Menekülj, amíg lehet!

  2013. augusztus 10. - Lendvai Zsolt Címkék: bmw diy cápa e21 tc flotta adunk-veszünk

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Ég veled, Jules!
2015-07-18 09:31:40

Jules Bianchi mintegy kilenc hónappal ezelőtt, a 2014-es Japán Nagydíjon szenvedett súlyos balesetet. A

Megfőztem a BMW-t
2015-07-04 06:25:15

Naiv voltam. Amikor megvettem a BMW-t, persze alaposan átnéztük, mérlegeltünk, hogy mire lehet számítani. Az

A világ leghülyébb közlekedési lámpája
2015-05-16 11:12:52

Bármerre indulunk is autóval, motorral, vagy akár gyalogosként, előbb-utóbb szinte biztosan furcsa

Bocsi! Eladó a BMW?
2014-12-29 18:49:19

Úgy tizennégy éves lehettem, amikor édesapám elmesélte, hogyan szedte rendbe első Zsiguliját. Komoly

Kisgyerekként rengeteg időt töltöttem a szőnyegre kuporodva, és tologattam brümmögve az autóimat. Egyik kedvencem az E36 M3 volt. Amikor először ültem BMW-ben, nagyjából tizenegy éves lehettem – a kétliteres E30 akkor sem számított fiatalnak, valamiért mégis megfogott. A tavalyi év végén eljutottam oda, hogy a használtautó-keresőkben e-mailes értesítőt állítottam be a 3-as sorozatra – persze egyelőre nem terveztem, hogy veszek is egyet, de jó volt eljátszani a gondolattal.

A hirdetésekbe süllyedve aztán eszembe jutott: édesapám egyik ismerősének volt egy szép E21-ese. Az első hármas sorozatú BMW, ikerfényszórós, alufelnis, napfénytetős, gyári bőr sportkormánnyal. Ráadásul 318i, az M10-es blokkal, amilyet egyébként is szerettem volna. Az autót sokáig láttam elhagyatottan parkolni – a tulaj E36-ra váltott, majd azt is eladta, de a kiscápa mindvégig megmaradt. Ekkor jött az elhatározás, hogy kutassuk fel az autót és persze a gazdáját is.

Ez aránylag könnyen ment, a tulajdonos pedig részletesen elmesélte az autó történetét. Még 1991-ben hozták be Svájcból, itthon ő volt az eddigi egyetlen gazdája. Amíg tudott, mindent megadott a BMW-nek, megőrizte a svájci papírjait is: a kezelési kézikönyvtől az első tulajdonos által megkötött, 1982-es biztosításon át a dinitrolos alvázvédelemről kiállított garanciajegyig minden megvolt, amit az autóhoz kapott. A szervizkönyvét 1988-ig vezették.

DSC 0873
Svájci szervizkönyv, 1988-ig vezetve

A gond ott kezdődött, hogy kiderült, az autót banki tartozás miatt lefoglalták. Ekkor kezdtem el szpemmelni a feneketlen szerkesztőségi levelezőlistát, tanács után kiáltva. Persze volt, aki óva intett attól, hogy ráugorjak a szopórollerre, míg mások vásárlásra biztattak. Becsületes nepperünk figyelmeztetett, hogy jó eséllyel el fog húzódni a dolog, csak akkor kezdjek bele, ha lesz elég türelmem. Igaza lett: hónapokig jártunk a tulajjal a végrehajtóhoz, közben már többször felmerült bennem, hogy semmi nem lesz a dologból. Végül azonban sikerült elérni, hogy a bank hozzájáruljon az eladáshoz, árverésen kívül, de árverési vétel hatályával.

Gazdája persze nehezen vált meg tőle, de kicsit talán örült is, hogy hozzám került az E21-ese: sokat beszélgettünk az autóról, a felújítással kapcsolatos terveimről is. Egész biztos vagyok benne, hogy ebből a BMW-ből nem lesz szobor – nem ez a cél-, de rengeteg munkát tartogat még így is. Hiába a korábbi gondos karbantartás, hatévnyi állás nagyon meglátszik egy autón. Bár friss benzinnel szinte rögtön sikerült beindítani a kiscápát, a lejárt műszaki és a berohadt fékek miatt tréleren hoztuk el, majd hozzá is láttunk a feltámasztáshoz.

Photo-0031
Belezés közben

Miután kibeleztem az autót, következhetett a hegesztés – az alja ugyan nem volt levelesre rohadva, de a küszöbök igencsak csereérettek voltak már, a doblemezeket is javítani kellett. A lakatosmunka nagy részén legalább így már túl vagyunk. Az biztos, hogy teljes fényezésre is szükség lesz, az eredeti zafírkék metált az időjárás megviselte, jól áll neki a távolság. Ez azonban egy következő lépés lesz, idén már biztosan nem jutunk el odáig.

A kasztnin kívül a fékek és futómű állapota sem volt igazán bizalomgerjesztő, az első lengéscsillapítók elengedték már az olajat, de a kormányösszekötőket is cserélni kellett, a lengőkarokat pedig kompletten jobban megérte megvenni, mintha csak szilenteket rendelnék. Az első féktárcsák és a hátsó dobok is túl voltak már kopva a határértéken, a hátsó munkahengereknek is menniük kellett, és a fém fékcsövek is elrohadtak a sok állásban, így tulajdonképpen teljesen új fékrendszer került az E21-esre. A gyertyák, a gyújtáskábelek és az elosztófedél cseréje után a motor is szépen jár, de egy kompressziómérést azért beterveztem.

Ezzel persze közel sem nevezhető késznek az autó. Ha a motor és váltó rendben is lesz, egy kuplungszettre lassan elkezdhetek spórolni. A beltérben is lesz mit csinálni, a gyári szőnyeg már igen viharvert, a kalaptartó szétmállott, az ajtókárpitokba pedig még Svájcban belefaragtak egy-egy hangszórót. És akkor még a Simsonnal sem tartok sehol.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr485447571

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kökény6 2013.08.10. 09:13:55

Miért érzem úgy, hogy efelett is lebeg Domsjö szelleme?
"Napi használatra vettem"
Csak a karosszéria, csak a fényezés,csak a fékek és futómű.
Na jó a motor szinte rendben van. SZINTE.
HA ez meg az rendbe lesz...de nem lesz...annyira.
A beltérre is ráfér itt meg ott... meg még amott is és egyáltalán:)
Gugli és Csikós Zsolt a barátod?!
Hajrá és várom/várjuk az újabb folytatásos Totalcar documentary-t. :)

Hurri Kán 2013.08.10. 09:35:48

Ha még egyszer lehetne egy ilyenem...

DeezL 2013.08.10. 09:36:10

jó ez:) de most már hogy ennyi idősek el lehet velük szórakozni..kell hozzá pénz,idő,hely,türelem...

az első nyugati autóm ilyen volt... 1990ben és az is svájci volt...190ezer FTba került akkor mindennel együtt.. fél évre rá úgy adódott hogy tudok venni egy 1981es 323i-t .. elvittük a vásárba ,az emberek mentek a sorok között és ordibáltak egymásnak hogy nyugati autó itt nyugati autó itt is van 1-1... végül is én 290ezer Ft-ra tartottam ,aki megvette kipróbálta és nem alkudott elvitte... a kövi E21 2 és fél évig volt az enyém....

eladtam az 1987es Zastavámat hogy a spórolt pénz mellé összejöjjön a pénz..de megérte,és végül maradt annyim hogy tudtam venni mellé munkásnak egy 1200es zsigulit:)igaz az 16 éves volt már akkor

vancello · http://vancello.hu 2013.08.10. 09:51:00

Valahogy nem éreztem átütő lelkesedést a cikket olvasva, ettől függetlenül hajrá.

Lendvai Zsolt 2013.08.10. 09:51:33

@Kökény6: Na igen, azért egyfelől jogos az észrevétel, egy ilyen autóval az embert könnyen elkapja a hév. De azért van a TC-flottában olyan autó, amely tényleg megmaradt napi használósnak. És hát a fék, futómű, kasztni, azok olyan dolgok, amiknek egy forgalomban lévő autón is jónak kell lennie. Meglátjuk mi sül ki belőle, de én egy szép, üzembiztos kiscápát szeretnék faragni belőle, hiszen tényleg azért vettem meg, hogy járhassak vele.

@DeezL: A türelem az megvan, egyelőre a hely is megoldott (úgy ahogy). Idő meg pénz pedig amikor jut, akkor halad majd a dolog, egyelőre előrébb tartunk vele, mint ameddig a vásárlás után terveztem eljutni, viszont most egy lélegzetvételnyi szünetnek kell következnie e két tényező miatt. :)

@Gyurma73: Nagyon szép és eltalált autónak tartom azt is, különösen egy E30 M3-ra fáj a fogam nagyon. Igazából nagyjából az E46-ig mindegyik hármasért tudok lelkesedni (meg ha visszább megyünk az időben, a 02-esekért is). Persze ez nem jelenti azt, hogy az E90-est vagy az F30-ast visszadobnám, ha hozzám vágnának egyet.

Lendvai Zsolt 2013.08.10. 09:53:43

@vancello: Köszi. Megvan azért az a lelkesedés, de ahhoz, hogy csikósi élvezhetőségű cikkeket, posztokat produkáljak, még van hová fejlődnöm, valóban. :)

korponaiz 2013.08.10. 09:59:28

Én nekem 96 táján volt egy 320/6-om. Az akkor is már le volt rohadva, de ki lett lakatolva. Nagyon sajnálom hogy eladtam. Azóta ami törlesztőt kifizettem a G Astrára, abból legalább 5x fel lehetett volna újítani.

Trabence 2013.08.10. 11:09:21

Gratula a géphez... a 318i a legjobb választás!
Évekig én is egy ilyen 318i hajtottam. Most E28 520im van.
Van hozzá egy futónyi cuccom még szinte vasáron (kupplungok, lengéscsillapítok stb. stb). Ha érdekel Bende Tibitől kérd el a számom :)

SwedishRunner 2013.08.10. 11:09:42

Jó kis csettegő egy ilyen, bár az e30 az über-stílusos BMW! :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.08.10. 11:22:37

én egy.e30.325e re.vágyom 2700as.motor.nyomatékra hangolva,90 nél.6.litert fogyaszt a hosszú.váltó.miatt.

haggyadaszt 2013.08.10. 11:25:06

kisgyerekként E36 M3 ? Basszus de öreg vagyok... az én gyermekkoromban az E30 is késői matchboxnak számított.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.10. 11:37:45

Ha nagyon olcsón vetted, akkor rendben. Meg mondjuk ebben az esetben az sem baj, hogy nincs szétgányolva. De különben, szegény autó, eléggé leamortizálódott :(

Negrogo 2013.08.10. 11:44:28

@Gyurma73: Azt egy M52B28 is tudja ;) E30 ETA-bol atalaban 190lovas verziot szoktak csinalni azert keresett modell.

230e 2013.08.10. 12:12:57

@haggyadaszt: pont ezen gondolkodtam én is, már a jogsira tanultam, mikor az E36 M3 kijött.

Schütii 2013.08.10. 12:14:20

Kiscápából én csak a 323i vel foglalkoznék. 6 henger, nyomatékhegyek, a dupla kipufogó (mindkét oldalon van cső) miatt iszonyatosan dögösen néz ki, és a hangja is lúdbőröztető, a 18i is jó, de az már kompromisszum.
Zsolt, kívánok neked erőt, egészséget, sok türelmet a K jetronichoz! Ennyi idősen már teljesen kizárt hogy jó legyen..

Schütii 2013.08.10. 12:16:13

@Gyurma73: @mennyi?husz!: Na igen, az "etaságért" önmagában nem szoktak rajongani azok akiket megbűvölt a propeller.

Hurri Kán 2013.08.10. 12:23:24

@Schütii:
Igen, csak egy valamirevaló 323 E21 áráért lassan E46-ost veszel. :)

Lendvai Zsolt 2013.08.10. 12:39:58

@Schütii: Nem mondom, hogy nem kívántam rá a 323i-re, sem pedig azt, hogy valamilyen szinten a 318i nem jelent kompromisszumot. Ugyanakkor egy régi vágyam teljesült ezzel az autóval, aminek nagyon tudok örülni.
A K-Jet biztosan tartogat még "szép" perceket és órákat (napokat, heteket ...), lélekben már rákészültem. :)

@ColT: Igen, sajnos az idő nem kegyelmezett. De lehetne rosszabb is még, bőven. A nagy részben ismert előélet (meg hogy azt is tudom pontosan, hogy a magyarországi léte alatt ki/kik javították), az sokat jelentett.
Jó áron is vettem, úgy gondolom. Ennyiért működő, és egyben lévő E21-est most nem látok a hirdetőoldalakon.

DeezL 2013.08.10. 12:40:14

@Gyurma73: olyanom nem volt,soha de valóban hosszú fokozatok vannak benne..elvileg az E jelzésű az amerikai piacra szánt motor volt,ritka is itthon

DeezL 2013.08.10. 12:41:50

@Autó-motor doktor: oks,de jó volt megnézni a cikket és nosztalgiázni egy kicsit,imádtam a sor 6os hangját stb..és reltive könnyű volt a bódé a 23i volt 1140kg.. 143lovas volt,jó erőben lévő autónak számított abban az időben amikor készült

Schütii 2013.08.10. 12:52:33

@Hurri Kán: Hát igen, a "piac beárazza".

Schütii 2013.08.10. 12:55:33

@DeezL: Nem a fokozatok hosszúak, hanem a difi.

DeezL 2013.08.10. 13:05:28

@Schütii: az is igaz,de a váltója sem az a forgós fajta.. 60nál még 4.ben tudsz vele menni városban ... akkor forog 1500at..

Hurri Kán 2013.08.10. 13:11:19

@DeezL:
Egy váltó hogy lehet forgós, vagy nem forgós?

DeezL 2013.08.10. 13:24:45

@Hurri Kán: értsd rá,hogy "forgós"...és ne baszakodj.. vagy rövid vagy hosszú... ha sokat forog a rövid áttételezésű váltó miatt a főtengely pl 1.4 TS 90nél már 3000..akkor szoktuk mi itt mondani hogy forgós...

DeezL 2013.08.10. 13:26:01

@Lendvai Zsolt: helyes,sok sikert hozzá!

Hurri Kán 2013.08.10. 13:28:10

@DeezL:
Attól, hogy az áttételezés miatt a motor adott tempónál többet forog, a váltó még nem lesz forgós. De szokás szerint fogalmad sincs, miről beszélsz.

AndrewT 2013.08.10. 15:09:50

Pont 3 hete ugortunk át mellettünk lévő faluba Stuttgart mellett, és ahova mentünk, a szembe háznál állt egy 323i még menthető állapotban, de már pár helyen mohásodott, de ezen kívül egyben volt. Becsengettem, de senki nem jött ki... Még szerintem visszamegyek, hátha sikerül megszerezni.

AtoszMester 2013.08.10. 16:32:40

"Egész biztos vagyok benne, hogy ebből a BMW-ből nem lesz szobor"

Igen, minden történet így kezdődik... :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.08.10. 16:40:28

@Schütii: nekem tetszik ez a nagy nyomatékú motor,320 fogyssztással.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2013.08.10. 17:09:11

Egy ugyanilyen BMW-m (ugyanezekkel az extrákkal is ráadásul) volt nekem is, de ellopták 1998-ban. (Hogy rohadjon le minden végtagja a tettes(ek)nek százszor!) Nagyon szerettem, jó ki autó volt, habár volt 1-2 rejtélyes hibája, amiket végül sosem tudtunk kijavítani (pont a lopás miatt, persze).

DeezL 2013.08.10. 17:47:19

@Hurri Kán: de nem a váltó forgós szó szerint hanem átvitt értelemben... de te meg hatalmas szakember lehetsz ,hány autót csináltál idáig meg stb.? és szerinted a régi 1.3as swifteknél amikor tették fel az 1.0-s váltót miért rakták fel? mert az a váltó olyan volt,amivel jobban vette a lapot az autó..akkor az mi a faszomért volt,hogy jobban lepörgött az autó ha nem a váltó miatt?

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.10. 17:53:28

eddig azt hittem a negy korlampa az csak hathengereshez volt. Az enyem 320 volt, mar eleve boyracer tulaja volt svajcban is, '90ben jott haza, szelepszarszimeringes lett aztan ment a haztol. ( piros borulesek voltak benne de ilyen wartburg ules szeruek :D az akkor hatarozottan MENO volt )

14-17et evett ha hajtva volt, es mindig hajtva volt :)))

( 24.50ft volt a 92-es benzin, a taxistrajk utan meg 44. )

Schütii 2013.08.10. 17:54:51

@DeezL: A váltó ugyanaz a Getrag 260, mint a 325i-é, ami meg "forgós". De értem hogy mire gondolsz egyébként.

Schütii 2013.08.10. 17:56:30

@Gyurma73: Megvan a diszkrét bája, szó se róla, de a filozófiája nem BMW-s, inkább Mercedeses.

DeezL 2013.08.10. 17:56:31

@bestpixel: hát de már 98ban sem voltak frissek,a kora végett persze,hogy vannak hibái,de tényleg jók voltak..de szerintem ha teheted vegyél még 1x egy ilyent.már csak nosztalgiának is én már az E46ért túlzottan nem rajongtam..de a régi hatos sosem jött össze,és nem is fog...mert oké,meg tudnám venni,de jó állapotút sosem találtam,volt hóbortom az Audi Coupe is ,olyant sem és Sciroccot sem találtam soha normálisat...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.08.10. 17:58:55

@Schütii: igen tudom,de ez a forma tetszik.:-)

DeezL 2013.08.10. 17:59:03

@Schütii: akkor jó! 325e-je haveromnak volt,de kigyulladt a motorja pesten,azelőtt akarta felújíttatni ,azelőtt meg nem is találkoztam ilyennel,részletesen nem ismertem az e-t.és mivel sok autónál van sok azonos motor de eltérések vannak a kutya nem gondolná.. pl. az 1.6 2.0 TS kinézetre ugyanaz... de az 1.6os váltóharangja más mint a 2.0-é de a bele lényegében ugyanaz..

DeezL 2013.08.10. 18:00:22

@DeezL: de pl. példaként az 1.9 PD TDI-t is mondhatnám ami a seat ibizában volt,nem tudom most perpill a váltó nevét.. 190nél 3000rpm 6-ban...:) és ez csak a 160lovas változatnál van gyárilag

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.08.10. 18:01:18

@DeezL: a suzuki váltóban benne van a difi is.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.08.10. 18:10:13

volt amúgy e30 ban sportváltó amiben az 5.volt .direkt.

Hurri Kán 2013.08.10. 18:13:44

@DeezL:
Pillanatig se zavarjon, hogy Pd Tdi-ből gyárilag nem létezett 160 lóerős.

lcka 2013.08.10. 18:28:37

@mennyi?husz!:

hát nekem ezt egyik sem tudta, pedig nagyon akartam

inkább 8-9

Schütii 2013.08.10. 20:03:19

@Gyurma73: hát jah, ami szép az szép! :)

Sam8888 2013.08.10. 20:11:31

Teljesen jó állapotú a gép. Ha az enyém a megvételkor fele ilyen jó lett volna...
Node mindegy.

A becsületesnepper E21-ére viszont beindult a mókuskerék a fejemben, mikor megláttam a hahun. :)

Schütii 2013.08.10. 20:11:58

@DeezL: Nagy valószínűséggel a benzincső repedt el a haverod autójában. Olyat már láttam E30-ban, de az éppen véletlenül nem gyulladt ki, mert indulás után nem sokkal történt, nem volt még nagy forróság a motortérben.

Sam8888 2013.08.10. 20:53:46

@DeezL: Nem a váltó miatt. Az ezres swift váltójában rövidebb a végáttétel ami a diffin van, ami első kerekes (fuj) lévén benne van a váltóban.
Így az egszerűbb cserélni...

Yaesu 2013.08.10. 21:25:49

Be merted indítani olyan olajjal, ami hat éve állt a motorban? Bátor vagy.

voroseltolodas 2013.08.10. 21:41:12

Nem értem miért jó olyan autót venni amiben nyomorogni kell még akkor is ha négy ajtós.

Katana750 2013.08.10. 22:27:17

Értelmet keresni ebben az esetben butaság. Úgy hívnám, szenvedély. Nekem is volt a két véglet a 90es évek elején. 315-323. Igazán jó kocsik voltak, de jött a gyerek és családi kocsinak tényleg nem a legideálisabb. Ebben az esetben ez mellékes. Sok erőt a felújításhoz és örömet a használathoz!

Katana750 2013.08.10. 22:31:03

@DeezL: Hogy eltűnt a vitapartnered. Nehéz is a tényekkel vitatkozni.

Zizi75 2013.08.10. 23:43:39

Sok sikert a felújításhoz,és a működőképesség mihamarabbi eléréséhez.Várom a fejleményeket,és az újabb beszámolót ha lesz fejlemény!
Még egyszer Hajrá!!!

Csirkemájas Kóla 2013.08.11. 00:36:26

@Lendvai Zsolt:

" (meg hogy azt is tudom pontosan, hogy a magyarországi léte alatt ki/kik javították), az sokat jelentett"

Netán azt is sikerült feldörzsölni,vajh' ki volt az az amatőr aki ezt a szervízkönyvet hamisította?:))

A kisértetiesen egyforma szögben álló és időrendben halványuló(vagyis egymás után,de szemmel láthatóan egy időben beütött) pecsétekre még csak-csak lehet magyarázat. Ám arra,hogy mindezt egy olyan füzetben látni 82-83-as dátumokkal,melynek formátumát csak 1986 szeptemberétől nyomták,több mint mulatságos :))

A Totalcarhoz hasonlóan e témában szintén gyengébbek kedvéért! Az 1982-es modellévben kétfajta szervízkönyv létezett: A régebbi modellekhez akkoriban még kötelezően előirt 7500 kilométerenkénti olajcserére,valamint a 15000-enkénti inspekcióra - értelemszerűen a kilométeróra állásának megfelelően - előre figyelmeztető, a szervízkönyvből kitéphető és az A oszlopra,a felső ajtózsanér alá ragasztandó,250000km-ig kiosztott matricákkal ellátott fajta. (E21 és E24.Utóbbi csak mod.83-tól kapott SI-s műszereregységet.)

- A Betriebsanleitung-gal(kezelési utmutató) egyben lévő verzió, az SI-vel(szervízre figyelmeztető ledsor és óraszimbólum)rendelkező modellekhez (E28,E23)

A képen látható variáns nyomokban sem hasonlít ezekre...

Csirkemájas Kóla 2013.08.11. 00:48:01

@visszakettopadlogaz:

"eddig azt hittem a negy korlampa az csak hathengereshez volt"

Jól hitted.Más lapra tartozik,hogy a ikerfényszórók és a hozzá tartozó hűtőrácsok utólagos cseréje szűk egy órányi szereléssel könnyedén abszolválható.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.11. 01:12:12

ja amugy csak gratulalni tudok a kocsihoz, nekem volt 2002 i ( halalba rohadva, eladtam mert uzembiztos sem volt - ma mar aldoznek ra es megcsinalnam ) a 320i meg ment a haztol mert nagyon nagy osszegu keszpenzt fizettek erte, ugy emlekszem 220.000ert ment el - 80.000Ftban "volt" ( 400.000ert kaptal egy csaladi hazat akkor )

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.11. 01:15:41

@Katana750: 315 az a benelux piacos? gondolom nem eliras.

Csirkemájas Kóla 2013.08.11. 01:35:45

@visszakettopadlogaz:

"315 az a benelux piacos?"

Nem.Az egész európai kinálatban meglévő,81májustól egészen 84 szepteberéig,még az E30-cal is egy darabig paralell gyártott alapmodell,1.6 literrel,75 lóerővel.(Egyébként ugyanez volt a 316-os 75-től 77-ig,amíg 90 lóerős és 1.8-as nem lett.)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.11. 07:33:28

@DeezL: oooo ember audi coupe bol a " megmentheto " allapotu is arany arban van :( urquattro meg max a muzeumban vagy valami svajci bankar nappalijaban. Egy pecsi gumisnak volt egy '91 tajekan, bordo, 2.3 turbo quattro, mar akkor is szakadt allapotban - az besz@ras ahogy ment.

Talan az az egy auto ( meg talan az ascona b400 ) amibol egyszeruen nincs "toresmentes" :)))

@Csirkemájas Kóla: na akkor el voltam tajolva.

Katana750 2013.08.11. 08:22:13

@visszakettopadlogaz: Rotterdamban vettem, úgyhogy benelux.

Lendvai Zsolt 2013.08.11. 09:38:53

@Csirkemájas Kóla: Véletlenül sem szeretném megkérdőjelezni hozzáértésedet, főleg úgy, hogy én magam nem vagyok egy nagy BMW-szervizkönyvguru. Viszont néhány dologra fel kell hívnom a figyelmedet:
- azt állítod, ezt a formátumot 1986-tól nyomták. A füzet mégis 1981-es nyomású. Nyilván azt is utólag hamisították bele...
Abban viszont igazad van, hogy a füzetben vannak matricák, a 97500 kilométeres még nincs is kitépve.
- a halványodó pecsétek: kettőt valóban egyszerre ütöttek be, 30175 kilométernél (BMW Inspektion II, ill. BMW Jahreskontrolle). Ha mégis csalással történt, akkor legalább nagyon odafigyeltek, hogy négy különböző tollat és négy különböző aláírást használjanak. Ráadásul ezek annak a kereskedésnek a pecsétjei, ahol az autót újonnan átadták, és amelynek a reklámmatricája most is ott van még a hátsó szélvédőn. És az iratoknak táskát is onnan szereztek, a cég logójával.
Ha lapozok egyet ott pedig két másik BMW-szerviz pecsétjei láthatóak már, úgyhogy emberünknek valóban jó kapcsolatai lehettek a szervizkönyv hamisításához.

Persze ezektől függetlenül nem mondom, hogy nem lehetett hamisítani a szervizkönyvet, de akkor már miért csak az autó hatéves koráig? :)

DeezL 2013.08.11. 10:05:02

@Schütii: ja a benzincső volt az,csak nem akartam részletezni a kötözködők kedvéért..@visszakettopadlogaz: még bő 10évvel ezelőtt szemezgettem vele...de ha egy szart vennék arra nem is lenne már időm..@Katana750: így van:)

Lendvai Zsolt 2013.08.11. 10:41:25

@DeezL: Nem tudom, a ralit mennyire követed, nekem egyik kedvenc versenyzőm, vagyis kettő, mert apa-fia, a két Béres.

www.youtube.com/watch?v=ntndz-tSjPM

Na, ők árultak/nak egy Quattrót. Igaz, az versenyautó, plusz a 38 ezer eurós ára szintén nem alacsony. De nagyon kéne. :)

Meg is van a hirdetés:

www.rally24.com/rally-cars-for-sale/audi-coupe-quattro-34776.html

Csirkemájas Kóla 2013.08.11. 12:33:55

@Lendvai Zsolt:

"Viszont néhány dologra fel kell hívnom a figyelmedet:
- azt állítod, ezt a formátumot 1986-tól nyomták. A füzet mégis 1981-es nyomású. Nyilván azt is utólag hamisították bele..."

Kétségkívül sikerült felkeltened a figyelmemet mert ilyen formátumú szervízkönyvet 1981-es évjárattal még nem sokan láttak.Így hát történelmi pillanat lenne ha az erről készült képpel mindannyiunk örömére frissítenéd e posztot.Még a fotó beállításával sem kell sokat bíbelődnöd,hisz ennek a típusú füzetnek az évjárata,cikkszáma a gépjármű adatait tartalmazó főoldal jobb alsó sarkában látható.

"Abban viszont igazad van, hogy a füzetben vannak matricák, a 97500 kilométeres még nincs is kitépve."

Pontosítsunk,Uram! Csak abban van igazam,hogy a régi fajta könyvben vannnak a matricák,ebben a kivitelben még véletlenül sem:).Képek persze jöhetnek erről is,dögivel.(Fg. nummerrel,természetesen.)

Bár okafogyott az alábbi érv,hisz elvileg fotókkal bizonyítod majd az igazadat.
Ám arra az esetre ha ez mégsem sikerülne,azért felhívom a figyelmed,hogy a szervízkönyved rubrikáiban az SI ledjeinek szimbóluma is fel van tüntetve abból a célból,hogy a füzetet kitöltő illető a szervízjelző lámpa állását beikszelje.Még pediglen annak a műszernek az állását ami az általad is birtokolt típusban ugyebár nem is létezett...

"Ha mégis csalással történt, akkor legalább nagyon odafigyeltek, hogy négy különböző tollat és négy különböző aláírást használjanak." Ráadásul ezek annak a kereskedésnek a pecsétjei, ahol az autót újonnan átadták, és amelynek a reklámmatricája most is ott van még a hátsó szélvédőn. És az iratoknak táskát is onnan szereztek, a cég logójával.
Ha lapozok egyet ott pedig két másik BMW-szerviz pecsétjei láthatóak már, úgyhogy emberünknek valóban jó kapcsolatai lehettek a szervizkönyv hamisításához."

Ideális alany lehetsz az efféle trükkök áldozatának ha olyan fene nagy precizitásnak tűnik számodra négy különböző írószerszám beszerzése és pár olvashatatlan szignó megfirkantása.Az nyilván meg sem fordul a fejedben,hogy a fillérekért megcsináltatható pecséteket és hasonló költséggel beszerezhető,közel húsz évig futó,milliós példányszámban gyártott,cikkszámmal rendelkező (így bármelyik BMW alkatrészkereskedőnél mindmáig megrendelhető),vagy primitív mószerekkel hamísítható szervízkönyvet szokás az autóhoz még meglévő egyéb kereskedői jelzéssel ellátott kiegészítőkhöz igazítani és nem pedig fordítva.Gondolom a számodra Mohamed is egy logikai zseni volt amikor a hegy felkeresé mellett döntött ahelyett,hogy magához invitálta volna.:)

"Persze ezektől függetlenül nem mondom, hogy nem lehetett hamisítani a szervizkönyvet, de akkor már miért csak az autó hatéves koráig? :)"

Mert a hazai pecséttel való hadonászás zsibbadt oldtimer estén nem fontos, az esetleges jogi következmények miatt problémásabb,lekereshető,no meg nincs is minden második nepper fiókjában.Így meg te,vagy akiknek szánták(tátok?)jobban bekajálja:)

Katana750 2013.08.11. 15:11:12

Mekkora szerepe van ennek a szervizkönyvnek a BMW használati értékében? Megér ez ennyi locsogást? Vagy valaki fitogtatni akarja hatalmas és hasznos tudását? Ha már a nekem feltett kérdésre is válaszolt.

Trabence 2013.08.12. 13:23:37

@Csirkemájas Kóla:
A szervizkönyv általában költséghatékonyság miatt nem készül külön E21/28/24/23 stb, stb típusokhoz (Lista nem teljes csak a közvetlen tesókat tartalmazza).
Tudtommal ma sem készül minden tipusba különbőző egy Autómárkán belül.
Egy 1. szériás E28 (5ös cápa) ban már a ledes műszer van.... (nem találgatok hanem tudom mert kint áll a cég előtt parkolóban :) ).
Ezáltal könnyen lehet hogy a Kiscápa (E21) ugyanazt a szervizkönyvet kapta mint az E28...
De nyugodtan lehet fikázni, hogy biztos hamis a szervizkönyv :).

És igenis sokkal jobban lehet hinni egy 20-30éves szervizkönyvenek mint egy akár 1évesnek is... főleg ismerve a magyar viszonyokat... :(

Csirkemájas Kóla 2013.08.12. 23:24:54

@Trabence:

"A szervizkönyv általában költséghatékonyság miatt nem készül külön E21/28/24/23 stb, stb típusokhoz"

Mindösszesen kettő féle szervízkönyv volt a tárgyévben és nem minden típushoz más,hanem csak azokhoz melyeknek nem volt szervíz-intervall jelzőjük.Értő olvasással láthattad volna mert elég világosan leírtam.

"Egy 1. szériás E28 (5ös cápa) ban már a ledes műszer van...."

És? Nem ugyanezt írtam? (Értő olvasás II.)

(nem találgatok hanem tudom mert kint áll a cég előtt parkolóban :) ).
Ezáltal könnyen lehet hogy a Kiscápa (E21) ugyanazt a szervizkönyvet kapta mint az E28..."

Műszerügyben nem találgatsz de szervíkönyv ügyben annál csacskábban.Egy szocialista autógyárban is elképzelhetelen lett volna,hogy egy más modell szervízkönyvét kapja valami, az adott típusban nem létező műszer ábráival ellátva, nemhogy a BMW-nél.Mellesleg azt is ugyanolyan világosan leírtam,hogy ez nem egy korhű szervízkönyv és nem is akkori E28-é.(Gyanítom te sem láttál még olyan évjáratú Ötösökhöz való,kezelési utasítással egyben lévő könyvet,sem távolról sem közelről.Parkolóban ácsorgó szifon ide vagy oda:))

"...hogy biztos hamis a szervizkönyv :)."

Mint a halál! :)

"... főleg ismerve a magyar viszonyokat... :("

Mint a ahogy a magyar viszonyok ismeretében cseppet sem volt meglepő,hogy a cikkiró szemrebbenés nélkül belehazudta a képembe,(na meg többi olvasóéba is)hogy '81-es a '87-es modellévtől alkalmazott formátumú könyv, majd korrekt fotózás helyett ködbéli csacsimódba kapcsolt...

Csirkemájas Kóla 2013.08.12. 23:38:31

@Katana750:

"Mekkora szerepe van ennek a szervizkönyvnek a BMW használati értékében?"

Ki tért ki erre? Ha meg már itt tartunk,példa nélküli marhaság bármiféle használati értékről papolni egy,a cikkben tárgyalt korú,állapotú és értékű hobbyató esetében.

"Megér ez ennyi locsogást?"

Bolondozol? Amikor óratekergetés legelszántabb hazai üldözői weboldalánolalán láthatsz bitófán fityegő bakót?!!:)

"Ha már a nekem feltett kérdésre is válaszolt."

Ezer bocs! Ha tudom,hogy előzőleg már körbehugyouztad e témát,becsszó kussban maradok!

butschq 2013.08.13. 16:02:56

@Csirkemájas Kóla: Nyugi, ha így folytatod megkapod a szervízkönyv-troll trófeát.
Aztán nem sírni, ha magadra ismersz a következő égéstérbem :D

Katana750 2013.08.13. 19:27:21

Örülök,hogy ismételgetsz. A témát pedig nem hugyoztam körbe,hanem a 315öst Hollandiából hoztam. Az pedig ha tetszik neked ha nem benelux. Te nemmel válaszoltál egy nekem feltett kérdésre, ráadásul igen a válasz. Ennél szájba rágósabban nem tudom és nem is akarom tovább ragozni. Nem bolondozok. Szerintem csak téged izgat mennyit mutat a km. óra a BMW-ben. Pont az ellenkezőjét papoltam annak amit rám akarsz húzni. 08 10 22:27:17. Részemről befe.

Csirkemájas Kóla 2013.08.14. 21:48:31

@Katana750:

"a 315öst Hollandiából hoztam. Az pedig ha tetszik neked ha nem benelux."

Csak az itt a bibi(a szövegértési nehézségeken felül persze),hogy a kérdés véletlenül sem a konkrétan a te autód eredetére vonatkozott(@visszakettopadlogaz),hanem általában e típusra.
Ám ha mégis afelől érdeklődött volna a kolléga,akkor is kb. akkora butaság amit írsz,mintha én holnap pesten vennék egy interagos 315-öst,majd KGST-modellnek titulálnám az összeset,mondván anno hazánk a keleti blokk tagja volt:)).(Az meg csak hab a tortán, hogy semmilyen "Benelux-modell" nem létezett ebből sem az ETK-ban,sem egyebütt.

" Ennél szájba rágósabban nem tudom és nem is akarom tovább ragozni."

Nos,igen.Szájba rágással bajosan kúrálhatod önnön olvasási problémáidat.

"Nem bolondozok. Szerintem csak téged izgat mennyit mutat a km. óra a BMW-ben. "

Dehogynem.Egyre viccesebb a dislexyád,hiszen én bármiféle kilométeróra-állásról - egy betű nem sok - annyit sem írtam :DD

Csirkemájas Kóla 2013.08.14. 21:57:38

@butschq:

"Nyugi, ha így folytatod megkapod a szervízkönyv-troll trófeát."

Arról asszem' lekéstem mert e titulust a kamu könyvet mutogató posztoló már megnyerte:)

Hogy mindezt még tetézi az évjárat és a legfejjebb az álmaiban meglévő matrica behazudásával,az már nem ennyire vicces...

Katana750 2013.08.14. 21:59:21

Az óratekergetésre tett utalásod az nem a km. óra állására vonatkozik. A Hollandban vett 315ös nem benekux. Dislexyás vagyok, leszarlak. Remélem elélveztél! Szia.

Csirkemájas Kóla 2013.08.15. 10:14:53

@Katana750: "Az óratekergetésre tett utalásod az nem a km. óra állására vonatkozik."

Pontosan.
Legfőképp,hogy a én csak érintőlegesen,a szerkesztőség által oly gyakran és meghatóan elitélt cselekedetként említettem az óratekerést,a taguk birtokában lévő kamu könyv láttán.Egy árva konkrét szóval sem taglalva a cikkben szereplő BMW-t.(Ismételten meghaladva ezzel a szövegértő képességed a logikaival egyetemben,tekintve,hogy az 1988-as utolsó bejegyzés óta az órába akár százezrek is belemehettek.:DD)
süti beállítások módosítása