Belga akarok lenni!

  2013. augusztus 13. - streetsta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Mégfilléresebb Koszradírok
2015-07-28 17:27:27

A Mágikus Koszradír hihetetlenül sok ember fantáziáját megmozgatta, már-már mikroszálas törlőkendői

Kreatív traffipaxolás
2015-07-21 20:26:01

Én értem, hogy szükség van sebesség ellenőrzésre, ha nem lennének traffipaxok, elkanászodnánk mindannyian.

Nesztek, rakenroll!
2015-07-08 18:16:52

A nyárnak még csak az első felénél járunk, de úgy tűnik, ennél jobb buli már nem lesz. Félre ne értse

Megbűnhődtem
2015-06-29 17:25:09

Ez van, ha az ember felelőtlenül fogyasztja a totalcaros és indexközeli tartalmakat. Kezdődött azzal, hogy

Ez volt a kecskeméti repülőnap végén a konklúzió. Mondom miért.

Előző nap a szociautós találkozón voltam, éjjel kettőre értem haza, egésznap fűtött Trabantban, fűtött Balaton-parton, illetve fűtött Balatonban tartózkodtam. Éjjel, hazafelé motorozva majdnem beestem az árokba, olyan fáradt voltam. Nagyon nem éreztem magamban a késztetést, hogy másnap leguruljak Kecskemétre. Pedig Gyurika barátom ordított szombaton a telefonba, hogy ha nem megyek le és nézem meg a Vityazit, hülye vagyok, mert azok akkorát repültek, hogy mindenki szétesett tőle.

IMG 5236
Egy öreg MiG-21 fogadja a kecskeméti katonai reptérre érkezőket

Aztán ébredés után győzött a repülőbuzéria, meg a kíváncsiság, hiába keltették az idexes kommentelők, fórumozók a hangulatot, felültem a Kawára, és lehúztam az M5-ön. Persze készültem, mert az világos, hogy ha az ember egész nap egy árnyéktalan reptéren fog kóricálni, kell a víz, meg legalább sapka a kopaszodó fejre. Négy, gyöngyöző palack ásványvizet raktam az oldaldobozokba, meg hátizsákot, hogy legalább kettőt magammal is tudjak vinni. Persze Kecskeméten kiderült, az anyagi szempontokon kívül semmi nem indokolta az extra óvatosságot: lajtos kocsik, vezetékes víz, párakapuk, locsolófejek, és büfé mindenhol. Aki itt megfő, szomjan marad, az meg is érdemli. Még zacskós vizet is osztottak, amit katonák segítőkészen még fel is vágtak, ha valaki nem tudta maga megoldani a víz meghámozását.

IMG 5266
Zacskós vizet osztottak a melegben, jól felszerelt katonák segítettek a zacskó kibontásában. Hiába, egy jó csata-ollónál kevés hasznosabb szerszám akad

A sisakomat, kabátomat vendéglátóimnál, a robotrepülőket (pontosabban drónokat) fejlesztő és gyártó BHE sátrában letehettem, gyorsan körbeszaglásztam a légifelderítésre, adatgyűjtésre és még ki tudja mi mindenre alkalmas gépeiket, aztán húztam tovább.

IMG 5258
Egy gyorsan, bárhol telepíthető katapult-sínről indítható a drón

Délutánra volt meghirdetve a Russzkije Vityazi programja, ez tűnt a legérdekesebbnek -na, természetesen a vasárnapi programot átvariálták, mikor fél egy körül leértem, már rég pihentek a Szuhojok. No, nem mint ha így nem lett volna elég látnivaló.Röpködtek a fejünk fölött a Gripenek, deszantosok, robbantak a pirotechnikai eszközök. Kiderült az egyik sátornál, ahol a magyar Mi-24 csatahelikopter-pilóták állomásoztak, hogy Afganisztánban is repültek, igaz ott "csak" kiképzőként, a Mi-24 export verzióján. Hogy mostanában mennyiszer ülhetnek az imádott helikopterükbe, úgy hallottam jobb nem feszegetni, úgyhogy nem is bántottam őket ezzel.

IMG 5285
Mi-24 harcihelikopterek pilótái gyönyörködnek a deszantosok repülésében. Ha lehet hinni a szóbeszédnek, ők mostanában nem repülnek huszonnégyesekkel, mert bár az országnak vagy 12 darab Mi-24-e van, de egy sem repképes

Bődületes mennyiségű technikát állítottak ki, természetesen nem csak repülőeszközöket, de gyakorlatilag mindent, ami szolgál, vagy szolgált a magyar hadseregnél. Mondjuk volt egy olyan érzésem, hogy a hadra fogható magyar állomány és technika 80 százaléka itt volt a reptéren, de csak a májam rossz. Annyira, hogy mikor a törökök profi légibemutató-egysége emelkedett a levegőbe, és tartott kiselőadást precíziós repülésből, azon gondolkoztam, vajon a forró szurkos bográcsnál lenne-e fejlettebb eszközünk, ha a törökök megint fürdő-beruházásokat szeretnének erőszakkal az országra kényszeríteni. Úgyhogy inkább vettem a büfében egy dönert, hogy ezzel is mélyítsem a török-magyar barátságot, jobb a békesség. Persze a büfé magyar volt, a döner közel ehetetlen, és az alkoholmentes sör pedig langyos, mint a ... Szóval, langyos.

IMG 5373
A legkirályabb napernyő, mind közül, amit eddig láttam. A Bell is elhozta a bemutató helikopterét, ami a híres, szinte filmsztárnak is mondható Jet Ranger típus leszármazottja. A négy rotorlapátra sivatagi rejtőszínű ponyvát feszítettek, ez alatt hűsöltek az amcsik

Aki szereti a technikát, az nem tud nem belelkesedni egy ilyen bemutatón, de persze a nap végére az energiái még annak is elfogynak, aki annyi szőlőcukrot nyel egész nap, hogy még a pórusain is fruktóz glükóz távozik. Voltak pillanatok, mikor én is leginkább árnyékban horpasztva tudtam elképzelni a nap hátralevő részét, de a kíváncsiság legyőzte a fáradtságot.

IMG 5802
És igen! Megérintettem a Tornadót!!

Ahogy ment egyre lejjebb a nap, kezdett visszatérni belém is az erő, majd a parkoló gépek közt egy csapásra fitt és friss lettem. Ott állt a betonon egy gyönyörű, szürke Tornado. A britek hozták, Hawk T1-esekkel együtt. Persze nem bírtam magammal, meg kellett érintenem a Tornadót, ha már egyszer megérintettem egy Spitfire-t, a britek második világháborús vadászgépét. A pilóták meg sem lepődtek különösebben, csak sértődött arcot vágtak, mert ők a Hawkot repülik, és mi az, hogy nem azt akarom megérinteni. Szóval, azt mondták, beengednek a kordonon, de csak ha a Hawkot is megérintem. Nem kellett kétszer mondani. 

IMG 5804
Mondhatnám, hogy nagyon igyekeztem idiótán kinézni, de minek az álszerénység, csuklóból megy az ilyesmi. A britek azonnal vették a poént, így mindenki mindenkit megérintett

Csóváltam a fejemet, hogy dilisek ezek a britek, de jól áll nekik, mikor őrületes partihangulat-zaj csapta meg a fülemet. Az egyik Hercules szállítógép szárnya alatt a belga személyzet rögtöntzött DJ-pultot állított fel, és spanyol kollégáikkal, meg pár doboz sörrel őrületes bulizásba kezdtek.

IMG 5823
Belgák, spanyolok és magyar nézők partihangulata

Amire természetesen a nézők is hivatalosak voltak, a pilóták elbontották a kordont, és hívogatták befelé a megszeppent látogatókat. Kevés ilyen szürreális élményem van, mint a lemenő napnál pilóta-overálba öltözött legények (meg egy nő is!) kurjongatnak és tekerik a csípőjüket. Némelyiküknek a csapat-felvarró helyén I love lesbians feliratú hímzett badge virított... Ha ilyen a belga légierő, én belga akarok lenni, és jelentkezni az első légibázison.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr795458569

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Schütii 2013.08.13. 17:49:18

Nem sok komment lesz, érzésem szerint.

Leadfoot 2013.08.13. 17:55:51

...hát még ha láttad volna a Tornado távozását másnap. Hajjaj! :-)

A belga Hercules legénysége egy ideje minden repülőnapon ezt csinálja, ahova elmennek. Marha nagy arcok. Ugyanaz a csapat, már csak a szösziről is megismerni őket. Ahol engedik, alkoholt is szoktak árulni, pl. vodka-narancsot. Attól még sokkal jobb lesz a hangulat, naná.

Viszont ami a szervezést illeti: 2010-ben Kecskemét volt Európa legjobb repülőnapja, ami nem kis díj. Addig egy összeszokott, profi csapat szervezte. Idén oda kellett adni a szervezést a csókosoknak. Az 1991-es taszárit kivéve eddig minden nemzetközi repülőnapon ott voltam, amit Magyarországon tartottak. Ha jól számolom, ez 9. Plusz az elmúlt 3 évben még 9 nagy, nemzetközi repülőnapon Európa más országaiban. (Ez nem sok, aki igazán keményen tolja, annak 1-2 év alatt összejön ennyi.)
És én nagyon sok negatív változást láttam a korábbi kecskeméti rendezvényekhez képest. Az is igaz, hogy vasárnapra próbáltak valamit korrigálni a szervezők, és kevesebben is mentek ki (kb. 60-, illetve 40ezren), ami szintén segített, plusz vasárnap nem érződött olyan melegnek az idő, mert volt egy kis szél úgy délután kettőig.

Ami még ennél is rosszabb: a magyar Mi-24 zsokék nem oktalanul voltak morcosak. Szépen, fű alatt gyakorlatilag kivonták a gépeket, mostanában nem lesz harci helikoptere Magyarországnak (ami ezekben a csóró időkben nem biztos, hogy baj, csak egyrészt a politikusi ígéretek ezzel ellentétesek voltak, másrészt sikerült szépen eltékozolni a gépeinket - a volt NDK-s "MiHu"-k közül a legtöbb egy percet se repült). A Mi-17, ami a bemutatóban repült, az pont fele a jelenlegi helikopterflottánknak. A repülőnap idejére ki volt adva a NOTAM, hogy Pápán nincs kutató-mentő szolgálat.
Szerdán kötelékezett két An-26. Pontosabban A két An-26, mert azokból sincs több, és lassan ez a kettő is kirepüli az idejét.

Szóval - a szervezési baklövések ellenére - jó volt ez a Kecsó, csak kicsit keserédes.

EddieCivic4g 2013.08.13. 18:06:42

Hangulatkeltő kommentelőkkel nem kell foglalkozni, eddig is voltak, ezután is lesznek, akiknek semmise nem jó. Eddig több km-es gyalogtúra után vagy megdöglöttél a melegben, vagy megdöglöttél. Most légkondis ingyenbuszok a bejáratig, ingyenvíz, ingyenhűsítősátrak, hát mi kell még? Szép volt, jó volt, 2 év múlva megint megyek.
A Gripenek viszont annyit voltak fent, hogy eddig a Mi-24ek nem repültek, mostantól senkise sehovásenem:)

Leadfoot 2013.08.13. 18:11:20

@EddieCivic4g: Buszozás eddig is volt. Ingyen víz is. Csak volt belőle elég. A parkolók pedig nem voltak ilyen rohadtul messze a reptértől, így elég volt a busz (logikus - minél messzebb van a parkoló, annál több ideig tart fordulni egyet a busznak...)

Szerda reggeltől hétfő délutánig voltam a reptér környékén, a hétvégén pedig mindkét napon kapunyitásra mentem, és kapuzáráskor jöttem ki. Azt hiszem, meg tudom ítélni, mi volt jól megszervezve, és mi nem.

Leadfoot 2013.08.13. 18:13:56

A "roncsos" hangárba sikerült bemenni, egy Me-108 Taifun roncsa volt (amilyen mellette állt kék színben), a Rügen-szigetnél szedték ki a tengerből a németek. Nagyon érdekes volt.

Markgraf · http://www.legiobrigetio.com 2013.08.13. 18:17:34

streetsta: A Taifun roncsát nemsokára közelebbről is menézheti és még csak Kecskemétre se kell mennie érte :)

lcka 2013.08.13. 18:19:47

@Leadfoot:

ez volt az? (mondjuk nyilván)

sajnos sok helyre nemtudtam odaférni, ez is azért készült ilyen béna szögből, nappal szemben...

kepfeltoltes.hu/130813/DSC_0435_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

mindent összevetve én kellemes élményekkel lettem gazdagabb, én úgy éreztem még túl is volt biztosítva, éreztem az akarást

Leadfoot 2013.08.13. 18:25:01

@lcka: Ja, ez, persze. Mi vasárnap késő délután jártunk arra, és akkor már alig lézengett arra pár ember.

Bambano 2013.08.13. 18:29:46

Szép festése van annak a bell gépnek. állítólag fejreáll tőle a kémműholdak alakfelismerő szoftvere.

mann 2013.08.13. 18:33:13

Mi szombaton voltunk, de a parkolókat kihagytuk. Sötétedésre, ahogy láttuk, a sárga parkolónál már kemény volt a helyzet abban az őrületes porban.

Vityazi állat volt és a Frecce is, főleg a kommentálása :)

Annak idején Gvozgyikákkal lődöztünk Táborfalván, jó volt eggyel találkozni, előjöttek az emlékek.

Leadfoot 2013.08.13. 18:34:44

@Bambano: Azt nem tudom, ez igaz-e, mindenesetre pl. a szlovákoknak is van ilyen "pixeles" festésű MiG-29-esük és Mi-17-esük.

www.kepfeltoltes.hu/130813/DSC07516_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

DonVincenzo 2013.08.13. 18:45:09

Kb. két hónapja kiállítási tárgy vagy vevőcsalogató mittudoménmi lett az egyik Mi-24-ből.
A 4-es főúton Szajolnál van egy kertészeti áruda és ott áll egy benn a kerítés mögött közvetlenül.

EddieCivic4g 2013.08.13. 19:16:26

@Leadfoot: Nyugi már. 1, amikor írtam, még nem láttam a te kommented. 2, egy szóval nem mondtam, hogy nem tudod megítélni.
3, én is ott voltam, és nekem tetszett.

Manarola (törölt) 2013.08.13. 19:22:38

Leadfoot: +1
Én is kint voltam szombaton, de az a szervezés valami borzalom volt. ON

Leadfoot 2013.08.13. 19:24:15

@EddieCivic4g: Oké, bocsánat, egy kicsit morcos voltam/vagyok, mert nem ment minden olyan jól, mint régebben. :-/
De attól még én is élveztem. Mondjuk a szombati hőség némileg rontotta az élvezeti értéket, de hát arról nem tehet senki.

Hurri Kán 2013.08.13. 19:32:50

@Manarola:
Legközelebb jelentkezz, és csináld jobban.

Gomulka Béla 2013.08.13. 19:44:33

A szurkos bogrács sokkal kevesebbe kerul, mint egy ilyen repulogép. Avval kéne felszerelkezni minden országnak, és a sok baromságra elvert pénzt/energiát/tehetséget másra fordítani. Katonai szempontból az eredmény ugyanaz volna (nem háborúznánk, mert az baromság), és a zaj is kisebb lenne.

dennisthemenace 2013.08.13. 19:46:27

Minden tiszteletem a kilátogatóké. Itt csak harminc fok volt, de nem volt kedvem meg a boltba sem átmenni..

Leadfoot 2013.08.13. 19:56:24

@Hurri Kán: Amennyi ilyet láttam, nekem lehet, hogy menne. Viccet félretéve: attól, hogy nem tudok főzni, még tudom, hogy ízlik-e a gulyásleves.

Vagy szerinted teljesen normális, hogy aki eddig magas szinten csinálta a szervezést (www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/napok/nemzetkozi/europa_legjobbja_a_kecskemeti_repulonap/), attól elveszik, és odaadják olyannak, aki még sose csinált ilyet?
Vagy normális, hogy a pénztárosok (érted, akiknek a jegyet kéne árulniuk, karszalagot adniuk) 10 perccel a kapunyitás előtt érnek a kapuhoz, és nincs, aki beengedje őket? Mert ez történt, ott voltam.

misinator 2013.08.13. 19:58:36

Most - végre egyszer - két napot voltam lent Kecskeméten. Ugyanis történelmileg úgy adódott, hogy egy nyugdíjas Mig-21/29-en berepülőpilótánál tudtam megszállni...
Az irigy kommenteket ide kérem:-)
A két nyári nap alatt úgy felforrósodott a processzorom, hogy Streetsa-t hirtelen meglátva jól le is Koncz Janiztam:-(
Mentségemre legyen mondva a felfőtt agyvíz mellett /amit a sapka vízzel locsolásával próbáltam kompenzálni családi esernyő alatt, de szinte hiába, félóránként ropogósra száradt/, hogy élőben még nem találkoztam velük, így az arcfelismerő program resetelt:-(
Visszatérve a két napra: Mindig az volt a tervem, hogy egy nap a repülésé/Ö', gyá'!/, a másnap a földi látványosságoké.
Ez most 97' óta először végre bejött!

Tanulság: nem elég két nap...

Főleg, hogy közte alig pár órát aludtam, köszönhetően a házigazda minőségi házi szilvapálinkával /Bírom én; borsodi gyerek vagyok!...csak nem egy nap forróság után.../ tuningolt breafing/debreafingjének.

Ha legközelebb megyek, az a házigazda miatt lesz; a hidegháborús típuskavalkád lassan elfogy, s se a román Mig-21, se lengyel a Szu-22, se az Orosz Vitézek Szu-27 nemigen várható többet:-(
/Az ukránok meg, ha el is jönnek - köszönet ezért is nekik(!) - nemigen fognak repülni/.
"Csak" a Gripenért, F-16-ért már nem megyek el.
Megjegyzem, a házigazda se ment ki. Vasárnap ment volna az oroszokat megnézni, de aztán hívtam dél táján, hogy már repülnek, lekésted:-(

Magyar helikopter állapotok: Inkább nem írok semmit ide, a HTKA fórumon már jól összekapott a társaság a témán...

Belgák: Mondtam is a DJ-nek - minden angol tudásom összeszedve - hogy This is number one!
A Herculesre sorban állók, mint a partyarcok rugóztak egyszerre, olyan jól keverte. Nagyon érezte a témát!

Szervezés: Csatlakozok Leadfoot megállapításaihoz.
Az első nap 10 óra után már nem volt víz a lajtkocsikban. Dél táján találtam egy csapot, ahol másfél órát álltam sorban.

Vasárnap már nem volt ezzel gond.
A másik agyatlanság - a piros parkolóba érkezve - hogy reggel 1 azaz EGY db ablaknál lehetett átvenni a karszalagot.
Egy később jövő mondta, hogy két és fél óra alatt jutott be - igaz, nem kérdeztem, hogy a parkolótól e?
Régebben, ha úri kedved úgy tartotta, ahhoz a karszalagosztóhoz mentél a tucatból, aki szimpatikus volt elborult értékrendednek.

Egy a lényeg: Szép vót', jó vót', az oroszok hajtóműindítását hallgatni pár méterről kárpótolt mindenért.
Mit mondtál? Nem hallom! Nem vagyok süket! Beszélj már hangosabban!

Hurri Kán 2013.08.13. 20:05:37

@Leadfoot:
Akkor jelentkezz te is, és csináld jobban. Fotelból mindenki tud okoskodni.

andorka 2013.08.13. 20:08:03

Mi vasárnap voltunk, és hasonlóak az élményeim: a parkolás eddig jobban megoldott volt (mi Pestről érkeztünk és a Cegléd felé vezető úton [piros parkoló] lettünk eligazítva, onnan jó negyedórás buszozással jutottunk el ahhoz a bejáratig, ahova mindig is állni szokásunk volt.
A statikus sorra el se jutottam, lekötött a dinamikus bemutató illetve a 'zöld hangársor'. A dinamikus bemutatót lehet hagyományosnak mondani,az egyetlen -számomra- újdonság az Orosz Lovagok voltak. Úgy emlékeztem, hogy a nézők fölé nem szabad berepülni, de ők eleve úgy indították a programot, hogy a nagyhangár fölött a pályára merőlegesen érkeztek a légtérbe. Biztos megváltoztak a szabályok és nekik engedték használni ezt a területet is. Annak ellenére, hogy Szu-27-tel repülnek én dinamikusabb programot vártam. Aztán olvastam róluk az Aranysasban és rádöbbentem, hogy milyen alacsony repült óraszámuk van...

Kegyetlen 2013.08.13. 20:25:15

Eurofightert is érinthetsz Oberschleissheimban München mellett.

Rocko- 2013.08.13. 20:31:38

repülők, motorok, kész Top Gun, magyar Tom Cruise nem volt? :)

(heti egyszer kötelező: www.youtube.com/watch?v=siwpn14IE7E )

zalkapone 2013.08.13. 20:35:14

streetsta: szeretem mikor a "civilek" rácsodálkoznak arra, hogy az egyenruhások is lehetnek normálisak, ne adj isten jófejek! :-)

Leadfoot 2013.08.13. 20:36:17

@Hurri Kán: Látom leragadtál ennél az "akkor csináld te jobban" dolognál, én viszont nem szeretném ismételni magamat. Nem szerveztem még olyan rendezvényt, ami 60ezer embert vonzott, de az biztos, hogy a pénztárosok nem kapunyitás előtt 10 perccel érnének oda, és lenne, aki beengedi őket...

@andorka: Amint már említettem, haverokkal lent voltunk már szerdától. Csütörtökön gyakorolt a Turkish Stars, és láttuk, hogy a majdani nézőtér fölött repkednek. "Á, csak valami gyakorlás, a hétvégén nem így lesz" - mondtuk. Pedig de. Nagyon meg voltunk lepődve, mert eddig szigorúan tilos volt.

@misinator: Hát igen, lassan fogynak a típusok. Úgy tudni, az ukránok szerettek volna bemutatózni a Szu-27-tel, de nem engedték, mert nagyon-nagyon keveset repülnek a pilótáik, egy újabb tragédiát pedig senki nem akar kockáztatni. Szlovákiában és Lengyelországban viszont idén elvileg repülnek bemutatót, ha nem jön közbe semmi, lesz szerencsém látni.
Egy érdekesség: mikor idén megérkeztek Kecskemétre, a pilóta kétszer is engedélyt kért, hogy 3 percig műrepüljön a bázis fölött, de nem kapta meg.

lcka 2013.08.13. 20:40:26

hirtelen nem is tudom a belgak kik voltak, de hiszek nektek :-)

viszont nagyon jo volt ahogy a torok kommentalt, jo erzes volt idegen szajbol a magyar nyelv, valamilyen szinten megtisztelo erzes volt

Leadfoot 2013.08.13. 20:42:41

@Rocko-: Hajjaj... 2000-ben úgy keveredtem ki a parkolóból, hogy a pályatengellyel párhuzamos egyik kis úton mentem vissza a 44-esre. Épp szálltak le a nap végén még fölküldött gépek.

Nem Kawasaki Ninja volt alattam, csak Wartburg, és nem Tomcatek szálltak le, csak Albatrosok, de a Top Gun érzés tökéletes volt. :-D

Leadfoot 2013.08.13. 20:48:37

@lcka: Korábban azzal hülyéskedtek a magyar kommentátorok, hogy néha hülyeségeket adtak a külföldi szpíkerek szájába. Pl. egyszer a Frecce kommentátora megszólalt magyarul: "tapsoljatok, lusta banda!".
Náluk tavaly új kommentátor volt, de nagyon sótlan volt a szövege, idén visszatért a régi szerencsére.

A Turkish Stars dumagépe, Savas őrnagy is hatalmas arc, mindig is bírtam a lelkesedését. Nem csak nálunk, más országokban is igyekszik a lehető legtöbbet a helyiek nyelvén beszélni. Meg néha benyög olyanokat, hogy "ladies, gentlemen, and others!". :-)

n53 (törölt) 2013.08.13. 20:57:53

@Leadfoot: A muholdas sztori termeszetesen hulyeseg. Egyreszt egy ismeretlen mintatol nem fagy le egy kepfelismero szoftver, max nem ismer fel semmit. Masreszt egy esetleges lefagyas azonnal elarulna az alcazast.

Borzaszto egyszeru oka van a digital camo-nak: jobban alcaz, nehezebb felismerni.
www.hyperstealth.com/digital-design/

halor 2013.08.13. 21:07:01

én aznap kutat fúrtam :)

Leadfoot 2013.08.13. 21:12:43

@halor: Legalább feltört az olaj? :-)

Alapító05 2013.08.13. 21:14:36

A MI-24-eseket eladták, hogy eszükbe se jusson felújítani őket :) Pl. Szajolban, a 4-es mellett van egy kertészeti áruház, ott is van egy kiállítva. (agyf@sz)

misinator 2013.08.13. 21:16:42

@andorka: Remélem Allesmor Obranna nem csontoz ki, hogy bemásolom ide, hogy miért is nem tűnt dinamikusnak az orosz kötelék.

Először nekem is úgy tűnt, de aztán rájöttem, hogy majd 20 tonna /Üresen, keró nélkül!/ nem fog úgy pörögni, mint egy pár tonnás "kis" gép.

De inkább idézem a hozzáértőt több hozzászólását összefűzve:

"...A Vityazi nem a levegő magas hőmérséklete miatt nem kapcsol fáklyát, hanem mert a kötelékezéshez nem kell. Lendületből repülnek szinte végig, nagyobb sebességgel mint a szóló. Amíg együtt vannak, így sokkal precízebben lehet játszani a gázzal, mintha a nagyfáklya menne. Ami amúgy is irdatlan tolóerőt adna, meg se lehetne maradni még zárt kabinnál se, nem beszélve a felesleges túlterhelésről. Tudni kell, hogy egy akárhánygépes kötelékbe összeállt csapat manőverjellemzője leginkább a kötelék méretével megegyező nagygépével azonos. Ezért is extrém a minimálforszázsos gyémántalakzat, mert ott már úgy kell a köteléket tartani, hogy közben azért van egy konstans terhelés is.
Minden földközeli műrepülő bemutató alapja az, hogy egy figura kiviteli sebessége a következő figura beviteli sebessége legyen. Ha ez a kettő nem találkozik, abból van a baj. Namost, ha a cél az, hogy az ötös kötelék után még "bavduljon" a show, akkor növelni kell a tempót, azaz, az elején légi alapjárat-maximál fordulat a tartomány, után viszont a két szélen jöhetnek a huszáros forszázsos behelyezkedések. Van tartalék a manőverekben. A szóló meg egy másik mese, neki a nézők előtt kell dörgetni az utánégetőt, mert így van felépítve a program. Az ő produkciója lesz a végére a leggyorsabb. Addigra fogy ki annyi keró, hogy jöhetnek a nagyobb túlterhelések. De ne feledjük, a Vityazi gépei amúgy régi PVO-s P-verziók, pár éve lekorlátozták őket 6-7 g-re. De ennyi elég is...
...Kis korrekció: lendületből repül végig a kötelék, a szólóval azonos sebességgel, de nagyobb íveken. Ne feledjük, az energia mindig a túlterhelésekhez kell. Ha nincs szűk ív, ha katolikus a forduló, akkor 2-3 g-ből is megfordul a kötelék, amit lendületből is meg lehet csinálni...
...Próbálj meg bármi extrémet előadni öt 14.7 méteres fesztávú géppel egy kötelékben. Nagy tehetetlenség, nagy keresztirányú méretek, nagy légörvény, holtjáték csűrőirányban és ugye ez alapszabály: egy kötelék manőverjellemzője a kötelék méretével megegyező nagyságú gép manőverjellemzőivel rokonítható. Jobban kéne ismerni a Szu-27-es képességeit, többet kéne látni élőben (nem egyszerű feladvány) hogy belássuk, nagy szó ezekkel a vasakkal az is, amit láttunk. Gondolj bele, Blue Angles F-14D-vel, vagy a Thunderbirds első generációs F-15E-vel. Kb ez az, amit a Vityazitól látsz és ez azért elég abnormális...
...A Ruszkije Vityazi egy kötelék, amely bemutatójának nagy részében a kötelékrepülést demonstrálják. A szolórepülés csak a kötelező ráadás a program harmadik harmadában. Mivel a gépek le vannak korlátozva és a levegő is eléggé híg volt a nagy melegtől, nem csoda, hogy ukrános megtépést nem láthatott senki.

Három orosz pilóta repülte háromféleképpen keményen a Szu-27-est bemutatókon. Az első Pugacsov volt, aki lényegében kidolgozta a típusra a bemutató elemeit.
A második Kvocsur, aki finomított rajta, ez a régi amatőr videó Angliából mutat pár olyan megtépést, amit szerintem te hiányoltál Kecskeméten a Vityazitól.
A harmadik pedig a jelenlegi Szuhoj főpilóta, Szergej Bogdan, aki valahogy ötvözte a kettőt, nem sajnálva a g-ket a sárkánytól.
De mindhármukban közös, hogy 4-5000 repült órával adták elő, amit te az 1200-1500 órás Vityazi-pilótáktól elvársz..."

htka.hu/kozosseg/discussion/42485/kecskemeti-nemzetkoezi-repuelonap/p12
Meg tovább.
Videók is vannak!

Ezen az oldalon veszett össze a jónép, hogy kell nekünk Mi-24?
Amit aztán folytattak a típus topicnál. Akarom mondani; jelenleg is megy a harc...

Amúgy

Quattroman 2013.08.13. 21:23:50

"vajon a forró szurkos bográcsnál lenne-e fejlettebb eszközünk, ha a törökök megint fürdő-beruházásokat szeretnének erőszakkal az országra kényszeríteni."

ezen sírva röhögtem

göröG 2013.08.13. 21:23:54

Gyááááá!!!!! Ezt a Rangert nem láttam...-pedig az egyik kedvencem.

@Leadfoot: Ja ja , 2010-hez képest a szervezés most tényleg "lazább" volt . Igaz nem számoltam , de mintha a kék budiból is kevesebb lett volna + vizet is kevesebb helyen osztottak, pedig most melegebb volt.
Mivel szombaton voltunk kint , az föltűnt hogy a legtöbben a vityazira voltak kíváncsiak , és ahogy vége lett a programjuknak mindenki egyszerre indult meg kifelé . Na ebből lett a nagy csöcs ,és a gyorsan kialakult dugó miatt kezdtek el röfögni az emberek. Nagyon nagy baromság volt a három nagy köteléket a nap végére beszúrni! Szóval szerintem ezért teljesen jogosan jár a 40centis néger kalippó a szervezők ánuszába .

misinator 2013.08.13. 21:24:21

@Leadfoot: Nekem az először hallott Turkish Stars dumagép maradt emlékezetes; ő az etalon.

"Mejotek a legjokepűbb ferfiák, a Torok Csillágok!"
Most nezenek jobrá is, meg bálrá is. Egyszere: mást!"

Valahogy így nyomta:-)

misinator 2013.08.13. 21:31:18

@lcka: A statikus soron volt a C-130 Hercules teherszállítójuk.
Simán mászkálhattál benne, a kutya nem nézett rád. Utána gondolom órákig vizsgálták a millió bizgentyűt, hogy mit tekertek el, netán tettek zsebre a nézelődők...

Ja, még a budi függönyét is kihúzták; nyílt nap, vagy mi a szösz:-)

A Dj. meg a szárny alatt nyomta, meg árulták a szeszt 500-ért:-)

Az ukránok meg kétezret kértek/fő, hogy beülhess egy pillanatra a Szu-27 UB-be.
Momentán nem volt felesleges kétezrem...

misinator 2013.08.13. 21:44:10

@andorka:
Tulajdonképpen a parkolás nem volt rossz ötlet. Sőt! Legalább nem dugult be teljesen Kecskemét.
/Mondjuk én elindulok kényelmesen Miskolcról hajnali háromkor a mellékutakon: egy autóval sem találkozok, ciripelnek a tücskök. Hibátlan.
A jónép meg főzi magát a dugóban, mer' a dzsípiesz kiszámolta hö', hogy ráérünk nyolckor indulni!

A piros parkolóval az volt a bibi, hogy iszonyú poros volt, naplementekor már az előtted gurulót is alig láttad lámpával is - a reptérkerítés mellettiek valamiért nem voltak ilyenek régebben, gondolom azok inkább kaszálók voltak, kötöttebb talajjal.
A másik gond megint csak a műveltségből /mármint a talajéból/ fakadt:
Az Albea - ha már autós fórum - majd leverte az alját a szántásban, pedig az pár plázaterepjárónál is nagyobb hasmagasságú.
Egy Insigniás manus ott szentségelt, hogy szétverte a kocsi alját a parkoló.
Megmondom őszintén, megértettem a dühét.

Leadfoot 2013.08.13. 21:44:49

@göröG: Valóban, retyóból is kevesebb volt. Azelőtt a zóna mögötti "lángfogók" tövében is végig álltak, most ott nem volt egy sem. Bár így is csak pár percet kellett sorban állni, és az igazsághoz hozzátartozik, hogy külföldi rendezvényeken szokott lenni akár 10 perces sor is.

Szombaton elég sokat csúszott a program, nem számolták ki jól, és nagyon későn végzett a Vityazi. Kifelé menet nem voltak elkülönítve megállók a buszoknak, egy nagy tömeg volt, amiben összekeveredtek a sokféle célhoz tartó emberek. Plusz a buszok nem annál a kapunál álltak meg, ahol kellett volna. Pl. az aznap is osztogatott prospektus szerint a zöld parkolós buszok csak a II-es kaputól indultak, közben meg a III-astól, és a II-esnél várakozó emberek tajtékozottak, mikor már a tizedik teli busz ment el előttük megállás nélkül.

Szó se róla, vasárnap megvariálták a programot, tettek bizonyos lépéseket (a Mi-35 közelebb repült kicsit, így nem "hintőporozta" be a pályát), és a Vityazit nem a végére hagyták (mondjuk ennek megvolt az a hátránya, hogy egyesek lekésték, és nem is voltak olyan szép fények a produkciójuk alatt, mint szombaton). Így a szombati 45 perc helyett 2 perc alatt buszon voltunk.
Mondjuk ki is kellett hagyni pár elemet a programból sajnos...
Erről jut eszembe: elég alamuszi módon Vári Gyulát se hagyták bemutatót repülni, holott ő azért elég nagy név.

Viszont ott volt a beléptetés, a vízkérdés, a kommunikáció a rendezvény előtt, a gyenge kommentátorok (én bírom Gundel-Takács Gábort, de köze nincs a repüléshez - ő mondjuk még úgy-ahogy rendben volt de a második napon a srác nagyon gáz volt), az, hogy az Il-76 és az AWACS be voltak írva a statikus kiállításra, meg is jöttek, de megnézni nem lehetett őket, a folyamatos zene (miért kellett még a külföldi kommentátorok alatt is tücc-tücc?), a magas kerítés, stb.

Ezek talán nem tűnnek olyan nagy dolgoknak, de mikor az ember azt látja, hogy mindezt olajozottan, profin meg lehetett oldani eddig, az azért bosszantó. És ezek a dolgok különböztetnek meg egy átlagos repülőnapot egy igazán jó repülőnaptól.

(Arra is kíváncsi lennék, minek "köszönhető", hogy egyáltalán nem vettek részt a franciák, svájciak, svédek.)

göröG 2013.08.13. 21:49:43

@misinator: PONTOSAN!

És ha megnézed a fórumokon azt sok halandzsát meg parasztromantikával tálalt kényszerképzetet ezzel a típussal kapcsolatban , akkor egyből levágod hogy a nagy átlag Flanker fanoknak fingjuk sincs nemhogy az aerodinamikáról , de még az általuk kedvelt géptípus valós képességeiről sem. Ezután megnéznek egy ilyen műrepülőprogramot , aztán meg jön a sok fikakomment , hogy ő nem ezt várta tőlük , ezeket tuti letiltották meg biztos nem kaptak elég kerozint stb...Dúrva azért hogy a legtöbben F-16 ,Rafale meg Typhoon kaliberű bemutatót várnak el egy ekkora géptől !
És tipikus , fikázni/fröcsögni azonnal megtalálják a megfelelő forumot , de hogy előtte megnézzenek a jutyubon egy szaros videót a vityazi-tól az már túl bonyolult számukra.

Leadfoot 2013.08.13. 21:49:53

@misinator: Már 2008-ban és 2010-ben is ilyen parkolóból buszozós rendszer volt. Ami nem hülyeség, mert nem dugul be (annyira) a reptér környéke. Persze van pár ember, aki akkor is odamegy, mert még a WC-re is kocsival, de hát ez ilyen.
Csak akkor jobb helyen, nagyobb csomópontok közelében voltak a parkolók, és közelebb voltak a reptérhez, így gyorsabban ment a buszoztatás.
De ilyen rendezvény gyakorlatilag sehol nincs dugó nélkül, ezt el kell fogadni.

Tényleg, ha már autó: hétvégén nem megyek autóval a közelbe, Kecsó belvárosából mentem ki busszal, de az érkezőnapokon kapott rendesen a gyárilag ültetett kocsi a reptér környéki földutakon. Szerencsére nem szakadt semmi, vigyáztam.

göröG 2013.08.13. 21:57:59

@Leadfoot: Na ja , meg az amerikaiak :D

Messzebb került Aviano ? Vagy egy Strike Eagle ! Esetleg ennek a dinamikus progija?
Meg szerintem alapból az elégedetlenség elsőszámú oka a kevesebb dinamikus vadászgép bemutató volt, valszeg a nép nem erre számított. Bár azért Su-22 bemutatót is régen láttunk , hogy a Mig-15-ről már ne is beszéljünk ....

Leadfoot 2013.08.13. 22:01:36

@göröG: Az amcsik a költségvetési megszorítások miatt idén sehova se mennek, még statikus kiállításra se. Még otthon se (Amerikában sorra törölték is az év elején a repülőnapokat, mikor ez kitudódott). A két nagy bemutatócsapatuk is leállt.

Kecskeméten valahogy odakeveredett egy C-12 Huron a statikus sorra, talán VIP-eket vitt-hozott, és odaállították.

göröG 2013.08.13. 22:04:41

@Leadfoot: Én engettem volna őket bemutatózni , de csak a Kórház és az Epreskert utca fölött . Ki tudja mikor hempergetnek meg még egyet !? :)

göröG 2013.08.13. 22:06:39

@Leadfoot: Upsz , igaz azt néztem én is !

misinator 2013.08.13. 22:08:12

@Leadfoot: Hááát :-) Speciel én akkoriban is a kerítésnél parkoltam, de nem lustaságból. Egyszerűen reggel fél hatkor, hatkor még a kutya se kelt fel, nemhogy a rendészek, forgalomirányítók.
Persze ott nem volt tele a parkoló, de nem is cseszegtetett senki, tudták, hogy a rutinosabbja korán megy: Nem is velük lesz a baj...
Meg haza se a tömegben indulnak el, tehát ez se gond.
Sokaknak meg ha 30 kilométerre tennéd a parkolót, oda is dugót alkotnának...

streetsta · http://managertoys.hu/ 2013.08.13. 22:40:36

@misinator: Ne viccelj, bearanyoztad a napomat!:) Meg különben is, egy Koncz Janival összekeverődni: nekem megtiszteltetés.
A repnaphoz: valamikor vadászgépes kiadványokkal keltem, feküdtem, ezért el kellett zarándokolnom (asszem 90-ben volt) Kecskemétre, következő évben Taszárra, sőt, 92-ben, érettségi utáni nyáron is voltam Taszáron. Minden alkalommal meleg volt, annyit gyalogoltam, hogy lekopott a lábam, 92-ben csak a Balatonig kellett hazavezetnem délután, de majdnem elaludtam a kocsiban, annyira fáradt voltam. Azóta asszem kétszer voltam Kecskeméten, szóval nem vagyok gyakorlatlan, de nem is vagyok megszállott. Nekem például amióta van motorom, alap, hogy nem kocsival megyek tömegrendezvényre. Így a kapuban parkoltam. Persze, ez nem boldogít másokat, akik meg ilyen-olyan okból kénytelenek voltak kocsival érkezni, nekik kín lehetett a dolog. Más kérdés, hogy én, ha már lejutok egy ilyen rendezvényre, és megoldható, sötétedésig maradok. Voltak most ismerősök, akik hagyományőrzőkként ott is táboroztak a reptéren. Hát, ha be kell öltözni katonának, én bohócot csinálok magamból, de egyszer szeretném, ha egy ilyen repnapon a beton mellett rogyna rám az éjszaka.
Hogy a szervezés idén nem volt olyan szintű, mint korábban, azt készséggel elhiszem azoknak, akiknek van összehasonlítási alapjuk. Nem akarom én védeni az (ezek szerint csókos) szervezőket, csak az sem tetszik, ha azért nyavalyognak, mert nincs árnyék, meg nincs víz. Aki felnőtt ember, tudja, hogyan lehet az ilyen problémákat megelőzni. De mindegy is, nem ez a lényeg.
A Bell kamója annyira kurva jó volt, hogy percekig álltam mellette, és bámultam. A sötétített oldalablakokkal, a minigunnal, a napernyővel annyira vagány volt, hogy még. Az olyasokat nem szerettem. Az se jön be, mikor Palik Laci visít fejhangon, mitől is tetszene jobban, ha ugyanezt olaszul adják elő. A törökök sokkal fogyaszthatóbbak, barátságosabbak voltak. A Vityazit (és az összes igazi nagy gépet)meg baromira sajnálom, mert még bennem van, milyen félelmetesen lúdbőrös lesz az ember háta, mikor egy dög forszázson a fejem fölött recsegtet el. Hasonlóan durva élmény csak az F1 rajtja tudott eddig lenni.

Rocko- 2013.08.13. 22:52:52

@misinator: volt C-130 is? csak keleltt volna menni.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2013.08.13. 22:53:19

@Leadfoot: Basszameg. Basszameg. Pedig direkt rázoomoltam, lefotóztam a gép adatlapját az ajtóból, erre beírom, hogy 109. Marha.

nagyo78 2013.08.14. 08:52:06

Ki ez a bëlga, mi ez a bëlga, mit akar ez a bëlga?

Leadfoot 2013.08.14. 08:54:54

@streetsta: Elütés, van ilyen. Viszont a Mi, MiG, Szu, stb. típusokat helyesen írtad le, ezért jár a plusszpont, hisz néha még magukat szaklapnak tartó internetes oldalakon se sikerül.

Leadfoot 2013.08.14. 09:07:12

@streetsta: "azért nyavalyognak, mert nincs árnyék, meg nincs víz"

Valóban, az ilyen rendezvényeknél néhány dolog alap. Az időjárás pl. nagyon ritkán tökéletes. Ha meleg van, ha (alacsony) felhő van, ha hideg van, ha esik - mind baj. Most kánikula volt, de jártam én olyan airshow-n, ahol egész nap rohadtul fáztam. A cseheknél szokott lenni egy rendezvény szeptember vége felé, idén is megyünk, ott be szokott jönni a gyönyörű vénasszonyok nyara, na az közel tökéletes. De tudjuk, hogy egyszer keményen szarrá fogunk ott ázni, mert a dátumban benne van.
Aztán persze alap a dugó, ezt is nagyon ritkán sikerül kiküszöbölni. Az már az ember leleményességén múlik, mennyire sikerül elkerülni. Ha valaki nem tud motorral menni, egy jó korai érkezés pl. sosem árt.
Alapvetően egy repülőnap mindig rohadt nagy strapa. Már csak azért is, mert mindig sokat kell gyalogolni, cipelve a cuccaidat.

Megmondom őszintén, a víz dolgot idén megszívtam, csak 2 litert vittem magammal szombaton, mert azt hittem, lesz elég a bázison (eddig ez volt a tapasztalat).
Igaz, ez csak részben volt a szervezés hibája, mert egyrészt tényleg extrém meleg volt, másrészt - ahogy pl. az indexes cikkben írták - ilyenkor tényleg előjön a tahó sok emberből, és pazarolnak, tolakodnak. Meg olyat is láttunk párszor, hogy egyes kultúrlények nagy hangon kurvaanyáztak, csak épp pont olyanokra, akik nem tehettek semmiről.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2013.08.14. 09:59:28

@Alapító05: Tegnap jártam arra, már kettő 24-es áll ottan.

@göröG: Mert a Szuhoj tudna olyat is repülni szólóban mint ezek, csak nem 6-7G-re korlátozott gépekkel és ennyi repiődben. A RV programja meg nem a szólóról szolt elsősorban, de azért a Thunderbirsd ennél sokkal látvonyosabbat repült.

Attól, mert egy gép nagy, attól nem feltétlen lassan manőverezik. A gép orsózó sebessége nem rossz, tolóerő van, felhajtó erő meg a fordulókhoz szintén.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2013.08.14. 10:03:10

@göröG: Jenki gép emlékeim szerint 2003 óta nem repült bemutatót Kecsón, akkor volt F-15D, de sanszosan csak azért, mert a MAKS-ra is készültek. Az utóbbi időkben már talán statikra sem küldtek semmit, idén meg tutira, mert költségvetési megszorítások miatt minden repnapot lefújtak. Arrafelé a harcászati képesség megtartása fontosabb, mint a "kenyér és cirkusz".

Zeppeliner 2013.08.14. 10:17:51

@Leadfoot: Mi24-est kivonták?Hogy?Miért?
Én 2 hete láttam repülni egyet Eger felett.
Árvizeknél jól használható gép.
Kell a lóvé a terrorlegények a szaros q7-esére vagy mi?

Zeppeliner 2013.08.14. 10:19:18

Én pár éve a Grippeneket tapiztam meg így, kicsit morcosan néztek rám...

Leadfoot 2013.08.14. 10:22:08

@molnibalage: 2008-ban repült amcsi C-17 bemutatót.

Leadfoot 2013.08.14. 10:26:21

@molnibalage: 2010-ben azért volt még a statikon egy 15E pár, és ugyan azóta nem volt Kecskeméten semmi, a környéken azért volt pár érdekesség tavaly-tavalyelőtt. A B-52 évek óta stabilan ott volt a cseheknél, tavaly a szlovákoknál is (sőt, tavaly a cseheknél két darab is volt, az egyik repült is).

Leadfoot 2013.08.14. 10:40:47

@Zeppeliner: Tartok tőle, hogy az nem magyar gép volt, bár hallani olyan pletykákat, hogy a lejárt üzemidejű gépekkel még repülnek egyet-egyet. Egyébként rossz nyelvek szerint az idei árvízre is némi "trükközéssel" sikerült a levegőbe emelni 4 Mi-8/17-est.
Tavaly elvben még volt 2 repülőképes Mi-24, de úgy tudni, a két géphez csak egy forgószárny-készlet volt, tehát egyszerre csak egy repülhetett. Pl. a Die Hard 5 forgatásán...

Nagyjából az történt, hogy semmit nem költöttek a gépekre, hagyták őket szépen kimúlni. Itt elég jól össze van szedve, melyikkel mi van:
lhsn.hu/helikopter-tipusok/mi-24/lajstrom/

A volt NDK-s gépeket pedig elkezdték szétszerelni fémhulladéknak.

Nagyobb baj, hogy a szállítóhelikopterekkel is hasonló a helyzet, szépen lassan, darabról darabra egyre kevesebb repül. Pedig azokra békeidőben is nagy szükség lehet.

Ahogy Sipos Úr is írja, az olaszok nagyon nyomulnak az AW-139-cel, nem véletlenül. Az a baj, hogy azok - bár szép, jó, modern helikopterek - nem képviselnek egy kategóriát a jelenlegi szovjet gépekkel.

Cymantrene 2013.08.14. 11:18:57

Lényeglátó megjegyzésem: a szőlőcukor az tudományosul glükóz, és nem fruktóz. Az a gyümölcscukor.
:-)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2013.08.14. 11:26:28

@Cymantrene: "aki annyi szőlőcukrot nyel egész nap, hogy még a pórusain is fruktóz távozik" csoda, hogy elfárad a végére?:) Kösz, javítom.

GyJ 2013.08.14. 12:12:41

streetsa:

Jó srácok vannak a BHE-nél, segítettek nekünk. Ott szórakoztunk mellettük a hangágyúval.
Nekünk nem volt bajunk a szervezőkkel sem, amikor kellett, segítettek.

Zeppeliner 2013.08.14. 12:21:19

@Leadfoot: Ha jól sejtem akkor megint óriási mutyi van előkészületben...ejj ezek a folytonos negatív hullámok.:)
Egerben ugyanez volt, felújították a laktanyát, aztán bezárták.
A kétéltűket,PSZH-kat feldarabolták, pedig márc 15-én többre mentek volna a vezírék ezekkel mint a fócwágen kisbusszal
Még jó, hogy nem állunk hadban a tatárokkal.

Zeppeliner 2013.08.14. 12:22:39

Az egész fegyverarzenálban a Mi-24 volt a kedvencem.
Kár értük.:(

Leadfoot 2013.08.14. 12:50:37

@Zeppeliner: "megint óriási mutyi van előkészületben"

Nem lennék meglepve. Ha jól meggondolom, 1990 óta a honvédségnél két dolog volt jellemző: a mutyi és a pazarlás.

Minden a matekon múlik 2013.08.14. 12:58:59

Ha ilyen jóban vagy a BHE-vel lehetne valami teszt a cuccaikról. Lehetőleg videós.

Cymantrene 2013.08.14. 17:40:46

@streetsta: :-)
Kösz a javítást! De ha szereted a Langerhans-szigeteidet, és nem szeretnél inzulin-függővé válni, akkor hanyagolod a glükózt. Az ébrentartás nagyrészét úgyis a rágás-nyelés-szájmozgatás végzi (ingerli az AHÁ-t, agytörzsi hálózatos állományt), nem a cukor, rágj inkább kiflit, rágót, almát bármit, de ne cukrot (glükózt, fruktózt, krumplicukrot, kristálycukrot, cukorkát stb.).

streetsta · http://managertoys.hu/ 2013.08.14. 17:54:16

Langerhans-szigetek? Nem járok nyaralni...
Egyébként nem szoktam szőlőcukrot magamhoz venni, kávén kívül nem is igen stimulálom magam semmivel. De jó tudni, mert amit leírtál, hasznos másoknak is. Ha szorult beléd még ezirányú tudás, ne tartsd vissza!

Quattroman 2013.08.14. 20:05:42

@Cymantrene:
és mint mindenki tudja a szölő az nem gyümölcs.
de akkor micsoda? zöldség??

misinator 2013.08.14. 23:35:36

@streetsta: "...Langerhans-szigetek? Nem járok nyaralni..."

Hssz, jáááj, ez nagyon fájdalmas :-)))
/Mondta az egyszeri kórházi gkv./

Víz. Persze én is vittem magammal, csak az a bibi, hogy fél óra alatt "felfőtt". Hiába no, elszoktunk generációk alatt az aratástól...

Persze lehet vinni hűtőtáskában is. /Meddig bírja abban a melegben?/
De kevés hülyébb látvány van katonák közt bóklászva, mint egy hűtőládás férfi.
Ja, jó lett volna egy fejre szerelt kamera a két másodperces snittért:

Ugyebár kenték az érdeklődők arcát kommandósosos álcázásososra.
Elmentem egy huszonéves jó tartású, "keménykötésű" rikító ruhás baseballsapkás csávó mellett (Aki ismer, nem röhög! Én is ahhoz a korosztályhoz tartozok még, hogy voltam "drabális" alkatom ellenére első lépcsős laktanyában sorkatona)

Na szóval, jöttek szembe - a szerintem - a képességbemutatós srácok tökig felszerelésben...arcmaszkírozás nélkül.

Finom mosoly suhant át az arcukon...

misinator 2013.08.15. 00:06:18

@misinator: Pontosítok:
"...Ugyebár kenték az érdeklődők arcát kommandósosos álcázásososra.
Elmentem egy huszonéves jó tartású, "keménykötésű" rikító ruhás baseballsapkás csávó mellett...":
Aki ki volt festve rejtőzködősösre.

Cymantrene 2013.08.15. 07:22:12

@Quattroman: Jó kérdés :-) Mindenesetre:
szőlőcukor+gyümölcscukor=répacukor
Cukorral egyszerűsítünk:
szőlő+gyümölcs=répa
Ez egy nagyon érdekes eredmény ;-)
Tudományosul fölírva leginkább csak az jön ki, hogy Óz cukorból volt
glükóz+fruktóz=szacharóz
Na megyek kémiát csinálni.

Cymantrene 2013.08.15. 07:32:59

@streetsta: OFF E tárgykörben csak annyi, hogy a KV-ra igyál vizet. Jobban fölszívódik a koffein. Én eleve anakonda (igen hosszú) KV-val indítok, kb. 3/4 literessel. Főleg mert szerintem így a KV ízei is jobban "kibomlanak", a különböző fajták különböznek annyira, mint a tea-fajták.
ON irigyellek a repülőnapért, nekem még szűk tíz év, mire a fiaimmal érdemes kimennem. Nélkülük meg minek.

pt95 2013.08.15. 12:32:12

Üdv Urak!
A reptéri csapokról annyit, hogy kb. minden 50 m-en volt egy-egy a zöld hangároktól visszafelé, az árusok mögött. Szombaton jövök vissza a hangároktól, nézem, hogy akkor most itt mi is van ingyen, mert legalább 15 perces sor állt, ja, hogy víz. Nem probléma tovább mentem a következőhöz,(50m) ott 0 perc sorban állással szereztem vizet, a birka effekt működött :)
A zacskós hűtött vízhez pedig csak annyit: több helyen olvastam, hogy a bunkó katonák nem osztották egész nap, csak x ideig. Abba ugye bele sem gondol az okos magyarja, hogy azt a vizet valahogyan le is kellett hűtenie és zacskóznia annak a szerencsétlen Rábának és a személyzetnek. Nem lettem volna a katonák helyében szombaton, amikor egy láda víz 1 perc alatt fogyott el. Mondjuk amikor a kölkök (kb. 15 évesek) előttem azzal locsolták egymást én meg rájuk merészeltem szólni, "Me mé, ingyen vót..."-ra ugyan mit lehet értelmeset válaszolni? :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.08.19. 01:27:03

@zalkapone: Hát tudod, a sorkatonaság alatt az emberek java részében kialakul a nem alap nélküli előítélet.A katonaságban a golyót cipelik, a kockát gurítják, egészen addig míg lekopnak a sarkai, mert akkor cipelik azt is...Ezek után, szerinted? :D
süti beállítások módosítása