választották volna?